Owja, nog iets
Bijna mijn totale industrie ziet er uit als een krot en dat verandert ook niet....als ik zo'n krot sloopt komt er ook niks voor in de plaats?
Iemand wie weet wat er aan de hand is? Werkt iedereen in mijn buurstad ofzo
die add on is inderdaad zeer interresantVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 16:06:
[...]
hehe, idd zijn de verschillen niet weerzin wekkend
Maar die errors kun je uit de bin file halen door fix die ze later hebben uitgebracht te draaien, maar dat wist je vast wel
Ach jah, ik hou ook gewoon de Dev rlz anders krijg ik er weer 1,5 gig data verkeer bij, maar die add-on die gimpsRus ook heeft uitgebracht ga ik daarin tegen wel ff bekijken
[edit]All die typfouten
hoop het in ieder geval wel, maar toch maar ff voor de zekerheid downloaden
Iemand kan me dit vast wel uitleggen 
Er is nogal een grote vraag naar landbouw industrie in mijn stadje, dus ik leg een flink stuk landbouw grond aan, maar er wil maar niet op gebouwd worden en de vraag ernaar is nog steeds enorm hoog! Verder heeft het stuk, water, stroom en een vrachtspoor lijn naar de andere stad aangrenzend!
Er is nogal een grote vraag naar landbouw industrie in mijn stadje, dus ik leg een flink stuk landbouw grond aan, maar er wil maar niet op gebouwd worden en de vraag ernaar is nog steeds enorm hoog! Verder heeft het stuk, water, stroom en een vrachtspoor lijn naar de andere stad aangrenzend!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
wel een tof spel...
merk toch wat problemen. Ik maak nu wel winst (niet veel, maar iets van 150 ofzo) maar ik weet niet zo goed wat ik nu dan moet gaan doen zegmaar
sommige zones bij mij blijven ook onbewoond, net zoals industrial zone's...
en zoals andere poster ook al zei. probleempjes soms met (verbrande) huisjes? Dit worden niet meer opgebouwd ofzo. En als je ze dan sloopt (wat volgens mij geen manier van werken is, helemaal als je stad erg groot wordt) en komt er niets voor terug.
Een paar goede guidelines zouden dus wel makkelijk zijn...
merk toch wat problemen. Ik maak nu wel winst (niet veel, maar iets van 150 ofzo) maar ik weet niet zo goed wat ik nu dan moet gaan doen zegmaar
sommige zones bij mij blijven ook onbewoond, net zoals industrial zone's...
en zoals andere poster ook al zei. probleempjes soms met (verbrande) huisjes? Dit worden niet meer opgebouwd ofzo. En als je ze dan sloopt (wat volgens mij geen manier van werken is, helemaal als je stad erg groot wordt) en komt er niets voor terug.
Een paar goede guidelines zouden dus wel makkelijk zijn...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
ik heb het spel ook ff gecheckt, maar wat een mooi spel zeg. je kan flink ver inzoomen wat voor de nodige eye-candy zorgt 
ik heb alleen geen geluid? wel bij het eerste intro filmpje, maar ingame helemaal nix. ik weet dat de soundfiles uit mp3 bestaan en dat ik perhaps een verkeerde codec gebruik? (Nimo Codec Pack wil nog wel es mp3's van games verneuken, zo ook bij NOLF2) maar als de mp3's in winamp laad, speelt ie ze wel gewoon af
ik heb alleen geen geluid? wel bij het eerste intro filmpje, maar ingame helemaal nix. ik weet dat de soundfiles uit mp3 bestaan en dat ik perhaps een verkeerde codec gebruik? (Nimo Codec Pack wil nog wel es mp3's van games verneuken, zo ook bij NOLF2) maar als de mp3's in winamp laad, speelt ie ze wel gewoon af
Zit in de Deviance versie ook Nederlands ? Vind mn broertje leukerJaguar645 schreef op 11 January 2003 @ 15:57:
[...]
wtf is daar proper aan dan? die van Deviance is alleen maar betervooral omdat de beveiliging er nog inzit oftewel je kan zonder crack troep spelen
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Trouwens hebben er meer mensen last van dat soms als je bijvoorbeeld een stuk markeerd voor Residential (dus je trekt zo'n groen vierkant achter gebiedje) dat je soms allemaal rare spikkels krijgt? Dus een soort van texture fout ofzo? En soms zit er ook ff bij het scrollen zo'n soort spikkel overlay over je beeld heen... Ben ik hier de enige mee of ligt het gewoon aan SC4?
