Yup, das het grote voordeel van de PC-Bioxx, hij is te flashenHIDMAN-X schreef op 08 september 2002 @ 14:24:
Maar je 2de punt X-Ecuter enige chip met alle features, ben ik het niet eens.
De BioXX chip flash je met de laatste bios dus nu heeft hij alle features die de X-Ecuter ook heeft en in de toekomst zal hij ook altijd de laatste features hebben (zolang je maar de laatste bios blijft flashen) en de X-Ecuter is niet te flashen.
Verwijderd
Vraagje. Als ik een spel wil uploaden naar mijn xbox blijft tie wel eens hangen op sommige bestanden
wie van jullie heeft dat ook wel eens??? Welk ftp progje gebruiken jullie???(voor degene die dat niet heeft)
Voor de rest alleen maar goeds over de X-box
Heb ik in het begin ook gehad. Ik gebruik nu FlashFXP, en het werkt perfect.Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 17:52:
Vraagje. Als ik een spel wil uploaden naar mijn xbox blijft tie wel eens hangen op sommige bestandenwie van jullie heeft dat ook wel eens??? Welk ftp progje gebruiken jullie???(voor degene die dat niet heeft)
Coïtus ergo sum
SUPER interressante draad dit jongens...
Heb geen xbox, geen geld om een xbox te kopen (sta nu beetje rood
), maar als ik dit wel heb ga ik er, als ik dit allemaal hoor, misschien ook wel een kopen... heerlijk.
Nog een vraagje: speelt de Pc-bioxx (of andere modchips) al Xvid (is gewoon MPEG4 dus lijkt me wel) af?
Heb geen xbox, geen geld om een xbox te kopen (sta nu beetje rood
Nog een vraagje: speelt de Pc-bioxx (of andere modchips) al Xvid (is gewoon MPEG4 dus lijkt me wel) af?
Oke voor de duidelijkheid. de PC-BioXX(of andere modchips) geven alleen de mogelijkheid om ongesigneerde code af te spelen, en nog wat functies natuurlijk. met die ongesigneerde code kan je zelfgemaakte of door anderen software draaien zonder dat MS daarvan wat weet. Voor de Xbox hebben ze de Xbox mediaplayer uitgebracht. Deze player kan tot nu toe Divx, MP3 en nog wat aan. XviD misschien al wel, misschien nog niet. De maker van de mediaplayer kan dit er nog aan toe voegen.HertogJan schreef op 08 september 2002 @ 18:54:
[..]Knip[/..]
Kort antwoord op je vraag, de xbox kan straks wel Xvid afspelen.
meer info Xbox-media player : www.xboxmediaplayer.com
edit:
Uit de FAQ van XMP :
1.3.2 XVID
You may not have heard of this, but it is a very promising codec which performs as well as if not
better than DivX 5.0, and best part of it, the format is completely open. At the time of writing,
XBMP has support for movies encoded with the latest stable version. See xvid.org for further
details.
Uit de FAQ van XMP :
1.3.2 XVID
You may not have heard of this, but it is a very promising codec which performs as well as if not
better than DivX 5.0, and best part of it, the format is completely open. At the time of writing,
XBMP has support for movies encoded with the latest stable version. See xvid.org for further
details.
What a fine day for Science! | Specs
Hmm, opzich wel een optie om alles via het netwerk te draaien... Alleen jammer dat ik mijn games dan niet op de HDD kan zetten, want vooral Amped moet altijd extreem lang laden in menu's enzo. Zou leuk zijn als die een stuk sneller zou zijn maar owke. En dan kan je de BioXX uitschakelen en op XboxLive! Kewl!
Wat nog mooier zou zijn is het afspelen van games via het netwerk.. dan hoef ik niet eens een groteren hd in de xbox te duwen..
Verwijderd
EvolutionX 2.4 beta released 
Info van www.xbox-scene.com
EvolutionX Build 1.8.2594 & EvoX 2.4 Bios
>> It's here! The new EvoX !!
EvolutionX Team proudly presents EvolutionX Beta Build 1.8.2594 (Yes it's still Beta)
"EvolutionX main feature list:
- FTP Server; connect with a standard ftp client from your PC, and copy files to / from your XBOX as you like.
- Copy games and applications directly to the XBOX Harddisk and run them from there.
- Create backups of all your original games.
- Integrated configurable menu system, to launch all your favorite games and applications on HD
- Flash the BIOS on the XBOX console, for easy bios upgrades.
- Replace the original M$ dashbord, or run from a cd/dvd
- Easy network setup, set static IP for your XBOX or use DHCP server.
- Upgrade your harddisk, format/partition easily from EvolutionX, and take advantage of cheap 80G+ harddisks instead of the original 8G
EvolutionX will run on all modded boxes, but in order to use all features the EvolutionX BIOS have to be used.
-----------------------------------------------------------------
EvolutionX bug fixes:
- FTP - File time
- FTP - Port error causing ftp transfers to hang
- Games Crash if Ethernet cable plug in.
- Better ini file checking
EvolutionX new features:
- Support for some of M$ RD Tools
- M$ Tool - send file
- M$ Tool - set time
- FTP - Password protected
- FTP - 4 users
- Flash support for more devices
- Ability to correct time / get time from internet (SNTP)
- Redirect Dashboard launch to M$ Dashboard or other application if (Music / DVD )
- Easier Harddisk Installation
- DNS Setup
- BIOS Detection MD5
- New look
- Skin Selection
- CD Status
- Sort auto scan items
- Safe mode (cd-rom open)
- Quick Scroll in menu's (hold left trigger)
- Backup Critical data (Serial EEPROM, Onboard BIOS, HDD Password, HDD Config Sector)
- Up to 8 Memory Cards supported Maps to H: I: J: K: L: M: N: O:
- Scripting supported for easier installation on multiple boxes etc.
EvolutionX BIOS 2.4 new features:
- No Patch Hack
- Eject/Reset Fix
- Macrovision Off
- Run Debug/Retail .XBE"
Ik las dat iemand problemen had met files verzenden, dat het bleef hangen ofzo. Ik zie dit ertussen staan: Bug fixes - FTP - Port error causing ftp transfers to hang
En wat is Eject/Reset Fix/trick?
EvolutionX Team proudly presents EvolutionX Beta Build 1.8.2594 (Yes it's still Beta)
- FTP Server; connect with a standard ftp client from your PC, and copy files to / from your XBOX as you like.
- Copy games and applications directly to the XBOX Harddisk and run them from there.
- Integrated configurable menu system, to launch all your favorite games and applications on HD
- Upgrade your harddisk, format/partition easily from EvolutionX, and take advantage of cheap 80G+ harddisks instead of the original 8G
EvolutionX will run on all modded boxes, but in order to use all features the EvolutionX BIOS have to be used.
EvolutionX bug fixes:
- FTP - File time
EvolutionX new features:
- M$ Tool - send file
- M$ Tool - set time
- FTP - 4 users
- Redirect Dashboard launch to M$ Dashboard or other application if (Music / DVD )
- DNS Setup
- BIOS Detection MD5
- New look
- Skin Selection
- CD Status
- Sort auto scan items
- Backup Critical data (Serial EEPROM, Onboard BIOS, HDD Password, HDD Config Sector)
- No Patch Hack
- Eject/Reset Fix
- Macrovision Off
- Run Debug/Retail .XBE"
Ik las dat iemand problemen had met files verzenden, dat het bleef hangen ofzo. Ik zie dit ertussen staan: Bug fixes - FTP - Port error causing ftp transfers to hang
De eject trick is dat je de dvd speler open kan doen zonder dat de box hem reset. Dus dat je eerst iets in het geheugen kan laden, en dan een andere dvd erin kan doen.Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 21:42:
BIG KNIP
Heb em ook gedownt maar hij werkt hier nietVerwijderd schreef op 08 september 2002 @ 21:42:
EvolutionX 2.4 beta released
EvolutionX bug fixes:
- FTP - File time
EvolutionX new features:
- M$ Tool - send file
- M$ Tool - set time
- FTP - 4 users
- DNS Setup
- BIOS Detection MD5
- New look
- Skin Selection
- CD Status
- Sort auto scan items
- No Patch Hack
- Eject/Reset Fix
- Macrovision Off
- Run Debug/Retail .XBE"
Het is dus een rar file die je moet uitpakken en daarna weer moet omzetten naar een *.iso file.. dit heb ik gedaan om hem vervolgens te branden op een cdrw.. en nou doet ie nix
iemand anders waarbij ie al wel werkt?
Verwijderd
Ja hoe werkt dat eigenlijk? Ik heb die rar ge-unzipped en zie Bios, Skin, default.xbe, EvolutionX beta 1.8.2594.nfo en evox.ini.Wimo. schreef op 08 september 2002 @ 21:59:
[...]
Heb em ook gedownt maar hij werkt hier niet![]()
Het is dus een rar file die je moet uitpakken en daarna weer moet omzetten naar een *.iso file.. dit heb ik gedaan om hem vervolgens te branden op een cdrw.. en nou doet ie nix
iemand anders waarbij ie al wel werkt?
In de map Bios zit een BIN file, wat moet ik hiermee?
Verwijderd
Dan moet je in nero "burn image" selecteren en dan die bin pakken en kopieren maar. Tenminste zover ik weetVerwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:25:
[...]
Ja hoe werkt dat eigenlijk? Ik heb die rar ge-unzipped en zie Bios, Skin, default.xbe, EvolutionX beta 1.8.2594.nfo en evox.ini.
In de map Bios zit een BIN file, wat moet ik hiermee?
heb je een.CUE voor nodig niks fikken hoor!Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:42:
[...]
Dan moet je in nero "burn image" selecteren en dan die bin pakken en kopieren maar. Tenminste zover ik weet.
kijk gewoon op hun website/forum hoe het moet
heeft er hier iemand een andere HD in hun doos ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Mja die cue en bin moeten wel bij elkaar zitten.Mary Wana schreef op 08 september 2002 @ 22:49:
[...]
heb je een.CUE voor nodig niks fikken hoor!
Dus je moet het eerst op CD branden om via de CD te installen?? Kan je het niet gewoon op het netwerk zetten en erheen gooien??
Bull, trouwens.. lees het topic eens doorMary Wana schreef op 08 september 2002 @ 22:49:
[...]
heb je een.CUE voor nodig niks fikken hoor!

Oke genoeg gebitch ik wil duidelijkheid!
3 manieren van modden
1- Enigmah
2- Bios dinges
3- X-Ecuter
Welke manier is beter? Ik wil gewoonfull size DVD spellen van hd af spelen, wil er zu ook een grotere HD in hebben. Dan ook SVCD , DIVX , MP3 , dit moe tik allemaal vanaf HD af kunnen spelen dus niet netwerk locatie gewoon van XBox hd zelf.
Wil alles erheen FTP'en , weet alleen ff niet hoe je dat dan allemaal kan zien, ik heb nu nog een UNMODDED XboX.
Kan iemand mij de goeie kant op sturen ?
3 manieren van modden
1- Enigmah
2- Bios dinges
3- X-Ecuter
Welke manier is beter? Ik wil gewoonfull size DVD spellen van hd af spelen, wil er zu ook een grotere HD in hebben. Dan ook SVCD , DIVX , MP3 , dit moe tik allemaal vanaf HD af kunnen spelen dus niet netwerk locatie gewoon van XBox hd zelf.
Wil alles erheen FTP'en , weet alleen ff niet hoe je dat dan allemaal kan zien, ik heb nu nog een UNMODDED XboX.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
1) lees dit topic nou eensMary Wana schreef op 08 september 2002 @ 23:09:
Oke genoeg gebitch ik wil duidelijkheid!
3 manieren van modden
1- Enigmah
2- Bios dinges
3- X-Ecuter
2) www.xbox-scene.com . . als je dan nog vragen hebt mag je terugkomen
Hmmz oke hartstikke bedankt, ik laa them ASAp chippen met Executer aangezien openbox zo schaars is in NL
( zei iemand net tegen mij ) daarna ga ik wel kijken hoe en wat
de openbox of ook bekend als PC-BioXX is nu inderdaad even schaars, maar als je een week de tijd heb zal ik daar op wachten. Komt MS namelijk met een nieuwe beveiliging op de markt, flash jij de bios op de chip en klaar is kees! Verder heefthij dezelfde opties als die jij nu wil maar toch. Ik wacht iig nog op de BioXX.Mary Wana schreef op 08 september 2002 @ 23:24:
Hmmz oke hartstikke bedankt, ik laa them ASAp chippen met Executer aangezien openbox zo schaars is in NL( zei iemand net tegen mij ) daarna ga ik wel kijken hoe en wat
Bij beide chips kan je een ander HDD inbouwen, en via FTP kan je dan de hdd in je Box volpompen.
Ik ken het probleem, ik vind het een goede policie van GoT, maar soms wil ik ook wel 'illegaal praten'Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 10:25:
[..]
Of kent iemand een leuke forum waar nog meer van dit soort discussies plaats vinden. Het liefst gewoon in het Nederlands.Of is er iemand berijd om zo'n forum op te zetten?? Hier kan je namelijk bepaalde dingen niet vragen of plaatsen.... vandaar. Er is niets mis met TWEAKERS... maar sommige dingen wil ik graag delen met andere en helaas kan dat hier niet altijd wat erg logische is.
Laat het ff weten.
xxx3
Bij deze wil ik jullie verwijzen naar www.xload.tk (jah is forum van oa. Neejoh, maar er werd toch naar gevraagt?). Het forum kent geen regels, dus praat/vraag maar raak! De Xbox sectie: click CU there
thx for tha tip!
Morgen komt me nieuwe 80 Gb hdd binnen 7200 rpm van IBM
hoop dat het een beetje voldoende is
Morgen komt me nieuwe 80 Gb hdd binnen 7200 rpm van IBM
hoop dat het een beetje voldoende is
slimmehotspot.nl
Verwijderd
Ik ga meteen ff kijken, ik heb zoveel te melden en nog een hoop vragen, dus mij zal je daar zeker aantreffen.Ik ken het probleem, ik vind het een goede policie van GoT, maar soms wil ik ook wel 'illegaal praten'
Bij deze wil ik jullie verwijzen naar www.xload.tk (jah is forum van oa. Neejoh, maar er werd toch naar gevraagt?). Het forum kent geen regels, dus praat/vraag maar raak! De Xbox sectie: click CU there
mij kan je daar onder de zelfde naam terug vinden
Verwijderd
En voor de mensen die niet wilden ombouwen ofzo omdat Live het zou detecten.
Check dit:
Uiteraard van xbox-scene
err , noani , nologo & ybox
>> Superfro released a few new EvoX 2.4 BIOS hacks.
"err = Error screen has been replaced with descriptions, check errscr.jpg for a screenshot
noani = No startup animation (flubber blob)
nologo = No Xbox logo
ybox = boots to yboxdash.xbe instead of xboxdash.xbe, useful for turning off a mod and having the original xbox boot up (or LIVE detection or whatever i dont care)"
These hacks have been released :
Evx2.4.err.noani
Evx2.4.err.noani.nologo
Evx2.4.err.noani.nologo.ybox
Evx2.4.err.noani.ybox
All based on the new EvoX 2.4 bios ofcourse.
Check dit:
Uiteraard van xbox-scene
"err = Error screen has been replaced with descriptions, check errscr.jpg for a screenshot
nologo = No Xbox logo
ybox = boots to yboxdash.xbe instead of xboxdash.xbe, useful for turning off a mod and having the original xbox boot up (or LIVE detection or whatever i dont care)"
Evx2.4.err.noani
Evx2.4.err.noani.nologo
Evx2.4.err.noani.ybox
D'r zijn nog niet erg veel Xbox-lovers, maar nu de GoTers er komen, gaat het snel denkikVerwijderd schreef op 09 september 2002 @ 11:50:
[...]
Ik ga meteen ff kijken, ik heb zoveel te melden en nog een hoop vragen, dus mij zal je daar zeker aantreffen.THX man.
mij kan je daar onder de zelfde naam terug vinden
Verwijderd
Ik weet het wel zeker... ga nu nog wat posten daar. Hoop jullie daar ook allemaal te zien.. het is maar een kleine moeite om je ff te reg. 
Tot laterzzzzzzzzzz
Tot laterzzzzzzzzzz
Ook maar even daar geregistreerd
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Zijn hier btw ook lui die al online spelen?? Ik namelijk wel, en ben benieuwd of er meer zijn
Halo is extreem gaaf online
Wel moeilijk btw.
Ja tis vooral moelijk om een goeie server te vindenNeejoh schreef op 09 september 2002 @ 16:18:
Zijn hier btw ook lui die al online spelen?? Ik namelijk wel, en ben benieuwd of er meer zijnHalo is extreem gaaf online
Wel moeilijk btw.
Maareh ff over dat forum ik kan nix posten
Verwijderd
Hij speel jij online dan? Heb ik iets gemist?Neejoh schreef op 09 september 2002 @ 16:18:
Zijn hier btw ook lui die al online spelen?? Ik namelijk wel, en ben benieuwd of er meer zijnHalo is extreem gaaf online
Wel moeilijk btw.
Ja, gamespy downloaden+tunnelerVerwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:45:
[...]
Hij speel jij online dan? Heb ik iets gemist?
Dan gewoon gamespy opstarten en via het netwerk halo over inet spelen
iemand de nieuwe evo al draaien?
Verwijderd
Dat zei ik al dat je em aan en uit kan zettenVerwijderd schreef op 09 september 2002 @ 13:16:
En voor de mensen die niet wilden ombouwen ofzo omdat Live het zou detecten.
Check dit:
Uiteraard van xbox-scene
nologo = No Xbox logo
Evx2.4.err.noani
Evx2.4.err.noani.nologo
Evx2.4.err.noani.ybox
Verwijderd
Als je bent geregristreerd, kun je direct posten... ben je wel ingelogd?Ja tis vooral moelijk om een goeie server te vinden bijna alle servers zijn ntsc spelers.
Maareh ff over dat forum ik kan nix posten of moet ik eerst een emailte krijge ofzo?
Er zijn nu wat topic's gaande op www.xload.tk
Op dit furom kun je wat makkelijker praten en bepaalde links plaatsen.
Verwijderd
Ja, de chip maar met die bios hack kan je gewoon meteen van het MS bios booten, dat staat gewoon op een andere file. Dus dan merkt ie helemaal nix.Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:59:
[...]
Dat zei ik al dat je em aan en uit kan zetten.
Nadat je geregged bent (geen mail or whatever) kan je gelijk inloggen en posten. Sommige pc's hebben alleen wel eens last van een cookie probleem, kijk daarvoor even hier. Daar staat wat je kan proberen als je dit probleem hebt, dat je dus niet kan inloggen.HIDMAN-X schreef op 09 september 2002 @ 16:29:
Ja tis vooral moelijk om een goeie server te vindenbijna alle servers zijn ntsc spelers.
Maareh ff over dat forum ik kan nix postenof moet ik eerst een emailte krijge ofzo?
Verder doe ik al een tijdje online gameing met de Xbox inderdaad, gebruik geen Gamespy maar een ander proggie, geen idee of ik het hier mag posten
Verwijderd
dus die nieuwe cd beveiligingen MOGEN gekraakt worden? je kan hem anders niet backuppen.likkepot schreef op 12 augustus 2002 @ 18:25:
Ok dan laat ik hem ombouwen.
* likkepot 's vader is bedrijfjurist en weet ALLES qua wetgeving op het gebied van software
Een backup mag dus
geld dit dan ook voor audio cd's?
Verwijderd
Wel van gehoord maar nooit over gelezen. Wat doet het wat kan het allemaal meer dan over netwerk spelen?
Waar ik dus helemaal leip van word: Iedereen heeft die xbox mediaplayer b6 al, terwijl ik die dus echt NERGENS kan vinden!
Ik zit nu dus te klooien met die beta 5, zonder divx 5 support, met crashende xbox bij sommige mp3tjes, enz enz enz.... AAARGH!
Ik zit nu dus te klooien met die beta 5, zonder divx 5 support, met crashende xbox bij sommige mp3tjes, enz enz enz.... AAARGH!
Waarom hoor ik niemand over de Xodus (Matrix) chip ?
Deze mod hoef je niet te solderen, is voor elke nitwit in 5 minuten te installeren en heeft alle functies die de PC-Bioxx ook heeft.
Zie http://www.xbox-scene.com/modchips3.php
Deze mod komt uit op 21 september ! Even geduld dus nog voor degene die nog zitten te twijfelen.
Op deze site http://www.easybuy2000.com/store/xbox/matrix.shtml hebben ze de preorders voor een PC-Bioxx al gecancelled en krijgt men een Xodus chip.
Of is het allemaal een hoax ?
Deze mod hoef je niet te solderen, is voor elke nitwit in 5 minuten te installeren en heeft alle functies die de PC-Bioxx ook heeft.
Zie http://www.xbox-scene.com/modchips3.php
Deze mod komt uit op 21 september ! Even geduld dus nog voor degene die nog zitten te twijfelen.
Op deze site http://www.easybuy2000.com/store/xbox/matrix.shtml hebben ze de preorders voor een PC-Bioxx al gecancelled en krijgt men een Xodus chip.
Eerst zien, dan geloven!fulgore schreef op 10 september 2002 @ 01:17:
....
Trouwens iemand zei hier dat die Openbox (custom bios chippie) errug schaars warenin Nederland, naja ik woon in Friesland en ze zijn hier gewoon bij die MOD-boer
Ook de nieuwste versie van Pc-Bioxx? En zo ja, dan wil ik zijn adres wel wetenMary Wana schreef op 10 september 2002 @ 08:23:
Trouwens iemand zei hier dat die Openbox (custom bios chippie) errug schaars warenin Nederland, naja ik woon in Friesland en ze zijn hier gewoon bij die MOD-boer
Op i-net zal je hem idd niet snel vinden. Hint! Probeer het eens op efnet. De makers hebben daar nl een eigen channel.BaSsDruM schreef op 10 september 2002 @ 00:18:
Waar ik dus helemaal leip van word: Iedereen heeft die xbox mediaplayer b6 al, terwijl ik die dus echt NERGENS kan vinden!
Everywhere you go you always take the weather with you
Anders zet je even zijn e-mailadres op het www.xload.tk forumRvE schreef op 10 september 2002 @ 09:05:
Op i-net zal je hem idd niet snel vinden. Hint! Probeer het eens op efnet. De makers hebben daar nl een eigen channel.
Welke MOD-boer bedoel je? ik woon ook in friesland. Hotbit s mij veel te duur.Mary Wana schreef op 10 september 2002 @ 08:23:
Ik ben namelijk ook wel benieuwd waar hij zit.
Verwijderd
Ik wacht wel op die no-solder mod, als de reacties daarop goed zijn en hij werkt goed bestel ik die ook waarschijnlijk
Verwijderd
[rml][ XboX] Hebben jullie hem al ge-tweaked ?[/rml] 11Door fulgore - Tuesday 10 September 2002 01:17
lees lees lees....
En nou maar hopen dat de Xodus het waar maakt.........
Verwijderd
Kijk ff op www.xload.tkDoor BaSsDruM - Tuesday 10 September 2002 00:18
Ga daar naar de xbox Thread, daar zal je meer info vinden, meer kan ik niet zeggen.
Ik heb een UTP (cat5) kabel in de xbox, en aan de andere kant in de HUB bij mij server.Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:57:
[...]
Wel van gehoord maar nooit over gelezen. Wat doet het wat kan het allemaal meer dan over netwerk spelen?
Op de server draai ik XBconnect, en via dit programma kun je bekijken welke game-servers er draaien. Er zit ook een chat bij voor problemen of een game af te spreken. Het heeft het principe van Gamespy wel een beetje, alleen is het gericht op de Xbox
Je zult eigelijk alleen Halo en Tony3 vinden, maar dan nog - halo rules online! Wel op letten dat je geen NTSC game kiest maar een PAL, waar er helaas meestal niet veel van zijn.
Hebben jullie nu al ergens de Pc-Bioxx kunnen bestellen? Bestellen bij lik-sang is wel leuk en aardig, maar je moet wel invoerrechten betalen. Dus ik ben wel even benieuwd wat jullie doen.
WJ
WJ
Verwijderd
Een nieuw leuk proggie om spellen naar je hd te verhuizen 
Lijkt mij erg handig.
Px HDD Loader v1.0a
>> A new util release from the guys at ProjectX
"While playing XBOX games from your XBOX hard drive is not a new idea ... it has just become easy for the average user! We present to you our first application released for XBOX. This program will read any XBOX game disc you have to your XBOX hard drive, and it will display all the games you've installed and you can choose to Play, Delete or Install more!!
Features:
* Real time progress displayed on current file being copied, as well as the overall progress, even says the file name being copied. Constantly updates the amount of Free Space on your HDD while it copies.
* Checks the disc size before installing to let you know how big the game is, and if its too big, it will ask you to delete something.
* Support for Partition1 & Partition6 for users with larger HDD's.
* Auto patches games that are being installed for known protections.
* Lets you know if your modchip doesnt allow the eject trick!"
Lijkt mij erg handig.
Px HDD Loader v1.0a
>> A new util release from the guys at ProjectX
"While playing XBOX games from your XBOX hard drive is not a new idea ... it has just become easy for the average user! We present to you our first application released for XBOX. This program will read any XBOX game disc you have to your XBOX hard drive, and it will display all the games you've installed and you can choose to Play, Delete or Install more!!
Features:
* Real time progress displayed on current file being copied, as well as the overall progress, even says the file name being copied. Constantly updates the amount of Free Space on your HDD while it copies.
* Checks the disc size before installing to let you know how big the game is, and if its too big, it will ask you to delete something.
* Support for Partition1 & Partition6 for users with larger HDD's.
* Auto patches games that are being installed for known protections.
* Lets you know if your modchip doesnt allow the eject trick!"
Ik heb XBConnect ook, is dat online spelen met mijn PAL versie van HALO ook mogelijk? Hij vindt m'n Xbox al wel gewoon op m'n PC (netwerkkaart)
edit:
OMG!! Het is supervet!!
OMG!! Het is supervet!!
ik heb nu een paar spellen van, en die zijn .iso maar liefst 1.2 GB
hoe kan ik die spellen nu toch spelen op de x-box , op cdrw passen ze niet
kan ik ze niet gooien naar de harddisk ?? als .iso en toch spelen ?
hoe kan ik die spellen nu toch spelen op de x-box , op cdrw passen ze niet
kan ik ze niet gooien naar de harddisk ?? als .iso en toch spelen ?
slimmehotspot.nl
Verwijderd
Mijn vader heeft kort geleden eindelijk ook een Xbox gekocht, ik ga niet deze hele thread doorlezen maar ik wil gewoon even weten of het al mogelijk is om Xbox spellen te downen en dan op je Xbox spelen. Ennuh, moet je dan een DVD fikker hebben of kan je op een of andere manier ook gewoon met CDRs spelen?
Jammer voor je, maar je kan toch wel even de moeite nemen om deze topic door te lezen? Wij moeten ook de moeite nemen om op je post te antwoordenVerwijderd schreef op 14 september 2002 @ 11:24:
Mijn vader heeft kort geleden eindelijk ook een Xbox gekocht, ik ga niet deze hele thread doorlezen maar ik wil gewoon even weten of het al mogelijk is om Xbox spellen te downen en dan op je Xbox spelen. Ennuh, moet je dan een DVD fikker hebben of kan je op een of andere manier ook gewoon met CDRs spelen?
Verwijderd
Je kan vanuit een munu de games starten je moet alleen eerst het dashboard van de xbox vervangen door die van evoxxdc schreef op 14 september 2002 @ 01:04:
zit nu te spelen vanaf me hdd
leuk zeg! moet alleen nog manier vinden om vanaf je menu het spel te starten ipv raw command in Ftp-prog.
Evolutionx_Beta_1.8.2594 dit is de nieuwste versie
je hebt het al in bezit als het goed is anders kan je nooit je hd ftpen
en door in het evox.ini (in de oude evox dashboard menu.ini) de paden aan te geven waar de games, appz enz zich bevinden en je kan als je je xbox opstart vanuit dat menu je games opstarten. je kan het menu ook uitbreiden
met een appart menu voor emulators, mediaspeler enz
succes er staat op xbox-scene een goede turtorial hoe je dit moet doen en anders
kan je het vast wel op de forums daar vinden
Verwijderd
kan iemand me misschien helpen met PC BIOXX? heb hem net laten ombouwen en opstarten deed perfect nog ZONDER de chip te flashen, maar daarna dat ik hem geflaht hebt. doe ie haast niks meer
start op... gaat uit... start op... en dan gaat ie oranje/groen knipperen
haha zou hem niet durfen te tweaken
Kittekat.net ....
Verwijderd
ik heb hem al een tijd en meteen gemod met de pcbiox en mensen... als je echt wilt gamen op een console... neem dan geen xbox
maar een ps2 -]
games op de xbox zijn nog niet op de ps2 lijn... komt misschien nog wel maarjah.. waarom een xbox kopen om pc games te kunnen spelen op een console... hebben we toch een pc voor.
games op de xbox zijn nog niet op de ps2 lijn... komt misschien nog wel maarjah.. waarom een xbox kopen om pc games te kunnen spelen op een console... hebben we toch een pc voor.
Verwijderd
met welke bios heb je hem geflashedVerwijderd schreef op 14 september 2002 @ 15:38:
kan iemand me misschien helpen met PC BIOXX? heb hem net laten ombouwen en opstarten deed perfect nog ZONDER de chip te flashen, maar daarna dat ik hem geflaht hebt. doe ie haast niks meerstart op... gaat uit... start op... en dan gaat ie oranje/groen knipperen
ik heb dit ook een keer gehad met de complex bios , bleek later dat dit de originele xbox bios was die nog niet gehacked was dus deed hij het ook niet
ik zelf gebruik evox 2.3 aangezien er in 2.4 wat schoonheids foutjes nog zitten
die zijn wel al verholpen in de niet officiele 2.5 versie
harddisk proberen in te bouwen , toch op meer problemen gestuit dan gedacht
in en uithalen is geen probleem
het groene scherm van microsoft wel !
Harddisk prep -progje gedaan , maar toch nog steeds groene scherm , kan dus niet booten met evoX met de nieuwe hdd , met de oude lukt het wel.
Zowel hdd op slave / master / cable select gehad , nog steeds groen scherm. (service blabla)
Nu moet ik dus volgens de Tutorial die hele HDD gaan nullen!
dat duurt daaaagen !! weken!!!!!
Stegen.com zei dat er ook een andere mogelijkheid was ... iets met low level format ofzo ??
andere prog van de makers van de hdd
heb zelf een 80 Gb 7200 rpm IBM schijfje die ik erin wil zetten.
Wie weet hoe dat progje heet ??
zag zelf dit programmatje op de ibm-site
quote:
Wipe
Wipe is a DOS software utility that writes zeroes to every sector on a hard disk drive up to 8 GB. It can be used with both SCSI and IDE drives. This function is included in the Drive Fitness Test.
--
Zou dit de oplossing zijn ??
Wie weet raad ?
in en uithalen is geen probleem
het groene scherm van microsoft wel !
Harddisk prep -progje gedaan , maar toch nog steeds groene scherm , kan dus niet booten met evoX met de nieuwe hdd , met de oude lukt het wel.
Zowel hdd op slave / master / cable select gehad , nog steeds groen scherm. (service blabla)
Nu moet ik dus volgens de Tutorial die hele HDD gaan nullen!
dat duurt daaaagen !! weken!!!!!
Stegen.com zei dat er ook een andere mogelijkheid was ... iets met low level format ofzo ??
andere prog van de makers van de hdd
heb zelf een 80 Gb 7200 rpm IBM schijfje die ik erin wil zetten.
Wie weet hoe dat progje heet ??
zag zelf dit programmatje op de ibm-site
quote:
Wipe
Wipe is a DOS software utility that writes zeroes to every sector on a hard disk drive up to 8 GB. It can be used with both SCSI and IDE drives. This function is included in the Drive Fitness Test.
--
Zou dit de oplossing zijn ??
Wie weet raad ?
slimmehotspot.nl
eh, lijkt me goed, maar ik heb laatst gelezen dan Maxtor een proggie op zijn site heeft om Low-Level Formats toe te passen, kijk maar even op www.maxtor.com , denk ik tenminste....succes
EDIT:
Ik heb em al gevonden, misschien beetje foute link, maarja:
http://maxtor.custhelp.co...W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=
EDIT:
Ik heb em al gevonden, misschien beetje foute link, maarja:
http://maxtor.custhelp.co...W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
w000t gelukt eindelijk
met wipe , en vervolgens nog een keer de xhdprepa erover heen de eerste 4096 genuld!
nu boot ie eindelijk op met evoX.
zie alleen met EvoX de volgende gegevens
c: 524.206.080 partition 2
E: 5.118.672.896 partition 1
F: 0 partition 6
X: 0 partition 3
Y: 0 partition 4
Z: 786.300.928 partition 5
VRaag me af dat wel 80 GB is ?????!!!
en waarom de partities nu doorelkaar heen staaan
klopt dit wel ??
met wipe , en vervolgens nog een keer de xhdprepa erover heen de eerste 4096 genuld!
klopt dit wel ??
slimmehotspot.nl
Je moet nu nog formatteren..xdc schreef op 14 september 2002 @ 22:48:
w000t gelukt eindelijk
klopt dit wel ??
Hij is alleen nog gepartitioneerd.
Ik post hieronder wel ff een Guide:
--------------------------------------------------------------------------------
1. Boot evolutionx with your OLD hard drive still in the xbox. FTP to your xbox copy your C:\ and E:\ partitions to somewhere, you'll need them later.
2. Hook the drive up to your PC and use HDDprep to prep the drive for the xbox.
3. Hook the drive up to your xbox and boot EvoX from CDRW.
4. Format the C, E, and F partitions using evolutionx by sending 2 raw FTP commands to the xbox (I used FlashFXP for this) for each partition to format. The commands are as follows:
a. Formatpath \Device\Harddisk0\PartitionX
Where the X in PartitionX is either 1, 2, or 6
This will give you a key, something like:
200 FormatKey key for '\Device\Harddisk0\PartitionX'. Where key will be a 4 byte value in hex (8 characters)
b. FormatDrive key
Where key is the key returned from command a.
NOTE: To successfully format partition F use must be using the evolutionx bios and have your xbox booted with that bios.
5. FTP the C:\ and E:\ contents you saved in step 1 back to your xbox to their perspective partitions. (note if using FlashFXP you should refresh both the C and E directories when you change to them on the xbox, otherwise FlashFXP seems to cache the old directory/file structure from the old drive).
6. Your done!
Coïtus ergo sum
oh ja dom dom dom van me , had gewoon even verder de tutorial moeten doorlezen
ben ook weer veels te haastig bezig!
dat krijg je na 3 uurtjes achter elkaar achterlijk bezig zijn met dat ding
gek werd ik ervan
maar t blijft leuk
oh ja trouwens
BEDANKT!!!
ben ook weer veels te haastig bezig!
dat krijg je na 3 uurtjes achter elkaar achterlijk bezig zijn met dat ding
gek werd ik ervan
maar t blijft leuk
oh ja trouwens
BEDANKT!!!
slimmehotspot.nl
ben nu eindelijk klaar met het inbouwen van de Harddisk en alles werkt erug lekker!
Ben nu wat spelletjes op de hdd aan het gooien , en heb helaas maar een upload van rond de 350 kb/sec (met een 7200 rpm schijf) 100mbit netwerkkaart. Dus echt snappen doe ik het niet, maar goed, geduld is een schone zaak. (hmm gaat soms toch wel harder
wel 900kb/sec )
Verder heb ik 2 mapjes gemaakt op me F:
apps
games
als ik nu een spelletje in games gooi kan ik hem lanceren vanaf de launch menu in EvoX.
dus: F:\games\spelletje\
maar als ik een programma zet in de map f:\apps\voorbeeld
dan kan ik hem niet terug vinden in het launch menu van EvoX
de map Apps wel.
Ik snap alleen niet hoe dit kan.
Als ik de map vervolgens move naar games , kan ik hem wel vannuit games starten
maar dat is natuurlijk niet zo mooi.
Verder probeer ik er mediaplayer 6b op te zetten wat met nog niet echt is gelukt
want hij blijft hangen bij het evoX menu als ik hem probeer op te starten.
en heb toch duidelijk de tutorial gevolgd , met het editten van de diverse gegevens.
Ben nu wat spelletjes op de hdd aan het gooien , en heb helaas maar een upload van rond de 350 kb/sec (met een 7200 rpm schijf) 100mbit netwerkkaart. Dus echt snappen doe ik het niet, maar goed, geduld is een schone zaak. (hmm gaat soms toch wel harder
Verder heb ik 2 mapjes gemaakt op me F:
apps
games
als ik nu een spelletje in games gooi kan ik hem lanceren vanaf de launch menu in EvoX.
dus: F:\games\spelletje\
maar als ik een programma zet in de map f:\apps\voorbeeld
dan kan ik hem niet terug vinden in het launch menu van EvoX
de map Apps wel.
Ik snap alleen niet hoe dit kan.
Als ik de map vervolgens move naar games , kan ik hem wel vannuit games starten
maar dat is natuurlijk niet zo mooi.
Verder probeer ik er mediaplayer 6b op te zetten wat met nog niet echt is gelukt
want hij blijft hangen bij het evoX menu als ik hem probeer op te starten.
en heb toch duidelijk de tutorial gevolgd , met het editten van de diverse gegevens.
slimmehotspot.nl
Verwijderd
Heb je de menu.ini (of evox.ini) ge-edit? Dan moet je hem linken naar de default.xbe ofzo.
Verwijderd
kan je ook gewoon met die oude hd die media player op zetten zodat je divx kan draaien en hoe wie weet een link
ik heb gvd nog steeds niets van stegen.com meer gehoord 
* likkepot heeft eens geld op zijn rekening...
[ Voor 0% gewijzigd door likkepot op 16-09-2002 01:51 . Reden: tiepvoudt ]
nikszolekkeralss.exe
Verwijderd
Je hoort nix van ze omdat er geen chips zijn. Die moeten nog uit (?) China komen. Dus als dat een beetje opschiet. Maar misschien is die Xodus wel zoveel beter dat je die Bioxx niet eens meer wilt
(wel vaag dat de makers van de Xodus chip helemaal geen info releasen)
Dat zegt dus al genoeg over de Xodus! Kortom, gewoon voor een chip gaan die zeker weten werkt, en die je moet solderen op je mbord, dus de Pc-Bioxx
.
Volgens de site hebben ze een nieuwe voorraad binnen, dus lang zal het niet meer duren !likkepot schreef op 16 september 2002 @ 01:51:
ik heb gvd nog steeds niets van stegen.com meer gehoord
Wat is momenteel, prijstechnisch en kwalitatief gezien, de beste manier om je Xbox te modden eigenlijk?
Bouw je ze om (waarschijnlijk wel) en zo ja wat moet dat kosten ...
rare ontdekking gedaan , tijdens het uploaden van games naar de x-box.
normaal gaat dat met een 400 kb/sec,
van 7200 rpm schijf (netwerk kaart 100mb --> crosslink --> x-box 7200 rpm schijf.
Uploaden doe ik altijd met flashFxp , en met Du-meter kan ik netjes de uploadsnelheid vasstellen.
Zodra ik een knopje van mijn muis indruk op een item in flashfxp ,
schiet de upload omhoog naar 1.1 mb/sec ipv de normale 400kb/sec.
als ik dus om de paar sec de knop indruk op de item in de upload lijst gaat ie in een keer veel harder uploaden .
echt superraaaaar
wel leuk om te weten dat die nu veel harder kan , maar gek is het wel.
Wie weet nu een oplossing zodat ie altijd zo hard gaat ?!
zonder hele tijd op je muis te rammen ??
van 7200 rpm schijf (netwerk kaart 100mb --> crosslink --> x-box 7200 rpm schijf.
Uploaden doe ik altijd met flashFxp , en met Du-meter kan ik netjes de uploadsnelheid vasstellen.
als ik dus om de paar sec de knop indruk op de item in de upload lijst gaat ie in een keer veel harder uploaden .
echt superraaaaar
slimmehotspot.nl
Verwijderd
Mijn vader wil dus zijn Xbox modden zodat hij gebrande spellen kan spelen,
Wat is op dit moment de beste mod, gezien de prijs, mogelijkheden, en inbouwen (we kunnen geen honderden draden solderen, maar t/m 10 draadjes moet met een goede tutorial te doen zijn). Online ondersteuning is niet per se nodig
Wat is op dit moment de beste mod, gezien de prijs, mogelijkheden, en inbouwen (we kunnen geen honderden draden solderen, maar t/m 10 draadjes moet met een goede tutorial te doen zijn). Online ondersteuning is niet per se nodig
Moeten we het voorkauwen ? LEES het topic eens..
Verwijderd
En toch is je snelheid nog steeds niet wat het moet zijn....xdc schreef op 17 september 2002 @ 01:44:
rare ontdekking gedaan , tijdens het uploaden van games naar de x-box.
echt superraaaaar
Ik zit hier de volgende config:
PC: 7200Rpm hdd 40 GB IBM,100Mbit nic ----Crosskabel---- Xbox :7200Rpm hdd 80gb IBM
En ik zit met Flashfxp tussen de 5 en 6 MB/s (meestal 5,4 MB/s) bij upload.
Verwijderd
Ik heb nog 1 x bioxxx liggen en 3 x xtender. Bioxxx met inbouwen kost 90 euro en die xtender 60
raar hoor al die upload snelheid verschillen
zit zelf met een 7200 rpm 60 Gb Maxtor , 100mbit nic --- crosslink---- xbox : 7200 rpm 80 GB IBM , precies dezelfde configuratie dus.
zit zelf met een 7200 rpm 60 Gb Maxtor , 100mbit nic --- crosslink---- xbox : 7200 rpm 80 GB IBM , precies dezelfde configuratie dus.
slimmehotspot.nl
Verwijderd
hebben jullie de hd helemaal genuld of alleen een gedeelte heb hier namelijk ook lage snelheden en heb alleen het eerste gedeelte genuld misschien ligt het daaraan
Verwijderd
Bij nieuwe hoef je geloof ik alleen de eerste 4096 bytes te doen. Daar is ook een prog voor
mensen ik ga hem nu chippen , maar X-ecuters zijn op Enigmah is toch ook voeldoende? ikw il er geen grotere HD in hebben ofsow 
Enigmah is wel goed dus?
Enigmah is wel goed dus?
oke ik heb enigmah erin , maare moe tik nu een MAdia Player installen ?
Mensen iemand antwoord op mijn vraag ? Mediaplayer voor divx hoe doe ik dat? Ik heb ENigmah op www.xbox-scene.com staat het dus niet
Op: http://www.xbox-scene.com/
staat dit:
Posted by:: XanTium
September 21 06:32 (GMT)
New Xbox Confirmed
>> The new Xbox announced earlier by Team X-ecuter have now been confirmed by BOSSGP on the xboxhacker.net forums :
"after modding many many x-boxes I want to confirm it's true there is a new version that came out during 8/2002
different things: re done mainboard, no fan on the nvidia video chip, small chip missing behind the onboard bios.
different connection for the control leads inside.small board is now missing that the control leads plugged into.NEW DVD ROM USED PHILLIPS BRAND, not as loud as the Thompson but still whats the point without a mod chip.
all mod chips I tried wont work. I will put some pics here tomorrow.with the new bios number as well ! !
If you fit the evox mod chip the machine wont power up, it's just keeps flashing, on/off no screen, no nothing.
Hope this is'nt a major setback in the mod chip world.
Seems all new AUSTRALIAN models are like this now."
Check out the full thread here: http://www.xboxhacker.net...ard.cgi?act=ST;f=7;t=6402
Dus wees gewaarschuwd!
staat dit:
Posted by:: XanTium
September 21 06:32 (GMT)
New Xbox Confirmed
>> The new Xbox announced earlier by Team X-ecuter have now been confirmed by BOSSGP on the xboxhacker.net forums :
"after modding many many x-boxes I want to confirm it's true there is a new version that came out during 8/2002
different things: re done mainboard, no fan on the nvidia video chip, small chip missing behind the onboard bios.
different connection for the control leads inside.small board is now missing that the control leads plugged into.NEW DVD ROM USED PHILLIPS BRAND, not as loud as the Thompson but still whats the point without a mod chip.
all mod chips I tried wont work. I will put some pics here tomorrow.with the new bios number as well ! !
If you fit the evox mod chip the machine wont power up, it's just keeps flashing, on/off no screen, no nothing.
Hope this is'nt a major setback in the mod chip world.
Seems all new AUSTRALIAN models are like this now."
Check out the full thread here: http://www.xboxhacker.net...ard.cgi?act=ST;f=7;t=6402
Dus wees gewaarschuwd!
Dit topic is gesloten.