Het Sim City 4 topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was iemand die vroeg hoe je Simcity in een venster kan spelen, dat kan alsvolgt:

1. Copy the SC4 shortcut to your desktop from the start menu
2. View the properties of the shortcut
3. Go to the shortcut tab
4. In the TARGET textbox, andd a space after the ....exe" part, then type in:
-w r800x600
5. OK...VOILA!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik weet hoe het zit met die Low Density/High Density.

Ten 1e is het alleen de dichtheid van bouwen. In vorige SC versies werden HiDensity zones geheid met grote flats bebouwd, das onrealistisch in dorpjes.

In SC4 houdt de density alleen maar in: Het maximum aan Density wat jij toelaat. Kies je Low, dan wordt het nooit een flat. Kies je High, dan begint het als een klein huisje, maar wordt wellicht ooit een enorm gebouw.

De waarde is iets losstaands, zowel Low and High Density kunnen heel rijk worden, sommige mensen wonen graag in een lux appartement, anderen in een losstaande villa. (Kijk bij RCI demands graph)

Toen ik SC4 net had was ik teleurgesteld over al die dorpsachtige huisjes, maar gelukkig zag ik stadsvorming :)

Trouwens, Trafficproblem:
Metro heb ik al, werkt niet echt... Busstops doen al helemaal weinig... Highways zijn IMO niet te betalen... Mijn stad gaat gewoon failliet door het abandoned fenomeen!

Nog een vraag:
Maakt het veel uit als bepaalde wijken slecht zijn? Als je soms even geld wilt genereren, kost zo'n school om alles op peil te houden meteen zoveel... (clinic nog meer!)

just never give up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tanzu schreef op 12 januari 2003 @ 23:12:
Ik weet hoe het zit met die Low Density/High Density.

Ten 1e is het alleen de dichtheid van bouwen. In vorige SC versies werden HiDensity zones geheid met grote flats bebouwd, das onrealistisch in dorpjes.

In SC4 houdt de density alleen maar in: Het maximum aan Density wat jij toelaat. Kies je Low, dan wordt het nooit een flat. Kies je High, dan begint het als een klein huisje, maar wordt wellicht ooit een enorm gebouw.

De waarde is iets losstaands, zowel Low and High Density kunnen heel rijk worden, sommige mensen wonen graag in een lux appartement, anderen in een losstaande villa. (Kijk bij RCI demands graph)
Even nog een vraagje, als je het uitgebreide RCI-overzicht bekijkt, dan zie je van die tekentjes achter de residential balken staan. Zijn dat de wealth-tekentjes?

en hoe werkt dit precies?
Building names

What politician doesn't want to be immortalized someday with his or her name attached to prominent buildings? Or maybe you would rather name SimCity buildings after real buildings in your own city. And then, what about the attaching the name of your boss or annoying sibling onto a toxic waste dump? In SimCity 4 you can name any building anything you like.

This is a simple, subtle thing but also very powerful. You can establish themes and running jokes across your city, leaving hints and reminders for you or others (if you exchange your city) to discover. Even tell stories through your buildings. (I wonder if you will guess the idea behind the default building names?)
(Uit een interview met een designer van SC4)

en nog even voor de ppl die afvragen waar de sky-scrapers blijven. Sim City is echt meer een dorp-spel geworden, dan een stad. Hence:
Another key characteristic of buildings is their longevity. Buildings have a tendency to stay around for quite sometime. In SimCity 3000, buildings would pop on, pop off, and be switched out entirely when abandoned. Now, the building is constructed, hangs out for a while, and when times get tough, decays. No more swapping in the gaud awful, ugly purple monstrosity, thank you
But the point really is, when you pan away from an area, whether it's to place a park, dispatch the mayor, or to have lunch, you can come back, say 30 years later, and still recognize the neighborhood. You might not like it much, but yeah, it's the same place.
It means we are taking practically every step to give you the opportunity to make your city your way. No more Houstons that look like Tokyos that resemble Los Angeles. It is your city, 'nuff said

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:39

Keida

dr.

Ik vind het dus een vet goed spel, en eindelijk een uitdaging.. Ben nog niet verder gekomen dan 20000 inwoners...

Ik zit vooral met het probleem dat ik zo verrekte snel verlies maak.
- Hospital: 1200
- Fire station: 125
- Police station: 250
- School: 400
etc
En dan te weinig inkomsten, zelfs met al die Business deals...

