Digitale foto's afdrukken

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 32.965 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
KeeZ schreef op 25 maart 2004 @ 10:34:
Ik laat mijn foto's afdrukken bij fotoquelle.nl en laat ze daar ook thuissturen, de prijs per afdruk ligt een paar centen hoger dan de hema/kruidvat maar daar maal ik niet om
Ze hebben tot eind mei een aanbieding omdat ze al tien jaar bezig zijn. 10x15 kost nu 19 centen.

De software die er bij zit is idd absoluut goed voor het doel. Vooral bij grote bestellingen is het een genot dat je niet in batches van bijv. 10 foto's hoeft te uploaden.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 09:45

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

http://www.kralsuperfoto.nl/ al eens geprobeerd? Niet duur en goed schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Picoprint service geprobeerd deze keer.

http://www.picoprint.nl/

In vergelijking met de afdrukken van Fotoquelle, niets dan lof voor Picoprint. De afdrukken zijn scherper, veel beter van kleur en je kunt het afdrukformaat beter kiezen (digitaal formaat zegmaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mijn volgende serie gaat dus ook bij picoprint afgedrukt worden, kijken of het verschil echt zo groot is ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:33:
Ik heb de Picoprint service geprobeerd deze keer.

http://www.picoprint.nl/

In vergelijking met de afdrukken van Fotoquelle, niets dan lof voor Picoprint. De afdrukken zijn scherper, veel beter van kleur en je kunt het afdrukformaat beter kiezen (digitaal formaat zegmaar).
Ik krijg alleen geen lossless formaten geupload: TIF werkt niet op de een of andere manier :? Gewoon met PS8 omgezet vanaf RAW (Canon).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Zelf 13x18 foto afgedrukt bij AH (3MP), zeer tevreden (ja, als je er op 1cm afstand van kijkt zie je heeel ietsje pixels) Vandaag een soortgelijke order naar pixum gestuurd....schijnt erg goed te zijn. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Super Snackman

Snekgek

Ik heb afgelopen zaterdag mijn 2MP-foto's bij Kral Superphoto in Leeuwarden ingeleverd. Ik heb ze zelf bijgesneden zodat het formaar 10x15 zou moeten worden. Volgends de kassadama zou dat dan het geval zijn. Ik heb 100 foto's ingeleverd en ben benieuwd wat het resultaat wordt. Ik zal het deze vrijdag laten weten...

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Vandaag weer bij de Hema iets opgehaald. Was daarvoor redelijk tevreden met Hema, vooral van de 1-uurs service, maar deze keer was de kwaliteit brak. Foto's waren boven allemaal schuin afgesneden (met soms een vouwhoekje over de lengte eraan!!) en resolutie was uitermate triest voor een scherpe 4mp afbeelding. Als je wapperende donkere haren in de wind had, zag je daar veel artefacten in, die zeker geen ruis waren, anders had ik dat thuis op de monitor wel gezien.

Jammer. Toch blijf ik bij de Hema omdat je verder van de AH en kruitvat niet veel meer kunt verwachten.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Stereotomy schreef op 07 juli 2004 @ 01:49:
Vandaag weer bij de Hema iets opgehaald. Was daarvoor redelijk tevreden met Hema, vooral van de 1-uurs service, maar deze keer was de kwaliteit brak. Foto's waren boven allemaal schuin afgesneden (met soms een vouwhoekje over de lengte eraan!!)
Gewoon terugbrengen, dunkt me. Ik denk dat je ze gewoon nog een keer kunt laten afdrukken, dat zoen ze met gewonen foto's ook zo.
en resolutie was uitermate triest voor een scherpe 4mp afbeelding. Als je wapperende donkere haren in de wind had, zag je daar veel artefacten in, die zeker geen ruis waren, anders had ik dat thuis op de monitor wel gezien.
Heb je misschien nu voor het eerst gebruik gemaakt van hun upload-applicatie ipv de standaard website? Die applicatie comprimeert volgens mij naar eigen goeddunken je foto's.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Ik bestel na een maal foto's bij COMBI afgedrukt te hebben voortaan altijd bij Pixum.nl. Consistente kwaliteit, snelle levering, goede prijs.

Vroeger cropte ik m'n foto's altijd van 4:3 naar 3:2, tegenwoordig hoeft dat niet meer omdat m'n camera (Minolta A2) in 3:2 mode kan knippen. Zeer handig, ik vind een 3:2 foto's toch natuurlijker kijken dan een 4:3 foto. Ook zijn albums, mapjes en lijstjes voor 3:2 foto's veel beter verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb niet het gehele topic doorgelezen, maar waar kan ik een digitale panorama laten afdrukken ?! (liefst breder dan 30 cm .. en als het kan zodat ik niet extra moet gaan snijden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe Kodak-kiosk bij Dixons?
- Prijzen? (staan niet op de website)
- Kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012

Jammer. Toch blijf ik bij de Hema omdat je verder van de AH en kruitvat niet veel meer kunt verwachten.
http://www.onlinefotoservices.nl/index.php
Mogelijk een aardige site.
Heb 4 dezelfde bestanden laten afdrukken via Foto Kral, gaan naar Kodak en via AH, gaam naar CeWe.
Je raadt het zeker al, het eindresultaat van Kodak en CeWe was opvallend verschillend. Die van CeWe, dus via AH was stukken beter dan Kodak.
Op genoemde site kun je zien naar welke fotolaboratoria de bedrijven hun opdrachten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

Ik ben bij kruitvat geweest, volgens die site CeWe, maar het was om te huilen... Als ik de commentaren op die site bekijk ben ik niet de enige die dat vind.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Goed, ik heb nu een aantal reacties doorgelezen, maar is er nergens een online review te vinden van veel van die drukservices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:00
Blizard schreef op 18 juli 2004 @ 11:23:
Heb niet het gehele topic doorgelezen, maar waar kan ik een digitale panorama laten afdrukken ?! (liefst breder dan 30 cm .. en als het kan zodat ik niet extra moet gaan snijden :) )
Rivinfo kan dit voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Gister grote order (85 foto's :) ) van pixum binnen...superscherp, beter dan afdruk die ik bij AH had laten maken...kleuren leken me alleen wat donker i.t.t. order die ik eerder bij pixum had laten afdrukken (maar moet vanmiddag in daglicht thuis de foto's nog ff bekijken).
Ook een 20cm afdruk laten maken van een zelf gephotoshopte foto, SUPERscherp, niets op aan te merken. WYSIWYG (wat ik op mijn beeldscherm zie, zie ik dus ook op de foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb laatst wat laten afdrukken met die Kodak Picturemaker.
Je kan zelf wat klooien met diverse instellingen en ze dan printen.
Meteen klaar en niet echt beroerd alleen een beetje prijzig (vanaf .55 euricent meen ik).

http://www.kodak.com/ekne.../1308&pq-locale=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, er ging wat mis in bovenstaande.
Deze, http://www.kodak.com/ekne...2/3/9/502&pq-locale=en_US zal beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 17:02
Net een setje van 100 van de Combi teruggekregen (18 cent >100 stuks), ben er redelijk tevreden mee. De kleusaturatie is erg hoog, dat vind ik in 90% van de foto's niet erg, maar een paar zijn gewoon TE. Ook luchten zijn niet altijd even effen, maar dat kan aan de foto liggen.

Over het algemeen ben ik er redelijk over te spreken, maar ik zal wel rondshoppen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Dr. Strangelove schreef op 22 juli 2004 @ 11:23:
Net een setje van 100 van de Combi teruggekregen (18 cent >100 stuks), ben er redelijk tevreden mee. De kleusaturatie is erg hoog, dat vind ik in 90% van de foto's niet erg, maar een paar zijn gewoon TE. Ook luchten zijn niet altijd even effen, maar dat kan aan de foto liggen.

Over het algemeen ben ik er redelijk over te spreken, maar ik zal wel rondshoppen.
Zo ken ik iemand, die de afdrukken ook bij Combi had laten maken. Combi schijnt verschillende afdrukcentrales te gebruiken. Het resultaat was om te huilen.
En maakt men zg. "0" afdrukken, of worden afdrukken handmatig gecorrigeerd. Dan bepaalt de smaak van de knoppendraaier de uiteindelijke afdruk. Maar dat kenden we al vanuit de analoge fotografie met negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jank schreef op 22 juli 2004 @ 20:20:
Combi schijnt verschillende afdrukcentrales te gebruiken. Het resultaat was om te huilen.
M'n lokale Combi heeft gewoon een afdrukmachien in de winkel zelf staan. Het wordt gebruikt voor analoge en digitale foto's.
Zij laten meestal de printer de instellingen bepalen, maar controleren wel even wat hij gedaan heeft. Indien nodig wordt er handmatig gecorrigeerd.

Als je op een wat rustiger tijdstip komt kun je bij het afdrukken aanwezig zijn en eventueel wat invloed hebben op het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer bij de Hema iets opgehaald. Was daarvoor redelijk tevreden met Hema, vooral van de 1-uurs service, maar deze keer was de kwaliteit brak. Foto's waren boven allemaal schuin afgesneden (met soms een vouwhoekje over de lengte eraan!!) en resolutie was uitermate triest voor een scherpe 4mp afbeelding. Als je wapperende donkere haren in de wind had, zag je daar veel artefacten in, die zeker geen ruis waren, anders had ik dat thuis op de monitor wel gezien.

Ik heb ook slechte kwaliteit terug gekregen, de laatste keer. De kleuren waren flets, huidskleuren helemaal varkentjes roze. Een zonnige foto was wel licht maar geen 'zon' licht, het had net zo goed een lamp kunnen zijn.
Rode laarzen zijn oranje op de afdruk!
Bovendien heeft één foto een streep; compressie fout????

Ik ben er van overtuigd dat ze erg zware compressie zijn gaan gebruiken; zonde want het was eerst echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Compressie doet niet veel met je kleuren...

dit heeft bijna zeker te maken met het gebruikte ICC profiel van je foto...

Ik heb deze link ook in het andere draadje over digitale foto's geplaatst...

http://www.colormanagement.nl/technotes/002/tn002.html

Deze jongen weet echt ALLES ver kleuren en ICC profielen, en heeft de afdrukken van de HEMA eens onder de leop genomen... de moeite van het lezen waard.

[ Voor 55% gewijzigd door unSOUND op 28-07-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor het afdrukken van m'n digitale foto's altijd één en dezelfde, namelijk Bonusprint. Bedrijf dat in Ierland is gevestigd, maar echt super goede kwaliteit foto's en ze worden gratis naar je toegestuurd via Deutsche Post. Al is de levertijd iets langer dan op hun site staat, meestal een dag of 2, 3 langer... Maar ja.. goede foto's. Ik stuur ze meestal met pakketten van zo'n 300 foto's daarnaar toe, want hoe meer, hoe goedkoper en alle digitale formaten worden net als gewone formaten ondersteund...

Is zeker een aanrader...! :)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Heeft iemand hier al eens is laten afdrukken
ze zitten in belgie en zijn niet duur 9 cent (10x15 cm)

http://be.foto.com/nl/p3.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:09:
Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe Kodak-kiosk bij Dixons?
- Prijzen? (staan niet op de website)
- Kwaliteit?
Prijzen staan er nu wel, en zodra ze de prijs halveren wil ik wel overwegen er een foto naar toe te sturen... :X
Prijzen
1 tot 15 afdrukken
0,59 euro per afdruk

vanaf 16 afdrukken
0,49 euro per afdruk

Kodak Picture CD
4,99 euro

indexprint Picture CD
0,59 euro

2-UP
(2 foto's op 1 10x15 afdruk)
0,70 euro per afdruk

4-UP
(4foto's op 1 10x15 afdruk)
0,80 euro per afdruk

Ik was laatst bij de hema om (analoge) foto's op te halen, en daar zag ik ook zo'n ding staan. Geen idee wat het kostte of wat de kwaliteit is though :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Haeg schreef op 29 juli 2004 @ 13:49:
Heeft iemand hier al eens is laten afdrukken
ze zitten in belgie en zijn niet duur 9 cent (10x15 cm)

http://be.foto.com/nl/p3.asp
hmmmm ff op die site gekeken:
Wat is de verzendingstijd (upload) van de digitale bestanden naar uw labo ?
In hoofdzaak is dit afhankelijk van het debiet van uw Internetverbinding. Tijdens deze bewerking kan u echter normaal blijven surfen op het Net. We comprimeren uw bestanden zodanig dat de upload zo snel mogelijk gebeurt, en dit zonder kwaliteitsverlies voor uw bestanden.
vind ik altijd eng klinken...comprimeren houdt per definitie in dat een foto er qua kwaliteit iets op achteruit gaat....(of zie ik dat verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Aangezien JPG's niet met ZIP, RAR of ACE te comprimeren zijn, ben ik bang van wel ja.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Stereotomy schreef op 29 juli 2004 @ 14:55:
Aangezien JPG's niet met ZIP, RAR of ACE te comprimeren zijn, ben ik bang van wel ja.
ik druk altijd af bij pixum...volgens mij comprimeren die niets bij uploaden (aan de upload-tijd de merken niet ;) )...beetje naaierij als je foto's nog eens (extra) gecomprimeerd worden bij uploaden.

/OT
heb ik me al eens over zitten verbazen, maar waarom kunnen JPEG's niet worden gecomprimeerd met ZIP etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 12:44
El Reino schreef op 29 juli 2004 @ 16:28:/OT
heb ik me al eens over zitten verbazen, maar waarom kunnen JPEG's niet worden gecomprimeerd met ZIP etc.?
Omdat JPG van zichzelf al zwaar gecomprimeerd is? ;)

Ik heb vanacht trouwens 16 foto's naar Schlekker geupload;
15 in 10x15 cm
1 in 20x30 cm

Ik heb ze van te voren zelf gecropt naar 2/3 ipv 3/4
Anders kun je ze niet als 10x15 laten afdrukken daaro :)

Wanneer ik ze hier heb zal ik laten weten hoe deze afdrukservice bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnvh schreef op 29 juli 2004 @ 18:03:
[...]

Ik heb vanacht trouwens 16 foto's naar Schlekker geupload;
15 in 10x15 cm
1 in 20x30 cm

Ik heb ze van te voren zelf gecropt naar 2/3 ipv 3/4
Anders kun je ze niet als 10x15 laten afdrukken daaro :)

Wanneer ik ze hier heb zal ik laten weten hoe deze afdrukservice bevalt
Ik heb vorige maand iets naar Schlecker gestuurd. Op de webiste staat 2 werkdagen. Na het bestellen lees ik in de mail 4 werkdagen. Het kwam na 10 werkdagen. Erg slecht dus.

De kwaliteit van de afdrukken daarentegen was het beste dat ik tot nu toe heb gehad. Op 10x15 en 20x30. Perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Johnvh schreef op 29 juli 2004 @ 18:03:
[...]
Ik denk ook niet dat ZIP op on-gecomprimeerde fotos (goed) werkt hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 30-07-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Laatst online: 13-06 19:31
j-w schreef op 30 juli 2004 @ 11:13:
[...]

Ik denk ook niet dat ZIP op on-gecomprimeerde fotos (goed) werkt hoor.
Ligt aan het bestandsformaat denk ik, zip maar eens een paar 24bits BMP-tjes, die worden toch fors kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
kleine kick

Ik zat net de AH-folder "we gaan op vakantie" te lezen. Daar zit een tegoedbon in voor 50% korting op afdrukken van digitale vakantiefoto's. Geldig tot 5 september. O ja, maximaal 200 foto's :) t is maar dat jullie het weten.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah maar de AH heeft toch geen goede kwaliteit? althans dat heb ik al een aantal maal op internet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een speciale actie bij de AH:

Gratis 12 digitale foto's
Als u uw digitale foto's bij ons laat afdrukken krijgt u eenmalig de eerste 12 foto's gratis (formaat 10 x 15)*. Vul de kortingscode <AHVOORDEEL> in op AH Fotoservice of op de coupons in de winkel. *excl. verwerkingskosten.

Tweede foto gratis
Bij inlevering van een fotorolletje krijgt u uw tweede foto gratis op standaard of Kodak Royal Papier (8,5 ct per foto). Kijk voor de actievoorwaarden in de winkel bij AH fotoservice. Deze aanbieding is niet geldig voor digitale foto's.

Digitale foto's vanaf 14 cent
Bij een bestelling van 100 stuks of meer zijn uw afdrukken slechts 14 cent per stuk. Hoe meer foto's u bestelt hoe voordeliger.
10 x 15 > 100 stuks 0,14 actieprijs
10 x 15 50-99 stuks 0.16
10 x 15 25-49 stuks 0.18
10 x 15 t/m 24 stuks 0.20

Gratis bestelsoftware van AH fotoservice
Via de AH fotoservice kunt u uw digitale foto's eenvoudig af laten drukken op écht fotopapier. U verstuurt uw foto's via internet en vervolgens haalt u de afdrukken op in de winkel. Om het bestellen nog makkelijker te maken, is er nu gratis bestelsoftware. Ga naar AH Fotoservice om de software te downloaden.
Voor al deze aanbiedingen geldt: OP = OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 11:58:
jah maar de AH heeft toch geen goede kwaliteit? althans dat heb ik al een aantal maal op internet gelezen.
Heb zelf een paar keer bij AH af laten drukken, niets mis mee...maar ben tegenwoordig fan van pixum.nl :) NET een ietsje beter (maar da's persoonlijke mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 17:51
Ik heb de volgende vraag:

Ik wil foto's gaan bestellen bij ah.nl. Ik kan ze met de software uitsnijden, maar dit wil ik niet omdat er dan beelden wegvallen. Ik heb formaat 4:3 en moetdus 3:2 hebben om op 10x15 te drukken.

Ik wil graag de gehele afdruk op papier en het maakt me niet uit of ik dan foto's krijg van 10,1 x 13 of zoiets. Hoe gaat het nou in zijn werk als ik nu de foto's bestel zonder ze uit te snijden?

Krijg ik de foto's in oorspronkelijk formaat zonder afsnijdingen en zonder witte randen op 10,1x13 of gaat AH die foto's uitsnijden om ze toch op 10x15 te krijgen?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• Sander
  • Niet online
Ik vind de AH fotoservice opzich oke. Het was dat ik die bon heb gebruikt anders was ik er waarschijnlijk niet terecht gekomen... ;)

Maar wat ik van de foto's vond:
- Mooi afgedrukt op 4:3 zonder verlies van foto
- Kleuren zijn iets TE warm.. Beetje te blauwe zee enzo
- Kwaliteit is prima
- Service was vrij snel

Als ik nog zo'n bon kan krijgen probeer ik het zeker weer :P

180 foto's voor 10 euro is bijna nergens te doen :P

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 11:58:
Dat wist ik niet. Het was meer 'hé, een bon! Leuk voor medeGotters!' Ook herinnerde ik me dit topic, vandaar.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Heb gister foto's laten afdrukken bij dat kodak-ding in de dixons-winkel (omdat ik foto's MOEST hebben binnen een kwartier van iemand die net was afgestudeerd)..en dat valt me echt 100% mee! kost wel een paar centen, maar dan heb je wel leuke plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wat zijn de prijzen bij zo'n geel kodak ding? Startkosten + afdruk?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Heb 12 foto's afgedrukt, koste me 7 euro nog-iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Laatst online: 20:26
ik heb twee keer de zelfde foto's laten afdrukken 1 bij de hema(€0.18) en 1 bij media markt (€0,09).

Ik vond ze bij de hema mooier, sprekende. Bij de media markt waren ze fletser.

Dus ik ga de volgende keer gewoon weer naar de hema want ik vind het geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm, heb net wat foto's opgehaald bij de hema. Opzich allemaal heel erg mooi, maar... Bij 2 foto's foto's van bloemen zijn de kleuren HELEMAAL fout gegaan. Het ziet er werkelijk niet uit :(. Alsof de subtiele tinten ervoor zorgden dat het allemaal een vlak werd...

Verder heeft hema ze bijgesneden terwijl dat helemaal niet nodig was... heel irritant aangezien ik nu steeds een randje links en rechts mis. M'n foto's waren 2000x3008 pixels, dus op 10x15 formaat zou dat gewoon goed moeten gaan lijkt me. Die 8 pixels zal niet zoveel uit mogen maken. Maar zowel links als rechts ontbreekt een aantal milimeters... erg onhandig.

Maar verder moet ik zeggen dat ik heel tevreden ben. En nog erg goedkoop ook! 100 foto's voor 12 euro vind ik erg netjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok nu mijn ervaringen...

service ...

maandag heeft mn zus de digitale foto's laten afdrukken bij boom, ik wou deze foto's zo snel mogelijk hebben, omdat mn vader mee wou nemen op vakantie naar mn familie,
dus heeft mn zus voor een fast service gekozen.
Zij heeft voor de zekerheid nog gevraagd of we de volgende dag kunnen ophalen.
Hij heeft mij gegarandeerd dat het morgen klaar is.
De volgende dag ging ze het ophalen, wat blijkt dat ze mijn CD-ROM zoek zijn geraakt. Dus ze moest donderdag maar weer terug komen, maar daar heeft ze geen tijd voor, dus is ze zaterdag terug gekomen.
Komt er een medewerker aan, komt gelijk naar haar toe en zegd nee we hebben die CD-rom niet kwijt geraakt hij is er nog wel. Ze heeft gezegd dat het geen zin meer heeft omdat het al veel te laat is, dus we wouden korting hebben op die foto's, maar ze doen daar zo moeilijk over. Dus heeft ze gezegd : geef mn cd-rom maar terug we hoeven die foto's niet meer .
Met wat overleg hebben we 5 euro korting gekregen .

En nu de Kwaliteit :

Kwaliteit van de foto's is zeer slecht bij boom , je ziet dat ze een te hoge contras hebben afgedrukt. lichte kleuren zijn extra vel, donkere kleuren zijn extra donker.
Kleuren zijn niet zoals het hhoord.

Ik heb eerder deze foto's ook laten afdrukken bij KODAK , ik heb beide fotos met elkaar vergeleken je ziet het verschil van kwaliteit !!
KODAK is gewoon een klassen beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerde knop

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerde knop. sry

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

gisteren 7 foto's 10x15 laten afdrukken op zo'n kodak machine. Erg handig als je er wat van snapt want op een zaterdagmiddag is het personeel alles behalve behulpzaam... Ik vind het niet echt om naar huis te schrijven, 1 foto is reeds beschadigt door kleven(ze komen er te nat uit). Ik vond het wel fijn dat het ff snel kon je bent ongeveer 5 minuten bezig. in totaal was ik 7x 0.59 + 0.99 (wegens minder dan 30 foto's) kwijt wat ik tamelijk duur vind. Imho is dat apparaat zeer geschikt voor de boerenfotograaf of als je heeeeel snel foto's in je handen wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mutsje schreef op 29 augustus 2004 @ 11:02:
gisteren 7 foto's 10x15 laten afdrukken op zo'n kodak machine. Erg handig als je er wat van snapt want op een zaterdagmiddag is het personeel alles behalve behulpzaam... Ik vind het niet echt om naar huis te schrijven, 1 foto is reeds beschadigt door kleven(ze komen er te nat uit). Ik vond het wel fijn dat het ff snel kon je bent ongeveer 5 minuten bezig. in totaal was ik 7x 0.59 + 0.99 (wegens minder dan 30 foto's) kwijt wat ik tamelijk duur vind. Imho is dat apparaat zeer geschikt voor de boerenfotograaf of als je heeeeel snel foto's in je handen wilt hebben.
Zo moeilijk is 't toch niet?
Je moet er wel even de tijd voor nemen (en dan het beste niet op een drukke zaterdagmiddag :) )
Met dat kleven heb ik geen last gehad maar goed, ik maak meestal even tijd voor een praatje met de verkoopster.
Of dat het drogen ten goede komt weet ik eigenlijk niet!
Maar wat vind je van het uiteindelijke resultaat dan of waren ze allemaal beschadigd?
Vind het zelf erg prijzig maar de kwaliteit van de afdrukken totaal niet verkeerd.
En als je de tijd neemt kan je je foto's op zo'n machine ook nog wat bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

heb je gelijk in op zaterdag middag niet echt goed idee maar 1 foto zat stuk op achterkant andere foto terwijl ik toch erg lang gewacht heb met het eruit halen :( en ik vind ze duur. Ben nu AH print service online aan het uitproberen 5 foto's op 20x30 formaat. over 4 dagen zijn ze klaar.......althans dat zegt de wegsite lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEMA was mijn ding op digitaal-afdruk-gebied. 10% Korting ook nog eens met de HCC-pas. Echter er is iets veranderd. In mei dit jaar zo'n beetje. eigenlijk zo'n beetje gelijktijdig met een kwaliteitsonderzoek dat HEMA deed op digitaal-afdrukken.
HET IS BAGGER GEWORDEN!
Ik ben met één opdracht tweemaal in Utrecht geweest en eenmaal in Nieuwegein. Telkens kon is super, super, superslechte afdrukken overleggen. Ik geef toe, de nieuwe prints werden ultrasnel opnieuw gedraaid. Maar je snapt het al ....... ze kunnen het niet meer!
Dat was dus mei 2004.
HEMA laten weten dat ik ontvrden ben. Geen antwoord tot op heden.
Herkansinkje gedaan. Kleine opdracht, makkelijke foto's. Helaas HEMA.

Ik ben nu zoekende. Heb inmiddels flink wat bestandjes opgespaard. Ik ga komende week Kruidvat en een speciaalzaak proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

fotoquelle.nl is nog steeds mijn ding, vooral ook vanwege de software die erbij zit die erg goed ondersteund en duidelijk is...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb gisteren voor het eerst foto's naar Pixum verstuurd. Ik begrijp alleen die automatische scherpstelling (DPO) niet helemaal. Als ik foto's direct uit de camera crop, op maat snij en levels soms aanpas waar nodig, is het dan nodig DPO aan te zetten? Of juist niet? Wat doen jullie meestal?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Zijn er ondertussen fotozaken die digitale foto's op bijvoorbeeld 12x16 afdrukken ipv 10x15 - voor een normale prijs uiteraard? Het is natuurlijk erg vervelend dat je al bij je compositie rekening moet houden met andere verhoudingen, omdat je anders delen mist. Heb ook nog geen 2:3 optie op mijn toestel (Eos 300d) gevonden.

Verder is het natuurlijk mooi dat je vanuit huis je foto's kunt opsturen naar een afdrukcentrale, maar ik zou vervolgens ook graag de foto's weer thuisgestuurd krijgen (ja ik ben lui 8) ). Zijn daar mogelijkheden voor?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:08

GdeKeijzer

Asjemenou?

coelho schreef op 30 augustus 2004 @ 12:02:

Verder is het natuurlijk mooi dat je vanuit huis je foto's kunt opsturen naar een afdrukcentrale, maar ik zou vervolgens ook graag de foto's weer thuisgestuurd krijgen (ja ik ben lui 8) ). Zijn daar mogelijkheden voor?
Ik gebruik Fotoquelle. Deze hoef je je niet voor te registreren, offline uploaden, en voor €2,25 worden ze thuisgestuurd. Hoef je ook niet te betalen aan de deur. Zelf overmaken. Misbruik wordt (uiteraard) bestraft.

(er zijn er overigens nog wel meer hoor)

[ Voor 7% gewijzigd door GdeKeijzer op 30-08-2004 12:07 ]

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 01:59:
Ik ben nu zoekende. Heb inmiddels flink wat bestandjes opgespaard. Ik ga komende week Kruidvat en een speciaalzaak proberen.
Probeer het voor de gein is bij de Combi-foto in City Plaza (aan de kant van de tramhalte). Die hebben in de winkel een fotoprinter (Fuji dacht ik) staan die ook digitaal (CD of geheugenkaartje) afdrukt.
Anders zit er aan kant van de bieb nog een discount fotozaak die volgens mij ook een fotoprinter in de winkel heeft (of die ook digitaal afdrukt daar weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01
Zijn er ondertussen fotozaken die digitale foto's op bijvoorbeeld 12x16 afdrukken ipv 10x15 - voor een normale prijs uiteraard? Het is natuurlijk erg vervelend dat je al bij je compositie rekening moet houden met andere verhoudingen, omdat je anders delen mist. Heb ook nog geen 2:3 optie op mijn toestel (Eos 300d) gevonden.
Bij de mediamarkt is het mogelijk om 4:3 af te drukken. Je foto's zijn dan wel wat kleiner. Het standaard formaat is dan 10 cm x 13.3 cm.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:35

Rudedadude

Maybe we were born to run

Wat ik mij afvraag: is het zo dat elke afdrukcentrale nog eens voor zichzelf bepaalt welke balans er in de foto moet zitten tussen licht en donker? Met als gevolg dat bijvoorbeeld iemands gezicht volledig wit wordt omdat hij toevallig een zwarte jas aanhad (die dan opeens donker grijs wordt)

daar ben ik eigenlijk het meest bang voor. Een aantal foto's hebben nu eenaaml geen normale balans tussen licht en donker en zijn soms heel licht of heel donker. Wanneer een afdrukcentrale dat dan alsnog probeert te bereiken wordt de foto vern**kt.

Dat van dat witte gezicht icm een donkergrijze jas heb ik trouwens gehad bij de Kruidvat.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De HEMA kan op 11,4x15 afdrukken als 3:4 verhouding.

De EOS 300D echter heeft een 2:3 verhouding van zichzelf. Dus gewoon afdrukken op 10x15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een foto wil croppen om het onderwerp eruit te halen, dus echt met andere verhoudingen. Hoe kan ik deze dan afdrukken? Ik heb namelijk een aantal foto's die ik wil bijsnijden tot bijv. panoramaformaat, krijg ik dan twee witte randen op de foto, of wordt hij dan uitgerekt?

Voorbeeld 1:
Ik heb een landscape foto waarvan ik een panorama wil maken.

Voorbeeld 2:
Ik heb een landscape foto waarvan ik alleen het middelste deel wil laten afdrukken. Dus aan beide kanten gaat er een sstuk vanaf.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ja die bestaan al jaren. Ze zijn ook al eerder genoemd in dit (hele lange) topic. :)

bv: de sony print service. Zelf goede ervaringen mee gehad, al was dat al wel 2 jaar geleden.

[ Voor 10% gewijzigd door j-w op 31-08-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook nog geen 2:3 optie op mijn toestel (Eos 300d) gevonden.
Bij mijn weten zijn alle formaten op de 300D in de verhouding 3:2...
  • 3072 x 2048
  • 2048 x 1360
  • 1536 x 1024
Enne... de verhouding 2:3 krijg je door de foto te roteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 22:05
Ik was toch aardig te spreken over een groot aantal foto's die ik onderhand bij Combi heb laten afdrukken. Pas geleden nog een hele batch 30x20 foto's af laten drukken (duur) en die waren qua kleuren allemaal prima, op één na; die was te licht uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op 30 augustus 2004 @ 11:44:
Ik heb gisteren voor het eerst foto's naar Pixum verstuurd. Ik begrijp alleen die automatische scherpstelling (DPO) niet helemaal. Als ik foto's direct uit de camera crop, op maat snij en levels soms aanpas waar nodig, is het dan nodig DPO aan te zetten? Of juist niet? Wat doen jullie meestal?
Iemand moet dit toch wel weten?? B)

• Rudedadude

Rudedadude

Er is een test bij het AD geweest voor foto's afdrukken. Hieronder een link naar de resultaten:

http://www.ad.nl/redactie/static/fototest/fototest.html

Mediamarkt kwam er als beste uit. Afdrukkers als de Hema en het Kruidvat kwamen er matig vanaf, de Albert Heijn dan wel weer goed. Ik blijf me dan ook afvragen in hoeverre dit moment opnames zijn (woordgrap) en hoeveel waarde je dus aan zo'n test kunt hechten.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Rudedadude schreef op 02 september 2004 @ 10:57:
Er is een test bij het AD geweest voor foto's afdrukken. Hieronder een link naar de resultaten:

http://www.ad.nl/redactie/static/fototest/fototest.html

Mediamarkt kwam er als beste uit. Afdrukkers als de Hema en het Kruidvat kwamen er matig vanaf, de Albert Heijn dan wel weer goed. Ik blijf me dan ook afvragen in hoeverre dit moment opnames zijn (woordgrap) en hoeveel waarde je dus aan zo'n test kunt hechten.
Nou kijk dan eens bij het commentaar bij nr 21. (Kliknklaar): "Laat zien dat donkere foto's ook mooi kunnen zijn".... ehhh.. een foto die te donker wordt afgedrukt is toch niet goed? 8)7
En de winnaar Mediamarkt: "Goed afgedrukt, fijne nuance, heel klein beetje te groen" met als eindcijfer een 10 :? Je kunt toch geen 10 geven als de foto een beetje te groen is?

Vind het eerlijk gezegd maar een beetje vage test....

• André

André

Analytics dude

Inderdaad een beetje vaag, er staan opmerkingen bij die als een tang op een varken slaan. Ik heb zojuist 120 foto's teruggekregen van Pixum en ben heel erg tevreden: scherpe foto's met levensechte natuurgetrouwe foto's. En nog lekker goedkoop ook, wat wil een nederlander nog meer ;)

• mphilipp
  • Laatst online: 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat AD onderzoekje is natuurlijk zinloos als je niet precies weet wat ze getest hebben. Alleen het overzichtje met de resultaten heb je niet veel aan. Misschien dat in het verhaaltje iets meer info stond, maar zo kan ik er niets mee. Ik heb nu een paar keer PicoPrint gehad en die zijn in ieder geval supersnel en ook goed. Ik bewerk mijn foto's zelf en geef altijd aan dat ze ze precies zo moeten afdrukken. Nooit bewerking door de afdrukcentrale laten doen omdat je dan inconsistente resultaten krijgt.
Gewoon zelf even die moeite nemen om wat levels/schaduwdetail aan te passen in PS. Eventueel wat sharpening en kleurverzadiging en dan opsturen die hap.

Pico rulez voor mij voorlopig. En zij snijden je foto's niet op 'maat' zoals Pixum (iets te donker voor mij). Je krijgt dus een aantal foto's met witte randjes en die moet je zelf knippen/snijden. Centrales die voor je snijden lijken leuk, maar alleen als ze dat goed doen. Meestal zie je het niet, maar stuur maar eens wat op met een kader waarin tekst staat. Bij 1 op de 3 zul je zien dat ie scheef is afgesneden. Jammer...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Rudedadude

Rudedadude

Hoe kun je bij Picoprint dan aageven dat zij de ingeleverde foto's niet mogen nabewerken? Ik heb op de site en in de software gekeken, maar ik kon deze optie nergens vinden, terwijl het voor mij wel een voorwaarde zou zijn om voor een bepaalde afdrukker te kiezen.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

André schreef op 02 september 2004 @ 11:29:
Inderdaad een beetje vaag, er staan opmerkingen bij die als een tang op een varken slaan. Ik heb zojuist 120 foto's teruggekregen van Pixum en ben heel erg tevreden: scherpe foto's met levensechte natuurgetrouwe foto's. En nog lekker goedkoop ook, wat wil een nederlander nog meer ;)
Waren dat bewerkte foto's of niet? Gebruik jij dan die optie "automatische scherpstelling (DPO)" als je bij Pixum laat afdrukken? Want ik heb geen flauw idee of het echt een merkbaar effect op mijn foto's heeft, en niemand in dit forum lijkt het te weten...

• André

André

Analytics dude

BeQuietAndDrive schreef op 02 september 2004 @ 15:08:
[...]

Waren dat bewerkte foto's of niet? Gebruik jij dan die optie "automatische scherpstelling (DPO)" als je bij Pixum laat afdrukken? Want ik heb geen flauw idee of het echt een merkbaar effect op mijn foto's heeft, en niemand in dit forum lijkt het te weten...
Nee, het waren gewoon originele onbewerkte foto's. En volgens mij kun je die optie beter uitzetten omdat ze dan dus aan je foto's gaan sleutelen en dat wil je niet als het goed is.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rudedadude schreef op 02 september 2004 @ 14:32:
Hoe kun je bij Picoprint dan aageven dat zij de ingeleverde foto's niet mogen nabewerken? Ik heb op de site en in de software gekeken, maar ik kon deze optie nergens vinden, terwijl het voor mij wel een voorwaarde zou zijn om voor een bepaalde afdrukker te kiezen.
:D ehhh...hmmm...ik ben denk ik een beetje in de war. Ik heb een aantal van die zaken geprobeerd en dacht dat het Pico was waar ik kon aangeven dat ze geen nabewerking moesten doen. Blijkbaar heb ik me vergist want ik zie het ook nergens staan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Rudedadude

Rudedadude

dus wat blijft er dan nog van je oorspronkelijke verhaal overeind staan? :o

Verwijderd

Bij Pixum kun je dat aangeven, staat er een paar keer in deze thread.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rudedadude schreef op 02 september 2004 @ 16:51:
dus wat blijft er dan nog van je oorspronkelijke verhaal overeind staan? :o
Alles volgens mij. Behalve dat ik dacht dat Pico een optie had voor nabewerken heb ik niet zitten raaskallen volgens mij. Zo'n overzichtje van het AD ziet er leuk uit, maar als je niets weet van de testmethode is het dus de willekeur van de jury. Ik heb een paar labs uitgeprobeerd en ben tot nu toe het meest tevreden over Pico. Ik zie in het AD lijstje alleen de opmerking 'ietsje te warm' staan en toch staan ze op de 14de plaats. Dat snap ik niet, want er staan centrales boven waarbij de opmerkingen 'te blauw' en 'te groen' staan. Wat heb ik nou aan die lijst? Niets toch?

Doe je eigen test en stuur dit plaatje eens op om af te drukken:
http://www.photo-i.co.uk/Reviews/printers/images/Test.jpg

En je moet er natuurlijk wél voor zorgen dat je monitor goed afgesteld is.

• Rudedadude

Rudedadude

oke, bedankt. Ik ga waarschijnlijk Picoprint uitproberen, er zit tegenwoordig een winkel bij mij op loopafstand.

bij Pixum is er trouwens de mogelijkheid om al dan niet voor DPO te kiezen en dat lijkt eerder een soort extra service ipv een mogelijkheid om je te vrijwaren tegen welke bewerking dan ook.

Ik weet niet zeker of deze site al genoemd is, maar hierop staan gebruikerservaringen van alle landelijke fotoafdrukcentrales:

online fotoservices

Iemand kwam daar met de tip: als je niet wilt dat van foto's automatisch het contrast e.d. wordt bijgewerkt, maak dan een dunne rand om je foto met een witte en een zwarte balk. Op die manier wordt de software 'misleid' en zal geen kleurcorrecties toepassen. Zou zoiets een hadnige tip zijn of word ik nu paranoia?

[ Voor 47% gewijzigd door Rudedadude op 02-09-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Hier op deze site wordt Pixum allemaal als goed beoordeeld...
Echter bij de test in het AD komt Pixum pas op de 15de plaats? En hier staat de mediamarkt dus op 1....

Waar gaat het mis :?

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MediaMarkt is ruk.

Die croppen respectievelijk 4 en 2.7 mm van een foto af, terwijl die al in 3:2 formaat is. Een foto die qua bestand exacht 3:2 is, blijft 3:2, maar wel gecropped naar 11x7.3 cm, wat dan weer wordt "opgerekt" tot 15x10. Dat moet je ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

edit:
Ik was de fotozaak vergeten te vermelden 8)7
Het ging om foto jans in Tilburg

Ik dacht ook even een keer een "echte fotozaak" me foto's te laten afdrukken ipv de AH wat ik normaal doe.
Ik had al meer dan een jaar een tegoedbon van hun liggen die ik bij me vorige camera (coolpix 3100) gekregen had, dus gelijk maareven ingeleverd.
Van te voren alle foto's handmatig gecropt naar 3:2 op 300DPI (stond op de site dat dit aangeraden was).

Upload poging 1: Moest 46 foto's uploaden en dan krijg je 46 veldjes met een Browse... knopje ernaast... En daarna "document nog found".
Upload poging 2: Zelfde met msie geprobeerd ipv firefox, je weet maar nooit. Nu kreeg ik een keiharde 404
* Oxi fiets naar de winkel met compactflash kaartje op zak.
Ik moest me kaartje inleveren, ik had bij een ander filiaal een machine gezien waar ik ze direct kon downloaden, hier in noord is dat blijkbaar niet :( (Ze hebben wel een printer)
Na wat gezeur dat ik me kaartje niet achter wilde laten (duur ding hoor :P) gingen ze die maar direct downloaden en hadden mij er in feite tussen geprikt, en ik kon 's avonds de foto's ophalen.

Ik had eerder toen ik bij een ander (groter) filiaal bij hun was geweest gevraagd over afdrukken en ze zeiden dat er niets werd afgeknipt, behalve het uiterste randje wat noodzakelijk was om een mooie snede te krijgen. Maar ik heb nu foto's waar 4~5mm mist aan de bovenkant...
Ik heb gevraagd af te drukken en heb het alleen voor mat gehad, geen papier/inkt kwaliteit. Achteraf toen ik de foto's dus ging ophalen was me kortingsbon (20 foto's twv 11,79) dus niet geldig. Ze heeft toch maar 20 foto's gratis gegeven maar heb dus veel minder korting want die gelde dus voor de 'betere kwaliteit papier'.
En die muts begon zo maar ineens mijn foto's te inspecteren en bekijken. WTF? zijn mijn foto's en die zijn privé! (was van ballonvlucht maar je weet maar nooit wat je fotograveerd toch?)

Ik was wel tevreden over de resolutie van het printen, maar niet helemaal met de kleurechtheid...

Mij zien ze niet meer terug, AH doet het veel beter!

Foto's die nu ingeleverd waren, kwamen uit mijn Minolta Dimage A1

[ Voor 12% gewijzigd door Oxi op 03-09-2004 20:30 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:52
Oxigun schreef op 03 september 2004 @ 20:24:
En die muts begon zo maar ineens mijn foto's te inspecteren en bekijken. WTF? zijn mijn foto's en die zijn privé! (was van ballonvlucht maar je weet maar nooit wat je fotograveerd toch?)
En je denkt ook dat het personeel van ontwikkellaboratoria de hele dag met blinddoeken op rondloopt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het afcroppen van 5 mm zou mij nog het meest irriteren, wat dat betreft.

Binnenkort maar eens bij Pixum proberen, met hun "Niet bewerken, want dat heb ik zelf gedaan" mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

delict schreef op 03 september 2004 @ 20:32:
[...]

En je denkt ook dat het personeel van ontwikkellaboratoria de hele dag met blinddoeken op rondloopt? ;)
Dat snap ik, bovendien moet je dan zoiets inleveren waar ze niet in huis afdrukken (AH, hema).. Maar zij wilde (wat normaal is daar) lekker met mij even alle foto's doornemen. Dat noem ik anders dan het zien.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik ben zelf erg te spreken over de HEMA, makkelijke JAVA-batch uploader, het 4:3 formaat dat er sinds kort is, is ook ideaal.
De kleuren zijn super, het ziet er natuurgetrouw uit en het is allemaal haarscherp.
Verder is het voor mij als HCC lid voordelig om daar foto's te halen, 10% korting op de kassaprijs, dus ook in combi met andere acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

iemand een goeie printservice die niet een zootje milimeters van mn foto's aftrekt ?? Ben een beetje pissed op fotoquelle... lijkt allemaal zo mooi met die software maar ook daar zie je gewoon een paar millimeter verdwijnen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Laatst online: 20:26
KeeZ schreef op 04 september 2004 @ 10:57:
iemand een goeie printservice die niet een zootje milimeters van mn foto's aftrekt ?? Ben een beetje pissed op fotoquelle... lijkt allemaal zo mooi met die software maar ook daar zie je gewoon een paar millimeter verdwijnen...
ikk zou zeggen even deze topic door lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

mtenbos schreef op 04 september 2004 @ 11:36:
[...]

ikk zou zeggen even deze topic door lezen 8)7
Hm volgens mij reageer ik al een tijdje hier in het topic ;) Ik vraag alleen om een alternatief wat ook de service en mogelijkheden van fotoquelle biedt...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 16:54:
De MediaMarkt is ruk.

Die croppen respectievelijk 4 en 2.7 mm van een foto af, terwijl die al in 3:2 formaat is. Een foto die qua bestand exacht 3:2 is, blijft 3:2, maar wel gecropped naar 11x7.3 cm, wat dan weer wordt "opgerekt" tot 15x10. Dat moet je ook niet hebben.
wat een dikke bullshit zeg, ik weet niet in wat voor gehucht jij woont maar bij ons in de mediamarkt in Hengelo gebeurt dat dus echt niet. ik heb al veel afdrukken bij verschillende winkels laten maken maar mediamarkt steekt er gewoon met kop en schouders boven uit. ik ga nooit meer naar een andere winkel. Laatst kwam er ook met een test uit dat MediaMarkt het beste is

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Zijn er al mensen die een foto-album hebben gekocht bij kruidvat ? Ben namelijk zeer benieuwd naar de kwaliteit van deze "boeken" je betaalt er immers toch genoeg geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik heb dus besloten om mijn foto's af te laten drukken bij MediaMarkt. Omdat ik had gelezen dat die het beste uit de testen kwam, en omdat ik meen gelezen te hebben dat mediamarkt je foto's ook (kosteloos?) opstuurd.
En in mn winkelmandje zie ik ook mooi staan: Alle inc verwerking/verzendkosten.
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/pics/wtf.JPG

Maar als ik op bestellen klik kan ik alleen maar een filiaal kiezen waar ik de fotos kom ophalen, en kan nergens kiezen om ze naar mijn huis te laten sturen :?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het ook echt dat ze voor 15cent die moeite gaan doen.. om het goed te verglijken kan je beter 10 verschillende foto's ofzo doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Tsja nou 1 foto kunnen ze toch ook wel opsturen ;) Misschien staat er iets in de voorwaarden vermeld over het minimale aantal afdrukken voordat ze gaan verzenden ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ook bij Kassa hebben ze nu een test gedaan.. Conclusie: "Omdat het resultaat van de foto’s bij alle bedrijven goed is en de verschillen tussen deze bedrijven minimaal is, hebben we de uitslag gebaseerd puur op de prijs." :)

Je vraagt je dan toch af hoe verschillend er getest wordt door bijv. de Consumentenbond en Kassa. :?

http://kassa.vara.nl/port...ssa_artikel&number=592370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was een vage test, ze bestelden maar 5 foto's. dat vertekent de prijsverschillen sterk in het voordeel van toko's zonder afdrukkosten.
Snijdt mediamarkt je foto's bij naar 3:2 of laten ze het bij 4:3?
wat dat betreft ben ik erg tevreden met pixum: mooie foto's en het formaat blijft behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Die screenshot was meer om jullie te laten zien dat er "inclusief verzendkosten" staat. Ik wilde eigenlijk 27 fotos laten drukken, maar heb et maar niet gedaan omdat ik alleen maar een winkel kon kiezen waar ik ze zou komen ophalen. Heb ze nu maar naar BCC gestuurd :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bweijer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-08 15:21
Ik heb n.a.v de test in het AD een reactie gestuurd naar de redactie:

----knip----
N.a.v. de digitale foto afdruk test.

Ik begrijp niet waarom Mediamarkt op de eerste plaats terecht is gekomen, zij maken gebruik van de CEWE centrale. Die is kwalitatief niet constant ten opzichte van andere afdrukcentrales. Ze leveren de foto pas na 4 dagen af. Andere doen dat sneller. Je moet de foto's ophalen bij een winkel, aangezien ze niet in elke stad zitten, bijv. niet in Eindhoven betekent dit een lastige lange autorit. Doe mij mijn foto's maar via de post zoals heel veel andere bedrijven. De foto's zijn alleen via het web te uploaden. Andere bedrijven bieden vaak meerdere manieren van het versturen van foto's. Pixum kan bijv. foto's ontvangen via e-mail, software of 2 manieren web upload.

Bij Mediamarkt kan ik alleen mijn foto's contact (ik neem aan bij hun in de winkel, dus pinnen zal ook wel kunnen) betalen, terwijl ik bij andere bedrijven ook mijn creditcard of telebankieren kan gebruiken. Dan is dus de enige pré om Mediamarkt te gebruiken hun prijs. En als jullie zo de testen doen dan lijken jullie sterk op de consumentenbond, die vinden ook altijd het goedkoopste het beste.

Ben benieuwd naar jullie reactie,

Vriendelijke groeten,

Bart
----plak----

Dit kreeg ik als reactie:

----knip----
Hartelijk dank voor uw reactie.
Bij onze digitale fototest waren drie elementen belangrijk: kwaliteit, prijs en snelheid. Waarbij de kwaliteit het zwaarst telde.

U heeft gelijk dat Mediamarkt niet overal vestigingen heeft, maar dat geldt voor meer van de onderzochte aanbieders.
Mediamarkt maakt inderdaad gebruik van de CeWe-centrale.
U heeft opnieuw gelijk als u zegt dat de kwaliteit van die centrale niet constant is. Maar dat geldt ook voor Kodak en Fuji.

De test is ook niet meer dan een momentopname.
En op dat moment had Mediamarkt nu eenmaal de beste foto's tegen de beste prijs en binnen een redelijke termijn. Dat maakte dit bedrijf tot winnaar.

Naar huis laten sturen van foto's is een goed alternatief. Dat was bij de test ook ons uitgangspunt. Bij ongeveer de helft van de bedrijven was dit maar mogelijk. Bij de anderen moesten de foto's worden opgehaald in een winkel.

Voor de verstuur-service word je als klant wel extra belast, want er worden doorgaans te hoge portokosten berekend.
Ga je naar de winkel dan betaal je die niet. En dat is vreemd, want hoe komen die foto's in die winkel terecht? Daar rijdt toch ook een koerier voor. Of een postbode. Bij meer dan een winkel werden de foto's uit de brievenbus gehaald als wij ze kwamen ophalen.

Vriendelijke groet
Henk Langerak,
Internetredactie AD
----plak----

Ik denk niet dat ik mijn foto's laat afdrukken bij Mediamarkt.

Verwijderd

Picoprint!

Ik heb al eerder foto's laten afdrukken bij Picoprint en was toen al verbaasd over de kwaliteit t.o.v. andere afdrukserives. Maar nu :|

12 foto's laten afrukken op 20*27 papier, gisteren.

Valt er zojuist een dikke envelop in de brievenbus, met de foto's, in minder dan 1 dag :D.
En de kwaliteit van de afdrukken is wederom subliem, enorm goede kleuren en scherpte. Ik was ongeveer 20 euro kwijt, maar als je ziet wat je daarvoor krijgt! Niets dan lof. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

En wat biedt picoprint nog meer ten opzichte van de rest ?? Ja de kwaliteit zal wel, dat is voor een ieder anders natuurlijk, de een vindt heldere kleuren mooier dan dof etc. dat is smaak, maar wat bieden ze nog extra ??

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Bij dixons.nl kan het ook en ook in de winkel... het is heel goed kwaliteit beter als die troep van de hema
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste