Jah, tis voor mij ook niks, maar het beats the hell out of die pioneershit
Voor 799 wel een interessant ding en smaken verschillen natuurlijk.MikeyMan schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:46:
Jammer dat je perse dvdrecorder wilt hebben:
http://nadelectronics.com...ayers/L53-DVD/CD-Receiver
Als je meer te besteden hebt dan zou ik zelf de tegenhanger van Arcam kijken:

De Arcam Solo. Heeft ook een digitale tuner ingebouwd.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Die is mooier
Echter geen DVD playback. En waarom moeten er twee DAC's in zitten? Dat is wel zonde van het geld eigenlijk...
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Anoniem: 159816
Elk kanaal een eigen DAC? Anyways een DAC-chip kost geen donderdeepspace schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:15:
Die is mooierEchter geen DVD playback. En waarom moeten er twee DAC's in zitten? Dat is wel zonde van het geld eigenlijk...
Anoniem: 26457
...ook als je daar 2 goed stereospeakers op zet ? Schroeft de kwaliteit toch wel omhoog lijkt mij (...vanuit het oogpunt, beter een wat mindere versterker en goede speakers, dan een goede versterker met kwalitatief slechte speakers...).MikeyMan schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:09:
Jah, tis voor mij ook niks, maar het beats the hell out of die pioneershit
Tsjah, het wordt zo goed als de zwakste schakel... En die pioneer systemen zijn over het algemeen geleverd met kleinere speakertjes... Zo'n arcam/CA zal misschien wat beter omgaan met lastige speakers... Zal waarschijnlijk een betere voeding in zitten... Maar das speculatie...Anoniem: 26457 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:24:
[...]
...ook als je daar 2 goed stereospeakers op zet ? Schroeft de kwaliteit toch wel omhoog lijkt mij (...vanuit het oogpunt, beter een wat mindere versterker en goede speakers, dan een goede versterker met kwalitatief slechte speakers...).
In iedergeval; beter op elkaar afgestemde spullen dan mindere spullen compenseren door betere spullen, simpel gezegd...
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 04-10-2006 17:34 ]
Nee, voor CD en DAB radio losse DAC's van Wolfson en AKM. Ook al kosten ze niks (je hebt ook dure hoor), als je kunt besparen doe je dat. Je bent niet voor niks commercieeel bezigAnoniem: 159816 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:21:
Elk kanaal een eigen DAC? Anyways een DAC-chip kost geen donder
Anoniem: 26457
Even "ter topic"... in de consumentenbond van deze maand komt Bose321 er als slechtste uit. Denon 101 is vervolgens ook niet al te best getest (een na laatste).
Begrijp me goed, de testen zijn voor mij niet heilig, verre van dat, maar tis wel een indicatie dat het Bose setje niet echt lijkt te voldoen aan de verwachtingen. En dat komt weer overeen met de ervaringen en ideeen in dit topic.
Begrijp me goed, de testen zijn voor mij niet heilig, verre van dat, maar tis wel een indicatie dat het Bose setje niet echt lijkt te voldoen aan de verwachtingen. En dat komt weer overeen met de ervaringen en ideeen in dit topic.
Wat is er dan wel goed getest?
Eén of ander setje van Philips van 190 euroMikeyMan schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:44:
Wat is er dan wel goed getest?
Life is not about specs, it is about joy!
Ja, zeker omdat ie goedkoop was
Hij/het had daadwerkelijk één van de betere beoordelingen.
Meer dan een jaar geleden ben ik is langs zo een Bose 3.2.1 geval gelopen en deze heb ik toen even beluisterd. Ik kan me nog herinneren aardig onder de indruk te zijn geweest.
Na het lezen van dit topic heb ik besloten om nog is langs de BCC te gaan en opnieuw de 3.2.1 te testen.
Toen ik de BCC binnenkwam ben ik eerst wat rond gaan lopen om is even te kijken wat voor leuks ze allemaal hebben. Uiteindelijk stond ik voor de Bose 3.2.1 GSX. Heel zachtjes was er een radio zender te horen. Uiteraard boeide me dat geen flikker en wilde ik gewoon die demo unit horen op volle toeren
Na een minuutje moeilijk te hebben gestaard naar de 3.2.1 GSX kwam er een verkoper naar me toe gelopen en vroeg of hij mij ergens mee kon helpen. Enthousiast vertelde ik de verkoper dat ik graag de 3.2.1 wilde beluisteren. De verkoper vroeg of ik mee wilde lopen naar een ander model die wel in de demo modus klaar stond.
Daar stond ik dan met een Sony 42' HDTV voor me neus met een Bose 3.2.1 GS erop aangesloten. Ik mocht van de verkoper er lekker bij gaan zitten en ik kreeg zelfs een kop koffie aangeboden.
De eerste demonstratie werd op het scherm getoverd. Ik kon in deze demonstratie gaan genieten van 'the incredibles'. Op het scherm was te lezen 'oooooh luister hoe vol het geluid wel niet is!!' mwa... het klonk best goed maar ik was niet echt heel erg onder de indruk. Tja, ik weet eerlijk gezegt niet wat ik zo 123 over deze test moet schrijven maar ik geef de bose in deze test een 7.
De twede test. Ik weet niet hoe deze film heet maar ik zag Will Smith rennen terwijl er van alles kapot ging en explodeerde achter zijn rug. Zeer geil geluid vloog er mij om de oren en deze test wist mij zeer te vermaken. De hoge en midden tonen kwamen lekker in een zeer ruime straal op je af en gaf een goed surround effect maar echt 5.1 was zeker niet te noemen. Ook de subwoofer gaf een lekker geluid in deze test. Ik geef de 3.2.1 GS voor deze test een 9.5.
Ik had het toen wel een beetje gehad met het mijken naar demo's uit films en wilde wat anders voor de kiezen krijgen. Jammer genoeg was er niet veel boeiends op de demo DVD van Bose. Gelukkig mocht ik van de verkoper mijn PDA met een stereo jack aansluiting op de Bose 3.2.1 GS aansluiten om zo wat mp3's en video's te kunnen kijken van mijn PDA met het geluid van de GS.
Muziek luisteren,
Ik heb een lijstje muziek afgespeeld waarvan sommige goed klonken en andere zeer matig. Hier is het lijstje met een kort omschrijving wat ik ervan vond (sorry dat ik het zo kort en oppervlakkig doe).
BassHunter - Boten Anna
Dit nummer klonk best goed. De bass maakte wel een best aardig geluid en de midden en hogere tonen kwamen ook best goed uit de kast. Ik geef de Bose hiervoor een 8.5
California Dreamin
Dit nummer heb ik niet al te lang beluisterd maar was wel aardig. Cijfer: 7
Cygnus X - Superstrings
Van dit nummer hoopte ik toch dat de Bose 3.2.1 GS er leuk spectakel van zou maken. Maar helaas was dat niet het geval en klonk het nogal standaard. Niet veel beter dan een zeer leuke PC set. Cijfer: 7
Kiss - I was made for loving you
Dit nummer klonk wel best aardig. Cijfer: 8
Mark Knopfler - What it is
Dit nummer was ook wel nice maar toch misde ik gewoon wat. Cijfer: 7
Michael Jackson - Billie Jean
Dit was een van de betere nummers voor de 3.2.1 GS. Dit nummer klonk echt heel erg goed. Hiervoor krijgt hij dan ook een 9.
Sensation white 2005 CD2
Deze CD heb ik even snel een beetje beluisterd en was wel aardig maar niet echt speciaal wat Sensation dus wel hoort te zijn eigenlijk
Cijfer: 7.5
The Arcade Fire - Wake up
Dit nummer was ook wel aardig. Cijfer: 7.5
En toen was het tijd voor wat video's. Ik heb de muziek clip 'Disturbed - Land of Confusion' en een zelf opgenomen video van 3DMark 2001.
Land of Confusion bracht niet echt een indrukwekkend resultaat naar voren en bleef gewoon vrij standaard. Cijfer: 7
3DMark 2001 was wel weer erg leuk om te beluisteren. De demo mode van 3DMark 2001 zilt vol met vette muziek en mooie geluidseffecten. Deze test krijgt van mij een 8.5.
De Bose 3.2.1 GS
Indruk van het geluid: 8
Prijs / kwaliteit verhouding: 2
Het was erg leuk om de Bose 3.2.1 GS te testen. Het apparaatje van Bose levert een brede muur van geluid op je af. Er komt echt een goed surround geluid uit mits de bron wel wat leuke effecten erin verwerkt heeft. De Bose 3.2.1 GS is verre van 5.1. Het geluid blijft duidelijk van voren komen maar wel met een ZEER brede range. Als ik de Bose 3.2.1 GS zou moeten kopen zou ik er een bedrag van 500,- ervoor willen uitgeven. jammer genoeg zit er een prijskaartje aan van maar liefst 1599,- en dat vind ik echt veels te duur. De kwaliteit die je ervoor terug krijgt is te laag. Als de Bose 3.2.1 GS 499,- was geweest kan ik je hem van harte aanraden maar wegens de belachelijke prijs zal 'ik' in ieder geval geen 3.2.1 GS gaan aanschaffen.
Na het lezen van dit topic heb ik besloten om nog is langs de BCC te gaan en opnieuw de 3.2.1 te testen.
Toen ik de BCC binnenkwam ben ik eerst wat rond gaan lopen om is even te kijken wat voor leuks ze allemaal hebben. Uiteindelijk stond ik voor de Bose 3.2.1 GSX. Heel zachtjes was er een radio zender te horen. Uiteraard boeide me dat geen flikker en wilde ik gewoon die demo unit horen op volle toeren
Na een minuutje moeilijk te hebben gestaard naar de 3.2.1 GSX kwam er een verkoper naar me toe gelopen en vroeg of hij mij ergens mee kon helpen. Enthousiast vertelde ik de verkoper dat ik graag de 3.2.1 wilde beluisteren. De verkoper vroeg of ik mee wilde lopen naar een ander model die wel in de demo modus klaar stond.
Daar stond ik dan met een Sony 42' HDTV voor me neus met een Bose 3.2.1 GS erop aangesloten. Ik mocht van de verkoper er lekker bij gaan zitten en ik kreeg zelfs een kop koffie aangeboden.
De eerste demonstratie werd op het scherm getoverd. Ik kon in deze demonstratie gaan genieten van 'the incredibles'. Op het scherm was te lezen 'oooooh luister hoe vol het geluid wel niet is!!' mwa... het klonk best goed maar ik was niet echt heel erg onder de indruk. Tja, ik weet eerlijk gezegt niet wat ik zo 123 over deze test moet schrijven maar ik geef de bose in deze test een 7.
De twede test. Ik weet niet hoe deze film heet maar ik zag Will Smith rennen terwijl er van alles kapot ging en explodeerde achter zijn rug. Zeer geil geluid vloog er mij om de oren en deze test wist mij zeer te vermaken. De hoge en midden tonen kwamen lekker in een zeer ruime straal op je af en gaf een goed surround effect maar echt 5.1 was zeker niet te noemen. Ook de subwoofer gaf een lekker geluid in deze test. Ik geef de 3.2.1 GS voor deze test een 9.5.
Ik had het toen wel een beetje gehad met het mijken naar demo's uit films en wilde wat anders voor de kiezen krijgen. Jammer genoeg was er niet veel boeiends op de demo DVD van Bose. Gelukkig mocht ik van de verkoper mijn PDA met een stereo jack aansluiting op de Bose 3.2.1 GS aansluiten om zo wat mp3's en video's te kunnen kijken van mijn PDA met het geluid van de GS.
Muziek luisteren,
Ik heb een lijstje muziek afgespeeld waarvan sommige goed klonken en andere zeer matig. Hier is het lijstje met een kort omschrijving wat ik ervan vond (sorry dat ik het zo kort en oppervlakkig doe).
BassHunter - Boten Anna
Dit nummer klonk best goed. De bass maakte wel een best aardig geluid en de midden en hogere tonen kwamen ook best goed uit de kast. Ik geef de Bose hiervoor een 8.5
California Dreamin
Dit nummer heb ik niet al te lang beluisterd maar was wel aardig. Cijfer: 7
Cygnus X - Superstrings
Van dit nummer hoopte ik toch dat de Bose 3.2.1 GS er leuk spectakel van zou maken. Maar helaas was dat niet het geval en klonk het nogal standaard. Niet veel beter dan een zeer leuke PC set. Cijfer: 7
Kiss - I was made for loving you
Dit nummer klonk wel best aardig. Cijfer: 8
Mark Knopfler - What it is
Dit nummer was ook wel nice maar toch misde ik gewoon wat. Cijfer: 7
Michael Jackson - Billie Jean
Dit was een van de betere nummers voor de 3.2.1 GS. Dit nummer klonk echt heel erg goed. Hiervoor krijgt hij dan ook een 9.
Sensation white 2005 CD2
Deze CD heb ik even snel een beetje beluisterd en was wel aardig maar niet echt speciaal wat Sensation dus wel hoort te zijn eigenlijk
The Arcade Fire - Wake up
Dit nummer was ook wel aardig. Cijfer: 7.5
En toen was het tijd voor wat video's. Ik heb de muziek clip 'Disturbed - Land of Confusion' en een zelf opgenomen video van 3DMark 2001.
Land of Confusion bracht niet echt een indrukwekkend resultaat naar voren en bleef gewoon vrij standaard. Cijfer: 7
3DMark 2001 was wel weer erg leuk om te beluisteren. De demo mode van 3DMark 2001 zilt vol met vette muziek en mooie geluidseffecten. Deze test krijgt van mij een 8.5.
De Bose 3.2.1 GS
Indruk van het geluid: 8
Prijs / kwaliteit verhouding: 2
Het was erg leuk om de Bose 3.2.1 GS te testen. Het apparaatje van Bose levert een brede muur van geluid op je af. Er komt echt een goed surround geluid uit mits de bron wel wat leuke effecten erin verwerkt heeft. De Bose 3.2.1 GS is verre van 5.1. Het geluid blijft duidelijk van voren komen maar wel met een ZEER brede range. Als ik de Bose 3.2.1 GS zou moeten kopen zou ik er een bedrag van 500,- ervoor willen uitgeven. jammer genoeg zit er een prijskaartje aan van maar liefst 1599,- en dat vind ik echt veels te duur. De kwaliteit die je ervoor terug krijgt is te laag. Als de Bose 3.2.1 GS 499,- was geweest kan ik je hem van harte aanraden maar wegens de belachelijke prijs zal 'ik' in ieder geval geen 3.2.1 GS gaan aanschaffen.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Is het wel eerlijk om zo'n bose te testen door hem aan te sluiten op een (simpele, niet audiofiele) PDA? Lijkt mij dat de soundchip die daarin zit niet bepaald High-end is.
Dat is waar maar ik verwacht niet een al te hele grote verbetering als van een andere audio bron met een betere audio chip.bartvl schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:36:
Is het wel eerlijk om zo'n bose te testen door hem aan te sluiten op een (simpele, niet audiofiele) PDA? Lijkt mij dat de soundchip die daarin zit niet bepaald High-end is.
Think again 
Op een goede set is het verschil tussen'n goede CD-speler en een slechte bron enorm.
Op een goede set is het verschil tussen'n goede CD-speler en een slechte bron enorm.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Wat ik bedoel is dat de bron 'mijn pda' nou niet bepaald gaar geluid levert, en de Bose 3.2.1 GS waarschijnelijk zijn eigen geluids chip heeft die het geluid omzet om het optimaal te kunnen weergeven.
Met een elcheapo ala Xiron mp3 speler is het natuurlijk een ander verhaal.
Met een elcheapo ala Xiron mp3 speler is het natuurlijk een ander verhaal.
Als ik zelf mijn PC (Terratec geluidskaart) vergelijk met m'n CD-speler (Sony-ding van 15 jaar geleden) dan is het verschil al dusdanig groot dat't eng wordt (en ik was écht sceptisch toen ik't probeerde!)
Waarmee ik niet wil zeggen dat je PDA gaar geluid geeft, maar wel dat't verschil met'n écht goede bron groter is dan je zou verwachten
Waarmee ik niet wil zeggen dat je PDA gaar geluid geeft, maar wel dat't verschil met'n écht goede bron groter is dan je zou verwachten
Sir_Hendro schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:01:
Wat ik bedoel is dat de bron 'mijn pda' nou niet bepaald gaar geluid levert

Omzet?en de Bose 3.2.1 GS waarschijnelijk zijn eigen geluids chip heeft die het geluid omzet om het optimaal te kunnen weergeven.
Volgens mij snap je niet echt veel van audio.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nou... iets wat kut is kan je niet perfect maken. Wat ik bedoel is het opschonen van het geluid. Die technologie is namelijk aanwezig alleen weet ik niet of de Bose deze ook heeft.Exirion schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:04:
[...]
[...]
Omzet?Iets wat klote klinkt goed maken?
Een voorbeeldje zijn de geluidskaarten van creative die 16 bits geluid naar 24 bit om zetten wat een hoorbaar verschil is.
En ik ben tevens ook geen audiofiel nee.
Ik hoop niet dat je bedoelt dat het een positief verschil teweeg brengt, want dat kan gewoon niet. Dan moeten er ook nog andere dingen gedaan worden dan de resolutie naar 24 bit omzetten.Sir_Hendro schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:30:
[...]
Een voorbeeldje zijn de geluidskaarten van creative die 16 bits geluid naar 24 bit om zetten wat een hoorbaar verschil is.
Zie het een beetje als een 2 megapixel foto interpoleren tot een 4 megapixel foto, het resultaat is er echt niet beter om.
[ Voor 3% gewijzigd door bartvl op 05-10-2006 22:30 ]
Goed, een aantal dingen:Sir_Hendro schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:30:
Nou... iets wat kut is kan je niet perfect maken. Wat ik bedoel is het opschonen van het geluid. Die technologie is namelijk aanwezig alleen weet ik niet of de Bose deze ook heeft.
En ik ben tevens ook geen audiofiel nee.
1. Bij CSI zie je wel eens dat ze op een webcam plaatje ineens eindeloos kunnen inzoomen en dat het dan magischerwijs scherper wordt. Feit: dat bestaat niet. Wat er niet is kun je niet magisch toevoegen. Met geluid werkt het net zo. Als de bron slecht is dan kun je daar niks beter aan maken. Wat Creative doet met 16->24 bits conversies is een grote joke. Ze gebruiken een mengelmoesje van effectjes om de klank wat te veranderen, maar dat heeft hier echt niks mee te maken.
2. De gemiddelde laptopgeluidskaart is al een drama als je die op je audioset aansluit, laat staan een PDA. Je wilt de frequentiecurve en de vervormingscijfers van zo'n uitgang niet zien... Daar komt nog eens bij dat de gemiddelde uitgang op een PDA bedoeld is voor een hoofdtelefoon: een laagohmige belasting. Als je die als line-out gaat gebruiken dan verkracht je het geluid nog meer. Oftewel: serieus audiokwaliteit testen wordt daarmee een lachertje.
Ik ben de eerste die zal zeggen dat Bose kut klinkt, maar als je test moet je wel eerlijk testen. Dat wil zeggen met een redelijke CD-speler met wat geschikte opnames op CD. Als ik op mijn eigen set een PDA aansluit met wat MP3'tjes dan krijg ik ook de tranen in m'n ogen van het geluid
Daarnaast vraag ik mij af wat Hendro gewend is kwa referentie... Kan ook een hoop schelen...
