.
Verwijderd
Je hoeft niet te renamen.Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 13:42:
Na deel I en II door gespit te hebben.... en o.a. een link naar Lumberjacker te zijn tegengekomen...
Heb ik een vraag m.b.t. Lumberjacker FULL raid bios voor de A7V333.
Ik zou willen flashen naar full raid maar kom er met de beschrijving op lumberjacker.de niet uit![]()
Vraag is: de files die je van Lumberjacker kunt downloaden kun je die "rechtstreeks" gebruiken om je bios te flashen? Deze hebben nl. de extentie .BIN i.p.v. de .AWD van originele bios. Zijn wel allebij 256 Kb ...
M.a.w. moet je deze gewoon renamen en flashen of er de instructie op de site er mee uitvoeren?
DRDOS downloaden van lumberjacker en hier flop van maken. Op deze flop aflash 2.07 zetten en de file met .bin extensie.
Van deze flop booten, aflash laden en flashen maar met .bin file
Ik heb nou een paar weken dit plankje, en het draait echt top (zie sig voor specs), heb alleen een vaag probleempje....
Ik heb dus een Asus Ti4400, werkt er prima op, alleen als ik de compu afsluit en de stroom er helemaal afgooi, dus echt de stekker uit PSU, en hem dan weer opstart herkent Windows XP Pro hem opeens als een Ti4600
Snap er geen zak van, bij een gewone reboot is er niks aan de hand...
Heb al gekeken naar het geheugen wat erop zit, maar das gewoon 3.6 ns Samsung.
Als ik dan dus de drivers voor een Ti4400 installeer (bij de melding dat winXP nieuwe hardware heeft gedetecteerd) werkt het ook weer prima, alleen m'n 3DMark score gaat wel opeens 700 punten achteruit
Start ik dan weer opnieuw op dan is alles weer bij het oude met de juiste 3DMark score
Heeft iemand ook maar een flauw vermoeden wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb dus een Asus Ti4400, werkt er prima op, alleen als ik de compu afsluit en de stroom er helemaal afgooi, dus echt de stekker uit PSU, en hem dan weer opstart herkent Windows XP Pro hem opeens als een Ti4600

Heb al gekeken naar het geheugen wat erop zit, maar das gewoon 3.6 ns Samsung.
Als ik dan dus de drivers voor een Ti4400 installeer (bij de melding dat winXP nieuwe hardware heeft gedetecteerd) werkt het ook weer prima, alleen m'n 3DMark score gaat wel opeens 700 punten achteruit

Heeft iemand ook maar een flauw vermoeden wat er aan de hand kan zijn?
[ Voor 0% gewijzigd door HolyCorn op 24-09-2002 17:09 . Reden: typo ]
Verwijderd
een vraag je aan holycorn
: is sp1 installt
: wat voor bios installt
: heb je bios wel eens reset
: is sp1 installt
: wat voor bios installt
: heb je bios wel eens reset
- sp1 is niet installed. Heb nog niet de tijd gehad om dat te regelen... Schijnt dat ik niet een geheel legale versie bezit
- bios is lumberjacker pure UDMA 1013 final
- Maar met de "officiele" 1013 en 1011 was dit probleem ook aanwezig

Edit: Cmos reset helpt ook niks.
Edit2: SP1 helpt ook niet
- bios is lumberjacker pure UDMA 1013 final
- Maar met de "officiele" 1013 en 1011 was dit probleem ook aanwezig
Edit: Cmos reset helpt ook niks.
Edit2: SP1 helpt ook niet
Ik heb net 10.13 als bios geflashed, maar ben ongeveer 150 punten omlaag gegaan in 3D Mark. Hebben meer mensen dit gemerkt???
Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500
Verwijderd
hm ik ken het probleem niet en ik heb exact zelfde mobo + grafische kaart. heel vreemd dus
Verwijderd
Ikzelf heb dus nu ook een A7V333 met een xp2100+ en een AsusGF4 Ti4600Ultra/TD , verder geen shit extra aangesloten, maar als ik windowsxp wil instaleren geeft het blauwe schermen tijdens het instaleren (rond de eerste vragen die je gesteld worden (landinstellingen)) maar met windows 2000 werkt het perfect!!
bios is unflashed --> 1005
ook heb ik last van het feit dat ik me onboard audio niet kan uitzetten, dat wat in het boekje staat komt niet overeen met wat werkelijk in de bios gaande is...
iemand die wat weet???
bios is unflashed --> 1005
ook heb ik last van het feit dat ik me onboard audio niet kan uitzetten, dat wat in het boekje staat komt niet overeen met wat werkelijk in de bios gaande is...
iemand die wat weet???
Ik kijk me erg scheel op dat grote ASUS A7V333 topic dus ik doe het even van voor af aan.
Ik heb een aantal vragen :
1. Wat zijn de optimale instellingen in de bios zonder over te clocken ?
Ik heb 512Mb 2700 Cas 2.5 geheugen en heb de instellingen in de bios op 4:5 staan. Klopt dit ? Zo ja, zijn er nog andere instellingen waar ik naar kan kijken ?
2. Hoe draaien mijn 2 WD schijven van 8Mb Cache 7200RPM 80 Gig optimaal in RAID0 ( via de promise controller 133 MBFastTrack ) ?
Sandra gaf aan 19000, lijkt me erg weinig. Is misschien een BIOS upgrade verstandig ? Wat is precies die Latency patch ? Waar kan ik die halen ( als ik die nodig heb ) ? En waar staat PCI 2.1 voor in de BIOS ?
3. Hoe disable ik in jumperfree mode mijn USB2.0 en mijn On-board geluidskaart ?
4. Hebben jullie nog eventueel tips / trucs ?
Mijn verdere specs zijn :
AMD XP2000+
Asus GF Ti4200 128Mb Deluxe
2x WD 80 Gig / 8 Mb / 7200 RPM
512 Mb DDR Cas2.5 2700
SB Live! 5.1 Platinum
Asus A7V333 Mobo
Ik heb een aantal vragen :
1. Wat zijn de optimale instellingen in de bios zonder over te clocken ?
Ik heb 512Mb 2700 Cas 2.5 geheugen en heb de instellingen in de bios op 4:5 staan. Klopt dit ? Zo ja, zijn er nog andere instellingen waar ik naar kan kijken ?