Gebruiken jullie direct heel veel low density? Om veel inwoners te hebben? Maar dan zit je direct met werkloosheid... Maw ik heb de balans nog niet echt gevonden....

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nog ff 3 shotjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/sc4_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/sc4_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/sc4_3.jpg

Volgens mij kijken ze bij die Drive-Inn bios naar Independance Day 8-)

BTW Ik heb nu 34.000 inwoners :7

[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 12-01-2003 23:42 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een school hoeft geen 400 per maand te kosten. Je kan (en moet eigenlijk) de prijs helemaal aanpassen als je wilt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 20:49
over die zones, volgens mij wordt gewoon alles gebouwd op hi density, ik heb alleen maar hi density en krijg naast flats ook gewoon huizen, van klein tot kasteel
mijn stadje loopt goed, 16.000 inwoners, top educatie, veel high-wealth en veel hi-tech industrie, alleen nog geen wolkenkrabbers (die komen vast wel bij meer inwonders) echt veel winst maak ik niet want die gebruik ik om het voorzieningen nivo op te krikken. Op het moment heb ik alle balkjes ver in het groen, behalve grondprijs. iemand een idee hoe ik die kan opkrikken?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Oei oei oei oei, een toppertje hoor :o
Jammer dat ik midden in een tentamen week zit :|
Nou ik heb al zin in volgende week, super spel... zo te zien zelfs beter als 2000 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah, ik ben weer failliet, ik had 3 van die bussines deals en al die gebouwen had ik helemaal aan de andere kant van de map gezet naast elkaar, en toen kwam er een brandje die de heleboel in lichterlije zette, weg inkomsten :'(

Die bushaltes waar ik het eerder over had word elke maand de volle mep voor betaald maar nog gaat iedereen met de auto met als gevolg files, veel geluid en veel pollution. ALs ik het zo lees ben ik niet de enige die er last van heeft :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Woei morgen maar 5 uurtjes school (13:00 thuis als t meezit), daarna lekker SC4-en :D

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We komen alweer in de buurt van de 1000 posts, misschien is het handig om een FAQ te maken voor de openingspost van het volgende topic

Ik ben al half begonnen, maar misschien heeft iemand anders ook al iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 16:30

Akerboom

Codito, ergo sum

Mijn waterleidingen klappen heel de tijd.
Ik kan ze blijven maken en heel de tijd ondergronds de slechten stukken op voorhand repareren maar ik heb liever dat dit automatisch gaat. M'n funding is naar mijn mening genoeg.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TormentoR schreef op 13 januari 2003 @ 00:34:
Mijn waterleidingen klappen heel de tijd.
Ik kan ze blijven maken en heel de tijd ondergronds de slechten stukken op voorhand repareren maar ik heb liever dat dit automatisch gaat. M'n funding is naar mijn mening genoeg.

Iemand een idee?
Uit ervaring met de vorige versies moet de financiering van 'transportation' 100% zijn.

ps: wat betekent 'codito'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 00:37:
[...]

Uit ervaring met de vorige versies moet de financiering van 'transportation' 100% zijn.
Volgens mij is dat al zo en zou een advisor daar dan niet over moeten gaan zeuren?
ps: wat betekent 'codito'?
I Code, therefore I am (CODITO ERGO SUM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TormentoR schreef op 13 januari 2003 @ 00:41:
[...]

Volgens mij is dat al zo en zou een advisor daar dan niet over moeten gaan zeuren?
Misschien is er in deze versie nog een andere factor bijgekomen. Een tekort aan laag opgeleide arbeiders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 00:48:
[...]

Misschien is er in deze versie nog een andere factor bijgekomen. Een tekort aan laag opgeleide arbeiders misschien?
nah, bij mij zijn ze nog niet erg slim :+

maar ik denk dat ik gewoon te krenterig ben met m'n centen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Stond niks :X

Was iets te traag...

