Beta-Report: Asheron's Call 2

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 828 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

agentorangina schreef op 07 oktober 2002 @ 15:43:
En waarom konden ze van te voren niet laten zien dat ie al vol zat ?
Dat zeggen ze toch luid en duidelijk |:(

Maar je kunt straks wanneer er weer wat accounts beschikbaar zijn zo een account aanvragen, heb je het spel alvast gedownload toch?

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
ik bedoel eerder dat je het bij de download kan zien.. want dat aanmelden gaat ook via fileplanet.. alleen op de AC2 homepage zag ik dat de slots vol zaten.

ja ik heb hem geinstalled en ik kreeg te zien dat er een plaats was gereserveerd.[hoop ik, want fileplanet vertrouw ik niet :) ]

Verwijderd

Ja, ze zeggen dat je e-mail adres is opgenomen in de lijst van mensen die een account willen ofzo... Damn, wachten sucks. ;)

Verwijderd

agentorangina schreef op 07 oktober 2002 @ 16:18:
ik bedoel eerder dat je het bij de download kan zien.. want dat aanmelden gaat ook via fileplanet.. alleen op de AC2 homepage zag ik dat de slots vol zaten.
Is dat zo??? http://www.fileplanet.com/files/110000/112434.shtml
Description
This beta is full, so you WILL NOT be able to play unless you already have a key. You can, however, download, install, and automatically be put on a waiting list for if we get more keys.
:|

• agentorangina
die stond er gisteren nog niet.. toen stond er alleen nog over de bugged .exe file..

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:12

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb gister eindelijk eens een wat langere tijd kunnen spelen. Ik ben nu een lvl8 Human met liefde voor Magic en Arching en Swords (in die volgorde :) )

Ik vind het wel een leuk spel, alleen de items zijn veel te onduidelijk en het zijn er veel te veel. Ik had gister 3x hetzelfde item (althans in naam, Apprentice Staff) die alle drie verschillende stats en lvl requirements hadden. Ironisch genoeg had de staff met het laagste lvl requirement de hoogste stats :?

Omdat je echt overladen wordt met items, raak je snel het overzicht kwijt in je inventory. Ze hadden dit wel iets beter kunnen indelen vind ik. Een apart deel in inventory voor dingen die je wilt bewaren bijvoorbeeld en de mogelijkheid om dezelfde items te stapelen (1 vakje innemend met een aantal erbij).

Ik ga nu gauw nog even een uurtje spelen. Trouwens ik had gister de hele tijd dat ik ingame een boodschap kreeg dat ik geen verbinding kon maken met de chat. Hadden meer mensen hier last van?

Sys Specs

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Danfoss schreef op 07 oktober 2002 @ 20:16:
Ik vind het wel een leuk spel, alleen de items zijn veel te onduidelijk en het zijn er veel te veel. Ik had gister 3x hetzelfde item (althans in naam, Apprentice Staff) die alle drie verschillende stats en lvl requirements hadden. Ironisch genoeg had de staff met het laagste lvl requirement de hoogste stats :?
Tja, zo werkt dat met RPG's. Random numbers voeren de boventoon. Dus dan krijg je wel eens wat rare stats. Niet echt hinderlijk IMHO.
Omdat je echt overladen wordt met items, raak je snel het overzicht kwijt in je inventory. Ze hadden dit wel iets beter kunnen indelen vind ik. Een apart deel in inventory voor dingen die je wilt bewaren bijvoorbeeld en de mogelijkheid om dezelfde items te stapelen (1 vakje innemend met een aantal erbij).
Ik vind inderdaad ook dat er een een of andere mogelijkheid in zou mogen komen om je inventory een beetje te ordenen. Je raakt soms wel het overzicht wat kwijt, alhoewel je na een tijdje er minder last van hebt, omdat het er toch meer op neerkomt dat je bijna alles gebruikt voor craften, of je ruilt 't gewoon in voor gold.
Ik ga nu gauw nog even een uurtje spelen. Trouwens ik had gister de hele tijd dat ik ingame een boodschap kreeg dat ik geen verbinding kon maken met de chat. Hadden meer mensen hier last van?
Dat gebeurt wel eens ja. De servers zijn nog niet 100% betrouwbaar (nog lang niet), dus de special chatserver kan wel eens platliggen. Meestal is dat na een paar uurtjes wel verholpen. Soms duurt 't zelfs korter.

Verwijderd

Een gozer in mijn MSN wilde zijn account wel delen, alleen hij gaf zijn FilePlanet account-gegevens en zei dat ik moest inloggen op een AC2-site (hij zei www.ac2online.com maar die werkt niet). Weet iemand waar ik dit dan wel moet doen?

Edit: Ah die site werkt nu dus wel, alleen ik kan daar niet inloggen met zijn FilePlanet gegevens... hij zei dus van wel. :'(

• agentorangina
euh het enige wat ie hoeft te doen is zijn pass en username te geven.. die kan jij dan invullen als je AC2 opstart...

Verwijderd

Ja ik weet het.

Maar die gast gaat helemaal moeilijk doen. :P Anyway, hij is nu offline.

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Is er hier nog iemand die al weer uitgekeken is op AC2 pub. beta? Want ik zou heel graag iemand zijn account willen, omdat ik zelf geen account heb gehad, door problemen met fileplanet waar ik te laat achter kwam. Mail me plz als je account hebt

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Ik en agentorangina vroegen hier ook al naar dus lijkt me sterk dat ze het jou wel geven... ;)

Verwijderd

Ik ben vandaag nog ff 2 lvls omhoog gegaan, en kan nu eindelijk een zelfgemaakte 45-57 broadsword maken :D Ik ben blij

Verwijderd

Yay! :P

Verwijderd

Aaargh, die gozer zat me gewoon te naaien. :(

Echt niemand die zijn account wil delen/geven? Ik ben namelijk van plan een Try-Out te schrijven voor Playzone (www.playzone.nl), maar dat gaat moeilijk zonder het spel te spelen. Uiteraard word je dan wel op de site vermeld. ;)

En daar doen de mensen het voor... :P

Verwijderd

Deze topic mag niet dood! :D

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Spelen jullie ook op green world? Zoja, zijn jullie dan ook vaak opeens als je weer joined, al je armor en en weapons kwijt? Ik namelijk wel. En bij mij werken ook alle ringways en dungeon teleport dingen ook niet, alleen een paar dingen die niet op de map staan, tzal wel komen omdat een beta is

Hier komt iets hips te staan

• Bloodclot
  • Laatst online: 18:50

Bloodclot

Jawier!

green server is test server.

speel niet op redmond maar op canyonpark en dan op de red server.

daar blijft je poppetje staan... voorlopig

Verwijderd

HyperMan, hoe ben je nu aan een account gekomen? Enig idee of er nog accounts zijn?

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hoe groot is die beta .exe eigenlijk? Vorige week heb ik dat ding zeker 3x gedld bij Fileplanet en elke keer was hij maar 192 mb groot ipv de aangegeven 500+ mb.

Uiteraard werkte de .exe niet.

Dit dus.

Verwijderd

toch iets foutgegaan dan. hij is 550 Mb groot dacht ik zo.

Verwijderd

Jep, 555 MB...

• Devil N
Bloodclot schreef op 10 oktober 2002 @ 00:23:
green server is test server.

speel niet op redmond maar op canyonpark en dan op de red server.

daar blijft je poppetje staan... voorlopig
Idd, maar als je op de Green Server gespeeld hebt, dan zijn er patches geinstalleerd die je ervan weerhouden om op de Blue of Red server te kunnen spelen. Dus dan is een reinstall van AC2 nodig.
Tja, lees zorgvuldig de nieuwsberichten in de launcher, zou ik zeggen. Daar staat al deze info wel in.

Verwijderd

I need an account. :(

• Jumpiefox
  • Laatst online: 09:26

Jumpiefox

Hoi ?

stuur me maar een mailtje AlphaBlaster@hotmail.com

The first casualty in war is always the truth...

Verwijderd

YAY! Ik heb een account! I love you man! :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 14:48:
YAY! Ik heb een account! I love you man! :D
Zo hey zijn we eindelijk van jou af :D ;)

:P

Verwijderd

Ja inderdaad! :D En damn wat een vet spel!
Zitten jullie ook op Canyon Park op de Red Server?

Trouwens... op veel pics zie ik van dat prachtige pixelshaded water en grassprietjes, hoe krijg ik dat? Ik heb pixelshading aangezet maar ik krijg het niet! :'(

• Devil N
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 17:31:
Ja inderdaad! :D En damn wat een vet spel!
Zitten jullie ook op Canyon Park op de Red Server?

Trouwens... op veel pics zie ik van dat prachtige pixelshaded water en grassprietjes, hoe krijg ik dat? Ik heb pixelshading aangezet maar ik krijg het niet! :'(
Dat gras valt onder Landscape Frill, en voor betere reflecties lijkt me dat je Water Reflections op High moet zetten.
En kun je a.u.b. die arme [b] tag met rust laten?

• agentorangina
zeg als iedereen zo met account zit te strooien mag je er ook wel een sturen naar mij ;)

agentorangina@hotmail.com

anders wacht ik wel een maandje ofzo :)

Verwijderd

Devil N, waar stel ik dat in? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 19:12:
ff optie menu doorbladeren ? :D

Verwijderd

Ik wil best wel mijn account weggeven ;) ....
als iemand een banner voor mijn site kan maken :D (battlefield 1942) :P

msn: agreSSSor@hotmail.com

Verwijderd

Hey, er zit nog iemand op mijn account. Ene Tsukase, wie is dat? :D

• Devil N
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 19:12:
F3, Client tab, Graphics Options.

Verwijderd

Ik heb het gevonden. Damn, wat is dat water mooi.

Op watvoor instellingen spelen jullie? Ik speel op 1280 x 960 op Medium, met Water Reflections, Landscape Frill en Shore Effects op High. De rest op medium. Draait lekker, alleen door mijn 256MB geheugen hapert ie af en toe om gebieden te laden...

Even lay-out verneuken... Ik weet namelijk niet hoe je ze klikbaar maakt!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~egmon170/cap0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~egmon170/cap2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~egmon170/cap4.jpg

Niiiiiiiice.....

• agentorangina
ik kan wel zo'n bannertje maken ;).. als je me wat info over naam geeft [en misschien welke kleur je site word..]

Verwijderd

Ah damn! We moeten een hele nieuwe client downloaden... bummer!

Ik sta alweer in de rij...

• Devil N
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 21:42:
Ah damn! We moeten een hele nieuwe client downloaden... bummer!

Ik sta alweer in de rij...
Je hoeft niet weer iets van Vileplanet te downloaden. Je krijgt gewoon in-game updates.

Verwijderd

Ik niet hoor...!

Verwijderd

agentorangina schreef op 10 oktober 2002 @ 21:38:
ik kan wel zo'n bannertje maken ;).. als je me wat info over naam geeft [en misschien welke kleur je site word..]

heb je al in msn ge-add ;)

Verwijderd

Hey Devil N, bij mij patched de Launcher niet.....

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Aangezien ik dat ding blijkbaar niet normaal van fileplanet kan leechen...

Heeft iemand andere sites waar je hem kan downen? En zijn er nog accounts vrij?

Dit dus.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:11
FunkyTrip schreef op 11 oktober 2002 @ 09:53:
Aangezien ik dat ding blijkbaar niet normaal van fileplanet kan leechen...

Heeft iemand andere sites waar je hem kan downen? En zijn er nog accounts vrij?

Wat gaat er fout dan?? Ik download hem gewoon met 100K+/s..

Verwijderd

Gister ook gewoon gedownload met 55 kb/s. En nee, er zijn geen accounts meer. :(

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bosmonster schreef op 11 oktober 2002 @ 09:56:

[...]

Wat gaat er fout dan?? Ik download hem gewoon met 100K+/s..
Heel raar. Als de file binnen is, dan is hij 192mb groot. Heb het 4x geprobeerd.
Hij geeft duidelijk aan dat hij 550mb aan het downen is, maar het resulteert uiteindelijk elke keer in een 192mb file (hij wordt niet afgebroken! Gaat gewoon tot 100%)

Dit dus.

• Bosmonster
FunkyTrip schreef op 11 oktober 2002 @ 13:25:
[...]

Heel raar. Als de file binnen is, dan is hij 192mb groot. Heb het 4x geprobeerd.
Hij geeft duidelijk aan dat hij 550mb aan het downen is, maar het resulteert uiteindelijk elke keer in een 192mb file (hij wordt niet afgebroken! Gaat gewoon tot 100%)

De 2.1 versie?

Want das wel heel vaag dan.. Cache goed leeggegooid enzo?

• Devil N
FunkyTrip schreef op 11 oktober 2002 @ 13:25:
[...]

Wat voor programma gebruik je om die file te downloaden? Want daar kan ook een bug in zitten. Probeer eens een andere browser of download manager.

Verwijderd

Ik ben nog geen enkele Nederlander tegengekomen. Waar hangen jullie ergens uit? :)

Verwijderd

Hij is nu aan het patchen, ben nummer 300 in de rij (ingame!). Komen jullie ook vanavond...?

• Devil N
Hmm, in de nieuwe patch zijn eindelijk ook de kosten van Tier 4, 5 en 6 crafting omlaag gegaan. Zou tijd worden. Alleen wel balen dat ik net vandaag 1812 gold heb verspild om een long bow te maken, met een flawed product als resultaat :(

Verwijderd

Ai, da's klote. :(

Pff... ik zit op level 10 met m'n Human Archer en het schiet niet op. Ik sta alleen maar muziek te maken. :D

• agentorangina
ok.. ik ben nu ook druk bezig, maar waar speelt iedereen ?

want ïk ben wel aan het lvl-en enzo, maar zometeen speelt iedereen op andere servers en moet ik opnieuw beginnen :(,

Verwijderd

We zitten op de Red Server in Canyon Park. Alleen ik kan er nu niet opkomen, er staat een kruis voor (!?!?)........ :'(

Verwijderd

he bah, server unavailable... :(

Verwijderd

Jep, helaas. Hopelijk straks weer terug... :'(

• agentorangina
trouwens.. ik heb nu wel een bass lute..

maar hoe maak je muzak ?

Verwijderd

staat ook in het topic :)

maar voor de makkelijkheid:

equip je muziekinstrument en doe de command /music(cijfer 1-9)

dus bijv. /music3
dan gaat ie muziek maken. als je geen instrument equipt gaat ie beatboxen.. is ook leuk :)

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Aha, ik denk dat ik eindelijk mijn probleem heb gevonden... c:\ drive waar de temp file wordt gesaved tijdens downen was vol, maar ipv dat hij en msg geeft, gaat hij gewoon lekker door en dat resulteert in een corrupte file...

Hopelijk gaat het goed nu ik mijn temp. internet files folder ergens anders heb gegooid...

Jammer dat nu de accounts weer op zijn :( Moet ik weer wachten...

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bah! Die installer kun je niet customizen... wil die meteen alles naar de C drive gooien en dat gaat niet ;(

Kan ik het nog niet spelen zonder eerst te gaan pielen met partition magic

Dit dus.

• agentorangina
hmm.. het schiet niet erg op.. ik zit nu ook op de red server, m'n human swordsman is net lev. 9, maar een beetje betere items vinden doe ik niet.. ik heb een spiked pavisse en een short sword met 10-13 dmg, dus dat is niet echt om over naar huis te schrijven.

Weet iemand waar ik een beetje goede dingen kan vinden ?.. ik ben al gaan kijken in het vermin lair etc. maar daar vond ik nix goeds. Zijn er mensen die zich nog in dit deel van ac 2 bevinden ?, dan moeten we even gaan groupen ofzo ;).

in-game naam is ook Oranginas

[trouwens, van dat craften snap ik nog steeds nix :S, maar ik zal me er wel verder in gaan verdiepen..]

Verwijderd

Ik heb nog wel een paar mooie zwaarden. O.a. eentje met 30-nogwat damage.

Weet alleen niet of jij die kan equippen. :D

Verwijderd

agentorangina schreef op 13 oktober 2002 @ 01:23:
hmm.. het schiet niet erg op.. ik zit nu ook op de red server, m'n human swordsman is net lev. 9, maar een beetje betere items vinden doe ik niet.. ik heb een spiked pavisse en een short sword met 10-13 dmg, dus dat is niet echt om over naar huis te schrijven.

Weet iemand waar ik een beetje goede dingen kan vinden ?.. ik ben al gaan kijken in het vermin lair etc. maar daar vond ik nix goeds. Zijn er mensen die zich nog in dit deel van ac 2 bevinden ?, dan moeten we even gaan groupen ofzo ;).

in-game naam is ook Oranginas

[trouwens, van dat craften snap ik nog steeds nix :S, maar ik zal me er wel verder in gaan verdiepen..]
Ga zoveel mogelijk naar het zuiden in het spel, dan kom je op een gegeven moment level 7/8 monsters tegen en die geven wel interessant spul :)

• agentorangina
ha ;) ik heb nu ook al meerdere vaults gedaan, 't ziet er erg tof uit. Ik ben bij de nogwat crone vault [geen id. wat de naam precies is.]. M'n gastje is lev. 15, en ik heb al aardige spullen.. [alleen van het craften snap ik nog steeds niks..]

• Bosmonster
agentorangina schreef op 13 oktober 2002 @ 20:25:
ha ;) ik heb nu ook al meerdere vaults gedaan, 't ziet er erg tof uit. Ik ben bij de nogwat crone vault [geen id. wat de naam precies is.]. M'n gastje is lev. 15, en ik heb al aardige spullen.. [alleen van het craften snap ik nog steeds niks..]

Wat valt er niet te snappen aan craften :?

Open venstertje van wat je wil maken, sleep de componenten er naar toe en klik op CRAFT... Thats it..

Alles wat je vindt bevat componenten... dat moet je in de eigenschappen van een item inmiddels toch wel opgevallen zijn..

Iron : 40
Wood: 23

ofzo telkens onderaan...

• agentorangina
ja dat weet ik.. maar ik kreeg eerst die dingen er niet ingesleept [omdat het craft venster je inventory venster sluit.] ik ga de laatste tijd wel erg vaak dood :S.. het is niet gezond meer :(

ik haat het als er 2 van die imp-achtige beesten met planken je tegelijk in elkaar beginnen te rammen..

Verwijderd

Pff, je bent al verder dan mij. :D

Ik heb nog geen enkele Vault gedaan, ben wel level 12.
Toch die Esper Vault maar doen dan..

Verwijderd

Damn, ik wil nu Quality Broadswords gaan craften, heb je er opeens Reedshark Skin voor nodig, waar je dat nou vandaan moet plukken weet ik ook nie, en 300 gold heb ik ook al nie ;(

• Devil N
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 21:39:
Damn, ik wil nu Quality Broadswords gaan craften, heb je er opeens Reedshark Skin voor nodig, waar je dat nou vandaan moet plukken weet ik ook nie, en 300 gold heb ik ook al nie ;(
300 gold is niet zo moeilijk te krijgen, als je gewoon alle loot die je niet nodig hebt omzet in gold. Maar die Reedshark Skin... geen flauw idee waar je dat vandaan moet halen. Ik heb 't nu ook nodig om een Tier 4 bow te maken, en ik heb alle andere ingredienten, maar nu heb je dus ook zo'n zeldzaam item nodig. Argh! :(

• Bosmonster
Voor die AC1 speler een tijdje terug die lvl 182 ofzo hoog vond.. de lvl 200+ staat er weer:

http://www.acstats.com/stats.nsf/open/Frostfell-Zhang

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:44

The End

!Beginning

Bosmonster schreef op 14 oktober 2002 @ 09:37:
Voor die AC1 speler een tijdje terug die lvl 182 ofzo hoog vond.. de lvl 200+ staat er weer:

http://www.acstats.com/stats.nsf/open/Frostfell-Zhang

Daily Exp : 54,730,667
Hourly Exp : 2,280,444

Followers : 5,770

De vraag is nu hoeveel van die XP door hem zelf gegenereerd wordt. :)

• agentorangina
die Esper Vault is wel simpel als je een aardig wapen hebt, ik ging altijd naar die haunted cave. [zit in de buurt van het Drudge camp] daar heb je van die Blade Beetles, en die hebben best wel leuke dingen bij zich. [ik heb nu nog steeds hetzelfde squire sword.]

Verwijderd

Ik weet niet maar... ik vind er al niet meer zoveel aan. Het word nu redelijk saai, mensen uit mijn Fellowship zijn bijna allemaal Amerikaans, en zijn nooit online... Muziek maken in de dorpjes word ook eentonig. :P

Mja... ben jullie ook nog niet tegengekomen, dat zuigt. :)

Verwijderd

ik krijg nooit fellowships! als ik vraag of iemand wil teamen, of dat ik in iemands fellowship mag, reageert er nooit iemand! dat vind ik echt zooo irritant. die mensen snappen het spel volgens mij nog niet helemaal, stinkende singleplayers :(

• Bosmonster
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 09:19:
ik krijg nooit fellowships! als ik vraag of iemand wil teamen, of dat ik in iemands fellowship mag, reageert er nooit iemand! dat vind ik echt zooo irritant. die mensen snappen het spel volgens mij nog niet helemaal, stinkende singleplayers :(

Veel mensen willen gewoon liever alleen hunten... Naast het feit dat het betere XP is alleen nu, kun je tenminste ook gewoon doen wat je wilt. En het levert veel meer loot op alleen.

Ikzelf hunt ook liever alleen. Ook in een MMORPG kun je dingen wel eens alleen willen doen :P

Als ik wil ouwehoeren, questen, whatever zoek ik wel vrienden of ander mensen op.

• Devil N
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 02:34:
Ik weet niet maar... ik vind er al niet meer zoveel aan. Het word nu redelijk saai, mensen uit mijn Fellowship zijn bijna allemaal Amerikaans, en zijn nooit online... Muziek maken in de dorpjes word ook eentonig. :P

Mja... ben jullie ook nog niet tegengekomen, dat zuigt. :)
De mensen uit 'jouw' Fellowship? Volgens mij heb je het idee van Fellowships nog niet echt door. Een Fellowship is een eenmalig vriendenverband, met als doel om een bepaald iets te doen. Dat kan een quest zijn, dat kan hunten zijn, enz. Zodra eenmaal gebeurd is wat gebeuren moet, dan gaat een Fellowship weer uit elkaar, en gaat iedereen weer zijn eigen gang. Vervolgens kun je als je wilt weer met andere mensen een Fellowship maken, enzovoort. Waar het om gaat is dat Fellowships van relatief korte duur zijn, dus je moet niet verwachten dat je ontzettend lang met de mensen uit je Fellowship zult omgaan. Fellowship uit elkaar? Dan is het vaarwel, en op naar de volgende groep mensen.

Verder is er veel meer te doen in AC2 dan alleen muziek maken en een beetje rondlopen met Fellowships. D'r zijn aardig wat quests te vinden, en de Vaults die her en der over de wereld verspreid zijn kunnen ook een aardige uitdaging vormen.

Daarnaast heb je het hele Crafting gebeuren, waarmee je wapens, armor en andere spullen kunt maken, en er steeds beter in kunt worden. Om veel te kunnen craften moet je ook weer veel hunten, en door te hunten wordt je zelf weer sterker, en kun je weer verder komen op de worldmap, enzovoort.

Wees ook niet bang om tegen andere mensen te praten. Als ze niets van je willen weten, dan zeggen ze niks terug, en als ze iets terugzeggen, dan willen ze meestal wel wat van je weten :). Smithing Workshops zijn goede plekken om andere mensen te leren kennen. Daar komen vaak veel mensen bij elkaar om te craften en te traden. Je kunt ook, als je er om vraagt, tips krijgen over wat je op dat moment het beste kunt doen, en om Fellowships te vormen zijn Smithing Workshops ook goede plaatsen.

Overigens raad ik je aan om niet te lang rond te hangen in Arwic, Kehan en Millstone, omdat dat de omgeving is voor de nieuwe spelers, en je daar niet echt veel goede tips of teamwork zult tegenkomen. Cragstone is eigenlijk de eerste stad waar je echt interessant bezig kunt gaan. Probeer daar ook een Fellowship te vormen met tenminste één ervaren speler, zodat je het nodige van hem of haar kunt leren.

Ik moet ook zeggen dat het spel niet zo veel aan in voordat je in Cragstone kunt komen. Ik geloof dat je tenminste level 6 moet zijn om de portal naar die stad te kunnen nemen. Dus ga eerst gewoon wat hunten, totdat je character level 6 is, en ga dan naar Cragstone om het echte leven in Dereth te bewonderen.

• Bosmonster
Vergeleken met AC1 vind ik het ook lang niet zo boeiend hoor :)

De landschappen zijn nogal eentonig en er is heel weinig boeiende scenery (geen verlaten dorpjes, vage dungeons etc). In AC1 kon je nog door een moeras rennen naar een grasvlakte en later een berg op om sneeuw te vinden op de bergtoppen.. Hier is alles verdeeld over de 3 eilanden (lugian=sneeuw/human=gras/tumerok=moeras zeg maar).

De loot is maar zeer beperkt in variatie. Er zijn nauwelijks magische spells op wapens en jewellery om te vinden, wat loot echt interessant maakt. Iets wat in AC1 echt extreem uitgebreid was..

En verder wordt je veelste veel gestuurd. Als lower level kun je nergens anders heen dan op de lower level plekken jagen. En met elke nieuwe char doorloop je weer hetzelfde cirkeltje. Van stad naar stad, van human, via tumerok naar Lugian island. Alles is heel gecontroleerd en gestuurd.

Don't get me wrong.. het is best een goede MMORPG an sich, maar een echt waardige opvolger kan ik het niet noemen. Het mist de heerlijke diversiteit en complexiteit van haar voorganger. Dat wat van AC1 een werkelijk unieke game maakte in vergelijking tot de massa als DAoC en EverQuest.

• The End

The End

!Beginning

Bosmonster schreef op 15 oktober 2002 @ 12:45:
Vergeleken met AC1 vind ik het ook lang niet zo boeiend hoor :)

De landschappen zijn nogal eentonig en er is heel weinig boeiende scenery (geen verlaten dorpjes, vage dungeons etc). In AC1 kon je nog door een moeras rennen naar een grasvlakte en later een berg op om sneeuw te vinden op de bergtoppen.. Hier is alles verdeeld over de 3 eilanden (lugian=sneeuw/human=gras/tumerok=moeras zeg maar).
Die verlaten dorpjes zijn er volop, maar die ben ik in AC1 niet tegengekomen!?! De dungeons zullen er pas in volle glorie aanwezig zijn in de release versie.
De sneeuw op de bergtoppen mis ik ook wel een beetje.
De loot is maar zeer beperkt in variatie. Er zijn nauwelijks magische spells op wapens en jewellery om te vinden, wat loot echt interessant maakt. Iets wat in AC1 echt extreem uitgebreid was..
Hier ben ik het wel mee eens. Ik hoop dat dit anders zal zijn in de uiteindelijke release. (Meer elemental spull b.v., altijd leuk om met zo'n grote flam achter je aan rond te rennen :) )
En verder wordt je veelste veel gestuurd. Als lower level kun je nergens anders heen dan op de lower level plekken jagen. En met elke nieuwe char doorloop je weer hetzelfde cirkeltje. Van stad naar stad, van human, via tumerok naar Lugian island. Alles is heel gecontroleerd en gestuurd.

Don't get me wrong.. het is best een goede MMORPG an sich, maar een echt waardige opvolger kan ik het niet noemen. Het mist de heerlijke diversiteit en complexiteit van haar voorganger. Dat wat van AC1 een werkelijk unieke game maakte in vergelijking tot de massa als DAoC en EverQuest.
Dat sturen is juist wel handig. In AC1 kon je ook niet in de moeilijkere gebieden komen. Daar waren er een aantal starter towns en gebieden, waarna je naar de bergen in het zuiden kon (lugians), daarna naar de bergen in het noorden (Olthoi) en als laatste naar de Direlands. Het probleem hierbij was, dat je als beginnner geen idee had waar je naartoe moest en je al heel snel in een gebied bevond waar het veel te moeilijk was. Je werd niet gestuurd dus je kwam er ook makkelijker terecht.

Verwijderd

Devil N schreef op 15 oktober 2002 @ 11:57:
[...]

De mensen uit 'jouw' Fellowship? Volgens mij heb je het idee van Fellowships nog niet echt door. Een Fellowship is een eenmalig vriendenverband, met als doel om een bepaald iets te doen. Dat kan een quest zijn, dat kan hunten zijn, enz. Zodra eenmaal gebeurd is wat gebeuren moet, dan gaat een Fellowship weer uit elkaar, en gaat iedereen weer zijn eigen gang. Vervolgens kun je als je wilt weer met andere mensen een Fellowship maken, enzovoort. Waar het om gaat is dat Fellowships van relatief korte duur zijn, dus je moet niet verwachten dat je ontzettend lang met de mensen uit je Fellowship zult omgaan. Fellowship uit elkaar? Dan is het vaarwel, en op naar de volgende groep mensen.
Ik heb wel degelijk door wat een Fellowship inhoudt. Feit is alleen, dat ze mij toegevoegt hebben, we zouden gaan hunten samen. Hebben we gedaan, maar daarna heb ik ze nooit meer gezien. Dat is natuurlijk niet leuk. Nu kan ik wel in een andere Fellowship stappen, maar ik denk niet dat dat zo cool word als met die Amerikanen. Die waren dikke pret. :D

Verder is een MMORPG volgens mij niet bedoeld om solo te gaan spelen... het leuke vind ik juist altijd de interactie met andere mensen, die ook aan het spelen zijn. Als ik solo wil spelen pak ik wel een offline RPG.

• The End

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:18:
[...]

Ik heb wel degelijk door wat een Fellowship inhoudt. Feit is alleen, dat ze mij toegevoegt hebben, we zouden gaan hunten samen. Hebben we gedaan, maar daarna heb ik ze nooit meer gezien. Dat is natuurlijk niet leuk. Nu kan ik wel in een andere Fellowship stappen, maar ik denk niet dat dat zo cool word als met die Amerikanen. Die waren dikke pret. :D
Als je ze zo gezellig vind, dan had je ze aan je friend list moeten toevoegen. Dit kan je doen met '/friend add naamvanpersoon' en checken of ze online zijn kan met '/friend status'.
Verder is een MMORPG volgens mij niet bedoeld om solo te gaan spelen... het leuke vind ik juist altijd de interactie met andere mensen, die ook aan het spelen zijn. Als ik solo wil spelen pak ik wel een offline RPG.
Het leuke van een MMORPG is juist dat je alle kanten opkan. Je kan /squelch all doen en in je eentje spelen, een beetje meeliften in fellowships of compleet meedoen in alle events die in je allegiance georganiseerd worden (of zelfs daarbuiten :) ).

• Bosmonster
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:18:
[...]

Ik speel al heel wat jaren MMORPG's en het leukste aan die games vind ik char-evolutie en het lekker jagen in uitgestrekte gebieden. Heerlijk relaxed in je eentje gebieden verkennen en monsters killen en mooie loot verzamelen. Gecombineerd met lekker ouwehoeren en af en toe een quest..

Een MMORPG waarin je verplicht wordt samen te spelen is imho geen, of in ieder geval geen leuk MMORPG. Het is juist de diversiteit van een 'online wereld' die het leuk maakt.
Dat sturen is juist wel handig. In AC1 kon je ook niet in de moeilijkere gebieden komen. Daar waren er een aantal starter towns en gebieden, waarna je naar de bergen in het zuiden kon (lugians), daarna naar de bergen in het noorden (Olthoi) en als laatste naar de Direlands. Het probleem hierbij was, dat je als beginnner geen idee had waar je naartoe moest en je al heel snel in een gebied bevond waar het veel te moeilijk was. Je werd niet gestuurd dus je kwam er ook makkelijker terecht.
AC1 was misschien lastiger om mee te beginnen, maar had een veel langere aantrekkingskracht door de complexiteit en heb het uiteindelijk ook 2,5 jaar met veel plezier gespeeld (ook vanaf beta).

AC2 is vrij makkelijk om mee te beginnen, maar beperkt je vervolgens veelste veel als je de basics wel kent. Ik speel AC2 beta nu een maand of 3, heb een stuk of 10 chars vanaf lvl een gespeeld, tot lvl 30+, maar de lol is er nu wel grotendeels vanaf. Ik weet dat het beta is en weet ook best dat er meer content komt, maar met het huidige beperkte systeem kan die content me ook weinig meer boeien.

AC1 stikte overigens in de beta al van de tumerok fortresses, vreemde gebieden waar je nauwelijks heen kon (Obsidian Plains en meeste Dires gebieden). En de Dires en het gewone land zat vol met allerlei kleine duns etc.. AC2 is in vergelijking daarmee extreem leeg. En de hogere level content biedt je niks nieuws (ik heb het gezien, Lugian Island is een lege vlakte waar je na een paar avonden depressief van weg wil :P). Als dat het vooruitzicht is van mijn harde werk aan mn char..

Bovendien werd je niet gepusht van zuidelijke bergen naar noordelijke bergen etc. zoals jij zegt.. ik heb heel wat chars in AC1 opgeleveld, maar nooit via voorgedefinieerde routes. Je kon doen wat je wilde, verschillende level content vond je overal. Niet netjes verdeeld over 3 eilanden, met de laagste levels Noord en de hoogste levels in het Zuiden.. *gaap*

• The End

The End

!Beginning

Bosmonster schreef op 16 oktober 2002 @ 10:45:

[...]

[knip]

Bovendien werd je niet gepusht van zuidelijke bergen naar noordelijke bergen etc. zoals jij zegt.. ik heb heel wat chars in AC1 opgeleveld, maar nooit via voorgedefinieerde routes. Je kon doen wat je wilde, verschillende level content vond je overal. Niet netjes verdeeld over 3 eilanden, met de laagste levels Noord en de hoogste levels in het Zuiden.. *gaap*
Dat het netjes verdeeld is over 3 eilanden vind ik ook wel te veel van het goede, maar AC1 was weer andersom. In AC1 was het rond de towns altijd redelijk veilig, maar daarbuiten niet. Ben je weleens richting de Lugie Cit een zwerm Zephirs ingerend @ lvl 20?
Ik heb trouwens deze week mijn AC1 account opgezegd. Ik ga AC2 preorderen op Amazon (kan je je ingame naam alvast kiezen :) ). Als het goed is wordt het op 14-11 gereleased.

• Bosmonster
The End schreef op 16 oktober 2002 @ 12:11:
[...]

Dat het netjes verdeeld is over 3 eilanden vind ik ook wel te veel van het goede, maar AC1 was weer andersom. In AC1 was het rond de towns altijd redelijk veilig, maar daarbuiten niet. Ben je weleens richting de Lugie Cit een zwerm Zephirs ingerend @ lvl 20?
Ik heb trouwens deze week mijn AC1 account opgezegd. Ik ga AC2 preorderen op Amazon (kan je je ingame naam alvast kiezen :) ). Als het goed is wordt het op 14-11 gereleased.

Hmm.. Amazon shipt de US-versie niet buiten de US.. En de Europese versie wordt pas een maand later gereleased...

Voor zover ik weet. Handiger is de US versie te bestellen in Canada.. die doen niet zo moeilijk met export ;)

http://www.dragon.ca

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:54
Er zijn weer gamespy-beta-accounts beschikbaar, en nu ben ik de gelukkige eigenaar van 1 van die accountjes :)

Helaas heb ik wat problemen met het communiceren met de authentication servers. Hebben meer mensen daar last van, of moet ik mijn firewall de schuld geven? (terwijl toch alle poorten openstaan die open moeten staan).

edit: laat maar, de server(s) worden blijkbaar ge-upgrade.

Verwijderd

Whieeeeee...... spelen jullie nog?

• Devil N
Ik wel, en Beholder (The End) ook nog. Maar de meesten hebben het blijkbaar al opgegeven. Jammer, want 't is nog steeds leuk, dus ze missen wel wat :)

Verwijderd

Waar zit jij nu ongeveer?

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
ik zit ook weer ingame ;)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Devil N
Ik ben nu lvl 25, en ik hang op moment voornamelijk rond op Omishan, het tweede eiland, het eiland van de Tumeroks. Osteth, het Human eiland, heb ik nou wel zo'n beetje helemaal gezien, en veel meer heb ik daar niet meer te doen. Omishan daarentegen is nog grotendeels onbekend voor mij, dus daar kan ik m'n lol nog op.
Daarnaast ben ik daarnet ook eventjes op Linvak geweest, het moeilijkste werelddeel. Ik ben ff in een portal gesprongen die iemand geopend had. Nou, ik heb niet veel kunnen zien, want er werd massaal gevochten, maar de monsters zijn niet mis daaro. Dat is dus voorlopig nog geen normaal betreedbaar terrein voor mij.

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

jaaaaa, ik zit er nu ook in. lang leve fileplanet, ondanks de microsoft attitude :)

Maar ik moet zeggen, ik begon me na een half uurtje al best te vervelen. Goed, nou heb ik ook verder geen pest gedaan, maar ik had op zn minst toch wel een tradehouse of iets verwacht aan het prille begin. En de map is ook nogal onduidelijk, enige manier om de goeie kant uit te lopen is het pad volgen, maar dan weet je op zich nog niet waar dat uitkomt.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:12

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik speel het nog wel zij het heel weinig. Ik heb een beetje tijdgebrek de laatste tijd :(

Sys Specs

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
hmmz, ligt et aan mij of zijn de authentication servers down nu :?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Devil N
3CLipZ schreef op 22 oktober 2002 @ 20:24:
hmmz, ligt et aan mij of zijn de authentication servers down nu :?
Ze deden inderdaad lastig, d'r was ook een nieuwsberichtje over in de launcher. 't Lijkt nu weer goed te zijn.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb het geinstalleerd maar heb geen flauw idee hoe ik aan een account kan komen. Volgens was bij fileplanet het bericht weer weggehaald dat je 'niet hoefde te downen want de accounts zijn toch op' dus dat zou betekenen dat er weer accounts worden uitgedeeld...

Maar hoe ik er aan moet komen...al sla je me dood. Op de site kon ik geen linkje vinden "registreer je beta account hier" :(

Dit dus.

• Devil N
FunkyTrip schreef op 24 oktober 2002 @ 23:02:
Ik heb het geinstalleerd maar heb geen flauw idee hoe ik aan een account kan komen. Volgens was bij fileplanet het bericht weer weggehaald dat je 'niet hoefde te downen want de accounts zijn toch op' dus dat zou betekenen dat er weer accounts worden uitgedeeld...

Maar hoe ik er aan moet komen...al sla je me dood. Op de site kon ik geen linkje vinden "registreer je beta account hier" :(
Link

Normaal gesproken wordt na de installatie van de AC2 beta automatisch je browser opgestart en naar deze pagina gestuurd. Misschien dat daar iets mis is gegaan?

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Aha! Dus je fileplanet account is hetzelfde als je AC2 account? Want een fileplanet account had ik natuurlijk al (anders kun je niet downen)

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

*schopje* Iemand een antwoord of account voor me over?

Dit dus.

• Devil N
FunkyTrip schreef op 25 oktober 2002 @ 09:24:
Aha! Dus je fileplanet account is hetzelfde als je AC2 account? Want een fileplanet account had ik natuurlijk al (anders kun je niet downen)
Nee, dat is dus niet zo. Je moet naar die link gaan, inloggen op Fileplanet als je dat nog niet had gedaan, en dan krijg je een AC2 account. Zolang de voorraad strekt uiteraard. Misschien is de voorraad al op, in dat geval krijg je daar een melding over zodra je naar die link gaat.

• Bosmonster
Nou dat was de beta.. vandaag is het dus afgelopen... deze maand nog gaat ie retail :)

KWeet nog niet of ik hem ga kopen.. Retail is 10x leuker dan deze beta.. maar heb gewoon weinig tijd.. en speel al te lang en teveel MMORPG's :P

Maar goed.. misschien 1 accountje dan.. dat kan er wel af..

• Devil N
De beta is met 1 dag verlengd. Morgen gaat ie dus pas uit de lucht.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.