Digitale foto's afdrukken

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 32.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

RedSoniq schreef op 01 oktober 2002 @ 19:20:
Computer!totaal heeft dit vorige maand nog getest. Bij die test kwam de AH als beste uit de bus. (Wel met een kanttekening: het waren maar marginale verschillen).
Dan is mijn bestelling bij de AH goed mislukt. Heb ze dan ook teruggebracht, wacht nu op de 2e poging. Ik had een aantal fotos eerder al bij de HEMA af laten drukken en die waren veel scherper en veel minder flets. Ook leuk het wel of de fotos bij de AH last hadden van noise? Nou ja misschien lukt de 2e poging wel :)

Tot nu toe ben ik eigenlijk alleen tevreden met de HEMA. Heb ook een keer bij de Dixons laten afdrukken en daar waren veel fotos veels te rood :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

* Korakal is HEMA-afdrukken fan.

2 weken geleden voor het eerst via de Internetservice van hen laten afdrukken (normaal altijd op cd). 't Viel mij op dat je heel veel mogelijkheden had online, zoals bijv het herpositioneren van het 'afdrukframe' (4:3 foto's moet een randje af, je kunt zelf kiezen of dit een bepaalde kant moet zijn of het midden).

Verder snel: zondagavond (22.30) verstuurd, maandagochtend (10.30) een mailtje dat de foto's klaar waren en dinsdag opgehaald konden worden. Incl. de vergrotingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedSoniq schreef op 01 oktober 2002 @ 19:20:
Computer!totaal heeft dit vorige maand nog getest. Bij die test kwam de AH als beste uit de bus. (Wel met een kanttekening: het waren maar marginale verschillen).
beetje vaag onderzoek dan, want ik heb meerdere keren foto's gezien van de AH, die via i-net zijn opgestuurd, en er waren altijd verkleuringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus, HEMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hema:
Dit zijn de prijzen
U kunt uw digitale foto’s op vier formaten laten afdrukken. Per bestelling betaalt u voor de verwerking standaard fl. 3.75 / E 1,70. Per foto betaalt u daarnaast het volgende tarief:

9 x 13 cm fl. 0.57 / E 0,26
10 x 15 cm fl. 0.59 / E 0,27
13 x 18 cm fl. 0.99 / E 0,45
20 x 30 cm fl. 3.75 / E 1,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je digitale foto's het beste opsturen?

Stel, je neemt een foto in 1600x1200.

En je wilt hem laten afdrukken op 10x15. Dan klopt de verhouding niet. (2:3 en 4:3).

Hoe los je dat op? In welke resolutie kun je ze het beste sturen dan? Kun je ze zelf niet beter knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:43

spacy

+++

ik heb bij Hema ook 35 foto's gedaan, zowel een serie 9x13 als 10x15.
vindt de 9x13 beetje zonde omdat de 10x15 bij gewoon bekijken net zo scherp oogt
resolutie cam is bijna 1800 x 1200.
van de 35 foto's vondt ik dat er 1 foto op een of andere manier de kleuren niet goed heeft meegekregen die ik wel op alle beeldschermen hier in huis zie.

het was een macroshot van een velle blauwpaars bloemtjes net na een regenbui, tegen een achtergrond van donkergroene struiken, voornamelijk de blauw was mislukt.
het leek alsof er een lichtsterkttebewerking over heen was gehaald,
maar ik hou het op een misdruk gezien de andere foto's er wel allemaal uit kwamen als ik op de beeldschermen hier in huis heb gezien.

Maar ik de volgende series zeker weten weer uploaden naar de Hema :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Misschien niet helemaal eerlijk maar toch post ik het even.

Ik heb afdrukken laten maken bij Kruidvat en Hema.

Ik was aardig tevreden met de resultaten van beide centrales (btw... Kruidvat en AH hebben dezelfde centrale). Wel af-en-toe wat blokkerige handel ('anti-aliasing' zou moeten worden toegepast indien het om een afbeelding op je monitor ging)

Ik heb pas wat meer geld uitgegeven om foto's van m'n trouwdag (geschoten door m'n broertje) af te laten drukken. Ik heb dat laten doen bij de lokale fotograaf. De kwaliteit daarvan is aanzienlijk beter dan die van de Hema en Kruidvat (en AH).

Dixons heb ik geen ervaring mee (weet ook niet welke centrale)

Maar wil je echt strakke afbeeldingen, dan moet je imho niet bij Kruidvat of Hema zijn. De kwaliteit daarvan is best acceptabel maar het kan absoluut beter....

ik heb die foto's van m'n trouwdag laten afdrukken bij Combi Hans Keuzekamp in Zwolle... maar dat kan niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Volgens mij ligt het ook aan de camera :? Want mijn afdrukken bij de HEMA laten niks over van de afdrukken van een APS toestelletje wat we nog hebben en zijn minstens net zo goed als de afdrukken van me zus d'r (analoge) SLR.

Maar goed toch maar eens proberen bij de Combi dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

miekol schreef op 01 oktober 2002 @ 22:34:
Volgens mij ligt het ook aan de camera :? Want mijn afdrukken bij de HEMA laten niks over van de afdrukken van een APS toestelletje wat we nog hebben en zijn minstens net zo goed als de afdrukken van me zus d'r (analoge) SLR.

Maar goed toch maar eens proberen bij de Combi dan :)
Ik ben met 3 verschillende camera's aan het stoeien geweest:

Fuji 4900 zoom
Canon Digital Ixus (S100)
Canon Pro90IS

Het probleem dat ik beschrijf (blokkerigheid) heeft in mijn geval weinig met de camera te maken; het probleem deed zich ook voor met de Fuji 4900 zoom met een resolutie van 2400x1800 (en ga aub niet discussiëren over de honingraat-superccd die wel/niet interpoleert)
De oorzaak ligt denk ik aan het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de fotocentrales de fotos terug schalen naar -weet-ik-veel- bij -nog-wat-
of dat de printer op een wat lagere resolutie ingesteld staat dan de fotocamera aanlevert. Alleen als ik naar de site kijk, lijkt dat onzin te zijn :?

Hoe dan ook: aan de camera ligt het zeker niet omdat ik met m'n HP 930c dezelfde foto heb afgedrukt met een aanzienlijk scherper resultaat dan de kruidvat kon leveren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06
Ik heb zelf een paar maanden geleden even een test uitgevoerd onder diverse bedrijven, die allemaal van mij dezelfde bestanden kregen.

LET OP
Aangezien ik een digitale camera heb, wil ik die foto's ook op de pc bijwerken, knippen en plakken. Als je dat doet en je slaat het bestand opnieuw op, ben je essentiele camera instellingen van je camera kwijt (worden in dat jpeg bestand opgeslagen) maar het is een echtere test, dan dat je gewoon je foto's zonder bewerken laat afdrukken

HEMA
Foto's worden op zeer goedkoop budget papier (merkloos) afgedrukt
Kleuren zijn erg bijzonder en niet om aan te zien.
Dag wordt nacht bij de hema
Wit wordt fel blauw
Foto's worden verkeerd uitgesneden
Foto's zijn beetje onscherp

AH Kruidvat Pixum
Foto's worden op agfa papier afgedrukt wat zorgt voor een redelijk mooie glans
Kleuren zijn een stuk beter dan de hema, maar wel aan de rode kant
Een foto van een gezicht wordt zo rood (zonnebank??)
Foto's worden verkleind uitgesneden (15cm wordt 13cm)
Foto's zijn scherp

digitalefoto.nl
Foto's worden op Kodak Royal papier afgedrukt, wat lekker dik papier is, dat tevens zorgt voor een hele mooie glans, waar de kleuren van proviteren.
Kleuren komen (zeer) exact over met het orgineel (weinig tot geen verschil)
Foto's worden op de juiste grote bijgesneden
Foto's zijn scherp.

Conclusie
digitale foto is met 50 cent per afdruk niet goedkoop, maar wel in staat om normale afdrukken te leveren. Hema moet zich schamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:20

CasaLasse

c454 l4553

Ik heb digitale foto's bij de Albert Heijn en later bij de HEMA laten afdrukken en ik vond het die van de HEMA van een veel mooiere kwaliteit, scherper en helderder (AH is inmiddels wel een jaar geleden, dus misschien zijn ze nu beter).

Daarnaast heb ik een aantal rolletjes van kleinbeeldnegatief laten ontwikkelen en op CD laten zetten, maar dat is bij de Albert Heijn niet echt om naar huis te schrijven (ook onlangs nog): veel foto's hebben een grijs/groenige waas, en lijken overbelicht terwijl de afdrukken op papier (vanaf de originele negatieven) prima zijn.
Ook hier geldt dat de HEMA een veel betere kwaliteit levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens een keer voor een verjaardag een poster van 30x45 laten afdrukken bij Sony, ik had een PSD bestand aangemaakt van allemaal kleine foto's.. was perfect gelukt, jammer was wel de prijs 65,- gulden :( .. maar Sony he ... wat wil je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24
Ik heb de beste ervaringen met Pixum (www.pixum.nl)
De levering is betrouwbaar, de verzendkosten vervallen al vrij vlug en de kwaliteit is de beste die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Het uploaden is ook erg eenvoudig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ze online bijknippen, en volgens computertotaal van september is albert heijn het beste (prijs/kwaliteit). Opstartkosten zijn gratis, prijs per foto (10 * 15) is € 0.31. Te vinden op www.ah.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm beter gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 11:13

BaRF

bijna kerst

aah man, ik had in de tijd van die actie van pixum meer dan 250 fotos geupload en toen begon die server langzaam te worden en ineens was mn hele album weg :( ;( ze konden me niet helpen daar... weet je hoe lang dat had geduurt om alles er op te zetten! Maar ik moet eerlijk zeggen, de qualiteit van pixum vind ik altijd geweldig...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 26-09 11:13

BaRF

bijna kerst

AH:
10x15 0,31 Euro
13x18 0,54 Euro
15x20 0,88 Euro
20x30 1,79 Euro

Pixum:
9x13 0,28 Euro
10x15 0,33 Euro
13x18 0,49 Euro
20x30 1,51 Euro

Dixons:
10x15 0,27 Euro
13x18 0,45 Euro
20x30 1,58 Euro
30x45 3,59 Euro

Digitalefoto.nl:
10x15 0.49 Euro
13x18 1.19 Euro
15x21 1.95 Euro
20x30 3.49 Euro
30x45 6.49 Euro

Kruitvat:
10x15 0.27 Euro (tot 20 okt 0.22 Euro!)
13x18 0.45 Euro
15x20 0.81 Euro
20x30 1.58 Euro

btw: wat lees ik nu?
Als BESTE getest!
De Kruidvat Online Printservice is in de Digitale Consument (september 2002) van de Consumentenbond als beste getest! Bestel dus ook direct online bij Kruidvat prints van uw digitale bestanden.
:P

waar ik trouwens wel een hekel aan heb is dat stuk-voor-stuk uppen van fotos bij AH en kruitvat :( wat dat betreft: geef mij het upload programma van pixum maar :) - Tenzij het té druk is ;(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Ik heb afgelopen weekend foto's laten afdrukken bij de lokale fotograaf (Kiekie in de baarsjes, amsterdam) en ze waren echt schitterend!
We hebben de boel op een CF kaartje aangeleverd (geen tijd gehad om de foto's te bewerken en te branden). Het zou 55ct per kosten plus ik dacht 1.75 opstartkosten.
De foto's die we hadden aangeleverd waren met een 3mp camera gemaakt en allemaal op de hoogste resolutie.

Toen we de foto's gingen ophalen bleken ze nog vrij veel in photoshop gedaan te hebben: noise verwijderd, en een grijszweem die 'alle' digitale camera's hebben (volgens hun) verwijderd en de foto's op het juiste formaat gezet.
Het resultaat was heeel erg mooi! Mooie heldere kleuren en superscherp.

Doordat wij de foto's op de hoogste resolutie hadden aangeleverd en zij eigenlijk stiekem liever foto's van een kleinere resolutie hebben, waren ze niet op 10x15 afgedrukt maar veel groter.. 18x nogwat.. we kregen ze wel voor de 10x15 prijs mee.
Klasse!
Ben erg tevreden over deze fotograaf en ben van plan er zeker nog weer langs te gaan..
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of online afdruk 'centrales' ook zo'n goede service en kwaliteit hebben.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:43

spacy

+++

maca schreef op 02 oktober 2002 @ 09:00:
Ik heb afgelopen weekend foto's laten afdrukken bij de lokale fotograaf (Kiekie in de baarsjes, amsterdam) en ze waren echt schitterend!
We hebben de boel op een CF kaartje aangeleverd (geen tijd gehad om de foto's te bewerken en te branden). Het zou 55ct per kosten plus ik dacht 1.75 opstartkosten.
De foto's die we hadden aangeleverd waren met een 3mp camera gemaakt en allemaal op de hoogste resolutie.