Sir_Hendro in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."MikeyMan schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:59:
Daarnaast vraag ik mij af wat Hendro gewend is kwa referentie... Kan ook een hoop schelen...
NOFI, maar; my point exactly...
[ Voor 62% gewijzigd door MikeyMan op 05-10-2006 22:31 ]
Oh, en mijn commentaar eronder.. Ik weet 't weer
Hoe kunnen jullie over de kwaliteit van een PDA praten als het naar een Bose 3,2,1, thunderbir...Luisteren? Áls dat ding al goed klinkt, heeft het niks meer met de bron te maken. Bas, bas, bas, bas, bas, bas, bas opvoeren. Bass booooooost, ook wel, en daarna de treble ook nog naar +20 schroeven. Of je het vindt klinkten boeit niet, maar de bron hoor je nauwelijks meer.
Excuses voor mijn kinderachtig gedrag, maar mijn mening wou ik er tussendoor gooien.
Excuses voor mijn kinderachtig gedrag, maar mijn mening wou ik er tussendoor gooien.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Lol, ik vind dit toch wel heel grappig om te horen als je weet dat er geruchten de ronde doen waarin wordt beweert dat Bose de modellen voor de demo speciaal heeft afgesteld om zo nog zoveel mogelijk voor de gebreken van hun sets te compenserenSir_Hendro schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:06:
Wat voor cijfer krijgt een echt 5.1 systeem dan wel nietDe twede test. Ik weet niet hoe deze film heet maar ik zag Will Smith rennen terwijl er van alles kapot ging en explodeerde achter zijn rug. Zeer geil geluid vloog er mij om de oren en deze test wist mij zeer te vermaken. De hoge en midden tonen kwamen lekker in een zeer ruime straal op je af en gaf een goed surround effect maar echt 5.1 was zeker niet te noemen. Ook de subwoofer gaf een lekker geluid in deze test. Ik geef de 3.2.1 GS voor deze test een 9.5.
Tja, nofi maar als een pc set al een 7 krijgt, dan vraag ik me nou echt af wat voor cijfer een setje Kef iQ1 zou moeten krijgenCygnus X - Superstrings
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Zijn gewoon demo dvdtjes. Verder niets aan het apparaat afgesteld.JT schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 00:17:
[...]
Lol, ik vind dit toch wel heel grappig om te horen als je weet dat er geruchten de ronde doen waarin wordt beweert dat Bose de modellen voor de demo speciaal heeft afgesteld om zo nog zoveel mogelijk voor de gebreken van hun sets te compenseren
Ze zijn natuurlijk wel uitvoerig bezig geweest met de geschikte filmpjes op de dvd te zetten.
Persoonlijk ben ik ook niet echt gecharmeerd van bose. Simpel geluid, ze proberen veel weg te poetsen met de bas. Maar het is een leuke set voor in de huiskamer. Als je maar zorgt dat er ergens anders in huis een goede set staat wanneer je wat meer wilt
Iemand die gare Eurodance als referentie/testnummer op een set gebruikt ... 'Nuff said.Sir_Hendro schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:06:
BassHunter - Boten Anna
Ik wil wel eens een stevige klassiek stuk horen op zo een Bose. Of nee, eigenlijk liever niet.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Oh, oh, oh wat zou ik graag Mike Stern - Between the Lines eens draaien op zo'n set 
Plaatsing en soundstage op die CD zijn echt prachtig, alles perfect in balans enzo (en die sax klinkt goddelijk
)
Ben écht benieuwd hoe slecht dat klinkt op zo'n Bose-setje
Plaatsing en soundstage op die CD zijn echt prachtig, alles perfect in balans enzo (en die sax klinkt goddelijk
Ben écht benieuwd hoe slecht dat klinkt op zo'n Bose-setje
Dan hadden ze ook een paar kopietjes kunnen maken om elke set te voorzienkeesheid schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 00:26:
[...]
Zijn gewoon demo dvdtjes. Verder niets aan het apparaat afgesteld.
Ze zijn natuurlijk wel uitvoerig bezig geweest met de geschikte filmpjes op de dvd te zetten.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Probleem is dat als je kamer geen vierkante doos zonder inrichting is je geen plezier zal hebben
Je verhaal klopt natuurlijk wel, maar ik zou het toch wat willen nuanceren. In bepaalde gevallen kan upsampling naar 24 bit/96 (of 192) Khz wel degelijk een voordeel hebben. Namelijk in combinatie met een non-oversampling DAC worden upsampers gebruikt om een beter oversampling klaar te spelen. Passband ripple van 0.00005 dB en een stopband Attenuation van -115 dB zijn dan makkelijk haalbaar (combo van DF1706 en PCM1704 bijvoorbeeld). Met een standaard DAC haal je dat vrijwel nooit. Staat natuurlijk tegenover dat het flink wat centjes kost: samen al zo'n 100 euro/kanaal, enkel voor de chipjesExirion schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:35:1. Bij CSI zie je wel eens dat ze op een webcam plaatje ineens eindeloos kunnen inzoomen en dat het dan magischerwijs scherper wordt. Feit: dat bestaat niet. Wat er niet is kun je niet magisch toevoegen. Met geluid werkt het net zo. Als de bron slecht is dan kun je daar niks beter aan maken. Wat Creative doet met 16->24 bits conversies is een grote joke. Ze gebruiken een mengelmoesje van effectjes om de klank wat te veranderen, maar dat heeft hier echt niks mee te maken.
Nouja, in Bose apperatuur zul je dit spul niet terugvinden..
Aarde roept deepspace. Word 's wakker jijdeepspace schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:32:
Je verhaal klopt natuurlijk wel, maar ik zou het toch wat willen nuanceren. In bepaalde gevallen kan upsampling naar 24 bit/96 (of 192) Khz wel degelijk een voordeel hebben. Namelijk in combinatie met een non-oversampling DAC worden upsampers gebruikt om een beter oversampling klaar te spelen. Passband ripple van 0.00005 dB en een stopband Attenuation van -115 dB zijn dan makkelijk haalbaar (combo van DF1706 en PCM1704 bijvoorbeeld). Met een standaard DAC haal je dat vrijwel nooit. Staat natuurlijk tegenover dat het flink wat centjes kost: samen al zo'n 100 euro/kanaal, enkel voor de chipjes.
Er staat niet voor niks: "bepaalde gevallen"Exirion schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:58:
Aarde roept deepspace. Word 's wakker jijWe hebben het hier over een PDA aangesloten op een Bose set. Wil jij een kutopname van MP3 of een brakke geluidskaart in een PDA compenseren met de upsampling waar jij naar verwijst, die op een hele goeie set maar subtiele verbeteringen opleveren bij goeie opnames met dito apparatuur?
Anoniem: 161110
ALTERNATIEF VOOR MUZIEKLIEFHEBBERS:
Hifidelio + AVI ADM9 actief: http://www.audiotec.nl/systems.php
Veel meer functionaliteit en capaciteit
Heel veel beter geluid
En maar een klein beetje duurder
Hifidelio + AVI ADM9 actief: http://www.audiotec.nl/systems.php
Veel meer functionaliteit en capaciteit
Heel veel beter geluid

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 161110 op 15-04-2007 23:24 ]
Anoniem: 161110 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:25:
En een 321 is er vanaf 995.- euro........ hoezo klein beetje meerDeze sets zijn verkrijgbaar vanaf circa € 2.450,00

Daarbij heb je ook nog relatief grote luidpsrekers en geen ingebouwde DVD speler en wat willen de mensen die een 321 kopen? geen grote luidsprekers en een alles in 1 systeem ( tuner, versterker, cd en dvd ) kortom: niet te vergelijken
Anoniem: 161110
Volgens mij kost het systeem waar je tot 200 cd's op op kunt slaan € 2.000,00, en daarom ook de vergelijking met de hifidelio omdat deze dat ook kan (alleen dan tot 4.000 cd's!). Geen DVD, klopt daarom heb ik er ook bij gezet 'voor de muziekliefhebber'. De omvang van de sub met die speakertjes is groter als die avi speakers en die sub is alleen bruikbaar voor film, voor muziek is het niks.Alfisti schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:14:
[...]
[...]
En een 321 is er vanaf 995.- euro........ hoezo klein beetje meer![]()
Daarbij heb je ook nog relatief grote luidpsrekers en geen ingebouwde DVD speler en wat willen de mensen die een 321 kopen? geen grote luidsprekers en een alles in 1 systeem ( tuner, versterker, cd en dvd ) kortom: niet te vergelijken
En wat vinden jullie dan van de Harman-Kardon Thuisbioscoop 2.1 HS 200/230
Deze maakt gebruik van de zelfde techniek van het bose 321 volgens mij.
En wat is in zijn algemeenheid de mening over het verschil in kwaliteit tussen Harman-Kardon en Bose?
Hier wat info over de Harman-Kardon:
Omschrijving
De HS 200 is voorzien van een High-Definition Multimedia Interface™ (HDMI™); van speciale video processors waarmee conventionele signalen worden omgezet naar formaten van meer dan 720p/1080i; van twee USB-poorten; en van Dolby® Virtual Speaker surround processors die met slechts twee luidsprekers en een subwoofer voor een virtueel surround sound effect zorgen. De DVD-receiver speelt met gemak DVD-Video, DVD-Audio, CD-R/RW, DVD-R/RW en DVD+R/RW af en kan omgaan met DVD’s en CD-ROM’s met Windows Media® Audio (WMA), MP3, DivX® en JPEG-bestanden. Verder heeft het een volledige audio/video-regeling met een RDS FM tuner en een progressive-scan DVD audio/video-speler.
Het systeem wordt afgerond met een hoogwaardig 2.1-kanaals luidsprekersysteem en een handige verlichte afstandsbediening zodat deze in verduisterde ruimten is te gebruiken en hij kan commando's leren van andere afstandsbedieningen, bijvoorbeeld van uw televisie.
