ik zou MBM ( motherbord monitor ) gebruiken als ik jouw was , te vinden ook op de ftp site van asusUlti23 schreef op 16 augustus 2002 @ 16:57:
[...]
Dan snap ik het nie helemaal. Ik draaide eerst Probe versie 2.17.05 en mijn CPU Temp gaf stressed 50 graden aan. Met die nieuwe versie, had em gister gedownd, gaf ie ineens 70 graden stressed aan. Dus eerste keer temp 50 graden stressed (2.17.05), 2e keer 70 graden (2.17.07). Tussen het meten van de temps hebben geen twee minuten gezeten. Welke probe moet ik nu dan geloven??
picje van asusprobe gedurende het starten en stoppen van cpuburn... interval was 1 sec, een vierkantje is 4 sec. dit laat duidelijk zien dat de temp direct reageert, wat imho op weergave van een interne sensor duidt.
deze temps, 51-60gr lijken me ook wel normaal voor interne meting met de hsf-combo die ik heb...
mobomon werkt ook wel, maar niet icm. asusprobe gebruiken, want dan krijg je zeker rare waarden te zien... ook heeft mobomon niet de mogelijkheid de interne sensor uit te lezen, wel de socket temp... deze reageert veel trager op cpu-load ...
deze temps, 51-60gr lijken me ook wel normaal voor interne meting met de hsf-combo die ik heb...
mobomon werkt ook wel, maar niet icm. asusprobe gebruiken, want dan krijg je zeker rare waarden te zien... ook heeft mobomon niet de mogelijkheid de interne sensor uit te lezen, wel de socket temp... deze reageert veel trager op cpu-load ...
Anoniem: 23423
Een updateje: Ik ben nog eens verder aan het proberen geweest, en het blijkt dat ik geen enkele PCI kaart kan installeren. Welke kaart ik er ook ingeprikt heb, tijdens het booten geeft hij maar 4 apparaten bij het PCI gebeuren weer, nl 2x een serial bus op IRQ 9, een display controller op IRQ 11 en nog een apparaat dat ik even vergeten ben. Het PCI kaartje dat ik erbij ingeprikt heb staat er dus niet bij.Anoniem: 23423 schreef op 16 augustus 2002 @ 14:50:
Vaag probleem hier: ik heb een A7V333 moederplankje (net nieuw) en wilde mn netwerkkaart (3com) overzetten. Nou geeft Windows XP wel aan dat er nieuwe hardware gevonden is, maar geeft ie een fout wanneer Windows de drivers wil installeren. Op mn vorige pc (ook met Win XP) gaat dit echter zonder foutmelding.
Wat mij trouwens wel opvalt is dat tijdens de bootsequence waar alle apparaten opgesomd worden die een IRQ gebruiken, de betreffende netwerkkaart niet bij staat. Deze netwerkkaart is trouwens de enige PCI kaart die aangesloten is op het bordje.
Iemand enig idee of ik een optie over het hoofd heb gezien in de bios die ik aan had moeten zetten of andere suggesties?
Start ik Windows XP toch door, komt Windows met de melding dat er nieuwe hardware gevonden is. Deze probeert hij dan te installeren en de juiste drivers erbij te zoeken, maar dan komt hij met de melding: "Fout opgetreden tijdens het installeren van de kaart. De gegevens zijn ongeldig.".
Nu heb ik zelf het vermoeden dat op de 1 of andere manier geen IRQ's uitgedeeld worden aan de PCI sloten op het moederbord (?). Enig idee wat ik hieraan kan doen (bios update, optie veranderen in de bios of iets dergelijks) of is er misschien iets met het moederbord?
misschien 'ff' xp vers installeren, met de netwerk kaart erin?
kleine offtopic, Dark is dat n meebwegende achtergrond ( dat de nachtzone real time over je scherm schuift? ) Want die had ik op mn vorige comp ook , en ben em kwijtgeraakt na format en heb em niet meer terug kunnen vinden...
Dus als je n linkje weet ?
idd off-topicGerrit83 schreef op 17 augustus 2002 @ 22:23:
kleine offtopic, Dark is dat n meebwegende achtergrond ( dat de nachtzone real time over je scherm schuift? ) Want die had ik op mn vorige comp ook , en ben em kwijtgeraakt na format en heb em niet meer terug kunnen vinden...
het commandline progje heet xplanet ( http://xplanet.sourceforge.net/) en de nieuwste windows replacement interface (winXplanetBG maakt er een windows desktop van..) kan je op http://www.mkoe.de halen...
ik heeft vandaag eindelijk mijn A7V333 in ontvangst mogen nemen nadat de pinpas was ge-accepteerd 
ik gelijk bord erin en win ge-installed en dat ging vlekkeloos
gelijk ff oc'en natuurlijk
post prima op 166/33 mhz en start ook lekker door
eenmaal bij windows aangekomen (xp pro) start ie opnieuw op, ik heb nog niet gekeken met welke bsod hij komt dat ga ik zo wel doen 
iemand een idee wat hieraan te doen is ?
ik gelijk bord erin en win ge-installed en dat ging vlekkeloos
gelijk ff oc'en natuurlijk
iemand een idee wat hieraan te doen is ?
get rich or die try'in
heb net ff gekeken wat de foutmelding is
het is een BAD_POOL_CALLER
is dit een geheugen probleem, zo ja hoe kan ik dit verhelpen
ff wat anders:
dat cop op me mobo, dat schijn je ergens in je bios uit te kennen zetten of ik te stellen, kan iemand mij ook vertellen waar ?
heb bios 1011
het is een BAD_POOL_CALLER
is dit een geheugen probleem, zo ja hoe kan ik dit verhelpen
ff wat anders:
dat cop op me mobo, dat schijn je ergens in je bios uit te kennen zetten of ik te stellen, kan iemand mij ook vertellen waar ?
heb bios 1011
[ Voor 0% gewijzigd door ModmaN op 18-08-2002 01:14 . Reden: add ]
get rich or die try'in
*kickje*
get rich or die try'in
Ik wil op mn mobo een promise controller plaatsen met daarop mn 1e hd. Ik wil dus ook van deze booten, maar het lukt niet, als hij na de bios door moet starten, blijft hij daar hangen. Ik heb alle boot-sequences al geprobeerd, maar het wil niet lukken. Het gaat hier om een Promise ultra 100 tx2 icm Maxtor 30Gb. De bios vd promise herkent de Maxtor wel. Heeft iemand ervaringen hier mee of heeft iemand oplossingen of suggesties? Ik draai Winxp. De s[ecs van mn sys zijn: Asus a7v33, 1800+, 256Mb memory, en Creative 3s blaster tnt2, voor de rest staat alles in mn sign.
