Falcon 4 vragen

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er errug mooi uit (-:
Ben nu zelf bezig met een mooie map maken van de checklists voor de takeoff.
Heb de main checklist avionics en weapons.
Zijn nog flink wat pagina's bij elkaar ook. Als iemand de pdf's wil laat het weten host ik ze ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:17
Zeker vet. Wat ik me nog afvraag is zo'n model nou echt alleen skin en uiterlijk of vliegt ie ook weer helemaal anders. Als het laatste is is wel gaaf want dan is het steeds weer een uitdaging.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Het Flightmodel van de F-111 was er al, alleen het model was nogal oud.. nu hebben we dus een mooi 3d model bij een mooi flightmodel. Veel Flightmodels in SP3 zijn correct, daar heeft de FlightModel Group erg veel tijd ingestoken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ik ben druk aan het oefenen omdat ik klaar ben met mijn examens maar ik ben een eerste probleempje tegengekomen. In de trainingsmissies waarin je moet kijken hoe je de snelste turn rate en radius hebt staat maak een bocht met een hoek van 70 graden bijvoorbeeld. Hoe bedoelen ze dat? Ik zie nergens iets wat lijkt op de hoek, nu schat ik hetzelf maar beetje in maar is vast niet de bedoeling.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70graden bank, dus 70 graden hellen naar links of rechts.

Je kan niet aflezen hoeveel je bankt, maar als je weet dat haaks naar rechts/links 90 graden is en weet waar de 45 graden zit neem ik aan dat dit toch wel goed te doen moet zijn ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
OK en dan nog een vraag die naarboven kwam met het online vliegen met onze andere rookie. Waarom zie je elkaars berichten niet (met shift t getypt ) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eliminator007 schreef op 29 November 2002 @ 20:09:
OK en dan nog een vraag die naarboven kwam met het online vliegen met onze andere rookie. Waarom zie je elkaars berichten niet (met shift t getypt ) ...
He vindt je mij een rookie, hehe, wie won er nou dik van je :o

Nee, klop wel hoor, maar kan ook iemand uitleggen hoe je nou een multiplayer sessie opent?
Want het was een beetje een gestunt de net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb de nieuwe F-111 even geinstalleerd en ... WOW. Wat een 3D Model! Het detail is FANTASTISCH! Nou nog een Aardvark pit :) :)

Hier ff snel wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/Falcon4/Varkramp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/Falcon4/Varkrotate.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/Falcon4/Varkflight.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/Falcon4/Varklowturn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/Falcon4/Varklow.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah double post, tweakers.net zat beetje vaag te doen.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is errug mooi geworden tazz (-:
En ik zat daarnet ff naar die nieuwe aimsworth cockpit te kijken en dat ziet er toch wel zo bruut uit helemaal nu ze proberen om de knoppen ook daadwerkelijk werkend te krijgen of in ieder geval een gedeelte.

Wish i had that much cash (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me niet echt om in een Deep stall te komen, ik doe volgensmij wat in de manual staat.
Recht omhoog, bij het beep geluid hard de joystick naar achter en links of rechts trekken en Engine power op Idle.
Ik zie dan wel me speed meter naar 60 gaan, vervolgens val ik een stuk naar benee tot ik ongeveer 80 graden naar beneden ga, om vervolgens weer snelheid te krijgen en weer recht uit te komen.

Naja op dat na is het wel een vet lijp spel, en als iemand em nog ergens te koop ziet/heeft zou ik dat graag horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ok, doe dit dan eens:

ga naar een hoogte kilometer of 8, zet je motor op idle en probeer eens level te blijven. wedden dat je in een deep stal komt?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Hmm ff proberen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat dit topic zo eens door te kijken en ik ben ook niet vies van een goeie flightsim. Vroeger veel USNF en Janes ATF gespeeld :)

Ik gelijk m'n falcon 4.0 cd opgezocht en geinstalleerd. Maar toen kwam het probleem. Ik kan dus 1.08 US versie niet patchen. Toen ik dit spel op m'n ouwe systeem speelde had ik hier geen problemen mee.

Hij wil 'm niet updaten bij koreaobj.lod Nou schijnt dit nogal vaker voor te komen. Ik heb ook gepost in forum van frugalsworld enzo. Daar hebben ze links gezet naar orginele koreaobj files. Maar deze links zijn dus dood. Er zijn ook geen personen die ze ff online willen zetten.

Zeker gezien die screenshots en de SP3 wil ik het spel graag weer eens spelen. Maar dit gaat dus niet omdat op een of andere reden m'n cd fucked up is. Ik heb uitgesloten dat het een of ander incompatibiliteitsprobleem is.