Volgens mij vinden de boeren het niet zo gezond voor hun landbouwgrond als er een vieze rokerige industrie direct naast de deur staat. Net als je beter geen Residential naast een kerncentrale kan bouwenMcFlipp schreef op 11 januari 2003 @ 16:26:
Iemand kan me dit vast wel uitleggen
[afbeelding]
AULXJMHR
nee, maar die zit vast ook niet in de US winkel versieeMAeRCe schreef op 11 januari 2003 @ 16:30:
[...]
Zit in de Deviance versie ook Nederlands ? Vind mn broertje leuker
Hmmmz daar zit wat inDutchPhoenix schreef op 11 januari 2003 @ 16:34:
[...]
Volgens mij vinden de boeren het niet zo gezond voor hun landbouwgrond als er een vieze rokerige industrie direct naast de deur staat. Net als je beter geen Residential naast een kerncentrale kan bouwen
Verwijderd
Bij mij stad ligt het landbouwgrond net buiten het industriegebied, en dat gaat goed. Je zou het ook kunnen stimuleren door de vervuiling weg te nemen met mbv wat Ordinances (ok, niet ideaal)
Misschien is het leuk als we binnenkort met z'n allen 1 grote region op gaan bouwen?
Misschien is het leuk als we binnenkort met z'n allen 1 grote region op gaan bouwen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 16:45 ]
Het lukt me dus niet echt, ik bouw een stad, veel areas, maar er is nergens vraag naar, en het geld is ook zo op
Yo.
hmmm, nu minimaliseerd hij meteen al na het opstartenCU2morO schreef op 11 January 2003 @ 16:29:
ik heb het spel ook ff gecheckt, maar wat een mooi spel zeg. je kan flink ver inzoomen wat voor de nodige eye-candy zorgt
Ik heb cd1 net binnen (nu cd 2 nogJaguar645 schreef op 11 januari 2003 @ 16:34:
[...]
nee, maar die zit vast ook niet in de US winkel versie
Ik kwam trouwens ook wat mp3 files tegen, worden die naar de HDD gekopieerd bij de volledige installatie of moet ik die voor het branden al vervangen door mijn eigen mp3's om ze bij het spel te horen ?
Ik heb wel dat als je het beeld verschuift dat er dan horizontale strepen blijven staanMcFlipp schreef op 11 January 2003 @ 16:30:
Trouwens hebben er meer mensen last van dat soms als je bijvoorbeeld een stuk markeerd voor Residential (dus je trekt zo'n groen vierkant achter gebiedje) dat je soms allemaal rare spikkels krijgt? Dus een soort van texture fout ofzo? En soms zit er ook ff bij het scrollen zo'n soort spikkel overlay over je beeld heen... Ben ik hier de enige mee of ligt het gewoon aan SC4?
Ik draai win xp met de 3082 driver. Zou ik nieuw drivers moeten hebben ofzo? (dit wil ik juist niet ivm flight simulator
Verwijderd
Niet dat ik het echt gebruik, maar onder 'Datagraph' (dacht ik) iig rechts waar ook je budgetten staan e.d. heb je ook eentje die heet 'RCI'. Als je daarop klikt krijg je een uitgebreider overzicht van de vraag naar lowdensity/medium en high, ipv alleen die kale RCI meter. Dus gewoon daar ff checken naar welke zone het meeste vraag is (Datagraph).Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 14:17:
Ik heb het nog niet, maar ik heb wel een vraag. Hoe werken jullie met die zones?
Doen jullie een zone voor stad, een andere voor industrie en nog een voor een boerendorp, etc. Of gooien jullie alles in dezelfde zones?
Verwijderd
Als je met het vraagtekentje er op klikt, zul je zien dat ze leeg staan. Er is dus geen vraag naar. Probeer eens low/medium-density, misschien is daar meer vraag naar. Kun je ook zien in de datagraph->rci. Misschien zijn te belastingen te hoog, geen goede wegen (roads), etc.Koetjeboe schreef op 11 januari 2003 @ 16:07:
Owja, nog ietsBijna mijn totale industrie ziet er uit als een krot en dat verandert ook niet....als ik zo'n krot sloopt komt er ook niks voor in de plaats?
Iemand wie weet wat er aan de hand is? Werkt iedereen in mijn buurstad ofzo
en de schepen zijn ook "iets" groter geworden in vergelijking met SC3k 

