Groot Asus A7V333 Topic deel II

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was mijn pc.

kast 300 watt voeding
epox kt133a
amd 1000
512 mb
hd ibm 40 gb
hd quantum 20 gb
floppy
cdwriter plextor
dvd drive nec
ati 8500 le 64 mb
live 5.1
netwerkkaart 2x
tv kaart pctv

na mijn upgrade ziet hij er als volgt uit

kast 300 watt voeding
asus a7v333
xp 2000+ (55 graden stressed)
256 pc2700 nanya
hd ibm 40 gb
hd quantum 20 gb
floppy
cdwriter plextor
dvd drive nec
ati 8500 le 64 mb
live 5.1
netwerkkaart 2x
tv kaart pctv

het probleem is dat ie dat ie na verloop van tijd spontaan blauwe schermen vertoond.

ook tijdens de installatie van windows xp kwamen er blauwe schermen

Voor de upgrade had ik nergens last van

Iemand een idee wat het kan zijn?

ps: windows xp is nieuw geinstallerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:07:
Dit was mijn pc.

kast 300 watt voeding
epox kt133a
amd 1000
512 mb
hd ibm 40 gb
hd quantum 20 gb
floppy
cdwriter plextor
dvd drive nec
ati 8500 le 64 mb
live 5.1
netwerkkaart 2x
tv kaart pctv

na mijn upgrade ziet hij er als volgt uit

kast 300 watt voeding
asus a7v333
xp 2000+ (55 graden stressed)
256 pc2700 nanya
hd ibm 40 gb
hd quantum 20 gb
floppy
cdwriter plextor
dvd drive nec
ati 8500 le 64 mb
live 5.1
netwerkkaart 2x
tv kaart pctv

het probleem is dat ie dat ie na verloop van tijd spontaan blauwe schermen vertoond.

ook tijdens de installatie van windows xp kwamen er blauwe schermen

Voor de upgrade had ik nergens last van

Iemand een idee wat het kan zijn?

ps: windows xp is nieuw geinstallerd
Misschien te agressieve gegeugentimings?
Check ook je geheugen eens met memtest86.
Welke biosversie heb je, flashen zou kunnen helpen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heb je 400 watt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 18:12:
misschien heb je 400 watt nodig
Ik heb ook al een keer zonder kaarten enz opgestart dan doet is hetzelfde

Nieuwste bios staat erop van de asus site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 18:14:
[...]

Ik heb ook al een keer zonder kaarten enz opgestart dan doet hij hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel post sorry

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb bios 1012 op mijn A7V333 geflashed maar ik zit met het probleem dat ik als LAAGSTE multiplier maar 13 kan kiezen :(
Ik ben dus op zoek naar een bios die wel lagere multipliers doen zoals 1007/1008 meende ik me te herinneren. Maar op de Asus site zijn ze wel ERG up-to-date door meteen de wat "oudere" biosen gelijk weer te verwijderen. Wie kan mij de magische link geven naar bios 1007 of 1008 ??

Die-hard Brexiteer

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

BeyondHorizon schreef op 14 september 2002 @ 09:25:
Ik heb bios 1012 op mijn A7V333 geflashed maar ik zit met het probleem dat ik als LAAGSTE multiplier maar 13 kan kiezen :(
Ik ben dus op zoek naar een bios die wel lagere multipliers doen zoals 1007/1008 meende ik me te herinneren. Maar op de Asus site zijn ze wel ERG up-to-date door meteen de wat "oudere" biosen gelijk weer te verwijderen. Wie kan mij de magische link geven naar bios 1007 of 1008 ??
astu: ftp://ftp.asus.com/pub/as.../kt333/a7v333/av33308.zip

• KingNothing
Nee het mag niet baten, ik heb bios 1007 geprobeert maar zodra ik een andere multiplier pak dan boot het systeem niet meer. Bij bios 1012 werkt de multiplier wel maar dan heb ik helaas alleen de keuze uit 13x en hoger en dat wil ik nu juist niet....
Ik heb de CPU dus ge-unlocked door 1 L3 bruggetje te verbinden en dit zou dus een volledige unlock betekenen volgens diverse sites. Mijn conclusie is dat de Asus A7V333 niet volledig TBRED compatible is.....zonde :(

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Oorzaak gevonden: Niet goed ge-unlocked |:(

Die-hard Brexiteer

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

:D mag je blij zijn dat het maar 1 bruggetje is wat je over hoefde te doen....

• KingNothing
Hehe ja LOL, net ff gebenched op 155MHz fsb ( ff rustig aan nog )

http://service.madonion.com/compare?2k1=4476733

Die-hard Brexiteer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Ik heb een aantal vraagjes,

Ik heb begrepen dat de KT333 chipset 166Mhz FSB ondersteund waardoor het geheugen en FSB synchroom lopen.. klopt dit?

bron:
http://www4.tomshardware....02q1/020220/kt333-01.html

Ik wil mijn Athlon 1.1Ghz systeem upgraden met de ASUS KT7333, is het al iemand gelukt om een Tbird 1.1Ghz op 166Mhz FSB te krijgen? (heb nu de ASUS 133a)

Lijkt mij nl een mooie upgrade, pc 3200 geheugen kopen samen met dit bord en alles op 166Mhz zetten..

Is dit bord ook te koop met raid en zonder audio?

tnx

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij zit op alle borden met raid ook audio, maar die kun je makkelijk dmv een jumper uitzetten

Verwijderd

mij ASUS mobo heeft gelopen op een Tbird 1.1Ghz maar nu met een 1800+ dat is geen probleem . en dit bord is ook te koop raid en zonder audio?
maar de raid is op software en dat is niet zo goed dan op hardware
maar de audio van de kt7333 vind ik uit zonderlijk goed voor een audio 5.1 op mobo
daar om koop ik een lose raid kaart daan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geflashed naar biosversie 1012. Ik heb een Athlon XP 2000+ maar in de bios kan ik enkel kiezen tss 1300Mhz, 1733Mhz of 2167 Mhz. De mutliplier staat op 12,5 en de fsb op 133/33. Nochtans dacht ik dat een Athlon XP 2000+ een 1.67 ghz was zoals dit in winxp aangegeven wordt. Weet iemand wat het probleem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe alleen maar lof over dit board. Sinds enkele dagen heb ik echter een vreemd probleempje. Tijdens boot (post) knipperen de 3 leds (num- caps- en scroll lock) een keer of 4 - 5 achter elkaar en dan volgt er een keyboard not present error. Nu wil het toeval dat mijn broer hier ook al een tijdje over klaagt. Ik weet niet of dat hier al aan de orde is geweest. Het gebeurt ook niet altijd.
Is dit een bekend euvel van dit board?
Ik draai 1012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, dat probleem heb ik ook weleens gehad en ook met de a7v266e
Maar t heeft echt nergens mee te maken volgens mij, enkel een vage bug, dus ik heb gewoon doodleuk in mn bios ingesteld dattie keyboard errors meot skippen :)
maar t kmt bij mij vooral voor, meer op de a7v266e btw, als ik de snelheid van mn proc (zowel naar boven als naar beneden) aanpas :)
ohja, aan de 2 gasten boven mij, de 1012 is minder stabiel dan de 1011, zeker als je overclockt, althans, dat is mijn ervaring

Ohja, Visor, dat is een bekend probleem van die bios, dus al je em instelt op 1733 mhz, dan draait ie gewoon op 1667, hoor :)
hij geeft een andere multi aan dan dat je gebruikt, dat is dus een foutje, maar ga maar terug naar de 1011, die is toch beter :)
kvind sowieso die 1012 een beetje vaag en gammel voor een final release, maarja.....
Maar je proc is idd een 1.67 gHz proc :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Hoe verhoog je het DDR voltage op het moederbord eigenlijk? Ik heb gehoord dat het kan maar ik kan er in de manual niks over terugvinden...
Welke jumpers zijn het ??

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondHorizon schreef op 15 september 2002 @ 10:57:
Hoe verhoog je het DDR voltage op het moederbord eigenlijk? Ik heb gehoord dat het kan maar ik kan er in de manual niks over terugvinden...
Welke jumpers zijn het ??
Die jumpers worden niet beschreven in de manual. Even uit m'n hoofd: meen dat het JP1 en JP2 is bij de AGP poort.

Onderstaande settings heb ik ergens van het net geplukt. Dus niet zelf getest:

JP1 [1-2] - JP2 [1-2] = 2.59 - 2.63V
JP1 [2-3] - JP2 [1-2] = 2.88 - 2.94V (default)
JP1 [1-2] - JP2 [2-3] = 2.78 - 2.83V
JP1 [2-3] - JP2 [2-3] = 2.95 - 3.06V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 15 september 2002 @ 10:40:
Ja, dat probleem heb ik ook weleens gehad en ook met de a7v266e
Maar t heeft echt nergens mee te maken volgens mij, enkel een vage bug, dus ik heb gewoon doodleuk in mn bios ingesteld dattie keyboard errors meot skippen :)
maar t kmt bij mij vooral voor, meer op de a7v266e btw, als ik de snelheid van mn proc (zowel naar boven als naar beneden) aanpas :)
Ja, als ik ga rommelen aan geheugensettings e.d. gaat hij ook wel eens in bios of zo en zet de fsb op 100 ofzo.
Dat heb ik al een tijdje niet gedaan. Misschien toch eens teruggaan naar 1011 omdat ik nogal wat rare geluiden hoor hier over 1012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Da is ie dan de nieuwste bios 1013 final :) en dan nog ff de link
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm?ctn4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

johanbarten

Fallout fanatic

kan iemand mij uitleggen hoe ik het boot logo moet veranderen. hep al liggen prutsen met asus MyLogo, maar krijg hele tijd een message: select bios file/incorrect bios file. Kan iemand mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

je hebt nodig:
- mylogo. laatste versie 2.09.00
- bios file. huidige bios als je daar tevreden mee bent, of updated bios
- plaatje. 640x480met 16 kleuren, andere plaatjes worden dacht ik vanzelf teruggebracht tot dit formaat.