Ik heb het hele verhaal al in dit topic uitgelegd. http://forums.frugalsworl...ead.php?s=&threadid=33886

Ik heb dus absoluut geen zin om een nieuw exemplaar van het spel aan te schaffen. :( En het spel zal ook zeker niet makkelijk te vinden meer zijn.

Als iemand die originele koreaobj files voor mij online wil zetten ben ik erg dankbaar. Ik kan dan namelijk de goeie files van de originele cd rippen en de corrupte obj files vervangen met de goeien en zo een nieuwe cd burnen.

Ik hoop dat iemand ze ff online voor me wil zetten. Alvast many thx.

Greetz van een tot nu toe grounded flight officer :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

Ik zou graag iets meer wilen weten over falcon 4:

In de campaing van EF 2000 kon je backup vragen van een allied group die op combat airpatrol roll doet,of andere allied planes die in de buurt van jouw zijn en ze komen je echt helpen.
Is dat ook zo in falcon 4 met patches enz?

Als je zo'n model download bv de F-111 model waar tazzman het over heeft,zit daar dan ook de cockpit van die plane bij? of zie je gewoon de cockpit van de falcon?

Zit er een multiplay coop mode in falcon 4?

Zit er wel hoogt in de maps? of is het een platte boel zoals nederland?

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7th schreef op 30 november 2002 @ 23:29:
Ja er zit een multyplay in en die speelt heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me volgensmij nog steeds niet om te stallen tenzij dit alles al is maar dat kan ik me niet voorstellen.

Zo ziet het er uit bij de ACMI

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rgj.post/Stall.jpg

Ik ga gewoon naar de 60knots en dan valt ie voorover, achterover, zijwaarts maakt niet uit, maar gewoon met de punt naar benee en dan maak ik weer snelheid en vlieg ik verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

hmm, en aero brwaking? dus de pun op ongeveer 15 graden proberen te houden?

ik ben tijdens het opstijgen wel eens in een deep stal gekomen. was ik aan het stijgen, maar had ik om bij de groep te blijven minder gas gegeven. op een gegeven moment raate ik in een spin. en ja hoor: ik val als een blaadje recht naar benedeen

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je nog iets doen om in die spin te komen? Rollen ofzo, want ik heb wel eens zo'n stall op tv gezien en dat zag eruit alsof het vliegtuig in een wasmachine werd gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Nee dat is een flat spin. Da's wat anders dan een deep stall. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

7th schreef op 30 november 2002 @ 23:29:
In de campaing van EF 2000 kon je backup vragen van een allied group die op combat airpatrol roll doet,of andere allied planes die in de buurt van jouw zijn en ze komen je echt helpen.
Is dat ook zo in falcon 4 met patches enz?
Ja, als er een CAP flight beschikbaar is wel. Maar als die engaged is dan moet je het zelf maar even uitzoeken natuurlijk.
Als je zo'n model download bv de F-111 model waar tazzman het over heeft,zit daar dan ook de cockpit van die plane bij? of zie je gewoon de cockpit van de falcon?
Cockpits zijn apart te installeren, in het geval van de F-111 gaat het alleen om het 3D Model. Maar mocht er iemand es een Aardvark cockpit maken dan is die ook te gebruiken.

Zit er wel hoogt in de maps? of is het een platte boel zoals nederland?
Ja, Ja, Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik heb een acmi gemaakt van een deep stall en recovery. any takers? mail me maar

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardvark pit lijkt me inderdaad erg cool (-:
Is er al een mooi model van de aardvark zelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 15:13:
Aardvark pit lijkt me inderdaad erg cool (-:
Is er al een mooi model van de aardvark zelf??
Duh. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

srry zat een beetje te slapen. Had net mijn airplanes serie (heel oud weekblad) en zag het wou het net veranderen maar je was me voor tazz (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar kan dan niet iemand aeyes overhalen er 1tje te maken (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay ik ben dit topic al een poosje al aan het volgen en het begon weer te kriebelen ik heb hem uit de kast gehaald (hij lag erin omdat ie te moeilijk was en ik ongeduldig)
maar ik ga het weer proberen omdat ik een echt spel wil spelen waar ik uren mee zoet zal zijn.

ik had al enige pogingen gedaan om een maverick af te vuren maar het lukt me gewoon niet ik doe het volgens de handleiding (sp3) .
ik heb hem helmaal up to date eerst 1.08 erop en dan sp3 (ben ik wat vergeten?)

mischien enige hints of moet ik wat meer lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wat lukt er dan niet? Geef wat meer info anders wordt het erg lastig om je te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Probeer de uncage missile commando direct na "On the Sms page, switch to AGM-65 missile (OSB 6) and power it up (OSB 7)" .
Zo werd het ook voor mij opgelost (als dit jouw probleem is?)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Je begint met de Power Up. Dan ground-lock je de GMT cursors als je AGM-65 in SLAVE mode werkt. Dan uncage je de AGM-65. Door het uncage commando gaat de beschermende kap van de TV-sensor opzij. Dan switch je op je andere MFD naar WPN page. Nu krijg je (als het goed is) een TV-image te zien. Target ground-lock & lock & fire.

