Ik kom alND schreef op 17 augustus 2002 @ 20:43:
Ik sta op al op EHRD
We wachten wel tot MINSTENS 21:00, want Kimble komt ook nog
(en hoplijk meerderen
)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Anoniem: 51137
Ik zie je niet staan in de list 
Zocht naar IP 217.120.113.162
Me player naam is trouwens PH-RRMM
Zocht naar IP 217.120.113.162
Me player naam is trouwens PH-RRMM
ik zie niks als ik zoek bij dat IP nummer... maakt het uit dat ik via een router op inet zit?? (hoop het niet)
edit: oh en ik vlieg met PH-ANH (heb ik laatst ook in gevlogen in RL)
edit: oh en ik vlieg met PH-ANH (heb ik laatst ook in gevlogen in RL)
Dat heb ik ook, een hub die dienst doet als router, oh nee he...DocB schreef op 17 augustus 2002 @ 20:52:
ik zie niks als ik zoek bij dat IP nummer... maakt het uit dat ik via een router op inet zit?? (hoop het niet)
Nealzie en Kimble hebben me al bereikt hoor
Kan je niet zonder hub?
Nee, dan kan ik niet op internet.
Ik zit via netwerk verbonden aan hub, die zelf verbinding maakt met de ADSL en dus dienst doet als router, zonder dat ding ken ik niet internetten.
En je PC direct aan ADSL hangen dan?Anoniem: 51137 schreef op 17 augustus 2002 @ 21:01:
[...]
Nee, dan kan ik niet op internet.
Ik zit via netwerk verbonden aan hub, die zelf verbinding maakt met de ADSL en dus dienst doet als router, zonder dat ding ken ik niet internetten.
Wacht ff:
Hoe hebben jullie het?
Ik heb hier MxStream Basic met een ethernet modem.
Ik zit met netwerkkabel in een hub, die hub zit in de ethernet modem.
Hoe hebben jullie het?
Anders zou ik mijn netwerkkabel rechtstreeks in de ethernet kunnen pleuren misschien.
godverdegodver... khad er net zo'n zin in. Bij mij is het ongeveer hetzelfde verhaal. Als ik nu met mn comp direct op inet wil ben ik minstens een half uurtje bezig met kabels anders aanleggen/doortrekken en de instellingen veranderen. Plus dat de andere comps in huis dan geen verbinding meer zouden hebben...

edit: hmm heb jij ook je adsl modem zeg maar getweakt in het bios ofzo, zodat je er wel meerdere comps aan kunt hangen??
edit: hmm heb jij ook je adsl modem zeg maar getweakt in het bios ofzo, zodat je er wel meerdere comps aan kunt hangen??
Snap je niet...ND schreef op 17 augustus 2002 @ 21:10:
Poorten openzetten?
Aaargh, ik wil vliegen online!
Hoe moet ik die poorten openzetten? En haalt de pc nog uit (we hebben geen host).
Zie edit van mijn post erbovenAnoniem: 51137 schreef op 17 augustus 2002 @ 21:12:
[...]
Snap je niet...
Aaargh, ik wil vliegen online!
Ja dat heb ik jaDocB schreef op 17 augustus 2002 @ 21:05:
godverdegodver... khad er net zo'n zin in. Bij mij is het ongeveer hetzelfde verhaal. Als ik nu met mn comp direct op inet wil ben ik minstens een half uurtje bezig met kabels anders aanleggen/doortrekken en de instellingen veranderen. Plus dat de andere comps in huis dan geen verbinding meer zouden hebben...![]()
Heb je je firewall uitstaan?
En je moet dan de poorten naar jou pc door routen. Dan werkt het. Weet de code niet meer
Bij mij werkt de fs mp ook niet maar hij heeft het wel gedaan nadat ik die poorten door had gerout. Heb alleen het netwerk hier opnieuw ingedeeld en nu weet ik mijn oude ip niet meer

Hoe moet dat?????The_FrankO schreef op 17 augustus 2002 @ 21:13:
[...]
Ja dat heb ik ja
En je moet dan de poorten naar jou pc door routen. Dan werkt het. Weet de code niet meer![]()
Bij mij werkt de fs mp ook niet maar hij heeft het wel gedaan nadat ik die poorten door had gerout. Heb alleen het netwerk hier opnieuw ingedeeld en nu weet ik mijn oude ip niet meer
Oke dan moet ik dat dus inderdaad doen. Het probleem is alleen dat ik een ontzettende noob ben op dat gebied. Ik ben nu een beetje inet aant afzoeken naar hoe ik dat ga regelenThe_FrankO schreef op 17 augustus 2002 @ 21:13:
[...]
Ja dat heb ik ja
En je moet dan de poorten naar jou pc door routen. Dan werkt het. Weet de code niet meer![]()
iig bedankt voor de hulp so far, en hopelijk dan tot een volgende keer dat we wel mee kunnen doen
Ik neem aan dat je een tutorial erbij had toen je je modem tweakde. Daar staat meestal ook kort beschreven hoe het moet. Ik zal even kijken of ik die van mij nog hebDocB schreef op 17 augustus 2002 @ 21:20:
[...]
Oke dan moet ik dat dus inderdaad doen. Het probleem is alleen dat ik een ontzettende noob ben op dat gebied. Ik ben nu een beetje inet aant afzoeken naar hoe ik dat ga regelen
iig bedankt voor de hulp so far, en hopelijk dan tot een volgende keer dat we wel mee kunnen doen
ja ik heb na ff goed na denken nog ff het ip van mn modem uit mn geheugen opgevist 
Als je een alcatel modem hebt moet je in internet explorer 10.0.0.138 intikken en je komt bij je instellingen. Daar in het menuutje staat router, en daar moet ik dus dingen toe gaan voegen... nou nog maar ff experimenteren en kijken of het werkt
Als je een alcatel modem hebt moet je in internet explorer 10.0.0.138 intikken en je komt bij je instellingen. Daar in het menuutje staat router, en daar moet ik dus dingen toe gaan voegen... nou nog maar ff experimenteren en kijken of het werkt
We staan nog steeds op EHRD
Als het werkt, wil je dan stap voor stap zeggen hoe je het hebt gedaan.DocB schreef op 17 augustus 2002 @ 21:24:
ja ik heb na ff goed na denken nog ff het ip van mn modem uit mn geheugen opgevist
Nou ik deed het als volgt:DocB schreef op 17 augustus 2002 @ 21:24:
• kies start --> Run
• Typ telnet 10.0.0.138
• druk op enter en voer eventueel je wachtwoord in oom in te loggen.
• typ nu NAT
Er staat nu:
NAT>
Type dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx het ip van de computer waarnaar je al het vberkeer door wilt sturen)
• defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx
• save (ENTER)
• Sluit de telnet sessie
Kan jij niet een DMZ instellen dat kon bij mij tenminsteAnoniem: 51137 schreef op 17 augustus 2002 @ 21:26:
[...]
Als het werkt, wil je dan stap voor stap zeggen hoe je het hebt gedaan.
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
gdvrr.. hey als jullie nog steeds stonden te wachten: vertrek gerust. Ik denk niet dat het erin zit dat ik binnen al te korte tijd verbinding ga krijgen. iig bedankt voor het wachten, en hopelijk tot de volgende keer...
hmm je moet dus de NAPT instellingen veranderen.
Op http://www.mxstream.nl/su...tream_gawmultipc_high.pdf
bij pagina 38 wordt uitgelegd hoe je poorten moet openzetten. Nu moet ik nog uit zien te vinden waarom er in het menuutje geen NAPT staat
Op http://www.mxstream.nl/su...tream_gawmultipc_high.pdf
bij pagina 38 wordt uitgelegd hoe je poorten moet openzetten. Nu moet ik nog uit zien te vinden waarom er in het menuutje geen NAPT staat
We hebben maar wat Touch And Go's op EHRD gedaan, jammr dat het anders ging als gepland
zeker, wel steeds een building crash in mid-air als ik in spot view gingND schreef op 17 augustus 2002 @ 21:51:
We hebben maar wat Touch And Go's op EHRD gedaan, jammr dat het anders ging als gepland
Anoniem: 17735
Nou ja, was wel ff leuk. Andere keer beter...
*knip *
*knip *
[ Voor 61% gewijzigd door rens-br op 02-06-2025 07:52 . Reden: Oude links verwijderd ]
Ik heb ook nog pics, maar mijn @Sloom webspace is vol
Misschien de volgende keer toch maar op vatsim
?
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Ik ben nooit VATSIM vrij
Maar ik ga straks en morgen vroeg ff zoveelmogelijk charts uitprinten
Dat lijkt me goed
Eerst even weer mijn accountgegevens opzoeken
EHAA.pdf?charts uitprinten ...
cabin crew, yellow door selectors, automatic
En nog meerdjblackbird schreef op 17 augustus 2002 @ 22:40:
Dat lijkt me goed
[...]
EHAA.pdf?
Even weer een ideetje.
Ik ben net gestopt met BAV (reden: ik had geen zin om op me uren te moeten wachten om verder te kunnen met grotere planes als ik een plane al goed kende, weet iedereen dat ook weer hoef je het dus niet te vragen) maar ik dacht nu aan een klein groepje mensen, misschien een site, hoewel absoluut niet nodig, en dan dat we een stuntgroepje vormen.
Op het moment ben ik bezig met wat vliegtuigen uit te proberen, de Zlin Z-142 ligt me, maar de P-51D ook, hoewel niet specifiek stuntvliegtuig kan je er wel wat mee.
Ik weet niet of er mensen zijn die dit wat lijken, laat het maar horen als je er wat voor voelt.
Ik ben net gestopt met BAV (reden: ik had geen zin om op me uren te moeten wachten om verder te kunnen met grotere planes als ik een plane al goed kende, weet iedereen dat ook weer hoef je het dus niet te vragen) maar ik dacht nu aan een klein groepje mensen, misschien een site, hoewel absoluut niet nodig, en dan dat we een stuntgroepje vormen.
Op het moment ben ik bezig met wat vliegtuigen uit te proberen, de Zlin Z-142 ligt me, maar de P-51D ook, hoewel niet specifiek stuntvliegtuig kan je er wel wat mee.
Ik weet niet of er mensen zijn die dit wat lijken, laat het maar horen als je er wat voor voelt.
Ik wil wel eens in formatie vliegen, als je dat makkelijk vind doe je het dus fout
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Dat wilde ik ook altijd al doen, is echt zwaar moeilijk manBolk schreef op 17 augustus 2002 @ 23:12:
Ik wil wel eens in formatie vliegen, als je dat makkelijk vind doe je het dus fout

Je zit constant met je throttle te spelen, langzaam, harder etc.. echt mega moeilijk
Zeg ik dan dat ik het makkelijk vindBolk schreef op 17 augustus 2002 @ 23:19:
Je zit constant met je throttle te spelen, langzaam, harder etc.. echt mega moeilijk
ik heb het weleens met iemand geprobeerd , na 30min lukte het om 20sec "in de buurt" van elkaar te blijven vliegen, echt moeilijk!
Doelde ik op jou dan?
leg uit?Anoniem: 51137 schreef op 17 augustus 2002 @ 22:36:
Het is gelukt met SB!
We kunnen morgen ook daarop als iedereen kan en zin heeft.
Ik kan wel stappenplan posten maar ND heeft de URL, dus als hij hem niet meer heeft post ik het plan wel
Tsjek mijn Sign, en check de link die sign (en daar weer die link in) ps. let niet op wat er over de fly in staatAnoniem: 51137 schreef op 17 augustus 2002 @ 23:56:
[...]
Ik kan wel stappenplan posten maar ND heeft de URL, dus als hij hem niet meer heeft post ik het plan wel
Uiteraard, 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 52 weken per jaar!
Er zijn altijd mensen aan het vliegen (zowel in RL als in de simulatie
Anoniem: 55387
Anoniem: 51137 schreef op 18 augustus 2002 @ 00:08:
[...]
Uiteraard, 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 52 weken per jaar!
Er zijn altijd mensen aan het vliegen (zowel in RL als in de simulatie).
Nee want er waren er maar weinig die zo ver over die baan heen gingen meestal trokken ze al op halve wege de baan .Anoniem: 43578 schreef op 17 augustus 2002 @ 17:59:
[...]
Mooie pics. Ik zie dat je ook nog in het grasveld gestaan heb, dus je zag de vliegtuigen over je heen vliegen zeker?
omdat het alleen maar kleine toestellen bezig waren (cessna 's en zo
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Zo, FS geinstalleerd
Ik ga een lijstje maken met alle "Must haves" en ik heb daarbij jullie voor nodig. Wat voor dingenen moeten er per sé in FS zitten (met een url graag)?
Ik maak dan een mooie lijst die dan in de openingspost gezet kan worden
Ik ga een lijstje maken met alle "Must haves" en ik heb daarbij jullie voor nodig. Wat voor dingenen moeten er per sé in FS zitten (met een url graag)?
Ik maak dan een mooie lijst die dan in de openingspost gezet kan worden
PA A-300 / A-320
POSky A-33* / B-74* / B-76* / B-77*
FFG DC-10 / LJ-35 / MD-90
CSI MD-11
FC A-340
HJG DC-8 / B-707
SB A-34*
PSD A-320 / RJ-85
AFSG B-73* / YS-11
Om er maar een paar te noemen
POSky A-33* / B-74* / B-76* / B-77*
FFG DC-10 / LJ-35 / MD-90
CSI MD-11
FC A-340
HJG DC-8 / B-707
SB A-34*
PSD A-320 / RJ-85
AFSG B-73* / YS-11
Om er maar een paar te noemen
[ Voor 0% gewijzigd door DroogKloot op 18-08-2002 00:51 . Reden: nog 'n linkie dan maar ]
ik dank u, ik ga ze verwerken in een txtbestandje
OKe zal ik doen maar ik denk dat het aan staande weekend weer ga ..Bolk schreef op 18 augustus 2002 @ 00:39:
Ow Blackhole, geef ff een gil als je nog een keer gaat en gezelschap wilt
FF een Dutchbird schaal model kopen .
Dus dat zal wel weer heel snel wezen maar ik geef wel een gil.
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik heb vandaag een DB vastgelegd
Mooie landing
mooi die wil ik zelf ook wel op film vast liggen.
maar ik zal wel een teken geven als ik ga ..

en is deze beter dan die van simbuilds? (dat was toch degene met die flex wings?)
Doet Schiphol radio het niet atm?
Je kunt ook de oude mirror gebruiken, maar die gaat binnenkort plat.
"Beter" kan ik niet zeggen omdat -ie (Flightcraft luchtbus) nog released moet worden.en is deze beter dan die van simbuilds? (dat was toch degene met die flex wings?)
[ Voor 0% gewijzigd door DroogKloot op 18-08-2002 01:15 . Reden: tiepvaut ]
Heeft iemand die link van Rdluca nog met die wolken? ken um nie meer vinden

oeh ik hou van je
als iemand mij wil uitleggen hoe ik een server moet draaien dan doe ik het wel.
24/7
btw ik heb cistron MAXX
24/7
btw ik heb cistron MAXX
https://valid.x86.fr/xhfd5e
ja dat wil ik ook wel, heb alleen linux versie nodig
Misschien krijg je kees wel zo ver dat ie het ff op een van de t.net servers zet
Misschien krijg je kees wel zo ver dat ie het ff op een van de t.net servers zet
Niet alleen atm hoorBolk schreef op 18 augustus 2002 @ 01:13:
Hij doet het nooit meer.
Oja, voor degene die wel eens props vliegen en het leuk vinden om in een Cessna 172 Skyhawk te vliegen met mooi panel. Ga dan naar www.flightsim.com , log in, ga naar Main Menu, kies bij het kopje Articles: Product Revieuws, kies onderaan Arranged By Company, kies voor Dreamfleet, en dan staat hij bovenaan.
Door alle commotie rond de multiplayer sessie is mijn vraag ff verloren gegaan dus hierbij nogmaals 
Zijn er mensen die ervaringen hebben met Flight Deck Companion? (FDC)
Zo ja? Wat zijn deze? Ik zit er nl over te denken deze aan te schaffen....
Ik wilde weer eens met die Fokker F50 gaan vliegen. Erg leuk en ingewikkeld maar het lukt me niet meer om die moter aan te krijgen.
Delphi had hier toen een kleine uitleg geven alleen kan ik dat niet meer vinden. Dus heeft iemand (of delphi zelf) dit toevallig in een bestand?
Zou het dan erg graag krijgen
Zonder moter kom je niet ver
Delphi had hier toen een kleine uitleg geven alleen kan ik dat niet meer vinden. Dus heeft iemand (of delphi zelf) dit toevallig in een bestand?
Zou het dan erg graag krijgen
DIT is hem wat ik toen van hem had gekregenThe_FrankO schreef op 18 augustus 2002 @ 10:43:
Ik wilde weer eens met die Fokker F50 gaan vliegen. Erg leuk en ingewikkeld maar het lukt me niet meer om die moter aan te krijgen.
Zou het dan erg graag krijgenZonder moter kom je niet ver
Opmerking: overhead panel = shift-2, pedestal = shift-3, GPS = shift-8
Zoals beloofd: de startup procedure voor de Fokker 50.
Situatie als volgt: ik sta op EGJJ (Jersey) en wil naar LFRH (Lann-Bihoue, zuid-bretagne, NAVY maar wordt ook voor burgerluchtvaart gebruikt). Flightplan is VOR to VOR, alt 6000 ('t is maar een kort stukje)
Ok, we starten in wat je noemt een cold & dark cockpit:
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0000.jpg
Op het overhead panel (shift-2) staat dus ook alles uit, zelfs nog geen external power.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0001.jpg
En de pedestal is ook nog helemaal uit.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0003.jpg
Eerst de external power aan: middelste knopje onderaan in het Electric vakje. Daarna de Battery switch naar On (zit ook in dat vakje), Emer light (emergency) naar Armed.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0002.jpg
Logo, nav, strobe, seatbelts en no smoking aan: allemaal onderaan. Daarna in Navigation vakje boven Electric zorgen dat de SG lampjes UIT zijn. Daarmee switch je de twee monitors in de cockpit aan.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0004.jpg
Dan terug naar de cockpit, klik NAV1 in het flight management vakje (dat zit bovenin links) en tune de ARE VOR (112.5). De bediening van die NAV control is even wennen.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0005.jpg
We gaan nu de engines starten. Ik heb nog niet eerder ATC aan de praat gehad dan nadat ik de engines gestart had...
Goed, we gaan eerst naar overhead panel en doe de Engine igniters aan, alle drie.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0006.jpg
Dan op de pedestal de fuel handles allemaal naar voren (officieel eerst naar start en pas bij engine 66% naar full, maar dat blijkt lastig te klikken, valt je motor nog wel eens uit).
Als we dat gedaan hebben, draaien we de Start knop op het overhead panel eerst naar R en als de motor loopt, naar L.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0007.jpg
Check: engine 1 and 2 running. Druk op het Power Management control (rechts onderin) op TO. Daarboven, in de Fuel Flow Gauge, met de draaiknop het gewicht van het toestel instellen (18.1 in dit voorbeeld). De ALT 6000 geset in de autopilot. Klik ASEL aan in autopilot window; dat is de opdracht om de gekozen hoogte op te zoeken.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0008.jpg
Dan doen we de pushback.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0009.jpg
Om straks een climb speed van 160 te halen, gebruiken we de autopilot. Klik IAS aan in het autopilot window, open de pedestal window en gebruik het wieltje onder COM1 om een snelheid van 160kts te setten. Je ziet 160 terug in de EHSI.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0010.jpg
Ik heb ook de autopilot course geset (230 voor deze vlucht) en de heading (90, verlengde van de runway). Flaps 15 voor de take-off.
En we zijn klaar om te gaan:
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0011.jpg
Vol gas en daar gaan we.
Na de takeoff krijgen we de melding 'positive climb rate, gear up'. We gehoorzamen. Power Management setten op CLB, climb power. Dan de a/p aan, die neemt dan de snelheid en het stijgen voor z'n rekening, samen met het motor-management. Tijdens het stijgen doen we de flaps retracten (niet te snel)
Op 6000ft gaat de pleen level en ALT op de a/p aan. Klik dan in Power Management window op de CRZ setting (cruise). En dan is het tijd om de NAV2 te setten.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0012.jpg
Omdat die stomme heading en course per 10 graden gaan, gebruik ik een trucje. Omdat ik niet 232 kan setten als heading (die heb ik nodig om rechtstreeks naar de ARE VOR te gaan) vlieg ik een heading van 240, tot in mn GPS window de rechtstreekse heading naar de VOR 230 is geworden. Dan verander ik de heading weer naar 230
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0013.jpg
En achter het hoofd van deze lelijkerd is het vliegveld alweer zichtbaar. Helaas heb ik de ILS nog niet onder de knie met dit toestel, die les houdt u tegoed.
http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/f50les0014.jpg
IK hoop dat je er nu wel uit kom
Ik heb um nog niet helemaal goed bekeken, maar iemand anders kan je vast helpenChefChocolateball schreef op 18 augustus 2002 @ 10:28:
Door alle commotie rond de multiplayer sessie is mijn vraag ff verloren gegaan dus hierbij nogmaals
Wie weet of er al een GMAX Boeing 757 bestaat?
(Die icm met een Dutchbird livery
)
Daar heb ik al naar gekeken ND, ik wil een Posky 757.. daar zijn ze mee bezig. volgens mij heb ik er 1. Moet ik ff kijken
Dan zou de DB livery erop gepaint kunnen worden
Dan komt die zeker in mijn bezit ..Bolk schreef op 18 augustus 2002 @ 12:43:
Daar heb ik al naar gekeken ND, ik wil een Posky 757.. daar zijn ze mee bezig. volgens mij heb ik er 1. Moet ik ff kijken
hopelijk komt er snel een Gmax DB uit
Kan je nou elke 757 repaint dan op die Gmax/posky 757 doen? (of gaan de textures dan niet goed overlopen?Bolk schreef op 18 augustus 2002 @ 12:43:
Als dit er is dan ga ik de PIC767 kopen (kost maar 36 euro's) Als iemand hem goedkoper weet, tell me
Tsjakkaa!! Goeiemiddag iedereen, ik gaant zo weer van start verder met de Flightplanning and -Operation tutorial.
Wat betreft een DutchBird 757, die lui van POSKY zijn er inderdaad mee bezig, zelfs MET DutchBird livery.
Wat betreft een DutchBird 757, die lui van POSKY zijn er inderdaad mee bezig, zelfs MET DutchBird livery.
Zijn er mensen die zin hebben om nu te gaan vliegen en als ND zo aardig is op zijn server (anders kan ik niet meer iig). Gewoon net als wat we gister zouden doen.
na de F1 ga ik vliegen
Ik heb een FS Host draaien, kan iemand even kijken of ze kunnen connecten ?
mijn MSN is badtobone@hotmail.com
IP is ook handig
195.64.93.111
mijn MSN is badtobone@hotmail.com
IP is ook handig
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Ik ga zo weg, moet de server wel aan, of niet aan?
als het kan, graag, dan kan ik nog ff proberen of ik met SB wel kan connecten...
Server is on
Hier ff wat pics van de mooie DutchBirds
http://www.airliners.net/open.file/253333/M/
http://www.airliners.net/open.file/239230/M/
http://www.airliners.net/open.file/228176/M/
De onderste heb ik nu als Achtergrond op mijn Desktop
Voor meer pics zie airliners.net
Hier ff wat pics van de mooie DutchBirds
http://www.airliners.net/open.file/253333/M/
http://www.airliners.net/open.file/239230/M/
http://www.airliners.net/open.file/228176/M/
De onderste heb ik nu als Achtergrond op mijn Desktop
Voor meer pics zie airliners.net
[ Voor 0% gewijzigd door ND863 op 18-08-2002 13:29 . Reden: de link naar de plaatjes het niet deed :+ ]
Anoniem: 43578
Je moet naar www.atcbox.com gaan. FFtjes registreren en je kan schiphol APP, schiphol DEL, schiphol TWR en amsterdam rader luisteren. Geluidskwaliteit is overigens nog goed ookBolk schreef op 18 augustus 2002 @ 01:13:
Wil er iemand nog vliegen vanavond op Vatsim naar London Heatrow, vertrek Amsterdam?
Kom je daar nu pas mee? Ik sta op het punt om te vertrekken om te gaan BBqenAnoniem: 43578 schreef op 18 augustus 2002 @ 13:28:
[...]
Je moet naar www.atcbox.com gaan. FFtjes registreren en je kan schiphol APP, schiphol DEL, schiphol TWR en amsterdam rader luisteren. Geluidskwaliteit is overigens nog goed ook
Wil er iemand nog vliegen vanavond op Vatsim naar London Heatrow, vertrek Amsterdam?
Bolk > Let meknow about the 757
Is de IP van je server zelfde als gister?
Ik kom met P51-D mustang naar waar jullie staan.
Ik kom met P51-D mustang naar waar jullie staan.
hmm ND je hebt em nu met SB draaien?? wat moet ik invullen bij pilot reg number/ password?? ik krijg meteen een melding dat ik geen verbinding krijg en dat zou het probleem kunnen zijn...
Ik heb ff een vragje heeft iemand van jullie dat bestand nog van het gesprek tussen het PIM FORTUYN toestel en het ATC van Rotterdam airport ?
Want ik ben hem kwijd ..
dus als iemand hem heeft .. 
mail hem ff
Of post hem hier
Want ik ben hem kwijd ..
mail hem ff
Of post hem hier
Och ja , ik zal ff een ID aanmaken momtDocB schreef op 18 augustus 2002 @ 13:34:
hmm ND je hebt em nu met SB draaien?? wat moet ik invullen bij pilot reg number/ password?? ik krijg meteen een melding dat ik geen verbinding krijg en dat zou het probleem kunnen zijn...
DocB >
Pilot Reg number : 469713
Password : DocB 2
Je moet even na de vlucht naar mij mailen (naar ndjohor@hotmail.com) dan krijg je een nieuwe ID, een behoudende, want deze is alleen een tijdelijke ID.
Volgens mij moet ik voor 007 ook nog een ID maken
En wat is de IP, is die altijd hetzelfde? Dus hetzelfde als gister 
Starten we weer op EHRD?
Starten we weer op EHRD?
hehehe die jongen wil naar zn bbq en nou zitten wij met zn allen aan zn hoofd te zeuren om te kunnen spelen
007> Pilot ID number : 642007
Password : 640f07
Puken> Pilot ID number : 753489
Password : puken
FSD server IP : 217.120.113.162
Voor vragen kun je op dit moment terecht o.a. bij Uncle Sam, Sander (als hij aanwezig is) (uncle Sam weet ook waar de tutorial voor connecten staat
)
PS!. Willen Puken, 007 en DocB na hun vlucht een mailtje sturen naar NDJOHOR@HOTMAIL.com, dank u!
en nu ga ik echt!
diegene die telaat zijn (vanaf nu dus
) hebben p_e_c_h
Password : 640f07
Puken> Pilot ID number : 753489
Password : puken
FSD server IP : 217.120.113.162
Voor vragen kun je op dit moment terecht o.a. bij Uncle Sam, Sander (als hij aanwezig is) (uncle Sam weet ook waar de tutorial voor connecten staat
PS!. Willen Puken, 007 en DocB na hun vlucht een mailtje sturen naar NDJOHOR@HOTMAIL.com, dank u!
en nu ga ik echt!
vergeet mijn ID en pass niet?
hmm ik heb dus pech
hmm ik heb dus pech
Had ie al gedaan:
Och ja , ik zal ff een ID aanmaken momt
DocB >
Pilot Reg number : 469713
Password : DocB 2
oh sorry niet gezien... zal ff proberen nu
Hier hoe je moet connecten met sb en de rest (ik kon de URL niet meer vinden):
Hier volgt het stappenplan om verbinding te maken met de server waarop je gaat vliegen.
1.Start FS2002 op en maak bij Multiplayer een sessie aan. (Klik hierbij op HOST en GEEN JOIN). Zorg dat je in FS2002 dezelfde naam hanteert als in Squawkbox om verwarring te voorkomen, dus vul bij 'player name' hetzelfde callsign in wat je straks gebruikt in Squawkbox.
2)Start SBHOST op.
3)Start SBMAIN op.
4)Er verschijnt een venster. Laat hierin Squawkbox staan. Druk op OK.
5)Klik (rechsboven) op Search Now. Vul in het verschijnend nieuwe window, als IP nummer '127.0.0.1' in. Het is namelijk de bedoeling dat je naar je eigen game connect
6)Druk hierna op OK, je ziet nu je MULTIPLAYER SESSIE staan (die je net hebt aangemaakt in FS2002). Klik op Join.
7)Ga nu weer naar SBHOST, je ziet een plaatje met vliegtuig erop. Daaronder zit een grote grijze balk/knop. Klik op 'Click here to get in Action'
8)Je bent nu in SquawkBox (SB) , je kunt het menu bereiken door op de rechtermuisknop de klikken. klik op de RECHTERMUISKNOP
9)Kies voor CONNECT.
10)Vul bij 'SB SERVER IP' (o.i.d.) het IP in, van diegene die SquawkBox gaat hosten. Dit nummer zal bekend worden gemaakt op GoT wanneer we weer gaan vliegen. Vul dan je ID en password in, en klik als je klaar bent op OK. Vergeet niet je callsign in te vullen, en vergeet niet dat deze gelijk dient te zijn aan je FS2002 player name.
11) Als je verbonden bent, klik je met de rechtermuisknop op het donkere vlak van SB. Kies daaruit ATC directory. Kies voor xxxx_GND. Indien die er niet is, neem dan de meest dichtstbijzijnde controller in de rij van procedures. Dus in het algemeen is dat delivery, ground, tower, departure, control, arrival. Hoewel we waarschijnlijk geen delivery gaan gebruiken, zul je die eigenlijk nooit in de lijst tegenkomen. Ground (GND) staat meestal wel in de lijst. Dubbelklik daarop en ga terug naar FS.
De verbinding is er... en nu?
12) Open het chatwindow in FS en meld je met je locatie. Zo kan de controller overzicht houden over wat er gaande is op het veld. Luister goed wat ATC zegt en ga niet op eigen houtje allerlei acties ondernemen.
13) Maak nu een flightplan aan. Ga naar SB, en open het menu. Kies ATC functions > File Flight Plan. Vul de gegevens in. Druk nu op OK. Vraag vervolgens clearance. ATC bekijkt je flightplan en keurt hem goed of keurt hem af. Als hij goed is goedgekeurd, ga naar stap 14.
14) Stel je AP/FMC in. Is dat gedaan; vraag Ground om Pushback clearance. Met de Pushback clearance krijg je een Squawk code mee. Deze ben je verplicht in te voeren omdat dit anders conflicten oplevert met de radar.
15) Vraag vervolgens taxiclearance naar de runway waar je mag opstijgen. Dit staat aangegeven in de briefing die vooraf gegeven wordt. ATC geeft je instructies hoe je bij de baan komt. Let op op andere vliegtuigen! Iemand expres laten crashen heeft voor de veroorzaker misschien wel permanente gevolgen. ATC houdt dit uiteraard ook zelf in de gaten. Taxi totaan het holding point (het laatste gedeelte van de taxiway tot de runway begint).
16) Kijk nu weer in je ATC Directory of er een TWR voor dat airport beschikbaar is. Zo ja, dubbelklik erop en vertel tegen TWR dat je klaar bent om op te stijgen. Tower zal zeggen dat je goed op de runway mag staan (line-up) en dat je mag vertrekken als alles goed is. Ga nooit zonder toestemming van tower op de runway staan. Als er een ander vliegtuig binnenkomt levert dat gevaarlijke situaties op.
Hier volgt het stappenplan om verbinding te maken met de server waarop je gaat vliegen.
1.Start FS2002 op en maak bij Multiplayer een sessie aan. (Klik hierbij op HOST en GEEN JOIN). Zorg dat je in FS2002 dezelfde naam hanteert als in Squawkbox om verwarring te voorkomen, dus vul bij 'player name' hetzelfde callsign in wat je straks gebruikt in Squawkbox.
2)Start SBHOST op.
3)Start SBMAIN op.
4)Er verschijnt een venster. Laat hierin Squawkbox staan. Druk op OK.
5)Klik (rechsboven) op Search Now. Vul in het verschijnend nieuwe window, als IP nummer '127.0.0.1' in. Het is namelijk de bedoeling dat je naar je eigen game connect
6)Druk hierna op OK, je ziet nu je MULTIPLAYER SESSIE staan (die je net hebt aangemaakt in FS2002). Klik op Join.
7)Ga nu weer naar SBHOST, je ziet een plaatje met vliegtuig erop. Daaronder zit een grote grijze balk/knop. Klik op 'Click here to get in Action'
8)Je bent nu in SquawkBox (SB) , je kunt het menu bereiken door op de rechtermuisknop de klikken. klik op de RECHTERMUISKNOP
9)Kies voor CONNECT.
10)Vul bij 'SB SERVER IP' (o.i.d.) het IP in, van diegene die SquawkBox gaat hosten. Dit nummer zal bekend worden gemaakt op GoT wanneer we weer gaan vliegen. Vul dan je ID en password in, en klik als je klaar bent op OK. Vergeet niet je callsign in te vullen, en vergeet niet dat deze gelijk dient te zijn aan je FS2002 player name.
11) Als je verbonden bent, klik je met de rechtermuisknop op het donkere vlak van SB. Kies daaruit ATC directory. Kies voor xxxx_GND. Indien die er niet is, neem dan de meest dichtstbijzijnde controller in de rij van procedures. Dus in het algemeen is dat delivery, ground, tower, departure, control, arrival. Hoewel we waarschijnlijk geen delivery gaan gebruiken, zul je die eigenlijk nooit in de lijst tegenkomen. Ground (GND) staat meestal wel in de lijst. Dubbelklik daarop en ga terug naar FS.
De verbinding is er... en nu?
12) Open het chatwindow in FS en meld je met je locatie. Zo kan de controller overzicht houden over wat er gaande is op het veld. Luister goed wat ATC zegt en ga niet op eigen houtje allerlei acties ondernemen.
13) Maak nu een flightplan aan. Ga naar SB, en open het menu. Kies ATC functions > File Flight Plan. Vul de gegevens in. Druk nu op OK. Vraag vervolgens clearance. ATC bekijkt je flightplan en keurt hem goed of keurt hem af. Als hij goed is goedgekeurd, ga naar stap 14.
14) Stel je AP/FMC in. Is dat gedaan; vraag Ground om Pushback clearance. Met de Pushback clearance krijg je een Squawk code mee. Deze ben je verplicht in te voeren omdat dit anders conflicten oplevert met de radar.
15) Vraag vervolgens taxiclearance naar de runway waar je mag opstijgen. Dit staat aangegeven in de briefing die vooraf gegeven wordt. ATC geeft je instructies hoe je bij de baan komt. Let op op andere vliegtuigen! Iemand expres laten crashen heeft voor de veroorzaker misschien wel permanente gevolgen. ATC houdt dit uiteraard ook zelf in de gaten. Taxi totaan het holding point (het laatste gedeelte van de taxiway tot de runway begint).
16) Kijk nu weer in je ATC Directory of er een TWR voor dat airport beschikbaar is. Zo ja, dubbelklik erop en vertel tegen TWR dat je klaar bent om op te stijgen. Tower zal zeggen dat je goed op de runway mag staan (line-up) en dat je mag vertrekken als alles goed is. Ga nooit zonder toestemming van tower op de runway staan. Als er een ander vliegtuig binnenkomt levert dat gevaarlijke situaties op.
Dit topic is gesloten.