gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Zo ja, vertel dan ff hoe dat moet

Sorry voor het verneuken van de layout !
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Verwijderd
Update: Hmmmm.... veel nieuws is er precies niet aan, buiten die militaire basis dan. Naar het schijnt is er ook een 3MB versie van ipv een CD vol blank bytes
Update 2: Maar allé Mr Mod, op die link kon je dat dus totaal niet downloaden. Dat was gewoon de titel ervan.
Het ging dus over wat is die Transportation Addon, maar ik heb het ondertussen gevonden.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 21:40 . Reden: Gevonden op NFOrce.nl ]
Ik heb Freight Train station gebouwd aan m'n Industrie zone, en verbonden met andere stad... want dat moest
Het afval.. Altijd weer hetzelfde liedje, dat ik m'n afval naar andere stad moet doen.. ook hier.. lukt dat niet per trein ofzo ? En moet dat station echt tegen dat vuilnisbelt liggen ?
En farming... waarom blijft dat stukkie grond gewoon braak liggen ? Het is wel aangeduid als farm zone, maar er gebeurt niets ??
Raar
Niettegenstaande, cool game
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
Mij education van de meeste sims is 200!
Ik heb een universieteit enz...
Maar ik maak maar geen winst? Mijn industrie staat bijna blank
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
iemand nog tips op bezuinigen
-energie
-school
etc
[This space is for rent]
Verwijderd
Daar heb ik ook last van. Ik wil tips van de die hard simcity-ersPoweRoy schreef op 12 januari 2003 @ 22:02:
damn ik raak vaak snel geld kwijt. ik moet meer gaan bezuinigen![]()
iemand nog tips op bezuinigen
-energie
-school
etc
Verwijderd

Situatie:
Ik heb nu al 2x een stad van 50.000 inwoners gebouwd, op dat moment houdt het bij mij gewoon op...
Hele gebieden van de stad worden abandoned.
Mogelijke oorzaken:
Ik denk dat het komt door de zware traffic, crime is er amper.
Scholen en ziekenhuizen zouden ook het probleem kunnen zijn. Maar ze zijn niet te betalen (clinic 400 per maand!), de clinics enzo zijn allemaal aan het staken, begrijpelijk, maar ik zou ongeveer 10 clinics moeten bouwen, 4000/maand zou dat kosten, om dat goed te krijgen...
Mogelijke oplossing?
Maargoed, even terug op de traffic en de commute (vaak LONG), volgens mij is dit dus het probleem, ik heb al metro, bussen, treinen en alle wegen zijn verharde wegen. Mijn vraag is, hebben jullie baat gehad bij Highways in dit kader?
Niet dat ik de belachelijk dure Highways uberhaupt kan betalen hoor, 5000,- voor 1 stratenblok, reken maar uit hoeveel het kost van industrie gebied aan rivier tot aan de regio grens... (20 stratenblokken ofzo).
Heeft iemand dit opgelost?
just never give up.
Uiteraard ook druk bezig mey het omzetten van low density naar hijgh density residency/commercie.
Gewoon beginnen met een boerendorp met veel agrariers. Dan langzaam ombouwen en je dorpskern uitbreiden zou ik zeggen.
Heb momenteel 3 grote ziekenhuizen staan...clinics werken niet zo...
[ Voor 8% gewijzigd door Righteye op 12-01-2003 22:46 ]
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
density is hoe dicht het gebouwd wordtVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 20:10:
[...]
Dat had ik ook idd na een langere tijd, MAAR, ook op lowdensity komen nog steeds high-wealth gebouwtjes (incl. zwembad en patio e.d.). Dus ik snap nog niet zo goed het verschil tussen die zones. Dus, het heeft niet zozeer met rijk/arm te maken.
Bij mij zijn alle wegen roads maar bij 65000 inwoners helpt dat ook niet meer hoor- Traffic: Hield ik me vroeger niet echt mee bezig. Nu kijk ik regelmatig waar de knelpunten zitten, en maak van de streets -> roads. Dan worden ze gelijk weer groen. (Uiteraard wordt er wel meer geluid geproduceerd->noise). Verder had ik nooit echt een hooggebruik van mijn busstations. Nu zet ik ze op de plaats waar traffic in het rood staat. Er wordt dan direct goed gebruik vangemaakt, en het lijkt er op, of dat ook de verkeersdrukte op die punten wat mindert. Bij de city polls, stond verkeer daardoor altijd boven de 90% tevredenheid.
