Daar staat niet met welke IP ik nu moet connecten
Dat hoort toch ergens op de site te staan ofzo
________________________________________________________________Anoniem: 43578 schreef op 19 augustus 2002 @ 21:09:
[...]
He, dit ziet er wel gelikt uit
ps, de streams van atcbox.com doen het weer
Coole jets..
waar kun je die downloaden??
die moet ik ook hebben!!!
Hawks.Uncle-Sam schreef:
Dat zijn geloof ik Tornado's van de RAF van de Red Arrows (demonstratieteam).
maar goed, ik bedoel dat er is niet voor niks z'n topic aangemaakt, of vind jij wel dat je gewoon overal alles kan gaan posten. Wat een zootje wordt het dan zeg. Laast zei jij ook dat je voortaan MP vragen daar zou gaan posten en nu doe je dat niet.Anoniem: 51137 schreef op 19 augustus 2002 @ 22:12:
Daar staat niet met welke IP ik nu moet connectenDat hoort toch ergens op de site te staan ofzo

Ikke niet snappen
There is a dedicated topic for MP vragen ..........USE IT or LOSE IT
https://valid.x86.fr/xhfd5e
en jij wil F16 piloot worden ......Anoniem: 51137 schreef op 19 augustus 2002 @ 22:16:
Anoniem: 51137
Ja, in Nederland ja!
En iedereen die wat wilt worden weet nog niet alles hoor!!!
Dat leer je in je opleiding!!!
Wat mis mee dat ik dit niet weet dan
Tering zeg....
Oke, sorry, moest eruit, vergeven en vergeten, laten we weer verder gaan op de gezellige manier.
Tering zeg....
Oke, sorry, moest eruit, vergeven en vergeten, laten we weer verder gaan op de gezellige manier.
Leuk is dat dat ik al eerder heb gevraagd (twee keer) en niemand reageert. Zeg ik dat ik hem af heb en getest en geupload op avsim en nu wilt iedereen hem testen
oke wie kan me dus helpen...
om aan die red arrow's te komen...
die in een groepje bij elkaar blijven
www.flightsim.compascald schreef op 19 augustus 2002 @ 22:28:
En mocht inloggen op flightsim.com wat moeizaam gaanpascald schreef op 19 augustus 2002 @ 22:28:

Erg mooiOzBoz schreef op 19 augustus 2002 @ 21:34:toon volledige bericht
Gisteren in een rare bui van de Greatest Airplanes Collection de Archer! en The 421C Golden Eagle gekocht. Sja, het blijft goedkoper dan een echte
Nu wordt het wel tijd dat ik die nieuwe PC kast een keer binnen krijg zodat er wat meer dan een paar fps door de lucht gaan. Schiphol 2002 van Lago helpt ook niet echt, anyway, hope you enjoy the screens.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch altijd weer eens leuk zo'n prop
Haha dat was wel ff LOL eikAnoniem: 55387 schreef op 19 augustus 2002 @ 22:42:
ND.......pause tijdens VATSIM?Wat ging er toch allemaal mis? (SPY/OA)
![]()

Ik heb nog pics, ik zal ze ff uploaden, btw er was 4 man op VATSIM!! (zoals Rdluca al zei
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Anoniem: 55387
Dan was ik de 5e?ND schreef op 19 augustus 2002 @ 22:48:
[...]
*knip*
Ik heb nog pics, ik zal ze ff uploaden, btw er was 4 man op VATSIM!! (zoals Rdluca al zei)
Eum? Owjah! klopt, dan was jij de 5e, maar we waren met zijn4e TEGELIJK op VATSIM
de pics : EHAM-EGLL-EHAM

Klasseshot!!ND schreef op 19 augustus 2002 @ 22:55:
[...]
Eum? Owjah! klopt, dan was jij de 5e, maar we waren met zijn4e TEGELIJK op VATSIM
de pics : EHAM-EGLL-EHAM
*knip*
[afbeelding]
LOL! de onvervalste Noof hilariteitND schreef op 19 augustus 2002 @ 22:48:
[...]
Haha dat was wel ff LOL eikIk had in mijn ADF ingevoerd de freq van OA (alvast ingevoerd Want alsk ik em nodig heb....
) Zegt ATC tegen mij DIRECT to SPY, ikke eerst FMC erbij, maar dat ging niet zoals ik wilde, dus heb ik maar 113.3 in NAV2 ingevuld (Op NAV1 stond mijn ILS voor 19R) Weet je wat ik doe?
kijk ik naar de GROENE pijl
En zorgen dat ie omhoog wijst STOM STOM van me!
Die groene is de ADF indicator
Dus ging ik naar OA
![]()
![]()
L+ LOOOOOOOOOL
Damn ik ga nu echt ff van de PC weg, EHAM-EGLL-EHAM doen is vermoeiend
* Bolk wil ook Vatsimmen
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Die 2 dingen zijn erg leuk ja ik heb ze hier ook org liggenOzBoz schreef op 19 augustus 2002 @ 21:34:
Gisteren in een rare bui van de Greatest Airplanes Collection de Archer! en The 421C Golden Eagle gekocht. Sja, het blijft goedkoper dan een echte
Nu wordt het wel tijd dat ik die nieuwe PC kast een keer binnen krijg zodat er wat meer dan een paar fps door de lucht gaan. Schiphol 2002 van Lago helpt ook niet echt, anyway, hope you enjoy the screens.
En hier gelijk wat nieuwe Foto's van een 737 -200 met een mistige landing op EHRD
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/MISTEHRD01.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/MISTEHRD02.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/MISTEHRD04.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/MISTEHRD05.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/MISTEHRD06.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/MISTEHRD07.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/MISTEHRD08.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/MISTEHRD09.jpg[/img]
Zo dat was zweten , maar wel gehaald
Voor de mensen die hem willen hebben deze plane met cockpit
http://www.simviation.com/files/jets/B737-200Mey-Air.zip
Pas op hij is 17 MB groot
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
0wkeej mensen aandacht 
Dit is mijn eerste screenie die ik hier post van FS