1) start mylogo
2) selecteer je bios file, next
3) selecteer je plaatje, next

nu heb je een biosfile met je logo erin, die moet je dan nog flashen. zet de biosfile
op een floppy, onthoud de naam, reboot, druk alt-f2, floppy erin, biosfile-naam intikken, en flashen maar...

edit:
lees net dat er een nieuwe versie asusupdate+mylogo is op de asus website: http://www.asuscom.de/support/techmain/bios/liveupdate.htm asusupdate v3.3.201 + mylogo v2.11.00 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net bios 1013 geflashed, maar het probleem met de CPU Speed select, wat ook in 1012 naar voren kwam, is nog steeds aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/thanatos/a7v333-1013-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/thanatos/a7v333-1013-3.gif

Het systeem draait met een standard XP 2000+ cpu, normaal op 1667 MHz, maar het is niet mogelijk deze frequentie te selecteren. Gebaseerd op wat ik in diverse forums gelezen heb, lijkt dit probleem aleen voor te komen met XP 2000+ processoren.

Het keyboard not found probleem wat ik bij de 1012 bios had ben ik tot nu toe nog niet weer tegengekomen.

Voor de rest lijkt het systeem stabiel te draaien. Windows XP vond nieuwe hardware na het flashen, maar heb tot nu toe nog geen idee wat het was.

Ik had gehoopt dat Asus het CPU Frequency probleem op zou lossen in deze bios, maar niet niet dus.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 10:33:
Tot nu toe alleen maar lof over dit board. Sinds enkele dagen heb ik echter een vreemd probleempje. Tijdens boot (post) knipperen de 3 leds (num- caps- en scroll lock) een keer of 4 - 5 achter elkaar en dan volgt er een keyboard not present error. Nu wil het toeval dat mijn broer hier ook al een tijdje over klaagt. Ik weet niet of dat hier al aan de orde is geweest. Het gebeurt ook niet altijd.
Is dit een bekend euvel van dit board?
Ik draai 1012
Buiten bovenstaande melding heb ik ook regelmatig dat mijn muis en toetsenbord niet meer werkt terwijl de pc niet echt vasthangt. De cursor blijft gewoon knipperen en websites bijvoorbeeld blijven gewoon werken / bewegen.
Zouden beide storingen iets met elkaar te maken hebben ?
Ik draai overigens bios 1011.
Heel af en toe gaat ie ook automatisch naar het bios in bij opstarten. Iets wat ik ook al vaker tegengekomen ben in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen vat voor een type temp. sensor op de JTPWR aansluiting moet van het MB?
ik heb sinds een paar dagen ook de A7V333 en bevalt me tot prima moet aleen nog ff achter de truk`s komen maar ik heb hier al een paar tips vandaan en tot nu toe heeft het alemaal gewerkt en word ie aleen maar sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 23:33:
kan iemand mij vertellen vat voor een type temp. sensor op de JTPWR aansluiting moet van het MB?
Ik heb er zo'n eentje aan hangen. Ze zaten vroeger bij de Asus P2/3 mobo's in om de temperatuur van de CPU te kunnen meten. Ik gebruik ze zelf om de "Ambient" temperatuur in de gaten te houden in de kast, maar je kan ze ook ergens anders op plakken.

Kunt ze zelf denk ik ook maken, maar heb daar verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
johanbarten schreef op 09 september 2002 @ 12:16:
klink de stem van de post messenger (da vrouwke) altijd zo slecht als je de computer opstart? kan je daar iets aan doen of hoort dit gewoon zo?
Kan iemand me vertellen wat ik me hierbij moet voorstellen?
Ik zit te denken om ook een A7V333 aan te schaffen en vroeg me toch af wat voor feature dit nou precies is...

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

DaLass schreef op 17 september 2002 @ 15:56:
[...]

Kan iemand me vertellen wat ik me hierbij moet voorstellen?
Ik zit te denken om ook een A7V333 aan te schaffen en vroeg me toch af wat voor feature dit nou precies is...
Dit is een stem (standaard een vrouwenstem) die de POST messages uitspreekt. Iets van: "System completed power on self test, computer now booting from operating system"

Deze stem kan je aanpassem als je dat wilt. Hij kan wel behoorlijk irritant worden als je 3 maal daags deze stem hoort. Handig kan het zijn als er iets niet in orde is, dan hoor je dus of je CPU ef geheugen oid niet OK zijn.

Oja, vanaf Bios 1013 kan je schijnt het bepaalde POST messages uit zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Sandermvdb schreef op 17 september 2002 @ 16:10:
[...]

Dit is een stem (standaard een vrouwenstem) die de POST messages uitspreekt. Iets van: "System completed power on self test, computer now booting from operating system"

Deze stem kan je aanpassem als je dat wilt. Hij kan wel behoorlijk irritant worden als je 3 maal daags deze stem hoort. Handig kan het zijn als er iets niet in orde is, dan hoor je dus of je CPU ef geheugen oid niet OK zijn.

Oja, vanaf Bios 1013 kan je schijnt het bepaalde POST messages uit zetten. :)
Is dit dan te horen via de PC-Speaker, of via de onboard soundcard?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

DaLass schreef op 17 september 2002 @ 16:14:
[...]

Is dit dan te horen via de PC-Speaker, of via de onboard soundcard?
Kan beiden, maar ik gebruik een SBLive en heb hem dus op de PC speaker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dan ergens instellen in de bios waaruit je die pc post messages wilt horen(PC Speaker , SB Live) want ik gebruik de onboard sound niet en hoor de stem niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 19:29:
Kan je dan ergens instellen in de bios waaruit je die pc post messages wilt horen(PC Speaker , SB Live) want ik gebruik de onboard sound niet en hoor de stem niet ?
niet vanuit de bios, maar wel met een jumpertje...
p27 v/d manual (dat enge ongelzen boekje :P)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:27:
[...]

Buiten bovenstaande melding heb ik ook regelmatig dat mijn muis en toetsenbord niet meer werkt terwijl de pc niet echt vasthangt. De cursor blijft gewoon knipperen en websites bijvoorbeeld blijven gewoon werken / bewegen.
Zouden beide storingen iets met elkaar te maken hebben ?
Ik draai overigens bios 1011.
Zijn er nog meer mensen die dit uitermate vervelende probleem hebben ?

• trillion
  • Niet online
Hoe veilig is het gebruik van de live update tool?
Ik gebruik nu bios 1011, dat goed werkt.
Zinvol om over te gaan naar 1013?

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

trillion schreef op 18 september 2002 @ 01:16:
Hoe veilig is het gebruik van de live update tool?
Ik gebruik nu bios 1011, dat goed werkt.
Zinvol om over te gaan naar 1013?
Ik heb mijn bios der nu al een keer of 3 mee geflashed, en nog geen problemen gehad :)
Hoe zinvol het is om te upgraden weet ik niet, maar telkens er een nieuwe final uitkomt probeer ik die , en ik heb nog geen redenen gemerkt om terug te gaan.

• Bull
  • Laatst online: 22:22
Ik heb ook al 2 keer via Asus update mijn bios geflashed en geen problemen gehad, je kan het beste via de duitse server updaten.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Bios Update
bios 1014.001 staat op de asus ftp germany: ftp://ftp.asuscom.de/pub/...pset/Apollo_KT333/A7V333/

Verwijderd

Iemand al geflashed?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

:) het werkt nog...
ik heb geen ander verschil kunnen ontdekken, dan dat er nu weer onder in het scherm staat dat je op alt-f2 kan drukken als je wilt flashen, tijdens het opstarten...

edit
na het flashen werd er door xp nieuwe hardware gevonden (floppy en keyboard) hetgeen doet vermoeden dat er iets aan de irq's verandert is...

Verwijderd

Ik heb een Asus A7v333 besteld met twinmos 256 mb ddr 2700 geheugen.. gaat dit werken?? heb namelijk gelezen dat er nog al wat probemen zijn met ondersteuning van 2700 geheugen

Verwijderd

Ik heb net geflashed draai nu : fsb 145 (12,5x145=1812mhz). Loopt tot nu toe lekker ga zo wel even gamen.

Ik heb me geheugen nog op cas 2.5 timings staan, turbo durf ik niet meer. Heb in bios 1008 hem op turbo gezet en me hele winxp instalatie was corrupt, en heel veel data kwijt geraakt.

Ik heb nu samsung pc2700, iemand hier die ook een 512mb samsung dimmetje heeft? Graag info over welke geheugenbank je dan gebruikt en of je turbo/cas2 settings kunt draaien.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:07:
Ik heb een Asus A7v333 besteld met twinmos 256 mb ddr 2700 geheugen.. gaat dit werken?? heb namelijk gelezen dat er nog al wat probemen zijn met ondersteuning van 2700 geheugen
nee er zit geen proc bij, en alleen een mobo en mem werkt dus niet... :P

maar ff zonder dollen, waarom neem je twinmos? Die staat niet als aanbevolen mem in de handleiding, hoewel dat niets zegt over de werking, kan het zomaar verkeerd gaan ook... neem samsung, nanya of micron(crucial) als je zeker wilt zijn...
zie ftp://ftp.asus.com/pub/AS.../a7v333/ie1010_a7v333.pdf

Verwijderd

Dark schreef op 18 september 2002 @ 11:22:
[...]

nee er zit geen proc bij, en alleen een mobo en mem werkt dus niet... :P

maar ff zonder dollen, waarom neem je twinmos? Die staat niet als aanbevolen mem in de handleiding, hoewel dat niets zegt over de werking, kan het zomaar verkeerd gaan ook... neem samsung, nanya of micron(crucial) als je zeker wilt zijn...
zie ftp://ftp.asus.com/pub/AS.../a7v333/ie1010_a7v333.pdf
Ik zou ook idd niet voor twinmos gaan, herinner me iemand hier die er namelijk wat problemen mee had.

offtopic:
Heb toevallig 256mb ram Dane elec te koop ;) (Nanya Chips)

Mail me ff als je interesse hebt. jasper@fbosch.demon.nl

Verwijderd

Het probleem is dat ik ze al thuis heb liggen..

Het gaat er mij maar om dat ze het doen op de standaard instellingen.Dus als iemand mij daar wat info over kan geven.

Maar ik ga het bordje toch niet oc'en en als ik dat toch ga doen ga ik wel de crucials van mijn broer uit zijn bak halen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:45:
Het probleem is dat ik ze al thuis heb liggen..

Het gaat er mij maar om dat ze het doen op de standaard instellingen.Dus als iemand mij daar wat info over kan geven.

Maar ik ga het bordje toch niet oc'en en als ik dat toch ga doen ga ik wel de crucials van mijn broer uit zijn bak halen..
Dan zul je ze gewoon moeten testen :). Ik neem aan dat je ze nog kan omwisselen bij de zaak als ze het niet doen? iig suc6 :)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

:? de 1014.001 is weg van de asus ftp ...

waarschijnlijk binnenkort dus 1014.002 :D

Verwijderd

raarrrrrr. Mijn floppy-drive werd opnieuw gedetecteerd...Ook mijn Mem-settings, staan nu op 2-2-5, by SPD. Ipv de vorige 3-3-6, ook by SPD. Alles na de flash naar 1014.001 . Volgens mij zit Dark om de 5 minuten de Asus-FTP site te refreshen.... ;)

Verwijderd

[off-topic]
Ik ben 4e jaars ICT student en ben er wel achter dat het flink zuigt :) dus succes de komende 4 jaar... Volgend jaar eindelijk naar een " echte" opleiding multi media in Enschede _/-\o_

Verwijderd

[offtopic]
Wie zegt dat je een ICT-opleiding nodig hebt?

Specs: 2x jaar rechten 2x HBO in Groningen, resultaat: geen

Nu: AIX en HP-UX - goeroe bij een bank....

Verwijderd

Laten we niet te veel offtopic gaan jongens :).

Draai nu eindelijk op cas2 na wat hulp van Dark. Helaas kom ik niet op turbo, dan krijg ik n4 display errors zo gauw ik 3d ga gebruiken :S. Mem voltages veranderd geen invloed.

Verwijderd

Dat bedoelde ik niet.. het was eigenlijk meer voor hippy gericht, aangezien zijn signature.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
Ik heb net ook effe 1013 erin geflashed , er is niet veel veranderd , ten opzichte van de 1012 , alleen in sisoft heb ik kleine verbeteringen kwa prestatie heel kleine

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 12:02:
[...]

Dan zul je ze gewoon moeten testen :). Ik neem aan dat je ze nog kan omwisselen bij de zaak als ze het niet doen? iig suc6 :)
Ik heb mijn MOBO destijds besteld met zg noname PC2700 geheugen. Dit bleek ook Twinmos te zijn en draai al tijden in Turbo mode zonder problemen, dus ik zou dit geheugen niet meteen afschrijven :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 14:39:
Laten we niet te veel offtopic gaan jongens :).

Draai nu eindelijk op cas2 na wat hulp van Dark. Helaas kom ik niet op turbo, dan krijg ik n4 display errors zo gauw ik 3d ga gebruiken :S. Mem voltages veranderd geen invloed.
Heb je de pci latency patch geinstalled ? Ik kan namelijk alleen met de 0.20 beta 4 op turbo draaien.

linkje PCI Latency patch Experimental Version 0.20 beta 4

• trillion
  • Niet online
Ook ik gebruik TwinMos 2700 geheugen
1 reepje van 512 MB
werkt prima, althans op standaard settings.
Ik heb niks aan de geheugentimings aangepast.

Verwijderd

Ik heb gister mijn nieuwe bak in elkaar gezet
Dit zit er op het moment in

Asus a7v333
256 MB TWINMOS 2700
32x lite-on brander
32x samsung cd-rom
realtech 10/100 mbits NIC
Asus 6800 Deluxe Gforce 1 32 mb ddr
350 Watt voeding

Alles draait nu als een trein, ik zal vanavond eens kijken over er wat te tweaken valt...

Waarme zou ik het beste kunnen beginnen als ik dit wil gaan doen.

Ik heb mijn bios nog niet geflashed en heb een CE Northbridge

Verwijderd

FF dit kwijt,naar de install van het sp1 onder xp is mijn performance iets verbeterd,maar wat direct mijn aandacht trok was de stabiliteit tijdens het proberen van o/cen.Kan in een keer mijn fsb iets hoger krikken,draai nu op 140fsb en mem op 173mhz(*2)Voorheen was dit 138 en echt geen mega O+ erbij te krijgen --nu dus wel en hij blijft retestabiel :> mooi mooi mooi 8)7 8) Dit allemaal met bios 1013 beta 002-vanavond nog ffies testen met bios 1014 beta001 :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:24:
[...]

Heb je de pci latency patch geinstalled ? Ik kan namelijk alleen met de 0.20 beta 4 op turbo draaien.

linkje PCI Latency patch Experimental Version 0.20 beta 4
Link=dood

• Brakius
This site has limited bandwidth available. You may not link to its downloads directly. Please notify the author of the web page you visited.

If you believe you are receiving this message in error, then you might have Web scripting or cookies disabled in your computer. Please re-enable them and try again. You may also need to click your browser's "Refresh" button once when viewing the download page.

Any scripts or cookies on this site are created by its author, and are not intended to harm privacy or perform malicious actions.

Ander linkje:
http://www.networking.tzo.com/net/software/

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
heb weer een nieuw probleem

ik gebruik de onboard sound van het mobo, maar sind gisteren doet het geluid het niet meer. Ik heb de drivers al nieuw geinstalleerd, niks verandert. Ik heb dual boot ME en XP, inallbei geprobeerd maar niets, ook nog eens een fresh install gedaan net, maar hij doet het nog niet :(.

iemand een idee?

specs:

a7v333 (onboard sound - firewire - usb 2.0 - raid)
XP 1800+
geforce 4 ti 4400
maxtor 80 GB
samsung 512 mb ddr333
pioneer dvd 16x48
philips 12x8x32x

Verwijderd

Big problems in little compie!!

Heb net een nieuwe a7v333 binnen met een 2200+ proc nou alles erin gezet in mijn tweede pc kastje power kabel erop en zie het groene lampje brand op de mobo.

Maar nu!!!

Ik druk op de power button en wat gebeurt er HELEMAAL NIETS nada noppes.
Heb alles losgekoppeld alleen stroom op mobo en op proc nog niks,ik weet het nu ook ff niet meer.

Jullie misschien?

• X-Rey
hehe, zoiets heb ik ook gehad in het begin, misschien heb je de powercable op je mobo niet goed vast, dan gaat het mobo lampje wel branden maar start hij niet op

Verwijderd

Als ik hem er nog verder indruk dan zit die straks in de dvd speler :-)

• Gipsy King
Heb je je powerswitch wel goed erop gezet anders moet je effe de + en de - omdraaien heb ik ook welleens gehad |:(

• X-Rey
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 20:40:
Als ik hem er nog verder indruk dan zit die straks in de dvd speler :-)
hoe kun je de nu de kabel die naar het mobo gaat in de dvd speler duwen??? :p

Verwijderd

Hmmm laat me eens kijken omdat zoals je ziet onder in mijn specs is dit de pc waarmee ik op het net zit nu!!

En mijn tweede pc in elkaar zit zoals deze zelfde kleur op dezelfde aansluiting en zelfde stekkers op dezelfde aansluiting :)

• X-Rey
misschien heb je een defect mobo gekregen, had ik ook maar de mijne starte zich wel op maar ik kon xp niet installen en nog meer van die probs, wissel anders een paar onderdelen tussen je pc's uit, cpu ofzo?

Verwijderd

hmmm dit suxx wel, kan hem namelijk nergens meer vinden op het net :( Die link is hetzelfde als van Brakius ( alleen die van mij is direct download )

Brakius heb jij die PCI Latency patch Experimental Version 0.20 beta 4 nog ergens rondslingeren ?? Zoja kan je me die ff mailen (voor als ik weer eens opnieuw moet installen hier, ik denk dat ik die dus per ongeluk van men schijf af heb gemieterd.)

BioBlade, het maakt dus echt geen ruk uit hoe om je power knop erop geprikt hebt er is geen + en - het is gewoon een schakel contact.

Orange, gewoon alle kaarten eruit en dan opstarten als hij dan geen leven vertoont heb je hoogstwaarschijnlijk een DOA bordje ( tja kan ook bij asus voorkomen helaas :( )

• Brakius
Informer, je hebt mail!

• Bull
Welke van de twee samsung geheugen is het beste, de ene waar 1 keer Samsung staat of de andere waar Samsung/Samsung staat?

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

MnM

Samsung/Samsung = Brand/Brand geheugen, dit betekent dat samsung zelf de geheugenchips op een printje (PCB) zet, bij Samsung geheugen komt het printje van een fabrikant en de geheugenchips van samsung (je koopt bijvoorbeeld Apacer geheugen met Samsung chips).

bij Samsung/Samsung= Brand/Brand komt dus de hele module bij samsung zelf vandaan

Samsung/Samsung is vaak beter als Samsung

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

draait eigenlijk PC3200 op de A7V333?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet er toch iets fout zijn gegaan , want nog steeds niks gekregen :(
freekweb schreef op 19 september 2002 @ 23:22:
Zou volgens mij geen problemen moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

freekweb schreef op 19 september 2002 @ 23:22:
ja werkt, heb ik zelf ook corsair pc3200...

je fsb op 200mhz krijgen om de volle 3.2gb bandbreedte te krijgen is een ander verhaal, maar het werkt dus wel want het is normaal ddr geheugen dat een wat hogere fsb aankan, waardoor je met OC-en zeker bent dat het niet aan het mem ligt. Officieel bestaat er geen ddr400/pc3200 mem, althans de specs liggen niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu is ook al de bios 1014.002 beta uit op deze site
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...pset/Apollo_KT333/A7V333/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je hem al aan de praat?wat is er deze keer vernieuwd?draai zelf op dit moment 1014 beta 1 en deze voldoet prima alles loopt als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hij praat al, maar wat er aan verandert is .................? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
MnM schreef op 19 september 2002 @ 23:12:
Samsung/Samsung = Brand/Brand geheugen, dit betekent dat samsung zelf de geheugenchips op een printje (PCB) zet, bij Samsung geheugen komt het printje van een fabrikant en de geheugenchips van samsung (je koopt bijvoorbeeld Apacer geheugen met Samsung chips).

bij Samsung/Samsung= Brand/Brand komt dus de hele module bij samsung zelf vandaan

Samsung/Samsung is vaak beter als Samsung
Thanks for the help mate _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
X-Rey schreef op 19 september 2002 @ 19:51:
heb weer een nieuw probleem

ik gebruik de onboard sound van het mobo, maar sind gisteren doet het geluid het niet meer. Ik heb de drivers al nieuw geinstalleerd, niks verandert. Ik heb dual boot ME en XP, inallbei geprobeerd maar niets, ook nog eens een fresh install gedaan net, maar hij doet het nog niet :(.

iemand een idee?

specs:

a7v333 (onboard sound - firewire - usb 2.0 - raid)
XP 1800+
geforce 4 ti 4400
maxtor 80 GB
samsung 512 mb ddr333
pioneer dvd 16x48
philips 12x8x32x
niemand?

Verwijderd

Jumper staat goed op je board neem ik aan? Zeker weten dat de drivers wel goed zijn geinstaleerd? Ik had namelijk bij msconfig bij bootup dat vage icoontje uitgeschakeld en dat bleek me hele geluid uit te zetten :P.

In de bios is er volgens mij geen optie voor dus die kun je ook inet uit hebben staan.

Stekkertjes goed? Werkt de onboard speech/vrouw wel?

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Vraagje aan jullie zijn er mensen die problemen hebben met de combinatie ASUS A7V333 mobo en NVidia GF4MX420 ???

• Dark

Dark

who tweaked the light?

asus 's ftp is down, kan je 'm mirroren of in m'n mail droppen? tnx :) ...

Verwijderd

Check je mail.....

Verwijderd

Heeft iemand, net als ik, ook regelmatig last van plotselinge herstarts? Het lijkt dan alsof de voeding ineens uitgaat, en de PC herstart. XPPro meldt een "herstel van een enstige fout" maar geeft verder geen info over die fout.

Heb een A7V333 met 512 Mb DDR-333 (instelling 4:5 in BIOS) en Athlon XP 1800+. Bios-flashes bieden geen soelaas (draai nu 1014.001); voeding is al eens vervangen. CPU-temp komt zelden boven de 50°C (volgens MM5).

Iemand enig idee?

Verwijderd

Na deel I en II door gespit te hebben.... en o.a. een link naar Lumberjacker te zijn tegengekomen...
Heb ik een vraag m.b.t. Lumberjacker FULL raid bios voor de A7V333.

Ik zou willen flashen naar full raid maar kom er met de beschrijving op lumberjacker.de niet uit :?
Vraag is: de files die je van Lumberjacker kunt downloaden kun je die "rechtstreeks" gebruiken om je bios te flashen? Deze hebben nl. de extentie .BIN i.p.v. de .AWD van originele bios. Zijn wel allebij 256 Kb ...
M.a.w. moet je deze gewoon renamen en flashen of er de instructie op de site er mee uitvoeren?

• X-Rey
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 08:50:
Jumper staat goed op je board neem ik aan? Zeker weten dat de drivers wel goed zijn geinstaleerd? Ik had namelijk bij msconfig bij bootup dat vage icoontje uitgeschakeld en dat bleek me hele geluid uit te zetten :P.

In de bios is er volgens mij geen optie voor dus die kun je ook inet uit hebben staan.

Stekkertjes goed? Werkt de onboard speech/vrouw wel?
ik heb hem 2 maanden werkend gehad, en op een dag was er gewoon geen geluid meer, nog maar eens die drivers geinstalled, maar nog niks. Toen geformateerd, en hij doet het nog niet :(. Misschien moet ik toch maar een geluidskaart los kopen.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:32

DatraxZ

TrueCrypts Everything

ik heb vandaag een asus a7v333 , amdxp2000+ en een msi GF4 ti4200 in elkaar gestoken , ik blijf echter steeds maar melding krijgen , system failed - cpu test . heb alle jumpers en settings op het moeder bord al nagekeken , maar ik kan echt niets vinden dat verkeerd is
ook krijg ik geen beeld what so ever door
als ik boot beginnen de fans te draaien , de hdd boot up en zo , maar geen beeld
weet iemand wat dit probleem is?
ik heb een chieftec 360Watt voeding

• Gipsy King
ik heb op dit moment asus a7v333 met een 2000+ (agoia y core) en corsair pc2400(300mhzddr) maar ik heb mem mem voltage al volluit staan en dan vcore op die overvolt dus2,1volt vcore, en dan wil ie nog nie stabiel op 12x150 , is dat corsair dan zo brak? of doe ik wat fout?? |:( |:(

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Gipsy King schreef op 21 september 2002 @ 16:42:
ik heb op dit moment asus a7v333 met een 2000+ (agoia y core) en corsair pc2400(300mhzddr) maar ik heb mem mem voltage al volluit staan en dan vcore op die overvolt dus2,1volt vcore, en dan wil ie nog nie stabiel op 12x150 , is dat corsair dan zo brak? of doe ik wat fout?? |:( |:(
mem op 4:5 staan zeker? dat is pc2700 stand, en zou wel eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn... probeer 1:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
nee deze stond al op 1:1 , het geheugen kan op 150 cas 2-2-2 (staat op doosjes)
maar het wil dus voor geen meter, ik ga morgen maar ander mem bestellen , en aan de processor ligt het ook niet want dat is de beste stepping voor de oc, en aan de koeling ligt het ook niet op 2200+ 42 graden(1,9volt vcore en 3 volt mem)

groeten dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Gipsy King schreef op 22 september 2002 @ 07:26:
nee deze stond al op 1:1 , het geheugen kan op 150 cas 2-2-2 (staat op doosjes)
maar het wil dus voor geen meter, ik ga morgen maar ander mem bestellen , en aan de processor ligt het ook niet want dat is de beste stepping voor de oc, en aan de koeling ligt het ook niet op 2200+ 42 graden(1,9volt vcore en 3 volt mem)

groeten dave
btw. waarom alles zo over-volted? mem op 3v zou echt niet nodig hoeven zijn hoor, veel mem vindt dat niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Weet nog iemand de setting van de jumpertjes voor het mem? ik ben ze namelijk kwijt

thanx a lot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
hey ik heb net een a7v333 mobo van asus aangeschaft voor 113,5 euro!!! nieuw bij exile, en ik heb een vraagje. Ik wil er dus een amd xp 2000 op hebben en een vette cooler. Dus ik meteen die volcano 9 smart and silent kopen. Blazen dat ding !! Maar ik heb hem effe gepast en dat kan maar net, hij zit bijna tegen die memory slots aan, geeft dit geen problemen of zo??? Hij is namelijk ook wel errug groot en weegt meer dan een halve kilo :)

en ik heb nog een vraagje: loopt een radeon 9000 pro er een beetje op? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Gipsy King schreef op 22 september 2002 @ 12:54:
Weet nog iemand de setting van de jumpertjes voor het mem? ik ben ze namelijk kwijt

thanx a lot!!
resultaten van meting ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje 8)7
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.