mja daar staat nog pre-order, bij die andere staat gewoon order.
Nee er staat "backorder".Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:55:
kheb ze net gemailed of provantage ze op voorraad heeft (9700 pro). Als ze hem hebben bestel ik hem direct denkik.
Zij hebben altijd een actueel overzicht of ze in voorraad staan en of waneer ze verwacht worden, als dat bekend is.
Niet op voorraad.
Geil linkje op HardOCP, de Radeon 9700 scoort 17,421 3DMarks
http://service.madonion.com/compare?2k1=4202539
Die 11,5K van mijzelf is over een tijdje alweer pathetic.
[ Voor 0% gewijzigd door remotehost op 15-08-2002 20:52 . Reden: Hier zag ik hem dus: http://www.hardocp.com/index.html#5170-1 ]
Ennuh die nieuwe 7.74 drivers ... hebben jullie die al geprobeerd voor je radeon 8500? Bij mij kakt de performance helemaal in met die nieuwe drivers
Gamen op een laptop is best ok .... echt
LOL, en dan ik met m'n systeempje: http://service.madonion.com/compare?2k1=4203295DOOMer schreef op 15 augustus 2002 @ 20:50:
Geil linkje op HardOCP, de Radeon 9700 scoort 17,421 3DMarks
4x de performance die ik nu heb, dat zie ik wel zitten
Yo, ik heb nu net een 9000 radeon aangeschaft en ik heb er een paar vragies over.
Ten eerste wil ik effe medelen dat die tv out support beter is, ik kan nu gewoon het beeld klonen, tv instellen echt super makkelijk allemaal.
Maar nu effe wat anders, ik heb hem gebenchmarked, en ik kwam maar op een score uit van 4000 punten, hoe kan dit? ( met mijn vorige videokaart haalde ik 2400)
specs mijn systeem:
motherboard: via southbridge
processor: p3 1000mhz
512 sd ram geheugen
soundblaster live ! 1024
agp 2.0, staat in 2x modus
35 gb hd
Ten tweede, het lijkt wel of mijn games er achteruit zijn gegaan ten over mijn vorige videokaart ( nvidia geforce 2 ti 64 ddr), ok ik weet wel dat deze kaart bedoelt is voor toekomstig games, maar ligt dit gewoon aan de drivers ( ik heb de nieuwste al geinstalleerd ) of ligt het aan mijn systeem? please geef antwoord
Ten eerste wil ik effe medelen dat die tv out support beter is, ik kan nu gewoon het beeld klonen, tv instellen echt super makkelijk allemaal.
Maar nu effe wat anders, ik heb hem gebenchmarked, en ik kwam maar op een score uit van 4000 punten, hoe kan dit? ( met mijn vorige videokaart haalde ik 2400)
specs mijn systeem:
512 sd ram geheugen
soundblaster live ! 1024
35 gb hd
Ten tweede, het lijkt wel of mijn games er achteruit zijn gegaan ten over mijn vorige videokaart ( nvidia geforce 2 ti 64 ddr), ok ik weet wel dat deze kaart bedoelt is voor toekomstig games, maar ligt dit gewoon aan de drivers ( ik heb de nieuwste al geinstalleerd ) of ligt het aan mijn systeem? please geef antwoord
Dat ligt er denk ik aan dat je processor nu een behoorlijke bottleneck is. Ter vergelijking, jij haalde met een GF2Ti met 64 MB DDR op jouw systeem 2400 punten, terwijl ik, met een GF2GTS met 32 MB DDR op mijn Athlon XP 1800+ systeem zo'n 4000 punten haal. Blijkbaar kan die Radeon 9000 van jou nu niet meer uit jouw computer halen, dus een mobo+proc upgrade is dan nodig om je videokaart op volle toeren te kunnen gebruiken.Snowman schreef op 16 augustus 2002 @ 12:40:
Yo, ik heb nu net een 9000 radeon aangeschaft en ik heb er een paar vragies over.
specs mijn systeem:
512 sd ram geheugen
soundblaster live ! 1024
35 gb hd
Op mijn 8500 is de Tv-out ook allemaal zo makkelijk in te stellen hoorSnowman schreef op 16 augustus 2002 @ 12:40:
specs mijn systeem:
512 sd ram geheugen
soundblaster live ! 1024
35 gb hd
En ik heb net ook 3D Mark 2001 SE gedraaid en er kwam 4400 uit bij mij. Zie homepage voor specs, is ongeveer gelijk behalve dat ik een Duron 800 heb. Na AGP Aperture in BIOS van 32MB naar 256MB te zetten krijg ik 4850. Misschien heb je dit ook verkeerd staan.
En heb je de nieuwste drivers van alles?
ja, de allernieuwste heb ik al, kan het misschien aan mijn bios liggen, de dram frequentie draait alleen maar op 100 mhz
Je kan ook editten 
Probeer AGP op 128MB, denk niet dat het scheelt maar toch.
En ja, DRAM moet je wel op 133MHz laten lopen, scheelt denk ik best veel. Net zoals je FSB omhoog gooien behoorlijk wat kan schelen (verhoogt de algemene prestatie van je PCI/AGP/CPU/IDE).
Probeer AGP op 128MB, denk niet dat het scheelt maar toch.
En ja, DRAM moet je wel op 133MHz laten lopen, scheelt denk ik best veel. Net zoals je FSB omhoog gooien behoorlijk wat kan schelen (verhoogt de algemene prestatie van je PCI/AGP/CPU/IDE).
Het probleem is dat als ik mijn dram op 133 zet, dat ie dan vastloopt:(
Das idd een probleem 
Koop of nieuw DRAM of live with it.
Kijk op MadOnion hoe de scores zijn met een vergelijkbaar probleem, dan weet je iig of de score een beetje goed is. Meer weet ik ook niet, behalve overklokken maar dat lijkt me logisch dat de score dan hoger is.
Koop of nieuw DRAM of live with it.
Kijk op MadOnion hoe de scores zijn met een vergelijkbaar probleem, dan weet je iig of de score een beetje goed is. Meer weet ik ook niet, behalve overklokken maar dat lijkt me logisch dat de score dan hoger is.
wat baal ik hier van zeg, ik wil minstens op 5000 punten komen, maar ik heb geen zin om over te klokken. Misschien dat later de nieuwe drivers helpen of dx 9
Maar de P3 1000MHz is toch de 133MHz-FSB soort? Is je SDRAM nog PC100-type dan? Lees het stickertje op je RAM staafje.
(Die in je computer!)
(Die in je computer!)
de twee sd ram geheugen chippies die ik er in heb zitten zijn beide pc 133, misschien komt het ook wel dat het een verrotte packard bell computers is ( maar ik heb hem helemaal zitten modden)
verwend nest!DOOMer schreef op 15 augustus 2002 @ 20:50:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Misschien dat je de RAM-timings te aggressief hebt staan voor de PC133 geheugen.Snowman schreef op 16 augustus 2002 @ 15:09:
de twee sd ram geheugen chippies die ik er in heb zitten zijn beide pc 133...
Heb je misschien 2 of meer soorten erin zitten?
nee, ik zweer het je er zitten twee sd ram geheugen in van 256 mb pc133, en wat die ram timings betreft, waar kan je die instellen?
In je BIOS. Bij mij staat er zoiets als 'set to SPD'. Dat SPD betekend dat ie info uit je RAM haalt over hoe hard 'ie mag. Maar je hebt CAS 3-3-3 en CAS 2-2-2, waarbij 2-2-2 het snelst is. Dus zet hem eens op 3-3-3 en 133MHz misschien trekt 'ie dat wel, das namelijk iets sneller dan 2-2-2 100MHz naar mijn weten.
zoek eens op het programma ctSPD. Kan je eens kijken wat de fabrieksinstellingen van je geheugen zijn.
ik heb dat geheugen programma geprobeerd en hij zegt dat de ene in pc 133 loopt en ok is, de andere zegt ie dat ie fout geinstalleerds staat????????? spd-eeprom: fout
cas: 2/3 2 2 3: klopt dit wel??
Please install NTIOWP.SYS driver first??
ik snap er niks van, hoe voeg ik plaatje in?
cas: 2/3 2 2 3: klopt dit wel??
Please install NTIOWP.SYS driver first??
ik snap er niks van, hoe voeg ik plaatje in?
Het is maar een theoretisch programmaatje, maar je kan vaak wel het een en ander achterhalen van je geheugen. Merkgeheugen zal een goed geprogrammeerde SPD hebben. Blijkbaar heb je een goede en een minder goede plak geheugen. Dat hoeft op zich niets slechts te betekenen, maar een foute SPD betekent minder plug 'n play (je pc kan niet zien hoe ie 'm in moet/kan stellen).
maarja hoe dan ook , ik wil effe mn bios flashen, hopen dat ik meer opties beschikbaar krijg.
wie weet hoe je een backup van je bios maakt?
wie weet hoe je een backup van je bios maakt?
Ok nu mag je wel de search gaan gebruiken als je wilt flashen 
En probeer eens met alleen die ene goede RAM te testen, kijk eens of het verschil in 3D Mark 2001 erg groot is enzo. En ik zou die BIOS niet flashen of hij moet heel oud zijn, als er iets fout gaat (vrij kleine kans maar toch) dan kan je een nieuw mobo halen.
[edit]
Dit is mijn score trouwens. 4850 is vrij netjes, maar kan nog hoger vind/hoop ik. Ik ga binnenkort me Duron waterkoelen (hoop ik
) en me FSB op 150MHz zetten ofzo (dat lukte iig goed met een simpel orbje) en me Radeon overklokken. Maar zo kan iedereen zijn score wel verbeteren.
Ik vraag me af welke opties ik nog moet veranderen en welke drivers ik moet installen om m'n pc wat sneller te krijgen. Ik heb de nieuwste VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd, de nieuwste Radeon drivers (zie link) en AGP Aperture size staat op 256MB.
Wat voor vage opties in het BIOS of welke drivers ben ik nog vergeten?
En probeer eens met alleen die ene goede RAM te testen, kijk eens of het verschil in 3D Mark 2001 erg groot is enzo. En ik zou die BIOS niet flashen of hij moet heel oud zijn, als er iets fout gaat (vrij kleine kans maar toch) dan kan je een nieuw mobo halen.
[edit]
Dit is mijn score trouwens. 4850 is vrij netjes, maar kan nog hoger vind/hoop ik. Ik ga binnenkort me Duron waterkoelen (hoop ik
Ik vraag me af welke opties ik nog moet veranderen en welke drivers ik moet installen om m'n pc wat sneller te krijgen. Ik heb de nieuwste VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd, de nieuwste Radeon drivers (zie link) en AGP Aperture size staat op 256MB.
Wat voor vage opties in het BIOS of welke drivers ben ik nog vergeten?
die score vind ik ook netjes, bij nader inzien flash ik mn bios niet, omdat ik niet precies weet welke ik moet hebben, die van packard bell, american megatrends of nec, nou ja boeie ik wacht anders wel effe op nieuwe drivers. of de dirext 9.
ik game toch niet zoveel, ik zit veel meer met de tv-out optie bezig, die is echt beter bij de radeon series:)
quote:" Wat voor vage opties in het BIOS of welke drivers ben ik nog vergeten"
misschien een tweak tooltje voor je radeon?
ik game toch niet zoveel, ik zit veel meer met de tv-out optie bezig, die is echt beter bij de radeon series:)
quote:" Wat voor vage opties in het BIOS of welke drivers ben ik nog vergeten"
misschien een tweak tooltje voor je radeon?
Is dit al langs gekomen?

