[LCD] SED1330/T6963c inkoopactie Part II

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 915 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 05:12:
[...]

Dit is niet de juiste, dit is een Hell blauwe, blauw/blauw.... En het gaat om de white/blue....

Het principe is wel hetzelfde alleen het lettertype is anders....
Hhmmm....misschien is het handig om dit op de site erbij te zetten. Ik dacht namelijk dat het plaatje van de LCD was die ik besteld had.
Je hebt dus geen plaatje van de echte LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 19:04:
Een korte extra vraag, maar eerst wat achtergrond info:

Ik heb een aantal comp's hier staan en deze draaien allemaal onder Debian. Ik ben geen linux-guru maar zeg niet dat ik niet vage hardware kan aansluiten.

Mijn vraag;

Draaien die super gave displays ook met lcdproc? Ik ben met name in de bleu/white versie met de t6963c geintreseerd en zou er graag 1 of 2 willen bestellen. Maar een voorwaarde is dat hij het wel onder linux met lcdproc doet.

B.v.d. Golf
Zover ik de info gelezen heb, support LCDProc ook de graphic LCD's
check freshmeat.net search > LCD dan vindt je genoeg progies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 09:23:
Kleine opmerking/vraag:

Ik zie veel casemods met LCD scherm er in gebouwd maar zonder bescherming voor het LCD. Nu is dit misschien niet echt nodig maar ik had er zelf graag een plexiglas plaatje ervoor gemonteerd om krassen en druk op het LCD scherm zelf te vermijden.

Kan iemand mij zeggen of dit geen invloed heeft op het beeld? Reflecties of zo die de leesbaarheid verminderen?

Heb zelf geen LCD liggen maar zou iemand dat voor mij eens kunnen testen? Gewoon een plexi-plaatje van 2 of 3 mm ervoor houden en zien of het beeld nog goed is. Eventueel het plaatje wat verder van het LCD houden en nog eens checken, tis namelijk niet de bedoeling dat het plexi tegen het glas van de LCD komt, een mm of 3 afstand ertussen lijkt me goed.

Het zou leuk zijn om dat eens te weten, dus als iemand zich geroepen voelt _/-\o_
Niemand :?
Of heeft iedereen over deze post gekeken? :X
Of negeren jullie mij? :+

offtopic:
Had minstens een antwoord verwacht van een van GoT heen gegane persoon, maar die is blijkbaar echt weg, iemand contact gehad ermee, BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 18:44:
[...]

offtopic:
Had minstens een antwoord verwacht van een van GoT heen gegane persoon, maar die is blijkbaar echt weg, iemand contact gehad ermee, BTW?
just came home, zal dalijk el es proberen op mn 4x40 char

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 18:44:
[...]

offtopic:
Nee hoor... het is goed mogelijk.... Ik heb alleen geen pics meer helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Plexiglas geeft geen verschil in beeld. Aangezien goed geperst plexi net glas is. Ik zal straks als ik tijd en zin heb wel foto's maken met plexi voor LCD.

offtopic:
/me is nog vet pissed vanwege wat opmerkingen in ander topic.

Ik zal dus sporadisch reageren als ik echt zin heb

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt alleen last van dat stukje plexi als er een lichtbron in gereflecteerd wordt... Hetzelfde als bij de glazen voorkant van een monitor.. Ik heb op m'n laptop bijna geen last van reflectie, zit een speciaal laagje voor... maar direct licht (vooral zonlicht) maakt het beeld echt een stuk slechter leesbaar... Ik ben zelf ook van plan om m'n LCD en TFT displays af te dekken met een brok plexi.. ook i.v.m. de kwetsbaarheid van de displays...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Net terug van 2 weken vakantie, kost me toch weer meer dan een uur om bij te lezen...

ff over evt. bescherming van de LCD. Hoe gevoelig voor krassen is nauw zo'n LCD??

* De_Haas is aan 't praktiseren over hoe ie zijn toekomstig LCDtje in ze kees gaat beunen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Okee zoals gevraagd een kleine test setup:

Setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Setup_Plexi_LCD.JPG

Zonder plexi, schuin en recht er boven:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Setup_schuin.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/setup_rechtboven.JPG

Met plexi, schuin en recht er boven (let op de reflectie en die gast met die digicam):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Setup_Plexi_schuin.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Setup_plexi_rechtboven.JPG

Hoop dat dit de kijk op plexi voor LCD wat "helderder" maakt.

Aanvulling:

Text staat op de kop vanwege het feit dat anders kabels te kort waren of ik niet kon fotograferen vanaf die positie. Zat nogal lastig daarom zijn foto's ook iets bewogen. Maar denk dat de strekking duidelijk...... Ut maakt geen verschil. eerlijk gezegd vind ik het zelfs netter en mooier.