Verwijderd
Dummies guide voor stad bouwen. (Ik heb trouwens nog niet geprobeerd, maar op de standaard regions (London, Berlijn etc) - heb je vaak al 2 stadjes. Probeer je stad er eens tegen aan te bouwen, waarschijnlijk heb je dan regiondeals + trade e.d.). Verder draait standaard zo'n energiecentrale op volle toeren, terwijl je veel minder energie nodig hebt...Gewoon ff met de vraag teken op de centrale klikken, en het balkje tot +- 70% usage schuiven. Dan heb je een stuk minder kosten, en zit je nog ff goed als je direct nog bijbouwt.VonFoX schreef op 11 januari 2003 @ 16:56:
Het lukt me dus niet echt, ik bouw een stad, veel areas, maar er is nergens vraag naar, en het geld is ook zo op
Anyways, binnen een jaar $1000 winst per maand draaien:
We bouwen alle zones als high-density. Ik heb hier trouwens de energiecentrale met de minste kosten per maand. Volgens mij kun je ook wel met 1-2 windmolens voldoen (is dan maar 50/100 p/maand). Schuif ook de productie van de energie omlaag (anders ben je te veel kwijt per maand). Een watertoren ipv een waterpomp kan ook.

We bouwen nog meer high-density huisjes.

En nog meer...:)

En nog wat industrie.

Let op het jaar is nog niet voorbij, en ik zit al op 500 winst per maand.

Ik zit hier na 4 jaar al op 1000 p/maand winst, en aardig wat centjes gespaard.
Ik heb hier alleen een firestation (nog geen school oid). Wel een airbase die ook al 450 p/maand oplevert

Mijn advies is ook: Direct VEEL zones neerzetten. Je moet zo snel mogelijk, zo veel mogelijk inwoners krijgen om een beetje normale inkomsten te kunnen genereren. Dus VEEL en SNEL bouwen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 18:00 ]
johnny.xxx schreef op 11 januari 2003 @ 17:46:
en de schepen zijn ook "iets" groter geworden in vergelijking met SC3k
[afbeelding]
* Sport_Life heeft m bijna binnen

Thanx voor de uitleg, aan de slag
Yo.
Bedankt voor dit stukje tekst hier had ik erg veel aan
Ik heb net een goede stad gebouwd, 15.000 inwoners, ongeveer 500 p/m winst etc etc. Maar op een gegeven moment krijg je last van vervuiling en andere mileu problemen. Dus heb ik m'n stad gesaved en ben nu van plan een region ernaast te nemen die water heeft, en dat ik dan kan handelen met m'n 'vorige stad'. 
Levert een haven uberhaupt iets op? Wat ook een goede tip is: legaliseer gokken. Krijg je 100 Simoleans premie ^_^.
Levert een haven uberhaupt iets op? Wat ook een goede tip is: legaliseer gokken. Krijg je 100 Simoleans premie ^_^.
Krijg je dan geen geweld ed in de stad ?Switch schreef op 11 januari 2003 @ 18:26:
Wat ook een goede tip is: legaliseer gokken. Krijg je 100 Simoleans premie ^_^.
[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2003 18:38 ]
Niks van gemerkt, als je het legaliseert betekent dat er Casiono's mogen gebouwd worden, ik heb er geen een gezien. Maar verdien toch weer 100 ^_^. De criminaliteit was neit erg 'hoog' in mijn stad, er werden mensen geflashed (
nogmaals mijn vraag:
waarom start ie niet op bij mij? windows xp start hem op, beeld wordt zwart, minimized en wanneer ik hem weer opengooi blijft ie zwart en kort daarna weer minimized.
zijn er speciale refresh/opengl/direct3d settings nodig? de laatste directx heb ik al
waarom start ie niet op bij mij? windows xp start hem op, beeld wordt zwart, minimized en wanneer ik hem weer opengooi blijft ie zwart en kort daarna weer minimized.
zijn er speciale refresh/opengl/direct3d settings nodig? de laatste directx heb ik al
Misschien domme vraag, maar ik zit met 2 dingen die ik niet begrijp:
1. ALLE GEBOUWEN BLIJVEN KLEIN!! Waar zijn die torens en wolkenkrabbers? Ik krijg alleen maar van die kleine kutflatjes en tuinhuizen, terwijl alles high density is!
2. Hoe maak je region deals? Ik heb overal gezocht maar kan het niet vinden !
Hoop dat iemand kan helpen..
1. ALLE GEBOUWEN BLIJVEN KLEIN!! Waar zijn die torens en wolkenkrabbers? Ik krijg alleen maar van die kleine kutflatjes en tuinhuizen, terwijl alles high density is!
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Daar had ik ook last van. 16xFAA uitzetten was hier de oplossing voor.The_FrankO schreef op 11 January 2003 @ 17:15:
[...]
Ik heb wel dat als je het beeld verschuift dat er dan horizontale strepen blijven staan
Ik draai win xp met de 3082 driver. Zou ik nieuw drivers moeten hebben ofzo? (dit wil ik juist niet ivm flight simulator)
Bij je budget ding op 'neighbour deals' klikkenFlyduck schreef op 11 January 2003 @ 18:46:
1: Zorg dat je education een beetje op peil is, geef de mensen een ziekenhuis.. dat soort dingetjesFlyduck schreef op 11 January 2003 @ 18:46:
2: Men legge een waterleiding, weg of stroomleiding 'over' de rand van de kaart. SC vraagt dan of je een verbinding wil bouwen.. dat doe je dan. Vervolgens ga je naar de buurstad, en je ziet daar wat stukjes weg/leiding liggen.. Die hang je aan je eigen netwerk en daarna kan je in het budget scherm bij de neighbour deals van alles selecteren
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Kan er dan ook nog iemand in zn Simcity map kijken bij 'radio' of daar de mp3's instaan ? Of heb je daar de cd voor nodig ?
bij mij staan er mp3's hier:
C:\Games\SimCity 4\Radio\Stations\Region\Music
C:\Games\SimCity 4\Radio\Stations\Mayor\Music
verder nergens afaik
verder nergens afaik
Je krijgt volgens mij echt geen wolkenkrabbers van education...ik heb universiteit, hoge scholen, college etc, etc, education balk is volledig groen maar niks...wel mooie kleine gebouwen maar hoog...nope Alle balkjes zijn 80% groen bij mij btw...Major Carnage schreef op 11 januari 2003 @ 18:54:
[...]
1: Zorg dat je education een beetje op peil is, geef de mensen een ziekenhuis.. dat soort dingetjes
2: Men legge een waterleiding, weg of stroomleiding 'over' de rand van de kaart. SC vraagt dan of je een verbinding wil bouwen.. dat doe je dan. Vervolgens ga je naar de buurstad, en je ziet daar wat stukjes weg/leiding liggen.. Die hang je aan je eigen netwerk en daarna kan je in het budget scherm bij de neighbour deals van alles selecteren
[ Voor 4% gewijzigd door Koetjeboe op 11-01-2003 18:59 ]
De mp'3 staan gewoon op je hardeschijfeMAeRCe schreef op 11 January 2003 @ 18:56:
Kan er dan ook nog iemand in zn Simcity map kijken bij 'radio' of daar de mp3's instaan ? Of heb je daar de cd voor nodig ?
ik begin nu een beetje hogere gebouwen te krijgen, je moet zorgen dat het gemiddelde inkomen nogal hoog ligt, en dat doe je weer door veel scholen en musea enzo. daardoor gaan mensen meer verdienen.
en hoe je kunt zien of mensen veel verdienen ? dan varen ze hierin
en hoe je kunt zien of mensen veel verdienen ? dan varen ze hierin

