Toon posts:

[MSI k7t pro2-a] PC boot niet meer, geen piep

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Zojuist ff een 30 minuutjes Unreal gespeeld, ik krijg een error, tijdens et gamen ( BSOD in win2k )... Ik herstart, geen beeld, geen piepjes, geen doorladen van het extended memory, helemaal nada.

Ik heb de computer ontleed, en helemaal alles eruit getrokken, alle input appz alle output appz en alle PCI kaarten die erin zaten.

En ik zet em aan, en tada helemaal niks. Geen bios, geen piep etc.

Er hangt nu alleen nog een Duron 800 met een super Orb aan, en een voeding... maar nikkes nada, heb me mem modules er ook al uitgehaald. Niks..... :( :(

Ik heb 4 rooie lampjes, op me MSI mobo, en dat staat voor System power On... meer niet.

Wat in godesnaam is er aan et handje :? :? :? |:(

HELP!!! :(

Verwijderd

weetje dat ik precies hetzelfde heb met mij duron 700 en msi k7t pro, maar na een tijdje doet ie het gewoon weer ... vreemde shit hoor... maarja is maar pc van mn zusje :-P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 14:38 schreef Master187 het volgende:
weetje dat ik precies hetzelfde heb met mij duron 700 en msi k7t pro, maar na een tijdje doet ie het gewoon weer ... vreemde shit hoor... maarja is maar pc van mn zusje :-P
Na het doen van wat :?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als alleen je processor erin zit en er piept niets dan gok ik dat je moederbord R.I.P. is :{ Heb je je BIOS al gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Raar, nu heb ik geen r rooie lampies, nu heb ik rood - groen - rood - rood ...

Meaning, keyboard controller error ( t-board hangt er ook niet in dus das logisch ) ...

Maar dit is gvd wel zo heerlijk uit het niets !!! :( :(

IK heb deze bak gewoon nodig, en dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt !!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 14:43 schreef Pollewob het volgende:
Als alleen je processor erin zit en er piept niets dan gok ik dat je moederbord R.I.P. is :{ Heb je een BIOS reset al gedaan?
Ja bios is resetted, ja maar me mobo aan gort dat gaat toch nergens over :? :?

Ik bedoel, BSOD na gamen, ff een reset en niks doet et meer, nou dat vind ik een beetje wazig, vind u niet?

Verwijderd

na het intensief gebruiken van de computer vaak voor verscheidene dagen achter elkaar, en altyd harddisk gebruik (downloaden) slaat ie vaak opeens vast, ik denk dat het te maken heeft met TE intensief gebruik...maar toch vind ik t vreemd, want dit is pas sinds 3 maanden.. overigens heb ik windows xp erop gezet en zit er een maxtor 15.4 gb 7200 rpm hd in, en een tnt2 pci met video out video kaart . en 192mb sdram

• Pollewob
  • Niet online
Het is zeker wazig ja.. maar hardware kan op de meest vreemde momenten kapot gaan :( Het zou natuurlijk ook een voedingsprobleem kunnen zijn. Heb je niet even een andere voeding om mee te testen?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 14:45 schreef Master187 het volgende:
ik denk dat het te maken heeft met TE intensief gebruik...
Onzin.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 14:45 schreef Master187 het volgende:
na het intensief gebruiken van de computer vaak voor verscheidene dagen achter elkaar, en altyd harddisk gebruik (downloaden) slaat ie vaak opeens vast, ik denk dat het te maken heeft met TE intensief gebruik...maar toch vind ik t vreemd, want dit is pas sinds 3 maanden.. overigens heb ik windows xp erop gezet en zit er een maxtor 15.4 gb 7200 rpm hd in, en een tnt2 pci met video out video kaart .
Ja das leuk, maar er hangt zelfs geen harddisk meer aan... dus das zo wazig, ik moet toegeven dat de hd errrug heet was en niet echt relaxed was om aan te raken toen ik em uit mijn systeem trok...

Maar goed nu ik dat ding ontkoppelt heb, en zelfs al mijn IDE kabels eruit getrokken heb krijg ik gewoon 0.0 melding... en das wazig!!

Ik ga iig niet mijn CPU eruit trekken, gtezien et feit dat de core al aan gort lag, en ten tweede omdat ik geen arctic silver, of andere cooler paste heb liggen, met als gevolg dat ik em dan niet meer terug kan stoppen... dus das echt een laatste optie!! :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 14:47 schreef Pollewob het volgende:
Het is zeker wazig ja.. maar hardware kan op de meest vreemde momenten kapot gaan :( Het zou natuurlijk ook een voedingsprobleem kunnen zijn. Heb je niet even een andere voeding om mee te testen?
Ja die heb ik wel,
maar ik bedoel, de fans gaan draaien, dat was ik vergeten te melden... Hij gaat dus wel aan, alleen krijg ik geen Beeps..!

Is het vervangen van de PSU dan wel nodig?

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 14:47 schreef warp het volgende:

[..]

Onzin.
als het altyd gebeurt als hij intensief gebruikt word, is het dan geen logische verklaring dat t daar aan ligt...

[off-topic]
iig vind ik het vrij fatsoenlijk als je replyed met zinnen langer dan een woord en er dan ook een onderbouwing voor geeft
[/off-topic]

• Pollewob
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 14:49 schreef drLiter het volgende:
Is het vervangen van de PSU dan wel nodig?
Je kan het altijd even proberen om uit te sluiten dat het aan je psu ligt :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

Brazza

Byte me!

En een bios reset al geprobeerd?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 14:50 schreef Master187 het volgende:

als het altyd gebeurt als hij intensief gebruikt word, is het dan geen logische verklaring dat t daar aan ligt...
Dan zou ik eerder denken aan brakke hardware (voeding, geheugen, etc.) of brakke drivers of gewoon een brakke installatie (_goed_ installeren is ook een vak apart).
[off-topic]
iig vind ik het vrij fatsoenlijk als je replyed met zinnen langer dan een woord en er dan ook een onderbouwing voor geeft
[/off-topic]
Waarom? Wat jij zei is gewoon onzin. Meer kon ik er in dit geval niet van maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 14:52 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Je kan het altijd even proberen om uit te sluiten dat het aan je psu ligt :)
Vervangen, zelfde probleem....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 14:55 schreef Brazza het volgende:
En een bios reset al geprobeerd?
Nogmaals: ja :(

• Pollewob
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 14:58 schreef drLiter het volgende:
Vervangen, zelfde probleem....
Dan zou ik het probleem toch echt bij je moederbord zoeken..

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

je Duron 800 misschien te ver overgeclocked, en issie daardoor overleden?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op zondag 10 maart 2002 14:59 schreef drLiter het volgende:

[..]

Nogmaals: ja :(
batterij ook los gehaald wil soms ook wel eens helpen

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 15:08 schreef firoz het volgende:

[..]

batterij ook los gehaald wil soms ook wel eens helpen
AL gedaan, ook niet geholpen...
Op zondag 10 maart 2002 15:08 schreef dadj het volgende:
je Duron 800 misschien te ver overgeclocked, en issie daardoor overleden?
Is al een tijdje niet meer oC'ed... ivm stabiele pC nodig...
ook geen voedingsmod , niks... en daarbij, als CPU dood is, moet je piepies horen, en die hoor ik niet... alleen fans |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 15:06 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Dan zou ik het probleem toch echt bij je moederbord zoeken..
In de zin van kapot??

net ff bonnetjes opgezocht, 25 januari 2001.... was nog garantie!!
das dus ruim een maandje geleden... man man man , et zit niet mee ook !!!!!:r

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op zondag 10 maart 2002 15:20 schreef drLiter het volgende:

[..]

In de zin van kapot??

net ff bonnetjes opgezocht, 25 januari 2001.... was nog garantie!!
das dus ruim een maandje geleden... man man man , et zit niet mee ook !!!!!:r
Ik denk dat je best een aanspraak kan maken op de garantie hoor, 14 maanden is wel een erg korte levensduur voor een mobo...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 15:36 schreef smokalot het volgende:

[..]

Ik denk dat je best een aanspraak kan maken op de garantie hoor, 14 maanden is wel een erg korte levensduur voor een mobo...
vertel?

Verwijderd

Je moederbord is gewoon kaduk. 'k heb het zelfde meegemaakt. Waarschijnlijk BIOS probleem. ClearCMOS gedaan zonder de spanning van je PC te halen?
Je heb drie jaar garantie op een MSI plank! Raadpleeg www.msi-computer.nl maar eens.

Edit: http://www.msi-computer.nl/support/garantie/garantie.html

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 15:41 schreef klausewitz het volgende:
Je moederbord is gewoon kaduk. 'k heb het zelfde meegemaakt. Waarschijnlijk BIOS probleem. ClearCMOS gedaan zonder de spanning van je PC te halen?
Je heb drie jaar garantie op een MSI plank! Raadpleeg www.msi-computer.nl maar eens.

Juist, maar dan moet ik dus direct contact opzoeken met de MSI dealer in nederland? Ik kan dus niet naar Mycom hobbelen met dit bord?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

--> PMG :?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het weer een geheugenprobleem, ik heb ff in het boekje gekeken.... rood - groen - rood - rood
staat voor invalid mem ding, of niet goed configured...

Nou das lekker, heb net 6 versgillende mem modules erin gedouwd, en allemaal zelfde error...

lijkt me sterk dat al die dimmetjes aan puin lagen ...

Naja goed, dan gaan we morgen maar weer naar mycom gvd :(

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als je mobo zelf dood is, zijn die ledjes niet te vertrouwen. Daar moet je niet teveel op letten...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• tweakduke
  • Laatst online: 11:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op zondag 10 maart 2002 14:48 schreef drLiter het volgende:

[..]

Ja das leuk, maar er hangt zelfs geen harddisk meer aan... dus das zo wazig, ik moet toegeven dat de hd errrug heet was en niet echt relaxed was om aan te raken toen ik em uit mijn systeem trok...

Maar goed nu ik dat ding ontkoppelt heb, en zelfs al mijn IDE kabels eruit getrokken heb krijg ik gewoon 0.0 melding... en das wazig!!

Ik ga iig niet mijn CPU eruit trekken, gtezien et feit dat de core al aan gort lag, en ten tweede omdat ik geen arctic silver, of andere cooler paste heb liggen, met als gevolg dat ik em dan niet meer terug kan stoppen... dus das echt een laatste optie!! :( :( :(
hehe
als die al wat afgebrokkelt was
kan die als die erg heet is of cooler verschuift wat verder afbrokkelen en in 1 keer foutmelding en doei cpu
doh!

Tweakers Discord

Verwijderd

Nee, staat er toch? Je moet gewoon naar de winkel die je het moederbord heeft verkocht. Jouw leverancier krijgt 3 jaar garantie. Gewoon de tekst even uitprinten. Als je leverancier moeilijk doet kan je hem dat tekstje onder de neus leggen. Als je leverancier pleite is mag je contact opnemen met Mycom....

Een werkend moederbord zonder videokaart geeft piepjes!
Als je geen piepjes hoort is er dus iets kaduk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 16:04 schreef tweakduke het volgende:

[..]

hehe
als die al wat afgebrokkelt was
kan die als die erg heet is of cooler verschuift wat verder afbrokkelen en in 1 keer foutmelding en doei cpu
doh!
Ja maar dan gaat er toch wel iets piepen????

Verwijderd

heb het zelfde gehad met dit mobo, is een bios probleem.
(ondanks dat het lijkt op een geheugen fout!!).
Heb mijn mobo terug gestuurd, en na een een hotflash en een BIOS update, draait ie weer als een speer

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 16:13 schreef Irrwisch het volgende:
heb het zelfde gehad met dit mobo, is een bios probleem.
(ondanks dat het lijkt op een geheugen fout!!).
Heb mijn mobo terug gestuurd, en na een een hotflash en een BIOS update, draait ie weer als een speer
Juist, dus ff mobo in zakkie doen, en doen in oude doosie waar ie uit kwam,naar mycom, en taada.... dat moet dus werken....

Nice.... Naja gezien et feit dat meerdere mensen hier last van hebben gehad lijkt et me logisch dat et idd aan het mobo ligt... nou dan gaan we maar blij morgen dit ding terug brengen.

Ik heb de bonnetjes ook nog, dus in die moet et wel lukken, tis alleen dat ik em niet echt kan missen :-\

Hoelang was jij em precies kwijt?

Verwijderd

Topicstarter
Ook maar ff support@mycom.nl gemailed:
Hallo,

25 januari 2001 heb ik bij mycom amsterdam op de Kinkerstraat een MSI K7t pro 2-a gekocht met een duron 800 + superorb ( ik heb de aankoop bonnen nog ).

Nu een jaar fijn opgewerkt, tot vanmiddag. ik kreeg een BSOD na het spelen van unreal. Na restart springt mijn monitor op standby, en gebeurt er niks meer.

Ik druk nog een keer op reset, en ik krijg geen piepjes te horen niks, ook hoor ik het doorladen van het geheugen niet, laat staan het processen van me bios. Ik heb alle input en output connecties eruit gehaald, me HDD, FDD en CDD losgehaald. IDE kabels eruit getrokken, geheugen eruit, GPU eruit, en alle andere PCI kaarten. Ik reset weer, wederom niks. Geen bios, geen geheugen wordt geladen.

Daarna ook maar de geheugen dimmen eruit gehaald, en geprobeert te restarten met alleen een CPU + koeling. Niks.

Ik heb de PSU vervangen door een andere 235 W, wederom etzelfde verhaal. Mobo geeft aan: rood- groen - rood -rood, wat wijst op een geheugen probleem. Heb 6 dimmetjes gewisseld, allemaal zelfde resultaat.

Conclusie: Mobo is kapot... Wat nu? Ik heb doos nog + spullen. + de bonnetjes van Mycom. Wat moet ik precies zeggen bij de mycom? Heb ik nog garantie? Volgens de site van: http://www.msi-computer.nl/support/garantie/garantie.html

Kijk ook op tweakers, voor het bespreken van me probleem:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/434991/1?limit=25.

Wachtend op een reactie,

M.

Verwijderd

CPU is dood. Wedden!?!

• smokalot

smokalot

titel onder

Op zondag 10 maart 2002 16:58 schreef drLiter het volgende:
Ook maar ff support@mycom.nl gemailed:
[..]
Dikke kans dat het je moederbord is, maar lijkt me toch ook niet onmogelijk dat het je processor is...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:09 schreef smokalot het volgende:

[..]

Dikke kans dat het je moederbord is, maar lijkt me toch ook niet onmogelijk dat het je processor is...
Op zondag 10 maart 2002 17:09 schreef Jamez_Joint het volgende:
CPU is dood. Wedden!?!
Juist, CPU dus mogelijk ook, maar ik vind et onzinnig, als ie dan geen melding daarvan geeft :?

Ik bedoel een klein piepje kan er dan toch wel vanaf? :Z

Wat moet ik nou doen dan? comp maar ff laten 'ontladen' en later nog es proberen? of CPU eruit, en maximaal gaan fratsen?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij mij op t werk hebben we ook een hele serie van die mobo's. Een stuk of 3 hadden hetzelfde probleem als ik hierboven lees. als je 3x de stroom erop zet en er afhaalt dan boot ie de 3e keer dus wel |:( Klinkt errug vaag maar dat was de enige manier om die pc's te laten booten. De eerste 2x gebeurde er niets, ook geen scherm dat aanfloept, de fans draaiden allemaal wel..
De enig oplossing is om het mobo te vervangen door een andere serie van MSI. Degene die er nu inzitten werken wel normaal... Succes

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• smokalot

smokalot

titel onder

Op zondag 10 maart 2002 17:30 schreef arjants het volgende:
Bij mij op t werk hebben we ook een hele serie van die mobo's. Een stuk of 3 hadden hetzelfde probleem als ik hierboven lees. als je 3x de stroom erop zet en er afhaalt dan boot ie de 3e keer dus wel |:( Klinkt errug vaag maar dat was de enige manier om die pc's te laten booten. De eerste 2x gebeurde er niets, ook geen scherm dat aanfloept, de fans draaiden allemaal wel..
De enig oplossing is om het mobo te vervangen door een andere serie van MSI. Degene die er nu inzitten werken wel normaal... Succes
Ik heb dit mobo ook lange tijd gehad, en heeft bij mij nooit dit soort gekke dingen gedaan hoor.

Maar alle condensatoren leeg laten lopen door de strom er af te halen en op de powerknop te drukken zou best kunnen werken...

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 17:23 schreef drLiter het volgende:

[..]

[..]

Juist, CPU dus mogelijk ook, maar ik vind et onzinnig, als ie dan geen melding daarvan geeft :?

Wat moet ik nou doen dan? comp maar ff laten 'ontladen' en later nog es proberen? of CPU eruit, en maximaal gaan fratsen?
Hoho, het hoeft helemaal niet zo te zijn dat als de CPU kapot is het mobo een piepje hoort te geven. Ik heb hier wel eens een kapotte AMD K6/2 gehad op een P5A-AT plankje die het ook vertikte om te werken, teminste, hij klapte er na 30min. uit en ik kreeg 'm niet meer werkend. Het mobo gaf geen enkele kick dat het aan de CPU lag :X.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:49 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Hoho, het hoeft helemaal niet zo te zijn dat als de CPU kapot is het mobo een piepje hoort te geven. Ik heb hier wel eens een kapotte AMD K6/2 gehad op een P5A-AT plankje die het ook vertikte om te werken, teminste, hij klapte er na 30min. uit en ik kreeg 'm niet meer werkend. Het mobo gaf geen enkele kick dat het aan de CPU lag :X.
kan iemand anders uitsluitsel geven of dit ook et geval is met mijn mobo?
Op zondag 10 maart 2002 17:38 schreef smokalot het volgende:

[..]

Ik heb dit mobo ook lange tijd gehad, en heeft bij mij nooit dit soort gekke dingen gedaan hoor.

Maar alle condensatoren leeg laten lopen door de strom er af te halen en op de powerknop te drukken zou best kunnen werken...
Zojuist, gedaan mocht niet helpen ... :'(
Op zondag 10 maart 2002 17:30 schreef arjants het volgende:
Zojuist gedaan, maar ook dit hielp niet. Moet ik wel eerlijk zijn dat ik et niet helemaal snap met 3 x erin en eruit duwen?

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 18:01 schreef drLiter het volgende:

[..]

kan iemand anders uitsluitsel geven of dit ook et geval is met mijn mobo?
[..]
Sjah, of het zo geval is met jou mobo kan ik met de informatie die ik heb van dit geval niet zeggen. Ik was er zelf achtergekomen bij dat AMDtje door er een andere processor op te zetten en te kijken of hij dan wel werkte. Dat zou jij ook kunnen doen maar een test-processor regelen dat is weer een heel ander verhaal :o :X.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 18:22 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Sjah, of het zo geval is met jou mobo kan ik met de informatie die ik heb van dit geval niet zeggen. Ik was er zelf achtergekomen bij dat AMDtje door er een andere processor op te zetten en te kijken of hij dan wel werkte. Dat zou jij ook kunnen doen maar een test-processor regelen dat is weer een heel ander verhaal :o :X.
Juist idd, die heb ik dus niet liggen zeg maar...

Als ik de CPU ervanaf trek, dan zou ik wel een geluidje moeten horen dus? Hoor ik wel geluid als CPU eraf ligt, dan is het dus de CPU.... gebeurt etzelfde ook zonder CPU, dan is et et mobo...

zoiets?

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:23 schreef drLiter het volgende:

[..]

[..]

Twijfel niet; is gegarandeerd je BIOS wat gecrashed is.
Had precies de zelfde fout meldingen dmv LED's op mobo,
kreeg hem na 3 dagen alweer terug.

mzzl

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:38 schreef smokalot het volgende:

[..]

Dit mobo geeft met zijn standaard BIOS settings EN een bepaalde geheugen combinatie problemen.

mzzl

• marsian
  • Laatst online: 13-08 21:06
He, das toevallig! ik heb zelfde cpu en mobo combinatie en had 2 weken geleden hetzelfde probleem. Niks deed het, gewoon zwartbeeld. Kreeg elke keer andere combinatie van lampjes die lukraak groen-rood stonden. Ene keer geheugen, dan weer toetsenbord, enz.

Heb alles er ffkes uitgehaald, andere grafische kaart erin, geheugen van plek verruild, en opeens deed ie het weer!! Laat je compu ffkes uitstaan en haal ook de SPANNING ERAF! Probeer het na een uurtje nog eens! Zorg gelijk ffkes dat je de boel stof vrij maakt, heb ik ook gedaan en bij mij deed ie het weer!]

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Juist, 3 daagies is wel te overzien natuurlijk!

Maar goed, de een heb mzl de ander natuurlijk niet... maar ik wacht nog wel ff het antwoord af van de helpdesk van Mycom, en dan morgen maar ff naar de kinkerstraat hobbelen...

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 19:34 schreef marsian het volgende:
He, das toevallig! ik heb zelfde cpu en mobo combinatie en had 2 weken geleden hetzelfde probleem. Niks deed het, gewoon zwartbeeld. Kreeg elke keer andere combinatie van lampjes die lukraak groen-rood stonden. Ene keer geheugen, dan weer toetsenbord, enz.

Heb alles er ffkes uitgehaald, andere grafische kaart erin, geheugen van plek verruild, en opeens deed ie het weer!! Laat je compu ffkes uitstaan en haal ook de SPANNING ERAF! Probeer het na een uurtje nog eens! Zorg gelijk ffkes dat je de boel stof vrij maakt, heb ik ook gedaan en bij mij deed ie het weer!]

succes!
Het gaat hier om een probleem met het BIOS en de geheugen module, het geheugen bij dit mobo werkt (ondanks andere berichten)dus niet in andere slots, dan slot 1, of een combinatie van slot 1 en andere.

mzzl

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 15:41 schreef klausewitz het volgende:

wat is er toch aan de hand met msi borden dit is in 5 dagen tijd al de 4 de msi bord dat het begeeft ik heb een msi k 7 t pro met ddr moet ik ook vrezen voor het leven van mijn goede mb :'(

• marsian
Op zondag 10 maart 2002 20:01 schreef Irrwisch het volgende:

[..]

Het gaat hier om een probleem met het BIOS en de geheugen module, het geheugen bij dit mobo werkt (ondanks andere berichten)dus niet in andere slots, dan slot 1, of een combinatie van slot 1 en andere.

mzzl
Hoe weet je zo zeker dat het aan de bios en het geheugen ligt?? was bij mij het probleem niet hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb nog geen mailtje mogen ontvangen.... trage rakkkers @ die helpdesk mail :Z

Net maar weer ff getest om te booten, lukte niet... zoals velen wel voorspelden :-\.

Dis toch ook klote ook, een mobo dat kapot is... :(

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik dnek dat ik ook zo'n bietje 't zelfde probleem heb hiero.. :( Ik heb een Asus A7V-266E en een AMD-XP 1600+ (niet overklokt) Ik was XP aan 't installeren, en tijdens een reboot nokte hij ermee.. Helemaal niks.. Alles eruit gehaald, maar 't mobo komt ook niet in BIOS, helemaal dood. De CPU-fan's draait wel enzo, en het "aan" lampje doet t ook, maar verder niks, mijn proc werd zo'n 50 graden en draaide al 3 mnd goed.. 't lijkt mij dat ook mijn mobo 't begeven heeft. demmit..!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 10:37 schreef Mr.Redboost het volgende:
Ik dnek dat ik ook zo'n bietje 't zelfde probleem heb hiero.. :( Ik heb een Asus A7V-266E en een AMD-XP 1600+ (niet overklokt) Ik was XP aan 't installeren, en tijdens een reboot nokte hij ermee.. Helemaal niks.. Alles eruit gehaald, maar 't mobo komt ook niet in BIOS, helemaal dood. De CPU-fan's draait wel enzo, en het "aan" lampje doet t ook, maar verder niks, mijn proc werd zo'n 50 graden en draaide al 3 mnd goed.. 't lijkt mij dat ook mijn mobo 't begeven heeft. demmit..!!!
Wel grappig in "jouw" thread is het vermoeden dat de CPU fucked is... en in deze thread, denkt men aan het mobo...

lekker dit :-\

• smokalot

smokalot

titel onder

Op maandag 11 maart 2002 10:43 schreef drLiter het volgende:

[..]

Wel grappig in "jouw" thread is het vermoeden dat de CPU fucked is... en in deze thread, denkt men aan het mobo...

lekker dit :-\
regel ff een test-proc.

Waar woon je? (ik heb er dus wel eentje liggen). Zet anders gewoon een advertentie bij vraag en aanbod, er woont vast wel iemand bij jou in de buurt met een reserve-proc...

Verwijderd

Topicstarter
ZOjuist CPU eraf getrokken. Kan iemand bevestigen dat een MSI k7t pro 2-a piept als er enkel een voeding aanhangt.

Dus dat ie piept omdat er geen CPU in zit, of geen geheugen etc ??

Want ik hoor dus niks,
alleen de fan die ik nog heb aangesloten gaat aan... meer niet :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 11:30 schreef smokalot het volgende:

[..]

regel ff een test-proc.

Waar woon je? (ik heb er dus wel eentje liggen). Zet anders gewoon een advertentie bij vraag en aanbod, er woont vast wel iemand bij jou in de buurt met een reserve-proc...
Amsterdam lees info ;)

Verwijderd

Topicstarter
ff contact gehad met mycom helpdesk:

oorspronkelijke mail:
Hallo,

25 januari 2001 heb ik bij mycom amsterdam op de Kinkerstraat een MSI K7t pro 2-a gekocht met een duron 800 + superorb ( ik heb de aankoop bonnen nog ).

Nu een jaar fijn opgewerkt, tot vanmiddag. ik kreeg een BSOD na het spelen van unreal. Na restart springt mijn monitor op standby, en gebeurt er niks meer.

Ik druk nog een keer op reset, en ik krijg geen piepjes te horen niks, ook hoor ik het doorladen van het geheugen niet, laat staan het processen van me bios. Ik heb alle input en output connecties eruit gehaald, me HDD, FDD en CDD losgehaald. IDE kabels eruit getrokken, geheugen eruit, GPU eruit, en alle andere PCI kaarten. Ik reset weer, wederom niks. Geen bios, geen geheugen wordt geladen.

Daarna ook maar de geheugen dimmen eruit gehaald, en geprobeert te restarten met alleen een CPU + koeling. Niks.

Ik heb de PSU vervangen door een andere 235 W, wederom etzelfde verhaal. Mobo geeft aan: rood- groen - rood -rood, wat wijst op een geheugen probleem. Heb 6 dimmetjes gewisseld, allemaal zelfde resultaat.

Conclusie: Mobo is kapot... Wat nu? Ik heb doos nog + spullen. + de bonnetjes van Mycom. Wat moet ik precies zeggen bij de mycom? Heb ik nog garantie? Volgens de site van: http://www.msi-computer.nl/support/garantie/garantie.html

Kijk ook op tweakers, voor het bespreken van me probleem:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/434991/1?limit=25.

Wachtend op een reactie,
Reactie van de helpdesk
Geachte heer,

U zou het systeem kunnen laten testen in een van onze winkels. Daar kan gekeken worden waar het probleem vandaan komt. U heeft een jaar garantie op alle onderdelen.

Hopelijk hebben wij u hiermee voldoende geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet,

Peter de Swart
MyCom NEDERLAND B.V.
MyCom Service Centre

e-mail : service@mycom.nl
Reactie Kinkerstraat op zelfde mail:
Goeiedag M.J.
U Heeft 1 jaar MyCom Garantie behalve als u 2 jaar garantie heeft bijgekocht maar dat kunt u op u bon zien.
Uiteraard kunnen wij het Mainboard voor u testen of wij hetzelfde probleem ervaren als u .
Het kan zijn dat u MSI fabriekgarantie langer is dan de 1 jaar MyCom garantie u zult dan kontakt moeten opnemen met msi voor de te nemem stappen.
Met vriendelijke groet R.M. van Velthuysen MyCom Kinkerstraat
Waarop IK maar weer replyed heb:
Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie. Als ik mijn moederboard zonder CPU vanmiddag met bon even meeneem naar jullie toe, kunnen jullie em dan kosteloos controleren of hij daadwerkelijk kapot is?

