[MSI + DURON] D-led blijft 4 maal rood

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 09:51
De specs :

code:
1
2
3
MSI K7T Turbo2
AMD DURON 1 GHz
448 MB memory

Degeschiedenis:

Het moederbord en processor zijn allebei bijan een jaar oud. Het geheugen is er langzaam bij gekomen. Kom ik van de week thuis wil ik mijn pc aan zetten, maar er kwam geen beeld uit. Alles gecontroleerd.want ik had net ff een nieuw VGA kaartje gekocht (GF@MX200) voor tijdelijk. Maar het lag niet aan beeld, en ook niet aan de GPU.

Ik bedacht me opeens he ! MSIheeft D-led. Ik kijken hmmmm 4 X rood. Ik denken of ik het wist. Rood = slecht, 4 x rood = 4 x slecht. Nazoeken in het boekje. Verklaring: CPU beschadigd of verkeerd geinstaleerd. maar ik heb nergens aan gezetten. Dus ik denk misschien kapot. Stukje van de core afgebroken. Ik kijken en helaas core hoerkje weg. Dus ik heb vandaag een nieuwe CPU gehaald 1,2 GHZ. Maar de ledjes blijven rood .

Iemand die dit heeftgehad en weet waar het aan ligt ? Mogelijk mn SBO defect ?
Help me graag. Ik weet verder weinig van MSI bordjes namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI moederbordjes van ca. een jaar oud schijnen op dit moment met bosjes tegelijk in te storten.. ;(
Ik vrees dat het mobo dus niet goed is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:33
moederbord eral uitgehaalt en opnieuw ingestopt :? wil nog wel eens helpen namelijk :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00

Sick Nick

Drop the top!

wat ook wil helpen is cpu eruit halen, aanzetten, uitzetten, bios-reset-jumper omzetten, paar keer aan/uitzetten, bios is gereset als het goed is, cpu terug zetten, bios-reset-jumper terug zetten, booten :)

Dan zou ie het wel moeten doen (heb zelf paar keer lopen stoeien met een msi kt266a chipset bordje met ook 4 rode lampjes en een TB 1200 mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 12:17
BIOS RESET UITVOEREN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 16:14
MSI k7t pro, pro2 en pro 2a hebben veel last van uitval, k7t turbo niet d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 21:17

The Deaken

Nexus

ja idd, ff een keer je BIOS resetten en alles ff uit elkaar halen, als het dan nog niet werkt waarschijnlijk gecondoleerd met het verlies van uw MOBO :/

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emcee schreef op 13 augustus 2002 @ 19:10:
MSI k7t pro, pro2 en pro 2a hebben veel last van uitval, k7t turbo niet d8 ik
Nou ik wel met mijn k7t-turbo soms als ik em de volgende dag weer aanzet doet ie gewoon niks.Als ik dan op de reset knop druk doet ie het ineens weer :?
Verder werkt ie prima hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je oede plank er eerst weer eens indrukken "kijken wat ie doet"
En als ie het doet ff in de bios sneupen, Mocht de vorige een pci kaartje zijn??? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 09:28

Willybubba

Nut up or shut up.

Hm, de MS-6330 serie (waaronder de turbo ook valt... toch?) wil het idd na 1 a anderhalf jaar weleens opgeven. Iets met een condensator ofzo. Fabrieksfoutje waar ze een beetje laat achter zijn :( Ik had het zelfde met mijn Pro2a. Ik heb een nieuw mobo gehaald en dat loste alles op. Het schijnt wel dat MSI er 3 jaar garantie op geeft...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 3 jaar garantie is pas sinds 1 januari 2002, en gaat dus niet op voor mobo's van minimaal 1 jaar oud ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 09:51
Okee jongens bedankt voor al jullie hulp na alles ff uit elkar te hebben gehaald, en een bios reset doet het het weer. Ik was gewoon zo pissed dat het niet werkt dat ik niet verder dan mn neus heb gekeken. Heel erg bedankt. Vorrdat mn ouders boos op me werden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 19:31:
die 3 jaar garantie is pas sinds 1 januari 2002, en gaat dus niet op voor mobo's van minimaal 1 jaar oud ???
volgens mij gewoon 3 jaar fabriekgarantie hoor(hoop ik)
mijn msi k7t pro 2a is ook stuk en wil em nog gaan opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:42

Maximus

There is no substitute

mijn MSI K7TPro 6330 is nu sinds Zaterdag onderweg. Hij is ongeveer 3 weekjes weg en dan is die weer bij papa :9 Alleen nu heb ik dus een laptop (1GHz, Toshiba) alleen nu is de adapter verkloot.. :(.. dus nu typen op een P-II :'(

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
krijg je je ouwe mobo terug dan? of een vervangend exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:42

Maximus

There is no substitute

niets.. ik moet 3 week wachten. Of ik krijg een nieuw mobo, of ik krijg mijn oude en dan gerepareerd of ik krijg niets :(

maar geen vervangend exemplaar

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
niets? hoezo niets?toch altijd wel iets...

Verwijderd

ik heb nog nooit problemem gehad met mijn k7t turbo en
ik heb hem al vanaf toen ie uitkwam

Verwijderd

meestal als je iets terug stuurt krijg je gewoon een nieuwe
die dingen worden toch net zo goedkoop gemaakt als nike schoenen

• Emcee
naja zo'n mobo doet het ook totdat ie stukgaat ;) maar in het geval van deze msi mobo's lijkt het me toch echt een produktiefout, heb echt veel topics gelezen met mensen met dezelfde problemen

Edit: zoek maar eens op 'k7t' en pluk de probleemtopics over dit mobo eruit
Pagina: 1