Als ik de trainer heb upload ik em wel, tis best moeilijk en als je gewoon ff wilt bouwen is wat extra geld wel handig
Is er al een trainer dan 
edit: verrek ja.. SIM.CITY.4.TRAINER-DEViANCE
edit: verrek ja.. SIM.CITY.4.TRAINER-DEViANCE
[ Voor 49% gewijzigd door Mior op 10-01-2003 16:55 ]
Als je de regulars/Koetjeboe missen in dit topic heb ik daar een verklaring voor: Hij is verslaafd aan SC4 en komt voorlopig niet op GoT
Geinstalleer dhier, klik op desktop icon. Pats, computer reboot 
WINXP Sp1
Dx 9
Leadtek ti14400
Amd1800+

WINXP Sp1
Dx 9
Leadtek ti14400
Amd1800+
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Bedankt voor die trainer, ik vind bouwen leuk dat managment spul laat maar lekker zitten ... grote steden wil ikheben
TAG_Speedy schreef op 10 januari 2003 @ 16:22:
inderdaad erg moeilijk, cheats zijn er nog niet ... is die trainer legaal te downloaden?

deed ik in het begin met SC2k ook het spel is na een tijdje niet zo leuk meer
het allerleukste is zelf je stad opbouwen en laten bloeien en groeien dan heb je er het meeste fun aan.
i kga trouwens strax ff mappie proberen te maken en verschillende eilanden te maken en die via alle manieren met elkaar te koppelen enzo lijkt me gaaf.
iig ik gaat "god" spelen
een van de weinige keren dat bij een spel "GOD MODE" geen cheaten is
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
heeft iemand opgemerkt dat je je eigen mp3s kan gebruiken (denk ik)..... kan zowiezo toch al. Maar in de sound options staat 'use custom' of iets in die richting. Weet iemand hoe ik dat gebruik. Kan namelijk nix vinden in de readme.
Is het niet dat je die MP3's in een bepaalde ''custom'' directory moet neerzetten. (Zoals bij GTA3 het geval is bijvoorbeeld). Kijk maar eens in de directory stuctuur van SS4 of je iets ziet
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Ik heb ook een spontane reboot gehad tijdens het spelen... , meer hier last van gehad?SideSwipe_XP schreef op 10 januari 2003 @ 17:40:
Geinstalleer dhier, klik op desktop icon. Pats, computer reboot
WINXP Sp1
Dx 9
Leadtek ti14400
Amd1800+
BF1: Don-Panio
lol, die trainer is niet helemaal goed volgens mij.
Op het ene moment heb je veel geld, en na een tijdje sta je weer een paar miljoen in het rood
Op het ene moment heb je veel geld, en na een tijdje sta je weer een paar miljoen in het rood
Omg, had die optie niet eens gezienVerwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 15:53:
De screenshots van je 'Photo album' kun je trouwens terugvinden bij je 'Mijn documenten'
Goed dat je mij erop wijst
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Wel lastig om winst te maken
[edit]
Draait hier goed @ 1024x768 max detail
Athlon 1400
512mb ram
gf4 ti 4200
Klein stadje van 6000 inwoners
[ Voor 27% gewijzigd door Koetjeboe op 10-01-2003 19:41 ]
Verwijderd
Ik begrijp dus dat er mensen zijn die het spel al spelen? Dan vraag ik mij af hoe het nu precies zit met het aanleggen van zones. Worden daar nu automatisch wegen bij aangelegd en kan dat uigeschakeld worden? Zo nee. Is er mee te leven, of ziet je hele stad er uit als één groot raster?
Ik wil namelijk creatief kunnen zijn met het bouwen van steden en het aanleggen van wegen in het algemeen.
Ik wil namelijk creatief kunnen zijn met het bouwen van steden en het aanleggen van wegen in het algemeen.
Plaats je mp3 in C:\x\Maxis\SimCity 4\Radio\Stations\Mayor\Music en klik use custom aan, dan komen de mp3's vanzelf langsVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 18:48:
heeft iemand opgemerkt dat je je eigen mp3s kan gebruiken (denk ik)..... kan zowiezo toch al. Maar in de sound options staat 'use custom' of iets in die richting. Weet iemand hoe ik dat gebruik. Kan namelijk nix vinden in de readme.
Als je eigen wegen aanlegt en dan er zones over heen trekt denk ik niet dat ie wegen erop legtVerwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:40:
Ik begrijp dus dat er mensen zijn die het spel al spelen? Dan vraag ik mij af hoe het nu precies zit met het aanleggen van zones. Worden daar nu automatisch wegen bij aangelegd en kan dat uigeschakeld worden? Zo nee. Is er mee te leven, of ziet je hele stad er uit als één groot raster?
Wat ik wel irritant vind is dat je maar 1 savegame per stad hebt
Als je gewoon kleine stukjes Wohnungen( / Gewerbe / Industrie ) bouwt, dan kun je zelf de wegen aanleggen.Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 19:40:
Ik doe het tenminste zo: eerst wegen, en dan Wohn. ertussen maken.
Dan heb ik een andere vraag:
hoe zorg dat je de Agrarische stukken bevolkt worden? Ik heb ze al aan de rand van de map / industrie neergezet, midden in de stad, tegen woningen aan... maar nooit komt er iets te staan ( op 1 wijngaardje na).
Water en stroom beschikbaar, straat er omheen.
Iemand een oplossing?
Sorry, speelde SimCity altijd op de SNES, had alleen een Duitse versie ... Gewerbe klinkt zo kewl
Zorg ervoor dat je hele grootte stukken land hebtspeed24 schreef op 10 January 2003 @ 19:44:
[...]
Als je gewoon kleine stukjes Wohnungen( / Gewerbe / Industrie ) bouwt, dan kun je zelf de wegen aanleggen.
Ik doe het tenminste zo: eerst wegen, en dan Wohn. ertussen maken.
Dan heb ik een andere vraag:
hoe zorg dat je de Agrarische stukken bevolkt worden? Ik heb ze al aan de rand van de map / industrie neergezet, midden in de stad, tegen woningen aan... maar nooit komt er iets te staan ( op 1 wijngaardje na).
Water en stroom beschikbaar, straat er omheen.
Iemand een oplossing?
Sorry, speelde SimCity altijd op de SNES, had alleen een Duitse versie ... Gewerbe klinkt zo kewl)
do CTRL + TAB + X (all at the same timeTAG_Speedy schreef op 10 January 2003 @ 16:22:
inderdaad erg moeilijk, cheats zijn er nog niet ... is die trainer legaal te downloaden?
then type in any of the following
Stopwatch - pause clock
whattimeizit - set time of day
whererufrom - change city names
hellowmynameis - change mayor name
you don't deserve it - all rewards availible
sizeof - increases magnification
weaknesspays - adds $1000
fightthepower - no power reqs on buildings
zoneria - hides empty zone colors
tastyzots - toggles zots
howdryami - remove water reqs
Cool. hoe krijg je die legerbasis ?Koetjeboe schreef op 10 January 2003 @ 19:34:
[afbeelding]
Wel lastig om winst te maken
[edit]
Draait hier goed @ 1024x768 max detail
Athlon 1400
512mb ram
gf4 ti 4200
Klein stadje van 6000 inwoners
Omg, ik suck zwaaar in dit spel
Ik komt steeds in de rode cijfers 
[edit]
Hoe maak je in godsnaam winst? Kan je de handel in ofzo?
[edit]
Hoe maak je in godsnaam winst? Kan je de handel in ofzo?
[ Voor 34% gewijzigd door Switch op 10-01-2003 20:35 ]
same here... al maak ik mijn stadje nog zo klein (kleine huisjes, 20 hokkies ofzo.. zelfde aantal commercial huisjes) en ik gewoon alle diensten beschikbaar maak (stroom, waterleidingen enzo...) ik kom ook altijd in de rode cijfers... ik maak bijvoorbeeld een zooi commercial grond, waterleidingen, stroom, no problem. maar er komt NIEMAND op dat stukkie grond?!?!?Switch schreef op 10 January 2003 @ 20:06:
Omg, ik suck zwaaar in dit spelIk komt steeds in de rode cijfers
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik heb nu 9000 inwoners en 300 p/m winst
Legerbasis krijg je vanzelf als je verlies draait
Denk ik
Het is wel lastig, maar uiteindelijk kom je wel uit de verliezen als je inderdaad dingen aangeboden krijgt als je in de rode cijfers komt.... Owja, goede tip, zet gewoon een sim in je stad, dit hoeft niet persee een sim te zijn uit de orginele Sims. Maar deze kan je in het spel ook gewoon aanmaken. Het is dan een soort reporter die in je stad woont, en gewoon telkens zegt wat hem wel/ niet bevalt als je in zijn balonnetje kijkt 
Het spel ziet er mooi uit, en het draait opzich prima hier op een 1000mhz en ti4200 (me pc is stuk, en moet het op me vaders pc doen).... Het staat allemaal op medium detail.
Het laten dropen van brokstukjes vanuit de ruimte is mijn faforiete ramp
Het spel ziet er mooi uit, en het draait opzich prima hier op een 1000mhz en ti4200 (me pc is stuk, en moet het op me vaders pc doen).... Het staat allemaal op medium detail.
Het laten dropen van brokstukjes vanuit de ruimte is mijn faforiete ramp
Vet, ik verdien nu 800 p/m. Ik denk dat die legerbasis en het kleine vliegveld het 'm deed. 1000 inwoners btw, ik sta nog steeds 10, 20, 60 .000 game over rood

[ Voor 21% gewijzigd door Switch op 10-01-2003 21:16 ]
Verwijderd
Laat dr krediet in het rood lopen.. dan is ze zo uitgebouwdVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 21:19:
Ik wil ook spelen maar me moeder zit hem nu te spelen![]()
Verwijderd
Balen man die Wolkenkrabbers krijg ik maar niet van de grond
. En een stad in London ben ik al weer kwijt
. Verder leuk spel.
Verwijderd
Als het goed is krijg je wolkenkrabbers zodra je mensen beter opgeleid zijn, maar scholen zijn best duur 
Nog wat screenshots:

Utopia I, een paar jaar later
Het probleem waar ik nu last van heb is dat sommige gebieden niet meer ontwikkelen, links bij het stadsoverzicht kun je het zien... er komen geen huizen. Zelfs het plaatsen van een school/ziekenhuis in de buurt is niet genoeg om ze over te halen
Maar er zijn ook een hoop gebouwen zwart, terwijl m'n inwoner aantal niet omlaag is gegaan...

Nog wat screenshots:

Utopia I, een paar jaar later
Het probleem waar ik nu last van heb is dat sommige gebieden niet meer ontwikkelen, links bij het stadsoverzicht kun je het zien... er komen geen huizen. Zelfs het plaatsen van een school/ziekenhuis in de buurt is niet genoeg om ze over te halen
Maar er zijn ook een hoop gebouwen zwart, terwijl m'n inwoner aantal niet omlaag is gegaan...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 23:02 ]
Verwijderd
Hier ff wat snelle replies:
a) Op een P3-1Ghz, 512MB, Geforce2 in 1024x768 loopt SC4 prima TOT ongeveer 15.000 inwoners. Vanaf dan gaat het snel bergafwaarts met de performance (eigenlijk niet leuk spelen meer), vooral als je ook nog eens een airport hebt.
Waarschijnlijk valt het e.e.a. vanaf 15.000 inwoners nog wel te tweaken met de detail-settings (staan standaard op high). Ik speel meestal in zoom-mode 4 (op een na-dichtstbij).
b) Al die kewle technische features (zoals dat auto's nu echt vanaf hun huis naar het werk rijden, stoplichten etc), boeien niet tijdens het spelen. In het begin is het wel ff leuk om naar te kijken/volgen, maar na een uurtje kijk je er echt niet meer naar om. Alleen de gedachte is leuk dat het allemaal weer wat realistischer is. Ook voetbal wedstrijden/speltuinen etc, heb je na verloop van tijd ook wel gezien. Het detail is wel heel hoog though, je zult af en toe zelfs inwoners in rolstoel zien voortbewegen.
c) De muziek is matig-goed. Sommige tracks zijn heel relaxt om mee te spelen (Jazz-achtig) maar over het algemeen wel allemaal een beetje eentonig. verder 5 zoomlevels, weinig soundeffects.
d) Sims features. Je kunt je persoonlijkheden uit The Sims importeren, heb ik niet geprobeerd. Als je niet The Sims hebt, kun je ook gewoon zelf een poppetje uitkiezen (man/vrouw, sterrebeeld, huisje e.d.). Je kunt er iets van 5 tegelijk bijhouden. Ik heb in het begin altijd van eentje gebruik gemaakt, omdat ze je -als je nog niet alles weet- goed inlichten. Ze zullen bv laten weten in een berichtje (over het algemeen zijn hun tekstjes 4-5 regels lang) dat ze klagen over de afstand naar het ziekenhuis, of werk.
e) Je kunt nu in-game terrain editten (erg handig bij het aanleggen van snelwegen, als een stukje land niet vlak is).
f) God-modes, niet uitgebreid geprobeerd, maar het heeft wel mooi effecten. Het liefst had ik nog een combi gezien met Black & White, een supermonster dat je citizins oppakt en wegsmijt o.i.d. maybe dat het er wel inzit, had wel iets van een superrobot gezien.
Anyways, mijn strategie:
Het is alleen aan het begin moeilijk een lekker lopend stadje te krijgen. Mijn tactiek is direct high-density industrie/housing/commercial aan te leggen. Van die boertjes kun je maar heel weinig belasting innen. De belasting zet ik meestal op 9-10-procent. In het begin heb je geen firestation/police en education e.d. nodig. Dus hou het gewoon bij zones. In het begin moet je geen duur in gebruik powerstation nemen. Dus ga voor eentje met veel vervuiling
Later als je inkomsten hebt, kun je altijd nog switchen naar schonere, maar duurdere centrales. Een pompstation is ook meer dan voldoende. Je moet ook GROTE zones aanleggen anders redt het je echt niet. Zo snel mogelijk enorme gebieden aan zones aanleggen, het gaat erom zo snel en zo veel mogelijk inwoners te krijgen (want de maandelijkse kosten gaan gewoon door). Ik deed in het begin ook rustig aan, maar je moet echt VEEL zones maken. Ik doe meestal 4 stukken highdensity residential, en dan 1 stukje commercial (hd) en dus een weg naar het industrygebied. Veel zones is dus mijn advies, ook al lijkt het ff tegen natuurlijk in het begin. Ook kun je uitgebreid tweaken, vaak zet ik als ik ff in geldnood zit, de education omlaag.
LENEN moet je zo min mogelijk doen. Je betaalt je echt blauw aan rente. Mijn stad met 20.000 inwoners zat ook maar met winst van +- 300 p/maand. Dan wil je dus echt niet nog leningen terugbetalen. Staat je stad flink in het rood, dan vertrekken de bewoners ook (== nog minder inkomsten). Zo weinig mogelijk lenen, dan maar ff de pc een half uurtje op fullspeed aanlaten staan, en iets anders gaan doen.
Ohja, ik vond het in het begin een beetje tegenvallen, maar nu heb ik het redelijk onder de knie, en rules het vet! Alhoewel niet alles zo vernieuwend is, is het wel een spel waar je helemaal in opgaat, en voor je het weet al weer 2 uur gespeeld hebt. De game is zeker de aanschaf waard.
a) Op een P3-1Ghz, 512MB, Geforce2 in 1024x768 loopt SC4 prima TOT ongeveer 15.000 inwoners. Vanaf dan gaat het snel bergafwaarts met de performance (eigenlijk niet leuk spelen meer), vooral als je ook nog eens een airport hebt.
Waarschijnlijk valt het e.e.a. vanaf 15.000 inwoners nog wel te tweaken met de detail-settings (staan standaard op high). Ik speel meestal in zoom-mode 4 (op een na-dichtstbij).
b) Al die kewle technische features (zoals dat auto's nu echt vanaf hun huis naar het werk rijden, stoplichten etc), boeien niet tijdens het spelen. In het begin is het wel ff leuk om naar te kijken/volgen, maar na een uurtje kijk je er echt niet meer naar om. Alleen de gedachte is leuk dat het allemaal weer wat realistischer is. Ook voetbal wedstrijden/speltuinen etc, heb je na verloop van tijd ook wel gezien. Het detail is wel heel hoog though, je zult af en toe zelfs inwoners in rolstoel zien voortbewegen.
c) De muziek is matig-goed. Sommige tracks zijn heel relaxt om mee te spelen (Jazz-achtig) maar over het algemeen wel allemaal een beetje eentonig. verder 5 zoomlevels, weinig soundeffects.
d) Sims features. Je kunt je persoonlijkheden uit The Sims importeren, heb ik niet geprobeerd. Als je niet The Sims hebt, kun je ook gewoon zelf een poppetje uitkiezen (man/vrouw, sterrebeeld, huisje e.d.). Je kunt er iets van 5 tegelijk bijhouden. Ik heb in het begin altijd van eentje gebruik gemaakt, omdat ze je -als je nog niet alles weet- goed inlichten. Ze zullen bv laten weten in een berichtje (over het algemeen zijn hun tekstjes 4-5 regels lang) dat ze klagen over de afstand naar het ziekenhuis, of werk.
e) Je kunt nu in-game terrain editten (erg handig bij het aanleggen van snelwegen, als een stukje land niet vlak is).
f) God-modes, niet uitgebreid geprobeerd, maar het heeft wel mooi effecten. Het liefst had ik nog een combi gezien met Black & White, een supermonster dat je citizins oppakt en wegsmijt o.i.d. maybe dat het er wel inzit, had wel iets van een superrobot gezien.
Anyways, mijn strategie:
Het is alleen aan het begin moeilijk een lekker lopend stadje te krijgen. Mijn tactiek is direct high-density industrie/housing/commercial aan te leggen. Van die boertjes kun je maar heel weinig belasting innen. De belasting zet ik meestal op 9-10-procent. In het begin heb je geen firestation/police en education e.d. nodig. Dus hou het gewoon bij zones. In het begin moet je geen duur in gebruik powerstation nemen. Dus ga voor eentje met veel vervuiling
LENEN moet je zo min mogelijk doen. Je betaalt je echt blauw aan rente. Mijn stad met 20.000 inwoners zat ook maar met winst van +- 300 p/maand. Dan wil je dus echt niet nog leningen terugbetalen. Staat je stad flink in het rood, dan vertrekken de bewoners ook (== nog minder inkomsten). Zo weinig mogelijk lenen, dan maar ff de pc een half uurtje op fullspeed aanlaten staan, en iets anders gaan doen.
Ohja, ik vond het in het begin een beetje tegenvallen, maar nu heb ik het redelijk onder de knie, en rules het vet! Alhoewel niet alles zo vernieuwend is, is het wel een spel waar je helemaal in opgaat, en voor je het weet al weer 2 uur gespeeld hebt. De game is zeker de aanschaf waard.
Verwijderd
Owja, ik raad je aan geen cheats te gebruiken. Daarmee maak je eigenlijk alleen maar een zieke stad, want je hebt al dat geld nodig om je onlogische stad up-te-houden. Het is juist het leuke om een efficiente, winst gevende stad te maken. En niet een stad die zo knullig in elkaar is gezet, dat je een money-cheat nodig hebt, om het draaiende te houden.
EDIT: Education is ook erg belangrijk. Want als je goed opgeleide mensen hebt, heb je geen vervuilende industrie nodig, maar kunnen ze in de hightech werken.
EDIT: Education is ook erg belangrijk. Want als je goed opgeleide mensen hebt, heb je geen vervuilende industrie nodig, maar kunnen ze in de hightech werken.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 23:38 ]
De newsticker is er volgens mij nog steeds hoor.Breepee schreef op 29 August 2002 @ 20:06:
wow dat ziet er kewl uit! alleen ik vond de interface van 3000 wel lekker werken, en deze ziet er idd wat sims-erig uit. Ook zie ik geen news-ticker meer (geen hilarische broccolie-berichten meer)
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Het is mogelijk om in het eerste jaar al een winst gevende stad te bouwen. Zorg ervoor dat je 2-3 roads naar de region hebt (voor trade). Gewoon VEEL HD-zones bouwen, dan is er niets moeilijk aan!
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:11 ]
Ik snap er niks meer van
. Hoe kan je het snelst winst maken? Kan je handel maken met andere steden?
Woei, heb hem al preordered bij Dynabyte. 16 januari ligt hij in de winkels
Dit is de eerste sim city waar ik makkelijk inkomsten kan maken , heb nu een missile base en een radioactievce dumpplaats dus die helpen mijn inkomsten in mijn kleine 2000 inwoners stadje. voor de rest je kan de financien uitstekend tweaken, echt heel fijn. Dat vind ik ook het mooiste dat ik bijna alles in de financien kan aanpassen zodat ik winst krijg.
Misschien niet veel 400 per maand maar ik heb winst
Misschien niet veel 400 per maand maar ik heb winst
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Hmm over 2 uurtjes kan ik hem ook gaan proberen 
Zal wel latertje worden vannacht..
Zal wel latertje worden vannacht..
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Hmm ik maak nu ongeveer 2000 winst per jaar, maar dat wel in een stad met alleen mar huizen en industrie, verder niets
Alleen zit ik nu wel volgebouwd, weet iemand of je ook kan uitbereiden met die regio's ?
Jippie ik speel hem nuTerw_Dan schreef op 11 January 2003 @ 00:19:
Woei, heb hem al preordered bij Dynabyte. 16 januari ligt hij in de winkels
Diagnose Specialist Ford
Jep, en inclusief de befaamde broccoli berichten
De Lama's zitten er ook weer tussen
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Ik wil ook spelen maar ik ben hem nog aan het 'kopen'

Morgen pics !!! Dat beloof ik

Morgen pics !!! Dat beloof ik
[ Voor 38% gewijzigd door Sport_Life op 11-01-2003 02:19 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
pic's komen eraan van mij, maar moet dat installen nou zo lang duren?
Verwijderd
Cant wait.. ben ook maar stiekem aan het downen 
Maar ben ik het.. of zitten er echt veel verschillende gebouwen in het spel ?
Of zijn er toch mensen die gebieden van "bepaalde type" gebouwen hebben zien ontwikkelen ?
Hoop dat het het eerste is, want op die manier krijgt een stad echt karakter
Of zijn er toch mensen die gebieden van "bepaalde type" gebouwen hebben zien ontwikkelen ?
Soms zeg ik wel es dat een spel zonde van mijn geld is, Sim City 4 is zelfs zonde van mijn datalimiet geweest. Vind er echt niks aan.
ik ben al erg veel verschillende gebouwen tegen gekomen.Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 09:04:
Cant wait.. ben ook maar stiekem aan het downen
het zijn volgens mij in dit spel de kleine dingetjes die het hem doen, zoals bijvoorbeeld niet alleen een simpel park maar ook een skate parkje.
je kan kiezen tussen grote en kleine scholen en politieburo's.
alleen zoals ik het nu heb gezien, dit spel is eigenlijk wat simcity 3000 had moeten zijn vind ik
Denk wel dat veel mensen in het begin worden afgeschrikt door de moeilijkheid maar met een beetje slim budget beheer is het erg goed en leuk om te spelen
Verwijderd
Weet iemand of er trouwens een mogelijkheid is om de brandweer automatisch te laten uitrukken? Ik vind het af en toe vet irritant dat het spel op pauze gaat en ik ff moet klikken om de brandweer er op af te sturen. Er is er een optie om dat te automatiseren?
Verwijderd
Inderdaad zorg er ook voor dat je energiecentrale niet meer produceert dan je nodig hebt (bespaart ook weer geld). Verder schijn je in het begin niet per se een waterpomp te hoeven bouwen, met watertorens schijnt het ook te kunnen.Koetjeboe schreef op 11 januari 2003 @ 09:58:
Denk wel dat veel mensen in het begin worden afgeschrikt door de moeilijkheid maar met een beetje slim budget beheer is het erg goed en leuk om te spelen
Verder was ik bij SC3000 altijd gewend veel waterpompen te bouwen, hier heb je er maar eentje nodig tot 3000-5000 inwoners. Ik vind SC4 veel meer een uitdaging dan SC3000. In SC3000 had je te makkelijk een goed draaiende stad.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 10:09 ]
Verwijderd
Nog ff voor de nostalgie:
Simcity 3000

Simcity 2000

Simcity (Classic)

Damn, wat heb ik vroeger veel SimCity Classic gespeeld! Die game is nog steeds een van de beste games ooit. (Ook leuker dan sc2000!)
Simcity 3000

Simcity 2000

Simcity (Classic)

Damn, wat heb ik vroeger veel SimCity Classic gespeeld! Die game is nog steeds een van de beste games ooit. (Ook leuker dan sc2000!)
ziet er leuk uit, wat is het precies?Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 10:21:
Hier nog een screenie van SimsVille, je ziet dat SC4000 heel veel heeft overgenomen van de ideeen voor SimsVille:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
SimsVille (van Maxis) een combinatie tussen Simcity en The Sims. Helaas is SimsVille gecancelled, maar waarschijnlijk heeft dat team ook meegeholpen aan Sc4. Zoek maar ff op Google.com naar Simsville, is veel leuke info over te vinden. Het is een beetje een opvolger dan Simtown.
Verwijderd
Simsville leek mij wel een cool spel, maar is jammer genoeg dus gecancelled, het heeft ook wel iets weg van The Sims Online, hier kon je ook 2 sims een café laten opzetten enzo, ook leuk dat als je The Sims Livin' Large installeert je een filmpje van Simsville, Coming 2002 ziet
nou mijn stadje gaat lekker, maar tis zeker niet makkelijk hoor 

aaargh !! wat zie ik.. CHEAP APPARTMENTS !! ik haaatte die dingen, de hele tijd slopen en hopen tot er een beter gebouw voor in de plaats kwam
sc3000 heb ik nooit gedaan, en ik vraag me af of ik sc 4 ga kopen, maar het ziet er wel erg mooi uit hoor..
Sim City classic heb ik ook vaak geprobeerd, maar ik zoog er in 
Aangezien ik gehoord heb dat ze het makkelijker hebben gemaakt met power supplies enzo, ga ik het met Sim City 4 nog maar eens proberen
Al zoekend naar een excuus schreef /me PromWarMachine: toen het eerste deel uit kwam was ik natuurlijk ook nog een newbie

Aangezien ik gehoord heb dat ze het makkelijker hebben gemaakt met power supplies enzo, ga ik het met Sim City 4 nog maar eens proberen
Al zoekend naar een excuus schreef /me PromWarMachine: toen het eerste deel uit kwam was ik natuurlijk ook nog een newbie
sjonge, mijn inwoners willen denk ik een achtbaan in een akker 

he, das gek? kunnen ze soms automagisch zelf pretparken bouwen (in sc3 moest je dat zelf doen)?johnny.xxx schreef op 11 januari 2003 @ 12:33:
sjonge, mijn inwoners willen denk ik een achtbaan in een akker
[afbeelding]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik vindt het alleen raar, ik heb een stad, maar de comercial zones willen niet komen Heb al genoeg residential en industrial gebouwd, maar nix
Iemand oplossing?
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Verwijderd
'k heb Sim City sinds gisterenavond en heb me 's nachts een beetje bezig gehouden met terraforming
Wat een leuke feature zeg ^^
Op een vlak stuk grond heb ik wat heuveltjes gezet, daarna een vlakte in het midden. Vervolgens een meteoriet in laten vallen, wat erosie en daarna verzachten. Dit is het resultaat: http://members.lycos.nl/tsukasa/screenshot/terra.jpg
Dan ben ik begonnen met een dorpke te bouwen in die krater:

't is mooi hoe al die huisje en straten zich aanpassen aan het reliëf.
Wat inkomsten betreft vond ik de vorige versie gemakkelijker. Hier kost alles een bepaald bedrag per maand
Op een vlak stuk grond heb ik wat heuveltjes gezet, daarna een vlakte in het midden. Vervolgens een meteoriet in laten vallen, wat erosie en daarna verzachten. Dit is het resultaat: http://members.lycos.nl/tsukasa/screenshot/terra.jpg

Wat inkomsten betreft vond ik de vorige versie gemakkelijker. Hier kost alles een bepaald bedrag per maand
Gaaf! Kan niet wachten tot ik kan spelen (paar minuutjesVerwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 13:56:
'k heb Sim City sinds gisterenavond en heb me 's nachts een beetje bezig gehouden met terraformingWat een leuke feature zeg ^^
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Dat zijn waterinstallatiesBreepee schreef op 11 January 2003 @ 13:48:
[...]
he, das gek? kunnen ze soms automagisch zelf pretparken bouwen (in sc3 moest je dat zelf doen)?
Ik ben nu ook bezig met Simcity 4, en het ziet er leuk allemaal. Het spel draait goed op m'n AMD 1200, 512 MB DDR geheugen en een Geforce 1 DDR (!). Ik had gedacht dat het vooral door m'n videokaart erg slecht zou draaien. Op m'n laptop daarintegen (AMD 1600+, 384 MB Ram, 128 MB Ati Radeon) draait het spel erg slecht. Het is alleen redelijk speelbaar op het allerlaagste niveau (800x600, 16-bit, software rendering, alles op 'low').
In het begin lukte het me niet om een mooie, winstgevende stad te bouwen. Na de tips van Tribunal lukt het me vrij aardig om een winstgevende stad neer te zetten. Wat heet, het is eigenlijk best makkelijk!
De truc is dus om in het begin flink huizen neer te zetten, en wat industrie. Nog een electriciteitscentrale erbij, en klaar. Dus geen water, geen politie, geen school niks. Je zult dan zien dat je per maand minder dan $100 kwijt bent, en met flink wat huizen, dat je net wat meer dan $100 binnenkrijgt. Vanaf dan kun je langzaam aan uitbreiden. Eerst meer huizen, dan water, dan meer huizen en industrie. Als je zo rond de 1000 inwoners zit, kun je een school bouwen, en eventueel een politiebureau. Rond de 1500 inwoners ontstaat er ergens een brandje (tenminste, dat heb ik al 3 keer meegemaakt) en dan is het tijd voor brandweer en politie.
Zo kun je dus je stad langzaam uitbreiden, steeds groter, zolang je maar winst blijft houden.
Ik zit nu rond de 7000 inwoners, en ik heb nu het probleem dat m'n bevolkingsaantal lager wordt, en dus lijdt ik verlies. Ook is het zo dat er enkele grote huizen staan (high-wealth), maar de bewoners kunnen maar geen baan vinden. Iemand tips?
[ Voor 5% gewijzigd door RobbertC op 11-01-2003 14:08 ]
Verwijderd
Nog steeds aan het downen

Je hebt deze toch alleen maar realistische powercentrales
Ik hoop tenminste van wel, want ik vindt het meestal jammer als er onrealistisch spul tussenzit

Ik hoop tenminste van wel, want ik vindt het meestal jammer als er onrealistisch spul tussenzit

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 14:14 ]
Volgens mij moet je dan high-density industrie neerzetten, zodat de hoog-opgeleiden ook kunnen werken. Mijn stad word ook erg groot.., en ik maak al veel winst per maand (1400 dacht ik nu). Iets van 12.000 inwonersRobbertC schreef op 11 januari 2003 @ 14:07:
[...]
Dat zijn waterinstallaties
Ik ben nu ook bezig met Simcity 4, en het ziet er leuk allemaal. Het spel draait goed op m'n AMD 1200, 512 MB DDR geheugen en een Geforce 1 DDR (!). Ik had gedacht dat het vooral door m'n videokaart erg slecht zou draaien. Op m'n laptop daarintegen (AMD 1600+, 384 MB Ram, 128 MB Ati Radeon) draait het spel erg slecht. Het is alleen redelijk speelbaar op het allerlaagste niveau (800x600, 16-bit, software rendering, alles op 'low').
In het begin lukte het me niet om een mooie, winstgevende stad te bouwen. Na de tips van Tribunal lukt het me vrij aardig om een winstgevende stad neer te zetten. Wat heet, het is eigenlijk best makkelijk!
De truc is dus om in het begin flink huizen neer te zetten, en wat industrie. Nog een electriciteitscentrale erbij, en klaar. Dus geen water, geen politie, geen school niks. Je zult dan zien dat je per maand minder dan $100 kwijt bent, en met flink wat huizen, dat je net wat meer dan $100 binnenkrijgt. Vanaf dan kun je langzaam aan uitbreiden. Eerst meer huizen, dan water, dan meer huizen en industrie. Als je zo rond de 1000 inwoners zit, kun je een school bouwen, en eventueel een politiebureau. Rond de 1500 inwoners ontstaat er ergens een brandje (tenminste, dat heb ik al 3 keer meegemaakt) en dan is het tijd voor brandweer en politie.
Zo kun je dus je stad langzaam uitbreiden, steeds groter, zolang je maar winst blijft houden.
Ik zit nu rond de 7000 inwoners, en ik heb nu het probleem dat m'n bevolkingsaantal lager wordt, en dus lijdt ik verlies. Ook is het zo dat er enkele grote huizen staan (high-wealth), maar de bewoners kunnen maar geen baan vinden. Iemand tips?
Verwijderd
Ik heb het nog niet, maar ik heb wel een vraag. Hoe werken jullie met die zones?
Doen jullie een zone voor stad, een andere voor industrie en nog een voor een boerendorp, etc. Of gooien jullie alles in dezelfde zones?
Doen jullie een zone voor stad, een andere voor industrie en nog een voor een boerendorp, etc. Of gooien jullie alles in dezelfde zones?
Ik kan ze nog niet allemaal aan, maar ik heb nog geen onrealistische centrales gezien.Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 14:12:
Nog steeds aan het downen![]()
Wat trouwens jammer is, is dat de havens zo brak zijn

Ik bedoel dus de haven bovenin. Het vuurwerk dat je ziet is voor het nieuwe jaar.
Preddie: Ik heb alleen maar High-density industrie, met een klein beetje medium.
[ Voor 8% gewijzigd door RobbertC op 11-01-2003 14:22 ]
Verwijderd
M'n eerste stad heeft zelf nog alles, maar ik wil later wel problemen om een steden te maken die zich specializeren in bepaalde dingen (afval, Dirty industry, High-tech, landbouw, dure huizen, hoge commercial buildings) enzoVerwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 14:17:
Ik heb het nog niet, maar ik heb wel een vraag. Hoe werken jullie met die zones?
Op de p3 733 met 512 mB en geforce 3 ti200 van mijn vriendin draait het alleen goed in 800x600 met alles low, en alleen de auto's op medium.
Wel moeilijk om goed het geld te managen
Wel moeilijk om goed het geld te managen
Yo.
Verwijderd
Wat een ongelofelijk kicke gebouw rechtsjohnny.xxx schreef op 11 January 2003 @ 11:40:
nou mijn stadje gaat lekker, maar tis zeker niet makkelijk hoor
[afbeelding]
dat is een of ander winkel centrum van 55.000 ballen
wat ik trouwens las in de readme is dat bij radeon kaarten je tijdens het scrollen door je stadje er geen bewegende dingen worden gerenderd.
dat is volgens mij niet echt een minpunt, ik zit al op 17.000 inwoners en mijn stad loopt nog heerlijk vloeiend (nou heb ik natuurlijk ook geen langzaam systeem
[ Voor 43% gewijzigd door johnny.xxx op 11-01-2003 14:53 ]
Hoe kom jij aan die 55000 ballen? 
Het gaat bij mij nu ook super lekker, 22000 inwoners en 1000 winst per maand
En nergens op bezuinigd
Alleen zien veel huizen en industrie er zwart uit....maaja
Het gaat bij mij nu ook super lekker, 22000 inwoners en 1000 winst per maand
Heeft het spel nu ook een bepaald doel of is het net als vorig jaar gewoon bouwen tot ... ja tot wat eigenlijk
Verwijderd
Bouwen bouwen bouwen... maar dit keer geen stad, maar een heel landHeeft het spel nu ook een bepaald doel of is het net als vorig jaar gewoon bouwen tot ... ja tot wat eigenlijk
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 15:00 ]
Het gaat nu erg goed met m'n stad.
Ik kan geen commercial zone aangesleept krijgen, en ze bouwen alleen maar luxe panden
Het heeft er misschien mee te maken dat ik de powercentrale die eerst in de stad stond, nu helemaal aan de rand van de stad heb gezet, en de 'Clean Air Act' heb aangenomen.
Ik kan geen commercial zone aangesleept krijgen, en ze bouwen alleen maar luxe panden
Het heeft er misschien mee te maken dat ik de powercentrale die eerst in de stad stond, nu helemaal aan de rand van de stad heb gezet, en de 'Clean Air Act' heb aangenomen.
[ Voor 8% gewijzigd door RobbertC op 11-01-2003 15:08 ]
ik vind het wel lastig... Ik heb gister ff geexperimenteerd met de Region-optie.. Dus één centrale stad, veel elektra, en dan een kabeltje naar naastliggende steden leggen, daar dus een kleine stad bouwen (alleen Res. ) en dan een neighbourhood deal maken.. Op een gegeven moment gaat dat lekker....
Oh, en pas overigens op met het gelijk latern maken van de einden van de map, eh ik bedoel de randen van de map.. Dat deed ik dus.. en daar had ik dus mijn Elektriciteitscentrale staan
Daarna niet meer dus.
Oh, en pas overigens op met het gelijk latern maken van de einden van de map, eh ik bedoel de randen van de map.. Dat deed ik dus.. en daar had ik dus mijn Elektriciteitscentrale staan