Zojuist heb ik de CPU er ook vanaf gehaald, en wederom geen piep niks... Dus lijkt mij dat het moederboard kapot is.

Als jullie dit bevestigen dan neem ik wel contact met MSI op.

Is het dus mogelijk dat ik vanmiddag even langskom?
We wachten af ...

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk is dat mogelijk en uiteraard is dit kosteloos
Met vriendelijke groet R.M. van Velthuysen MyCom Kinkerstraat
Nou dan hobbelen we maar naar de mycom ;)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 20:20 schreef marsian het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat het aan de bios en het geheugen ligt?? was bij mij het probleem niet hoor!
Welke BIOS versie enwat voor geheugen gebruik je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nou vorige week, 2 dagen na de posting dat me computer kapot was, ben ik naar de mycom geweest.

Daar hebben ze het complete mobo nagekeken, en ik kreeg em terug MET cpu met et bericht, dat er niks aan de hand was.

Ik kwam thuis met het mobo en idd, er was niks aan de hand. Ineens piepte hij weer, en starte het hele boeltje op.

Nu zijn we dus enkele dagen verder, en guess what.

NU WEER HETZELFDE PROBLEEM GVD!!!! GVD GVD !!! :(

Ik zit dus nu met een bak, die weer niks nada doet. en ik ga niet weer naar de Mycom met dezelfde boodschap ... dis werkelijk ongelofelijk klote.... Ik moet voor me school gewoon die bak gebruiken om af te studeren, en nu zit ik alweer met hetzelfde klote probleem.

Ik ben echt ten einde raad, et mobo aansluiten op een andere computer zorgt er waarschijnlijk voor dat de statische electriciteit weg is? Ik heb geen idee...

Ik heb wel sterk et vermoeden als ik weer naar de mycom ga, etzelfde ritueel doorloop, dat ie dan wel weer werkt :? :?

Hoe kan ik deze procedure zelf doorlopen, zodat ie et wel weer doet?

HELP ME!

Verwijderd

Topicstarter
Bedenk me net dat de vorige keer dat ie vastliep et ook was op Tactical Ops... tijdens Tactical Ops....

Nu dus tweede keer, zelfde verhaal..... :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou morgen komt nettenbouw hier langs om de boel hier te komen doormeten. Alles stopcontacten en verder alles wat eraan gerelateerd is.

Alles leuk en wel, maar komt er wel op neer, dat ik dus een computer heb die niet verder komt als frame 1 in het opstart proces: draaiende fans.

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij doet et weer!!!!!!!!!

Hoe?

Op et MSI forum las ik dat veeeeeeeeeeeeel mensen last hebben met dit mobo, en er was 1 gast, die gaf als advies, wat hij altijd deed;
Trek je CPU uit je mobo, laat em 3 minuten draaien zonder CPU, daarna alles weer aansluiten CPU erin, en hoppakee daar gaat ie weer.
Gek maar waar, dit werkte dus.... Waarom weet ik niet, maar et is werkelijk te stom voor woorden..

iemand een verklaring? |:( |:( |:( |:(

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 18 maart 2002 20:43 schreef drLiter het volgende:

Hoe?

Op et MSI forum las ik dat veeeeeeeeeeeeel mensen last hebben met dit mobo, en er was 1 gast, die gaf als advies, wat hij altijd deed;
[..]

Gek maar waar, dit werkte dus.... Waarom weet ik niet, maar et is werkelijk te stom voor woorden..

Wazig advies ;) Maarja, als het helpt is het goed he :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 20:51 schreef Go0s het volgende:

[..]

Wazzig advies ;) Maarja, als het helpt is het goed he :Y)
Ja dat zou je denken he :-\

Slaat werkelijk als een lul op een drumstel..
ik bedoel waar zit de logica?
God mag et weten...

Maar duurt niet lang totdat ik een nieuw mobo koop, dat weet ik wel... maar eerst ... geld :D

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 18 maart 2002 20:52 schreef drLiter het volgende:
maar eerst ... geld :D
Whehehe =]

• the-hell
  • Nu online
Heb ook ergens gelezen dat het de chipset was. Ik heb een MSI K7T pro en met mijn duron 600 werkt hij wel redenlijk maar met de AMD 1000 Valt hij errug snel uit.

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn MSI mobo en het enige wat nog hielp was inderdaad cpu er uit en zo ff laten draaien. Helaas werd dat bijna een dagelijkse bezigheid :( en heb het ding toen naar de winkel teruggebracht en na een maand een nieuwe teruggekregen (ik had 24 maanden garantie :) ). Schijnt idd erg veel voor te komen, in de meerderheid van de gevallen vlak na 1 jaar trouwe dienst...

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 22:03
ik had pcies hetzelfde totdat ik een andere mobo erin had gezet. Bij mij bleef die zelfs een paar dagen zo dood staan. Eerst moest ik een paar uur w88 totdat ie weer deed, maar die vastloperij komt vaker en je moet steeds langer w88 totdat ie weer normaal opstart. Ik werd er schijtziek van en had toen maar een geheel nieuwe mobo (geen msi) gekocht. Ik was trouwens overtuigt dat het alleen aan de MSI mobo ligt. 4 verschillende werkgeheugen ingestopt => geen effect. Bios flashen => hielp ook niet.