GBU's werken BIJNA hetzelfde .. maar 2 verschillen:

1. niet vergeten je LASER aan te zetten.
2. Je schakelt naar de TGP (Targeting Pod) page ipv de WPN page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee zal het zo even proberen ...maar wat is wpn page en tgp

op welke pagina kan ik dat vinden van de handleiding ik ken het namelijk niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:05
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:53:
okee zal het zo even proberen ...maar wat is wpn page en tgp

op welke pagina kan ik dat vinden van de handleiding ik ken het namelijk niet vinden
De mfd's werken vrij anders in sp3 tegenover 108 uitgelegd in de manual. In SP3 werken ze met zgn slots. een mfd heeft 3 slots, in elk slot kan je een verschillende mfd page zetten, waardoor je makkelijk tussen de 3 slots kunt schakelen. De slots selecteer je met de onderste drie osb's (osb11, osb12 en osb 13 d8 ik). Door een slot te selecteren en nog een keer op de osb te drukken krijg je een lijst in de mfd met mfd-pages die je in het slot kunt 'laden'. Om bijvoorbeeld de tgp page in plaats van de wpn page te zetten in het eerste slot selecteer je dat slot (wpn), je klikt nog een keer op de osb van wpn, dan krijg je de lijst met pages en druk je op de osb waar tgp bij staat. Nu heb je de tgp page in het eerste slot staan ipv de wpn page.

In de SP3 manual staat het ook uitgelegd maar wat minder duidelijk d8 ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik kan niet zeggen welke knoppen of OSB buttons het zijn... omdat ik twee Masterpilots gebruik, toets ik zeg maar.. "direct op de MFDs". Ik zou zeker niet meer zonder de MP's willen doen en kan ze iedereen aanraden. Met 1.08i2/RP5.0 waren de MFD's vrij "onderontwikkeld" en je gebruikte ze niet echt vaak want zo veel functies hadden ze ook al weer niet.

In Sp3 zijn de MFD's en alle systemen veel "volwassener" .. hierdoor MOET je de MFD's veel vaker gebruiken om allerlei instellingen etc te doen. .Door dat MFD's in Sp3 echt veel belangrijker zijn dan met de 1.08x versies, zijn Masterpilots zeer aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
tazzman schreef op 02 December 2002 @ 10:48:
Je begint met de Power Up. Dan ground-lock je de GMT cursors als je AGM-65 in SLAVE mode werkt. Dan uncage je de AGM-65. Door het uncage commando gaat de beschermende kap van de TV-sensor opzij. Dan switch je op je andere MFD naar WPN page. Nu krijg je (als het goed is) een TV-image te zien. Target ground-lock & lock & fire.

GBU's werken BIJNA hetzelfde .. maar 2 verschillen:

1. niet vergeten je LASER aan te zetten.
2. Je schakelt naar de TGP (Targeting Pod) page ipv de WPN page.
En uiteraard vooral je master-arm aanzetten, dat wil ik ook nog wel eens vergeten :) 'waarom blijft dat scherm nou zwart?!'
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed ik begin het een beetje te begrijpen allemaal ik heb me eerste building vernietigd..maar nu een andere probleem..ik krijg soms alsik neerstrort of wat anders dat het spel stopt en dan zit ik in windows opeens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

_Stryker_ schreef op 02 December 2002 @ 12:10:
[...]

En uiteraard vooral je master-arm aanzetten, dat wil ik ook nog wel eens vergeten :) 'waarom blijft dat scherm nou zwart?!'
|:(
Erhm tja maar dat doe ik natuurlijk tijdens de fence-in check :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:18:
goed ik begin het een beetje te begrijpen allemaal ik heb me eerste building vernietigd..maar nu een andere probleem..ik krijg soms alsik neerstrort of wat anders dat het spel stopt en dan zit ik in windows opeens
Ga naar de F4UT website: f4ut.frugalsworld.com en daar zou een button moeten zitten om je crashlogs naar toe te zenden.

Wanneer krijg je die CTDs eigenlijk? Wat voor systeem heb je? Wat voor drivers, OS etc etc?

Als je echt antwoord dan wel hulp wilt krijgen dan moet je wel wat meer INFO geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee hier wat meer info over mijn systeempje:

p4 2,4 533mhz
512mb pc420032 bit 1066mhz
asus p4t533-c 32 bit 533 mhz
creative geforce 3 64 mb drivers: 40.72
windows XP pro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die Det 40.x drivers schijnen met F4 nogal problemen te geven.. veel GF4 users hebben daar ook last van. CTD's etc. Heb je al es Det 30 serie drivers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee..

zal het proberen

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes!!!
Vrijdag geef ik mijn manual aan me leraar Nederlands en dan zorgt ie ervoor dat de MiG-Killer een handtekening zet op de kaft :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
VET !!! dat wil ik ook wel :P

Is bij jullie dat ACMI eigenljik ook zo sloom? hij hapert echt de hele tijd als ik hem afspeel. Als ik de enigste ben zal ik wel ff system specs posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Da's erg mooi.. ik was compleet vergeten mijn F4 manual mee te nemen naar de VS.. had ik anders een mooie handleiding van Pete Bonanni kunnen krijgen tijdens onze rondleiding bij de VA ANG.. maar ik dacht er overigens pas aan toen we alweer onderweg waren naar Washington DC. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Tazz of iemand anders ik heb je hulp weer eens nodig. Trainings missie 7 heb ik vraagje. Je moet dan een halve looping omhoog maken zeg maar. 90graden omhoog, doortrekken totdat je levelflight hebt maar dan op zijn kop en klaar das nog niet zo moeilijk. Maar nu met een pirouet. Ik draai dus op zijn kop op het moment dat ik 90 graden omhoog vlieg maar dan??? Ik ben dan ff gevoel kwijt zeg maar hoe ik dan verder moet omweer level te komen. Ze zeggen dat je 90 graden moet draaien ten opzichte van begin heading maar ik kom op zelfde heading uit. Kun je het nog volgen??? Vind het zelf heel lomp van mij maar vraag het toch maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je trekt de stick naar je toe (koetjes en huisjes worden kleiner :)), totdat je ziet op je HUD scale dat er 85/90 staat, hij draait wel om die scale maar dat komt omdat ie net als de ADI beetje gaat flippen niks van aantrekken, let op de scale. Dan draaie je 90 graden links of rechts en trekken maarweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ok ik moet het me nog even indenken maar ik denk dat ik er zo wel uit moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een trainigsmissie waarbij je rockets moet gebruiken ..makkelijk zou je zeggen maar ik heb helemaal niets onder me vleugels hangen geen wapen niets ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
eliminator007 schreef op 02 December 2002 @ 19:26:
Ok ik moet het me nog even indenken maar ik denk dat ik er zo wel uit moet komen.
Ik heb met mijn stomme kop gewoon niet goed gelezen. Ik dacht dus dat je op zijn kop moest gaan hangen op het moment dat je 90 graden omhoog ging maar je moest 90 graden draaien. Dan is het natuurlijk logisch dat je heading 90 graden veranderd. DOM DOM DOM. Maar het valt nog wel tegen om 90 graden te draaien op het moment dat je 90 graden hangt zeker omdat de hud dan begint te flippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is hang er een rocket pod, dat lijkt een beetje op een iron bomb vind ik zelf, en die pod gaat aan de voorkant open zodra je je eerste raket vuurt, druk maar eens een paar keer op backspace om door je A-A weapons te cyclen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is het hem juistem er hang helemaal geen pod onder

en ik gebruik sp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat was ff leuk, ik had de J-063 repaint geinstalleerd, ff demotje gegeven enzo :), maar ook een stukje van de manual en ook de manual voor sp3, maar ik 'schrok' er een beetje van, jeetje zeg, wat een info!!! Hoe kan ik nou het best beginnen, zonder sp3 of met sp3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 21:47:
dat is het hem juistem er hang helemaal geen pod onder

en ik gebruik sp3
Bekend probleem in de SP-serie

in SP2 zag het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fam-sluis.demon.nl/images/laupods.jpg

In SP3 ziet het er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fam-sluis.demon.nl/images/f4pics/laupodsSP3.jpg
(note die SAM die me binnen 0,738 sec uit de lucht gaat halen linksonder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 21:56:
Zo, dat was ff leuk, ik had de J-063 repaint geinstalleerd, ff demotje gegeven enzo :), maar ook een stukje van de manual en ook de manual voor sp3, maar ik 'schrok' er een beetje van, jeetje zeg, wat een info!!! Hoe kan ik nou het best beginnen, zonder sp3 of met sp3?
Ik zou zeggen zonder, maar dat zeg ik al lang, hoewel het ook weer goed is met het meest realisme te beginnen maar e manual (standaard) klopt niet meer als je met SP3 gaat vliegen, bij sommige dingen, dus das knap klote.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou gewoon beginnen met Sp3... ook SP3 manual uit printen, veel koffie erbij en gaan met die banaan :)

Het meeste wat in de F4 manual zelf staat is namelijk nogaltijd van kracht in F4/Sp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat wel, maar dan lees je in de manual bijvoorbeeld iets over locken of radar ofzo, dan kijk je, klopt het niet, moet je het weer in de SP3 manual gaan opzoeken etc.

Als je eerste de standaard vliegt, dan snap je dat, vlieg je poosje en weet je het allemaal. Ga je SP3 doen, leer je de manual en dan leer je die extra's er gewoon bij want de basis ken je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ik ben eigenlijk genoodzaakt met sp3 te beginnen omdat de gewone falcon versie 4 met patch 1.08 niet echt lekker wou draaien onder winxp om de een of andere reden. Maar ik merk inderdaad wel dat sommige dingen niet meer kloppen dus als iemand weet hoe ik falcon 4.0 met 1.08 patch werkend krijg onder winxp ga ik verder zonder sp3 totdat ik het door heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Probeer:

F4 full install
1.08 US patch
F4Patch 4.x met RP5.0
in F4Patch vink aan: F4Turbo en DevCreateSurface Fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 03 december 2002 @ 10:24:
Ik zou gewoon beginnen met Sp3... ook SP3 manual uit printen, veel koffie erbij en gaan met die banaan :)

Het meeste wat in de F4 manual zelf staat is namelijk nogaltijd van kracht in F4/Sp3.
Hehe, lijk me ook wel wat, maar dat uitprinten is nogal een probleem, maar gelukkig heb ik een kennis die bij de belastingdienst werkt........ :+

Dan ga ik maar eens echt beginnen met het 'spel', dus over een paar dagen zal ik vast wel vragen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tazzman schreef op 03 december 2002 @ 13:31:
Probeer:

F4 full install
1.08 US patch
F4Patch 4.x met RP5.0
in F4Patch vink aan: F4Turbo en DevCreateSurface Fixes
geld voor rp5 wel de gewone manual nog dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grotendeelser ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Stryker_ schreef op 02 December 2002 @ 23:17:
[...]

Bekend probleem in de SP-serie

in SP2 zag het er zo uit:
[afbeelding]

In SP3 ziet het er bij mij zo uit:
[afbeelding]
(note die SAM die me binnen 0,738 sec uit de lucht gaat halen linksonder)
voor die sam heb je flares hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 15:22:
[...]

voor die sam heb je flares hoor :?
Werkt niet echt meer als die sam zo dicht bij is he 8)7

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ja wat moet ik me daarbij voorstellen??? Ik wil weten op welke manier ik falcon 4.0 kan draaien en toch met de manual alles kan leren??? Grotendeelser vind ik beetje zo klinken van ja wel iets beter dan sp3 maar ook niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

BlizzarD schreef op 03 december 2002 @ 15:29:
[...]

ik heb er wel eens een paar ontweken op die afstand. je moet er wel as de kippen bij zijn, maar op die afstand het je juist nog een kans als je de juiste moves maakt en flares blijft pompen. (ligt wel een beetje aan het type, maar het is altijd het proberen waard)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlizzarD schreef op 03 december 2002 @ 15:29:
[...]

heb er geen last van om te ontwijken hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
WTF???? Ik wil weer ff lekker falcon 4.0 gaan spelen zijn bijna alle keys die op mijn hotas waren ingesteld weg. Ik heb het profile gewoon geladen staan voor zover ik kan zien en in windows werkt de stick perfect. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Heb je in F4 wel de goede keyfile gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft deze cockpits al eens bekeken?

Die zien er strak uit! :9~

http://www.cockpits.nl/index2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 17:41:
Wie heeft deze cockpits al eens bekeken?

Die zien er strak uit! :9~

http://www.cockpits.nl/index2.html
uiteraard, maar hoe zit het nou precies? ik kan geen freeware 1024x768 f-16 cockpit vinden op die site, alleen een halve sample van de 1600x1200 payware pit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tazzman schreef op 03 December 2002 @ 17:12:
Heb je in F4 wel de goede keyfile gepakt?
Het probleem is inmiddels opgelost. Klopt het trouwens dat die high speed over the top met 90 graden draai zeer lastig is. Ik kom er niet helemaal aan uit. Ik ga 90 graden met grond,stick los en draai langzaam naar een draaihoek van 90 graden (dus haaks op de pitch meter zeg maar) maar als ik dan doortrek draait ie vanzelf terug naar level heb ik het idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk is ie niet, ik gaf je toch die ACMI :)

Je trekt op 90 graden, draait 90 graden en trekt 90 graden voor een driekwart loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
waarom zie ik je niet op msn uncle sam. Ik heb een acmi gemaakt van wat er bij mij gebeurt. En wat bedoel je met trekt 90 graden. Ik trek op 90 graden, draai 90 graden en wacht tot ik op inverted level ben aangekome...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Hoeveel soorten vliegtuigen kan je kiezen in falcon 4 met sp3 update zonder extra meuk te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
uhm meer dan genoeg in ieder geval. Ik zal zo ff voor je kijken als je geduld hebt weet je het straks. Anders is er vast wel 1 van de diehard''s die het zo weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

eeen aantal kan ik je zo niet geven, maar zolang je er een squadron van kan toevoegen aan een TE kan je het vliegen

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Vliegen jullie eigenlijk zelf nog weleens??en dan heb ik het vooral tegen de mensen die het leren van falcon al lang achter zich hebben gelaten. Het lijkt me leuk wat verslagen van missies te lezen met wat mooie screeenshots erbij. Op die manier blijft het topic ook wat levendiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ja hoor, maar ik heb soms ook meer te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooi missie verslag?
Moet je deze eens lezen! Ik heb hem zelf tig keer gelezen, gevlogen door Tazz.

http://www.87th.org/repor...h_on_Airbase_Strike.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 10:59:
Een mooi missie verslag?
Moet je deze eens lezen! Ik heb hem zelf tig keer gelezen, gevlogen door Tazz.

http://www.87th.org/repor...h_on_Airbase_Strike.shtml
Wat een geweldig verslag!!! Als ik dat lees weet ik weer waarom ik hier nu zit te blokken op mijn falcon manual.

Dat zijn idd de dingen die naar mijn inzien vaker gemaakt moeten worden. Ik weet dat jullie het niet zo op fs2002 hebben maar dat topic is vele malen actiever met name omdat veel mensen pics posten van hun vluchten enz. Zodra ik goed genoeg ben om aan missies te beginnen zal ik dan ook het goede voorbeeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

7th schreef op 03 December 2002 @ 18:50:
Hoeveel soorten vliegtuigen kan je kiezen in falcon 4 met sp3 update zonder extra meuk te downloaden?
tazzman? kan je hier antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eliminator007 schreef op 04 December 2002 @ 15:55:
[...]

Wat een geweldig verslag!!! Als ik dat lees weet ik weer waarom ik hier nu zit te blokken op mijn falcon manual.

Dat zijn idd de dingen die naar mijn inzien vaker gemaakt moeten worden. Ik weet dat jullie het niet zo op fs2002 hebben maar dat topic is vele malen actiever met name omdat veel mensen pics posten van hun vluchten enz. Zodra ik goed genoeg ben om aan missies te beginnen zal ik dan ook het goede voorbeeld geven.
Wie zegt dat ik het niet heb op FS2002?
Ik heb daar heel veel in topic gezworven en heeel veel en actief gevlogen en dat doe ik nogsteeds, maar Falcon 4 is gewoon heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ok sorry, weet ook wel dat veel van jullie fs2002 best leuk vinden maar ik herinner me nog de opmerking van haal die fs2002 pics uit dit topic vandaar. Ik ben nu bezig om voor het eerst een f16 weeer veilig aan de grond te zetten. Als me dat lukt ken ik de basis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat gewoon als grapje bedoelt is ;)
Dat is de basis voor een piloot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 19:04:
Ik denk dat dat gewoon als grapje bedoelt is ;)
Dat is de basis voor een piloot :P
Dat kan ook. Landen is trouwens moeilijk man of het komt door sp3. Weet iemand toevallig uit zijn hoofd of het klopt dat je helemaal links van de runway begint bij missie9 ?En wat is de makkelijkste manier om aligned te komen met die runway (een koers of zo geve ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat klopt.

Eerst naar rechts, tot je de rwy haaks links ziet, of iets minder, en insturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Kan iemand mij nou precies vertellen wat ik moet doen want of ik lees de manual verkeerd of ik ben heel slecht. Ik doe nu: zorgen dat ik goede lijn vlieg met runway,zorgen dat snelheid 160knots is,gear down, en toestemming. Dan level blijven vliegen tot treshold van runway bij de 3graden lijn is, dan flight marker richten op treshold en zorgen dat snelheid in orde blijft. Dan bij 100 feet flaren en dan gaat het (op 1 keer na ) altijd mis. Krijg ook heel vaak dat ik stall net voordat ik touchdown zou moete make.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke.
Reken 100 voet eens om naar meter, ongeveer 30 dus. Beetje hoog om te flaren niet?
Je snelheid mag ook meer zijn dan 160 kts, ik land zelf meestal wel op 160 kts, maar ik langzaam rustig af, ook land ik vaak zonder speedbrakes, maar dat is maar net wat je fijner vind, ik kan het allebei maar na verloop van tijd krijg je je eigen landingsstijl. Dan zet je je fpm op de treshold, en als je er bijna bent, rond 40 voet, schruif je hem op, maar niet helemaal naar het eind, telkens kleine stukjes, en op een gegeven moment in een keer naar het eind en touchdown, extend speeds brakes (indien nog niet uit) en remmen :) Ik wil wel een ACMI maken voor je, zeg het maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 20:40:
Oke.
Reken 100 voet eens om naar meter, ongeveer 30 dus. Beetje hoog om te flaren niet?
Je snelheid mag ook meer zijn dan 160 kts, ik land zelf meestal wel op 160 kts, maar ik langzaam rustig af, ook land ik vaak zonder speedbrakes, maar dat is maar net wat je fijner vind, ik kan het allebei maar na verloop van tijd krijg je je eigen landingsstijl. Dan zet je je fpm op de treshold, en als je er bijna bent, rond 40 voet, schruif je hem op, maar niet helemaal naar het eind, telkens kleine stukjes, en op een gegeven moment in een keer naar het eind en touchdown, extend speeds brakes (indien nog niet uit) en remmen :) Ik wil wel een ACMI maken voor je, zeg het maar :)
Je moet het eerlijk zeggen he als je het beu bent. Ik val je nogal eens lastig met vragen en ik neem aan dat dat nou net de reden is dat je niet iedereen in je msn wilt.

Als er meer mensen zijn die problemen hebben met landen mail mij ff en ik stuur de acmi van bramage door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb totaal geen last van je hoor :)
Vraag maar zoveel als je wilt, maar ik weet gewoon ook niet alles, zo simpel is het, maar tot nu toe lukt het nog wel hoor :P ;)

En ACMIs maken is wel leuk, vlieg ik nog eens wat TE's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eliminator007 schreef op 04 December 2002 @ 20:45:
[...]

Je moet het eerlijk zeggen he als je het beu bent. Ik val je nogal eens lastig met vragen en ik neem aan dat dat nou net de reden is dat je niet iedereen in je msn wilt.

Als er meer mensen zijn die problemen hebben met landen mail mij ff en ik stuur de acmi van bramage door.
Naar mijn mening worden er veel te vaak vragen gesteld die al tig x voorbij zijn gekomen. Ik speel sinds kort ook weer Falcon. Ik ga hier geen vragen posten omdat alles in de manual staat en alles te vinden is van falcon op het internet.

Ik hoef niks te vragen omdat ik zelf alles kan vinden. En ik denk dat veel meer personen dit kunnen maar de moeite hiervoor niet nemen. Zie ook dit topic.

Sluiten van topics

Als ik alleen al kijk naar hoevaak Tazzman zit uit te leggen hoe falcon 4 up to date te krijgen met de SP. Dit is niet nodig. Als ik op internet zoek krijg ik honderden links met nuttige informatie over falcon. Mijn motto is zoek en gij zult vinden.

Dit is niet bedoeld als flame tegen jou of anderen maar als een zetje in de juiste richting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 21:02:
[...]

Naar mijn mening worden er veel te vaak vragen gesteld die al tig x voorbij zijn gekomen. Ik speel sinds kort ook weer Falcon. Ik ga hier geen vragen posten omdat alles in de manual staat en alles te vinden is van falcon op het internet.

Ik hoef niks te vragen omdat ik zelf alles kan vinden. En ik denk dat veel meer personen dit kunnen maar de moeite hiervoor niet nemen. Zie ook dit topic.

Sluiten van topics

Als ik alleen al kijk naar hoevaak Tazzman zit uit te leggen hoe falcon 4 up to date te krijgen met de SP. Dit is niet nodig. Als ik op internet zoek krijg ik honderden links met nuttige informatie over falcon. Mijn motto is zoek en gij zult vinden.

Dit is niet bedoeld als flame tegen jou of anderen maar als een zetje in de juiste richting ;)
Dat is ook wel zo maar ik vraag dus ook echt alleen dingen waar ik zelf gewoon zo gauw niet uitkom. Ik heb hier een manual voor mijn neus liggen en geloof mij ik probeer het heel lang zelf maar zodra ik er dan echt niet uitkom is mijn hulp dit topic. Ik vind het zelf ook irritant dat ik zovaak iets moet vragen en daarom gaf ik dus al aan dat bramage het moet zeggen als tie het niet leuk meer vond.

Dus ik ben het met je eens, eerst zelf proberen maar als je er niet uitkomt vind ik dat je best naar dit topic mag grijpen. En het voorbeeld wat jij gebruikt van tazz staat ook letterlijk in dit topic genoemd en mijn vraag voor zover ik weet nog niet. Maar we begrijpen elkaar dus NOFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook eigenlijk niet zo zeer aan jou gericht joh. Maar omdat je opmerking maakte over dat je zoveel vroeg poste ik dit ff. Vragen staat vrij, met het antwoord daarbij :)

Ik wil alleen maar zeggen dat Tazzman ook al zovaak had aangegeven dat die manual zo belangerijk is en sommige mensen gewoon dat kreng niet lezen en dingen gaan vragen die erin staan ;) That's all.

En misschien goed advies aan mensen om externe omega search te gebruiken i.p.v. de normale search. Die's nogal brak namelijk naar mijn mening. Via omega vind je ook erg veel falcon topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik wil SP3 downen, en http://www.f4community.com/ wezen kijken, maar daar zie ik alleen SP3 Hotfix, is dit wat jullie bedoelen? :7 (Dan moet dus eerst SP2 ervoor right? :7)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 21:20:
Was ook eigenlijk niet zo zeer aan jou gericht joh. Maar omdat je opmerking maakte over dat je zoveel vroeg poste ik dit ff. Vragen staat vrij, met het antwoord daarbij :)

Ik wil alleen maar zeggen dat Tazzman ook al zovaak had aangegeven dat die manual zo belangerijk is en sommige mensen gewoon dat kreng niet lezen en dingen gaan vragen die erin staan ;) That's all.

En misschien goed advies aan mensen om externe omega search te gebruiken i.p.v. de normale search. Die's nogal brak namelijk naar mijn mening. Via omega vind je ook erg veel falcon topics.
Ok ik zei al we begrijpen elkaar. Het topic hierboven vind ik dus een topic wat idd niet meer gevraagd zou mogen worden. En idd omega werkt veel beter heb ook heel vaak mensen gezegd die niks vonden eerst omega dan help ik je weer als je nog niet weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 04 December 2002 @ 21:35:
Ik wil SP3 downen, en http://www.f4community.com/ wezen kijken, maar daar zie ik alleen SP3 Hotfix, is dit wat jullie bedoelen? :7 (Dan moet dus eerst SP2 ervoor right? :7)
http://forums.frugalsworl...8&perpage=40&pagenumber=1

SP3 mirrors zijn zat te vinden m.b.v. google.

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Eerste pagina staan al goeie hits.

http://f4ut.frugalsworld.com/html/SP3Mirrors.shtml

Dit had je zelf ook kunnen vinden. Zie de voorgaande posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 21:43:
[...]

http://forums.frugalsworl...8&perpage=40&pagenumber=1

SP3 mirrors zijn zat te vinden m.b.v. google.

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Eerste pagina staan al goeie hits.

http://f4ut.frugalsworld.com/html/SP3Mirrors.shtml

Dit had je zelf ook kunnen vinden. Zie de voorgaande posts ;)
Mjah aan google had ik nog niet gedacht |:(

Nog maar een tricky vraag dan :7 :
Waar kan je F4 nog kopen? Uit verschillende topics gelezen dat hier en daar nog verkrijgbaar is/was, maar die zijn vrij oud, en dll schiet ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

soms kom je de totally flying collectie nog wel eens tegen, daar zit ie bij. maar de handleiding vna die versie is bout, er missen belangrijke delen.
als je de originele boxed tegenkomt, zou ik niet aarzelen om het gelijk te kopen. die zijn tegenwoordig zeldzaam c.q. duur (in de buurt van de 50 euro o.i.d. IIRC)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
ik heb er een aantal gevonden toendertijd op ebay maar dan ook alleen de duitse versie. Mijn oplossing was downloaden (ja ik weet het niet de bedoeling ) en de pdf uitprinten. Dat geintje heeft me flinke berg geld gekost en op vorige pagina zie je nog pics van hoe dik die uitgeprinte manual wel niet is. (600 pagina's kost in copyshop zo'n 35 euro).

Voor als er meer mensen zijn met land problemen heb ik dit gevonden:
http://www.f4community.co...e39191e427b&threadid=5655

misschien dat tazz of uncle sam kan zeggen wat hun er van vinden maar ik vind het persoonlijk heel goede uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

ow damn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

vroeger kwakte ik de bak gewoon op de baan. volgens sommige omstanders was het een klein wonder dat ik geen schade leed op mijn manier, maar ik deed het toch steeds weer.

ik ga hem dus niet uitleggen, maar laten we zeggen dat het als het een baksteenmethode genoemd kan worden

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.