Falcon 4 vragen

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Op de F4UT site staan nu ook screenshots van Rippers nieuwe F-14 Tomcat model met Viperwear skins!! van VF-31 :) :)

Kijk en kwijl!!

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/95_VW_F-14_V1_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/93_VW_F-14_V1_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/91_VW_F-14_V1_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/96_VW_F-14_V1_8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/94_VW_F-14_V1_6.jpg

....Falcon 4.0.. because everything else is just a game ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-14's zijn geil :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je eigenlijk eFalcon, RP5 of allebei er weer af halen, heb namelijk dezelfde bug als met SP3? Want wat ik altijd deed is heel Falcon 4 er weer af en zo, en opnieuw, en als ie het dan niet deed weer, maar dis nogal wat werk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb Falcon 4 opnieuw geinstalleerd, helemaal clean en zit te denken toch maar RP5 te installen en ik heb nu die Paul Wilson v7 f-16 Cockpit. Kan iemand stap voor stap even makkelijk uitleggen hoe ik die moet installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die cockpit? Gewoon de files in je Falcon4\art\ckpart (o.i..d.) gooien en niet je menu.dat overschrijven :)

Wat betreft her installatie problemen, zorg er ook voor dat je Falcon4 en F4Patch registry keys weg zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt tot nu toe altijd. F4patch heb ik niet geinstalleerd, wat ik nu ga doen is:

1.08us installeren
RP5 installeren
die cockpit files kopieren.

Is dit goed? Of moet ik tussen 1.08 en RP5 eerst nog F4Patch 4.1 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Nee, je installeert RP5.0 toch via F4Patch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gewoon via Rp5 installer. Een .exe bestand die alle patches toevoegd enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

dat IS een F4patch-installer :) je kan ook gewoon f4patch 4.2x downloaden...zit rp5 + alle patches etc in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4.2 was alleen voor SP ofzo dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Je moet de F4Patch 4.x nemen met RP5.0 er in.. in geloof dat het 4.2 was maar kan ook 4.12 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al geinstalleerd.
Het werkt, de cockpit ook :)

Maar als ik hem opstart (Falcon 4) dan krijg ik eerst een melding van: glide2x.dll is missing.
En als ik hem afsluit een foutmelding van: DevCreateSurface Failure ofzo.

Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jaha.. F4Patch 4.x downloaden dus die met RP5.0, installeren en dan de DevCreateSurface Fix en F4Turbo patches aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, sorry :>
Liev dat je nog wilt helpen O+
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan die devcreate fix niet toepassen:

Failed to apply patch (i2) devCreateSurface/CTD fix -- Patch mismatch. In file (C:\MicroProse\Falcon4\Falcon4.exe) at location 0017376E, the file's current value (8C) does not match the .f4p original value (A1) or the .f4p new value (E9).

En die F4 Turbo Patch kan ik niet vinden.

[edit]
Moet ik misschien1.08i2 hebben ipv de standaard 1.08us, zoja, waar kan ik een werkende link vinden dan naar 1.08i2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik hoor net een herinstallatie aankomen..

1.08i2 zit *IN* F4Patch 4.x.. die grote complete met RP5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herinstallatie, hoezo?
Ik snap er niks meer van ;( :? :(

Ik heb ook die combo f4patch hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
hehehe, fucking slowchat hierzo...maar anywayz...Die F14's zien er extreem goed uit :9~

/me is cheap trick - Mighty Wings aan het luisteren

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, die staat ook in mijn playlist, zoals wel meer uit Top Gun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik nu allemaal aanvinken in F4Patch, want bij bijna alles zegt ie failed to apply patch blablabla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Als hij die errors geeft heb je een probleem en moet je F4 maar herinstalleren:

F4 directory deleten.
F4 + F4patch reg keys deleten.

F4 full install.
1.08 US installeren.
F4Patch 4.x (die grote met Rp5.0) uitpakken naar F4 Directory.
F4Patch starten en dan FILE => EXPAND.
F4Patch afsluiten.
F4Patch starten.
RP5.0 + andere patches aanvinken en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het probleem, welke andere patches? Alles aanvinken gewoon behalve eFalcon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

dat lijkt me niet slim, ik weet niet meer uit mijn hoofd welke ik gebruikte voor 1.08i2/Rp5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, installing Falcon 4 full iig alvast.
Hoe moet ik weten wat ik allemaal aan moet vinken (sorry hoor, weet dat ik lastig ben, maar dat komt door de Fighter Pilot Image, die zijn ook lastig voor de vijand ;)). En om het goed te maken een heel mooi verhaal:

Twee Nederlandse militairen en een Amerikaanse hebben onderscheidingen gekregen voor hun moed. Majoor-vlieger Marcel Duivesteijn en major Bill Thomas van het 323 TACTESS/SQN kregen het Vliegerkruis voor een levensgevaarlijke missie boven Belgrado in 1999, marinier Dirk Vonk ontving het Bronzen Kruis voor het redden van vijf collega's met wie hij in 1993 in Cambodja in een hinderlaag was gelopen.

Door Karel Bagijn, Algemeen Dagblad

Een spervuur van luchtdoelraketten en ander afweergeschut weerhield majoor Duivesteijn er op 6 juni 1999 niet van zijn missie boven Belgrado af te maken in zijn F-16 jachtbommenwerper. Het was een van de laatste aanvallen van de drie maanden durende VN-acties tegen Servië, die leidden tot het vredesakkoord en de terugtrekking van de Servische troepen uit Kosovo. ,,Nadat ik binnen anderhalve minuut enkele malen aan de dood was ontsnapt, hervatte ik de aanval De taak was het vernietigen van M1G-29 onderscheppingjagers. Als ik de missie had afgebroken, zou er een nieuwe moeten worden gevlogen en die zou dan zijn blootgesteld aan dezelfde dreigingen met misschien desastreuzere gevolgen", aldus Duivesteijn. De vlieger, afkomstig van de vliegbasis Leeuwarden maar toen met zijn squadron in het Zuid-Italiaanse Amendola gestationeerd, realiseerde zich hoog in de lucht ook dat de Serviërs hum resterende twee MiG-29's de lucht in zouden kunnen sturen voor aanvallen op NAVO-vliegtuigen. Dat wilde hij in elk geval voorkomen. Samen met zijn 'maatje' de Amerikaan Bill Thomas die op uitwisselingsbasis bij het Leeuwarder squadron vloog, zette ik toch de aanval in op het militaire Batajnika nabij Belgrado. Met succes, want met twee precisiebommen werden de MiG's vernietigd. De nachtelijke missie was al met wat problemen begonnen, Het vliegtuig waarmee moest worden bijgetankt, 'hing' verder in de lucht dan was afgesproken, En de bewapening van Thomas' F-16 was niet op tijd klaar. De tijd voor de actie werd daardoor krapper. En toen kwam Duivesteijn boven Belgrado - nadat de twee vliegers een aantal MiG-29's op de grond hadden uitgeschakeld- in het zicht van de Servische luchtverdediging. Terwijl hij op 8 kilometer hoogte vloog, werd een SA'3 raket op hem afgevuurd:,,Op de grond zag ik een lichtflits en ik wist het meteen: die is voor mij." Duivesteijn veranderde zijn koers:,,Op het moment dat ik wegdraaide keek ik rechts onder mijdoor naar de SA-3. Hij bleef nar mij toekomen, zodat ik opnieuw uitweek, nu naar beneden, naar het projectiel toe. De raket moest zijn richting van boven naar beneden verplaatsen. Dat kunnen ze vaak niet. Toen ik zag dat hij het niet zou halen, hield ik mijn dalende beweging nog even vast." In enkele seconden dook Duivesteijn van 8 naar 5 kilometer hoogte. De vlieger: ,,Tegelijkertijd zag ik echter dat er ook nog een tweede SA-3 werd afgeschoten, Dat is gebruikelijk. Een paar tellen later wist ik zeker dat de eerste raket mij zou missen. Ik vloog inmiddels ondersteboven. Ik rolde terug, keek naar boven en zag het projectiel ontploffen."Duivesteijn probeerde dezelfde truck met de tweede raket uit te halen maar 'ik zag dat ik deze SA-3 niet op dezelfde manier kon bedotten'. Daarom maakte hij een spiraalachtige tolbeweging rond de raket en zijn baan. Van ander zwaar afweergeschut zag hij inmiddels grote hoeveelheden lichtspoormunitie omhoog komen. De raket miste hem, maar de piloot werd verblind door de nog brandende raketmotor. Zijn F-16 vloog ondersteboven, met hoge snelheid naar beneden. Hij kreeg last van ruimtelijke desoriëntatie: wist niet meer wat onder en boven was, waar de horizon was, zag alleen witte explosies voor zijn kist en trok met voor het vliegtuig en hemzelf onverantwoorde krachten naar boven: ,,Ik had ogen op steeltjes en zocht voortdurend de omgeving af naar raketten en afweergeschut "Bill Thomas zag het allemaal gebeuren. Met gevaar voor eigen leven schoot hij flares af, vuurbollen om het zware afweergeschut af te leiden. Dat lukte. Duivesteijn: ,,Ik zag dat zo'n 60 procent van de luchtafweer het vuur verplaatste naar Thomas. En ik kreeg daardoor ruimte om een veilig heenkomen te zoeken."Na een laatste, succesvolle aanval op het Servische militaire vliegveld, 'giert' de adrenaline Duivesteijn door de aderen zijn hartslag is 180. Laat die nacht inspecteert hij op Amendola met een zaklantaarn zijn toestel geen schade. Hij kan de slaap, ondanks kalmerende medicijnen, niet snel vatten. Dat lukt pas om een uur of tien 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu clean install, 1.08us, f4patch expanded, f4patch gerunned, en alvast RP5 aangevinkt, maar als je op het plusje klikt dan zijn er ook sommige vakjes nog niet aangevinkt, dat is goed neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 16:23:
Hoe moet ik weten wat ik allemaal aan moet vinken
ff op forums zoeken, experimenteren en LEZEN .. er staat namelijk in de rechterhelft een beschrijving van wat die patches doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Die Force Feedbak fix werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh, ik ben RP5 zat.
Ik ga lekker over op standaard Falcon 4 zonder patch of wat dan ook :7
Je hoeft niks te zeggen want ik laat het zo tot ik een nieuwe pc heb waarop ik Sp3 zet dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:08
Is falcon 4 serieus nog een fatsoenlijk speelbaar spel zonder meteen te schrikken van de graphics? Ben namelijk sinds kort, dankzij got, met fs2002 aan de gang maar heb toch liever een spel waar wat actie in zit. Nou lijkt mij dat combat flight simulator daar ook wel aan voldoet maar misschien kunnen jullie mij vertellen waarom ik beter voor falcon 4.0 kan gaan fo juist niet?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het allebei :)
Maar Falcon 4 doe ik veel meer.

Misschien komt het omdat ik later het IRL wil gaan ervaren en het echt hoger op zoeken in een echte F-16 :) Maar Falcon 4 is gewoon heel gaaf. Ik dacht dat het de beste militaire flightsimulator is ooit uitgegeven.

Kijk, het spel/sim dateert al van 1998 en de graphics standaard zijn nou niet echt 'je van het' ;) Maar je hebt allerlei uitbreidingen en zeker SP3 is heel goed en ook mooi :D

Zelf vind ik het leuker dan FS2002 omdat ik; 1) Later echt F-16 piloot wil worden; 2) Er zit veel aktie in! :D

Het is echt een aanrader, maar neem de tijd ervoor te gaan zitten, oefenen, lezen en dat kost tijd, veel tijd... Maar het is het waard :D

"You better hold your stick or loose your balls"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ok dit word het zoveelste spel in een week wat ik dankzij got ga spelen. Kan bijna niet meer kiezen welk spel ik nu wil doen. Is de manual ergens te vinden of moet ik op zoek naar een originele versie?

offtopic:ik speel nu dus:AOM,fs2002,falcon 4.0,battlefield,sof2,emergency fighters for life 2, transport tycoon deluxe. Zonder got zou ik alleen de eerste gespeeld hebben en me ook echt op dat spel kunnen storten... :(