Hoe dat komt?? Geen id. Maar als je ff search in de forum zie je dar er ongeloofelijk veel mensen met deze probleem hebben.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Opstarten zonder beep wil juist zeggen dat waarschijnlijk (in eerste instantie) je CPU niet goed is, aangezien hij niet meer in staat is een piepje te geven (of je plugt bijvoorbeeld per ongeluk je Celeron in een moederbord dat op 133 MHz gejumperd staat bijv)

Zoeken met Google (beep code award bios) zegt ons:

8.2 No display, no beep sound, no post code change
This condition implies that possibly the CPU is not able to run any instruction. Please check for a bad CPU, improper inserting of CPU at the socket, wrong setting around the CPU type / voltage jumpers, or even the DC power cables from the power supply to the motherboard.

8.3 No display, with beep sound, post code changes
This tells that the CPU is at least doing some primitive jobs like checked for memory, checked for diaplay card, checked for other low level hardware, and beeps the speaker. Please check for properly inserted display card, display signal cable, memory modules...etc.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
nou k had dat met mijn videokaart kreeg een ti500 DOA en mij pc start vrolijk op geen piepjes of niks maar wel gee beeld probeer eens een andere vga kaart??? misschien met gamen dat ie te heet geworden is en er mee gestopt is je weet het nooit ???? ik wil niet zeggen dat het dit is maar tis misschien wel een ideeetje ???

dat was het probleem bij mij wel en het proberen waard

http://raptr.com/Doppert/about

• J.apiooo
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Op maandag 18 maart 2002 20:43 schreef drLiter het volgende:

Hoe?

[..]

Hahahahaha.. wat een verhaal!! Mijn mobo (K7T Pro2 KT133) was dus ook redelijk dood. Mee naar Paradigit geweest waar ze echt alle onderdelen hebben gewisselt en uitgeprobeerd. Conclusie: mobo dood. Daarom gisteren een AsusA7V133 aangeschaft. Het komt al meteen degelijker over... maarrr.. misschien is dit nog wel een leuk advies. Ik ga het maar eens een keer proberen.. bordje ligt nu toch stof te vangen.. stond gisteren al op het punten om 'm gewoon in 2-en te breken. Ik had, via Funprice, trouwens ook al gevraagd of ik 3 jaar garantie had (ook gezien op de MSI-site), maar zij vertelden me dat dat pas sinds ongeveer 6 maanden het geval is. Alle borden die daarvoor waren aangeschaft, hebben gewoon 1 jr.

Jaap

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 09:45
Op maandag 18 maart 2002 20:57 schreef Erik999 het volgende:
Heb ook ergens gelezen dat het de chipset was. Ik heb een MSI K7T pro en met mijn duron 600 werkt hij wel redenlijk maar met de AMD 1000 Valt hij errug snel uit.
Ik draai al een jaar met een Durn 1 Ghz. op dit bordje -> MSI K7T Pro (kan ook de pro 2 zijn weet ik effe neit meer precies). en heb nog niet 1 keer een fout gehad, geen uitval. Oja 1 keer maar dat vanwege brak geheugen. Vertder vind ik eht een prima bordje hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 09:44 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Ik draai al een jaar met een Durn 1 Ghz. op dit bordje -> MSI K7T Pro (kan ook de pro 2 zijn weet ik effe neit meer precies). en heb nog niet 1 keer een fout gehad, geen uitval. Oja 1 keer maar dat vanwege brak geheugen. Vertder vind ik eht een prima bordje hoor!
Dat vond ik ook, heb et nu ruim een jaar, en na een jaar begint ie dus in1s problemen te geven :(

Ik vind et maaar matig dat MSI, als ik lees online wat de reacties over et algemeen zijn op de MSI fora... :Z

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Ik heb het, als laatste redmiddel voor mijn MSI K7T Pro2-plankje, ook geprobeerd... 3 minuten zonder CPU. Mooi 4 rode LED's, maar nadat ik de CPU erin had geduwd, had ie nog steeds dezelfde verschijnselen/foutmeldingen (defect keyboard, defecte CPU etc). Bij deze dus aardig R.I.P. :(

Jaap

• PPanic
  • Laatst online: 29-07 20:21
Zeker een andere CPU proberen man!!

heb ik ook gedaan en toen pakte hij hem
me TB1400 was overleden ook op een MSI
toen een andere cpu en klaar (of je moet deze duron testen op een ander systeem)

INVENTARIS

• marsian
tering, ik had het gisteravond ook weer!! Computer helemaal over de zeik! Ik kreeg allerlei meldingen, keybordfout, cpu brak, slecht geheugen, enz. Uurtje lopen kloten ermee, hielp niks. Tot ik de monitor van me server uitdeed, toen deed alles het weer normaal. Blijkbaar gaf deze storing op het electriciteitsnet waardoor mijn compu niet opstarte...

Mischien heb jij dat ook wel, dat een ander apparaat in huis stoort!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

CPU werkt gewoon in mijn nieuwe plank: Asus A7V133. Probleem zou idd kunnen liggen aan troubles wat betreft de spanning, maar is dit niet gewoon heel erg vreemd? A7V133 is gewoon veel stabieler/degelijker dan het MSI K7T Pro2 mobo.

Jaap

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 21:44
Ik heb niet alle posts door gelezen dus mischien is het overbodig/niet van toepassing wat ik zeg.

Ik heb zelf ook de MSI K7T pro 2-A en heb soms dan mijn systeem geheel niet boot. PSU doet het gewoon goed, cdrom, enz. kunnen gewoon open en dicht.

wat ik dan doe:
- Zet de schakelaar op de voeding uit (kan ook de stekker uit het stopkontact halen).
- druk de power buton 10a15 sec. in.
- schakel de spanning weer in en hij werkt weer. :7

mischien het proberen waard, is teminste een stuk minder werk dan je CP er uit halen :)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ik had net zoiets, was aan het oc'en en na een restart een hoop gepiep en voor de rest niks, alles erin en eruit gehad, deed niks meer.
Teruggestuurd, hun konden niks vinden dus ik kreeg hem gewoon weer retour en ik denk nou ja, toch maar ff proberen weer en hij deed het gewoon weer :? :? :? (was nog wel hetzelfde mobo aangezien de krasjes van de schroefjes er nog op zaten)

Verder nooit meer problemen gehad met mn mobo, echt heel raar, ik zou m gewoon een weekje in de dos stoppen, deed bij mij dus wonderen... :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

ik heb precies het zelfde probleem. ik heb alle "trucjes" geprobeerd, maar elke keer start mijn pc op en na een seconde of 30 loopt hij vast. 3 a 4 seconde later gaat mijn monitor op standby. resetten werkt niet. ik moet hem uitzetten en dan kan ik weer het zelfde doen.

Grrrrrrrrr!!!!!!!!

• nnk
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

he ik heb (natuurlijk) ook het zelfde probleem als jullie allemaal
ik zit hier met een MSI K7T Pro2a ---> net 1 jaar oud
en het wordt steeds erger
ik kan geen normaal potje counter-strike spelen (dat durf ik al niet meer) want dan ben ik bang dat ik hem de rest van de middag niet meer kan gebruiken....
zelfs door een filmpje draaien kan hij al weer 2 uurtjes down zijn :(
alles geprobeerd, nieuwe hardware (videokaart, geheugen enz)
IDE kabeltjes eruit...
het ligt 100% zeker aan het MSI mobotje :(
niet aan de CPU want iedereen hier heeft een pro2a (of pro)

conclusie : ik koop dus nooit van mijn leven meer een MSI product...
ik ga hem nog proberen terug te sturen naar MSI want dit is niet te doen (het probleem is dat ik niet eens meer weet waar ik het mobotje heb gekocht :D)

• nnk
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

maar in de meeste gevallen ligt het nergens aan
ik overclock niet, ik heb gewoon een doodnormale huis pc, zonder rare dingen, zonder andere apparaten die storingen krijgen net zoals veel anderen hier...

het mobo is gewoon overleden.... :|

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Welkom ... op zoek naar een ander mobo. Ik draai nu 3 weken de Asus A7V133 en naast AthlonXP-support draait het mobo ook gewoon superstabiel!! Ideaal tot op heden! :)

Jaap

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem hier :(
Ga dus ook maar ff contact op nemen met de winkel...

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56
Even een oude koe uit de sloot...

Ik heb ook dattie af en toe na stroomuitval niks meer doet (wel draaiende fans). Even voeding achterop aan en uitzetten verhelpt dit. Schijnt dat dit probleem ook te fixen is doorin je bios status after failure op off the zetten (power management sectie ergens). Zelf nog niet gedaan trouwens.

Verder wel benieuwd hoe het met dat andere board is afgelopen.

Want huisgenoot van mij heeft K7T turbo met Duron 1GHz, geeft keyboard error bij post of soms helemaal dood(met 3 verschillende kbs getest). Nieuw mobo, zelfde fout. Iemand suggesties?

Hoorde trouwens ook van een ervaren computerbouwer dat msi een verademing zijn tov abit en asus en dat zulke vage msi errors af zijn te schuiven om brakke componenten, en veel voorkomende fout zijn brakke voedingen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoorde trouwens ook van een ervaren computerbouwer dat msi een verademing zijn tov abit en asus en dat zulke vage msi errors af zijn te schuiven om brakke componenten, en veel voorkomende fout zijn brakke voedingen.
nou, over abit en asus ben ik het er mee eens, dat is ook niet alles, maar msi is helemaal ruk vind ik. mijn verademing is eerder ecs. maar dat is weer zo gruwelijk goedkoop dat men niet gelooft dat het goed is.

Verwijderd

Ik ben blij en niet blij. Blij, omdat ik nu dankzij alle tips hier weet dat het waarschijnlijk mijn mobo is dat defect is (K7TPro 2). Niet blij, omdat ik inmiddels al een andere cpu heb gekocht, omdat die LED-jes aangaven dat die kapot was (4 maal rood). Ik heb de nieuwe cpu er dus ingezet en toen werd het rood-groen-rood-rood. Zou dus geheugen zijn, maar dat is absoluut goed. Ik kan mijn pc wel opstarten, maar hij komt niet voorbij het BIOS-scherm. In de BIOS zelf kan ik soms wel en soms niet komen. Als ik er wel in kom, blijft de pc daar vervolgens hangen. Drukken op reset-toets heeft een zwart scherm en een uitschakelende monitor tot gevolg. Stekker eruit en opnieuw starten levert weer het BIOS-scherm dat vervolgens vast zit. Kortom: een doffe ellende dit bord. Mijn zus had trouwens hetzelfde bord en ook een hoop gelazer. Die heeft inmiddeld een K7Turbo gekregen ter vervanging.

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03-2025
msi was zo vriendelijk om mij na 2 x opsturen €40 te geven.... dat vonden ze gelijk aan de marktwaarde, m'n k7t was iets meer dan een jaar oud, garantie HO maar!!!

maar geen nieuw mobo, je denkt toch niet dat ik dat accepteer, ben direct naar m'n computer winkel gegaan en flink geklaagt, ik heb direct een Epoxje gehad met ongeveer dezelfde chip, ben benieuwd hoelang deze het uithoudt

/me KOOPT NOOIT MEER MSI
Pagina: 1