[ Voor 79% gewijzigd door Willybubba op 13-01-2003 01:07 . Reden: Foutjuh ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
het is toch pas goed als alle RCI meters op 0 staan? ik zie op al jullie screens steeds maar +balken in jullie RCI meters staan. daar heb ik dus ook last van en ik blijf maar woonwijken bouwen (grote, dense woonwijken) maar het blijft een +balk

hoe kun je zien hoeveel energie er gedraint wordt, zodat je weet hoeveel poen je je energiecentrales moet geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CU2morO schreef op 13 januari 2003 @ 01:23:
het is toch pas goed als alle RCI meters op 0 staan? ik zie op al jullie screens steeds maar +balken in jullie RCI meters staan. daar heb ik dus ook last van en ik blijf maar woonwijken bouwen (grote, dense woonwijken) maar het blijft een +balk

hoe kun je zien hoeveel energie er gedraint wordt, zodat je weet hoeveel poen je je energiecentrales moet geven
Plus-balken zijn goed, min-balken zijn slecht, Nul-balken zijn maar zó. Je doet 't dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
RCI geeft toch aan of er vraag of overschot naar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel simcity 4 nu al 2 dagen en is echte de moeite waard! alleen iedere keer als ik online wil spelen krijg ik een 404 ;-) zeker nog niet gemaakt... of wel nog weekje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dit is nou echt zo'n spel die ik de moeite waard vind om legaal in de winkel te kopen :). En niet om te patsen met een legale versie, of om de boekjes, nee ik koop m echt om de makers te steunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CU2morO schreef op 13 January 2003 @ 01:32:
RCI geeft toch aan of er vraag of overschot naar is?
Plus geeft aan dat die groep graag naar jouw stad wil verhuizen. Min betekent het tegenovergestelde. Dus plus is goed, zelfs, over liever gezegd, juist als je niet aan de vraag kunt voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik krijg last van het bekende probleem dat ik ook al eens met oudere versies van simcity had, namelijk het nieuwere deel van de stad floreert, maar het oude deel sterft af
er is vraag naar industrie, maar aan die kant van de stad staat alles leeg
hoe kan dat? vluchten industrieen voor hun eigen vervuiling?
als ik op het vakje klik zijn alle andere factoren die er staan prima, zoals transport afstand en criminaliteit enzo, maar bouwen ho maar
onder tussen zijn kereltjes in nabijgelegen huizen werkloos, en die gaan dan dus uiteindelijk ook leeg staan. Een landingsbaan bouwen in het gebied haalde ook niets uit, en de adviseurs gillen alleen maar dat alles zo goed gaat dus daar heb ik ook niks aan

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets had ik net ook met een nieuw probeersel. Ik bouwde een industrieel stadje, had geen education/healthcare oid. Ging prima 12.000 inwoners en 800$ winst p/maand (zonder businessdeals, en 7% belasting). Op een gegegeven moment d8 ik, laat ik toch maar voor wat education zorgen, met het gevolg dat al mijn simmers wel goed opgeleid waren, maar niet meer in hun woningen wouden (low-wealth) :( ging mijn hele stad in eens bankrupt. Dus ik had ook geen geld meer voor low-density zones waar die rijke graag in willen. *zucht*. Die balance van de game had wel _iets_ beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 00:33:
We komen alweer in de buurt van de 1000 posts, misschien is het handig om een FAQ te maken voor de openingspost van het volgende topic

Ik ben al half begonnen, maar misschien heeft iemand anders ook al iets?
Yup, deze guide voor beginners:

http://129.21.144.193/simcity4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 10:26

Zoefff

❤ 

Kan iemand me misschien uitleggen, wat betekenen al deze balkjes in deze graph?!

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/image012.jpg

Residential en Industry begrijp ik nog wel, maar waar komen die 5 balkjes van commercial vandaan?!

R-$ = Low density residential
R-$$ = Medium density Residential
R-$$$ = High density Residential

I-Ag = Agriculture
I-D = High density Industry
I-M = Medium density Industry
I-HT = HighTech Industry

Heb ik dat goed, of niet? Maar wat betekenen de vijf verschillende commercial balkjes...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

goeie smorgens !

had ook nog ff een vraag, ik heb in bijna al mn industriegebieden "steel drums" staan, weet iemand wat het is ?? en als het schadelijk is hoe ik het weg krijg :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Fuck heb ik het spel eindelijk binnen, hebben we een aantal tentames deze week :( . Dat wordt eerst blokken en dan pas spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Zoefff schreef op 13 januari 2003 @ 07:23:
Kan iemand me misschien uitleggen, wat betekenen al deze balkjes in deze graph?!

[afbeelding]

Residential en Industry begrijp ik nog wel, maar waar komen die 5 balkjes van commercial vandaan?!