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 14:59:
[...]
Bouwen bouwen bouwen... maar dit keer geen stad, maar een heel land
RobbertC schreef op 11 januari 2003 @ 15:04:
Het gaat nu erg goed met m'n stad.
Jammer dat er dan geen opdrachten zijn, dat lijkt me eigenlijk wel leuker
je hebt nu toch ook 1 grote opdracht?eMAeRCe schreef op 11 januari 2003 @ 15:19:
[...]
[...]
Jammer dat er dan geen opdrachten zijn, dat lijkt me eigenlijk wel leuker
namelijk het groot maken van jouw "maxisland" en alle inkomsten en uitgaven van de afzonderlijke steden op een geballanceerd niveau te houden
Verwijderd
Zijn er geen scenarios meer? Al vond ik die nooit leuk in sim city. Gewoon bouwen is leuker.
haha moet je zien

een schoolklas op excursie

woei! toch maar es uit me country land weggaan en de grote stad gaan verkennenjohnny.xxx schreef op 11 januari 2003 @ 15:35:
haha moet je zien
[afbeelding]
Hebben jullie al simcity 4 in de winkel kun je hem nog niet kopen !! zo ja waar kun je hem wel kopen
op de ftp winkelsmtenbos schreef op 11 januari 2003 @ 15:51:
Hebben jullie al simcity 4 in de winkel kun je hem nog niet kopen !! zo ja waar kun je hem wel kopen
Verwijderd
www.beginnersweb.nlmtenbos schreef op 11 januari 2003 @ 15:51:
Nee, Sim City kun je idd pas vanaf volgende week kopen, 17 januari om precies te zijn. De mensen die hem nu al hebben, hebben het gedownload.
Verwijderd
Deze mensen spelen de "demo"mtenbos schreef op 11 januari 2003 @ 15:51:
BTW
vraag niet waar je deze "demo" kan downen, want dat mag hier niet legaal verteld worden
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 16:01 ]
wtf is daar proper aan dan? die van Deviance is alleen maar beter

Verwijderd
yeah right, ik heb hier toch echt een "patch" bij zitten hoor vriend 
Maar check maar die nfo van gimpsRus op je sources voor het verschil
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 16:01 ]
nou zeg inderdaad de verschillen die de wereld zijn lot laten beslissenVerwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 15:58:
yeah right, ik heb hier toch echt een crack bij zitten hoor vriend

maar iig er zit een crack bij ja maar de "errors" zitten nog in de file waardoor de protection er dus ook nog in zit oftewel gewoon "normale" cd's
magoed opnieuw downloaden is de Gimps versie iig niet waard DEV speelt goed en hij word toch gekocht als ie in de winkel ligt
edit:
die eerste zin was trouwens zeer sarcastisch bedoelt
[ Voor 9% gewijzigd door Jaguar645 op 11-01-2003 16:03 ]
Verwijderd
hehe, idd zijn de verschillen niet weerzin wekkendJaguar645 schreef op 11 januari 2003 @ 16:01:
[...]
nou zeg inderdaad de verschillen die de wereld zijn lot laten beslissen![]()
maar iig er zit een crack bij ja maar de "errors" zitten nog in de file waardoor de protection er dus ook nog in zit oftewel gewoon "normale" cd's
magoed opnieuw downloaden is de Gimps versie iig niet waard DEV speelt goed en hij word toch gekocht als ie in de winkel ligt
edit:
die eerste zin was trouwens zeer sarcastisch bedoelt
Maar die errors kun je uit de bin file halen door fix die ze later hebben uitgebracht te draaien, maar dat wist je vast wel
Ach jah, ik hou ook gewoon de Dev rlz anders krijg ik er weer 1,5 gig data verkeer bij, maar die add-on die gimpsRus ook heeft uitgebracht ga ik daarin tegen wel ff bekijken
[edit]All die typfouten
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 16:08 ]
Dit topic is gesloten.