Ziet er wel goed uit trouwens

Ziet er wel goed uit trouwens
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Die's al langsgekomen ja. Maar blijft gewoon lekker. Meer dan 4 keer zoveel 3DMarks als op mijn huidige systeem...McFlipp schreef op 16 augustus 2002 @ 18:19:
Is dit al langs gekomen?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er wel goed uit trouwens![]()
![]()
Ik schat dat je met een 1,7 GHz systeem wel zo'n 15000 punten moet kunnen halen met de Radeon 9700. Aangezien een GF4Ti4600 met die processoren al dik 10k punten haalt, lijkt me dat 15k geen probleem moet zijn voor de Radeon 9700.Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:25:
Errug lekker, ik hoop dat met een p4 1700mhz de 10k ook valt te halen, vast wel
En ik heb overSnowman schreef op 16 augustus 2002 @ 13:25:
crap, mijn geld is op
Nou wil ik dat zo houden en volgende monate dat ding gaan scoren!
Kheb een P3-1125 dus die kan 'm nog wel aardig kietelen.
zal ik mn rekening nr effe gevenGman schreef op 16 augustus 2002 @ 20:32:
[...]
En ik heb over
Nou wil ik dat zo houden en volgende monate dat ding gaan scoren!
Kheb een P3-1125 dus die kan 'm nog wel aardig kietelen.
mensuh ik ben een nieuw systeem aant samenstellen (voor mijzelf). en daar hoort natuurlijk een radeon 9700 in. maar maakt het veel uit of ik nou agp x4 of x8 heb?
zo ja welk socket a moederbord moet ik nemen wat 8x ondersteund.
zo ja welk socket a moederbord moet ik nemen wat 8x ondersteund.
(1)Verkeerd forum, eentje te ver.
(2)Trouwens laatst nog een test gezien met 4x/8x het verschil was 1~1,5% als ik me niet vergis.
(2)Trouwens laatst nog een test gezien met 4x/8x het verschil was 1~1,5% als ik me niet vergis.
OMG !!!! ZO EEN KAST WIL IK OOK !!!!! 

http://www.tomshardware.c...q3/020816/images/ati3.jpg
KAN HET NOG MOOIER ???? :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

http://www.tomshardware.c...q3/020816/images/ati4.jpg
Als de plaatjes niet werken neem de url !!
FF een van AMD MOD er bij

http://www.tomshardware.c...q3/020816/images/ati3.jpg
KAN HET NOG MOOIER ???? :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

http://www.tomshardware.c...q3/020816/images/ati4.jpg
Als de plaatjes niet werken neem de url !!
FF een van AMD MOD er bij

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
ow als dat zo is dan boeit dat niet zo..... gelukkig maar
Die URLs kopieren en plakken werkt dus ook niet. THG is goed beveiligd 
Als je nou ff hier naar toe gaat: http://www.tomshardware.c...3/020816/quakecon-05.html , dan werkt 't.
BTW, erg lekkere casemods ja. Maar over een jaar is ie wel weer verouderd
Als je nou ff hier naar toe gaat: http://www.tomshardware.c...3/020816/quakecon-05.html , dan werkt 't.
BTW, erg lekkere casemods ja. Maar over een jaar is ie wel weer verouderd
alvast wat echte Radeon9700 benchs: http://gamespot.com/gshw/...0,12880,2877609-7,00.html
Verwijderd
Mjah... eeen benchmark, maar ik wil ns een echte goeie zien met alle GeForce4 Ti kaarten er inFMS schreef op 17 augustus 2002 @ 02:14:
alvast wat echte Radeon9700 benchs: http://gamespot.com/gshw/...0,12880,2877609-7,00.html
Waarom zie je consumenten dat ding al hebben, maar er zijn nog geen bechmarks op bekende website zoals anandtech en toms hardware guide?
Gamespot is ook vrij bekend hoorVerwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 02:46:
[...]
Mjah... eeen benchmark, maar ik wil ns een echte goeie zien met alle GeForce4 Ti kaarten er in![]()
Waarom zie je consumenten dat ding al hebben, maar er zijn nog geen bechmarks op bekende website zoals anandtech en toms hardware guide?
maar ik denk dat Tom en Anand binnen enkele dagen wel een complete analyse van de 9700 hebben.. waarschijnlik zullen zij niet sensatiebewust allerlei benches online gooien zonder enige betekenis...
edit:
en nee, ik heb geen nachtrust vandaag
en nee, ik heb geen nachtrust vandaag
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
FF een plaatje dat werkt:

En de kast in het donker

Dit is ook altijd wel leuk

En natuurlijk de Kaart

Dit moet ik ook ff voor thuis hebben

En de kast in het donker
Dit is ook altijd wel leuk
En natuurlijk de Kaart
Dit moet ik ook ff voor thuis hebben
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een p3 500 mhz, 384 SDRam en de 3D Prohpet Raden 8500 series. Als ik Counter-strike of Team Fortress Classic speel zijn mijn FPS echt ontzettend laag. Ik kom bijna niet boven de 20 FPS uit...zelfs met mijn oude voodoo3 2000 had ik nog minimaal 60 FPS.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen??
Je CPU is er gewoon veel te traag voor. Koop een betere CPU en moederbord en let dan maar eens op.
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 11:33:
Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een p3 500 mhz, 384 SDRam en de 3D Prohpet Raden 8500 series. Als ik Counter-strike of Team Fortress Classic speel zijn mijn FPS echt ontzettend laag. Ik kom bijna niet boven de 20 FPS uit...zelfs met mijn oude voodoo3 2000 had ik nog minimaal 60 FPS.
Hij zegt dat ie eerst 60fps had dus dat slaat echt nergens op.BronX schreef op 17 augustus 2002 @ 11:41:
Je CPU is er gewoon veel te traag voor. Koop een betere CPU en moederbord en let dan maar eens op.
Ik denk dat je een (paar) driver(s) bent vergeten. Je mobo/IDE/AGP drivers ofzo. Probeer eens overal de nieuwste drivers van te krijgen, als dat niet werkt misschien een format en daarna weer de nieuwste drivers.
Overigens is je CPU wel veel te traag voor die 8500 eigenlijk, maar bij CS en TFC zou dat niet uit mogen maken. Maar verwacht niet dat je nieuwe spellen snel kan spelen alleen omdat je een 8500 hebt.
Op mijn vaders werk hebben ze een pc prive project, dus heb k voor mezelf een pc samengesteld (PC Prive pc?). Daar kon ik ook de Ati Radeon 9700 bestellen (heb ik dus gedaan) nu word de pc in oktober geleverd, dan zullen de 9700 al in de shops liggen. Maar de prijs van deze kaart is bij het pc-prive project 249 euro. Ik denk niet dat dit de prijst word er zit bij dit c-prive project vast veel korting bij. Maar wou jullie het laten weten mischien heb je er wat aan.
Verwijderd
IK heb nu ook een ati 32 ddr :P:P, goet kaartje hoor draait gta 3 nog enzo.
mijn specs:
TB 1200 mhz
256 mb
... de rest doet er denk ik niet zoveel toe, mijn vraag is i.v.m scaling heeft een r9700 wel zin bij mijn huidige pro6or, of heb ik meer dan genoeg aan een r9000 of zelfs lager
???
mijn specs:
TB 1200 mhz
256 mb
... de rest doet er denk ik niet zoveel toe, mijn vraag is i.v.m scaling heeft een r9700 wel zin bij mijn huidige pro6or, of heb ik meer dan genoeg aan een r9000 of zelfs lager
Verwijderd
Met de p4 1.7 ghz haal je gemiddeld met de 4600, 8500 3dmarksDevil N schreef op 16 augustus 2002 @ 18:58:
[...]
Ik schat dat je met een 1,7 GHz systeem wel zo'n 15000 punten moet kunnen halen met de Radeon 9700. Aangezien een GF4Ti4600 met die processoren al dik 10k punten haalt, lijkt me dat 15k geen probleem moet zijn voor de Radeon 9700.
Iemand die een Radeon9700 heeft!: 18647 3DMarks op een 1900 mhz Athlon XP 
http://www.rage3d.com/boa...cb8714c&threadid=33631340
Niet op voorraad.
Jah, ik zag het, maar die Triomferus biedt weinig bewijs dat ie de kaart ook werkelijk heeft, een pic van zijn r9700 of tenminste wat screenshots is toch niet te veel gevraagd.edward2 schreef op 17 augustus 2002 @ 13:40:
Iemand die een Radeon9700 heeft!: 18647 3DMarks op een 1900 mhz Athlon XP
Ja idd, hopelijk geeft hij wat compareurls om de twijfel weg te nemen, de mijne komt 30 augustus volgens provantage 
Damn, het had eigenlijk op het strand willen liggen ipv over een stukje pcb te lullen
Damn, het had eigenlijk op het strand willen liggen ipv over een stukje pcb te lullen
Niet op voorraad.
Verwijderd
ehm edward hoe weet je dat? heb je hem gepre-ordered?
er staat nog steeds backordered.
er staat nog:
"Availability Note: Stock expected on Tuesday, August 27, 2002 (in 10 days)."
En je gaat er vanuit dat het er dan binnen 3dagen is? Ga je hem pas de 27ste bestellen of heb je dat al gedaan?
er staat nog steeds backordered.
er staat nog:
"Availability Note: Stock expected on Tuesday, August 27, 2002 (in 10 days)."
En je gaat er vanuit dat het er dan binnen 3dagen is? Ga je hem pas de 27ste bestellen of heb je dat al gedaan?
IK heb em al besteld en bij order info staat dat ik hem rond de 30e thuis kan verwachten, maar daar zal het mighty weekend wel weer tussen zitten...
Niet op voorraad.
Verwijderd
mjah voor dat ik hem bestel krijg ik ongetwijfeld naar een maandje een accept giro dat ik nog es 25% van dat bedrag moet dokken he? dan kan ik er even rekening mee houden.
en is die estimation van wanneer ze het binnen krijgen betrouwbaar? weet je dat toevallig?
en is die estimation van wanneer ze het binnen krijgen betrouwbaar? weet je dat toevallig?
Je moet gelijk invoer of BTW betalen als hij met dhl komt, daarna niks meer.
Bij estimation moet je altijd maar afwachten, daar valt weinig over te zeggen, maar ik heb erg goeie hoop, omdat ik vanuit veel kanalen heb gehoord dat de kaarten eind aug echt komen.
Het zal mij niet verbazen als bv. Club3d hier in NL binnen 2 weken verkrijgbaar is.
Bij estimation moet je altijd maar afwachten, daar valt weinig over te zeggen, maar ik heb erg goeie hoop, omdat ik vanuit veel kanalen heb gehoord dat de kaarten eind aug echt komen.
Het zal mij niet verbazen als bv. Club3d hier in NL binnen 2 weken verkrijgbaar is.
Niet op voorraad.
Nog wat 9700 benchmarks (UT, 3Dmark, RTCW) in een paar resoluties (ook lage),
http://gamespot.com/gshw/...0,12880,2877609-7,00.html
http://gamespot.com/gshw/...0,12880,2877609-7,00.html
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ikzelf heb ook een TB1200Mhz, met 512 MB RAM en een Radeon 64 DDR. En ik ga dus echt wel die Radeon 9700 halen!Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:26:
IK heb nu ook een ati 32 ddr :P:P, goet kaartje hoor draait gta 3 nog enzo.
mijn specs:
TB 1200 mhz
256 mb
... de rest doet er denk ik niet zoveel toe, mijn vraag is i.v.m scaling heeft een r9700 wel zin bij mijn huidige pro6or, of heb ik meer dan genoeg aan een r9000 of zelfs lager???
Kijk, zowiezo zal je meer fps in games halen met een 9700 dan met een 8500 of 9000. En je kunt meer eye-candy aanzetten of op max zetten. En je kunt met deze kaart dus wel weer iets van 2 jaar vooruit. Als je nu een 9000 koopt wil je volgende jaar waarschijnlijk toch weer een nieuwe kopen...
Hm, aan de andere kant, als de 9700 meer dan 2x zo duur is als de 9000, dan kun je volgend jaar ook weer een budget kaart halen die beter is dan je huidige budget kaart, en spreid je het geld meer over 2 jaar in plaats van het nu in 1 keer te spenderen...
<edit>
En tsja, zoals ik er naar kijk is: dit jaar koop ik een nieuwe grafische kaart die NU snel is. Misschien dat mijn PC nu dan te traag is voor m'n kaart, maar dan kan ik volgend jaar budget uitgeven om m'n mobo, CPU en geheugen te upgraden, waardoor m'n grafische kaart lekker meegroeit en niet ineens DAN weer de bottle-neck wordt.
En dan koop ik over 2 jaar weer een nieuwe grafische kaart, enzovoorts. 2-jaar cyclus die om-en-om loopt.
</edit>
een radeon 9700 op een TB1200 lijkt me nogal overkill, zon kaart doet het pas goed op een xp2200 ofso lijkt meHaay schreef op 18 augustus 2002 @ 12:03:
[...]
Ikzelf heb ook een TB1200Mhz, met 512 MB RAM en een Radeon 64 DDR. En ik ga dus echt wel die Radeon 9700 halen!
Kijk, zowiezo zal je meer fps in games halen met een 9700 dan met een 8500 of 9000. En je kunt meer eye-candy aanzetten of op max zetten. En je kunt met deze kaart dus wel weer iets van 2 jaar vooruit. Als je nu een 9000 koopt wil je volgende jaar waarschijnlijk toch weer een nieuwe kopen...
Hm, aan de andere kant, als de 9700 meer dan 2x zo duur is als de 9000, dan kun je volgend jaar ook weer een budget kaart halen die beter is dan je huidige budget kaart, en spreid je het geld meer over 2 jaar in plaats van het nu in 1 keer te spenderen...
<edit>
En tsja, zoals ik er naar kijk is: dit jaar koop ik een nieuwe grafische kaart die NU snel is. Misschien dat mijn PC nu dan te traag is voor m'n kaart, maar dan kan ik volgend jaar budget uitgeven om m'n mobo, CPU en geheugen te upgraden, waardoor m'n grafische kaart lekker meegroeit en niet ineens DAN weer de bottle-neck wordt.
En dan koop ik over 2 jaar weer een nieuwe grafische kaart, enzovoorts. 2-jaar cyclus die om-en-om loopt.
</edit>
koop dan zon kaart over een jaar als je je mobo en cpu upgrade issie gelijk meer als de helft goedkoper
We gaan hier niet over Triomferus l*llen ik geloof dat hij ide kaart heeft.FMS schreef op 17 augustus 2002 @ 13:58:
[...]
Jah, ik zag het, maar die Triomferus biedt weinig bewijs dat ie de kaart ook werkelijk heeft, een pic van zijn r9700 of tenminste wat screenshots is toch niet te veel gevraagd.
Hij zecht ook ik hoef nix te bewijzen ik heb die kaart en geniet er van.
En we zullen wel zien als de kaart uit is dan zul je zien dat hij gelijk heeft !!!!!
het zal me een worst wezen of hij die kaart heeft, maar ik vind wel dat hij idd op zn minst een compareurl of een screenie kan posten. als zoveel mensen erom vragen (en het is in 2 sec. gepiept) doe je dat toch effe. ik had allang 'bewijs' gepost dat ik die kaart heb.Astennu schreef op 18 augustus 2002 @ 12:56:
[...]
We gaan hier niet over Triomferus l*llen ik geloof dat hij ide kaart heeft.
Hij zecht ook ik hoef nix te bewijzen ik heb die kaart en geniet er van.
En we zullen wel zien als de kaart uit is dan zul je zien dat hij gelijk heeft !!!!!
woei!! das snel
Kzit der soms ook aan te denken een 9700 te kopen... maar 5 mins daarna zit ik weer met de vraag waar ik dat dan echt voor nodig heb... hebt dan wel nieuwste en snelste, maar voor welk doel 
Ik zit op et moment al met een systeem waar bv het mobo wat te traag is voor me 8500... dat word binnenkort geupdate...
kzie dan wel weer
Ik zit op et moment al met een systeem waar bv het mobo wat te traag is voor me 8500... dat word binnenkort geupdate...
kzie dan wel weer
Die nieuw radeon9700 gaat 0wnen
.. ik zit er over te denken om er 1 te halen, nVidia haal ik denk ik ff niet meer
(sinds ik mn GeForce2 Ti vervangen heb door Radeon8500
)
Wanneer komt de R9700 precies uit?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Waarom wil je een 9700? Is je 8500 niet snel genoeg meer?Dond3r schreef op 18 augustus 2002 @ 15:13:
Die nieuw radeon9700 gaat 0wnen.. ik zit er over te denken om er 1 te halen, nVidia haal ik denk ik ff niet meer
(sinds ik mn GeForce2 Ti vervangen heb door Radeon8500
)
http://www.chip.de/produk...odukte_tests_8788072.html Duits review met veel info en echte benchs 
zal niet lang meer duren voordat Tom en Anand hun reviews online zetten.
zal niet lang meer duren voordat Tom en Anand hun reviews online zetten.
Ook ff een leuke Pic van de kaart !!! 

Dit plaatje zou links geen AF hebben en recht wel:

Zoek de verschillen
3dmark score:

En wat zal er hier niet kloppen:

ZAL WEL ZIJN OMDAT HET EEN NVIDIA BENCHMAK IS
Sins wanneer worden bij deze test punten gegeven

En de gegevens over het test systeem:
Intels Pentium-4 mit 2,53 GHz in der Northwood-Version (133 MHz QDR FSB) verleiht unserem System in Kombination mit 512 MB PC2100 DDR-SDRAM aus dem Hause Infineon die nötige Power. Als Motherboard dient uns das Asus P4B533-E, welches den optimalen Untersatz für den Nortwood darstellt. Natürlich benchen wir auch mit Sounduntermalung und verwenden als Hardware Creatives Soundblaster Live! 5.1 Platinum.
Das Catalyst-Softwarepaket von ATI liegt in der aktuellen Version 7.75 vor, wobei die Treiberrevision 61.43 lautet. Bei NVidia kommt die aktuelle Treiberrevision 30.82 zum Einsatz. Die neueste Version für Win 2000/XP und Win 9x Matrox trat zum Vergleich mit Version 42.31 des Parhelia-Treibers an.
Maar ik heb het idee dat ze de geforce of peformance mode hebben gezet qua midmapping maar ik weet niet wat een ti 4600 op quality en peformace mode haald bij 3dmark op een 2,53 ghz p4.
Maar ik wist ook niet dat de Geforce zo snell was in AF en AA.
Bij de test op arnandtech was de radeon 150% sneller in AA op 4X of ze moeten hem op 6x quality hebben gezet in deze tests.

Dit plaatje zou links geen AF hebben en recht wel:

Zoek de verschillen
3dmark score:

En wat zal er hier niet kloppen:

ZAL WEL ZIJN OMDAT HET EEN NVIDIA BENCHMAK IS
Sins wanneer worden bij deze test punten gegeven

En de gegevens over het test systeem:
Intels Pentium-4 mit 2,53 GHz in der Northwood-Version (133 MHz QDR FSB) verleiht unserem System in Kombination mit 512 MB PC2100 DDR-SDRAM aus dem Hause Infineon die nötige Power. Als Motherboard dient uns das Asus P4B533-E, welches den optimalen Untersatz für den Nortwood darstellt. Natürlich benchen wir auch mit Sounduntermalung und verwenden als Hardware Creatives Soundblaster Live! 5.1 Platinum.
Das Catalyst-Softwarepaket von ATI liegt in der aktuellen Version 7.75 vor, wobei die Treiberrevision 61.43 lautet. Bei NVidia kommt die aktuelle Treiberrevision 30.82 zum Einsatz. Die neueste Version für Win 2000/XP und Win 9x Matrox trat zum Vergleich mit Version 42.31 des Parhelia-Treibers an.
Maar ik heb het idee dat ze de geforce of peformance mode hebben gezet qua midmapping maar ik weet niet wat een ti 4600 op quality en peformace mode haald bij 3dmark op een 2,53 ghz p4.
Maar ik wist ook niet dat de Geforce zo snell was in AF en AA.
Bij de test op arnandtech was de radeon 150% sneller in AA op 4X of ze moeten hem op 6x quality hebben gezet in deze tests.
Op Chip.de stond ook dit:
Powerstrip: Erkannte unsere Grafikkarte als Radeon 9700, zeigte allerdings die richtigen Taktraten an. Chip- und Speichertakt lassen sich bis auf 360 MHz und effektiven 720 MHz erhöhen!
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
naja die van chip neem ik nog ff met een korrel zout, zoals alle eerste reviews van een nieuwe kaart. Maar naar mijn weten combineerd Smoothvision2 al AA met AF dus dan zou dubbelop het verschil in snelheid verklaren, en bovendien het bijna niet te aanschouwen verschil,
Breek je nek voorzichtig
Uhm... misschien moet je een goedkopere fiets kopen? Er loopt hier over de Grote Markt wel eens een zwerver die fietsen verkoopt voor 5 euro. (Vraag me niet hoe-ie aan die fietsen komt...The_PyroPath schreef op 18 augustus 2002 @ 16:53:
ewn waarom wordt altijd net op dit soort momenten je fiets gejat waardoor je weer een nieuwe moet kopen, ik had geld, das nu weer helemaal opperdepop
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
[OFF-Topic]
Mijn fiets was 850 euro, eigen risico 20%, en toen moesten er nog nieuwe onderdelen op enzo, zeg maar ka$$a, maar je moet wel als je regelmatig wilt MTB'en of liever HTB hier in Nederland
[/OFF-Topic]
maarja we gaan wel kijken wat dat ding gaat kosten en stiekum wat meer werken dan normaal, en als het meezit via een bedrijf kopen, dat scheelt ook weer 19%
Mijn fiets was 850 euro, eigen risico 20%, en toen moesten er nog nieuwe onderdelen op enzo, zeg maar ka$$a, maar je moet wel als je regelmatig wilt MTB'en of liever HTB hier in Nederland
[/OFF-Topic]
maarja we gaan wel kijken wat dat ding gaat kosten en stiekum wat meer werken dan normaal, en als het meezit via een bedrijf kopen, dat scheelt ook weer 19%
Breek je nek voorzichtig
Hercules 3D Prophet Radeon 9700: Blaues Juwel.

OMG.........dit wordt 'm.....zeker weten

Ik heb echt zo'n mazzel!
Kheb geld over deze maand en sinds de meeste spellen niet zo lekker meer loopt op m'n GeForce1 DDR zat ik al te kijken naar een nieuwe.

OMG.........dit wordt 'm.....zeker weten
Ik heb echt zo'n mazzel!
Kheb geld over deze maand en sinds de meeste spellen niet zo lekker meer loopt op m'n GeForce1 DDR zat ik al te kijken naar een nieuwe.
[ Voor 0% gewijzigd door Gman op 18-08-2002 21:48 . Reden: Thumbnail gefixt ]
Er zitten gewoon al geheugenblokjes op.
Dat is niet mis nee met zo'n koperen cooler.
Verwijderd
Echt een mooi kaartjeGman schreef op 18 augustus 2002 @ 21:23:
[afbeelding]
OMG.........dit wordt 'm.....zeker weten![]()
Ik heb echt zo'n mazzel!
Verwijderd
Zo, nog even wat informatie om de honger te stillen: http://www.blisware.com/dl_pdf_etc/9700_sellsheet.pdf
Nog even een leuk nieuwtje voor de fanATIcs (en wat minder leuk nieuws voor de nVidiots
):
Er komen geen VisionTek kaarten meer met nVidia-chips. VisionTek was nVidia's grootste retailer in Noord-Amerika. En nu sluiten ze hun deuren wegens financiele problemen.
Dit komt voor nVidia op een uiterst ongelegen moment, want ze willen hun NV28 en NV30 graag voor de kerst op de markt hebben. Nu nVidia hun grootste thirdparty leverancier van Noord Amerika is kwijtgeraakt zitten ze een beetje met de handen in het haar. Ze doen er nu ook van alles aan om de deuren bij VisionTek open te houden.
Tja, Hercules verkoopt nu ATi's, Gigabyte verkoopt ATi's, Creative verkoopt nu ATi's en straks P10s, dus een aantal grote spelers zijn nu buiten nVidia's bereik. Het is nu dus aan de (in Amerika) kleinere spelers als Gainward, MSI, Leadtek etc om deze klap op te vangen.
En de sluiting van VisionTek kan voor ATi niet op een beter moment komen.
Bron: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzM5
Er komen geen VisionTek kaarten meer met nVidia-chips. VisionTek was nVidia's grootste retailer in Noord-Amerika. En nu sluiten ze hun deuren wegens financiele problemen.
Dit komt voor nVidia op een uiterst ongelegen moment, want ze willen hun NV28 en NV30 graag voor de kerst op de markt hebben. Nu nVidia hun grootste thirdparty leverancier van Noord Amerika is kwijtgeraakt zitten ze een beetje met de handen in het haar. Ze doen er nu ook van alles aan om de deuren bij VisionTek open te houden.
Tja, Hercules verkoopt nu ATi's, Gigabyte verkoopt ATi's, Creative verkoopt nu ATi's en straks P10s, dus een aantal grote spelers zijn nu buiten nVidia's bereik. Het is nu dus aan de (in Amerika) kleinere spelers als Gainward, MSI, Leadtek etc om deze klap op te vangen.
Bron: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzM5
Weet iemand of de 9700 groter of kleiner dan de nvidia Ti 4600 is? En hoeveel?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Die 9700 Pro vind ik anders niet echt goedkoop, of ligt dat aan mij en dan zul je zien dat die gewone 9700 toch weer een stuk minder presteert
400 dollar tochVerwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 01:08:
Die 9700 Pro vind ik anders niet echt goedkoop, of ligt dat aan mij en dan zul je zien dat die gewone 9700 toch weer een stuk minder presteert
---------------korte versie---------------
Na het installeren van de radeon drivers krijg ik op verschillende punten in windows een soort freeze waarbij het beeld niks meer doet maar alleen de muis te bewegen is. Dit op een goedkope radeon ve, met elke driver verkrijgbaar en zowel win98 als XP.
Kep hier een probleem met m'n radeon, zal het ongetwijfelt hier moeten posten
Het systeem houdt het nog geen 5 min vol of ik heb al een freeze. Soms bijvoorbeeld al als ik na het opstarten naar de display properties ga. Alleen het is geen 'echte' freeze, want m'n muis beweegt nog vrolijk door, alleen de rest zit muurvast. Dit probleem is alleen maar als ik de ati drivers installeer, anders niet (heb met een image al 1000 manieren geprobeerd, tis echt alleen bij de drivers).
Het is voor m'n HTPC (hometheatre pc, alleen voor dvd's), welke deze config heeft:
Intel Pentium III 450MHz 100FSB slot1 boxed
Asus P2B-F 100MHz FSB intelBX440 agp 5xpci 2xisa
512 MB PC100 SD-RAM cas2
ATI Radeon VE 64MB TV-OUT by ATI
Maxtor Diamondmax20 20GB 7200rpm udma33
Terratec SoundSystem DMX XFire 1024
Pioneer 16x40x DVD 106S slotloading OEM
Realtek 10/100Mb UTP
A-open HX45 miditower
-----------
De kaart heb ik onlangs nieuw gekocht bij CTW. Echterrrr, de specs en uiterlijk komen nou niet bepaald overeen met de Radeon VE van de Ati site. Deze heeft namelijk 64 SDR ram, en geen DVI. Daarnaast is er nergens ook maar iets van 'built by ATI' te vinden op de printplaat, ook geen ander merk of serienummer dat overeenkomt. Het ATI tooltje bijgeleverd op de cd-rom geeft echter wel aan dat het om een VE chipset gaat.
Ik heb ook al andere drivers geprobeerd, namelijk de reference drivers voor de 'powered by ATI' kaarten. Deze geven hetzelfde probleem. Nieuwste beta's van Guru3d ook, en met de nieuwste van ATI krijg ik een melding iets van 'video driver INF not found' (iets in die geest, google kwam hier ook niet uit). Een nieuwe BIOS kan ik niet proberen omdat ik onzeker ben over welke kaart het is.
Herkent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing? Als ik er nu nog niet uitkom ruil ik 'm om voor een wat nieuwere Radeon, maar ik wil eerst dit nog even proberen. Oja, ik heb het met win98 geprobeerd, ook met xp, zelfde probleem, en nu weer 98 erop gezet.
-------------edit-----------------
ff editten dan maar
Ik heb op ditzelfde bordje (bx440 chipset) ook een GeForce 4 mx440 gedraait, zonder ook maar enige problemen in elk OS. Wat betreft de warmte, dan krijg je ook een freeze, maar dan kun je je muis ook niet meer bewegen, dan staat echt alles stil. Dat is hier dus niet.
Na het installeren van de radeon drivers krijg ik op verschillende punten in windows een soort freeze waarbij het beeld niks meer doet maar alleen de muis te bewegen is. Dit op een goedkope radeon ve, met elke driver verkrijgbaar en zowel win98 als XP.
Het systeem houdt het nog geen 5 min vol of ik heb al een freeze. Soms bijvoorbeeld al als ik na het opstarten naar de display properties ga. Alleen het is geen 'echte' freeze, want m'n muis beweegt nog vrolijk door, alleen de rest zit muurvast. Dit probleem is alleen maar als ik de ati drivers installeer, anders niet (heb met een image al 1000 manieren geprobeerd, tis echt alleen bij de drivers).
Het is voor m'n HTPC (hometheatre pc, alleen voor dvd's), welke deze config heeft:
512 MB PC100 SD-RAM cas2
Realtek 10/100Mb UTP
A-open HX45 miditower
-----------
De kaart heb ik onlangs nieuw gekocht bij CTW. Echterrrr, de specs en uiterlijk komen nou niet bepaald overeen met de Radeon VE van de Ati site. Deze heeft namelijk 64 SDR ram, en geen DVI. Daarnaast is er nergens ook maar iets van 'built by ATI' te vinden op de printplaat, ook geen ander merk of serienummer dat overeenkomt. Het ATI tooltje bijgeleverd op de cd-rom geeft echter wel aan dat het om een VE chipset gaat.
Ik heb ook al andere drivers geprobeerd, namelijk de reference drivers voor de 'powered by ATI' kaarten. Deze geven hetzelfde probleem. Nieuwste beta's van Guru3d ook, en met de nieuwste van ATI krijg ik een melding iets van 'video driver INF not found' (iets in die geest, google kwam hier ook niet uit). Een nieuwe BIOS kan ik niet proberen omdat ik onzeker ben over welke kaart het is.
Herkent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing? Als ik er nu nog niet uitkom ruil ik 'm om voor een wat nieuwere Radeon, maar ik wil eerst dit nog even proberen. Oja, ik heb het met win98 geprobeerd, ook met xp, zelfde probleem, en nu weer 98 erop gezet.
ff editten dan maar
Ik heb op ditzelfde bordje (bx440 chipset) ook een GeForce 4 mx440 gedraait, zonder ook maar enige problemen in elk OS. Wat betreft de warmte, dan krijg je ook een freeze, maar dan kun je je muis ook niet meer bewegen, dan staat echt alles stil. Dat is hier dus niet.
[oftopic]The_PyroPath schreef op 18 augustus 2002 @ 21:13:
[OFF-Topic]
[/OFF-Topic]
Koop de fiets anders hier www.matrabike.nl heb ik ook moeten doen vorige week omdat die andere gejat was maar hier is het wel goedkoop inoport spul.
[oftopic]
Denk dat deze een cm of 2 klijner is aan de achterkantbombadil schreef op 19 augustus 2002 @ 00:56:
Weet iemand of de 9700 groter of kleiner dan de nvidia Ti 4600 is? En hoeveel?
Ik zou zeker geen Radeon ve 64 mb meer nemen die vind ik veel te langzaam.ShittyOldMan schreef op 19 augustus 2002 @ 02:21:
Het is voor m'n HTPC, welke deze config heeft:
512 MB PC100 SD-RAM cas2
Realtek 10/100Mb UTP
A-open HX45 miditower
-----------
ff editten dan maar
Een Geforce 2 GTS heb ik een 8 maanden geleden omgeruild voor een radeon 8500.
Ik zou dan voor een radeon 8500 of 9000 pro gaan.
Ook al is je cpu niet zo snel dan heb je zodra je die vernieuw een perfecte pc voor games.
Ziet er wel leuk uit maar met het gedonder dat ik heb gehad met mijn Hercules Radeon 8500 FDX LE wil ik geen hercules kaart meer.Gman schreef op 18 augustus 2002 @ 21:23:
[afbeelding]
OMG.........dit wordt 'm.....zeker weten![]()
Ik heb echt zo'n mazzel!
De gewone drivers van ati deden het niet (zal nu wel verholpen zijn)
Overclocken was een ramp zelf met een v-mod er op hielp het niet en werd het soms erger omadt de kaart ervoor gelockt was.
Das ik neem mooi een BBA of Giga-Byte kaart.
En voor die cooler doe ik het trouwens ook niet want ik zek er een athlon tb cooler op van 4x5x3 en dat werkt stukke beter
Om even offtopic door te gaan. Hier zou ik dus nooit een fies kopen:Astennu schreef op 19 augustus 2002 @ 09:51:
[...]
[oftopic]
Koop de fiets anders hier www.matrabike.nl heb ik ook moeten doen vorige week omdat die andere gejat was maar hier is het wel goedkoop inoport spul.
[oftopic]

lol
Ok wist niet dat er een gewone en een Pro uit komt van de 9700???
Er staan wel een gewone en een pro in de pricewatch...NU AL???
Ik vind namelijk zelf alleen info over een gewone en een pro van de 9000 serie.
Ik wil trouwens tot 500 euro gaan, daarboven wordt het eigenlijk te gek, zowiezo wacht ik totdat minimaal 3 winkels de kaart aanbieden, dan is er misschien al een prijsverschil.
*update2*
Gevonden @ Anandtech:
Ik las ergens dat Hercules gestopt was met de blauwe kaarten...bleek het om de GeForces te gaan
Ik vond de GeForces altijd al te duur, daarom was ik het afgelopen jaar al naar ATI geneigd, ik hoop dat ze veel zullen verkopen!
Nvidea komt wel weer terug, maar ze gaan het moeilijk krijgen als de slechte Yields van hun NV30 zo blijven.
Er staan wel een gewone en een pro in de pricewatch...NU AL???
Kan iemand mij effe informeren? of een linkje geven?1 ATI Radeon 9700 Atlantis DVI AGP 64MB bulk € 391,- 18-08
1 ATI Radeon 9700PRO Atlantis DVI AGP 64MB € 522,- 18-08
Ik vind namelijk zelf alleen info over een gewone en een pro van de 9000 serie.
Ik wil trouwens tot 500 euro gaan, daarboven wordt het eigenlijk te gek, zowiezo wacht ik totdat minimaal 3 winkels de kaart aanbieden, dan is er misschien al een prijsverschil.
*update2*
Gevonden @ Anandtech:
Hier meer info over de hard en software functies van de R300 "VPU".When ATI announced that the first shipping R300 boards would be called the Radeon 9700 Pro, we immediately asked if there would be a regular Radeon 9700. Although ATI won't be producing a Radeon 9700 board themselves, their partners will be selling lower clocked R300 boards and calling them Radeon 9700s. An official clock speed hasn't been set on the non-Pro parts but we'd anticipate something closer to the 300/300MHz mark.
Gouden tijden voor ATI indeed.CJ schreef op 19 augustus 2002 @ 00:50:
Nog even een leuk nieuwtje voor de fanATIcs (en wat minder leuk nieuws voor de nVidiots):
*knip*
Ik las ergens dat Hercules gestopt was met de blauwe kaarten...bleek het om de GeForces te gaan
Ik vond de GeForces altijd al te duur, daarom was ik het afgelopen jaar al naar ATI geneigd, ik hoop dat ze veel zullen verkopen!
Nvidea komt wel weer terug, maar ze gaan het moeilijk krijgen als de slechte Yields van hun NV30 zo blijven.
Astennu schreef op 19 augustus 2002 @ 10:02:
Ik zou zeker geen Radeon ve 64 mb meer nemen die vind ik veel te langzaam.
Een Geforce 2 GTS heb ik een 8 maanden geleden omgeruild voor een radeon 8500.
Ik zou dan voor een radeon 8500 of 9000 pro gaan.
Ook al is je cpu niet zo snel dan heb je zodra je die vernieuw een perfecte pc voor games.
Ik was er niet geheel duidelijk (zal het ff editten), maar tis voor de htpc ofwel hometheatre pc, welke alleen maar dvd's afspeelt om de projector aan te sturen. Vandaar dat ik een goedkope radeon heb genomen (wegens beeldkwaliteit, motion compensation en IDCT), 3d is dus niet bepangrijk.
Ik ga de kaart nu in m'n andere systeem zetten en kijken wat dat oplevert, hopelijk overleeft 'ie het
YES YES YES, just passed the 3DMark 2001SE 10K limit with my Radeon8500@295/295:
10070
10070
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
lucky bastard!ToriHino schreef op 19 augustus 2002 @ 13:52:
YES YES YES, just passed the 3DMark 2001SE 10K limit with my Radeon8500@295/295:
10070
gefeli!
Verwijderd
YES!!!!
Reviews van de Radeon9700 Pro @
- www.tomshardware.com
- www.anandtech.com
- www.hothardware.com
- www.hardocp.com
De kaart voor als je met Aniso&FSAA wil spelen, jammer dat de hedendaagse cpu de kaart tegenhoud...
Reviews van de Radeon9700 Pro @
- www.tomshardware.com
- www.anandtech.com
- www.hothardware.com
- www.hardocp.com
De kaart voor als je met Aniso&FSAA wil spelen, jammer dat de hedendaagse cpu de kaart tegenhoud...
Whaaaaaaa, puntje van me stoel!!!
Thanx voor de links, submit jij of ik @ t.net? ik ben al bezig
Ik zet zo de kleurenlaser-printer maar eens aan het werk hiero
Ik koop 'm vooral omdat ie zo bruut is en ook zeker 2 jaar mee kan, ik denk zelfs langer door de programmeerbare engines.
Hier een fullscreen pic van het ATI board.
Klopt het dat deze niet in Europa te koop is?
Thanx voor de links, submit jij of ik @ t.net? ik ben al bezig
Ik zet zo de kleurenlaser-printer maar eens aan het werk hiero
Ik koop 'm vooral omdat ie zo bruut is en ook zeker 2 jaar mee kan, ik denk zelfs langer door de programmeerbare engines.
Hier een fullscreen pic van het ATI board.
Klopt het dat deze niet in Europa te koop is?
Wat is deze kaart een beest in UT2003, echt om sprakeloos van te worden........
Niet op voorraad.
Als ik dit zo lees dan moet ik eerst een andere mobo/cpu en monitor wil ik dat ding voluit krijgen 
Nu nog P3-1000 @ 1125 en 17" die wel op 1600x1200 kan maar da's niet helemaal jovel op een 17"
Nu nog P3-1000 @ 1125 en 17" die wel op 1600x1200 kan maar da's niet helemaal jovel op een 17"
Ik ben voorlopig even die reviews aan het lezen
na een lange nacht ben ik eindelijk wakker en er staan 4 heerlijke reviews op me te wachten 
/me, pakt een appel en begint met lezen.
/me, pakt een appel en begint met lezen.
Als ik dit zo lees dan neem ik een paar dagen vrij als ik 'm ga kopen 
Wel raar dat ie de Codecult Codecreatures Benchmark slecht trekt, of is dat een slecht geprogde benchmark?
Wel raar dat ie de Codecult Codecreatures Benchmark slecht trekt, of is dat een slecht geprogde benchmark?
Dit ding is echt bruut, het is lang geleden dat er zo'n groot verschil tussen een generatie heeft gezeten.
ATI heeft nu echt iets groots bereikt....wat een kaart zeg.
ATI heeft nu echt iets groots bereikt....wat een kaart zeg.
Niet op voorraad.
ik heb de laatste drivers. daarmee werkt Videofactory 2 en sound forge 6 niet. er lijkt dus een conflict te zijn tussen sonic foundry software en tussen de nieuwe ati 2d drivers. wie weet hoe je dit kunt verhelpen?
Uhm, ik wil niet veel zeggen hoor, maar kijk maar eens naar de CPU-schaling grafiek op AnandTech: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1683&p=22ap0stah schreef op 18 augustus 2002 @ 12:51:
een radeon 9700 op een TB1200 lijkt me nogal overkill, zon kaart doet het pas goed op een xp2200 ofso lijkt me
koop dan zon kaart over een jaar als je je mobo en cpu upgrade issie gelijk meer als de helft goedkoper
Ook met een 1200Mhz Athlon heb je RUIM meer aan een Radeon 9700 dan aan een GF4 Ti4600! Helemaal als je op hogere resoluties gaat spelen. En daar ik een 19" monitor heb is dat wel prettig natuurlijk, om op lekker hoge resoluties te spelen!
En uiteindelijk, wanneer ik een nieuw mobo+CPU+RAM koop schaalt die Radeon gewoon lekker mee zonder dan meteen weer de bottleneck te worden, bv. bij Doom III ofzo...
Dit topic is gesloten.