R-$ = Low density residential
R-$$ = Medium density Residential
R-$$$ = High density Residential

I-Ag = Agriculture
I-D = High density Industry
I-M = Medium density Industry
I-HT = HighTech Industry

Heb ik dat goed, of niet? Maar wat betekenen de vijf verschillende commercial balkjes...
Bijna!

die $jes staan voor de welvaart van de bewoners; $$$ zijn dus de rijken

Cs staat voor Commercial Shops, dus gewone winkels voor de bewoners
Co zijn de kantoorgebouwen

I-Ag, de boerderijen
I-D, fabrieken die spul maken wat in de stad zelf gebruikt gaat worden (D voor domestic)
I-M, massaproductie (?) Dus de exporterende tak van de industrie
en dan blijft de HighTech nog over :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Even over de muziek ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind het echt super lekkere melodietjes. Zeker nadat ik ze vervangen had voor mij eigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Zo heb ook het weekend kans gehad om het eens goed te spelen.
Had donderdag een post met "vragen mag" dat wil dus niet zeggen Warez requests op mn email!!!! Heb er wel een stuk of 40 gekregen.

Heb nu al een aantal leuke steden. 1 volledige industiestad (smog smog smog) een sleepers stad met 24000 inwoners en een commerciele stad met 40.000 inwoners.

Wat ik vooral merk is dat je rustig te werk moet gaan. Je begint met simpele stroom en water voorzieningen. Geen scholen geen politie (maybe een brandweer, eigen keus)
Dan zet je je stadje neer. Niet teveel je moet zeker wel de helft van je centen overhouden.
Laat dat even ontwikkelen. Als het goed is speel je op een gegeven moment weer quite of maak je winst.
Ga nu even rustig zitten en ga geld verdienen dat je zo weer 50k uit kan geven. En klappen kan opvangen van de tijdelijke extra kosten.

Als de vraag naar residential nog steeds groot is ga je nu verder met onderstaande.

Dan gooi je een groot ziekenhuis neer. En je past de funding aan. Flink naar beneden dus want je hebt toch nog niet zoveel patienten. En ook ambu funding flink naar beneden dat het precies je stadje omarmt. Ook bouw je een school en wat parkjes. Zorg dat al je residential binnen de grenzen zit van je school, ziekenhuis etc etc.

Als er nu vraag is naar commercial of industrial. Ga je dit maken. Dan hoef je nog niet bovenstaande te doen.

Het punt is is dat je op het moment dat een wijk is uit ontwikkeld is je nog steeds geld moet verdienen of quite spelen. Hier moet je dus erg goed op letten. In het begin dus zo weinig mogelijk services.
Ook je taxes kan je wel wat opvoeren. Probeer dit uit en kijk dan wat voor effect het heeft op je RCI.

Ook een garbage incenerator is handig. Kost wel wat maar je krijgt er en stroom mee en je bent af van vuilinsbelten. Dus 1 is altijd handig. Want het exporteren van je afval of een vuilnisbelt is ook duur.

Hoop dat jullie wat aan mijn ervaringen hebben.

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:15
ik heb em gister ff gespeeld.. was lastiger dan ik dacht :D vandaag maar ff verder

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, hbe een vaag probleem.

Ik was weer eens mijn stadje aan het uitbreiden; dus moest ik mijn pijpleiding (voor het water) weer ff doortrekken. Maar wat zie ik dan. Aan de andere kant van de map komen er opeens gedeeltes wat geen water heeft. De pijpen daar worden NIET afgebroken, maar hun bereik lijkt opeens kleiner.

IK dacht, ok, mischien heb ik ene beejte teveel pijpen nergelegd (was ene beetje kris kras door elkaar), dus alles weggegooid en dan alleen maar lange rechte stukken neergelegs; maar hetzelfde.

Ok, dacht ik; mischien zijn er niet genoeg waterpompen om voor genoeg druk te zorgen. Toen dit begon was net mijn de ccapaciteit van mijn enige waterpomp overschreden. Maar zelfs toen ik er 3 of 4 waterpompen had, bleef dat bij het bouwen van waterleidingen in andere gedeeltes het bereik van waterleidingen minder werd.

Dus, hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 10:39:
Hmm, hbe een vaag probleem.

Ik was weer eens mijn stadje aan het uitbreiden; dus moest ik mijn pijpleiding (voor het water) weer ff doortrekken. Maar wat zie ik dan. Aan de andere kant van de map komen er opeens gedeeltes wat geen water heeft. De pijpen daar worden NIET afgebroken, maar hun bereik lijkt opeens kleiner.

IK dacht, ok, mischien heb ik ene beejte teveel pijpen nergelegd (was ene beetje kris kras door elkaar), dus alles weggegooid en dan alleen maar lange rechte stukken neergelegs; maar hetzelfde.