hmmm een promise controller plaatsenHeideroosje schreef op 18 augustus 2002 @ 12:52:
Ik wil op mn mobo een promise controller plaatsen met daarop mn 1e hd. Ik wil dus ook van deze booten, maar het lukt niet, als hij na de bios door moet starten, blijft hij daar hangen. Ik heb alle boot-sequences al geprobeerd, maar het wil niet lukken. Het gaat hier om een Promise ultra 100 tx2 icm Maxtor 30Gb. De bios vd promise herkent de Maxtor wel. Heeft iemand ervaringen hier mee of heeft iemand oplossingen of suggesties? Ik draai Winxp. De s[ecs van mn sys zijn: Asus a7v33, 1800+, 256Mb memory, en Creative 3s blaster tnt2, voor de rest staat alles in mn sign.
welk bios heb je er op staan, hier schijnen nogal veel problemen mee te zijn
ik heb nu bios 1011 en draait hier stabiel echter wel zonder raid.
probeer dus een nieuw bios te flashen, misschien helpt dat
get rich or die try'in
is je proc unlocked? die error duidt erop diet iets te hoog ge-oced is... misschien meer voltage geven, of beter coolen...
is het een bord met onboard sound en raid?
heb je ook boot van scsi geprobeerd?
proc is een unlockte proc uit winkelDark schreef op 18 augustus 2002 @ 13:29:
is je proc unlocked? die error duidt erop diet iets te hoog ge-oced is... misschien meer voltage geven, of beter coolen...
zal proberen met meer voltage, op me ecs moest 2 volt hebben voor 150 fsb
proc is 60 graden bij vastloper
het is een bord met onboard sound die uit staat en is zonder raid controller
boot van scsi
get rich or die try'in
alternative controllers worden meestal als scsi gezien, een plaatje zegt meer dan 1k woorden 

mocht je naast de onboard ata nog een ata controller hebben dan kan dit ook van belang zijn:

mocht je naast de onboard ata nog een ata controller hebben dan kan dit ook van belang zijn:

ik heb dus geen scsi apparaten.
ik heb een bord zonder raid controller, maar hoe zit het nou met die ata device ?
moet ik die aanzetten als ik geen raid heb, of heeft dat totaal geen nut
hij loopt tot noch toe stabiel op 1500 mhz ( 10x150) ik denk dat me geheugen de 166 toch niet leuk vind ( 2 x 256 twinmos pc 2100). of zou het nog uitmaken of ik ze in bank 2 en 3 doe ipv bank 1 en 2
ik heb een bord zonder raid controller, maar hoe zit het nou met die ata device ?
moet ik die aanzetten als ik geen raid heb, of heeft dat totaal geen nut
hij loopt tot noch toe stabiel op 1500 mhz ( 10x150) ik denk dat me geheugen de 166 toch niet leuk vind ( 2 x 256 twinmos pc 2100). of zou het nog uitmaken of ik ze in bank 2 en 3 doe ipv bank 1 en 2
get rich or die try'in
ook losse ide controllers worden dus gezien als scsi...
ahhh je hebt pc2100... ja dan kan dat wel de oorzaak zijn... het stabielst schijn bank 1 en 3 te wezen, klinkt gek, maar probeer maar 's
de lpt/com en ps2 wordt dacht ik afgehandeld door een super I/O chip, die uiteraard als normaal isa of pci device functioneert. Met je fsb beinvloed je dus ook deze chip's bus-snelheid, wat van invloed kan zijn op de stabiliteit
ahhh je hebt pc2100... ja dan kan dat wel de oorzaak zijn... het stabielst schijn bank 1 en 3 te wezen, klinkt gek, maar probeer maar 's
de lpt/com en ps2 wordt dacht ik afgehandeld door een super I/O chip, die uiteraard als normaal isa of pci device functioneert. Met je fsb beinvloed je dus ook deze chip's bus-snelheid, wat van invloed kan zijn op de stabiliteit
Ik heb niets aan de FSB's veranderd en die promise is gewoon een PCI kaartje. Ik zal eens kijken of het gaat lukken. iig bedankt
ik zal me geheugen eens omgooienDark schreef op 18 augustus 2002 @ 15:34:
ook losse ide controllers worden dus gezien als scsi...
hij draait nu retestabiel op 2-2-2-5, en het is elixir geheugen ofzo
get rich or die try'in
Ik heb bios-versie 1.0A en ik zie niet die optie ertussen staan die jullie bedoelen. Ach, ik hang er wel een oude schijf in met de boot-files.

ModmaN
elexir zegt me niks, onbekend merk... maar als ze het doen op 333Mhz 222 moet het goed spul zijn...
Heideroosje
bios 1.0a? vreemd... is dat van die controller of van je mobo?
Die pics zijn van het mobo bios, niet van de promise bios. In het mobobios bij bootdevices moet je ff kijken... het kan dus zijn dat ie je losse promise als scsi device ziet.
Twinmos schijnt dezelfde chips te hebben.
hij draait nu op 10 x 140 2-2-2-5 als ik hoger ga zit me lcd in de knoop
ik krijg hem max op 10,5 x 150
maar dan kan ik me lcd's niet meer lezen
hij draait nu op 10 x 140 2-2-2-5 als ik hoger ga zit me lcd in de knoop
ik krijg hem max op 10,5 x 150
get rich or die try'in
Anoniem: 21874
Ik heb dus de raid versie van de a7v333 gekocht en krijg hem vanmiddag. Is dit wel een goed ding? want er zijn zoveel probs mee. Is ie ook stabiel en moet ik ook wat speciaals weten/instellen voordat hij goed draait? ik heb al gelezen dat ej nieuwste bios (Duhh) moet installen. Maar hijs dus goed?
mobo is prima
hij is alleen cruciaal met geheugen voor oc'en
als je standaard laat draaien pakt ie elk geheugen wat je erin prakt
hij is alleen cruciaal met geheugen voor oc'en
als je standaard laat draaien pakt ie elk geheugen wat je erin prakt
get rich or die try'in
Anoniem: 42168
Hehe,er is weer wat nieuws voor de a7v333= http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm?ctn4
svp,de nieuwste beta bios 1012.01!
