[ES3: Morrowind] Zit je vast stel hier je vragen deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Ik snap nou niet echt hoe je iets goed kan enchanten. Mijn skill ligt dicht bij de 100, maar als ik een deadric longsword wil enchanten kan dat maximaal 18 punten bevatten. Met een grand soulgem waarin een Golden Saint-soul inzit, krijg ik een charge van 400.

Als ik nu permanent licht uit mijn zwaard wil laten komen (20 pts cast on self) zit die 18 meteen vol.

Beter gezegd: hoe maak ik hele krachtige wapens (zoals de wapens die je her en der vindt). Moet ik het enchanten dan misschien zelf doen, of maakt het niet uit als ik dat bij een willekeurige enchanter doe?

Ook heb ik vaak last van nogal een irritante bug in het spel. Soms val ik, zonder aanwijsbare reden, dwars door de vloer heen. Meestal eindig ik dan ergens anders in een gebouw. Het gebeurt meestal ook in een gebouw. Als ik ergens anders weer verschijn, is het niet zo héél erg, maar soms eindig ik ergens in water, waar ik vervolgens niet meer uitkom. Weet iemand misschien hier een oplossing voor?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 23:00:
ik heb even een niet in-game vraagje.

ik vind morrowind best wel een leuk spel,
het draait op mijn pc alleen ontiegelijk traag. nou weet ik dat dit een bekend probleem is,
en ik heb ook al die morrowind tweak guide gelezen en gebruikt
maar het gaat nog steeds vaak stotterig en traag met zelfs maar 17 FPS in balmorra.

en aan mijn specs zou het toch niet liggen denk ik zo
P4 2Ghz, 512 DDR, geforce2 MX 64MB

de geforce is meschin een klein beejte oud, maar is nogsteeds gewoon een
zeer goede kaart.

heeft iemand meschien verdere tweaks of preformance tips?
Morrowind Tweak Guide:
http://www.tweaktown.com/...t.php?dType=guide&dId=316

Morrowind FPS Optimizer:
http://www.morrowind.nm.ru/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 18:37:
Spy en Fighters gaan wel makkelijk, ervan uitgaande dat de "spy" guild de thieves guild is.
Gewoon na de opdracht van het boek de guild joinen.
Ik vrees dat ik net hier vast zit. Voor de fighters guild moet ik het codebook halen van Sottilde in Balmora, maar ik ben ook al lid van de Thieves guild in diezelfde South Wall corner club waar die Sotthilde verblijft. Hoe kom ik nu aan dat code book terwijl ik ook al opdrachten vervuld heb voor de Thieves Guild.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuelke schreef op 18 January 2003 @ 12:12:
[...]

Ik vrees dat ik net hier vast zit. Voor de fighters guild moet ik het codebook halen van Sottilde in Balmora, maar ik ben ook al lid van de Thieves guild in diezelfde South Wall corner club waar die Sotthilde verblijft. Hoe kom ik nu aan dat code book terwijl ik ook al opdrachten vervuld heb voor de Thieves Guild.
De enige mogelijkheid is sotthilde taunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RexomniuM schreef op 18 January 2003 @ 09:32:
Ik snap nou niet echt hoe je iets goed kan enchanten. Mijn skill ligt dicht bij de 100, maar als ik een deadric longsword wil enchanten kan dat maximaal 18 punten bevatten. Met een grand soulgem waarin een Golden Saint-soul inzit, krijg ik een charge van 400.

Als ik nu permanent licht uit mijn zwaard wil laten komen (20 pts cast on self) zit die 18 meteen vol.

Beter gezegd: hoe maak ik hele krachtige wapens (zoals de wapens die je her en der vindt). Moet ik het enchanten dan misschien zelf doen, of maakt het niet uit als ik dat bij een willekeurige enchanter doe?

Ook heb ik vaak last van nogal een irritante bug in het spel. Soms val ik, zonder aanwijsbare reden, dwars door de vloer heen. Meestal eindig ik dan ergens anders in een gebouw. Het gebeurt meestal ook in een gebouw. Als ik ergens anders weer verschijn, is het niet zo héél erg, maar soms eindig ik ergens in water, waar ik vervolgens niet meer uitkom. Weet iemand misschien hier een oplossing voor?
Voor het enchant probleem: Er zijn verschillende dingen waar je rekening mee moet houden. Items kunnen maar een bepaalde sterkte van enchantments aan. Dit verschild per item. Wapens kunnen meestal niet zoveel hebben, omdat je dan ongeloofelijk zou kunnen lamen(bijvoorbeeld zomaar ff een constant effect absorb 100 hp on target 50 feet ofzow, en dan hopen dat niemand reflect heeft :+). Aan die zogenaamde "enchantwaarde" van items kan je hellaas niks veranderen. De enige mogelijkheid is dus items zoeken met hoge enchant. Over het algemeen daedric items, als je tribunal hebt de ebony scimitar(80 enchant! G-O-D-L-I-K-E!).

Over het tweede probleem:
Die clipping problemen kan je niks aan doen. Probeer te vermijden tussen spleten te springen, en daarmee moet je ook rekening houden met tapijten en traptreden en andere stijle hellingen enzo. Dit is gewoon weer een van die kleine dingetjes die ze toch beter hadden kunnen doen :/. Als je in het water terrecht komt, of ergens anders buiten het normale terrein, dan kan je er gewoon weer inzweven met Levitate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuelke schreef op 18 January 2003 @ 12:12:
[...]

Taunt, taunt, taunt...

Dat is wellicht een keer of 30 nodig, dus niet na 2x ophouden! Dan valt ze je aan, neem je het boek mee, en heb je verder nergens gezeik mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is ook zoiets gaurds helpen wel als jij iemand aanvalt maar als iemand jou aanvalt dan moet je het zelf maar uitzoeken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Als je zelf items wilt enchanten met een capacity van 100+ heb je een enchant skill van 100 nodig met ongeveer 3000 intelligence.

3000 intelligence kun je krijgen door met alchemy goede fortify intelligence potions te maken.

Alchemy is een beetje overpowered, maar scheelt veel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 09:47:
dat is ook zoiets gaurds helpen wel als jij iemand aanvalt maar als iemand jou aanvalt dan moet je het zelf maar uitzoeken :S
Da's omdat het anders oneerlijk zou zijn :+ Als jij begint en de guards die knokken mee dan zou dat op zich nog effect hebben op low-level char's. Anderszijds, als je iemand jou aan laat vallen en een guard zou zich ermee bemoeien dan mis je exp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een prijs op mijn hoofd, nadat ik me had aangesloten bij de dievengilde en een diamant had gestolen in Balmora. Ik moet nu met ene Phane Reill (magistrate of zo iets praten/betalen, om die prijs van mijn hoofd te halen. Die gozer moet dus in Balmora zitten, maar ik heb dat hele Balmora al afgezocht, maar ik kan die vent niet vinden???

Waar zit die gozer in godsnaam??!

Verwijderd

Aangesloten bij dievengilde en een prijs op je smoel? Dan moet je onder in de South Wall Cornerclub zijn. Voor de helft van de prijs ben je hem kwijt. Bij het ventje achter de bar moet je zijn...

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

als je aangevallen word door beesten helpen guards wel mee. Moet je alleen uitkijken dat je niet per ongeluk een slag op een guard maakt ipv het beest (ze gaan in de weg staan) want dan ben jij dus de volgende :(

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel "bligth disease", maar ik heb geen anti disease potions meer, en als ik ze ergens wil kopen wordt ik altijd geweigerd.

Hoe los ik dit op?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 20:22:
Ben momenteel "bligth disease", maar ik heb geen anti disease potions meer, en als ik ze ergens wil kopen wordt ik altijd geweigerd.

Hoe los ik dit op?!
Er is ergens een dude die je kan healen, je komt er ook als je de verhaallijn volgt, hij zit ergens in het zuidoosten op 1 van de eilandjes. Niet vergeten een paar flightpotions mee te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:28

Pyrus

Hardknock life

RaVeNgEr schreef op 03 May 2003 @ 21:39:
[...]

Er is ergens een dude die je kan healen, je komt er ook als je de verhaallijn volgt, hij zit ergens in het zuidoosten op 1 van de eilandjes. Niet vergeten een paar flightpotions mee te nemen ;)
Je kan ook bij bepaalde shrines donaten en vervolgens 'cure blight disease' kiezen meen ik.
Ben je niet in de war met corprus?

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:14

KneoK

Not in a million lightyears

RaVeNgEr schreef op 03 May 2003 @ 21:39:
[...]

Volgens mij is Blight gewoon te genezen met spells of potions. Corprus kom je niet van af zonder die tovenaar van de mainquest, maar Corprus krijg je volgens mij ook alleen maar als je de mainquest speelt...

Hoe je er vanaf komt ? Tsja, ik zou eens wat tempels af gaan want volgens mij zijn er inderdaad Cure Blight Shrines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
mja idd ben ik in de war met corpus heheh, blight kan je potions voor vinden, ik had ergens iemand gevonden die ze verkocht, ik heb toen zijn hele voorraad geroofd, 30 potions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NG schreef op 07 November 2002 @ 16:44:
Ik ben nu net begonnen met spelen, maar moet voor een quest een slave, Rabina, naar een man in Balmora brengen (Vorar), maar om in zijn huis te komen heb ik een lockpicking skill van 35 nodig, waar ik maar 5 heb. Ik hou niet graag een quest open dus als iemand een manier weet om toch ngo in het huis te kunnen?
Je kunt met die slave ook naar Ebonheart, want je bent nu wel aan een heel discutabele actie aan het meehelpen (ze wordt door de ontvanger gedood, het gaat om de Moon Sugar die ze geslikt heeft). Je moet haar afleveren bij de Argonian mission. Je had wel eerder met haar moeten praten volgens mij, anders krijg je deze alternatieve oplossing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 14:58:
[...]

Je kunt met die slave ook naar Ebonheart, want je bent nu wel aan een heel discutabele actie aan het meehelpen (ze wordt door de ontvanger gedood, het gaat om de Moon Sugar die ze geslikt heeft). Je moet haar afleveren bij de Argonian mission. Je had wel eerder met haar moeten praten volgens mij, anders krijg je deze alternatieve oplossing niet.
Denk je niet dat ik er na een dik half jaar al uit ben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NG schreef op 05 May 2003 @ 15:37:
[...]

Denk je niet dat ik er na een dik half jaar al uit ben? :+
Volgens je avatar en je sig + ondertitel zou je denken van niet :+
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste