© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
De vragen die jij hier dus nu stelt zijn allemaal terug te vinden in de orginele handleiding. Issie kennelijk toch nog ergens goed voor, niet?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik heb op de site gekeken van F4UT maar kon daar niet zien of het mogelijk was.
Pff... 37€ toen ik hem daar kocht half jaartje terug ofzo was het nog iets van 20
dream onVerwijderd schreef op 10 september 2002 @ 22:37:
LH Shop is echt te duur. Ik wil F4.0 ook heel graag legaal, serieus. Alleen aan die manual heb je toch niet echt heeeeel veel meer met die SP3 erop, heel veel is veranderd. Ik weet niet eens meer hoe ik moet locken.
met de ntcr waarde en het balkje wat daarbij hoort. naar rechts is dacht ik enemy, en naar links is friendly. je moet in stt mode zitten wil je NTCR kunnen gebruiken. maar dit heeft tot gevolg dat je bij de enemy hoog op de prioriteitenlijst komt te staan. verder moet je in SP3 een aspect hebben van minder dan 25 graden, anders heeft de radar nieg genoeg info (dat STT stukje staat in de manualVerwijderd schreef op 10 september 2002 @ 22:37:
Hoe zie ik trouwens wat een vijandelijk vliegtuig is op de radar en welke niet? (zeg a.u.b ff kan ik toch nog een beetje vliegen)
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Het is een aanvulling voor de extra functionaliteit van SP3.. voor alle basisdingen zoals landen, navigatie, standaard A/A + A/G radarmodes en submodes heb je nogaltijd de Falcon 4.0 handleiding nodig.
Hij moet ook wel als PDF te vinden zijn.. Google ze.
Verwijderd
Heb net training 1 en 2 (voor de 3e keer

Kijken of ik nu verder kom dan 11, ik heb er iig wel meer zin in dan ooit!
En nu met alle settings op Ace had ik nog nooit geland, inderdaad wel pittig, na de take-off kon je namelijk een route uit vliegen die al op de L MFD stond, dus maar gedaan en wachten op vectors. Maar ik blijf het altijd leuk vinden om bij de take-off training je maat neer te halen, ik doe het [b]alleen maar[b] maar ook [b]altijd[b] bij de take-off training
Oja, ik krijg voor me verjaardag waarschijnlijk de HOTAS Cougar
© ocf81 1981-infinity
Je zat waarschijnlijk in DF (Dogfight) of MRM (Medium Range Missile) mode.. ff een Mode Cancel geven en je komt weer terug ("C").
Verwijderd
Je kan hem van mij kopen...
Het is de "oude" versie met dat dikke manual...zelfs nog met originele doos.
Interesse??? mail maar.
Plaatje
Verwijderd
Hij is gewild
Kan beter mailen voordat we boze modjes op ons dak krijgen
Verwijderd
Als ik jachtvlieger niet haal (haal ik wel hoor
Verwijderd
Thx....
Enneh
En we moesten nog 1 of 2 testen die dag en dan nog aantal andere dagen met nog meer testen.
Helaas dus niet gehaald.... en je moet een jaar wachten (April 2003 weer) voordat je weer kan proberen en dat duurt mij te lang.
De kans is dus ERG klein maar altijd proberen natuurlijk... je weet maar nooit
Maar het was altijd al de bedoeling/wens om de KCT te "joinen" dus zo een ramp was het niet.
Verwijderd
Natte_Beschuitbol, waar woon je? Ik kan 'm wel gebruiken
Hee Uncle_Sam hoe oud ben jij? Ik wil ook proberen jachtvlieger te worden
Als ik training doe hoorde ik voor SP3 altijd een stem met uitleg, nu met SP3 niet meer. Kan ik die stem wel erbij krijgen?
Verwijderd
Mail maar voor de verdere info (adres enz.) en kijk maar op Plaatje wat er allemaal bij zit.Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:01:
Natte_Beschuitbol, waar woon je? Ik kan 'm wel gebruiken...zit dusook gewoon die dikke handleiding bij?
Ik hoor het wel.
Verwijderd
Ik ben 15 jaar, oktober 16, maarre, als ik tactical engagement doe hoor ik helemaal geen stem hoorVerwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:01:
Sorry dat ik misschien een beetje stom overkom, sorry ik zal normaler doen....
Natte_Beschuitbol, waar woon je? Ik kan 'm wel gebruiken...zit dusook gewoon die dikke handleiding bij?
Als ik training doe hoorde ik voor SP3 altijd een stem met uitleg, nu met SP3 niet meer. Kan ik die stem wel erbij krijgen?
Oja, hoe krijgen jullie die camera zo, ik kan wel op 0 drukken en dan in en uitzoomen, maar ik kan niet van standpunt veranderen ofzo
Ik heb nog NOOIT in Falcon 4.0 met trainingsmissies 'stemmen met uitleg' gehad.. en ik vlieg met F4 sinds dec 1998.Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:01:
Volgens mij haal je de boel in de war met FS2002.
Verwijderd
hmmz...vaag maar ik ga niet weer SP3 eraf halen om te kijken
Verwijderd
Edit:
Oh, dat heb je zeker gelezen op www.airwork.nl
Verwijderd
Verwijderd
Tja.... het viel niet meeVerwijderd schreef op 11 september 2002 @ 21:59:
Enne, Beschuitbol...is die luistertest moeilijk? En die tests voor de luistertest?
Test 1:
Inzicht en snelheid
Krijgt dacht ik 20 min (of 10 weet het niet zeker meer)
Iets van 60 vragen.
Elke vraag krijg je een horizonnetje en een compass ( tekeningetje).
En dan moet je uit 4 figuren kiezen hoe de stand van het vliegtuig is.
Is te doen... had alle 60 goed binnen de tijd.
Er vielen 4 af.
Test 2:
Luistertest
Dus niet zo een standaard luistertest met pieptoontjes..... helaas
Je krijgt een koptelefoon op.
Op elk oor krijg je een rij met letters en cijfers te horen.
Je hoort die VERSCHILLENDE rijen door elkaar.... dus op elk oor een ander rijtje maar wel tegelijk.
Voordat het rijtje begint hoor je een pieptoon.
Laag = rechts , Hoog = Links
En dan moet je van de rij die wordt aangegeven met de pieptoon alleen de cijfers opschrijven.
Maar op je andere oor hoor je dus een ander rijtje met andere cijfers en letters.
Nou dat viel tegen.
Eerst moet je dus effe snel bepalen welk oor je eruit moet "zuiveren"
En daarna mag je nog geen een cijfer missen want dan is je setje FOUT.
Voordat je echt effe goed door heb welk oor je moet hebben ben je al een aantal letters en misschien wel een cijfer verder en is dus je setje fout.
Je krijgt 24 setjes en je mag er 4 fout hebben.
Ik had er dus helaas 5 fout en mocht naar huis.
Hier vielen er dus iets van 13 af.....
Oh ja.... op de helft van een setje stoppen ze.... krijg je weer een pieptoon en gaan ze weer verder.
Het kan dus zijn dat je nu je andere oor moet beluisteren.
Erg irri
Daarna krijg je nog Test 3:
HAND en VOETEN coördinatie test.
Soort van simulatortje SCHIJNT
Maar ja.... als je die 3 dus haalt ben je er nog LANG niet.
Luchtmacht heeft een luxe probleem als het aankomt op vliegers dus ze kunnen erg hoge eisen stellen.
Oh ja.... luchtverkeersleiders....of tenminste diegene die het willen worden doen dezelfde 2 testen.
Die 3de hoeven zij niet te doen maar zijn dan ook nog lang niet klaar.
Zo... wat een verhaal
11-09.... ideale dag voor een verjaardag
Nee hoor.. 1.0 heeft dat niet, 1.04 niet, 1.06 niet, 1.07 niet, 1.08 ook niet.Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:28:
Nee die stem was bij de standaard F4.0...
Verwijderd
Shit man, nu ik hoor wat voor testen het zijn word ik helemaal zenuwachtig
Verwijderd
Maarja, ik haal het wel, positief blijven.
Weet jij misschien hoe het zit met bestraalde ogen voor jachtvlieger als je ogen voorheen een cilindrische afwijking hebben? Dank je.
En uiteraard nog feli!
Verwijderd
Of is dit oud nieuws???
Verwijderd
Hoe kom je aan die test???Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 16:41:
Ik heb die test op me pc staan, niet makkelijk nee
Maarja, ik haal het wel, positief blijven.
Weet jij misschien hoe het zit met bestraalde ogen voor jachtvlieger als je ogen voorheen een cilindrische afwijking hebben? Dank je.
En uiteraard nog feli!
Had ik moeten weten
Als je het niet haalt moet je dus een jaar wachten omdat je dan weet wat er komt en dat zou niet eerlijk zijn (ze verwachten dat je dat naar een jaar vergeten bent
Want je zou je "natuurlijke" leer curve beïnvloeden omdat je weet wat er komt......dat doe je nu dus ook eigenlijk met die test.
Maar ja... BOEIUH
Daarom zijn er zoveel testen.
Die leer curve is zo stijl dat ze echt ALLEEN de BESTE hoeven op te kiezen.
Je hoeft maar effe onder die curve te komen en het is dag met je handje.
Maar hoe het zit met oog behandelingen weet ik niet....
Ze kunnen natuurlijk moeilijk gaan doen want er zijn vast genoeg die net zo goed zijn als jij maar dan zonder iets aan hun ogen gehad te hebben.
Bij de KCT mag je er in iig wel.
Brillen zijn niet toegestaan dus er zijn een aantal mensen die hebben hun ogen laten laseren (zijn dus nu brilloos) en die mogen er nu ook bij...
Ik zou het iig gewoon proberen.
Gewoon gaan met de instelling.... als je het haalt is leuk meegenomen, zoniet... jammer dan.
Verwijderd
Verwijderd

© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Yes!!!!!! Tsjakka! Ik lees net op www.airwork.nl dat ik in Amerika wel jachtvlieger kan worden, aangezien ik toch al daarheen wilde verhuizen vind ik dat absoluut niet erg. Het schijnt zo te zijn dat de eisen daar voor jachtvlieger hetzelfde zijn als voor burgervlieger!!! Yes!!! Tsjakka!!! Boem!!! Misschien word het wel een Tomcat! Of de F-22!!!!!!! Of de F-16!
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Maar hoe kan dat dan?
En Tazz, op www.87th.org , het ow so geweldige squadron (
Maar zowel bij de Navy (USN/USMC) en de USAF (incl. AFRES + ANG) werkt het zo.. kom je door de voorselectie dan begin je met de basis-basis-training op een klein propkistje. Hier wordt voornamelijk gekeken of je gevoel voor het vliegen hebt en inzicht in de materie.. das namelijk nog al belangrijk, net zoals sommige mensen ook nooit goed auto zullen rijden omdat ze de 'feeling' niet hebben.
Kom je daar door.. dan ga je naar de echte basis-opleiding.. propkist (USN/USMC: T-34, USAF Texan II) en dan de basis jets.. (USN/USMC: T--2C en dan de T-45, USAF T-37 en dan de T-38). Gedurende deze basis training kan je je voorkeur opgeven voor een bepaalde jet of kist.
3 zaken zijn beslissend voor wat voor kist jij ingedeeld wordt, je hebt hier dus GEEN vrije keuze in. 1) je prestaties - alleen de allerbeste van de klas zullen 'vrij' kunnen kiezen, ben je niet goed genoeg voor een fighter jet, dan kan je als nog als KC-135 of C-5 vlieger aan de bak b.v. 2) de behoefte - als men ineens erg veel KC-10 of C-130 piloten nodig heeft dan kan het best zijn dat je daarvoor wordt ingedeeld.. ook al zijn je prestaties erg goed. 3) ben je dus goed genoeg, dan gaat men ook kijken naar je eerste keuze.. tweede keuze etc.
Pas dan ga je je training beginnen op de gekozen kist..
ziet er cool uit

Genomen tijdens de eerste uren van de Korea 2005 campaign waar de vele SA-2, SA-3 en SA-4 sites de voornaamste bedrieging vormen naast een handvol MiG-21s. SEAD - for real men only

Genomen tijdens een online campaign missie van het 87th VFW... ff zwaaien naar Odin, ook een Nederlander.

In de Korea 2005 campaign heeft Rusland de kant gekozen van de Vrije Wereld en heeft ook enige MiG-31, MiG-29 en Su-27 squadrons naar Zuid-Korea gestuurd. Dat levert soms rare plaatjes op. zoals een vlucht MiG-31s die refuelen bij een USAF KC-135R.

HUD-shot van mijn F-16 in padlock mode.. pulling pure pursuit op een Fishbed.

Take-off in een F-4E tijdens de Korea 2005 campaign.

"Devil Four One, Target Spotted - Rolling In!"

"Bombs away, let's get the hell out of here - MiGs are all over the place!!"

Fox Two shot op een MiG-23ML... .scratch one Flogger!

Je zou bijna door de bomen het bos niet meer zien tijdens de landing
Smile! you're on TV!
hier probeer ik een Soviet SA-10 site uit te schakelen. helaas is dit niet de manier. ik heb het herhadelijk geprobeerd, maar op het moment dat ik schoot, schoot de SA-10 site ook zo ongeveer. de oplossing bleek laagvliegen (zo's 100 ft beven de grond
Let me ntroduce you to the MiG-27:
zie je die metallice gekleurde raket met de zwarte neus? dat is de AS-17P (AS-12/Kh-31P volgens de Flanker 2.0 manual) dit ding is the King of ARM's! de range is verbluffend, en hij mist haast nooit (kan ook een DB bug zijn, maar bij de beschrijving staat dat dit ding beter is dan menig wersterse ARM)
zolang je geen tank meeneemt, kun je ook heel wat meenemen onder die buik.
de volgende paar shots zijn wat actieplaatjes uit een SEAD TE 2*MiG-27. met 6x 250 kg clusters, een centerline tank, en voor mij 2x Kh-31P en voor mijn wingie 2x Kh-29TE (AS-14T in falcon)
lineup..
touchdown!
eindresultaat was niet zo daverend. ik had een ander profile geprobeerd, en dre was niet helemaal zoals ik het gewend was. (druk je op wat je denkt dat pickle moest zijn, switched ie naar A-A mode
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Hier dus de eerste fout in de screen

En mij laten ze natuurlijk niet wachten, 34L mag ik landen dus ik ga even zorgen dat ik zo mooi uitkom.

Left turn for final.

Idem.

Nog wat kleine correcties en ik plaats de FPM op de treshold.

On final.

On Final...

Bijna, hier gooi ik me neus meestal naar 5 graden want die FPM wilt maar niet naar het einde van de rwy.

Touchdown op de 2e mislukte shot.

Dat waren ze
Verwijderd
Verwijderd
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Verwijderd
btw, hoe vliegen jullie? muis&toetsenbord of joystick?
ik vlieg met een HOTAS. dat is een een joystick met knopjes en hats en een losse throttle met knopjes en hats.
© ocf81 1981-infinity
Ik vlieg ook met een HOTAS..
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Verwijderd
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Ik ga vanavond uiteraard weer verder met trainen, ben nu bij Lesson 12: Navigation en Timing. En dan wordt het echt leuk, veel info over wapensystemen en zo bij Air to Air weapons
Uncle-Sam: Die F-14 wordt inderdaad voor F4... alleen zal hij pas na SP4 gereleased worden, hij lijkt af op die shots maar er moet nog heel veel werk aangedaan worden.
wtf. Als ik mijn chips heb, ga ik ze er gelijk in solderen / monteren. Ik ben die FLCS + TQS die ik moet gebruiken als 4 button/3 axis joystick best zattazzman schreef op 14 september 2002 @ 18:13:
ocf81, NOFI maar ik hoef je kapotte cougar hier hoor..Ben nog zeer tevreden met mijn TQS + FLCS... moet alleen toch es die SWF chips monteren. ... vangen een beetje stof hier ..lol
daar komt nog bij dat maar 2 buttons het doen
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd

Evi: Staat die switch wel op RUN ipv DOWNLOAD op je FLCS en.. heb je wel een script geladen?
Ik heb vandaag mijn rudders binnen
Ff uit proberen
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Ik ben bij training 14 van de 20mm gun en zodra die geladen is word je gelijk beschoten en binnen 1 seconde ben je al dood. Ik kan er echt niet annkomen, al van alles geprobeerd maar eer je de bocht begint ben je al dood, ik heb vaak niet eens tijd om op shift p te drukken om een satellietoverzicht te krijgen omdat ik wilde weten hoe het nu zat
© ocf81 1981-infinity
Morgen avond (zondag) moet ik werken.ocf81 schreef op 15 september 2002 @ 00:00:
hmm, morgen avond?
Als je een andere dag kan dan hoor ik het graag
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Nee, hij zit gelijk voor me, head-to-head (on six is toch achter je?), ik schat op een meter of 50/100ocf81 schreef op 15 september 2002 @ 01:08:
zit ie zoms al op je 6 ofzo?
ik heb iig nergens last van
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ocf81. kan jij misschien anders een trainingsmissie voor me in elkaar knutselen? Een one-on-one TE gewoon tegen een MiG-29, guns only. Ik draai standaard Falcon 4 en ook geen 1.08 in verband met de letters in me HUD! Ik zet het er ook niet meer op. Maar zou je dat willen?
BTW, check ff je mail.
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
je selecteert de tijd waarop je wilt vliegen.
dan doe je add squadron op de basis waar je de vluchten wilt laten beginnen. dat wordt dus een US F-16C squad en een DPRK MiG-29A squad. je zet dan de bewapening van beide zoals je dat wilt. (ATO en dan show all flights en dna de vlucht die je wilt wijzigen als je later nog iets moet wijzigen)
bij de teams de skill instellen.
bij victory conditions de conditions instellen als je dat nodig vindt.
ik heb hem net ff in SP3 gemaakt, misschien kun je hem proberen in te laden en dan opnieuw o pte slaan. dat wil wel eens werken. (maar ik moet wel eerst je mail adrs hebben, ik ben hem kwijt)
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Mail maar graag ja, als je ff zegt waar ik hem moet opslaan in de falcon map en dan openen en weer opslaan. Ik heb het net ook zelf geprobeerd te maken zo een TE maar lukt niet echt, hij zegt dat elk squadron van USA terwijl ik al een team Germany (
Oja, was je MSN, das misschien ook wel makkelijk.
Verwijderd
Heb het al gevonden, in de map Campaign.
© ocf81 1981-infinity
Dit topic is gesloten.