Toon posts:

micropoint pacer voor school?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een brief ontvangen van mijn school(windesheim,zwolle) waarin staat dat ze een notebook project gaan beginnen. door de hele school is nu ook een draadloos netwerk aangelegd. Daarbij zat een folder over de Micropoint pacer M-242:

proc: Intel Celleron 1,13 Ghz
cache: 128 kb pipelined burst level 2 cache
video:32 mb shared memory architecture
geheugen: 256 mb SDRAM
beeldscherm: 14,1 " XGA TFT (1024x786)
hardeschijf: 20 GB
Communicatie: interne 56k6 modem, draadloze netwerkkaart
Batterij: Li-Ion batterij 3,5 uur
cdrom: interne cd/rw speler (speed ???)
gewicht: 2,6 kg
prijs: €1.855,= incl. btw

Nu is dit een leuk laptopje voor een leuke prijs, maar ik wil toch iets anders, of er moet zo door meerdere mensen gezegd worden dat deze laptop die ik net genoemd heb perfect is voor het gebruik op school. Mijn 2 vragen nu:

1= de laptop die ik dus ga aanschaffen moet een draadloze netwerk kaart hebben, om te kunnen inloggen op het netwerk op school. maakt het uit welk soort (draadloze)netwerkkaart je er in stopt of werken ze allemaal? (ik kan nergens vinden wat voor draadloze netwerkkaart er in de micropoint pacer zit)

2= Welke laptop raden jullie aan, die het best is voor school gebruik, maar ook een beetje goede preformance heeft, in de prijsklasse rond de €2000,= ? zelf zat ik te denken aan de sony GR314MP:

proc: Intel Pentium III 1.2 Ghz Speedstep
cache: 512 Kb
geheugen: 256 Mb SDRAM
hardeschijf: 20 Gb
beeldscherm: 14,1" TFT,(1024x768)
Video: Ati Mobility Radeon M 16 Mb
batterij: 3,5h MP
communicatie: interne 56kbps modem
cdrom: 8x4x24x8 CDRW/DVD Combo Drive
gewicht: 2,8 Kg
extra: Wireless LAN card 11Mbps PCMCIA
prijs: €2500,= incl. btw

de bij extra genoemde (draadloze)netwerkkaart is die goed voor het inloggen op het draadloze netwerk bij ons op school? en vinden jullie deze laptop van sony geschikt voor school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 19:43
Heeft iemand een mening over die Micropoint laptop? Ik ben ook wel geinteresseerd.

-_SuPeRiOr_-: met een andere laptop kan je op Windesheim volgens mij nog steeds niet het draadloze netwerk op :(. Wat wel veel gebeurd is dat mensen hun laptop gewoon in het netwerk prikken. Dit mag officieel niet, maar je kunt prima internetten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, niet echt veel reacties :(

maar zal dan waarschijnlijk de Micropoint pacer moeten nemen. Is wel handig om draadloos aan te sluite. maar dan nog steeds de vraag wat jullie vinden van die Notebook, de micropoint pacer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigory
-_SuPeRiOr_-: ben je gisteren naar die presentatie geweest? Wat vond je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij mijn weten kan je iedere draadloze PCMCIA netwerkkaart gebruiken.

Deze http://213.19.128.215/products_info.php?product_id=90&grp_id=6 werkt bijvvorbeeld op ieder 802.11b compatible Wireless netwerk, dat is dus gewoon een standaard.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigory
Technisch gezien wel ja. Maar je hebt een key nodig, want er wordt encryptie gebruikt. Die key is nog wel te kopieren van een andere laptop, maar ze zijn op Windesheim ook bezig om alleen de mac adressen van netwerkkaarten die door hen zijn verkocht te accepteren op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vigory ik ben niet naar presentie geweest, HELAAS.
Ik kon echt niet ik had een wedstrijd. Maar wat vond jij ervan en heb je er nog iest van geleerd? hmm ik hoor wel of ik iest boeiends heb gemist!

Ohja, en ben jij nu van plan om die micropoint pacer gewoon aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigory
Mijn conclusie van de presentatie: goede prijs voor een dergelijke laptop (prijs is nog 50 euro lager geworden) en goede garantie (op basis van inleveren op school).

Nadeel is dat je gebonden bent aan deze configuratie. Ook is de videokaart volgens mij niet veel erg snel. Voor school is het gebruik maken van het draadloze netwerk handig, maar zeker niet noodzakelijk.

Ik ga hem niet aanschaffen, want ik heb al een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm k, wat voor laptop heb jij dan op dit moment? OKE ik iedergeval bedankt voor alle informatie en ik zal er nog ff over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pacer is een Kut merk, de vorige lichting op het Windesheim was een grote ramp er is vorig jaar geen een laptop geweest die geen problemen had.

je kunt niet met elke laptop op het draadloze netwerk; de kaarten zijn op mac adress gelogt en de directie laat alleen pacertjes toe op het netwerk :( ik viel dus ook buiten de mand

kortom pacer is kut en windesheim naait je met hun burocratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:55
Leuke directie daar ....

en tjah de video plank van het ding zal wel niet veel voorstellen
en ook zou ik die cpu niet nemen p3 loopt een stukje soepeler dan een celly

Nog veel belangrijker

zorg dat je een STEVIGE laptop hebt
je zullt het ding overal mee naartoe zeulen
en goedkope lappen zijn nou niet echt van beton

Anders eerst ff met de directie / systeembeheer / whatever praten erover

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

kleine vraag wat zijn voor jouw de voordelen als student om draadloos op het netwerk te komen ?

en is er al eens met de directie gesproken over het wel gebruik maken van je "eigen laptop"
met pcmcia kaartje ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34

Lief Adje

Love is in the air

rambo-2001 schreef op 14 augustus 2002 @ 01:25:
kleine vraag wat zijn voor jouw de voordelen als student om draadloos op het netwerk te komen ? overal ipv in de muur wat eigelijk ook niet mag maar wel gebeurd

en is er al eens met de directie gesproken over het wel gebruik maken van je "eigen laptop"
met pcmcia kaartje ? Ja

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik vroeg mij dus af gezien ik aan neem dat pth zwolle ook wel gewoon daar pc's heeft staan wat het voordeel is om een laptop te nemen ?

en waarom doen ze zo moeilijk over het gebruik van het netwerk door gewoon je laptop aan te sluiten op het netwerk in mijn ogen scheeld het hun onderhoud aan pc's of ik zie het misschien verkeerd

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier lopen al een paar vergeljkbare recente draadjes over. Informatief:

1
2
3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 01:44
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 23:58:
Pacer is een Kut merk, de vorige lichting op het Windesheim was een grote ramp er is vorig jaar geen een laptop geweest die geen problemen had.

je kunt niet met elke laptop op het draadloze netwerk; de kaarten zijn op mac adress gelogt en de directie laat alleen pacertjes toe op het netwerk :( ik viel dus ook buiten de mand

kortom pacer is kut en windesheim naait je met hun burocratie
Stuur eens een brief naar Surfnet die kan je uitleggen waarom je niet zomaar gebruik mag maken van het netwerk (je bedoelt het supersnelle --> Internet :9). Tja vorig jaar was het wireless een "pilot"-project en hopelijk verloopt alles dit jaar een stuk soepeler.
Je hebt een contract getekend lees dit eerst eens goed door zou ik zeggen en
kom dan eens met argumenten waar windesheim je naait ben ik wel benieuwd naar?

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

Johnny64 schreef op 03 juli 2002 @ 14:32:
Bij mijn weten kan je iedere draadloze PCMCIA netwerkkaart gebruiken.

Deze [url="http://213.19.128.215/products_info.php?product_id=90&grp_id=6"]http://213.19.128.215/products_info.php?product_id=90&grp_id=6[/url] werkt bijvvorbeeld op ieder 802.11b compatible Wireless netwerk, dat is dus gewoon een standaard.
moet je waarschijnlijk wel de WEP sleutel hebben ;) of je moet ze gaan hacken, maar daar zijn ze meestal niet zo blij mee, heb ik gemerkt! :Y)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf op de HVA en ook daar hebben ze zo'n notebook project met die Micropoint. Ik heb vorig jaar op verschillende van die laptops gewerkt (van andere studenten :D..ik had geen laptop) en het was echt niet prettig. Na zeer korte tijd worden ze langzaam. Veel problemen met software (bijvoorbeeld games - maarjah..je zit op school he) en bij 6 van de 8 laptops die ik heb gezien ontstonden scheuren in de plastic buitenkant. (dit was zelfs een bekend probleem bij die spullen van Micropoint)

Mijn advies is toch om deze laptop te laten voor wat het is en een andere te kopen. Bij mij op de opleiding wordt ook vertelt dat je niet kan inloggen met een andere Laptop met Wlan..maar dat lukt mij wel met m'n HP Omnibook 6100..dus dat werkt prima. Je kan volgens mij beter even contact opnemen met de computerafdeling / Netwerkbeheerder om te vragen of ze daarvoor een oplossing hebben.

suc6
Pagina: 1