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, heel goed zoeken naar originele versie want ik zou niet weten waar je de manual kan krijgen :)

Dames, ik ga zo me eerste missie vliegen!
Ik ga voor een OCA Strike missie.
Ik breng verslag uit maar maak geen screens, denk dat ik het de eerste keer druk zat zal hebben met andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Is dit spel echt niet te doen zonder manual dan of begrijp ik je gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp je goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Falcon 4.0 Sp3 op 100% realism speel je niet zo maar "even". Je bent wel even bezig met de manual te lezen en daarna is het veel trainen en leren. En daarna ben je klaar om je eerste combat mission te vliegen .... en in het begin ben je al blij als je levend terug komt :D

Falcon 4.0 is geen spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ben dus niet levend teruggekomen ;(

Ik heb ook nog wel wat te leren wat betreft het plannennn...
Ik had expres al me IP opgelijnd met de runway zodat ik goed uitkwam. Maar het was veel te dicht bij. Dus iets van 4 bomb runs moeten maken :D Damage: Main taxiway, runway en de radio toren met me guns vernield nadat de bommen opwaren, tja, hij moet toch worden uitgeschakeld... :)

Maar onderweg kwamen er ook wat bandits in de buurt, en ik stuur dan altijd me wingman en probeer zelf verder te gaan met me missie om het doel te bereiken. Hij overleefde het geloof ik wel maar ik niet... Ook waren er AAA schoten op me in de buurt van het veld dus ik dook maar snel om aan de schoten (ze waren zeg maar aan het schieten in een vierkant, hoe heet dat ook al weer?). Maarja, na de bomb runs dus wel wat schade aangericht maar op de terugweg hoorde ik al twee keer gelijk achter elkaar: Archer inbound! Was nu precies een archer, een SAM-missile ofzo? Toen was ik dus geraakt en ben ik gesprongen... :(

Ik ga gewoon lekker veel missies vliegen en veel ervaring opdoen, als iemand tips heeft hoe ik beter kan handelen met ingrijpen en zo, alles is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tazzman schreef op 15 November 2002 @ 20:58:
Falcon 4.0 Sp3 op 100% realism speel je niet zo maar "even". Je bent wel even bezig met de manual te lezen en daarna is het veel trainen en leren. En daarna ben je klaar om je eerste combat mission te vliegen .... en in het begin ben je al blij als je levend terug komt :D

Falcon 4.0 is geen spel :)
Eigenlijk dus een beetje hetzelfde als wat mij verteld werd met fs2002 het is echt een levenswerk om het zo maar te zeggen. Je leert er heel lang aan maar als je het eenmaal kan blijf je het spelen. Zeg ik het zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Na lang zoeken heb ik hem ook gevonden F4 :)

Maar ik lees hier dat jullie updates nodig hebben voor het te kunnen spelen ..

Ik ben in het bezit van een P3 1gig , met Radeon 8500 (128MB) en Windows XP pro (sp1)

Maar wat moet ik nu hebben om hem goed te kunnen Simmen ..

Welke updates en waar kan ik die vinden ?

Alvast hartelijk dank

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

een joustick zou helpen :)
en veel ram ook. Verder is CPU het belangrijkst in F4
eliminator007 schreef op 15 november 2002 @ 22:43
Eigenlijk dus een beetje hetzelfde als wat mij verteld werd met fs2002 het is echt een levenswerk om het zo maar te zeggen. Je leert er heel lang aan maar als je het eenmaal kan blijf je het spelen. Zeg ik het zo goed?
That's wat simming is about :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Blackhole schreef op 16 november 2002 @ 00:16:
ik ben in het bezit van een P3 1gig , met Radeon 8500 (128MB) en Windows XP pro (sp1)

Maar wat moet ik nu hebben om hem goed te kunnen Simmen ..

Welke updates en waar kan ik die vinden ?
Ok, de specs zijn zeker prima... F4 Sp3 runt echt prima op mijn 1ghz TB met GF2 GTS 32MB en 512MB PC133 CAS2, WinXP.

Je hebt nodig:

1. Falcon 4.0 CD full install
2. Microprose 1.08 US patch.
3. F4UT Superpak 3 patch.
4. orginele handleiding.
5. heel veel geduld. ;)

check:

www.frugalsworld.com
f4ut.frugalsworld.com
www.f4community.com
www.87th.org
www.falcon5.nl

eten is fertig, gotta jet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
NU moet ik alleen deze PAtch nog hebben

F4UT Superpak 3 patch.

Maar die zie ik nergens staan
en hoe groot is hij ?

Ik yheb nog een paa vraagjes is het ook mogelijk om met meer planes te vliegen .

Net zo als in F3 update :)

Oja waar zit hier de Auto level knop ?

Dus die knop waar bij het vliegtuig zelf het landschap volgd

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Zo hier even een paar mooie foto's :)

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-001.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-002.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-003.jpg[/img]

En kan iemand even antwoord geven op de vraag hier boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3 kan je vinden op www.falcon5.nl. Op de eerste pagina staat hij gelijk ergens rechtsboven, onder Hot Files geloof ik :)

Volgens mij is die rond de 17mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 18:59:
Sp3 kan je vinden op www.falcon5.nl. Op de eerste pagina staat hij gelijk ergens rechtsboven, onder Hot Files geloof ik :)

Volgens mij is die rond de 17mb.
JA dat weet ik maar die link doet het hier niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
??? 76 MB :( wat mag die Patches dan wel niet allemaal doen ?

en dan nog dLL met 3K :(
Nee dan ben ik 7 uur bezig :(

hebbbie geen snellere site :)

En weet iemand ook hoe je de GrafX kan tweaken in dit spel ..
want ik gellof dat ik ooit eens gelezen heb dat je er veel meer detail in kan krijgen door bepaalde handelingen te doen ?

Iemand die hier wat van af weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graphics komen dus ook door Sp3.
En met SP3 zijn zo een beetje alle knopjes werkend, dus suuuuper realistisch :D
Snellere site heb ik niet nee.

En autolevel, zit dat in eeen F-16 dat ie het landschap volgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 19:47:
Graphics komen dus ook door Sp3.
En met SP3 zijn zo een beetje alle knopjes werkend, dus suuuuper realistisch :D
Snellere site heb ik niet nee.

En autolevel, zit dat in eeen F-16 dat ie het landschap volgt :?
Zeker weten .. maar weet iemand ook hoe en waar die knop zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je bij Tazzman wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Dat weet ik wel ....

Dat is ook een van de weinige hier die echt verstand heeft van F16 :)

Geloijk even die UPDATE aan zetten om hem te DLL .. want nu ga ik slapen.
dan kan ik hem morgen even kijken of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is SP3 al klaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

SP3 is al lang uit. SP4 is onderweg, en wordt als jet het gaat vragen over 3 à 4 weken gereleased. hij word al 2 maanden over 3 à 4 weken gereleased. you get the point. SP$ word gereleased "when it's done"

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Blackhole? Ik ben nieuwschierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 16:58:
Nou Blackhole? Ik ben nieuwschierig :)
JA en wat wil je weten :)

Hij staat er in en werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das mooi, post eens wat screens, das altijd weer leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch snap ik die bullseye niet :(
Ik was net me eigen TE aan het vliegen, en er waren 2 MiG-29's in de buurt op een intercept missie. Me wingman vroeg hulp en ik vroeg awacs de positie, uiteraard krijg ik bullseye call. Ik snap het toch niet hoor, kan iemand me alsjeblieft helpen?

Oja, de Angels ...
Dat is toch de hoek tussen de betreffende persoon/object, dus bijvoorbeeld de bandit of een vliegveld die ik moet bombarderen, en me neus? Dus bijvoorbeeld: 'Left, Angels 12' is dat ie 12 graden links ten opzichte van neus zit, oftewel, als ik vlieg met hdg 145 moet ik draaien naar hdg 133 om me bogey te intercepten?

edit:

Sorry, het is de hoogte maar nog maal 1000 doen, dus Angels 10 is 10000 voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Is het "normaal" om nu nog te gaan beginnen aan falcon 4? of zeggen jullie van je bent gek ga dan voor il2 forgotten battles of zo. Ik bedoel haalt dat spel het bij falcon 4 of is falcon 4 nu nog steeds het vele ploeteren/leren waard.Ik volg namelijk tegelijk met dit ook het fs2002 topic omdat ik gewoon een vliegspel wil hebben om me eens in te gaan verdiepen. Dus niet zoals alle andere spellen van het is even leuk maar gewoon echt iets wat je over half jaar nog met plezier doet.

Dus in het kort il2 forgotten battles of is falcon 4 nog steeds het beste/realistische wat er te krijgen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het leuk vind, waarom niet?
Het is de beste F-16 simulator ooit uitgegeven dus een veel betere zal er niet snel komen heb ik het idee. Gewoon beginnnen dus, hoe langer je wacht, hoe later het word :) En als je eenmaal bezig bent gaat het wel lekker door hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Net even vertrokken van af mijn basis met een wingman :)

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Close-take-off.jpg[/img]

Dat is wat je noemd een Close take off :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig, die zag ik ook in FS-forum net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je met van die 'tandenstokers' zoals jij ze noemt geen missie vliegen, het kan toch een SWEEP of Intercept missie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:55:
Waarom zou je met van die 'tandenstokers' zoals jij ze noemt geen missie vliegen, het kan toch een SWEEP of Intercept missie zijn.
JA dat zou ook kunnen maar ik ga liever MIG 25 jagen :)

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-4-01.jpg[/img]

Zo even een moie foto van het lansschap :) voordat ik even een paar migs ga knallen :)
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-4-03.jpg[/img]

Daar heb je er al 1 :) >:) FIGHT >:)
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-4-04.jpg[/img]

DAT was raak met een paar kogels :) (ff pesten hij hoeft niet gelijk dood :)

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-4-05.jpg[/img]

EN daar ging een Raket zn "HOL"in .

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-4-06.jpg[/img]

Even een Scot van buiten af :)
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-4-07.jpg[/img]

Yes daar is er nog een :)

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FALCON-4-08.jpg[/img]

Ne 3 MIGS te hebben gemold en zelf wat kleine schaden hebben opgelopen te hebben , terug naar huis :)

Nu mogen andere mensen ook posten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je je realism setting niet wat hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 22:37:
Waarom zet je je realism setting niet wat hoger?
OMdat ik nog even een "paar"knoppen uit mijn hoofd moet kennen ..

PS ik heb geen handleiding er bij :(

Dus daarom ..

Ik ga gewoon van uit mijn ervaring met F22 ADF vliegen .
Alleen nu heb ik er wel een goede stick voor dus dat gaat wel goed komen :)

Of is er een PDF handleiding te krijgen voor het spel .
want ik heb alleen maar de CD van Falcon 4 .

MAar hoe kan je zien welke REALISM je zit in het spel dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan als je opstart (Falcon 4) in het setup screen je realism setting instellen, bij mij, Tazzman, ocf81 en wel meer denk ik staat ie dus op 100% Das dus complexere radars, meer opties op MFD's etc. Kortom erg leuk. Dan is het dus ook net als bijvoorbeeld Flight Simulator heel erg realistisch, indien niet realistischer, niet gewoon meer :D

Falcon 4 zonder manual? Ai.... :/
Dat word lastig, maar volgens mij moet er ergens op internet een manual rondzwerven, heeel goed zoeken. En de SP3 manual is uiteraard op de grote Falcon 4 sites te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

TFR zit wel in een F-16 maar is niet geheel optimaal.. De F-16 is ook nooit bedoeld geweest voor low-level penetratie missies. De F-111 en Tornado IDS zijn wel uitgerust met een zeer goed TFR systeem.

Wat betreft Sp3:
Creator: F4UT
Filesize: 78 541 KB
Posted: 2002-06-04
Falcon Pilots,

The long wait is over. Falcon SuperPAK 3 has launched.

The flight simulation community has refused to let Falcon 4.0 die and has recreated the world's most popular and most realistic flight simulation, Falcon 4.0, as Falcon SuperPAK 3. The list of improvements would quite literally require a small novel to describe, and they have been in our Falcon SP3 manual. At almost 200 pages, the Falcon SP manual outlines the details of flying the most realistic flight simulator that can be found outside the world's military trainers. In fact, several Viper pilots tell us that they use Falcon SP3 for informal training because this is as real as it gets. Stand by for even more detailed guides for Flight Models, Avionics, Tactics and Campaign Building in the months to come.

Falcon SP3 retains all of Falcon 4.0's scalability. From fully realistic avionics (read complex) to the improved, configurable campaign engine, and winding up with the most accurate cockpit ever seen in a consume flight simulation, Falcon SP3 has it all. Immersion and the experience on being in the aircraft is brought to a whole new level. You are in combat, fighting for your life, changing the course of the war.

An all new user interface, AWACS screens, new weapons, new in game theater switching and so much more just barely skims the surface of what you are about to experience.

And it is free :)

The Falcon community's support and enthusiasm, along with the permission of Force 12 and G2 Interactive, have made this all possible. The over 200 beta testers and over 60 developers of the Falcon Unified Team (F4UT) have made this possible. The webmasters that carry our downloads and the ezines that support special forums have made this possible. This is the ultimate grass roots efforts. Cheer for Falcon. Cheer for F4UT. Cheer for yourselves.

Enjoy the simulation as much as we have enjoyed creating it.

F4UT Management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Blackhole schreef op 17 november 2002 @ 22:32:
[...]

JA dat zou ook kunnen maar ik ga liever MIG 25 jagen :)
Als je in een Sp3 campaign (97% realism of meer) ineens door een stel MiG-25s intercept wordt dan jammer je wel anders. :) Foxbats met AA-6s en AA-7s zijn levensgevaarlijke BVR fighters en zeker geen makkelijke prooi. Omdat de F-pole van de MIG-25 langer is dan die van de F-16 zal de Foxbat z'n FBR bereiken (de max. distance van zijn AA-6/AA-7s) voordat jouw AIM-120s binnen hun max cue zijn. M.a.w. de Foxbat zal jouw in de defensive drukken voordat jij uberhaupt iets kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
tazzman schreef op 17 november 2002 @ 23:40:
[...]

Als je in een Sp3 campaign (97% realism of meer) ineens door een stel MiG-25s intercept wordt dan jammer je wel anders. :) Foxbats met AA-6s en AA-7s zijn levensgevaarlijke BVR fighters en zeker geen makkelijke prooi. Omdat de F-pole van de MIG-25 langer is dan die van de F-16 zal de Foxbat z'n FBR bereiken (de max. distance van zijn AA-6/AA-7s) voordat jouw AIM-120s binnen hun max cue zijn. M.a.w. de Foxbat zal jouw in de defensive drukken voordat jij uberhaupt iets kan doen.
JA dat weet ik omdat F16 close fighters zijn ...
En dat tegen over de F22 of Mig 25 zijn juist lange afstand fighters .

Daarom heb ik de instellingen even op low staan om even te wennen aan het gevoel en het jagen van die toestelen .
IKben F22 - ADF gewent en die heeft wel een andere aan pak nodig als die van een F16 .

Maar ik heb nu ook die SP3 er opstaan daar door krijg je meer knoppen op de zij kant van je arm plaatsen ..

Maar nog even over dat LOWLEVEL FLIGHT , ik weet dta het er opzit maar kan de knop er niet voor vinden die ik moet hebben ..
kan je even zeggen waar hij zit .

Want als ik het goed heb hoort hij links van jou tezitten :)

En als je nog meer TIPS zijn wil ik het graag weten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Blackhole schreef op 18 November 2002 @ 00:00:
[...]

JA dat weet ik omdat F16 close fighters zijn ...
En dat tegen over de F22 of Mig 25 zijn juist lange afstand fighters .
Aangezien de F-16C en de F-22 (of F/A-22 zoals hij nu gaat heten) beide de AIM-120 gebruiken (de F-22 gebruikt een AIM-120 versie met kleinere staartvleugels maar deze is verder hetzelfde als de AIM-120B) lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat de F-22 een langere range zal hebben dan de F-16 :)
En als je nog meer TIPS zijn wil ik het graag weten ..
Ja ga alsjeblieft op REALISTIC mode vliegen want easy is HEEL anders .. en zo kan je Falcon 4.0 dus TWEE KEER gaan leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op de site van F4UT staan weer nieuwe screenshots van de nieuwe F/A-18...

Hier zijn enkele screenies, voor de rest zie de site: http://f4ut.frugalsworld.com

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/108_F-18_Navy-V3-6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/109_F-18_Navy-V3-9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/111_F-18_Navy-V3-10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/112_F-18_Navy-V3-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Argh! Please stop, I can't take it any more ;)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat ziet er lekker uit :9~
Waarom heb ik nou geen geld voor een nieuwe pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Hebben de falcon 4.0 freaks eigenlijk ook een tweakers irc kanaal of zo zodat ik de vele vragen die ik op dit moment heb (na doorlezen van topic ) direct aan iemand kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hmm niet echt.. het beste kan je die vragen stellen op een echt F4 forum.. zoals dat op www.frugalsworld.com en www.f4community.com ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Nou het zijn eigenlijk vragen die ik beter niet op zo'n forum kan stellen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb inmiddels een manual en keylist gevonde op inet maar wil weten wat ik nog meer nodig heb om het te kunnen gaan spelen. Downloaden was trouwens noodzaak want het is nergens te vinden in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

De microprose 1.08 US patch en SP3.

Maar ik zou inderdaad op zo'n forum niet zeggen dat je een illegale versie van F4 hebt want dan wordt je verbaal aan je klokkenspel opgehangen als je begrijpt wat ik bedoel.

99% van alle F4 spelers hebben het spel ook gewoon orgineel gekocht.. piracy wordt niet op prijs gesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
ja ik vind dit spel ook wel het kopen waard, tenminste dat lijkt me na de vele berichten. Ik heb paar weken terug fs2002 gekocht omdat ik door dat topic zeer enthousiast werd maar ik vind het niet zoveel hebben. Na half jaar leren kunnen je opstijgen , auto pilot, en weer landen en daarom denk ik dat door de actie die falcon 4.0 heeft het al een stuk leuker word. Als jij een winkel weet die hem nog in de grabbelton heeft liggen zeg het dan want dowlnoaden gaat nog sloom ook ...

[ Voor 0% gewijzigd door twit op 18-11-2002 15:07 . Reden: heb je msn? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzman, in het weekend was je er niet dus je hebt deze vraag van mij waarschijnlik ook niet gezien en omdat ik van anderen nog geen antwoord had stel ik hem nog eens:
En toch snap ik die bullseye niet :(
Ik was net me eigen TE aan het vliegen, en er waren 2 MiG-29's in de buurt op een intercept missie. Me wingman vroeg hulp en ik vroeg awacs de positie, uiteraard krijg ik bullseye call. Ik snap het toch niet hoor, kan iemand me alsjeblieft helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Als je denkt dat FS2002 moeilijk en saai is dan lijkt Falcon 4.0 me niet echt een goede sim voor je. Sp3 is namelijk gemaakt om op 100% realism te draaien (de bugs in easy mode zijn en worden niet gefixed)... Nagivatie en comms zijn in F4/Sp3 wellicht wat makkelijker dan in FS2002 maar de wapensystemen en radarsystemen zijn erg complex.. en de AI is HEEL erg goed. Zelfs een stel simpele MiG-21MF's op Ace setting kunnen je het leven al heel erg zuur maken.. laat staan een stel MIG-23MLs, MIG-29As of SU-27s. En dan hebben we het al helemaal niet over AAA en SAMS. :)

Voordat ik kon beginnen met combat missions in F4 heb ik eerst enige weken doorgebracht met de manual en de trainingsmissies (zijn erg goed hoor, in combinatie met het boek). Maar dat vond ik niet erg want ik vind het erg boeiend om zulke dingen te lezen.

Als je zo'n sim wilt spelen dan moet je gewoon een beetje luchtvaart-gek zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 15:12:
Tazzman, in het weekend was je er niet dus je hebt deze vraag van mij waarschijnlik ook niet gezien en omdat ik van anderen nog geen antwoord had stel ik hem nog eens:

[...]
Bullseye Calls.. dat is een vak apart. Ik moet zeggen dat ik ze soms ook erg verwarrend kan vinden.

Okay Bullseye. De Bullseye is niets meer dan een locatie op een kaart welke meestal elke dag gekozen wordt vanuit HQ. Waarom? Radio-transmissies zijn veelal niet te coderen of helemaal te beveiligen, het is daarom niet onwaarschijnlijk dat de vijand kan meeluisteren. Wat is daar het gevaar van?

Stel een F-16 4-ship vliegt een CAS missie en krijgt van AWACS de call "Falcon 1, Chalis 1, Bandits 040, 40 miles, ID'd as MIG-21, 4-ship.". De North Korean ELINT AN-2 welke vrolijk langs de FLOT pruttelt vangt deze call op en stuurt hem door naar een HQ. Wat blijkt nou? Er is maar 1 MIG-21 4-ship ... dus men weet meteen dat 40 miles van deze 4-ship een vlucht F-16s vliegt en de heading is ook nog wel uit te rekenen.

Dit komt omdat men een gemeenschappelijk herkenningspunt kan afleiden... zowel de AWACS als de North Koren Intel lui verwijzen allebei naar dezelfde vlucht MIG-21s en aan de hand daarvan kan met dus elkaars positie ontcijferen.

Bullseye is er dus voor bedoeld om te zorgen dat de vijand geen posities kan ontcijferen, ookal zit hij lekker mee te luisteren naar al het gechatter.

Dit doel wordt bereikt door elke dag een ander punt op de kaart te prikken.. dit is een willekeurig punt. Het kan Seoul zijn maar ook gewoon een stukje zee, er hoeft daar helemaal niets te staan. Men prikt gewoon op de kaart en zegt "Deze coordinaten zijn vanaf nu het punt waar iedereen het over heeft".

M.a.w. de Bullseye calls referen naar een positie ten opzichte van de originator en de bullseye zelf. Dus eigenlijk zegt AWACS nu "Er vliegen 4 MIG-21s op 60 miles van de Bullseye en bearing 320". Omdat jij altijd zelf weet waar je bent, dan hoef je enkel te kijken ... waar ben ik ten opzichte van de bullseye en waar is de vijand..dan weet je ook de afstand en bearing tussen JOUW en de vijand.

Op F4community.com en op de andere F4 sites moet je anders maar es kijken naar een Bullseye Trainer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tazzman schreef op 18 November 2002 @ 15:15:
Als je denkt dat FS2002 moeilijk en saai is dan lijkt Falcon 4.0 me niet echt een goede sim voor je. Sp3 is namelijk gemaakt om op 100% realism te draaien (de bugs in easy mode zijn en worden niet gefixed)... Nagivatie en comms zijn in F4/Sp3 wellicht wat makkelijker dan in FS2002 maar de wapensystemen en radarsystemen zijn erg complex.. en de AI is HEEL erg goed. Zelfs een stel simpele MiG-21MF's op Ace setting kunnen je het leven al heel erg zuur maken.. laat staan een stel MIG-23MLs, MIG-29As of SU-27s. En dan hebben we het al helemaal niet over AAA en SAMS. :)

Voordat ik kon beginnen met combat missions in F4 heb ik eerst enige weken doorgebracht met de manual en de trainingsmissies (zijn erg goed hoor, in combinatie met het boek). Maar dat vond ik niet erg want ik vind het erg boeiend om zulke dingen te lezen.

Als je zo'n sim wilt spelen dan moet je gewoon een beetje luchtvaart-gek zijn :)
Ik vond fs2002 niet zozeer te moeilijk, ik vind het best een uitdaging om zo'n spel te leren maar toen ik dit topic zag leek het me gewoon beter om in dit spel mijn tijd te steken. Maar jij vind het dus niet een spel voor iemand die eigenlijk helemaal geen vliegsim freak is, ik speel echt vanalles waar ik op got over lees, maar wel de tijd wil nemen om het te leren. Ik vind het wel iets hebben dat je heel veel moet kunnen wil je het beetje kunnen spelen. Heb je tenminste echt iets bereikt als je een paar missies weet te voltooien. Misschien dat il2 me dat oook kan bieden of heb je daar geen ervaring mee? En noemen jullie een logitech wingman extreme digital een redelijke joystick? is geen usb he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 18 November 2002 @ 15:28:
[...]

Bullseye Calls.. dat is een vak apart. Ik moet zeggen dat ik ze soms ook erg verwarrend kan vinden.

Okay Bullseye. De Bullseye is niets meer dan een locatie op een kaart welke meestal elke dag gekozen wordt vanuit HQ. Waarom? Radio-transmissies zijn veelal niet te coderen of helemaal te beveiligen, het is daarom niet onwaarschijnlijk dat de vijand kan meeluisteren. Wat is daar het gevaar van?

Stel een F-16 4-ship vliegt een CAS missie en krijgt van AWACS de call "Falcon 1, Chalis 1, Bandits 040, 40 miles, ID'd as MIG-21, 4-ship.". De North Korean ELINT AN-2 welke vrolijk langs de FLOT pruttelt vangt deze call op en stuurt hem door naar een HQ. Wat blijkt nou? Er is maar 1 MIG-21 4-ship ... dus men weet meteen dat 40 miles van deze 4-ship een vlucht F-16s vliegt en de heading is ook nog wel uit te rekenen.

Dit komt omdat men een gemeenschappelijk herkenningspunt kan afleiden... zowel de AWACS als de North Koren Intel lui verwijzen allebei naar dezelfde vlucht MIG-21s en aan de hand daarvan kan met dus elkaars positie ontcijferen.

Bullseye is er dus voor bedoeld om te zorgen dat de vijand geen posities kan ontcijferen, ookal zit hij lekker mee te luisteren naar al het gechatter.

Dit doel wordt bereikt door elke dag een ander punt op de kaart te prikken.. dit is een willekeurig punt. Het kan Seoul zijn maar ook gewoon een stukje zee, er hoeft daar helemaal niets te staan. Men prikt gewoon op de kaart en zegt "Deze coordinaten zijn vanaf nu het punt waar iedereen het over heeft".

M.a.w. de Bullseye calls referen naar een positie ten opzichte van de originator en de bullseye zelf. Dus eigenlijk zegt AWACS nu "Er vliegen 4 MIG-21s op 60 miles van de Bullseye en bearing 320". Omdat jij altijd zelf weet waar je bent, dan hoef je enkel te kijken ... waar ben ik ten opzichte van de bullseye en waar is de vijand..dan weet je ook de afstand en bearing tussen JOUW en de vijand.

Op F4community.com en op de andere F4 sites moet je anders maar es kijken naar een Bullseye Trainer..
Ja ik weet wel wat een bullseye is en waarom en hoe, maar ik vind het heel moeilijk om uit te rekenen waar hun dan zitten dmv zo een bullseye call, het zal wel makkelijk zijn, maar ik vind het zwaar lastig. En zijn die bullseye trainers niet alleen voor SP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 15:32:
[...]

Ja ik weet wel wat een bullseye is en waarom en hoe, maar ik vind het heel moeilijk om uit te rekenen waar hun dan zitten dmv zo een bullseye call, het zal wel makkelijk zijn, maar ik vind het zwaar lastig. En zijn die bullseye trainers niet alleen voor SP3?
Erhm nee .. die werkt volgens mij niet eens met SP3 maar met 1.08 :) Moet je maar ff kijken.. tis een piepklein proggie wat gewoon op 1.08 draait en je leert hoe je bullseye calls can uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

eliminator007 schreef op 18 November 2002 @ 15:31:
[...]

Ik vond fs2002 niet zozeer te moeilijk, ik vind het best een uitdaging om zo'n spel te leren maar toen ik dit topic zag leek het me gewoon beter om in dit spel mijn tijd te steken. Maar jij vind het dus niet een spel voor iemand die eigenlijk helemaal geen vliegsim freak is, ik speel echt vanalles waar ik op got over lees, maar wel de tijd wil nemen om het te leren.
Nou ja.. ik speel ook andere games.. ik vlieg ook niet ELKE DAG met Falcon 4.0 (ja schokkend zoals het lijkt maar met een klein gezinnetje heb ik ook andere dingen te doen).. :) Ik heb de laatste maanden ook veel Mafia en GTA3 gespeeld - games die ik zeer kan waarderen.

Tis alleen zo dat je pas echt "Goed" in F4 wordt als je het veel doet.. en er serieus tijd in wilt steken. Veel mensen houden daar niet van, dat je niet "direct" het spel "meester bent".. vandaar mijn opmerking. Je moet echt van lezen en leren houden want er zit heel veel in F4 en nog meer in Sp3 - allemaal complex maar als je het door hebt best eenvoudig.

In de F4 manual (mede geschreven door een echte F-16 piloot en Instructor Pilot, Lt. Col. Bonanni van de VA ANG) staat ook "eerst lijkt het allemaal erg complex en moeilijk, je bent dan in de afdalende curve van de learning curve maar dan vallen de stukjes puzzel op z'n plek en lijkt het ineens allemaal veel eenvoudiger, dan ben je dus weer in opgaande curve van de learning curve".
Ik vind het wel iets hebben dat je heel veel moet kunnen wil je het beetje kunnen spelen. Heb je tenminste echt iets bereikt als je een paar missies weet te voltooien. Misschien dat il2 me dat oook kan bieden of heb je daar geen ervaring mee? En noemen jullie een logitech wingman extreme digital een redelijke joystick? is geen usb he!
IL-2 vs Falcon 4.0? Slechte vergelijking .. ik heb ze allebei! :) Falcon 4.0 is de allerbeste F-16 sim ooit op de PC verschenen en ik durf ook wel te zeggen dat het een van de beste jet-sims is. (Samen met Janes F/A-18 en Flanker 2.51 die allebei op andere gebieden beter zijn dan F4 maar overal vind ik Falcon 4.0 een van de beste en zeker leukste sims).

IL-2 is gewoon weg de allerbeste WW2 propsim die ooit veschenen is in welke vorm of welk platform dan ook. Dat spel is gewoon helemaal onwijs .. tis voor mij de F4 van WW2. :) d

Ik heb alleen niet zo veel 'sim-tijd' tot mijn beschikking dus ik moet keuzes maken en aangezien jets mij iets meer boeien dan prop-kisten vlieg ik dus F4.. en ligt IL-2 op de plank. Dat wilt niets zeggen over de kwaliteit van de sim .. die is echt zeker net zo goed als F4.

Wat betreft joysticks - voor het serieuze sim werk moet je echt een goede HOTAS hebben. Je kan beginnen met die logitech (geen usb is geen probleem, mijn FLCS + TQS zijn ook geen usb) maar als je daarna echt serieus aan de gang wilt dan wil je al snel een HOTAS hebben. Een Saitek X45 is een aardige instapper, niet al te duur.. maar de Cougar, de absolute king of the HOTAS, is juist erg duur... 300 Euro. Maar je kan ook op eBay ofzo kijken naar een gebruikte FLCS + TQS/F22 Pro + TQS set. Maar goed, ik zou eerst maar lekker beginnen met die Logitech stick.. anders is het ook zonde om z'n dure HOTAS te kopen als je het toch niet zo heel erg leuk zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
ok bedankt voor je nuttige replie. Leren vind ik opzich niet zo'n probleem doe gymnasium en moest voor fs2002 ook een hoop leren. Ik vraag me alleen af leeft het spel nog steeds dat het nu leren niet voor niks is en vind het wel jammer dat het met een leuke microsoft force feedback stick niet te doen is (die wou ik op hcc gaan kope)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
tazzman schreef op 18 November 2002 @ 15:05:
De microprose 1.08 US patch en SP3.

Maar ik zou inderdaad op zo'n forum niet zeggen dat je een illegale versie van F4 hebt want dan wordt je verbaal aan je klokkenspel opgehangen als je begrijpt wat ik bedoel.

99% van alle F4 spelers hebben het spel ook gewoon orgineel gekocht.. piracy wordt niet op prijs gesteld. :)
Maar als ik nu eens lieV aan die gasten vraag of iemand nog weet hij te koop is in ORG doos
Dan hou ik me erg aan bevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ik zou hem ook heel graag kopen maar kan hem gewoon nergens vinden. Heb inmiddels wel de manual gevonden maar het spel zelf is wel handig. Misschien dat iemand mij kan helpen via email of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zoek anders es op eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op de F4UT site staan weer wat nieuwe screenies van de nieuwe F-14... oi oi oi wat is dat ding mooi :)

F4UT Site: http://f4ut.frugalsworld.com

Direct link naar de pics:
http://f4ut.frugalsworld.com/?id=39&nid=42

En hier zijn de pics:

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/113_F-14A.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/114_F-14A-flapslat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/115_F-14A-supersonic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ok ben inmiddels in bezit van falcon, vriend van mij had liggen!!! maar wat nu? eerst updaten enz of kan ik het beter eerst leren met de standaard versie heb al wat gevlogen maar echt moeilijk vind ik het nog niet maar realism staat ook op 13 of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
omg, dit is een geil spel! jammer dattie het hier niet doet, fuckedup specs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
dan moet je toch wel een heel oude pc hebben lijkt me? spel komt uit '98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Nou ja.. een 1Ghz machine met een GF2 lijkt me toch wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
oh ik dacht dat het veel minder was kan hier alles op hoog gooien zonder problemen maar heb nog de std cd versie. Raad jij mij aan om meteen op patch +sp3 of zoiets over te stappen? En kun je mij uitleggen wat er nou zo geweldig is aan een hotass stick? Als ik teveel aan het vragen ben moet je het maar zeggen misschein dat je me op msn kan helpen?

p.s Waarom bloed dit topic net dood als ik er nog mee moet gaan beginnen ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaas het wat leven in en post pics :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ja maar dat is geen oplossing, het gaat er mij om ik dacht eigenlijk dat falcon echt leefde binnen een redelijk grote groep mensen op got zoals fs2002 dat doet. Ik vind er namelijk weinig aan om heel dit spel te gaan leren voor wat single player missies ik vind het juist leuk om met meerdere mensen te kunnen praten over een spel op niveau en zo af en toe eens wat online te vliegen. Als je mij nu bij voorbaat kan zeggen dat dit niet het geval is kan ik me misschien beter toch maar in fs2002 gaan verdiepen en weet jij dat niet toevallig van die HOTAS stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Nou lees mijn post nog eens door, en eigenlijk nog liever post je msn adres. Gewoon wat vraagjes over hotas sticks en belangrijker vind jij het voor mij de moeite nog waard om falcon 4 te gaan leren als je ziet wat ik in mijn vorige post zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dat moet je zelf weten. dit is geen nieuwe sim, maar de supporters die er zijn zijn er nog steeds erg actief mee bezig. als je de falcon community gaat vergelijken met de ander militaire jetsims, zie je toch wel dat de F4 community de meest levendige is.
als je echt iets wil doen met falcon moet je toch allereerst its beter gaan luisteren

zie quote:
tazzman schreef op 16 November 2002 @ 13:29:
[...]

Ok, de specs zijn zeker prima... F4 Sp3 runt echt prima op mijn 1ghz TB met GF2 GTS 32MB en 512MB PC133 CAS2, WinXP.

Je hebt nodig:

1. Falcon 4.0 CD full install
2. Microprose 1.08 US patch.
3. F4UT Superpak 3 patch.
4. orginele handleiding.
5. heel veel geduld. ;)

check:

www.frugalsworld.com
f4ut.frugalsworld.com
www.f4community.com
www.87th.org
www.falcon5.nl

eten is fertig, gotta jet.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.