Falcon 4 vragen

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.960 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

7th schreef op 04 december 2002 @ 16:20:
[...]

tazzman? kan je hier antwoord op geven?
Kan? Ja. :P

Falcon 4.0 is een F-16 simulator... niets meer en niets minder. Oorspronkelijk kan je ook alleen maar met F-16s vliegen. Echter door een kleine 'hexedit' in de oude F4 was het ineens ook mogelijk om met andere kisten te vliegen.. echter hebben deze allemaal wel F-16 avionics en ook de F-16 cockpit. Het ligt alleen wat ingewikkelder.

Vroeger had elke kist dezelfde avionics en flightmodel van de F-16 maar dan aangepast naar het type kist. De basis was echter wel hetzelfde. Dat leverde soms wat rare fratsen op. In Sp3 heeft elke kist z'n eigen flightmodel en eigen avionics zover dat gaat in Falcon 4.0.. Als je zelf in die kist vliegt heb je wel gewoon je F-16 avionics, MFDs etc omdat Falcon 4.0 geen andere kent. Maar vlieg je een kist zonder radar, dan heb je ook geen radar etc etc.

Anyway....Je kan dus in principe elk VLIEGTUIG wat beschikbaar is in een campaign of TE vliegen. Alleen geen helicopters, dat werkt nou eenmaal niet.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Landen..? Fly the AoA. 11 - 13 is goed... 15 is minder (ECM pod kan eraan gaan) en 15+ is een probleem. Forget speed, forget altitude.. fly the AOA... Zo vliegen/landen echte F-16 piloten ook.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 19:08
tazzman schreef op 05 december 2002 @ 00:00:
Landen..? Fly the AoA. 11 - 13 is goed... 15 is minder (ECM pod kan eraan gaan) en 15+ is een probleem. Forget speed, forget altitude.. fly the AOA... Zo vliegen/landen echte F-16 piloten ook.
Op die manier doe ik het ook nadat ik het artikeltje gelezen had waarvan ik de link gepost heb. En ik moet zeggen het werkt veel beter, gewoon zorgen dat je FPM goed staat en dan beetje met throttle "spelen" totdat je veilig aan de grond staat.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ja dat is het eigenlijk wel ja. Zo eenvoudig is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
De echte F-16 vliegers geven toch ook nog een dot gas om zeg maar te "flaren" zover dat met een F-16 kan...

(doen ze niet allemaal/altijd geloof ik)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Evilernie schreef op 05 December 2002 @ 11:22:
De echte F-16 vliegers geven toch ook nog een dot gas om zeg maar te "flaren" zover dat met een F-16 kan...

(doen ze niet allemaal/altijd geloof ik)
Daar zijn idd de meningen over verdeeld. Ik had nog wat info over landen op f4community gezocht en daar bleek ook uit dat de ene gewoon een AOA van 13 aanhield en dus niet flared. De ander houd 11 aan en moet dus op het laatste moment nog flaren naar 13 graden. Dat begreep ik er tenminste uit maar als je ff daar op het forum gaat kijken zie je het vanzelf.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik hou gewoon 11 - 13 aan en flare ook gewoon niet.. Of de F-16 daardoor minder lang meegaat.. tja dat moet je aan mijn crewchief vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

en die is natuurlijk gemodelleerd naar de perfecte crew chief die nooit ziek is enzo :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben wel es het 1 en ander verloren op die runway... :) Landen met een centerline en twee droptanks is trouwens ook even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

tazzman schreef op 04 December 2002 @ 23:57:
[...]

Kan? Ja. :P

Falcon 4.0 is een F-16 simulator... niets meer en niets minder. Oorspronkelijk kan je ook alleen maar met F-16s vliegen. Echter door een kleine 'hexedit' in de oude F4 was het ineens ook mogelijk om met andere kisten te vliegen.. echter hebben deze allemaal wel F-16 avionics en ook de F-16 cockpit. Het ligt alleen wat ingewikkelder.

Vroeger had elke kist dezelfde avionics en flightmodel van de F-16 maar dan aangepast naar het type kist. De basis was echter wel hetzelfde. Dat leverde soms wat rare fratsen op. In Sp3 heeft elke kist z'n eigen flightmodel en eigen avionics zover dat gaat in Falcon 4.0.. Als je zelf in die kist vliegt heb je wel gewoon je F-16 avionics, MFDs etc omdat Falcon 4.0 geen andere kent. Maar vlieg je een kist zonder radar, dan heb je ook geen radar etc etc.