Ok, dacht ik; mischien zijn er niet genoeg waterpompen om voor genoeg druk te zorgen. Toen dit begon was net mijn de ccapaciteit van mijn enige waterpomp overschreden. Maar zelfs toen ik er 3 of 4 waterpompen had, bleef dat bij het bouwen van waterleidingen in andere gedeeltes het bereik van waterleidingen minder werd.

Dus, hoe komt dat?
Zorg in ieder geval dat uw waterpompen stroom hebben EN aan zoet water gelegen zijn. Anders is het waternet minder efficient en vatbaar voor droogten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
heeft iemand al geprobeert met de music die in sc4 word gebruikt.kan je daar ook andere mp3tjes neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
chieltje schreef op 13 January 2003 @ 11:18:
heeft iemand al geprobeert met de music die in sc4 word gebruikt.kan je daar ook andere mp3tjes neerzetten?
als je nou gewoon het topic eerst ff doorleest :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
johnny.xxx schreef op 13 januari 2003 @ 11:25:
[...]

als je nou gewoon het topic eerst ff doorleest :Y)
Gelukkig zijn het maar bijna 1000 replies... (maar met "aantal replies op 1 page: 999" en ctrl+f kom je al een heel eind ;))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieltje schreef op 13 January 2003 @ 11:18:
Volgens mij is dit echt zo'n non-functie en kun je de muziek gewoon uitzetten en Winamp op de achtergrond laten spelen. Nèt zoals in bijna elk ander spel dat ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Oew jongens , blijf komen met die tips.

Het is me gelukt om een stad te bouwen met zo'n 15000 inwoners, maar vanaf dat moment ging het gauw bergafwaarts. Weinig inkomsten (of anders gezegd teveel uitgaven).

Hoe voorkom je dat gebouwen zwart worden?
En hebben seaports en airstrips zin? Want ze zijn duur om te bouwen én te onderhouden.

En een faq is, zoals hierboven reeds vermeld, denk ik ook een erg goed idee.

Oh ja, laatste vraag; jullie verbinden twee steden met elkaar, he? Maar is dat dan 1 stad in 1 regio of twee steden in 1regio (want dat kan toch niet)?

En als het 1 stad in 1 regio is, hoe hou je dan in godsnaam twee steden in de gaten én florerend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T

Tribal_T

Dionysos schreef op 13 January 2003 @ 12:52:
Oew jongens , blijf komen met die tips.

Het is me gelukt om een stad te bouwen met zo'n 15000 inwoners, maar vanaf dat moment ging het gauw bergafwaarts. Weinig inkomsten (of anders gezegd teveel uitgaven).

Hoe voorkom je dat gebouwen zwart worden?
En hebben seaports en airstrips zin? Want ze zijn duur om te bouwen én te onderhouden.

En een faq is, zoals hierboven reeds vermeld, denk ik ook een erg goed idee.

Oh ja, laatste vraag; jullie verbinden twee steden met elkaar, he? Maar is dat dan 1 stad in 1 regio of twee steden in 1regio (want dat kan toch niet)?

En als het 1 stad in 1 regio is, hoe hou je dan in godsnaam twee steden in de gaten én florerend?
Als je in 1 stad speelt speel je niet in de ander :P

D.w.z. dat als je in de ene speelt de ander gewoon niets doet (tijd staat stil)
Maar de zoning die je in de andere stad hebt word nog wel gebruik voor degene waar je in speelt.

Als je je stad uitbreid moet je eerst zorgen dat je genoeg geld hebt om een groter stuk te doen. Dan de zoning leggen. Pas als die volgebouwt is ga je extra services maken, uiteraard binnen je budget. Zorg wel dat wanneer je een nieuwe zone gaat maken je alvast rekening houd met het plaatsen van service gebouwen (slopen is duur en zonde), ook opletten naar de reikwijdte van je service gebouwen, zorg dat ze elkaar zo min mogelijk overlappen

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Thanx; eigenlijk ook wel logisch dat de tijd in de andere stad dan stil staat (maar ja , ze zeiden hoge moeilijkheidsgraad he? :P )

Maar is slopen zo duur dan?

Dus het slopen van zwarte gebouwen is ook niet slim? Want slopen is duur en er komt waarschijnlijk niks beters voor terug, want anders werden die gebouwen niet zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T

Tribal_T

Dionysos schreef op 13 January 2003 @ 13:04:
Thanx; eigenlijk ook wel logisch dat de tijd in de andere stad dan stil staat (maar ja , ze zeiden hoge moeilijkheidsgraad he? :P )

Maar is slopen zo duur dan?