en?? nog performance verschillen met de vorige bios?Anoniem: 42168 schreef op 19 augustus 2002 @ 14:16:
Hehe,er is weer wat nieuws voor de a7v333= http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm?ctn4![]()
![]()
waarom koop je hem danAnoniem: 21874 schreef op 19 augustus 2002 @ 09:52:
Ik heb dus de raid versie van de a7v333 gekocht en krijg hem vanmiddag. Is dit wel een goed ding? want er zijn zoveel probs mee. Is ie ook stabiel en moet ik ook wat speciaals weten/instellen voordat hij goed draait? ik heb al gelezen dat ej nieuwste bios (Duhh) moet installen. Maar hijs dus goed?
bios updates doen over het algemeen weinig met de standaard performance, dus daar hoef je niet voor te flashen.freekweb schreef op 19 augustus 2002 @ 14:31:
[...]
en?? nog performance verschillen met de vorige bios?
meestal zijn het updated cpu's(microcode) en andere compatibility issues die men oplost, soms komt er een setting-kje bij of wordt er wat afgeregeld(temp) ...
ik denk dat dit haast wel met de xp2400-2600 van doen zal hebben, die komende weken geintroduceerd gaan worden...
btw:
hij staat nu ookop asus germany's ftp ... ftp://ftp.asuscom.de/pub/...pset/Apollo_KT333/A7V333/
edit2:
Ik lees net in het amdmb forum dat deze bios processors met 166Mhz fsb ondersteund!!! ik ga ff flashen en een picje maken als het lukt
idd, heb m net ook ff geflashed, bij mij staat er nu ook 2240Mhz bij
13.5x166
Kheb ook ff geflashed en ook bij mij de optie 2240mhz.(13.5*166).Verschil in performance is er haast niet wat betr.de bios versie dan.freekweb schreef op 19 augustus 2002 @ 18:08:
idd, heb m net ook ff geflashed, bij mij staat er nu ook 2240Mhz bij13.5x166
SiSo scores:
BIOS 1011 final :Arithmetic Benchmark 1:5154 / 2:2596
BIOS 1012.001 :Arithmetic Benchmark 1:5103 / 2:2579
BIOS 1011 :Multi Med.: 1:10294 / 2:11407
BIOS 1012 :Multi Med.: 1:10296 / 2:11403
BIOS 1011 :Memory.: 1:2114 / 2:2048
BIOS 1012 :Memory.: 1:2105 / 2:2032
dit op een fsb van 138 en pc 2700 geheugen. Bios setting 4:5,turbo,cas 2/335,1T disabled
edit: mijn processor temp is met ~5graden gestegen ten opzichte van bios 1011 final.
van de temp moet je je dus niks aantrekken 
daar was ik ook al achter, ik zal hem ook ff flashen.
zou ie dan wel de 166 trekken
als ik handmatig instel doet ie dat niet 
bij de weg, ik heb maar pc2100 geheugen
daar was ik ook al achter, ik zal hem ook ff flashen.
zou ie dan wel de 166 trekken
bij de weg, ik heb maar pc2100 geheugen
get rich or die try'in
hoe gemeten? gebruik de laatste versie asusprobe, zie een aantal posts terug, daar heb ik het met plaatje(als link) gepost. Deze geeft werkelijk de xp-diode temperatuur weer... (zie ook mijn posts m.b.t. dit subject op het amdmb forum)Anoniem: 42168 schreef op 19 augustus 2002 @ 18:59:
[...]
edit: mijn processor temp is met ~5graden gestegen ten opzichte van bios 1011 final.![]()
Mbm heeft geen goede sensor op het moment, maar A v/d Kaam(mbm) is ermee bezig om het uit te zoeken.
ModmaN:
mijne wil iig niet op 12x166
Gemeten met op de achtergrond de UD-Client.De bios (1011)liet een temp zien van 50graden en de bios 1012.001 kwakt er 5graden bovenop.Terwijl PcProbe een temp van 58graden geeft.Wat vreemd maar goed met de bios 1009.003 was mijn temp nog 63graden pas met de komst van bios 1011ging mijn temp met 13graden naar beneden.En 55graden vind ik ook nog niet erg.We zullen zien wat de volgende bios doet (1012 final?)
Vond het alleen jammer dat er zomaar in eens 5graden bijkwamen.
hier bleef ie exact gelijk, gemeten met de enige echt werkende versie van asusprobe 2.17.07... die andere tooltjes geven allemaal socket temps weer, en daar wordt steeds de padding van verandert...
d/l deze maar eens (als je die nog niet hebt), en kijk hoe de temp dan reageert als je de proc gaat loaden... echt direct zie je een stijging van de temp, dus meet je de interne diode...
d/l deze maar eens (als je die nog niet hebt), en kijk hoe de temp dan reageert als je de proc gaat loaden... echt direct zie je een stijging van de temp, dus meet je de interne diode...
d/l deze maar eens (als je die nog niet hebt), en kijk hoe de temp dan reageert als je de proc gaat loaden... echt direct zie je een stijging van de temp, dus meet je de interne diode...[/quote]
Kheb deze versie al,58@60graden kan er nix anders van maken.Dit wel bij een kamertemp. van 27 graden.En de bios houd het op 55@56graden.
Kheb deze versie al,58@60graden kan er nix anders van maken.Dit wel bij een kamertemp. van 27 graden.En de bios houd het op 55@56graden.
mijne ijdelt op 50C , zodra ik cpuburn start schiet ie naar 57C later oplopend tot 60C ... dit alles idd bij tropiese kamertemps@1666mhz... ik heb eens berekend a.d.h.v. de arcticsilvermethode voor het calibreren van interne diodes dat je er nog wel wat vanaf kan trekken. als die methode klopt zou ik voor mijn bord/cpu 6,4 graden af kunnen trekken...
Anoniem: 60751
Systeem :
Mobo: A7V333 [d0h]
Processor: Amd Athlon xp 2000+
Fan: Coolermaster EP5-6I11, Socket 370/Socket-A
Geheugen: 512 ddr
Hey,
Ik heb afgelopen Zaterdag deze nieuwe spulletjes gekocht. Eindelijk nieuwe pc. Maar het verliep allemaal wat minder dan ik hoopte......
Na installatie van xp gaf mijn bios een error aan bij het opstarten. Er was iets fout in de Hardware Monitor.
Ik ga naar Hardware Monitor en zie dat mijn cpu temp 74 graden is!!!!!!
Snapte er geen hol van en zette onmiddelijk mijn comp uit.
Ik checken of mijn fan wel draaide, hij deed 't gewoon.
Maandag ging ik weer blij met mijn comp terug naar de winkel. Ik leg het aan z'n idiote medewerker uit en krijg als antwoord. " Dat kan helemaal niet" " Weet je zeker dat ie echt zo warm was of gaf de bios het gewoon fout aan " , ik " Nou meneer ik zou niet graag mijn hand op dat moment op die cooller willen leggen...."
Ik vroeg daarna om een nieuwe cooler [deze: Type HHC-001, Geschikt voor Socket 370,A en 462 cpu\'s ] , hij kijkt me met een rare blik aan en zegt dat het niet verstandig is want misschien ligt het helemaal niet aan mijn fan maar aan iets anders. Dan zou het zonde van mijn geld zijn, en dat ding maakte een klere herrie...
De Voltage is goed en de power fan loopt op 4623. Na wat te hebben geinstalleerd end aarbijw at chatten is mijn cpu temp 60 graden en mijn mobo temp 40 graden.
Ligt het nou aan die fan of ergens anders aan , en als het aan de fan ligt is het dan raadzaam om een betere fan aan te schaffen.
Alvast bedankt..
p.s Die metingen van 40 garden en 60 garden komen van asus probe, die van 74 garden komt van mijn bios.
Mobo: A7V333 [d0h]
Processor: Amd Athlon xp 2000+
Fan: Coolermaster EP5-6I11, Socket 370/Socket-A
Geheugen: 512 ddr
Hey,
Ik heb afgelopen Zaterdag deze nieuwe spulletjes gekocht. Eindelijk nieuwe pc. Maar het verliep allemaal wat minder dan ik hoopte......
Na installatie van xp gaf mijn bios een error aan bij het opstarten. Er was iets fout in de Hardware Monitor.
Ik ga naar Hardware Monitor en zie dat mijn cpu temp 74 graden is!!!!!!

Snapte er geen hol van en zette onmiddelijk mijn comp uit.
Ik checken of mijn fan wel draaide, hij deed 't gewoon.
Maandag ging ik weer blij met mijn comp terug naar de winkel. Ik leg het aan z'n idiote medewerker uit en krijg als antwoord. " Dat kan helemaal niet" " Weet je zeker dat ie echt zo warm was of gaf de bios het gewoon fout aan " , ik " Nou meneer ik zou niet graag mijn hand op dat moment op die cooller willen leggen...."
Ik vroeg daarna om een nieuwe cooler [deze: Type HHC-001, Geschikt voor Socket 370,A en 462 cpu\'s ] , hij kijkt me met een rare blik aan en zegt dat het niet verstandig is want misschien ligt het helemaal niet aan mijn fan maar aan iets anders. Dan zou het zonde van mijn geld zijn, en dat ding maakte een klere herrie...
De Voltage is goed en de power fan loopt op 4623. Na wat te hebben geinstalleerd end aarbijw at chatten is mijn cpu temp 60 graden en mijn mobo temp 40 graden.
Ligt het nou aan die fan of ergens anders aan , en als het aan de fan ligt is het dan raadzaam om een betere fan aan te schaffen.
Alvast bedankt..
p.s Die metingen van 40 garden en 60 garden komen van asus probe, die van 74 garden komt van mijn bios.
Ik heb net die Asusprobe 2.17.07 geinstalleerd, en de temp ging direkt van 53 naar 46. Hij was met die vorige versie al van 59-60 naar 51-52 gegaan. Maar nu breekt helemaal mijn klomp. Hoe kan de interne diode nu kouder zijn als hetgeen waar die eerst zijn metingen vandaan haalde.....
Ik kijk nu weer en staat mijn temp op 41 graden, dit heb ik nog nooit gezien op mijn systeem. Ik zal ff cpu load erop gooien en post het later wel
Ik kijk nu weer en staat mijn temp op 41 graden, dit heb ik nog nooit gezien op mijn systeem. Ik zal ff cpu load erop gooien en post het later wel

Anoniem: 55308
Ik heb probe 2.17.07 geïnstalleerd en temp ging van 49 graden met 2.17.01 naar 58 graden. Temperatuur in bios was 50 graden
reageert je temp nu ook directer?Anoniem: 55308 schreef op 19 augustus 2002 @ 22:45:
Ik heb probe 2.17.07 geïnstalleerd en temp ging van 49 graden met 2.17.01 naar 58 graden. Temperatuur in bios was 50 graden
Vreemd dat ie het bij iedereen anders lijkt te doen, na 20 min. stressen met Hot CPU tester kwam ie op 57 graden. Daar stond ie met 2.15.xx idle. Meteen na het uitzetten van de stress test begon ie te dalen, hij staat nu al weer op 42 graden.
Anoniem: 55308
OEPS. Met burnk7 binnen een seconde flinke temperatuur stijging (zo'n 10 graden). Na afsluiten burnk7 ook meteen weer een daling. Schijnt inderdaad betrouwbaar te werken.
Dat kunstmatig de temperatuur laag houden, hou ik toch niet zo van. Geef mij deze versie maar. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Dat kunstmatig de temperatuur laag houden, hou ik toch niet zo van. Geef mij deze versie maar. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Zoals ik al eerder melde, leest deze versie echt de interne diode uit als er een palomino athton xp op zit, imho. Als het een socket temperatuur betrof kon die nooit zo direct reageren. Er zit wel zo'n socket sensor op de a7v333 voor tbirds die geen interne diode hebben, voorheen werd die volgens mij uitgelezen... ik ben er wel happy mee, dit benadert gevoelsmatig het meest de realiteit
op mijn bord...
Anoniem: 55657
Hee,
als de nieuwe athlon met fsb 333 uitkomt, draait deze dan ook hierop. Ondanks wat ik lees aan replies op andere site: voor zover ik weet heeft de via kt333 northbridge geen native support voor fsb 333 alleen 200 en 266.
Moeten we de boel dan maar OC'en
om fsb 333 te laten draaien.
als de nieuwe athlon met fsb 333 uitkomt, draait deze dan ook hierop. Ondanks wat ik lees aan replies op andere site: voor zover ik weet heeft de via kt333 northbridge geen native support voor fsb 333 alleen 200 en 266.
Moeten we de boel dan maar OC'en
geld die temp daling ook voor de oude athlon's 
ik heb nl nog een TB1333 momenteel @1466
get rich or die try'in
met de laatste beta bios zit er wel native 166Mhz support in bios. zie plaatje in een van mijn eerdere posts in deze draad...Anoniem: 55657 schreef op 20 augustus 2002 @ 11:17:
Hee,
Moeten we de boel dan maar OC'enom fsb 333 te laten draaien.
nope, die hebben geen interne diode, in dat geval wordt de socket temp gemeten of er wordt een calculatie benut om de werkelijke tempt te benaderen. In mobomon is dat te zien als tempereatuur sensor asus2 en asus2 (CUSL) die eerste geeft de socket temp, die 2e geeft 10 graden meer, dus de benadering van de werkelijke temp.ModmaN schreef op 20 augustus 2002 @ 11:21:
geld die temp daling ook voor de oude athlon's
damn die temp daling geldt dus niet voor mijn proc 
De temp loopt langzaam op van 60 naar 67 graden (lekker warm dus)
De temp loopt langzaam op van 60 naar 67 graden (lekker warm dus)
get rich or die try'in
Anoniem: 55657
Indeed, niceDark schreef op 20 augustus 2002 @ 11:28:
[...]
met de laatste beta bios zit er wel native 166Mhz support in bios. zie plaatje in een van mijn eerdere posts in deze draad...
Anoniem: 33642
Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe bios presteert? Werkt raid etc er op? Nog onstabiliteitsverschijnselen? En de qfan optie?
Waarom kan ik de 1011 bios niet normaal meer vinden op de asus site??
| I've got permission to color outside the lines |
Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar toen ik die bios erop had gezet draaide mijn pc niet meer stabiel op 9,5 x 180 en dan deed ie met 10.11 final wel.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de 3.3v opkrik naar 3.45 volt ? Bij me MSI kon dat gewoon in de bios, maar bij Asus
Tot nu toe gaat het koloteuh!!
Heb bios versie 1011 erop staan, ik kan me cd-rom niet op dma zetten in de bios.. Dan detecteerd die ze niet meer..
Ik kan geen windows installeren, blijven allemaal hangen in de installatie.. (trouwens meteen al bij de melding dat die de hardware gaat detecteren)..
Verder als ik de fsb verhoog geeft die nog gewoon leuk een 2000+ aan in de boot??
Heb bios versie 1011 erop staan, ik kan me cd-rom niet op dma zetten in de bios.. Dan detecteerd die ze niet meer..
Verder als ik de fsb verhoog geeft die nog gewoon leuk een 2000+ aan in de boot??
op 10x166 had ik 100 points meer in de san memtest dan met de vorige bios, van 23nogwat naar 24nogwatAnoniem: 33642 schreef op 20 augustus 2002 @ 11:49:
Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe bios presteert? Werkt raid etc er op? Nog onstabiliteitsverschijnselen? En de qfan optie?
raid werkt fijn door, als je een lumberjacker(hacked) bios had, moet je die natuurlijk weer gebruiken.
enige wat ik als 'bug' heb kunnen ontdekken is dat de multiplier bij elk bezoek aan de bios terugspringt op de default waarde, en dat je dat dus steeds als laatste in moet stellen voor je op F10 drukt...
op de asus ftp's staat ie nog gewoon hoor...Joep schreef op 20 augustus 2002 @ 12:06:
weird...Doublehomme schreef op 20 augustus 2002 @ 12:07:
Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar toen ik die bios erop had gezet draaide mijn pc niet meer stabiel op 9,5 x 180 en dan deed ie met 10.11 final wel.
die optie zit er helaas niet opWarPuppy schreef op 20 augustus 2002 @ 12:12:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de 3.3v opkrik naar 3.45 volt ? Bij me MSI kon dat gewoon in de bios, maar bij Asus
wat ziet mijn oogJoep schreef op 20 augustus 2002 @ 12:06:
http://download.asus.com....sp?l1=1&l2=10&l3=18&mid=1
get rich or die try'in
Yups hij staat er weer.. Beetje vreemd.. Maareuh wie helpt me met die probs.. Vind het beetje vaag allemaal.. Ik had trouwens de duitse 1011.bin gebruikt..ModmaN schreef op 20 augustus 2002 @ 13:13:
[...]
wat ziet mijn oog
http://download.asus.com....sp?l1=1&l2=10&l3=18&mid=1
ik zou zeggen, probeer deze bios versie van de site die ik gaf
ik heb tot nog toe geen problemen ondervonden met deze versie
ik heb tot nog toe geen problemen ondervonden met deze versie
get rich or die try'in
Anoniem: 61441
Bios 1012_01 is uit:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...KT333/A7V333/1012__01.zip
geen changelog e.d. as usual, heb 'm nog niet getest, wie wel??
Anoniem: 33642
Ik wacht nog wel even, pc doet ut nu goed met 1010 op fsb van 145 @ cas2 settings. (Moet nog steeds iemand vinden die me proc will unlocken)
Anoniem: 61441 schreef op 20 augustus 2002 @ 14:21:
Bios 1012_01 is uit:

meuktracker: Asus A7V333 1012.001Anoniem: 61441 schreef op 20 augustus 2002 @ 15:25:
Waarom dan geen vermelding op tweakers.net in de update......
Nu blij
ALs je iemand vindt moet je ff vragen of die ook een 2100 kan unlocken, en moet je het mij ff laten weten.Anoniem: 33642 schreef op 20 augustus 2002 @ 15:08:
Ik wacht nog wel even, pc doet ut nu goed met 1010 op fsb van 145 @ cas2 settings. (Moet nog steeds iemand vinden die me proc will unlocken)
Jajajaja, heel erg blij (NOT). Bios 1012_001 locked zo nu en dan het bios-scherm, van de hardware-temp in de bios klopt helemaal geen f*ck meer, op MBM 49 graden, hardware-mon in bios zegt 67.... Opties voor C.O.P. zijn pleite. Je hebt nu wel de keuze uit drie 'basis'opties voor de snelheid van je CPU i.p.v. twee. Terug naar 1011 final. :
Ik lees hier enthousiaste berichten over het gebruik van ASUS Probe. Ik krijg echter bij de installatie vanaf het begin al de kreet "Cannot find LMControlprocedure" en constante alarmbellen van alle sensors. What am i doing wrong?
In deel I van de topic heb ik al eens met Brakius van gedachten gewisseld over de temperaratuur aanduiding. Heb inmiddels toch een Zalman CNPS6000cu koeler geplaatst ipv Zalmans 5100cu. Temperatuur CPU is (met MBM) gemiddeld 10 graden verlaagd en het Noise level is nu zo laag dat ik de oordoppen niet meer nodig heb
. De omgevings temperatuur in de kast is wel flink omhoog gegaan dus nu ben ik op zoek naar een "very" low noise 60mm case fan. Ik heb nu nog zo'n Zalman fan control over dus die wil ik op de case fan aansluiten. Welke fan kan ik het beste nemen?
Bedankt voor beta BIOS upgrade tip, ik wacht ook nog ff op de final.
In deel I van de topic heb ik al eens met Brakius van gedachten gewisseld over de temperaratuur aanduiding. Heb inmiddels toch een Zalman CNPS6000cu koeler geplaatst ipv Zalmans 5100cu. Temperatuur CPU is (met MBM) gemiddeld 10 graden verlaagd en het Noise level is nu zo laag dat ik de oordoppen niet meer nodig heb
Bedankt voor beta BIOS upgrade tip, ik wacht ook nog ff op de final.
Kan alleen Ausuprobe 2.17.08 downloaden.
Nog verschil met versie 2.17.07?
Lees 08 ook vanaf interne diode?
Hey dat is een updatetrillion schreef op 21 augustus 2002 @ 02:01:
Kan alleen Ausuprobe 2.17.08 downloaden.
Okay even een linkje naar de nieuwe asus pc probe: 2.17.08
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...L/PC_Probe/probe21708.zip
ik heb even kort gecheckt en de werking is nog gelijk aan de vorige versie, de interne diode van de AXP wordt uitgelezen, gezien de reactiesnelheid van de cpu-temp bij het starten en stoppen van het martelpogrammatje cpuburn...
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...L/PC_Probe/probe21708.zip
ik heb even kort gecheckt en de werking is nog gelijk aan de vorige versie, de interne diode van de AXP wordt uitgelezen, gezien de reactiesnelheid van de cpu-temp bij het starten en stoppen van het martelpogrammatje cpuburn...
ik lees hier dat er een paar mensen het hebben over de C.O.P functie in het bios 
nu is mijn vraag, ik heb bios 1011 en ik kan nergens ofzo de temp instellen
ook qfan kan ik niet gebruiken 
anybody......
nu is mijn vraag, ik heb bios 1011 en ik kan nergens ofzo de temp instellen
anybody......
get rich or die try'in
Hmmm, in m'n 1011 heb ik onder Hardwaremonitor de opties voor C.O.P. en Qfan, zeker weten dat je goed hebt gekeken?
ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik zie vaak staan dat de powerfan ( is dat d fan bij poweron of de fan in je PSU ? ) snelheid ook gemeten wordt , maar bij mij doet ie dat niet 
Iemand een id?
Iemand een id?
Q-fan optie staat er wel, maar kan ik niet gebruiken, heb je daar een speciale fan voor nodigAnoniem: 61441 schreef op 21 augustus 2002 @ 11:19:
Hmmm, in m'n 1011 heb ik onder Hardwaremonitor de opties voor C.O.P. en Qfan, zeker weten dat je goed hebt gekeken?
en de C.O.P- functie zie ik niet ( wat moet je eigenlijk zien)
get rich or die try'in
pagina 3 van de manual:
With AMD Athon XP installed, the motherboard offers automatic CPU Overheating Protection....
er moet dus wel een XP op zitten anders werkt COP niet... aangezien qfan ook de temp benut voor het bepalen van het juiste toerental, kan ik me voorstellen dat dat ook alleen werkt op een AXP, hoewel ik daar nog niks over heb teruggevonden in de documentatie...
With AMD Athon XP installed, the motherboard offers automatic CPU Overheating Protection....
er moet dus wel een XP op zitten anders werkt COP niet... aangezien qfan ook de temp benut voor het bepalen van het juiste toerental, kan ik me voorstellen dat dat ook alleen werkt op een AXP, hoewel ik daar nog niks over heb teruggevonden in de documentatie...
thnx, dat wordt dus nog even wachtenDark schreef op 21 augustus 2002 @ 11:26:
pagina 3 van de manual:
get rich or die try'in
Je moet wel een PSU hebben die dat ondersteund, dan komt er naast de normale bekabeling ook een draadje uit wat je op de PSU_Fan header op je moederbord aansluit, voor weergave van het toerental. Enermax heeft dat draadje wel, en ik denk andere degelijke/moderne voedingen ook wel, maar het is dus niet op elke PSU aanwezig...Gerrit83 schreef op 21 augustus 2002 @ 11:20:
ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik zie vaak staan dat de powerfan ( is dat d fan bij poweron of de fan in je PSU ? ) snelheid ook gemeten wordt , maar bij mij doet ie dat niet
Iemand een id?
vraagje mensen
ik zie op de asus site staan dat LiveUpdate 3.31.03 er al is, en ik last net tussen T.net meuktracker dat er nogal wat problemen zouden zijn met het updaten via liveupdate, maar bij een oudere versie
is het veilig om ehm hiermee te updaten, of zegggen jullie "laat lekker zitten"
[de reden dat ik wil updaten is dat hij me floppy sinds mobo upgrade niet meer pakt, en de proc temperatuur te hoog staat]
any tips? was dus van plan die nieuwe liveupdate + 1011 final te gaan gebruiken
ik zie op de asus site staan dat LiveUpdate 3.31.03 er al is, en ik last net tussen T.net meuktracker dat er nogal wat problemen zouden zijn met het updaten via liveupdate, maar bij een oudere versie
[de reden dat ik wil updaten is dat hij me floppy sinds mobo upgrade niet meer pakt, en de proc temperatuur te hoog staat]
pr0mpt - It never hurts to help!
*gaat zoeken naar PSU draadje.....*
Anoniem: 39303
kun je een athlon xp 2700+ op 333 mhz fsb laten draaien...?!!
het mobo ondersteund wel pc 2700 geheugen (333mhz) maar kun je de fsb voor de processor ook veranderen zodat ie op 333mhz draait... anders is t zonde van een 2700+
het mobo ondersteund wel pc 2700 geheugen (333mhz) maar kun je de fsb voor de processor ook veranderen zodat ie op 333mhz draait... anders is t zonde van een 2700+
pr0mpt schreef op 21 augustus 2002 @ 14:06:
vraagje mensen
Flash toch gewoon via het doos tooltje
Anoniem: 39303 schreef op 21 augustus 2002 @ 17:50:
kun je een athlon xp 2700+ op 333 mhz fsb laten draaien...?!!
Je bedoelt 166mhz neem ik aan want pc2700 = 166mhz (maar DDR dus 333mhz effectief).
Er zit in 166mhz FSB supprort in de 1012 BIOS.
Zonde
De FSB en de mem bus zitten niet op zelfde snelheid hoor
predator.... misschien had je er over heen gelezen... maar ikkan dus niet me FDD gebruiken op een of andere manier
dus kan niet booten via floppy
en kan nergens een img voor bootable CD vinden
en ja, heb wel degelijk gezocht, maar nero heeft een .img nodig, anders lukt eht niet, en weet me god niet hoe ik die krijgen/maken kan
en ja, heb wel degelijk gezocht, maar nero heeft een .img nodig, anders lukt eht niet, en weet me god niet hoe ik die krijgen/maken kan
vlgns mij begreep je mn vraag neit...Predator schreef op 21 augustus 2002 @ 17:52:
Je bedoelt 166mhz neem ik aan want pc2700 = 166mhz (maar DDR dus 333mhz effectief).
Er zit in 166mhz FSB supprort in de 1012 BIOS.
Zonde
De FSB en de mem bus zitten niet op zelfde snelheid hoor
er zit pc 2700 GEHEUGEN in (256 meg ddr 333) dus werkelijke snelheid idd 166mhz
maar nu de processor, een 2700+ athlon draait op fsb 333, mijn vraag was of et mobo deze ook op 333 kon laten werken, of dat die proc op max 266 fsb draait...
ok: ik geef toe dat dat zin over dat geheugen en proc beetje vaag was geformuleerd
de nieuwe met barton core die aangekondigd is, zal hij wel bedoelen
ehh sorrie was ik ffies vergeten te vertellen jah... gaat over dat article op de fp...pr0mpt schreef op 21 augustus 2002 @ 18:15:
de nieuwe met barton core die aangekondigd is, zal hij wel bedoelen
maar de 2800+ zou sowieso al op 333fsb draaien als ik me niet sterk vergis...
Anoniem: 14248
volgens wat ik hier lees, zou die 2800+ dus idd wel op 333Mhz DDR moeten kunnen lopen @ een A7V333 mits je de CE chipset hebt
een CE chipset...!? nou kan me iets ontgaan maar zon ding heeft toch standaar een via kt333....!??!!!
Is dit met zekerheid te zeggen? Een DE versie kon je niet verder overclocken dan fsb 145 of zoiets, hoger werd hij onstabiel. Echter, bij 166 treed de 1/5 divider in en wordt de pci en agp verder niet overgeclocked. Dus waarom zou het niet op een DE versie niet werken?Anoniem: 14248 schreef op 21 augustus 2002 @ 18:32:
volgens wat ik hier lees, zou die 2800+ dus idd wel op 333Mhz DDR moeten kunnen lopen @ een A7V333 mits je de CE chipset hebt
En ik heb toch echt een AMD XP 1600+............ In 1011 keine problemen. rarara, you tell me?!Dark schreef op 21 augustus 2002 @ 11:26:
pagina 3 van de manual:
er moet dus wel een XP op zitten anders werkt COP niet...
pr0mpt schreef op 21 augustus 2002 @ 18:02:
predator.... misschien had je er over heen gelezen... maar ikkan dus niet me FDD gebruiken op een of andere manier
Whoops, daar had ik overgelezen

Ik blijk dat wel meer te hebben vandaag
Je kan bij Nero (toch in mijn versie) gewoon de floppy drive (met een windows boot flop) aanduiden als model voor je bootable cdrom.
Zie ook http://www.drd.dyndns.org/howto/cdboot.html
Daar staat ook een .img filetje
Anoniem: 39303 schreef op 21 augustus 2002 @ 18:16:
[...]
ehh sorrie was ik ffies vergeten te vertellen jah... gaat over dat article op de fp...
maar de 2800+ zou sowieso al op 333fsb draaien als ik me niet sterk vergis...
en dat zit dus in bios 1012 (wel nog beta)
Anoniem: 14248 schreef op 21 augustus 2002 @ 18:32:
Dat zou me toch wat verbazen aangezien het gewoon als in zichtbare optie in de BIOS komt.
Anoniem: 39303 schreef op 21 augustus 2002 @ 18:37:
een CE chipset...!? nou kan me iets ontgaan maar zon ding heeft toch standaar een via kt333....!??!!!
Die CE is de revisie van de KT133 chipset
Zie het eerste topic Groot Asus A7V333 Topic
Ik heb een fijn nieuwtje:
MBM beta met support voor de interne XP diode op a7v333 palomino of hoger
Het is een BETA, er is dus geen support, erover mailen heeft geen zin, als je een probleem hebt gewoon terug naar de vorige versie ...
even een stukje uit de email die ik met Alex van Kaam had:
Dark: - Can I give this beta to some people from an a7v333 discussion ovet at the tweakers.net G.O.T forum?
Alex: - if you make 100% clear that it's beta and I don't support it.
en over de installatie en het progje:
1) on your current mbm, turn of the show all sensors please (if you turned that on)
2) close mbm
3) install this mbm over your current
4) start mbm
now a few things need to be checked
a) you now should have a ASB100 detected instead of the original Asus sensor
b) you now should have a Asus 4 selectable
c) that asus 4 should show the diode temp
features:
it also holds the SCSI ASPI32 code (see basic tab, scroll down)
alpha slider on dashbord
Je kan 'm tijdelijk neerhalen van mijn server, http://darkforce.dyndns.org/blorp/MBM-a7v333Beta/mbm.zip
edit: picje
MBM beta met support voor de interne XP diode op a7v333 palomino of hoger
Het is een BETA, er is dus geen support, erover mailen heeft geen zin, als je een probleem hebt gewoon terug naar de vorige versie ...
even een stukje uit de email die ik met Alex van Kaam had:
Dark: - Can I give this beta to some people from an a7v333 discussion ovet at the tweakers.net G.O.T forum?
Alex: - if you make 100% clear that it's beta and I don't support it.
en over de installatie en het progje:
1) on your current mbm, turn of the show all sensors please (if you turned that on)
2) close mbm
3) install this mbm over your current
4) start mbm
now a few things need to be checked
a) you now should have a ASB100 detected instead of the original Asus sensor
b) you now should have a Asus 4 selectable
c) that asus 4 should show the diode temp
features:
it also holds the SCSI ASPI32 code (see basic tab, scroll down)
alpha slider on dashbord
Je kan 'm tijdelijk neerhalen van mijn server, http://darkforce.dyndns.org/blorp/MBM-a7v333Beta/mbm.zip
edit: picje

Zowel AsusProbe 2.17.07 als MBM beta cpu-temps 36 graden
met bios 1011
Socket temps is 46 graden
Ik heb dan wel wc, maar temps lijken mij wel erg laag
Grappig, je zou eerder denken dat je je cpu temp en socket temp hebt omgedraaid. Naar mijn idee is de socket temp namelijk altijd lager als de cpu temp. Correct me if I'm wrong.Velocity schreef op 22 augustus 2002 @ 01:20:
Zowel AsusProbe 2.17.07 als MBM beta cpu-temps 36 gradenmet bios 1011
Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug
Anoniem: 63009
Physical memory dump
Hoi,
heb gespit in het topic van de asus a7v333 maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden vandaar dat ik het hier maar neerzet. Heb het al ana veel mensen gevraagd maar die wisten het ook niet.
Sinds ik mijn nieuwe mobo heb de asus a7v333 en een xp1800 erop heb ik erg vaak een crash. Ik heb alle recente drivers e.d. erop gezet. Ik draai windows 2000 erop. en heb een ddr ram geheugen van 256(geheugen heb ik al getest)
als ik met grote bestanden aan het knippen en plakken ben of ik converteer een wav naar mp3 of ik ben erg veel aan het downen met mijn ftp client. Dan wil die er de brui aan geven.
hij gaat mijn physical memory weggooien en zegt dan dat er iets fout is gegaan wanneer die het hefet gedumpt. Erboven staat iets van datestamp......... en aan het eind dat het te maken heeft met het file'tje ntoskrnl.exe
Echt ik word er zo moe van, dacht eindelijk een stabiel boardje te hebben heb ik dit.
Hopelijk weet een van jullie de oplossing
Hoi,
heb gespit in het topic van de asus a7v333 maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden vandaar dat ik het hier maar neerzet. Heb het al ana veel mensen gevraagd maar die wisten het ook niet.
Sinds ik mijn nieuwe mobo heb de asus a7v333 en een xp1800 erop heb ik erg vaak een crash. Ik heb alle recente drivers e.d. erop gezet. Ik draai windows 2000 erop. en heb een ddr ram geheugen van 256(geheugen heb ik al getest)
als ik met grote bestanden aan het knippen en plakken ben of ik converteer een wav naar mp3 of ik ben erg veel aan het downen met mijn ftp client. Dan wil die er de brui aan geven.
hij gaat mijn physical memory weggooien en zegt dan dat er iets fout is gegaan wanneer die het hefet gedumpt. Erboven staat iets van datestamp......... en aan het eind dat het te maken heeft met het file'tje ntoskrnl.exe
Echt ik word er zo moe van, dacht eindelijk een stabiel boardje te hebben heb ik dit.
Hopelijk weet een van jullie de oplossing
op ftp://ftp.asuscom.de/pub/...pset/Apollo_KT333/A7V333/ staat de nieuwe 1012.002 bios ... ze houden de vaart erin daar bij asus ...
er is weinig van te zeggen zo, het kan echt van alles zijn, varierend van voeding tot software tot temperaturen... je zult iets meer info moeten geven over de gebruikte hard,- en software, drivers, system logs, stopcode enz. wat zijn b.v. je bios settings, je temperaturen, je geheugen(merk, snelheid) ?Anoniem: 63009 schreef op 22 augustus 2002 @ 11:14:
Physical memory dump
...
...
ntoskrnl.exe (kern van het os) de fout in betekent meestal slechte driver of slecht geheugen...
edit: hier kan je je specs neerzetten: http://got.duck.ath.cx/system/index.php ...
Anoniem: 34449
Ik ben van plan om wat nieuwe onderdelen voor mijn pc te kopen, en dacht daarbij ook aan dit moederboord (een Asus A7V333 VIA KT333 Socket A U133 Sound/USB2.0 DDR ) samen met nog een AMD Athlon XP 2000+ (1666MHz) 266MHz Socket A en een Hercules ATi Radeon 8500LE 64Mb TV-out/DVI/OEM , ook nog wat geheugen maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ook de rest is nog niet helemaal zeker. Maar nou vraag ik me af of dit moederboord een goede koop is, ik ben neit van plan om er nog iets mee te doen (overclocken enz.) maar wil alleen weten of het wel een goede koop is.
ja ik vind van wel, in z'n soort vindt ik dit een heel mooi bordje... maar ik kan niet bekijken wat jouw eisen zijn, en wat je van een bord verwacht. Elk bord heeft natuurlijk zijn plus,- en min punten, ook weer afhankelijk van je invalshoek, dit is een mooi compleet bord, met veel onboard mogelijkheden, als dat is wat je wilt is dit een aardige keus...Anoniem: 34449 schreef op 22 augustus 2002 @ 12:57:
Ik ben van plan om wat nieuwe onderdelen voor mijn pc te kopen, en dacht daarbij ook aan dit moederboord (een Asus A7V333 VIA KT333 Socket A U133 Sound/USB2.0 DDR ) samen met nog een AMD Athlon XP 2000+ (1666MHz) 266MHz Socket A en een Hercules ATi Radeon 8500LE 64Mb TV-out/DVI/OEM , ook nog wat geheugen maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ook de rest is nog niet helemaal zeker. Maar nou vraag ik me af of dit moederboord een goede koop is, ik ben neit van plan om er nog iets mee te doen (overclocken enz.) maar wil alleen weten of het wel een goede koop is.
Dit topic is gesloten.