een radeon 9700 op een TB1200 lijkt me nogal overkill, zon kaart doet het pas goed op een xp2200 ofso lijkt meHaay schreef op 18 augustus 2002 @ 12:03:
[...]
Ikzelf heb ook een TB1200Mhz, met 512 MB RAM en een Radeon 64 DDR. En ik ga dus echt wel die Radeon 9700 halen!
Kijk, zowiezo zal je meer fps in games halen met een 9700 dan met een 8500 of 9000. En je kunt meer eye-candy aanzetten of op max zetten. En je kunt met deze kaart dus wel weer iets van 2 jaar vooruit. Als je nu een 9000 koopt wil je volgende jaar waarschijnlijk toch weer een nieuwe kopen...
Hm, aan de andere kant, als de 9700 meer dan 2x zo duur is als de 9000, dan kun je volgend jaar ook weer een budget kaart halen die beter is dan je huidige budget kaart, en spreid je het geld meer over 2 jaar in plaats van het nu in 1 keer te spenderen...
<edit>
En tsja, zoals ik er naar kijk is: dit jaar koop ik een nieuwe grafische kaart die NU snel is. Misschien dat mijn PC nu dan te traag is voor m'n kaart, maar dan kan ik volgend jaar budget uitgeven om m'n mobo, CPU en geheugen te upgraden, waardoor m'n grafische kaart lekker meegroeit en niet ineens DAN weer de bottle-neck wordt.
En dan koop ik over 2 jaar weer een nieuwe grafische kaart, enzovoorts. 2-jaar cyclus die om-en-om loopt.
</edit>
koop dan zon kaart over een jaar als je je mobo en cpu upgrade issie gelijk meer als de helft goedkoper