Dus het slopen van zwarte gebouwen is ook niet slim? Want slopen is duur en er komt waarschijnlijk niks beters voor terug, want anders werden die gebouwen niet zwart?
Als je gebouwen zwart zijn, staan ze leeg, of het is errug vies :)
Maar je kan die gewoon laten staan, want als er weer iets/iemand inkomt word het pand gerenoveerd. Dus is altijd beter om gewoon te laten staan.

Wat ik handig vond is ook snel beginnen met bushokkies, dingen kosten praktisch niets en leveren toch een leuk zakcentje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 17-09 20:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Tribal_T schreef op 13 January 2003 @ 13:25:
[...]

Als je gebouwen zwart zijn, staan ze leeg, of het is errug vies :)
Maar je kan die gewoon laten staan, want als er weer iets/iemand inkomt word het pand gerenoveerd. Dus is altijd beter om gewoon te laten staan.

Wat ik handig vond is ook snel beginnen met bushokkies, dingen kosten praktisch niets en leveren toch een leuk zakcentje op.
Waar plaats jij bushokjes? Adviseur zat te zeiken dat ie niet gebruikt werd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T

Tribal_T

Mjah op de drukke gebieden in de woonwijken en beetje verspreid in commercial en industrial. Levert mij op dit moment zo'n 500 per maand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 10:26

Zoefff

❤ 

Jaahaaa :*)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/simcity4/hitech.jpg

Het is * Zoefff gelukt om Hi-Tech industrie te krijgen :)

*geeft zichzelf een schouderklopje*

Heel handig is overigens de "Desirebility-map", maak er erg veel gebruik van :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Tribal_T schreef op 13 January 2003 @ 13:46:
Mjah op de drukke gebieden in de woonwijken en beetje verspreid in commercial en industrial. Levert mij op dit moment zo'n 500 per maand op
Serieus? 500 winst???

Das best veel.

Ik ga maar een nieuwe stad beginnen....any tips om goed te beginnen? (naast de tips die hier al staan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tribal_T schreef op 13 januari 2003 @ 13:46:
Hoe kan het geld opleveren :? Leg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij ook gelukt om High Tech industrie te krijgen. Niet zo heel moeilijk. Je moet het gewoon in de buurt van hoogopgeleide mensen (er moet dus een school en high school in de buurt staan) bouwen. Een van de gebouwen heet Kane's Tibirian :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/panthon/Coastal-ViewHT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo .. heb net het spel besteld bij Dimensionplus. Met SimCity 2000 heb ik me maanden vermaakt. Kon ik niet zeggen van SimCity 3000. Hoop dat ik met deeltje 4 dat plezier weer terugkrijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in de PC games gelezen dat wanneer je twee kleine steden in aanliggende regios bouwt en vervolgens je eigen stad weer daaraan vastplakt dat je dan gemakkelijk stroom en water kunt verkopen aan je eigen gemaakte steden. Dit levert je gemakkelijk geld op en dan kun je een stad goed ontwikkelen. Voor die anderen staat de tijd toch stil. Heb het zelf nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 14:17:
Het is mij ook gelukt om High Tech industrie te krijgen. Niet zo heel moeilijk. Je moet het gewoon in de buurt van hoogopgeleide mensen (er moet dus een school en high school in de buurt staan) bouwen. Een van de gebouwen heet Kane's Tibirian :)

[afbeelding]
Zijn dat allemaal parkjes die er tussen staan? En zo ja, waarom? Is dat zo belangrijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de grondprijs denk ik (parken = hogere grondprijs in voorgaande delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionysos schreef op 13 januari 2003 @ 14:30:
[...]

(over dat hi-tec gebouwtje)

Zijn dat allemaal parkjes die er tussen staan? En zo ja, waarom? Is dat zo belangrijk dan?
Dat bouwen ze zelf (het hoort bij het gebouwtje). Althans bij mij gebeurde dat regelmatig :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 09-09 15:22
O-)

[ Voor 97% gewijzigd door Warfare op 13-01-2003 14:49 . Reden: geen ali praktijken... @ your service ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warfare schreef op 13 januari 2003 @ 14:44:
Weet iemand het verschil tussen de "winkels" Deviance en de *proper* version. nfonews sprak er in elk geval over.
We zouden het over Sim City 4 hebben.. niet ali illegali praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah ik heb vele malen geprobeerd om winst te maken maar het lukt me maar niet om echt redelijk winst te maken....

