msi k7t pro troubles

Pagina: 1
Acties:

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04
daag, ik heb een probleem, heb al gezocht via google en de search, maar kan het antwoord niet vinden.

ik heb de pc van een huisgenoot gemold,
maar ik weet alleen niet wat er kapot aan is.
als ik de pc aandoe, gebeurd er vrij weinig. het enige wat er gebeurt is dat de cpufan gaat draaien, de hdled en powerled gaan branden en verder niets.

dit mobo heeft echter wel diagnose lampjes.
alle vier de lampjes branden rood. big troubles natuurlijk.
het probleem, geen handleiding, msi site ligt half plat.
dus ik kan niet achter het probleem komen.

videokaart is niet het probleem, ik heb al een andere geprobeerd

is er misschien iemand die weet wat die ledcode betekent?
dus alle 4 de ledjes rood

ik denk zelf een dode cpu, maar ik zou niet weten hoe ik die gemold zou hebben

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Je PROC [ CPU ] is kapot dat zie ik hier in mijn MSI manual staan :7

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/571595

Ik heb het zelfde probleem gehad. Uitleg is dat de cpu kapot is of verkeerd geplaatst. Het is een AMD CPU. Waarschijnlijk zijn de hoekjes van je core afgebrokkeld. Dus nieuwe cpu halen, richtprijs 1 GHz 57 euro.

• job
maar hoe kan ik dat ding ooit gemold hebben??

de pc liep vast.
ik rebooten en toen kreeg ik dus die diagnose lampjes

zijn die cpu's dan zo brak, of die mobo's (nofi)

57 euro.. hmm. valt nog mee.
maar er zit volgens nog wel een langzamere cpu in

hoelang zit er eigenlijk garantie op die dingen?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
damster schreef op 13 augustus 2002 @ 21:59:
maar hoe kan ik dat ding ooit gemold hebben??

de pc liep vast.
ik rebooten en toen kreeg ik dus die diagnose lampjes

zijn die cpu's dan zo brak, of die mobo's (nofi)

57 euro.. hmm. valt nog mee.
maar er zit volgens nog wel een langzamere cpu in

hoelang zit er eigenlijk garantie op die dingen?
Als je core is afgebrokkeld, dan is je garantie weg. En langzamer dan 1 GHz verkopen ze bina niet meer. De 1 GHz gaat er al weer bijna uit.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
je mobo heeft waarschijnlijk last van de MSI k7t pro kwaal, zal zo ff wat links naar topics posten

• job
Emcee schreef op 13 augustus 2002 @ 22:02:
je mobo heeft waarschijnlijk last van de MSI k7t pro kwaal, zal zo ff wat links naar topics posten
toch wel raar, die huisgenoot heeft er nooit problemen meegehad

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat je mobo naar de klote is.
Gooi em in de container(of natuurlijk bij MSI door de ruit heen gooien >:) ) en koop een ECS K7S5A voor 70 euro

Verwijderd

bla bla bla bla altijd meteen die cpu!!!
Das denk ik in dit geval onzin.
Heb utzelfde probleem gehad het moederbord was gewoon ineens DOOD!!!!Ik was gta 3 aan het doen liep ineens vast,ik rebooten en 4 rode ledjes alleen de fans draaide.Ga er maar vanuit dat het je moederbord heb ook een msi-k7t pro gehad (is nog steeds weg,volgende week krijg ik een nieuwe).
Is garantie (3 jaar) dus jah opsturen ;)

• Emcee
lees deze topics maar eens:
topic1
[url] msi k7tpro (4 rode led's)[/url]
[url] [rml][ MSI] is mobo aan 't overlijden?[/rml][/url]
[url] probleem met pc[/url]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/434991

join the club zou ik zeggen

Edit: mm zou wel handig zijn als de topictitel ook bij de url's zou staan, hoe doe ik dat het eenvoudigst?

• job
eling
bla bla bla bla altijd meteen die cpu!!!
Das denk ik in dit geval onzin.
Heb utzelfde probleem gehad het moederbord was gewoon ineens DOOD!!!!Ik was gta 3 aan het doen liep ineens vast,ik rebooten en 4 rode ledjes alleen de fans draaide.Ga er maar vanuit dat het je moederbord heb ook een msi-k7t pro gehad (is nog steeds weg,volgende week krijg ik een nieuwe).
Is garantie (3 jaar) dus jah opsturen ;)
hmm zou minder zijn. ze heeft hem opzich wel nodig,
misschien dat ik nog wat kan lenen.
zal ze wel lezen, maar het komt er waarschijnlijk op neer dat het mobo opgestuurd moet worden. of morgen nog maar even van alles proberen.

andere huisgenoot handelt in computers, misschien dat hij nog wat onderdelen heeft liggen.

• Emcee
nu weet je tenminste waar hoogst waarschijnlijk het probleem zit met jouw pc, voordat je net als ik een andere cpu koopt en dan dezelfde problemen blijft houden

• job
Emcee schreef op 13 augustus 2002 @ 22:21:
nu weet je tenminste waar hoogst waarschijnlijk het probleem zit met jouw pc, voordat je net als ik een andere cpu koopt en dan dezelfde problemen blijft houden
ja, dankje.
andere huisgenoot van mij die handelt in computers, hij heeft hem ook inelkaar gezet, die heeft vast nog wel wat onderdelen om het een en het ander te testen.
hopen dat hij dr tijd voor heeft. ik namelijk niet.

• job
hmm, update..

vind hier nou net wat witte stukjes in die pc kast? misschien toch een afgebrokkelde core?
wat voor kleur heeft die core? zwart toch??

raar als het toch de cpu is. zou die dan spontaan uitelkaar gevallen zijn?

nouja, test het morgen allemaal wel

Verwijderd

De core heeft nomaal gezien een zilvere kleur. Dit is wel zonder eenige smurrie van een of andere koelpasta. Dus ik denk dat de combo mamaplank en cpu overleden zijn.
Als je cpu dood is krijg je zondermeer niets meer op je scherm getoverd.
En de vier rode ledjes betekend dat je proc dood is (net ff mn handleiding dr bij gehaald).
Gecondoleert met je verlies :(

edit:

Even iets vergeten: Mn eerste mamaplank was een K7T ultra. bios of chipset overleden, welke weet ik niet maar hij is dood. bij t booten kreeg ik ook alleen maar rode leds. Plank terug gebracht. Heb een nieuwe moeten kopen. Ik had mijn mobe ge-OC-d |:(

Verwijderd

damster schreef op 13 augustus 2002 @ 21:51:
ik heb de pc van een huisgenoot gemold,
maar ik weet alleen niet wat er kapot aan is.
als ik de pc aandoe, gebeurd er vrij weinig. het enige wat er gebeurt is dat de cpufan gaat draaien, de hdled en powerled gaan branden en verder niets.

ik denk zelf een dode cpu, maar ik zou niet weten hoe ik die gemold zou hebben
Uit deze omschrijving haal ik niet echt wat je gedaan hebt? Heb je de kast open gehad? Heb je fans geplaatst? De proc eruit gehaald?? Alles goed aangesloten bij het dichtmaken etc???

Iets meer info zou handig zijn denk ik :?

• job
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 23:45:
[...]

Uit deze omschrijving haal ik niet echt wat je gedaan hebt? Heb je de kast open gehad? Heb je fans geplaatst? De proc eruit gehaald?? Alles goed aangesloten bij het dichtmaken etc???

Iets meer info zou handig zijn denk ik :?
nee, ik heb dr echt helemaal niets mee gedaan.
windows xp liep vast. die compatabiliteitsmodus werkt blijkbaar niet echt goed. :/
pc rebooten. nouja, rebooten kon niet. zat geen reset knop op de kast.
dus powerknop 5 sec vast. pc uit. pc opstarten en toen deed hij niets.
ik heb hem dus niet open gehad.

maar ik ga morgen bij een goede vriend van mij langs, die heeft thuis 5 pc's staan, dus ook wel wat onderdelen om te testen. denk dat na het lezen van alle links over msi k7t mobo's dat het mobo gewoon kapot is. wat je gewoon vind natuurlijk

Verwijderd

Nou ja, mobo kapot zou kunnen natuurlijk, blijkbaar heeft die K7t niet echt een goede naam op dit gebied. Ik ben zelf ook niet altijd even tevreden over m'n 266a pro2, het heeft in ieder geval nogal wat moeite en bios flashes gekost om de zaak enigzins stabiel te krijgen.

Ik vind het overigens zeker niet normaal dat een mobo het op deze manier begeeft, je moet m.i. dan ook gewoon een beroep op de fabrieksgarantie kunnen doen.

Verwijderd

Ik vind het overigens zeker niet normaal dat een mobo het op deze manier begeeft, je moet m.i. dan ook gewoon een beroep op de fabrieksgarantie kunnen doen.
Yep of je moet natuurlijk je mamaplank in de shop om de hoek zijn gaan halen. Die mensen weten dus nie altijd waarover ze t hebben.
Doei garantie in mijn geval :(
Met de "lite" versie van die plank had ik helemaal geen moeite.
De bios flash werkte direkt, wel geen oc mogelijkheden.
Heb ik in de pc van mn vader gezet nu. Ben zeer tevreden over mn kt3 ultra.
Heb wel nog nie de bios geflashd.
Pagina: 1