PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
Hoe ik winst maak:
-Residential tax op 8%. Industrial ook of iets eronder.
-Verder moet je scholen of ziekenhuizen zo laag mogelijk funding geven. Als je 50 leerlingen op een school hebt moet je de funding van die school zo zetten dat er maximaal 60 leerlingen in kunnen.
-Voor energie gebruikte ik in het begin windmolens. Maar omdat die 50 dollar per maand zijn en ik er steeds meer nodig had breekte ik ze later af en zette die zeer vervuilende generator neer maar die is wel goedkoop en produceert veel energie. Zet hem wel ver bij de woningen vandaan.
-Legalize gambling kun je ook aanzetten en levert je 100 per maand op (nooit politie nodig gehad).
Dat was het volgens mij.
Verwijderd
Dat zou pas tof zijn ^^Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 14:55:
[...]
En nu hopen dat er een plugin komt waardoor hoge gebouwen de grond in kunnen
Ik mis de futuristische gebouwen van SimCity 2000
Wat betreft die config.bmp... Op een 16x16 bitmap zal geen High Res satellietfoto passen vrees ik

Dan zijn die kleuren nog ook zo vaag: groen, geel, blauw, rood
Dat wordt experimenteren.
Heel stoer dat jullie 'm gedownload hebben enzo maar de discussie rond om de release van deviance doen jullie maar ergens anders.
Ook mensen die 'm niet aan de praat krijgen zullen het zelf moeten uitzoeken, dan koop je 'm maar in de winkel.
Gaarne alleen een discussie over SC4k en NIET over de problemen rond om de deviance versie.
Alles gedaan maar nog steeds inkomsten van amper 1000 en uitgaven van boven de 6000....Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 15:04:
Ik heb al meer dan 5000 inwoners en nog geen politiebureau nodig gehad. Ook heb ik als school alleen maar een basisschool en niemand zeurt eroverVerder maak ik zo'n 1500 ballen per maand winst dus dat gaat lekker
![]()
Hoe ik winst maak:
-Residential tax op 8%. Industrial ook of iets eronder.
-Verder moet je scholen of ziekenhuizen zo laag mogelijk funding geven. Als je 50 leerlingen op een school hebt moet je de funding van die school zo zetten dat er maximaal 60 leerlingen in kunnen.
-Voor energie gebruikte ik in het begin windmolens. Maar omdat die 50 dollar per maand zijn en ik er steeds meer nodig had breekte ik ze later af en zette die zeer vervuilende generator neer maar die is wel goedkoop en produceert veel energie. Zet hem wel ver bij de woningen vandaan.
-Legalize gambling kun je ook aanzetten en levert je 100 per maand op (nooit politie nodig gehad).
Dat was het volgens mij.
Veel gebouwen zijn zwart een het worden en er zijn maar 400 mensen ofzo...

tis verdorie wel gezellig op de state fair
Verwijderd
Ik ook. Lijkt me wel kewl om het Nederland als Region te maken! Ik had al gezocht, maar kon geen info vinden, waar die bitmaps precies aan moeten voldoen. In ieder geval moet je ze niet in de simcity/region folder neerzetten, maar in de my documents\simcity4\regions, anders vind ie 'm sowieso niet. In de andere region-directories staan een bedoel .sc4 files (is volgens mij alleen niet voor de paar cities in de regions, want er staan er echt 20 ofzow) en een config-filetje met de naam in hex, en zo'n klein bitmapje. Ik heb uit de London map de bitmap en config file gekopieerd naar 'Nederland'. Als ik 'em vervolgens open vanuit Simcity ziet ie alleen maar waterVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 14:17:
[...]
Dat weet ik![]()
Zie mijn screen 2 of 3 pagina's terug.
Die gast op die site heeft dat met Photoshop gedaan en de hele region geïmporteert. Ik wil weten hoe je dat precies moet doen ^^

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 15:42 ]
traktor scratch!
Met ~1400 inw.
Pics post ik zo wel ff
Verwijderd
het word zelf suitgelegd in de tutorialsVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 15:48:
Ik weet niet of jullie het al ontdekt hadden, maar met SHIFT en CTRL kun je in de terrain-editor dat cirkeltje groter/kleiner maken als je bv land verhoogt.
Verwijderd
Terwijl ik op heleboel screenshots van de site toch echt van die stoere gebouwen zie staan !
Ik heb denk ik alleen laagbouw sims in mijn versie....
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Ik heb wel hoge gebouwen maar 65000 inwonersFlyduck schreef op 12 januari 2003 @ 16:26:
Hmm 7000 inwoners en nog steeds geen enkelt hoog gebouw,...
Terwijl ik op heleboel screenshots van de site toch echt van die stoere gebouwen zie staan !
Verwijderd
Hoogbouw komt alleen voor bij ruimtegebrek, lijkt mij.Flyduck schreef op 12 January 2003 @ 16:26:
Krijg je aangeboden na een tijdje als't goed isErikie schreef op 12 January 2003 @ 15:43:
wow, vet! moet je die kermis zelf bouwen?!
Verwijderd
Voor de rest heb ik veel appartementen, dus semi-hoogbouw
Ik heb 15.000 inwoners ofzo en misschien 1 flat achtig gebouw...Flyduck schreef op 12 January 2003 @ 16:26:
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
En hoe haal ik die zwarte vlekken weg op de weg ?
[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 12-01-2003 17:06 ]
Vraagje, hoe kan ik met naburige steden handel drijven enzo ?
Hij zegt dat ik wegen moet bouwen..
Maar naar waar ??
Ik zie nergens een aansluitingspunt.. (en ik zit niet op een eiland
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
gewoon de weg doortrekken naar het einde van je speelveld, dant komt de vraag vanzelf of je een connectie wil met je buurmantutterke schreef op 12 January 2003 @ 17:02:
Man, wat een hel om alles in orde te houden
Vraagje, hoe kan ik met naburige steden handel drijven enzo ?
Hij zegt dat ik wegen moet bouwen..
Maar naar waar ??
Ik zie nergens een aansluitingspunt.. (en ik zit niet op een eiland)

AULXJMHR
ow, ik speel niet eerlijk hoor.DutchPhoenix schreef op 12 January 2003 @ 17:42:
johnny.xxxX volgens mij gaat jouw stad wel erg goed. Heb je nog tips? Hoe begon je met je stad?
ik ben nu eerst aan het oefenen met de trainer aan, dus naar mij moet je niet luisteren
Boefjejohnny.xxx schreef op 12 January 2003 @ 17:44:
[...]
ow, ik speel niet eerlijk hoor.
ik ben nu eerst aan het oefenen met de trainer aan, dus naar mij moet je niet luisteren
AULXJMHR
Verwijderd
me mensen lopen alleen steeds te klagen dat het onderwijs zuigt terwijl ik nu 3 scholen heb op 20k mensen waar vervolgens 4 educators per school werken (alle funds max betaald),das dus veel te weinig. Me vorige 2 stadjes (die trouwens allebei failliet zijn gegaan
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
lol geen wonder dat et er alles zo mooi uitzietjohnny.xxx schreef op 12 januari 2003 @ 17:44:
[...]
ow, ik speel niet eerlijk hoor.
If it aint broke, fix it till it is!
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
johnny... die trainer, wat doet dat eigenlijk? Heb zoiets nog nooit geprobeerd...
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
AULXJMHR
Ook kost bijvoorbeeld een hydro plant 10000 per maand! Hoe kan iemand dat ooit opbrengen...
Nou, tegen de tijd dat je zo'n grote stad hebt, dat je zo veel stroom nodig hebt dat je een Hydro Plant nodig hebt, zal je ook wel redelijk wat inkomsten hebben gok ik zo...Koetjeboe schreef op 12 januari 2003 @ 18:18:
Owja, nog iets wat me opvielOnderwijs is nog redelijk goed te betalen (met behulp van die private schools
) maar health kost echt ongelofelijk veel.
Ook kost bijvoorbeeld een hydro plant 10000 per maand! Hoe kan iemand dat ooit opbrengen...
Verwijderd
Raadpleeg voor beide vragen de handleiding. Het staat er vast en zeker in.eMAeRCe schreef op 12 januari 2003 @ 18:28:
Kan iemand mij vertellen wat die zwarte vlekken op de weg betekenen en die koffers bij de huizen met een rode streep erdoorheen ??
Verwijderd
Andersom volgens mij. Rijken willen juist low-density (is veel ruimte, achtertuin, oprit etc.). High-Density woningen zijn juist voor de armen in je stad.McFlipp schreef op 12 January 2003 @ 16:46:
[...]
Ik heb 15.000 inwoners ofzo en misschien 1 flat achtig gebouw...Komt vanzelf, mensen zijn nu ook nog geen professors enzo. Verdienen dus minder -> geen behoefte aan high denisty residental -> weinig hoogbouw
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 18:36:
[...]
Raadpleeg voor beide vragen de handleiding. Het staat er vast en zeker in.

Ik word er zo ziek van, wat ik ook doe, ik ben blij als ik eens $500 per maand binnen krijg. Het lukt me niet
Vanaf welk jaar gaat het echt groeien?
w00t
Ohh lolVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 18:38:
[...]
Andersom volgens mij. Rijken willen juist low-density (is veel ruimte, achtertuin, oprit etc.). High-Density woningen zijn juist voor de armen in je stad.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 18:36:
[...]
Raadpleeg voor beide vragen de handleiding. Het staat er vast en zeker in.

*houd zich in....
Deze vraag heeft niets met de release van Deviance te maken, dus ik weet niet wat je bezielt maar wat je zegt slaat totaal nergens op...
iemand?
Verwijderd
Die koffers betekenen (denk ik ! ) dat er mensen vertrekken en die zwarte vlekkern krijg je als je de wegen niet goed onderhoudeMAeRCe schreef op 12 January 2003 @ 18:28:
Kan iemand mij vertellen wat die zwarte vlekken op de weg betekenen en die koffers bij de huizen met een rode streep erdoorheen ??
Verwijderd
Nope, de koffers duiden op werkloosheid.Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 18:52:
[...]
Die koffers betekenen (denk ik ! ) dat er mensen vertrekken en die zwarte vlekkern krijg je als je de wegen niet goed onderhoud
Yo.
Verwijderd
Nee, ze duiden op werkloosheid.VonFoX schreef op 12 January 2003 @ 19:01:
Nee koffers betekenen dat ze geen werk hebben toch?

als je SC4 opstart met die trainer dan krijg je iedere keer als je iets uitgeeft het dubbele aantal van je geld op je rekening, tot +-4.000.000.000 en dan shiet ie tot ver onder 0.gill schreef op 12 januari 2003 @ 18:14:
[...]
johnny... die trainer, wat doet dat eigenlijk? Heb zoiets nog nooit geprobeerd...
wat ik dan doe is opstarten met die trainer, zorgen voor zoveel geld en dan saven, opnieuw opstarten en draaien zonder trainer.
mooie grote stad
geen schulden
lekker winst maken
mensen die tevreden zijn
wat wil je nog meer?
edit
nu zie je meteen wat de tofste (hanze) stad van Nederland (c.q. lees Europe of wereld
lol
edit2
mis jammergenoeg een peperbus...
edit3
zucht
edit 3 alweer
maar eh, is iemand Kampen aan het maken? Zo ja, contact me... kunnen we zaken doen

[ Voor 59% gewijzigd door party42 op 12-01-2003 19:11 ]
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
High density komen later (bij mij nuVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 18:38:
[...]
Andersom volgens mij. Rijken willen juist low-density (is veel ruimte, achtertuin, oprit etc.). High-Density woningen zijn juist voor de armen in je stad.
Verwijderd
Verwijderd
Eneuh... Is een hydro plant een stuwdam of zo'n waterstoffusiecentrale?You are correct! I just checked it out. All you have to do is go into the /regions folder, go into one of the regions and take the .bmp file and edit the color combinations. IT WORKS! You can even change the size of the .bmp if you want to! I made a 5x5 all large maps region! WOOHOO!
Verwijderd
Zwolle!party42 schreef op 12 January 2003 @ 19:06:
eindelijk gaat het goed
mooie grote stad
geen schulden
lekker winst maken
mensen die tevreden zijn
wat wil je nog meer?
[afbeelding]
edit
nu zie je meteen wat de tofste (hanze) stad van Nederland (c.q. lees Europe of wereld) is...
lol
edit2
mis jammergenoeg een peperbus...
edit3
zucht
edit 3 alweer
maar eh, is iemand Kampen aan het maken? Zo ja, contact me... kunnen we zaken doen
[afbeelding]
Waar is de Westerstraat?

Hydroplant is denk ik zo'n waterstoffusie centrale
En dat ene heb ik denk ik hier gelezen:
http://www.simcitycentral.net/
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 19:46 ]
Pic
Verwijderd
Je moet meer industrie plaatsen.eMAeRCe schreef op 12 January 2003 @ 19:35:
Bij elke stad die ik bouw is er rond de huizen en gebouwen allemaal bruin (zand) Ik zie dat niemand anders dat heeft die hier posten, hoe kan dat ?
Pic
Education is goed, heb zelfs een universeteit maar iedereen is arm
Veel industrie en comercieel terein heb ik, maar dat staat blank. Residential is meteen opgevuld
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Verwijderd
Je heb in het spel zo'n leuke vraag teken ? klik daar eens op en ga dan op iets staan waarvan je niet weet wat het is.Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 18:52:
[...]
Die koffers betekenen (denk ik ! ) dat er mensen vertrekken en die zwarte vlekkern krijg je als je de wegen niet goed onderhoud
Oohjah klik dan ook eens op een huis
Verwijderd
Mijn hoofdstad had heel veel behoefte aan Agriculture, maar ik had geen zin om de ruimte in mijn hoofdstad te verpesten met boerderijen, dus heb ik in een region daar naast een farming community gebouwd. Hij maakt zelf 100 winst
Maar er is geen dokter en geen school (net als in een echt boerendorp
zie pic

HAHA, zombies op het kerkhof

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 20:00 ]
Verwijderd
weet nu iemand hoe je voor HT industrie zorgt?
Verwijderd
Ja dat was het hele idee van die kleine stad. Die gebruik ik zodat ik geen landbouw in mijn aangrenzende hoofdregion nodig heb.Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 19:57:
Behoefte aan Agriculture dus.. En als je nou eens besluit om helemaal NIET aan agriculture te doen dan? Lijkt me doodzonde die ruimte verknallen voor landbouwgrond. Hoe meer mensen hoe beter vind ik.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 20:06 ]
Verwijderd
Nogmaals bedankt Koetjeboen dat ene heb ik denk ik hier gelezen:
http://www.simcitycentral.net/
Het grappige is dat ik deze morgen nog op die site ben geweest
Spijtig dat er geen stuwdam inzit. Ik vond die wel cool in Sim City 2000. Een muurtje maken met dat spul en een kunstmatig meertje erachter met zo'n Marina. Dat vond ik altijd leuk in m'n steden.
Hadden ze nu maar zo'n echte in Sim City 4. En een bijhorend disaster
Verwijderd
Dat had ik ook idd na een langere tijd, MAAR, ook op lowdensity komen nog steeds high-wealth gebouwtjes (incl. zwembad en patio e.d.). Dus ik snap nog niet zo goed het verschil tussen die zones. Dus, het heeft niet zozeer met rijk/arm te maken.Koetjeboe schreef op 12 January 2003 @ 19:09:
[...]
High density komen later (bij mij nu) appartementen complexen op te staan voor rijke mensen
Dus dan heb je een boel rijke mensen op een klein gebied = veel rijke inwoners. Van dat heel grote gebouw wat ik eerst liet zien heb ik er nu 4 en dat zijn dus 4 x 900 rijke mensen. Daarnaast staat een iets lagere maar bredere 'flat' waar 1200 rijke mensen in kunnen...
Ok. Ik heb net nog een stad gebouwd en weer heel wat geleerd:
(btw, kan iedereen die hier screenies van zijn stad post (sommige echt super gaaf) wel ff er eerlijk bij zeggen of er wel/niet gecheated is)
- Traffic: Hield ik me vroeger niet echt mee bezig. Nu kijk ik regelmatig waar de knelpunten zitten, en maak van de streets -> roads. Dan worden ze gelijk weer groen. (Uiteraard wordt er wel meer geluid geproduceerd->noise). Verder had ik nooit echt een hooggebruik van mijn busstations. Nu zet ik ze op de plaats waar traffic in het rood staat. Er wordt dan direct goed gebruik vangemaakt, en het lijkt er op, of dat ook de verkeersdrukte op die punten wat mindert. Bij de city polls, stond verkeer daardoor altijd boven de 90% tevredenheid.
- Education: Heel veel tweaken! Alle overcapaciteit is kostbaar geld. Daarnaast moet je voordat je een school neerplant, eerst in 'Data' kijken, hoe oud de gemiddelde leeftijd in zo'n gebied is. Is die hoog, dan heeft een basisschool natuurlijk geen nut, en kun je beter een college ofzelfs een library neerzetten. Dus voordat je ergens iets aan education wilt doen, check dan ff in 'Data' wat de gemiddelde leeftijd is. Dat bespaart je weer onnodige uitgifte vooriets waar ze toch geen gebruik van kunnen maken. Dankzij mijn optimale tweak van education (leeftijd->juiste educatie) hadden ze minimaal een EQ van 180! Leverde gelukkig ook veel rijken en high-tec industry op.
- High-tec industry: Krijg ik na verloop van tijd, als het EQ van je inwoners hooggenoeg is (minimaal 160 ofzo). Ze verschenen bij mij automatisch als ik een hd-industry maakte.
- Bouwen != Bouwen. Check verloop van tijd ff naar je RCI welke zones ze echt vragen (low/med/hi). Ik ben regelmatig onnodig zones, gaan dezonen, en er iets anders neergezet. Hetzelfde geldt voor leegstaande huisjes. Gewoon rezonen die handel naar daar waar veel vraag is. Toen mijn bevolking namelijk intelligenter was geworden na verloop van tijd, zakte de vraag naar agriculture helemaal in. Die gebieden nemen ook kostbare ruimte in, dus had ik gerezoned naar commercial/industry (high).
- Parkjes! Kosten niets $5 p/maand, maar maken wel een wereld van verschil. Dus regelmatig in een wijkje ook een parkje bouwen.
Iemand anders nog nieuwe dingen geleerd/toegepast ??
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 20:13 ]
Ik ga het spel niet downen wacht op het origineel (het is zwaar
Maar zou iemand pls een plaatje van een hydroplant kunnen posted?
Das volgens mij ook een primeur heb het op nog geen 1 screeny gezien.
http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=1836Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 20:03:
Zie ook een eerdere post van mij op deze pagina .. Dat is nu juist mijn probleem .. aangrenzende hoofdregion ... Kun je die hele landoppervlak met al die verschillende regio's niet tot 1 regio maken? Want als je verschillende regio's hebt, zie je (lijkt mij) alleen maar datgene wat zich afspeelt in een regio en niet alle regio's tegelijk.
Is dit misschien wat je bedoelt?
Verwijderd
Je moet wel rekening houden denk ik met wat je computer aankan. Superlarge city's omg dat duurt uren om ze in te laden en nog eens uren om te scrollen
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Zo ja, vertel dan ff hoe dat moet

Sorry voor het verneuken van de layout !
Verwijderd
Update: Hmmmm.... veel nieuws is er precies niet aan, buiten die militaire basis dan. Naar het schijnt is er ook een 3MB versie van ipv een CD vol blank bytes
Update 2: Maar allé Mr Mod, op die link kon je dat dus totaal niet downloaden. Dat was gewoon de titel ervan.
Het ging dus over wat is die Transportation Addon, maar ik heb het ondertussen gevonden.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 21:40 . Reden: Gevonden op NFOrce.nl ]
Ik heb Freight Train station gebouwd aan m'n Industrie zone, en verbonden met andere stad... want dat moest
Het afval.. Altijd weer hetzelfde liedje, dat ik m'n afval naar andere stad moet doen.. ook hier.. lukt dat niet per trein ofzo ? En moet dat station echt tegen dat vuilnisbelt liggen ?
En farming... waarom blijft dat stukkie grond gewoon braak liggen ? Het is wel aangeduid als farm zone, maar er gebeurt niets ??
Raar
Niettegenstaande, cool game
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
Mij education van de meeste sims is 200!
Ik heb een universieteit enz...
Maar ik maak maar geen winst? Mijn industrie staat bijna blank
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
iemand nog tips op bezuinigen
-energie
-school
etc
[This space is for rent]
Verwijderd
Daar heb ik ook last van. Ik wil tips van de die hard simcity-ersPoweRoy schreef op 12 januari 2003 @ 22:02:
damn ik raak vaak snel geld kwijt. ik moet meer gaan bezuinigen![]()
iemand nog tips op bezuinigen
-energie
-school
etc
Verwijderd

Situatie:
Ik heb nu al 2x een stad van 50.000 inwoners gebouwd, op dat moment houdt het bij mij gewoon op...
Hele gebieden van de stad worden abandoned.
Mogelijke oorzaken:
Ik denk dat het komt door de zware traffic, crime is er amper.
Scholen en ziekenhuizen zouden ook het probleem kunnen zijn. Maar ze zijn niet te betalen (clinic 400 per maand!), de clinics enzo zijn allemaal aan het staken, begrijpelijk, maar ik zou ongeveer 10 clinics moeten bouwen, 4000/maand zou dat kosten, om dat goed te krijgen...
Mogelijke oplossing?
Maargoed, even terug op de traffic en de commute (vaak LONG), volgens mij is dit dus het probleem, ik heb al metro, bussen, treinen en alle wegen zijn verharde wegen. Mijn vraag is, hebben jullie baat gehad bij Highways in dit kader?
Niet dat ik de belachelijk dure Highways uberhaupt kan betalen hoor, 5000,- voor 1 stratenblok, reken maar uit hoeveel het kost van industrie gebied aan rivier tot aan de regio grens... (20 stratenblokken ofzo).
Heeft iemand dit opgelost?
just never give up.
Uiteraard ook druk bezig mey het omzetten van low density naar hijgh density residency/commercie.
Gewoon beginnen met een boerendorp met veel agrariers. Dan langzaam ombouwen en je dorpskern uitbreiden zou ik zeggen.
Heb momenteel 3 grote ziekenhuizen staan...clinics werken niet zo...
[ Voor 8% gewijzigd door Righteye op 12-01-2003 22:46 ]
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
density is hoe dicht het gebouwd wordtVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 20:10:
[...]
Dat had ik ook idd na een langere tijd, MAAR, ook op lowdensity komen nog steeds high-wealth gebouwtjes (incl. zwembad en patio e.d.). Dus ik snap nog niet zo goed het verschil tussen die zones. Dus, het heeft niet zozeer met rijk/arm te maken.
Bij mij zijn alle wegen roads maar bij 65000 inwoners helpt dat ook niet meer hoor- Traffic: Hield ik me vroeger niet echt mee bezig. Nu kijk ik regelmatig waar de knelpunten zitten, en maak van de streets -> roads. Dan worden ze gelijk weer groen. (Uiteraard wordt er wel meer geluid geproduceerd->noise). Verder had ik nooit echt een hooggebruik van mijn busstations. Nu zet ik ze op de plaats waar traffic in het rood staat. Er wordt dan direct goed gebruik vangemaakt, en het lijkt er op, of dat ook de verkeersdrukte op die punten wat mindert. Bij de city polls, stond verkeer daardoor altijd boven de 90% tevredenheid.
Education zijn niet echt de kosten, dat is met 2.800 wel op zijn bijna max. Health daarentegen is met 4.800 per maand op ongeveer 60% (van dat groene balkje).- Education: Heel veel tweaken! Alle overcapaciteit is kostbaar geld. Daarnaast moet je voordat je een school neerplant, eerst in 'Data' kijken, hoe oud de gemiddelde leeftijd in zo'n gebied is. Is die hoog, dan heeft een basisschool natuurlijk geen nut, en kun je beter een college ofzelfs een library neerzetten. Dus voordat je ergens iets aan education wilt doen, check dan ff in 'Data' wat de gemiddelde leeftijd is. Dat bespaart je weer onnodige uitgifte vooriets waar ze toch geen gebruik van kunnen maken. Dankzij mijn optimale tweak van education (leeftijd->juiste educatie) hadden ze minimaal een EQ van 180! Leverde gelukkig ook veel rijken en high-tec industry op.
Ik bouw vanaf het begin alleen high density- Bouwen != Bouwen. Check verloop van tijd ff naar je RCI welke zones ze echt vragen (low/med/hi). Ik ben regelmatig onnodig zones, gaan dezonen, en er iets anders neergezet. Hetzelfde geldt voor leegstaande huisjes. Gewoon rezonen die handel naar daar waar veel vraag is. Toen mijn bevolking namelijk intelligenter was geworden na verloop van tijd, zakte de vraag naar agriculture helemaal in. Die gebieden nemen ook kostbare ruimte in, dus had ik gerezoned naar commercial/industry (high).
En met genoeg parkjes kun je later bijvoorbeeld zo'n mooi stadium bouwen. Bomen zelf zijn ook erg handig tegen pollution, ik raad aan om bij het shapen van je map alvast veel bomen te planten (bomen = duur, redelijk- Parkjes! Kosten niets $5 p/maand, maar maken wel een wereld van verschil. Dus regelmatig in een wijkje ook een parkje bouwen.
Verwijderd
dan heb je er meer succes mee dan ik, bij mij is alles 0% in gebruik die bus stations. Moet ik nog iets speciaals doen na het plaatsen van de bushalte?- Traffic: Hield ik me vroeger niet echt mee bezig. Nu kijk ik regelmatig waar de knelpunten zitten, en maak van de streets -> roads. Dan worden ze gelijk weer groen. (Uiteraard wordt er wel meer geluid geproduceerd->noise). Verder had ik nooit echt een hooggebruik van mijn busstations. Nu zet ik ze op de plaats waar traffic in het rood staat. Er wordt dan direct goed gebruik vangemaakt, en het lijkt er op, of dat ook de verkeersdrukte op die punten wat mindert. Bij de city polls, stond verkeer daardoor altijd boven de 90% tevredenheid.
Busbudget voldoende hoog?Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 22:47:
[...]
dan heb je er meer succes mee dan ik, bij mij is alles 0% in gebruik die bus stations. Moet ik nog iets speciaals doen na het plaatsen van de bushalte?
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Al m'n vlakken blijven leeg

Die rampen zijn wel mooi trouwens, en die robot is gaaf, das die huishoud robot uit the sims
Hoe lost iedereen hier Traffic problemen op?
- Commute times
- Noise
- Congestion
Dus vooral met steden vanaf +/- 40.000 inwoners.
just never give up.
Verwijderd
Mijn gok is dat metro's wel zou moeten helpen, ze kosten weinig onderhoud maar erg veel om aan te leggentanzu schreef op 12 januari 2003 @ 23:02:
Korte versie van mn vraag:
Hoe lost iedereen hier Traffic problemen op?
- Commute times
- Noise
- Congestion
Dus vooral met steden vanaf +/- 40.000 inwoners.
Dat slaat nergens opVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 23:02:
Je vraagt om problemen als je een stad begint te bouwen met alleen high density gebouwen. Evolutie heet zoiets. Als je klein begint kun je later uitbreiden. Ik heb een redelijk goed lopende stad nu met allemaal gewone huisjes maar ook villa's ertussen.
[ Voor 36% gewijzigd door Koetjeboe op 12-01-2003 23:04 ]
Verwijderd

Iemand al gelukt om de sneeuwbergen te maken? (of zouden ze dat in de final er uitgehaald hebben
Verwijderd
Dit topic is gesloten.