Education zijn niet echt de kosten, dat is met 2.800 wel op zijn bijna max. Health daarentegen is met 4.800 per maand op ongeveer 60% (van dat groene balkje).- Education: Heel veel tweaken! Alle overcapaciteit is kostbaar geld. Daarnaast moet je voordat je een school neerplant, eerst in 'Data' kijken, hoe oud de gemiddelde leeftijd in zo'n gebied is. Is die hoog, dan heeft een basisschool natuurlijk geen nut, en kun je beter een college ofzelfs een library neerzetten. Dus voordat je ergens iets aan education wilt doen, check dan ff in 'Data' wat de gemiddelde leeftijd is. Dat bespaart je weer onnodige uitgifte vooriets waar ze toch geen gebruik van kunnen maken. Dankzij mijn optimale tweak van education (leeftijd->juiste educatie) hadden ze minimaal een EQ van 180! Leverde gelukkig ook veel rijken en high-tec industry op.
Ik bouw vanaf het begin alleen high density- Bouwen != Bouwen. Check verloop van tijd ff naar je RCI welke zones ze echt vragen (low/med/hi). Ik ben regelmatig onnodig zones, gaan dezonen, en er iets anders neergezet. Hetzelfde geldt voor leegstaande huisjes. Gewoon rezonen die handel naar daar waar veel vraag is. Toen mijn bevolking namelijk intelligenter was geworden na verloop van tijd, zakte de vraag naar agriculture helemaal in. Die gebieden nemen ook kostbare ruimte in, dus had ik gerezoned naar commercial/industry (high).
En met genoeg parkjes kun je later bijvoorbeeld zo'n mooi stadium bouwen. Bomen zelf zijn ook erg handig tegen pollution, ik raad aan om bij het shapen van je map alvast veel bomen te planten (bomen = duur, redelijk- Parkjes! Kosten niets $5 p/maand, maar maken wel een wereld van verschil. Dus regelmatig in een wijkje ook een parkje bouwen.
Verwijderd
dan heb je er meer succes mee dan ik, bij mij is alles 0% in gebruik die bus stations. Moet ik nog iets speciaals doen na het plaatsen van de bushalte?- Traffic: Hield ik me vroeger niet echt mee bezig. Nu kijk ik regelmatig waar de knelpunten zitten, en maak van de streets -> roads. Dan worden ze gelijk weer groen. (Uiteraard wordt er wel meer geluid geproduceerd->noise). Verder had ik nooit echt een hooggebruik van mijn busstations. Nu zet ik ze op de plaats waar traffic in het rood staat. Er wordt dan direct goed gebruik vangemaakt, en het lijkt er op, of dat ook de verkeersdrukte op die punten wat mindert. Bij de city polls, stond verkeer daardoor altijd boven de 90% tevredenheid.
Busbudget voldoende hoog?Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 22:47:
[...]
dan heb je er meer succes mee dan ik, bij mij is alles 0% in gebruik die bus stations. Moet ik nog iets speciaals doen na het plaatsen van de bushalte?
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Al m'n vlakken blijven leeg

Die rampen zijn wel mooi trouwens, en die robot is gaaf, das die huishoud robot uit the sims
Hoe lost iedereen hier Traffic problemen op?
- Commute times
- Noise
- Congestion
Dus vooral met steden vanaf +/- 40.000 inwoners.
just never give up.
Verwijderd
Mijn gok is dat metro's wel zou moeten helpen, ze kosten weinig onderhoud maar erg veel om aan te leggentanzu schreef op 12 januari 2003 @ 23:02:
Korte versie van mn vraag:
Hoe lost iedereen hier Traffic problemen op?
- Commute times
- Noise
- Congestion
Dus vooral met steden vanaf +/- 40.000 inwoners.
Dat slaat nergens opVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 23:02:
Je vraagt om problemen als je een stad begint te bouwen met alleen high density gebouwen. Evolutie heet zoiets. Als je klein begint kun je later uitbreiden. Ik heb een redelijk goed lopende stad nu met allemaal gewone huisjes maar ook villa's ertussen.
[ Voor 36% gewijzigd door Koetjeboe op 12-01-2003 23:04 ]
Verwijderd

Iemand al gelukt om de sneeuwbergen te maken? (of zouden ze dat in de final er uitgehaald hebben
Verwijderd
Verwijderd
1. Copy the SC4 shortcut to your desktop from the start menu
2. View the properties of the shortcut
3. Go to the shortcut tab
4. In the TARGET textbox, andd a space after the ....exe" part, then type in:
-w r800x600
5. OK...VOILA!!
Ten 1e is het alleen de dichtheid van bouwen. In vorige SC versies werden HiDensity zones geheid met grote flats bebouwd, das onrealistisch in dorpjes.
In SC4 houdt de density alleen maar in: Het maximum aan Density wat jij toelaat. Kies je Low, dan wordt het nooit een flat. Kies je High, dan begint het als een klein huisje, maar wordt wellicht ooit een enorm gebouw.
De waarde is iets losstaands, zowel Low and High Density kunnen heel rijk worden, sommige mensen wonen graag in een lux appartement, anderen in een losstaande villa. (Kijk bij RCI demands graph)
Toen ik SC4 net had was ik teleurgesteld over al die dorpsachtige huisjes, maar gelukkig zag ik stadsvorming
Trouwens, Trafficproblem:
Metro heb ik al, werkt niet echt... Busstops doen al helemaal weinig... Highways zijn IMO niet te betalen... Mijn stad gaat gewoon failliet door het abandoned fenomeen!
Nog een vraag:
Maakt het veel uit als bepaalde wijken slecht zijn? Als je soms even geld wilt genereren, kost zo'n school om alles op peil te houden meteen zoveel... (clinic nog meer!)
just never give up.
Verwijderd
Even nog een vraagje, als je het uitgebreide RCI-overzicht bekijkt, dan zie je van die tekentjes achter de residential balken staan. Zijn dat de wealth-tekentjes?tanzu schreef op 12 januari 2003 @ 23:12:
Ik weet hoe het zit met die Low Density/High Density.
Ten 1e is het alleen de dichtheid van bouwen. In vorige SC versies werden HiDensity zones geheid met grote flats bebouwd, das onrealistisch in dorpjes.
In SC4 houdt de density alleen maar in: Het maximum aan Density wat jij toelaat. Kies je Low, dan wordt het nooit een flat. Kies je High, dan begint het als een klein huisje, maar wordt wellicht ooit een enorm gebouw.
De waarde is iets losstaands, zowel Low and High Density kunnen heel rijk worden, sommige mensen wonen graag in een lux appartement, anderen in een losstaande villa. (Kijk bij RCI demands graph)
en hoe werkt dit precies?
(Uit een interview met een designer van SC4)Building names
What politician doesn't want to be immortalized someday with his or her name attached to prominent buildings? Or maybe you would rather name SimCity buildings after real buildings in your own city. And then, what about the attaching the name of your boss or annoying sibling onto a toxic waste dump? In SimCity 4 you can name any building anything you like.
This is a simple, subtle thing but also very powerful. You can establish themes and running jokes across your city, leaving hints and reminders for you or others (if you exchange your city) to discover. Even tell stories through your buildings. (I wonder if you will guess the idea behind the default building names?)
en nog even voor de ppl die afvragen waar de sky-scrapers blijven. Sim City is echt meer een dorp-spel geworden, dan een stad. Hence:
Another key characteristic of buildings is their longevity. Buildings have a tendency to stay around for quite sometime. In SimCity 3000, buildings would pop on, pop off, and be switched out entirely when abandoned. Now, the building is constructed, hangs out for a while, and when times get tough, decays. No more swapping in the gaud awful, ugly purple monstrosity, thank you
But the point really is, when you pan away from an area, whether it's to place a park, dispatch the mayor, or to have lunch, you can come back, say 30 years later, and still recognize the neighborhood. You might not like it much, but yeah, it's the same place.
It means we are taking practically every step to give you the opportunity to make your city your way. No more Houstons that look like Tokyos that resemble Los Angeles. It is your city, 'nuff said
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 23:33 ]
Ik zit vooral met het probleem dat ik zo verrekte snel verlies maak.
- Hospital: 1200
- Fire station: 125
- Police station: 250
- School: 400
etc
En dan te weinig inkomsten, zelfs met al die Business deals...
Gebruiken jullie direct heel veel low density? Om veel inwoners te hebben? Maar dan zit je direct met werkloosheid... Maw ik heb de balans nog niet echt gevonden....

Volgens mij kijken ze bij die Drive-Inn bios naar Independance Day
BTW Ik heb nu 34.000 inwoners
[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 12-01-2003 23:42 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 23:43 ]
mijn stadje loopt goed, 16.000 inwoners, top educatie, veel high-wealth en veel hi-tech industrie, alleen nog geen wolkenkrabbers (die komen vast wel bij meer inwonders) echt veel winst maak ik niet want die gebruik ik om het voorzieningen nivo op te krikken. Op het moment heb ik alle balkjes ver in het groen, behalve grondprijs. iemand een idee hoe ik die kan opkrikken?
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Jammer dat ik midden in een tentamen week zit
Nou ik heb al zin in volgende week, super spel... zo te zien zelfs beter als 2000
Verwijderd
Die bushaltes waar ik het eerder over had word elke maand de volle mep voor betaald maar nog gaat iedereen met de auto met als gevolg files, veel geluid en veel pollution. ALs ik het zo lees ben ik niet de enige die er last van heeft
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
Ik ben al half begonnen, maar misschien heeft iemand anders ook al iets?
Ik kan ze blijven maken en heel de tijd ondergronds de slechten stukken op voorhand repareren maar ik heb liever dat dit automatisch gaat. M'n funding is naar mijn mening genoeg.
Iemand een idee?
Verwijderd
Uit ervaring met de vorige versies moet de financiering van 'transportation' 100% zijn.TormentoR schreef op 13 januari 2003 @ 00:34:
Mijn waterleidingen klappen heel de tijd.
Ik kan ze blijven maken en heel de tijd ondergronds de slechten stukken op voorhand repareren maar ik heb liever dat dit automatisch gaat. M'n funding is naar mijn mening genoeg.
Iemand een idee?
ps: wat betekent 'codito'?
Volgens mij is dat al zo en zou een advisor daar dan niet over moeten gaan zeuren?Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 00:37:
[...]
Uit ervaring met de vorige versies moet de financiering van 'transportation' 100% zijn.
I Code, therefore I am (CODITO ERGO SUM)ps: wat betekent 'codito'?
Verwijderd
Misschien is er in deze versie nog een andere factor bijgekomen. Een tekort aan laag opgeleide arbeiders misschien?TormentoR schreef op 13 januari 2003 @ 00:41:
[...]
Volgens mij is dat al zo en zou een advisor daar dan niet over moeten gaan zeuren?
nah, bij mij zijn ze nog niet erg slimVerwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 00:48:
[...]
Misschien is er in deze versie nog een andere factor bijgekomen. Een tekort aan laag opgeleide arbeiders misschien?
maar ik denk dat ik gewoon te krenterig ben met m'n centen...

Was iets te traag...
[ Voor 79% gewijzigd door Willybubba op 13-01-2003 01:07 . Reden: Foutjuh ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
hoe kun je zien hoeveel energie er gedraint wordt, zodat je weet hoeveel poen je je energiecentrales moet geven
Verwijderd
Plus-balken zijn goed, min-balken zijn slecht, Nul-balken zijn maar zó. Je doet 't dus goed.CU2morO schreef op 13 januari 2003 @ 01:23:
het is toch pas goed als alle RCI meters op 0 staan? ik zie op al jullie screens steeds maar +balken in jullie RCI meters staan. daar heb ik dus ook last van en ik blijf maar woonwijken bouwen (grote, dense woonwijken) maar het blijft een +balk
hoe kun je zien hoeveel energie er gedraint wordt, zodat je weet hoeveel poen je je energiecentrales moet geven
Verwijderd
Verwijderd
Plus geeft aan dat die groep graag naar jouw stad wil verhuizen. Min betekent het tegenovergestelde. Dus plus is goed, zelfs, over liever gezegd, juist als je niet aan de vraag kunt voldoen.CU2morO schreef op 13 January 2003 @ 01:32:
RCI geeft toch aan of er vraag of overschot naar is?
er is vraag naar industrie, maar aan die kant van de stad staat alles leeg
hoe kan dat? vluchten industrieen voor hun eigen vervuiling?
als ik op het vakje klik zijn alle andere factoren die er staan prima, zoals transport afstand en criminaliteit enzo, maar bouwen ho maar
onder tussen zijn kereltjes in nabijgelegen huizen werkloos, en die gaan dan dus uiteindelijk ook leeg staan. Een landingsbaan bouwen in het gebied haalde ook niets uit, en de adviseurs gillen alleen maar dat alles zo goed gaat dus daar heb ik ook niks aan
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Verwijderd
Yup, deze guide voor beginners:Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 00:33:
We komen alweer in de buurt van de 1000 posts, misschien is het handig om een FAQ te maken voor de openingspost van het volgende topic
Ik ben al half begonnen, maar misschien heeft iemand anders ook al iets?
http://129.21.144.193/simcity4/

Residential en Industry begrijp ik nog wel, maar waar komen die 5 balkjes van commercial vandaan?!
R-$ = Low density residential
R-$$ = Medium density Residential
R-$$$ = High density Residential
I-Ag = Agriculture
I-D = High density Industry
I-M = Medium density Industry
I-HT = HighTech Industry
Heb ik dat goed, of niet? Maar wat betekenen de vijf verschillende commercial balkjes...
had ook nog ff een vraag, ik heb in bijna al mn industriegebieden "steel drums" staan, weet iemand wat het is ?? en als het schadelijk is hoe ik het weg krijg

Bijna!Zoefff schreef op 13 januari 2003 @ 07:23:
Kan iemand me misschien uitleggen, wat betekenen al deze balkjes in deze graph?!
[afbeelding]
Residential en Industry begrijp ik nog wel, maar waar komen die 5 balkjes van commercial vandaan?!
R-$ = Low density residential
R-$$ = Medium density Residential
R-$$$ = High density Residential
I-Ag = Agriculture
I-D = High density Industry
I-M = Medium density Industry
I-HT = HighTech Industry
Heb ik dat goed, of niet? Maar wat betekenen de vijf verschillende commercial balkjes...
die $jes staan voor de welvaart van de bewoners; $$$ zijn dus de rijken
Cs staat voor Commercial Shops, dus gewone winkels voor de bewoners
Co zijn de kantoorgebouwen
I-Ag, de boerderijen
I-D, fabrieken die spul maken wat in de stad zelf gebruikt gaat worden (D voor domestic)
I-M, massaproductie (?) Dus de exporterende tak van de industrie
en dan blijft de HighTech nog over
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Had donderdag een post met "vragen mag" dat wil dus niet zeggen Warez requests op mn email!!!! Heb er wel een stuk of 40 gekregen.
Heb nu al een aantal leuke steden. 1 volledige industiestad (smog smog smog) een sleepers stad met 24000 inwoners en een commerciele stad met 40.000 inwoners.
Wat ik vooral merk is dat je rustig te werk moet gaan. Je begint met simpele stroom en water voorzieningen. Geen scholen geen politie (maybe een brandweer, eigen keus)
Dan zet je je stadje neer. Niet teveel je moet zeker wel de helft van je centen overhouden.
Laat dat even ontwikkelen. Als het goed is speel je op een gegeven moment weer quite of maak je winst.
Ga nu even rustig zitten en ga geld verdienen dat je zo weer 50k uit kan geven. En klappen kan opvangen van de tijdelijke extra kosten.
Als de vraag naar residential nog steeds groot is ga je nu verder met onderstaande.
Dan gooi je een groot ziekenhuis neer. En je past de funding aan. Flink naar beneden dus want je hebt toch nog niet zoveel patienten. En ook ambu funding flink naar beneden dat het precies je stadje omarmt. Ook bouw je een school en wat parkjes. Zorg dat al je residential binnen de grenzen zit van je school, ziekenhuis etc etc.
Als er nu vraag is naar commercial of industrial. Ga je dit maken. Dan hoef je nog niet bovenstaande te doen.
Het punt is is dat je op het moment dat een wijk is uit ontwikkeld is je nog steeds geld moet verdienen of quite spelen. Hier moet je dus erg goed op letten. In het begin dus zo weinig mogelijk services.
Ook je taxes kan je wel wat opvoeren. Probeer dit uit en kijk dan wat voor effect het heeft op je RCI.
Ook een garbage incenerator is handig. Kost wel wat maar je krijgt er en stroom mee en je bent af van vuilinsbelten. Dus 1 is altijd handig. Want het exporteren van je afval of een vuilnisbelt is ook duur.
Hoop dat jullie wat aan mijn ervaringen hebben.
Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Ik was weer eens mijn stadje aan het uitbreiden; dus moest ik mijn pijpleiding (voor het water) weer ff doortrekken. Maar wat zie ik dan. Aan de andere kant van de map komen er opeens gedeeltes wat geen water heeft. De pijpen daar worden NIET afgebroken, maar hun bereik lijkt opeens kleiner.
IK dacht, ok, mischien heb ik ene beejte teveel pijpen nergelegd (was ene beetje kris kras door elkaar), dus alles weggegooid en dan alleen maar lange rechte stukken neergelegs; maar hetzelfde.
Ok, dacht ik; mischien zijn er niet genoeg waterpompen om voor genoeg druk te zorgen. Toen dit begon was net mijn de ccapaciteit van mijn enige waterpomp overschreden. Maar zelfs toen ik er 3 of 4 waterpompen had, bleef dat bij het bouwen van waterleidingen in andere gedeeltes het bereik van waterleidingen minder werd.
Dus, hoe komt dat?
Verwijderd
Zorg in ieder geval dat uw waterpompen stroom hebben EN aan zoet water gelegen zijn. Anders is het waternet minder efficient en vatbaar voor droogten.Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 10:39:
Hmm, hbe een vaag probleem.
Ik was weer eens mijn stadje aan het uitbreiden; dus moest ik mijn pijpleiding (voor het water) weer ff doortrekken. Maar wat zie ik dan. Aan de andere kant van de map komen er opeens gedeeltes wat geen water heeft. De pijpen daar worden NIET afgebroken, maar hun bereik lijkt opeens kleiner.
IK dacht, ok, mischien heb ik ene beejte teveel pijpen nergelegd (was ene beetje kris kras door elkaar), dus alles weggegooid en dan alleen maar lange rechte stukken neergelegs; maar hetzelfde.
Ok, dacht ik; mischien zijn er niet genoeg waterpompen om voor genoeg druk te zorgen. Toen dit begon was net mijn de ccapaciteit van mijn enige waterpomp overschreden. Maar zelfs toen ik er 3 of 4 waterpompen had, bleef dat bij het bouwen van waterleidingen in andere gedeeltes het bereik van waterleidingen minder werd.
Dus, hoe komt dat?
als je nou gewoon het topic eerst ff doorleestchieltje schreef op 13 January 2003 @ 11:18:
heeft iemand al geprobeert met de music die in sc4 word gebruikt.kan je daar ook andere mp3tjes neerzetten?
Gelukkig zijn het maar bijna 1000 replies... (maar met "aantal replies op 1 page: 999" en ctrl+f kom je al een heel eind
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Volgens mij is dit echt zo'n non-functie en kun je de muziek gewoon uitzetten en Winamp op de achtergrond laten spelen. Nèt zoals in bijna elk ander spel dat ik ken.chieltje schreef op 13 January 2003 @ 11:18:
heeft iemand al geprobeert met de music die in sc4 word gebruikt.kan je daar ook andere mp3tjes neerzetten?
Het is me gelukt om een stad te bouwen met zo'n 15000 inwoners, maar vanaf dat moment ging het gauw bergafwaarts. Weinig inkomsten (of anders gezegd teveel uitgaven).
Hoe voorkom je dat gebouwen zwart worden?
En hebben seaports en airstrips zin? Want ze zijn duur om te bouwen én te onderhouden.
En een faq is, zoals hierboven reeds vermeld, denk ik ook een erg goed idee.
Oh ja, laatste vraag; jullie verbinden twee steden met elkaar, he? Maar is dat dan 1 stad in 1 regio of twee steden in 1regio (want dat kan toch niet)?
En als het 1 stad in 1 regio is, hoe hou je dan in godsnaam twee steden in de gaten én florerend?
Als je in 1 stad speelt speel je niet in de anderDionysos schreef op 13 January 2003 @ 12:52:
Oew jongens , blijf komen met die tips.
Het is me gelukt om een stad te bouwen met zo'n 15000 inwoners, maar vanaf dat moment ging het gauw bergafwaarts. Weinig inkomsten (of anders gezegd teveel uitgaven).
Hoe voorkom je dat gebouwen zwart worden?
En hebben seaports en airstrips zin? Want ze zijn duur om te bouwen én te onderhouden.
En een faq is, zoals hierboven reeds vermeld, denk ik ook een erg goed idee.
Oh ja, laatste vraag; jullie verbinden twee steden met elkaar, he? Maar is dat dan 1 stad in 1 regio of twee steden in 1regio (want dat kan toch niet)?
En als het 1 stad in 1 regio is, hoe hou je dan in godsnaam twee steden in de gaten én florerend?
D.w.z. dat als je in de ene speelt de ander gewoon niets doet (tijd staat stil)
Maar de zoning die je in de andere stad hebt word nog wel gebruik voor degene waar je in speelt.
Als je je stad uitbreid moet je eerst zorgen dat je genoeg geld hebt om een groter stuk te doen. Dan de zoning leggen. Pas als die volgebouwt is ga je extra services maken, uiteraard binnen je budget. Zorg wel dat wanneer je een nieuwe zone gaat maken je alvast rekening houd met het plaatsen van service gebouwen (slopen is duur en zonde), ook opletten naar de reikwijdte van je service gebouwen, zorg dat ze elkaar zo min mogelijk overlappen
Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not
Maar is slopen zo duur dan?
Dus het slopen van zwarte gebouwen is ook niet slim? Want slopen is duur en er komt waarschijnlijk niks beters voor terug, want anders werden die gebouwen niet zwart?
Als je gebouwen zwart zijn, staan ze leeg, of het is errug viesDionysos schreef op 13 January 2003 @ 13:04:
Thanx; eigenlijk ook wel logisch dat de tijd in de andere stad dan stil staat (maar ja , ze zeiden hoge moeilijkheidsgraad he?)
Maar is slopen zo duur dan?
Dus het slopen van zwarte gebouwen is ook niet slim? Want slopen is duur en er komt waarschijnlijk niks beters voor terug, want anders werden die gebouwen niet zwart?
Maar je kan die gewoon laten staan, want als er weer iets/iemand inkomt word het pand gerenoveerd. Dus is altijd beter om gewoon te laten staan.
Wat ik handig vond is ook snel beginnen met bushokkies, dingen kosten praktisch niets en leveren toch een leuk zakcentje op.
Waar plaats jij bushokjes? Adviseur zat te zeiken dat ie niet gebruikt werdTribal_T schreef op 13 January 2003 @ 13:25:
[...]
Als je gebouwen zwart zijn, staan ze leeg, of het is errug vies
Maar je kan die gewoon laten staan, want als er weer iets/iemand inkomt word het pand gerenoveerd. Dus is altijd beter om gewoon te laten staan.
Wat ik handig vond is ook snel beginnen met bushokkies, dingen kosten praktisch niets en leveren toch een leuk zakcentje op.

Het is * Zoefff gelukt om Hi-Tech industrie te krijgen
*geeft zichzelf een schouderklopje*
Heel handig is overigens de "Desirebility-map", maak er erg veel gebruik van
Serieus? 500 winst???Tribal_T schreef op 13 January 2003 @ 13:46:
Mjah op de drukke gebieden in de woonwijken en beetje verspreid in commercial en industrial. Levert mij op dit moment zo'n 500 per maand op
Das best veel.
Ik ga maar een nieuwe stad beginnen....any tips om goed te beginnen? (naast de tips die hier al staan natuurlijk)
Verwijderd
Hoe kan het geld opleverenTribal_T schreef op 13 januari 2003 @ 13:46:
Mjah op de drukke gebieden in de woonwijken en beetje verspreid in commercial en industrial. Levert mij op dit moment zo'n 500 per maand op
Verwijderd

Verwijderd
Verwijderd
Zijn dat allemaal parkjes die er tussen staan? En zo ja, waarom? Is dat zo belangrijk dan?Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 14:17:
Het is mij ook gelukt om High Tech industrie te krijgen. Niet zo heel moeilijk. Je moet het gewoon in de buurt van hoogopgeleide mensen (er moet dus een school en high school in de buurt staan) bouwen. Een van de gebouwen heet Kane's Tibirian
[afbeelding]
Verwijderd
Dat bouwen ze zelf (het hoort bij het gebouwtje). Althans bij mij gebeurde dat regelmatigDionysos schreef op 13 januari 2003 @ 14:30:
[...]
(over dat hi-tec gebouwtje)
Zijn dat allemaal parkjes die er tussen staan? En zo ja, waarom? Is dat zo belangrijk dan?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 14:43 ]

[ Voor 97% gewijzigd door Warfare op 13-01-2003 14:49 . Reden: geen ali praktijken... @ your service ]
Verwijderd
We zouden het over Sim City 4 hebben.. niet ali illegali praktijken.Warfare schreef op 13 januari 2003 @ 14:44:
Weet iemand het verschil tussen de "winkels" Deviance en de *proper* version. nfonews sprak er in elk geval over.
Verwijderd
Hoe moet ik beginnen ...wil ik teveel?
dat van low-density zones is volgens mij onzin, ik het florerende deel van de stad stikt het van de villa's kastelen en high-wealth appartementencomplexen op de high-density residential zones. Als simmers niet meer goedkope woningen willen vervangen ze die op dezelfde zone voor dure Ik zou verwachten dat de nu hoog opgeleide kereltjes in het niet-florerende gedeelte vanzelf wel hi-tech industrie zouden aantrekken, maar die wil daar niet heen, waarschijnlijk vanwege de vervuiling. De vieze industrie heb ik ondertussen weggepest met hoge belastingen en een anti-luchtvervuilings ordinance, maar ik heb niet gecheckt of de vervuiling blijft als alles leeglooptVerwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 02:11:
Zoiets had ik net ook met een nieuw probeersel. Ik bouwde een industrieel stadje, had geen education/healthcare oid. Ging prima 12.000 inwoners en 800$ winst p/maand (zonder businessdeals, en 7% belasting). Op een gegegeven moment d8 ik, laat ik toch maar voor wat education zorgen, met het gevolg dat al mijn simmers wel goed opgeleid waren, maar niet meer in hun woningen wouden (low-wealth)ging mijn hele stad in eens bankrupt. Dus ik had ook geen geld meer voor low-density zones waar die rijke graag in willen. *zucht*. Die balance van de game had wel _iets_ beter gekund.
Eenofander high-tech lab dat ik kreeg heb ik midden tussen de dooie industrie geplant, maar ook dat had niet het gewenste resultaat.
straks ga ik proberen: alles slopen om de vervuiling weg te krijgen, of taxes op vieze industrie maar weer omlaag om die fabrieken terug te krijgen (maar dan krijg ik die vervuiling weer), of taxes op schone industrie omlaag (eventueel i.c.m. slopen) en misschien wat boompjes planten om de lucht wat te filteren.
wat niet werkte: een landingsbaan (ik was in no-time failliet). een haven lijkt me onnodig want de freight trips zijn short
* Sport_Life heeft hetzelfde probleemVerwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 14:52:
nah ik heb vele malen geprobeerd om winst te maken maar het lukt me maar niet om echt redelijk winst te maken....
Hoe moet ik beginnen ...wil ik teveel?
Verwijderd
Tribunal heeft gelijk. De HT-I is zo schoon dat ze hun eigen parkjes aanleggen.Dionysos schreef op 13 januari 2003 @ 14:30:
[...]
Zijn dat allemaal parkjes die er tussen staan? En zo ja, waarom? Is dat zo belangrijk dan?
Net een university aangeboden gekregen en gebouwd. Echt een enorm gebouw. De educatie schiet ook omhoog. Deze screen is net niet helemaal ingezoomd

Hier is mijn City Hall. Wat doet dit gebouw eigenlijk??

Oh ja nog een tip. Bouw geen landfill in je hoofdstad. Dat had ik eerst gedaan, en toen ik daar gebouwen wilde plaatsen kon dat niet. Je kan landfill niet vernietigen als ie vol is. Dus toen ben ik begonnen met al mijn garbage naar de industrie regio te exporteren. Toen heb ik twee recycle gebouwen gemaakt. En pas na twintig jaar was mijn landfill leeg en kon ik het dezonen
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 15:08 ]
dus in principe geen buursteden, maar wel aan de rand van mijn gebied, dus misschien verbinding met het buitenland.
hebben verbindingen met de buitenwereld dan helemaal geen zin? en kosten die veel geld/maintenance?
is een heel bekend probleem uit sc3000. heel irritant als je dat niet weetVerwijderd schreef op 13 January 2003 @ 15:05:Oh ja nog een tip. Bouw geen landfill in je hoofdstad. Dat had ik eerst gedaan, en toen ik daar gebouwen wilde plaatsen kon dat niet. Je kan landfill niet vernietigen als ie vol is. Dus toen ben ik begonnen met al mijn garbage naar de industrie regio te exporteren. Toen heb ik twee recycle gebouwen gemaakt. En pas na twintig jaar was mijn landfill leeg en kon ik het dezonen
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Is het niet makkelijk om een faq te maken (door mensen die het goed begrijpen) zodat de nieuwelingen makkelijker kunnen beginnen
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Nog ff een tip voor de mensen die ook nog geen winst hebben gehaald; als je met een nieuwe stad begint maak dan een grote Residental zone, heel weinig commercieel gebeuren en ook veel industrie
Ik krijg nu steeds meer koffers met rode strepen erdoor boven de huizen terwijl ik wel genoeg industrie/commercieel gebeuren heb, iemand tips ?
[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 13-01-2003 15:50 ]
Ik bied me wel aan om een startpost te makenBreepee schreef op 13 January 2003 @ 15:47:
wordt het trouens niet langzaamaan tijd voor deel 2? we zitten al bijna op 1000 postsen nog steeds heb ik hem niet
![]()
ik hou je niet tegen
Dat is dan waarschijnlijk bij de rijkere huizen. Probeer betere banen te creëren.eMAeRCe schreef op 13 January 2003 @ 15:46:Ik krijg nu steeds meer koffers met rode strepen erdoor boven de huizen terwijl ik wel genoeg industrie/commercieel gebeuren heb, iemand tips ?
En hoe creeer ik die? Ik heb genoeg industrie aangelegd, genoeg scholen maar nog steeds hebben ze geen baanRobbertC schreef op 13 januari 2003 @ 15:57:
[...]
Dat is dan waarschijnlijk bij de rijkere huizen. Probeer betere banen te creëren.
Trouwens; ik weet nu wat die 'achtbanen' op de akkers van de boeren zoals hieronder zijn, dat zijn sprinkler installaties, ofwel gewoon water waar ze het land mee besproeien
Uitslaande brand
[ Voor 60% gewijzigd door Sport_Life op 13-01-2003 16:37 ]
Het gaat eindelijk een beetje goed! Kep amper gezeur van me advisors en me financien gaan wel aardig. Op een gegeven moment maakte ik 1200 winst! Maar een paar maanden later maakte ik opeens 100 verlies
[ Voor 14% gewijzigd door Masterfvz op 13-01-2003 16:26 ]
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Verwijderd
Lijkt me best leuk, zo sneeuw op je bergen, of gewoon op het landschap.
In Sim City 2000 kreeg je berichtjes: Sunny, Windy, Rainy, Storm,...
Hadden ze nu in SimCity 4 geen weather simulator kunnen toevoegen?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.