Dit is mijn eerste screenie die ik hier post van FS

LoL veel suc6 jongen, die opleiding schijnt erug zwaar te zijnAnoniem: 51137 schreef op 19 augustus 2002 @ 22:24:
Ja, in Nederland ja!
Tering zeg....
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
Prijzen zijn inclusief belasting en vluchthavenbelasting

wie gaat er mee met ryanair naar londen?
(9 euro 99)
wie gaat er mee met ryanair naar londen?
Acrobatics met de ArcherOzBoz schreef op 19 augustus 2002 @ 22:01:
[...]
LOL dat had ik er bijna nog onder gezet, die Archer II vliegt echt super! Ik heb ze pas sinds gisteravond en er nog niet echt tijd voor gehad. Kwam er wel achter dat de motor het niet tof vindt als je op de kop vliegt.. maar ok, daar is ie ook niet voorKan niet wachten tot ik eindelijk mijn nieuwe PC in elkaar kan gooien.. dan loopt het allemaal wat lekkerder.
Maar het blijft leuk om te proberen natuurlijk
Wees gerust, de pics van mn tutorial blijven nog wel even online. Dacht dat de belangstelling gedaald was tot nul, maar dat blijkt niet zo te zijn. Misschien pleur ik de tekst van de tut wel ff online, als je dat graag wilt.The_FrankO schreef op 19 augustus 2002 @ 22:36:
[...]
Toch altijd weer eens leuk zo'n propNog geen tijd gehad voor de Fokker F50
Bolk schreef op 19 augustus 2002 @ 23:40:
Prijzen zijn inclusief belasting en vluchthavenbelasting
wie gaat er mee met ryanair naar londen?(9 euro 99)
en als het niet lukt ga ik maar 20 min vliegen
maar dat kost 140 Euro
Maar vliegen ga ik heel binenn kort ..
Of op Lelystad of op EHRD (kroonduif)
Mar zit nog ff tedenken wat ik moet doen ..
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Cool!Blackhole schreef op 19 augustus 2002 @ 23:15:
[...]
En hier gelijk wat nieuwe Foto's van een 737 -200 met een mistige landing op EHRD
Hij is de moeite waard, maar ik zie iets geks in je panel: de Pitch Command wijst altijd naar beneden. Is een gauge die ik nog niet eerder heb gezien. Werkt dat ding goed c.q. een beetje?
[edit]EHLE, bij Vliegclub Flevo, max 42 minuten @ €115
Ik had de pic's al opgeslagen en even een html bestandjes inelkaar gevlansd zodat ik het eens rustig kan doornemenDelphi32 schreef op 19 augustus 2002 @ 23:43:
[...]
Wees gerust, de pics van mn tutorial blijven nog wel even online. Dacht dat de belangstelling gedaald was tot nul, maar dat blijkt niet zo te zijn. Misschien pleur ik de tekst van de tut wel ff online, als je dat graag wilt.
Blackhole? mag ik mee?
Ik vind dat ding vaag maar ik heb er nog niet echt mee gewerkt .Delphi32 schreef op 19 augustus 2002 @ 23:45:
[...]
Cool!
Hij is de moeite waard, maar ik zie iets geks in je panel: de Pitch Command wijst altijd naar beneden. Is een gauge die ik nog niet eerder heb gezien. Werkt dat ding goed c.q. een beetje?
[edit]EHLE, bij Vliegclub Flevo, max 42 minuten @ €115Piper Cadet, dus Archer is goeie training. Alles zit op de juiste plek.
Maar ff over Vliegclub Flevo
Het is anders hoor je kan 50 min vliegen ..
Kijk hier maar eens naar
Proefvlieglessen
Je kunt bij onze school ook een losse vliegles volgen of weggeven als cadeautje aan iemand die je daarmee de verrassing van zijn of haar leven bezorgt. De lengte van zo'n vliegles varieert naar je eigen keuze en de hoogte van het lestarief is hierbij afhankelijk van de lengte van de vliegtijd en het gekozen type 2 of 4 persoonsvliegtuig.
Elke proefvliegles begint altijd met een theoretische briefing van de vlieginstructeur met hierin een uitleg van het vliegtuig en de instrumenten. Daarna ga jij (eventueel met je twee meegenomen passagiers die hiervoor maar € 7,50 per persoon hoeven te betalen!) met de instructeur de lucht in en je mag dan echt zelf het toestel besturen.
keuze 1A:
keuze 1B:
lesduur ca. 1:00 uur, met ca. 20 minuten vliegtijd in een 2-zitter € 99,--
lesduur ca. 1:00 uur, met ca. 20 minuten vliegtijd in een 4-zitter €119,--
keuze 2A:
keuze 2B: lesduur ca. 1:30 uur, met ca. 35 minuten vliegtijd in een 2-zitter € 149,--
lesduur ca. 1:30 uur, met ca. 35 minuten vliegtijd in een 4-zitter €169,--
keuze 3A:
keuze 3B: lesduur ca. 2:00 uur, met ca. 50 minuten vliegtijd in een 2-zitter€ 189,--
lesduur ca. 2:00 uur, met ca. 50 minuten vliegtijd in een 4-zitter €219,--
Voor meer info
http://www.lls.nl/ls-proefles.html
Als ik die extra kosten voor een 4zitter betaal mag ik dan mee?
Dan betaalt Bolk voor mij
Ik heb dus effe een vraagje. Ik ben de laatste tijd veel aan het vliegen met de simbuild A340-500. Een heel mooi vliegtuigje. Toch is er een ding dat me een beetje stoort: Er is geen goed panel te vinden van een A340. Dus mijn vraagje aan jullie m'n beste flightsimmers.
Waar kan ik een goede en realistische panel van een Airbus 350 vinden? Diegene die ik vond waren van wel zeer barre kwaliteit
Bij voorbaat dank alvast dan maar
Waar kan ik een goede en realistische panel van een Airbus 350 vinden? Diegene die ik vond waren van wel zeer barre kwaliteit
DuhBlackhole schreef op 19 augustus 2002 @ 23:54:
Maar ff over Vliegclub Flevo
Het is anders hoor je kan 50 min vliegen ..
Kijk hier maar eens naar
Voor meer info
http://www.lls.nl/ls-proefles.html
Dit komt van Vliegclub Flevo (en nee ik ben geen lid dus er zit voor mij geen voordeel aan
De Introductie-vlucht voor 120 Euro
Voordat je definitief beslist of je een brevet wilt halen is het beter eerst eens een introductie-vlucht te regelen. Voor 120 Euro vlieg je met een instructeur en krijg je al een beetje het gevoel van de vogels. Vrij en blij. Hoewel blij, in het begin is het ook zweten en hopen dat de les snel voorbij is. Zo'n introductie-les is een echte les, eerst een briefing, dan vlieg je zelf (ongeveer 40 minuten) -met een instructeur uiteraard- en daarna komt de de-briefing. Een introductie-vlucht wordt per persoon slechts éénmaal gemaakt. Na die vlucht zal men opnieuw je vragen beantwoorden (want die heb je echt hoor!) en tevens worden je de thans geldende tarieven van lessen, landingen, keuringen en prijzen van studiemateriaal etc. verteld. En natuurlijk mag je bij deze proefles gratis twee passagiers meenemen, als je dat wilt.
Prijs is wel omhooggegaan zie ik.
Was het in het goeie ouwe gulden tijdperk niet FL150,-?Delphi32 schreef op 20 augustus 2002 @ 00:05:toon volledige bericht
[...]
DuhDat is de concurrent.
Dit komt van Vliegclub Flevo (en nee ik ben geen lid dus er zit voor mij geen voordeel aan)
De Introductie-vlucht voor 120 Euro
Voordat je definitief beslist of je een brevet wilt halen is het beter eerst eens een introductie-vlucht te regelen. Voor 120 Euro vlieg je met een instructeur en krijg je al een beetje het gevoel van de vogels. Vrij en blij. Hoewel blij, in het begin is het ook zweten en hopen dat de les snel voorbij is. Zo'n introductie-les is een echte les, eerst een briefing, dan vlieg je zelf (ongeveer 40 minuten) -met een instructeur uiteraard- en daarna komt de de-briefing. Een introductie-vlucht wordt per persoon slechts éénmaal gemaakt. Na die vlucht zal men opnieuw je vragen beantwoorden (want die heb je echt hoor!) en tevens worden je de thans geldende tarieven van lessen, landingen, keuringen en prijzen van studiemateriaal etc. verteld. En natuurlijk mag je bij deze proefles gratis twee passagiers meenemen, als je dat wilt.
Prijs is wel omhooggegaan zie ik.
Regel een "groepsarragement" met wat touch and go's en ik doe mee
Als ik een groepsarrangement voor 30x opzet, doe je dan nog mee? Kan ik mn brevet voor 25% van de prijs regelenBolk schreef op 20 augustus 2002 @ 00:13:
Regel een "groepsarragement" met wat touch and go's en ik doe mee
Als jij ook "ff" dat groepsarrangement volledig en voor de volle 100% bekostigt praten we verder.
LOL nu weet ik hoe jij aan die naam DROOGKLOOT komtDroogKloot schreef op 20 augustus 2002 @ 00:37:
Als jij ook "ff" dat groepsarrangement volledig en voor de volle 100% bekostigt praten we verder
Nou het is wel een heerlijk vliegtuigje. De manual heb ik net gedownload en moet ik nog lezenDelphi32 schreef op 19 augustus 2002 @ 23:41:
[...]
Acrobatics met de ArcherNeuh da's niet de bedoeling
Check pagina 14 van de PIH. All acrobatic maneuvers including spins prohibited.
Maar het blijft leuk om te proberen natuurlijk
Ja dat kan voor 115 euro per uurBlackhole schreef op 20 augustus 2002 @ 00:04:
ik denk als ik het zo hoor dat we beter eens met zn alle een vliegtuigje kunnen af huren en dan gewoon eens met zn alle kunnen gaan vliegen
Anoniem: 43578
En jij wil bij het leger, moet je toch eerst wel een beetje wat aan je vliegtuigherkenning gaan doenAnoniem: 51137 schreef op 19 augustus 2002 @ 22:16:
moet je niet te zwaar opvatten hoor dit
Anoniem: 50738
Hoi
ik lees dat er veel mensen bezig zijn met vliegen IRL. Nu heb ik er niet zo heel veel ervaring mee maar ik heb met me varjaardag een uur les gehad en een vol uur gevlogen op Lelystad en dat was in totoaal 200 euro. En dan had ik een cessna 172, wat dus een 4 ziter is. Dus of ik heb mazzel gehad of jullie hebben pech qua prijs dan!
PS dit was overigens al in april 2002
ik lees dat er veel mensen bezig zijn met vliegen IRL. Nu heb ik er niet zo heel veel ervaring mee maar ik heb met me varjaardag een uur les gehad en een vol uur gevlogen op Lelystad en dat was in totoaal 200 euro. En dan had ik een cessna 172, wat dus een 4 ziter is. Dus of ik heb mazzel gehad of jullie hebben pech qua prijs dan!
Ik heb vol gevlogen voor 90 pleuroAnoniem: 50738 schreef op 20 augustus 2002 @ 09:11:
Hoi
Ik begreep dat simbuilds zelf bezig was met een panel alleen zijn ze er nu helemaal mee gestoptArchuteuthis schreef op 20 augustus 2002 @ 00:03:
Ik heb dus effe een vraagje. Ik ben de laatste tijd veel aan het vliegen met de simbuild A340-500. Een heel mooi vliegtuigje. Toch is er een ding dat me een beetje stoort: Er is geen goed panel te vinden van een A340. Dus mijn vraagje aan jullie m'n beste flightsimmers.
Waar kan ik een goede en realistische panel van een Airbus 350 vinden? Diegene die ik vond waren van wel zeer barre kwaliteit![]()
Ik zou ook niet weten welk panel je nu zou moeten gebruiken. Met de A330 van POSKY heb ik ook maar een standaard panel
Ik gebruik voor alle Airbussen de panel van de PSS Airbus