[ Voor 0% gewijzigd door MR_VIPER op 30-08-2002 20:01 . Reden: aanvulling ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, erg bedankt voor je moeite en ben blij je weer eens terug te "lezen" :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MR_VIPER schreef op 30 augustus 2002 @ 19:21:
Plexiglas geeft geen verschil in beeld. Aangezien goed geperst plexi net glas is. Ik zal straks als ik tijd en zin heb wel foto's maken met plexi voor LCD.

offtopic:
/me is nog vet pissed vanwege wat opmerkingen in ander topic.

Ik zal dus sporadisch reageren als ik echt zin heb
Tjee welkom back...

En maak je niet druk om andere.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MR_VIPER schreef op 30 augustus 2002 @ 19:57:
Okee zoals gevraagd een kleine test setup:

Setup:
[afbeelding]

Zonder plexi, schuin en recht er boven:
[afbeelding]
[afbeelding]

Met plexi, schuin en recht er boven (let op de reflectie en die gast met die digicam):
[afbeelding]
[afbeelding]

Aanvulling:

Text staat op de kop vanwege het feit dat anders kabels te kort waren of ik niet kon fotograferen vanaf die positie. Zat nogal lastig daarom zijn foto's ook iets bewogen. Maar denk dat de strekking duidelijk...... Ut maakt geen verschil. eerlijk gezegd vind ik het zelfs netter en mooier.
Ik zie bij jou ook dat de PowerLCd jouw LCD niet goed INIT... De tekst staat iets te ver naar links... Dit kun je tijdelijk voorkomen door eerst Pollin op te starten en daarna PowerLcd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Waar kan ik die vinden: Pollin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:44:
[...]

Ik zie bij jou ook dat de PowerLCd jouw LCD niet goed INIT... De tekst staat iets te ver naar links... Dit kun je tijdelijk voorkomen door eerst Pollin op te starten en daarna PowerLcd...
Ik gebruik hem meestal voor liquid-mp3 op moment. Maar vanwege aantal veranderingen in de systemen hier ligt LCD even in de "ijskast". Heb hem speciaal voor foto's ff aangesloten. Die init tever naar links maakt me niet zo heel veel uit. Ziet er nog steeds goed uit.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raid schreef op 30 augustus 2002 @ 20:46:
Waar kan ik die vinden: Pollin?
Op de site www.grafisch-lcd.com en dan SOFTWARE&LINKS kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*** UPDATE ***

Jawel hoor daar is ie weer.... zo vlak voor een heerlijk te verwachten weekend....

De update van de USERLIST staat weer online....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 05:12:
[...]

Dit is niet de juiste, dit is een Hell blauwe, blauw/blauw.... En het gaat om de white/blue....

Het principe is wel hetzelfde alleen het lettertype is anders....
mail.eve zoiets als deze dus (rechts onder, duh)

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-module.de/giff/produkte.jpg

en deze is wel erg om van te :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.megas.org/megashop/de/images/medium/glcd-320x240_schwarz_ccfl_weiss-blau_hell_an_grafik.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
jezus wat zijn die dingen prijzig :S

nog duurder dan mijn grafische rekenmachien met lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eth0 schreef op 01 september 2002 @ 12:57:
[...]

mail.eve zoiets als deze dus (rechts onder, duh)

[afbeelding]

en deze is wel erg om van te :9~

[afbeelding]
zie hieronder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 13:30:
[...]

Ja dat is idd de juiste kleur.... Deze zijn in Duitsland te koop en bij Conrad

Die onderste dat is CCFL en die komen ook binnenkort binnen... zien er zekers goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yessss, het is September. Waarschijnlijk deze maand me lcd'tje :D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

He maar mail.eve , voor die t6963c white/blauw moet ik dus zoiets verwachten ...
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/240128d/CFAG240128D-FMI-T_front_image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/240128d/CFAG240128D-FMI-T_front_sophie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/240128d/CFAG240128D-FMI-T_front_text.jpg

Deeze is ook grafisch en 240x128 en wit/blauw zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op 01 september 2002 @ 19:32:
He maar mail.eve , voor die t6963c white/blauw moet ik dus zoiets verwachten ...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deeze is ook grafisch en 240x128 en wit/blauw zo te zien.
In grote lijnen wel, maarzoals ik al iets eerder heb gezegd, dit is er ook een met CCFL en dat geeft een wat lichter effect dan BACKLIGHT.... Maar in zekere zin is hij hiermee wel te vergelijken.... dan bedoel ik dus alleen de kleurstelling, want het totale LCD is hier dus niet mee te vergelijken, immers andere afmetingen, andere controller etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*** UPDATE ***

Er is weer een nieuwe update in de USERLIST...

Ik ben nu bezig om de kijken of de datum eerder wordt dan 15 september.. Ik hou jullie op de hoogte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:14:
*** UPDATE ***

Er is weer een nieuwe update in de USERLIST...

Ik ben nu bezig om de kijken of de datum eerder wordt dan 15 september.. Ik hou jullie op de hoogte....
hee! ik zie dat die van mij verzonden gaan worden _/-\o_ mail.eve _/-\o_

mag ik vragen waarom zo snel? was ik zo snel met betalen? en zitten de 5 volt invertors erbij?

en ik moet zeggen dat de site ook zeer goed verbeterd is, veel overzichtelijker zo!
en al die nieuwe soorten LCDs zijn ook :9

dus we kunnen ze na deze IA gewoon blijven bestellen, alleen worden ze wat duurder?

en MR_VIPER: ik vind het echt heel jammer dat je gaat stoppen, je betekende erg veel voor vooral de GfX LCDs...

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
krekrrr schreef op 02 september 2002 @ 22:39:
[...]

hee! ik zie dat die van mij verzonden gaan worden _/-\o_ mail.eve _/-\o_

mag ik vragen waarom zo snel? was ik zo snel met betalen? en zitten de 5 volt invertors erbij?

en ik moet zeggen dat de site ook zeer goed verbeterd is, veel overzichtelijker zo!
en al die nieuwe soorten LCDs zijn ook :9

dus we kunnen ze na deze IA gewoon blijven bestellen, alleen worden ze wat duurder?

en MR_VIPER: ik vind het echt heel jammer dat je gaat stoppen, je betekende erg veel voor vooral de GfX LCDs...
Ik had de partij van White on Black al binnen.... ik hoop optijd de inverters te hebben die 5v, anders wordt het toch een 12 v, heb met de electro boer geregeld dat ik ze dan voor dezelfde prijs kan krijgen..... Dan kan er ook nog een potmeter tussen.. of ik zet de inverter gelijk op 7volt dan komt het ook wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je me mail ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Het doet me een waar genoegen om Mr. Viper weer terug te zien. Hoe ik erover denk is denk ik wel duidelijk uit mijn sig.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Perfect, je hebt mijn geld ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 23:17:
Ik had de partij van White on Black al binnen.... ik hoop optijd de inverters te hebben die 5v, anders wordt het toch een 12 v, heb met de electro boer geregeld dat ik ze dan voor dezelfde prijs kan krijgen..... Dan kan er ook nog een potmeter tussen.. of ik zet de inverter gelijk op 7volt dan komt het ook wel goed...
vet! kunnen we dan de lichtsterkte zelf regelen?
zat er al over te piekeren over hoe dat zat met dat licht als ik moet gaan :z ;)

je kunt op een invertor dus gewoon minder volt zetten, zodat er minder licht uit komt?

btw: ik heb geen probleem met een 12 volt invertor hoor, had alleen gekozen voor een 5v omdat ik van jou hoorde dat die mooier licht gaven...

ik ga er zo iets van maken: [pic [c] kenvh]
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/lapmod/preview.jpg

ps: hoe zit dat met die aansluitingen?
ik ga de aansluiting die je erbij leverd in zn "case" bouwen, en sluit hem aan met een 25 pins gewoone "verlengkabel" [is iets netter] dr zit 60 cm bij, toch?
maar hoe zit het met de aansluiting voor de invertor?
ik wil in de LCD case, en in mijn computercase 2 female tulpstekkers bouwen, voor de stroom naar de ccfl. die 2 worden dan verbonden met een standaard audio kabel. of had je daar al aan ged8?

dus dat van die 12 volt invertors is nu zeker? want dan kan ik aant knutselen...

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je me geld ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

*blaat* [laat maar]

ok, nu hoef ik alleen maar dit te werten:
is dit de datasheet van de black on white die ik krijg?

klopt het dus dat ie 18 x 11 is?

bvd

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
krekrrr schreef op 03 september 2002 @ 15:40:
*blaat* [laat maar]

ok, nu hoef ik alleen maar dit te werten:
is dit de datasheet van de black on white die ik krijg?

klopt het dus dat ie 18 x 11 is?

bvd
Ja dat is het type... en de afmeting is juist.... zie ook TYPE op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zodadelijk drekt kijken.... ben nog even op het werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

* MR_VIPER gaat weer eens proberen of ie op GoT kan bewegen zonder gezeik.

Heren en evt. Dames. Ik ben terug maar zal wel nog ff mezelf koest houden.

edit er zit een ontzetten bug in de soft met betrekking tot de "/me" geen spaties erna. grrrrr.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

krekrrr schreef op 03 september 2002 @ 11:13:
[...]
ik ga er zo iets van maken: [pic [c] kenvh]
[afbeelding]
Mooi! Dat had ik dus ook al in gedachten... alleen vraag ik me af waar ik plexiglas en van die mooie afstandsbusjes kan kopen. Ideeën, iemand?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
kijk eens bij laptop mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

mail.eve welke lcd's had je nu voor wie liggen ??? laat het effe weten omdat ik extra gestort heb voor de verzending van de nog niet binnen gekomen inverters.... anders is dat ook niet nodig ik dacht namelijk gelezen te hebben dat je die LCD's had liggen maar niet kon versturen omdat je die inverters nog niet had....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
iNSaNe-oNe schreef op 03 september 2002 @ 21:50:
[...]

Mooi! Dat had ik dus ook al in gedachten... alleen vraag ik me af waar ik plexiglas en van die mooie afstandsbusjes kan kopen. Ideeën, iemand?
De betere Doehetzelf zaken hebben die spullen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Der_Rudy schreef op 03 september 2002 @ 21:54:
mail.eve welke lcd's had je nu voor wie liggen ??? laat het effe weten omdat ik extra gestort heb voor de verzending van de nog niet binnen gekomen inverters.... anders is dat ook niet nodig ik dacht namelijk gelezen te hebben dat je die LCD's had liggen maar niet kon versturen omdat je die inverters nog niet had....
Ja dat klopt, idd... Maar ik kan niet eeuwig blijven wachten op de beloofde inverters.... dus moet ik me aanpassen om het produkt toch goed af te leveren... Dan maar 12 v inverters op 7 volt zetten dat gaat ook goed... maar ja helaas die zijn namelijk net iets duurder, maar dat geeft niet... Maar ik vind het zo jammer, want die 5v inverters zijn keurig afgewerkt, geheel dicht gemaakt... en die van 12 v juist niet.... Ik heb nu voor jou een White on Black liggen, maar die wilde je zelf solderen... die wordt maandag verstuurd naar je.... LCD + Kabel + Inverter + Molex + LPT. Maar besef wel ik heb hem niet kunnen testen dus risico is wel voor jezelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Plexiglas kun je overal kopen, die buisjes kun je in alle diktes en lengtes kopen.... In iedere doe het zelf zaak... dus dat moet niet zo moeilijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MR_VIPER schreef op 03 september 2002 @ 20:41:
* MR_VIPER gaat weer eens proberen of ie op GoT kan bewegen zonder gezeik.

Heren en evt. Dames. Ik ben terug maar zal wel nog ff mezelf koest houden.

edit er zit een ontzetten bug in de soft met betrekking tot de "/me" geen spaties erna. grrrrr.
Yes he s back...

WELKOM BACK ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knifto
  • Laatst online: 12-09 12:52
hmmm beetje vreemd dat de lcd's die een week later als mij besteld zijn toch eerder worden verzonden, hoe kan dit mail.eve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
knifto schreef op 03 september 2002 @ 22:48:
hmmm beetje vreemd dat de lcd's die een week later als mij besteld zijn toch eerder worden verzonden, hoe kan dit mail.eve?
Nee hoor die van jou wordt vrijdag verstuurd... morgen kun je dat op de USERSLIST zien.. bij jou staat immers al een lcd nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knifto
  • Laatst online: 12-09 12:52
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 22:51:
[...]

Nee hoor die van jou wordt vrijdag verstuurd... morgen kun je dat op de USERSLIST zien.. bij jou staat immers al een lcd nummer...
yes yes yes yes whiehoe. thank you mail.eve your the best! hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail.eve enige info wanneer mijn lcdtje komt ? zit al zo lang te wachten :P :P :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 14:28

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Mail.eve, is die T6963c 128X128 ook al te bestellen?

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Gee schreef op 03 september 2002 @ 23:18:
Mail.eve, is die T6963c 128X128 ook al te bestellen?
Ja hij is al wel te bestellen maar de eerste 3 test exemplaren waren niet goed, dus wacht nog heel even... Ik krijg volgende week weer 3 nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:05:
mail.eve enige info wanneer mijn lcdtje komt ? zit al zo lang te wachten :P :P :D ?
Zie info op de site daar staat wanneer ze worden geleverd aan mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 14:28

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

thanks for the quick reply...
maar ik heb nog een vraagje,

heb je van deze betere foto's? ->Hitachi HD44780
(en is die te leveren natuurlijk) :)

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

helaas heb ik nu ff geen digicam terbeschikking, dus ik zal t ff uitleggen:

2 platen plexi 20x13
4 gaten dr in, aan 1 plaat verzonken voor de schroeven
lange, verzonken m5 scroeven
1 m5 moertje om het plexi bij de schroef te houden
stuk nix
dan weer een m5 moertje
plexi
een m5 moertje, etv dop voor de sier.
heb je ook geen afstandsbuisjes nodig, want die hadden ze niet.

beetje creatief zijn mag ook ;)

PS: in de datasheet van de blackwhite staat dat ie 1,5 cm dik is. is dat echtzo?
dan is mijn constructie iets te dik :D

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ik denk dat ik hem toch in mijn kast ga gooien, maar ik weet nog niet precies hoe (en in welke kast).

Mijn idee: koop bij de eerste de beste doe het zelf-zaak een set horlogeschroevendraaiers (uit de bak van €2,- ofzo)
Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/81/81EA5A3C3AB8D60EE10000000A010251.JPG
Deze bijvoorbeeld.

Voor deze schroevendraaiersset zit een plexi-schuifdeksel, ruim 1mm dik (lekker dun dus). Daar moet vast wel zo'n vlak van 20x13 uit te halen zijn.

Gebruik dat stuk als beschermglas en je hebt meteen een berg schroevendraaiers die vast wel ergens handig voor zijn.

En volgens mij is officieel plexi van ong. 1mm dik een heel stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm je hebt toch niet veel uitval he met die displays die ik besteld heb ???? anders test hem eerst maar ... ik hou niet zo van grote risico's.... ik vindt het alleen jammer om voor eerder genoemde redenen jullie werk weer uit elkaar te halen....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

krekrrr schreef op 03 september 2002 @ 23:54:
[...]

helaas heb ik nu ff geen digicam terbeschikking, dus ik zal t ff uitleggen:

2 platen plexi 20x13
4 gaten dr in, aan 1 plaat verzonken voor de schroeven
lange, verzonken m5 scroeven
1 m5 moertje om het plexi bij de schroef te houden
stuk nix
dan weer een m5 moertje
plexi
een m5 moertje, etv dop voor de sier.
heb je ook geen afstandsbuisjes nodig, want die hadden ze niet.

beetje creatief zijn mag ook ;)

PS: in de datasheet van de blackwhite staat dat ie 1,5 cm dik is. is dat echtzo?
dan is mijn constructie iets te dik :D
1,5 cm is dacht ik net iets te dik. Maar denk wel dat je gewoon rekening moet houden met die dikte. Zorg gewoon dat je kunt monteren met 0,5 1,0 1,5 en 2,0 cm zit je altijd veilig. Die afstandbusjes en boutjes etc etc zijn toch niet zo duur. Ik zou daarnaast op die manier zeker met afstandbusjes gaan werken. Aangezien dat er een gevaar is dat je LCD te hard klemt en dit een ongelijke spanning kan geven op print en scherm. Met als maybe gevolg een kapot scherm. Veiligste is afstandbusjes, goed meten, en zeker aan achterkant dus PCD kant beetje ruimte laten voor ventilatie (1mm ofzo).

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Twan V schreef op 04 september 2002 @ 00:27:
Ik denk dat ik hem toch in mijn kast ga gooien, maar ik weet nog niet precies hoe (en in welke kast).

Mijn idee: koop bij de eerste de beste doe het zelf-zaak een set horlogeschroevendraaiers (uit de bak van €2,- ofzo)
[afbeelding]
Deze bijvoorbeeld.

Voor deze schroevendraaiersset zit een plexi-schuifdeksel, ruim 1mm dik (lekker dun dus). Daar moet vast wel zo'n vlak van 20x13 uit te halen zijn.

Gebruik dat stuk als beschermglas en je hebt meteen een berg schroevendraaiers die vast wel ergens handig voor zijn.

En volgens mij is officieel plexi van ong. 1mm dik een heel stuk duurder
Ik vind 1mm niet echt bescherming. Aangezien dat nog alle kanten op buigt met kleine beetje druk. Beter kun je dan 2 of 3mm plexi pakken. Kosten zullen denk ik nog wel te overkomen zijn. 1mm stoot je ook makkelijk doorheen en is makkelijker breekbaar. (Ik heb wel eens zo'n set gehad en die deksel was met no-time r.i.p.)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:21:
[...]

Zie info op de site daar staat wanneer ze worden geleverd aan mij...
keej, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Der_Rudy schreef op 04 september 2002 @ 06:32:
mmm je hebt toch niet veel uitval he met die displays die ik besteld heb ???? anders test hem eerst maar ... ik hou niet zo van grote risico's.... ik vindt het alleen jammer om voor eerder genoemde redenen jullie werk weer uit elkaar te halen....
Je kunt de pinnetjes ook eerst met de post naar mij toesturen dan soldeer ik ze er op en dan is ie ook gelijk test....

Op dit moment is er maar eentje die het niet doet, hij doet het wel, maar niet geheel goed, dus dat is jammer.... Dus veel uitval is er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*** UPDATE ***

De USERLIST is wederom geupdated...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 08:27:
*** UPDATE ***

De USERLIST is wederom geupdated...
En dat noh wel in alle vroegte.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

MR_VIPER schreef op 04 september 2002 @ 06:35:
[...]

Ik vind 1mm niet echt bescherming... 1mm stoot je ook makkelijk doorheen en is makkelijker breekbaar...
Hmm ja dat is ook weer waar. En daarbij, je kunt nu beter een paar stuivers extra uitgeven, dan strax een nieuwe moeten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo iemand anders met mijn 20x4 lcd gelukkig gemaakt dus laat dat sweet lcdtje maar komen ben er helemaal klaar voor :D

En ik dacht eigenlijk ook aan inbouwen in een stukkie plexie maar dan wel extern maken. Nu nog een plek vinden waar ze zo'n buig machine hebben die zo heet wordt. Dan maak ik er een standaard van op me bureau niet te groot natuurlijk maar het lijkt me wel een mooie oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee, ben ik ook van plan. Maar dan ook met buttons voor winamp. Altijd handig als je aan het gamen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niet op de lijst :(
Geld is al afgeschreven
Hopelijk bij de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Laatst online: 13-09 14:07
mail.eve _/-\o_

Ty, en je weet waarom :D

offtopic:
Zotty, ken je me ff mailen: mandark83 (at) hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

nou mail.eve soldeer hem dan maar want ik vindt het toch jammer van mij geld als hij defect blijkt te zijn.... en als ik eerst van alles heen en weer moet sturen schiet ook niet op....

evengoed bedankt voor de mogelijkheid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Der_Rudy schreef op 04 september 2002 @ 20:04:
nou mail.eve soldeer hem dan maar want ik vindt het toch jammer van mij geld als hij defect blijkt te zijn.... en als ik eerst van alles heen en weer moet sturen schiet ook niet op....

evengoed bedankt voor de mogelijkheid.....
Roger that........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:59:
Nog steeds niet op de lijst :(
Geld is al afgeschreven
Hopelijk bij de volgende update.
Vanavond ook nog niets binnen... heb geduld komt het allemaal vanzelf goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Geduld is een schone zaak. Als het dan maar wel een beetje snel gaat :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik bedoel maar maar goed wachten duurt altijd lang...

mail.eve is de datum achter mijn naam nu nog wel haalbaar nu ik je met meer werk opzadel ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Der_Rudy schreef op 04 september 2002 @ 21:44:
ik bedoel maar maar goed wachten duurt altijd lang...

mail.eve is de datum achter mijn naam nu nog wel haalbaar nu ik je met meer werk opzadel ?????
Jawel hoor, solderen kost niet zoveel tijd meer...

En er zal morgen een UPDATE userslist komen de rabo telebankieren doet het nu niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

MR_VIPER schreef op 04 september 2002 @ 06:33:
1,5 cm is dacht ik net iets te dik. Maar denk wel dat je gewoon rekening moet houden met die dikte. Zorg gewoon dat je kunt monteren met 0,5 1,0 1,5 en 2,0 cm zit je altijd veilig. Die afstandbusjes en boutjes etc etc zijn toch niet zo duur. Ik zou daarnaast op die manier zeker met afstandbusjes gaan werken. Aangezien dat er een gevaar is dat je LCD te hard klemt en dit een ongelijke spanning kan geven op print en scherm. Met als maybe gevolg een kapot scherm. Veiligste is afstandbusjes, goed meten, en zeker aan achterkant dus PCD kant beetje ruimte laten voor ventilatie (1mm ofzo).
ik ga m dr niet tussen klemmen ofzo hoor :D

ik gebruik het alleen als case, en achter de lcd komen nog de aansluitingen voor printerpoort etc, die ik dan met een verlengkabel doorlus naar mijn pc. het scherm plak ik met dubbelzijdig tape vast, hij hoeft niet op de pijnbank! })

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 16:47:
zo iemand anders met mijn 20x4 lcd gelukkig gemaakt dus laat dat sweet lcdtje maar komen ben er helemaal klaar voor :D

En ik dacht eigenlijk ook aan inbouwen in een stukkie plexie maar dan wel extern maken. Nu nog een plek vinden waar ze zo'n buig machine hebben die zo heet wordt. Dan maak ik er een standaard van op me bureau niet te groot natuurlijk maar het lijkt me wel een mooie oplossing :D
probeer je lokale middelbare school eens ;) wij hebben er 2 staan...

[rsg te harderwijk]

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

ja maar ik zit niet meer op school :P eens kieken of ik bij me oude school kan binnen komen

Verwijderd

Hier volgt een huishoudelijke mededeling voor alle tweakers met een fetish voor grafishe LCD's:

Er wordt hard gewerkt aan de nieuwe beta versie van PowerLCD 2.0 waar weer een aantal nieuwe features in komen. Ik heb naar aanleiding van een ander topic de nieuwe graphics en het logo gefabriceerd, zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.digiboy.nl/got/LCDstartup-two.zero.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.digiboy.nl/got/splashscreen.jpg

Er is ook een hele nieuwe website onderweg, helemaal in de "PowerLCD huisstijl" maar dat is allemaal nog top-secret! Zien jullie vanzelf wel langskomen ;)

Verwijderd

Topicstarter
*** UPDATE ***

De userslist is wederom geupdated...

Verwijderd

WOEI !!!
Ik sta op de userslist }) })

Wanneer kan ik hem ophalen ?

Verwijderd

MR_VIPER schreef op 30 augustus 2002 @ 19:57:
Er bestaat ook een soort plexi wat de reflectie wegneemt.
Dit plexi wordt bijvoorbeeld gebruikt bij schilderijen of posters.

Als je je hand 50 cm achter het plexi houdt zie je je hand troebel.
Houd je je hand tegen het plexi zie je het helemaal scherp.

Er zit een soort folie op waardoor je geen reflectie hebt.
Dat folie zorg dus ook voor dat troebel / scherp effect.

Ik zal wel ff proberen pics te maken. (ter verduidelijking)

Ik heb zelf voor mijn 4x40 lcd eens een mooi afdekrandje gekocht.
Als ik me lcd binnen heb ga ik kijken of dat randje ook in die maat hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/plaatje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/plaatje2.jpg

• MaNDaRK
:)

Ik heb er ook maar een besteld, omdat ik mijn andere naar de klote heb geholpen |:( vekeerde spanning :(

* MaNDaRK wacht in spanning af :)

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

e, op de site staat dat die van mij vandaag verzonden zijn. [stond er al heel lang]
is het nog gelukt met de invertors? krijg ik nu 5 of 12 volts? dan kan ik vast knutselen

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

nog een weekje en dan krijg je de white/blue binnen, yessssssss :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 01:36:
Hier volgt een huishoudelijke mededeling voor alle tweakers met een fetish voor grafishe LCD's:

Er wordt hard gewerkt aan de nieuwe beta versie van PowerLCD 2.0 waar weer een aantal nieuwe features in komen. Ik heb naar aanleiding van een ander topic de nieuwe graphics en het logo gefabriceerd, zie hier het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

Er is ook een hele nieuwe website onderweg, helemaal in de "PowerLCD huisstijl" maar dat is allemaal nog top-secret! Zien jullie vanzelf wel langskomen ;)
Kewl, die kleuren versie is mooi :9~

Verwijderd

Topicstarter
krekrrr schreef op 05 september 2002 @ 16:59:
e, op de site staat dat die van mij vandaag verzonden zijn. [stond er al heel lang]
is het nog gelukt met de invertors? krijg ik nu 5 of 12 volts? dan kan ik vast knutselen
Het worden helaas de 12v, ik heb ze vandaag binnen gekregen... alles werkt kijk maar in je mailbox... zaterdag heb je ze beide in huis

• eth0
Wat is dan het verschill dan tusen 12 en 5v en waarom helaas voor 12v :?

maaru dat wordt dus zaterdag door de brievenbus loeren en wachten op de postbode :)

edit:
ps ik heb nog geen mail gehad :(

Verwijderd

Topicstarter
eth0 schreef op 05 september 2002 @ 21:17:
Wat is dan het verschill dan tusen 12 en 5v en waarom helaas voor 12v :?

maaru dat wordt dus zaterdag door de brievenbus loeren en wachten op de postbode :)

edit:
ps ik heb nog geen mail gehad :(
Klopt ik kreeg nummer lcd006 niet aan de praat :( Heb dus een andere gepakt.. moet nog foto s nemen, maar hij komt echt....

• eth0
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:34:
[...]

Klopt ik kreeg nummer lcd006 niet aan de praat :( Heb dus een andere gepakt.. moet nog foto s nemen, maar hij komt echt....
Zo zie je maar dat deze inkoop actie perfect is geregeld is, alles wordt getest, anders had ik een kapote gehad, hulde _/-\o_

maaru wat is dan nou verschill dan tusen 12 en 5v inverter en waarom helaas voor 12v

Verwijderd

Topicstarter
eth0 schreef op 05 september 2002 @ 21:42:
[...]

Zo zie je maar dat deze inkoop actie perfect is geregeld is, alles wordt getest, anders had ik een kapote gehad, hulde _/-\o_

maaru wat is dan nou verschill dan tusen 12 en 5v inverter en waarom helaas voor 12v
De 12 volt is zonder omhulsel...dat is natuurlijk veel minder mooi voor de afwerking, en de 5v geeft een ietwat rustiger beeld.. maar je kan er nog een potmetertje tussen zetten pin 19 en 18 dan kun je hetzelfde bereiken.... Tis jammer... want die 5v inverters zijn keurig voorzien van een omhulsel.... Volgende keer beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das jammer.... maar omhulsel kan je er toc hzelf om maken :)
En wat voor potmeter moet er tussen?, me n00b!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
krekrrr schreef op 04 september 2002 @ 23:18:
[...]

ik ga m dr niet tussen klemmen ofzo hoor :D

ik gebruik het alleen als case, en achter de lcd komen nog de aansluitingen voor printerpoort etc, die ik dan met een verlengkabel doorlus naar mijn pc. het scherm plak ik met dubbelzijdig tape vast, hij hoeft niet op de pijnbank! })
Je kan toch gewoon van die afstands boutjes nemen.. zoals die ook op een mobo zitten.... Dan pijndig je het lcd ook niet... en het geeft een mooie afwerking, verzonken schroevjes... of juist een ander kleurtje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*** UPDATE ***

De volgende LCDs zijn opgestuurd: ;)

ser#lcd005 Gidje
ser#lcd006 eth0
ser#lcd007 Krekrr
ser#lcd008 Krekrr
ser#lcd009 LuCard

Morgen worden de volgende opgestuurd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
Mooi :),

maaru heb geen mailtje gezien/gehad met de foto van mijn lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:01:
[...]

Kewl, die kleuren versie is mooi :9~
Zotty, wil je me nog ff mailen? of adden aan ICQ 51770303 of msn: mandark83 (at) hotmail.com ?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail.eve,

heb je me mail ontvangen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaNDaRK schreef op 06 september 2002 @ 11:40:
Zotty, wil je me nog ff mailen? of adden aan ICQ 51770303 of msn: mandark83 (at) hotmail.com ?
Check je mail ;)

Heb trouwens geen MSN en ICQ komt hier niet door de firewall, dus dat gaat een beetje moeilijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 10:17:
*** UPDATE ***

ser#lcd005 Gidje
ser#lcd006 eth0
ser#lcd007 Krekrr
ser#lcd008 Krekrr
ser#lcd009 LuCard

Damnet, geen lcd dit weekend , dan maar volgende week ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

[opschep-ende-plaag-modus]

Ik heb hem al lang..... :+ >:) ;)

[/opschep-ende-plaagmodus]

Bassman als je zo lang moet wachten is het des te leuker als je hem dan daadwerkelijk in handen krijgt. Het is de spanning van het wachten die de kick geeft 8)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe, maar ik heb geen nagels meer van het wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nog teennagels, of niet? :P

Ik ben niet zo ongeduldig, wordt toch een LCD om in een zelfgemaakte case te stoppen en tegen dat die af zal zijn...
Moet hem zelfs nog ontwerpen, pffff lastig hoor, iets origineels bedenken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 10:17:
*** UPDATE ***

ser#lcd005 Gidje

...

M'n ouders noemen me wel eens gidje? krijg ik er nu ook eentje? :P >:)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op 06 september 2002 @ 18:24:
[...]

M'n ouders noemen me wel eens gidje? krijg ik er nu ook eentje? :P >:)
m'n ouders noemen me ook wel eens gidje
meschien omdat ik gideon heet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:00

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

weetje het word SAAI hier...
dit topic verdween bijna uit de lijst van CASEMODDING EN ELEKTRONICA...
HELP!!!
ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...
ok nou maar weer effe on-topic...
het duurt nog een weekje voordat de eerste WHITE ON BLEU SCHERMPIE's BIJ MAIL.EVE KOMEN... AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
ik kan niet meer w8en!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.