Toon posts:

[OH] Het grote Laptop Topic - ID?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd zie ik steeds meer draden langskomen waarin vragen gesteld worden over laptops, in de zin van: "Welke laptop moet ik kopen?"
Is het niet een idee om hier een algemeen topic voor te starten, Het grote "Welke Laptop Moet Ik Kopen?" -topic ofzo?

Hier een paar voorbeeldjes:

1
2
3
4

Ik link zelf door naar de andere topics in mijn postings. Voor de mensen die in de search geen info vinden over die specifieke laptop waar ze vragen over hebben, heb je dan hier alle info bij elkaar.
In het openingsbericht kan alvast gelinkt worden naar een aantal bestaande topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, in "grote" topics kan je met de search niets terugvinden en is er amper te modereren.

Grote topics zijn leuk om een nieuw spelletje in te bespreken (zodat er niet voor elk "cool" screenshot een topic geopend wordt), maar voor serieuze of normale zaken zijn grote topics eigenlijk alleen maar onhandig...

Tenzij elk topic op hetzelfde uitloopt en er maar 4 of 5 laptops aangeraden worden, keer op keer op keer, zoals bijvoorbeeld bij PC speakers. Dan is een groot topic vaak niet groot en wel handig :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat het niet werkt. En iedereen wil toch wat anders. Ik vind dat je best zelf op onderzoek uit mag gaan, als je er echt niet uitkomt kan je natuurlijk je vraag op GoT stellen. Maar als je je er echt in verdiept is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het eigenlijk wel met jullie alletwee eens -sommige mensen kijken nu verbaasd op omdat ik dit zeg- O-), maar zoals ik nu de draden voorbij zie komen, vraag ik me af of het op deze manier wel zin heeft.

Ik bedoel; "wat moet ik nu kopen, deze of die?". Vervolgens wordt er wat heen en weer gepost, komen er de postings met de onvermijdelijke alternatieven: "neem deze, is helemaal top, heb ik ook", "is een iBook niet wat voor je?", "nee, zou ik nooit doen, is helemaal r*k, neem liever deze" , komt degene die de draad heeft geopend met: "ja, en dit dan, is dit niet wat?" en het verhaal begint weer van voren af aan.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap wel dat dit lastig is op te lossen, en ik zie de nadelen qua moderatie en 'searchbaarheid' ook wel, maar er is dan in ieder geval een soort van verzameling van vragen, antwoorden en ervaringen.

Strakke regels binnen het topic en regelmatig afsluiten en heropenen van het topic zouden kunnen bijdragen aan de overzichtelijkheid en ruimte voor moderatie.

Ik heb zelf nog niet ervaring genoeg op dit forum om de voor- en de nadelen van een dergelijk topic helemaal goed tegen elkaar te kunnen afwegen, zeker niet qua moderatie, maar ik heb het idee dat het zou kunnen bijdragen aan de overzichtelijkheid en het gebruiksgemak van [OH].

Een alternatief is natuurlijk om strakker met 'tags' (bijv. [LPT], [PRNT], etc.) te gaan werken en dit ook af te dwingen in de topictitels. Het zou de overzichtelijkheid te goede komen en vooral het zoeken een stuk gemakkelijker maken, zeker in een forum als [OH].

Maar goed, dat vind ik van toepassing op GoT in het algemeen, niet perse op dit onderwerp toegespitst, en zou misschien beter opgelost kunnen worden door dit als standaard indexering mee te geven aan topics, d.m.v. een keuzemogelijkheid tijdens het aanmaken van een topic (standaardisatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23

LopeZ

Too much is never enough

Mwa ik zie het zowiezo niet zitten, er zijn al genoeg grote topics in OH naar mijn mening. Bijna altijd kun je wel wat vinden over de laptop op internet en is got dus niet nodig imo. Wij kunnen ook niet gaan zeggen wat de topicstarter moet kopen want het loopt altijd uit op de merken die een poster heeft (ze trekken merk voor dat zij hebben)