Anyway....Je kan dus in principe elk VLIEGTUIG wat beschikbaar is in een campaign of TE vliegen. Alleen geen helicopters, dat werkt nou eenmaal niet.
Er is zeker wel een high quality mod dat elke vliegtuig zijn eigen cockpit geeft?
OF moet je van diverse mod groeps cockpits downloaden om het mooi te krijgen?
of is het niet eens mogelijk voor elke vliegtuig een cockpit te installen?

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:05
7th schreef op 05 december 2002 @ 17:44:
[...]

Er is zeker wel een high quality mod dat elke vliegtuig zijn eigen cockpit geeft?
Het is mogelijk voor elke plane een cockpit te installeren, Aeyes van www.cockpits.nl heeft er al een hoop gemaakt.

Maar, aan de f-16 zelf heb je wel ff genoeg met SP3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

er zijn ook 3d pits met 512 × 512 pixel textures. die zien er bijna even goed uit als de gewone 2d pit, maar je kan den niks aanklikken. er is er iig een van de A-10 en er is een replacement pit van de F-16 (iig in ontwikkeling, maar ik weet niet of ze ook in SP komen. ik decht van wel)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

7th schreef op 05 December 2002 @ 17:44:
[...]

Nee.. er zijn 2D pits voor de F-16, C-130H, F-4E/G, F/A-18A/C, A-10, B-52H, MiG-29 en Su-27. Aan andere pits wordt nog gewerkt. Er wordt ook gewerkt aan nieuwe 3D pits maar deze zijn wat lastiger aangezien dit geen 2D panels maar volledige 3D objecten zijn met eigen textures.
Ach als er cockpits zijn voor een kist zijn ze (vrij eenvoudig) te installeren. Maar volgens mij verwacht jij een FS2002/CFS2 ofzo? Dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ach als er cockpits zijn voor een kist zijn ze (vrij eenvoudig) te installeren. Maar volgens mij verwacht jij een FS2002/CFS2 ofzo? Dat is niet zo.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat in sp4 de cockpits toch wel richting die kwaliteit gingen? MIsschien dat ik het helemaal mis heb hoor maar er staat me iets van bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Cockpits hebben niets met Sp4 te maken hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort newbievraagje tussendoor: klopt het dat met SP3 de RPM% aanduiding uit je HUD verdwenen is? Ik vond dat altijd wel makkelijk en de manual gaat er ook vanuit dat die aanduiding er is rechts onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ja, die is sinds SP2 eruit. maar als je in de SP config util/F4patch kijkt meot er ergens een setteing staan waarmee je hem weer tevoorschijn tovert.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocf81 schreef op 07 december 2002 @ 03:04:
ja, die is sinds SP2 eruit. maar als je in de SP config util/F4patch kijkt meot er ergens een setteing staan waarmee je hem weer tevoorschijn tovert.
Just curious, waarom is die eruit gehaald? Niet realistisch? Bugged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

IRL zit ie er ook niet in. je hebt een metertje aan de rechterkant die het RPM in procenten weergeeft (heeft een gele rand in dit plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://www.jetsafety.com/images/photo4/f16cock.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door ocf81 op 07-12-2002 13:08 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Laatst online: 28-07-2024
tazzman schreef op 02 december 2002 @ 12:01:
Ik kan niet zeggen welke knoppen of OSB buttons het zijn... omdat ik twee Masterpilots gebruik, toets ik zeg maar.. "direct op de MFDs". Ik zou zeker niet meer zonder de MP's willen doen en kan ze iedereen aanraden.
Wat zijn Masterpilots?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Heb je er twee of een?
Of is een genoeg?
zijn er nog problemen met de FSB boven de 66Mhz, zoals 133Mhz?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ja die masterpilots zijn idd vet maar toch eigenlijk alleen voor de mensen die echt 100% realisme willen halen. Ik bedoel dus bied het ook echt nog voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb er 2 :)

In Sp3 gebruik je de MFD's erg vaak.. dan heb je dus 3 keuzes:

1. alles op je HOTAS proppen (2x16 buttons? right)
2. alles met je muis doen (is mij te langzaam)
3. stel Masterpilots kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ok misschien toch wel handig maar eerst maar eens kijken of ik tegen de tijd dat ik de manual ben doorgwerekt ik nog falcon speel. Ik vind het allemaal heel vet hoor maar de neiging is groot om een keer Sof2 of AoM op te starten. En ik denk dat als ik daar aan begin falcon weer voorbij is en dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
eliminator007 schreef op 08 December 2002 @ 13:46:
Ok misschien toch wel handig maar eerst maar eens kijken of ik tegen de tijd dat ik de manual ben doorgwerekt ik nog falcon speel. Ik vind het allemaal heel vet hoor maar de neiging is groot om een keer Sof2 of AoM op te starten. En ik denk dat als ik daar aan begin falcon weer voorbij is en dat wil ik niet.
blaat :P

ga nou gewoon eens doen, en minder praten.... (is overigens de slogan van 322 sqn.)

Als je geld overhebt, koop je ze...Als je geld te weinig hebt, koop je ze niet :P sim-pel. En als ze niet bevallen zet je ze ff op ebay/marktplaats en laat je het mij ff weten :D ;)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[miereneuk mode]
De slogan van 322 sqn is:

Niet praten, maar doen

En niet: Doen, en minder praten. :P :P

Afbeeldingslocatie: http://www.f-16.net/patches/large/ptl-0179.jpg
[/miereneuk mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
ok ok ik heb het begrepen. Ik zal mijn training wel afronden zonder te posten hierzo. En dan opeens zonder dat jullie het verwachten ken ik het en daag ik jullie uit :P :P :P nee zover is het nog lang niet maar daar droom ik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droomde ik maar wat vaker over F-16's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

droomde ik maar wat minder over f16's en wat meer over mijn vriendin :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel ruilen :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Zijn die Masterpilots in NL verkrijgbaar?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Heb ze nog nooit gezien. Zelfs niet op hcc of zo maar via het inet zullen ze vast wel te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Ben vandaag naar de PC discount in Ahoy gegaan.
Maar helaas niets gevonden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bij flightsimcentral bestellen is de enige echte optie die ik heb weten te vinden als je hem nieuw wilt hebben.

Ben zelf nog even bezig met creditcard regelen maar zogauw ik die heb bestel ik hem (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb ze bij Flightsimcentral gehaald omdat ze hier in NL gewoon niet te krijgen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Ik heb geen Creditcard :(
Dan moet ik ook ff iemand zoeken die het wil doen.
Die masterpilots lijkt me iderdaad handig.
Ik vind het niks om steeds naar je keyboard of muis te grijpen.
Misschien kunnen we een aantal samen bestellen?
Scheelt denk ik wel in verzendkosten.
Als ik twee MP's moet hebben, moet ik dan een van $60 en een van $30 hebben?
Ik neem aan dat je zo'n apparaat moet hebben om ze te progammeren.
Maar zit het er ook bij die van $60.
Ik zie alleen dat de plaatjes hetzeflde zijn, of zie ik het niet goed.
Het is wel laat

[ Voor 35% gewijzigd door -whodini- op 10-12-2002 02:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Als je even uit kan zoeken wat het precies kost en mij in het kort kan vertellen wat het nou precies doed wil ik er misschien ook wel een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Niets persoonlijks maar ik ga niets voor niemand bestellen. Heb ik hele slechte ervaring mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tazzman schreef op 10 december 2002 @ 10:20:
Niets persoonlijks maar ik ga niets voor niemand bestellen. Heb ik hele slechte ervaring mee..
Ik bedoel ook niet dat jij het voor ons moet gaan bestellen hoor als je dat bedoeld. Als er iets van een inkoopactie of wat dan ook komt zullen we eerst iemand moeten vinden die CC heeft en zelf ook meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat is wel waar.. misschien kan je beter dit soort acties organiseren op nederlandse F4 fora.. of op internationale F4 fora met mensen uit Duitsland/Belgie/Luxemburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ja, ik weet nog niet waarvoor je die dingen uberhaupt gebruikt , hoe handig ze zijn enz dus ik ga het voorlopig nog niet organiseren maar wil best helpen als iemand zegt ik wil het gaan proberen op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ga nou es minder wouwelen en meer met Sp3 vliegen.... dan zie je wel hoeveel je de MFD's gebruikt. En dan ga je denken "joh zou het niet handig zijn als ik ook zo'n ding voor mijn neus zou hebben staan waar ik gewoon op dezelfde knopjes kan drukken.. ".. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tazzman schreef op 10 December 2002 @ 16:31:
Ga nou es minder wouwelen en meer met Sp3 vliegen.... dan zie je wel hoeveel je de MFD's gebruikt. En dan ga je denken "joh zou het niet handig zijn als ik ook zo'n ding voor mijn neus zou hebben staan waar ik gewoon op dezelfde knopjes kan drukken.. ".. :)
Ik was net aan het vliegen hoor maar dan zijn er weer paar dingen die ik ff door moet lezen en dan post ik weer wat op got. Nog een vraag ja nou ik hier toch post. Waarom zou je allemaal instelle met Ils en tacan station enz als je de koers naar station al nodig hebt om tacan in te kunne stellen. En ik weet nie of dat komt door sp3 maar mijn verticale balk en horizontale balk wijken helemaal niet af ook al ga ik uit koers vliegen ?

EDIT: Klopt het trouwens dat deze missie (10 geloof ik ) niet meer klopt met sp3. De koers van het tacan is niet echt wat je noemt op een runway..

[ Voor 11% gewijzigd door twit op 10-12-2002 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Heb je je HSD wel op ILS/TACAN gezet? Je hoeft overigens niet een koers op te geven om een TACAN channel in te stellen hoor. :?

Wat betreft die trainingsmissies.. geen flauw idee, die heb ik in 1998/1999 gevlogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik kwam enkele ZEER interesante screenshots tegen.. een experiment om high-res tiles te gebruiken om "bos" te simuleren ZONDER dat je 3000 "echte bomen" (real 3D objects) neer hoeft te zetten.. (welke een enorme FPS killer zouden vormen!!!!!).

Natuurlijk is het op 50 ft een beetje pixelig maar ik vind het een geweldig idee om de suggestie van "flying at treetrop level" te wekken zonder meteen je FPS te killen.

En letten we ook ff op.. er zit een vette suprise in voor Sp4....

Afbeeldingslocatie: http://web.tiscali.it/dawss/tree_1.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://web.tiscali.it/dawss/tree_2.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://web.tiscali.it/dawss/tree_3.jpeg

En... zijn jullie er al uit wat de surprise is? Hmm? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ik zit te staren en te staren maar ik zie het nog niet. Tenminste neem aan dat die plane gewoon STD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tazzman schreef op 10 december 2002 @ 20:46:
Heb je je HSD wel op ILS/TACAN gezet? Je hoeft overigens niet een koers op te geven om een TACAN channel in te stellen hoor. :?

Wat betreft die trainingsmissies.. geen flauw idee, die heb ik in 1998/1999 gevlogen :)
Sorry maar of ik snap de manual niet goed of jou niet. Ik moet de boel op backup zetten, tacan 101x instelle en op TR zetten. Dan ga ik naar de HSI en stel ik daar toch een koers in op 340 graden. Wat doet nu wat dan want ik zie dus eigenlijk niet terug waarom ik dat tacan chan instel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 10 december 2002 @ 20:59:
Een A-10 met bijbehorende cockpit :?

Of het "voetbal" motief in de bomen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
tazzman schreef op 10 December 2002 @ 20:59:

A-10 3D pit :9~

Zitten er btw geparkeerde planes in sp4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

eliminator007 schreef op 10 December 2002 @ 21:40:
[...]

Sorry maar of ik snap de manual niet goed of jou niet. Ik moet de boel op backup zetten, tacan 101x instelle en op TR zetten. Dan ga ik naar de HSI en stel ik daar toch een koers in op 340 graden. Wat doet nu wat dan want ik zie dus eigenlijk niet terug waarom ik dat tacan chan instel?
Vergeet je niet om naar de BACKUP controls te switchen? Als je dat niet doet dan worden de UFC (Up Front Controls => ICP/DED) settings gebruikt. Je ziet overigens niets in de HUD van het manual navigeren met TACAN (althans niet in 1.08i2/RP5.0, dacht in Sp3 ook niet?).. je moet dus wel je HSD (HSI? HSD is toch op MFD? Tis al laat :) ) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

_Stryker_ schreef op 10 december 2002 @ 22:25:
[...]

A-10 3D pit :9~

Zitten er btw geparkeerde planes in sp4?
BINGO! :)

Dat laatste is niet zeker... de code zit in Sp3 (slots etc), de Airbase Group is nu daar ook mee bezig.. waarschijnlijk zit het niet in Sp4 maar in een aparte Airbase Upgrade package omdat de gehele structuur (en dus ook de "parking points") zullen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tazzman schreef op 11 December 2002 @ 02:10:
[...]

Vergeet je niet om naar de BACKUP controls te switchen? Als je dat niet doet dan worden de UFC (Up Front Controls => ICP/DED) settings gebruikt. Je ziet overigens niets in de HUD van het manual navigeren met TACAN (althans niet in 1.08i2/RP5.0, dacht in Sp3 ook niet?).. je moet dus wel je HSD (HSI? HSD is toch op MFD? Tis al laat :) ) gebruiken.
Laat ik het zo stellen, wat moet ik zien als ik alles goed heb gedaan?? als ik zorg dat ik rechtvlieg met de lijn in mijn HSI kom ik dik naast runway terecht maar dat kan komen door sp3. Ik krijg als ik zelf gewooon richting runway vlieg wel een ILS in mijn hud maar die staat gewoon altijd precies in het midden zeg maar dus dat klopt volgens mij ook niet. Zou jij heel misschien die missie kunne vliege in sp3 en laten zien wat ik zou moeten kunnen zien met een screenshot of zo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Je komt naast de Runway terecht als je de rode pijl volgt omdat de TACAN transmitter natuurlijk niet MIDDEN op de runway staat maar gewoon ergens op het vliegveld. Soms wat dichterbij de runway dan anders. De TACAN is gewoon bedoeld om te navigeren totdat je bij het veld komt en dan kan gewoon approach vectors vragen aan de tower of via ILS binnen vliegen maar die gebruik ik zelf overigens niet. Om je ILS te activeren moet je wel op je HSI je nav switch naar ILS zetten. Maar goed, ik gebruik dat dus niet - ik vraag gewoon vectors en ik land gewoon blind op de runway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Oh ok ik zal wel ff de termen die je gebruikt en opzoeken of ik er dan uitkom. Maar tacan station is dus meer een indicatie van nou in die richting moet je zitten en tacan station zou dicht genoeg bij runway moeten staan om de ils eht te laten oppikklen. Ik had namelijk laatst wel ils in beeld maar die stond al precies centered ook al ging ik expres wat naast de runway vliegen. En dat met vectors heb ik volgens mij nog niet geleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Het kan heel goed zijn dat je bevoorbeeld NAV/TACAN had ingeschakeld in plaats van ILS/TACAN. Dan pikt hij wel de TACAN maar niet de ILS signals op en dan is je ILS dus 'dood'. :)

Vectors? Is gewoon via je radio call menu de toren aanroepen op 30< miles out dat je 'inbound bent'.. en dan krijg je al je instructies netjes voorgekauwd op welke hoogte, welke heading je moet vliegen etc. Als je die netjes volgt dan wordt je uiteindelijk (afhankelijk van het verkeer) netjes op final approach 'gepraat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t een a10 pitje super

Ben benieuwd of cougar ooit echt andere joystick models gaat uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 14:36:
w00t een a10 pitje super

Ben benieuwd of cougar ooit echt andere joystick models gaat uitbrengen
Cougar??
Je bedoeld zeker Thrustmaster... die naast de Cougar andere modellen uitbrengt.

Ik denk het haast niet want ze brengen al jaren alleen het F-16 model uit (het duurste model dan).
F-16FCS, F-22, nu de Cougar.... allemaal F-16 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

FLCS bedoel je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel eigenlijk dat ik toendertijd ergens las dat er op die cougar base eventueel andere sticks kon worden gezet

en vroeg me af of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ik baal hier heel erg van maar ik kom er nog steeds niet aan uit hoor. Als ik de sp3 missie 10 probeer krijg ik wel iets wat al wat meer op ils ljikt: een verticale streep met daaraan vast een horizontale. Maar ik kan dus eigenlijk zodra ik ils signaal oppik heel dat tacan gebeuren (dus het uitlezen uit de HSI, vergeten ??? ) dan zorgen dat verticale lijn in midden komt en dan gewoon aproach maken toch?

Als klopt wat ik zeg bevestig even dan kan ik snel weer verder. Snap ik alleen niet waarom de gewone missie de ils het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik denk dat de cougar in het verdomhoekje is gezet. er zijn leden van het team ontslagen wegens "cost reduction" plannen (i.e. de zaak wordt opgerold)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Er wordt ook gewerkt aan nieuwe objecten in Sp4.... zoals.. masten! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cmcarter.demon.co.uk/08_20_2002-23_41_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

wow, het lijkt wel alsof ze flanker na proberen te bootsen, met behoud van de kwaliteiten van F4 :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocf81 schreef op 11 december 2002 @ 16:05:
ik denk dat de cougar in het verdomhoekje is gezet. er zijn leden van het team ontslagen wegens "cost reduction" plannen (i.e. de zaak wordt opgerold)
Dat zou ik erg jammer vinden want ik heb hem dus gehaald omdat ik het A een mooie joystick vind en B vanwege de mogelijkheid tot flashupgrade en die eventuele mogelijkheid om die stick te vervangen
ocf81 schreef op 11 December 2002 @ 16:33:
wow, het lijkt wel alsof ze flanker na proberen te bootsen, met behoud van de kwaliteiten van F4 :)
EN het begint er inderdaad mooier en mooier uit te zien nog even en je zou bijna zeggen dat een falcon 5 helemaal niet nodig is (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik hou het er zelf op dat er nooit een Falcon V zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
eliminator007 schreef op 11 December 2002 @ 16:05:

Als klopt wat ik zeg bevestig even dan kan ik snel weer verder. Snap ik alleen niet waarom de gewone missie de ils het niet doet.
Ik heb het even uitgeprobeerd (missie instrument landing, SP3), voor je een landing request moet je de HSI switch op TCN zetten, nadat je de request hebt gedaan kun je het ILS signaal ontvangen en de HSI switch op ILS/TCN zetten

[ Voor 23% gewijzigd door _Stryker_ op 11-12-2002 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 11 december 2002 @ 17:32:
Ik hou het er zelf op dat er nooit een Falcon V zal komen.
Zo'n vermoeden kreeg ik ook al na het lezen van honderden topics/replys op frugals en dergelijke (had weinig te doen vannacht op het werk :) )

Wel jammer. maar voorlopig bied de sp3 en f4 manual nog genoeg voer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

ach ik zal het wel zien als LOMAC uit is.. misschien stap ik wel helemaal over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het aan de screenies ligt zou je inderdaad bijna zeggen van wel maar ben nou net aan f4 begonnen wou dat toch eerst wel even afmaken (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Nee he je gaat me niet vertellen dat ik straks als ik zo ongeveer de basics ken ik op lomac over moet gaan stappen :( Maar als falcon 4 zo realistisch is als ze zeggen zou er weinig veranderd mogen zijn waar of niet waar? Btw ik ben zelfs in de sp missie 10 geland dus het zal wel goed zijn ook al snap ik nog steeds niet veel van die hsi. Navigeren met steerpoint is easy and guess whats next????

Air to air fighting!!!!!

P.S. Was dit nie dat hoofdstuk wat ik beter over kon slaan omdat het grote verschillen had met sp3 zoja vanaf waar klopt de STD manual weer ?

[ Voor 15% gewijzigd door twit op 11-12-2002 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

De STD manual klopt nog altijd hoor.. de SP3 manual is enkel een uitbreiding daarop. de basics blijven hetzelfde. Gewoon doornemen die manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Mooi heb zojuist mijn eerste A-A wapen afgevuurd :P is wel wat anders dan locken en schieten zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wat heb je afschoten en waarop.. en was het nog raak? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tazzman schreef op 11 december 2002 @ 21:05:
Wat heb je afschoten en waarop.. en was het nog raak? :)
Een sidewinder, weet precieze benaming niet en 2e was idd raak!! nog ff en ik schiet je uit de lucht :P Nee ik weet ook wel dat dit pas het begin is maar het is voor mij leuk omdat er nu wat actie in begint te komen en ik af en toe eens een dogfight kan proberen ipv altijd trainen. Ik vind zelf dat ik al aardig ben opgeschoten nu ik de flight basics en navigatie doorheb. Maar er zijn nog genoeg dingen te leren dus ik ga nu weer ff lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Was het een all-aspect of rear-aspect AIM-9 en caged of uncaged? :)

Overigens.. er komt ook een AMX aan voor Falcon 4.0. Erg handig voor het Balkans theater.

Hier wat pics van het 3D model, ZONDER TEXTURES - die moeten nog komen..

Afbeeldingslocatie: http://quakef.web.ctonet.it/amx1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://quakef.web.ctonet.it/amx3.JPG

En als je dan toch bezig bent - doe ook maar een 2 zitter:

Afbeeldingslocatie: http://quakef.web.ctonet.it/amx4.JPG

• twit
Uhm niet te moeilijk doen taz maar het was in ieder geval geen rear aspect maar een full aspect aim-9(m is dat dan he ) caged of uncaged zegt me niet zo veel (was dat niet locked of niet locked met radar???)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

AIM-9M is inderdaad full aspect, the AIM-9P is rear aspect. Een 'caged heatershot' wilt zeggen dat je een bandit locked met radar waar de IR-seeker van de AIM-9 dan naar gaat kijken. Een uncaged heatsershot wilt zeggen dat je de radar NIET gebruikt (of i.i.g niet de bandit locked) maar je de IR seeker zelf laat zoeken naar het doel. Het verschil is duidelijk te zien op het scherm aangezien je bij een uncaged heatershot een diamand over je HUD ziet vliegen - dat is de IR seeker die zoekt.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Heeft iemand al het Israel theater uitgetest? Ik moet hem nog downloaden maar met z'n 96 MB wacht ik wel ff tot mijn ADSL er is :)

Hier wat screenies:

Afbeeldingslocatie: http://www.f4community.com/images/news/73b4f30dbc97dca3e5f4eaaf0f50bacb.jpg

En.. er wordt ook al hard gewerkt aan een Mirage 2000 voor Falcon 4.0!

Afbeeldingslocatie: http://www.checksix-fr.com/images/ghost_perso/061202.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door tazzman op 12-12-2002 21:41 ]

• twit
Ziet er echt vet uit man alle nieuwe dingen die in falcon verwerkt gaan worden. Ben blij om te zien dat zelfs nu eind 2002 er nog hele gave dingen te wachten staan voor falcon!!! Keep up the good work

• _Stryker_
Ik heb het Israël theatre wel geinstalleerd maar ben op het moment met het Balkans theatre bezig:

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-sluis.demon.nl/images/f4pics/balkans1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-sluis.demon.nl/images/f4pics/balkans2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-sluis.demon.nl/images/f4pics/balkans3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-sluis.demon.nl/images/f4pics/balkans4.jpg
(Het was een beetje druk op de baan /\ :) )

[ Voor 6% gewijzigd door _Stryker_ op 12-12-2002 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op F4 Community kwam ik een leuke thread tegen.. Hamarcak uit Tzechie is nu ook bezig om 512x512 F-16 skins te maken.. wat work in progess shots:

Afbeeldingslocatie: http://www.kvkli.cz/tomas/falcon/skin/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kvkli.cz/tomas/falcon/skin/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kvkli.cz/tomas/falcon/skin/6.jpg

Hij is nu bezig om de F-16 een "dirty" look te geven en werkt aan de tail art..

Ziet er veel belovend uit, of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 12 december 2002 @ 21:35:
Heeft iemand al het Israel theater uitgetest? Ik moet hem nog downloaden maar met z'n 96 MB wacht ik wel ff tot mijn ADSL er is :)

Hier wat screenies:

[afbeelding]

En.. er wordt ook al hard gewerkt aan een Mirage 2000 voor Falcon 4.0!

[afbeelding]
Als je wil kan ik em downloaden en zeg maar mailen naar je op cd?

Heb em zelf namelijk nogniet ben nog druk met training bezig
Hoop lezen hoop proberen te onthouden.
Gekopieerde handleiding naast me origineel waar ik Alles in kan markeren wat belangrijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Neuh dat hoeft niet, ik wil wat te downloaden hebben als mijn ADSL er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 14:40:
[...]

Als je wil kan ik em downloaden en zeg maar mailen naar je op cd?

Heb em zelf namelijk nogniet ben nog druk met training bezig
Hoop lezen hoop proberen te onthouden.
Gekopieerde handleiding naast me origineel waar ik Alles in kan markeren wat belangrijk is.
Waneer gaan we eens een online vluchtje maken. Zoals je weet zit ik ook nog druk in de training maar is altijd leuk om wat van elkaar te leren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das waar maar ik moet momenteel erg veel werken, Vanwege de komende feestdagen en zogauw die voorbij zijn ga ik eerst lekker 2 weekjes op vakantie
En dan hoop ik fatsoenlijk te kunnen landen (-:
En misschien dat ik dan overweeg neergehjaald te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Weer een vraagje aan jullie. Ik ben bezig met het leren van radar modes maar ik stuit op een probleem. Het lijkt wel of sp3 heel andere afkortingen of zo gebruikt dan std falcon want ik kan niet eens de ACM radar mode vinden met bijbehorende submodes. Als ik avionics op enhanced zet zie ik ze wel maar dat wil ik niet@!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

ACM? Gewoon naar de Dogfight Mastermode gaan. (Da's de D key - M voor Medium Radar Missile Mastermode en C voor Cancel Modeset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Oh dus acm valt in sp3 buiten de radar modes die je op je mfd kan toveren met F1 en dan submodes met f8?? want bij enhanced krijg ik hem wel op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat zou ik ff moeten nakijken maar ik gebruik ACM ALLEEN in Dogfight situaties.. dus daar zit wel wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Maakt op zich ook niet uit, lijkt me logisch dat acm alleen voor dogfight is want werkt alleen als je target ziet maar ik vind het raar dat er in de manual niet word gezegd dat je over moet schakelen naar dogfight. Ze zeggen gewoon breng de FCR op een mfd, F1 tot Acm en kies submode. Vind het best om dogfight modus te gebruiken hoor maar vond zo raar dat ik niet kon vinden. Eigenlijk is heel dat radar gebeuren zo moeilijk nog niet als je het eenmaal doorhebt (eigenljik alles tot nu toe is ff doorhebben en daarna voor altijd eitje ). Hoe kun je trouwens in dogfight zien welk wapen je hebt geselecteerd enz (hoor niet eens meer het geluid van mijn sidewinder???)

edit: taz ik weet dat ik heel lastig kan zijn maar kun je niet overwegen mij je msn adres te geven zodat ik (als jij tijd hebt) wat directer een vraag kan stellen. Halve topic is nu zo ongeveer vragen van mij :(

[ Voor 14% gewijzigd door twit op 13-12-2002 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf hier maar vragen eliminator hoef ik het niet te doen (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

tazzman schreef op 25 November 2002 @ 10:05:

...
Wat betreft MSN/email/icq.. ik ben zelf razend druk met mijn werk, ik werk zo'n 10 ~ 12 uur per dag nu en als ik thuis kom heb ik ook nog es een gezin. Ik heb geen zin en tijd om dan nog eens F4 vragen te gaan beantwoorden over msn/email/icq etc. Niets persoonlijks maar ik wil gewoon genieten van mijn weinige uren rust.
eliminator needs to learn how to read. (pag 6 @ 100 posts per page)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

ocf81 begrijpt mij helemaal :) Als de vragen hier in het topic staan dan kan ik tenminste ze beantwoorden wanneer mij dat uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond toch wel allemaal Top Gun kijken he, voor mij vanavond de 25e keer dus dat gaan we vieren met alcohol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
goed dat je het zegt!! gister ook vette vlieg film op weet naam alleen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest helaas wederom werken maar gelukkig heb ik em op dvd liggen (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook :D
Gister mocht ik hem niet zien van pa, wilde andere dingen kijken :(
Maarja, dan stel ik me jubileum maar ff uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

eliminator007 schreef op 14 december 2002 @ 21:50:
goed dat je het zegt!! gister ook vette vlieg film op weet naam alleen niet meer.
Flight of the Intruder?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.