De HS 200 levert 2 x 65 Watt (RMS). De componenten van het 2.1 luidsprekersysteem passen qua ontwerp perfect bij de DVD-receiver. Het systeem omvat een actieve subwoofer en twee magnetisch afgeschermde, tweeweg-satellietspeakers.
Dankzij de Dolby Virtual®Speaker produceert dit compacte systeem een 360 graden geluidsbeeld, dat uitstijgt boven alles wat u met 2 speakers voor mogelijk hield.
Inclusief: 2 standaards, muurbeugels voor de speakers, kabels en verlichte afstandsbediening.
Specificaties
* Vermogen van de versterker(FTC): 2x 65 Watt @6 Ohms
* Actieve subwoofer: 1x 200 Watt ingebouwde versterker met een naar beneden gerichte 10 inch woofer
* Frequentiebereik systeem: 25 Hz tot 20 kHz
* Gewicht stuurapparaat: 3,8 kg (zonder speakersysteem)
* Gewicht speakersysteem: 18,0 kg (2x sats: 1,5 kg + sub 15kg)
* Videoformaten: DVD, DVD-R/RW, DVD+R/RW, VCD, SVCD
* Stuurapparaat: 98 mm hoog x 350 mm breed x 277 mm diep
* Satellietspeakers (2x): 243 mm hoog x 100 mm breed x 92 mm diep
* Subwoofer: 479 mm x 340 mm x 340 mm (hxbxd)
Deze maakt gebruik van de zelfde techniek van het bose 321 volgens mij.
En wat is in zijn algemeenheid de mening over het verschil in kwaliteit tussen Harman-Kardon en Bose?
Hier wat info over de Harman-Kardon:
Omschrijving
De HS 200 is voorzien van een High-Definition Multimedia Interface™ (HDMI™); van speciale video processors waarmee conventionele signalen worden omgezet naar formaten van meer dan 720p/1080i; van twee USB-poorten; en van Dolby® Virtual Speaker surround processors die met slechts twee luidsprekers en een subwoofer voor een virtueel surround sound effect zorgen. De DVD-receiver speelt met gemak DVD-Video, DVD-Audio, CD-R/RW, DVD-R/RW en DVD+R/RW af en kan omgaan met DVD’s en CD-ROM’s met Windows Media® Audio (WMA), MP3, DivX® en JPEG-bestanden. Verder heeft het een volledige audio/video-regeling met een RDS FM tuner en een progressive-scan DVD audio/video-speler.
Het systeem wordt afgerond met een hoogwaardig 2.1-kanaals luidsprekersysteem en een handige verlichte afstandsbediening zodat deze in verduisterde ruimten is te gebruiken en hij kan commando's leren van andere afstandsbedieningen, bijvoorbeeld van uw televisie.
De HS 200 levert 2 x 65 Watt (RMS). De componenten van het 2.1 luidsprekersysteem passen qua ontwerp perfect bij de DVD-receiver. Het systeem omvat een actieve subwoofer en twee magnetisch afgeschermde, tweeweg-satellietspeakers.
Dankzij de Dolby Virtual®Speaker produceert dit compacte systeem een 360 graden geluidsbeeld, dat uitstijgt boven alles wat u met 2 speakers voor mogelijk hield.
Inclusief: 2 standaards, muurbeugels voor de speakers, kabels en verlichte afstandsbediening.
Specificaties
* Vermogen van de versterker(FTC): 2x 65 Watt @6 Ohms
* Actieve subwoofer: 1x 200 Watt ingebouwde versterker met een naar beneden gerichte 10 inch woofer
* Frequentiebereik systeem: 25 Hz tot 20 kHz
* Gewicht stuurapparaat: 3,8 kg (zonder speakersysteem)
* Gewicht speakersysteem: 18,0 kg (2x sats: 1,5 kg + sub 15kg)
* Videoformaten: DVD, DVD-R/RW, DVD+R/RW, VCD, SVCD
* Stuurapparaat: 98 mm hoog x 350 mm breed x 277 mm diep
* Satellietspeakers (2x): 243 mm hoog x 100 mm breed x 92 mm diep
* Subwoofer: 479 mm x 340 mm x 340 mm (hxbxd)
Een echt surround setje van Pioneer van 500 euro klinkt stukken beter dan die 321 van Bose, geloof me. Laat staan als je spullen koopt die hetzelfde kosten als die 321.
Bijv:
- Harman Kardon AVR130 receiver (290 euro)
- 2x Kef iQ5 (480 euro)
- 2x Kef iQ1 (240 euro)
Dan nog even iets bijleggen voor een center speaker en je bent klaar. Resultaat: een veel veelzijdiger, beter en serieuzer systeem voor hetzelfde geld.
Bijv:
- Harman Kardon AVR130 receiver (290 euro)
- 2x Kef iQ5 (480 euro)
- 2x Kef iQ1 (240 euro)
Dan nog even iets bijleggen voor een center speaker en je bent klaar. Resultaat: een veel veelzijdiger, beter en serieuzer systeem voor hetzelfde geld.
[ Voor 28% gewijzigd door Mooody op 08-04-2007 13:42 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ja, maar "al die speakers" wil nu net het vrouwtje niet in huis en "het zijn weer zoveel kabels"...
Dus tja, voor de doelgroep van dat bose ding is het geen alternatief, alhoewel ik wel met je eens bent dat je dan iig wel wat waars voor je geld in huis haalt.
Dus tja, voor de doelgroep van dat bose ding is het geen alternatief, alhoewel ik wel met je eens bent dat je dan iig wel wat waars voor je geld in huis haalt.
Aannames zijn fataal.
Kef 2005.1, heeft m'n pa sindskort en klinkt erg goed. Mooiere sub dan van Bose (die zijn in de jaren 80 blijven hangen lijkt het wel) en een stuk beter geluid.
Heb afgelopen zaterdag een bose 3-2-1 gekocht en ik moet zeggen dat ik de reacties op dit systeem niet echt volg. Ik vind de kwaliteit (toegegeven niet al te grote woonkamer) echt geweldig en ok het is geen echte 5.1 maar bied voldoende kwaliteit (zeker bij dialogen en het grootste gedeelte van een film bestaat hier toch uit) om echt prettig naar een film te kijken.
Het beste is nog steeds geblindoekt een aantal systemen vergelijken en er daarna eentje aanschaffen die je met blinddoek op het beste vond klinken, zo word je niet door de marketing machine van een bedrijf gepakt en luister je echt objectief en zonder het placebo effect. Ik vond (gelukkig) de goedkoopste 3-2-1 (1000 Euro) beter klinken dan de GS (gemstone speakers) die 500 euro duurder is.. Vermoedelijk hebben veel mensen die hier posten nog nooit zo'n apparaat thuis gehad (toegegeven ze zijn prijzig dus ik kan het me goed voorstellen) en reageren ze volgens mij vooral op wat andere zeggen.
Qua muziek afspelen (digitale radio van upc via digtale aansluiting of CD) is dit apparaat echt super en ik denk dat de vraag vooraf gesteld: 'kijk ik meer special effects films (koop een goed 5.1 systeem) of luister ik naar een goede cd dan wel kijk ik een film die meer om het verhaal gaat' de beslissing een stuk eenvoudiger maakt...
Maar ja ik denk dat het bij dit soort setjes echt om een mening gaat en dat die toch bij iedereen anders is. Zo beweren er nog steeds mensen het verschil te horen tussen een 128Kbps MP3 en 192Kbps maar blijkt dit uit blinde tests niet duidelijk naar voren te komen dat dit hoorbaar is
Het beste is nog steeds geblindoekt een aantal systemen vergelijken en er daarna eentje aanschaffen die je met blinddoek op het beste vond klinken, zo word je niet door de marketing machine van een bedrijf gepakt en luister je echt objectief en zonder het placebo effect. Ik vond (gelukkig) de goedkoopste 3-2-1 (1000 Euro) beter klinken dan de GS (gemstone speakers) die 500 euro duurder is.. Vermoedelijk hebben veel mensen die hier posten nog nooit zo'n apparaat thuis gehad (toegegeven ze zijn prijzig dus ik kan het me goed voorstellen) en reageren ze volgens mij vooral op wat andere zeggen.
Qua muziek afspelen (digitale radio van upc via digtale aansluiting of CD) is dit apparaat echt super en ik denk dat de vraag vooraf gesteld: 'kijk ik meer special effects films (koop een goed 5.1 systeem) of luister ik naar een goede cd dan wel kijk ik een film die meer om het verhaal gaat' de beslissing een stuk eenvoudiger maakt...
Maar ja ik denk dat het bij dit soort setjes echt om een mening gaat en dat die toch bij iedereen anders is. Zo beweren er nog steeds mensen het verschil te horen tussen een 128Kbps MP3 en 192Kbps maar blijkt dit uit blinde tests niet duidelijk naar voren te komen dat dit hoorbaar is
Ik denk dat veel mensen hier wat beters hebben staan, waarvan een groot deel op z'n sloffen over de 1000,- heen gaat (zelfs ik als student). Het systeem is niet zo duur, het bied alleen geen waar voor zijn geld. Je kan makkelijk wat beter klinkends voor dat bedrag krijgen. Maar dat is toch geen prioriteit voor Bose kopers in het algemeenYoshi1983 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:07:
Vermoedelijk hebben veel mensen die hier posten nog nooit zo'n apparaat thuis gehad (toegegeven ze zijn prijzig dus ik kan het me goed voorstellen) en reageren ze volgens mij vooral op wat andere zeggen.
Klein en compact ben ik het helemaal mee eens dat was ook een van mijn prioriteiten omdat ik niet zo'n prominent aanwezige zut in mijn woonkamer wil dus hierin heb je volledig gelijk. Misschien had ik het prijs argument anders moeten stellen en is het voor 1000 euro niet zozeer een systeem met veel mogelijkheden en willen mensen vaak toch voor 1000 euro (of meer zoals je aangeeft) toch wat meer knopjes hebben om mee te spelen. Als het je daar om gaat is het inderdaad niet het beste systeem. (buiten dat denk ik nou niet dat het geweldig is om op te scheppen omdat je een bose systeem hebt want een merk zegt me vrij weinig de prestaties tellen en ik ben in mijn zoektocht naar een 2.1 systeem (en dat is waar het in dit topic over gaat) geen systeem tegen gekomen wat beter klinkt (maar ook hier geld dat dit mijn mening is en iedereen toch op een andere manier tegen geluid aankijkt)
Wat heb je allemaal als alternatief beluisterd dan?
Denon S-101? KEF KIT100?
Denon S-101? KEF KIT100?
Nog nooit thuis gehad inderdaad, maar m'n schoonvader heeft er eentje in de woonkamer staan. Het klinkt op zich niet verkeerd, maar 5.1 is het niet.Yoshi1983 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:07:
Vermoedelijk hebben veel mensen die hier posten nog nooit zo'n apparaat thuis gehad (toegegeven ze zijn prijzig dus ik kan het me goed voorstellen) en reageren ze volgens mij vooral op wat andere zeggen.
Verder luister ik liever naar m'n eigen setje. Klinkt toch een stukje natuurlijker. Ik blijf altijd wat missen met die kleine satellietjes.
Inderdaad de Denon S-101, JVC DD8, JVC DD3 en Bose 3-2-1, 3-2-1GS heb gewoon 5 setjes op een rij laten zetten om te kijken wat het beste klonk... KEF KIT100 hadden ze niet en je moet (tenminste dat vind ikvoodooless schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:26:
Wat heb je allemaal als alternatief beluisterd dan?
Denon S-101? KEF KIT100?
nee 5.1 is het niet noem het liever 2.1 met 5.1 effect (tenminste poging tot) voor muziek is 5.1 sowieso niet echt nodig en daar vind ik het systeem echt een goed geluid geven met veel diepte erin (ligt uiteraard ook aan type muziek wat je afspeelt) voor films zoals aangegeven vind ik de kwaliteit in dialogen hoog en uiteraard tijdens special effects iets minder (maar beter dan ik in eerste instantie verwacht had..)InZane schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:31:
[...]
Nog nooit thuis gehad inderdaad, maar m'n schoonvader heeft er eentje in de woonkamer staan. Het klinkt op zich niet verkeerd, maar 5.1 is het niet.
Verder luister ik liever naar m'n eigen setje. Klinkt toch een stukje natuurlijker. Ik blijf altijd wat missen met die kleine satellietjes.
Wil hier toch even op reageren...Yoshi1983 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:07:
Heb afgelopen zaterdag een bose 3-2-1 gekocht en ik moet zeggen dat ik de reacties op dit systeem niet echt volg. Ik vind de kwaliteit (toegegeven niet al te grote woonkamer) echt geweldig en ok het is geen echte 5.1 maar bied voldoende kwaliteit (zeker bij dialogen en het grootste gedeelte van een film bestaat hier toch uit) om echt prettig naar een film te kijken.
Mijn probleem met de bose-mini-spulletjes is dat je voor hetzelfde geld veel beter geluid kunt krijgen... In mijn ogen toch echt een flink gebrek aan geluidskwaliteit...
Je kunt mij niet met droge ogen, in een blinde test, wijsmaken dat je een 3-2-1 setje beter vindt klinken dan een fatsoenlijke receiver met twee bookshelves voor hetzelfde geld... Zelfs meetkundig is aan te tonen dat je gewoon erg veel mist...
Ik heb zelf inderdaad geen bose spul. Heb echter wel voor een veelvoud van die 1000 euro waar je het over hebt aan spullen staan... Natuurlijk zal ik niet beweren dat iedereen maar meteen 10k uit moet geven aan audio, want dat is natuurlijk maar net waar je prioriteiten liggen... Ik vind echter wel dat je bij bose voor het geld wat je eraan besteedt ernstig weinig terugkrijgt...
Ow, en ja, ik heb wél genoeg bose-spul beluisterd... Hell, ik ken zelfs mensen die binnen een week hun 3-2-1 setje teruggebracht hebben, en ingeruild voor een fatsoenlijke set...
Uiteraard ga ik je niet vertellen dat een 10.000 euro set die jij kennelijk (met meet apparatuur en alles eromheen) hebt staan niet beter zal klinken dan de bose het enige wat ik je (typend met droge ogen en rechte mondhoeken etc etc.) wel wil vertellen is dat ik deze dus gewoon (en heb alleen naar apparatuur geluisterd in dezelfde prijs range) het beste vond klinken.
Ow, en ja je krijgt inderdaad 'voor het geld wat je eraan besteed' ernstig weinig terug maar dit is volgens mij bij de mini systemen ook juist de bedoeling...
edit: overigens moet je er wel even bijvermelden als je het hebt over een 'fatsoenlijke set' dat het dan om jou mening gaat dan wel die van alle mensen die jij schijnt te kennen die zo'n ding terug gebracht hebben
(heb je overigens een bron van de meet resultaten waarin jij dan wel iemand anders het 'meetkundig' aantoont, ben hier wel benieuwd naar...)
Ow, en ja je krijgt inderdaad 'voor het geld wat je eraan besteed' ernstig weinig terug maar dit is volgens mij bij de mini systemen ook juist de bedoeling...
edit: overigens moet je er wel even bijvermelden als je het hebt over een 'fatsoenlijke set' dat het dan om jou mening gaat dan wel die van alle mensen die jij schijnt te kennen die zo'n ding terug gebracht hebben
[ Voor 25% gewijzigd door Yoshi1983 op 21-05-2007 13:56 ]
Met fatsoenlijke set bedoel ik een fullrange set... Dus niet een set met een onwijze dip in het lage middengebied...Yoshi1983 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:52:
edit: overigens moet je er wel even bijvermelden als je het hebt over een 'fatsoenlijke set' dat het dan om jou mening gaat dan wel die van alle mensen die jij schijnt te kennen die zo'n ding terug gebracht hebben(heb je overigens een bron van de meet resultaten waarin jij dan wel iemand anders het 'meetkundig' aantoont, ben hier wel benieuwd naar...)
Denk dat meetgegevens van bose-systemen niet zo moeilijk te vinden zijn...
Slap gelul. Je hoeft geen peperdure set te hebben om dat verschil te kunnen horen. De gemiddelde luisteraar hoort het misschien niet binnen 2 seconden, maar als je een beeeeetje weet waar je op moet letten dan zijn MP3 artefacts op 128kbps erg makkelijk te horen. Blinde test of niet.Yoshi1983 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:07:
Hoewel ik moet zeggen dat zelfs met een goede set het erg kan uitmaken of je een goed geript mp3tje hebt met VBR op 128k of een slecht geript exemplaar...Exirion schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:04:
[...]
Slap gelul. Je hoeft geen peperdure set te hebben om dat verschil te kunnen horen. De gemiddelde luisteraar hoort het misschien niet binnen 2 seconden, maar als je een beeeeetje weet waar je op moet letten dan zijn MP3 artefacts op 128kbps erg makkelijk te horen. Blinde test of niet.
Maakt wat mij betreft meer verschil dan 128 of 192k...
Ik vind zelf ook die 2.1 "virtueel surround" setjes van Denon en andere van dat soort merken ook te duur voor wat je krijgt. In dat opzicht ben je met Bose denk ik niet slechter uit dan met een ander merk.
In het hele segment van 2.1 setjes wordt je genaaid waar je bij staat.
[ Voor 15% gewijzigd door PHiXioN op 21-05-2007 14:10 ]
Zijn die boses niet nog een stuk duurder dan die andere setjes?PHiXioN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:08:
Ik vind zelf ook die 2.1 "virtueel surround" setjes van Denon en andere van dat soort merken ook te duur voor wat je krijgt. In dat opzicht ben je met Bose denk ik niet slechter uit dan met een ander merk.
Zit er niet helemaal in, maar dacht dat de concurrenten stuk voor stuk een eurootje of 300 goedkoper waren?
MikeyMan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:12:
[...]
Zijn die boses niet nog een stuk duurder dan die andere setjes?
Zit er niet helemaal in, maar dacht dat de concurrenten stuk voor stuk een eurootje of 300 goedkoper waren?

1600 euro

1200 euro
En zo zijn er nog meer voorbeelden waarvoor ik zou gauw geen plaatje kan vinden.
Nu weet ik niet hoe deze apparaten zich verhouden ten opzichte van bose, maar als ik zo kijk is dit ook weinig value for money. Ik zou voor dat bedrag wel zo'n veel vettere samenstelling kunnen maken. Wellicht neemt het dan wel iets meer ruimte in, maar zelf lijkt me het geluid het belangrijkst.
Nee, dat goedkoopste Denon ding kost ook 1200 euro (advies), en die kefjes vast ook zoiets.MikeyMan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:12:
Hmm... Mjah, goed, das dan inderdaad in vergelijking met de 321 set wat duurder... My bad
Vermoedelijk gaan we toch niet tot een conclusie komen hierover maar wil nog even kwijtMikeyMan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:12:
[...]
dat de denon e.d. allemaal rond dezelfde prijs liggen (tussen de 1000 en 1500 Euro).
Voor de rest hou ik het er maar op dat het toch vooral op smaak aankomt en waar je het setje voor gebruikt (en of het apparaat je complete woonkamer moet beinvloeden ook als je het niet gebruikt...)
oeps net te laat maar het hangt er een beetje vanaf dan of je de denon met de 3-2-1 of de 3-2-1 gs vergelijkt (die is 1500 euro) dus tsjavoodooless schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:18:
[...]
Nee, dat goedkoopste Denon ding kost ook 1200 euro (advies), en die kefjes vast ook zoiets.
koeitje dit is de eerste zin van de link die je post:
'As a part of a small sect of audio enthusiests who loathe the company Bose Corp. for its marketing deception, shortcutting in manufacturing, and shameless consumer trickery'
Vind je dit objectief?
Nee, maar wanneer is een review ooit objectief geweest? Daarnaast valt er weinig te schoemelen met meetresultaten.Yoshi1983 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:22:
[...]
koeitje dit is de eerste zin van de link die je post:
'As a part of a small sect of audio enthusiests who loathe the company Bose Corp. for its marketing deception, shortcutting in manufacturing, and shameless consumer trickery'
Vind je dit objectief?
Laat ik het zo zeggen als deze gedaan is door een onafhankelijk niet gesponsord onderzoeksbureau dat bepaalde uitlatingen als goed/ slecht en andere zaken die op mening gebaseerd zijn buiten beschouwing laat.Anoniem: 159816 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:31:
[...]
Nee, maar wanneer is een review ooit objectief geweest? Daarnaast valt er weinig te schoemelen met meetresultaten.
'Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.'
Bron: Wikipedia
ergo; meetresultaten...Yoshi1983 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:34:
[...]
Laat ik het zo zeggen als deze gedaan is door een onafhankelijk niet gesponsord onderzoeksbureau dat bepaalde uitlatingen als goed/ slecht en andere zaken die op mening gebaseerd zijn buiten beschouwing laat.
'Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.'
Bron: Wikipedia
De grafiek die daar op die site staat zal sowieso de waarheid dicht benaderen...
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 21-05-2007 14:40 ]
helaas vertellen die meetresultaten er niet bij door wie ze gemaakt zijn (geen bronvermelding) buiten dat ook al zouden ze kloppen (waar ik dan maar even vanuit ga) zegt het nog niets over de beleving van de luisteraar die dus gewoon verschilt per persoon (de reden waarom ik bijvoorbeeld het goedkopere systeem beter vind klinken dan het systeem met de GS speakers).
Ik kan je nu gaan vragen of je geel een mooie kleur vind en als je ja zegt kan ik zeggen ja maar als je lang naar geel kijkt is het slecht voor de ogen etc etc. dit doet niets af aan het feit dat jij in dit voorbeeld geel een mooie kleur vind ook al kan ik tien redenen noemen waarom het niet mooi is...
Ongeacht of het mooi is of niet (wat inderdaad een mening is...); als jij een 24karaats gouden ring koopt, en die blijkt achteraf 14karaats te zijn; vind jij de ring objectief gezien misschien nog wel net zo mooi, kleur is hetzelfde, vorm is hetzelfde etc....Yoshi1983 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:42:
[...]
Ik kan je nu gaan vragen of je geel een mooie kleur vind en als je ja zegt kan ik zeggen ja maar als je lang naar geel kijkt is het slecht voor de ogen etc etc. dit doet niets af aan het feit dat jij in dit voorbeeld geel een mooie kleur vind ook al kan ik tien redenen noemen waarom het niet mooi is...
Punt is alleen dat je voor 24k betaald hebt en maar 14k krijgt...
Grappig. Eerst haal je de aangehaalde site naar beneden omdat het in je ogen subjectief zou zijn. Vervolgens wordt er naar een objective meeting gewezen op die site en begin je over dat de subjective beleving toch belangrijker is.
Komt op mij heel erg over als een 'Ik heb er veel geld aan uitgegeven dus ik zal nooit accepteren dat het misschien toch een miskoop is'-draaierij
.
Komt op mij heel erg over als een 'Ik heb er veel geld aan uitgegeven dus ik zal nooit accepteren dat het misschien toch een miskoop is'-draaierij
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
En daar geef ik Yoshi gelijk in. Wat hij zegt is helemaal waar. Beauty is in de eye of the beholder zullen we maar zeggen.
Ik heb zelf naar het Bose 321 setje geluisterd, maar zelf vind ik het helemaal niets. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik een hekel heb aan Virtueel surround spul. Ik ga me er aan ergeren omdat ik weet dat het geluid niet van die kant komt.
Gelukkig kwam ik een JVC set tegen voor een leuke prijs waar nog eens een 6e speaker (6.1 geluid) bij zat welke ik met de oude bank niet kon gebruiken. Nu heb ik fijn 6.1 geluid waarbij alleen de bas in mijn ogen teveel dreunt (goedkoop he, dus misschien een keer een andere voor aanschaffen).
Nogmaals, als je weinig plaats hebt voor 5.1 wat bij ons in eerste instantie ook eigenlijk het geval was), dan is zo'n 2.1 virtueel setje fantastisch. Het geeft je toch dat gevoel, zonder dat je je kamer ervoor hoeft te verbouwen.
Ik heb zelf naar het Bose 321 setje geluisterd, maar zelf vind ik het helemaal niets. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik een hekel heb aan Virtueel surround spul. Ik ga me er aan ergeren omdat ik weet dat het geluid niet van die kant komt.
Gelukkig kwam ik een JVC set tegen voor een leuke prijs waar nog eens een 6e speaker (6.1 geluid) bij zat welke ik met de oude bank niet kon gebruiken. Nu heb ik fijn 6.1 geluid waarbij alleen de bas in mijn ogen teveel dreunt (goedkoop he, dus misschien een keer een andere voor aanschaffen).
Nogmaals, als je weinig plaats hebt voor 5.1 wat bij ons in eerste instantie ook eigenlijk het geval was), dan is zo'n 2.1 virtueel setje fantastisch. Het geeft je toch dat gevoel, zonder dat je je kamer ervoor hoeft te verbouwen.
laatste reactie want zoals gezegd gaan we toch niet echt tot een conclusie komenMikeyMan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:48:
[...]
Ongeacht of het mooi is of niet (wat inderdaad een mening is...); als jij een 24karaats gouden ring koopt, en die blijkt achteraf 14karaats te zijn; vind jij de ring objectief gezien misschien nog wel net zo mooi, kleur is hetzelfde, vorm is hetzelfde etc....
Punt is alleen dat je voor 24k betaald hebt en maar 14k krijgt...
Tsja prijsstellingen van bedrijven... nog een moeilijk punt als ik een toyota koop met meer opties dan een ferrari ooit zal hebben wil dat niet per definitie zeggen dat je door ferrari genaaid word...
Ook moet ik zeggen dat (om bij het voorbeeld van 24 en 14 karaats goud te blijven) als ik een ring van 14 karaats die duurder is dan een 24 karaats ring mooier vind ik dan toch voor de 14 karaats zou gaan. Ik zie een stuk audio/ ring/ auto of wat dan ook niet zozeer als status symbool maar gewoon iets wat ik zelf prettig vind om naar te luisteren/ mooi vind om te dragen of fijn vind om in te rijden. Prijs komt daarna pas op een aantal plaatsen later omdat me dat nooit zozeer geinterreseert heeft (wat niet wegneemt dat ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die hier wel op moeten/ willen letten).
Ow; ik heb ook niks tegen 2.1... Met een goede set kun je ook goed geluid en zelfs film-beleving krijgen met een 2.1 set...Arunia schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:52:
Ik heb persoonlijk dan ook liever een goede 2.1set dan een matige 5.1 set...
Als het budget beperkt is, zou ik dan ook voor 2.1 gaan... Heb er alleen problemen mee dat gepretendeerd wordt 5.1 te leveren...
denk dat veel mensen toch kiezen voor 2.1 omdat ze een woonkamer hebben om in te wonen en niet in een studio willen zittenMikeyMan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:54:
[...]
Als het budget beperkt is, zou ik dan ook voor 2.1 gaan... Heb er alleen problemen mee dat gepretendeerd wordt 5.1 te leveren...
Ik zeg gewoon....Wanabe 5.1 die het niet Kannabe
Haha jij kunt leuk lezenJanoz schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:50:
Grappig. Eerst haal je de aangehaalde site naar beneden omdat het in je ogen subjectief zou zijn. Vervolgens wordt er naar een objective meeting gewezen op die site en begin je over dat de subjective beleving toch belangrijker is.
Komt op mij heel erg over als een 'Ik heb er veel geld aan uitgegeven dus ik zal nooit accepteren dat het misschien toch een miskoop is'-draaierij.
edit: toevoeging voor de mensen die hem misschien wat minder mooi vinden klinken je kunt het apparaat gewoon een maand uittesten tegen niet tevreden geld terug voorwaarden...
[ Voor 10% gewijzigd door Yoshi1983 op 21-05-2007 15:18 ]
Anoniem: 223169
Mijn Pa die heeft vandaag de Bose 321 aangeschaft.
We hebben al heel wat prducten van bose in huis zo hebben we allebei de Bose Triport On-Ear en voor de Bose 321 hadden we de acoustimas 3 die al weer 8 jaartjes mee gingen dus we vonden het tijd voor wat nieuws.
Wat onze ervaringen zijn:
de installatie 321 en klaar? no way installatie tijd: 1 uur als je de boxen netjes aan de muur wilt hangen ect.
Maar toen het geluid:
Gelijk ff een dvdtje van Pixar erin edaan want die hebben altijd wel mooie effectjes en ik moet zeggen het overtrefte mijn verwachtingen. De bassen dreunen goed door waneer het moet en anders blijven ze mooi op de achtergrond en de hoge tonen zijn altijd goed hoorbaar.
Ook bij laag volume blijven alle details hoorbaar. Ik heb zelf de Logitech z-2300 THX set op mijn kamer die op en THX geluidkaart staat en ik moet zeggen de Bose komt er aardig in de buurt.
Ons oordeel: Zoek je een compacte home cinema maar geef je niet veel om de 5.1 surround maar wil je toch een klein beetje het effect dan is dit zeker een aanrader!!