Ik heb hetzelfde probleem, iedereen is behoorlijk rijk, goede education, maar heb geen hoge gebouwen. iig. geen gebouwen die 1% in de buurt kan komen met de empire state building die je ook neer kunnen plantenKoetjeboe schreef op 11 January 2003 @ 18:59:
[...]
Je krijgt volgens mij echt geen wolkenkrabbers van education...ik heb universiteit, hoge scholen, college etc, etc, education balk is volledig groen maar niks...wel mooie kleine gebouwen maar hoog...nope Alle balkjes zijn 80% groen bij mij btw...
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Euhhh... volgens mij is het krijgen van hoge gebouwen meer een kwestie van het opdrijven van de grondprijs...tenminste zo was het wel in SC3K
CU2morO schreef op 11 januari 2003 @ 18:59:
bij mij staan er mp3's hier:
verder nergens afaik
Tnx
fijn dat jij ook tevreden bent, als je nou ook ff mij helpt... probeer al 2 pagina's hulp te krijgen 

CU2morO schreef op 11 January 2003 @ 18:44:
nogmaals mijn vraag:
Verwijderd
Misschien gewoon even op antwoord wachten 
Je vorige reply was een uurtje geleden, misschien weet niemand het... misschien heeft niemand problemen gehad
Je vorige reply was een uurtje geleden, misschien weet niemand het... misschien heeft niemand problemen gehad
genoeg mensen weten dat, want er zijn alweer meer dan 5 replies na. dus 5 mensen die het spel draaiende hebben gekregen negeren mijn vraag
Verwijderd
*zucht* Ook ik draai hem, maar ik heb geen enkel probleem gehad... en de rest draait hem ook goed zo te lezen, dat betekend toch niet dat wij even een lijstje neer kunnen zetten waarin staat wat jij precies moet doen?
Dit topic gaat over SC 4 en niet over hoe je de illegale versie aan de praat krijgt. Een keer vragen en daarna nog een keer als er niemand reageerd is niet erg, maar blijf niet constant vragen hoe dat nou moet.CU2morO schreef op 11 januari 2003 @ 19:46:
fijn dat jij ook tevreden bent, als je nou ook ff mij helpt... probeer al 2 pagina's hulp te krijgen
[...]
Dan zou je een nieuw topic moeten openen, maar dat mag weer niet volgens de faq aangezien het een illegale versie is...
Hehe ik heb nu al een ontieigegelijk grote stad maar pas 4500 inwoners
Zie hieronder mijn stad tot nu toe:

Zoals je ziet is mijn High-residential wijk helemaal vol gebouwt. Maar als we kijken naar de High-commercial dan gebeurt daar nog niks! Net als bij de High-industrial. Light-industrial weer wel.........Heeft iemand een idee hoe ik de High industrial en commercial een boost kan geven?

