Toon posts:

Laptop-Waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een laptop kopen waar ik lekker mee buiten of in de kamer kan zitten en draadloos kan internetten-e-mailen. Tevens dig. fotocamera op aan kunnen sluiten via usb/firewire en foto's op bewaren. Camera met compactflash , smartmedia en IBM microdrive.Ook mogelijkheid voor videocamera. Mogelijkheid een printer op aan te sluiten. Gegevens overdracht met mijn pc.
Waar zou ik zeker op moeten letten bij aankoop?
Ik ga er vanuit wel met cd-rewriter, cd-dvd.
Bluetooth? USB 2?
Weet er te weinig van.

Ellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21

Flexx

This side up

Fujitsu Siemens Lifebook S 6010

En kijk ook even naar de Toshiba Notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Fujitsu en Toshiba zijn wel niet een vd goedkoopste. Alleen voor smartmedia is niet voldoende,dan hang ik beter een cardreader 6combi eraan.
Trouwens iemand ervaring met :
Promedion laptops? Zouden neit gek duur zijn.
Voldoen de notebooks van de Lidl. niet? Scherpe prijs!

Ellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 19:18:
Bedankt. Fujitsu en Toshiba zijn wel niet een vd goedkoopste. Alleen voor smartmedia is niet voldoende,dan hang ik beter een cardreader 6combi eraan.
Trouwens iemand ervaring met :
Promedion laptops? Zouden neit gek duur zijn.
Voldoen de notebooks van de Lidl. niet? Scherpe prijs!

Ellen.

[...]
Promedion gebruikt Desktop Pentium 4 processors, worden dus over het algemeen erg heet en gebruiken veel stroom (120 watt voeding hebben sommigen). Ik denk dat je daar wel rekening mee moet houden, vooral als het wat warmer is en je buiten gaat zitten met 't ding. Ik zou voor een dell/toshiba/compaq oid gaan met mobile P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat word niet altijd duidelijk aangegeven. Mobile P4 is Celeron?
Ik lees verschillende dingen op websites: iLink, LAN WiFi-kaart,uitwisselbare schijf(Slim Select bay). Begrijp ik niet veel van. Wat is nu beter voor draadloos netwerl? Bluetooth, iLink etc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05-2023
Topline heeft mooie en voordelige notebooks. www.topline.nl
In ieder geval goede prijs/kwaliteit.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf nog helemaal niet voor een mobile P4 gaan, maar lekker voor een mobile P3 of (P3) celeron. Scheelt je een heleboel poen, terwijl hij echt meer dan voldoende rekenkracht zal hebben voor wat jij wil.
Ik sleep zelf al een jaar een Acer over de hele wereld en die bevalt mij prima. Zoek naar een laptop met 14,1" scherm, minimaal 256MB ram, 20GB HDD en dus een DVD/cd-writer. Denk er wel om dat een cd-writer de prijs wat omhoog stuwt.
Dit is eigenlijk een beestje wat prima voldoet, de TravelMate 261XC , op 1 ding na, en dat is het ontbreken USB 2.0 of firewire. Een los firewire pcmcia kaartje kost van Belkin geloof ik iets van 120 Euro. Prima kaartje, heb ik ook.
Dit zijn de specs .
Gaat in de praktijk lekker lang mee op de batterij, is lekker vlot, goed scherm en wordt niet warm. De behuizing is niet zo rocksolid als sommige Toshiba's, maar voor wat jij wil, meer dan afdoende. En nogmaals, ik sleep 'm niet heel erg zachtzinnig overal mee naar toe, en ik heb nog nergens last gehad.
Wat betreft het draadloos internetten moet je je wel realiseren dat je behalve een kaartje in je laptop ook een basisstation nodig hebt die je laptop van data voorziet. Dat is weer een heel ander verhaal wat eigenlijk los staat van je laptop, waar je eenvoudig een WiFi pcm kaartje in kan hangen.

Szo, ik hoop je zo van wat zinnige info te hebben voorzien. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De acer travelmate is inderdaad een hele goede keus, heb zelf de 261X thuis staan.
n0_key heeft compleet gelijk over dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kohne
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 12:15
Heb zelf sinds een half jaar een jewel topaz 9000 (www.jewelnotebooks.nl). Daar ben ik zeer tevreden mee, vooral ook dat ie klein, stil en licht is. Met cd brander, firewire drie keer USB, modem en netwerkkaart ingebouwd ben ik helemaal klaar. Andere config met grote HD, DVD/CD-RW/CD combo ook mogelijk.

Heel betaalbaar, en z'n grote broertje de 9400 zier er ook leuk uit. (Lompe bak, bijna twee en een halve kilo!)

Over draadloze verbindingen: Bleutooth is voor communicatie over heel korte afstand met randapparatuur. Voor draadloos internetten moet je een wireless netwwerkkaart hebben. Ik heb slechte verhalen gehoord over de ingebouwde versie daarvan, slecht bereik. Een PCMCIA versie (antenne steekt uit) of beter nog een USB versie geeft je veel beter bereik door de betere antenne.

USB 2.0 is helaas nog bij weinig laptops verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bluetooth zou toch tot zo'n 80 mtr. gaan. Heb ik gelezen.
Waar kan ik de prijzen van de Acer notebooks vinden. Er staat niets van op hun site.
Zijn de Notebooks van de Lidl (Targa Notebook) en Aldi te vergelijken met deze? Ik geloof dat Lidl eind vd maand weer met een aanbieding Notebook komt. Iemand op dit forum zal toch wel zo'n notebook al hebben? Wat zijn de ervaringen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat geloof ik! ;)
Ik heb hem zien staan voor zo'n 4.600 euro'tjes. Wow!!
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 09:22:
[...]

Ik heb de N800c 1,8 GHz besteld. Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
HP Omnibook 1500 serie heeft ingebouwd bluetooth en smart media drive,firewire en ziet er nog mooi uit ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31
Misschien raar, maar een Apple iBook of Powerbook G4, heeft alles wat je wil z'n beetje, inclusief airport mogelijkheid, firewire, USB, etc.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die Apple's, heel mooi, maar duur.
Wel speciaal.
De Powerbooks die ik heb gezien dan zit je al boven de 3000 euro. en de iBook's, eigenaardig , maar daar word hij maar geleverd met 16 mb videokaart, voor zover ik weet. De 700 mhz van Apple is dit niet te vergelijken met een niet Apple?
paella schreef op 03 augustus 2002 @ 11:09:
Misschien raar, maar een Apple iBook of Powerbook G4, heeft alles wat je wil z'n beetje, inclusief airport mogelijkheid, firewire, USB, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Die apples zijn idd wel mooi, alleen is het gewoon lastig om als particulier software te krijgen.. naja, lastig...
iig niet in gangbare winkels in je buurt waarschijnlijk, en cdtjes die je ff leent enzo werken vaak niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Apple iBooks zijn ook toppi dingen. Die 16MB videokaart is meer dan afdoende. Er loopt ergens hier ook een draadje over, ff zoeken -wachtmuziek........-

Hebbes!
Als je mijn eerste bericht ff opzoekt, dan moet je daar maar lezen over Ibooks. O-)

Let wel, die 700 Mhz kan je dus niet vergelijken met een x86 (pc), Mhz zijn niet zaligmakend en aangezien dit een hele andere processor is (PPC ipv x86) is vergelijk bij voorbaat uitgesloten.
Neem maar van mij aan dat het hele fijne dingen zijn en dat ook de software die meegeleverd wordt en beschikbaar is dokioki is. Maar dus geen MS Windows en compitable software.

En DJSmiley, wakker worden, zelfs Dixons verkoopt tegenwoordig Mac _EN_ de bijbehorende software. CD-tjes lenen?, je bedoelt software? Die schaf je toch zeker wel netjes aan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lens
  • Laatst online: 08-10 12:47
Heeft iemand ervaring met een Asus L3800C?

Dit zijn laptops met goede eigenschappen (FireWire voor camera, USB, DVD-CDRW, 15", P4-mobile en Ati Mobility Radeon) en in verhouding lage prijs (2160), maar ik hoor er niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lens schreef op 06 augustus 2002 @ 21:29:
Heeft iemand ervaring met een Asus L3800C?

Dit zijn laptops met goede eigenschappen (FireWire voor camera, USB, DVD-CDRW, 15", P4-mobile en Ati Mobility Radeon) en in verhouding lage prijs (2160), maar ik hoor er niet veel over.
Ze zijn een paar jaar op dat gebied actief, maar er gaan nu meer winkels deze verkopen. E-mail me maar als je een prijsopgave wilt doen O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 23:03 . Reden: 'meer' vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

kimjansen

Nu ff niks...

iBooks en Toshiba's zijn de top. Mijn lijstje in volgorde van mijn goede ervaringen ermee

1. Toshiba of iBook
2. HP/IBM/Dell
3. Compaq
4. Fujitsu Siemens/Asus
5. Acer
6. Jewel enz enz
7. Aldi enz enz

Ga er vanuit dat vanaf de Acer het gedonder begint (Acer er niet/half bij), erg zware behuizingen/inbouw, goedkope en erg snel kapotgaande behuizingen, veel vermogen nodig, erg slechte schermen, enz. enz. .... Ik weet het, een Tos of iB (voor de MAC'ers) is duur maar als je er eenmaal 1 hebt gehad/in je handen hebt gehad/mee hebt gewerkt dan weet je "Ja, dit is de beste notebook die er is". Van de andere kant wat wil je uitgeven en wat wil ik er voor terughebben, met een Lidl geval kun je ook tevreden zijn maar het is gewoon een heel stuk minder in kwaliteit/service enz. Je kan van me aannemen dat je geen miskoop kan doen aan een Toshiba ze zijn de beste in die dingen(al jaren), alleen duur maarjah dan heb je echt wat.

[ Voor 0% gewijzigd door kimjansen op 07-08-2002 00:03 . Reden: paar merken erbij geploft ]

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kimjansen schreef op 07 augustus 2002 @ 00:02:

1. Toshiba of iBook
2. HP/IBM/Dell
3. Compaq
4. Fujitsu Siemens/Asus
5. Acer
6. Jewel enz enz
7. Aldi enz enz

Ga er vanuit dat vanaf de Acer het gedonder begint (Acer er niet/half bij), erg zware behuizingen/inbouw, goedkope en erg snel kapotgaande behuizingen, veel vermogen nodig, erg slechte schermen, enz. enz. ....
Nou, hier ben ik het toch niet mee eens. Toshiba/iBook bovenaan, daar kan ik wel inkomen, hoewel ik de 'waarde-voor-je-geld' wat tegen vindt vallen.
Met mijn Acertje heb ik (en hebben mijn collegea) tot nu toe geen enkel probleem gehad, terwijl ze echt zwaar worden misbruikt, lees ook mijn eerdere posts. Tussendoor heb ik even 2 Compaq modellen versleten, waarvan van V300 (dacht ik) 5 stuks in 1 1/2 maand [SIC] en ook nog even 3x een E500 (weet ik ook niet zeker, maar goed) in de 2 maanden daarna.
Nee, geen Compaq meer voor ondergetekende. Ook qua waarde voor je geld, ja ik weet het, een beetje krakkemikkig uitgedrukt, en gebruiksgemak, scoort de Acer meestal wel wat beter als de 3 plaatsen erboven.
En ben je ook de Sony Vaio's niet vergeten? Bijzonder begeerlijke, fijne en goede laptops. Doe mij maar zo een 16" TFT @ 1600x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:55:
[...]
En ben je ook de Sony Vaio's niet vergeten? Bijzonder begeerlijke, fijne en goede laptops. Doe mij maar zo een 16" TFT @ 1600x1200.
Zo groot is echt niet meer makkelijk mee te nemen. Ik vind de dell's met 15" al veels te groot. Maar volgens mij is zij niet van plan om het ding overal mee heen te slepen dus op zich is het leuk als je een groot budget hebt.

Ik zelf heb overgens ook een sony vaio, maar dan met een mobile athlon XP 1400+, ik heb ervoor gekozen omdat ik hem bijna alleen gebruik waar een stroombron is, de accu gaat namelijk niet erg lang mee (+/- 1.3 uur). En natuurlijk om de lage prijs i.t.t de intels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Toshiba!!!!......kan het niet vaak genoeg zeggen.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lens
  • Laatst online: 08-10 12:47
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf waarvoor je hem wilt gebruiken. Als je alleen maar mobiel gaat tekstverwerken kun je beter een laptop met Celeron en een 14 inch scherm nemen.
Als je een desktopvervanger wilt zit je eerder bij een P4-M met 16 inch scherm, zoals de Vaio GR(X)316/416.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die Fujitsu s6010 is echt wel een mooi ding. LAN/Bluetooth-Firewire/Modulair base,security password ......
Heeft iemand ervaring met een modulair base? Wat zijn de voordelen hiervan? Stand. zit meestal toch al een dvd-cdrwr. erin dus alleen voor een 2e HD zou het volgens mij wel handig zijn.
De site van Sony kan ik niet zien,off-line krijg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik ben zelf ook niet al te bekend met Bluetooth maar als je mobiel wilt internetten (achtertuin/woonkwamer) dan lijkt WiFi me misschien wel het beste.
Opzetten van zo'n AdHoc verbinding (verbinding tussen 2 WiFi adapters zonder een 'hub' ) is best prijzig, voor de laptop ist ongeveer 100 euro en voor de pc ietsjes meer omdat er daarvoor nog een speciale PC-kaart gekocht moet worden.
Dan zou je uitkomen op ongeveer 200 euro.
De prijzen van bleutooth en de toepassing dr van zijn voor mij ook een raadsel :)

Als je in de tuin wilt zitten en echt draadloos wilt internetten dan kan je maar beter een P3- of P4 Mobile nemen hiermee gaat je accu stuk langer mee en hoef je niet met een verlengsnoer vanuit de tuin naar het stopcontact te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee ik had vraagje ik weet nu wel dat dell laptops zown beetje wel de beste zijn maja ik vind ze zoow duur wat komt erna dell duss ene na beste laptop ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 00:46:
hee ik had vraagje ik weet nu wel dat dell laptops zown beetje wel de beste zijn maja ik vind ze zoow duur wat komt erna dell duss ene na beste laptop ?? :)
anders kijk je eens naar de datum...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 22:31
Dell duur???

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik zie nergens Samsung terugkomen, is dit ondergeschikt aan de genoemde merken?!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 00:46:
Als je de goedkoopste Inspirion koopt !VANDAAG! heb je een laptop voor 768$ (exclusief verzendingskosten natuurlijk) inclusief 256MB RAM upgrade gratis.

Ik wacht toch liever voor zo'n mediongeval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:58

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Euhm, jah, dit gaat helemaal nergens meer over.
Dit topic is al eeuwen oud, en de brak-nederlandse opmerking die dit topic omhoogschopte voegt ook niet veel toe :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.