Ik zou zelf nog helemaal niet voor een mobile P4 gaan, maar lekker voor een mobile P3 of (P3) celeron. Scheelt je een heleboel poen, terwijl hij echt meer dan voldoende rekenkracht zal hebben voor wat jij wil.
Ik sleep zelf al een jaar een Acer over de hele wereld en die bevalt mij prima. Zoek naar een laptop met 14,1" scherm, minimaal 256MB ram, 20GB HDD en dus een DVD/cd-writer. Denk er wel om dat een cd-writer de prijs wat omhoog stuwt.
Dit is eigenlijk een beestje wat prima voldoet, de
TravelMate 261XC , op 1 ding na, en dat is het ontbreken USB 2.0 of firewire. Een los firewire pcmcia kaartje kost van Belkin geloof ik iets van 120 Euro. Prima kaartje, heb ik ook.
Dit zijn de
specs .
Gaat in de praktijk lekker lang mee op de batterij, is lekker vlot, goed scherm en wordt niet warm. De behuizing is niet zo rocksolid als sommige Toshiba's, maar voor wat jij wil, meer dan afdoende. En nogmaals, ik sleep 'm niet heel erg zachtzinnig overal mee naar toe, en ik heb nog nergens last gehad.
Wat betreft het draadloos internetten moet je je wel realiseren dat je behalve een kaartje in je laptop ook een basisstation nodig hebt die je laptop van data voorziet. Dat is weer een heel ander verhaal wat eigenlijk los staat van je laptop, waar je eenvoudig een WiFi pcm kaartje in kan hangen.
Szo, ik hoop je zo van wat zinnige info te hebben voorzien.