Net dogfight gedaan en ging wel aardig, wel wennen om snel die MFD's te leren besturen, maar ik kon me target maar niet vinden vaak. Zettte ik hem op ACM en dan op SLEW, niks, op 20 en 60 ook niks. Ik naar RWS mode, ook helemaal niks, op geen enkele hoogte, want ik moet ook me veld in de gaten houden dichtbij en RWS kost tijd om veel hoogtes af te zoeken, dus moest soms weer naar ACM, nouja, ik ga nu SP3 installen
Verwijderd
Jammer, doet het ook niet.
Nouja, heb alles alweer opnieuw geinstalled en ben verder gegaan met TE 15, wat een eitje zeg
Dat zijn zo een beetje alle TE's, behalve 14 dan...
ps: Waarom is het hier zo fokt op rustig!
Nouja, heb alles alweer opnieuw geinstalled en ben verder gegaan met TE 15, wat een eitje zeg
ps: Waarom is het hier zo fokt op rustig!
ik krijg het vermoeden dat je install gewoon totally screwed is, en dat het tijd is voor een falcon dansje
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
??? Ik heb al honderden keren me falcon opnieuw geinstalled, kan je het ff anders uitleggen? (misshien gaat MSN makkelijker).
ikmoet nog ff een samenvatting maken vna 150 pagina's.
een falcon dans is een reformat + reinstall win + reinstall F4
een falcon dans is een reformat + reinstall win + reinstall F4
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
Ik heb windows ook al 100 keer gedaan, en dan had ik weer, laat ik Falcon er gelijk weer op zetten, het werkt echt niet en ik ben ook niet meer van plan er moeite voor te doen, komt wel als ik een keer een nieuwe pc koop, ik heb zo ook lol hoor.
Je hoeft echt je Windows installatie niet overnieuw te doen als F4 weer es FUBAR gaat.. dat is echt niet nodig.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Fucked Up Beyond All repair.
ne, een keer je Registry napluizen op alles wat met MPS en F4 te maken heeft help ook wel. en dan alles deleten en dan defraggen.
ne, een keer je Registry napluizen op alles wat met MPS en F4 te maken heeft help ook wel. en dan alles deleten en dan defraggen.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Jammer voor je dat je de luistertest niet gehaald heb, ik zelf heb de keuring ook gedaan en heb ronde 1 en ronde 2 gehaald, dus die luistertest enzo en het psychologisch onderzoek heb ik ook gered. Bij de derde ronde, de simulator ben ik afgevallenVerwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:55:
[...]
Tja.... het viel niet mee
Test 1:
Inzicht en snelheid
Krijgt dacht ik 20 min (of 10 weet het niet zeker meer)
Iets van 60 vragen.
Elke vraag krijg je een horizonnetje en een compass ( tekeningetje).
En dan moet je uit 4 figuren kiezen hoe de stand van het vliegtuig is.
Is te doen... had alle 60 goed binnen de tijd.
Er vielen 4 af.
Test 2:
Luistertest
Dus niet zo een standaard luistertest met pieptoontjes..... helaas
Je krijgt een koptelefoon op.
Op elk oor krijg je een rij met letters en cijfers te horen.
Je hoort die VERSCHILLENDE rijen door elkaar.... dus op elk oor een ander rijtje maar wel tegelijk.
Voordat het rijtje begint hoor je een pieptoon.
Laag = rechts , Hoog = Links
En dan moet je van de rij die wordt aangegeven met de pieptoon alleen de cijfers opschrijven.
Maar op je andere oor hoor je dus een ander rijtje met andere cijfers en letters.
Nou dat viel tegen.
Eerst moet je dus effe snel bepalen welk oor je eruit moet "zuiveren"
En daarna mag je nog geen een cijfer missen want dan is je setje FOUT.
Voordat je echt effe goed door heb welk oor je moet hebben ben je al een aantal letters en misschien wel een cijfer verder en is dus je setje fout.
Je krijgt 24 setjes en je mag er 4 fout hebben.
Ik had er dus helaas 5 fout en mocht naar huis.
Hier vielen er dus iets van 13 af.....
Oh ja.... op de helft van een setje stoppen ze.... krijg je weer een pieptoon en gaan ze weer verder.
Het kan dus zijn dat je nu je andere oor moet beluisteren.
Erg irri
Daarna krijg je nog Test 3:
HAND en VOETEN coördinatie test.
Soort van simulatortje SCHIJNT.... heb hem zelf niet gedaan....
Maar ja.... als je die 3 dus haalt ben je er nog LANG niet.
Luchtmacht heeft een luxe probleem als het aankomt op vliegers dus ze kunnen erg hoge eisen stellen.
Oh ja.... luchtverkeersleiders....of tenminste diegene die het willen worden doen dezelfde 2 testen.
Die 3de hoeven zij niet te doen maar zijn dan ook nog lang niet klaar.
Zo... wat een verhaal
edit:ben alweer een paar minuten 20 jaartjes jong....
11-09.... ideale dag voor een verjaardag
Je weet niet wat je mist met SP3 hoor... stabiliteit, snelheid, features, AI, wapens, 3D models, flightmodels..Verwijderd schreef op 16 September 2002 @ 07:18:
Laat maar zitten, ik laat het gewoon bij de standaard Falcon 4.
Falcon 4.0 SP3 is gewoon de allerbeste militaire flightsim op dit moment. Punt uit.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Tja, maar die pc van mij is gewoon brak.
Ik heb hem volgens broer en ouders zelf naar de mallemoere geholpen, volgens mij niet hoor
Maar ik moet me pa nog ff wat afbetalen voor de reis naar Rhodos die ik hem voor zijn verjaardag gaf (gaaf joh, samen met me pa naar Rhodos en lekker vliegern
) en dan wil ik ook gaan sparen voor nieuwe pc, dan komt SP3 er ook zeker op.
Ik heb hem volgens broer en ouders zelf naar de mallemoere geholpen, volgens mij niet hoor
Maar ik moet me pa nog ff wat afbetalen voor de reis naar Rhodos die ik hem voor zijn verjaardag gaf (gaaf joh, samen met me pa naar Rhodos en lekker vliegern
Verwijderd
Zo, bij deze heb ik het hoofdstuk Air-to-Air weapons afgesloten. Vandaag of morgen (zal wel vandaag worden
) beginnen aan hoofdstuk 5, juist ja, Air-to-Ground weapons, lijkt me toch wel vet hoor, bommetjes gooien 
Ik heb het nog nooit zo lang volgehouden
Dus het ziet er goed uit tot nu toe
Ik heb het nog nooit zo lang volgehouden
Hoi
Ik Probeer een carrier landing te maken, maar ik vlieg dwars door die carrier heen.
Ik heb no collision uit staan en vlieg altijd 100% realism.
Moet ik iets in sp3 veranderen om het mogelijk te maken?
ik heb heb het nog niet een keer kunnen vliegen
Ik Probeer een carrier landing te maken, maar ik vlieg dwars door die carrier heen.
Ik heb no collision uit staan en vlieg altijd 100% realism.
Moet ik iets in sp3 veranderen om het mogelijk te maken?
ik heb heb het nog niet een keer kunnen vliegen
Hier wat preview pics van het nieuwe F/A-18C model.. voorzien van Viperwear skins! Pics komen van de F4UT site:

Verwijderd
Nu ik carrier hoor.
Zijn er speciale missies voor Falcon 4 dat je (wel met een F-16!!!) van een carrier opstijgt en land? Want in het echt is dit het wreedst, dus hier uiteraard ook, wat ik in het echt wel moet ik namelijk wel oefenen
Zijn er speciale missies voor Falcon 4 dat je (wel met een F-16!!!) van een carrier opstijgt en land? Want in het echt is dit het wreedst, dus hier uiteraard ook, wat ik in het echt wel moet ik namelijk wel oefenen
Yup... in SP3!
Verwijderd
Mooi!
Jes! Ik heb net me eerste bruggetje gebombardeerd met CCRP mode.
Het ging wel lekker, zometeen het tweede deel doen van de training, op bewegende doelen, maar dat zal ook wel een eitje zijn
Jes! Ik heb net me eerste bruggetje gebombardeerd met CCRP mode.
Het ging wel lekker, zometeen het tweede deel doen van de training, op bewegende doelen, maar dat zal ook wel een eitje zijn
Haleluja! Ik heb zonet Sp3 eroverheen gezet en dat maakt wel ff een verschil in graphics zeg!
Volledig geoptimaliseerd voor mn GF4 4400.
Bij de standaard versie wordt nog heel slecht gebruik gemaakt van de GPU power. Hulde aan de SP3 modders
(I know, kan ik beter op hun website doen
)
Ben tot 2 jaar terug een fervent F3 en 4 vlieger geweest, maar ga het oefenboek weer es ter hand nemen!
Volledig geoptimaliseerd voor mn GF4 4400.
Ben tot 2 jaar terug een fervent F3 en 4 vlieger geweest, maar ga het oefenboek weer es ter hand nemen!
Verwijderd
Hier me screen van de bombardeer oefening van net, als doel nam ik een vliegveld en een paar bewegende doelen, helaas zijn de screen weer slecht
Toch wil ik ze er allemaal op zetten. Ik zal het probleem zo snel mogelijk fixen.
Begin van de training

Radar mode selected en wapen

Target locked

Turning in

Approaching

Going to full AB

"You can run kid, but you can't hide..."

Je ziet nog een klein deel van de explosie (iets te laat gescreend)

Best wel mooi zo

Turning away

Wow

Turning to the airfield

Onderweg...

Idem...

Ook een mislukt shot dus

Approaching nog steeds...

Turning towards the target and going to full afterburner

Almost...

Wegdraaien, kutshot

En de explosie, woei

let niet op de shots waar ik niet heb bijgezet mislukt, dat is ie dus wel
Begin van de training

Radar mode selected en wapen

Target locked

Turning in

Approaching

Going to full AB

"You can run kid, but you can't hide..."

Je ziet nog een klein deel van de explosie (iets te laat gescreend)

Best wel mooi zo

Turning away

Wow

Turning to the airfield

Onderweg...

Idem...

Approaching nog steeds...

Turning towards the target and going to full afterburner

Almost...

Wegdraaien, kutshot

En de explosie, woei

let niet op de shots waar ik niet heb bijgezet mislukt, dat is ie dus wel
Verwijderd
Damn wat is het hier saai en rustig

Ik heb nog een probleem, als ik bij de CCIP bomb mode wil bombarderen met meerder bommen, ik zit hem op pair release, ik zet de RP op 12 (weet nog niet precies wat het is) en zet de afstand ertussenin op 75 ft. Ik vloog over een vliegveld heen, klikte op de release button, de eerste bommen (eerste pair dus) vallen, maar dat is alles
En dan nog een vraag die al lang geleden in het boek voorkwam, je hebt Turn Rate en Turn Radius. Nu weet ik dat Turn Radius het aantal graden is wat je per seconden draait, maar wat is nou precies Turn Rate? De afstand die je aflegt als je deze parameters aanhoud?
Ik heb nog een probleem, als ik bij de CCIP bomb mode wil bombarderen met meerder bommen, ik zit hem op pair release, ik zet de RP op 12 (weet nog niet precies wat het is) en zet de afstand ertussenin op 75 ft. Ik vloog over een vliegveld heen, klikte op de release button, de eerste bommen (eerste pair dus) vallen, maar dat is alles
En dan nog een vraag die al lang geleden in het boek voorkwam, je hebt Turn Rate en Turn Radius. Nu weet ik dat Turn Radius het aantal graden is wat je per seconden draait, maar wat is nou precies Turn Rate? De afstand die je aflegt als je deze parameters aanhoud?
Misschien iets MINDER screenshots?? Zit hier op dail-up gek
houd je wel de pickle button vast tot je ze allemaal hebt afgegooid? dat moet namelijk. die knop is namelijk de weapon release consent button. oftewel de computer doet nog steeds het werk voor je. RP is de ripple count, oftewel hoeveel je tegelijk afgooit.Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 16:10:
Damn wat is het hier saai en rustig![]()
![]()
Turn Radius: maak een bocht. en meet de afstand tot het middelpunt van de cirkel die je dan gemaakt hebt.Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 16:10:
Turn Rate: aantal graden dat je per seconde draait. deze is het hoogst op de corner speed. (± 330-440 KTS AFAIK)
© ocf81 1981-infinity
Onder 1.08x werkt de distance niet... 75ft of 175ft .. maakt niet uit. In Sp3 is dat gefixed.
2 beginnersvraagjes: Ik ben weer met de trainingen begonnen met SP3 geinstalleerd.
Het boek er weer bij gepakt en nu staat op blz 1-6 dat je met H de flight path marker en pitchladder tevoorschijn kunt halen of verwijderen. Echter, de F.P.M. is bij mij standaard niet zichtbaar en op de H drukken doet niets. Hoe krijg ik die fucntie in mn HUD?
2e vraag: bij de 2e trainingsmissie moet je taxien naar de runway. Hoe doe je dat soepel? Met mn joystick gaat het echt kreupel nl
Het boek er weer bij gepakt en nu staat op blz 1-6 dat je met H de flight path marker en pitchladder tevoorschijn kunt halen of verwijderen. Echter, de F.P.M. is bij mij standaard niet zichtbaar en op de H drukken doet niets. Hoe krijg ik die fucntie in mn HUD?
2e vraag: bij de 2e trainingsmissie moet je taxien naar de runway. Hoe doe je dat soepel? Met mn joystick gaat het echt kreupel nl
De FPM is altijd standaard in de HUD aanwezig toch? Zelfs als je hem de-cluttered?
Ik zou voor de training niet SP3 gebruiken - die is gewoon TE anders.gebruik gewoon 1.08i2/RP5.0.
Zo is standaard in 1.08x (en dus in de manual) de NWS (Nose Wheel Steering) ingeschakeld. In de echte F-16 is dat niet zo - dus ook in SP3 is dat niet zo.
Sp3-rookie vraag nummer 1: "Hoe stuur ik tijdens het taxieen na landing"...=> NWS inschakelen
Ik raad je dus ff aan om eerst de trainingen in 1.08i2/RP5.0 te doen - dan blijf je het dichst bij de handleiding.
Ik zou voor de training niet SP3 gebruiken - die is gewoon TE anders.gebruik gewoon 1.08i2/RP5.0.
Zo is standaard in 1.08x (en dus in de manual) de NWS (Nose Wheel Steering) ingeschakeld. In de echte F-16 is dat niet zo - dus ook in SP3 is dat niet zo.
Sp3-rookie vraag nummer 1: "Hoe stuur ik tijdens het taxieen na landing"...=> NWS inschakelen
Ik raad je dus ff aan om eerst de trainingen in 1.08i2/RP5.0 te doen - dan blijf je het dichst bij de handleiding.
Thnx, alleen zonde van de mindere grafische instellingen dan, maar daarvoor hebben we het gezegde: Op een oude fiets moet je het leren
Hier nog wat meer info + pic over het nieuwe F/A-18 model:

Vexx, Quake, Red1 and Spins are creating a totally new 3d-model for the F18 in Falcon 4.0. In this brief document, Vexx explains what the fuzz is about...
Background
One day last fall, Jamal “Spins” Ingram and I lamented the fact that the current F18A/C/B/D models in Falcon were extremely poor. Spins is an ex-Marine, which is why he loves the hornet so much. Myself, I am a proud Canadian, and the CF-18A is one of my favorites.
The advent of SuperPak, and the excellent flight modeling of the hornet by “Saint” only made us want to get better F18 models in there even more…
Spins is an accomplished modeler in 3D Studio, so he developed a model with that first. I spoke to LOD experts on the F4LE group, and soon we were on our way with some advice. I would like to thank Spike for initially helping out with some technical stuff in the early days.
Eventually though, I needed to find an experienced LOD master to convert, and finish the model for Falcon. Months had gone by in just the initial phases. I knew a modeler named 'Quake' was working on outstanding models such as the F22, AMX, F117 and others. Though there was a slight language barrier, I began working with him.
Quake’s skills are excellent. Not only did he convert the original model, but also he has added a lot of details and innovative use of DOFs to create a truly master work in the hornet. It has been his baby for months now.
Skins were also a high priority. Having worked with Ron “Red1” Nair of Viperware on small projects in the past, I asked him if he would like to tackle the new F18. He was excited about it from day one. I was excited at having “the” master of Falcon skin art join the team.
It has taken 4 months of day-to-day work by these guys to present the new hornet to the F4 community.
Thanks to the team:
Quake, Red1, Spins
New Hornet Features
Skins:
USN, CAF, USMC
Versions:
F18A, CF18A, CF18B, F18C, F18D
Animations:
Canopy
Pilot head and visor
Nose wheel, gear
Wing fold on Navy version
Flaps, ailerons, rudders, stabs
Correct landing/ takeoff configuration of stabs and rudder
Airbrake
Gear compression
Landing/ formation lights
Animated burners
Hook
woei!
ik heb een falcon 4 gekocht
met boek etc
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Ik heb zojuist een nieuwe Falcon 4 'nerd gecreerd
De computernerd uit me klas heb ik ff omgebouwd tot Savager
Ik vertel in de klas altijd heel enthousiast over Falcon 4, nu heb ik hem voor hem gekopieerd, hij heb hem maar komt er niet uit. En iemand uit me klas verkoopt zijn legale versie, dus met manual ook. Dus ik zei dat tegen hem van dat en hij heeft hem gekocht
Hij is nu helemaal gek van Falcon 4
Verwijderd
He, kan die kap bij de F-16 ook open? (die kap heet toch de canopy?)tazzman schreef op 18 september 2002 @ 12:48:
Hier nog wat meer info + pic over het nieuwe F/A-18 model:
[afbeelding]
[...]
Pumpyhead werkt aan een nieuw F-16 model (zowel F-16A/B (en MLU) als F-16C/D) waar de canopy wel open kan.
Hier is een development pic van een van de nieuwe F-16 modellen .. ze zijn nu ook bezig de airbases 'aan te kleden' met echte HAS (Hardened Aircraft Shelters):

Verwijderd
Nice work, lijkt me ook wel leuk om een F-16D te vliegen, ik houd wel van tweezitters.
Ik ga echt nooit Rockets gebruiken bij Falcon 4, die klote pods!!!
Net die TE, 100 keer gedaan, en je moet superdichtbij zijn en dan staan er 40 tanks te w88 en die halen je lekker neer, geef mij maar een AG weapon in zo een geval die ver bereik heeft. Maar in AA is gun toch wel het dogfighten dat het hem eigenlijk doet
Ik ga echt nooit Rockets gebruiken bij Falcon 4, die klote pods!!!
Net die TE, 100 keer gedaan, en je moet superdichtbij zijn en dan staan er 40 tanks te w88 en die halen je lekker neer, geef mij maar een AG weapon in zo een geval die ver bereik heeft. Maar in AA is gun toch wel het dogfighten dat het hem eigenlijk doet
kheb net falcon 2.0 gezien en kan je hem dan upgraden tot 4.0 of?

Falcon AT = Falcon 2.0 ... draaide prima op een 286 met een EGA kaart.
Falcon 2.0 => Falcon 4.0 upgrade? Erhm nee
Falcon 2.0 => Falcon 4.0 upgrade? Erhm nee
damn, denk kzie falcon 4.0 leggen maar was jammer genoeg 2.0
Falcon 4.0 voor 5 Euro kan je wel vergeten... uit ervaring hier in het topic blijkt zelfs dat door de toegenomen belangstelling de prijs weer omhoog gegaan is!
Damn, ik kom net van de bijna perfecte barcap: 2 × Su-33 met 6 × R-77 en 3 × R-73 en 1 × Sorbtsiya (doet dat ding nog wat? in flanker zijn het de ECM pods, maar bij F4SP3 staat ie onder A-G in de lijst.)
wingie was nog in leven, en ik ook. 8 kils op het scorebordje pour moi, en mijn wingie ook zoiets. 2x een amraam in het stof alten bijten. tot op het einde ging alles goed.... stomme een F-4 die het zo nodig vond om mij aan te vallen. ik vlucht, maar ik had weinig feul. dus maar ff geen AB. fatale fout
.
wingie was nog in leven, en ik ook. 8 kils op het scorebordje pour moi, en mijn wingie ook zoiets. 2x een amraam in het stof alten bijten. tot op het einde ging alles goed.... stomme een F-4 die het zo nodig vond om mij aan te vallen. ik vlucht, maar ik had weinig feul. dus maar ff geen AB. fatale fout
[ Voor 0% gewijzigd door ocf81 op 19-09-2002 00:06 . Reden: additions ]
© ocf81 1981-infinity
Sorbtsiya's zijn inderdaad ECM pods en die werken ook nog.. net zoals de ALQ-131 en ALQ-119 staan ze onder de A2G wapens.. waarom dat zo is? Geen flauw idee... maar werken doen ze wel.
Je vloog in een SU-33.... en je kon je niet verdedigen tegen een F-4?
Je vloog in een SU-33.... en je kon je niet verdedigen tegen een F-4?
Ik heb ook geen missiles meer over, en de rwr piepte niet, dus ik was me niet echt ongerust ofzo. onterecht dus. ik ga het vanavond misschien nog eens proberen.
© ocf81 1981-infinity
Guns guns guns
Op de F4UT website staan nieuwe preview pics van nieuwe 3D models gemaakt door Ripper .. wanneer ze uitkomen is nog niet zeker, ook is nog niet bekend of ze wel of niet deel uit zullen maken van SP4.
Maar hier is alvast flink wat kwijl plezier:

US Navy A-7E

Nieuw model voor F-16A MLU

Eurofighter

Nieuw F-22 model.. of F/A-22 zoals de USAF heeft aangegeven dat ze de Raptor willen noemen.

Nog een detail shot van de nieuwe F-22

A-7E's in vlucht

Nieuw model voor de MiG-29A
Maar hier is alvast flink wat kwijl plezier:

US Navy A-7E

Nieuw model voor F-16A MLU

Eurofighter

Nieuw F-22 model.. of F/A-22 zoals de USAF heeft aangegeven dat ze de Raptor willen noemen.

Nog een detail shot van de nieuwe F-22

A-7E's in vlucht

Nieuw model voor de MiG-29A
Mijn hart gaat pas harder kloppen als ik die A-7 zie
I'm a confirmed Flanker driver in F4
Su-39 is ook erg leuk. net al de Mig-27. delaas zit er in de campaign geen krypton ARM's, anders was er geen radar meer over geweest op dag 2 
ik zat net weer in de perfecte rit (was aan mijn 4e kill toe, mijn wingie aan zijn 2e) en toen op het moment vna impact. CTD
iig geen tekort aan werk in een Tiger Spirit campaign als je een toegevoegd Flanker squad vliegt aan DPRK zijde. heel leerzaam.
ik zat net weer in de perfecte rit (was aan mijn 4e kill toe, mijn wingie aan zijn 2e) en toen op het moment vna impact. CTD

[ Voor 0% gewijzigd door ocf81 op 19-09-2002 18:13 . Reden: spelling enzo ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Vlieg je niet eens F-16 dan?
Even een vraag, die andere vliegtuigen, zoals SU-39, F 4, F 22, zijn die nu ook realistisch om te vliegen of halen die het bij lange na niet bij de F-16 waar deze sim toch voor is ontworpen?
Even een vraag, die andere vliegtuigen, zoals SU-39, F 4, F 22, zijn die nu ook realistisch om te vliegen of halen die het bij lange na niet bij de F-16 waar deze sim toch voor is ontworpen?
ik vlieg weinig F-16. (ik denk dat ik die op de 5e of 6e plaats komt ofzo)Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 18:20:
Vlieg je niet eens F-16 dan?
dat is wel minder realistisch want de avionics zijn nog steeds die van de F-16, maar de FM's zijn wel zo aangepast dat je in de buurt komt vna dat vliegtuig. loadouts en radar ranges zijn ook afgestemd op het vliegtuig. (F-5 kan bijvoorbeeld maar een paar KM zien) ik hoop dat er een sim komt met aangepaste avionics die even goed is als F4SP3, maar helaas is die nog niet te vinden. er zijn wel een paar freeware c.q. open source projecten, maar die staan in de kinderschoenen.
© ocf81 1981-infinity
In Sp3 zijn de FM's wel meer dan "in de buurt" hoor... Tom kennende (Saint) zijn de FM's in Sp3 heel erg goed en het resultaat van maanden werk!
ja ok, maar de F-16 blijft het best gemodelleerd toch? en een Flanker rolt veel meer door in het echt. alle US FBW vliegtuigen zijn iid goed gedaan. en waarschijnlijk ook de andere US planes, maar als ik flanker 2.51 speel, vlieg ik FM gewijs een hele andere 27 of 33. en dan heb ik het over normaal vliegwerk. geen stunts zoals de cobra etc. er is wel wat vertraging, maar toch voelt flanker op dat gebied beter aan. (op zicht is dat logisch, want flanker 2.51 is qua FM's toch net iets beter. maar SP heeft een veel betere gameplay door de dynamic campaign)
© ocf81 1981-infinity
ff total offtopic: Tazzman, met €5 bedoelde ik F2 
Mijn hart ging gister sneller kloppen toen ik de skins had aangepast met die van het 323 sqdr. waar me pa werkt
Mijn hart ging gister sneller kloppen toen ik de skins had aangepast met die van het 323 sqdr. waar me pa werkt
Verwijderd
Fat!!! Wat doet je pa daar voor werk?
Beetje plannen of echt nauw samenwerken met F-16's en zo?
Beetje plannen of echt nauw samenwerken met F-16's en zo?
technical engineerThe_Cook schreef op 20 september 2002 @ 08:58:
Ik ga er verder niet over uitweiden, maar hij zit er bovenop(nee geen piloot).
Ik heb een dvd-tje gekocht van het 50 jarige bestaan van het 315 en 312 sqaudron. Er staat een filmpje van een kwartier op van wat er nog allemaal bij komt kijken en natuurlijk ook nog cockpit video's en F-16 beelden.
Op een gegeven moment zie je ze zo'n shute in zo'n container vouwen enzo
tampert, kriminalpolizei
Ik volg dit topic al een tijdje en kon het niet langer vol houden dus heb ik F4 maar uit de kast gehaald:
[img]: http://www.chadron.com/banner/images/PICT0115.JPG[/img]
Gekocht in december 98.
Ik heb FalconSP3_Installer, en f4108us al gedownload. Heb ik verder nog iets nodig om te kunnen beginnen?
Ik ben het "boekje" aant door nemen ik herinner een groot gedeelte nog, (k'had de hele boek paar keer helemaal door gelezen) maar wat moet ik pressies lezen om up-to-date te komen voor SP3?
Alvast bedankt
[img]: http://www.chadron.com/banner/images/PICT0115.JPG[/img]
Gekocht in december 98.
Ik heb FalconSP3_Installer, en f4108us al gedownload. Heb ik verder nog iets nodig om te kunnen beginnen?
Ik ben het "boekje" aant door nemen ik herinner een groot gedeelte nog, (k'had de hele boek paar keer helemaal door gelezen) maar wat moet ik pressies lezen om up-to-date te komen voor SP3?
Alvast bedankt
.. de SP3 handleiding
zo ver was ik al gekomen
hoe zit het met de downloads, is SP3 en de patch genoeg? en op welke servers spelen jullie meestal?
on-line actie vindt je doorgaans bij een squad. er zijn vrij weinig losse spelers op het internet. misschien is de FreeBirds Wing iets voor je? die zijn namelijk vrij easy going qua policy (je hoeft bijna niks, en je mag veel) daar valt ook veel te leren.
© ocf81 1981-infinity

Yummie yummie! Flying Tiger A-7D van England AF, LA..... dat waren nog eens tijden *zucht*
Oh ja, voor de mensen die meer willen leren over A-A combat staat er hier wat interessants
© ocf81 1981-infinity

Ik kan nie wachten..
Tazzman, wat is de beste stabiele combinatie van falcon en patches? Ik gebruik nu 1.08 +1.08i2, maar hij klapt vaak terug naar windows. Dit had ik niet met SP3, maar ja ik wil graag de orginele trainingsmissies doen.
1.08 installeren en dan de laatste F4Patch versie met RP5.0 nemen. Dan krijg je dus 1.08i2/RP5.0. Vergeet niet de F4TURBO en DevCreateSurfaceFix patches aan te zetten.
Dat zou een stuk moeten schelen.
Dat zou een stuk moeten schelen.
Gedeeltelijk. Juist de DevCreateSurfaceFix wil telkens niet patchen wegens mismatch
Ik kijk het nog even aan, maar anders gaat gewoon SP3 er weer op
hmm, ik zit dit weekeinde bij mijn ouders, en ik ben F4 vergeten 
nu moet ik het stellen met Messersmidts, Junkers en Fokke Wulfs. (en soms een Yak, maar die zie ik meestal voor me)
nu moet ik het stellen met Messersmidts, Junkers en Fokke Wulfs. (en soms een Yak, maar die zie ik meestal voor me)
© ocf81 1981-infinity
Dan moet je F4 overnieuw installeren.. dan heb je iets niet goed gedaan.. Die DevCreateSurfaceFix is enorm belangrijk om F4 onder Direct3D goed te laten werken.. (het gebruik van de MFD overlays zoals met de GBU's en AGM-65's zorgen zonder deze patch voor een crash onder Direct3D).The_Cook schreef op 22 september 2002 @ 15:20:
Gedeeltelijk. Juist de DevCreateSurfaceFix wil telkens niet patchen wegens mismatchIk kijk het nog even aan, maar anders gaat gewoon SP3 er weer op
Airbrakes zijn handig maar WHEEL BRAKES zijn NOG VEEL handiger met landen.. check zhe manualLeute,
een klein probleem ondervind ik steeds maar met F4. iedere keer als ik land na een missie stuiter ik van de baan met een veel te hoge snelheid, of ik kan niet remmen. ik kom met <130 kts aanvliegen maar halen doe ik het nooit, altijd schiet ik ervanaf. dus hoe kan ik er nu voorzorgen dat ik wel optijd stil sta. btw: mijn remmen gebruik ik wel, B en SHIFT B. zou voldoende moeten zijn.
Ja.. hij is soms nog wel ff bezig alle data aan het verwerken.. soms kan het bij mij ook wel even duren. (TB@1Ghz, 512MB, XP). Gewoon ff laten werken.daarnaast heb ik nogwel eens dat ie eeuwig doet over het plannen van een campaign of dat ie halvewege een missie er ineens mee uitscheit. wie komt dit bekend voor? zeker icm Win2K??
Verwijderd
du hast recht! lag op een gegeven moment in bed en toen bedacht ik me, he je hebt ook nog brakes onder de K zitten... beetje dom... vanavond nog maar een keer proberen
Vergeet ook niet je NWS aan te zetten.. SHIFT + / (op een USA keyboard).
Heb ik niet genomen, we hebben gevlogen zonder external views en we hadden al zat andere problemen... erg onregelmatige FPS en VHF/UHF comms die niet goed wekte. Dus helaas pindakaas.
Hier nog wat pics van een SU-27 flight (BARCAP) welke ik gevlogen heb in mijn Korea 2005 campaign waarbij enige Russische squadrons aan jouw zijde meevechten tegen het boze Noord Korea! 

nice!
doe jij altijd de checklists? of druk je gewoon op taxi?
doe jij altijd de checklists? of druk je gewoon op taxi?
© ocf81 1981-infinity
Nou ja rampstarts in andere kisten dan de F-16 gaat niet echt lekker natuurlijk..
Offline doe ik regelmatig rampstarts maar online doen we dat zelden vanwege de tijdsduur... Het duurt namelijk 8 minuten om alle navigatie systemen correct te laten calibraten. Dat is voor online een beetje lang en om nou met een NAV afwijking van 15 graden te gaan vliegen.. erhm nee..
Maar voor sommige vluchten wel. Zo hebben we aan het begin van campaigns nog wel es Ferry flights van Kadena, Japan naar Osan, Korae ofzo met 8 kisten..Geen enemy fighters of zo maar dan gaan we juist heel realistisch te werk met correcte rampstarts, formatie vliegen, air to air refueling en correcte landing patterns (overhead break). Lijkt misschien saai maar is het absoluut niet! Ook snachts ferry fights doen is heel mooi, ZONDER NVG! Echt een uitdaging
Maar voor sommige vluchten wel. Zo hebben we aan het begin van campaigns nog wel es Ferry flights van Kadena, Japan naar Osan, Korae ofzo met 8 kisten..Geen enemy fighters of zo maar dan gaan we juist heel realistisch te werk met correcte rampstarts, formatie vliegen, air to air refueling en correcte landing patterns (overhead break). Lijkt misschien saai maar is het absoluut niet! Ook snachts ferry fights doen is heel mooi, ZONDER NVG! Echt een uitdaging
ik moet mijn eerste rampstart nog doen. al wel veel geoefend in de trainer, maar ik kan het nog niet uit mijn hoofd. ik moet eens die checklists uitprinten, dan lukt het me denk ik wel.
© ocf81 1981-infinity
Als je het een paar keer doet ken je het wel uit je hoofd hoor..
ik vergeet steeds een paar dingne. maar ik ben ook erg vergeetachtig
© ocf81 1981-infinity
WOEI!
Falcon 4.0 is binnen
tampert, kriminalpolizei
LOL.. iemand die in 2002 nog roept "WOEI Falcon 4.0 is binnen".. hadden ze in '98 vast niet gedacht
tazzman schreef op 25 september 2002 @ 15:23:
LOL.. iemand die in 2002 nog roept "WOEI Falcon 4.0 is binnen".. hadden ze in '98 vast niet gedacht
tampert, kriminalpolizei
Is het de full-box version met 500+ pagina tellende manual?
uiteraard... hij was nergens meer te vinden dus ben ik zo blijtazzman schreef op 25 september 2002 @ 15:48:
Is het de full-box version met 500+ pagina tellende manual?
tampert, kriminalpolizei
Waar komt ie vandaan en voor hoeveel? Mijn eigen manual begint een beetje uit elkaar te vallen 
Jammer dat je binder editie werkelijk nergens meer ziet..
Jammer dat je binder editie werkelijk nergens meer ziet..

deze dus...incl verzendkosten 17 euroVerwijderd schreef op 11 september 2002 @ 18:10:
Als er nog iemand is die Falcon 4.0 zoekt ....
Je kan hem van mij kopen...
Het is de "oude" versie met dat dikke manual...zelfs nog met originele doos.
Interesse??? mail maar.
Plaatje
tampert, kriminalpolizei
Heel mooi..
Gaat er nog iemand naar de LLTM?
Verwijderd
eens ff een vraagje nog over F4:
hoe krijgen jullie je cannapee (je weet wel dat glas boven je cockpit) open???
en tweede vraag als ik druk op ramp start bij een campaign dan doet ie het niet. begin dan auto met taxi, waar ik soms wel 8 minuten moet wachten voor ik weg mag.... maar moet je eerst een trainingsmissie doen voor je dat mag of zo??? zag overigens geen ramp-start-training staan in de lijst. ....
hoe krijgen jullie je cannapee (je weet wel dat glas boven je cockpit) open???
en tweede vraag als ik druk op ramp start bij een campaign dan doet ie het niet. begin dan auto met taxi, waar ik soms wel 8 minuten moet wachten voor ik weg mag.... maar moet je eerst een trainingsmissie doen voor je dat mag of zo??? zag overigens geen ramp-start-training staan in de lijst. ....
Het huidige F-16 model in SP3 (en alle voorgaande versies) kan de canopy NIET OPENEN. Vraag komt wel es vaker langs. 
Pumpyhead werkt aan een nieuw F-16C/D model wat hopelijk voor de SP4 release afkomt .. deze zal het WEL ondersteunen.
Als je net begint zou ik niet direct Sp3 installeren maar F4 -> 1.08US -> 1.08i2/RP5.0.
Sp3 is namelijk nog veel uitgebreider
Als je een TAXI start doet, dan kom je 2 minuten voor take-off time in de cockpit terecht waarbij je dan allerei zaken naar je hand kan zetten voor je vertrekt. Bij rampstart is dan 8 of zelfs 15 minuten. Je vertrek tijd staat vast (zie je briefing).. en de ATC zal je dus pas take-off toestemming verlenen op het juiste tijdstip.
In reality is dat in vredestijd niet zo strak hoor... als een training 4-ship eeder met prefight klaar is dan geplanned kunnen ze eerder weg. Maar in een oorlogssituaties zijn al die departure tijden etc strak geplanned en wordt er niet zomaar vanaf geweken.
Pumpyhead werkt aan een nieuw F-16C/D model wat hopelijk voor de SP4 release afkomt .. deze zal het WEL ondersteunen.
Als je net begint zou ik niet direct Sp3 installeren maar F4 -> 1.08US -> 1.08i2/RP5.0.
Sp3 is namelijk nog veel uitgebreider
In reality is dat in vredestijd niet zo strak hoor... als een training 4-ship eeder met prefight klaar is dan geplanned kunnen ze eerder weg. Maar in een oorlogssituaties zijn al die departure tijden etc strak geplanned en wordt er niet zomaar vanaf geweken.
Ja, ik ga samen met ocf81, J.A.M.F en Ro2 met het 17th VFW Lightning dragons, mijn eerste LLTM...ik ben benieuwd...
tampert, kriminalpolizei
Ik denk niet dat ik ga.. zoveel vrije tijd heb ik niet en daarvoor is het 87th International LAN weer ...en dat is nog VEEL leuker
falcon 4 ownen is nog heel ver weg voor mij, maar alle begin is een begin....kep de eerste TE trainingen al gedaantazzman schreef op 26 september 2002 @ 19:23:
Ik denk niet dat ik ga.. zoveel vrije tijd heb ik niet en daarvoor is het 87th International LAN weer ...en dat is nog VEEL leuker
tampert, kriminalpolizei
Wel alles op minimaal 97% realism he?
Verwijderd
100% Das veel leuker.
Want dat padlocking is toch dat als je nu een lock hebt, en hij verdwijnt uit je HUD side of view, krijg je een target locator line. Bij padlocking op enhanced wordt die toch gewoon ge-unlocked als hij langer dan 4 seconden uit je HUD side of view is? Das vet.
Want dat padlocking is toch dat als je nu een lock hebt, en hij verdwijnt uit je HUD side of view, krijg je een target locator line. Bij padlocking op enhanced wordt die toch gewoon ge-unlocked als hij langer dan 4 seconden uit je HUD side of view is? Das vet.
Bij Padlock op Enhanced krijg je geen target locator line. Ik gebruik Padlocking op Enhanced omdat ik Padlocking op Realistic niet realistisch vind in het opzicht dat je in het echt een vliegtuig op een veel grotere afstand visueel kan waarnemen dan dat in F4 mogelijk is.. dat ligt gewoon aan het feit dat een resoutie van 1024x768 niet te vergelijken is met je echte gezichtsvermogen en daarnaast is het 3-stage LOD principe van F4 dusdanog verouderd dat ik in F4 nogaltijd een puntje ziet terwijl ik op die afstand in het echt al lang de kist had kunnen ID'n.
100 % realism
ik kan net een beetje navigeren hoor. Bovendien heb ik op mijn TQS + FCLS nog geen hat's ivm de chips die ik nog moet kopen. Dus padlocking heb ik sowieso nodig
tampert, kriminalpolizei
Dit topic is gesloten.