Zoals je ziet is mijn High-residential wijk helemaal vol gebouwt. Maar als we kijken naar de High-commercial dan gebeurt daar nog niks! Net als bij de High-industrial. Light-industrial weer wel.........Heeft iemand een idee hoe ik de High industrial en commercial een boost kan geven?
[ Voor 5% gewijzigd door DPhoenix op 11-01-2003 20:05 ]
AULXJMHR
Hmm. Ik heb nu twee steden (snel) gemaakt tegen elkaar aan. Met wegen en accepted enzo. Maar ik kan niet handelen met mezelf
En een haven helpt ook niet echt voor de welvaart van mijn 'budget' blijkbaar

Verwijderd
Ik denk dat je onderwijs niveau ermee te maken heeftDutchPhoenix schreef op 11 January 2003 @ 20:03:
Zie hieronder mijn stad tot nu toe:
[afbeelding]
OokSwitch schreef op 11 January 2003 @ 20:03:
Hmm. Ik heb nu twee steden (snel) gemaakt tegen elkaar aan. Met wegen en accepted enzo. Maar ik kan niet handelen met mezelfEn een haven helpt ook niet echt voor de welvaart van mijn 'budget' blijkbaar
![]()
Je kan afspraken over het water maken, of de electrischiteit enzo, maar de steden vullen zich ook aan. Als je in een stad veel commercial hebt, en de andere stad te weinig, dan gaan mensen ook in de andere stad werken.
Maar dat levert waarschijnlijk heel veel verkeer op, dus dat wordt treinen/snelwegen maken
Ok
En hoe maak je die snelwegen vast aan die donkere kleine weggetjes?
Verwijderd
Dat kan je doen met behulp van een Overpass Onramp of een Side Onramp (de 2 onderste icoontjes bij de snelwegen)
Als je op de RCI-meter klikt krijg je zo'n gedetaileerd grafiek. Daar zie ik bij Commercial > Cs en Co staan (5 balkjes) bij Residential en Industrial enkel de standaard 3.
Wat is Cs en Co?
Wat is Cs en Co?
AULXJMHR
Verwijderd
Draaien er programma's met hogere prioriteiten ?CU2morO schreef op 11 January 2003 @ 19:46:
[...]
Voor degene die een Radeon videokaart hebben en die toch gebouwen, etc willen zien tijdens het scrollen:johnny.xxx schreef op 11 January 2003 @ 14:50:
[...]
dat is een of ander winkel centrum van 55.000 ballen
wat ik trouwens las in de readme is dat bij radeon kaarten je tijdens het scrollen door je stadje er geen bewegende dingen worden gerenderd.
dat is volgens mij niet echt een minpunt, ik zit al op 17.000 inwoners en mijn stad loopt nog heerlijk vloeiend (nou heb ik natuurlijk ook geen langzaam systeem)
-Open het bestand Graphics Rules.sgr (normaal in c:\program files\Maxis\SimCity 4) en zoek "property noPartialBackingStoreCopies true" onder het kopje # special scrolling mode for Radeons en verander de true in false
Ikzelf heb een Radeon 9700 pro en heb zelf geen problemen als ik deze "fix" toepas....
Verwijderd
Cs = Commercial Services
Co = Commerial Offices
Maar ik weet niet hoe je meer winkels dan kantoren ofzo kan stimuleren
Co = Commerial Offices
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 21:06 ]
Dank je, zodra ik erachter kom hoor je het van meVerwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 20:23:
Cs = Commercial Shops
Co = Commerial Offices
AULXJMHR
Verwijderd
Hmm. Ik dacht dat Cs stond voor Commercial Services.Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 20:23:
Cs = Commercial Shops
Co = Commerial Offices
Nou ik kom er toch niet uit hoor met de "Region Deals"
Ik heb 2 steden, verbonden met rails, wegen en elektriciteit. Maar toch kan ik geen deals maken. Check screenshot.

Ik heb alle verbindingen maar toch komt de melding "No deals available for this city"
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb 2 steden, verbonden met rails, wegen en elektriciteit. Maar toch kan ik geen deals maken. Check screenshot.

Ik heb alle verbindingen maar toch komt de melding "No deals available for this city"
Wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
Ik zie geen pijltje staan bij de electriciteits mast... die zijn wel verbonden? (vast wel
)
Je hebt gelijk. Maar ik kan me er niets bij voorstellen, wat voor'n gebouwen bedoelen ze danHmm. Ik dacht dat Cs stond voor Commercial Services.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 21:06 ]
Verwijderd
Moet zeggen dat het best moeilijk is zeker de eerste jaren. Dit is mijn eerste stad. Heb op het begin paar windmolens geplant. daarna wat industrie, een hele rits residential en oook veel agriculture. dat even iets buiten de stad op het begin. Je moet een stad zo kaal mogelijk beginnen (kostenbesparing). Ben nu op het punt dat mijn stad niet echt meer groeit. Ik heb wel wat lonen uitstaan (20000). Dus vooral veel residential. commercial is op het begin onbelangrijk.
Er is trouwens ook een ADD-ON uit! Met historische voertuigen en een air force base, militaire voertuigen etc!!
mocht je meer pics willen zien dan in de link 4-7 4-8 enzo intypen

Er is trouwens ook een ADD-ON uit! Met historische voertuigen en een air force base, militaire voertuigen etc!!
mocht je meer pics willen zien dan in de link 4-7 4-8 enzo intypen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 22:00 ]
Verwijderd
Ik heb zelf ook nog een vraagje. Als je zones neerplant, dan lijkt het wel alsof ze bepaalde vormen hebben (dikkere lijnen). Bepaalt dat welk soort gebouw er gaat komen?
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 20:55:
Er is trouwens ook een ADD-ONuit! Met histroische voertuigen en een air force base, militaire voertuigen etc!!

Ik vind die meeuwen wel leuk

[edit]
afbeelding
Wat is dit? Lancering ofzo
[ Voor 12% gewijzigd door The_FrankO op 11-01-2003 21:23 ]
ok, sorry dat ik zo opdringerig was. ik heb het nou toch op kunnen lossen.
ook had ik geen geluid, dus na veel zoeken kwam ik bij deze file:
C:\Games\SimCity 4\Apps\DINGES-config-log.txt (dinges is me pc naam, bij jou heet ie dus anders)
hier in stonden de volgende 2 regels:
soundDriverName =
soundCardName = Primair geluidsstuurprogramma
die bovenste is dus leeg, dus ik dar letterlijk overgetiept wat er bij mij in me apparaten beheer staat, en opstarten. Nu had ik dus wel geluid. maar zodra ik simcity afsluit, is die 'soundDriveName = ' weer leeg
wat staat er bij jullie in die file?
C:\Games\SimCity 4\Apps\DINGES-config-log.txt (dinges is me pc naam, bij jou heet ie dus anders)
soundDriverName =
die bovenste is dus leeg, dus ik dar letterlijk overgetiept wat er bij mij in me apparaten beheer staat, en opstarten. Nu had ik dus wel geluid. maar zodra ik simcity afsluit, is die 'soundDriveName = ' weer leeg
Verwijderd
add-on zag ik op een site over nieuwe uitgaven van spellen staanThe_FrankO schreef op 11 January 2003 @ 21:21:
[...]
en het spel is nog niet officieel uit
Waar heb je dit vandaan? Pic's zou ook wel leuk zijn
[...]
Ik vind die meeuwen wel leukEn wat te verstaan van de helling
wil daar niet met mijn rolstoel omhoog rollen
[edit]
afbeelding
Wat is dit? Lancering ofzo
die lancering is een raket basis. vrij in het begin kun je die al bouwen in je stad. heeft verder geen nut. Is denk ik om Irak te bombarderen of zoiets
StringsCU2morO schreef op 11 januari 2003 @ 21:27:
soundDriverName =
-------
userName = Administrator
appName = SimCity 4
version = 1.0.233.0
osVersion = Windows NT 5.1
computerName = ATHLONXP
CPU = AuthenticAMD
sglDriverName = DirectX
sglDriverVersion = 2.0
driverName = nv4_disp.dll
driverVersion = 6.13.10.4072, GUID: D7B71E3E-4111-11CF-F373-23A00DC2CD35
cardName = NVIDIA GeForce4 Ti 4400
cardVersion = Vendor: 10de, Device: 0251, Board: 80231043, Chipset: 00a2
cardIdentity = NVidia, GeForce4 Ti4400
soundDriverName = emu10k1f.sys
soundCardName = SB Live! Wave Device
denk et, als het heel slecht gaat kun je verschillende gebouwen maken voor een beetje poen: toxic wastedumps, missile research.
ik had er ook zo eentje, maar daar ging iets fout, in een keer een kernontploffing ofzo vanuit dat gebouw en die nam me halve woonwijk/winkelcentrum mee
dit staat er iig bij mij:CU2morO schreef op 11 januari 2003 @ 21:27:
soundDriverName =
soundDriverName = ctaud2k.sys
soundCardName = SB Live! Audio [DF80]
Verwijderd
Die historische voertuigen add-on krijg je als je het spel uit Amerika haalt, hij heet de Transportation CD en hij is natuurlijk voor de eerste paar duizend mensen die het spel kopen

Bij mij staat er:
soundCardName = SB Live! Audio [B400]
Daar iets invullen heeft geen zin, het is een logfile die iedere keer opnieuw wordt aangemaakt. Maxis gebruikt dat om mensen beter te kunnen helpen met problemen

Bij mij staat er:
soundCardName = SB Live! Audio [B400]
Daar iets invullen heeft geen zin, het is een logfile die iedere keer opnieuw wordt aangemaakt. Maxis gebruikt dat om mensen beter te kunnen helpen met problemen
Zijn er meer mensen die het spel niet kunnen installeren ? Als ik op setup.exe klik dan laad ie ff, veranderd de muis ff in zo'n wacht-ding, maar dan gebeurt er niks...
Ik heb m al opnieuw gebrand op minder speed, maar zelfs als ik vanaf HDD open gebeurt het. Ik heb de Deviance versie.
Ik heb m al opnieuw gebrand op minder speed, maar zelfs als ik vanaf HDD open gebeurt het. Ik heb de Deviance versie.
eMAeRCe schreef op 11 januari 2003 @ 21:32:
Zijn er meer mensen die het spel niet kunnen installeren ? Als ik op setup.exe klik dan laad ie ff, veranderd de muis ff in zo'n wacht-ding, maar dan gebeurt er niks...
eMAeRCe schreef op 11 januari 2003 @ 19:55:
[...]
Dit topic gaat over SC 4 en niet over hoe je de illegale versie aan de praat krijgt. Een keer vragen en daarna nog een keer als er niemand reageerd is niet erg, maar blijf niet constant vragen hoe dat nou moet.
Dan zou je een nieuw topic moeten openen, maar dat mag weer niet volgens de faq aangezien het een illegale versie is...(en net doen alsof je de legale hebt heeft ook weinig zin aangezien hij nog niet in de winkel ligt )
Maargoed ik ga geen 3x lopen vragen ...
Een keer vragen en daarna nog een keer als er niemand reageerd is niet erg, maar blijf niet constant vragen hoe dat nou moet
[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2003 21:56 ]
welke patch ? Er zit alleen een crack bij, moet ik die eerst in de goede dir zetten ?The_FrankO schreef op 11 januari 2003 @ 21:57:
de patch er eerst overheen gegooid voordat je hem brande?
/edit: ow ik zie nu op de ftp nog een patch staan; maar die is voor cd2 en ik heb het over cd1
[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2003 22:01 ]
moet je mijn setup.exe hebben?
Verwijderd
Koop nou maar gewoon dat spelletje maandag in de winkel. Lijkt me dat die het zeker gaat doen, zo niet breng je 'm gewoon weer terug. Kunnen we nu weer on-topic? 
edit: probeer anders ff met daemon-tools te mounten, misschien dat het dan wel lukt.

edit: probeer anders ff met daemon-tools te mounten, misschien dat het dan wel lukt.
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 22:20 ]
Die van mij is 0,44 kb. Best weinig of is dat normaal ?Flyduck schreef op 11 januari 2003 @ 22:11:
moet je mijn setup.exe hebben?
Al geprobeerdVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 22:18:
Koop nou maar gewoon dat spelletje maandag in de winkel. Lijkt me dat die het zeker gaat doen, zo niet breng je 'm gewoon weer terug. Kunnen we nu weer on-topic?
Ik zal nog ff proberen het spel aan de praat te krijgen, als iemand me kan helpen, dan graag via mail/MSN (marc_verhoef[AT]hotmail.com) maar niet via dit topic
Ontopic weer
[ Voor 66% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2003 22:45 ]
Kunnen we het gewoon over het spel hebbeb?> ik zag een paar vragen voorbij komen die ik ook wel zou willen weten, zoals met die bredere strokes die ik voorbij zag komen...
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Het lukt mij ook al niet om neighbour deals te maken
Ook al heb ik 2 steden met elkaar verbonden. Kan iemand dat misschien uitleggen
Verwijderd
Ik had waterleidingen naar mijn andere dorpje gemaakt. Toen kon ik gewoon water kopen (en later toen ik zelf veel had) en verkopen. (verkopen was pas later een mogelijkheid).
Verwijderd
Ik snap niet wat er niet goed gaat. Ik kon net bij 1 stad kiezen om m'n afval te exporteren naar m'n andere stad (en bij die andere stad kon ik kiezen om de boel te importeren)
Ik heb niets bijzonders gedaan, maar misschien mag je geen afval berg in die 2de stad hebben ofzo
Ik heb niets bijzonders gedaan, maar misschien mag je geen afval berg in die 2de stad hebben ofzo

Maar neighbour deals...hier werkt het gewoon
Wanneer krijg je die flats/wolkenkrabbers?Koetjeboe schreef op 11 January 2003 @ 23:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar neighbour deals...hier werkt het gewoonJe maakt een verbinding naar de andere stad, in de andere stad staat dan aan de rand als zo'n weg, daar bouw je naartoe (connection naar andere stad moet altijd road zijn
) en dan moet het lukken
Je kunt denk ik ook alleen 'handelen' als je van iets een tekort of overschot hebt.
Wil namelijk ook
Net ff begonnen met een stadje, industrie opgezet, huizen gebouwd zoals het gewild was, en dat gaat tot nu toe best redelijk

laat ik nog maar ff draaien denk ik
[ Voor 22% gewijzigd door BM op 11-01-2003 23:35 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Jaja
En die grote kreeg ik gewoon
Koetjeboe: Wat voor een zone is het? Comercial, Industry of woonachtig?
Grote gebouwen in simcity zijn altijd commercialSwitch schreef op 11 January 2003 @ 23:34:
Koetjeboe: Wat voor een zone is het? Comercial, Industry of woonachtig?
Hoe kom jij aan 638000 dollar? Terwijl je geen loan hebt? Want ik zie nl dat je uitgaven echt weinig zijn....SpeedAddict schreef op 11 januari 2003 @ 23:30:
[...]
Wanneer krijg je die flats/wolkenkrabbers?
Wil namelijk ook
Net ff begonnen met een stadje, industrie opgezet, huizen gebouwd zoals het gewild was, en dat gaat tot nu toe best redelijkNet ff wat wezen drinken beneden, met dit als resultaat. (clickable)
[afbeelding]
laat ik nog maar ff draaien denk ik
Verwijderd
Ik heb hier wel een residential building waar 762910 mensen in kunnen wonen. Hij is vrij hoog, maar niet zo groot als dat ding van Koetjeboe 
Oh wacht, nu snap ik het. De waarde van die 2 'enorme' gebouwen was van $$$ naar $ gegaan, en nu snap ik waarom. Ze waren zwaar overbevolkt
Normaal gaan er zo'n 200 mensen in zo'n gebouw
Oh wacht, nu snap ik het. De waarde van die 2 'enorme' gebouwen was van $$$ naar $ gegaan, en nu snap ik waarom. Ze waren zwaar overbevolkt
Normaal gaan er zo'n 200 mensen in zo'n gebouw
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 00:35 ]
Omdat ie gewoon het spel een flinke tijd op maximale snelheid heeft laten draaien en ondertussen gewoon is weggegaan. En dat vanaf het moment dat ie 2000 winst per maand maakte, dan gaat het hard hoorRedkef schreef op 11 januari 2003 @ 23:44:
[...]
Hoe kom jij aan 638000 dollar? Terwijl je geen loan hebt? Want ik zie nl dat je uitgaven echt weinig zijn....
maar als er dan iets nodig is kun je dat niet bouwen omdat je er niet bent, dan rot je stad toch ook weg>
Mwah, zolang je genoeg brandweermannen hebt is het ergste wat kan gebeuren is dat het spel op pauze gaat omdat je bijv een statue krijgtCU2morO schreef op 11 January 2003 @ 23:55:
maar als er dan iets nodig is kun je dat niet bouwen omdat je er niet bent, dan rot je stad toch ook weg>
Jij spreekt uit ervaringKoetjeboe schreef op 11 January 2003 @ 23:59:
[...]
Mwah, zolang je genoeg brandweermannen hebt is het ergste wat kan gebeuren is dat het spel op pauze gaat omdat je bijv een statue krijgt
Zekers
Ergste wat tot nu toe is gebeurd is dat al mijn pompen kapot gingen (vervuiling) en mijn totale stad zonder water stad -> alle huizen kapot -> geen geld -> blut
[ Voor 27% gewijzigd door Koetjeboe op 12-01-2003 00:10 ]
PayhaybackKoetjeboe schreef op 12 January 2003 @ 00:10:
[...]
ZekersIk alt-tab wel eens uit sc4 om ff op irc te kijken en het spel draait gewoon door
Ergste wat tot nu toe is gebeurd is dat al mijn pompen kapot gingen (vervuiling) en mijn totale stad zonder water stad -> alle huizen kapot -> geen geld -> blut
still geen geluid. ik gebruik gewoon me onboard soundcard, zou het daardoor komen? lijkt me sterk, in windows is ie gewoon gedetecteerd en werkt ie
Dit topic is gesloten.