We hebben al heel wat prducten van bose in huis zo hebben we allebei de Bose Triport On-Ear en voor de Bose 321 hadden we de acoustimas 3 die al weer 8 jaartjes mee gingen dus we vonden het tijd voor wat nieuws.
de installatie 321 en klaar? no way installatie tijd: 1 uur als je de boxen netjes aan de muur wilt hangen ect.
Maar toen het geluid:
Gelijk ff een dvdtje van Pixar erin edaan want die hebben altijd wel mooie effectjes en ik moet zeggen het overtrefte mijn verwachtingen. De bassen dreunen goed door waneer het moet en anders blijven ze mooi op de achtergrond en de hoge tonen zijn altijd goed hoorbaar.
Ook bij laag volume blijven alle details hoorbaar. Ik heb zelf de Logitech z-2300 THX set op mijn kamer die op en THX geluidkaart staat en ik moet zeggen de Bose komt er aardig in de buurt.
Ons oordeel: Zoek je een compacte home cinema maar geef je niet veel om de 5.1 surround maar wil je toch een klein beetje het effect dan is dit zeker een aanrader!!
Dus op zich geef jij aan dat jou logitech boxjes van 120euro beter presteren dan bose van 1000+ euro en dan kun je er ook nog tevreden over zijn?Anoniem: 223169 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:33:
Mijn Pa die heeft vandaag de Bose 321 aangeschaft.
Maar toen het geluid:
https://wren.co/join/Devian
is geld hier een kwestie?? Bose is juist uitstekend in het geluid bereik overal hoor je het geluid perfect en geen vervorming. M'n THX setje heeft echter maar een kleiner bereik waarin het geluid echt subliem is en daarbuiten word het al snel vervormd. Ik vergeleikte het alleen maar met het geluid binnen het bereik van mijn THX set en dat is echt op het zelfde niveau als dat van Bose alleen heeft Bose het voordeel dat het bijna overal in de kamer zo is alleen verlies je dan wel het 5.1 effect. en aangezien ik mijn zit positie en bed binnen het bereik van mijn set heb staan vind ik dat de Bose dicht in de buurt komt van de z-2300.
Ps: Het is maar een mening meer niet. Iedereen heeft een ander gehoor en een andere smaak.
Ps: Het is maar een mening meer niet. Iedereen heeft een ander gehoor en een andere smaak.
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 223169 op 15-06-2007 21:39 ]
Hahaha, inderdaad, geeft ook gelijk het niveau van de gemiddelde bose koper aan.Devian schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:49:
[...]
Dus op zich geef jij aan dat jou logitech boxjes van 120euro beter presteren dan bose van 1000+ euro en dan kun je er ook nog tevreden over zijn?
jot begin maar weer over het "bose prul" gedoe
Zijn meningen nergens welkom? daar is toch een forum vor je hoeft toch niet meteen alles af te zeiken op wat iemand zegt
Zijn meningen nergens welkom? daar is toch een forum vor je hoeft toch niet meteen alles af te zeiken op wat iemand zegt
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 223169 op 15-06-2007 21:40 ]
En mijn Quad 12L's hebben over de hele linie minder vervorming, groter bereik, accuratere plaatsing, meer detail.Anoniem: 223169 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:21:
is geld hier een kwestie?? Bose is juist uitstekend in het geluid bereik overal hoor je het geluid perfect en geen vervorming. M'n THX setje heeft echter maar een kleiner bereik waarin het geluid echt subliem is en daarbuiten word het al snel vervormd. Ik vergeleikte het alleen maar met het geluid binnen het bereik van mijn THX set en dat is echt op het zelfde niveau als dat van Bose alleen heeft Bose het voordeel dat het bijna overal in de kamer zo is alleen verlies je dan wel het 5.1 effect. en aangezien ik mijn zit positie en bed binnen het bereik van mijn set heb staan vind ik dat de Bose dicht in de buurt komt van de z-2300.
En voor echt laag heb ik nog een Boston Acoustics. Ik durf mijn setje zo tegen een Bose setje van hetzelfde bedrag te zetten. Mag de Bose eigenaar zelfs nog de test cd's kiezen (hoewel mijn set dan wel slecht klinkt als er een slecht gemasterde/opgenomen cd langskomt, beetje onvergeefelijk die 12L's).
Als een set van rond de 1000 euro niet eens zo goed is als een PC speakersetje van nog geen 120 euro, waar hebben we het dan nog over?Anoniem: 223169 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:33:
Ik heb zelf de Logitech z-2300 THX set op mijn kamer die op en THX geluidkaart staat en ik moet zeggen de Bose komt er aardig in de buurt.
Het gaat waarschijnlijk omdat die logitech 'THX' heeft en die bose niet. En als een kaart, receiver of speakers THX hebben, dan kan een niet THX set daar dus niet tegenop heh!?
Kuch
Kuch
Nee dat is echt onzin.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb een heel aantal van die 3.2.1. setjes geinstalleerd bij mensen en als surround set klinkt het bagger.
Ga je daar integen zo'n ding neer zetten als een audio setje dan klinkt het helemaal niet onaardig wat er uit die speakertjes komt.
Of het het geld waard is kan ik niet beoordelen dat is aan die persoon die het aanschaft.
De meeste mensen die een 3.2.1. kopen doen dat omdat ze geen hele zooi speakers in huis willen en toch bij het ooit te kijken een beetje surround.bioscoop idee willen en op normaal stereo een leuk/goed klinkend zetje willen.
Het gebruikers gemak is in mijn ogen ook zeker niet verkeerd.
Natuurlijk kraken de audiofielen zo'n set helemaal af dat kan ook niet anders.
Het kan altijd beter....maar of het voor die mensen ook beter is.
Persoonlijk zie en hoor ik liever een grote (zuil) luidspreker met goede versterker.
En zal dan ook maar niet vernoemen dat ik een Pioneer receiver met Magnat's heb want dat wordt ook grandioos afgekraakt.....ach ik vind het zeker niet verkeerd klinken wat een ander er ook van vind.
Ook ik kreeg andere adviezen maar wil niet zeggen dat ik die beter vond klinken.
Het is maar net wat die persoon er van vindt.
Ga je daar integen zo'n ding neer zetten als een audio setje dan klinkt het helemaal niet onaardig wat er uit die speakertjes komt.
Of het het geld waard is kan ik niet beoordelen dat is aan die persoon die het aanschaft.
De meeste mensen die een 3.2.1. kopen doen dat omdat ze geen hele zooi speakers in huis willen en toch bij het ooit te kijken een beetje surround.bioscoop idee willen en op normaal stereo een leuk/goed klinkend zetje willen.
Het gebruikers gemak is in mijn ogen ook zeker niet verkeerd.
Natuurlijk kraken de audiofielen zo'n set helemaal af dat kan ook niet anders.
Persoonlijk zie en hoor ik liever een grote (zuil) luidspreker met goede versterker.
En zal dan ook maar niet vernoemen dat ik een Pioneer receiver met Magnat's heb want dat wordt ook grandioos afgekraakt.....ach ik vind het zeker niet verkeerd klinken wat een ander er ook van vind.
Ook ik kreeg andere adviezen maar wil niet zeggen dat ik die beter vond klinken.
sarcasme;)JvS schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:27:
Nee dat is echt onzin.
Mensen kopen Bose omdat de buren B&O hebben, maar zelf dat geld niet hebben
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Mensen kopen Bose voor het design, compactheid, gebruiksgemak en eventueel geluidskwaliteit. En dat laatste is echt geen onzin. Oké, het kan veel beter voor dat geld, maar ik weet nog goed dat mijn ouders een goede 5(?) jaar terug een Sony DAV-S800 set kochten. 1499 euro, maar het klinkt voor geen meter! 321 van Bose (zelfs het basissysteem) is dan sowieso veel mooier om te zien, maar klinkt ook 10x zo goed. Om een in het Sony straatje te blijven, ze hebben een 321 cloon, de DAV-X1 series enzo, maar wat een plastic rommel is dat! Maar kwa prijs net zo door als een Bose systeem (bij introductie duurder zelfs!).
Denk ik nu krom of...?
Denk ik nu krom of...?
Anoniem: 221622
Ik denk dat deze uitspraak veel meer zegt over jouw niveau dan het niveau van de gemiddelde bose-koperJAHRASTAFARI schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:31:
[...]
Hahaha, inderdaad, geeft ook gelijk het niveau van de gemiddelde bose koper aan.

Anoniem: 48051
En daar heb je dan wel weer een punt. Ik vind die Sony zetjes ook erg mager presteren. Misschien kunnen we wel stellen dat Bose redelijk goede satelietspeakers + sub setjes produceert. Echter zullen ze het nooit winnen van een stel full-range speakersproller schreef op zondag 17 juni 2007 @ 02:18:
Mensen kopen Bose voor het design, compactheid, gebruiksgemak en eventueel geluidskwaliteit. En dat laatste is echt geen onzin. Oké, het kan veel beter voor dat geld, maar ik weet nog goed dat mijn ouders een goede 5(?) jaar terug een Sony DAV-S800 set kochten. 1499 euro, maar het klinkt voor geen meter! 321 van Bose (zelfs het basissysteem) is dan sowieso veel mooier om te zien, maar klinkt ook 10x zo goed. Om een in het Sony straatje te blijven, ze hebben een 321 cloon, de DAV-X1 series enzo, maar wat een plastic rommel is dat! Maar kwa prijs net zo door als een Bose systeem (bij introductie duurder zelfs!).
Denk ik nu krom of...?
Maar ja, een stel full-range speakers winnen het qua kleine omvang nooit van Bose....
En zo kun je door blijven gaan.
Het is net waar jezelf (of je vrouw) de prioriteit aan geeft.....
En zo kun je door blijven gaan.
Het is net waar jezelf (of je vrouw) de prioriteit aan geeft.....
Exact. Ik vind dat bose het wel slim doet. Ze spelen in op handig te bedienen apparatuur (waarom hebbe nniet alle stereo's een AB die op radiogolven werkt, met standaard multi-room mogelijkheden!) die er acceptabel uitziet en goed genoeg klinkt.
Voor audioliefhebbers is het niets. Voor gemiddelde mensen wel
Voor audioliefhebbers is het niets. Voor gemiddelde mensen wel
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 287266
hallo
graag had ik geweten of de bose321 cd-/+ en dvd-/+ kan afspelen
en ook rw-/+
bose klinkt mij toch redelijk goed
gr john
en ook rw-/+
bose klinkt mij toch redelijk goed
gr john
Eerste zoekopdracht levert het volgende op:Anoniem: 287266 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:10:
hallo
en ook rw-/+
gr john
Afspeelmogelijkheden:
CD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, MP3, Video-CD
Kieskeurig.nl
Welk 3-2-1 systeem wil je aanschaffen en sta je open voor eventuele kanshebbers van andere merken? Zo ja: wat zijn je eisen?bose klinkt mij toch redelijk goed
[ Voor 19% gewijzigd door Barry|IA op 09-02-2009 18:56 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ok, dit topic is al redelijk verouderd maar aangezien ik er zelf veel aan gehad heb vind ik het toch belangrijk om mijn ervaringen hier te delen.
We waren toe aan een nieuwe hifi en trokken dus naar de plaatselijke speciaalzaak. Daar lachten ze ons bijna uit toen we zeiden dat we iets zochten voor rond de 1000 euro.
Maar ze hadden nog wel iets: De bose 321. Voor die prijsklasse het beste van het beste zeiden ze....
Mhmmm. Ziet er wel echt klein uit die speakers. Geeft dat wel genoeg geluid? Want het is echt bedoeld als audio-instalatie en niet als home cinema...
Jamaar we konden ook voor de Gs speakers gaan. 300 euro meer maar de klank zou dan ook geweldig zijn!
Bose is het neusje van de zalm op het gebied van kleine speakers meneer!
Even geluisterd. Klonk niet slecht. Vooral mijn vriendin was enthousiast: neemt weinig plaats in, minder kabel.
En dat kan ook als audioinstallatie gebruikt worden. Jazeker meneer! En kan het geluid aangepast worden (bass, trebble) Natuurlijk meneer!
Bon, toch overstag gegaan. En gisteren het spel gaan ophalen:
Eerste ontgoocheling: de kabel van de speakers was te kort voor de opstelling die ik in gedachten had.
Tweede ontgoocheling: de klank was niet meteen wat ik ervan verwacht had. Maar bon misschien moesten we wat prutsen met de afstellingen.
Derde ontgoocheling: Dat afstellen was dus niet mogelijk zonder het ding op je Tv aan te sluiten (voor het scherm.)
Even gevloekt maar dan de hele zaak verhuisd naar de televisie. De instalatie dvd bekeken. Mhmmm de voorbeeldfragmentjes klonken wel lekker.
Dan eens een lekker jazzplaatje uitgezocht en tja dat was toch al anders. Geluid was een beetje blur. Soms te schel dan teveel gebrom. Nog wat cd's geprobeerd maar hoe langer ik ernaar luisterde hoe meer ik ervan overtuigd geraakt dat dit een miskoop was.
's avonds nog wat tv gekeken en hoewel de films wel goed klonken waren de andere programma's echt vermoeiend om naar te luisteren!
Vandaag dus alles teruggebracht en voor een set marantz en B&W boxen ingeruild.
Gelukkig was dit geen probleem. Heb zelfs een uur op mijn gemak kunnen luisteren en vergelijken tussen de verschillende merken.
Hemel en aarde verschil! Dus ik zou zeggen tegen mensen die een bose 321 willen kopen om muziek op te beluisteren met een beetje kwaliteit: begin er niet aan!
Gewoon voor een klassieke hifi-opstelling gaan en de vrouw voor elk kabeltje meer eens een schoon bloemeke kopen!
Waarschijnlijk is dit een beetje preken voor eigen kerk en weten de meeste van jullie dit al langer dan vandaag. Maar via google kwam ik toch hier terecht dus waarschijnlijk dat er nog meer potentiële klanten hierop botsen.
Dus als je op zoek bent naar kwaliteit in geluid voor audio: bose 321 is niet de juiste keuze.
We waren toe aan een nieuwe hifi en trokken dus naar de plaatselijke speciaalzaak. Daar lachten ze ons bijna uit toen we zeiden dat we iets zochten voor rond de 1000 euro.
Maar ze hadden nog wel iets: De bose 321. Voor die prijsklasse het beste van het beste zeiden ze....
Mhmmm. Ziet er wel echt klein uit die speakers. Geeft dat wel genoeg geluid? Want het is echt bedoeld als audio-instalatie en niet als home cinema...
Jamaar we konden ook voor de Gs speakers gaan. 300 euro meer maar de klank zou dan ook geweldig zijn!
Bose is het neusje van de zalm op het gebied van kleine speakers meneer!
Even geluisterd. Klonk niet slecht. Vooral mijn vriendin was enthousiast: neemt weinig plaats in, minder kabel.
En dat kan ook als audioinstallatie gebruikt worden. Jazeker meneer! En kan het geluid aangepast worden (bass, trebble) Natuurlijk meneer!
Bon, toch overstag gegaan. En gisteren het spel gaan ophalen:
Eerste ontgoocheling: de kabel van de speakers was te kort voor de opstelling die ik in gedachten had.
Tweede ontgoocheling: de klank was niet meteen wat ik ervan verwacht had. Maar bon misschien moesten we wat prutsen met de afstellingen.
Derde ontgoocheling: Dat afstellen was dus niet mogelijk zonder het ding op je Tv aan te sluiten (voor het scherm.)
Even gevloekt maar dan de hele zaak verhuisd naar de televisie. De instalatie dvd bekeken. Mhmmm de voorbeeldfragmentjes klonken wel lekker.
Dan eens een lekker jazzplaatje uitgezocht en tja dat was toch al anders. Geluid was een beetje blur. Soms te schel dan teveel gebrom. Nog wat cd's geprobeerd maar hoe langer ik ernaar luisterde hoe meer ik ervan overtuigd geraakt dat dit een miskoop was.
's avonds nog wat tv gekeken en hoewel de films wel goed klonken waren de andere programma's echt vermoeiend om naar te luisteren!
Vandaag dus alles teruggebracht en voor een set marantz en B&W boxen ingeruild.
Gelukkig was dit geen probleem. Heb zelfs een uur op mijn gemak kunnen luisteren en vergelijken tussen de verschillende merken.
Hemel en aarde verschil! Dus ik zou zeggen tegen mensen die een bose 321 willen kopen om muziek op te beluisteren met een beetje kwaliteit: begin er niet aan!
Gewoon voor een klassieke hifi-opstelling gaan en de vrouw voor elk kabeltje meer eens een schoon bloemeke kopen!
Waarschijnlijk is dit een beetje preken voor eigen kerk en weten de meeste van jullie dit al langer dan vandaag. Maar via google kwam ik toch hier terecht dus waarschijnlijk dat er nog meer potentiële klanten hierop botsen.
Dus als je op zoek bent naar kwaliteit in geluid voor audio: bose 321 is niet de juiste keuze.
Mooi verhaal
Waar ik dan wel beniewd naar ben: waar heb je naar geluisterd toen de de Bose set in de winkel hebt beluisterd? Eigen muziek, muziek van de winkel, of Bose demo?
Zowel de bose-demo als een eigen cd-tje.
Ik denk dat ik mij gewoon teveel heb laten overdonderen door:
a) de verkoper (ga er misschien te snel vanuit dat die er meer van weet dan ik)
b) de setting in de winkel (blink, blink, lekker luid,...)
c) mijn vriendin die mee financierde en niet zo van de kabels en de grote boxen en componenten is.
(vandaag was ze er trouwens niet bij
dus kon ik op mijn gemakje zitten, luisteren en beslissen...
Ik denk dat ik mij gewoon teveel heb laten overdonderen door:
a) de verkoper (ga er misschien te snel vanuit dat die er meer van weet dan ik)
b) de setting in de winkel (blink, blink, lekker luid,...)
c) mijn vriendin die mee financierde en niet zo van de kabels en de grote boxen en componenten is.
(vandaag was ze er trouwens niet bij
dus kon ik op mijn gemakje zitten, luisteren en beslissen...
Vaak staan die Bose dingetjes ook in speciale akoestische kamers, waardoor het geluid het beste tot zijn recht komt. Ik vermoed dat ie de Bose demo heeft geluisterd, speciaal afgestemd op die set uiteraard.
Ik heb ook een keertje zo'n demo geluisterd in de Bose store, uiteraard in een apart (klein) kamertje waar alleen een bank in stond. En dat was toch even slikken, in de positieve zin.. Wat een fantastisch geluid dat eruit kwam!
Maarja, dan hebben we het dus wel over een speciale dvd speciaal voor de set gemaakt die je dan ook nog eens luistert in een kamer wat je nooit in een echt huis zou tegenkomen..
Ik moet daarbij wel zeggen dat ik nog nooit een Bose setje in een echte huiskamer heb meegemaakt, dus echt vergelijken kan ik niet.
Ik heb ook een keertje zo'n demo geluisterd in de Bose store, uiteraard in een apart (klein) kamertje waar alleen een bank in stond. En dat was toch even slikken, in de positieve zin.. Wat een fantastisch geluid dat eruit kwam!
Maarja, dan hebben we het dus wel over een speciale dvd speciaal voor de set gemaakt die je dan ook nog eens luistert in een kamer wat je nooit in een echt huis zou tegenkomen..
Ik moet daarbij wel zeggen dat ik nog nooit een Bose setje in een echte huiskamer heb meegemaakt, dus echt vergelijken kan ik niet.
Kenmerkend voor het succes van bose ben ik bang.theBandit schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:46: