Wat ie ook nog kan doen is de schijf aan de RAID controller hangen, een array maken met één schijf en dan ziet ie 'm wel en hij boot sneller. Er hoeven niet 2 of meer schijven op deze RAID controller al doet het wel zo vermoeden.Dark schreef op 28 augustus 2002 @ 16:19:
[...]
als je drive aan de primary ide hangt, dan wordt ie ook niet gevonden door de raid controller heh... die puntjes en no array defined duiden daar ook op. Je zou raid even uit kunnen jumperen, zie p21 van je boekje... dan slaat ie die detectie over...
daarna je harddisk in het bootmenu(bios) bovenaan zetten, dan zou het moeten werken.
suc6
Je hebt zelf al de oorzaak van het probleem. Windows 98 (ook 2000 en 95Master FX schreef op 29 augustus 2002 @ 03:47:
[...]
Ik kreeg net de melding... "out of memory" toen ik een divx wilde afspelen... Toen bedacht ik me: heeft windows 98 problemen met meer dan 512 mb geheugen???
Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug
je kan maar 2 bankjes 333Mhz mem tegelijk gebruiken, of 3 op 266Mhz. probeer met mem in bankje 1 en 3...Master FX schreef op 29 augustus 2002 @ 03:47:
[...]
Ik kreeg net de melding... "out of memory" toen ik een divx wilde afspelen... Toen bedacht ik me: heeft windows 98 problemen met meer dan 512 mb geheugen???
edit:
Dat vind ik een stomme regel en ik hoop dat dat niet waar is, maar het draait sowieso maar op 266. Dus zouden die 3 geen probleem moeten zijn.Dark schreef op 29 augustus 2002 @ 10:31:
[...]
je kan maar 2 bankjes 333Mhz mem tegelijk gebruiken, of 3 op 266Mhz.
(tenminste mijn bus is 133 - amd xp 2000+ - toch)
Stay safe
Volgens mij niet. De FSB en de geheugenbus lopen niet synchroon. Maar dit kun je natuurlijk checken in je bios.Master FX schreef op 29 augustus 2002 @ 10:49:
[...]
Dat vind ik een stomme regel en ik hoop dat dat niet waar is, maar het draait sowieso maar op 266. Dus zouden die 3 geen probleem moeten zijn.
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
idd dit heeft te maken met de instelling "CPU/Memory freq. ratio" als dat op 1:1 staat, heb je idd 133/266ddr draaien, als dat 4:5 staat draait het mem op 1,25x de fsb (5/4e) wat bij 133mhz fsb dus uit komt op 166/333ddr...Master FX schreef op 29 augustus 2002 @ 10:49:
[...]
Dat vind ik een stomme regel en ik hoop dat dat niet waar is, maar het draait sowieso maar op 266. Dus zouden die 3 geen probleem moeten zijn.
het is inderdaad wel waar dat je met 3 sticks altijd op 266 uitkomt, hier een linkje nar crucial, de geheugen maker, http://www.crucial.com/st...A7V333&DetailMB=Y&cat=RAM met een advies voor de a7v333, zie wat er onder het kopje "Important information about your system" staat ..
Het is een beperking van de chipset, de kt333... bij de kt400 maakt via het nog gekker, die support ddr400 in 1 bankje, bij meer dan een reep valt ie al terug...
Dit wordt mischien wel interresant als je behoorlijk gaat overklokken. Je pakt dan dus drie reepjes sd ddrram pc 2700. De memfrequentie zal dan 266 worden. Als je de verhouding mem/fsb dan op 1:1 hebt staan en je gaat de fsb verhogen dan zal de memfrequentie ook verhogen. Het mooie is dat je zo behoorlijk ver kan met overklocken omdat het geheugen het zoiezo wel aan kan (geheugen kan immers zeker tot 333 Mhz).Dark schreef op 29 augustus 2002 @ 11:30:
[...]
idd dit heeft te maken met de instelling "CPU/Memory freq. ratio" als dat op 1:1 staat, heb je idd 133/266ddr draaien, als dat 4:5 staat draait het mem op 1,25x de fsb (5/4e) wat bij 133mhz fsb dus uit komt op 166/333ddr...
het is inderdaad wel waar dat je met 3 sticks altijd op 266 uitkomt
Als ik trouwens onzin praat hier corrigeer me dan alstublieft even.
is zeker geen onzin gedachte, alleen laat de stabiliteit te wensen over schijnt het met 3 bankjes boven de 266. bovendien is memory oc-en moeilijker naarmate je meer bankjes gebruikt, de timings zijn dan nog critischer...Woodie2002 schreef op 29 augustus 2002 @ 11:40:
[...]
Dit wordt mischien wel interresant als je behoorlijk gaat overklokken. Je pakt dan dus drie reepjes sd ddrram pc 2700. De memfrequentie zal dan 266 worden. Als je de verhouding mem/fsb dan op 1:1 hebt staan en je gaat de fsb verhogen dan zal de memfrequentie ook verhogen. Het mooie is dat je zo behoorlijk ver kan met overklocken omdat het geheugen het zoiezo wel aan kan (geheugen kan immers zeker tot 333 Mhz).
Als ik trouwens onzin praat hier corrigeer me dan alstublieft even.
met bankjes pc3200/400mhz geldt hetzelfde principe wat jij bedacht, alleen dan wel met 4:5 ratio(die kan je tot 145 fsb gebruiken dacht ik, dus tot 362ddr daarboven gaat ie altijd op 1:1)... het mem komt dan tussen de 333 en 400 uit afhankelijk van de fsb, maar het mem blijft dan ruim binnen de spec...
Binnenkort dan maar is een derde dimmetje erbij halen, en eens kijken hoe dit in de praktijk uitkomt.Dark schreef op 29 augustus 2002 @ 12:20:
[...]
is zeker geen onzin gedachte, alleen laat de stabiliteit te wensen over schijnt het met 3 bankjes boven de 266. bovendien is memory oc-en moeilijker naarmate je meer bankjes gebruikt, de timings zijn dan nog critischer...
met bankjes pc3200/400mhz geldt hetzelfde principe wat jij bedacht, alleen dan wel met 4:5 ratio(die kan je tot 145 fsb gebruiken dacht ik, dus tot 362ddr daarboven gaat ie altijd op 1:1)... het mem komt dan tussen de 333 en 400 uit afhankelijk van de fsb, maar het mem blijft dan ruim binnen de spec...
Verwijderd
Hallo Dark nog ff over het mem.Ik draai dus pc2700(Samsung) op een a7v333,3*512mb en als ik dit hoor wordt ik ff helemaal niet goed,mijn bios geeft namelijk wel aan dat mijn geheugen op333 loopt.(5/4) in turbo mode maar dit klopt dus nietDark schreef op 29 augustus 2002 @ 11:30:
[...]
idd dit heeft te maken met de instelling "CPU/Memory freq. ratio" als dat op 1:1 staat, heb je idd 133/266ddr draaien, als dat 4:5 staat draait het mem op 1,25x de fsb (5/4e) wat bij 133mhz fsb dus uit komt op 166/333ddr...
het is inderdaad wel waar dat je met 3 sticks altijd op 266 uitkomt, hier een linkje nar crucial, de geheugen maker, http://www.crucial.com/st...A7V333&DetailMB=Y&cat=RAM met een advies voor de a7v333, zie wat er onder het kopje "Important information about your system" staat ..
Het is een beperking van de chipset, de kt333... bij de kt400 maakt via het nog gekker, die support ddr400 in 1 bankje, bij meer dan een reep valt ie al terug...

Tja als jij zegt dat het werkt, geloof ik je, ik ging alleen maar af op de info van memory fabrikanten, maar heb het niet in prakteik getest.Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 13:01:
[...]
Hallo Dark nog ff over het mem.Ik draai dus pc2700(Samsung) op een a7v333,3*512mb en als ik dit hoor wordt ik ff helemaal niet goed,mijn bios geeft namelijk wel aan dat mijn geheugen op333 loopt.(5/4) in turbo mode maar dit klopt dus niet![]()
.Dan kan ik net zo goed een reepje weer inruilen voor een ander onderdeel,das ff balen.Maar ja, misschien dat de kt400 van asus wel 3*512mb pc2700 ondersteund?Dus nog ff w8ten.
Neem b.v. eens het progje CPU-Z, dat geeft de memspeed zeer nauwkeurig weer in windows, dan weet je iig zeker of je op 333 of 266 terecht gekomen bent...
verder zou het natuurlijk ook al in je san memory speed test te zien moeten zijn ...
Verwijderd
Zo,heb ff getest met CPU-Z en mijn memory speed is 342.7 met een fsb van 138.In sandra geeft i nu ook 342mhz weer.OpgelostDark schreef op 29 augustus 2002 @ 13:32:
[...]
Neem b.v. eens het progje CPU-Z, dat geeft de memspeed zeer nauwkeurig weer in windows, dan weet je iig zeker of je op 333 of 266 terecht gekomen bent...
verder zou het natuurlijk ook al in je san memory speed test te zien moeten zijn ...
Weet iemand of het mogelijk is om je CPU-fan nog langzamer te laten draaien dan dat Q-fan doet?? Ik heb een 7000 rpm Papst fan die op 4600 rpm draait als me CPU idle is. Maar ook op 4600 rpm hoor ik die fan helaas nog, is hier iets aan te doen, maw: kan je Q-Fan configureren?
bekijk het tweede paragraafje van de asus aanvulling op de manual eens, daar staat het ook, dat 3x pc2700 problemen kan geven...Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 13:58:
[...]
Zo,heb ff getest met CPU-Z en mijn memory speed is 342.7 met een fsb van 138.In sandra geeft i nu ook 342mhz weer.Opgelost
ftp://ftp.asus.com/pub/AS.../a7v333/ie1010_a7v333.pdf

Zit te twijfelen tussen : Asus A7V333+RAIS+Firewire+USB 2.0
Chaintech Apogee(Net verschenen ietsje goedkoper dan Asus
en net zoveel opties)
What to do?????????
Chaintech Apogee(Net verschenen ietsje goedkoper dan Asus
en net zoveel opties)
What to do?????????
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
nee, je kan 'm niet instellen ... een fan met een lager basistoerental zal wel wat oplossen, als ie het boeltje goed genoeg koelt zal die ook op 2/3 speed kunnen draaien... wat asus als koel genoeg beschouwd is me nog niet duidelijk(dus waneer q-fan full speed gaat draaien), maar het is iig heter dan ik zou willen...Sandermvdb schreef op 29 augustus 2002 @ 14:02:
Weet iemand of het mogelijk is om je CPU-fan nog langzamer te laten draaien dan dat Q-fan doet?? Ik heb een 7000 rpm Papst fan die op 4600 rpm draait als me CPU idle is. Maar ook op 4600 rpm hoor ik die fan helaas nog, is hier iets aan te doen, maw: kan je Q-Fan configureren?
Verwijderd
Nou begrijp ik het helemaal niet meer.Naja, ik snap het wel maar hoe kan ik dan 342mhz aan memoryspeed hebben als dat offiz. niet kan?Ik heb toch echt wel 3*512mb installed.En bovendien mijn systeem is rete stabiel,heb de laatste weken geen enkele vastloper oid. gehad.Loopt 24h/daags met de UD-Client op de achtergrond.Maar goed nu weet dus iedereen dat het wel werkt.
makkelijk te testen lijkt me? ff een san-memory test met 3 en met 2 bankjes, en je bent echt zeker van het verschil... voor 2 bankjes schijn je het best 1 en 3 te kunnen gebruiken, dus middelste leeg...Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 14:38:
Nou begrijp ik het helemaal niet meer.Naja, ik snap het wel maar hoe kan ik dan 342mhz aan memoryspeed hebben als dat offiz. niet kan?Ik heb toch echt wel 3*512mb installed.En bovendien mijn systeem is rete stabiel,heb de laatste weken geen enkele vastloper oid. gehad.Loopt 24h/daags met de UD-Client op de achtergrond.Maar goed nu weet dus iedereen dat het wel werkt.
als de chipset hardwarematig terugvalt naar 266, dan kan er in bios en het register staan wat je wilt, maar werkt de hardware toch gewoon op 266 denk ik...
Verwijderd
Zo gezegd zo gedaan,of ik nu met twee of met drie banken test, het resultaat blijft hetzelfde.Dark schreef op 29 augustus 2002 @ 14:48:
[...]
makkelijk te testen lijkt me? ff een san-memory test met 3 en met 2 bankjes, en je bent echt zeker van het verschil... voor 2 bankjes schijn je het best 1 en 3 te kunnen gebruiken, dus middelste leeg...
als de chipset hardwarematig terugvalt naar 266, dan kan er in bios en het register staan wat je wilt, maar werkt de hardware toch gewoon op 266 denk ik...
Software Sandra
Int Buffered aEMMX/aSSE (Integer STREAM) Results Breakdown
Assignment : 2115MB/s
Scaling : 2111MB/s
Addition : 2103MB/s
Triad : 2105MB/s
Data Item Size : 8-bytes / 64-bits
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes
Bandwidth Efficiency : 95% (estimated)
Float Buffered aEMMX/aSSE (Float STREAM) Results Breakdown
Assignment : 2112MB/s
Scaling : 2049MB/s
Addition : 1992MB/s
Triad : 1963MB/s
Data Item Size : 8-bytes / 64-bits
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes
Bandwidth Efficiency : 92% (estimated)
Test Statistics
Memory Used by Test : 768MB
SMP Test : No
Total Test Threads : 1
SMT Test : No
Dynamic MP/MT Load Balance : No
Processor Affinity : No
System Chipset
Model : ASUSTeK Computer Inc VT8366/A Apollo KT266/A,KT333 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 138MHz (276MHz data rate)
Max. Bus Bandwidth : 2208MB/s (estimated)
Logical/Chipset Memory Banks
Bank 0 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-3-3CL 2CMD
Bank 1 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-3-3CL 2CMD
Bank 2 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-3-3CL 2CMD
Bank 3 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-3-3CL 2CMD
Bank 4 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-3-3CL 2CMD
Bank 5 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-3-3CL 2CMD
Bank Interleave : 4-way
Memory Bus Speed : 2x 173MHz (346MHz data rate)
Max. Memory Bandwidth : 2768MB/s (estimated)
Verwijderd
Welke sloten zijn wel geshared en welke niet? Kijk ik in de manual zie ik 4 schema's (A t/m D) maar snap niet welke van toepassing is. Tevens staat APIC mode default aan. Moet ik dit zo laten?
hotty:
wat asus en crucial dan zeuren snap ik ook niet... waarom die bangmakerij als het gewoon werkt, wat wel duidelijk blijkt uit je tests?
nah deste beter hoor ... maar vreemde zaak blijft het wel...

Verwijderd
Met je eensDark schreef op 29 augustus 2002 @ 17:24:
hotty:wat asus en crucial dan zeuren snap ik ook niet... waarom die bangmakerij als het gewoon werkt, wat wel duidelijk blijkt uit je tests?
nah deste beter hoor ... maar vreemde zaak blijft het wel...
Bank Interleave : 4 way ???
Ik weet dat dit je snelheid bevorderd maar heeft iemand een url of zo waar dit wordt uitgelegd ?
Das nu één van die dingen die ik nog niet snap aan die geheugen instellingen...
Dank U
Ik weet dat dit je snelheid bevorderd maar heeft iemand een url of zo waar dit wordt uitgelegd ?
Das nu één van die dingen die ik nog niet snap aan die geheugen instellingen...
Dank U
Ik heb nou de nieuwe MBM geinstalleerd, die nu 2 verschillende temps aangeeft van de CPU. De ene is 10 graden hoger dan de ander. Uit welke sensors op het mobo leest hij dit uit? Is bijvoorbeeld die ene een sensor onder de CPU (tussen de socket), en die andere uit de interne sensor van de processor..?
Wat wel nu opvalt is dat Asus Probe de laatste tijd veel switcht tussen deze verschillende temperaturen...
Wat wel nu opvalt is dat Asus Probe de laatste tijd veel switcht tussen deze verschillende temperaturen...
They made me do it.
met mobomon 5.2.0.0 kan je zelfs 3 cpu-temperaturen te zien krijgen:
- Interne AtlonXp diode = Asus4(Cpu diode)
- Socket temperatuur = Asus2
- geschatte temperatuur (bij 100% proc. gebruik) = Asus2(CUSL2)
asus2 en asus2(cusl2) kan je niet tegelijk uitlezen, maar via een truukje kan je wel voorelkaar krijgen dat je socket temp en geschatte temp tegelijk kan monitoren...
Maak een tempsensor aan met als instelling "custom", en als naam CpuSocket sluit mbm af, open de mbm.ini file in de map program files/mbm/data en zoek naar de regel die de naam "cpusocket" bevat ... een regel daaronder staat sensor=xxx , maak daar sensor=10 van. nu kan je in mbm de rest instellen: een sensor CpuEstimate die asus2(cusl2) weergeeft, en een CpuIntDiode die asus4(cpu diode) weergeeft... bij de met het handje veranderde sensor staat niks maar dat geeft niet
hij pakt de lm75-2 ...

asus2 en asus2(cusl2) kan je niet tegelijk uitlezen, maar via een truukje kan je wel voorelkaar krijgen dat je socket temp en geschatte temp tegelijk kan monitoren...
Maak een tempsensor aan met als instelling "custom", en als naam CpuSocket sluit mbm af, open de mbm.ini file in de map program files/mbm/data en zoek naar de regel die de naam "cpusocket" bevat ... een regel daaronder staat sensor=xxx , maak daar sensor=10 van. nu kan je in mbm de rest instellen: een sensor CpuEstimate die asus2(cusl2) weergeeft, en een CpuIntDiode die asus4(cpu diode) weergeeft... bij de met het handje veranderde sensor staat niks maar dat geeft niet

[ Voor 0% gewijzigd door Dark op 29-08-2002 20:26 . Reden: vrolijke plaatjes toegevoegd ... ]
Kan het zijn dat windhoos eXtraProblems een "Bad_system_configuration_data" melding afgeeft als je je bios geupdate hebt van 1011 FullRaid naar 1012 (zowel origineel als FullRaid)? Ik vind dit persoonlijk een beetje vreemd, maar nadat ik weer geflashed had met 1011 FRaid werkt alles weer als vanouds, goed dus (
), dank de Goden (als die d'r zijn)!!!
Booten gaat zonder probleem met 1012, op dat BSOD na, zelfs bij veilige modus.
Anyone with a logical explination, 'cause my logic ain't sufficient
Booten gaat zonder probleem met 1012, op dat BSOD na, zelfs bij veilige modus.

Verwijderd
Heeft iemand anders ook last van het feit dat als je je fsb hoger wilt zetten dan 145, dat je dan alleen maar kan kiezen tussen auto en 1:1. De geheugen optie 4:5 is dan weg. Sandra geeft dan ook aan dat de multiplyer 1 is. Gevolg van BIOS 12?
bij mij was dat met eerdere biossen ook al het geval, dus een gevog van 1012 is het iig zeker niet... van mij had die 4:5 wel door mogen lopen tot 160 ofzow... nu kom je pas bij 181 fsb weer op 362ddr...Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 21:43:
Heeft iemand anders ook last van het feit dat als je je fsb hoger wilt zetten dan 145, dat je dan alleen maar kan kiezen tussen auto en 1:1. De geheugen optie 4:5 is dan weg. Sandra geeft dan ook aan dat de multiplyer 1 is. Gevolg van BIOS 12?
Verwijderd
Dat is dan mooi f**k aan dit bord. CPU (en misschien dus ook mijn geheugen) kan maximaal lopen op 155 x 12,5. Ik weet nog niet wat de bottleneck is. Ik krijg dan echter "maar" 310 mhz geheugen. 145, met 4/5 mem is voor mij veel sneller, als ik kijk naar het resultaat van benchmarks. Voor mij dus geen rare fratsen meer als waterkoeling of wat dan ook. Als ik toch al op mijn max zit......Dark schreef op 29 augustus 2002 @ 21:54:
[...]
bij mij was dat met eerdere biossen ook al het geval, dus een gevog van 1012 is het iig zeker niet... van mij had die 4:5 wel door mogen lopen tot 160 ofzow... nu kom je pas bij 181 fsb weer op 362ddr...
unlocken die hapVerwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:41:
[...]
Dat is dan mooi f**k aan dit bord. CPU (en misschien dus ook mijn geheugen) kan maximaal lopen op 155 x 12,5. Ik weet nog niet wat de bottleneck is. Ik krijg dan echter "maar" 310 mhz geheugen. 145, met 4/5 mem is voor mij veel sneller, als ik kijk naar het resultaat van benchmarks. Voor mij dus geen rare fratsen meer als waterkoeling of wat dan ook. Als ik toch al op mijn max zit......

Verwijderd
Min cpu fan maakt immens veel lawaai
,draait namelijk aan 4400
Komt dit omdat mijn cpu rond de 60 ° hangt ,
Als mijn temp lager zou zijn zou ie dan afnemen qua snelheid ?
Of is dit een standaard snelheid van de fanner no matter what temp ...?
Btw is 60° niet teveel heb de laatste bios versie (12) erop geflashd ,
waren die temps daar niet in aangepast ???

lees je ff in zou ik zeggen, dit is al zo vaak aan de orde geweest...Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:52:
Min cpu fan maakt immens veel lawaai![]()
![]()
,draait namelijk aan 4400
Verwijderd
Waaraan kan ik in dat tabelletje aflezen dat ik optimaal gebruik maak van mijn geheugen??

alleen in je san memorymark merk je het verschil, met 3dmark maakt het niks uit... q3timedemo gaat er wel wat op vooruit...Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:59:
[...]
Merk je dat verschil dan? Zijn lagere aantal mhzen dan 145 x 12 (voor je 1900+)
12x145 wil m'n proc niet... boven de 1700mhz gaat ie raar doen, no matter what voor cooling of voltage, multi of fsb... zal gewoon een brakke proc wezen wat oc-en betreft...
Verwijderd
Niemand????????Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 17:16:
Welke sloten zijn wel geshared en welke niet? Kijk ik in de manual zie ik 4 schema's (A t/m D) maar snap niet welke van toepassing is. Tevens staat APIC mode default aan. Moet ik dit zo laten?
Dat zijn twee vragen:
- welke slots zijn geshared
allemaal, maar in principe hebben slot 1 en 5 de zelfde irq de rest een eigen irq, maar die wordt vaak gedeeld met een onboard apparaart. Maakt verder weinig uit voor os-en vanaf win98se.
- apic/pic
is de manier van irq's verdelen, apic is moderner, en geeft meer irq's(32) terwijl de oude PIC mode er maar 16 heeft. Gewoon op apic laten staan werkt prima voor 98 of xp...
idd: slotje 4 geeft het minste kans op delen met een andere irq, en zou ik dus als eerste benutten
De shares zijn "simpel"
pci 1 shared met pci5
pci 2 shared met agp
pci 3 shared met on board audio + Ti 1394
pci 4 shared met niks
pci 5 shared met pci1 + usb + Promise
pci 1 shared met pci5
pci 2 shared met agp
pci 3 shared met on board audio + Ti 1394
pci 4 shared met niks
pci 5 shared met pci1 + usb + Promise
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
yep, maakt weinig uit hoor, als ie op apic staat en er xp op komt, dan heeft ie irq's zat voor alle apparaten...Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 11:07:
Ik heb een scsi- en netwerkkaart. De scsi op pci 4 en de netwerk op pci 3?
Verwijderd
Ik heb die nieuwe mbm ook even geinstalleerd. Erg mooi is dat je HDD ook gemeten word.Dark schreef op 29 augustus 2002 @ 20:22:
met mobomon 5.2.0.0 kan je zelfs 3 cpu-temperaturen te zien krijgen:
Maak een tempsensor aan met als instelling "custom", en als naam CpuSocket sluit mbm af, open de mbm.ini file in de map program files/mbm/data en zoek naar de regel die de naam "cpusocket" bevat ... een regel daaronder staat sensor=xxx , maak daar sensor=10 van. nu kan je in mbm de rest instellen: een sensor CpuEstimate die asus2(cusl2) weergeeft, en een CpuIntDiode die asus4(cpu diode) weergeeft... bij de met het handje veranderde sensor staat niks maar dat geeft niethij pakt de lm75-2 ...
[afbeelding]
[afbeelding]
Mb temp. = 34 graden
CPU (interne diode) temp. = 53 graden
HDD (Maxtor D740) temp. = 57 graden
Mijn bios is 1011 final
Verwijderd
Ik heb gisteren bios 1012 geflashed, maar ben later weer terug gegaan naar 1011. Na het flashen startte de machine niet op wegens een "Keyboard not found" error. Ik heb geen flauw idee waardoor dit komt, had de machine niet verplaatst of iets dergelijks. Nadat ik alle stekkers eruit gehaald had en alleen het toetsenbord en de monitor aangesloten te hebben werkte het wel weer goed.
Bios 1012 maakte het echter onmogelijk om de juiste CPU frequency te selecteren in de bios. Ik kon kiezen uit een drietal mogelijkheden, maar niet de juiste (1667 voor m'n XP 2000+). Het systeem werkte overigens wel (zonder die frequency instelling te veranderen, bios defaults). De multiplier stond wel goed (12.5). MBM en CPU-Z gaven beide een hogere snelheid voor de CPU aan (MBM 1669 ipv 1666, CPU-Z 1669 ipv 1667), en CPU-Z gaf ook een hogere FSB snelheid aan (133.5 ipv 133.3). Niet dat dit nu veel zou uitmaken, maar ik vond het toch een beetje wazig.
Ik heb uiteindelijk besloten om weer terug te gaan naar 1011, en na het flashen had ik wederom het "keyboard not found" probleem. Wel viel me op dat alle lampjes op het keyboard constant brandden. Weer alles eruit gehaald, en op de hierboven beschreven manier het probleem "opgelost".
Beide keren heb ik voor het flashen (boot disk, AFlash) de bios defaults geladen, en de machine na het flashen een halve minuut uit gezet dmv de schakelaar op de voeding.
Ik heb echter geen verschillen in de temperaturen gezien bij deze twee biossen, ondanks wat er in sommige postings op diverse forums wel beweerd werd (hogere of lagere temperatuur tov bios 1011).
Het lijkt er toch een beetje op dat Asus met de biossen begint te rotzooien, eerst de temperatuur correctie, wat ik wel begrijp, maar had toch graag wat meer documentatie/motivatie gezien willen hebben waarom ze die beslissing genomen hebben, en nu met een buggy bios. Maar ik ben ondanks dat alles nog steeds zeer tevreden met het A7V333 plankje
Weet iemand trouwens de exacte locatie van de "Socket sensor"? In de nieuwe MBM (bedankt Alex && Dark(je)?) zit er vaak een of twee graden verschil tussen deze twee sensoren bij 0% load in mijn setup, waarbij de "Socket sensor" een lagere temperatuur aan geeft.
Bios 1012 maakte het echter onmogelijk om de juiste CPU frequency te selecteren in de bios. Ik kon kiezen uit een drietal mogelijkheden, maar niet de juiste (1667 voor m'n XP 2000+). Het systeem werkte overigens wel (zonder die frequency instelling te veranderen, bios defaults). De multiplier stond wel goed (12.5). MBM en CPU-Z gaven beide een hogere snelheid voor de CPU aan (MBM 1669 ipv 1666, CPU-Z 1669 ipv 1667), en CPU-Z gaf ook een hogere FSB snelheid aan (133.5 ipv 133.3). Niet dat dit nu veel zou uitmaken, maar ik vond het toch een beetje wazig.
Ik heb uiteindelijk besloten om weer terug te gaan naar 1011, en na het flashen had ik wederom het "keyboard not found" probleem. Wel viel me op dat alle lampjes op het keyboard constant brandden. Weer alles eruit gehaald, en op de hierboven beschreven manier het probleem "opgelost".
Beide keren heb ik voor het flashen (boot disk, AFlash) de bios defaults geladen, en de machine na het flashen een halve minuut uit gezet dmv de schakelaar op de voeding.
Ik heb echter geen verschillen in de temperaturen gezien bij deze twee biossen, ondanks wat er in sommige postings op diverse forums wel beweerd werd (hogere of lagere temperatuur tov bios 1011).
Het lijkt er toch een beetje op dat Asus met de biossen begint te rotzooien, eerst de temperatuur correctie, wat ik wel begrijp, maar had toch graag wat meer documentatie/motivatie gezien willen hebben waarom ze die beslissing genomen hebben, en nu met een buggy bios. Maar ik ben ondanks dat alles nog steeds zeer tevreden met het A7V333 plankje
Weet iemand trouwens de exacte locatie van de "Socket sensor"? In de nieuwe MBM (bedankt Alex && Dark(je)?) zit er vaak een of twee graden verschil tussen deze twee sensoren bij 0% load in mijn setup, waarbij de "Socket sensor" een lagere temperatuur aan geeft.
Heb je die Maxtor HD in een raid stripe of op de gewone ATA controller? Als het raid is zou ik graag willen weten hoe je die temperatuur afleest met MBM.Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 15:49:
[...]
Ik heb die nieuwe mbm ook even geinstalleerd. Erg mooi is dat je HDD ook gemeten word.
Mb temp. = 34 graden
CPU (interne diode) temp. = 53 graden
HDD (Maxtor D740) temp. = 57 graden
Mijn bios is 1011 final
Verwijderd
Gewone ATA controller.zZztatic schreef op 30 augustus 2002 @ 17:32:
[...]
Heb je die Maxtor HD in een raid stripe of op de gewone ATA controller? Als het raid is zou ik graag willen weten hoe je die temperatuur afleest met MBM.
helaas zijn er idd nogal wat beperkingen aan het uitlezen van de hdd temp:
- raid arrays leest ie niet
- je moet ingelogd zijn als admin (2k/xp)
- je schijf wordt wakker als de temp gecheckt wordt, of valt dus niet in slaap als de temp check plaatsvindt.
- je schijf wordt wakker als de temp gecheckt wordt, of valt dus niet in slaap als de temp check plaatsvindt.
de socket sensor zit als smd-componentje op de printplaat in het vierkantje in het midden van de cpu-socket, onder de cpu. welk componentje het precies is weet ik niet, maar met een multimeter en een beetje geduld vindt je snel uit welk onderdeel een verbinding heeft met de monitoring chip...Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:36:
...
Hoi,
Ik heb deze mobo met soundblaster 5.1 gekocht en nu wil ik de sound onboard uitschakelen maar ik kun deze functie in de bios niet kunnen vinden ook niet met behulp van asus beschrijven . Kunnen jullie hier mee helpen ? ALvast bedankt .
Deze bord is zonder RAID .
Ik heb deze mobo met soundblaster 5.1 gekocht en nu wil ik de sound onboard uitschakelen maar ik kun deze functie in de bios niet kunnen vinden ook niet met behulp van asus beschrijven . Kunnen jullie hier mee helpen ? ALvast bedankt .
Deze bord is zonder RAID .
Verwijderd
Dat laatste punt zou ik een nadeel kunnen noemen, de overige vind ik niet.Dark schreef op 30 augustus 2002 @ 18:46:
helaas zijn er idd nogal wat beperkingen aan het uitlezen van de hdd temp:
Wat ik een nadeel VOND was Dtemp. Tjongejonge, wat een buggie stukje software dat je HELE sysyteem verneukte en dus echt geen aanrader is. Dus ik ben toch wel blij met deze MBM.
Verwijderd
Op de Duitse Asus-site(http://www.asuscom.de/sup.../amd_mb/faq108_a7v333.htm) nog het volgende 'geintje' gevonden:
Den 2. PCI Slot bei Verwendung einer AGP Grafikkarte immer freilassen,
da es ansonsten zu Interuptproblemen kommt !!!
Wel handig, 5 PCI-sloten........
Verwijderd
Nog ff een klein iets: In WCPUID en Z-CPU, wordt de KT266 als chipset weergegeven. Komt dit door een 'oude' database van bovengenoemde progs?
-Specs:
A7V333 w/o raid , AMD XP 1600+ @ 1627 Mhz, 512 PC2100 cl2, 4 x Seagate Cheetah 9.1 Gb 10k UW SCSI, 1x 30 GB IBM 7200 RPM, LG 52 CD-R, Kijkshop
CD-RW 32x/12x/48x ,Chieftec Case Golden Silver DA-01SLD, 5 case fans, 340 voeding, Spire Whisperrock 2 @ 2500 RPM, Asus GF4 mx460, Hercules Fortissimo 2, Creative 5300. Win XP pro.
-Specs:
A7V333 w/o raid , AMD XP 1600+ @ 1627 Mhz, 512 PC2100 cl2, 4 x Seagate Cheetah 9.1 Gb 10k UW SCSI, 1x 30 GB IBM 7200 RPM, LG 52 CD-R, Kijkshop
Laat hem op auto staan ik zit nu op een fsb van 150mhz met een divider van 4:5Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 21:43:
TRy it!
edit:
tot 159 houd tie nog een 4:5 divider naarna 1:1
tot 159 houd tie nog een 4:5 divider naarna 1:1
Verwijderd
Die qfan doet het na mijn idee niet. Ik draai nu 1008.004 (Ik zal morgen even 1012 flashen, heb op het moment geen diskdrive in de buurt
).
Ik weet niet of het aan de bios versie ligt maar ik zie geen verschil in rpm als ik me qfan aan en uit heb staan.
Hier 2 probe pics met qfan aan

De coolermaster sleave fans ( heb er 4 stuks in zitten hebben allemaal 3 draden)
Mijn cpu fan is een papst en ook 3 aderig. Ook deze fan vertoont geen snelheidsverschil.
Weet iemand of qfan werkt in 1008.004?
Ik weet niet of het aan de bios versie ligt maar ik zie geen verschil in rpm als ik me qfan aan en uit heb staan.
Hier 2 probe pics met qfan aan

De coolermaster sleave fans ( heb er 4 stuks in zitten hebben allemaal 3 draden)
Mijn cpu fan is een papst en ook 3 aderig. Ook deze fan vertoont geen snelheidsverschil.
Weet iemand of qfan werkt in 1008.004?
Hmm.. 1012 final geprobeerd en mn boottime werd opeens 2-3 keer zo lang.. Zit nu weer op 1011.001
ipv:
initialize MBA
press N to boot from network
*startup win XP*
kreeg ik:
initialize MBA
initialize MBA
(2 keer hetzelfde dus)
30 seconden niks
*startup win XP*
Iemand enig idee hoe dat kan?
ipv:
initialize MBA
*startup win XP*
kreeg ik:
initialize MBA
initialize MBA
(2 keer hetzelfde dus)
30 seconden niks
*startup win XP*
Iemand enig idee hoe dat kan?
Verwijderd
Ok hier komt mijn WAZIGE probleem
Ik heb net een nieuwe kast gekocht een dragon midi mettalic blauw
Nu heb ik de Hd's erop gezet alles makkelijk super easy and all sluit mijn ide kabels aan sluit mijn cd/dvd's aan en die werken
alles ingebouwd werkt allemaal perfect and all
Maar mijn 2e HD 60 gig maxtor geeft allemaal rare tekens !!!!!!!!enzo
Mijn eerste hd is een 40 gig maxtor en daar staat win2k op enzo.
Mijn 2e schijf gebruik ik voor Mp3's en dergelijken.
Maar die herkent windows dus niet meer.
Als ik de 2e schijf alleen aan sluit ziet ie em perfect
als ik een hd en een cd drive aansluit (maakt niet uit welk) dan doet alleen de hd het
Ik heb elke mogelijke opstelling van jumper (master/slave) instelling gehad
ik heb net me bios naar versie 1011 geflashed werkt ook niet
HELP ME
mijn sys
2000+
A7v333
512ddrpc2700
gef4ti4200
2 maxtors dus
Ik heb net een nieuwe kast gekocht een dragon midi mettalic blauw
Nu heb ik de Hd's erop gezet alles makkelijk super easy and all sluit mijn ide kabels aan sluit mijn cd/dvd's aan en die werken
alles ingebouwd werkt allemaal perfect and all
Als ik de 2e schijf alleen aan sluit ziet ie em perfect
als ik een hd en een cd drive aansluit (maakt niet uit welk) dan doet alleen de hd het
Ik heb elke mogelijke opstelling van jumper (master/slave) instelling gehad
ik heb net me bios naar versie 1011 geflashed werkt ook niet
HELP ME
mijn sys
2000+
A7v333
512ddrpc2700
gef4ti4200
2 maxtors dus
onder het mom vage problemen doe ik ook ff m`n post
met een fsb van 190 =3dmark 10900
en met een fsb van 191 wordt tie 10100
voor de rest is er niks verandert!
met een fsb van 190 =3dmark 10900
en met een fsb van 191 wordt tie 10100
voor de rest is er niks verandert!
Ik heb anders ook een vreemd probleem, hier draait op een ASUS A7V333 geen XP2100+ met 133FSB.. Ook kan ik op de een of andere manier mijn MP (alleen omlaag) instellen terwijl mijn proc niet geunlocked is (voor zover ik weet), ik voldoe in principe aan alle vereiste (juiste geheugen bij dit bord, goede koeling etc.., misschien dat 300W voeding problemen opleverd in combi met FireWire, en GF3 Ti200)..
Hij draait perfect op 100*13 ... maar zodra ik naar 133*13 ga (1733 volgens bios?!?) post ie gewoon goed, maar windows in is onmogelijk .. als ik de FSB naar beneden haal (120Mhz) dan loopt ie +- 1,5 uur goed.. en begint ie weer te crashen... Nu denk ik zelf dus aan een powerprobleem.. iemand anders suggesties, ook is er nog het vage van een +13,44/13,6V ipv de standaard +12V die het moederbord aangeeft...
(btw. v1008 bios, in jumperFree mode)
(blargh.. is nu al de 2e asus a7v die vreemd doet, en het 8e asus bord van deze maand wat weird doet, alle epox en msi doen het perfect .. (ok 1 msi terug naar fab.)
Hij draait perfect op 100*13 ... maar zodra ik naar 133*13 ga (1733 volgens bios?!?) post ie gewoon goed, maar windows in is onmogelijk .. als ik de FSB naar beneden haal (120Mhz) dan loopt ie +- 1,5 uur goed.. en begint ie weer te crashen... Nu denk ik zelf dus aan een powerprobleem.. iemand anders suggesties, ook is er nog het vage van een +13,44/13,6V ipv de standaard +12V die het moederbord aangeeft...
(btw. v1008 bios, in jumperFree mode)
(blargh.. is nu al de 2e asus a7v die vreemd doet, en het 8e asus bord van deze maand wat weird doet, alle epox en msi doen het perfect .. (ok 1 msi terug naar fab.)
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
Wat zijn de strakste settings welke jullie hebben gehaald met Kingston 512mb DDR ?
Als ik de zaak hier op turbo zet is het al over bij het booten, zet ik hem op mem settings 2-2-2-3 dan is het vaak na 30 mins over.
Winxp Pro
Asusa7v333 rev. 1.02 (bios 1.06)
Xp2200+
512 DDR Kingston
Geforce 2 Asus
2x 40 gig IBM
Als ik de zaak hier op turbo zet is het al over bij het booten, zet ik hem op mem settings 2-2-2-3 dan is het vaak na 30 mins over.
Winxp Pro
Xp2200+
512 DDR Kingston
Geforce 2 Asus
2x 40 gig IBM
Hmmz probeer je UDMA-instelling es wat lager te zetten (b.v. UDMA 66) en kijk dan es of ie het beter doet .. misschien dat een en ander dan beter draait ...Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 20:30:
Ok hier komt mijn WAZIGE probleem
Misschien ook ffies kijken of je niet een van die drives toevallig op 32GB gecapped heb of misschien als single heb staan.
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
Verwijderd
En als je de multiplier op 11.5 zet. Of 'gewoon' geen manual-settings gebruiken maar de processor-snelheid kiezen, zodat ie z'n FSB zelf regelt?Atmosphere schreef op 01 september 2002 @ 13:57:
Ik heb anders ook een vreemd probleem, hier draait op een ASUS A7V333 geen XP2100+ met 133FSB.. Ook kan ik op de een of andere manier mijn MP (alleen omlaag) instellen terwijl mijn proc niet geunlocked is (voor zover ik weet), ik voldoe in principe aan alle vereiste (juiste geheugen bij dit bord, goede koeling etc.., misschien dat 300W voeding problemen opleverd in combi met FireWire, en GF3 Ti200)..
Hij draait perfect op 100*13 ... maar zodra ik naar 133*13 ga (1733 volgens bios?!?) post ie gewoon goed, maar windows in is onmogelijk .. als ik de FSB naar beneden haal (120Mhz) dan loopt ie +- 1,5 uur goed.. en begint ie weer te crashen...
Verwijderd
Welke chips zitten erop?The Druid schreef op 01 september 2002 @ 15:50:
Wat zijn de strakste settings welke jullie hebben gehaald met Kingston 512mb DDR ?
Winxp Pro
Xp2200+
512 DDR Kingston
Geforce 2 Asus
2x 40 gig IBM
Verwijderd
gooi de .20 pci latency patch erover en je kan hoogstwaarschijnlijk turbo gebruiken , tenminste dat was in mijn beval , heb 512mb transcend met samsung chips erop en strakste timings zonder probsThe Druid schreef op 01 september 2002 @ 15:50:
Verwijderd
Ik heb er andere schijfen in geprobeerd maar dat werkt helaas ook nieprobeer de 2 maxtors is bij elkaar te hangen in een andere computer misschien
ligt het aan de schijven
het probleem is als er een HD aan een ide poort hangt kan er niet iets anders bij
Maar als ik een dvd + een cdrw eraan hang doen die het goed
En voordat ik mijn nieuwe kast had deed het het perfect
hij detecteerd het gewoon niet hij geeft rare tekens bij hd's en geeft niks bij cd/dvd
Verwijderd
nieuws: AthlonXP 2700+ met 333 FSB waarschijnlijk op 7 oktober
"KT333 chipset ondersteunt fsb 166 onofficieel en niet alle moederborden zullen door biosupdate hiervan kunnen profiteren" Zo staat het er ongeveer.
Zou ons mobootje er wel van kunnen profiteren??
"KT333 chipset ondersteunt fsb 166 onofficieel en niet alle moederborden zullen door biosupdate hiervan kunnen profiteren" Zo staat het er ongeveer.
Zou ons mobootje er wel van kunnen profiteren??
Ik heb zegmaar geen zin/tijd om dit hele topic te lezen... 
Maar ik heb dit bordje aangeschaft om zo stabiel mogelijk te draaien (geluidsopname...)
Is dit een vekeerde keuze?
(gebruik overigens geen raid...)
Maar ik heb dit bordje aangeschaft om zo stabiel mogelijk te draaien (geluidsopname...)
Verwijderd
Kunnen er 2 schijven aan de raidcontroller worden gehangen zonder dat de raidfunctie op het Moederbord is ingeschakeld??
Verwijderd
volgens mij wel aangezien asus zoiezo lekker stabiel ismycosis schreef op 02 september 2002 @ 00:13:
Ik heb zegmaar geen zin/tijd om dit hele topic te lezen...
dus ik zou zeggen van wel
GRMBL ! ligt het aan mij of is die on board sound chip van Asus echt brak.
Ik had conflicten met mijn SB, dus toen maar on board gebruikt maar dit klinkt echt heel erg matig in vergelijking met mijn SB.
Alles is zo vlak als de pest, meer mensen deze ervaring ?
Ik had conflicten met mijn SB, dus toen maar on board gebruikt maar dit klinkt echt heel erg matig in vergelijking met mijn SB.
Alles is zo vlak als de pest, meer mensen deze ervaring ?
Ik heb onlangs een post in een opzich staand topic geplaatst, maar die reacties vallen tegen.. Dus probeer ik het hier maar. Ik heb... Asus A7V333 w/o raid, AMD XP 2100+, Coolermaster DP5-7H53F-0L en 256 DDR pc2700.
Bij het opstarten van het systeem loopt ie tot een temp van ongeveer 48 graden, daarna valt ie uit in de Sleep mode. HDD led's blijven branden.
Navraag en onderzoek heeft uitgewezen dat het geen kortsluiting is, een warmteprob lijkt me ook sterk omdat het redelijk laag is om uit te vallen.
Is de Core van de proc misschien beschadigd, wat me ook sterk lijkt omdat hij het gewoon doet...
Iemand ervaring hiermee of is dit al in het topic voorgekomen, geef me dan effe een verwijzing. Heb (bijna) alles gelezen...
VCORE voltage 1,77V
+3,3V VOLTAGE 3,21
+5V VOLTAGE 4,83
+12V Voltage 12,84
Bij het opstarten van het systeem loopt ie tot een temp van ongeveer 48 graden, daarna valt ie uit in de Sleep mode. HDD led's blijven branden.
Navraag en onderzoek heeft uitgewezen dat het geen kortsluiting is, een warmteprob lijkt me ook sterk omdat het redelijk laag is om uit te vallen.
Is de Core van de proc misschien beschadigd, wat me ook sterk lijkt omdat hij het gewoon doet...
Iemand ervaring hiermee of is dit al in het topic voorgekomen, geef me dan effe een verwijzing. Heb (bijna) alles gelezen...
VCORE voltage 1,77V
+3,3V VOLTAGE 3,21
+5V VOLTAGE 4,83
+12V Voltage 12,84
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
je moet hem wel inschakelen, maar als je ze omstbuurt aan sluit hoven ze niet in raidVerwijderd schreef op 02 september 2002 @ 11:28:
Kunnen er 2 schijven aan de raidcontroller worden gehangen zonder dat de raidfunctie op het Moederbord is ingeschakeld??
Verwijderd
Als jij flashed van een official bios wel, als je al een lumberjack bios draait moet dit geen probleem zijn. Dus je zult al je gegevens moeten backuppen en dan flashen maar.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 00:05:
Ik wil flashen naar 1012 (Full Raid bios, lumberjacker). Kan dat zomaar, of help ik dan mijn stripeset om zeep?
Mag ik even vragen waarom je een gehackte bios versie wil? Performance van raid loopt heerlijk als je maar de correcte drivers gebruikt. Ik haal 57mb/sec met mijn dual ibm 120gxp.
Verwijderd
Flashen was geen probleem. Stripeset bleef behouden. Enige wat ik constateer in 1012 is dat er een derde kloksnelheid voor cpu is bijgekomen (1917 geloof ik). Ik heb een 1800+.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 19:14:
[...]
Als jij flashed van een official bios wel, als je al een lumberjack bios draait moet dit geen probleem zijn. Dus je zult al je gegevens moeten backuppen en dan flashen maar.
Mag ik even vragen waarom je een gehackte bios versie wil? Performance van raid loopt heerlijk als je maar de correcte drivers gebruikt. Ik haal 57mb/sec met mijn dual ibm 120gxp.
Gehackte bios heb ik omdat ik gelezen heb dat de maxtors d740x het het beste doen met 16 kb stripes. Jouw Ibm scores haal ik niet maar ik zit in hdtach op 52000 met lage cpu belasting. Sisoft haal ik 44000. Dat is niet zo dramatisch als menigeen zegt over de maxtors in raid0.