2. Hoe draaien mijn 2 WD schijven van 8Mb Cache 7200RPM 80 Gig optimaal in RAID0 ( via de promise controller 133 MBFastTrack ) ?
Sandra gaf aan 19000, lijkt me erg weinig. Is misschien een BIOS upgrade verstandig ? Wat is precies die Latency patch ? Waar kan ik die halen ( als ik die nodig heb ) ? En waar staat PCI 2.1 voor in de BIOS ?
3. Hoe disable ik in jumperfree mode mijn USB2.0 en mijn On-board geluidskaart ?
4. Hebben jullie nog eventueel tips / trucs ?
Mijn verdere specs zijn :
AMD XP2000+
Asus GF Ti4200 128Mb Deluxe
2x WD 80 Gig / 8 Mb / 7200 RPM
512 Mb DDR Cas2.5 2700
SB Live! 5.1 Platinum
Asus A7V333 Mobo
Just as Good
ze draaien super hier! Zie "hoe" in de Post hier je RAID0 scores threadiznogood schreef op 24 september 2002 @ 23:04:
Mij ookSandra gaf aan 19000, lijkt me erg weinig.

Lees allebei de A7V333 threads4. Hebben jullie nog eventueel tips / trucs ?
...en kijk op http://www.lumberjacker.de
Only dead fish go with the flow
Oke ... nu 25000 punten in Sandra.. maar nog steeds niet tevreden.
Ik heb nu de drivers van lumberjack geinstalleerd + bios geflashed. Ook is de via latency patch geinstalleerd.
Ik flashte de bios. Heb daarna de setup defaults geladen en alles opnieuw ingesteld. Ook het raid array verwijderd en opnieuw aangemaakt. Daarna kon ik winxp gewoon installeren ( ondanks dat het raid array verwijderd is geweest )
instellingen in de Fasttrak zijn : Raid 0 / Desktop / Maximum performance. Ik heb op het moederbord de ingebakken geluidskaart en USB2.0 uitgejumperd. Wat kan nu nog het probleem zijn ?
Ik heb nu de drivers van lumberjack geinstalleerd + bios geflashed. Ook is de via latency patch geinstalleerd.
Ik flashte de bios. Heb daarna de setup defaults geladen en alles opnieuw ingesteld. Ook het raid array verwijderd en opnieuw aangemaakt. Daarna kon ik winxp gewoon installeren ( ondanks dat het raid array verwijderd is geweest )
instellingen in de Fasttrak zijn : Raid 0 / Desktop / Maximum performance. Ik heb op het moederbord de ingebakken geluidskaart en USB2.0 uitgejumperd. Wat kan nu nog het probleem zijn ?
Just as Good
over die lumberjack bios 1013r2 
heb je daar nog drivers voor nodig, zo ja welke
je moet dan zeker ook je raid0 weer opnieuw aanmaken
oftewel ben ik dan alles kwijt
heb me winXP er namelijk op staan
heb trouwens net de gewone 1013 bios geflasht en me proc. loopt opeens op 1771 mhz.
het is toch echt een 2000+ , en dit doet ie met bios defauld
heb je daar nog drivers voor nodig, zo ja welke
je moet dan zeker ook je raid0 weer opnieuw aanmaken
oftewel ben ik dan alles kwijt
heb me winXP er namelijk op staan
heb trouwens net de gewone 1013 bios geflasht en me proc. loopt opeens op 1771 mhz.
het is toch echt een 2000+ , en dit doet ie met bios defauld
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Je kan gewoon je bios updaten en je bent dan niks kwijt, heb het vadaag ook gedaan met de 1014.002 van lumberjack, ook moet je daar even de drivers voor windhoos dan d/l ( is niet nodig maar levert wel wat performance op ) maar zoals gezegd leverd het een beetje performance op bij ATTO dan , maar ik merk wel dat hij sneller is als voorheen 
http://www.lumberjacker.de/files/R100_V230_b0140.09.zip <-- dit zijn de recommended drivers voor windhoos
http://www.lumberjacker.de/files/R100_V230_b0140.09.zip <-- dit zijn de recommended drivers voor windhoos
Verwijderd
Je moet ook de raid performance patch installeren, NTFS draaien en je raid eens goed defragmenteren. De via latency patch zou eigenlijk niet nodig zijn omdat dat probleem bij deze chipset opgelost is meen ik.
thanks
maar nu heb ik nog een vraagje.
ik heb dus winXP op de raid0 schijf staan en bij het afsluiten blijft ie altijd stil staan in het blauwe scherm.
als er staat de computer wordt afgesloten ofzo.
is hier nog wat aan te doen, want als ik opnieuw moet opstarten moet ik telkens de reset knop indrukken
of is dat ook verholpen met die lumberjack bios
Verwijderd
Hangen bij afsluiten zal waarschijnlijk geen probleem van lumberjacker bios zijn. Misschien van één of andere driver of programma wat niet afgesloten kan worden?
Verwijderd
iemand al een keer die AsusUPDATE programma gebruikt om onder windows je bios te flashen???
Vraagje aan de A7V333 bezitters: zijn er mensen met de combinatie A7V333 (raid) en een Pinnacle Studio Deluxe (of DV500) capture kaart?
Ik heb momenteel een A7V133 raid en pinnacle, maar die combinatie is verre van stabiel. Voordat ik upgrade naar een A7V333 wil ik graag weten of dit zal werken.
Oh ja, en maakt het nog verschil of ik 1 of 2 reepjes geheugen plaats? (zelfs na 1000 threads is het me nog niet duidelijk...)
Ik heb momenteel een A7V133 raid en pinnacle, maar die combinatie is verre van stabiel. Voordat ik upgrade naar een A7V333 wil ik graag weten of dit zal werken.
Oh ja, en maakt het nog verschil of ik 1 of 2 reepjes geheugen plaats? (zelfs na 1000 threads is het me nog niet duidelijk...)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
De nieuwe Athlon van AMD komen eraan die een FSB hebben van 333. Met een BIOS flash naar 1.0.1.3. zou dit bordje dus deze processors moeten ondersteunen, maar is dat ook zo? Ik las namelijk ergens (volgens mij ook in dit topic) dat de 1.0.1.3. final een FSB van 166 ondersteunt? Of is dit allang aan bod gekomen in deze draad
Want anders hou ik me mond weer dicht....

I pitty the fools who took my game-station.....
vanaf bios 1012 is dat support erbij gekomenUlti23 schreef op 26 september 2002 @ 09:13:
De nieuwe Athlon van AMD komen eraan die een FSB hebben van 333. Met een BIOS flash naar 1.0.1.3. zou dit bordje dus deze processors moeten ondersteunen, maar is dat ook zo? Ik las namelijk ergens (volgens mij ook in dit topic) dat de 1.0.1.3. final een FSB van 166 ondersteunt? Of is dit allang aan bod gekomen in deze draadWant anders hou ik me mond weer dicht....
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/562332/9
MnM schreef op 26 september 2002 @ 10:47:
[...]
vanaf bios 1012 is dat support erbij gekomen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/562332/9

Lijkt me wel, je gaat nie voor niks boven de 2 Ghz qua snelheid van de processor.
1,666 ghz t.o.v. 2,... ghz lijkt me een flinke winst, wa gaan die krengen eigenlijk kosten? Weet iemand dat al?
Ik draai hier een A7V333 met een losse hardwarematige RAID5 kaart (IDE) en daarvan schoot de prestatie toch een flink stuk de lucht in na het installeren van de latency patch...Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 19:42:
Je moet ook de raid performance patch installeren, NTFS draaien en je raid eens goed defragmenteren. De via latency patch zou eigenlijk niet nodig zijn omdat dat probleem bij deze chipset opgelost is meen ik.
[edit]
Zou btw de on-board soundkaart ook samen willen werken met een SB Audigy? (Ik wil nl. ook in mijn slaapkamer geluid hebben en wilde dat via de on-board regelen, ivm 5.1 speakers op mijn audigy. Komt tzt wel een mp3-only player in mijn slaapkamer...)
En nog iets, zou het mogelijk zijn om wat USB1 poorten uit te schakelen? (Linux herkent 5 hubs
Verwijderd
Kun je eens een screenshot plaatsen van je RAID5?Kippenijzer schreef op 26 september 2002 @ 11:17:
[...]
Ik draai hier een A7V333 met een losse hardwarematige RAID5 kaart (IDE) en daarvan schoot de prestatie toch een flink stuk de lucht in na het installeren van de latency patch...
[edit]
Zou btw de on-board soundkaart ook samen willen werken met een SB Audigy? (Ik wil nl. ook in mijn slaapkamer geluid hebben en wilde dat via de on-board regelen, ivm 5.1 speakers op mijn audigy. Komt tzt wel een mp3-only player in mijn slaapkamer...)
En nog iets, zou het mogelijk zijn om wat USB1 poorten uit te schakelen? (Linux herkent 5 hubs) Op zich gebruik ik geen USB2, dus kan ik ook die wel uitzetten, maar ik zou voldoende hebben aan 2 USB poorten (Scheelt weer wat gedeelde IRQ's... Op het moment heeft _elk_ apparaat in mijn systeem wel een IRQ gedeeld met een USB poort
)
Ik snap het ook niet goed met de latency patch omdat bij de beschrijving hiervan vaak alleen maar t/m chipset kt266 genoemd wordt.
Maar als hij winst geeft, installeren dus.
Screenshot wat de performance betreft? (RAID5 is geen snelheidsmonster, meer een Data veilige oplossing, precies waarvoor ik het heb genomen, ik vertrouw de huidige schijven niet helemaal...)

Ik heb sinds kort ook een A7V 333 en hij werkt perfect, ik heb er alleen een klein probleem mee, hij pakt namelijk de intellimouse explorer 3.0 niet. Hij pakt wel de gewone intellimouse explorer. Bij de zaak waar we de computer hebben gekocht zeiden ze dat het aan de spanning kon liggen waarmee het mobo via de usb poort de muis aanstuurd, maar aangezien de gewone intellimouse wel werkt denk ik niet dat het daar aan ligt.
Ik hoop dat iemand dit probleem bekend voor komt en me kan zeggen hoe ik het kan oplossen.
Ik hoop dat iemand dit probleem bekend voor komt en me kan zeggen hoe ik het kan oplossen.
Verwijderd
AsusUpdate werkt idd perfect om bios te flashen, thx, dan nog een vraag, ik zit dus nu op bios versie 1013, en ik kon in 1005 mijn onboard sound ook al niet uitzetten ... volgens het boekje hoort het wel te kunnen onder de 'pci configuration'; hier hoort namelijk ook nog het submenu 'Onboard PCI Devices Control' ook te staan, maar bij mij dus niet. Iemand anders met hetzelfde probleem? is er iemand die het wel aan en uit kan zetten???
Dat kan toch gewoon via een jumper op je mobo? Die zit onderaan ergens in het midden. Zo heb ik em uitgezet....Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 16:24:
AsusUpdate werkt idd perfect om bios te flashen, thx, dan nog een vraag, ik zit dus nu op bios versie 1013, en ik kon in 1005 mijn onboard sound ook al niet uitzetten ... volgens het boekje hoort het wel te kunnen onder de 'pci configuration'; hier hoort namelijk ook nog het submenu 'Onboard PCI Devices Control' ook te staan, maar bij mij dus niet. Iemand anders met hetzelfde probleem? is er iemand die het wel aan en uit kan zetten???
misschien vervallen, net als "ACPI Suspend to RAM" (p73 manual) ?
Hier heb ik volgensmij hetzelfde probleem, onboard sound doet al een paar dagen moeilijk onder windhoos XP.X-Rey schreef op 19 september 2002 @ 19:51:
heb weer een nieuw probleem
ik gebruik de onboard sound van het mobo, maar sind gisteren doet het geluid het niet meer. Ik heb de drivers al nieuw geinstalleerd, niks verandert. Ik heb dual boot ME en XP, inallbei geprobeerd maar niets, ook nog eens een fresh install gedaan net, maar hij doet het nog niet.
iemand een idee?
specs:
a7v333 (onboard sound - firewire - usb 2.0 - raid)
XP 1800+
geforce 4 ti 4400
maxtor 80 GB
samsung 512 mb ddr333
pioneer dvd 16x48
philips 12x8x32x
Bij opstarten werkt het nog wel maar na een paar minuten ut2003 demo of wat videobewerking in premiere heb ik geen geluid meer of het geluid blijft hangen met uit de speakers een soort block code (zo'n hakkelig sinus geluid)
De rest van de computer is daarna ook rete-traag. Na een herstart werkt het weer eventjes...
Helaas na een reinstall van windows en een bios update van 1002 naar 1003 nog steeds hetzelfde probleem.
a7v333 (onboard sound usb2)
xp2000+ ALPA PAL
MSI Geforce 4 ti4600
Maxtor 40Gb 7200rpm
IBM 120Gb 7200rpm
2x samsung 256 mb 2700
1x samsung 512 mb 2100
pioneer dvd 16x48
philips cd rw 12x8x32
memtest geeft geen problemen
+5v lijn schommelt tussen de 4.95v en de 4.97v
12 uur burn in wizzard van sandra, geluid weer weg maar verder niks bijzonders
temp 40 - 46 graden
verschillende drivers geprobeerd, ouwe steeds eerst gedeinstalleerd, geen resultaat.
Ik ben teneinde raad... hij heeft het tot voor het weekeind al 3-4 maanden goed gedaan...
Verwijderd
He ik heb ook ff een vraagje, ik heb dus zo`n onboard sound aansluiting.
Maar heb bij me mobo geen handleiding mee geleverd gekregen en op de asus site is ie niet te downloaden want die donwload page is down.
Maar op die verticale onboard sound poort zitten drie kleuren /rood/groen/blauw wat houden deze kleuren in?
Welke is voor microfoon/speakers? alvast bedankt.
ps wel gaar van asus dat ze die onboardsound verticaal hebben gemaakt. ik moest me achterfrontje uit me kast slopen en er zit nu zo`n gapend gat
Maar heb bij me mobo geen handleiding mee geleverd gekregen en op de asus site is ie niet te downloaden want die donwload page is down.
Maar op die verticale onboard sound poort zitten drie kleuren /rood/groen/blauw wat houden deze kleuren in?
Welke is voor microfoon/speakers? alvast bedankt.
ps wel gaar van asus dat ze die onboardsound verticaal hebben gemaakt. ik moest me achterfrontje uit me kast slopen en er zit nu zo`n gapend gat
In principe zit er bij je mobo zo'n achterpaneeltje, ik heb er geloof ik nog een liggen (bij mij zaten er twee bij)
en die kleuren, daar is geen standaard voor, meetsal is groen je output ik dacht roze mic en blau je line in maar je kan dat met de driver van je onboard sound nog waty veranderen zodat je ook 4 speakers er op kan aansluiten...
Verwijderd
Thanx, ja dat is het probleem bij mij.
Ik kreeg alleen de mobo, dus geen xtra`s
Ik weet niet wat er allemaal standaard bij die a7v333 geleverd word.
Maar anders ga ik wel even klagen dat ik zo`n frontje wil
Via de duitse asus heb ik net de manual gevonden WHoeiz
Ik kreeg alleen de mobo, dus geen xtra`s
Ik weet niet wat er allemaal standaard bij die a7v333 geleverd word.
Maar anders ga ik wel even klagen dat ik zo`n frontje wil
Via de duitse asus heb ik net de manual gevonden WHoeiz
ik heb mijn a7v333 al een trijdje (begin zomer vakantie gekocht) en het bios is nog steeds out of the box en nu hoorde ik een aantal wazige verhalen over dat live update niet mogelijk is met de bios versie die er inzit. Ik weet niet pcies welke bios maar ik dacht 1.03 of 1.05. Kan ik nou veilig liveupdaten of moet ik weer gaan kloten met een boot floppy?
Volgensmij moet je gewoon de laatste live udate downloaden en dan lukt het wel...
Er staat op de site van ASUS wel een leuke readme bij de biossen waarin uitgelegd wordt bij welke biosversie je hoe up kunt daten... Het is inderdaad bij versies onder 1006 of 1008 niet mogelijk om met LiveUpdate te werken, en dus zul je inderdaad weer een floppy onder het stof vandaan moeten vissen...cybermans schreef op 27 september 2002 @ 11:33:
ik heb mijn a7v333 al een trijdje (begin zomer vakantie gekocht) en het bios is nog steeds out of the box en nu hoorde ik een aantal wazige verhalen over dat live update niet mogelijk is met de bios versie die er inzit. Ik weet niet pcies welke bios maar ik dacht 1.03 of 1.05. Kan ik nou veilig liveupdaten of moet ik weer gaan kloten met een boot floppy?
Verwijderd
ik had 1005, en dat ging gewoon perfect naar 1013.
kan iemand btw met bios 1013 wel gewoon de onboard sound uitzetten? dus niet via die coole jumper maar gewoon via de bios.
kan iemand btw met bios 1013 wel gewoon de onboard sound uitzetten? dus niet via die coole jumper maar gewoon via de bios.
nee, staat er nog steeds niet bijVerwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:31:
ik had 1005, en dat ging gewoon perfect naar 1013.
moet nog steeds via het bord zelf, maar dat is toch niet zo'n brobleem
past er op de A7V333 eigenlijk ook 128MB DDR PC2100? Gaat dit werken?
euh euh euh ik heb een probleemp je kan je ook een dos boot flop maken met winxop heb namelijk neregens meer een 98se machine staan.
dit is niet offtopic omdat ik die bootdisk nodig heb om te flashen.
en dan nog een vraag aangezien me pc zo snel boot kan ik niet meer zien welk bios versie ik heb. is daar een andere manier voor dan tijdens het opstarten.
dit is niet offtopic omdat ik die bootdisk nodig heb om te flashen.
en dan nog een vraag aangezien me pc zo snel boot kan ik niet meer zien welk bios versie ik heb. is daar een andere manier voor dan tijdens het opstarten.
[ Voor 0% gewijzigd door cybermans op 27-09-2002 15:43 . Reden: enkele wijzegingen ]
Niemand met een Pinnacle kaart?Microkid schreef op 26 september 2002 @ 08:10:
Vraagje aan de A7V333 bezitters: zijn er mensen met de combinatie A7V333 (raid) en een Pinnacle Studio Deluxe (of DV500) capture kaart?
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
irq conflcten to the mex met die kut pinnacle kaarten
Is wel erg offtopic, maar goed: http://www.bootdisk.com/cybermans schreef op 27 september 2002 @ 15:10:
euh euh euh ik heb een probleemp je kan je ook een dos boot flop maken met winxop heb namelijk neregens meer een 98se machine staan.
Of deze: http://www.microsoft.com/...lease.asp?releaseid=33291 (Professional)
of deze: http://www.microsoft.com/...lease.asp?releaseid=33290 (Home)
Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig
Verwijderd
Ik heb gisteren dit nieuw aangeschaft:
asus a7v333 RAID + USB 2.0 + ATA133 + FireWire
AMD XP 2200+
Samsung 512 DDR PC2700
2 X WD 40GB, 7200, 8mb cache, 8,9ms (in een RAID 0 opstelling)
Verder bestaande hardware:
Asus V7100 G-force 2
3com 905B-TX netwerkkaart
Modem 56K connexant chip
Installatie XP liep vlekkeloos, maar als ik nu aan het werk ben dan hangt het systeem om de 10 seconden heel even. Ik kan dan niets meer doen met de muis, helemaal niets.
Verder heb ik alle updates gedraaid vanaf het internet, zoals SP1 voor xp en alle andere essentiele updates?
Na een geheugen test bleek dat er errors zaten in het geheugen, dit heb ik omgewisseld voor samsung geheugen, maar nog steeds hetzelfde.
kan iemand mij helpen, ik hoor namelijk van iedereen hoe stabiel die bordjes zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar.......
AMD XP 2200+
Samsung 512 DDR PC2700
Asus V7100 G-force 2
Modem 56K connexant chip
Installatie XP liep vlekkeloos, maar als ik nu aan het werk ben dan hangt het systeem om de 10 seconden heel even. Ik kan dan niets meer doen met de muis, helemaal niets.
Verder heb ik alle updates gedraaid vanaf het internet, zoals SP1 voor xp en alle andere essentiele updates?
Na een geheugen test bleek dat er errors zaten in het geheugen, dit heb ik omgewisseld voor samsung geheugen, maar nog steeds hetzelfde.
kan iemand mij helpen, ik hoor namelijk van iedereen hoe stabiel die bordjes zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar.......
Verwijderd
Hee, dit probleem heb ik ook gehad zowel met nanya als samsung geheugen, 3 sets die nieuw waren en toch errors. Bij mij startte windows echter niet door en bleek dat een defecte memorybus mijn geheugenreepjes had gemold (dus die errors waren ook echt, op het moment dat de pc aanging, ging het geheugen stuk).
Uiteindelijk een nieuw mobo gekregen.
Uiteindelijk een nieuw mobo gekregen.
Verwijderd
Ik mag hopen dat ik niet een nieuw moederbord moet halen, mhmm effe wachten misschien dat andere nog iets hebben/ weten
Maar mijn window XP start wel door, draait ook wel gewoon maar hapert om de zoveel tellen
Maar mijn window XP start wel door, draait ook wel gewoon maar hapert om de zoveel tellen
Verwijderd
Bij mij begon het met moeilijk doorstarten (veel foutmeldingen) en later niet meer doorstarten, toen alle gechecked, nieuw geheugen gekregen en gekocht, werkte niet, alle andere hardware gechecked, niets mis mee, en toen mobo, wel iets mis mee: defecte memorybus
Verwijderd
De Abit KX7-333 is ook een aardig bordje! check deze link maar es: http://www.motherboards.o...board-reviews/1173_1.html
Verwijderd
Hoempapaa, daar heb ik niets aan, ik zie dat een hele hoop mensen een stabiel systeem hebben, dus waarom zou ik dat niet kunnen hebben
Verwijderd
Jawel,Jawel... Ik heb een a7v333 '2100XP' en een DV500+ en draait op XP...
Werkt prima...
Weet alleen effe niet meer welke bios versie ik heb....
Mzzl Mietse
Verwijderd
Ik heb windows 2000 geinstalleerd, alle updates gedraaid, nog steeds hetzelfdeVerwijderd schreef op 27 september 2002 @ 16:05:
Ik heb gisteren dit nieuw aangeschaft:
AMD XP 2200+
Samsung 512 DDR PC2700
Asus V7100 G-force 2
Modem 56K connexant chip
Weet niemand wat dit kan zijn
heb je ook de latency en raid patch geinstalleerdVerwijderd schreef op 27 september 2002 @ 18:31:
[...]
Ik heb windows 2000 geinstalleerd, alle updates gedraaid, nog steeds hetzelfde![]()
iemand?freekweb schreef op 27 september 2002 @ 15:01:
past er op de A7V333 eigenlijk ook 128MB DDR PC2100? Gaat dit werken?
nope, ik niet...Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 18:31:
[...]
Ik heb windows 2000 geinstalleerd, alle updates gedraaid, nog steeds hetzelfde![]()
gewoon algemeen troubleshooten dus... alle kaarten eruit, alleen vga laten, mobo los op tafel legge, alle jumpers controleren, en met minimale hardware testen ...
yep,
dat gaat gewoon... fsb/memory freq. ratio op 1:1 en je draait op pc2100 stand (bij een fsb van 133mhz), als je de fsb/memory freq. ratio op 4:5 gooit overclock je het geheugen wel naar pc2700 en of dat werkt hangt dus erg van de kwaliteit van het pc2100 af... zelf heb ik weleens crucial pc2400@2700 getest, dat ging iig wel...
Verwijderd
Aan de voeding kan het niet liggen lijkt me
Ik heb een chieftec kast met een voeding van 340 Watt
Ik kan dat inderdaad proberen, alle hardware eruit en dan 1 voor 1 testen
Ik heb een chieftec kast met een voeding van 340 Watt
Ik kan dat inderdaad proberen, alle hardware eruit en dan 1 voor 1 testen
Verwijderd
is idd niet zo'n probleem maar als het in het boekje zo staat dat het kan, heb ik ook graag dat het wel zo kan.chucky666 schreef op 27 september 2002 @ 13:00:
[...]
nee, staat er nog steeds niet bij
moet nog steeds via het bord zelf, maar dat is toch niet zo'n brobleem
Ik wil een A7V333, kan iemand zeggen wat de laatste revisie van dit mobo is? Dan weet ik zeker dat ik ook de laatste heb ontvangen straks.
revisie 1.04 voorzover mij bekend...Microkid schreef op 28 september 2002 @ 08:01:
Ik wil een A7V333, kan iemand zeggen wat de laatste revisie van dit mobo is? Dan weet ik zeker dat ik ook de laatste heb ontvangen straks.
Verwijderd
bij mij draait alles perfect alleen nu heb ik mijn bios geflasht van 1011 naar 1013 dit zijn officiele versie geen beta's. Nu ging ik kijken in mijn bios temp is weer 9 graden omhoog gegaan 49 i.pv. 40, maar speedfan geeft 40 aan dus niks aan de hand. Nu keek ik bij de cpu snelheid en kan hier uit het volgende kiezen.
1150MHZ
1533MHZ
1917MHZ
Ik heb een 1800XP. Wat gebeurt als ik hem op 1917mhz zet of is dit een foutje?
1150MHZ
1533MHZ
1917MHZ
Dan draai je een 166MHz FSB. 99.9% kans dat je XP1800+ dat niet trekt (op 1917MHz)Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 11:18:
dan zal je waarschijnlijk je bios moeten clearenVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 11:18:
bij mij draait alles perfect alleen nu heb ik mijn bios geflasht van 1011 naar 1013 dit zijn officiele versie geen beta's. Nu ging ik kijken in mijn bios temp is weer 9 graden omhoog gegaan 49 i.pv. 40, maar speedfan geeft 40 aan dus niks aan de hand. Nu keek ik bij de cpu snelheid en kan hier uit het volgende kiezen.
1150MHZ
1533MHZ
1917MHZ
dat gaat ie echt niet trekken.
1800+ is wat anders dan 1800.
Toen ik dat bij mij eens probeerde hoorde ik dat stemmetje zeggen "booting failed because of overclocking" oid en dan starte ie opnieuw op en kon ik opnieuw de snelheid instellen in de bios.chucky666 schreef op 28 september 2002 @ 11:24:
[...]
dan zal je waarschijnlijk je bios moeten clearen
dat gaat ie echt niet trekken.
1800+ is wat anders dan 1800.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
dat zijn de settings voor 100, 133 en 166 mhz fsb processors... jij hebt dus kennelijk een 11,5 keer proc...Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 11:18:
1150MHZ
1533MHZ
1917MHZ
11,5x166 gaat waarschijnlijk niet lukken
Verwijderd
Whoot alles werkt nu goed, met xp. Alleen moetst ik de driver voor het onboard geluid downen.
Het onboard sound is wel goed, alleen als ik me boxen op vol gas zet. vind ik het volume niet zo hard als met me asus p2b-vm.
Hij is idle rond de 43 graden na een uurtje of 3 te draaien.
Ik ben ook erg verbaasd dat ik de cpu core/pinnetjes niet gesloopt hebt. En dat het uberhaupt gelukt is om de koeler te monteren.
Valt het eigenlijk toch nog wel mee dit soort karweitjes, als ik het kan dan kan iedereen het
Het onboard sound is wel goed, alleen als ik me boxen op vol gas zet. vind ik het volume niet zo hard als met me asus p2b-vm.
Hij is idle rond de 43 graden na een uurtje of 3 te draaien.
Ik ben ook erg verbaasd dat ik de cpu core/pinnetjes niet gesloopt hebt. En dat het uberhaupt gelukt is om de koeler te monteren.
Valt het eigenlijk toch nog wel mee dit soort karweitjes, als ik het kan dan kan iedereen het
Keb eindelijk me pc werkend gekregen. Wat een gedoe zo'n moederbord vervangen 
Maargoed me probleem:
Keb dus dat Asus a7V333 moederbord, met 512 Mb geheugen en een Boxed AMD Xp2000 cpu.
Nu kan ik in de bios dus voor de aangegeven 1300, 1766 en 2066 of iets dergelijks kiezen.
Maar als ik dan die 2e kies (waar is de 1666?), dan geeft pc bij opstarten al foutmelding door temperatuur van cpu.
Heb me cpu dus nu onderklokt op 1300 staan, en heeft alsnog een temp van 66 graden in de bios
De 2e stand zorgt voor temp van 77-87 graden
Heb bij mijn weten de cooler in ieder geval goed erop gedaan (volgens zo'n extra infoblad)
Iemand idee hoe ik me snelheid toch werkend krijg zoals het hoort ?
(Wist overigens niet zeker of dit nu hier moest, of eigenlijk nieuw topic
)
Maargoed me probleem:
Keb dus dat Asus a7V333 moederbord, met 512 Mb geheugen en een Boxed AMD Xp2000 cpu.
Nu kan ik in de bios dus voor de aangegeven 1300, 1766 en 2066 of iets dergelijks kiezen.
Maar als ik dan die 2e kies (waar is de 1666?), dan geeft pc bij opstarten al foutmelding door temperatuur van cpu.
Heb me cpu dus nu onderklokt op 1300 staan, en heeft alsnog een temp van 66 graden in de bios
De 2e stand zorgt voor temp van 77-87 graden

Heb bij mijn weten de cooler in ieder geval goed erop gedaan (volgens zo'n extra infoblad)
(Wist overigens niet zeker of dit nu hier moest, of eigenlijk nieuw topic

Verwijderd
Bios flash, heb je wel een pasta er op gedaan i.p.v. de standaard shit die al op je cooler zit. Die er af halen en de pasta er op.
Thankx. In groups lees ik ook meldingen van 1.05.
Welke bios heb je? Al geprobeerd te flashen naar nieuwste bios?Psychokiller schreef op 28 september 2002 @ 18:59:
Keb eindelijk me pc werkend gekregen. Wat een gedoe zo'n moederbord vervangen
Maargoed me probleem:
De 2e stand zorgt voor temp van 77-87 graden [afbeelding]
(Wist overigens niet zeker of dit nu hier moest, of eigenlijk nieuw topic)
Weet je zeker dat je de koeler goed gemonteerd heb en heb je pasta tussen de koeler en cpu gedaan?
Heb je wel goede airflow in de kast? Een extra casefan misschien?
By the way: gisteren zat ik achter een computer van Lidle (supermarktketen), een aanbieding van 1.249 euro een Xp 2200+, maxtor 120gb, etc. Wat denk je wat voor moederbord daar in zat? De nieuwste Asus A7V8X KT400.
ik weet niet of deze link al eerder gepost is, maar hier dus een interessante link naar het 'beste' DDR geheugen:
http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/
http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/
Tip voor de mensen die hun FSB op 166 of meer draaien:
Plak een geheugen koelblokje (v. grafische kaart) op de clockchip naast de ATX voedingsconnector. Dat chipje wordt n.l. vreselijk heet bij hogere fsb's, en met een beetje koeling kan je de fsb hoger stabiel krijgen...
Plak een geheugen koelblokje (v. grafische kaart) op de clockchip naast de ATX voedingsconnector. Dat chipje wordt n.l. vreselijk heet bij hogere fsb's, en met een beetje koeling kan je de fsb hoger stabiel krijgen...

Ik heb dus geen extra koelpasta ertussen gedaan. Ging er van uit dat de Boxed versie met dat kleine vierkantje met koelprut genoeg was ?!
Oh en heb nieuwste Bios geflashed. Maakte voor temp geen verschil uit.
Dus nu alsnog de standaard koelsubstantie er helemaal af halen en goede ertussen doen, of ook meteen zwaardere koeling dan de standaard ?
Dus nu alsnog de standaard koelsubstantie er helemaal af halen en goede ertussen doen, of ook meteen zwaardere koeling dan de standaard ?
Verwijderd
Je moet die kauwgum wel goed verwijderen voordat je koelprut ( AS3 ) erop doet ,ik doe dat altijd met gewone wasbezine, en een klein rijskoreltje AS3 is genoeg ( flinterdun uitsmeren ) tenminste als je koelblok mooi vlak is , anders deze ff lappenPsychokiller schreef op 29 september 2002 @ 23:23:
Ik heb dus geen extra koelpasta ertussen gedaan. Ging er van uit dat de Boxed versie met dat kleine vierkantje met koelprut genoeg was ?!
Waarom draait mijn geheugen niet op PC2700??
Mijn bios staat op 4:5 ingesteld dus dat is het ook niet!!

In dit plaatje staat helemaal niks over de snelheid van je geheugen, wel over de snelheid van de FSB. ALs je wilt testen of je geheigen op PC2700 snelheid werkt, moet je 2 keer met Sisoft Sandra je geheugenbandbreedte meten. Dan zie je vanzelf of er verschil is tussen 1:1 en 4:5.kleintje77 schreef op 30 september 2002 @ 00:48:
Waarom draait mijn geheugen niet op PC2700??
[afbeelding]
Zit er zo weinig verschil dan tussen PC2100 en PC2700??
Mem op 4:5

Mem op 1:1

Verwijderd
hallo
Ik ben nu al 6 dagen bezig om mijn systeem werkend te krijgen maar nu geef ik het echt bijna op. Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast excuses voor deze lange lap tekst.
Eerst de systeem specs:
Asus A7V333 (met raid, usb2.0 en firewire) BIOS versie 1013, BIOS SETTINGS DEFAULT
AMD XP 1900+
256 DDR Ram (Apacer)
Asus GTS GF2 64MB
Adaptec 2940UW SCSI controller BIOS versie 2.20 (nieuwste)
IBM SCSI 9.1 Gig HD
Plextor SCSI CD-Rom
Het probleem komt kortweg neer op het volgende:
Installtie van welk OS dan ook duurt UREN!
Okay nu in chronologie:
Dag 1:
MOBO gejumperd -->Sound uit, Raid uit (aangezien ik die nu nog niet nodig heb)
BIOS geupdate toen nog 1011.
WIN XP installatie duurde zeer lang, eigenlijk leek het erop of ie nooit zou voltooien. Er stond est.time remaining 39 minutes, maar na 3,5 stond er 37 minutes remaining.
Dag2:
Alle overige Hardware eruit gehaald. (plextor burner, 2xSCSI HD, netwerkkaart, soundkaart)
Steeds hetzelfde probleem.
Ik denk: ga win98se proberen. Ook hier est.time remaining 138 minuten (!?)
Dag3:
Denk geheugen is brak. Run memtest, alles lijkt goed te zijn.
Denk voeding is brak. Ga naar winkel haal een nieuwe voeding (400W)
Probeer nog eens zonder resultaat.
Dag4:
Vantevoren eerst SMARTDRIVE runnen. WINXP installatie crashed. Geen bleu-screen, gewoon system lock.
Dag5:
Met kabels, settings, jumpers liggen klooien.
waanhopig proberen van dingen waarvan ik bij aanvang dacht van "ja dat kan het toch niet zijn maar proberen doe ik toch"
Termination van de SCSI HD enzo...
Dag6:
vandaag. Drives me insane. Weet echt niet meer hoe en wat.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
tnx
Ik ben nu al 6 dagen bezig om mijn systeem werkend te krijgen maar nu geef ik het echt bijna op. Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast excuses voor deze lange lap tekst.
Eerst de systeem specs:
Asus A7V333 (met raid, usb2.0 en firewire) BIOS versie 1013, BIOS SETTINGS DEFAULT
AMD XP 1900+
256 DDR Ram (Apacer)
Asus GTS GF2 64MB
Adaptec 2940UW SCSI controller BIOS versie 2.20 (nieuwste)
IBM SCSI 9.1 Gig HD
Plextor SCSI CD-Rom
Het probleem komt kortweg neer op het volgende:
Installtie van welk OS dan ook duurt UREN!
Okay nu in chronologie:
Dag 1:
MOBO gejumperd -->Sound uit, Raid uit (aangezien ik die nu nog niet nodig heb)
BIOS geupdate toen nog 1011.
WIN XP installatie duurde zeer lang, eigenlijk leek het erop of ie nooit zou voltooien. Er stond est.time remaining 39 minutes, maar na 3,5 stond er 37 minutes remaining.
Dag2:
Alle overige Hardware eruit gehaald. (plextor burner, 2xSCSI HD, netwerkkaart, soundkaart)
Steeds hetzelfde probleem.
Ik denk: ga win98se proberen. Ook hier est.time remaining 138 minuten (!?)
Dag3:
Denk geheugen is brak. Run memtest, alles lijkt goed te zijn.
Denk voeding is brak. Ga naar winkel haal een nieuwe voeding (400W)
Probeer nog eens zonder resultaat.
Dag4:
Vantevoren eerst SMARTDRIVE runnen. WINXP installatie crashed. Geen bleu-screen, gewoon system lock.
Dag5:
Met kabels, settings, jumpers liggen klooien.
waanhopig proberen van dingen waarvan ik bij aanvang dacht van "ja dat kan het toch niet zijn maar proberen doe ik toch"
Termination van de SCSI HD enzo...
Dag6:
vandaag. Drives me insane. Weet echt niet meer hoe en wat.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
tnx
Ik wil graag ook de A7V333 RAID gaan kopen en ik lees veel verschillende meningen en problemen over dit bordje. Is nu eigenlijk wel zo verstandig?
Ik wil deze config:
- XP 2200+ (+ Cooler)
- MEM 512MB
- ASUS A7V333-RAID
bij MyCom in Utrecht kopen, hebben ze daar ook de CE uitvoering? Ik heb namelijk al jaren lang problemen met mijn hardware (alles wat ik koop is of gaat kapot) en daar wil nu eens een keer van af.
Ik heb deel 1 en 2 van deze topic snel doorgebladerd, maar ik kan er geen conclusie uit opmaken of ik em wel of niet ga kopen.
Is het overigens mogelijk om CD-Rom spelers op de Raid controller te zetten? Dat kan met mijn huidige plank namelijk niet (ABIT KR7A RAID) en daar baal ik van. (Geen reden om em niet te kopen)
Ik wil deze config:
- XP 2200+ (+ Cooler)
- MEM 512MB
- ASUS A7V333-RAID
bij MyCom in Utrecht kopen, hebben ze daar ook de CE uitvoering? Ik heb namelijk al jaren lang problemen met mijn hardware (alles wat ik koop is of gaat kapot) en daar wil nu eens een keer van af.
Ik heb deel 1 en 2 van deze topic snel doorgebladerd, maar ik kan er geen conclusie uit opmaken of ik em wel of niet ga kopen.
Is het overigens mogelijk om CD-Rom spelers op de Raid controller te zetten? Dat kan met mijn huidige plank namelijk niet (ABIT KR7A RAID) en daar baal ik van. (Geen reden om em niet te kopen)
Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht
Verwijderd
Je kunt geen CD-ROM speler op RAID zetten.
Voor de rest zou ik nog maar ff kijken voor andere moederborden. Hoor de laatste tijd veel vage dingen over deze.
Voor de rest zou ik nog maar ff kijken voor andere moederborden. Hoor de laatste tijd veel vage dingen over deze.
Nee, dat kan niet, maar zou jij dan meer dan 4 "niet-HDD" apparaten aan je systeem willen hangen?Xion schreef op 30 september 2002 @ 11:20:
Ik wil graag ook de A7V333 RAID gaan kopen en ik lees veel verschillende meningen en problemen over dit bordje. Is nu eigenlijk wel zo verstandig?
Ik wil deze config:
- XP 2200+ (+ Cooler)
- MEM 512MB
- ASUS A7V333-RAID

Dat is inderdaad niet veel. Ik had zelf eigenlijk ook wel gedacht dat het verschil groter zou zijn. Een mogelijke rede hiervoor kan zijn is dat bij de 4:5 instelling je FSB en je geheugen niet synchroon lopen. Dit kost zowieso al snelheid.kleintje77 schreef op 30 september 2002 @ 01:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder zijn al je BIOS instellingen hetzelfde??
Dat snap ik, wilde het alleen zeker weten (ben geen RAID-geleerde), maar is dit moederbord aan te raden? (aangezien er ook een "CE" versie is (Zie topic Deel 1))Kippenijzer schreef op 30 september 2002 @ 11:24:
[...]
Nee, dat kan niet, maar zou jij dan meer dan 4 "niet-HDD" apparaten aan je systeem willen hangen?Die dingen hang je gewoon aan je primaire en secundaire IDE, en je HDD's aan die RAID...
Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht
mm.. ik zie bij alle twee trouwens staan 2x140= 280kleintje77 schreef op 30 september 2002 @ 01:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is idd zo dat 4:5 weinig doet met de cpu<->memory performance, vanwege de buffers die voor syncronisatie nodig zijn, en vanwege het feit dat de systeembus wel op 266 blijft draaien. Ik denk dat het pc2700 iets beter tot zijn recht gaat komen op 4:5 als ook de schijven en agp-kaart het geheugen aan gaan spreken, gelijktijdig met de proc, omdat die laatste gewoon niet meer kan doen over een 266mhz systeembus.
Op 166Mhz fsb, 1:1, turbo aan is de performance weer rond de 92%:
http://darkforce.dyndns.org/pics/11x166turbo.jpg
Op 166Mhz fsb, 1:1, turbo aan is de performance weer rond de 92%:
http://darkforce.dyndns.org/pics/11x166turbo.jpg
Ja verder zijn mijn BIOS instellingen precies hetzelfde!!Sandermvdb schreef op 30 september 2002 @ 12:21:
[...]
Dat is inderdaad niet veel. Ik had zelf eigenlijk ook wel gedacht dat het verschil groter zou zijn. Een mogelijke rede hiervoor kan zijn is dat bij de 4:5 instelling je FSB en je geheugen niet synchroon lopen. Dit kost zowieso al snelheid.
Verder zijn al je BIOS instellingen hetzelfde??
Als je een lumberjacker pure UDMA bios gebruikt kun je er ook CD-Rom spelers aan hangen. Maar zoals al gezegd is, die kun je net zo goed aan de primaire/secundaire IDE hangen en je HD's aan de RAIDXion schreef op 30 september 2002 @ 11:20:
Ik wilde eeerst ook zon 333 moederbord kopen maar nou blijkt dat het ASYNCHROON lopen v/d fsb met het geheugen de prestaties behoorlijk naar benden haalt...
Ik zit te denken om toch maar een k7s6a te gaan halen, tenzij jullie me weten te overtuigen van het tegendeel
Ik zit te denken om toch maar een k7s6a te gaan halen, tenzij jullie me weten te overtuigen van het tegendeel
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
da's nou ook weer overdreven, dat de performance ervan naar beneden zou gaan... dat is zeker niet het geval, en bovendien kan je metr een 166fsb processor natuurlijk wel weer synchroon draaien....Waterlelie schreef op 30 september 2002 @ 17:57:
Ik wilde eeerst ook zon 333 moederbord kopen maar nou blijkt dat het ASYNCHROON lopen v/d fsb met het geheugen de prestaties behoorlijk naar benden haalt...
Dit topic is gesloten.