Zoals gezegt heb ik dus nu al een Enigmah X die ik nog niet heb ingebouwt. Wat denken jullie dat verstandig is? Nu een nieuwe BioXX-chip halen, en €50 verlies draaien, of toch maar gewoon de Enigmah X inbouwen?
BioXX je moethet natuurlijk in 1 keer goed doen
Ik wacht nog ff of MS me niks flikt met dat live.. Het word namelijk verwacht dat hij daar op controleert en dat je dan niet kunt liven
De een zegt van wel, de ander niet. Je weet het niet heSaURoN schreef op 28 augustus 2002 @ 18:40:
BioXX je moethet natuurlijk in 1 keer goed doenIk wacht nog ff of MS me niks flikt met dat live.. Het word namelijk verwacht dat hij daar op controleert en dat je dan niet kunt liven
IMO denk ik dat MS het niet doet, puur omdat er ook mensen zijn die een Xbox kopen om om te bouwen en voor het gebruik van DIVX en mp3.
En volgens mij komen er ook wel alternatieven, mensen die eigen servers op zetten, zodat spellen die via een modchip gespeeld worden ook Xbox-Live! ondersteunen.
What a fine day for Science! | Specs
Dat niet alleen, BioXX kon je toch uitschakelen? Dus je zet hem gewoon uit als je online gaatHuntor schreef op 28 augustus 2002 @ 18:45:
[...]
De een zegt van wel, de ander niet. Je weet het niet he![]()
IMO denk ik dat MS het niet doet, puur omdat er ook mensen zijn die een Xbox kopen om om te bouwen en voor het gebruik van DIVX en mp3.
En volgens mij komen er ook wel alternatieven, mensen die eigen servers op zetten, zodat spellen die via een modchip gespeeld worden ook Xbox-Live! ondersteunen.
Verwijderd
Word wel moeilijk als je 90% van je spellen op je HD hebt staanNeejoh schreef op 28 augustus 2002 @ 19:02:
[...]
Dat niet alleen, BioXX kon je toch uitschakelen? Dus je zet hem gewoon uit als je online gaat
Btw, is er al een andere winkel die bioxx verkoopt en inbouwd???
Maar ik MODchip hem niet om spellen van het internet af te halen. Zet ze straks alleen op de HDD omdat ik dan een snellere laadtijd heb. Dan wil ik best de cd er weer inleggen hoor als ik online gaVerwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 19:09:
[...]
Word wel moeilijk als je 90% van je spellen op je HD hebt staan
Btw, is er al een andere winkel die bioxx verkoopt en inbouwd???
Ik wil hem chippen om DivX en mp3 ermee te kunnen spelen, en als fileserver te kunnen gebruiken. Ideaal daarvoor. Maar eerst chippen.Neejoh schreef op 28 augustus 2002 @ 19:17:
[...]
Maar ik MODchip hem niet om spellen van het internet af te halen. Zet ze straks alleen op de HDD omdat ik dan een snellere laadtijd heb. Dan wil ik best de cd er weer inleggen hoor als ik online ga
Inderdaad, heerlijkHuntor schreef op 28 augustus 2002 @ 19:25:
[...]
Ik wil hem chippen om DivX en mp3 ermee te kunnen spelen, en als fileserver te kunnen gebruiken. Ideaal daarvoor. Maar eerst chippen.
Als je je spelen op harde schijf gaat zetten gaat die wel heel erg snel vol raken. Zo'n dvdtje kan toch tot 6gig data bevatten.
Weet iemand soms geen adresje in Belgie om die pc-bioxx chip te laten inbouwen?
Daarom gaat er ook een 80Gb hdd injos707 schreef op 28 augustus 2002 @ 21:44:
Als je je spelen op harde schijf gaat zetten gaat die wel heel erg snel vol raken. Zo'n dvdtje kan toch tot 6gig data bevatten.

En dan download je gewoon ff 20x50mbNeejoh schreef op 28 augustus 2002 @ 23:27:
[...]
Daarom gaat er ook een 80Gb hdd inEn nee sorry, ik woon in nederland

ik snap nog steeds niet dat mensen een spelcomputer willen upgraden enz. denk niet dat het bij jullie echt om de spellen gaat of wel??
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
le-zen
en als het niet op mij sloeg, excuusNeejoh schreef op 28 augustus 2002 @ 19:17:
[...]
Maar ik MODchip hem niet om spellen van het internet af te halen. Zet ze straks alleen op de HDD omdat ik dan een snellere laadtijd heb. Dan wil ik best de cd er weer inleggen hoor als ik online ga
Ach, als je kijkt wat we er voor betalen, is het toch leuk als dingen als DivX en MP3 enzo er ook op kunnen? En tijd is geld, dus snellere loadtijd is altijd welkomschnumi schreef op 28 augustus 2002 @ 23:38:
ik snap nog steeds niet dat mensen een spelcomputer willen upgraden enz. denk niet dat het bij jullie echt om de spellen gaat of wel??
Verder gewoon leuk om mee bezig te zijn
Bioxx is gewoon de beste, je kan hem in de toekomst altijd flashen en, heel belangrijk je kan de 'hd swap trick' uitvoeren,... bij de enigmah moet je gaan klooien met cdrw's (neem aan dat je geen dvd brander hebt) en dat schiet NIET op kan ik je zeggen,....Neejoh schreef op 28 augustus 2002 @ 18:35:
Zoals gezegt heb ik dus nu al een Enigmah X die ik nog niet heb ingebouwt. Wat denken jullie dat verstandig is? Nu een nieuwe BioXX-chip halen, en €50 verlies draaien, of toch maar gewoon de Enigmah X inbouwen?
Je kan als je BioXX hebt alleen met de originele Bios booten als je de originele HD erin hebt zitten. Ik heb er een 120gig in gezet en kan nu dus niet meer met de originele bios booten,..Neejoh schreef op 28 augustus 2002 @ 19:02:
[...]
Dat niet alleen, BioXX kon je toch uitschakelen? Dus je zet hem gewoon uit als je online gaat
en ik heb juist BioXX genomen om dati k een andere hd erin wilde zetten en omdat ik de mogelijkheid wilde hebben om te kunnen flashen
grootste spel dat ik tot nu toe heb gezien was 4 gig nog wat,...de meeste zijn kleiner,....je hebt ook 1 gig en 2 gig spellen. Ook komen er de nodige geripte games uit,...die ook een stuk kleiner zijn.jos707 schreef op 28 augustus 2002 @ 21:44:
ff denken,...ik heb er een 120 gig schijf in zitten en volgens mij heb ik er toch wel iets van 70 Xbox games op staan ofzo,...zal eens tellen
Verwijderd
Ik wil ook graag zo'n PC-BIOXX.
Kan iemand mij vertellen waar ik hem in Nederland kan bestellen, zodat hij opgestuurd kan worden. Het liefst niet met credit card. maar als het niet anders kan, dan moet het maar
Waar kan je die nieuwe Bios updates downloaden en al die andere tools voor die xbox!!! Misschien een beetje rare vraag.. maarja.
Ik heb het geprobeerd bij liksang te bestellen, maar kreeg steeds een rare foutmelding toen ik met credit card wilde betallen.
Bij www.stegen.com kan ik hem niet bestellen... en zo wonen ook niet om de hoek.
khoor het wel.. thx
Kan iemand mij vertellen waar ik hem in Nederland kan bestellen, zodat hij opgestuurd kan worden. Het liefst niet met credit card. maar als het niet anders kan, dan moet het maar
Waar kan je die nieuwe Bios updates downloaden en al die andere tools voor die xbox!!! Misschien een beetje rare vraag.. maarja.
Ik heb het geprobeerd bij liksang te bestellen, maar kreeg steeds een rare foutmelding toen ik met credit card wilde betallen.
Bij www.stegen.com kan ik hem niet bestellen... en zo wonen ook niet om de hoek.
khoor het wel.. thx
Als je ff wacht, der zijn plannen om een inkoopactie te houden, dan via lik-sang. Als je namelijk 10 of meer bioxx chippies haalt kosten ze 46 euro i.p.v. 60Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 12:11:
Ik wil ook graag zo'n PC-BIOXX.
khoor het wel.. thx
Heeft iemand trouwens een id hoe dat gaat met een inkoopactie?? Wat de beste manier is om mensen te laten betalen enzo?
Verwijderd
Ik had het inderdaad gelezen, een leuk idee, maar denk dat het toch niet door gaat.
De gene die de bestelling moet doen, moet dan wel berijd zijn om minimaal ff €500
voor te schieten. Dan nog maar hopen voor hem dat iedereen zijn bestelling afneemt.
Ik denk ook niet dat iedereen naar een onbekent firguur ff €50 overmaakt en wacht totdat hij misschien zijn PC-BIOXX krijgt.
Het kan natuurlijk ook allemaal goed verlopen, maar je hoort wel meer rare dingen op internet. En om nou te zeggen, dat overkomt mij toch niet!!!! je weet het maar nooit.
Maar mocht het toch allemaal doorgaan, ik hou me aanbevolen... op mij kan je rekenen.
THX,
xxx3
De gene die de bestelling moet doen, moet dan wel berijd zijn om minimaal ff €500
voor te schieten. Dan nog maar hopen voor hem dat iedereen zijn bestelling afneemt.
Ik denk ook niet dat iedereen naar een onbekent firguur ff €50 overmaakt en wacht totdat hij misschien zijn PC-BIOXX krijgt.
Het kan natuurlijk ook allemaal goed verlopen, maar je hoort wel meer rare dingen op internet. En om nou te zeggen, dat overkomt mij toch niet!!!! je weet het maar nooit.
Maar mocht het toch allemaal doorgaan, ik hou me aanbevolen... op mij kan je rekenen.
THX,
xxx3
Verwijderd
Vragen aan Yoda (of mensen die ook het antwoord weten)
om ff te testen heb ik net een oude 40 gig hd van maxtor helemaal leeg gegooid
ik wil hem natuurlijk in de xbox gooien (komt later wel 120 gig in
)in jouw turtorial staat dat ik hem eerst moet nullen
dat kan met het programma xbox hdpreparer (door ene ziki gemaakt)heb ik begrepen nu mijn vragen:
1. als ik dat proggie heb laten nullen zijn er dan meteen partities gemaakt zoals dat op de xbox is of moet je dat zelf doen en zo nee hoe moet je dit dan zelf doen
2.er staat ook dat alleen de eerste 4000 genuld hoeven worden moet je dat programma dan tussen tijds stoppen
3. (en om bepaalde entry-point te zetten zodat de partities straks goed zijn) doet het programma dit automatisch of moet je daar ook iets voor doen
4. (nu moet je de hd via ftp gaan formatteren, hier is een handig standaard scriptje voor) hoe heet dit script kan het niet vinden er staat zoveel op die pagina en misschien heb ik het al
5. dat formateren moet je dat per partitie doen of alleen maar bepaalde partities want de xbox heeft er nogal wat en welke partitie gebruik jij nu voor de games f of e
al vast bedankt
ik wil hem natuurlijk in de xbox gooien (komt later wel 120 gig in
dat kan met het programma xbox hdpreparer (door ene ziki gemaakt)heb ik begrepen nu mijn vragen:
1. als ik dat proggie heb laten nullen zijn er dan meteen partities gemaakt zoals dat op de xbox is of moet je dat zelf doen en zo nee hoe moet je dit dan zelf doen
2.er staat ook dat alleen de eerste 4000 genuld hoeven worden moet je dat programma dan tussen tijds stoppen
3. (en om bepaalde entry-point te zetten zodat de partities straks goed zijn) doet het programma dit automatisch of moet je daar ook iets voor doen
4. (nu moet je de hd via ftp gaan formatteren, hier is een handig standaard scriptje voor) hoe heet dit script kan het niet vinden er staat zoveel op die pagina en misschien heb ik het al
5. dat formateren moet je dat per partitie doen of alleen maar bepaalde partities want de xbox heeft er nogal wat en welke partitie gebruik jij nu voor de games f of e
al vast bedankt
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 15:57:
Vragen aan Yoda (of mensen die ook het antwoord weten)
ik wil hem natuurlijk in de xbox gooien (komt later wel 120 gig in)in jouw turtorial staat dat ik hem eerst moet nullen
Het progje zet de entry points en dat is voldoende
er zijn meerdere versies geloof ik, je kan hem eerst ff laten nullen en dan afkappen, dan run je het progje nog een keer maar vink je uit dat je wilt nullen en dan prepared ie hem dus alleen wat inhoudt dat ie de entrypoints zet
dit doet het programma dus
het bestand heet cmd.dat (volgens mij ook op xbox-scene.com te vinden), je moet dit bestand in de root van je flashfxp dir zetten en dan komen er een aantal extra command's bij je raw commands te staan in flashfxp er staan dan vier commando's, eerst doe je de eerste, dan krijg je een code terug die je ff kopieerd, dan run je het laatste commando en paste je die verkregen code. Er wordt nu een gedeelte/partitie geformatteerd. dan run je het tweede commando, je krijgt weer een code,..kopieer die,...run weer het laatste commando en vul de code weer in. Zo doe je dit ook voor het derde commando,...
zie hier boven:)
en ik gebruik nu de F voor mijn games,...de E is een partitie die standaard ook al aanwezig is en daar gaat de Xbox dus vanuit dat er ruimte is voor save games enzo,...dus die heb ik nog maar ff niet gebruikt,...
al vast bedankt
np
Ik zou een inkoop actie niet via lik-sang gaan doen,...dan moet het weer helemaal van de andere kant van de wereld gaan komen,..Huntor schreef op 29 augustus 2002 @ 13:15:
[...]
Als je ff wacht, der zijn plannen om een inkoopactie te houden, dan via lik-sang. Als je namelijk 10 of meer bioxx chippies haalt kosten ze 46 euro i.p.v. 60
Heeft iemand trouwens een id hoe dat gaat met een inkoopactie?? Wat de beste manier is om mensen te laten betalen enzo?
Zou gewoon ff contact op nemen met die gasten van www.stegen.com
(ze zitten iets onder Rotterdam -> Rhoon) Zijn relaxte aardige gasten,....en daar zal vast wel wat te regelen zijn als je een groot aantal chips afneemt,...
Verwijderd
thnx yoda voor de snelle reply
en hoe heb jij een backup gemaakt van de hd die al in de xbox zit gewoon met ftp elke hd apert naar je pc of met een image de hele hd van de xbox overgenomen
en nogmaals bedankt voor de info hier
en ik ben het met je eens dat je het beter met stegen kan regelen sta je ook niet raar te kijken als je weer een helebooel extra btw of invoer rechten moet betalen omdat de douane hier weer eens geld wil verdienen
en hoe heb jij een backup gemaakt van de hd die al in de xbox zit gewoon met ftp elke hd apert naar je pc of met een image de hele hd van de xbox overgenomen
en ik ben het met je eens dat je het beter met stegen kan regelen sta je ook niet raar te kijken als je weer een helebooel extra btw of invoer rechten moet betalen omdat de douane hier weer eens geld wil verdienen
Yoda = topic-held 
Je hebt me overgehaald, ik laat de EnigmahX liggen, en ga voor de BioXX
Het ligt eraan hoesnel de bestel actie hier komt, anders doe ik mee voor 2x BioXXchip. Ik wil hem nu toch echt even snel om laten bouwen, dus als het snel is doe ik mee!
Je hebt me overgehaald, ik laat de EnigmahX liggen, en ga voor de BioXX
Het ligt eraan hoesnel de bestel actie hier komt, anders doe ik mee voor 2x BioXXchip. Ik wil hem nu toch echt even snel om laten bouwen, dus als het snel is doe ik mee!
Ik lus ook wel zo'n chip
Dus lat het maar horen..
Verwijderd
Ik heb net bij www.stegen.com een PC-BIOXX besteld.
Ze hebber er niet veel meer op voorraad en of er nog meer komen was nog de vraag.
Maar ik heb hem besteld en word via rambours naar mij toe gestuurd. De kosten daarvan zijn wel hoog, maar ja... ik heb er wel één
verzendkosten €12.5
PC-BIOXX €59
-------------------------------------------
Totaal €71.5
Dan maar 1 game minder kopen......
Kan straks lekker Divx films kijken op mijn boxje
Ze hebber er niet veel meer op voorraad en of er nog meer komen was nog de vraag.
Maar ik heb hem besteld en word via rambours naar mij toe gestuurd. De kosten daarvan zijn wel hoog, maar ja... ik heb er wel één
verzendkosten €12.5
PC-BIOXX €59
-------------------------------------------
Totaal €71.5
Dan maar 1 game minder kopen......
Nou,Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 16:16:
thnx yoda voor de snelle reply
het ligt er dus aan hoeveel chips we willen hebben. Ik moet er sowieso al 3 stuks hebben.
Zoals meerderen heb ook ik geen ervaring met inkoopactie's. Ik zou het wel kunnen organiseren, en zou het ook graag willen, alleen heb ik GEEN creditcard. En een money mail lijkt me niet verstandig
We moeten nu ECHT even een oplossing vinden. Wie neemt deze rol op zich ?
Zo moeilijk is het namelijk ook weer niet.
**edit:
Ik heb een mailtje naar Stegen gestuurd:
-------------------
Hoi,
Op Gathering of Tweakers loopt al een tijdje een topic over het 'tweaken' van je XboX.
Na vele discussies zijn we er allemaal van overtuigd dat de BioXX vele malen de beste is.
We willen een inkoopactie organiseren. We vroegen ons dan ook af af jullie nog een aantal chips op voorraad hebben en of we een korting kunnen krijgen naarmate de hoevelheid chips die we bestellen.
Ik hoop snel iets te horen;
Gegroet,
mijn echte naam, Maastricht
---------------------
Laten we hopen dat ze een beetje relax hier tegenover staan
nikszolekkeralss.exe
Ik doe graag mee met de actie, maar ook ik heb geen CC. Lijkt me wel handig om dit te hebben aangezien je dan makkelijker een groot bedrag kan afschrijven (bij CC uiteraard optellenlikkepot schreef op 29 augustus 2002 @ 20:20:
[...]
Nou,
het ligt er dus aan hoeveel chips we willen hebben. Ik moet er sowieso al 3 stuks hebben.
Zoals meerderen heb ook ik geen ervaring met inkoopactie's. Ik zou het wel kunnen organiseren, en zou het ook graag willen, alleen heb ik GEEN creditcard. En een money mail lijkt me niet verstandig
We moeten nu ECHT even een oplossing vinden. Wie neemt deze rol op zich ?
Zo moeilijk is het namelijk ook weer niet.
**edit:
-------------------
Hoi,
Op Gathering of Tweakers loopt al een tijdje een topic over het 'tweaken' van je XboX.
Na vele discussies zijn we er allemaal van overtuigd dat de BioXX vele malen de beste is.
We willen een inkoopactie organiseren. We vroegen ons dan ook af af jullie nog een aantal chips op voorraad hebben en of we een korting kunnen krijgen naarmate de hoevelheid chips die we bestellen.
Gegroet,
---------------------
Ik doe mee, 2x BioXX voor Neejoh
en hier voor de nederlandse handleiding.
Als Stegen meedoet aan deze actie wil ik a.u.b. wel 2 chipjes hebben. Vooruit betalen vind ik geen probleem.likkepot schreef op 29 augustus 2002 @ 20:20:
[...]
**edit:
-------------------
Hoi,
Gegroet,
---------------------
Verwijderd
Ik heb laatst een mailtje naar Stegen gestuurd maar ik heb geen antwoord gekregen... ik had het maandag gemaild. Toen ik belde was het gelijk duidelijk 
edit: nu pas een mailtje terug, hij had er ''overheen gelezen''
edit: nu pas een mailtje terug, hij had er ''overheen gelezen''
Hmm ik kan het zelf niet inbouwen , dus dan moet ik nog naar dat stegen , maar hoe zit het als hun hem verneuken ?
Verwijderd
ik heb er nu een 40 gig in zitten en het is eigenlijk vet simpel als je het eenmaal door heb
nu ff de hcc afwachten en dan een 120 of 80 gig erin gooien
voorlopig gaat het hier ook wel mee hehehe
mijn divx hebben nu een beter plekje gevonden
nu ff de hcc afwachten en dan een 120 of 80 gig erin gooien
voorlopig gaat het hier ook wel mee hehehe
mijn divx hebben nu een beter plekje gevonden
Ik heb ook net een chippie besteld bij stegen (bij deze val ik dus af voor een eventuele inkoopactie)
En ze zeiden mij dat ze er nog maar 6 op voorraad hadden.. en dat het idd langkan duren voordat er nieuwe worden geleverd.. haal er je voordeel uit zou ik zeggen
En ze zeiden mij dat ze er nog maar 6 op voorraad hadden.. en dat het idd langkan duren voordat er nieuwe worden geleverd.. haal er je voordeel uit zou ik zeggen
Verwijderd
Is Stegen echt de enigste die Bioxx kan leveren en inbouwen in NL?
ik heb er namelijk niets aan om zo'n chip te bestellen, want ik ga hem er toch niet zelf inzetten.
En om helemaal naar Rotterdam te gaan zie ik ook niet echt zitten...
ik heb er namelijk niets aan om zo'n chip te bestellen, want ik ga hem er toch niet zelf inzetten.
En om helemaal naar Rotterdam te gaan zie ik ook niet echt zitten...
Het zal mij niet gebeuren dat ik nu weer een chip uit Hong-Kong over zal moeten laten komen (enigmah ook bij Lik-sang besteld, en was nog een heel gedoe bij de bank, meer dan een uur in de rij enzo), dus ik bestel nu de chip ook maar. Ik bouw hem wel zelf om, of mischien door iemand anders maar dat zie ik wel. Ik bestel maar 1chip (maat van me doet het maar lekker eens een keer zelf, ga het niet voor hem regelen), dussss....
Dat doen ze nietSaURoN schreef op 29 augustus 2002 @ 22:16:
Hmm ik kan het zelf niet inbouwen , dus dan moet ik nog naar dat stegen , maar hoe zit het als hun hem verneuken ?
die gasten hebben veel soldeer ervaring. Ze bouwen ook DVD spelers om,..maken ze regiovrij enzo,..
Ze hebben professioneel spul staan o.a. een soldeerstation.
Ik ben bij ze langs geweest en heb hem door hen in laten bouwen. We waren 1 van de eerste die het bij hen lieten doen. We hebben twee Xboxen gebracht en anderhalf uur later konden we ze weer ophalen.
In duitsland kan je hem misschien ook nog wel krijgen,...Wimo. schreef op 29 augustus 2002 @ 23:01:
Ik heb ook net een chippie besteld bij stegen (bij deze val ik dus af voor een eventuele inkoopactie)
http://www.elses.de/shop/product_info.php?products_id=88
Dan wil ik er ook wel eentje, maar moet hem dan wel door iemand anders laten inbouwen....
Verwijderd
niet vergeten dat je nog een gehackte bios moet uploaden naar je pc-bioxx..anders doet ie niet veel..behalve originele games spelen natuurlijk 
vergeet ook niet een parallellekabel(zo'n verlengkabel) hebt..anders moet je je chip wel heel dicht bij je pc houden
)
verder kan ik jullie deze chip heeel erg aanraden..
ik heb em nu een maand en gebruik nu een tijdje de Complex bios..omdat die alle features heeft (evolution bios heeft dat nu ook..)
vergeet ook niet een parallellekabel(zo'n verlengkabel) hebt..anders moet je je chip wel heel dicht bij je pc houden
ik heb em nu een maand en gebruik nu een tijdje de Complex bios..omdat die alle features heeft (evolution bios heeft dat nu ook..)
Verwijderd
ben er nu achter dat mijn nieuwe 40 gig hd minder snel een upload van pc naar xbox toelaat
ik snap echt niet hoe dit mogelijk is ik had met de originele een gem 2.6 mb/s en nu een 500 kb/s iemand suggesties
de schijf die er nu in zit is 5400 rpm
ik snap echt niet hoe dit mogelijk is ik had met de originele een gem 2.6 mb/s en nu een 500 kb/s iemand suggesties
de schijf die er nu in zit is 5400 rpm
En waar kun je die bios c.q. kabel vinden?Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:02:
niet vergeten dat je nog een gehackte bios moet uploaden naar je pc-bioxx..anders doet ie niet veel..behalve originele games spelen natuurlijk
vergeet ook niet een parallellekabel(zo'n verlengkabel) hebt..anders moet je je chip wel heel dicht bij je pc houden)
Bios mag je hier niet naar vragen. Das namelijk niet geheel legaal. Zo'n kabel is gewoon een paralle verlengkabel, bij elke computerboer wel te krijgen.
Kabel is gewoon een standaard printer verleng kabel kan je dus bij de pc boer op de hoek kopen,....biossen en dingen horen niet in dit draadje thuis lijkt me,...
-edit- ow en damn,..dat antwoord had iemand dus al gegeven
Ok Yoda en andere, ik had dit mailtje in mijn inbox:Yoda schreef op 30 augustus 2002 @ 08:54:
[...]
In duitsland kan je hem misschien ook nog wel krijgen,...
http://www.elses.de/shop/product_info.php?products_id=88
------------------------
Hi,
Wij hebben momenteel nog maar zo weinig PC-Bioxx en op voorraad dat wij
zeker niet aan grote aantallen kunnen komen...
10 stuks lukt al niet eens meer.
Aan het begin van de week hebben we de laatste 20 Boards ontvangen.
Het probleem is dat de voorraden ook in Duitsland al op zijn. Het wachten
is totdat Lik-Sang kan gaan leveren.( volgende week?). Dan komen er als
alles goed is weer genoeg boards beschikbaar, en dan is er zeker wel iets
te regelen.
Zelf had ik iets in gedachten als, noem dat je bij "tweakers.net" vandaan
komt en dan geven wij 10% korting op de kit of installatie prijs.
Maar zoals gezegd wil ik wel eerst de nieuwe boards binnen hebben voordat
ik tot deze actie over kan gaan.
Mvg, Michael Stegen
----------------------------
Een snelle reply van hun. Dus Duitsland zit ook al zonder chippies
Nouja, ze komen als het goed is weer snel binnen en dan overweegt hij een 10% korting.
Lijkt me een goede deal
nikszolekkeralss.exe
Dadelijk wordt dit draadje gesloten. Niet meer vragenSaURoN schreef op 30 augustus 2002 @ 13:40:
Hier typ ik iets doms
nikszolekkeralss.exe
Heb ik nog een paar kleine dingen die me na het lezen van dit draadje nog niet helemaal duidelijk zijn
1) Nadat ik hem heb gemod heb ik dus een 2e dvd speler nodig om de cdrw met tools te lezen nodig.. heb ik dat ding ook nodig voor gebackupde spellen op dvdr of leest de originele dvd speler ze?
2) Is het mogelijk om een backup te maken van een origineel xbox spel en die op je Hd te zetten of eventueel op je pc
3) ik lees dat iedereen een andere hd in het ding frot omdat ze meer dingen willen opslaan.. maar is het ook mogelijk de originele hd te gebruiken voor opslag ? (aangezien ik niet ff de centen heb om een 100gb te halen)
bvd
1) Nadat ik hem heb gemod heb ik dus een 2e dvd speler nodig om de cdrw met tools te lezen nodig.. heb ik dat ding ook nodig voor gebackupde spellen op dvdr of leest de originele dvd speler ze?
2) Is het mogelijk om een backup te maken van een origineel xbox spel en die op je Hd te zetten of eventueel op je pc
3) ik lees dat iedereen een andere hd in het ding frot omdat ze meer dingen willen opslaan.. maar is het ook mogelijk de originele hd te gebruiken voor opslag ? (aangezien ik niet ff de centen heb om een 100gb te halen)
bvd
Dat is niet iets doms ik vraag of ze het daar ook al doen, je hebt het hier toch ook over stegen is precies het zelfde....likkepot schreef op 30 augustus 2002 @ 14:56:
[...]
Dadelijk wordt dit draadje gesloten. Niet meer vragen
Wimo. schreef op 30 augustus 2002 @ 15:02:
Heb ik nog een paar kleine dingen die me na het lezen van dit draadje nog niet helemaal duidelijk zijn
Nee. Nadat je hem hebt geMODchipt met de BioXX modchip (klinkt logisch niet![]()
), omzijl je de Microsoft Bios waar in staat dat hij geen cd's leest zonder licentie. Nu je deze bios omzijlt, leest de gewoon 'originele' dvd-lezer in de Xbox cd-r, cd-rw, en alle dvd-roms
Ja dat is mogelijk. Nadat de chip erin zit that is. Je kan hem op een DVDrom zetten, of kopieren naar de harde schijf die standaard in de Xbox zit. De spellen zijn niet te spelen op de PC.
3) ik lees dat iedereen een andere hd in het ding frot () omdat ze meer dingen willen opslaan.. maar is het ook mogelijk de originele hd te gebruiken voor opslag ? (aangezien ik niet ff de centen heb om een 100gb te halen)
Dit kan ik niet met zekerheid zeggen, omdat ik hem nog niet omgebouwt heb, maar mijn antwoord is "jah"Er zit een 8GB hdd in, wat lang niet allemaal gebruikt word. And again, ik weet het niet zeker, maar als hij dit niet doet, neem ik aan dat je de standaard hdd dezelfde behandeling geeft als een nieuwe 'andere' hdd die je er eventueel in zou willen proppen.
bvd
np
Dat is niet hetzelfde. Stegen doet namelijk niets illegaal, de chip moet namelijk na inbouwen nog geflashed worden met een andere bios. Zolang hij nog niet geflashed is, is er totaal niets illegaals aan. Ik weet niet of ze hem daar flashen.SaURoN schreef op 30 augustus 2002 @ 15:54:
[...]
Dat is niet iets doms ik vraag of ze het daar ook al doen, je hebt het hier toch ook over stegen is precies het zelfde....
btw, lekker is dat, gister een mail gestuurd, en ik kan hem nu dus nog niet om laten bouwenSorry maar ik ben nu toch echt door m'n vooraad heen.
Ik hou u op de hoogte waneer wij nieuwe vooraad binnen krijgen.
Mvg, Michael Stegen
We zullen dus nog even moeten wachten ja. Zal wel niet al te lang duren.
btw, de hard disk van de XboX is 10gb
nikszolekkeralss.exe
Of 8, hangt van de box af die je koopt, als je 10 gb HD wordt standaard 2 gb niet gebruiktlikkepot schreef op 30 augustus 2002 @ 17:51:
We zullen dus nog even moeten wachten ja. Zal wel niet al te lang duren.
ja maar ik vroeg toch echt of ze die dingen op de zwarte markt verkopen en inzetten. Niet of ze hem flashen, flashen kan ik zelf ook.Neejoh schreef op 30 augustus 2002 @ 16:57:
[...]
[...]
Dat is niet hetzelfde. Stegen doet namelijk niets illegaal, de chip moet namelijk na inbouwen nog geflashed worden met een andere bios. Zolang hij nog niet geflashed is, is er totaal niets illegaals aan. Ik weet niet of ze hem daar flashen.
[...]
btw, lekker is dat, gister een mail gestuurd, en ik kan hem nu dus nog niet om laten bouwenMooi BUTT is dat zeg
ah owke, my faultSaURoN schreef op 30 augustus 2002 @ 19:37:
[...]
ja maar ik vroeg toch echt of ze die dingen op de zwarte markt verkopen en inzetten. Niet of ze hem flashen, flashen kan ik zelf ook.
Hoi,
Enkele vragen over de Pc-Bioxx installatie.
1. Zit die flatcable aan de Pc-Bioxx al vast, of moet je die ook nog zelf bevestigen?
2. Hoe moet dat ding nou bevestigd worden aan de Xbox zelf? Dat plaatje in die handleiding (p6.) vind ik niet echt duidelijk. Moet je iets doen met die 2 gaatjes?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Gr.
Willem
Enkele vragen over de Pc-Bioxx installatie.
1. Zit die flatcable aan de Pc-Bioxx al vast, of moet je die ook nog zelf bevestigen?
2. Hoe moet dat ding nou bevestigd worden aan de Xbox zelf? Dat plaatje in die handleiding (p6.) vind ik niet echt duidelijk. Moet je iets doen met die 2 gaatjes?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Gr.
Willem
Verwijderd
Vandaag is mediaplayer 6 beta gereleased voor de xbox met
Improved support for DVD-R/W, CD-RW playback.
Seeking for AVI files. With the analog buttons you
can control how fast you seek.
Divx 5.0 and 5.02 Pro support. This includes B frames
and qpel motion compensation.
MSMpeg4v2 and MSMpeg4v1 support.
Skin parameters are in a new and separate .xml file.
This will make dropping in new skins much easier.
Network configurable via .xml config files. This
includes static IP/EVOX/DHCP support.
Anamorphic aspect ratio buf fix (16:9).
Subtitles. We only support SubRip .srt format right
now. There are conversion tools out there, though.
Local and Remote Directories supported.
DVD tray auto-eject/close.
New MMX/SSE optimized motion compensation routines. For
the curious, its a combined IDCT and MC copy/add. Several
codecs have support for this opimized function but I
believe we're the first to implement it in MMX/SSE.
Launch XBEs.
Dashboard replacement mode.
AVI Preemphasis support added. Previously, AVI files
with preemphasis would play out of sync.
XStream Web Front-end.
het werkt perfect met Divx 5 en die remote ondersteuning is het helemaal 
er zit in deze release alleen een bug de mp3 speler doet het hier niet in ach ja dan dou je gewoon deze media speler en de oude erop
Seeking for AVI files. With the analog buttons you
can control how fast you seek.
Divx 5.0 and 5.02 Pro support. This includes B frames
and qpel motion compensation.
MSMpeg4v2 and MSMpeg4v1 support.
Skin parameters are in a new and separate .xml file.
This will make dropping in new skins much easier.
Network configurable via .xml config files. This
includes static IP/EVOX/DHCP support.
Anamorphic aspect ratio buf fix (16:9).
Subtitles. We only support SubRip .srt format right
now. There are conversion tools out there, though.
Local and Remote Directories supported.
DVD tray auto-eject/close.
New MMX/SSE optimized motion compensation routines. For
the curious, its a combined IDCT and MC copy/add. Several
codecs have support for this opimized function but I
believe we're the first to implement it in MMX/SSE.
Launch XBEs.
Dashboard replacement mode.
AVI Preemphasis support added. Previously, AVI files
with preemphasis would play out of sync.
XStream Web Front-end.
er zit in deze release alleen een bug de mp3 speler doet het hier niet in ach ja dan dou je gewoon deze media speler en de oude erop
Verwijderd
Damn, die media player wordt nu ook interessant, eerst wou ik die niet, maar nu wel
DivX'jes op m'n kamer kijken
Das goed nieuws!Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 13:12:
Vandaag is mediaplayer 6 beta gereleased voor de xbox met
[..]
het werkt perfect met Divx 5 en die remote ondersteuning is het helemaal
Bedankt voor alle info NeeJoh, maandag komt mijn chippie van stegen binnen
Na de download staat deze pic in de "media" map van het proggie:SaURoN schreef op 31 augustus 2002 @ 13:53:
heb je screenies ?
Geen probleem m8Wimo. schreef op 31 augustus 2002 @ 18:27:
Bedankt voor alle info NeeJoh, maandag komt mijn chippie van stegen binnen
Jammer dat ze niets meer hadden toen ik ze mailde. Nu helemaal wachten op de volgende inzending
Ik heb net antwoord van HotBit gekregen, zij verkopen ook de x-ecuter. Prijs weet ik nog niet. HotBit zit in leeuwarden, is wel wat duurder dan stegen.com maar voor de noordelingen misschien een optie.
X-Ecxuter? Mis ik wat? Wasdat?Huntor schreef op 31 augustus 2002 @ 19:48:
Ik heb net antwoord van HotBit gekregen, zij verkopen ook de x-ecuter. Prijs weet ik nog niet. HotBit zit in leeuwarden, is wel wat duurder dan stegen.com maar voor de noordelingen misschien een optie.
X-ecuter is ook een modchip, niet flashable maar heeft wel een HD-Hack en alles aanboord. Het design van de PCB is zo gemaakt dat je maar 1 draadje hoeft te solderen, en verder de modchip goed op zijn plaats leggen, en 9 punten met een soldeerbout "doorprikken".
Deze mod-chip kan evenveel als een PC-BioXX met een EvoX 2.3 bios. maar is niet flashable voor de toekomst!
Kun je de xbox ook op je geluidsinstallatie aansluiten, zodat je de mp3s daarop hoort, want ik ben misschien van plan een xbox te kopen met modchip.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Ja hoor, standaard krijg je een Tulip uitgang erbij. Je kan ook een andere kabel kopen zodat je, als geluidsinstallatie dat heeft, 5.1 geluid in dvd's en Dolby digital in spellen. De Xbox biedt alleen een optical digital out voor 5.1!Perfect_Cell schreef op 31 augustus 2002 @ 20:59:
Kun je de xbox ook op je geluidsinstallatie aansluiten, zodat je de mp3s daarop hoort, want ik ben misschien van plan een xbox te kopen met modchip.
Ok bedankt voor info, als ik de xbox laat ombouwen bij dat bedrijfje wat eerder werdt genoemd in dit topic, zetten die ook een grotere hd er voor je in?Huntor schreef op 31 augustus 2002 @ 21:02:
[...]
Ja hoor, standaard krijg je een Tulip uitgang erbij. Je kan ook een andere kabel kopen zodat je, als geluidsinstallatie dat heeft, 5.1 geluid in dvd's en Dolby digital in spellen. De Xbox biedt alleen een optical digital out voor 5.1!
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Misschien een hele domme vraag, maar is dat geluid nou mono of stereo?
Kan je met die mp3speler op de xbox ook gewoon mp3cds afspelen en switchen, of kan ie het alleen van de hd lezen?
Geldt dat hetzelfde voor films?
[edit2]
Moet alle date die je direkt op de xbox hd wil zetten op een cd-rw gebrandt worden, dus de mp3 cds die ik nu heb op cd-r doen het niet daarop?
[/edit2]
edit:
Maar kan ie gewoon wel een mp3 cd lezen en die mp3s op de hd zetten?
Maar kan ie gewoon wel een mp3 cd lezen en die mp3s op de hd zetten?
[edit2]
Moet alle date die je direkt op de xbox hd wil zetten op een cd-rw gebrandt worden, dus de mp3 cds die ik nu heb op cd-r doen het niet daarop?
[/edit2]
Verwijderd
Nee ze zetten er geen grotere hd voor je in, ze kunnen wel je dvd speler ombouwen d8 ik.Perfect_Cell schreef op 31 augustus 2002 @ 21:09:
[...]
Ok bedankt voor info, als ik de xbox laat ombouwen bij dat bedrijfje wat eerder werdt genoemd in dit topic, zetten die ook een grotere hd er voor je in?
De meeste (of alle) cdr's doen het niet. Alleen cdrw's. edit: en sommige cdrw's doen het ook nietPerfect_Cell schreef op 31 augustus 2002 @ 21:47:
[edit2]
[/edit2]
Verwijderd
heeft iemand xbox media player6 al geprobeerd?
ik heb pc-bioxx met een evolution-x 2.3 bios, maar krijg het niet geboot vanop de dvd (beta5 werkte nogthans voortreffelijk)
ik heb pc-bioxx met een evolution-x 2.3 bios, maar krijg het niet geboot vanop de dvd (beta5 werkte nogthans voortreffelijk)
Wat voor een soldeerbout gebruiken jullie ? Waar heb je hem gekocht ?
En hoe maak je die chip vast ? Ik heb het al eens gezien dat ie gewoon met plakband is vastgezet. Mij lijkt dit niet zo'n goed optie eigenlijk
Hoe doen jullie dat ?
En hoe maak je die chip vast ? Ik heb het al eens gezien dat ie gewoon met plakband is vastgezet. Mij lijkt dit niet zo'n goed optie eigenlijk

Hoe doen jullie dat ?
nikszolekkeralss.exe
Verwijderd
xbox media player ondertussen al aan de praat gekregen, moest config editen om het naar de juiste dir te wijzen 
ik heb mijn chip laten installeren, heb eerst een enigmah er proberen in te solderen, maar daarmee heb ik mijn xbox verneukt, dan naar elses.de opgestuurd die hebben mijn xbox gefixed en er een pc-bioxx ingesoldeerd.
soldeerpuntjes zijn echt veel te klein om het zelf te doen, indien je niet alle dagen met een soldeerbout omgaat natuurlijk
ik heb mijn chip laten installeren, heb eerst een enigmah er proberen in te solderen, maar daarmee heb ik mijn xbox verneukt, dan naar elses.de opgestuurd die hebben mijn xbox gefixed en er een pc-bioxx ingesoldeerd.
soldeerpuntjes zijn echt veel te klein om het zelf te doen, indien je niet alle dagen met een soldeerbout omgaat natuurlijk
goed advies 
Toch maar door een expert laten doen... of door een mede tweaker
Toch maar door een expert laten doen... of door een mede tweaker
nikszolekkeralss.exe
Ik lees net op het xboxhacker.net forum dat er 3 september een neiuwe chip aan wordt gekondigd. Weet niet of het waar is. Quote van dat draadje :
Enige probleem is hoe je het draadje vast moet krijgen, maar dat zou met een soort niet geleidende plakspul kunnen ofzo. Misschien wel zilver epoxy??
bron : Xboxhacker forum"They've dropped the PC-BioXX now because of manufacturing problems and are now going to go with a new hybrid chip that is supposed to be superior to anything out there... It will combine the good things about the PC-BioXX (LPT Flashability) and the Xodus (no solder!"
"they get their test samples in on Tuesday, and if all goes well, they will begin shipping it on Sep 15th"
"new price is _69... but for those who pre-ordered the pc-bioxx, we still get it for _49"
I for one would am cancelling. I don't trust them at all after trying to sell a OpenXBOX clone, and then making us wait when they couldn't copy it properly. I gurantee you they will make you wait longer than Sept 15th. And most importantly, if you can solder, who cares how they make the new mod-chip. Also... do you really want to get a buggy mod-chip with bad software from THEM? After what they've done to us???
Op zich zou een no solder mod moeten kunnen. Er zit namelijk dichtbij die solderpoints een schroef, maak een PCB zoals X-Ecuter met een mooie vorm. Zet daar een schroefgat in en zorg ervoor dat de punten die anders gesoldeerd moesten worden, vanzelf met elkaar verbonden worden doordat je die schroef weer vastdraaid.quote van post hieronder :
mja..no solder mod.. de x-ecutor was ook een 1-wire mod..maar dan bleek ineens dat je het board zelf moet vastgaan solderen..
eerst zien dan geloven.
Enige probleem is hoe je het draadje vast moet krijgen, maar dat zou met een soort niet geleidende plakspul kunnen ofzo. Misschien wel zilver epoxy??
[ Voor 0% gewijzigd door Harmsen op 01-09-2002 18:59 . Reden: subje vergeten ]
Verwijderd
mja..no solder mod.. de x-ecutor was ook een 1-wire mod..maar dan bleek ineens dat je het board zelf moet vastgaan solderen..
eerst zien dan geloven.
eerst zien dan geloven.
Ik had nog ff een vraagje voor de BioXX eigenaren nl. :
- Is het biosflashen makkelijk te doen of kan je daar heel je xbox mee verneuken?
- Is het zo dat als je bios flash mislukt, je iig nog terug kan naar de originele bios?
- Kan je spellen, divx enzo gewoon direct op de originele harde schijf pompen?
- Waar kan ik veel info vinden over dit soort zaken? (misschien wel had ik ook deze alleen kunnen stellen maarja)
- Is het biosflashen makkelijk te doen of kan je daar heel je xbox mee verneuken?
- Is het zo dat als je bios flash mislukt, je iig nog terug kan naar de originele bios?
- Waar kan ik veel info vinden over dit soort zaken? (misschien wel had ik ook deze alleen kunnen stellen maarja)
HIDMAN-X schreef op 01 september 2002 @ 23:20:
Ik had nog ff een vraagje voor de BioXX eigenaren nl. :
- het biosflashen makkelijk te doen of kan je daar heel je xbox mee verneuken?
Is best makkelijk. Je hoeft alleen maar de bios op de chip te flashen, dus niet de originele Xbox-bios. Er is gewoon een proggie om het te flashen, is niet veel moeilijks aan.
- het zo dat als je bios flash mislukt, je iig nog terug kan naar de originele bios?
Jah, je schakelt de chip dan gewoon uit, wat je alleen kan doen met de originele harde schijf, heb je er een nieuwe in kan je hem niet uitzetten. Omdat je de chip-bios flashed, en niet de originele is er niets gevaarlijks aan.
als het goed is wel, via netwerk.
hier
Via het netwerk?
Dus je kan als je die Bioxx erin heb zitten gewoon data overzetten via het netwerk?
Waar is die seriele poort dan voor?
Dus je kan als je die Bioxx erin heb zitten gewoon data overzetten via het netwerk?
Waar is die seriele poort dan voor?
Hoe zit het met dat flashen? Ik heb een rom file maar het flash progje zoekt naar een bin file
Het gaat trouwens om evo 2.3 fast
edit: zie net dat de gewone 2.3 wel een bin file is
edit: zie net dat de gewone 2.3 wel een bin file is
Ok ik denk dat ik het snap.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 16:36:
om je bios te flashen
Maareh heb ik dan nog een speciaal proggie nodig om de data over te zetten via een netwerk?
Da heb ik maar de XboX heeft toch geen ip?
Kan het dan trouwens ook al zonder dat de BoX omgebouwd is?
kan ik het meteen ff proberen
edit:
Laat maar ik zie dat je hem omgebouwd moet hebben om hem te kunnen connecten met de XboX
Laat maar ik zie dat je hem omgebouwd moet hebben om hem te kunnen connecten met de XboX
Ik weet niet of je al bestanden over kan zetten naar de Xbox zonder dat hij omgebouwt is, en dan nog, wat heb je er aanHIDMAN-X schreef op 02 september 2002 @ 17:04:
Da heb ik maar de XboX heeft toch geen ip?
edit:
Zonder dat hij omgebouwt is heb je er namelijk niets aan, toch
Verwijderd
Yup, je Xbox moet gewoon omgebouwd zijn wil je al die extra's hebben 
Alleen jammer dat Stegen geen chips meer heeft, over een week of langer pas weer
Alleen jammer dat Stegen geen chips meer heeft, over een week of langer pas weer
wel 10% korting 
Als het goed is...
Ik houd iedereen hier op de hoogte over die inkoopactie. Aangezien ik met hun het over die korting regeling heb gehad lijkt het me het beste als ik die inkoop actie uitvoer.
Zodra ze binnen zijn maak ik ff een lijstje
Als het goed is...
Ik houd iedereen hier op de hoogte over die inkoopactie. Aangezien ik met hun het over die korting regeling heb gehad lijkt het me het beste als ik die inkoop actie uitvoer.
nikszolekkeralss.exe
Ik zou evt. wel mee willen doen.likkepot schreef op 02 september 2002 @ 19:37:
wel 10% korting
Als het goed is...
Maar geld die 10% ook wanneer ik het door hun laat inbouwen?
Ik denk dat je dan alleen 10% korting op de prijs van de chip krijgt.
Als je het mailtje hebt gelezen zei hij dat:"iedereen die zegt dat ie van Tweakers.net is, krijgt 10% korting"
We zien wel. Zodra Stegen de chips heeft geef ik jullie alle info mbt kortingen en orders.
'till now we must wait
Als je het mailtje hebt gelezen zei hij dat:"iedereen die zegt dat ie van Tweakers.net is, krijgt 10% korting"
We zien wel. Zodra Stegen de chips heeft geef ik jullie alle info mbt kortingen en orders.
'till now we must wait
nikszolekkeralss.exe
Ik heb net een ander bedrijf gevonden die ook PC-BioXX inbouwt, ook voor 100 euro. Verder kost de x-ecuter incl inbouw 79€. Hotbit is veels te duur, x-ecuter is daar 75 euro en met inbouw 125
Uhmm, op hun tools page misschien.... zo te zien nietSaURoN schreef op 02 september 2002 @ 20:30:
URL of is die niet op got toegestaan , [dus staat er andere illi meuk op]
ombouw.tripod.com
* likkepot vindt ze NIET betrouwbaar !
nikszolekkeralss.exe
Dit topic is gesloten.