Raid0 is voor gewoon werken met je pc nauwelijks merkbaar vind ik. Als ik eens 1 gig of zo moet overhevelen van mijn raid naar m'n WD op de primaire IDE dan gaat dat wel lekker rap. Voor de rest is het leuk speelgoed
aan de hand van dit topic ga ik er van uit dat _HEEL_ erg veel mensen probs hebben met dit bord
als ik dit vanavond nite opgelost krijg, haal ik een ander, ik ben *PISSED :(*
misschien dat iemand mij kan helpen, ik ben helemaal desperate hier
ik heb gekocht
a7v333 (cd revisie, ja ik weet het
)
xp 1900+
256mb ddr 266
standaard cooler 80x80x25 (een dikke hoor)
rated speed 2800 plus minus 10% rpm
omgebouwd, as the usual thing
gekeken naar de jumpers en alles op default gelatne (behalve de onboard sound)
het volgende gebeurt:
ik zet hem aan, 3 seconden later gaat hij weer uit
in het boekje staat dat als hij hitte problemen heeft dat hij zichzelf dan uitschakeld
de processor is getest bij een maat van mij op a7v266 en werkte fantastico
ik heb alles lostgehaald, geen proc/geheugen whatever, alleen mobo + stroom + speaker
normaal gesproken gaat het mobo dan piepen enzooooooooo, van
JAAAAAAAAAAAA, GVD, IK ZIE GEEN PROC ETC, SUKKEL
maar dat doet dit mobo nou dus niet
als er niks inzit, blijft hij gewoon aan,
al douw ik proc er in met kewlertje, gaat hij na 2 sec weer uit, die vuile @#$@#$
ik weet NIET wat ik nou kan doen
als ik dit vanavond nite opgelost krijg, haal ik een ander, ik ben *PISSED :(*
misschien dat iemand mij kan helpen, ik ben helemaal desperate hier
ik heb gekocht
a7v333 (cd revisie, ja ik weet het
xp 1900+
256mb ddr 266
standaard cooler 80x80x25 (een dikke hoor)
rated speed 2800 plus minus 10% rpm
omgebouwd, as the usual thing
gekeken naar de jumpers en alles op default gelatne (behalve de onboard sound)
het volgende gebeurt:
ik zet hem aan, 3 seconden later gaat hij weer uit
in het boekje staat dat als hij hitte problemen heeft dat hij zichzelf dan uitschakeld
de processor is getest bij een maat van mij op a7v266 en werkte fantastico
ik heb alles lostgehaald, geen proc/geheugen whatever, alleen mobo + stroom + speaker
normaal gesproken gaat het mobo dan piepen enzooooooooo, van
JAAAAAAAAAAAA, GVD, IK ZIE GEEN PROC ETC, SUKKEL
maar dat doet dit mobo nou dus niet
als er niks inzit, blijft hij gewoon aan,
al douw ik proc er in met kewlertje, gaat hij na 2 sec weer uit, die vuile @#$@#$
ik weet NIET wat ik nou kan doen
Verwijderd
Hoe zit het met de juffrouw die zo lief tegen je praat? (post speech reporter)
Wat heb je voor geheugen. Dit mobo is kritisch met geheugen.
Al ander geheugen geprobeerd?
Hoe zit het met de voeding?
Hoe hoog is de temp in bios? (zal wel niet de oorzaak zijn want je hebt een goede koeler).
"omgebouwd, as the usual thing" betekent dat je geunlockt hebt?
Werkt andere proc in jouw board wel?
Hoe hoog is de temp in bios? (zal wel niet de oorzaak zijn want je hebt een goede koeler).
Verwijderd
Had ik in het begin ook. Bij mij lag het eraan dat de geheugensettings van mijn Samsung te strak stonden (onder BIOS 1007). Die heb ik toen op default gezet: probleem opgelost. Ik draai nu overigens met 1011 en met CAS 2, en dat draait ook 100% stabiel.Ik heb onlangs een post in een opzich staand topic geplaatst, maar die reacties vallen tegen.. Dus probeer ik het hier maar. Ik heb... Asus A7V333 w/o raid, AMD XP 2100+, Coolermaster DP5-7H53F-0L en 256 DDR pc2700.
VCORE voltage 1,77V
+3,3V VOLTAGE 3,21
+5V VOLTAGE 4,83
+12V Voltage 12,84
MENSEN, als je wil lachenVerwijderd schreef op 03 september 2002 @ 00:07:
Hoe zit het met de juffrouw die zo lief tegen je praat? (post speech reporter)
lees dan het volgende verhaal
hij crashte constant na 2 sec
totdat ik er achterkwam dat er nog zo'n raar zakje met een wittige substantie was achtergebleven in het doos(je) van de kewler, even het beestje insmeren met een zalfje en hij was weer genezen door huisarts bitbyter
Geluk gehad dat de proc nog leeft...
vraag me wel af hoe gebruikelijk "the usual thing" is als je niet standaard koelprut aanbrengt, want dat is toch usually echt wel nodig, maargoed dat terzeide...
vraag me wel af hoe gebruikelijk "the usual thing" is als je niet standaard koelprut aanbrengt, want dat is toch usually echt wel nodig, maargoed dat terzeide...
Verwijderd
"aan de hand van dit topic ga ik er van uit dat _HEEL_ erg veel mensen probs hebben met dit bord
als ik dit vanavond nite opgelost krijg, haal ik een ander, ik ben *PISSED :(*"
Met een ander moederbord was je proc waarschijnlijk nu rip geweest. HULDE aan COP!!
als ik dit vanavond nite opgelost krijg, haal ik een ander, ik ben *PISSED :(*"
Met een ander moederbord was je proc waarschijnlijk nu rip geweest. HULDE aan COP!!
hmmz, ik heb nog "nooit" koelpasta nodig gehad, ook niet pIII-500, beestje is nog overclocked geweest naar 575 ook, curieus
ik heb nog wel een ander wazig probleem
ik heb 1x 20gb maxtor + 1x 40gb samsung op primary ma/sl hangen
ik heb 1x dvd-speler+1x zip drive op seconday ma/sl hangen
en 1x 80gb aan secondary raid
het werkt wel, maar al copyeer ik grote hoeveelheden data, heb ik lcokups van 3 tot 5 seconden constant, hij hangt dan gewoon 5 seconden
ook tijdens het gamen, soms een lockupje van 1 seconden, en dit is zwaar irritant
heb nieuwste bios 1012, via 4 in 1, xp proffessional, nieuwste detonators, raid drivers van de cd
ik heb 1x 20gb maxtor + 1x 40gb samsung op primary ma/sl hangen
ik heb 1x dvd-speler+1x zip drive op seconday ma/sl hangen
en 1x 80gb aan secondary raid
het werkt wel, maar al copyeer ik grote hoeveelheden data, heb ik lcokups van 3 tot 5 seconden constant, hij hangt dan gewoon 5 seconden
ook tijdens het gamen, soms een lockupje van 1 seconden, en dit is zwaar irritant
heb nieuwste bios 1012, via 4 in 1, xp proffessional, nieuwste detonators, raid drivers van de cd
Verwijderd
Als je er zo slordig mee omspringt kun jij HEEL veel problemen verwachten.BitByter schreef op 03 september 2002 @ 13:35:
hmmz, ik heb nog "nooit" koelpasta nodig gehad, ook niet pIII-500, beestje is nog overclocked geweest naar 575 ook, curieus
nooit probs gehad, maar nou wel met m'n ide shit
als ik veel bestanden copyeer, heb ik lockups van 10 sec!?!? kan dan zelfs de muis niet bewegen, dan copyeert hij 500 mb als een mongool, en daarna weer lockupje
wazig man
als ik veel bestanden copyeer, heb ik lockups van 10 sec!?!? kan dan zelfs de muis niet bewegen, dan copyeert hij 500 mb als een mongool, en daarna weer lockupje
wazig man
Verwijderd
Kheb hier een a7v333 met een geheugenprobleem. Het is 256 mb van samsung, maar het mobo'tje wil m niet kennen. Krijg constant de melding 'system faild on memory test'. Vanmiddag effe bij zo'n pc-boer geweest bij me in de beurt en die heeft het geheugen getest op een zelfde plank. Prima in orde zei hij. Kheb ook nog een ander reepje van samsung gekocht, maar precies hetzelfde probleem. Wie heeft er een idee'tje
probeer usb2.0 eens te disablen (jumper) ... dat zit op de zelfde irq als je raidcontroller en is een device met nogal hoge bandbreedte ...BitByter schreef op 03 september 2002 @ 18:25:
nooit probs gehad, maar nou wel met m'n ide shit
als ik veel bestanden copyeer, heb ik lockups van 10 sec!?!? kan dan zelfs de muis niet bewegen, dan copyeert hij 500 mb als een mongool, en daarna weer lockupje![]()
wazig man
4:5 en turbo gaan vaak niet samen, probeer gewoon optimal of 1:1 ratio ... latecies zo conservatief mogelijk, kan je altijd later proberen of je daar nog wat af kan snoepen...Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 18:35:
Kheb hier een a7v333 met een geheugenprobleem. Het is 256 mb van samsung, maar het mobo'tje wil m niet kennen. Krijg constant de melding 'system faild on memory test'. Vanmiddag effe bij zo'n pc-boer geweest bij me in de beurt en die heeft het geheugen getest op een zelfde plank. Prima in orde zei hij. Kheb ook nog een ander reepje van samsung gekocht, maar precies hetzelfde probleem. Wie heeft er een idee'tje
Verwijderd
Hij boot niet eens! Ik krijg steeds die zelfde melding. Wat ik ook doe.Dark schreef op 03 september 2002 @ 19:02:
[...]
4:5 en turbo gaan vaak niet samen, probeer gewoon optimal of 1:1 ratio ... latecies zo conservatief mogelijk, kan je altijd later proberen of je daar nog wat af kan snoepen...
als alle jumpers op default staan(ff nazien met het meest recente boekje erbij,van de asus website of niet een of andere chinees op maandag-ochtend een jumpertje gemist heeft), de bios vers gereset is, de proc+heatsink goed gemonteerd is, en hij boot niet, dan is ie denk ik stuk... de mobo...Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 19:19:
[...]
Hij boot niet eens! Ik krijg steeds die zelfde melding. Wat ik ook doe.
is er niet zo'n koperen paaltje blijven staan op een plek waar geen gaatje zat in het mobo, bij het monteren van de mobo in de tray? m.a.w. maakt de kast geen sluiting met het bord? evt proberen met het bord op tafel, los van de kast, met alleen cpu/mem/vga of je de post kan doorlopen en het bios kan berijken...
Verwijderd
Hij is dood, denk ik. Ik heb m dus uit m'n kast gehaald en op tafel gelegd. Cpu d'r in en geheugen reepje. Aangezet...... Zelfde probleem nog steeds. Alle jumber heb ik trouwens ook nagekeken. Alles getest met default en ik heb ook een keer zo goed alles uitgeschakeld. (usb en dergelijke). Zonder enig resultaat. Ik denk toch dat het samsunggeheugen dat ik heb, niet geschikt is voor dit plankje. Kzal wel net weer een anders revisie hebben en die kan denk ik dus niet overweg met het samsunggeheugen. Morgen maar effe bij de pc-boer langs.
Verwijderd
Alle geheugen-slots geprobeerd??? Die van mij pakt geen reepjes (meer) in slot 1.
Trouwens mijn mobootje gedraaid op 1752 Mhzjes (XP 1600+)met pc2100 Apacer-geheugen, 1.825 V core. Mp op 10.5, FSB 166/33. Helaas pindakaas trekt Winhoze het niet na 10 minuten. Temps waren okay, 49 idle , 59 stressed, air-cooled.
Trouwens mijn mobootje gedraaid op 1752 Mhzjes (XP 1600+)met pc2100 Apacer-geheugen, 1.825 V core. Mp op 10.5, FSB 166/33. Helaas pindakaas trekt Winhoze het niet na 10 minuten. Temps waren okay, 49 idle , 59 stressed, air-cooled.
Verwijderd
hmm mijn probs vallen dus wel mee. et enige probleem wat ik heb met dit plankje is dat ie iewat instabiel draait (t.o.v. me oude Msi k7t turbo, waar ik nooit probs mee heb gehad)
alleen cpucool wil niet op mijn huidige config. a7v333 i.c.m WinXP.
Comp loopt op initialisatie van CPUcool vast en kan alleen nog in veilige modus gestart worden
alleen cpucool wil niet op mijn huidige config. a7v333 i.c.m WinXP.
Comp loopt op initialisatie van CPUcool vast en kan alleen nog in veilige modus gestart worden
Verwijderd
Ik heb alle bankjes geprobeerd. Ook een keer geprobeerd met alle bankjes bezet. Ook geen succes. Verschillende voltages geprobeerd etc... En de reepjes zijn goed, want ze zijn dus getest. Probleem ligt dus duidelijk bij het moederbord.Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 22:22:
Alle geheugen-slots geprobeerd??? Die van mij pakt geen reepjes (meer) in slot 1.
Hoe groot het probleem is, kom ik morgen wel achter.
Verwijderd
Geheugen kan hier het probleem zijn, wel eens vaker gezien dat bij kopieren van kleine bestanden alles goed gaat, maar bij grote bestanden niet, installeer anders Windows opnieuw, software kan ook een hoop fout doen. mensen geven snel moederborden de schuld...Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 13:47:
Ik heb ook wat problemen met mijn a7v333.
Ten eerste is mijn processor 70 graden ( XP 2100+ gekoeld door een Artic die geschikt is tot 2600XP , althans volgens de verpakking. Plus een kastkoeler van coolermaster.
Ten tweede mag ik geen nieuwe VIA drivers installeren , als ik dit namelijk doe dan krijg ik tegen het einde een foutmelding over een read - only file die hij moet vervangen ( viaagp1.sys ) als ik ok klik dan boot mijn pc opnieuw en wil mijn win 2000 niet opstarten omdat de isapnp.sys rot is. Na hem gerepaired te hebben heb ik het nogmaals geprobeerd nu op niet vervangen geklikt en wederom boot mijn pc zomaar opnieuw , nu alleen zonder mijn windows te verpesten.
Communicatie tussen mijn harde schijven is niet helemaal 100 % kleine bestanden kan ik wel kopieren en een grote map vol met kleine bestanden ook maar een groot bestand van zo'n circa 500 / 600 mb gaat weer niet. terwijl een map met 3 gig aan mp3's wel gaat. IDE probleem ?
Ik denk dus dat mijn moederbord dit alles veroorzaakt . trouwens mij geheugen wordt wel ondersteund door het moederbord samsung pc 2700 .
Verwijderd
Bios update......Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 22:48:
[...]
Geheugen kan hier het probleem zijn, wel eens vaker gezien dat bij kopieren van kleine bestanden alles goed gaat, maar bij grote bestanden niet, installeer anders Windows opnieuw, software kan ook een hoop fout doen. mensen geven snel moederborden de schuld...

Ik zou in jullie plaats toch ff lekker mobo gaan omruilen, tegenwoordig zijn het allemaal al revisies 1.4 heb ik gemerkt en die geven minder problemen
Verwijderd
Is niet nodig. Ik heb revisie 1.2, lumberjacker bios, 3 hdd's waarvan 2 in raid al tig programma's geinstalleerd en gedeinstalleerd, biossen geflashed. Herstarts gehad door tweaken geheugen en fsb en nog steeds stabiel als een huis!-GF-Annihilator schreef op 04 september 2002 @ 09:43:
Ik zou in jullie plaats toch ff lekker mobo gaan omruilen, tegenwoordig zijn het allemaal al revisies 1.4 heb ik gemerkt en die geven minder problemen
Draai wel Windows 2000 SP3 en dat blijf voorlopig zo. Voor mij geen Teletubbies, hondjes enz. op m'n desktop.
heb hier al 3 1,4's gehad.. Zijn allemaal zow gammel als de (*&@#().. Morgen ruilen voor een Epox.. (nooit gedacht dat ooit nog is te doen)
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
3 stuks?? Misschien ligt het wel aan je overige hardware?Joep schreef op 04 september 2002 @ 16:06:
heb hier al 3 1,4's gehad.. Zijn allemaal zow gammel als de (*&@#().. Morgen ruilen voor een Epox.. (nooit gedacht dat ooit nog is te doen)
Maar we horen wel van je als je de Epox hebt.
Dit topic is gesloten.