Groot Asus A7V333 Topic deel II

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.886 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 11:14:

Sinds ik mijn nieuwe mobo heb de asus a7v333 en een xp1800 erop heb ik erg vaak een crash. Ik heb alle recente drivers e.d. erop gezet. Ik draai windows 2000 erop. en heb een ddr ram geheugen van 256(geheugen heb ik al getest)

als ik met grote bestanden aan het knippen en plakken ben of ik converteer een wav naar mp3 of ik ben erg veel aan het downen met mijn ftp client. Dan wil die er de brui aan geven.

hij gaat mijn physical memory weggooien en zegt dan dat er iets fout is gegaan wanneer die het hefet gedumpt. Erboven staat iets van datestamp......... en aan het eind dat het te maken heeft met het file'tje ntoskrnl.exe
ik heb exact hetzelfde gehad, vooral bij netwerkverkeer en een groot ACE-archive uitpakken. Bij mij lag het aan de geheugensettings (ik draai nu op de optimal settings 2,5-3-3-6-6, in ieder geval de langzame settings, het kan zijn dat ik een getalletje mis.. :) ). en ik moest agp fast write uitzetten in mijn BIOS

hope this helps... suc6

Verwijderd

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal wilt hebben aan functies... Je kunt ook verschillende A7V333 borden kopen (met RAID en alles erbij of juist zonder).
Maar er zijn in elk geval een heel aantal borden die goedkoper zijn dan de A7V333 en die qau prestatie zeker zo in de buurt zitten...
Zo is het ePoX 8k3a(+) bord een erg goed bord met veel extra functies maar wat bijvoorbeeld ook een goed bord schijnt te zijn is de Chaintech 7VJL Apogee (zie www.hardware.info). Dit bord is zeer compleet (maar wel weer even duur als de A7V333)...
Maar goed, het ligt eraan wat je allemaal wilt!

Succes

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

De 1012.002 bios heeft wederom een nieuwtje; cpu multipliers tot 22,5x !!!

Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/newmulti.jpg

ik vraag me af wat voor nieuwe procs er uitkomen met die speeds/multi's? amd is zeker iets van plan zo aan die laatste updates te zien... eerst die 166fsb, nu die multies... tjakka 22,5x166,6= pure 3750 Mhz is xp-rating 5000+ >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 11:14:
Physical memory dump

Hoi,

heb gespit in het topic van de asus a7v333 maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden vandaar dat ik het hier maar neerzet. Heb het al ana veel mensen gevraagd maar die wisten het ook niet.

Sinds ik mijn nieuwe mobo heb de asus a7v333 en een xp1800 erop heb ik erg vaak een crash. Ik heb alle recente drivers e.d. erop gezet. Ik draai windows 2000 erop. en heb een ddr ram geheugen van 256(geheugen heb ik al getest)

als ik met grote bestanden aan het knippen en plakken ben of ik converteer een wav naar mp3 of ik ben erg veel aan het downen met mijn ftp client. Dan wil die er de brui aan geven.

hij gaat mijn physical memory weggooien en zegt dan dat er iets fout is gegaan wanneer die het hefet gedumpt. Erboven staat iets van datestamp......... en aan het eind dat het te maken heeft met het file'tje ntoskrnl.exe

Echt ik word er zo moe van, dacht eindelijk een stabiel boardje te hebben heb ik dit.

Hopelijk weet een van jullie de oplossing _/-\o_
Hoe hoog heb je je FSB staan? het is mogelijk dat je HDD het niet trekt. Ik heb dezelfde meldingen gehad, en na het verlagen van de FSB ging het booten weer okay.

Verwijderd

Alhoewel ik me memory nog niet heb.. heb ik dus wel me A7V333 Raid al wel binnen rev1.02

Nu krijg ik die koelelement niet zo 1 2 3 van de northbride

mijn vraag is namelijk of deze revisie de CE of de CD chipset bevat.

Verwijderd

rev 1.02 heeft de CE chipset, ik heb hem zelf en het ff gechecked

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:38
Ik heb vandaag me a7v omgeruild.. Heb nu rev 1.04.. Hoop dat deze het wel goed doet.. In het weekend is proberen..

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Als ik uit de bios kom (met save changes) dan heb ik soms dat men scherm gewoon uitgaat en dan moet ik manueel men pc afzetten (5 sec indrukken). Als ik daarna weer aandoe, dan kom ik automatisch in bios en dan staat ie op de selectie van de kloksnelheid van de cpu (1200 - 1666). Ik heb een XP 2000+. Zelfs als ik uit de bios ga en ik heb nix verandert kan ik dat tegenkomen. Ik heb bios versie 1.011. Enig idee hoe dit komt / kan komen. Een niet gans gelukte flash kan moeilijk want ik heb geen stabiliteitsproblemen, geen lockups of zo...
Dit probleem doet zich dus niet altijd voor...

Asus A7V333 bios rev 1.011
Athlon XP 2000+
512 MB apacher ram
GF 2 GTS 32Mb
SBLive 1024 player
WD 1200 JB
IBM 30 GB
Plexwriter 24/10/40
Acer DVD 16/40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je hem op 1666 zet het geheugen op optimal en de rest op default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe kan ik zien welke revision mijn board heeft?
aankoopdatum is 1 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Kan raid niet aan de gang krijgen

Ik wil van dit bord de raid controler gebruiken. Heb 2 Maxtors's op de speciale controllers aangesloten. Beide heb ik op Master gezet, zoals dat in de manual staat.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.djong/raid3.jpg
Je zit dus dat de schijven niet op de normale controler staat aangesloten. Dit klopt lijkt ?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.djong/raid2.jpg
Hier overzichtje van de controller, 2x 60 GB op stripe. klopt volgens mij ook

Toen heb ik de schijf ge-fdisk. maaaaaaaaaaar.....toen werd er maar 48 GB herkend ipv van 120 in RAID !?

Ik heb dit genegeerd en heb een primairy paritie aangemaakt van de volledige 48 GB en geformat. De andere schijf bevat dus geen partities en ook geen format omdat ik daar niet bij kan komen. Wel moet ik zeggen dat dat formateren van die 48 GB ontzettend lang duurde, leek wel of hij 120 GB ging formatten.

Ik heb win2k geinstalleerd, maar dat liep niet echt goed
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.djong/raid1.jpg

Waar is die RAID driver die ik nodig heb voor de set-up van windows 2k Raid/F6-setup?

Wat doe ik fout? Kom er niet helemaal uit :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er naar uit dat je de de verkeerde driver hebt gebruikt voor je promise controller.

Maar als je toch met raid bezig gaat.. zou ik toch even op www.jumberjacker.de gaan kijken. Dan flash je je bios even en heb je toch ffies alle functies die de raid chip eigenlijk ondersteunt (zoals verschillende stripe sizes etc.) ook kan je daar gelijk een goeie driver downloaden.

Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb niet eens een driverdiskette voor mijn RAID-controller. Ik denk zelf dat het ligt aan Fdisk. Er is maar 48 GB ge-fdisk en geformat. de andere schijf heeft waarschijnlijk niet eens een FAT en is waarschijnlijk niet geformat. Komt door f-disk van w98 denk ik, zal f-disk van winme of even met Partition magic

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen je die schijven aan je raid controller heb geinstalled..
heb je toen iwndows opnieuw geinstalled?

anders weet ik nu al heel zeker dat het aan de driver ligt..

en dat fdisk een verkeerde waarde aangeeft.. dat klopt wel had ik ook met me 2x40GB in raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 09:11:
toen je die schijven aan je raid controller heb geinstalled..
heb je toen iwndows opnieuw geinstalled?

anders weet ik nu al heel zeker dat het aan de driver ligt..

en dat fdisk een verkeerde waarde aangeeft.. dat klopt wel had ik ook met me 2x40GB in raid.
HD's zijn netals het hele systeem vonkel nieuw :) Ik wil er win2k op installeren. Het oversturen van de set-up bestanden gaat prima maar nadat hij ge-reboot heeft en zegt van Press F6 to setup raid or SCSI adapters (heb geen drivers dus druk geen F6) Daarna zegt ie van 'Setup is starting windows 2000' en dan is het blauwscherm

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorg dan ffies dat je wel aan die promiseraid drivers komt... logisch dat je een inaccessable boot device error krijgt.. als ie niet weet hoe die de hd moet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download deze promise driver http://www.lumberjacker.de/files/R100_V230_b0140.09.zip
Pak die uit naar een diskette. Na drukken F6 in windows 2000 gaat installatie OS nog even door. Later heb je de driver diskette nodig. Als setup daarvoor vraagt gebruik dan de diskette en je kunt de driver kiezen voor de TX2000 (als je gehacked bios erop hebt staan).

Zou, zoals boven is aangegeven wel op http://www.lumberjacker.de gehacked bios dowloaden en flashen en dan je raid opnieuw configureren met 16 k stripes want daar doen de maxtors het het beste op.

Je fdisk probleem weet ik niet maar doe dat ook tijdens setup van windows 2000 (je schijf indelen en formatteren) als je twijfelt of het goed gebeurt is met fdisk

Wil je nog niet met de gehackte biossen aan de gang, dan kun je de gewone promise "lite" driver vinden op de asus cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 09:57:
Download deze promise driver http://www.lumberjacker.de/files/R100_V230_b0140.09.zip
Pak die uit naar een diskette. Na drukken F6 in windows 2000 gaat installatie OS nog even door. Later heb je de driver diskette nodig. Als setup daarvoor vraagt gebruik dan de diskette en je kunt de driver kiezen voor de TX2000 (als je gehacked bios erop hebt staan).

Zou, zoals boven is aangegeven wel op http://www.lumberjacker.de gehacked bios dowloaden en flashen en dan je raid opnieuw configureren met 16 k stripes want daar doen de maxtors het het beste op.

Je fdisk probleem weet ik niet maar doe dat ook tijdens setup van windows 2000 (je schijf indelen en formatteren) als je twijfelt of het goed gebeurt is met fdisk

Wil je nog niet met de gehackte biossen aan de gang, dan kun je de gewone promise "lite" driver vinden op de asus cd.
Hmm...lijkt me een beetje erg risicovol die gehackte bios. Is asus bezig met het programmeren van een nieuwe Bios en wanneer komt die uit?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen risico hoor. Draait hartstikke stabiel. Maar zoals gezegd als je het niet aandurft, gebruik de "lite" driver van de asus cd.
Welk bios bedoel je want asus komt zowat om de 2 weken met een nieuw bios voor dit bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op 22 augustus 2002 @ 13:51:
De 1012.002 bios heeft wederom een nieuwtje; cpu multipliers tot 22,5x !!!

[afbeelding]

ik vraag me af wat voor nieuwe procs er uitkomen met die speeds/multi's? amd is zeker iets van plan zo aan die laatste updates te zien... eerst die 166fsb, nu die multies... tjakka 22,5x166,6= pure 3750 Mhz is xp-rating 5000+ >:)
1012.04 op de duitse ftp
Nog hogere mulipliers? :9
Zal straks eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 10:22:
Nee, geen risico hoor. Draait hartstikke stabiel. Maar zoals gezegd als je het niet aandurft, gebruik de "lite" driver van de asus cd.
Kan ik ook eventueel weer terug flashen naar de 'originele' bios versie, mits de gehackte me niet mocht bevallen?
Welk bios bedoel je want asus komt zowat om de 2 weken met een nieuw bios voor dit bord
Een bios die net zo goed is als die gehackte, kunnen we die verwachten van Asus?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden ook tegen wat proberen opgelopen met Asus, maar gaat gelukkig toch goed en ik voeg weer wat toe aan deze post..hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 23 augustus 2002 @ 10:40:
[...]

Kan ik ook eventueel weer terug flashen naar de 'originele' bios versie, mits de gehackte me niet mocht bevallen?

[...]

Een bios die net zo goed is als die gehackte, kunnen we die verwachten van Asus?
Je kunt terugflashen, ja. Mocht je besluiten te flashen. Flash dan niet via optie alt-f2 tijdens booten als je bios 1004 of lager hebt. Tevens is er een mogelijkheid om te flashen vanuit windows. Doe dat ook niet.

Flash dmv. de asus tool Aflash. Maak een DRDOS diskette (vind je ook op lumberjacker.de) dan heb je een minimale omgeving van waaruit je aflash kunt starten. Aflash vindt je ook op bovengenoemde site.

Ik denk niet dat we van asus een gemodifideerd bios mogen verwachten want dan krijgen ze ruzie met Promise ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

trillion schreef op 23 augustus 2002 @ 02:14:
Hoe kan ik zien welke revision mijn board heeft?
aankoopdatum is 1 juli
tussen het eerste en tweede pci slot vanaf deagp staat je type en revisienr. gedrukt in het wit op de printplaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

I_Stealth_I schreef op 23 augustus 2002 @ 07:29:
Kan raid niet aan de gang krijgen

Ik wil van dit bord de raid controler gebruiken. Heb 2 Maxtors's op de speciale controllers aangesloten. Beide heb ik op Master gezet, zoals dat in de manual staat.
[afbeelding]
Je zit dus dat de schijven niet op de normale controler staat aangesloten. Dit klopt lijkt ?

[afbeelding]
Hier overzichtje van de controller, 2x 60 GB op stripe. klopt volgens mij ook

Toen heb ik de schijf ge-fdisk. maaaaaaaaaaar.....toen werd er maar 48 GB herkend ipv van 120 in RAID !?

Ik heb dit genegeerd en heb een primairy paritie aangemaakt van de volledige 48 GB en geformat. De andere schijf bevat dus geen partities en ook geen format omdat ik daar niet bij kan komen. Wel moet ik zeggen dat dat formateren van die 48 GB ontzettend lang duurde, leek wel of hij 120 GB ging formatten.

Ik heb win2k geinstalleerd, maar dat liep niet echt goed
[afbeelding]

Waar is die RAID driver die ik nodig heb voor de set-up van windows 2k Raid/F6-setup?

Wat doe ik fout? Kom er niet helemaal uit :)
op de asus cd staat een setup om zo'n floppy aan te maken, maar ik weet niet of het dan wel lukt de boel te formateren vanuit w2k setup, ik heb ook errors gekregen toen ik dat probeerde....

ik heb er ff een enkele ide bij gehangen, met xp erop... die geboot, raid driver geinstaleerd, schijfen ingedeeld en geformat, en toen weer opnieuw setup gedaan op de raid schijven.... daarna de extra xp-disk verwijdert en nu boot ik vrolijk van raid :D

het was dus het formateren waar ie mis op ging, als ik dat ff vanuit een al draaiend os-je deed pakte de install wel gewoon die drivers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 10:34:
[...]

1012.04 op de duitse ftp
Nog hogere mulipliers? :9
Zal straks eens proberen
Yeps, heb 'm ook gefashed...

nee die hoge multi's zijn nou weer weg op mijn palomino... vraag me af hoe dat er bij t-breds(b) uitziet... als het goed is krijg je dan wel weer die hoge multies te zien...

verder nog geen verschil kunnen ontdekken... wie het ziet mag het zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 13:59:
[...]

Hoe hoog heb je je FSB staan? het is mogelijk dat je HDD het niet trekt. Ik heb dezelfde meldingen gehad, en na het verlagen van de FSB ging het booten weer okay.
ehm, zoveel kaas heb ik er nou ook weer niet van gegeten. Wat is FSB en hoe stel ik het lager in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 13:14:
[...]

ik heb exact hetzelfde gehad, vooral bij netwerkverkeer en een groot ACE-archive uitpakken. Bij mij lag het aan de geheugensettings (ik draai nu op de optimal settings 2,5-3-3-6-6, in ieder geval de langzame settings, het kan zijn dat ik een getalletje mis.. :) ). en ik moest agp fast write uitzetten in mijn BIOS

hope this helps... suc6
bedankt maar ik snap het nog niet, waar moet ik dit allemaal instellen? heb inmiddels gezocht in mijn BIOS settings maar niks gevonden. Heb voor de 300ste keer weer eens de manual doorgespit maar ook niks kunnen vinden.
Zal er door jullie hulp wel in de buurt zijn gekomen maar ik kan het nog niet echt vinden.

anyway als jullie iets meer uitleg zouden kunnen geven zou dat toppie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilead
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 11:26
RTFM, maw, heb je het boekje dat bij je moederbord zit al eens doorgelezen, daar staat alles in. Alle instellingen kun je in de BIOS doen.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Hebben jullie dit ook..?
bij bios versie 1011.002 had ik een Proc. snelheid van 1667MHz (XP2000+)nu Nu met Bios Versie 1012.004 heb ik een Proc. snelheid van 1733MHz (XP2000+).....???

[ Voor 0% gewijzigd door digital8 op 23-08-2002 16:22 . Reden: typo verwijderd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom dit mis door het instellen van een hogere fsb..?!! dat zou mogelijk moetne zijn in deze bios.... of te wel je hebt em overgeclockt...:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

LS,

Mijn probleem is als volgt. Bij het opstarten van het systeem krijg ik een voice post error "system failed CPU test".

Mijn systeem bestaat uit de volgende componenten:
A7v333
AMD XP 2000+
Corsair PC2400
Hercules phrophet 2 400MX
Realtec nic.
SB Liive 1024.

Het systeem komt niet eens in de bios, dus deze is nog orgineel.

Jumpers staan volgens mij op auto detect. Ook geprobeerd op freq select, maar dit hielp niet.

Heb een andere CPU geprobeerd, maar dit mocht niet baten. Ook heb ik in de forums rond gekeken, en de Corsair 2400 moet werken.

Ik hoop op reply, maar kan op het momend wegens pers redenen niet elk uur vragen beandwoorden. Ik heb ASUS gemailed, maar dat kan wel even duren. Ik hoop dat jullie me kunnen redden.

Gegroet,
Joris

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug naar de winkel gaan, heb ut ook gehad kapot moederboard en proc. Moederboard was dod. Proc is door het instaleren kapot gegaan :P Maar ik heb um toch vergoed gekregen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke PCI sloten gebruiken jullie op dit bord? ik moet er straks een audigy en een netwerkaartje in kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op 23 augustus 2002 @ 11:02:
[...]

tussen het eerste en tweede pci slot vanaf deagp staat je type en revisienr. gedrukt in het wit op de printplaat...
Moet zijn tussen tweede en derde slot, maar dat terzijde, welk revisie is trouwens de laatste ?
Heb zelf 1.02 met koelingsproblemen en er is een nieuw plankje besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 17:32:
[...]

Moet zijn tussen tweede en derde slot, maar dat terzijde, welk revisie is trouwens de laatste ?
Heb zelf 1.02 met koelingsproblemen en er is een nieuw plankje besteld....
ok jah tussen de 2e en 3e pci... 8)7

ik heb een keer iemand(danoontje) hier zien posten dat ie een 1.04 had, maar ik weet niet of dat wel klopt hoor, die ene post buiten beschouwing latend, is 1.02 het hoogste mij bekende revisienr.

edit: tja ff google-en gedaan, nu moet ik die eerdere twijfel inslikken, daar zie ik wel meer referentie aan de a7v333 1.04 dus dan dan zal het wel kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dark schreef op 24 augustus 2002 @ 17:47:
[...]

ok jah tussen de 2e en 3e pci... 8)7

ik heb een keer iemand(danoontje) hier zien posten dat ie een 1.04 had, maar ik weet niet of dat wel klopt hoor, die ene post buiten beschouwing latend, is 1.02 het hoogste mij bekende revisienr.

edit: tja ff google-en gedaan, nu moet ik die eerdere twijfel inslikken, daar zie ik wel meer referentie aan de a7v333 1.04 dus dan dan zal het wel kloppen...
Klopt, ik heb ook een 1.04 :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duracell schreef op 24 augustus 2002 @ 18:57:
[...]

Klopt, ik heb ook een 1.04 :)
En welke temps met welke koeler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de asus download site is al enkele dagen down.
weet iemand de ftp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het sluiten van mijn post......misschien was mijn vraag wel niet zo duidelijk Abbadon, maar ik ben dan ook niet zo'n geweldige expert als jou......:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 19:14:
[...]

En welke temps met welke koeler ?
Xp2000+
Temps nu: (kamertemperatuur 23 °)
Cpu 55 (grotendeels idle), stressed ergens rond de 61
Mbo 40

Temps vorige week: (kamertemp 30°)
Cpu 60 idle, stressed 65-67
(even een uitschieter naar 75° maar dat heb ik niet kunnen reproduceren, dus of het een foute meting was of dat mijn fan even stilgestaan heeft weet ik niet)
Mobo 45

Met een EKL cpu cooler à 11 € (Koelblok 80*60 mm, met een 60 mm fan)
Voorlopig zit er zo'n rubber pad tussen (standaard koelprutsdingetje), AS 3 moet nog binnenkomen.
Nog geen casefan, maar die is besteld.
Bios 1008 zat erop, geflashed naar 1011 final, maar geen verschil in temps.
Ook geen verschil in temperatuur tussen asus probe 2.17.00, 2.17.08 en Speedfan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, ik zit met het welbekende Geforce 4 - Gigabyte GA-7RXP ret 1.1 probleem,

ik ga dus maandag mijn nieuwe mobootje ff omruilen, ( gister alles nieuw gekocht :Y) ).

Is dit Asus A7V333 bord een beetje verstandig??

mijn vid kaart probleem is met een Asus V8840 GF 4 dus dat zou compatible moeten zijn ( beetje stom als dat niet zo was :P ) met dit Asus MOBO

Of zijn die Gigabyte GA-7RXP soms ook in de winkel verkrijgbaar als rev. 2.0, want op zich waren die gigabyte mobo's wel leuk om alles wat erop zat!
Ik vind het zonde om mijn video kaart om te gaan ruilen tegen een kwalitatief veel mindere dan deze GF4, dus dan maar Mobo ruilen :/ ( heb ik tenminste maandag avond wat te doen hehehe )

maarja, ik dacht dat die asus mobo er wel goed uitzag, of issie alweer te oud??
Oja, heb ook 512 DDRram pc2700, dit mobo ondersteund dat toch wel he?

Zit hier nu even mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoef je niet mee te zitten, ik heb exact dezelfde combinatie, maar dan de GF4 8440 i.p.v. de GF4 8840 8) en hetzelfde geheugen (ander merk dan waarschijnlijk), enige probleem zijn de temps. Heb wel begrepen dat het niet bij alle plankjes voorkomt, vandaar dat ik een nieuwe ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duracell schreef op 25 augustus 2002 @ 00:05:
[...]

Xp2000+
Temps nu: (kamertemperatuur 23 °)
Cpu 55 (grotendeels idle), stressed ergens rond de 61
Mbo 40

Temps vorige week: (kamertemp 30°)
Cpu 60 idle, stressed 65-67
(even een uitschieter naar 75° maar dat heb ik niet kunnen reproduceren, dus of het een foute meting was of dat mijn fan even stilgestaan heeft weet ik niet)
Mobo 45

Met een EKL cpu cooler à 11 € (Koelblok 80*60 mm, met een 60 mm fan)
Grappig, of juist niet :(

Heb temps die zo'n 5 ° hoger liggen als de jouwe met een Zalman 5100Cu koeler.
Heb het nog geprobeerd met dat Alpha ding met Papst , en dat maakte geen enkel verschil in de temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimm9mm
  • Laatst online: 08-04-2019
Wie heeft er hier Q-fan aanstaan? Bij mij geeft MBM en AnusProbe allebij aan dat de processorcooler permanent op 0 rpm draait, terwijl hij zeer zeker aan het draaien is... de proc is dan meestal 52 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Grimm9mm schreef op 25 augustus 2002 @ 13:31:
Wie heeft er hier Q-fan aanstaan? Bij mij geeft MBM en AnusProbe allebij aan dat de processorcooler permanent op 0 rpm draait, terwijl hij zeer zeker aan het draaien is... de proc is dan meestal 52 graden
Heb je wel een koeler met 3 draadjes?
En zit ie in het juiste contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimm9mm
  • Laatst online: 08-04-2019
Duracell schreef op 25 augustus 2002 @ 14:35:
[...]

Heb je wel een koeler met 3 draadjes?
En zit ie in het juiste contact?
Ja, dat is het probleem niet, maar zodra ik in de bios Q-fan uitzet, dan zie je em WEL! Net alsof hij zijn streef-minimum al bereikt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige keer had ik iets te weinig info gegeven geloof ik vandaar dat ik het nu maar goed doe, denk ik.
Ok hopelijk kan ik het nu beter uitleggen

Ik heb:
a7v333;
xp1800;
realtek pci kaart;
256 ddr;
geforce 2mx400.
win2000 prof (OS)

ik heb alle drivers geinstaleerd gelijk vanaf de cd en later nog geupdate. heb ook de via drivers geinstaleerd.
in mijn bios heb ik helemaal niks veranderd. lekker standaard dus.

Nou is het probleem dat ik heb een crash en ik snap nu niet of dat door windows of door mijn mobo komt.

Als ik dus bezig ben krijg ik een blauw scherm te zien met daarop:
stop:0x0000000a (0x804c978f, 0x0000002,0x00000000,0x804c978f,) irq_not_less_or_equal address 804323a0 base at 80400000, datestamp 3ad7ad60-ntoskrnl.exe beginning dump of physical memory

ik krijg dezze crash dus als ik een cd brand of bijvoorbeeld een wav open in cooledit.

Nu heb ik mijn pci kaart in een ander slot gezet maar dat mocht niet baten. Al eerder werd er gevraagd wat mijn FSB was(weet nu ook wat het betekent) maar das dus de fabriekssetting.
Ook werd er me het advies gegeven dat ik mijn settings moest zetten op 5-3-3-6-2, heb me een rotje gezocht maar kon niks vinden waar ik dit zou moeten intypen in mijn BIOS.

Heb ook op bovengenoemde onderwerpen gegoogeld maar er kwamen voor mij geen duidelijke antwoorden uit. De een zegt dat het een hardware probleem is en de ander dat het een crappy driver of bios zou kunnen zijn.

plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

nuangwhi:
het kan echt van alles zijn,

- 256mb drr zeg je... wat voor merk, type en snelheid?
- w2kpro is dat een verse install?
- staan alle jumper en dipswitches goed? download de laatste manual en de updates voor de manual van asus.

- installeer alleen de minimaal noodzakelijke hardware, leg het moederbord los op een niet geleidende ondergrond, op een tafel ofzo, zodat je zeker weet dat de kast geen sluiting maakt. haal de stroom eruit, batterij eruit en reset de bios. plaats het batterijtje terug. controleer of de koeler goed op de processor zit, soms help herplaatsen aanzienlijk. start de pc, kijk of de fans goed draaien, druk op delete, en ga in het bios kijken of je cpuspeed(p63) goed staat of de temp niet te hoog wordt. (p77). als dat goed is kan je eens van een floppy gaan booten of een of gaan installen. Ik raadt aan eerst eens naar www.memtest86.com te gaan en daar het testprogje te downen, dat maakt een geheugentest floppy aan, boot daarvan en test het geheugen. gebruik geen pre-installed OS, dat gaat bijna zeker mis. gewoon vers installetje zou goed moeten gaan.

ow en die cas settings staan op p65/66 van de manual :P das dat enge boekje wat je erbij gehad heb, zou je eens in moeten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-geheugen is een a-merk pc 266/2100
-win2kpro heb ik er zelf opgezet en alle mogelijke updates gedownload
-alle jumper en dipswitches staan zoals ik heb het gekregen. Heb het oko nog gecontroleerd en alles stond ok. Heb het ook zelf allemaal erin gezet.

Een memtest had ik ook al gedaan mbv een tool van die site.

Eerst ff 65/66 goed doorlezen dan ;)

maar dan ga ik nu idd maar eens kijken wat het zou kunnen zijn door hem eruit te lichten en wa dingetjes te demonteren.

Ga wel kijken of dit nieuwe resultaten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

okay, als het dus pc2100 is moet je eens testen met de "CPU/Memory Frequency ratio" (p63)

Als die op auto staat kiest ie misschien 4:5, waardoor het geheugen op 333Mhz(pc2700) uitkomt. Zet dat eens op 1:1 dan blijft je geheugensnelheid binnen de specifactie voor pc2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die ratio veranderd, hij draait nu iets stabieler maar crasht nog steeds.

Ga wel alles los schroeven en dan bekijken hoe doe draait op een zo kaal mogelijke configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

BIOS UPDATE:
bios 1012 final is uit, down te loaden op ftp://ftp.asuscom.de/pub/...llo_KT333/A7V333/1012.zip
nog geen changelog gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Net geflasht naar bios 1.012. De multipliers tot 22,5 zoals Dark eerder melde bij een beta van 1.012 is er weer uit. Zo op het eerste oog zijn er verder niet veel veranderingen. Zo maar eens even wat testen en eens kijken of de perfomance omhoog is gegaan.

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een AMD 1800+ is het dan standaard om de FSB op 133 Mhz te laten lopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 15:39:
Met een AMD 1800+ is het dan standaard om de FSB op 133 Mhz te laten lopen ??
Yep, fsb standaard op 133 Mhz en multiplier op 11,5 maakt 1533 echte Mhzen

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ik vermoed dat die hoge multi's er nog wel in zitten, maar slechts zichtbaar worden met tbred of hogere cores, net als de 13x en 13,5 multi bij de xp2100/2200 er gewoon bij staan als je die erop prikt... met mijn palomino1900 hoor ik ze niet te zien en zie ik ze dus ook niet meer, dat was een bug in 1012.002 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk net iets vreemds, met turbo mode aan is mijn systeem niet 100% stabiel, met optimaal mode maar wel met de meest agressieve geheugen timings geen probleem. Nu stond in deel I van dit topic dat nog meer dingen in de turbo mode veranderen, maar zover ik kan zien, zijn dat geen items die mijn systeem dusdanig instabiel moeten maken dat ie blijft vastlopen, geheugentimings zijn toch wel het meest debet aan vastlopers, iemand een idee wat van de turbomode die vastlopers veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
:'(
ik heb net mijn bios geflashed...
en nou doet ie het niet meer zoals ik wil... :(
de cpu speed klopt voor geen meter (zie sig)
er stond iets van 1300 en 1751 (iets in de buurt) (waar je de default speed kan kiezen)
en multi-nogwat (ben vergeten hoe je het schrijft :+)
was 12.5 zoals ie hoort
maar de fsb was veel te laag, dus ik zet hem op de originele 133/33
en nou is in mijn bios de temp van mijn cpu 51C en bij Motherboard monitor 36
en bij asus probe 41 :? kan dat? is hij dan echt maar 40graden????

wie o wie kan mij helpen _/-\o_

edit

AARGGGGGg en die rotte asus probe blijft steeds geluid maken, de ene keer doet mijn cpu fan het zogenaamd niet, en de andere keer staat mijn case fan stil...
maar hij liegt! ik weet het zeker!!!
ik draai hier namelijk met open kast...
(tja ik heb zo'n brakke airflow met mijn RAINBOW kast, eerst was casefans schroeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:46:
Merk net iets vreemds, met turbo mode aan is mijn systeem niet 100% stabiel, met optimaal mode maar wel met de meest agressieve geheugen timings geen probleem. Nu stond in deel I van dit topic dat nog meer dingen in de turbo mode veranderen, maar zover ik kan zien, zijn dat geen items die mijn systeem dusdanig instabiel moeten maken dat ie blijft vastlopen, geheugentimings zijn toch wel het meest debet aan vastlopers, iemand een idee wat van de turbomode die vastlopers veroorzaakt?
kan idd van alles zijn, kwestie van proberen met wpcredit screen shots maken met turbo aan en uit, vervolgens in de turbo uit mode dingetjes extra aan gaan zetten... er zitten een aantal mem en bus timings tussen die best wel invloed kunnen hebben...

ik ben wel van mening dat de turbo het allemaal iets te strak aantrekt, want idd moeilijk stabiel te krijgen, hoewel ik wel gemerkt heb dat er verschil in zit per merk/reepje mem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bijgeleverde gameport en usbpoorten. hoe monteren jullie die vast op je mobo. bij mij zit de sound jumper in de weg.

moet de hd nou aan het einde van de kabel zitten of de middelste aansluiting? (master hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
voor Master moet ie op het einde zitten, en de USB 2.0... tja... die ging er zonder moeite in :?

edit
ik heb Onboard sound uit staan.. maar ik zie geen enkele rede waarom ie er niet in zou passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het over de game port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
.....
ik zei dat ik er geen moeite mee heb.. dan zal het kabeltje van de gameport ook wel ok zitten he :z
maar ik zal wel ff kijken hoor

nou:
er zit Rechts van die ingang een jumper, en daar heb i geen last van (weet niet zosnel waar die voor is)
en links van de ingang zit Nix...
dus ik weet eigelijk niet wat het probleem is,

en als je soundjumper echt in de weg zit:
verplaats hem, en koop een soundcart (als je dat nog niet hebt)
als je die al wel hebt: dan zit jou mobo toch anders inelkaar als die van mij

(en als je al een soundcart had, dan is die gameport ook wel een beetje overbodig, niet?)

edit:
maar kan iemand me met mijn prob helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ixl85 schreef op 26 augustus 2002 @ 16:46:
:'(
ik heb net mijn bios geflashed...
en nou doet ie het niet meer zoals ik wil... :(
de cpu speed klopt voor geen meter (zie sig)
er stond iets van 1300 en 1751 (iets in de buurt) (waar je de default speed kan kiezen)
en multi-nogwat (ben vergeten hoe je het schrijft :+)
was 12.5 zoals ie hoort
maar de fsb was veel te laag, dus ik zet hem op de originele 133/33
en nou is in mijn bios de temp van mijn cpu 51C en bij Motherboard monitor 36
en bij asus probe 41 :? kan dat? is hij dan echt maar 40graden????

wie o wie kan mij helpen _/-\o_

edit

AARGGGGGg en die rotte asus probe blijft steeds geluid maken, de ene keer doet mijn cpu fan het zogenaamd niet, en de andere keer staat mijn case fan stil...
maar hij liegt! ik weet het zeker!!!
ik draai hier namelijk met open kast...
(tja ik heb zo'n brakke airflow met mijn RAINBOW kast, eerst was casefans schroeven)
de temperatuur van de xp diode kan idd nogal wild fluctueren, dat is normaal bij een interne diode. spelen de bios belaad de proc, vandaar dat je daar ong dezelfde waarden ziet als dat je cpuburn laat draaien tegelijk met asusprobe 2.17.07 of hoger... een aantal posts terug heb ook een beta van mobomon neergezet die ook de diode kan lezen, daar in de buurt staat ook uitleg over de 3 beschikbare cpu temp sensors! die dit bord heeft...

het piepen van asus probe duidt erop dat je een verouderde probe gebruikt of dat je andere progjes voor monitoring tegelijk draait, zoals mbm... als beide de smbus tegelijk benaderen gaat het soms mis

edit typo op aantal cpu sensors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Bedankt voor de nieuwe mobomon :)
maar ik heb echt heel geod gelezen (nouja redelijk goed :p)
maar welke moet ik nou vertrouwen? de Diode die nu 49 idle is,
of de normale cpu sensor waarbij hij eerst 44 en nu 37!!!! graden is??

(als ik de diode moet vertrouwen vind ik dat raar, want "vroeger" voor de bios flash was mijn proc 44idle!!!!!!!!!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

:P hoe betrouwbaar het allemaal is, blijft natuurlijk de vraag... wat voor mij de doorslag geeft is het volgende:
stel je monitor progje in op 1 sec meet interval, start cpu-burn en zie hoe de sensors reageren... het is gelijk duidelijk dat asus4(xp diode) direct reageert, terwijl asus2(dat is de socket temp) veel langzamer reageert. asus2(cusl2) is de temp die de monitoring chip aan de hand van asus2 plus een bepaalde waarde(8-12gr heb ik al gezien...) schat dat de core is onder load :P die kan je niet gelijk uitlezen met de normale asus2, maar als je dat zou willen kan je ipv. asus2 ook lm75-2 kiezen, die geeft dezelfde waarde weer, alleen de methode van uitlezen verschilt. zo kom je dus aan 3 temperaturen voor je proc: ondie=asus4, socket=lm75-2, geschatte temp=asus2(cusl2) ...
zoals gezegd valt de nauwkeurigheid te betwijfelen van al die sensors, maar een goeie indicatie geeft het zeker wel... als je 2 graden van jouw temp afhaalt, door b.v. betere cooling, is dat ook werkelijk gebeurd... alleen of ie dan 40 of 42 graden is dat is dus niet precies te zeggen, iig dus wel 2gr cooler dan voorheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46
Hey,

Ik heb em ook binnen revisie 1.04. Ik heb de versie zonder raid. Verder heb ik een 7200rpm, een 5400rpm en cd-lezer en cdbrander.

1) Lijdt nou bijvoorbeeld mijn 7200rpm schijfje er onder als er een (m.i.) trager apparaat zoals de 5400rpm of cdspeler/brander aan wordt gehangen?

2) Wat is dan eventueel wel de beste config?
3) Stel ik ruil em nog even om voor een raid-uitvoering.... kan ik ook een enkel apparaat aan de raid controller of gewoon 2 non-raid-config schijven connecten dat ik em dus als extra reguliere poort gebruik?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Master FX schreef op 26 augustus 2002 @ 23:45:
Hey,

Ik heb em ook binnen revisie 1.04. Ik heb de versie zonder raid. Verder heb ik een 7200rpm, een 5400rpm en cd-lezer en cdbrander.

1) Lijdt nou bijvoorbeeld mijn 7200rpm schijfje er onder als er een (m.i.) trager apparaat zoals de 5400rpm of cdspeler/brander aan wordt gehangen?

2) Wat is dan eventueel wel de beste config?
3) Stel ik ruil em nog even om voor een raid-uitvoering.... kan ik ook een enkel apparaat aan de raid controller of gewoon 2 non-raid-config schijven connecten dat ik em dus als extra reguliere poort gebruik?
1) misschien dat ie met de standaard xp drivers op de langzaamste ata mode gaat, maar ik dacht dat de via driver wel verschillende ata modi op dezelfde kabel toeliet... http://www.viaarena.com/?PageID=66 , maar wil je echt zeker zijn dan moet je dus geen ata33 schijf naast een ata133 op de zelfde kabel doen..

2) nvt, zie 1

3) je kan de raidcontroller met een hacked bios ook als normale controller gebruiken, hacked bioses vind je op http://www.lumberjacker.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gehackte bios van lumber jack is overbodig ik haal 48.000 mb/sec met sandra. In de eerste a7v333 topic staat wat ik precies gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 12:17:
Die gehackte bios van lumber jack is overbodig ik haal 48.000 mb/sec met sandra. In de eerste a7v333 topic staat wat ik precies gedaan heb.
Het ging niet over raid, maar om de promise als 2e normale udma no-raid controller te gebruiken, daarvoor heb je nog steeds wel de lumberjacker udma bios nodig dacht ik hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

:P foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op 27 augustus 2002 @ 12:55:
[...]

Het ging niet over raid, maar om de promise als 2e normale udma no-raid controller te gebruiken, daarvoor heb je nog steeds wel de lumberjacker udma bios nodig dacht ik hoor...
Maak gewoon een RAID array met één schijf en je gebruikt de RAID controller als IDE controller. Werkt gewoon goed. Alleen tijdens de windows installatie moet je eerst de driver van de RAID controller installeren.
Je kunt er echter alleen HD's aanhangen en geen ander grut. Een nadeel blijf het lange zoeken naar de aangesloten devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de bios 1012 al draaien? de final is uit .....
zo ja wat is er veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...L/PC_Probe/probe21709.zip asusprobe 2.17.09 is uit ... eens zien of ie ook beter werkt ....

edit:
de minimum cpu-fan threshold is eindelijk aangepast, nu kan je 1500rpm als ondergrens instellen, voorheen was dat 2200rpm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:24

Hero

Duck power!

Op site van ASUS staat dat AGP Pro ondersteund wordt. Maar wat is dat precies en wat is het verschil met AGP 2x/4x/8x?

[ Voor 0% gewijzigd door Hero op 27-08-2002 20:28 . Reden: foutje gemaakt ]

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 10:46

Predator

Suffers from split brain

Freshbie schreef op 27 augustus 2002 @ 20:27:
Op site van ASUS staat dat AGP Pro ondersteund wordt. Maar wat is dat precies en wat is het verschil met AGP 2x/4x/8x?

AGP pro heeft een paar extra pins.
Hij kan meer stroom leveren.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:10

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik zit met een heel raar probleem staat hier > A7V333 Bios 1012 hangup

en die nieuwe bios 1012 geeft gelook ook weer een paar graden warmer aan, voor de rest niet erg veel verschillen d8 ik

edit:

heb wel in dit deel gekeken en in deel 1, ook heb ik de search gebruikt, maar ik kan echt geen oplossing vinden voor mijn prob.
hopelijk iemand van jullie _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Ik heb afgelopen maandag voor een vriend dit board geïnstalleerd en heb de volgende problemen gehad:
allereerst had hij 2x 80GB van Western Digital in RAID0
winXP installatie (F6=RAID systeem) vraagt om diskette van RAID drivers... diskette ? diskette ? ja CD-ROM ja ! Bedankt Asus, ik kon lekker thuis de RAID drivers downloaden en op diskette zetten :(
Toen verder WinXP geïnstalleerd... ff schrikken van die vrouw (Post Speech Reporter) die je bij updates ESCD... hoort en na een uurtje of 2 wat geïnstalleerd te hebben word hij soms 2 tot 5 sec. zeer sloom en dan doet hij weer normaal. Iemand bekend hiermee ?
Bios ver. ik dacht 1.09 hij is 2 dagen oud......

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die irritante speech reporter uitgezet, ik begon er me aan te ergeren als ik 's ochtends vroeg op de computer moest =). Vooral als ik de speakers nog te hard had staan van de vorige avond.

Maar dat ie sloom doet heb ik ook wel is gehad ja. Gewoon uit zetten die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Mr.CeeJay schreef op 28 augustus 2002 @ 03:20:
Ik heb afgelopen maandag voor een vriend dit board geïnstalleerd en heb de volgende problemen gehad:
allereerst had hij 2x 80GB van Western Digital in RAID0
winXP installatie (F6=RAID systeem) vraagt om diskette van RAID drivers... diskette ? diskette ? ja CD-ROM ja ! Bedankt Asus, ik kon lekker thuis de RAID drivers downloaden en op diskette zetten :(
Toen verder WinXP geïnstalleerd... ff schrikken van die vrouw (Post Speech Reporter) die je bij updates ESCD... hoort en na een uurtje of 2 wat geïnstalleerd te hebben word hij soms 2 tot 5 sec. zeer sloom en dan doet hij weer normaal. Iemand bekend hiermee ?
Bios ver. ik dacht 1.09 hij is 2 dagen oud......
op die cd staat ook een makedisk/setup om een driver floppie te maken ... |:(

die vertragingen heb ik geen verklaring voor, kan b.v. door een verkeerde vga-driver komen ... of door een achtergrondttaakje zoals system restore oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

27 Aug - MBM 5.2.0.0 released

new version of the mbmio.sys included
support for the ASB100 (including cpu diode readout for the A7V333)
W83L785R support
IDE HDD temp support (see below)
SCSI HDD temp support (see below)
Dashboard Transparency
ITE/SIS sensorchip fans back after suspend to ram
High/Low collors Correct (I hope)
Dashboard ini file write problem fixed
2 new subvoltage for the W83627HF

download: http://www.chello.nl/~a.vankaam/mbm/download/MBM5200.EXE

okay ik heb de eerder genoemde beta dus van mijn server verwijderd, die is niet langer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt perfect die nieuwe mbm2.0.0.
interne diode = +- 58 graden idle bij mij...
hehehe die zet ik voor het gevoel toch maar even uit! ik hou het bij de 53 idle en de 27 kast...dat ziet er wat prettiger uit! lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
Dark schreef op 28 augustus 2002 @ 10:28:
[...]

op die cd staat ook een makedisk/setup om een driver floppie te maken ... |:(

die vertragingen heb ik geen verklaring voor, kan b.v. door een verkeerde vga-driver komen ... of door een achtergrondttaakje zoals system restore oid...
Ja op die CD ja, maar als je een LEEG systeem hebt waar alleen 2 lege HD's aan hangen @ RAID0 en je wil WinXP Prof. installen kun je dus zelf een disk gaan maken... Mijn MSI gaf me er gewoon een RAID Driver Disk bij. Asus, is dat nou zoveel moeite ??????? :(
En dat vast hangen voor 3 ~ 5 sec.... we installeren WinXP gewoon eens opnieuw ja.

@echo off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 11:58
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 14:36:
heeft iemand de bios 1012 al draaien? de final is uit .....
zo ja wat is er veranderd?
Jep, ik heb hem draaien en ik heb nog geen problemen. Van 1008 naar 1012. Ik heb alleen de temp niet in de gaten gehouden :( Voor de rest goed stabiel, nog geen problemen gehad. Meteen ff het full-screen-logo uitgezet. Daar werd ik niet goed van.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik ga hem vanavond ff flashen...en inderdaad GreenGolf3 altijd ff de full screen logo show uit! lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Kent iemand dit probleem? Bios van Lumberjack met udma controler ipv raid.

Een cdrom of zipdisk wordt nu wel herkent op de promise, maar zodra er iets gelezen moet worden slaat de hele boel vast. Ik heb zo'n beetje alle versies van de drivers geprobeerd, maar het maakt helaas allemaal niet uit. Voor de zekerheid ook verschillende kabeltjes geprobeerd. Os is Xp. De cdrom en zip werken perfect op de via controler.

Uiteraard heb ik ook diverse bios versies geprobeerd.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
wat is nou samenvattend het verschil tussen de CD en CE chip ?

Is er iemand die weet hoe je kunt instellen dat bij het opstarten de FastTrack controller niet 30 sec. je IDE Drives scant ????

@echo off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello
Ik heb zowat alle post over dit mobo doorgenomen maar mijn specifiek probleem niet erin terug gevonden
Misschien kan er iemand mij helpen
Ik heb een maxtor HD 7200 rpm uda 133 op m'n mobo aangesloten
XP als os erop draaien , maar bij het booten vind hij mijn HD niet

searching IDE drives ...................................... duurt zo'n 15 seconden

no array defined

Dan heb ik de keuze om verder te gaan door op esc te duwen

doe ik dit dan kan ik mijn hd selecteren en boot ie wel

hd staat op master op de primary ide
in bios staat hij op de derde plaats in het boot menu (heb hem al op alle plaatsen gezet )

bios herkent mijn hd als master op de primary ide

Weet iemand soms hoe ik dit in orde krijg ???

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Mr.CeeJay schreef op 28 augustus 2002 @ 15:34:
wat is nou samenvattend het verschil tussen de CD en CE chip ?

Is er iemand die weet hoe je kunt instellen dat bij het opstarten de FastTrack controller niet 30 sec. je IDE Drives scant ????
:( er is geen instelling voor de scantijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 16:05:
hello
Ik heb zowat alle post over dit mobo doorgenomen maar mijn specifiek probleem niet erin terug gevonden
Misschien kan er iemand mij helpen
Ik heb een maxtor HD 7200 rpm uda 133 op m'n mobo aangesloten
XP als os erop draaien , maar bij het booten vind hij mijn HD niet

searching IDE drives ...................................... duurt zo'n 15 seconden

no array defined

Dan heb ik de keuze om verder te gaan door op esc te duwen

doe ik dit dan kan ik mijn hd selecteren en boot ie wel

hd staat op master op de primary ide
in bios staat hij op de derde plaats in het boot menu (heb hem al op alle plaatsen gezet )

bios herkent mijn hd als master op de primary ide

Weet iemand soms hoe ik dit in orde krijg ???

Alvast bedankt
als je drive aan de primary ide hangt, dan wordt ie ook niet gevonden door de raid controller heh... die puntjes en no array defined duiden daar ook op. Je zou raid even uit kunnen jumperen, zie p21 van je boekje... dan slaat ie die detectie over...

daarna je harddisk in het bootmenu(bios) bovenaan zetten, dan zou het moeten werken.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

héhé... how stupid can you be }:O

thanks Dark for shearing your knowledge
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:44

Adm.Spock

Duik-Aap

Dark schreef op 28 augustus 2002 @ 16:15:
[...]

:( er is geen instelling voor de scantijd...
Uhuh, je kunt alleen op 'Enter' rammen om het scannen over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Adm.Spock schreef op 28 augustus 2002 @ 22:47:
[...]

Uhuh, je kunt alleen op 'Enter' rammen om het scannen over te slaan.
yups, dat werkt pas na ...... (die puntjes) maar scheelt je wel 10 sec. ofzow...

• Mr.CeeJay
Ik heb zelf MSI en verder nog nooit echt met ASUS gewerkt, maar ik vind dit bord dus echt tegenvallen imho...
zoveel jumpers OMG... die optie's hadden heus wel in het bios gemogen zoals MSI dat doet.
Dan dat ie 30 sec. de RAID IDE DRIVES doet scannen is gewoon niet normaal.
Daarbij dat ze GEEN Raid Driver Disk leveren zodat je een 2de PC nodig hebt wanneer je een lege install van WinXP oid. wil doen... F6 en dan disk, want CDrom pakt ie niet
En daarbij kan ik dus morgenmiddag opnieuw gaan formatten omdat WinXP heel traag gaat doen wanneer je met media in aanraking komt (lees media=divx,mp3,foto's).
Het is maar mijn persoonlijke mening over ASUS, ik ben MSI gewend... ik dacht dat je die toch met elkaar mocht vergelijken :?
Mja gelukkig zijn hun videokaarten kennelijk beter.

@echo off

• Master FX
Nou ik heb alles compleet (lang leve de snelle ptt)
-a7v333
-2000+
-3x256 mb samsung
-point of view GF4 Ti4200 128mb

Maar het geval wil nu dat - ondanks dat alles lekker stabiel draait - de spellen niet echt consequent zijn en toch op een (ik denk) driver probleem duiden:

Ik heb tot nu toe win2k en win98 geprobeerd.
in win98 werkte de volgende spellen gewoon goed:
- gta3
- supreme snowboard
- gp3
- collin mcrae

en deze klappen eruit met ik denk iets van directx problemen
- mafia (gewoon terug naar desktop)
- gp4 (ddhelp error)
- nfs5 (vage dx7.2 melding)

In win2k werken mafia en gp4 (en de andere in win98 werkende games) gewoon goed, maar blijft ook nfs5 een beetje crashen (komt wel iets verder maar daarna ook weer naar desktop)

Wat zou hier het probleem van kunnen zijn.
Ik heb in de knowledgebase gezocht, maar de tips die daar staan zijn van de strekking zorg dat je de laatste drivers hebt...

De drivers die ik heb zijn
dx8.1 (laatste denk ik via windows update)
laatste via4in1 (4.42)
detonator 30.82

heb ik nog iets extra's nodig... of is het toevallig de combinatie van versies ?

Stay safe

• Master FX
Master FX schreef op 29 augustus 2002 @ 02:59:
Nou ik heb alles compleet (lang leve de snelle ptt)
-a7v333
-2000+
-3x256 mb samsung
-point of view GF4 Ti4200 128mb
Ik kreeg net de melding... "out of memory" toen ik een divx wilde afspelen... Toen bedacht ik me: heeft windows 98 problemen met meer dan 512 mb geheugen???

Stay safe

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.