Ervaringen Bose 321 home cinema-systeem

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 164.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 08:57
Er is bijzonder weinig over te vinden....dus:

Wie heeft er ervaring met het Bose 321 systeem?
Hoe is het "surround"-geluid nu werkelijk met die drie boxen?
Zijn er inderdaad veel problemen met de tuner?
Zou je een alternatief aanraden?
Weet iemand ergens (behalve de Bose site) meer informatie te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move GT >> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55
Bose 321 is een joke. Ik heb het meermalen geluisterd en het heeft maar weinig met surround te maken.

Volgens mij kost het systeem zo'n 1500 euro. Daar kan je een kwalitatief veel betere 5.1 speakerset plus DTS receiver voor krijgen. B.v. Marantz SR4200 (350), 4 maal B&W 303 (a 150), B&W LCR6 (a 250) en een sub (vanaf 250). En dan ben je nog goedkoper uit ook.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13640

Bose is nep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18585

bose is wel een goed merk
wij gebruiken het bij ons op het werk ook heel veel (zijn pro partners)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 21:35

JT

VETAK y0

Zoek maar met de search, genoeg argumenten.
Anoniem: 18585 schreef op 06 september 2002 @ 19:38:
bose is wel een goed merk
wij gebruiken het bij ons op het werk ook heel veel (zijn pro partners)
NOFI, maar Bose is ook met PA een joke. Ze noemen het PA, maar ze halen het kwalitatief en kwantitatief niet bij andere goede merken.

Voor de topicstarter: er zijn veel leukerem manieren om je geld te verspillen :P Bose is op zich al heel slecht voor het geld, maar surround met 2 speakers is gewoon een gigantische joke. Kijk voor een leuk setje losse componenten, voor 1500 euro kan je heel wat leuks krijgen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat vind de gem. tweaker van Bose?

daar mogen jullie gaan posten over bose als je echt wat kwijt wil en wat zinnigs toe te voegen hebt. Als je niets te melden hebt, ga dan ook niet dom zitten trollen in een topic en dan bedoel ik met name playa :{. Als je niets zinnigs te melden hebt, post dan niet.

ontopic verder Plz. Zelf al wezen luisteren ernaar?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Joh, het klinkt gewoon niet goed. Het klinkt alsof je een 5 kanaalssysteem hebt staan waar de rear speakers van uit staan (logisch). Verder zijn de speakers in die demo setupjes zo klein, ik kan met niet voorstellen dat die zelfs maar een kleine kamer kunnen vullen met geluid. Ik heb me niet verdiept in wat Bose voor techniek heeft bedacht voor 321, ik vergelijk het alleen maar met 5 kanaals opstellingen en dan kan het gewoon niet meedoen. En zeker niet voor het belachelijke bedrag dat je er voor neer moet tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 22:08
Ik had zelf ook interesse, omdat ik zodoende niet allemaal kabels door de kamer had lopen. Daarom lijkt het zo interessant, want het enige andere alternatief is draadloze surround speakers en deze schijnen ook erg brak te zijn.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

5.1 met 2 speakers , tis een surrogaat.

Maar met een beetje praat en commercie , zal het wel verkopen hoor.

Maar ik moet het niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637

Het bose 321 systeem is gebaseerd op het 3-d phonic systeem.

Je hebt een bassmodule (subwoofer) maar bose noemt dit de accoustimass module. En daarbij 2 'satteliet' speakers.
Het systeem is absoluut niet bedoeld om de echte 5.1 systemen eruit te presteren.

Waarom heeft bose naast zijn lifestyle 35 een systeem met een 2.1 setup in plaats een 5.1 setup gelanceerd ?
• heel veel mensen willen niet 5 speakertjes en een bassmodule in de woonkamer plaatsen.
• de ruimte cq. indeling van de kamer is niet handig voor een 5.1 setup.
zeer makkelijk te installeren slechts 3 kabels en een kabel naar het stopcontact en je dvd set speelt op je tv.

Mensen die bose willen vanwege het bedienings gemak en de compacte speakers en het fancy design kunnen kiezen tussen een aantal systemen.
De oude lifestyle systemen waren nog zonder een geïntegreerde dvdspeler. Altijd moest je een externe dvdspeler erbij aanschaffen. (er is zelfs een bundel icm met een philips dvdspeler)

Nu heeft bose 2 systemen:
• Lifestyle 35 ( 5.1 versterker, dvdspeler, tuner en tevens mp3 ondersteuning)
• Bose321 (2.1 opstelling, dvdspeler en ook mp3 ondersteuning tevens ook wekfuncties en sleeptimer :P )

De bose 321 wordt door 2 soorten klanten gekocht:

• Mensen die al een systeem hebben (vaak 5.1) maar willen ook een systeem op de slaapkamer. :D
• Mensen die een 'lastige' kamer hebben kunnen het makkelijker plaatsen.

About the price:
Bose is duur helaas maar ze geven ook 10 jaar garantie en bieden vaak een snelle service.

Ze werken met een selecte dealerketen en hanteren vaste marktprijzen. Je zult ze dus ook niet met korting kunnen krijgen wat een dealer weer dat stomme handjeplak en ge-heen-en-weer sjouw voorkomt (prijs geklep.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
5x tannoy mx serie.
5x b&w 601 serie.
6x kef 2001 serie.
5x kef cresta
5x kef q serie
et voila een prachtige 5.1 setup onder de 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De bose 321 wordt door 2 soorten klanten gekocht:

Mensen die al een systeem hebben (vaak 5.1) maar willen ook een systeem op de slaapkamer.

Mensen die een 'lastige' kamer hebben kunnen het makkelijker plaatsen.
Ik heb een 5.1 systeem en zelfs in mijn toilet komt 321 en nog niet in :)

Het tweede argument vind ik iets beter, maar volgens mij wil je echt geen 321 als je ooit een 5.1 systeem hebt gehoord, zelfs zo'n el cheapo systeem van Blokker.

Maar weet iemand of 321 eigenlijk een commercieel succes is? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64266

Het verhaal over Bose:
Bose is een merk met een erg slimme commerciële afdeling. Ze geven erg veel geld uit aan marketing en vooral ook aan een klein leger advocaten wat voornamelijk bezig is om de patentrechten op veelal achterhaalde technologiën te verkrijgen. Hiermee troeven ze de consument die er vaak geen verstand van heeft af met mooie diagrammen die op zich niet veel zeggen. Bose heeft in het verleden echt zeer goede producten gemaakt maar teert de afgelopen 20 jaar op de toen opgebouwde goede naam. De luidspreker systemen die ze tegenwoordig verkopen zijn zeer matig van kwaliteit, maar zijn zo gemaakt dat ze in een winkel een erg positieve indruk achterlaten. Voornamelijk door veel hoge en lage tonen in het klankbeeld te hebben. De speaker maakt een erg volle en heldere indruk, maar hierdoor word je ook veel sneller luistermoe. Veel mensen die het echter toch niet uitmaakt zijn zeer tevreden met hun melkpakjes en de naam bose erop.
Een mooi voorbeeld van de kwaliteit van bose: De amerikaanse luchtmacht had ooit antigeluid-hoofdtelefonen nodig voor in de helmen van de piloten zodat die niet doof zouden worden van het motorlawaai. Door de "goede" naam verkreeg bose de opdracht. De geleverde systemen bleken echter uit derderangs en soms zelfs tweedehands componenten opgebouwd. En het functioneerde niet. Dit heeft de Amerikanen veel geld gekost. Een concurent heeft daarna voor veel minder geld een prima systeem gebouwd. Ooit las ik op een website dat de productiekosten van een acoustimass systeem (verkoopwaarde 1000 euro) een materiaalwaarde heeft van ondeveer 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja, zie post Duncan vd Linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dragonlord? Hoe select is die dealerketen als je die dingen echt bij elke dozenschuiver kunt kopen? En die vaste marktprijs is een slimme manier om de producten exclusief te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar over die 321 (sorry dat ik zo los ging over Bose, maar ik heb voor een dozenschuiver gewerkt en ben echt hard afgeknapt op Bose) Hij ziet er mooi uit en als jij hem mooi vind klinken en uitzien dan moet je hem kopen want jij bent de enige die er naar luisteren moet, wij niet. Dus laat je niet teveel beïnvloeden door eikeltjes als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Damn, jaag je op posts ofzo :?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, er zit geen erchte lijn in mijn gedachten. Ik heb iets meer posts nodig om mijn punt te maken denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:43
Het klonk idd in de winkel wel aardig, maar ze passen de demo daar ook wel op aan hoor. Je moet het thuis beluisteren is altijd het beste. Ik twijfel idd of dat systeem wel zijn geld waard is zoals anderen al zeiden. Maar ik denk ook als jij het mooi vind klinken moet je het niet laten. Kijk ook eens naar Mordaunt-Short of Tannoy klinken ook erg goed voor het geld. Is het voornamelijk om films te kijken en is muziek in mindere mate belangrijk, of ben je niet iemand die op de bank met zijn ogen dicht gaat zitten luisteren, kun je ook zo'n alles in een setje nemen, die klinken echt niet verkeerd en is lekker op elkaar afgesteld.