Hoe moet ik beginnen ...wil ik teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 02:11:
Zoiets had ik net ook met een nieuw probeersel. Ik bouwde een industrieel stadje, had geen education/healthcare oid. Ging prima 12.000 inwoners en 800$ winst p/maand (zonder businessdeals, en 7% belasting). Op een gegegeven moment d8 ik, laat ik toch maar voor wat education zorgen, met het gevolg dat al mijn simmers wel goed opgeleid waren, maar niet meer in hun woningen wouden (low-wealth) :( ging mijn hele stad in eens bankrupt. Dus ik had ook geen geld meer voor low-density zones waar die rijke graag in willen. *zucht*. Die balance van de game had wel _iets_ beter gekund.
dat van low-density zones is volgens mij onzin, ik het florerende deel van de stad stikt het van de villa's kastelen en high-wealth appartementencomplexen op de high-density residential zones. Als simmers niet meer goedkope woningen willen vervangen ze die op dezelfde zone voor dure Ik zou verwachten dat de nu hoog opgeleide kereltjes in het niet-florerende gedeelte vanzelf wel hi-tech industrie zouden aantrekken, maar die wil daar niet heen, waarschijnlijk vanwege de vervuiling. De vieze industrie heb ik ondertussen weggepest met hoge belastingen en een anti-luchtvervuilings ordinance, maar ik heb niet gecheckt of de vervuiling blijft als alles leegloopt
Eenofander high-tech lab dat ik kreeg heb ik midden tussen de dooie industrie geplant, maar ook dat had niet het gewenste resultaat.
straks ga ik proberen: alles slopen om de vervuiling weg te krijgen, of taxes op vieze industrie maar weer omlaag om die fabrieken terug te krijgen (maar dan krijg ik die vervuiling weer), of taxes op schone industrie omlaag (eventueel i.c.m. slopen) en misschien wat boompjes planten om de lucht wat te filteren.
wat niet werkte: een landingsbaan (ik was in no-time failliet). een haven lijkt me onnodig want de freight trips zijn short

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 14:52:
nah ik heb vele malen geprobeerd om winst te maken maar het lukt me maar niet om echt redelijk winst te maken....

Hoe moet ik beginnen ...wil ik teveel?
* Sport_Life heeft hetzelfde probleem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionysos schreef op 13 januari 2003 @ 14:30:
[...]

Tribunal heeft gelijk. De HT-I is zo schoon dat ze hun eigen parkjes aanleggen. :)

Net een university aangeboden gekregen en gebouwd. Echt een enorm gebouw. De educatie schiet ook omhoog. Deze screen is net niet helemaal ingezoomd
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/panthon/Coastal-View-Oct.jpg

Hier is mijn City Hall. Wat doet dit gebouw eigenlijk??
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/panthon/Coastal-View-May.jpg

Oh ja nog een tip. Bouw geen landfill in je hoofdstad. Dat had ik eerst gedaan, en toen ik daar gebouwen wilde plaatsen kon dat niet. Je kan landfill niet vernietigen als ie vol is. Dus toen ben ik begonnen met al mijn garbage naar de industrie regio te exporteren. Toen heb ik twee recycle gebouwen gemaakt. En pas na twintig jaar was mijn landfill leeg en kon ik het dezonen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
nog een vraagje: ik heb een nieuw gebied gestart, en daarvan in 1 deel mijn stad gebouwd
dus in principe geen buursteden, maar wel aan de rand van mijn gebied, dus misschien verbinding met het buitenland.
hebben verbindingen met de buitenwereld dan helemaal geen zin? en kosten die veel geld/maintenance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 15:05:Oh ja nog een tip. Bouw geen landfill in je hoofdstad. Dat had ik eerst gedaan, en toen ik daar gebouwen wilde plaatsen kon dat niet. Je kan landfill niet vernietigen als ie vol is. Dus toen ben ik begonnen met al mijn garbage naar de industrie regio te exporteren. Toen heb ik twee recycle gebouwen gemaakt. En pas na twintig jaar was mijn landfill leeg en kon ik het dezonen :)
is een heel bekend probleem uit sc3000. heel irritant als je dat niet weet :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 16-09 19:16

bAdmuTs

mAzE

Ik vind het tot nu toe een zeer :9~ spel maar ik bak er geen zak van, eerste keer binnen 2 min stad zonder geld en nu gaat het al iets beter maar ik maak nog steeds 1500 verlies :(. Met andere woorden, ik snap er nu gewoon geen zak van.

