Groot Asus A7V333 Topic deel II

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.888 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28
Met me Abit KR7a werkt alles perfect.. Werk als assembleur, en meer als de helft van de a7v333 sturen we terug.. Dacht na de 2e toch wel een keer een goed exemplaar te hebben, maar niet dus.. Dus vandaar maar over op de Epox dan.. (Joep was een asus liefhebber)

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40
BitByter schreef op 03 september 2002 @ 13:35:
hmmz, ik heb nog "nooit" koelpasta nodig gehad, ook niet pIII-500, beestje is nog overclocked geweest naar 575 ook, curieus
Hmmmm is dat dan niet een beetje vragen :( om problemen ?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joep schreef op 04 september 2002 @ 16:06:
heb hier al 3 1,4's gehad.. Zijn allemaal zow gammel als de (*&@#().. Morgen ruilen voor een Epox.. (nooit gedacht dat ooit nog is te doen)
Had ook een gammel systeem waarbij eerst het mobo en vervolgens het geheugen verdacht werden. Gek werd ik ervan. Na heel veel en lang testen, opnieuw installeren en een patroon proberen te ontdekken in de storingen bleek het volgens de vga te zijn die ook meteen werd omgeruild voor een nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
dubbele post |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
X-Rey schreef op 14 augustus 2002 @ 21:04:
ik heb weer een nieuw probleem :'(

eerst had ik dit:

[...]

toch maar ff de compwinkel gebeld en die zeiden ff kijken of alle kabels goed zitten, zo ja, ff alle kabels op een ander punt insteken.

Vond het al een raar advies, maar toch maar ff gedaan, je weet maar nooit.....

ik alle kabels gecheckt, alles goed. Dus ff alles eruit, en op een ander punt van de kabel in gestoken.....

Opstarten: please insert system disk,

niks dus, toen de winME opstartdisk erin gedaan ff gekeken naar de partities in FDISK. Zegt FDISK geen partities gevonden.

Dat klopt dus helemaal niet. Ik had win98 se er helemaal op staan en een halve install van xp.

Dus ik weer alle kabels terug gedaan zo als ze eerst zaten weer het zelfde probleem :'(

dan maar partities met fdisk maken, gaat FDISK kijken naar de groote, hoor ik door de speakers van mijn mobo, piep piep piep en hij gaat in de standby-mode, als ik dan snel op de power button duw gaat hij weer verder, maar dat moet ik dan ongeveer 20x doen tijdens het bekijken van mijn hd door FDISK. Ik d8 dat is niet goed, dus ben ik maar gestopt.

nu mijn vraag: wat heb ik verkeerd gedaan op is het mobo gewoon defect????
m'n probleem is op gelost, het mobo was defect. Is nu vervangen en draait retesnel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb dit bordje ook sinds vandaag, maar heb wat problemen met het installeren ervan

Want ik heb 2 maxtor 60 gig schijven en die wil ik op raid aansluiten en op stripe zetten.
Maar hoe installeer ik dat raid?
eerst 1 schijf op primaire ide aansluiten en dan Raid en win xp installeren?
dan alltwee de schijven op raid aansluiten en dan zou hij toch automatisch win op alletwee de schijven moeten gaan verdelen?

dat zegt de winkel dan waar ik hem gekocht heb!

Dat heb ik dus net geprobeert maar dan kan hij niet windows booten!

is dit de goeie manier of doe ik iets fout wie wil mij helpen en ff een beschrijving voor me opschrijven. want op het internet gezocht daar kon ik geen beschrijving vinden en ben in het vorige topic tot de 50 paginas gekomen maar toen had ik eigenlijk geen zin meer om die andere 950 nog door te pluizen.

in ieder geval bedankt
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33
ben geen raid kenner maar volgens mij kun je raid vanuit de bios inschakelen, dus beide schijven meteen in de raid config hangen, en daarna kun je denk ik de schijven gaan indelen en formatteren...lees anders de raid faq eenswat is raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

1) hang 3 harddisken aan het bord, 1 als ide0-master, de beide voor raid bedoelde schijven als master aan de promise(ide 2 en 3)
2) boot de pc, de fastbuild-util herkent de 1e raid disk, de pc reboot, en fastbuild herkent de 2e ook, configureer de 2 disks als 2+0 stripe.
3) Install xp op 1e ide disk
4) Install de nodige drivers en partioneer/formateer de raidarray
5) Maak een floppy met de driver, staat een setup voor op de cd.
6) verander de bootsequence in de bios op cd-rom, other boot device
7) stop de xp-cd erin, reboot van de cd.
8) druk op f6 zodra je scanning.... ziet, en plaats de zojuist gemaakte driver flop.
9) install nu xp op je raidpartitie, zonder die te formateren vanuit de setup
10) je kan een paar keer de vraag "unsigned driver ..." krijgen, yes op zeggen...
11) als het goed is loopt het nu, de ide0master kan je leegmaken, loshalen, of als alternatief test osje gebruiken, door op esc te drukken tijdens de fasttrack schijfdetectie, kan je kiezen waar je van wilt booten zonder door de bios te hoeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort ook een Asus A7v333 te kopen en daar moet dan ook wat geheugen bij natuurlijk. Maar nu is kan ik moet ik kiezen tussen PC2100 en PC2700. Ik had van iemand gehoord dat het ook aan het moederboord ligt welk geheugen je neemt, maar heeft het op deze A7V zin om €25,- meer te betalen voor PC2700 of zit er niet echt een groot merkbaar verschil op, zodat je beter PC2100 kan nemen? (ik zag in de search dat het al in dit topic voor kwam, maar na 5 paginas werd ik nogal duizelig O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op 04 september 2002 @ 21:40:
1) hang 3 harddisken aan het bord, 1 als ide0-master, de beide voor raid bedoelde schijven als master aan de promise(ide 2 en 3)
2) boot de pc, de fastbuild-util herkent de 1e raid disk, de pc reboot, en fastbuild herkent de 2e ook, configureer de 2 disks als 2+0 stripe.
8) druk op f6 zodra je scanning.... ziet, en plaats de zojuist gemaakte driver flop.
10) je kan een paar keer de vraag "unsigned driver ..." krijgen, yes op zeggen...
11) als het goed is loopt het nu, de ide0master kan je leegmaken, loshalen, of als alternatief test osje gebruiken, door op esc te drukken tijdens de fasttrack schijfdetectie, kan je kiezen waar je van wilt booten zonder door de bios te hoeven...
thx dat ga ik meteen uitproberen _/-\o_

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Lijkt mij over het algemeen bij deze A7V333 toch geheugenproblemen te zijn, ik zou zowiezo gaan voor een reepje corsair of een ander performance merk crucial mushkin. Ik heb nu een reepje Apacer DDR33 cas 2.5 @ cas2 en voor de rest 3.3.6 . Als ik deze timings wil veranderen naar 2.2.5 dan krijg ik ook die "mooie" vrouwenstem te horen. Die cas 2 lukt wel en die T1 command ook , maar nog hoger dan flipt mijn geheugen. ( Allen in bank 2 en 3 lukt cas2 ) in Bank 1 moet ik SPD volgen en cas 2.5 inschakelen ) Voorlopig met mijn 700Mhz TB met 100 fsb @ 800 mhz door 133 mhz fsb hecht ik niet veel belang een die optimale timing van mijn geheugen, maar bij de 3000+ barton die ik wil gaan kopen binnen enkele maanden wil ik echter wel de snelste timings, dan verkoop ik dit reepje door en ga ik zowiezo voor een Corsair XMS PC3200 cas 2 !

Mijn Specs

Verwijderd

Dark schreef op 04 september 2002 @ 21:40:

Gedaan

Hoe krijg ik hem op 2+0 stripe ik zie er namelijk nix over staan in de fastbuild utility?

Gedaan

Gedaan

Gedaan

Gedaan

Gedaan

Gedaan

Ja maar verder dan dit kom ik niet. want de setup ziet de raid schijven niet.
en ik weet zeker dat ik de goeie drivers heb. kon geen setup vinden op de cd rom maar heb bestanden gekopieert uit :\Drivers\Promise\PDC20276\WinXP
lijkt mij goed.

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe? :'(

• Dark

Dark

who tweaked the light?

edit:
Die setup staat bij mij op Drivers\Promise\PDC20276\Setup en heet makedisk.exe

Wat kan je dan kiezen bij punt 9) ?
staat er maar een disk waarop je kan installen? dan is waasrch. die driverflop die je gemaakt hebt niet goed...

hoe heb je punt 4) gedaan? gewoon alles als een grote partitie?

als het goed zou gaan zou je moeten kunnen kiezen op welke partitie je wilt installen, de setup ziet de raid gewoon als enkele disk heh... en als ie dus niks ziet is er geen driver geladen, denk ik...

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 17:44:
Een hoop ellende
Iemand een idee?
Ik denk dat je het beste naar de shop terugkan voor een nieuw mobo met proc. Hoe meer je zelf probeerd, des te minder snel zullen ze het terugnemen. Ik had ook een dergelijk probleem, en mijn mobo bleek kaduk, die dus ook mijn proc waarschijnlijk gemold heeft. Ik kreeg netjes een nieuw mobo + proc (nadat ze het uiteraard ff getest hadden.

Succes!!

(8>

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• Dark

Dark

who tweaked the light?

op punt 8.) kan ik nog een beetje uitbreiden ...
je drukt dus op F6 op het moment dat de xp-setup "inspecting hardware ...." laat zien, dan laadt de xp-setup nog even door, je kan nu vast de flop erin duwen, xp-setup vraagt vervolgens of je door op "S" te drukken specific drivers wilt instaleren. Hierna krijg je de een driver keus dialoog, en kies de juiste xp versie...

* dit gaat ff uit van engelse xp... voor nederlands weet ik de termen niet maar verloopt het ongeveer ook zo...

Verwijderd

Dark schreef op 05 september 2002 @ 17:05:
edit:
Die setup staat bij mij op Drivers\Promise\PDC20276\Setup en heet makedisk.exe

Wat kan je dan kiezen bij punt 9) ?
staat er maar een disk waarop je kan installen? dan is waasrch. die driverflop die je gemaakt hebt niet goed...

hoe heb je punt 4) gedaan? gewoon alles als een grote partitie?

als het goed zou gaan zou je moeten kunnen kiezen op welke partitie je wilt installen, de setup ziet de raid gewoon als enkele disk heh... en als ie dus niks ziet is er geen driver geladen, denk ik...
sorry je hebt gelijk.
ik heb een nieuwe flop gemaakt.
en een goede aray gemaakt hij staat nu op 2+0 stripe als av edeting.
ik heb win xp geinstalleerd.
maar nu zie ik bij deze computer dat hij de 2 schijven samen maar als 60 gig sachijf ziet.
terwijl er 2 x maxtor 60 gig in hangt.
in de fast build utility ziet ie het wel als 1 schijf van 120 gig.

wat gaat er nu weer fout? :? 8)7 :'(

• Dark

Dark

who tweaked the light?

tja, nou weet ik het ook ff niet meer... zelf heb ik ook 2 van die sachijven, ;) zoals jij ze noemt, maar die zie ik wel gewoon als 112gb ...

Verwijderd

dat heb ik weer.
dat ik weer de enigste ben met dit probleem jank :( .

Verwijderd

als ik de pc boot dan laat dit zien:

2+0 stripe 120000 bytes (een code) functional

Maar in dos is c: ook maar 60 gig groot
en zo ziet ie dat ook in windows.
zal xp opnieuw installeren helpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:47:
[...]

sorry je hebt gelijk.
ik heb een nieuwe flop gemaakt.
en een goede aray gemaakt hij staat nu op 2+0 stripe als av edeting.
ik heb win xp geinstalleerd.
maar nu zie ik bij deze computer dat hij de 2 schijven samen maar als 60 gig sachijf ziet.
terwijl er 2 x maxtor 60 gig in hangt.
in de fast build utility ziet ie het wel als 1 schijf van 120 gig.

wat gaat er nu weer fout? :? 8)7 :'(
Dit heb ik dus ook een keer gehad, kijk eens in computer managment (disk managment) als het goed is zie je hier nu die 2de schijf staan maar niet in gebruik. hier moet je proberen om die schijf weer actief te maken ( initaliseren ) tenminste dat was 1 keer bij mij het geval , daarna de raid opnieuw opzetten en opnieuw installeren. Hopenlijk hierbij je probleem te hebben opgelost ;)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

je ziet 'em in dos zeg je? dwz. dat je fat(32) hebt gebruikt, neem ik aan..?

Daar zal misschien de beperking in zitten?
Boot nog eens van die losse schijf (ff op esc drukken tijdens het booten, kan je kiezen an welke hdd je opstart) en formateer de raid array van daaraf met NTFS, ik denk dat je dan uit de brand bent. Daarna zul je wel opnieuw moeten installen...

edit: het is maar een gokje hoor, ik weet het niet zeker...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314463

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
Vandaag eens gekeken wat de invloed op RAIDperformance was als ik de stripeblock naar beneden gooide.

Hij stond op 64 en heb hem verlaagd naar 16. Toen alles weer geinstalleerd op hetvolgende systeem:

Asus A7V333 met XP1800+ (11,5x140)
Kingston 256 Mb PC333 CL2.5 op 2-2-2-5-1 en cpu/mem 4:5
2x Maxtor 40,0Gb U133 6L040J2
Turbo setting in BIOS
Bios 1012 FullRAID + PromiseDrivers van LumberJacker

Met stripeblock van de (bij mij) standaard 64 kwam ik met Sandra rond 33000 met alle patches en 4.42 4in1 drivers

ATTO kwam max op write en read 55 MB/s

Schone install van Win98SE:
4in1 3.37 Sandra 36668 kB/s
latency patch Sandra 35972 KB/s ATTO max write/read 32/66 MB/s
burstrate patch 1.05 sandra 38153 en ATTO 52/66
4in1 4.42 sandra 37904 ATTO 52/66

In BIOS PCI Latency van 32 op 128 gezet: sandra 37809 ATTO 50/66

Ik ben benieuwd hoe sommigen hier met sandra boven de 40000 komen

groetsels,
Ruud

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Escrimador schreef op 06 september 2002 @ 00:36:

Ik ben benieuwd hoe sommigen hier met sandra boven de 40000 komen

groetsels,
Ruud
met:
- standaard bios
- driver 2.0.0.21 van het cdtje
- 4in1 4.42v(p2)
- via raidperformance patch "rpp 1.02 patch".
- pci latency default, no patches
- usb 2.0 jumpered off
- een gedefragmenteerde partitie van 12gb(v/d 112gb) aan het begin v/d. disk.

dat geeft:
http://darkforce.dyndns.org/pics/raid/atto-1m.jpg atto met 1m block (readburst test)
http://darkforce.dyndns.org/pics/raid/atto-4m.jpg atto met 4m blocks default
http://darkforce.dyndns.org/pics/raid/atto-32m.jpg atto met 32m blocks
http://darkforce.dyndns.org/pics/raid/san.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal ook 44000 in sisoft 2002 met 2 maxtors De atto scores zijn ongeveer hetzelfde als bij Dark. HD tach: 51400

- Full Raid bios 1012
- driver 2.30b0140.09 (lumberjacker site)
- 4in1 4.40
- rpp 1.02
- pci latency 020
- usb en firewire uitgejumpered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 16:33:
Ik haal ook 44000 in sisoft 2002 met 2 maxtors De atto scores zijn ongeveer hetzelfde als bij Dark. HD tach: 51400

- Full Raid bios 1012
- driver 2.30b0140.09 (lumberjacker site)
- 4in1 4.40
- rpp 1.02
- pci latency 020
- usb en firewire uitgejumpered
met die 2.30 drivers haal ik met atto(1m) minder hoge burst-rates, ongever 100m ipv 110+

2.0.0.21 doet het daar net ff beter, da's de reden voor die driver bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
*hmmm* usb 2.0 had ik ook uitgejumpered.

Ik begrijp er niets van. Ik heb ook een 1800+ XP, vergelijkbare software/drivers (iig de combinaties geprobeerd), 2x 40 Gb D740X (6L040J2), hetzelfde moederbord en vergelijkbare ATTO scores maar SiSoft komt echt niet boven de 38000 uit.

Test gedraaid op gedefragmenteerde C partitie van 19 Mb met alleen daarop Win98SE, de drivers/patches, ATTO en SiSoft

Iemand nog ideeen?

Ruud

PS Dark, *errug* netjes, jouw tower van binnen

edit:

Vandaag m'n maxtors geruild voor 2 WD800JB's. Details van setup in "Post hier je RAID scores" topic. Maar dat de onboardcontroller het allemaal best goed doet zie je hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vonkie/gfx/via4in1_337_vpfd105_sandra.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vonkie/gfx/via4in1_337_vfpd105_atto.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Escrimador op 11-09-2002 01:14 . Reden: nieuwe hardware ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
IK haal met Atto rond de 70mb/s en writes van 45mb/s (iets minder als dark maar mijn lees snelheid ligt wel 10mb/s hoger, weird...).

Met SiSandra haal ik rond de 48000 punten...(met 2 maxtors 7200 rpm, ata 100, 40gig).

BTW volgorde van drivers instaleren is heel important; eerst lumberjack (in XP instalatie), via 4in1, detonator, vlatency, raid performance patch. (althans zo krijg ik de beste performance...)

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Oh jah, heb besturings systeem op fat 32 lopen, en andere parties op NTFS (partities met NTFS hebben bij mij duidelijk hogere score dan FAT32)

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.elite-team.nl/~hippie/pcstats/sandra.jpg

Dit is met lumberjack promise drivers, rpp patch en standaard lite asus bios. 40gb partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:49
Ik draai op dit met de volgende configuratie:
- Asus A7V333 ZONDER raid
- Bios versie 1012
- XP1800+
- PC2700 (333) Samsung/Samsung geheugen

Dit geheugen draait zonder problemen in de turbo mode (cas2: 2,2,5). Tot voor kort kwam ik met met deze instelling niet hoger dan 140 MHz FSB, totdat ik las dat de netwerkkaart vaak de boosdoener is. Zonder de netwerk kwam ik tot 152 (geheugen draait dan op 266 (1:1 ipv 4:5) en heb 'm weer op cas2,5 gezet), alleen was windows hier niet echt blij mee. Hoger dan 152 ben ik niet gegaan.

Op zich draait dit bord dus zonder problemen met een FSB van rond de 150, maar dan draait je PC2700 geheugen maar op 266, dus daar heb je dan niet zo heel veel meer aan.

Uiteindelijk terug gegaan naar 140 (geheugen weer op het snelst gezet) omdat ik met de programma's die ik nu gebruik het verschil amper kon merken en om het systeem dus niet onnodig extra te belasten.

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Hempje schreef op 06 september 2002 @ 19:07:
BTW volgorde van drivers instaleren is heel important; eerst lumberjack (in XP instalatie), via 4in1, detonator, vlatency, raid performance patch. (althans zo krijg ik de beste performance...)
Bwuh detonator is voor je GeForce toch (zag op Nvidia.com alleen maar voor 2000 en XP detonator drivers, niet voor w98se)

Anyway, zou het uitmaken als ik alleen de drivers opnieuw installeer in die volgorde of moet ik _weer_ format c: en installeren *zucht*

Ben blij als Gentoo 1.4 official is, kan ik daar lekker mee verder :)

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de A7V333 met de CD stepping en gebruik een corsair pc2700 dimm van 256 MB. Die dimm ZOU op cas2 moeten kunnen draaien, maar helaas vertikt windows dan op te starten :'( . Maar goed, ik wil nu uitbreiden naar 512 MB en normaliter koop ik dan een module van hetzelfde merk erbij, maar in dit geval doe ik dat liever niet als het niet hoeft (het is immers een duur grapje om een cas2 dimm te kopen die je toch op cas 2,5 gaat draaien).

Weet iemand of ik dus naast mijn corsair dimm een ander a-merk dimm kan plaatsen zonder stabiliteitsproblemen te krijgen?

btw: ik gebruik de nieuwste bios, maakt geen barst uit betreft cas 2 of 2,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 10:23
Zo, weer paar dagen gekloot met mijn raid. In de zomervakantie is 1 van de maxtor 80 gb hd vervangen; het bleek dat 1 liquid maxtor niet goed was. Daarna was de performance goed. Een paar dagen geleden reageerde mijn windows geinstalleerd op de raid-partitie erg traag. Ik testen met Atto etc. en zag meteen dat de leesperformance van ongeveer 70 mb terug gegaan was naar 20 mb per seconde. Ik heb de raid array opnieuw aangemaakt en opnieuw geformateerd. Daarna een nieuwe windows xp geinstalleerd, echter zonder resultaat. De performance bleef slecht. Bios gereset etc. Maakte niet uit. Vandaag met de computer naar de winkel geweest waar ik hem gekocht heb. Daar hebben ze ter plaatse 1 van de maxtors vervangen door een nieuwe. Echter zonder resultaat. De medewerker van de winkel besloot met mijn goedkeuring om de twee liquid maxtor hd's te vervangen door twee western digital 80gb 2 mb cache. En walla, mijn raid performance is weer super. Het is zelfs nu beter dan met die van maxtors. In sandra haalde ik een bench van 33.000, nu haal ik 50.000.

Alleen vraag ik mij af hoe het komt dat mijn Atto bench in begin lezen trager is dan schrijven. Hebben jullie hier ervaring mee?

Pic zoals mijn raid performance was met twee maxtors 80 gb liquids:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.braak/AttoD.jpg

Pic op moment dat de maxtors "kapot" waren:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.braak/AttoHdKapot.jpg

Pic van mijn raid performance met twee western digital 80 gb 2 mb cache:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.braak/AttoL_WD.jpg

En Sandra score met twee western digital 80 gb 2 mb cache:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.braak/Sandra_WD3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Brakius schreef op 07 september 2002 @ 19:02:

Alleen vraag ik mij af hoe het komt dat mijn Atto bench in begin lezen trager is dan schrijven. Hebben jullie hier ervaring mee?

Pic zoals mijn raid performance was met twee maxtors 80 gb liquids:
[afbeelding]

Pic op moment dat de maxtors "kapot" waren:
[afbeelding]

Pic van mijn raid performance met twee western digital 80 gb 2 mb cache:
[afbeelding]

En Sandra score met twee western digital 80 gb 2 mb cache:
[afbeelding]
Dat heb ik ook mijn mijn schijven onbaord raid 0 ATA 133 2x 40 gig maxtors ( normal ) aleen dan op een epox 8k3a+ bijde eigen chanel wat zou dat toch zijn ? want ik wordt er ook niet goed van in sisoft wel 7 ms acces time en in atto ongv 56 mb scrijven en maar 40 mb lezen :? zouden deze 2 ook kapot zijn volgens max diag niet maar zou ik ze wetelijk kunnen omruilen omdat ze niet zo performaneren zoals het moest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
Ik heb deze bord met soundblaster live 5.1 gekocht . Nu wil ik de sound on bord uit gaan schakelen maar het wil niet lukken , niet in de BIOS en via de jumpers op de bord zelf . Mijn geluid is niet te luisteren ,kraak .... ruist ... noem maar op . Kun iemand me helpen met deze probleem . BVD .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

MnM

Zijn deze waardes goed voor een:
Maxtor 40GB D740-X 7200Rpm 2MB (NTFS,Dynamic Disk, WinXP Sp1,4in1 4.42)

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/arco/maxtor.gif

of kan ik dit nog verbeteren op 1 of andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil hogere 3dbenchmark en pcmark punten, heb bij 3dbenchmark maar +-4000 en bij pcmark ook. Zou ik mijn apacer ram op cl 2 kunnen laten draaien ?

Amd XP 1800+
asus a7v333
bios 1011
via 4in1 4.40
detonator 40.41
geforce 2mx 32mb
hd 40gb quantum fireball primary - master (ata 133 kabel)
writer 24x plextor secondary - master (ata 100 kabel)
apacer cl2.5 333mhz
pci 2 - hauppage tvkaart
pci 4 - ethernet kaart level/one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Mensen, is het niet makkelijker om met disk performance vragen naar OM te gaan? Zo raakt 't nogal off-topic ondanks dat het bord een 'RAID controller' onboard heeft.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:03:
.. Zou ik mijn apacer ram op cl 2 kunnen laten draaien ?

Ervaar de weg der empirie :) Ofwel, zet dat ding op CL2 en je merkt 't vanzelf.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:35

Anton

NetApp Implementation Engineer

Even een nieuw geval van de beruchte "system failed cpu test" melding...

Ik heb hier een A7V333 rev. 1.04, met bios 1011 (gloednieuw, nog nooit geflashed) met usb 2.0, firewire, raid en geluid. Verder zit er het volgende in:
Athlon XP 2000+
512 MB Dane Elec PC333 geheugen
Asus Geforce 4 MX 440
2x Maxtor 40 GB DX740 harddisks aan de raid controller
Lite-on DVD speler aan primaire IDE
3Com 3c905C netwerkkaart.

Na het inbouwen heeft het systeem het 1x gedaan, alles werkte. Maar na het fysiek uit en aanzetten kreeg ik dus de melding "system failed cpu test". Na heel wat rondzoeken in dit topic en op andere forums heb ik alles maar eens uit de pc getrokken, en 1 voor 1 weer terug gezet. Hij bleef het goed doen tot het moment dat ik de netwerkkaart erbij zette. Het gekke is dat het systeem als een zonnetje loopt als ik er een 3com 905B in zet...

Dus... zijn er mensen die vergelijkbare ervaringen hebben? 3Com kaartjes hebben bij mij nog nooit vreemd gedaan, en het lijkt me ook sterk dat deze kaart defect is (ik heb hem nog niet geprobeerd in een ander systeem). Maar op de een of andere manier geeft de combinatie van A7V333 en 905C een probleem. Ik ga morgen eens kijken of ik hem kan ruilen.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Anton - Sunday 08 September 2002 22:27

Even een nieuw geval van de beruchte "system failed cpu test" melding...

Ik heb hier een A7V333 rev. 1.04, met bios 1011 (gloednieuw, nog nooit geflashed) met usb 2.0, firewire, raid en geluid. Verder zit er het volgende in:
Athlon XP 2000+
512 MB Dane Elec PC333 geheugen
Asus Geforce 4 MX 440
2x Maxtor 40 GB DX740 harddisks aan de raid controller
Lite-on DVD speler aan primaire IDE
3Com 3c905C netwerkkaart.

Na het inbouwen heeft het systeem het 1x gedaan, alles werkte. Maar na het fysiek uit en aanzetten kreeg ik dus de melding "system failed cpu test". Na heel wat rondzoeken in dit topic en op andere forums heb ik alles maar eens uit de pc getrokken, en 1 voor 1 weer terug gezet. Hij bleef het goed doen tot het moment dat ik de netwerkkaart erbij zette. Het gekke is dat het systeem als een zonnetje loopt als ik er een 3com 905B in zet...

Dus... zijn er mensen die vergelijkbare ervaringen hebben? 3Com kaartjes hebben bij mij nog nooit vreemd gedaan, en het lijkt me ook sterk dat deze kaart defect is (ik heb hem nog niet geprobeerd in een ander systeem). Maar op de een of andere manier geeft de combinatie van A7V333 en 905C een probleem. Ik ga morgen eens kijken of ik hem kan ruilen.

Installeer eerst je OS. Stop daarna je Netwerkkaart erin. Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Ik denk dat jij ook een Netwerkkaart heb met een bootable ROM. Download even de drivers en in Windows kan je je bootrom uitschakelen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:35

Anton

NetApp Implementation Engineer

Het is ten eerste geen kaart met een boot rom ingebouwd, die heb ik al jaren niet meer gezien. De 905B kaart (die het dus wel doet) heeft wel een socket voor een boot rom, maar die is leeg. De 905C heeft niet eens een socket.

En ten tweede: Op het moment dat ik de kaart erin zet boot de machine niet meer. Dus dan kan ik ook een eventuele boot rom niet uitschakelen. Bij de melding "system failed cpu test" (een gesproken POST message) blijft de machine verder compleet dood, de monitor schakelt ook niet in. Dus software matig valt er niets aan die kaart te doen.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Hoe kan ik zien of ik wel ATA 100 draai? want ik haal maar een luizige 18000 in mn hdd test ( 1 hdd non-raid, zou ata 100 moeten zijn )

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Abbadon schreef op 08 september 2002 @ 22:04:
Mensen, is het niet makkelijker om met disk performance vragen naar OM te gaan? Zo raakt 't nogal off-topic ondanks dat het bord een 'RAID controller' onboard heeft.
Ik heb direct na dat ik het hier gepost had gedaan in "post hier je raid0 bench" in OM. Omdat het ook te maken heeft met Asus A7V333 heb ik het hiero ook gezet c.q. gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MnM schreef op 08 september 2002 @ 21:55:
Zijn deze waardes goed voor een:
Maxtor 40GB D740-X 7200Rpm 2MB (NTFS,Dynamic Disk, WinXP Sp1,4in1 4.42)

[afbeelding]

of kan ik dit nog verbeteren op 1 of andere manier ?
Je hebt hem nu toch hier gepost dus ik zal maar even antwoorden. Dit zijn de scores die ik ook haalde met 1 maxtor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
  • Laatst online: 11-04 11:58
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 18:21:
ik heb de A7V333 met de CD stepping en gebruik een corsair pc2700 dimm van 256 MB. Die dimm ZOU op cas2 moeten kunnen draaien, maar helaas vertikt windows dan op te starten :'( . Maar goed, ik wil nu uitbreiden naar 512 MB en normaliter koop ik dan een module van hetzelfde merk erbij, maar in dit geval doe ik dat liever niet als het niet hoeft (het is immers een duur grapje om een cas2 dimm te kopen die je toch op cas 2,5 gaat draaien).

Weet iemand of ik dus naast mijn corsair dimm een ander a-merk dimm kan plaatsen zonder stabiliteitsproblemen te krijgen?

btw: ik gebruik de nieuwste bios, maakt geen barst uit betreft cas 2 of 2,5.
Ik heb een corsair 512Mb Dimm (headspreader). Standaard (auto-detectie in bios) draaide die Dimm al op 2-2-2. Nu draait mijn systeem in turbo mode en is lekker stabiel. Normaal zouden die Corsair dimmen dat wel moeten kunnen.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Bios 1013.001 beta is uit, ftp://ftp.asuscom.de/pub/...KT333/A7V333/1013__01.zip

als ik veranderingen zie meld ik me weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

tot welke processor snelheid gaat dit mobo eigenlijk, ik wil er een xp2200+ inzetten

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dark schreef op 09 september 2002 @ 11:05:
Bios 1013.001 beta is uit, ftp://ftp.asuscom.de/pub/...KT333/A7V333/1013__01.zip

als ik veranderingen zie meld ik me weer...
ik zie twee veranderingen:
dat de 3e temp sensor(optioneel p2t kabeltje) nu ook in bios waarneembaar is, waar dat voorheen N/A gaf...
verder bij de "speech post reporter" nu 3 extra opties om delen van die reporter uit te zetten, te weten IDE, CPU, Post succes kan je nu appart uit zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

droupsnoet schreef op 09 september 2002 @ 11:22:
tot welke processor snelheid gaat dit mobo eigenlijk, ik wil er een xp2200+ inzetten
2200 trekt ie makkelijk alleen met unlocken zijn die lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

Dark schreef op 09 september 2002 @ 11:34:
[...]

hoezo?? deze zijn juist makkelijker dan de XP's. Bij de XP2200+ hoef je maar 1 bruggetje te verbinden, bij de XP dus 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ja maar als je 'em unlocked heb je multies tot 12.5 keer, de 13 en de 13.5 keer kan je niet meer bereiken dan, tenzij je de unlock verandert...

edit:
unlocken van de 2200 is afscheid nemen van de 133 fsb... je wil natuurlijk toch 11x166 draaien dan oid. maar wel jammer dat je niet meer kan vergelijken tussen 133 en andere fsb's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Dark schreef op 09 september 2002 @ 11:34:
[...]

hmm, ik ben best wel een noob, maarre, wat is unlocken??

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

droupsnoet schreef op 09 september 2002 @ 11:46:
[...]

hmm, ik ben best wel een noob, maarre, wat is unlocken??
dan zet je de X factor van de cpu los...
je kan dus zelf instellen dan hoeveel keer de FSB vermenigvuldigd wordt, waardoor je b.v. 10x180=1800 zou kunnen doen in plaats van 13,5x133=1800 ...

dat eerste biedt voordeel op bepaalde gebieden, maar ik denk niet dat dat voor jou is als je zo noob bent ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

johanbarten

Fallout fanatic

klink de stem van de post messenger (da vrouwke) altijd zo slecht als je de computer opstart? kan je daar iets aan doen of hoort dit gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

johanbarten schreef op 09 september 2002 @ 12:16:
klink de stem van de post messenger (da vrouwke) altijd zo slecht als je de computer opstart? kan je daar iets aan doen of hoort dit gewoon zo?
tja wat heet slecht, hoewel ze hier helemaal niet zo slecht klinkt alleen een beetje zacht...

op je supportcd staat een tooltje, de winbond voice editor, daarmee kan je andere talen of eigen geluiden voor die postreporter instellen, en in een bios zetten. na het flashen met die bios heb je dan je eigen post-sounds... wegscheurende F1, brekend glas etc. kan allemaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ik ben opzich een noob wat termen hier betreft, verder ben ik er goed in weg, alleen de termen he.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1013.001 is alweer achterhaald door de 1013.002 !!Hier dan nog ff de link svp

http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm?ctn4 :9~

en eh nee ik heb hem nog niet geflashed.Zodra ik even tijd heb zou dit uiterraard gebeuren. :) :)

edit// heb net geflashed met 1013.002 en zie geen veranderingen/verbeteringen,wat Dark in een paar posts eerder heeft genoemd is ook bij deze bios(beta) van toepassing.Het system loopt zoals altijd als een zonnetje :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch zal ik graag willen weten wat ze aan de bios 1012 heben gedaan.
en voor dat ik de 1013 er in zet wacht ik nog even een week of 2 (dat zal niet gemaklijk zijn)
maar om de 3 dagen een nieuw bios te flashe is mij te gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij asus a7v333 kan je de multiplier met de dip switches veranderen, maar moet je dan je xp processor geunlocked hebben, of gaat het gewoon zo??

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Informatie over Athlon XP's tot en met 3000+

Kan die 2800+ 2,27GHz Thoroughbred-B 266MHz nou ook op onze A7V333 mobo ?
Ik vind het allemaal een beetje ondoorzichtig worden daar bij AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 18:53:
nieuws: Informatie over Athlon XP's tot en met 3000+

Kan die 2800+ 2,27GHz Thoroughbred-B 266MHz nou ook op onze A7V333 mobo ?
Ik vind het allemaal een beetje ondoorzichtig worden daar bij AMD.
Yup,is gewoon socket A je zou misschien :? een bios-update nodig hebben maar voor de rest geen punt d8t ik zo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Laatst online: 12-09 21:32
Ik heb ff een vraagje, ik heb een 256MB DDR 2700 reepje geheugen in mijn Asus A7V333 liggen maar hij geeft bij het opstarten en in de Bios maar 128 aan. Ra ra hoe kan dit :?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:49
Bull schreef op 10 september 2002 @ 22:43:
Ik heb ff een vraagje, ik heb een 256MB DDR 2700 reepje geheugen in mijn Asus A7V333 liggen maar hij geeft bij het opstarten en in de Bios maar 128 aan. Ra ra hoe kan dit :?
Is het enkel of dubbelzijdig geheugen?? Het zou (denk ik) niet mogen uitmaken bij zo'n nieuw mobo maar het kan zijn. Of kan het zijn dat je 128 hebt gerkegen ipv een 256??

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Staat er op een geheugen module Dane Elec of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Als het goed is moet ik PC2700 - 256 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - Dane Elec hebben maar er staat geen Dane Elec op de geheugen module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Zit alleen een stickertje op met daarop 256Mb DDR333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Er staat GL2000 op

• Exirion
  • Laatst online: 20:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Je hoeft je topic niet om de 5 minuten omhoog te schoppen hoor :{
Hier hebben we een edit-knop voor uitgevonden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bull
Dat van jou is ook niet nuttig

Verwijderd

Mmm dacht al dat het een van die zgn "dirty pages" was. Maar helaas.

• Bull
Hij lijkt daar verrekt veel op, alleen er staat geen GEIL op. Het is in ieder geval niet het Dane Elec geheugen dat ik besteld had :(

Welke drivers moet je btw allemaal installeren voor dit Moederbord?

Ik heb 2 hard-disks erin, een Maxtor 20GB@5400rpm en een IBM 60GB@7200rpm, moet ik nou ook die ssci (ofzoiets)drivers installeren, die van Promise op de Asus CD die bij het plankje zat?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een zeer vaag probleem met dit moederbord. Ik heb google afgezocht / asus forum afgespeurd, alle drivers geupdated, bios geupdated, werkelijk alles geprobeerd.

Mijn probleem is dat mijn pc zich elke 15 a 20 sec een seconde pauzeerd. Alles hangt dan. Muis, toetsenbord, geluid etc.

Ik dacht eerst dat het een irq conflict was, maar na alle hardware gedisabled te hebben had ik nog steeds hetzelfde probleem.

In de event viewer krijg ik event id:9. Het is een probleem met een timeout van de promise controller.

Mijn systeem ziet er alsvolgt uit:

WIN XP Pro
AMD XP 2200+
Asus A7V333 met RAID
2x 80 GB maxtor U/ATA 133 7200rpm in RAID0 opstelling
512 MB DDR 333 RAM
MSI Geforce4 Ti4200 128 MB
3com 3c905c-tx 10/100 netwerkadapter

Wie o Wie kan me helpen met dit probleem?

• Escrimador
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 10:29:
Hallo,

Ik heb een zeer vaag probleem met dit moederbord. Ik heb google afgezocht / asus forum afgespeurd, alle drivers geupdated, bios geupdated, werkelijk alles geprobeerd.

Mijn probleem is dat mijn pc zich elke 15 a 20 sec een seconde pauzeerd. Alles hangt dan. Muis, toetsenbord, geluid etc.
Ik weet dat het niet in onderstaand lijstje staat, maar het ligt zo voor de hand: Heb je soms een iPanel en staat die op autoupdate in de BIOS) Je kan daar namelijk voor kiezen elke 8, 16 of 32 sec. en dan hangt je PC inderdaad steeds even. Een "stutter" noemt men het en er zijn (hardwarematige) patches voor (zoek naar iPanel op http://www.asusboards.com/).

WIN XP Pro
AMD XP 2200+
Asus A7V333 met RAID
512 MB DDR 333 RAM

Hoop dat dit het was, maar als je inderdaad geen iPanel hebt weet ik het ook zo 1-2-3 niet

Ruud

Verwijderd

Nope, ik heb geen ipanel.

Ik las dat er hier nog een paar mensen waren met dit probleem. Aan die mensen: Hebben jullie het probleem opgelost? Zo ja, hoe??

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Hallo,

Ik dacht eerst dat het een irq conflict was, maar na alle hardware gedisabled te hebben had ik nog steeds hetzelfde probleem.

In de event viewer krijg ik event id:9. Het is een probleem met een timeout van de promise controller.

WIN XP Pro
AMD XP 2200+
Asus A7V333 met RAID
512 MB DDR 333 RAM

usb2.0 staat dus uit? die deelt een irq met je promise ...

Verwijderd

Erm, ik had USB wel gedisabled in windows via device manager, maar nog niet via de jumper op het moederbord.

Dat zal ik straks na het werk meteen gaan proberen.

Wel stom eigenlijk. Je kan dus niet raid + usb2.0 samen gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 11:35:
Erm, ik had USB wel gedisabled in windows via device manager, maar nog niet via de jumper op het moederbord.

Dat zal ik straks na het werk meteen gaan proberen.

Wel stom eigenlijk. Je kan dus niet raid + usb2.0 samen gebruiken?
Je kan het wel gebruiken, maar de prestaties van raid valt dan tegen :(

Verwijderd

Op dit moment kan ik het dus niet gebruiken. Als ik een game aan het doen ben valt ie elke minuut 2 to 4 keer stil. Ook als je aan het typen bent. Dat is dus zeer zwaar irritant.

• Bull
Iemand nog een oplossing voor mij? (Dat van het geheugen is opgelost, had de verkeerde gekregen)

• Brakius
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 13:00:
Op dit moment kan ik het dus niet gebruiken. Als ik een game aan het doen ben valt ie elke minuut 2 to 4 keer stil. Ook als je aan het typen bent. Dat is dus zeer zwaar irritant.
Effe een stomme opmerking, maar eu heb jij een virusscanner?
Ik kan herinneren dat ik ook een keer zoiets heb gehad, echter na een image terug gezet te hebben was het opgelost. Misschien een keer opnieuw installeren?

Heb jij toevallig iets in PCI1 of PCI5 slot zitten? Deze sloten sharen volgensmij eenzelfde interrupt als de onboard raid.

Verwijderd

gotver hier misschien een nogal n00b vraag maar hoe flash ik in godsnaam het bios van het ding??
met me oude msi was t een kwestie van Live!bios draaien en het was gefixt maar asus heeft zoiets kennelijk niet...
ik zie alleen iets met de flash op floppy zetten e.d.
nu is het nadeel dat ik geen FDD drive meer heb.... :(
iemand een oplossing??

• Brakius
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 20:34:
gotver hier misschien een nogal n00b vraag maar hoe flash ik in godsnaam het bios van het ding??
met me oude msi was t een kwestie van Live!bios draaien en het was gefixt maar asus heeft zoiets kennelijk niet...
iemand een oplossing??
Asus LiveUpdate installeren. Hiermee kun je een bios flashen. Ook de normale files.

http://cgi.asus.com.tw/cg...flash/asusupdt3.31.02.zip

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 20:34:
iemand een oplossing??
Aflash.exe en de bios file op hd zetten, en booten van een win98 cd :)

Verwijderd

Q-Fan werkt bij mij (nog??) niet. Ik veronderstel althans dat Q-Fan ook hoort te werken als je in de BIOS zit en niet uitsluitend onder Windows (want zover ben ik nog niet).
De weergave van de CPU temp. is dan ca. 40 graden en de CPU fan toont het nominale toerental van de koeler.
Het moederbord is rev. 1.04 en bevatte BIOS versie 1011. Met versie 1012 nog steeds hetzelfde.
Nagenoeg alle settings staan nog op de Setup Defaults, maar 'Q FAN function control' is uiteraard wel enabled.
De CPU Speed (van Athlon XP 1800+) verlagen van 1533 naar 1150 heeft geen invloed op het toerental van de fan.

Wie heeft dezelfde revisie en BIOS versie waarbij Q-Fan wel werkt?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:41:
Q-Fan werkt bij mij (nog??) niet. Ik veronderstel althans dat Q-Fan ook hoort te werken als je in de BIOS zit en niet uitsluitend onder Windows (want zover ben ik nog niet).
De weergave van de CPU temp. is dan ca. 40 graden en de CPU fan toont het nominale toerental van de koeler.
Het moederbord is rev. 1.04 en bevatte BIOS versie 1011. Met versie 1012 nog steeds hetzelfde.
Nagenoeg alle settings staan nog op de Setup Defaults, maar 'Q FAN function control' is uiteraard wel enabled.
De CPU Speed (van Athlon XP 1800+) verlagen van 1533 naar 1150 heeft geen invloed op het toerental van de fan.

Wie heeft dezelfde revisie en BIOS versie waarbij Q-Fan wel werkt?
Ik heb revisie 1.04, bios 1011 . Q-fan lijkt wel te werken, maar alleen binnen bepaalde grenzen. Ik heb de indruk dat q-fan mikt op een temp van rond de 50 graden, mar dat ie de fan speed maar maximaal met 1000-1200 rpm wil laten zakken (zonder q-fan draait ie bij mij idle op 5500 rpm, met q-fan op 4300, dit is met 2 casefans op 7V, stressed gaat ie met 2 7V casefans op 5500 draaiden met de fans op 12V gaat ie terug naar 4500). Zonder casefans draait ie steeds op 5500.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Ik heb XP maar eens opnieuw geinstallerd, krijg ik een BSOD tijdens installatie.
Nog maar eens opnieuw d8 ik. Toen merke ik dat het tijdens de installatie ook al zo was dat de hdd led bleef branden en de pc eventjes een lockup had om de 30-40 sec.

Toen maar lumberjacker bios + promise driver geinstalled. Nu komt ie tijdens de installatie niet meer verder dan bij het partitioneren.

Ik denk dat ik vanavond het bord maar ga terugbrengen en een nieuwe vraag, want dit is niks zo...

• Bull
Denk ook dat ie fucked up is :(

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
kan iemand mij precies vertellen wat het verschil is tussen pc2700 cas2 geheugen en pc2700 cas 2.5 geheugen ? , ik kan niet echt iets vinden hierover :(

laatmaar, ik tik in in google en vind dit http://www.pc-active.nl/t...sp?artikelID=251&pagina=2 |:( *schaam*

Verwijderd

Eindelijk de specification van de bios 1012
ik vind wel dat asus daar wel laaaang mee wacht
of waren deze al eerder bekent zo ja waar

Support AMD Thoroughbred 2400+ and 2600+
Improve Hardware Monitor Information
Improve Fast Boot Function

• Bull
Eindelijk loopt de pc lekker :)
Vraagje en opmerking.

Die Turbo mode, is dat wat?
En ik heb via Asus update mijn Bios van 10.05 naar 10.12 geupdate en ik heb het nog nooit zo gemakkelijk gehad dan nu het geval was, TOPPIE!!! _/-\o_

Verwijderd

Brakius schreef op 11 september 2002 @ 20:49:
[...]

Asus LiveUpdate installeren. Hiermee kun je een bios flashen. Ook de normale files.

http://cgi.asus.com.tw/cg...flash/asusupdt3.31.02.zip
thnx
ik heb me dus helemaal ziek gezocht naar dit prog op de asus site maar ik kon het nergens vinden :@, net zoals bijv. dat proggie om je bootup foto te veranderen

asus is daar kennelijk wel goed in, dingen onvindbaar plekken op hun website :@

Verwijderd

Hallo,

WIN XP Pro
AMD XP 2200+
Asus A7V333 met RAID
512 MB DDR 333 RAM

Ik heb dit ook gehad. Bij mij lag dit aan het niet goed aansluiten van de raidcontroller kabels. Ze moeten allebij op master staan (zowel kabel als jumpers)

succes Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de schijven zowel op master als cable select gehad. De kabels heb ik ook op beide manieren gehad (2 aansluitingen per kabel). Maar dit mocht allemaal niks helpen. Gisteravond heb ik het bord teruggebracht naar computer Cash & carry. Krijg ik nu dus geen nieuwe (Ik had hem maandag gekocht), maar willen ze hem eerst zelf gaan testen. Nu maar hopen dat ze hetzelfde probleem hebben. Maar goed..afw8ten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
een (minder) leuke bug in Asus bios en startup passwords...
ik kan voorbij startup password komen zonder het nodig te hebben, heb ik zonet op deze computer van school gedaan...

als ie password vraagt:
- reboot systeem
- druk delete om in bios te komen
- zodra je in de bios bent (met of zonder pwd schermpje, maakt niet uit) weer rebooten
- en voila, je hebt geen password meer nodig om de computer te starten.

ik voel me nu toch een stuk minder zeker met me comp thuis aan laten staan... :S

edit:

maar dan hebje altijd nog windows/linux/oid pwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhip,je was me net voor-naja :+ heb je hem al aan de praat ? En je wordt weer bedankt voor het linkje _/-\o_ Flash vanavond wel ffies en als er dan veranderingen zijn laat ik het ff weten,maar ik wil eigenlijk eerst ff het sp1 downen en installen. Zit er nog op de w8ten. MS is echt niet vlug met het online setten van hun XP SP1,ook al hou je rekening met de tijdzones :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 12:04:
[...]

Verhip,je was me net voor-naja :+ heb je hem al aan de praat ? En je wordt weer bedankt voor het linkje _/-\o_ Flash vanavond wel ffies en als er dan veranderingen zijn laat ik het ff weten,maar ik wil eigenlijk eerst ff het sp1 downen en installen. Zit er nog op de w8ten. MS is echt niet vlug met het online setten van hun XP SP1,ook al hou je rekening met de tijdzones :X
Naast de al in 1013.001 aanwezige verschillen zie ik niets nieuws, zo op het eerste gezicht. Het werkt gewoon goed hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.