[XboX] Hebben jullie hem al ge-tweaked ?

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 888 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik lees de laatste tijd steeds meer stukjes op het net over bijv. Divx spelers of Mediaplayers op de xbox. Dit lijkt mij zelf ook erg leuk om mijn Divx filmpjes op de xbox te kijken.
Mijn vraag: Heeft iemand van jullie al enige ervaring met dit soort acties ?
Hoe installeer je die software; heb je een DVD brander nodig of mischien een chipje ?

Ik heb ook gelezen dat een modchip niet illegaal is. Je mag hem hebben en wat je ermee doet is je eigen zaak. Je mag zelfs zelf een kopie maken van je xbox game, een zogenaamde "backup" en voor eigen gebruik gebruiken. Verkoop je hem door of koop je een backup van iemand anders, kijk dan ben je fout bezig.

Ik vind het jammer dat GoT meteen een slot erop gooit als het woord modchip valt.

ff weer ontopic:
--Post je ervaring met het tweaken van je xbox hier

;)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou modships zijn in austalie en china legaal maar voor de rest nergens hoor
hier in nederland mag je niet eens een backup maken heeft de rechter uit gewezen
ik zal je wel een ding vertellen om een divx-je te kijken op je xbox moet je hem ombouwen
en de software downloaden voor de xbox
dit is speciaal aan gepaste software voor de xbox die je instaat brengt een divx te spelen
het is wel illegaal
en is ook niet van microsoft afkomstig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 17:01:
hier in nederland mag je niet eens een backup maken heeft de rechter uit gewezen
ik zal je wel een ding vertellen om een divx-je te kijken op je xbox moet je hem ombouwen
dit is speciaal aan gepaste software voor de xbox die je instaat brengt een divx te spelen
het is wel illegaal
Dat was alleen voor de sony consoles dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gemodchipped. Maar ben in Australie op vakantie geweest dus ik vind dan dat het mag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was idd wel zoiets, maar volgens mij gold het voor alle consoles...
Anyway vroeger was het legaal, maar kijk eens in de via-via, daar stonden vroeger ook advertenties voor het ombouwenvan je PSX in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handje kontantje staat wel adres voor dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ok dan laat ik hem ombouwen.

* likkepot 's vader is bedrijfjurist en weet ALLES qua wetgeving op het gebied van software
Een backup mag dus ;)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem ook ombouwen en er dan een grotere hd in zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Waarom zou je ? Je hebt toch al 50000 bloks !!!
Je kan beter andere draadjes erin zetten. Scheelt een aantal seconden bij het laden.

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
likkepot schreef op 12 augustus 2002 @ 18:25:
Ok dan laat ik hem ombouwen.

* likkepot 's vader is bedrijfjurist en weet ALLES qua wetgeving op het gebied van software
Een backup mag dus ;)
Een backup mag, maar je mag de apparatuur niet zomaar modificeren, goed voorbeeld is het unlocken van mobiele telefoons wat dus ook niet mag, ondanks dat het je eigen telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:17:
en dat kan niet eens... is een speciale HD... zullen misschien in de toekomst wel grotere voor komen (of zijn die er al?) maar ik zie het nut ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
raptorix schreef op 12 augustus 2002 @ 21:45:
[...]
Een backup mag, maar je mag de apparatuur niet zomaar modificeren, goed voorbeeld is het unlocken van mobiele telefoons wat dus ook niet mag, ondanks dat het je eigen telefoon is.
De vegelijking met het unlocken van een telefoon en het modden van bv een xbox vind ik niet echt juist.
Als je een gelockte telefoon koopt is ie vaak gesponsord door de netwerkaanbieder, die gaat er dus van uit dat jij dat netwerk ook gaat gebruiken en dus weer geld betaald.
Als jij hem dan unlockt, en dan een ander netwerk gebruikt is het een soort contractbreuk en maakt de netwerk aanbieder maakt verlies op je. Dat is niet zo als je je xbox zo veranderd dat je er DivXen op kan spelen :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
DataBeest schreef op 12 augustus 2002 @ 21:53:
[...]

De vegelijking met het unlocken van een telefoon en het modden van bv een xbox vind ik niet echt juist.
Als je een gelockte telefoon koopt is ie vaak gesponsord door de netwerkaanbieder, die gaat er dus van uit dat jij dat netwerk ook gaat gebruiken en dus weer geld betaald.
Als jij hem dan unlockt, en dan een ander netwerk gebruikt is het een soort contractbreuk en maakt de netwerk aanbieder maakt verlies op je. Dat is niet zo als je je xbox zo veranderd dat je er DivXen op kan spelen :)
owh nee?
microsoft gaat er toch van uit dat je games van hun gaat kopen, ofwel hun producten gaat gebruiken
als je dan back-up games gaat kopen en spelen, of divx gaat afspelen gebruik je microsoft z'n zooi toch ook niet

imo een foute vergelijking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raptorix schreef op 12 augustus 2002 @ 21:45:
[...]
unlocken mag wel zolang je software maar niet flashed en het laat bij enkel het electroinche slot verweideren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik vind het in ieder geval stom dat je hem niet mag modificeren. Het is toch je eigen spul ?
Als ik een auto koop mag ik hem toch ook helemaal tweaken. En kijk, als ik er dan te hard mee ga rijden,tja dan ben ik pas illegaal bezig.

[quote]
...of divx gaat afspelen gebruik je microsoft z'n zooi toch ook niet...
[/qoute]

Microsoft zal nooit een Divx filmpje prodiceren. Divx is gewoon een verkleinmethode voor je eigen homemade filmpjes. Wie zegt dat ik op mijn xdoos allerlei rip movies ga kijken ?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne word vandaag omgebouwd met de EnigmahX chip. Daarna geen spellen meer kopen en alleen maar downloaden :) En misschien in de toekomst een dvd brander kopen en dan ff naar de videoland spellen huren om te kopieren :)

Er zijn trouwens al veel dingen mogelijk, je kan nu bijvoorbeeld al de HDD en DVD vervangen. DVD bekijken zonder de remote, divx kijken spellen. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wacht maar tot live! er is, dan wordt iedereen met een mod chip genaait denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:52:
Hmm, wacht maar tot live! er is, dan wordt iedereen met een mod chip genaait denk ik :P
Dan maar geen Live! denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

likkepot schreef op 13 augustus 2002 @ 13:15:
Ik vind het in ieder geval stom dat je hem niet mag modificeren. Het is toch je eigen spul ?
Als ik een auto koop mag ik hem toch ook helemaal tweaken. En kijk, als ik er dan te hard mee ga rijden,tja dan ben ik pas illegaal bezig.
Zover ik ooit eens heb begrepen is het zo wettig geregeld dat hetgeen je aanschaft een licentie is om het apparaat te gebruiken waarvoor het bedoeld is. En dat modificeren daarom dus niet mag (net zoals dat je je eigen DVD films niet publiekelijk mag draaien enzo). Is er een jurist in de zaal die dit precies weet?
Microsoft zal nooit een Divx filmpje prodiceren. Divx is gewoon een verkleinmethode voor je eigen homemade filmpjes. Wie zegt dat ik op mijn xdoos allerlei rip movies ga kijken ?
Iedereen met gezond verstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Vast niet, van de week een stuk gelezen op gamers waarin het tegendeel beweerd wordt. Maar voor het afspelen van DivX wil ik ook dat ding wel om laten bouwen. Goede games moet je imho blijven sponsoren, alhoewel de prijzen absurd zijn :( Mijn probleem is eerder welke chip ik er in moet laten zetten, want dat wordt er niet echt makkelijker op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:17:
Even los van het feit dat de HD encrypted is (en je hem niet zelf kunt formatteren met je Xbox), de Xbox gebruikt sowieso maar 8Gb van de HD. Er zijn Xbox'en met 10Gb schijven, maar daar wordt ook maar 8Gb van gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thelema schreef op 12 augustus 2002 @ 21:51:
[...]

en dat kan niet eens... is een speciale HD... zullen misschien in de toekomst wel grotere voor komen (of zijn die er al?) maar ik zie het nut ook niet echt
Als je hem ombouwt zit er iets in die chip waardoor je de hd kunt vervangen :) (niet echt duidelijk maarja)
Ik ga dat doen omdat ik dan spellen kan opslaan op die schijf en dus zonder cd kan spelen. En ik ben zeker niet van plan spellen te kopen, alleen pas als ze de prijzen laten zakken. 70 euro :r
Ik was toch niet van plan online te gaan dus 8)
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 17:02:
[...]

Even los van het feit dat de HD encrypted is (en je hem niet zelf kunt formatteren met je Xbox), de Xbox gebruikt sowieso maar 8Gb van de HD. Er zijn Xbox'en met 10Gb schijven, maar daar wordt ook maar 8Gb van gebruikt.
Lees eerste stukkie maar van deze post, daarin staat dat ik de hd patch (ofzo) en dat ik er dan een andere in kan zetten. Ook de bios wordt dan vervangen, maar de originele blijft er ook in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Wat doet Live! dan precies ? :?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 13:25:
De mijne word vandaag omgebouwd met de EnigmahX chip. Daarna geen spellen meer kopen en alleen maar downloaden :) En misschien in de toekomst een dvd brander kopen en dan ff naar de videoland spellen huren om te kopieren :)

Er zijn trouwens al veel dingen mogelijk, je kan nu bijvoorbeeld al de HDD en DVD vervangen. DVD bekijken zonder de remote, divx kijken spellen. etc
Ik heb mijn oog ook gericht op de EnigmahX,alleen weet ik niet of de software die ze erbij beloven ook werkelijk nog komt aangezien het enigmah team het voor gezien heeft gehouden en zich dus heeft terug getrokken uit de modchip scene...

[ Voor 0% gewijzigd door likkepot op 13-08-2002 18:46 . Reden: spelvoud ]

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan de topictitle niet aangepast worden in
juridische/technische discussie over modden x-box

:? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
nee, ik wil tweak ervaringen :P

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een officiele bericht van microsoft over !LIVE gelezen dat ze niks aan mod-chips gaan doen maar meer gaan richten op cheaters. FF kijken of ik dat bericht nog kan vinden.

BTW mijn ombouw was vandaag mislukt. Ik sluitte hem aan en hij startte wel op maar ik had geen audio, video en de eject deed het niet. Gelukkig zegt de handleiding het volgende :
GREEN/RED Flashing:
Probably a bad chip or bad image.

SOLID GREEN/NO EJECT/No AUDIO/No VIDEO:
Probably a bad solder point. Check all your points again.

SOLID GREEN/No AUDIO/No VIDEO:
This is probably a problems with your audio settings. Try to boot your xbox with a standard a/v pack instead of a HD pack.

ORANGE/GREEN Flashing:
No AUDIO/VIDEO (A/V) pack.
Morgen maar weer ff aan de slag.

Hier trouwens een pic van een gemodde xbox
Afbeeldingslocatie: http://server2047.virtualave.net/irierhythm/xboxinstall1.jpg

[edit]
A Microsoft representative said Xbox Live would not include specific diagnostics to detect mod chips but would employ "military-grade security" to prevent hacking and other threats. The representative declined to specify any action Microsoft was taking against mod chip makers but said the company would vigorously protect its intellectual property.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Welke chip is het beste :?
Xtender, NEO X,Messiah X,Enigmah X,Open XBOX, of de nieuwe X-ecuter ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
HIDMAN-X schreef op 13 augustus 2002 @ 19:01:
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Welke chip is het beste :?
Xtender, NEO X,Messiah X,Enigmah X,Open XBOX, of de nieuwe X-ecuter ???
Da's dus ook mijn probleem, 1 ding weet ik wel, hoe minder draadjes ik moet solderen, hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zelf niet moeilijk over gedaan. Bij www.hotbit.nl hebben ze alleen de Enigmah en omdat ik niemand anders ken die modchips verkoopt heb ik gewoon die gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Just_Johnny schreef op 13 augustus 2002 @ 19:03:
[...]
Da's dus ook mijn probleem, 1 ding weet ik wel, hoe minder draadjes ik moet solderen, hoe beter ;)
bij die X-ecuter hoeft volgens mij maar 1 draadje gesoldeerd te worden. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heck de volgende forums anders :

http://www.xboxhackz.com/
http://www.xbox-scene.com/

En de volgende site is ook handig :

http://www.xboxinside.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ja maar die heeft niet die geweldige opties ;)

Het enige waar ik bang voor ben is dat de Enigmah niet "toekomstbestendig" is. Binnekort krijg je dan weer een nieuw soort beveiliginkje zodat je een nieuwere modchip nodig hebt...

Al typenderwijs realiseer ik me dat je dan wel weer een of ander proggie hebt zodat je je modchip gewoon kan blijven gebruiken.

Weet iemand iets over de "houdbaarheid" van zo'n chip ?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Ok het word al duidlijker.
Neo X valt af, die speelt alleen maar imports.

Enneh heeft iemand ervaring met Lik Sang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
p03p aan Lik sang: kijk hier Betaal er 2 en krijg de 3e gratis, betaal er 5 en krijg er 3 gratis !

* likkepot verdiend er niks aan hoor ;)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Ook wel interresant:

Hong Kong, August 13, 2002 - Lik Sang International Limited, world leading online videogame accessories supplier, and the OpenXbox Team (aka PC-BioXX Team), a group of independent developers in Germany, today announced that Lik Sang has acquired the complete OpenXbox project.

"After looking at all available Xbox Mod Chips, Lik Sang decided to completely acquire OpenXbox (aka PC-BioXX), the best possible Mod Chip solution for Xbox users. Worldwide sales are started and a release is expected before end of this month", says Brian Lo, Technical Support Executive at Lik Sang. "Due to the way how all other Xbox Mod Chips work, this OpenXbox (PC-BioXX) is the only Xbox Mod Chip solution with a warrant for future compatibility."

"The full power of OpenXbox (PC-BioXX) has not even been unleashed yet. The development of special tools and BIOS versions designed for OpenXbox (PC-BioXX) are in progress. We are very confident about the success of this product." said a member of the development team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Hoooooo, interessant.
Dit bedoel ik nou met future compatibility :)

mogelijkheden:

Now you can use your Xbox as the Ultimate Entertainment Machine. With the OpenXbox (PC-BioXX) built-in you are can use your with an ease to:

- Emulate and play all kind of classic videogames (Super Nintendo, Mega Drive, PC Engine, C64, even Playstation and more!)

- Playback all kind of movie files, even DivX is supported!

- Upgrade your Xbox hard drive and store GIGABYTES of data on it, in example movies and even Xbox games can be played directly from your hard drive.

- Install Linux and other upcoming Operating Systems on your Xbox.

- Play ALL backups and Import games. Due to upgradeability, you don't need to worry about any future protection!

- Simple upgrade via Windows software (Windows 98, Me, 2000 and Windows XP compatible)

- Works on all Xbox models world wide.

- Easy installation (same amount of points to solder as the X-ecuter).

- Can be switched off or removed at any time without damaging the Xbox mainboard
--------------------------------------------------------------------
w00000t ! :P

p03p op Enigmah jongens ! BioXX wordt het helemaal !

Installeerd Linux,alle soorten films (ook divx) en playstation spellen 8)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

likkepot schreef op 13 augustus 2002 @ 19:31:
Hoooooo, interessant.

blablabla

Dit klinkt toch als de ULTIEME chip _/-\o_ , of nie? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Man die BIOS functie is fantastisch ! Het fijne aan deze chip is dat je hem gewoon "uit" kan zetten. Dat geeft me een gerust gevoel want de PSX ging na een lange tijd gebruiken 'uren' booten.
Nu kan je met problemen hem ff uitzetten, HEERLIJK
30 aug komt ie uit. Ik ga hem morgen al bestellen...

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

likkepot schreef op 13 augustus 2002 @ 19:42:
Man die BIOS functie is fantastisch ! Het fijne aan deze chip is dat je hem gewoon "uit" kan zetten. Dat geeft me een gerust gevoel want de PSX ging na een lange tijd gebruiken 'uren' booten.
Ik ben een absolute n00b op dit gebied, wat bedoel je met dat je psx na lange tijd uren ging booten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Dat de laser van de psx enigsinds 'schade' heeft opgelopen door de modchip. Hij had gewoon langer de tijd nodig om te booten
Dat was overigens pas na 2 jaartjes O-)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Wat een stelletje zwervers hier, spellen kopen ho maar, maar straks het hoogste woord voeren dat de spellen sucken, imo zijn jullie de parasieten van de gamerswereld. Een echte gamer koopt gewoon ze spullen, in plaats van flauwe rips te gebruiken.

Maar goed dat de helft hier ze console verneukt bij het modden van ze chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raptorix schreef op 13 augustus 2002 @ 19:57:
Wat een stelletje zwervers hier, spellen kopen ho maar, maar straks het hoogste woord voeren dat de spellen sucken, imo zijn jullie de parasieten van de gamerswereld. Een echte gamer koopt gewoon ze spullen, in plaats van flauwe rips te gebruiken.

Mijn idee ook, hoewel er ook mensen tussenzitten die em modden om het modden...het zijn tenslotte tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

likkepot schreef op 13 augustus 2002 @ 19:31:
Hoooooo, interessant.

Dit kan ook allemaal met de Enigmah hoor, alleen met de OpenXbox gaat het alleen wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy

Ik geloof niet dat er hier 1 tweaker loopt die geen kopietjes heeft liggen thuis. Geloof het of niet, maar spellen die ik vaak speel koop ik allemaal, net zoals vele andere mensen die kopietjes draaien. (ik wil best een keer een foto maken van alle originele dozen die ik hier heb liggen ;)) Mijn X-Box wordt trouwens voornamelijk gemod om af en toe een DivX te kijken, en net zoals met games, koop ik ook films die ik graag zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al van plan de PC-Bioxx te kopen, hier namelijk.
Het belangrijkste is dat je het kan upgraden, maarja dat zeiden jullie ook al :)
edit: - Installatie is slechts 9 of 10 draden. Dat kan je dus keer 2 doen want ik denk dat je beide uiteinden moet solderen, vaag dat ze dat nergers bijzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meeste modchips zijn illegaal, aangezien ze code(de gekraakte bios) van microsoft bevatten, alleen de openxbox(pc-bioxx) is geheel legaal, 3want daar moet je em zelf nog opzetten via een parallelle kabel :)
ik heb er zelf een zitten, xbox meerwaarde steeg met 200%, tis nu een echte multimedia machine, speel er dvdtjes,divx,mp3,... met af, heel nice, emulators zien er ook wel cool uit maar heb ik me nog niet met beziggehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja mensen vergis je niet, de aansluitpunten zijn niet breeder dan een milimeter. Dus een vergrootglas en een soldeerbout van niet hoger dan 15 Watt zijn een must. Als je zelf nog nooit hebt gesoldeerd zal ik je het aanraden door iemad anders te laten doen die er de apparatuur en ervaring voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter

Zeker het braafste jongetje van de klas :)

* likkepot vertrouwt jou niet

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het inderdaad ook jamer als mensen wel spelen maar niet kopen. Maar de mensen die hem ombouwen hebben geld te kort of zo?

Nu is het wel dat het leven van een Gamer duur is maar om de kosten nou op die manier te drukken........

Ik snap het allemaal ook niet. Maar je houd het niet tegen dat blijkt wel weer!! In ieder geval allemaal succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Ik heb mijn Xbox alweer een tijdje geleden laten ombouwen. Ik heb de Pc-Bioxx (Open Xbox) chip erin zitten. Ideaal ding. Hij is legaal want je koopt hem zonder Bios, die moet je zelf nl. flashen.

www.stegen.com is bij mijn weten het enige bedrijf dat momenteel in Nederland deze chip inbouwt. Chip kost 60 EUR en het inbouwen 40 EUR. Hier heb ik het ook laten doen. (aardige gasten)

Vervolgens heb ik zelf de originele hd eruit gehaald en nu zit er een 120GIG IBM schijf in.

Via het netwerk kan ik er nu games op pompen en applicaties op zetten.
Spellen kopieeren is leuk, maar de echte goede games moet je ook gewoon kopen.
(Unreal, DTM Racer, Sega GT2002 die strax uit komen)

Wat ik gewoon ideaal vind, is dat ik nu een apparaat heb waar ik ALLES mee kan.

-Er is nl. al een Media player welke VCD, SVCD, DivX, MP3, WMV speelt.
-Er is een DVD player die DVD's speelt zonder dat je de dvd kit nodig hebt.
-Er zijn inmiddels een heleboel emu's gereleased voor de Xbox (NES, SNES, Sega Mastersystem, Lynx, GBA, Commedore64, Atari2600, Mame). Super Mario 3 en World rulen nog steeds!!! De N64 emu doet het, maar is nog sterk in ontwikkeling.

Cdrw blijft klote trouwens, lange laad tijden en soms schokkende games, veel cdrw's doen het niet of zijn instabiel. Daarom is deze chip ook zo handig, omdat je dus instaat bent om de HD te swappen. --> Games laden nu juist tien keer zo snel, en nooit meer geklooi met cd's of dvd's. Je neemt je Xbox onder je arm met wat games, ,muziek en films en je bent de hele avond zoet :D

-edit-
nog ff één opmerking. Ik snap niet dat alle games voor de Xbox in eerste instantie 69 euro kosten. Ik heb nu inmiddels heel wat spellen gespeeld. Er zitten hele leuke en mooie spellen tussen maar ook spellen die drie keer nix zijn en daar zou je dan toch 69 euro voor neer moeten leggen,....vind het vreemd dat er geen prijsverschillen zijn tussen de verschillende games,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
likkepot schreef op 14 augustus 2002 @ 07:48:
[...]

Zeker het braafste jongetje van de klas :)

* likkepot vertrouwt jou niet
Ik koop vrijwel alles orgineel, als ik al spellen download om te spelen doe ik dat omdat ik anders te lang moet wachten voordat ze in de winkel liggen. Als je me niet gelooft mag je wel eens bij me komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet erg om eerst een spel te downen om te kijken of deze leuk is. En daarna koopt is er niets mis mee!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis niet omdat je een modchip hebt dat je daarom ook gekopieerde games gaat spelen,
xbox heeft genoeg alternatieven
had microsoft er voor gezorgd dat je bv eigen software kon maken en runnen zonder aanpassingen zouden heel wat mensen die nu een modchip hebben er dan geen hebben.
en dan kunnen ze NOG hun eigen game beveiligen tegen softwarepiraten.
bovendien wil MS iedereen nog wat afzetten door ze een dvdkit erbij te laten kopen, ok..das handig en niemand is verplicht die te kopen, maar dan moet je vindt ik toch wel instaat zijn die via een gewone controller ook te gebruiken.
wel...nu is er software uit die de xbox regio vrij maakt en dat je je films kan bekijken zonder kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 13:48:
tis niet omdat je een modchip hebt dat je daarom ook gekopieerde games gaat spelen,
had microsoft er voor gezorgd dat je bv eigen software kon maken en runnen zonder aanpassingen zouden heel wat mensen die nu een modchip hebben er dan geen hebben.
bovendien wil MS iedereen nog wat afzetten door ze een dvdkit erbij te laten kopen, ok..das handig en niemand is verplicht die te kopen, maar dan moet je vindt ik toch wel instaat zijn die via een gewone controller ook te gebruiken.
wel...nu is er software uit die de xbox regio vrij maakt en dat je je films kan bekijken zonder kit
Jammer alleen dat veel mensen die kit al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 13:48:
Als je niet weet waar je over praat zeg dan niets, die DVDKIT MOET MS los verkopen omdat men anders licentiekosten moet betalen aan de patenthouders, dat hoeft nu dus niet omdat de functionaliteit er niet in zit.

Over het regio vrij maken: MS MAG GEEN REGIOVRIJE SPELER AANBIEDEN, dat zou ook schending van de patenten zijn.

Voordat je nou weer als een jemmerend kind gaat beginnen over dat boze stoute m$ lees een wat bladen ofzo, zo kom je nogal dom over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
MS kon die kit dan ook gewoon achteraf ook gewoon gratis opsturen toch ? ;)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

likkepot schreef op 13 augustus 2002 @ 19:11:
Ja maar die heeft niet die geweldige opties ;)

Het enige waar ik bang voor ben is dat de Enigmah niet "toekomstbestendig" is. Binnekort krijg je dan weer een nieuw soort beveiliginkje zodat je een nieuwere modchip nodig hebt...

Al typenderwijs realiseer ik me dat je dan wel weer een of ander proggie hebt zodat je je modchip gewoon kan blijven gebruiken.

Weet iemand iets over de "houdbaarheid" van zo'n chip ?
Tja, daar kun je van te voren weinig over zeggen.
Bij de PlayStation is maar 1x zoiets gebeurd.
(modchip detectie bij o.a. Dino Crisis --> Stealth Chip ;))

edit:

Ik had de rest van het topic nog niet gelezen, maar die PC-BIOXX chip klinkt toch wel heel vet :9
Ik zit er bijna over te denken om een Xbox te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:08:
[...]

edit:
Ik had de rest van het topic nog niet gelezen, maar die PC-BIOXX chip klinkt toch wel heel vet :9
Zekers doen ;)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:08:
[...]

Tja, daar kun je van te voren weinig over zeggen.
Bij de PlayStation is maar 1x zoiets gebeurd.
(modchip detectie bij o.a. Dino Crisis --> Stealth Chip ;))

edit:
PSX had meer games met detectie, crash nogwat, weet ff niet precies hoe die heette had het ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrash Bandicoot :)

Verwijderd

Dat lijkt me niet, zal dan wel Crash Team Racing of Crash Bash zijn geweest,
aangezien die veel nieuwer zijn. ;)

Verwijderd

het is wel illegaal
dat is dikke flauwekul wamt kijk maar us op www.hotbit.nl
daar kun je modchips gewoon kopen... en ze kunnen je xbox ook modchip klaar maken...
ze hebben zelfs een winkel!!
Dus modchips zijn echt niet illegaal hoor.

Verwijderd

Thelema schreef op 12 augustus 2002 @ 21:51:
[...]

het kan echt wel hoor...
Je moet dat ding gewoon met speciale tooltjes formatteren.
Maar dan heb je ook wat :D Xbox met 80GB ofzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 00:52:
[...]

dat is dikke flauwekul wamt kijk maar us op www.hotbit.nl
daar kun je modchips gewoon kopen... en ze kunnen je xbox ook modchip klaar maken...
ze hebben zelfs een winkel!!
Dus modchips zijn echt niet illegaal hoor.
Omdat iemand zich er niet aan houdt is het legaal? De uitspraak van de rechter was vrij duidelijk, behalve op het vlak dat de rechtszaak om PS2 modchips ging. Dus of de uitspraak ook voor andere consoles geldt is een grijs gebied.

Verwijderd

Yoda schreef op 14 augustus 2002 @ 09:31:
Ik heb mijn Xbox alweer een tijdje geleden laten ombouwen. Ik heb de Pc-Bioxx (Open Xbox) chip erin zitten. Ideaal ding. Hij is legaal want je koopt hem zonder Bios, die moet je zelf nl. flashen.

www.stegen.com is bij mijn weten het enige bedrijf dat momenteel in Nederland deze chip inbouwt. Chip kost 60 EUR en het inbouwen 40 EUR. Hier heb ik het ook laten doen. (aardige gasten)

Vervolgens heb ik zelf de originele hd eruit gehaald en nu zit er een 120GIG IBM schijf in.

Via het netwerk kan ik er nu games op pompen en applicaties op zetten.
Spellen kopieeren is leuk, maar de echte goede games moet je ook gewoon kopen.
(Unreal, DTM Racer, Sega GT2002 die strax uit komen)

Wat ik gewoon ideaal vind, is dat ik nu een apparaat heb waar ik ALLES mee kan.

-Er zijn inmiddels een heleboel emu's gereleased voor de Xbox (NES, SNES, Sega Mastersystem, Lynx, GBA, Commedore64, Atari2600, Mame). Super Mario 3 en World rulen nog steeds!!! De N64 emu doet het, maar is nog sterk in ontwikkeling.

Cdrw blijft klote trouwens, lange laad tijden en soms schokkende games, veel cdrw's doen het niet of zijn instabiel. Daarom is deze chip ook zo handig, omdat je dus instaat bent om de HD te swappen. --> Games laden nu juist tien keer zo snel, en nooit meer geklooi met cd's of dvd's. Je neemt je Xbox onder je arm met wat games, ,muziek en films en je bent de hele avond zoet :D

-edit-
nog ff één opmerking. Ik snap niet dat alle games voor de Xbox in eerste instantie 69 euro kosten. Ik heb nu inmiddels heel wat spellen gespeeld. Er zitten hele leuke en mooie spellen tussen maar ook spellen die drie keer nix zijn en daar zou je dan toch 69 euro voor neer moeten leggen,....vind het vreemd dat er geen prijsverschillen zijn tussen de verschillende games,....
He bedankt voor je goede tips!!
Haha
hier was ik dus al tijdje naar op zoek.

Ik wist dus niet welke mod chip ik moest nemen.
Was al bezig om een homebrew te maken.
Maar denk toch maar dak die PC-BIOXX ga kopen.

Vraag: Die chip kun je toch flashen met elke xbox bios die je wilt??

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 01:09:
[...]

He bedankt voor je goede tips!!
Haha
hier was ik dus al tijdje naar op zoek.

Ik wist dus niet welke mod chip ik moest nemen.
Was al bezig om een homebrew te maken.
Maar denk toch maar dak die PC-BIOXX ga kopen.

Vraag: Die chip kun je toch flashen met elke xbox bios die je wilt??
De chip komt net achter de dvd speler te zitten en aan de bovenkant zit een standaard lpt printer poort. Waarmee hij geflasht kan worden. Dus wel ff je Xbox openmaken als je hem gaat flashen (Torx 20 heb je daar trouwens voor nodig). Maar goed ik doe het alleen als het ECHT nodig is :) Kheb nu Evo2.2 bios er in zitten en verder draai ik EvolutionX, zelf je menu.ini vullen met games en apps en je kan alles launchen vanuit een menu. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een andere bios te gebruiken alleen Evo2.2 is op dit moment de enige met Harddisk-swap support.

ow en de nieuwe Xbox mediaplayer build krijgt nu remote control support (wordt het toch nog interessant om die dvd kit aan te schaffen:))

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
* likkepot is n00b :)

Leg eens uit wat flashen precies inhoud... |:(

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
hmmzz dat openxbox project is dus goed gelukt, ik ga hem nu ook maar eens laten inbouwen, niet direct voor de games (zijn sowieso niet eenvoudig te krijgen, en legale games heb ik eerder de neiging uit te spelen) maar meer voor films en emu's etc...
Nog meer positieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
* likkepot heeft de chip over een paar dagen in huis
Ik ken een jongen, die bouwt hem ff gratis in. En dan lekker Divx filmpjes bekijken vanuit mijn bedje...mmmm

Ik hoor alleen maar positieve p03p over die BioXX. Zal wel goed zitten ;)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff updatje.

Inmiddels heb ik mijn xbox al gemod met pc-bioxx :P
dat www.stegens.com is erg snel. mijn complimenten.
ik had op vrijdag een accept giro op de bus gedaan, en de woensdag erop had ik het pakketje in de bus leggen.

Pc-Bioxx werkt als een TIET!!!
je kunt met evox 2.2 en 2.3 bios hd swappen.
heb er nu een 20 GB in.
Het is me ook al gelukt om spellen op dvd te branden.

Een aantal emulators heb ik er al op staan.

o.a Xznes9X - alleen das nog een beta, die werkt niet echt goed nog.
Dgen - dit is volgens mij de beste tot nu toe. alles werkt wat ik er van heb gezien. Lekker collums3 spelen op xbox jippie!! :D
Xnes - die werkt volgens mij ook goed.
Daedalus ofzoiets. - N64 emu. zit geen geluid bij nog

Boxplorer heb ik er ook staan..
soort verkenner op je xbox.
kun je mappen aanmaken en dingen verplaatsen en kopieeren.
erg handig.

DVD-X is ook een handig tooltje. Je kunt nu dvd films kijken zonder remote control.

nu nog w88 op een Xboxamp die mp3 tjes kan afspelen terwijl je games speelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eerder enkel in Engeland & Nederland illegaal? In België nog nooit is van gehoort da het niet zou mogen :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo lees zou ik bijna een X-Box kopen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik hoorde dat het bekijken van divx niet echt lekker werkt... of heb ik het nu fout, en btw hoe zet je dan games op je xbox en hoe speel je het dan (door middel van een image?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 22:52
Hoe klint een inkoopactie van de PC-BioXX dan? ik lees hier dat veel mensen er positief over zijn, en als je bij bijvoorbeeld Lik-Sang 10 of meer koopt ben je veel goedkoper uit.

http://www.lik-sang.com/c...ucts_id=1998&category=88&

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Liquid schreef op 25 augustus 2002 @ 10:37:
[...]

ik hoorde dat het bekijken van divx niet echt lekker werkt... of heb ik het nu fout, en btw hoe zet je dan games op je xbox en hoe speel je het dan (door middel van een image?)
heeft de Xbox niet genoeg goede spellen dat jullie oude spellen moeten spelen?? >:)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 01:36:
ff updatje.

Inmiddels heb ik mijn xbox al gemod met pc-bioxx :P
Als je het zelf hebt gedaan, was het moeilijk? Want ik heb gehoord dat de draadjes die je moet solderen net een haar zijn.
DVD-X is ook een handig tooltje. Je kunt nu dvd films kijken zonder remote control.
Kan je daar wat meer over zeggen, klinkt wel vet :)
schnumi schreef op 25 augustus 2002 @ 11:28:
[...]

heeft de Xbox niet genoeg goede spellen dat jullie oude spellen moeten spelen?? >:)
Lol :D
Ikzelf ga er geen emu's op zetten, daar heb ik een pc voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
schnumi schreef op 25 augustus 2002 @ 11:28:
[...]

wie zeg dat ik het over oude spellen hè, en over emu's?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Ik vraag mij ook af hoe je die spelen dan op je xbox hd krijgt ? Kan je je xbox doormiddel van netwerk op je pc aansluiten en dan gewoon die spelen overpompen naar de xbox of gaat het nog anders?
Dacht ergens te gelezen te hebben dat divx op een xbox nog niet helemaal werkt, alleen beeld zonder geluid ofzoiets.
Kan iemand pics posten van een draaiende emu op de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het gaat als ie is omgebouwd met de printerpoort volgens mij, maar er zijn ook andere manieren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Er zit toch een FTP server in een xbox??
Dus daarmee kun je spullen op de HD zetten.

Vriend van mij heeft dat ding ook al geflasht en is nu met de XBox SDK zelf software aan het schrijven voor dat ding :P

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over een neogeo emulator voor de x-box ? Zit er toch aan te denken er een te gaan kopen. En met die games op de interne hd zetten: moeten die rechtstreeks van dvd komen of mogen het ook rips zijn die van een cd-tje afkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er evt wel intresse in voor zon inkoopactie, maar ik vraag me een paar dingen af:

1) DviX draait dat nou goed af?
2) Inzetten is dat moeilijk
3) moet je de spellen als DVD er opzetten of kan het via CD of zelfs via Netwerk ???

als het Ja, Nee, Nee word koop ik er 1 ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) weet niet, volgens mij zijn ze er nog mee bezig, maar het doet het wel
2) ja, het zijn dunne draadjes en je moet soldeerervaring hebben
3) alledrie, dvd's kan, cd's kan, maar dan rewritables, met cdr's zijn problemen of doen het helemaal niet, netwerk kan ook, das de makkelijkste manier dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hmm dan valt het af, dat solderen kan ik zelf niet en die zaak is erg ver bij me weg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zaak is ook ver weg voor mij, en ik laat het gewoon door hun doen. Dus eenmalig die kant op karren en klaar :) (als ze het in 1 middag kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn xbox ook met de bioxx laten ombouwen en dit door stegen laten doen echt een vet huis hebben ze daar.

En ik moet zeggen het is echt VET

alle games doen het origineel, backup, jap,usa,pal
dvd is regio vrij en macrovision vrij

je kan zelf backups maken van je originele xbox games

linux is al gelanceerd (in beperkte vorm nog weliswaar)

Divx werkt bij mij echt super en binne kort wordt ook divx 5 ondesteund en je kan hem dan besturen met de afstand bediening (moet je het wel van een dvd-r of de hd doen cd-rw loopt niet lekker op het loopwerk van de xbox tenzij je deze ook vervangt door een andere dvd speler

alleen nog een grotere HD erin en ik wilde vragen of de mensen die dit gedaan hebben kunnen uitleggen stap voor stap hoe dat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, eig ben ik ook wel geïnteresseerd in zo'n mod chip, nl. om USA games te spelen (is goedkoop via www.dvdboxoffice.com) :)

Ben alleen nog steeds bang dat MS iets gaat flikken via dat live! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:30:
alleen nog een grotere HD erin en ik wilde vragen of de mensen die dit gedaan hebben kunnen uitleggen stap voor stap hoe dat te doen
Ik heb er nog geen grotere hd in gezet (ik wil 60 gb) maar volgens mij is dat gewoon schroefjes los maken, kabel eruit, nieuwe hd erin, kabel vast, schroefjes weer vast en dan het bios flashen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
probeer zou ik zeggen :?
Wie niet waagt die niet wint. Ik zou het ZELF niet doen. 20gig is genoeg voor mij.

Ik ben zeker in voor een inkoopactie. Wie regeld dat ?Ik moet er sowieso 3 hebben

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
likkepot schreef op 28 augustus 2002 @ 01:02:
Wie niet waagt die niet wint. Ik zou het ZELF niet doen. 20gig is genoeg voor mij.

Ik ben zeker in voor een inkoopactie. Wie regeld dat ?Ik moet er sowieso 3 hebben
HDD's of Bioxx-chips?? neem aan de laatste :P

Ik heb nogsteeds een EnigmahX naast me liggen hier, die ik nog niet heb ingebouwt. Begin nu ene beetje te twijvelen of ik die €50 voor niets uitgegeven heb en ik voor de BioXX moet gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
likkepot schreef op 28 augustus 2002 @ 01:02:

Ik zou wel een inkoopactie willen regelen, maar liever iemand die vaker een inkoopactie heeft gedaan. Ik heb namelijk nog nooit eerder zoiets gedaan. en er dus niet veel verstand van hoe aan te pakken.

Ik heb trouwens 2 chippies nodig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhh, ik heb ook de PCBIOXX, zelf solderen doek niet, allemaal te fijn voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lik-sang zal ongetwijfeld de goedkoopste pcbioxx'es hebben..omdat ze recent het project hebben overkocht van de uitvinders.
(ik heb reeds een pcbioxx, dus ik doe niet mee aan inkoopactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:44:
lik-sang zal ongetwijfeld de goedkoopste pcbioxx'es hebben..omdat ze recent het project hebben overkocht van de uitvinders.
(ik heb reeds een pcbioxx, dus ik doe niet mee aan inkoopactie)
60 dollar (=bijna 61 euro)

Maar als je er 10 haalt zijn ze nog maar 45, en bij 20 stuks 40 euro. Dat zijn betere prijzen, en volgens mij moeten we wel tot 10 kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:03:
[...]

Ik heb er nog geen grotere hd in gezet (ik wil 60 gb) maar volgens mij is dat gewoon schroefjes los maken, kabel eruit, nieuwe hd erin, kabel vast, schroefjes weer vast en dan het bios flashen ofzo?
ZO werkt het dus niet nee,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

*disclaimer* ik ben nergens voor verantwoordelijk, je doet alles op eigen risico *disclaimer*

HD vervangen in je Xbox
-xbox om (laten) bouwen met pc-bioxx (openxbox) modchip
-bios flashen met evo 2.2 of 2.3 via pc-bioxx (openxbox) flash tool
-cdrw branden met EvolutionX dashboard (op een cdrw die je xbox goed leest, ff uitproberen)
-hang je xbox aan je pc middels netwerk of direct met een crosscable
-cdrw in xbox, booten van cdrw
-wanneer je Xbox met evolutionX geboot is draait er een ftp server op de je Xbox
-connect naar je Xbox met FlashFXP (gebruik ook echt flashfxp geen ander progje)
-maak een backup van de volledige originele hd in je xbox. (download de hd naar je pc dus)
-zet je xbox uit, nu ga je hem openmaken. Je hebt hier Torx 20 en Torx 10 voor nodig
-voordat je er een nieuwe hd in gaat zetten, moet je die hd eerst voorbereiden.
-hang de hd die straks in je Xbox komt eerst aan je pc. Gebruik een hd-preparer progje om de eerste 4000 sectoren van je hd te 'nullen' en om bepaalde entry-point te zetten zodat de partities straks goed zijn. Hier zijn progjes voor die dat helemaal automatisch doen (zie www.xbox-scene.com)
-nu kan je de nieuwe hd in je xbox hangen.
-boot weer met de cdrw met EvolutionX
-connect weer met ftp naar je xbox (met FlashFXP)
-nu moet je de hd via ftp gaan formatteren, hier is een handig standaard scriptje voor (ook te vinden op www.xbox-scene.com)
-na geformatteerd te hebben (gaat heel snel, zelfs met een 120gig hd:)) ga je de backup van de 'oude' hd terug zetten naar de nieuwe (via ftp uiteraard weer)
-Na dit gedaan te hebben kan je het originele Xbox dashboard vervangen door het EvolutionX dashboard (zodat je niet iedere keer van cdrw hoeft te booten)
-Dan zelf de menu.ini van EvolutionX aanpassen zodat je je games vanuit het EvolutionX menu kan starten,...

KLAAR!! --> Gamen maar :9~

DivX werkt bij mij perfect (en strax met de nieuwe media player met remote control support wordt het alleen maar leuker)

emu's doen het ook allemaal goed,..behalve dus n64 emu --> geen geluid. Maar snes werkt perfect,...en Mario is op z'n tijd nog altijd cool :)

*disclaimer* ik ben nergens voor verantwoordelijk, je doet alles op eigen risico *disclaimer*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kerel van www.stegen.nl vertelde me dat die duitser die de bioxx ontwikkelt heeft een goede vriend van hun is en dat hun daarom ook als een van de eerste waren met deze chip in nederland.

op sommige plekken in amsterdam vragen ze een schofterige 200 € voor een ombouw met de oude enigma dan is 99 € bij hun met de beste chip van nu toch wel te doen

overigens heb ik vandaag eens de n64 emu geprobeerd en het loopt erg snel met mario 64 te snel zelfs en zonder geluid dus met een beetje research nog van die gasten komt dat wel goed de power is er in iedergeval dus.

gisteren maar eens een hele divx film gekeken (black hawk down) en zonder problemen de film afgespeeld vanaf de HD en ik moet zeggen dat het er gruwelijk uit zit veel beter dan met tv out

nu nog alleen die 80 of 120 gig hd >:)

neem van mij aan als je gaat klooien met die box laat er dan wel een bioxx in
komen

Thnx Yoda ik ga d'r is een weekend voor zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Yup, ik ken Yoda persoonlijk en heb mijn Xbox een week na hem om laten bouwen, in mijn Xbox zit nu een 80GB 5400RPM en daar kan ik nu lekker alle games die ik gekocht heb opzetten, tuurlijk zet ik er geen dedownloade spellen op, dat is illegaal. =)

Werkt perfect dit allemaal en DivX (tot nu toe versie 4 en binnenkort versie 5) en MPEG2 (ook binnenkort).

Ook leuk om te weten, je kan nu ook DVD's kijken op je xbox zonder die remote control die je normaal los moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne wordt binnenkort omgebouwd met de PC-Bioxx :) Kan niet wachten...
/edit na wat berichten te hebben gelezen:
Wow, ik wist niet dat het zo moest... maarja als ik het zo zie moet het me wel lukken :) ;)
sorted.bits schreef op 28 augustus 2002 @ 14:54:
Ook leuk om te weten, je kan nu ook DVD's kijken op je xbox zonder die remote control die je normaal los moet kopen.
Yep, DVD-X heet het proggie, zeer handig >:)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.