Toen we de foto's gingen ophalen bleken ze nog vrij veel in photoshop gedaan te hebben: noise verwijderd, en een grijszweem die 'alle' digitale camera's hebben (volgens hun) verwijderd en de foto's op het juiste formaat gezet.

Doordat wij de foto's op de hoogste resolutie hadden aangeleverd en zij eigenlijk stiekem liever foto's van een kleinere resolutie hebben, waren ze niet op 10x15 afgedrukt maar veel groter.. 18x nogwat.. we kregen ze wel voor de 10x15 prijs mee.
Klasse!
Ben erg tevreden over deze fotograaf en ben van plan er zeker nog weer langs te gaan..
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of online afdruk 'centrales' ook zo'n goede service en kwaliteit hebben.
Hmm zelf heb ik liever niet dat ze je foto's nog gaan bewerken op o'n manier, maar ja, softwarematig doen misschien al die afdrukmachines ook wle van dit soort trucs ;)
Ik heb ze ook eens bij zo'n lokale ingeleverd het ging maar om een paar foto's en heb toen helaas niet dezelfde ook naar een hema/kruidvat ofzo gestuurd, dus kan ik niet gaan vergelijken, maar de scherpte en kwaliteit leken idd zeer goed (maar daar betaal je dan ook meer voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 13:27
maca schreef op 02 oktober 2002 @ 09:00:

Klasse!
Mag ook wel voor 55 cent stuk :P (als je euro cent bedoeld maar ja wie denkt er nou nog terug aan de gulden :? )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
dat was idd 55 euro cent..
ach het is maar wat je ervoor over hebt. Ik liet mn APS foto's ook altijd in de 1 uurs service bij een goede fotograaf ontwikkelen en dat kostte ook ongeveer dat bedrag per foto..
Het resultaat was er dan ook wel naar .. zeker als je het vergeleek met de appie..
(Niet dat de appie slechte foto's heeft hoor maar ik persoonlijk vond die van die fotograaf net ff iets mooier...)

het is maar wat de gek er voor geeft :)

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Laatst online: 16-09 22:23
Nog meer mensen ervaring met Kodak/Dixons? Kodak zou goed moeten zijn & zijn best goedkoop. Of kan iemand misschien plaatjes uppen van geprintte foto's bij diverse afdrukcentrales? (liefst dezelfde foto's ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 13:27
* The-Source heeft zijn foto's binnen :)
Ik heb ze bij pixum aflaten drukken.
Ik heb ze aangeleverd op 4:3 formaat en besteld als 10x 15.
Ik heb ze gekregen als 10x 13 (getallen iets naar beneden afgerond, maar geen witte randen aan de zijkant :)).
Ik moet zeggen dat is zeer tevre ben over de kleuren :)
De foto's zijn van uit het midden gecentreerd op een 2:3 formaat uitgesneden.
Dus voormij in het vervolg weer gewoon bij pixum bestellen (je kunt mooi direct via rabobank online betalen).
Maar ja nog wel ff een losse vraag die niets met afdruk centra te maken heeft:
Weet iemand een tooltje waarmee je zelf een foto op 2:3 kunt uitsnijden zodat je het zelf kunt bepalen waar wat weggesneden moet worden?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 12:08

T.T.

Sowieso

Ik had bij de HEMA een cd'tje met foto's ingeleverd, maar ze konden de cd niet lezen (onbekende oorzaak stond op het papiertje) }:O
Ik dus bellen, maar niemand die me uit kan leggen wat de specificaties zijn voor de cd's die ze moeten lezen.... erg slordig... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30

-Stef-

Slainthe!

Misschien is de volgende link wel handig voor diegenen die een overzicht willen hebben van alle aanbieders: http://www.fotoapparatuur.nl/tarieven.asp
Zelf laat ik ze altijd bij Pixum afdrukken. Prima service.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabriel_Knight schreef op 01 oktober 2002 @ 22:50:
Ik heb zelf een paar maanden geleden even een test uitgevoerd onder diverse bedrijven, die allemaal van mij dezelfde bestanden kregen.

[..]

HEMA
*Foto's worden op zeer goedkoop budget papier (merkloos) afgedrukt
*Kleuren zijn erg bijzonder en niet om aan te zien.
*Dag wordt nacht bij de hema
*Wit wordt fel blauw
*Foto's worden verkeerd uitgesneden
*Foto's zijn beetje onscherp

[..]

Hema moet zich schamen!
Misschien was dat het geval 2 jaar geleden, maar nu is dat absoluut niet meer het geval! Mijn reactie op jouw beoordelingen:

* Ok, het papier is merkloos, maar wie zegt dat het dan slecht is?
* Kleurenweergave is 90% accuraat
* Ik weet niet hoe je daar bij komt? :?
* Wit blijft bij mij gewoon wit
* Dat kan je zelf instellen als je ze upload
* HAARscherp!

Misschien dat het aan je monitor ligt!? Maar aan de HEMA iig niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 23:30:
[...]

Misschien was dat het geval 2 jaar geleden, maar nu is dat absoluut niet meer het geval! Mijn reactie op jouw beoordelingen:

* Ok, het papier is merkloos, maar wie zegt dat het dan slecht is?
* Kleurenweergave is 90% accuraat
* Ik weet niet hoe je daar bij komt? :?
* Wit blijft bij mij gewoon wit
* Dat kan je zelf instellen als je ze upload
* HAARscherp!

Misschien dat het aan je monitor ligt!? Maar aan de HEMA iig niet....
* Papier is niet merkloos , maar is van Fuij
* Kleurenweergave is 100% , het wordt afgedrukt zoals je het aanleverd
* Oogarts
* Wit is wit , zwart is zwart
* zie website www.hema.nl/fotoservice
* Mits de resolutie goed is , is de foto scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 23:45:
[...]

* Papier is niet merkloos , maar is van Fuij
* Kleurenweergave is 100% , het wordt afgedrukt zoals je het aanleverd
* Oogarts
* Wit is wit , zwart is zwart
* zie website www.hema.nl/fotoservice
* Mits de resolutie goed is , is de foto scherp
_/-\o_ hartelijk dank dat je mijn bericht nog een keer herhaalt! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Ik laat mijn foto's altijd afdrukken bij www.pixum.nl
Erg goede kwaiteit op Agfa fotopapier.
Levertijd hangt af van de betalingsmanier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb nu een paar topics doorgelezen.. kwam tot de conclusie dat voor de meeste mensen die HEMA uitstekend was.

Mijn Canon Ixus V2 levert 1600x1200 foto's. Ben van plan ze te resizen naar 1800x1350, en er dan een stuk van 1800x1200 uit te knippen. Deze op een zo hoog mogelijke kwaliteit te saven, en te uploaden.

Ik heb 10 foto's uit gezocht.. een macro, wat natuurfoto's, wat zon/schaduw foto's, wat binnen foto's, met en zonder flits. Gewoon om te proberen wat mn cam nou eigenlijk kan.

Klein probleempje.. heb geen printer.. :) Kan ik niet gewoon een foto maken van m'n 19" scherm, met dat mailtje in 1024x768 weergegeven op mn monitor, en die foto op mn LCD laten zien bij de HEMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb ook bij de HEMA foto's laten afdrukken van mijn tripje naar Edinburgh. Niet resized in psp. Gewoon met wit randje en ik vind het niet storend ofzo. Ik verwachtte er eigenlijk niet zo veel van, ik heb een canon powershot A10 (1,3 mpixel). Maar het resultaat overtrof mijn verwachtingen! Ik ga het zeker vaker laten afdrukken. Ik vond het ook vrij snel gaan, op vrijdag geupped, maandag afhaalbericht.

Loeibaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb voor het eerst digifoto's laten afdrukken bij de hema om te zien wat het resultaat was. Ik heb ook een foto als 20x30 laten printen om te kijken of dat er nog een beetje uitzag. De kwaliteit is best goed van een afstandje, maar de hema heeft hem veel te donker gemaakt:

Origineel
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hpvos/Gizz/fotows/hema1.jpg

En zo heeft de hema hem afgedrukt :(
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hpvos/Gizz/fotows/hema2.jpg

Je ziet dus gewoon helemaal geen details meer.

Heeft iemand anders ook zulke ervaringen met de hema :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:59

vanDaal

-ismeereentje

Gizz schreef op 26 november 2002 @ 12:59:
Nee, ik heb zelf de ervaring dat de kleurechtheid meestal zeer goed is. Misschien is dit een toevalstreffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Gizz schreef op 26 november 2002 @ 12:59:
Ik heb voor het eerst digifoto's laten afdrukken bij de hema om te zien wat het resultaat was. Ik heb ook een foto als 20x30 laten printen om te kijken of dat er nog een beetje uitzag. De kwaliteit is best goed van een afstandje, maar de hema heeft hem veel te donker gemaakt:

Origineel
[afbeelding]

En zo heeft de hema hem afgedrukt :(
[afbeelding]

Je ziet dus gewoon helemaal geen details meer.

Ik heb ook heel veel foto's bij de hema laten afdrukken, en ze hebben idd altijd een goede kleurechtheid. Maar het is wel vaak donker, maar dat is altijd consequent. De brightness van m'n monitor is dan ook altijd vrij hoog opgeschroefd. Daarom neem ik altijd een afgedrukte foto als callibratie en stel m'n monitor daar op in.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoe zorg ik er dan voor dat het zoals de 1e foto wordt afgedrukt? Zo ziet ie er namelijk uit op de camera, de tv en alle beeldschermen hier. Als ik de brightness opschroef voordat ik hem naar de hema stuur zullen ze hem dan weer te donker afdrukken omdat zij vinden dat ie er zo uit hoort te zien?

Als ik m'n monitor met behulp van deze foto ga callibreren zie ik bijna niks meer denk ik :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op 26 november 2002 @ 13:19:
Hoe zorg ik er dan voor dat het zoals de 1e foto wordt afgedrukt? Zo ziet ie er namelijk uit op de camera, de tv en alle beeldschermen hier. Als ik de brightness opschroef voordat ik hem naar de hema stuur zullen ze hem dan weer te donker afdrukken omdat zij vinden dat ie er zo uit hoort te zien?

Als ik m'n monitor met behulp van deze foto ga callibreren zie ik bijna niks meer denk ik :P
Hoe zijn je andere foto's dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 21:19
Ik ben zeer tevreden met de afdrukkwaliteit van de Hema. Ziet er precies hetzelfde uit als op mijn monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 16:13:
[...]

Hoe zijn je andere foto's dan?
Die zijn wel goed afgedrukt. Dat waren allemaal foto's die in het volle zonlicht waren gemaakt en 1 foto was toen het helemaal donker was.

Dus niet zoals bij deze foto net toen de zon onderging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Gizz schreef op 26 November 2002 @ 13:19:

Ik had m'n monitor allang gecalibreert en brightness zet ik op de juiste HEMA-brightness als ik iets wil afdrukken. Vind ik een foto echt te donker, dan schroef ik wel even de brightness omhoog met levels onder PS zonder wat anders aan de kleuren te doen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja, maar de rest van de foto's ziet er wel hetzelfde uit als op m'n monitor.
Hoe zeker is het dat ie dan wel goed afgedrukt wordt als je hem te licht maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wat ik nog niet gezien heb in deze thread, is het gratis progje jpegcrop. Het grote voordeel hiervan is dat het je jpegs kan croppen zonder opnieuw te hoeven encoderen, dus zonder een tweede keer lossy compressie erover te gooien. Het werkt heel simpel: laad een zooitje foto's, schuif de onder, en bovenkant van de foto waar je ze wilt hebben (in blokken van 16 (?) pixels) en sla op. Reken eerst even uit welk veelvoud van 16 (?) het dichts ligt bij 2/3 * de breedte van je originelen.
Het probleem dat je een beetje foto moet weggooien houd je; voordeel is dat je kunt kiezen wat je precies weggooit, dat je in het midden kunt zetten wat eigenlijk in het midden had moeten staan ;) en zoals gezegd dat je niet opnieuw hoeft te comprimeren.
Resizen doe ik nooit, de HEMA heeft inmiddels meerdere malen mogen bewijzen dat ze dat erg goed kunnen. De meeste afdrukken heb ik gemaakt van plaatjes uit een Coolpix 995 (3 MP)

Zoef

Verwijderd

Afgedrukte foto's zien er bij mij (vrijwel altijd) beter uit dan ik ze op mijn monitor zie; maar goed dat krijg je met een Philips 107S (17 Inch) 28 Dotpitch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een foto naar de hema service upload dan zegt hij dat er een uitsnede gemaakt wordt. Ik lever de bestanden op 2048x1536 aan.

Wat moet ik nou doen om te zorgen dat er geen uitsnede gemaakt wordt? Ik kan niet in een lagere resolutie nemen omdat daar de verhouding niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 11:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 18:47:
Als ik een foto naar de hema service upload dan zegt hij dat er een uitsnede gemaakt wordt. Ik lever de bestanden op 2048x1536 aan.

Wat moet ik nou doen om te zorgen dat er geen uitsnede gemaakt wordt? Ik kan niet in een lagere resolutie nemen omdat daar de verhouding niet goed is.
Foto's knippen naar 2048x1365. Of gewoon een van de vele topics - inclusief deze - lezen in plaats van het omhoog kicken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:44

SmartDoDo

Woeptiedoe

Johnny schreef op 05 July 2003 @ 18:56:
[...]

Foto's knippen naar 2048x1365. Of gewoon een van de vele topics - inclusief deze - lezen in plaats van het omhoog kicken.
Inderdaad zelf op die maat maken. Omdat ik een goede bui heb help ik je een handje ;) http://cropit.entrysoft.com/ Kun je het zelf eenvoudig naar de 3x2 verhouding zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry allemaal ik had een instelling fout gedaan en niet goed gerekend :)

Hij stond op 2048 maar niet op de 3:2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 11:27

dbzfan

Nee.

Als ik foto's laat afdrukken snij ik ze gewoon op de site van de hema bij. Wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik uploade een foto naar de hema die ik had gemaakt toen ik de camera net een dagje had en daarom klopte er niks van de verhoudingen. Heb nu ff wat test foto`s gestuurd en laten afdrukken benieuwd hoe het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik kan geen fotos uploaden bij de hema. Op het scherm waar de toevoegen knop hoort te staan, staat hij niet. Linksonderin IE staat de mededeling Error on page. Als ik daar op klik dan verschijnt de fout: Problems with this page might prevent etc.....Gekke is alleen dat dat scherm ook vanzelf weer verdwijnt. Door wat snel klikken op details geklikt en hij geeft aan: Uploadapplet Null or not an object.

Snap er niets van want op andere pc werkt het wel. Geen popupkiller en gewoon pc met xp en alle updates. Iemand een idee? niets kunnen vinden hier of bij de hema....Hema al bij trusted sites gezet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen fotos uploaden bij de hema. Op het scherm waar de toevoegen knop hoort te staan, staat hij niet. Linksonderin IE staat de mededeling Error on page. Als ik daar op klik dan verschijnt de fout: Problems with this page might prevent etc.....Gekke is alleen dat dat scherm ook vanzelf weer verdwijnt. Door wat snel klikken op details geklikt en hij geeft aan: Uploadapplet Null or not an object.
De software op de HEMA-site is geupdate . Je kan nu meerdere bestanden tegelijk selecteren (dit kon vroeger niet en moest je alles 1 voor 1 doen) . Dus is het geen fout of verkeerde setting van IE .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
dit staat gewoon op de website bij veel gestelde vragen....
Wat gebeurt er als mijn bestand geen 2:3 of 3:2 verhouding heeft?
Bij het afdrukken wordt altijd het hele papierformaat benut. De uiteindelijke foto heeft altijd de verhouding 2:3 (bijvoorbeeld 10x15 cm). Als uw fotobestand niet aan de hoogte /breedteverhouding 2:3 voldoet, wordt er een uitsnede van het fotobestand afgedrukt. Vanuit het midden van de foto begint de printer zijn afdrukbereik te bepalen. De randen van de foto worden dan niet afgedrukt. Er valt dus een stukje van het beeld af.
edit: volgens mij ben ik laat met m`n antwoord :P

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 07-07-2003 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Maar ik kan dus helemaal niets doen..
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 01:20:
[...]
De software op de HEMA-site is geupdate . Je kan nu meerdere bestanden tegelijk selecteren (dit kon vroeger niet en moest je alles 1 voor 1 doen) . Dus is het geen fout of verkeerde setting van IE .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Probleempje met Java wellicht, Jaspov?

Als je een andere browser geinstelleerd hebt (Mozilla, Opera) met Sun java werkt het waarschijnlijk gewoon. Java in IE/WinXP is vakkundig gesaboterd door MS.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dat zou kunnen. Kort geleden een herinstallatie gedaan van xp sp1a...daar was inderdaad iets mee met java. Zal er eens naar kijken. Thanks!

edit:
Jep dat was hem! Sun Java geinstalleerd en het draait. Bedankt!
Zpottr schreef op 07 juli 2003 @ 09:06:
Probleempje met Java wellicht, Jaspov?

Als je een andere browser geinstelleerd hebt (Mozilla, Opera) met Sun java werkt het waarschijnlijk gewoon. Java in IE/WinXP is vakkundig gesaboterd door MS.

[ Voor 9% gewijzigd door jaspov op 07-07-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Laatst online: 20-07 14:39
Hmz heb laatst 70 foto's 3:2 laten afdrukken bij de hema. Stuk voor stuk prachtig gelukt. Kleuren, contrasten en scherpte waren zeer aangenaam. Alles geschoten met een Canon EOS D60 DSLR en een goede lens. Dat was te zien. prachtig resultaat.
Gewoon aangeleverd op CF kaart in originele resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
ja maar een d60 maakt ze toch ook op 3:2 ? Dus het was ook wel te verwachten.

(dpreview: Image ratio w:h 3:2 )

[ Voor 51% gewijzigd door marteltor op 07-07-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtig resultaat.
Gewoon aangeleverd op CF kaart in originele resolutie.
Voor de mensen die het nog niet :? . Let wel op dat je alleen een CF kaart kan inleveren bij een Digitale Fotoservice van de Hema . In de loop van dit jaar en begin volgend jaar worden alle 1-uur vestigingen omgetoverd tot digitaal , tot die tijd kunnen niet alle 1-uur vestigingen een CF kaart uitlezen . Ze kunnen wel een CDROM/ZIP/Floppy in behandeling nemen en die laten afdrukken . Dit duurt dan 2 tot 4 werkdagen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik heb mijn mooiste foto's in 1024*768. Moet ik ze eerst nog naar een bepaalde maat verwerken ofzo, voordat ik ze opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mooiste foto's in 1024*768. Moet ik ze eerst nog naar een bepaalde maat verwerken ofzo, voordat ik ze opstuur.
1024*768 = 4:3 . Als je die via de HEMA site opstuurt zal er boven en onderaan de foto een klein stukje worden weggelaten zodat er 3:2 ontstaat . Je kan ook via de site de afsnijdingsranden bewegen , naar onder of boven . Als je de rand naar boven beweegt zal er meer van onder worden weggelaten en minder aan de bovenkant , of andersom .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst een paar foto's laten afdrukken via het online programma van Kruitvat.
Maar een maat van mij zegt dat de foto's minder goed zijn via die online afdruk service dan dat je ze op cd-rom afleverd. Hier zit wel wat in, de foto's worden immers "ingepakt" om ze te kunnen versturen, misschien treed hier dan ook wel een beetje kwaliteitsverlies op. Nou wil ik eigenlijk een test gaan door 1 foto die ik al online heb afgedrukt nog 1x via een cd-rom af te laten drukken en het verschil te bekijken. Maar dat online afdrukken is wel erg snel en ik wil graag mijn vakantie foto's snel hebben. Heeft iemand al eens een dergelijk testje gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Wat is het verschil dan, het zijn toch dezelfde foto's?

Ze komen daar aan op de manier zoals jij ze opstuurt, dus als er kwaliteitsverlies is geweest dan ligt dat aan de foto's van die vriend van je.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dus, die zegt dat hij duidelijk verschil kan zien als je ze online opstuurd. Volgens hem zijn de foto's wat korrelliger, alsof de resolutie niet helemaal juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Omdat ze door internet explorer resized worden denk ik. Dat ziet er niet uit. Maar ze worden gewoon zo afgedrukt als jij ze opstuurt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

dreeke schreef op 07 september 2003 @ 22:31:
Wat is het verschil dan, het zijn toch dezelfde foto's?

Ze komen daar aan op de manier zoals jij ze opstuurt, dus als er kwaliteitsverlies is geweest dan ligt dat aan de foto's van die vriend van je.
Een foto van x MB wordt meestal "ingepakt" voordat het wordt opgestuurd via internet. Een foto op cdrom heeft hier geen last van. Ik denk dat het kwaliteitsverschil daardoor verklaard zal moeten worden. Het zijn dus in principe (digitaal) niet de zelfde foto's (vergelijk het met een uncompressed image en een jpg op max compressie).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom zou een bestand ingepakt worden? Als jij een jpeg via internet upload, wordt ie niet ingepakt, en komt gewoon zo op de plaats van bestemming aan. Er zit dan geen verschil in. Ergo, er kan dan ook geen verschil zitten in geuploade files en files op CD. Tenzij Kruitvat nog wat uitspookt met de upgeloade files.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies dat denk ik ook, dus als je 100% kwaliteit wil, dan moet je niet de online service gebruiken maar gewoon je (fullsize) foto's op cd-rom (of iets anders) aanleveren.

ps: Kruitvat doet idd wat met je bestanden voodat ie ze doorstuurd (optimaliseren ??)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 12:54
waarom vraag je het dan, als je ook eigenlijk het antwoord al weet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Bor_de_Wollef schreef op 07 September 2003 @ 22:38:
[...]

Een foto van x MB wordt meestal "ingepakt" voordat het wordt opgestuurd via internet. Een foto op cdrom heeft hier geen last van. Ik denk dat het kwaliteitsverschil daardoor verklaard zal moeten worden. Het zijn dus in principe (digitaal) niet de zelfde foto's (vergelijk het met een uncompressed image en een jpg op max compressie).
Wat bedoel je met "ingepakt" ?

Ik weet niet precies hoe het online systeem van Kruidvat werkt, maar ik liet een keer digitale (zelf met photoshop gemaakte foto's) in de DM in duitsland ontwikkelen, en het kwaliteit was heel goed.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Wie legt mij dan eens uit, hoe volgens hem plaatjes worden ingepakt als ik ze verstuur?

Zou wel een intressante nieuwe techniek zijn namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

DaDude schreef op 07 September 2003 @ 22:43:
waarom vraag je het dan, als je ook eigenlijk het antwoord al weet 8)7
De TS vroeg of iemand al een test met "online vs Cd" goto ontwikkelen gedaan heeft.
Daarop wist hij het antwoord dus niet

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaDude: Ik heb nog maar 1x iets laten afdrukken en vond de kwalitiet wel goed. Maar die maat van me zei dat het veel beter kon en dat het "waarschijnlijk"aan dat online afdrukken ligt omdat hij altijd alles op cd aanleverd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

dreeke schreef op 07 September 2003 @ 22:44:
Wie legt mij dan eens uit, hoe volgens hem plaatjes worden ingepakt als ik ze verstuur?

Niks nieuw :) sommige routers kunnen bepaalde data comprimeren om bandbreedte te besparen. Er zijn zelfs algorythmen die kunnen vasstellen of een bestand (zip, arj, jpg) al gecomprimeerd is, en die laten ze dan met rust maar comprimeren de rest vrolijk door.

Maar ik denk niet dat hij dit bedoelt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze onnodige extra resolutie (die niet nodig is voor 10x15) eraf halen om zo de data zo klein mogelijk te houden. Misschien snijden ze hier iets teveel. Ik heb een 4 MP camera en alle foto's zijn op max. resolutie geschoten, misschien maakt dat toch wel wat uit. In de fabriek gaan ze die cd vast niet resizen maar doet de afdruk unit dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

dreeke schreef op 07 September 2003 @ 22:44:

BV jpg compressie max ipv de ingestelde compressie waarmee het fototoestel de foto heeft opgeslagen. Komt vaker voor hoor. Digitale foto's kunnen heel groot zijn wat betreft filesize. Om de transmissietijd te verkorten en storage te besparen bij de ontwikkelaar kun je door bv een java applet oid de foto's laten compressen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 07-09-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtjoeng
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik stuur nooit groter / en ook niet kleiner, dan ong. 3.5 MB (JPG 80%). Het gaat uitmaken als je aanleverd > 15MB per foto o.i.d. Mot je wel een vergrootglas gebruiken en > 18x13 af laten drukken. Bij 20x30 zul je het zo wel zien.
Echter, wie heeft er zin om zeg 10 foto's vam 15-30MB up te loaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 22:50:
Ik denk dat ze onnodige extra resolutie (die niet nodig is voor 10x15) eraf halen om zo de data zo klein mogelijk te houden. Misschien snijden ze hier iets teveel. Ik heb een 4 MP camera en alle foto's zijn op max. resolutie geschoten, misschien maakt dat toch wel wat uit. In de fabriek gaan ze die cd vast niet resizen maar doet de afdruk unit dat wel.
Wie is "ze" ?

En voor het geval dat ze:=kruidvat. Waarom denk je dat "ze" iets met de beelden doen die online ontvangen en niet met de via andere wegen verkregen foto's? Klinkt niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Twisted_Bunny schreef op 07 September 2003 @ 22:54:
[...]

Wie is "ze" ?

En voor het geval dat ze:=kruidvat. Waarom denk je dat "ze" iets met de beelden doen die online ontvangen en niet met de via andere wegen verkregen foto's? Klinkt niet echt logisch.
Klinkt zeker logisch. Foto's die worden geupload kosten meer storage ruimte dan foto's die op cd worden aangeleverd. De eerste categorie moet op de harddisk wachten op processing. De tweede staat al die tijd gewoon op de cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 12:54
sorry, verkeerd begrepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Bor_de_Wollef schreef op 07 September 2003 @ 22:56:
[...]

Klinkt zeker logisch. Foto's die worden geupload kosten meer storage ruimte dan foto's die op cd worden aangeleverd. De eerste categorie moet op de harddisk wachten op processing. De tweede staat al die tijd gewoon op de cd.
Ik wist niet dat je bij Kruidvat je hele CD moet achterlaten. Dacht dat de fotos ingelezen en naar een server verstuurd worden. Oh well.

Echter op de site van Kruidvat staan de minimale en maximale aantal pixels voor de fotos. Er wordt niet gedifferentieerd tussen Cd aangeleverde en geuploade foto's.

http://www.kruidvat.nl/fotoservice/printservice/formaten.asp

Zie ook :
Let op: om vervorming van het beeld te voorkomen, wordt het aangeleverde materiaal niet gewijzigd. Omdat niet alle opnames die met digitale camera's zijn gemaakt dezelfde lengte-/breedteverhouding hebben, kunnen afdrukken van foto's met een andere lengte-/breedteverhouding dan 2:3 iets anders afgesneden worden. U ontvangt dan een fotoafdruk met een licht afwijkende breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 22:46:
DaDude: Ik heb nog maar 1x iets laten afdrukken en vond de kwalitiet wel goed. Maar die maat van me zei dat het veel beter kon en dat het "waarschijnlijk"aan dat online afdrukken ligt omdat hij altijd alles op cd aanleverd !
is dus niet zo, als jij zelf niks met de foto's doet (lagere kwaliteit foto ervan maken) maakt het allemaal geen moer uit. Al gooi je dr 40% compressie tegen online in bv .RAR/.ZIP (maar niet op cd dus), na het uitpakken is het toch echt dezelfde foto...

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 09:57
Uhmm... Is er niet de mogelijkheid dat ze dit inpakken/optimaliseren in een speciaal soort zip- of rar-achtig formaat doen, en dit op de centrale tijdens het processen weer uitpakken? Ik weet wel dat het met Winzip inpakken van JPG files nutteloos is, maar ze kunnen het toch niet verantwoorden om zomaar aan de kwaliteit van je foto's te gaan sleutelen?
Bovendien: ik dacht dat ze als (een van) de besten uit de bus kwamen wat betreft afdrukkwaliteit. De kans is volgens mij klein dat ze echt aan je foto's knoeien, maar het optimaliseren kan ook puur inhouden dat ze je foto's op het 3:2 formaat bijsnijden, in plaats van compressen of weet ik veel wat meer... De extra informatie van de 4:3 foto is immers nutteloos, omdat die toch niet afgedrukt wordt...

Mijn eerste afdrukken zullen waarschijnlijk woensdag klaar zijn, ben erg benieuwd! Het zijn de allereerste afdrukken die ik laat doen, dus vergelijkingsmateriaal heb ik nog niet.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hum dat denk ik dus niet, ik denk dat het programma voor online versturen de foto's al resized en niet inpakt... Een digitale camera maakt al ingepakte (JPEG) bestanden, dus daar haal je geen voordeel meer uit). Ik denk dat een niet geresized foto beter uit de afdrukapparaat komt dan een voorbewerkt (kleinere) foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 23:18:
Hum dat denk ik dus niet, ik denk dat het programma voor online versturen de foto's al resized en niet inpakt... Een digitale camera maakt al ingepakte (JPEG) bestanden, dus daar haal je geen voordeel meer uit). Ik denk dat een niet geresized foto beter uit de afdrukapparaat komt dan een voorbewerkt (kleinere) foto.
Met die paar kB die het programma groot is (als je het in HTML verstuurt) denk het niet dat die meteen de foto's resizen. Zou natuurlijk efficienter zijn voor de bandbreedte, maar ik denk dat daar een grotere prog voor nodig is. En trouwens, ze resizen alleen maar als je foto niet aan het formaat 2:3 voldoet (staat op de site)

Idd, 10mb zou vast wel groot genoeg zijn. Echter, als je het gewoon vanaf de site verstuurt is het scriptje best wel klein.

[ Voor 9% gewijzigd door Twisted op 07-09-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verstuur het met dat programma van hun en dat is 10 mb. groot, die kan het vast wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
De laatste foto's die ik heb laten afdrukken: mapgrootte (WinXP): 14,6 Mb
Bestand verzonden naar Kruitvat online... 14,36 Mb...
Voor zover het "enorme" dataverlies...

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 23:18:
Een digitale camera maakt al ingepakte (JPEG) bestanden, dus daar haal je geen voordeel meer uit).
Dat doen ze niet allemaal hoor. Vaak / soms heb je ook de optie voor andere formaten zoals tiff etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw met dit en wilde afgelopen weekend ook via het kruidvat foto's uploaden. Nu zag ik de verhoudingen (van aantal pixels of bestandgrootte) die ze aangeven per formaat foto. Mijn vraag is moet ik dit zelf al van te voren doen of kan ik mijn non-compressed foto gewoon uploaden en zorgen zij voor de juiste format? En nog een vraag is, hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Zij zorgen wel voor een goede ratio maar de vraag is: wordt dit wel mooi. Ik denk zelf dat ze simple weg de size van de foto aanpassen met bicubic resampling. Als de verschillen groot zijn kan het zijn dat de foto dan uitgerekt uitziet. Dus niet proportioneel. In de meeste gevallen zal het wel meevallen.

Als je zeker wilt zijn van de kwaliteit dan zorg je zelf voor een 2:3 ratio door met b.v. Photoshop de foto te resizen of zelfs te croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 09:14:
Ik ben nieuw met dit en wilde afgelopen weekend ook via het kruidvat foto's uploaden. Nu zag ik de verhoudingen (van aantal pixels of bestandgrootte) die ze aangeven per formaat foto. Mijn vraag is moet ik dit zelf al van te voren doen of kan ik mijn non-compressed foto gewoon uploaden en zorgen zij voor de juiste format? En nog een vraag is, hoe doen jullie dit?
Wat versta je onder 'non-compressed'?
Ik neem aan dat jouw camera ook gewoon foto's maakt in .jpg-formaat, en dat is dus al compressed.
Zelf verstuur ik de foto's gewoon hoe ze uit mijn camera vandaan komen, dus gewoon met een kaartlezer en overpompen de hele handel.
Afhankelijk van de afdrukcentrale wordt er dan iets van de boven/onderkant afgehaald, of je krijgt witte randen aan de zijkanten om de beeldverhouding 3:2 te maken, er vanuitgaande dat de meeste camera's een 4:3 verhouding hebben.
Ik heb nu al bij de meeste afdrukcenrale's foto's uit laten printen, maar bij de Hema vond ik de kwaliteit veruit het beste, en was gewoon echt niet meer te zien dat het digitaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Twisted_Bunny schreef op 08 September 2003 @ 09:56:
Zij zorgen wel voor een goede ratio maar de vraag is: wordt dit wel mooi. Ik denk zelf dat ze simple weg de size van de foto aanpassen met bicubic resampling. Als de verschillen groot zijn kan het zijn dat de foto dan uitgerekt uitziet. Dus niet proportioneel. In de meeste gevallen zal het wel meevallen.

Als je zeker wilt zijn van de kwaliteit dan zorg je zelf voor een 2:3 ratio door met b.v. Photoshop de foto te resizen of zelfs te croppen.
Er wordt niets ge-resampled.
Afhankelijk van de resolutie van de foto wordt er gewoon op een hogere DPI geprint.
Alleen de verhouding wordt aangepast, en dat gaat op de manier die ik hier boven al beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Force
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

heb al 3 keer gebruik gemaakt van kruidvat afdrukken, en nog nooit iets gemerkt van compressie, foto's van 800 kb per stuk is ook 800 kb uploaden.

MAAR het gaat niet altijd goed, laatst had ik 20 foto's verstuurt en toen we die op gingen halen, waren ze allemaal veel te donker. Heb ze daar achter gelaten en niet betaald.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Jur schreef op 08 september 2003 @ 10:04:
[...]

Er wordt niets ge-resampled.
Afhankelijk van de resolutie van de foto wordt er gewoon op een hogere DPI geprint.
Alleen de verhouding wordt aangepast, en dat gaat op de manier die ik hier boven al beschreef.
Ik moet toegeven dat ik niet weet hoe kruidvat de foto's in de juist formaat krijgt. Maar als je een foto in 4:3 hebt dan kan je de DPI veranderen hoe je maar wilt, de ratio blijft hetzelfde.

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Ze gaan de foto niet uitrekken denk ik. Het enige waar ik mij dan aan stoor is dat de fotos vaak verschillen in formaat (dit om vervorming tegen te gaan waarschijnlijk).
Je kan de test toch even zelf doen ? Stuur een tiental fotos via internet en geef exact dezelfde fotos af bij het kruidvat, laat dan je vriend de cd-versies uit de internet-versies vissen .. als hij 7/10 scoort denk ik dat er wel degelijk een duidelijk verschil is. En zoveel zal je dit niet kosten en dan ben je zeker da hij/jij gelijk hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie op Jur:

klopt ja...hij 'spuugt' JPG plaatjes uit, maar heeft de mogelijkheid om RAW foto's te maken (het is een Canon powershot S50).
Maar als ik het goed begrijp let je niet op de maximale grootte wat het kruidvat opgeeft per foto?..(een vraag voor iemand anders aangezien jij ze bij de Hema laat ontwikkelen.. :-)) Of is dit bij de Hema ook het geval?

Ik denk ik mn foto's bij beide laten afdrukken...lijkt me een mooie test

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Ik heb zojuist ook eens geprobeerd te uploaden met het progsel van Kruitvat. Maar hij resized idd de foto's naar het door jou bestelde formaat zodat de bestanden die moeten worden geupload kleiner worden. Wanneer je foto's op CD aanleverd dan leest de afdrukunit de gegevens uit de JPG die door de camera extra zijn opgeslagen voor wat betreft de gebruikte CCD. Ditzelfde wordt reeds gedaan door de software van Kruidvat, echter een beetje te grondig, waardoor er net iets teveel informatie verloren gaat. Het is dus beter om de originele foto te sturen d.m.v. CD-ROM. Ik ga nu testen hoe de kwaliteit is bij Schlecker omdat deze de foto's niet eerst resized en omdat de foto's daar slechts € 0,15 kosten voor het 10x15 formaat.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik 'schokkend', want dan krijg je dus nooit de kwaliteit die je verwacht (al zal dat af en toe niet te zien zijn). Doet de Hema dit ook?

@ elinsen: Schlecker is een zaak bij jou in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb ooit een proeffoto bij kruidvat laten afdrukken. Mijn ervaring was enorme pixels en daarnaast ook nog eens een beroerde snijmethode.

Ik laat het tegenwoordig door picoprint doen, naar mijn mening gaat het daar wel goed. Over het afdrukken dmv een CD-rom heb ik geen ervaring.

offtopic:
sowieso is het wel erg onhandig als zaken geen 3/4 formaat kennen...

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-09-2003 10:23 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb een setje van 18 foto's naar de Hema gestuurd en het zelfde setje naar Fotoquelle (Stip Drogist) (beide via Internet), kosten waren gelijk. Echter waren die via Fotoquelle veel te donker afgedrukt. Vreemde was, dat als je naar de opdruk op de achterkant van foto's keek, het wel leek of ze uit de zelfde afdrukcentrale kwamen. Naamgeving en nummers leken wel erg veel op elkaar.
Bij de Hema wel een snelheidsrecord, donderdag om 11:45 geupload, de volgende vrijdag om 10:00 gehaald!!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 09:43

nexhil

BAM!

Bor_de_Wollef schreef op 07 September 2003 @ 22:38:
[...]

dat klopt toch niet, als ik een bestand inpak, en ik pak het later ujit...dan krijg ik toch ook hetzelfde bestand

- laat maar - ik lees nu wat je met inpakken bedoelde

[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 08-09-2003 10:29 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste