[XboX] Hebben jullie hem al ge-tweaked ?

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

quake 2 heerst... ben gewoon de hele dag bezig geweest met quake2 port naar de xbox...

en de nieuwe evox is een hele verbetering ... echt veel beter dan de oude...

enne... voor diegene die nog een hd moeten preparen voor gebruik met evox... gebruik gewoon hdprepare.. dit programmaatje zet ook meteen de hx codes erin voor je.. dus je hoeft eigenlijk niets te doen behalve... geduld hebben natuurlijk..

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 18:02:
quake 2 heerst... ben gewoon de hele dag bezig geweest met quake2 port naar de xbox...

enne... voor diegene die nog een hd moeten preparen voor gebruik met evox... gebruik gewoon hdprepare.. dit programmaatje zet ook meteen de hx codes erin voor je.. dus je hoeft eigenlijk niets te doen behalve... geduld hebben natuurlijk..
AAAAaaah quake 2 is inderdaad super... goud van oud ;)

Speel m nog vaak op mijn werk >:)

Maarre, waar is die xbox versie te vinden? :|

Verwijderd

ik denk niet dat het slim is om dat hier te posten ;) ... if you know what i mean..

Verwijderd

Meer nieuws over de Xodus chip :) Ik ben nog steeds niet echt overtuigd want ze vertellen niet genoeg vind ik. Ik ga dus ook gewoon de Bioxx installen :)
Info van xbox-scene

More news from Xodus
>> From xodus-chip.com :

[QUOTE!!]
In an attempt to try and satisfy all the inquiries we have received over the past few weeks, we would like to answer the main inquiries in order of frequency.

1. The Kit is based on the LPC bus.

2. The Kit will be shipped blank together with a programmer at the price stipulated on the Easybuy2000 web site.

3. The Kit is Flash upgradeable, with full implementation of hardware to allow on board flashing via the DVD ROM ( reflashing is also available through the supplied programmer)

4. The KIT has features and benefits never seen before on any mods in the gaming industry.

5. The indicated ETA is on target , and we shall be releasing our User Manual/Installation Diagrams on the stipulated ETA date.

6. We would like to take this opportunity to apologize to the thousands of interested parties who have taken their time and effort to send us email, for our hesitant and delayed response , we hope you will appreciate our reasoning behind our secrecy.

7. To all resellers we would like to state that Easybuy2000 has full rights to the distribution, however we strongly recommend the use of their very powerful affiliate program. In order to satisfy the European market Easybuy2000 will have an office set up in London by the end of September.

We have worked hard over the past few months to bring to you what we believe to be the Fourth Generation MOD ! Many thanks to the community in general as well as to a distinguished few whom we would like to credit individually with our deepest respect.

Scene Credits goto:

bunnie, for his work on the Xbox Project with his MIT paper
visor, for his work on the LPC Bus
numbnut, for his great work on milksop, cheaplpc and filtror.

Our attention from this update forth will be to you all, and we will try and answer all your questions and comments in the fastest possible manner.

The Xodus/MatriX Team.
[/quote!!]

Pre-Order a Xodus now for $59 (WorldWide Shipping) and get one from the first batch!
Posted by:: XanTium
September 21 18:30 (GMT)

PS. Ik weet wel waar ik Quake 2 voor de Xbox moet halen maar ik zeg het lekker niet :P ;) >:)
Ik heb ff 2 uitroepteken achter quote gezet, want het verneukte de layout een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pics van de Xodus chip :) Misschien hoef je dan toch echt niets te solderen! :*)

The modchip itself looks like a lpc modchip but with 'Spring Pins'
It also looks like they will use the screw near the LPC bus to fix the pcb on the motherboard.
Also note the 2 switches (= 4 modes?) ... there's no official information about those yet.
No wires , No solder!
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox-scene.com/imageserver2/xodus/XODUSblack380.jpg

The 'programmer' is external (apparently powered by a 9v battery)
It will probably soon be possible to update the xodus BIOS directly via xbox software (maybe in the next version of EvoX?)
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox-scene.com/imageserver2/xodus/programmer-Xodus2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 12:35:
Pics van de Xodus chip :) Misschien hoef je dan toch echt niets te solderen! :*)

The modchip itself looks like a lpc modchip but with 'Spring Pins'
It also looks like they will use the screw near the LPC bus to fix the pcb on the motherboard.
Also note the 2 switches (= 4 modes?) ... there's no official information about those yet.
No wires , No solder!
[afbeelding]

The 'programmer' is external (apparently powered by a 9v battery)
It will probably soon be possible to update the xodus BIOS directly via xbox software (maybe in the next version of EvoX?)
[afbeelding]
Ik heb eigenlijk in een opwelling een X-Box gekocht, maar met dat speeltje erin zal ik hem niet kunnen missen ! Lijkt me echt ideaal, laten we maar hopen dat de verwachtingen waargemaakt kunnen worden.

Ik was trouwens op een site waar je bovenstaande chip voor 59 Dollar alvast kon reserverne en kopen, de release zou toch gisteren zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09
He tweakers!
Ik vroeg me af, zijn er luitjes die via de XBOX dvd's afspelen en die ook een standalone bak hebben. Is het zo dat de XBOX dvd kwaliteit (geluid en video) gelijk is aan die van een goede standalone? Heb nu een Toshiba 210e en qua geluid en video is die errg goed.
Dus als mensen wat dvd ervaringen willen posten, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Kijk voor geheel artikel op http://www.xenatera.com/bunnie/proj/anatak/

Unfortunately in order to enable DVD movie playback Microsoft forces you to purchase their $30 DVD playback kit which consists of nothing more than a remote and an IR receiver for the remote that plugs into a controller port. The quality of the DVD playback is definitely respectable. We compared it to a Sony DVP-NS700P and in interlaced (480i) mode the quality of the Xbox DVD output through component video cables was respectable. True home theater enthusiasts will scoff at the output resolution limitation of the Xbox's DVD playback as it cannot output a 480p or progressive scan DVD movie signal. This isn't because of a hardware limitation rather that it does not support Macrovision in 480p mode. It shouldn't be too hard for a few skilled individuals to get around this limitation however.

Compared to the 480p output of the NS700P, the Xbox's DVD output is definitely not as sharp but it is easily competitive with most entry level players. Compared to the initial DVD playback of the Playstation 2, the Xbox is considerably better however we will be upgrading the DVD software on our PS2 unit later this week and performing another comparison to see how things have changed with the latest revision of the DVD software. In the version of the software our PS2 is currently running there are some serious issues with image quality apparently caused by poorly done 3:2 pulldown conversion. The bottom line is that the Xbox's DVD player functions very well as a entry level to mid-range solution but without 480p support is far from a higher end player.

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Damn, lees dit bericht:
http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=4778

Nieuwe XBOX beter beveiligd... :(

Tijd om nog snel ff een XBOX te scoren???

NB Bedankt voor de vorige reply over DVD kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op 23 september 2002 @ 14:07:
Damn, lees dit bericht:
http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=4778

Nieuwe XBOX beter beveiligd... :(

Tijd om nog snel ff een XBOX te scoren???

NB Bedankt voor de vorige reply over DVD kwaliteit!
Aan mijn zeer binnenkort omgebouwde Xbox kunnen ze toch nix meer veranderen >:)
En dat zal vast wel weer gekraakt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien ben ik een van de weinige die post hier :?
Er zijn filmpjes gereleased van de Xodus chip die laat zien hoe je hem installed. En je hoeft idd nix te solderen :*)

Xodus installation Movie!
>> xodus-chip.com released a movie showing how easy it is to install a Xodus/MatriX modchip. (15secs to install the mod)

You can download the vids from our mirror here(mirror1) or here(mirror2) , or check xodus-chip.com

Like we assumed in the previous post they use the screw near the LPC bus to fix the modchip on the board.
The movie also shows there's a nice little green/red led that shows if the mod has the correct contact with the LPC bus or not. Once the led shows green , your modchip is installed & working :-)

Buy now the NO WIRES & NO SOLDER Xodus/MatriX modchip from easybuy2000 (the official reseller) for $59 (WorldWide Shipping) and get one from the first batch! (starts shipping within 48h).
Special promotions:
*if you buy 3 you get FREE overnight shipping
*if you buy 10 you get 30% off.

Volgens mij wordt deze chip wel een succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 01:32
Ok, wie is er in voor een groepsbestelling?
Denk dat er hier toch wel 10 man zijn die die chip willen hebben.

Hmm, het schijnt dat ze eind september ook vanuit Engeland gaan shippen. Misschien beter nog even wachten. Kost misschien minder, en misschien zijn ze er dan eerder.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel intresse voor, alleen ga ik mijn xbox nog kopen deze week bij de makro. En 100 % kans dat dit die nieuwe serie is die ze nog niet werkend hebben gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_.-SuperstaR-._ schreef op 23 september 2002 @ 18:47:

Hmm, het schijnt dat ze eind september ook vanuit Engeland gaan shippen. Misschien beter nog even wachten. Kost misschien minder, en misschien zijn ze er dan eerder.
Ik wil ook wel meedoen tegen die tijd! De XBOX moet ik nog wel halen, maar ik ben maandag jarig en volgens mij krijg ik m dan :P. Ik wacht ook nog op ervaringen van gebruikers, die wil ik ook wel eens lezen, kijken of de XODUS echt zo goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17
_.-SuperstaR-._ schreef op 23 september 2002 @ 18:47:

Doe voor mij maar alvast 1, de 2e komt er misschien bij

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook wel zo'n Xodus-chip maar laten we wachten op het moment dat we kunnen bestellen uit Engeland. Verzendkosten uit de VS zijn niet mals! (30$ ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil er cker 1 hebben, dus als iemand een "Groepsbestelling" organiseerd: Count me in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dont count me in, want morgen word mijn Xbox omgebouwd met de PC-Bioxx :) Ik ben blij, morgen helemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 12:46

fw

Ben er opzich ook wel in geinteresseerd, enkel ben ik ook wel benieuwd naar de nieuwe Xbox serie, als die nu atm bij de Makro wordt verkocht weet ik het nml verder ook niet. Daar is ie nu vrij goedkoop.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Dus de augustus serie (8/2002) is dus niet meer via bovenstaande manieren te kraken, hebben mensen hier meer info over, over bepaalde series die nog wel of niet te kraken zijn?
Ik ga 1tje aanschaffen maar wil dus niet 1 kopen die niet te kraken valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Wie van jullie kijkt Divx via de Xbox ?

Is dat ideaal ?

Krijg je ook echt een strak beeld op je tv ? en graag zou ik willen weten wat de andere voor en nadelen zijn ten opzichte van een gewone DVD speler.

Kun je er alle Divx-jes mee bekijken of kun je op zo'n Xbox geen codecs loslaten.

Ik weet het een heleboel vragen maar ik zoek nog steeds de meest ideale manier om Divx te kijken op tv zonder een kabel van boven naar beneden te moeten trekken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:44:
Zo te zien ben ik een van de weinige die post hier :?
Er zijn filmpjes gereleased van de Xodus chip die laat zien hoe je hem installed. En je hoeft idd nix te solderen :*)

Xodus installation Movie!
>> xodus-chip.com released a movie showing how easy it is to install a Xodus/MatriX modchip. (15secs to install the mod)

You can download the vids from our mirror here(mirror1) or here(mirror2) , or check xodus-chip.com

Like we assumed in the previous post they use the screw near the LPC bus to fix the modchip on the board.
The movie also shows there's a nice little green/red led that shows if the mod has the correct contact with the LPC bus or not. Once the led shows green , your modchip is installed & working :-)

Buy now the NO WIRES & NO SOLDER Xodus/MatriX modchip from easybuy2000 (the official reseller) for $59 (WorldWide Shipping) and get one from the first batch! (starts shipping within 48h).
Special promotions:
*if you buy 3 you get FREE overnight shipping
*if you buy 10 you get 30% off.

Volgens mij wordt deze chip wel een succes :)
wauw wat een geweldig chippie zeg.

ik zit al een tijdje te denken om mijn xbox te modden maar zie het absoluut niet zitten om te gaan solderen in dat ding.

als ik dan dit ding zie denk ik van:KOMOP MET DIE CHIP muwa-hahaha

geweldig solderless modding rules

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Red devil schreef op 24 september 2002 @ 11:31:
Dus de augustus serie (8/2002) is dus niet meer via bovenstaande manieren te kraken, hebben mensen hier meer info over, over bepaalde series die nog wel of niet te kraken zijn?
Ik ga 1tje aanschaffen maar wil dus niet 1 kopen die niet te kraken valt!
Dan zou ik er snel mee zijn. Ik plukte dit van de www.xbox-scene.com website:

New xbox are already in australia and coming very soon (now) to Europe & USA.
Most Xbox consoles produced in August 2002 or later are v2. (you can check productiondate on one of the stickers on your xbox).
If you wanna make sure you buy a v1 , there's a hole at the bottom of an 'xbox box' , there you should be able to see the manufacturing date. If it's August 2002 or later , buy at own risk. If it's prior August 2002 , it should be a v1. (the date is written in the year-month-day format)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb ook interesse in een xodus chip, hou me aub op het hoogte als iemand een inkoop actie begint (realbombaci(at)hotmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Heb net 1tje verkocht, media markt in groningen heeft nog zat oude staan. (ook nieuwe met afstandsbediening als extra, maar die waren net 1 dag binnen en ik wilde niet het risico lopen)

Ik heb net de boel uitgepakt, hoe krijg je in hemelsnaam een digitaal geluid vanaf dat ding in je versterker? Apart kabeltje ofzo?
Dit ivm 5 kanaals DVD geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_.-SuperstaR-._ schreef op 24 september 2002 @ 17:52:
[...]

Dan zou ik er snel mee zijn. Ik plukte dit van de www.xbox-scene.com website:

New xbox are already in australia and coming very soon (now) to Europe & USA.
Most Xbox consoles produced in August 2002 or later are v2. (you can check productiondate on one of the stickers on your xbox).
If you wanna make sure you buy a v1 , there's a hole at the bottom of an 'xbox box' , there you should be able to see the manufacturing date. If it's August 2002 or later , buy at own risk. If it's prior August 2002 , it should be a v1. (the date is written in the year-month-day format)
Hehe, ik wou precies hetzelfde posten :)
Red devil schreef op 24 september 2002 @ 18:16:
Ik heb net de boel uitgepakt, hoe krijg je in hemelsnaam een digitaal geluid vanaf dat ding in je versterker? Apart kabeltje ofzo?
Dit ivm 5 kanaals DVD geluid
Daar heb je een Advanced Scart Cable voor nodig, ik wist het eerst ook niet totdat ik het hoorde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd met advanced scartcable kan je hem optisch aansluiten, en dan kan je kan in het xbox menutje Dolby-digital en DTS activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39
Hmm doet me aan de goeje "ouwe" tijd van de dreamcast denken dat die "gehacked" was en je mario 1 op een nes emu kon spelen :+

Maar das wel een leuk argument om een x doos aan te schaffen, ik bedoel ik speel nog graag een potje mario world maar om daar nou me snes voor aan te moeten sluiten :/

En dat je mp3s en divx kan afspelen is natuurlijk ook gaaf :)

Hmm en ik heb nog geen stand alone dvd speler dus ben nu wel erg aan het twijfelen of ik er 1 zal halen... Is de kwaliteit van dvd films een beetje goed op de xbox in vergelijking tot andere stand alone dvd spelers? En is de "oude" versie gewoon nog overal te krijgen of ligt de nieuwe al in de winkel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Pauwl schreef op 24 september 2002 @ 20:40:
Hmm doet me aan de goeje "ouwe" tijd van de dreamcast denken dat die "gehacked" was en je mario 1 op een nes emu kon spelen :+

Maar das wel een leuk argument om een x doos aan te schaffen, ik bedoel ik speel nog graag een potje mario world maar om daar nou me snes voor aan te moeten sluiten :/

En dat je mp3s en divx kan afspelen is natuurlijk ook gaaf :)

Hmm en ik heb nog geen stand alone dvd speler dus ben nu wel erg aan het twijfelen of ik er 1 zal halen... Is de kwaliteit van dvd films een beetje goed op de xbox in vergelijking tot andere stand alone dvd spelers? En is de "oude" versie gewoon nog overal te krijgen of ligt de nieuwe al in de winkel? :?
een paar posts hierboven staat een link naar een artikel waarin de kwaliteit van de Xbox-DVD functie wordt besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Ah thx :) Redelijk dus... nou ja daar kan ik wel mee leven hoor :Y)

Nou ik zal dan maar even van het weekend bij de makro kijken of ze het oude model hebben aangezien hij daar het goedkoopst is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je hebt voor dolby digital idd de Microsoft Advanced Scart Cable nodig en een Toslink kabeltje (optisch). Op de DD5.1 versterker moet wel een optische ingang zitten, anders heb je een probleem.
---
Quote:
"Dear Easybuy2000.com Customers,

As you may already know, we have decided to terminate the OpenBox PC-Bioxx project because
of the release of the new MatriX.

Features

NO WIRES absolutely nothing to solder
Flash Upgradeable (programmer included)
Installs in under 5 minutes
Works with ALL Xbox's
If you pre-ordered the OpenBox, you will automatically be upgraded to the MatriX. If you do not want the MatriX, please email cancel@easybuy2000.com to cancel your order. We apologize for the inconvenience!"

Slaat dat "Works on all Xbox's" dan niet op die nieuwere versie?
---
Ik heb het idee dat de chip contact maakt door middel van een soort veertjes. Maken deze dan niet heel makkelijk kortsluiting, en als je je Xbox eens ergens mee naartoe neemt, gaat die modchip dan niet los/scheef zitten met alle gevolgen van dien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een schroefje vast dus dat zit wel goed denk ik, en dat dolbydigital verhaal had ik al uitgelegd :D

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 18:02:

Als je een download link kwijt wilt, dan kun je die wel kwijt op www.xload.tk ;)

Dit was een bericht van: cam47bubbles

Verwijderd

Xodus FULL installation guide
>> xodus-chip just released the FULL installation guide for the No Solder Xodus/MatriX modchip.

What's in the tutorial :
*How to flash the Xodus/Matrix Modchip with a 256k bios image
*How to open your xbox
*How to install & correctly align the modchip
*What those 4 different modes are

You can download the guide in pdf format from our mirrors here(mirror1) or here(mirror2) or check xodus-chip.com

Eitje!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is dus het zelfde als BioX ook flashable alleen je hoeft er niks mee te solderen?

• Harmsen
SaURoN schreef op 25 september 2002 @ 08:44:
Het is dus het zelfde als BioX ook flashable alleen je hoeft er niks mee te solderen?
Juist, maar de Xodus chip kan je flashen via de xbox zelf. Dus geen gedoe met een paralelle poort ofzo.

• SaURoN
  • Niet online
waarom zit er dan wel zon parralel stukje bij :?

• Harmsen
SaURoN schreef op 25 september 2002 @ 09:00:
waarom zit er dan wel zon parralel stukje bij :?
Als het misgaat met het flashen, kan je via de external programmer die je aansluit op de paralelle poort dat ding opnieuw flashen.

• SaURoN
  • Niet online
hmm dus je gooit er dan een cd in met software ofzo :? of gaat het via het netwerk?

• Harmsen
SaURoN schreef op 25 september 2002 @ 09:04:
hmm dus je gooit er dan een cd in met software ofzo :? of gaat het via het netwerk?
Dat weet ik niet precies, dat is nog niet helemaal bekend namelijk :)

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat kan je er eigenlijk precies mee? Want het enige wat ik er overal over lees is dat je hem niet hoeft te solderen... :?

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik denk toch wel een CD hoor. Was toch ook zo met de BiosX ?

nikszolekkeralss.exe

• Pauwl
Hmmz als ik die bioxx wil laten inbouwen moet ik 100km rijden :'(
Is er een tweaker in de buurt van Zaandam die tegen vergoeding wil solderen? :)
Loopt er eigenlijk nog een inkoopactie voor de bioxx chip :?

• Arson
De software om te flashen via de parallele poort is nog niet klaar. Maar je kunt gewoon die van het milksop project gebruiken. wmilk.exe heet die geloof ik.
Er komt wel een eigen versie van het Xodus team.

Alleen ik lees nu overal dat de flashable bios maar 256kb is. Wat inhoudt dat je biossen boven de 256kb niet kunt uploaden. Volgens mij zijn zowel de development bios als de linux bios groter als 256kb. Dus dat wordt dan geen linux op je box. (mocht je dat uberhaupt willen)
De meeste mensen gebruiken hem echter voor evox en andere gehackte biossen, dus dat zal geen probleem zijn, want die zijn allemaal 256kb.

• Morph666
  • Laatst online: 31-08 00:40
Stel ik loop nu naar de winkel koop ik dan een "nieuwe" xbox of een "oudere"?

ik wil namelijk die oudere versie ivm. modchips.
ik ga morgen eens even informeren

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:47

Hu9o

Schokkend

is het ook mogelijk om de xbox spellen op de pc te spelen?? of zou je dan een gigantisch lage framerate hebben?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Morph666 schreef op 25 september 2002 @ 17:47:
Stel ik loop nu naar de winkel koop ik dan een "nieuwe" xbox of een "oudere"?

ik wil namelijk die oudere versie ivm. modchips.
ik ga morgen eens even informeren
Dat zullen ze vast weten bij de plaatselijke Bart Smit :)

• Pauwl
Ik heb hier nog een leuk linkje om trouwens de ps2 en de xbox te vergelijken Klik :)

Vraag me alleen af wat er van waar is, want hier is zo'n beetje de ps2 op alle vlakken sneller :?

Back on topic, is de bioxx nog ergens anders te koop waar ze hem ook inbouwen of alleen maar bij stegen.com ?

Zou wel balen zijn om 200km te moeten rijden voor een chippie :/ (is een halve tank :'( )

Verwijderd

Pauwl schreef op 25 september 2002 @ 18:09:
Ik heb hier nog een leuk linkje om trouwens de ps2 en de xbox te vergelijken Klik :)
Lame (oude) PS2-fanboy shit :r

:+

• Pauwl
Hu9o schreef op 25 september 2002 @ 17:48:
is het ook mogelijk om de xbox spellen op de pc te spelen?? of zou je dan een gigantisch lage framerate hebben?
ik denk dat je hier daarop wel antwoord krijgt :)

In het kort: er is nog geen werkende xbox emulator

• Pauwl
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 18:10:
[...]

Lame (oude) PS2-fanboy shit :r

Sorry :'(

Ik was alleen maar op zoek hoe "snel" de xbox nou eigenlijk is in vergelijking met andere consoles :) Ik ben er nl. nog niet helemaal uit wat m'n nieuwe console moet gaan worden. De laatste was/is een dreamcast en daar vond ik het wel gaaf dat er allerlei progs voor werden gemaakt. Ik denk wel dat ik een xbox ga halen trouwens...

• SaURoN
  • Niet online
Toch maar eens aan die non solder bios gaan denken als hij precies het zelfde kan als , biox

Verwijderd

Heeft iemand al informatie over wie de xodus chip gaat leveren? En wanneer dat ongeveer zal zijn? Ik wil m'n box dus graag voorzien van een chippie, aan de ene kant wil ik graag de PC-BioXX omdat die al leverbaar is, en aan de andere kant wil ik Xodus omdat er dan niet gesoldeerd hoeft te worden.
/me vind het een moeilijke keuze

• Pauwl
Mja... de Bioxx heeft zich natuurlijk al bewezen dat hij "het" doet. Maarja aangezien ik niet echt 1337 soldeer skillz heb is het slimmer om op de xodus te wachten :P

Ik zou even de fora van www.xbox-scene.com in de gaten houden om te kijken wanneer ze in de usa uitkomen en hoe die bevallen :)

Verwijderd

Ik heb gewoon zelf een soldeerbout gekocht en het daarmee op een oude isa kaart lopen oefenen. Na een week gewoon xbox opengeschroefd en de pc-bioxx geinstalleerd. Het ging perfect :)

• Morph666
zijn er al werkende MOD's voor de nieuwere xbox versie?

Verwijderd

Zo, ik heb sinds vanmiddag EvoX runnen op m'n Xbox :*)
Bios flashen was simpel en snel gedaan met de Bioxx.
Maar ff een vraagje voor degenen die EvoX ook lopend hebben. Ik heb een game naar E:\Games\Abc verhuisd, maar ik moet hem dan linken naar evox.ini (tenminste dat dacht ik). Maar hoe link ik hem precies en hoe krijg ik hem dan in m'n EvoX menu'tje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Als de Xodus hier door een aantal mensen gekocht gaat worden heb ik ook wel interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
idd als er een inkoopactie komt count me in ;)

Maar voorlopig is hij in amerika al niet eens te leveren dus eerst dat maar even afwachten.

Ik vroeg me trouwens af, je leest hier en daar wat over dat de xbox niet echt stormloopt, zijn er inmiddels eigenlijk wel goede games te krijgen? Sommige zeggen al dat hij geflopt is, ik hoop echt niet voor de xbox gebruikers dat het hetzelfde afloopt als de dreamcast :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Pauwl schreef op 27 september 2002 @ 13:00:
idd als er een inkoopactie komt count me in ;)

Maar voorlopig is hij in amerika al niet eens te leveren dus eerst dat maar even afwachten.

Ik vroeg me trouwens af, je leest hier en daar wat over dat de xbox niet echt stormloopt, zijn er inmiddels eigenlijk wel goede games te krijgen? Sommige zeggen al dat hij geflopt is, ik hoop echt niet voor de xbox gebruikers dat het hetzelfde afloopt als de dreamcast :/
nou ik denk dat ik tot het jaar 2010 wel genoeg games heb, mag onderhand wel nieuwe HD ervoor aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cam47bubbles
  • Laatst online: 21-07-2023
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 21:42:
Zo, ik heb sinds vanmiddag EvoX runnen op m'n Xbox :*)
Bios flashen was simpel en snel gedaan met de Bioxx.
Maar ff een vraagje voor degenen die EvoX ook lopend hebben. Ik heb een game naar E:\Games\Abc verhuisd, maar ik moet hem dan linken naar evox.ini (tenminste dat dacht ik). Maar hoe link ik hem precies en hoe krijg ik hem dan in m'n EvoX menu'tje??
In je evox.ini staan al andere applicaties als voorbeeld, dus ik zou zeggen kopieer die regel en verander het pad, zodat je dashboard daadwerkelijk de app kan vinden, en voila, het werkt! Tenminste bij mij wel.

Suc6 ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cam47bubbles schreef op 27 september 2002 @ 14:18:
[...]

In je evox.ini staan al andere applicaties als voorbeeld, dus ik zou zeggen kopieer die regel en verander het pad, zodat je dashboard daadwerkelijk de app kan vinden, en voila, het werkt! Tenminste bij mij wel.

Suc6 ermee.
Thnx, maar ik had het al gevonden ;) :P

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
Is het flashen van een Xbox moeilijk? Is dit €50 bij een winkel waard of zelf te doen?

• Red devil
Damned, net zo'n advanced scart gekocht, na wat gepruts 5.1 geluid uit mijn versterker naar de boxen gekregen maar er zit een soort van lage brom doorheen.
Ik gebruik het programma: DVD-X v2.0 *DONGLE & REMOTE FREE*
Zijn er andere voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.xbox-scene.com/index.php zeggen ze dat er na 15 septermber spellen zijn gemaakt die met een modchip niet zullen werken. :( Microsoft heeft het nog niet bevestigd. Volgens mij blijft Bill nog wel ff doorgaan met het beveiligen van de XBOX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal er vast wel weer een nieuw biosje uitkomen waarmee ze wel werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:10

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:12:
Dan zal er vast wel weer een nieuw biosje uitkomen waarmee ze wel werken :D
Pcies dus als je de BioXX hebt (of andere flasheble chip) dan hoef je je geen zorgen te maken.
Maar heb je een andere chip dan ben je echt fucked :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIDMAN-X schreef op 29 september 2002 @ 14:30:
[...]

Pcies dus als je de BioXX hebt (of andere flasheble chip) dan hoef je je geen zorgen te maken.
Maar heb je een andere chip dan ben je echt fucked :P
Daarom heb ik ook de BioXX :*) (ben er zeeer tevreden over :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
ja ok allemaal wel leuk en aardig maar dat was mijn vraag niet :+

Mijn vraag :

Is er al een "mod" ( Tweak ) gevonden voor de nieuwe soort XBOX.

En hoe kan je trouwens zien in de winkel of je een nieuwe of een "oude" xbox koopt? ( het mobo. is verschillend, maar om nou de xbox in de winkel open te schroeven lijkt me ook niet echt tactisch 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Jeej ik heb sinds gisteren ook een xbox :) Gekocht bij de makro incl dvd set en een dvd film van Jurrasic Park 3 (:Z) voor 236 euro.

Nu zo snel mogelijk ombouwen :X Kan ik weer mijn snes/n64 games spelen op een tv ;)

Ohja je kan zien of het nog een "oude" is aan de onderkant :) Daar staat de man. date op en die moet voor augustus dit jaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
Pauwl schreef op 29 september 2002 @ 16:14:
Jeej ik heb sinds gisteren ook een xbox :) Gekocht bij de makro incl dvd set en een dvd film van Jurrasic Park 3 (:Z) voor 236 euro.

Nu zo snel mogelijk ombouwen :X Kan ik weer mijn snes/n64 games spelen op een tv ;)

Ohja je kan zien of het nog een "oude" is aan de onderkant :) Daar staat de man. date op en die moet voor augustus dit jaar zijn.
kep em daar ook gehaald (de dvd set) + halo

ben nog niet van plan em om te bouwen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem hebt omgebouwd wil je niet meer anders! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Tis niet alleen om de games dat je hem om kunt bouwen maar juist ook de emulators :9~ en de mogelijkheid om divx te kunnen bekijken etc. Ik vind het wel kewl dat je hem kan omtoveren tot een multimediabak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
ombouwen is natuurlijk wel kewl, maar al dat gerip van die games zorgt er natuurlijk in meerdere mate voor dat de xbox flopt en er weinig goede games meer komen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoples
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01 01:18

Peoples

No way!!....

Ik heb nu zelf een weekje die Pc-bioxx chip erin zitten en bevalt me prima, Ben zelf nog uit de generatie commodore 64 en die spellen speel ik nu dan ook weer op mijn xbox, ook atari lynx en gameboy advanced. Heb er een 80 gb harddisk ingezet en speel nu ook divx erop af. Voor mij in ieder geval een prima oplossing. En inderdaad het zou best eens slecht kunnen wezen voor de Gameontwikkeling voor de xbox. Maar ik vind het toch rete handig om een spel te huren of D/L en die even uit proberen of het was is ahumm........ In een woord de mogelijkheden zijn eindeloos:)

Alles komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cam47bubbles
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik geloof dat het percentage xbox'en met modchip niet extreem groot is. Niet iedereen wil de moeite nemen om z'n xbox om te laten bouwen, bovendien worden de prijzen van de spellen verlaagd, dus er blijven genoeg mensen over die wel bereid zijn om € 60 a € 70 neer willen leggen voor een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Het verhoogt de kans dat xbox flopt natuurlijk wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29
Ik heb hem nu ongeveer een maand omgebouwd met de X-ecuter chip en Evolutionx (mooie naam trouwens :) ), ik heb er gelijk een 80 gig IBM ingezet en die is nu al vol :( :P (ong. 60 spellen).

Het mooiste vind ik nog dat je alles gewoon op je harddisk kunt dumpen en niet meer hoeft te rotzooien met cd's , alle DVD films regio vrij zonder AB kunt afspelen en natuurlijk de emulators die je kunt gebruiken...

Ik denk dat ik maar eens een grotere Hdd ga kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor hd is nou het beste? Volgens mij is 60 gb toch genoeg? Maar ik las dat 5400 en 7200 niet veel uitmaakt qua performance, alleen voor grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:52:
Wat voor hd is nou het beste? Volgens mij is 60 gb toch genoeg? Maar ik las dat 5400 en 7200 niet veel uitmaakt qua performance, alleen voor grote bestanden.
Een 5400 wordt aangeraden wegens warmteuitstoot, een 7200 wordt warmer en wil wel es vastlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23

Wimo.

Shake and Bake!

SaURoN schreef op 30 september 2002 @ 08:39:
Het verhoogt de kans dat xbox flopt natuurlijk wel :+
Moet ik nog weleens zien.. ms kennende pompen ze er eerst nog flink wat centen in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow gek ik ben vandaag jarig en in de kast staat een hele grote ingepakte doos die ik niet had mogen zien ;)
VOLGES MIJ GA IK VANDAAG OOK XBOXEN!!!! YEAH!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:10

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:05:
Ow gek ik ben vandaag jarig en in de kast staat een hele grote ingepakte doos die ik niet had mogen zien ;)
VOLGES MIJ GA IK VANDAAG OOK XBOXEN!!!! YEAH!!!
Hahaha stoute jongen! :P

Maareh als je hem dus vandaag krijgt : Welkom in de wondere wereld van de XBOX ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Ja kan inderdaad het beste een 5400 harde schijf halen. Ik zou er gelijk maar een 120gb inzetten heb je tenminste ff genoeg en heel veel duurder is het niet.

Ik heb trouwens gelezen dat die nieuwe chip (xodus?) in de usa al leverbaar is maar lik-sang is trouwens nog steeds down ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Twee vraagjes:

1. Xodus = Matrix of niet ???
2. Als je HD enzo ook aanpast kun je straks toch niet op Xbox Live! ??

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
1. Ja
2. Weet ik niet, daar zijn simpelweg nog geen gegevens van. Misschien dat een nieuwe Bios dit weer zou kunnen omzeilen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hmmm, die Xodus klint wel goed dan... de HD vin ik zo ook wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntor schreef op 30 september 2002 @ 12:58:
[...]

Een 5400 wordt aangeraden wegens warmteuitstoot, een 7200 wordt warmer en wil wel es vastlopen
Ja dat had ik ook gelezen. Maar zit een 60 gig snel vol? Want anders dan een 80, aan 120 zit ik niet te denken, dat krijg ik nooit vol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Nou ja als sommige games al 4 gieg zijn... :/

Reken daarbij de divx en roms die je er eventueel op zou willen hebben.... nou euh... dan zit zelfs een 120gieg zo vol hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ze mogen wel eens opschieten met die Xodus vind ik.
Verder zou ik me geen zorgen maken over het nog wel of niet op XboX Live! te kunnen gaan.

Wedden dat het binnen een paar uurtjes gekraakt is als je er niet op kan vanwege een modchip/harde schijf inbouw.

Verder vind ik de optie om een harde schijf in te bouwen een beetje overdreven. Gewoon een CD-RW'tjw toch :?

So let's wait for Lik-Sang to deliver.
(stegen.com zou ik niet op wachten want dat kan nog wel eens heel lang duren)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

likkepot schreef op 30 september 2002 @ 17:22:
Ze mogen wel eens opschieten met die Xodus vind ik.
Verder zou ik me geen zorgen maken over het nog wel of niet op XboX Live! te kunnen gaan.

Wedden dat het binnen een paar uurtjes gekraakt is als je er niet op kan vanwege een modchip/harde schijf inbouw.

Verder vind ik de optie om een harde schijf in te bouwen een beetje overdreven. Gewoon een CD-RW'tjw toch :?

So let's wait for Lik-Sang to deliver.
(stegen.com zou ik niet op wachten want dat kan nog wel eens heel lang duren)
een cdrw met een spel daarop van 3gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ja wat dacht jij dan ?

Mij gaat het vooral om filmpies en niet om de games.

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Voor de geinterresseerden; de xodus chip is leverbaar... zie http://www.xbox-scene.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ergens al reports over of die werkt enzo ??? En dat EvoX werkt dat dan ook weer op de Xodus, of zit ik er dan weer helemaal naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
jup die is ook gewoon flashabel (is dat een woord :?) dus daar kun je een evox op zetten. Je zou een paar fora kunnen lezen er zijn al wat mensen die hem hebben en succesvol hebben geinstalleerd. Het zou binnenkort op de site van xbox-scene worden gereviewed. Ik vraag me alleen af wanneer ie in nerderland leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pauwl schreef op 30 september 2002 @ 16:34:
Nou ja als sommige games al 4 gieg zijn... :/

Reken daarbij de divx en roms die je er eventueel op zou willen hebben.... nou euh... dan zit zelfs een 120gieg zo vol hoor! ;)
Ja DivX wil ik er wel opzetten alleen krijg ik Media Player niet aan de praat. (Iemand wat tips, want het mapje op je schijf zetten werkt niet, moet ik nog wat instellen ofzo?)
Emulators enz hoef ik niet, want daar heb ik geen Xbox voor gekocht :)
Wimo. schreef op 30 september 2002 @ 17:34:
[...]

een cdrw met een spel daarop van 3gb :)
Hehe, toen ik dat stukkie las dacht ik precies aan hetzelfde :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

En die biossen die zijn gewoon te downen ?? Dus op een Xodus/Matrix zou nu Evox 2.5 kunnen (ik denk dat we met zijn 3-en ff naar Duitsland rijden om er wat te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

-SaveMe- schreef op 30 september 2002 @ 22:15:
En die biossen die zijn gewoon te downen ?? Dus op een Xodus/Matrix zou nu Evox 2.5 kunnen (ik denk dat we met zijn 3-en ff naar Duitsland rijden om er wat te halen)
biossen zijn illegaal.. maar als je op xboxhackers.net rondkijkt is de link zo gevonden :P
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.