Ik vond zo'n jvc setje ieder geval beter klinken dan die bose 321, geluid was veel beter gepositioneerd.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 22:01
Altijd dat gezeik over bose, moet je eens naar sixflags holland gaan, daar is de totale pa installatie bose, en dat klinkt echt zeer goed..( en ja ik heb wel eens andere pa systemen gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

remsie schreef op 09 september 2002 @ 11:06:
Altijd dat gezeik over bose, moet je eens naar sixflags holland gaan, daar is de totale pa installatie bose, en dat klinkt echt zeer goed..( en ja ik heb wel eens andere pa systemen gehoord)
Ja, we hebben er echt wat aan met die geweldige onderbouwing. Om mee te beginnen: noem is een paar merken en types op die met dat systeem in Sixfalgs te vergelijken waren. Kan je dat niet ? Rijd een nieuwe Lada ook geweldig in vergelijking met een auto van 30 jaar oud.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 08 september 2002 @ 11:15:
5x tannoy mx serie.
5x b&w 601 serie.
6x kef 2001 serie.
5x kef cresta
5x kef q serie
et voila een prachtige 5.1 setup onder de 1500 euro.
kijk jij snapt het

ik heb 5 KEF Q1's staan boven icm een Onkyo 595, beneden hebben we een Bose Acoustimass 15 actief staan. icm een Marantz PM 7000

Vertrouw mij dat die KEF's stukken beter klinken! Hoog en midden is 10x zo goed, en de bass is schoner. Niet dieper maar schoner om te horen.. Minder het bonkbonk gevoel.

Ga voor een stel fatsoenlijke boxen, boekenplank speaker formaat. Dual concentric systemen hebben op dit moment mijn voorkeur (KEF en Tannoy hebben allebei dit type, kwestie van smaak though)
JT schreef op 09 september 2002 @ 15:39:
[...]

Ja, we hebben er echt wat aan met die geweldige onderbouwing. Om mee te beginnen: noem is een paar merken en types op die met dat systeem in Sixfalgs te vergelijken waren. Kan je dat niet ? Rijd een nieuwe Lada ook geweldig in vergelijking met een auto van 30 jaar oud.
:D :D :+

lol, prachtig. ook Bose PA levert niet supergeluid. Beetje schel.. Lees gelredome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64266 schreef op 08 september 2002 @ 21:03:
En dragonlord? Hoe select is die dealerketen als je die dingen echt bij elke dozenschuiver kunt kopen? En die vaste marktprijs is een slimme manier om de producten exclusief te houden...
Ze hebben nu wel wat meer dealer punten maar ze eisen dat je ze goed kan opstellen en dus goed kan laten beluisteren.
Die vaste prijs is inderdaad de tactiek het 'exclusief' te houden.
Nee, ik ga niet de margepercentages hier posten :X

Sommige dozenschuivers (steenweg, duiker, noem maar op) kunnen c.q. willen dat niet omdat ze een andere 'verkooptechniek' hanteren.
Anoniem: 64266 schreef op 08 september 2002 @ 21:09:
Maar over die 321 (sorry dat ik zo los ging over Bose, maar ik heb voor een dozenschuiver gewerkt en ben echt hard afgeknapt op Bose) Hij ziet er mooi uit en als jij hem mooi vind klinken en uitzien dan moet je hem kopen want jij bent de enige die er naar luisteren moet, wij niet. Dus laat je niet teveel beïnvloeden door eikeltjes als ik ;)
Bose wordt ook niet 123 door audiofielen gekocht. IMHO zijn meeste speaker systemen daarvan ook brandhout. :D

Maar tis nou eenmaal zo'n 'duur' merk en het heeft een hoog kijk-mij-nou-eens-buurman/kennis-gehalte.
De mensen die het willen kopen zijn vaak de meest arrogante kwalen die je als verkoper kan hebben. :r

Ontopic over het 321-systeem: Ze zijn erg in trek maar dat is net als met I-macs iedereen kotst erop en schopt er tegen aan.
Maar als er een nieuwe uitkomt dan willen heelveel mensen em hebben.

Off-topic @ jkoenders: gebruik deze Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif eens. Dat scheelt een hoop irritatie bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

neographikal schreef op 09 september 2002 @ 15:54:
:D :D :+

lol, prachtig. ook Bose PA levert niet supergeluid. Beetje schel.. Lees gelredome ;)
Ik weet het, Bose PA sucks, zoals ik al eerder zei, maar hoe moet je dat zoiemand uitleggen he :+ :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Ik denk dat we hier een beetje afdwalen .....
Kan kort zijn;

De een zweert bij bose , de ander niet..... laat elkaar in waarde, en laat die gene die bose goed of slecht vindt zijn mening behouden :)

Aan de topic starter.... kijk gewoon een beetje rond, probeer, luister en oordeel zelf wat je mooi vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ontopic over het 321-systeem: Ze zijn erg in trek maar dat is net als met I-macs iedereen kotst erop en schopt er tegen aan.
uhhh... met het verschil dat dat in het geval van de iMac onterecht is. Dat is nl. wel degelijk een kwaliteitsproduct IMHO (geen Mac/Windows flames mensen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s_roubos schreef op 09 september 2002 @ 19:25:
[...]

uhhh... met het verschil dat dat in het geval van de iMac onterecht is. Dat is nl. wel degelijk een kwaliteitsproduct IMHO (geen Mac/Windows flames mensen).
UUh, ja we dwalen wel wat af. :(

Maar het ging mij meer om het vergelijk, iedereen heeft wel wat tegen Bose/Apple maar het verkoopt altijd wel goed.

Ontopic:
Mensen die voor Bose gaan, gaan ook voor het aansluitgemak en de enigzins beperkte instelmogelijkheden omdat ze dat toch niet zouden snappen.

Ik zie zo'n iemand al een onkyo of een Harman Kardon instellen. :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 08:57
Mag ik jullie danken voor de ruimhartige en overvloedige replies!

Wees gerust...ikzelf zit nu naar mijn 5.1 setje te luisteren en overweeg niet die 321 te kopen. Ik startte de topic omdat mijn vader overweegt hem te kopen. Ik had al wat scepsis,...... dat hebben jullie met zijn allen niet weg genomen :)

Kijken of ik nog op tijd ben om hem van de koop af te houden.

Suggestie voor een alternatief?
Ik hoorde KEF.....iemand een review site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mooi 8) the AV people have done their jobs excelent...once again 8) :P :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64266 schreef op 08 september 2002 @ 20:59:
.................. Ooit las ik op een website dat de productiekosten van een acoustimass systeem (verkoopwaarde 1000 euro) een materiaalwaarde heeft van ondeveer 75 euro.
Dat kan alle kanten op , want de systemen zijn waard , wat de koper er wil voor betalen!

Zo is dat ook met een schilderij van 'VanGogh' , De verkoopwaarde is enkele miljoenen , maar de matriaalwaarde is hooguit enkele tientallen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637 schreef op 09 september 2002 @ 20:18:
[...]

Ontopic:
Mensen die voor Bose gaan, gaan ook voor het aansluitgemak en de enigzins beperkte instelmogelijkheden omdat ze dat toch niet zouden snappen.

Ik zie zo'n iemand al een onkyo of een Harman Kardon instellen. :X :D
Of het zijn mensen die hun interiuer van hun huis niet willen veranderen , en toch een redelijke geluidsweergave willen.
Het blijft een compromis, Das waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik hoorde KEF.....iemand een review site?
www.hifichoice.co.uk
www.audioreview.com

En via de site van KEF zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 15:43
[schopje]

M'n ouders hebben hun oog laten vallen op dit systeem. Ze zijn er helemaal weg van, maar ik heb al gelezen (hier en verder op het internet) dat het eigenlijk een beetje een klote ding is.
Zijn er ondertussen al meer mensen met ervaring met de Bose 321 home cinema-systeem?
Weet iemand nog alternatieven voor dit systeem? Dus DVD, CD, tuner en versterker in één...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wat kost het BOSE setje eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hier stond onzin.

[ Voor 159% gewijzigd door Scarp op 29-12-2002 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 19:16
duncanvdlinden schreef op 29 December 2002 @ 18:39:
wat kost het BOSE setje eigenlijk?
€ 1599,- Las ik net in de Gorrect gids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Tsjah , wat hoeft er nog gezegd te worden dat ier niet is gezegd? Er zijn al duizende BOSE threads geweest en ik blijf overtuigd dat Bose slecht klinkt , ronduit slecht .. ik heb pc speakersetjes gehoord die soms beter klinken ( Altec Lansings bevoorbeeld ) .. Bose overleeft alleen maar omdat het is zoals in mijn sig .. "Kent u Bose?" JA ... Bose spendeert 85 % van hun geld aan de marketing , en 15 % aan de design van hun speakers .. Het Bose 321 systeem kwam dus bij mij totaal ongeloofwaardig over .. het klinkt raar .. en thats it ..

P.S : @ gabberjoost , is pas een thread over geweest [rml][ advies gevraagd] miniset met surround of DVD speler[/rml]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

gabberjoost schreef op 29 December 2002 @ 18:24:
[schopje]

M'n ouders hebben hun oog laten vallen op dit systeem. Ze zijn er helemaal weg van, maar ik heb al gelezen (hier en verder op het internet) dat het eigenlijk een beetje een klote ding is.
Zijn er ondertussen al meer mensen met ervaring met de Bose 321 home cinema-systeem?
Weet iemand nog alternatieven voor dit systeem? Dus DVD, CD, tuner en versterker in één...
Laat je ouders dit is lezen:
Wat vind de gem. tweaker van Bose?
http://home.earthlink.net/~busenitz/bs.html

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
tim1981 schreef op 29 december 2002 @ 18:53:
[...]

€ 1599,- Las ik net in de Gorrect gids
Daar kun je heel wat mooiers voor kopen! :)
Marantz receiver + dvd speler en kef kht-2500 speakers bijvoorbeeld.
of met mourdaunt short of Tannoy mx om maar wat te noemen.
ik ben ook niet kapot van bose, heb het 1 keer gehoort en vondt het maar
een basserig (niet abn) zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
In de nieuwe What Hifi krijgt een nieuwe Bose 5.1 set (dus niet 321) zowaar een goede review. De reviewer was zelf ook enigszins verrast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

s_roubos schreef op 29 December 2002 @ 22:25:
In de nieuwe What Hifi krijgt een nieuwe Bose 5.1 set (dus niet 321) zowaar een goede review. De reviewer was zelf ook enigszins verrast....
Mjah, ik heb wel meer reviews gelezen die mij doen twijfelen aan het blad.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm, alles over Bose is hier al gezegd, hoef ik het niet meer te doen. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 08:17

Tacoos

i am i

Dat Bose 321 setje kreeg laatst ook al geen slechte beoordeling, maar als je 5.1 wilt, zou je eens kunnen kijken of de Magnat M-one al ergens te krijgen is.

Moet ongeveer 1300 euro kosten (kompleet) en kreeg in de Stereoplay een zog. highlight voor uitstekende prijs/prestatie verhouding.

Kon op de site van Magnat zogauw nix vinden, maar effe googlen en je vind nog wel meer info ;)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 15:43
Het gaat er niet om dat het 5.1 moet zijn, maar dat het alles in 1 is (DVD, CD, radio en het liefst ook nog een pick-up aansluiting).
Van die Bose 321 heb ik heel veel gelezen dat de volumeregeling vaak vast loopt en dat cd's/DVD's slecht herkent worden. Ook heb ik gelezen dat soms bij DVD de muziek en zo wel aanwezig is, maar de stemmen zijn niet te horen, en zo nog vele andere dingen... :{
En het design moet ook goed zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos2K
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
Ik hoorde van een vriend van me die hem heeft dat ie er wel tevereden over is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hoezo moet het alles-in-1 zijn ? En als je design wilt kijk dan maar hier :P :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Alles-in-1, design en toch hifi?

De Linn Classik Movie

maar die zal wel weer een beetje te duur zijn...

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JT schreef op 30 december 2002 @ 02:37:
Hoezo moet het alles-in-1 zijn ? En als je design wilt kijk dan maar hier :P :Y)
das eens gezegd se , design en toch :9~
fear my avatar :D

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

TomSwinnen schreef op 30 december 2002 @ 14:30:
[...]

das eens gezegd se , design en toch :9~
fear my avatar :D
Jouw avatar is een en al ribbel :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

verkleind met paint , te lui om PS op te starten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77606

En ja, ook mijn vader en moeder zijn van plan het te kopen, dit omdat het idd weinig speakers zijn en makkelijk in is te stellen. Maar ook omdat we geen kabels over de grond willen laten lopen en al helemaal niet van die joekels van een speakers in de kamer willen. Toch als ik het zo hoor, is er een hoop op aan te merken. Ik ga waarschijnlijk morgen er zelf dan ook maar eens naar luisteren en eens kijken of alles wat hier beweert word ook waar is. Is er niks anders te verzinnen dan zo'n Bose systeem waardoor we het effect bereiken kleine speakertjes te hebben die weinig opvallen en geen last hebben van kabels?

p.s. Toch raar die automatische groet... maar ik zal er aan moeten geloven denk ik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En hiervoor schop je een topic van bijna een jaar oud?

Maak even een nieuwe aan joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 77606 schreef op 16 december 2003 @ 19:34:
Is er niks anders te verzinnen dan zo'n Bose systeem waardoor we het effect bereiken kleine speakertjes te hebben die weinig opvallen en geen last hebben van kabels?
Ik moet zeggen dat SRS Surround op één paar hier voor aangepaste boxen wonderen kan doen. Heb het eens vergeleken met Bose 321 en klonk veel beter. SRS vind je wel op de meeste receivers tegenwoordig en boxen hiervoor aangepast zullen ook wel te vinden zijn ... bij mij waren het Samsungs ( ja Samsung beter als Bose 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13

voodooless

Sound is no voodoo!

gabberjoost schreef op 30 december 2002 @ 02:28:
Het gaat er niet om dat het 5.1 moet zijn, maar dat het alles in 1 is (DVD, CD, radio en het liefst ook nog een pick-up aansluiting).
Koop zo'n Aldi ding, dan heb je ook alles in een, en ik denk dat de kwaliteit niet veel slechter zal zijn.
Anoniem: 77606 schreef op 16 december 2003 @ 19:34:
En ja, ook mijn vader en moeder zijn van plan het te kopen, dit omdat het idd weinig speakers zijn en makkelijk in is te stellen. Maar ook omdat we geen kabels over de grond willen laten lopen en al helemaal niet van die joekels van een speakers in de kamer willen. Toch als ik het zo hoor, is er een hoop op aan te merken. Ik ga waarschijnlijk morgen er zelf dan ook maar eens naar luisteren en eens kijken of alles wat hier beweert word ook waar is. Is er niks anders te verzinnen dan zo'n Bose systeem waardoor we het effect bereiken kleine speakertjes te hebben die weinig opvallen en geen last hebben van kabels?

p.s. Toch raar die automatische groet... maar ik zal er aan moeten geloven denk ik??
Wil je weinig speakers en toch kwaliteit, koop dan een degelijk merk receiver (marantz, onkyo, denon, HK...) + DVD speler en sluit er dan maar twee goede speakers op aan (Mission, B&W, infinity, DIY, quadral...). Je kunt dan in de instellingen de rest uitzetten. 5.1 krijg je niet, maar dat moet je van het Bose systeem ook niet verwachten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op 16 december 2003 @ 20:30:
En hiervoor schop je een topic van bijna een jaar oud?

Maak even een nieuwe aan joh :)
Niet nodig lijkt me, daar krijg ik alleen maar meer gezeik mee...:(
deepspace schreef op 16 december 2003 @ 20:55:
[...]

Koop zo'n Aldi ding, dan heb je ook alles in een, en ik denk dat de kwaliteit niet veel slechter zal zijn.

[...]

Wil je weinig speakers en toch kwaliteit, koop dan een degelijk merk receiver (marantz, onkyo, denon, HK...) + DVD speler en sluit er dan maar twee goede speakers op aan (Mission, B&W, infinity, DIY, quadral...). Je kunt dan in de instellingen de rest uitzetten. 5.1 krijg je niet, maar dat moet je van het Bose systeem ook niet verwachten.
Ach natuurlijk wil ik kwaliteit, maar toch het moet ook surround zijn voor films en muziek dus een stereo opstelling is niet echt de bedoeling. Trouwens ik vind dat je je toch wel een beetje meer in mag houden over de kwaliteit van Bose, want echt niet alles van deze producentis slecht...

Jammer maar men pa en ma zullen er dan toch aan moeten geloven, betere kwali is kabels etc....5.1 is nog meer kabels :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Wat heeft iedereen toch tegen kabels? Het is een paar mm dik , je ziet het bijna niet liggen , en als je het wat wegstopt moet je het helemaal niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 77606 schreef op 16 december 2003 @ 21:09:
[...]

Niet nodig lijkt me, daar krijg ik alleen maar meer gezeik mee...:(

[...]

Ach natuurlijk wil ik kwaliteit, maar toch het moet ook surround zijn voor films en muziek dus een stereo opstelling is niet echt de bedoeling. Trouwens ik vind dat je je toch wel een beetje meer in mag houden over de kwaliteit van Bose, want echt niet alles van deze producentis slecht...

Jammer maar men pa en ma zullen er dan toch aan moeten geloven, betere kwali is kabels etc....5.1 is nog meer kabels :X
dat slaat natuurlijk nergens op, net ofdat je met een bose speakerset minder kabels heb als een ander sub/sat set.

kijk eerder naar het volgende spul:

Tannoy Fx
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/Room_Shot_3_small.jpg

of Kef 2005.2 bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/KHT/images/nav/start_bg_r3_c5_f2.jpg

en er nog veel meer betere speakermerken dan bose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Ik vind het 321 systeem van Bose wel een belangrijk punt hebben: Wij mensen hebben toch maar 2 oren, waarom dan meer speakers? Als je het goed calculeert met de faseverschuivingen kun je met 2 speakers een héél goeie surround creëren hoor. Als je je speakers goed plaatst en dus ook nog reflectie hebt van de achterwand, fop je je hersenen in denken dat er meer dan 2 speakers staan.

Een subwoofer heb je overigens ook niet per sé nodig als je heeel goeie fullrange speakers hebt.

Nu ben ik een beetje vreemd, maar vind het geluid van B&O speakers nog altijd heel mooi en zuiver. Basweergave in onze Beovision MX5500 televisie is bijvoorbeeld heel mooi en vol. Maar dan heb je natuurlijk wel een B&O prijskaartje, alhoewel je er wel een errug strak design voor terug krijgt. 2de hands zijn B&O'tjes wel te krijgen hoor, een Beosystem 2000/2200 series gaat ongeveer van de hand rond de €100 tot €200, een opknapper kost je zelfs minder.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93072

ik zou zeggen als dozenschuiver stop er eens een audio cd in , je gaat compleet over je nek !!! dit is leuk als je niet zown hoge eisen aan een systeem steld en je geen kabels over de vloer wil.
moet wel zeggen bose is het goed in het maken van unieke producten dit soort dingen zie je niet bij andere terug dus ja gat in de markt.

ik zou eens gaan kijken voor een goede receiver speakers dvd speler want je kan aardig veel combineren met 1595 euro's !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Stoney3K schreef op 16 december 2003 @ 21:41:
Ik vind het 321 systeem van Bose wel een belangrijk punt hebben: Wij mensen hebben toch maar 2 oren, waarom dan meer speakers? Als je het goed calculeert met de faseverschuivingen kun je met 2 speakers een héél goeie surround creëren hoor. Als je je speakers goed plaatst en dus ook nog reflectie hebt van de achterwand, fop je je hersenen in denken dat er meer dan 2 speakers staan.

Een subwoofer heb je overigens ook niet per sé nodig als je heeel goeie fullrange speakers hebt.
Je kan met faseverschuivingen veel bereiken, mits je exact in het midden van de kamer zit op de sweetspot. En dat is vrijwel nooit het geval, vandaar 5.1. Met koptelefoons daarentegen werkt het echt perfect :)

Een sub hoeft niet nodig te zijn, maar ik vind het hier een welkome aanvulling :)
duncanvdlinden schreef op 16 december 2003 @ 21:33:
[...]

of Kef 2005.2 bijvoorbeeld:
[afbeelding]

en er nog veel meer betere speakermerken dan bose.
Als ik voor een minisat zou moeten gaan, dan wordt het bij mij inderdaad de KEF. Steekt met kop en schouders boven Bose en dergelijke uit. Het is dat mijn ouders ze niet mooi vonden, anders had er hier een KEF systeem gestaan ipv de Bose set. (Overigens heb ik zelf een Onkyo / KEF combi, je moet van KEF houden. Het is een heel erg clean geluid.)

[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 17-12-2003 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

neographikal schreef op 17 december 2003 @ 10:15:
[...]

Je kan met faseverschuivingen veel bereiken, mits je exact in het midden van de kamer zit op de sweetspot. En dat is vrijwel nooit het geval, vandaar 5.1. Met koptelefoons daarentegen werkt het echt perfect :)

Een sub hoeft niet nodig te zijn, maar ik vind het hier een welkome aanvulling :)

[...]
Je zit als je film kijkt toch vaak op één plek, de bank? Kwestie van de speakers links en rechts (Symmetrisch) van de bank opstellen. Als je meerdere banken hebt wordt het inderdaad anders, dan moet je denk ik op een 5.1 systeem over gaan, maar waar ik moeite mee heb is de hoeveelheid speakers en snoeren die je dan in je kamer moet verstoppen. Zo'n melkpak-formaat satje is nog wel te verstoppen, dat wel, maar je hebt een kilometer kabel die er naar toe loopt. Voor de fronts zou ik overigens geen 'melkpakjes' kopen maar een paar fatsoenlijke fullrange (zuil-)boxen, voor het geval je CD's of SACD's af gaat spelen toch wel zo netjes. Radar heeft de home cinema sets getest onder de €500,-- en bleek bij allemaal dat het geluid, vooral het middenbereik, belabberd is. Dat valt toch te compenseren door een set goeie fullrangers neer te zetten? Ideaal is natuurlijk een paar grote fullrange zuilen voor en een paar kleinere zuiltjes achter. Maar dan mogen ze wel gezien worden natuurlijk. Ik vind de Beolab 1 speakers van B&O wel een lust voor het oog, alleen weet ik niet hoe B&O het doet tegen de 'echte' high-end merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Stoney3K schreef op 17 december 2003 @ 12:14:
[...]

Je zit als je film kijkt toch vaak op één plek, de bank? Kwestie van de speakers links en rechts (Symmetrisch) van de bank opstellen. Als je meerdere banken hebt wordt het inderdaad anders, dan moet je denk ik op een 5.1 systeem over gaan, maar waar ik moeite mee heb is de hoeveelheid speakers en snoeren die je dan in je kamer moet verstoppen. Zo'n melkpak-formaat satje is nog wel te verstoppen, dat wel, maar je hebt een kilometer kabel die er naar toe loopt. Voor de fronts zou ik overigens geen 'melkpakjes' kopen maar een paar fatsoenlijke fullrange (zuil-)boxen, voor het geval je CD's of SACD's af gaat spelen toch wel zo netjes. Radar heeft de home cinema sets getest onder de €500,-- en bleek bij allemaal dat het geluid, vooral het middenbereik, belabberd is. Dat valt toch te compenseren door een set goeie fullrangers neer te zetten? Ideaal is natuurlijk een paar grote fullrange zuilen voor en een paar kleinere zuiltjes achter. Maar dan mogen ze wel gezien worden natuurlijk. Ik vind de Beolab 1 speakers van B&O wel een lust voor het oog, alleen weet ik niet hoe B&O het doet tegen de 'echte' high-end merken.
Ik zweer bij fullrange speakers, met name voor muziek. Ik wil helemaal geen sats. Zelfs heb ik 5 stuks KEF Q1 met een REL Strata III staan, wat een aanzienlijk beter effect geeft dan een stel Bose melkpakken, zelfs al ga je ze mixen.

Die hrtf filters zijn bijster moeilijk in een woonkamer te integreren, dus vandaar dat ze amperworden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
voor mensen die design en kwaliteit willen (en een dikke portemonee hebben) :p

piega p5 ltd :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.home-systems.ru/user_img/Piega_P-5_ltd_big.jpg

icm

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_eclipse70_med.gif

marantz eclypse :9~

dit spul verstop je toch niet? :9

[ Voor 11% gewijzigd door duncanvdlinden op 17-12-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Stoney3K schreef op 17 december 2003 @ 12:14:
[...]

Je zit als je film kijkt toch vaak op één plek, de bank? Kwestie van de speakers links en rechts (Symmetrisch) van de bank opstellen.
Kijk, met precies, wordt dan ook echt precies bedoeld. Als je 20cm verschuift, zit je al niet meer in de sweetspot. Daarnaast kan je met fase wel redelijk ver komen, maar nog lang niet in de buurt van gewoon 5, 6 of 7 losse speakers. Met faseverschuiving kan je bijvoorbeeld niet het geluid plaatsen, ongeveer 1,5m rechts achter je om maar is iets te zeggen. Met gewone speakers kan dat wel. Ook kan ik niet zeggen dat je met faseverschuiving van speakers die voor je staan, geluid van achter hoort. Meer gewoon geluid ergens buiten je front speakers, maar vooral niet achter je ofzo.

Wat jij zegt van dat een mens maar 2 oren heeft, klopt. Een onderdeel van die theorie, is dat je de richting (boven, achter je enz.) van het geluid kan worden herkend door de manier waarop het geluid op je oorschelp weerkaatst je oor in. En DAAR werkt faseverschuiving niet op in. Dus zolang je geen techniek hebt die daar gebruik van maakt, is de 2 oren theorie mooi, maar nog niet bruikbaar.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ TomSwinnen:

Ja het is meer het feit dat het in sommige huiskamers(want het gaat hier om de huiskamer) je gewoon liever geen losse draden ziet, en dan kan je wel leuk zeggen dat je het in een gootje moet doen(waar overigens helemaal niks mis mee is, dus no offence) maar dan heb je een goot van 3 cm dik tegen je muur lopen en dat ziet er dan dus eigenlijk hetzelfde uit als de kabels( in mijn ogen, want ik zie dat het gewoon verschilt van mening met alle audio en video apparatuur)

En voor de rest, Ik ga dus vanmiddag kijken, tegelijk met het ophalen van een smoking ;) en dan zal ik kijken of ik vanavond of morgen tijd heb om dus mijn eigen bevindingen er van te posten. In ieder geval bedankt allemaal voor het zeggen dat de markt groter is dan die van bose alleen :P (dOh!) maar dat ik dus gewoon meer moet gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik spam Linn nog maar even: :P

Afbeeldingslocatie: http://www.petertyson.co.uk/cent%20images/classik/dvdclassik.jpg

Linn Classik Movie, een all-in-one systeem met voor die grootte ongeevenaarde geluidskwaliteit. Topkwaliteit afwerking (valt niet zo op bij deze foto), alleen te koop bij hifidealers.

Afbeeldingslocatie: http://www.omni-audio.com/Linn.Shop/_contents/imglinn/5110PG196.jpg

De Linn AV5110 luidspreker. Te krijgen in wit en zwart, grills in wit/zwart/groen/blauw. Hang ze in een hoek in een kleur passend bij het interieur en ze zijn bijna onzichtbaar. Bekabeling kan met flatcables, te krijgen bij oa. de mediamarkt, maar duur kan natuurlijk ook dan moet je naar Nordost.

Nadeel van dit verhaal is dat het vrij kostbaar is natuurlijk. Maar ja, het moest en klein en goed. Een van twee-en is echt een stuk makkelijker :)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Heb vandaag iets grappig gezien.
Liep wat rond in de Vandenborre ( Tv-video-hifi-elektro-multimedia keten ) omdat mijn ma een scheerapp voor haar vriend wou en ze dat aan het bestellen was. Loop ff langs de Hifi / HT kant ..
HiFi : Het stof kon je zo eraf vegen .. 2 JBL ATX luidsprekers en een hoop stoffige versterkers van Yamaha , Sony & Pioneer .. Zelfs nog 2 oude platenspelers. Absoluut geen promotie of aantrekkelijker maken van de Hifi Sector dus.

HT : een heuze luisterruimte (kuch) 2 stoeltjes , ergens geplaatst rond zowat 15 setjes ( Bose - Yamaha - ArtSound - Sony- Philips ) , met de subwoofers ondersteunt door 2 ijzeren staafjes ,zodat ze in de kast konden staan |:( Dit allemaal rond een ( toch wel errug mooie ) Loewe tv.

Nu komt het grappiger gedeelte , ik zie een keurige zakenman vragen aan één van de verkopers dat hij een home cinema systeem wilt kopen , "Ik vind die Sony daar wel mooi , of die daar .." ... "Ja maaar ," begint de verkoper "hier heb je dus Bose" ... "Je hebt maar 3 kabeltjes , 2 boxen en subwoofer en het hele cinemageluid komt uit deze 2 boxen" .. De zakenman geloofde er weinig van , en eisde een test , toen de verkoper deze wou uitvoeren , werkte de hele boel niet , hij krijg hem niet aan .. Nou dat is Bose voor je .. ik moest echt moeite doen om de verkoper niet uit te lachen , en ben toen maar richting huishoudapparaten gewandeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, ja grote pech voor de verkoper, het is niet te hopen dat dat bij al die bose dingen zo werkt:P Trouwens helaas vanmiddag alsnog geen tijd gehad voor te luisteren:( dit moet ik wel zo snel mogelijk doen voordat men pa em strax beneden heeft staan, terwijl ik ook vind dat het eigenlijk niet echt zo'n best apparaat is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hier nog wat pics van de B&O gear:

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/loudspeakers/beolab8000/setups/img_5_2_1_1_L.jpg

Beolab 8000 (IMO de mooiste speakers van B&O)

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/music_systems/beosound9000/setups/img_1_1_1_1_L.jpg

De BeoSound 9000: nog altijd legendarisch in design. (Model is al een jaar of 8 op de markt...)

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/loudspeakers/beolab4000/setups/img_5_4_1_1_L.jpg

Beolab 4000: Rear speaker sophistication.

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/beolink/beolab3500/setups/img_3_4_1_1_L.jpg

Beolab 3500: Centerspeakers anyone?

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/loudspeakers/beolab2/setups/img_5_7_1_1_L.jpg

Beolab 2: De subwoofer mag natuurlijk niet ontbreken.

De Beolab serie is trouwens zelfversterkt, je hebt dus geen losse amp nodig en de hoogvermogen-kabels zijn niet meer nodig, dus geen verliezen meer in je kabels.

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/televisions/dvd1/setups/img_2_9_1_1_L.jpg

B&O DVD 1: Je moet toch iets hebben om je schijffies in te proppen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/televisions/beovisionavant/SetUps/img_avant_start_L.jpg

BeoVision Avant: Voor mijn beeld zou ik toch nog altijd voor de good old CRT gaan, alhoewel LCD toch in opkomst is. Plasma zou ik niet kopen, als ik een B&O koop wil ik er zeker van zijn dat ie over 20 jaar nog te gebruiken is, plasma's branden letterlijk uit. (En ja, onze stereo deed het na 20 jaar nog prima en zag er nog toppie uit, een Beosystem 2000, totdat de bliksem insloeg en de uP naar z'n grootje ging... :()

Voor meer mooie designpics, check http://www.bang-olufsen.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tja, ik vind B&O ooeeeerlelijk, doe mij maar gewoon een setje DM604S3, lekker groot enzo en die vind ik mooi. Maar smaak is persoonlijk. Helaas betaal je bij B&O meer geld voor het design en de naam dan bij merken als Marantz e.d., maar je hebt ten aller tijden betere kwaliteit dan Bose >:) En dat mensen extra geld willen neerleggen om iets in huiskamer te hebben wat er past, kan ik me ook wel wat bij voorstellen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

JT schreef op 17 december 2003 @ 21:06:
Tja, ik vind B&O ooeeeerlelijk, doe mij maar gewoon een setje DM604S3, lekker groot enzo en die vind ik mooi. Maar smaak is persoonlijk. Helaas betaal je bij B&O meer geld voor het design en de naam dan bij merken als Marantz e.d., maar je hebt ten aller tijden betere kwaliteit dan Bose >:) En dat mensen extra geld willen neerleggen om iets in huiskamer te hebben wat er past, kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
I'm with stupid :)

Als je geld hebt (en er voor over hebt) om zoiets te kopen dan mag het ook gezien worden. Marantz vind ik overigens ook :9~, evenals Denon en NAD. Maar die liggen inderdaad een prijsklasje lager, iets meer betaalbaar.

Maar als je een B&O tweedehands kunt krijgen: doen. Wij hadden het geluk dat we een set 2dehands konden kopen, we hadden eerst een HE breedbeeld TV, maat toen bleek dat er een fabricagefout in zat hebben we 'm gelijk weer terug gebracht (Magnetische afscherming speakers was bagger ->> verkleuring van beeld). Nu dus trotse eigenaar van een MX5500 en een bijbehorende video, de Beomaster 2000 en Beocord 2000 zijn helaas verwoest door de bliksem. (Case is overigens nog heel, ik ruik een CiP >:)). Speakers (Beovox 520) doen het nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Stoney3K schreef op 17 december 2003 @ 21:12:
[...]

Als je geld hebt (en er voor over hebt) om zoiets te kopen dan mag het ook gezien worden. Marantz vind ik overigens ook :9~, evenals Denon en NAD. Maar die liggen inderdaad een prijsklasje lager, iets meer betaalbaar.

Maar als je een B&O tweedehands kunt krijgen: doen. Wij hadden het geluk dat we een set 2dehands konden kopen, we hadden eerst een HE breedbeeld TV, maat toen bleek dat er een fabricagefout in zat hebben we 'm gelijk weer terug gebracht (Magnetische afscherming speakers was bagger ->> verkleuring van beeld). Nu dus trotse eigenaar van een MX5500 en een bijbehorende video, de Beomaster 2000 en Beocord 2000 zijn helaas verwoest door de bliksem. (Case is overigens nog heel, ik ruik een CiP >:)). Speakers (Beovox 520) doen het nog perfect.
Ehm de topranges van Marantz / NAD / Onkyo kunnen ook vrij aardig meekomen in prijs, maar dan heb je betere kwaliteit dan B&O. Als je de top van die merken neemt dan spelen ze een B&O er naar mijn mening uit.

Ik hou zelf van Onkyo en NAD, maar ook Marantz vind ik prettig om naar te luisteren. Denon echter weer niet. Het is allemaal heeeelllll persoonlijk, maar ik vind het B&O spul aardig, maar meer niet. Ziet er vet uit, en dat was het :)

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 17-12-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Ik heb vroeger ook bij zo'n welbekende 'dozen schuiver' winkel gewerkt. We verkochten toen op de hi-fi afdeling de goedkope(re) sigmenten van Sony, philips technics met als speakermerken Sony en Bose. We hadden maar twee speakermerken. In het begin vond ik dat raar maar na een tijdje verkopen kwam ik erachter dat het idee zo was dat er alleen bose verkocht kon worden omdat daar de bijbehorende hoge winst mee te boeken was. Wij kregen in de tijd 25 tot 100 gulden premie per verkochte speakerset afhankelijk van de grote. Toen heb ik eens in de pc gekeken wat de winstmarge van die dingen wel niet was. Vanaf de tijd dat ik dat gezien heb neem ik heel dat merk niet meer serieus. Het kwam erop neer dat wij als verkopend personeel de bosesets voor de helft van de prijs konden kopen. Ik doel even in het bijzonder op de acoustimass sets. Want ik vind de bose 301 en de 601 en 802/901 geen super slechte speakers, ik vind alleen de prijs wat aan de hoge kant en de gebruikte techniek achterhaald, maar als dat garant staat voor goed geluid waarom niet? Die acoustimass serie is een ander verhaal de vervangende speakertjes uit de acoustimass kosten inkoop nog geen 20 gulden maar moesten wel voor grof geld verkocht worden. Dat de acoustimass slecht klinkt hoef ik hier niet te herhalen.
De verkoopverhalen die wij moesten ophouden waren helemaal een farce. Op shows probeerde ik altijd wat technische info over de subwoofer ontwerpen los te krijgen maar het feit dat die mensen allemaal strak in het pak stonden weerhield mij ervan om het te vragen. Achteraf bleek dat ze er technisch niet meer verstand van hadden dan iemand die de reclamefolder van bose zou hebben gelezen.
Op het laatst verkochten we ook dat 321 setje. idd een kant en klare oplossing met het idee van snel uitpakken aansluiten en kijken binnen 15 minuten. Iedereen keek met OEHs en AAhs naar dat apparaat, want het was van bose en het kostte veel geld, terwijl het ding werkelijk niet beter klonk als een pioneer all-in-one ht van minder dan de helft van de prijs. Het is mij wel duidelijk geworden dat de doelgroep van bose luie mensen zijn die hun aanzien willen opkrikken door 'zomaar' veel geld uit te geven aan een audioset zonder zich bezig te houden met alle "moeilijke" dingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 17-12-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Stoney3K schreef op 17 december 2003 @ 21:12:
[...]

Um, ik denk dat je mij verkeerd snapt. Dit is hoe ik het zie:
1.) Je kiest voor B&O. Wat krijg je: voor het grootste gedeelte design, met goed geluid, alleen niet voor de prijs.
2.) Je kiest voor een ander goed merk. Wat krijg je: voor het grootste gedeelte geluidskwaliteit met ws een mooi design. Meer geluid voor je geld.

Ecodan warmtepomp

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

JT schreef op 17 december 2003 @ 23:33:
[...]

Um, ik denk dat je mij verkeerd snapt. Dit is hoe ik het zie:
1.) Je kiest voor B&O. Wat krijg je: voor het grootste gedeelte design, met goed geluid, alleen niet voor de prijs.
2.) Je kiest voor een ander goed merk. Wat krijg je: voor het grootste gedeelte geluidskwaliteit met ws een mooi design. Meer geluid voor je geld.
Weet ook wel dat je met B&O best veel betaalt voor 't design. En ook een deel voor de naam. Maar ik denk dat als je een B&O set naast een Marantz set zou zetten dat je het verschil alleen hoort met een *heel* audiofiel oor, of met meetapparatuur. Maar wie kijkt er nou alleen naar meetresultaten?

Maar het is voor een groot deel ook een kwestie van smaak. Ik heb een Marantz/NAD/Harman+Kardon of ander high-end merk niet erg expliciet gehoord, laat staan het echte werk zoals Mark Levinson en Quad. Maar ik kan wel zeggen dat als ik de B&O van m'n ouders naast mijn Philips zet, dat ik het verschil wel degelijk kan horen....

B&O gebruikt overigens voor een groot deel onderdelen van Philips, maar dan met strengere kwaliteitseisen dan Philips zelf hanteert. (Heb ik gehoord van de persoon die onze TV repareerde, die zei dat de HF-ontvanger 'Blikpakket' een Philips was, maar dan custom made voor B&O zodat de standaard Philips ontvangers niet pasten.)

• neographikal
  • Niet online
Stoney3K schreef op 18 december 2003 @ 20:55:
[...]

Weet ook wel dat je met B&O best veel betaalt voor 't design. En ook een deel voor de naam. Maar ik denk dat als je een B&O set naast een Marantz set zou zetten dat je het verschil alleen hoort met een *heel* audiofiel oor, of met meetapparatuur. Maar wie kijkt er nou alleen naar meetresultaten?

Maar het is voor een groot deel ook een kwestie van smaak. Ik heb een Marantz/NAD/Harman+Kardon of ander high-end merk niet erg expliciet gehoord, laat staan het echte werk zoals Mark Levinson en Quad. Maar ik kan wel zeggen dat als ik de B&O van m'n ouders naast mijn Philips zet, dat ik het verschil wel degelijk kan horen....

B&O gebruikt overigens voor een groot deel onderdelen van Philips, maar dan met strengere kwaliteitseisen dan Philips zelf hanteert. (Heb ik gehoord van de persoon die onze TV repareerde, die zei dat de HF-ontvanger 'Blikpakket' een Philips was, maar dan custom made voor B&O zodat de standaard Philips ontvangers niet pasten.)
dat mag ook wel voor die prijs, als dat zelfs niet zo is.... 8)7 :)

Bij B&O heb je alleen niet heel veel te kiezen, terwijl als je losse componenten hebt je echt lekker naar je eigen smaak kan gaan kiezen. Ik hou van een strak geluid, lekker helder: KEF. hmm, Yamaha eronder klinkt niet helemaal top, beetje schel -> Onkyo. Klinkt goed. Misschien iets warmer? -> Marantz/Denon eronder.

Je kan echt veeellll keuzes maken, naar je eigen smaak. En voor minder geld heb je toch een beter geluid :)

• JT

JT

VETAK y0

Stoney3K schreef op 18 december 2003 @ 20:55:
[...]

Met het verschil dat je voor B&O een stuk meer betaalt voor je op hetzelfde kwaliteitsniveau zit...omdat je dus extra betaalt voor de naam en het design.
Dat zal gerust ook wel hoor, B&O is best een goed merk, alleen waar B&O het extra geld in design en naam steekt, koop ik liever een merk die dat extra geld in meer kwaliteit steekt. Kwestie van prioriteiten :)
Dat kan wel kloppen ja, voor de tv's iig.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 11:13

megaleo

Special member

321 een gat in de markt voor mensen die het niet te moeilijk willen hebben. Werkt perfect bij dat soort "audionoobs".
En ach, zo erg klinkt het nou ook weer niet. Best leuk. Niet dat ik het wil hebben. Doe mij ook maar een normaal 5.1 set. Maar toch voor de mensen die er niks van snappen en niet te veel draadjes willen zien is het perfect.
Enne, draadjes wegwerken kan heel goed gebeuren hoor. :) Laat mij m'n gang maar eens gang. Je weet niet wat je ziet. Of beter gezegd: Wat je niet ziet. :D

Enne, B&O. Het is meer B als O.
Gewoon troep. Gewoon Philips in een leuk kastje gedrukt en het spul in hele lege winkels zetten. Waar het er allemaal zo perfect uitziet! En de rest moet je maar geloven van de gelikte verkopers strak in pak. En er dan een godsvermogen voor vragen. Leuk voor de rijkelui. Maar het klinkt niet, het werkt klote.
Dat gekloot met apparaten aanmelden op een Avant. Je kunt niet eens normaal een dvdspeler aansluiten want dan mot het aangemeld worden. Bullshit!
En al die handelingen dan die je wel niet moet verichten om ff je ingebouwde video aan te zetten.
Sorry moest ik ff kwijt. :7

[ Voor 5% gewijzigd door megaleo op 19-12-2003 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

megaleo schreef op 19 december 2003 @ 01:04:
321 een gat in de markt voor mensen die het niet te moeilijk willen hebben. Werkt perfect bij dat soort "audionoobs".
En ach, zo erg klinkt het nou ook weer niet. Best leuk. Niet dat ik het wil hebben. Doe mij ook maar een normaal 5.1 set. Maar toch voor de mensen die er niks van snappen en niet te veel draadjes willen zien is het perfect.
Enne, draadjes wegwerken kan heel goed gebeuren hoor. :) Laat mij m'n gang maar eens gang. Je weet niet wat je ziet. Of beter gezegd: Wat je niet ziet. :D

Enne, B&O. Het is meer B als O.
Gewoon troep. Gewoon Philips in een leuk kastje gedrukt en het spul in hele lege winkels zetten. Waar het er allemaal zo perfect uitziet! En de rest moet je maar geloven van de gelikte verkopers strak in pak. En er dan een godsvermogen voor vragen. Leuk voor de rijkelui. Maar het klinkt niet, het werkt klote.
Dat gekloot met apparaten aanmelden op een Avant. Je kunt niet eens normaal een dvdspeler aansluiten want dan mot het aangemeld worden. Bullshit!
En al die handelingen dan die je wel niet moet verichten om ff je ingebouwde video aan te zetten.
Sorry moest ik ff kwijt. :7
* Stoney3K studeert Elektrotechniek en heeft nogal wat suggesties voor verbetering...

Het huidige Beolink systeem is nog grotendeels analoog en dateert uit midden jaren 90. Als ze daar nou een high-speed optische verbinding van zouden maken... en dan meteen upgraden naar 24bit/96KHz super AudioCD formaat zouden er veel mensen blij zijn. Ik kan inderdaad niet zeggen dat B&O state-of-the-art hardware gebruikt.

En inderdaad, soms is het gepruts van Beolink NIET leuk. Probeer maar 'ns een Nintendo op een MX5500 aan te sluiten, moet je 'm aanmelden als video of VCD speler...

Als ik nieuwe apparatuur zou kopen zou ik geen B&O kopen, inderdaad. Zou ik ook liever voor een Marantz of NAD gaan. Heb je meer kwaliteit voor hetzelfde geld. Maar ik vind B&O nog altijd mooi vinden. Het design van Marantz (vooral de Eclipse set) is ook meer dan prachtig.

Zoals ik gezegd heb zijn de oudere apparaten van B&O tweedehands meer dan betaalbaar, ook voor een wat kleiner budget. Vooral als je wat verstand van elektronica hebt en je eentje op kan knappen.

En Quad, Mark Levinson en consorten, tja... A guy can dream. Misschien dat ik ooit nog eens zelf elektrostaatjes in elkaar bouw. Maar daar moet ik wel de tijd en het geld voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen Mensen, ik denk ookal is dit niet het meest populaire topic ;) toch dat jullie iets te offtopic bezig zijn(geweest), maar ja ik moet het volgdende toch nog even kwijt:

Ik ben zelf geen audiofiel(denk ik), en wij hebben nu dus echt zó'n bose ding staan, en ik vind 't echt goed klinken.... nu doel ik er niet op om allemaal flames over me heen te krijgen omdat ik het wel goed vind klinken en jullie niet. En ik twijfel er ook niet aan dat setups van velen van jullie ook beter zullen klinken, maar daar zit dan ook wel veel geld in. Niet dat dit apparaat goedkoop was ofzo. En ik weet inmiddels ook dat ik(mijn ouders) voor dit geld betere dingen hadden kunnen kopen, maar uiteindelijk zijn wij met z'n alleen toch maar voor het design gegaan(omdat niemand hier echt audiofiele oren heeft) en de kwaliteit, ja die vonden wij ook gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat is dan een keuze die je maakt, maar qua geluid is het niet super. Qua design echter weer wel. Kwestie van prioriteiten stellen :)

Als je het echt eens wilt testen, zet eens een echte 5.1 set in je kamer. En ga dan eens heen en weer switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mwah, qua geluid niet super... 'k Vind dat wel erg overdreven, ik denk dat we kunnen stellen dat er voor het geld beter spul te kopen is, maar wat ik hier in het topic lees, klinkt alsof er gewoon bagger geluid uit komt en dat is natuurlijk ook weer niet zo.

Niettemin kan ik echt moeilijk iemand een Bose set aanraden, terwijl ik ook snap dat je voor dat geld een hele leuke receiver + DVD speler + 5.1 speakerset hebt ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is idd de keuze die je maakt, en dat over nog een een keer een 5.1 setje neerzetten. Dat zou ik wel willen maar dan word het waarschijnlijk eentje van een euro of 100 en dat is dan natuurlijk niet te vergelijken. Misschien moet ik eens bij iemand thuis gaan kijken om het echte goede geluid eens te horen, alleen weet ik niet hoeveel mensen in Eindhoven(en omstreken) van jullie wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 77606 schreef op 06 januari 2004 @ 16:22:
Het is idd de keuze die je maakt, en dat over nog een een keer een 5.1 setje neerzetten. Dat zou ik wel willen maar dan word het waarschijnlijk eentje van een euro of 100 en dat is dan natuurlijk niet te vergelijken. Misschien moet ik eens bij iemand thuis gaan kijken om het echte goede geluid eens te horen, alleen weet ik niet hoeveel mensen in Eindhoven(en omstreken) van jullie wonen...
Je bent welkom hier in Arnhem, maar dat is een eindje weg :) Op zich goed te doen met de trein, maar je zou een maandje moeten wachten tot op mijn nieuwe kamer... Ik kan atm mijn center niet kwijt :'(

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 06-01-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:

heh, ja moet ik maar 'n keer langs komen eh ;), over een half jaar heb ik een OV-jaarkaart dus dan kan ik in ieder geval wel zo lang w8en, maar waarom kan je je center dan niet kwijt? Of staat dat ergens anders op 't forum al verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14778

Iemand misschien ervaringen met het Bose 3-2-1 gs systeem?

Uit buitenlandse reviews lijkt deze een stuk beter uit de bus te komen dan de Bose 3-2-1......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122418

http://reviews.cnet.com/B...4505-6721_7-21174518.html

Editors' rating: 5.0 Mediocre
User rating: 55% 45% from 22 users

The good: Tiny; easy to set up and use; surround-sound effects from just two satellite speakers and a subwoofer.
The bad: Overpriced; poor sound imaging; so-so midrange sound.
The bottom line: This system is an option for less critical listeners who don't want speakers littering their living rooms.

Sacrificing a degree of home-theater realism for simplicity and fewer speakers is a compromise that will appeal to many people. But at $999, the 3-2-1 System is overpriced. Many standard DVD players can generate moderately convincing two-channel surround-sound effects. You can save yourself a lot of money by picking up a DVD player with such a feature and playing it through your existing two-channel stereo.

DVD speler die beter/(even goed) is dan een speaker systeem? 8)7

Conclusie: andere set gaan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14778 schreef op 28 oktober 2004 @ 12:00:
Iemand misschien ervaringen met het Bose 3-2-1 gs systeem?

Uit buitenlandse reviews lijkt deze een stuk beter uit de bus te komen dan de Bose 3-2-1......
Waarom moet het Bose zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14778

Het moet geen Bose zijn, alleen ben ik me aan het oriënteren voor mijn vader en hij had wel oren naar dit setje!!
De geeikte voordelen voor hem:
- minder speakers.
- minder snoeren.
- gebruikersvriendelijk.
- mooi design.
En toch het home-cinema gevoel.....en hierbij heb ik dus juist mijn twijfels en dus vraag ik naar gebruikerservaringen!

Een groot nadeel is de prijs, op buitenlandse sites staat hij aangeboden voor onder de 800 dollar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 16:45
kort, Bose is wel goed (voor boem-bas, schelle hoge tonen en missende middentonen liefhebbers), maar voor dat geld is er ALTIJD wel een betere te halen (een non-bose dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 14778 schreef op 28 oktober 2004 @ 12:42:
En toch het home-cinema gevoel.....en hierbij heb ik dus juist mijn twijfels en dus vraag ik naar gebruikerservaringen!
En die twijfels zijn terecht. Surround hoor je echt niet, alleen wat panning op de front speakers (van links naar rechts enz.)

Je kan beter een gewone receiver nemen met dit setje: Canton Movie 6.1 MX, of als 6 kanalen echt teveel zijn, de Canton Movie 10-MXII. Zeer kleine speakertjes, maar toch zeker een heel leuk geluid voor het geld/formaat en beter dan Bose IMHO.

[ Voor 37% gewijzigd door JT op 28-10-2004 13:04 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Dr Pro schreef op 28 oktober 2004 @ 12:49:
kort, Bose is wel goed (voor boem-bas, schelle hoge tonen en missende middentonen liefhebbers), maar voor dat geld is er ALTIJD wel een betere te halen (een non-bose dan).
Vooroordelen, waar of niet waar over Bose zijn in dit geval niet relevant. Het gaan expliciet over het 3-2-1 systeem. Laten we dan ook alléén dat systeem behandelen en niet zomaar wat ranten op Bose. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 28-10-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie hier heeeeeeel veel leuke setjes staan

http://www2.correct.com/k...c65022c9365ec97d88b9ea7c6

Mijn voorkeur gaat uit naar Denon :P /Onkyo :9 /Yamaha :P , maar ja dat ben ik

Denk dat je maar daarnaartoe moet gaan en ze moet uitproberen

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 122418 op 28-10-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13

voodooless

Sound is no voodoo!

B&W heeft toch ook zo'n klein setje met 2 speakers en een subje? Misschien is dat wel iets? Eerlijk gezegt gelood ik niet zo in die 2.1=5.1 systemen...

[ Voor 29% gewijzigd door voodooless op 28-10-2004 13:12 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepspace schreef op 28 oktober 2004 @ 13:11:
B&W heeft toch ook zo'n klein setje met 2 speakers en een subje? Misschien is dat wel iets? Eerlijk gezegt gelood ik niet zo in die 2.1=5.1 systemen...
Yup maar ik wil ook niet die surround zooit, lol.. ik heb zo een Yamaha AP-u70 klinkt wel erg lekker.. virtual surround of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:57
Een grote kick :P, maar hoe staat het tegenwoordig met het Bose 321 set?
Is het nog steeds zo bagger, of is het tegenwoordig al wat beter?

Zelf ben ik namelijk aan het onderzoeken wat voor home cinema set ik moet aanschaffen, en ik kwam in de winkel het Bose set tegen. Persoonlijk vind ik het er mooi uitzien, maar wat is de kwaliteit van het setje? Heeft iemand toevallig ervaring met een nieuwer setje? (omdat dit topic stamt uit 2002 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Stond bij de Mediamarkt een Marantz SR4400 met DV4xxx erbij + Mordaunt-Short Genie surround set. En dat klonk toch wel erg goed voor een 5.1 set met kleine surround speakertjes.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste