Toon posts:

[LAPTOP] Advies gevraagd nieuwe aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar nieuwe laptop.

Het moet een laptop zijn waarmee ik fatsoenlijk kan foto(en evt. video)bewerken, beetje spelletjes kan spelen (medal of honor, GTAIII), en het standaardwerk natuurlijk.

Mijn budget is 2500 euro incl. BTW. Echt een merkenvoorkeur heb ik nog niet. Wil eigenlijk wel minimaal 512mb DDR (kan meestal wel optioneel bij elke laptop), en volgens mij kan ik het beste kiezen voor een P4 mobile en dus niet voor laptops met desktop processor.

Ik denk dat een combo DVD/CD-RW het handigste is, kan daarnaast nog een FDD of extra accu.

Wie helpt me met mij zoektocht?
Ook advies over bepaalde onderdelen zeer welkom!!! Welke merken wel/niet betrouwbaar zijn, etc.

O ja, ik ga hem gebruiken voor mijn studie, dus moet wel makkelijk te verslepen zijn. Ja, ik hoor jullie al denken: "dat is toch de definitie van een laptop :? ", maar sommigen zijn wel erg log en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk eigenlijk niet dat je dat gaat redden :o
Gta3 is een erg zwaar spel, en als je dat goed op een laptop wil hebben moet je wel de nieuwe Ati chipset hebben volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voorkeur in schermresolutie? Als je 1024x768 genoeg vindt heb je VEEL keuze. Wil je groter (1400x1050 of 1600x1200) dan moet je goed gaan zoeken. Met 2500 kom je wel een eind.
Persoonlijk zou ik bij Dell gaan shoppen, erg scherp geprijsde en mooie notebooks. Wel alles wat betaalbaar is is met shared video memory dus voor mij geen optie...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm, het hoeft toch niet per se in 1600*1200*32 ??

Kijk maar eens op de websites van de grote fabrikanten naar laptops met bijv. een GeForce 4 go (dell.nl, toshiba.nl, hp.nl etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

een scherm dat >1024x764 aankan is nog altijd vrij prijzig. Zit dan ook niet in de meeste budget laptops.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/beautyshotibook2001.jpg

Je zei dat je geen merkenvoorkeur had, dus ik hoop dat je niets tegen Apple hebt, want die maken prachtige notebooks, standaard uitgerust met Firewire, langere batterijtijd zover ik me kon herinneren (vanwege de Motorola CPU die minder verbruikt) en een groot scala aan videobewerking- en andere multimedia-apps.

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/step1bullet1ibook_0502.gif

Voor EUR 2.616,81 heb je de volgende configuratie:

14,1-inch TFT XGA-beeldscherm
700-MHz PowerPC G3
512 KB L2-cache (op 700 MHz)
256 MB SDRAM
30 GB Ultra ATA-schijf
Dvd/cd-rw-speler
ATI Mobility Radeon
16 MB videogeheugen
10/100BASE-T Ethernet
Interne 56K-modem
VGA video-uitvoer

Het is wellicht iets meer dan dat je van plan was uit te geven, maar dan zit er ook gelijk een DVD-speler/CD-rewriter combo in!

Klik hier voor meer info.

Ik ben zelf overigens geen Apple-zealot, ik heb er zelf niet eens een. Maar dit lijkt me wel precies wat je zoekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

denk alleen niet dat hij zijn games kan draaien op die apple
bovendien is apple niet erg compatible met windows pcs, (ok, zijn wel proggies voor en alles) zeker als je al een pc hebt staan zou ik er geen apple bijkopen, ivm de incompatibilteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apple zocht ik inderdaad niet (heb ik vergeten te vermelden). Ik had al bijna een Promedion 5600P, maar die heeft dus zo'n desktop processor, en schijnt dus veel energie te vragen en veel lawaai te maken. Deze laptops zitten ook zo boven de 4 kilo, da's wel aan de hoge kant toch?

Wat ik nu gevonden heb is de
-Acer Travelmate 634LC, P4-M 1,8 Ghz, (wel met maar 16mb Geforce Go 100, zal kijken of dit ook aan te passen is), 15"TFT 512 MB DDR, 30GB, DVD/CDRW, Firewire, Lan, etc.
-Asus L3800C, P4-M 1,7Ghz, ATI M7-P 32 MB DDR, min. 256 MB DDR, DVDCDRW COMBO, firewire, lan, etc.
-Fujitsu-Siemens E7110, P4-M 1,8 Ghz, 512 MB DDR, DVD-CDRW combo, ATI Mobility Radeon 7500, Firewire, Lan, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Die promedion heb ik dus ook en als notebook zou ik hem niet gebruiken. Ik gebruik hem zelf als mobile workstation (dus altijd aan fatsoenlijke 220v en met Wacom eraan. Ding is inderdaad zwaar, lomp en doet niet lang met de accu's. Het is wel ontiegelijk SNEL!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
paradigit voyager notebook 9140, p4 14,1" tft 56k+10/100 nic onb+16mb ati
-2,2GHz p4
-512mb
-dvd/cdrw 8x8x8x32x

komt zeer goed uit verschillende testen in de compputer bladen
maar of er firewire inzit durf ik zo niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de Asus ga, dan met 512 MB DDR en extra accu(?). Iemand hier al ervaringen mee, of sowieso enige asus laptop ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter ook letten op een goede support, een laptop is nogal storingsgevoelig. Ik zou persoonlijk voor een Dell gaan omdat ze goeie spullen & support hebben.

P.S. What ever you do, don't buy a Topline (Flopline) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI, hier lopen/liepen 2 recente draadjes over. Zeer zeker informatief.

1
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de Asus besteld, en krijg hem deze week nog.

Voor de liefhebber: 15,1" SXGA TFT LCD, P4-M 1,7 Ghz 512 kb on-die cache, 512 MB DDR PC 266 (helaas 2x 256, is niet anders), 8x8x8x24 DVD-CDRW combo, build-in FDD, ATI Radeon 7500 32 MB DDR, 40 Gb UDMA100, 1xPCMCIA Type III/2x Type II, 2x Firewire, 2x USB, SPDIF out, 56K, LAN, 326x267x37-42 mm, met PortBarII (docking station).

Hij weegt 3,2 kg, je krijgt er een tas bij en heeft 2 jaar fabrieksgarantie.
Ik krijg hem van de week al, dus ik zal nog verslag uitbrengen.

Ga op de HCC beurs wel op zoek naar een grotere extra Li-ion accu (zijn daar toch wel te krijgen?), met deze kun je maar twee uur zonder netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23

LopeZ

Too much is never enough

Je moet toch eens eerst zelf gaan rond kijken in winkels zoals mediamarkt/correct enz De gpu's die jij zoekt zijn de nvidia geforce 2go of de ati radeon mobile.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.