Is het niet makkelijk om een faq te maken (door mensen die het goed begrijpen) zodat de nieuwelingen makkelijker kunnen beginnen :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Woei, eindelijk winst :D Met ~3000 inw. heb ik een winst van 500 :*)

Nog ff een tip voor de mensen die ook nog geen winst hebben gehaald; als je met een nieuwe stad begint maak dan een grote Residental zone, heel weinig commercieel gebeuren en ook veel industrie :). Ik had steeds teveel commerciele zones waardoor daar niet gebouwd werd, maar ik had wel kosten gemaakt :)

Ik krijg nu steeds meer koffers met rode strepen erdoor boven de huizen terwijl ik wel genoeg industrie/commercieel gebeuren heb, iemand tips ?

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 13-01-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
wordt het trouens niet langzaamaan tijd voor deel 2? we zitten al bijna op 1000 posts :) en nog steeds heb ik hem niet :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Breepee schreef op 13 January 2003 @ 15:47:
wordt het trouens niet langzaamaan tijd voor deel 2? we zitten al bijna op 1000 posts :) en nog steeds heb ik hem niet :( :)
Ik bied me wel aan om een startpost te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
eMAeRCe schreef op 13 January 2003 @ 15:49:
[...]

Ik bied me wel aan om een startpost te maken :)
ik hou je niet tegen :) ik weet er helaas toch nog te weinig vanaf ;( overleg even met de modjes, zou 'k zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31
eMAeRCe schreef op 13 January 2003 @ 15:46:Ik krijg nu steeds meer koffers met rode strepen erdoor boven de huizen terwijl ik wel genoeg industrie/commercieel gebeuren heb, iemand tips ?
Dat is dan waarschijnlijk bij de rijkere huizen. Probeer betere banen te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RobbertC schreef op 13 januari 2003 @ 15:57:
[...]
Dat is dan waarschijnlijk bij de rijkere huizen. Probeer betere banen te creëren.
En hoe creeer ik die? Ik heb genoeg industrie aangelegd, genoeg scholen maar nog steeds hebben ze geen baan :(

Trouwens; ik weet nu wat die 'achtbanen' op de akkers van de boeren zoals hieronder zijn, dat zijn sprinkler installaties, ofwel gewoon water waar ze het land mee besproeien :D
Afbeeldingslocatie: http://www.rsmagazine.nl/~marc/sprinkler.JPG

Uitslaande brand :( Mn kazerne stond helemaal aan de andere kant van de stad, dus had ik er maar snel ff een bij gebouwd :7
Afbeeldingslocatie: http://www.rsmagazine.nl/~marc/simcity/fire.JPG

[ Voor 60% gewijzigd door Sport_Life op 13-01-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:51

Masterfvz

AKA Freakazoid

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jm.van.zee/stadje.JPG

Het gaat eindelijk een beetje goed! Kep amper gezeur van me advisors en me financien gaan wel aardig. Op een gegeven moment maakte ik 1200 winst! Maar een paar maanden later maakte ik opeens 100 verlies :S Waar kan dat aan liggen?? de oogsttijd ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Masterfvz op 13-01-2003 16:26 ]

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T

Tribal_T

Jup als je stad veel agriculture hebt, zit je vast aan seizoens werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
Ag is niet liev... ik had het een jaar ofzo en mensen in de buurt smeerde em vanwege enorme watervervuiling :s

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:03

DataCopy

Dum vita est spes est

Weet iemand al iets over de besneeuwde bergen van een eerdere vraagsteller? Is dat inderdaad nog mogelijk in de uiteindelijke gereleasde versie?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, dat wil ik ook wel weten :)
Lijkt me best leuk, zo sneeuw op je bergen, of gewoon op het landschap.

In Sim City 2000 kreeg je berichtjes: Sunny, Windy, Rainy, Storm,...
Hadden ze nu in SimCity 4 geen weather simulator kunnen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Godver, ik wil mijn snelwegen kunnen aansluiten op kleine weggetjes, maar nu moet ik dat doen met behulp van vage afslagen wat ik oerlelijk is. Kan 't echtn iet zo dat de weg 'overloopt' weer naar de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is er juist een Sim doodgevallen en wordt opgevolgd door "The 2nd"... een of andere familielid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Deel2 blijkt er al te zijn :?
Hier maar verder: Het Sim City 4 topic - Deel II
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.