Ik wil ook zo'n les nemen, maar alleen als ik zeker weet dat ik veel mag (en niet voor 3 minuten alleen de stick vasthouden op cruize level)
ff een probz vraag :
Mijn Dreamfleet737 doet vaag met het capturen van de Glide Slope.... Mijn situatie :
ik vlieg met 180Kts, Flaps 5 en de Localizer is al geintercept. Als mijn Glideslope aktief word doe ik GEAR DOWN.
Staat de GS 1 bolletje boven het midden dan doe ik flaps 10, en meteen erna de snelheid naar 150 kts brengen.
Probleem : Hij duikt VOL met zijn neus richting moeder Aarde, en komt daar niet meer uit. Wat doe ik verkeerd?
Een trim vraag :
Waarom trimt de DF737 niet zo lekker? Ik moet echt heeeeeeeeeel lang op mijn trim knopje drukken voordat ie ook maar enigszins effect heeft (zelfs als de AP uit staat)
Wat betekent "STAB OUT OF TRIM"? (of andersom
)
Ik wil ook zo'n les nemen, maar alleen als ik zeker weet dat ik veel mag (en niet voor 3 minuten alleen de stick vasthouden op cruize level)
ff een probz vraag :
Mijn Dreamfleet737 doet vaag met het capturen van de Glide Slope.... Mijn situatie :
ik vlieg met 180Kts, Flaps 5 en de Localizer is al geintercept. Als mijn Glideslope aktief word doe ik GEAR DOWN.
Staat de GS 1 bolletje boven het midden dan doe ik flaps 10, en meteen erna de snelheid naar 150 kts brengen.
Probleem : Hij duikt VOL met zijn neus richting moeder Aarde, en komt daar niet meer uit. Wat doe ik verkeerd?
Een trim vraag :
Waarom trimt de DF737 niet zo lekker? Ik moet echt heeeeeeeeeel lang op mijn trim knopje drukken voordat ie ook maar enigszins effect heeft (zelfs als de AP uit staat)
Wat betekent "STAB OUT OF TRIM"? (of andersom
Een tijdje geleden zijn hier de nieuwe benamingen langs gekomen voor de SID's en STAR's op EHAM. Heeft iemand dat lijstje nog?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Dat die naar de aarde duikt het ik ook, oplossing: doe het handmatigND schreef op 20 augustus 2002 @ 11:05:
Ik gebruik voor alle Airbussen de panel van de PSS Airbus![]()
ff een probz vraag :
Een trim vraag :
Wat betekent "STAB OUT OF TRIM"? (of andersom)
STAB OUT OF TRIM wil volgens mij zeggen dat die het niet meer aan kan trimmen.
Dat vind ik ook leuker, maar als ik geen mic heb op VATSIM is typen en de ILS helemaal zelf intercepten toch ingewikkelderAnoniem: 43578 schreef op 20 augustus 2002 @ 12:24:
[...]
Dat die naar de aarde duikt het ik ook, oplossing: doe het handmatig, dat is ook veel leuker ook.
STAB OUT OF TRIM wil volgens mij zeggen dat die het niet meer aan kan trimmen.
dat ie niet meer kan trimmen? Nou fijn is dat, want ik probeer em een heel stuk bij te trimmen na die duik, maar dan krijg ik hem niet meer horizontaal met de trim

kopie van een email, let niet op die >-Sander_ schreef op 20 augustus 2002 @ 12:22:
Een tijdje geleden zijn hier de nieuwe benamingen langs gekomen voor de SID's en STAR's op EHAM. Heeft iemand dat lijstje nog?
Dear members,
>
> This is an important NOTAM concerning:
> - restricted ratings (RR's) in the Amsterdam FIR
> - new SID designation system effective 13 JUL 2002 at EHAM
>
>
> 1. RESTRICTIVE RATINGS IN THE AMSTERDAM FIR
>
> Due to software limitations recently programmed into the FSD server
software,
> it is not possible anymore for controllers with a Student-rating to login
on
> any _CTR position. As a result, the Dutch VACC is forced to make the CTR
po-
> sition resctricted.
>
> The Dutch VACC Staff has unanimously decided that this restriction will be
ad-
> ditional to the already existing EHAM_APP-position. This means that both
the
> EHAA_*_CTR as well as the EHAM_*_APP positions will be restricted to
control-
> lers holding a Senior Student (or higher) position. This restriction is
effec-
> tive immideately.
>
> The advantage of this system is that new (Student)-controllers have a
chance
> to familiarize themselves with the airport layout, including startup,
ground
> and local procedures, before controlling EHAM_APP and EHAA_CTR-positions.
>
> For the time, APP-positions at regional airports remain unrestricted. The
re-
> strictions will be updated on the Dutch VACC-website within a couple of
days.
>
>
> 2. NEW SID DESIGNATION SYSTEM - AMSTERDAM SCHIPHOL/EHAM
>
> Effective tomorrow, 11 JULY 2002, the SID designators of all SIDs at
Schiphol
> Amsterdam Airport (EHAM) will change, so that they will match the
generally
> used ICAO digit-letter system.
>
> For the time, the system is such that every runway has 1 attached letter.
The
> digit in front of that number usually indicated the version of the SID.
When
> the SID is changed in some way, this number will be updated. For instance
> LEKKO 1S will become LEKKO 2S eventually if there is a modification to
this
> SID, etc etc.
>
> This is an overview:
> Rwy 01L daylight: 1W
> Rwy 01L nighttime: 1Y (replaced the old SPECIAL-departures)
> Rwy 19R: 1X
> Rwy 19L: 1E
> Rwy 04: 1F
> Rwy 22: 1G
> Rwy 06 daylight: 1R
> Rwy 06 nighttime: 1T (replaced the old SPECIAL-departures)
> Rwy 24: 1S
> Rwy 09: 1N
> Rwy 27: 1M/1O (sorry, forgot this photocopy, to be confirmed later!)
>
> A trick to remember is that the main departure runways (01L, 09, 19L and
24)
> are named after the taxiway-holdingpoints that serve them. For instance,
the
> SIDs for runway 01L are named 1W as the holdingpoints for that runway are
> also W7, W6, W5, etc etc. The SID-designators for the other side of the
run-
> way are -1 or +1 of the letters in the alphabet, so for instance 01L=1W
and
> 19R=1X.
>
> Charts are not yet available on our website, but we will work on this. The
> new SID designation system shall -wherever possible- already be used.
>
> The routings itself have not been changed. If there are any questions,
please
> let us know via the normal discussion list.
>
Het is wel te begrijpen, gewoon goed lezen.
Ja daar heb ik opeens ook last vanND schreef op 20 augustus 2002 @ 11:05:
Ik gebruik voor alle Airbussen de panel van de PSS Airbus![]()
ff een probz vraag :
Een trim vraag :
Wat betekent "STAB OUT OF TRIM"? (of andersom)

Ik heb ook dat als ik de ap zeg ga naar 3000 feet dan gaat hij bij ongeveer 3300 de v/s uit en hij daald dan recht de grond in
FF een paar pics, heb ff gestunt met de extra300 op beek(Maastricht). Ik verwacht na vanavond natuurlijk soortgelijke pics 

ALS ik een ILS doe AP dan heb ik ook dat duikprobleem, maar als ik hem ff laat gaan, dan corrigeert ie wel zodat ie wel perfect on the glide zit.The_FrankO schreef op 20 augustus 2002 @ 12:30:
[...]
Ja daar heb ik opeens ook last van![]()
Ik heb ook dat als ik de ap zeg ga naar 3000 feet dan gaat hij bij ongeveer 3300 de v/s uit en hij daald dan recht de grond inElke keer met moeite uit de grond weten te houden door de ap naar 5000 feet tezetten en dan v/s gewoon op 0 en dan doet de ILS landing het wel gewoon goed
Ik neem aan dat je al established bent op een ALT voordat je met de glide meegaat?
moet je wel via FS multiplayer anders zie je van die lelijke dingen van sqauwkbox
Jaja, ik zit dan op 200feet EHAM (zoals op de charts)Anoniem: 55387 schreef op 20 augustus 2002 @ 12:51:
[...]
ALS ik een ILS doe AP dan heb ik ook dat duikprobleem, maar als ik hem ff laat gaan, dan corrigeert ie wel zodat ie wel perfect on the glide zit.
Ik neem aan dat je al established bent op een ALT voordat je met de glide meegaat?
The_Franko > Kun je nog een keer uitleggen hoe jij het dan werkend voor elkaar krijgt?
Hier 2 mooie foto's van mijn vlucht boven Rotterdam airport met Real weer van uit een Archer genomen
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ROTTERDAMAIRPORT000.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ROTTERDAMIARPORT001.jpg[/img]
PS deze foto's zijn niet van een vlucht maar wel van 2 vluchten die ik van daag al gemaakt heb met de Archer
Maar ik heb gewoon de 2 mooiste Foto's er uit gehaald
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ROTTERDAMAIRPORT000.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ROTTERDAMIARPORT001.jpg[/img]
PS deze foto's zijn niet van een vlucht maar wel van 2 vluchten die ik van daag al gemaakt heb met de Archer
Maar ik heb gewoon de 2 mooiste Foto's er uit gehaald
Die is mooi zeg die DB
Ik ga binnen kort een schaal model halen van BD
want het bljven mooie vliegtuigen
OMG!Blackhole schreef op 20 augustus 2002 @ 14:22:
[...]
Die is mooi zeg die DB
Ik ga binnen kort een schaal model halen van BD![]()
want het bljven mooie vliegtuigen

Hier dan de pics van de multi van daarnet. Ik was al onderweg, maar er was geen ATC. en ipv 5 piloten waren er nu maar 2 piloten (ik en Gilly) Ik heb maar op EHBK volgens chart een aantal HOLDING patterns gevlogen (iets van 9 rondjes ofzo
) Totdat er ATC kwam 

Ik krijg te horen van desenc to 2000 feet. Dus stel ik in 2000 feet.ND schreef op 20 augustus 2002 @ 13:05:
[...]
Jaja, ik zit dan op 200feet EHAM (zoals op de charts)
The_Franko > Kun je nog een keer uitleggen hoe jij het dan werkend voor elkaar krijgt?
Dan bij ongeveer 2400 feet gaat v/s uit
Nice pic's
En waar kun je van die schaalmodellen kopen dan? Zou er nl ook wel 1 willen hebben

lhsopThe_FrankO schreef op 20 augustus 2002 @ 15:04:
[...]
En waar kun je van die schaalmodellen kopen dan? Zou er nl ook wel 1 willen hebben![]()
ERg prijzig jah
Zijn ze niet wat goedkoper te vinden?
Jij ook bedankt!! K vond het echt gaaf, leek net echtAnoniem: 55387 schreef op 20 augustus 2002 @ 15:47:toon volledige bericht
Hier de pics van het formatie vliegen met J-063 (en we vliegen nooit met deze dingen)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In de approach met ze 2-en tegelijk op de runway
[afbeelding]
[afbeelding]
Was weer leuk ene bedankt

Hier ook nog paar pics van mij:

Ik heb even een vraagje, ik gebruik dan wel geen FS maar X-plane maar dat zal voor de vraag niet zoveel uitmaken.
Soms als ik met crosswind land dan kom ik redelijk recht voor de baan uit, maar na de touchdown lijkt het wel of de wind onder de vleugel komt en dan gaat het vliegtuig overhellen en raak ik alsnog van de baan.
Hoe kan ik dit voorkomen? Of is het gewoon een rare bug..
Soms als ik met crosswind land dan kom ik redelijk recht voor de baan uit, maar na de touchdown lijkt het wel of de wind onder de vleugel komt en dan gaat het vliegtuig overhellen en raak ik alsnog van de baan.
Hoe kan ik dit voorkomen? Of is het gewoon een rare bug..
Nee zo duur zijn ze niet .ND schreef op 20 augustus 2002 @ 14:42:
[...]
OMG!Mij mag je er wel 1 caduea geven hoor
Maar die schallmodellen kosten me toche en millioen!!
Zo'n grote zeg maar, van 40 cm lang, kost je 350 EURO!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Je kan ze kopen op EHAm in die modelplane zaak .
Maar Dutch bird heb ik van de van de week gezien op EHRD die was 15 cm ongeveer en was daar 24 Euro .
Dat is tedoen .
ze hedden ook een 747 van BA voor 19, .. Euro
Dat is niet douur als je gaat kijken op EHAM daar betaal je voor een kleiner model al 50 Euro 's
maar ik heb gelijk een vraagje kan iemand mij ff vertellen waar de TRIMMER zit in de DF archer 2
Hoeveel kost zo'n grotere model op EHRD? Zo'n eentje van40/50 cm? (kwist niet dat ze die ook op EHRD verkoopten
)
dat zou ik niet weten maar op EHAM zijn ze wel erg duur hoor .ND schreef op 20 augustus 2002 @ 17:14:
Hoeveel kost zo'n grotere model op EHRD? Zo'n eentje van40/50 cm? (kwist niet dat ze die ook op EHRD verkoopten)
( ook weet ik niet of ze daar een Dutchbird verkopen .)
Maar in Rotterdam hebben ze er maar 3 modellen
Die 747 van BA 19, ... Euro
de 757 van Dutchbird 24,00 Euro
En als ik het goed heb een Fokkertje 27 ..,.. Euro
Gewoon ff bij de Info bali vragen daar hebben ze hem.
Of dat winkeldje op EHRD .
Ow, ik ga binnenkort daar maar eens kijken dan
Kijk dan ook eventjes voor mij naar de grote schaalmodellen?
Maybe is schaal 1:1 much and much better?
Nofri gaat sporten tot 20:00 hopen dat ik dan nog tijd heb om te vliegen
[ Voor 0% gewijzigd door ND863 op 20-08-2002 18:02 . Reden: WAAROM VRAAG DIE DE HELE TIJD OM EEN REDEN????? :+ ]
wil je hem in je achtertuin zetten ofzo?ND schreef op 20 augustus 2002 @ 18:01:
[...]
Kijk dan ook eventjes voor mij naar de grote schaalmodellen?
Maybe is schaal 1:1 much and uch better?
Hmm, een 737 zou misschien nog passen, een 757 niet meer denk ik

Neem een 737-200 die kan verticaal opstijgen
Geef mij even ruim van te voren ( een dag)(voorkeur in het weekend)een Gil dan kom ik ook wel even naar EHRD
Mkay. Heb jij een vluchtrooster van EHRD?Blackhole schreef op 20 augustus 2002 @ 18:08:
[...]
Geef mij even ruim van te voren ( een dag)(voorkeur in het weekend)een Gil dan kom ik ook wel even naar EHRDwant gelijk ff geld mee nemen koop ik hem zelf ook
Mensen hang de vlag uit 
Mijn afcad file van Budapest 2002 staat op www.avsim.com
Laat even horen wat jullie ervan vinden
bvd
Mijn afcad file van Budapest 2002 staat op www.avsim.com
bvd
????
he bedoel je dat ?
Ja stoer hoor FrankThe_FrankO schreef op 20 augustus 2002 @ 18:34:
Mensen hang de vlag uit
Mijn afcad file van Budapest 2002 staat op www.avsim.comLaat even horen wat jullie ervan vinden
![]()
bvd
Ik zag nog wel een paar kleine dingetjes, maar dat ga je van me horen.
Verder mooi werk.
Takeoffs en landings op EHRD, zodat je een beetje weet of het druk word
weet iemand een soort fsnav prog, maar dan stand alone?
ik heb simcharts geprobeerd, maar ik zoek toch meer iets waar je de hele wereld ziet, met airways enzo...
ik heb simcharts geprobeerd, maar ik zoek toch meer iets waar je de hele wereld ziet, met airways enzo...
Waar heb jij deze van Dutchbird vandaan ?ND schreef op 20 augustus 2002 @ 14:54:toon volledige bericht
Hier dan de pics van de multi van daarnet. Ik was al onderweg, maar er was geen ATC. en ipv 5 piloten waren er nu maar 2 piloten (ik en Gilly) Ik heb maar op EHBK volgens chart een aantal HOLDING patterns gevlogen (iets van 9 rondjes ofzo![]()
) Totdat er ATC kwam
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat verschild heel erg daarzo ..Bolk schreef op 20 augustus 2002 @ 18:51:
[...]
Takeoffs en landings op EHRD, zodat je een beetje weet of het druk word
Maar je zou op een Vrijdag moeten gaan dan is het wel lekker druk daarzo.
maar in het weekend vliegen er alleen maar Cessna's en zo Rond .
Heeft er al iemand antwoord op mijn Vraag ?
Waar zit die Trim van die Archer 2 van DF .
En ik heb nog een vraagje waar kan ik een goede kaart vinden van EHAM en EHRD waar alles opstaat .
Ik word weer geroepen, heerlijk als je belangrijk bentAnoniem: 51137 schreef op 20 augustus 2002 @ 19:12:
J-063, I need you on MSN!!!

Ik ben natuurlijk niet de hele dag op het internet.........(ach wat scheelt het, 4 uurtjes niet of zo deze dag
Maar ik ben nu online hoor, maar jij ben er niet.
Uncle-Sam, I need you on MSN!!
Deze moet ik in het groot hebben: 

Zo net terug van een vluchtje met de Fokker F50 
Met dank aan delphi heb ik eindelijk dat ding aan de praat gekregen
Ik had wel een probleem dat hij meer dan 400 feet onder de juiste alt zat
dus werd de atc gestopt. Ik had gezecht in fp en ap fl100 maar hij daalde weer opeens naar fl096 en ging niet meer omhoog 
Nouja hier dan nog op fl100

Een erg mooie VC

Nou toch nog op bremen aan weten tekomen
Zo'n static plane had haast
Visual landing
ils heeft die F50 geloof ik niet

Naar de ramp

Altijd handig zo'n follow me car
(vooral op zo'n "groot" vliegveld)

Nou daar staan we dan

Naast me 2 x ATR 72 daarnaast 3x F50

Het blijft een mooi vliegtuig

Gaat er net zo'n duitser voor staan
Geef trouwens wel een erg mooi beeld 

Weet iemand hoe je die static planes uit bremen kan krijgen? had een bgl verwijderd alleen dan krijg ik een fout melding
Met dank aan delphi heb ik eindelijk dat ding aan de praat gekregen
Ik had wel een probleem dat hij meer dan 400 feet onder de juiste alt zat
Nouja hier dan nog op fl100

Een erg mooie VC

Nou toch nog op bremen aan weten tekomen
Zo'n static plane had haast
Visual landing

Naar de ramp

Altijd handig zo'n follow me car

Nou daar staan we dan
Naast me 2 x ATR 72 daarnaast 3x F50

Het blijft een mooi vliegtuig

Gaat er net zo'n duitser voor staan

Weet iemand hoe je die static planes uit bremen kan krijgen? had een bgl verwijderd alleen dan krijg ik een fout melding
Blackhole > Ik zal ff die link voor je opzoeken
Momt
HAH! Gevonden!
http://www.4gigs.com/~ifdg/ BTW, Hoe herken je of het een GMAX model is?
HAH! Gevonden!
static planes kan je verwijderen door dynamic scenery (dacht ik) uit te zetten, alleen alle traffic verdwijnt dan meteen
OKe bedankt zal even kijken.ND schreef op 20 augustus 2002 @ 20:59:
Blackhole > Ik zal ff die link voor je opzoekenMomt
HAH! Gevonden!http://www.4gigs.com/~ifdg/ BTW, Hoe herken je of het een GMAX model is?
Die vraag over Gmax .
Wat mij het meest opval bij Gmax planes is dat zo zo mooi GLIMMEN
Zo hier gelijk weer een paar mooie Foto's
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/TRANS.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/MARTIN.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/BAANTJE.jpg[/img]
Ja maar dan mis ik toch nog meer dingen?rdluca schreef op 20 augustus 2002 @ 21:03:
static planes kan je verwijderen door dynamic scenery (dacht ik) uit te zetten, alleen alle traffic verdwijnt dan meteen
Follow me car bv van die karretjes op airports en gates
wat je nu opnoemt is dynamic sceneryThe_FrankO schreef op 20 augustus 2002 @ 21:46:
[...]
Ja maar dan mis ik toch nog meer dingen?
Follow me car bv van die karretjes op airports en gates
Dit topic is gesloten.