volgens mij is dat 6-kanaals audio volgens de huidige 5.1 standaard, en als een spel daar gebruik van kan maken heb je idd 3d geluid denk ik
Dat geluid van die casefan, daar weet ik wel iets voor. Als je 'm op 12 Volt aansluit met een weerstand er tussen van bijv. 75 Ohm (minimaal een half watt) draait ie nog steeds maar hoor je er NIKS meer van... Hij blaast wel zachter, maar het is beter dan dat ie uit staat natuurlijk!Anoniem: 60854 schreef op 08 augustus 2002 @ 21:51:
Ik heb het volgende systeem:
A-open (mooie ruime kast volgens informatique goeie airflow.)
Asus av733
Athlon XP 1800+ Boxed
256 MB DDR PC 2100
GF TI 4200 128 MB
SB Audigy
7200 RPM 80 GB ATA 133 maxtor disk
Voor foto binnenkant zie : http://www.xs4all.nl/~kjrs/barry/DSC00564.JPG
Als eerste de box cooling vervang door een grotere coolermaster dat hielp zo'n 20 graden.
Met Q fan aan : Processor loopt constant stressed en non stressed rond de 59 graden.
Q fan uit : non stressed 50 graden stressed 58 graden.
Eigenlijk wil ik die qfan aan hebben staan scheelt wel een hoop geluid.
In die aopen kast zit ter hoogte van de processor een afzuigende cooler die 2700 rpm draait.
Is het nou verstandig om voorin aan de onderkant een cooler te plaatsen die in die kast blaast en gaat dat helpen om de temp omlaag te krijgen.
Nederlander in België
Anoniem: 61441
Heb hetzelfde probleem gehad met een XP 1600+. mijn eerste a7v333 was niet running te krijgen, alleen maar System test, CPU failed. Alles gecheckt:Anoniem: 15232 schreef op 08 augustus 2002 @ 17:44:
Ook ik krijg de melding 'System failed, CPU test'. Het bestreft een Athlon XP 2000+. Het moederbord is versie 1.02, en op de bios-chip zit een stikker met o.a. 1006 erop. Dat lijkt me de versie van de bios. Het moederbord is de versie met Raid, Sound, USB 2.0 en Firewire, etc, etc.
Iemand een idee?
- Kortsluiting
- Jumperfree/Jumpermode
-Romsip op Hardware/Software
-Alle PCI/AGP kaarten eruit,
etc.etc.
Niets hielp, 'gewoon' DOA en omgeruild voor een nieuwe.
Kreeg deze nieuwe aan de praat, alleen wilde ie alleen op 100 FSB draaien en niet op 133/33 FSB.
Geflashed naar 1011 en een schone installatie van Win XP gedaan. Eerst de VIA drivers geinstalleerd, daarna pas de rest. Dit heeft prima geholpen. Ik kon 'm eindelijk op 133/33 draaien (1.4 Ghz). Hem verder opvoeren had weinig zin. Geen boot meer mogelijk bij een FSB hoger dan 140. Nieuwe coolpasta gecheckt, derde casefan aangesloten en gisteravond had ik 'm op 1627Mhz stabiel draaien (rond de 60 graden). Maar door deze akties is mijn HD gecrashed... krijg een mooi blauw scherm met bootsector_notmountable of zo iets?
Maar ja, in ieder geval mijn a7v333 aan de praat gekregen.

Ik heb net een A7V333 gekocht, en wat me niet duidelijk uit de thread is geworden is het volgende:
Wat is de pci latency patch waarover sommigen schrijven? Wat doet dit, en is het nuttig deze te installeren?
Is het noodzakelijk om het dram voltage naar beneden te zetten? Zoals ik begrepen heb staat dit default een notch te hoog?
Is het verstandig om te upgraden naar de laatste bios?
Wat is de pci latency patch waarover sommigen schrijven? Wat doet dit, en is het nuttig deze te installeren?
Is het noodzakelijk om het dram voltage naar beneden te zetten? Zoals ik begrepen heb staat dit default een notch te hoog?
Is het verstandig om te upgraden naar de laatste bios?
De pci-latency patch is inderdaad nuttig om te installeren. De Via heeft in z'n chipset een bug zitten welke in kt333 nog niet opgelost zou zijn. Door deze bug is de bandbreedte van de pci minder groot. Met de patch verhelp je dit voor een deel. De meeste personen hebben geen last van de bug, echter wanneer je een raidkaart of onboard raid gebruikt zit je tegen de maximale bandbreedte aan te hikken welke door de bug lager is dan normaal.
Daarnaast kun je in de bios spelen met de pci latency; standaard staat dit op 32. Bij de latency patch versie 19 en bios 1007 haalde ik de beste raid performance met pci latency ingesteld op 128.
Ik adviseer je bios 1011. Dit is de laatste versie van de bios. Let op flashen: het beste kun je onder msdos met aflash flashen, dan loop je het minst risico dat het fout gaat.
Over de geheugenvoltage heb ik geen kaas gegeten...
Daarnaast kun je in de bios spelen met de pci latency; standaard staat dit op 32. Bij de latency patch versie 19 en bios 1007 haalde ik de beste raid performance met pci latency ingesteld op 128.
Ik adviseer je bios 1011. Dit is de laatste versie van de bios. Let op flashen: het beste kun je onder msdos met aflash flashen, dan loop je het minst risico dat het fout gaat.
oke, ik heb dus een vaag probleem met mijn computer. Sinds dat ik mijn Asus A7V333 erin heb springt iedere keer de Harddisk weer terug naar PIO-mode. Dus ik ben lekker aan het gamen, gaat het ineens haperend 
Ik heb al verschillende biossen geprobeert, maar niks helpt. Heb ook al een nieuwe installatie van windows geprobeert en de nieuwste VIA drivers.... vergeet ik iets ofzo?
Ik heb al verschillende biossen geprobeert, maar niks helpt. Heb ook al een nieuwe installatie van windows geprobeert en de nieuwste VIA drivers.... vergeet ik iets ofzo?
edit:
Ik kan het verhelpen door de IDE controller te verwijderen in Windows en dan te rebooten. Dan staat ie weer op DMA. Maar dan springt ie na een willekeurig aantal minuten (uren) weer terug. Zeer irri.
Met mijn vorige mobo had ik dan niet (Asus A7V266-E)
Ik kan het verhelpen door de IDE controller te verwijderen in Windows en dan te rebooten. Dan staat ie weer op DMA. Maar dan springt ie na een willekeurig aantal minuten (uren) weer terug. Zeer irri.
Anoniem: 55308
Zo te horen heb je nogal gestoeid met het bordje en raid. Ik heb zelf sinds gisteren het a7v333 + raid board rev.02 en 2 maxtors D740X. Ik heb getest met win2000, via 4in140, miniport drivers, latency patch 20, via raid patch en kwam in sisoft 2002 uit op 44167. Er zit nu bios 1006 op het bord, pci latency staat op 32 en pci 1.2 compliant heb ik op enabled staan. Stripeset heb ik ingericht met "desktop" setting.Brakius schreef op 09 augustus 2002 @ 18:32:
De pci-latency patch is inderdaad nuttig om te installeren. De Via heeft in z'n chipset een bug zitten welke in kt333 nog niet opgelost zou zijn. Door deze bug is de bandbreedte van de pci minder groot. Met de patch verhelp je dit voor een deel. De meeste personen hebben geen last van de bug, echter wanneer je een raidkaart of onboard raid gebruikt zit je tegen de maximale bandbreedte aan te hikken welke door de bug lager is dan normaal.
Nu wil ik een lumberjacker bios erop gaan zetten. Denk je dat dat wat kan toevoegen aan de onboard raid of kan ik beter het officiële bios blijven gebruiken?
kan iemand ff een link posten waar je de Bios 1011 vandaan kan halen ??
Alle Asus ftp sites werken niet namelijk
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Anoniem: 62110
Ja, ik denk dat dat scheelt.Anoniem: 60854 schreef op 08 augustus 2002 @ 21:51:
Ik heb het volgende systeem:
A-open (mooie ruime kast volgens informatique goeie airflow.)
Asus av733
Athlon XP 1800+ Boxed
256 MB DDR PC 2100
GF TI 4200 128 MB
SB Audigy
7200 RPM 80 GB ATA 133 maxtor disk
Voor foto binnenkant zie : http://www.xs4all.nl/~kjrs/barry/DSC00564.JPG
Als eerste de box cooling vervang door een grotere coolermaster dat hielp zo'n 20 graden.
Met Q fan aan : Processor loopt constant stressed en non stressed rond de 59 graden.
Q fan uit : non stressed 50 graden stressed 58 graden.
Eigenlijk wil ik die qfan aan hebben staan scheelt wel een hoop geluid.
In die aopen kast zit ter hoogte van de processor een afzuigende cooler die 2700 rpm draait.
Is het nou verstandig om voorin aan de onderkant een cooler te plaatsen die in die kast blaast en gaat dat helpen om de temp omlaag te krijgen.
Zelf ben ik er ook mee bezig geweest, ik heb vandaag de moederbordtemperatuur nog een graad of 6 naar beneden gekregen (van 34 naar 28, terwijl het in huis 26 is). De cpu wordt nu 5 graden koeler.
De voorste ventilator is een enermax, die kun je regelen tot je hem net/net niet hoort.
Wat bij mij nu bleek is dat hij in eerste instantie niet genoeg uit de kamer kon aanzuigen, ik heb nu het rondje met de gaatjes ervoor weggeknipt en de sluif onder aan de voorzijde van het kunsstof front groter gemaakt, dit scheelt al behoorlijk en tevens bleek er onder de cd-rom speler ( waar nog twee lege sleuven zonder afdekplaatje zitten ) een grote opening te zitten zodat hij ook deels de warme lucht uit de kast weer meetrok, dit gat is nu dicht met een kunststof plaatje zodat de vooste koeler echt alleen maar lucht van buiten de kast aanzuigt.
Tevens zou ik als ik jou was die platte kabels netjes plat aan elkaar vastmaken en zoveel mogelijk uit de luchtstroom houden, op je foto zie ik ze overdwars de luchtstroom van voren af blokkeren.
Bios 1011 geeft een lagere temperatuur aan, maar of die nu correct is of dat de oude (hogere) correct was is nog niemand achter :-)
Ron (vrijwel identieke configuratie)
Ik kom met sandra niet verder dan 33.000; echter met atto heb ik redelijke scores. Bij aanmaken van raid array heb ik gekozen voor a/v editing. De latency patch v20 / bios latency op 32 werkt bij mij nu het beste.Anoniem: 55308 schreef op 09 augustus 2002 @ 20:48:
[...]
Zo te horen heb je nogal gestoeid met het bordje en raid. Ik heb zelf sinds gisteren het a7v333 + raid board rev.02 en 2 maxtors D740X. Ik heb getest met win2000, via 4in140, miniport drivers, latency patch 20, via raid patch en kwam in sisoft 2002 uit op 44167. Er zit nu bios 1006 op het bord, pci latency staat op 32 en pci 1.2 compliant heb ik op enabled staan. Stripeset heb ik ingericht met "desktop" setting.
Nu wil ik een lumberjacker bios erop gaan zetten. Denk je dat dat wat kan toevoegen aan de onboard raid of kan ik beter het officiële bios blijven gebruiken?
Win2000 gaat vele male beter om met raid, dan windows xp of windows me..... dat scheelt ook al behoorlijk!
Waarom miniport drivers? Of zijn die voor windows 2000 nodig?
De gehackte bios zal je performance zeker verbeteren, omdat het bekent staat dat de maxtors beter werken in raid met een stripe size van 16. Echter, je cpu load wordt wel hoger....
Anoniem: 55308
Over de miniport drivers. Dit heb ik van de VIA-site:Brakius schreef op 09 augustus 2002 @ 21:59:
[...]
Ik kom met sandra niet verder dan 33.000; echter met atto heb ik redelijke scores. Bij aanmaken van raid array heb ik gekozen voor a/v editing. De latency patch v20 / bios latency op 32 werkt bij mij nu het beste.
Win2000 gaat vele male beter om met raid, dan windows xp of windows me..... dat scheelt ook al behoorlijk!
Waarom miniport drivers? Of zijn die voor windows 2000 nodig?
De gehackte bios zal je performance zeker verbeteren, omdat het bekent staat dat de maxtors beter werken in raid met een stripe size van 16. Echter, je cpu load wordt wel hoger....
The VIA IDE Miniport driver does not install with the VIA 4in1 drivers. It should only be installed on systems with a VIA chipset and:
IDE Zip drive, under all Microsoft operating systems, with a 686b southbridge chip
ATA100 hard drives with Windows 2000 prior to Service pack 1
ATA133 hard drives under Windows 2000 and Windows XP
IDE Zip drives under Win2K - install the driver and then set the Zip-Drive to DMA disabled and PIO-Mode 1 in BIOS. Open the IDE Tool provided with Bus master Driver and set the Zip-Drive to PIO-Mode 3.
Ik heb de hele tekst even gekopieerd maar het gaat met name om "ATA133 hdds under........."
Anoniem: 62092
Waar kan je de miniport driver dan downloaden op de via arena site kan ik alleen maar de Old miniport driver version vinden of zit deze tegenwoordig wel in de via 4-1 drivers?
Anoniem: 62092
sorry ik heb hem via google al gevonden opAnoniem: 62092 schreef op 09 augustus 2002 @ 23:08:
Waar kan je de miniport driver dan downloaden op de via arena site kan ik alleen maar de Old miniport driver version vinden of zit deze tegenwoordig wel in de via 4-1 drivers?
http://www.viaarena.com/?PageID=66
Ik heb ook een Maxtor 80 GB 133 als master en een oude Maxtor 40 GB 66 als slave.
Heeft het hier ook zin de VIA miniport ide driver te installeren??
Is er een duidelijke performancewinst te behalen?
Gooit de driver rest van systeem niet in de war?
Heeft het hier ook zin de VIA miniport ide driver te installeren??
Is er een duidelijke performancewinst te behalen?
Gooit de driver rest van systeem niet in de war?
Anoniem: 61441
Heb je je HD aan het EINDE van je IDE-kabel geplugd??? Dus de laatste connector gebruiken!!gnimmeL_kraD schreef op 09 augustus 2002 @ 20:27:
oke, ik heb dus een vaag probleem met mijn computer. Sinds dat ik mijn Asus A7V333 erin heb springt iedere keer de Harddisk weer terug naar PIO-mode. Dus ik ben lekker aan het gamen, gaat het ineens haperend
edit:
Anoniem: 14248
als je je chip mod naar een full raid bios..... als welke bios wordt deze dan gezien? de promise fasttrak tx2000?
Die kun je hier vandaan halenBasje|IA schreef op 09 augustus 2002 @ 20:51:
kan iemand ff een link posten waar je de Bios 1011 vandaan kan halen ??
Alvast bedankt
ik heb de VIA Ide Miniport driver geinstalleerd omdat mijn lite-on brander (16 speed) niet op udma mode blijft staan, maar telkens terugspringt naar pio mode.
Dit lijkt nu gefixt.
Leek me verder wel handig omdat deze driver ATA 133 ondersteunt van mijn Maxtor schijf.
Krijg in Nero (5.5.9.0) voor het brandproces wel nog steeds melding van "possible read error during the operation which may result in defective write".
Branden zelf gaat echter steeds goed, dus waarschijnlijk een bug.
BTW draaien huidige lite-on branders (32 en 40 speed) wel zelfstandig goed onder udma mode op dit Asus board?
Dit lijkt nu gefixt.
Leek me verder wel handig omdat deze driver ATA 133 ondersteunt van mijn Maxtor schijf.
Krijg in Nero (5.5.9.0) voor het brandproces wel nog steeds melding van "possible read error during the operation which may result in defective write".
Branden zelf gaat echter steeds goed, dus waarschijnlijk een bug.
BTW draaien huidige lite-on branders (32 en 40 speed) wel zelfstandig goed onder udma mode op dit Asus board?
Weet er iemand hoe je Winamp over 4 speakers krijgt? In Quake 3 Arena hoor je zowel de voorste als de achterste, maar in Winamp alleen de voorste. De audioinstellingen van C-Media Mixer staan goed. Ik gebruik dus het onboard-sound met Creative FPS1000 boxjes.
Nederlander in België
Anoniem: 58720
Pleidooi voor 'Doze mode'
In diverse berichten wordt geschreven over de HALT functie en of die nou wel of niet wordt toegepast. In een bericht van 'Dark' op 5-8-02 staat een quote van een Asus FAQ waar verklaard wordt waarom deze functie niet wordt toegepast (grote en zéér abrupte wisselingen van de stroomopname die tot storingen kunnen leiden).
Maar waarom past Asus (en andere fabrikanten) niet een "gulden middenweg" toe t.w. de (ouderwetse?) 'Doze mode'. Daarbij wordt in de 'idle' situatie de CPU klokfrequentie verlaagd (en dat is op een MSI MS-6309 zelfs een instelbaar percentage).
Iets dergelijks zou ook de C.O.P. "soepeler" kunnen maken. Bij oplopende temperatuur eerst de CPU "dimmen" en pas als het echt kritiek wordt het systeem (abrupt) uitschakelen.
Dan nog iets over de CPU-temperatuur uitlezing (een letterlijk en figuurlijk 'hot item' in dit forum). Ik zou graag zowel de interne (chip) als de externe (socket) Temp willen zien. Dat realiseren zou m.i. voor Asus toch niet al te moeilijk moeten zijn en het zou vermoedelijk veel "gezeur" voorkomen.
Maar ja, hoe krijg je Asus zover dat ze zoiets introduceren? Een e-mail sturen helpt waarschijnlijk niet want mijn (beperkte) ervaring is dat daar niet op gereageerd wordt.
In diverse berichten wordt geschreven over de HALT functie en of die nou wel of niet wordt toegepast. In een bericht van 'Dark' op 5-8-02 staat een quote van een Asus FAQ waar verklaard wordt waarom deze functie niet wordt toegepast (grote en zéér abrupte wisselingen van de stroomopname die tot storingen kunnen leiden).
Maar waarom past Asus (en andere fabrikanten) niet een "gulden middenweg" toe t.w. de (ouderwetse?) 'Doze mode'. Daarbij wordt in de 'idle' situatie de CPU klokfrequentie verlaagd (en dat is op een MSI MS-6309 zelfs een instelbaar percentage).
Iets dergelijks zou ook de C.O.P. "soepeler" kunnen maken. Bij oplopende temperatuur eerst de CPU "dimmen" en pas als het echt kritiek wordt het systeem (abrupt) uitschakelen.
Dan nog iets over de CPU-temperatuur uitlezing (een letterlijk en figuurlijk 'hot item' in dit forum). Ik zou graag zowel de interne (chip) als de externe (socket) Temp willen zien. Dat realiseren zou m.i. voor Asus toch niet al te moeilijk moeten zijn en het zou vermoedelijk veel "gezeur" voorkomen.
Maar ja, hoe krijg je Asus zover dat ze zoiets introduceren? Een e-mail sturen helpt waarschijnlijk niet want mijn (beperkte) ervaring is dat daar niet op gereageerd wordt.
Hmmm als ik Windows XP installeer schoon op mijn systeem dan draait het gewoon prima, geen patches nodig. Dat zit allemaal al in het OS.
specs:
AMD XP1800@1725MHz
Asus A7V333@150MHz, bios 1011
Samsung 512MB 333MHz
Asus Ti4600@Default speed
Maxtor 80GB 7200rpm UDMA133
Soundblaster Live
Toshiba DVD
Plextor 24 speed fikker
Intel Pro 100 nic
300Watt A-open voeding
specs:
AMD XP1800@1725MHz
Asus A7V333@150MHz, bios 1011
Samsung 512MB 333MHz
Asus Ti4600@Default speed
Maxtor 80GB 7200rpm UDMA133
Soundblaster Live
Toshiba DVD
Plextor 24 speed fikker
Intel Pro 100 nic
300Watt A-open voeding
Die-hard Brexiteer
Anoniem: 60312
Ik heb een nieuwe pc samengesteld waarvan ik al veel onderdelen thuis heb
dit word hem:
AMD XP2200+ met Thermaltake Volcano 9 koeler en 2 casefans
Asus A7V333 inc. RAID, Audio, USB2 en Firewire
2 * 80 Gigabyte Maxtor D740X Liquid Bearing
Leadtek Winfast 250 Ultra TD Geforce 4 Ti 4600
Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 19 inch
Creative Inspire 5300 5.1 speakers
Logitech Cordless Desktop Optical
Pioneer 16x/40x Slot-in DVD speler
Plextor 24 speed writer
Dynalink 128PH Isdn Kaart
Sitecom 10/100Mbit netwerkadapter
431W Enermax EG465AX-VE(FMA) voeding
k moet nog behuizing vinden (de PC case Midi-Tower Blue-Line van alternate bleek niet echt ruimte te hebben voor 2 Hardeschijven EN een floppy drive
)
(nog aanbevelingen voor kast? geen Chieftec want ik wil geen klep voor mijn cd spelers hebben)
En nou komt het:
mijn vraag is nu:
ik was van plan 2 * 512 MB (1 Gig)DDR333 PC2700 te nemen maar welk geheugen kan ik nu het best nemen in combinatie met het Asus A7V333 moederbord?:
2 * 512 MB DDR333 PC2700 Apacer/Samsung 189,99
of
2 * 512 MB DDR333 PC2700 Samsung/Samsung 189,99
of
2 * 512 MB DDR333 PC2700 Nanya/Nanya 159,99
Prijs maakt niet uit maar niet boven 200 euro (per DIMM)
Alvast bedankt!
dit word hem:
Plextor 24 speed writer
k moet nog behuizing vinden (de PC case Midi-Tower Blue-Line van alternate bleek niet echt ruimte te hebben voor 2 Hardeschijven EN een floppy drive
(nog aanbevelingen voor kast? geen Chieftec want ik wil geen klep voor mijn cd spelers hebben)
En nou komt het:
mijn vraag is nu:
ik was van plan 2 * 512 MB (1 Gig)DDR333 PC2700 te nemen maar welk geheugen kan ik nu het best nemen in combinatie met het Asus A7V333 moederbord?:
of
of
Alvast bedankt!
is daar ook reden voor? betere latencys, beter over te klokken, sneller ??
(bedankt voor antwoord trouwens)
heeft er btw iemand ervaring met 5.1 speakers in combinatie met de C-MEDIA audio chip die op de A7V333 zit?
Als je hier op de site van Chieftec kijkt, zie je dat ze ook kasten hebben zonder klep vóór de cd-spelers.Anoniem: 60312 schreef op 11 augustus 2002 @ 20:36:
Ik heb een nieuwe pc samengesteld waarvan ik al veel onderdelen thuis heb
dit word hem:
Plextor 24 speed writer
k moet nog behuizing vinden (de PC case Midi-Tower Blue-Line van alternate bleek niet echt ruimte te hebben voor 2 Hardeschijven EN een floppy drive)
En nou komt het:
mijn vraag is nu:
of
of
Alvast bedankt!
BTW ga je je HDDs ook koelen? Want ik ben ook bezig met een nieuw systeem (redleijk veel hetzelfde als jij hebt) en ik zit me af te vragen of HDD-koeling ook nodig is. (Waarschijnlijk koop ik een Western Digital 80 GB met 8 MB cache, wel andere HDD als jij, dus. Maar ben gewoon nieuwsgierig naar wat anderen doen)
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
offtopic:
oh sorry dat wist ik niet maar bij ALTERNATE hadden ze alleen met klep: van binnen gave kasten maar van buiten .... (maar das mijn mening)
Nee ik was dat niet van plan ik dacht niet dat ze zo heet werden en met een juiste airflow moet het wel lukken leek mij. Btw mooie schijf alleen beetje te voor mijn budget want ik wil iig RAID dus en 2x 200 euro ofzo is dan beetje te veel
Is dit sterk aan de raden? HDD koeling voor Maxtor 80 GB D740X Liquid Bearing?
oh sorry dat wist ik niet maar bij ALTERNATE hadden ze alleen met klep: van binnen gave kasten maar van buiten .... (maar das mijn mening)
Nee ik was dat niet van plan ik dacht niet dat ze zo heet werden en met een juiste airflow moet het wel lukken leek mij. Btw mooie schijf alleen beetje te voor mijn budget want ik wil iig RAID dus en 2x 200 euro ofzo is dan beetje te veel
Is dit sterk aan de raden? HDD koeling voor Maxtor 80 GB D740X Liquid Bearing?
bij mij werkt het als ik winamp via direct sound laat afspelen , maar de setting in mixer moet dan 5.1 zijn en niet 4 , 5.1 pikt bijnna alles goed op , behalve win DVD , weet iemand hoe ik die aan de gang krijg ? want daar blijft ie maar 2 speakers doenElektronicanet schreef op 11 augustus 2002 @ 13:43:
Weet er iemand hoe je Winamp over 4 speakers krijgt? In Quake 3 Arena hoor je zowel de voorste als de achterste, maar in Winamp alleen de voorste. De audioinstellingen van C-Media Mixer staan goed. Ik gebruik dus het onboard-sound met Creative FPS1000 boxjes.
Vreemde is , t geluid begint wel op 4 speakers (alleen halve sec ) en dan gaat ie weer nar 2 en is dr niet af te krijgen
Die TURBO optie in de bios is dus echt wel bizar krachtig... op mijn systeem draaide ik de volgende 3dmark2001SE scores bij de volgende configs:
1533=11,5*133 + mem1:1@turbo -> meer dan 10000
1656=11,5&145 + mem1:1@2:2:2:5 -> minder dan 10000
Welke harddisks zijn aan te bevelen voor in RAID icm dit moederbord?
2 * Maxtor 80 GB D740X Liquid bearing ATA 133 (ong 130 euro)
2 * Western Digital 80GB WD800JB (7200rpm) 8MB Cache (ong 130 euro)
2 * Maxtor 80 GB D740X Liquid bearing ATA 133 (ong 130 euro)
2 * Western Digital 80GB WD800JB (7200rpm) 8MB Cache (ong 130 euro)
yep, turbo pakt een groot aantal settings die je niet eens in de normale bios terugvindt, de turboswitch tweakt in een klap de ondermeer volgende settings:Grimm9mm schreef op 12 augustus 2002 @ 02:34:
Die TURBO optie in de bios is dus echt wel bizar krachtig... op mijn systeem draaide ik de volgende 3dmark2001SE scores bij de volgende configs:
(naast de in het bios zichtbare latency en agp tweaks)
Timer for High Priority Reqs from SB(x2 VCLKs).
Write Recovery Time.
DDR-DQS Output Delay.
Fast Read to Write t-a.
Delayed Transaction.
PCI Burst mode.
Write to Read Delay.
Read to Write Delay.
DRAM Speculative Read.
Write Policy CPU to RAM.
AGP Read Synchronization.
GREQ# Priority.
Thx, heb 'm op Directsound gezet en nu werkt ie goed.Gerrit83 schreef op 12 augustus 2002 @ 00:46:
[...]
bij mij werkt het als ik winamp via direct sound laat afspelen , maar de setting in mixer moet dan 5.1 zijn en niet 4 , 5.1 pikt bijnna alles goed op , behalve win DVD , weet iemand hoe ik die aan de gang krijg ? want daar blijft ie maar 2 speakers doen
Vreemde is , t geluid begint wel op 4 speakers (alleen halve sec ) en dan gaat ie weer nar 2 en is dr niet af te krijgen
Voor de anderen met hetzelfde probleem:
*) Druk in Winamp op Ctrl + P. Klik op Output en klik op een plugin met "Directsound" er in.
*)Zorg dat je instellingen bij C-Mediamixer (knopje links onder) op 4 speakers staat (of als je 5 boxjes + subw. hebt op 5.1)
*)Nu moet je geluid hebben over 4 boxen...
Nederlander in België
Anoniem: 4439
Ok heb dus net een a7v333 met een xp1800+ en Samsung PC2700 aan de gang gekregen.
Zooi benches gedraaid op 10x166 en rockstable.
Rebootje en vanaf nu weigert ie gewoon om op 10x166 te lopen.
12,5x133 wil ie wel doen.
Wat kan er aan de hand zijn???
Mijn mem loopt zonder problemen op 166Mhz. Heb de cpu:mem ratio nu met 133 mhz fsb op 4:5 staan en geverifieerd met Sandra.
Denk eerder aan iets van cpu of zo???
Denk eerder aan iets van cpu of zo???
nieuwe asus probe, file date 13-8-2002 op asus germany ftp: ftp://www.asuscom.de/pub/...L/PC_Probe/probe21707.zip
edit: net getest, maar deze geeft weer een hogere cpu temp dan mobomon weer
... ik snap niet dat ze zo emmeren met die temperaturen daar bij asus, wat heeft het voor waarde als je de interne sensors met graden tegelijk ziet veranderen door een bios of programma update... behalve dat je weet dat de temp echt nergens op slaat en maar nattevinger werk lijkt te zijn....
edit: net getest, maar deze geeft weer een hogere cpu temp dan mobomon weer
Dat heb ik ook een paar keer gehad (axp1900+)... wilde ie plots de 10x multi niet meer pakken andere multi's wel 11x, 11,5x enz... nadat ik de bios eens gefalshed had was het het 'probleem' verdwenen en pakte ie wel weer de 10x... ook heb ik eens de proc gelicht om te zien of de unlock misschien zichtbaar brak was, maar ik zag er weinig aan, na terugplaatsing proc werkte de 10x multi ook weerAnoniem: 4439 schreef op 13 augustus 2002 @ 00:58:
Ok heb dus net een a7v333 met een xp1800+ en Samsung PC2700 aan de gang gekregen.
dit was met bios 1008, moet zeggen dat ik dit met bios 1011 nog niet gezien heb, alles werkt normaal tot nu toe...
edit:
probeer je bios eens te resetten of flash hem opnieuw, wie weet is het probleem dan weer weg... anders lijkt het toch mis met je unlock...
[ Voor 0% gewijzigd door Dark op 13-08-2002 12:08 . Reden: oplossing vergeten :P ]
Kort vraagje: op welke VDDR met welke FSB draaien jullie je geheugen?
zoooooo, heb hem net besteld en ben in afwachting van de resultaten.
ik heb nu een K7S5A, hier zal ik flink op vooruitgaan heb ik het idee
jammer dat ik nog 2100 DDR heb, eerst maar weer ff sparen voor 333 DDR en een geforce 4
jammer dat ik nog 2100 DDR heb, eerst maar weer ff sparen voor 333 DDR en een geforce 4
get rich or die try'in
Why that ?ModmaN schreef op 13 augustus 2002 @ 16:52:
zoooooo, heb hem net besteld en ben in afwachting van de resultaten.
Kan jouw XP 166FSB dan ? en dan nog, is 2100 CaS2 iets sneller...
Dat DDR333 vind ik zon oplicht iets...
Ma even for the record, ik heb hem ook besteld, als het goed is komt het morgen binnen..
ik heb een dondervogel 1333, die gaat als een speer, alleen me mobo trekt het niet op 166 dus moet straks wel lukken 
de mijne is er hoop ik donderdag, anders zaterdag pas
de mijne is er hoop ik donderdag, anders zaterdag pas
get rich or die try'in
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/misc/utils/probe21707.zip (Monday, August 12, 2002, 11:13 AM)
Werkende link van de nieuwe Asus Probe 2.17.07
They made me do it.
Ja maar de unlock is sweet want het is een xp 1800+ die normaal op 11,5x133 draait en nu op 12,5x133Dark schreef op 13 augustus 2002 @ 12:06:
[...]
Dat heb ik ook een paar keer gehad (axp1900+)... wilde ie plots de 10x multi niet meer pakken andere multi's wel 11x, 11,5x enz... nadat ik de bios eens gefalshed had was het het 'probleem' verdwenen en pakte ie wel weer de 10x... ook heb ik eens de proc gelicht om te zien of de unlock misschien zichtbaar brak was, maar ik zag er weinig aan, na terugplaatsing proc werkte de 10x multi ook weerals voorheen...
dit was met bios 1008, moet zeggen dat ik dit met bios 1011 nog niet gezien heb, alles werkt normaal tot nu toe...
edit:
probeer je bios eens te resetten of flash hem opnieuw, wie weet is het probleem dan weer weg... anders lijkt het toch mis met je unlock...
En 10x133 of 10x100 pakt ie wel prima
Dussszzz.....
yup... master (HDD) op zwarte, slave (CD-RW) op grijze...Anoniem: 61441 schreef op 10 augustus 2002 @ 11:31:
[...]
Heb je je HD aan het EINDE van je IDE-kabel geplugd??? Dus de laatste connector gebruiken!!
hehe okay
tja dan weet ik het ook niet... vreemd dat ie geen 10x166 wil, probeer 's wat lagere multi met 166 fsb... kijken of ie dat wel lust ...Anoniem: 4439 schreef op 13 augustus 2002 @ 19:37:
[...]
Ja maar de unlock is sweet want het is een xp 1800+ die normaal op 11,5x133 draait en nu op 12,5x133
En 10x133 of 10x100 pakt ie wel prima
Dussszzz.....
Ik heb vandaag me nieuwe pc in elkaar gebakken,
Asus A7v333 Raid (Firewire etc.)
512 PC 2700 DDR
XP 2200+ met coolermaster hhc-L61
Als ik wincpuid draai, zie ik dat alles ok draait, alleen niet bij system bus *** Mhz DDR dat ie op 333mhz draait? Hoe werkt dit?
Als ik in de bios die optie turbo aanzet staat die *** op 270 en me processor op 1822.50
Kan iemand me hier ff wat info over geven om hem op die 333 te krijgen.
Tevens draai ik met 2x 80 gb maxtor 7200rpm udma 133 raid 0, haal maar een bench in sisoftsandra van 25000 hoe komt het dat dit zo laag is?
Of had ik raid instelling moeten weizigen, performence - video editing ofzo? want dan install ik ff opnieuw windows.
Draai trouwens bios versie 11!
Hoop op wat reacties, en beetje info!
Grtz
GrandPuba
512 PC 2700 DDR
Als ik wincpuid draai, zie ik dat alles ok draait, alleen niet bij system bus *** Mhz DDR dat ie op 333mhz draait? Hoe werkt dit?
Als ik in de bios die optie turbo aanzet staat die *** op 270 en me processor op 1822.50
Kan iemand me hier ff wat info over geven om hem op die 333 te krijgen.
Tevens draai ik met 2x 80 gb maxtor 7200rpm udma 133 raid 0, haal maar een bench in sisoftsandra van 25000 hoe komt het dat dit zo laag is?
Of had ik raid instelling moeten weizigen, performence - video editing ofzo? want dan install ik ff opnieuw windows.
Draai trouwens bios versie 11!
Hoop op wat reacties, en beetje info!
Grtz
GrandPuba
GoT F1 PlayStation Racing League Discord
met turbo aan gaat de fsb naar 135Mhz
de memory speed hangt af van de mem optie in het bios en de fsb. op 1:1 draait je mem op 2x de fsb, op 5:4 draait je mem op vijf:vierde fsb x2 . bij een fsb van 133 komt dat uit op(1,25x133=) 166mhz x2 =333mhz.
kennelijk heb je naast de turbo optie ook het mem op 1:1 staan (iig niet op 5:4), want de turbo verhoogt de fsb naar 135mhz, dat maal 2 geeft je die 270 die je in wincpuid ziet... als je 5:4 aan had was je op 337-338mhz mem uit gekomen, maar dat zal wel niet lukken met turbo aan, want turbo stelt erg hoge eisen aan het geheugen...
voor hogere raidscores:
usb 2.0 uit jumperen, bios en drivers van www.lumberjacker.de instaleren, via raid patch, en evt. latency patch (http://www.viaarena.com/) ... met maxtor kan het ook nog zijn dat je met een tooltje de write-verify moet uitzetten voor hogere write performance, het e.e.a. is al diverse malen besproken in deze draad...
de memory speed hangt af van de mem optie in het bios en de fsb. op 1:1 draait je mem op 2x de fsb, op 5:4 draait je mem op vijf:vierde fsb x2 . bij een fsb van 133 komt dat uit op(1,25x133=) 166mhz x2 =333mhz.
kennelijk heb je naast de turbo optie ook het mem op 1:1 staan (iig niet op 5:4), want de turbo verhoogt de fsb naar 135mhz, dat maal 2 geeft je die 270 die je in wincpuid ziet... als je 5:4 aan had was je op 337-338mhz mem uit gekomen, maar dat zal wel niet lukken met turbo aan, want turbo stelt erg hoge eisen aan het geheugen...
voor hogere raidscores:
usb 2.0 uit jumperen, bios en drivers van www.lumberjacker.de instaleren, via raid patch, en evt. latency patch (http://www.viaarena.com/) ... met maxtor kan het ook nog zijn dat je met een tooltje de write-verify moet uitzetten voor hogere write performance, het e.e.a. is al diverse malen besproken in deze draad...
Ik heb in me bios veranderd naar 5:4, maar wincpuid geeft nog steeds 266.59 aan
Moet ik die FSB dan ook verhogen?
Moet ik die FSB dan ook verhogen?
wincpuid heeft het mis, ik heb net even bij mezelf getest en idd ik zie ook 266 staan. sisoft sandra geeft wel de goeie fsb aan...
leuk voor mensen met een a7v333:
cpucool heeft een nieuwe versie uit die dit bord ondersteund! de optie "fsb fine-tuning" (soort softfsb) lijkt te werken en het pll wordt herkend
nu kan je de fsb zonder rebooten vanuit windows veranderen
... cpucool kan je halen op http://www.podien.onlinehome.de/default.htm
cpucool heeft een nieuwe versie uit die dit bord ondersteund! de optie "fsb fine-tuning" (soort softfsb) lijkt te werken en het pll wordt herkend
He Dark,
Wincpuid heeft het idd mis, cpu-z geeft het wel goed aan.
Ik heb ff je casepic bekeken, dat ziet er goed uit, maar waarom heb je alleen in slot 3 van je dimm geheugen zitten?Of heb ik het mis?
Ik heb ff je casepic bekeken, dat ziet er goed uit, maar waarom heb je alleen in slot 3 van je dimm geheugen zitten?Of heb ik het mis?
yep 1 reepie, 512m corsair xms pc3200/400mhz in bank 3... een bank is meestal het verst te oc-en heh, verder dan 2 bankjes iig, doordat er minder snel timing problemen ontstaan. slotje 3 schijnt het stabielste te zijn... of dat waar is weet ik niet, ik heb ook al in slot 1 gehad, zonder merkbaar verschil...GrandPuba schreef op 14 augustus 2002 @ 10:05:
He Dark,
fijn reepje mem is het wel, dat corsair... 185Mhz @ cas 2-2-2-5-2cmd
wincpuid laat het niet fout zien
het ligt aan ons...
Er is in wincpuid immers sprake van de SYSTEM bus,- en niet van de MEMORY bus,- snelheid... en het klopt imho dat de systembus op 266mhz draait, de memory bus draait immers op 5:4e daarvan, wat helaas niet wordt weergegeven in wincpuid. Het is niet erg duidelijk, maar het klopt dus wel ...
Er is in wincpuid immers sprake van de SYSTEM bus,- en niet van de MEMORY bus,- snelheid... en het klopt imho dat de systembus op 266mhz draait, de memory bus draait immers op 5:4e daarvan, wat helaas niet wordt weergegeven in wincpuid. Het is niet erg duidelijk, maar het klopt dus wel ...
Welke VDDR gebruik je? (mem voltage dus)Dark schreef op 14 augustus 2002 @ 10:49:
[...]
yep 1 reepie, 512m corsair xms pc3200/400mhz in bank 3... een bank is meestal het verst te oc-en heh, verder dan 2 bankjes iig, doordat er minder snel timing problemen ontstaan. slotje 3 schijnt het stabielste te zijn... of dat waar is weet ik niet, ik heb ook al in slot 1 gehad, zonder merkbaar verschil...
fijn reepje mem is het wel, dat corsair... 185Mhz @ cas 2-2-2-5-2cmdwhooot...:)
jp1: 2-3, jp2 1-2 2,75v vddr dus... nagemeten! met de multimeter geeft het 2,85v op een draaiend systeem
...
heb overigens alle vddr_jumper mogelijkheden geprobeerd en nagemeten...
edit:
ik heb dit tabelletje gemaakt, de groene cijfers zijn mijn meetresultaten.
heb overigens alle vddr_jumper mogelijkheden geprobeerd en nagemeten...
edit:
ik heb dit tabelletje gemaakt, de groene cijfers zijn mijn meetresultaten.
[ Voor 0% gewijzigd door Dark op 14-08-2002 14:51 . Reden: picje laat overigens zien wat er met een jumpertje gebeurt... ]
waarom heb je 3DMark2001SE niet gebenched @185Mhz 2-2-2 dan, als het zo'n fijn mem isDark schreef op 14 augustus 2002 @ 10:49:
[...]
yep 1 reepie, 512m corsair xms pc3200/400mhz in bank 3... een bank is meestal het verst te oc-en heh, verder dan 2 bankjes iig, doordat er minder snel timing problemen ontstaan. slotje 3 schijnt het stabielste te zijn... of dat waar is weet ik niet, ik heb ook al in slot 1 gehad, zonder merkbaar verschil...
fijn reepje mem is het wel, dat corsair... 185Mhz @ cas 2-2-2-5-2cmdwhooot...:)
je ken ook te veel willen hehfreekweb schreef op 14 augustus 2002 @ 14:50:
[...]
waarom heb je 3DMark2001SE niet gebenched @185Mhz 2-2-2 dan, als het zo'n fijn mem is
edit:
dat was wat kortaf
3dmark kapt er halverwege ergens mee, maar ik had al gezien dat 3dmark niet echt opschiet met hogere fsb, die heeft meer aan meer mhz proc ... de hoogste 3dmarks had ik vreemd genoeg zo rond de 145mhz fsb met turbo aan ...
misschien als ik de agp nog wat uittweak dat ie dan wel rond komt op 185, want ik denk dat het daarin zit... maar ik weet al zon beetje de score
die hoge fsb draai je toch voornamelijk voor je memscores... misschien dat q3bench of wat anders wel meer resultaat laat zien maar iin 3d mark iig weinig ...
hoezo dat dan?? moet toch makkelijk kunnen of niet dan? Ik kan 3DMark2001SE benchen met mn Samsung PC2700@182Mhz, dus moet jij helemaal makkelijk kunnen lijkt me
da's een lekker reepie dan
364@222 met gewone pc2700 is gewoon geluk ...
denk het niet, jij kan gewoon @185Mhz 2-2-2 een benchie draaien hoor, moet geen probleem zijn. Je hebt toch PC3200 of niet dan
maak er dan ook gebruik van
Ik draai nu 180 FSB met (volgens Dark's metingen) 2,56 V DDR.
Ik kan dus wel wat verder zie ik zo.
Ik kan dus wel wat verder zie ik zo.
nope wil ie niet doen ... ligt denk ik meer aan de proc of wat anders... want ook al zet ik mem op de meest relaxte timings, toch gaat 3dmark flippen op 185mhz fsb ... mem is dan zeker geen punt meer idd, want das specced op 200/400mhz c2.5 idd...
ik ben er nog niet helemaal uit dus
maar als het volgens jou moet lukken dan neem ik dat voor waar aan
...
de proc die ik nu heb is helaas niet zo fijn te oc-en qua topspeed... fsb wil wel aardig..., jij hebt iig nog de 2 ghz gehaald ... wat voor cooling?
ik ben er nog niet helemaal uit dus
de proc die ik nu heb is helaas niet zo fijn te oc-en qua topspeed... fsb wil wel aardig..., jij hebt iig nog de 2 ghz gehaald ... wat voor cooling?
ik gebruik de Alpha PAL8045 & Papst fan (zie specsDark schreef op 14 augustus 2002 @ 15:19:
nope wil ie niet doen ... ligt denk ik meer aan de proc of wat anders... want ook al zet ik mem op de meest relaxte timings, toch gaat 3dmark flippen op 185mhz fsb ... mem is dan zeker geen punt meer idd, want das specced op 200/400mhz c2.5 idd...
ik ben er nog niet helemaal uit dusmaar als het volgens jou moet lukken dan neem ik dat voor waar aan
...
Ik heb een mega probleem vind ik zelf
, Ik zet vanmorgen men comp aan, en zie dat ik in 3d mark lagere fps haal dan normaal, dus ik ff kijken naar de instellingen, blijkt dat de cpu benchmarks in sisoft sandra veel te lage scores aangeven dan normaal. Ik heb een amd2200.
Bij multi media benchmark bij integer aEMMX 8459
en bij floating point 9371.
en dit moet eigenlijk 10000 en 11000 zijn
.
Snap niet hoe dit kan
, Ik heb in vergelijking dus minder dan een amd xp 1800 
Cpu is gewoon normale temp rond de 45 met dit weer op zolder. Ik heb een keer overgeclockt naar 1860 mhz, maar das toch niet veel

En heb nu ineens ook lagere mem scores

Maar de cpu loopt volgens cpuid gewoon op 1800 mhz
Is mijn mobo gewoon fucked up?
en dit moet eigenlijk 10000 en 11000 zijn
Snap niet hoe dit kan
Cpu is gewoon normale temp rond de 45 met dit weer op zolder. Ik heb een keer overgeclockt naar 1860 mhz, maar das toch niet veel
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
d8 je dat ik 185 kon halen zonder de multi te tweaken? hehefreekweb schreef op 14 augustus 2002 @ 15:22:
[...]
ik gebruik de Alpha PAL8045 & Papst fan (zie specs) voor de koeling
Jij heb je XP1900+ toch unlocked??? Ga eens ff wat met de MP spelen dan, misschien kom je daar een heel stuk verder mee
9x180=1620 ofzo
heb je:martinho schreef op 14 augustus 2002 @ 15:28:
Ik heb een mega probleem vind ik zelf, Ik zet vanmorgen men comp aan, en zie dat ik in 3d mark lagere fps haal dan normaal, dus ik ff kijken naar de instellingen, blijkt dat de cpu benchmarks in sisoft sandra veel te lage scores aangeven dan normaal. Ik heb een amd2200.
en dit moet eigenlijk 10000 en 11000 zijn.
Snap niet hoe dit kan, Ik heb in vergelijking dus minder dan een amd xp 1800
Cpu is gewoon normale temp rond de 45 met dit weer op zolder. Ik heb een keer overgeclockt naar 1860 mhz, maar das toch niet veel![]()
En heb nu ineens ook lagere mem scores![]()
- eerder wel de juiste scores gehad, of aldoor al (te) laag?
- usb 2.0 uitgejumperd?
- in het bios agp op uswc en fastwrites aan?
- programma's geinstaleerd als service, zodat die op de achtergrond draaien?
- iets verandert waardoor het gekomen zou kunnen zijn?
heel wat vragen maar hier laat ik het ff bij ...
Ik heb eerder wel de juiste scores gehad, en de rest heb ik gedaan alles behalve die usb2.0 uitgejumperd, dat zal ik zo doen, Ik hoop maar dat dit een software probleem is.
tnx\
Edit:
Omg het lag aan die stomme via 4 in 1 441
tnx\
Edit:
Omg het lag aan die stomme via 4 in 1 441
usb 2.0 uit jumperen levert nog wat extra puntjes op, maar idd 4in1 kan ook aardig de boel vernaggelen...
Dark jij hebt toch je geheugen op 185 MHz lopen ?
waarom heb ik dan marginaal betere 3dmark scores als jouw geheugen bandbreedte hoger is ?, of heb jij die 3dmark niet gedraait met die instellingen ?
waarom heb ik dan marginaal betere 3dmark scores als jouw geheugen bandbreedte hoger is ?, of heb jij die 3dmark niet gedraait met die instellingen ?
Ik wou eigenlijk alleen maar even kwijt dat mijn A7V333 errug goed bevalt. Binnenkort Maar eens de RAID versie aanschaffen, denk ik zo.
Mijn 3dmark topscore was op 145fsb+turbo...MnM schreef op 14 augustus 2002 @ 17:16:
Dark jij hebt toch je geheugen op 185 MHz lopen ?
aha zelfde als mijne, dat verklaard het, het viel me op omdat de rest (cpu/mobo/mem/vid) hetzelfde was
klopt, bij mij staat me ti4600 op 320 core en 720mem en dat scheelde wel wat, maar niet echt superveel
ik heb weer een nieuw probleem
eerst had ik dit:
Vond het al een raar advies, maar toch maar ff gedaan, je weet maar nooit.....
ik alle kabels gecheckt, alles goed. Dus ff alles eruit, en op een ander punt van de kabel in gestoken.....
Opstarten: please insert system disk,
niks dus, toen de winME opstartdisk erin gedaan ff gekeken naar de partities in FDISK. Zegt FDISK geen partities gevonden.
Dat klopt dus helemaal niet. Ik had win98 se er helemaal op staan en een halve install van xp.
Dus ik weer alle kabels terug gedaan zo als ze eerst zaten weer het zelfde probleem
dan maar partities met fdisk maken, gaat FDISK kijken naar de groote, hoor ik door de speakers van mijn mobo, piep piep piep en hij gaat in de standby-mode, als ik dan snel op de power button duw gaat hij weer verder, maar dat moet ik dan ongeveer 20x doen tijdens het bekijken van mijn hd door FDISK. Ik d8 dat is niet goed, dus ben ik maar gestopt.
nu mijn vraag: wat heb ik verkeerd gedaan op is het mobo gewoon defect????
eerst had ik dit:
toch maar ff de compwinkel gebeld en die zeiden ff kijken of alle kabels goed zitten, zo ja, ff alle kabels op een ander punt insteken.ik heb een groot probleem met mijn asus a7v333.
Als ik win 98 installeer heb ik geen problemen tijdens de installatie, maar als de comp daarna boot, blijft hij hangen bij het win98 scherm.
Als ik win ME installeer heb ik wel problemen tijdens de installatie, bij het dedecteren van de plug & play devices blijft hij steeds hangen, ik dan reboot ik elke x weer, na de installatie boot ik mijn comp en kom ik wel de windows in, maar als ik mijn videokaart en onboard sound ga installeren hang hij vast, en als ik dan reset, kom ik de windows niet meer in.
Als ik win 2000 of win XP installler kom ik niet verder dan het instialistatie (?) scherm en dan stopt hij gewoon.
de specs:
Asus a7v333 (met usb 2, raid en onboard sound
amd xp 1800+ ( + koeler van de boxed versie)
leadtek geforce 4 ti 4400
512 mb pc2700 samsung
matrox 80 gb
pioneer dvd 16x40
philips 12x8x32 cd-rewriter
floppy drive ( )
350 wat voeding
het moederbord loopt in JumperFree Mode, USB 2.0 en Raid en Sound heb ik gedisabeld na dat ik de windows versies de 1ste x heb geinstalleerd, en dus bij de 2x waren de gedisabeld.
Vond het al een raar advies, maar toch maar ff gedaan, je weet maar nooit.....
ik alle kabels gecheckt, alles goed. Dus ff alles eruit, en op een ander punt van de kabel in gestoken.....
Opstarten: please insert system disk,
niks dus, toen de winME opstartdisk erin gedaan ff gekeken naar de partities in FDISK. Zegt FDISK geen partities gevonden.
Dat klopt dus helemaal niet. Ik had win98 se er helemaal op staan en een halve install van xp.
Dus ik weer alle kabels terug gedaan zo als ze eerst zaten weer het zelfde probleem
dan maar partities met fdisk maken, gaat FDISK kijken naar de groote, hoor ik door de speakers van mijn mobo, piep piep piep en hij gaat in de standby-mode, als ik dan snel op de power button duw gaat hij weer verder, maar dat moet ik dan ongeveer 20x doen tijdens het bekijken van mijn hd door FDISK. Ik d8 dat is niet goed, dus ben ik maar gestopt.
Ik begrijp geen kloten van jouw probleem, maar je ben al een enige tijd aan het sukkelen. Waarom niet effe met de hele computer naar de computerwinkel? Laat je effe helpen.
Wat je nogeens kunt doen is het volgende:
Sluit alleen de noodzakelijke hardware aan. Dus alleen 1 harde schijf, ingesteld op master en aangesloten op een 80 polige ata-kabel aan uiteinde (controlleer hd goed; check jumpers etc), een videokaart en geheugen. Loop nog voor de zekerheid nogeens alle jumpers en kabels na.
Stel in de bios alles op default. Check wel effe de bootvolgorde in de bios.
Succes.
Wat je nogeens kunt doen is het volgende:
Sluit alleen de noodzakelijke hardware aan. Dus alleen 1 harde schijf, ingesteld op master en aangesloten op een 80 polige ata-kabel aan uiteinde (controlleer hd goed; check jumpers etc), een videokaart en geheugen. Loop nog voor de zekerheid nogeens alle jumpers en kabels na.
Stel in de bios alles op default. Check wel effe de bootvolgorde in de bios.
Succes.
heb je memtest gedraaid? www.memtest86.comX-Rey schreef op 14 augustus 2002 @ 21:04:
... problemen ...
lijkt me geheugen of voeding...
Hee dark, wat zijn dat voor IDE kabels dan? Zijn ze errug duur?
Ziet e wel stoer uit, lijkt alleen meer op luchtdruk leidingen....
het geheugen is het niet, dat heb ik bijn mijn neef (bnx) getest, maar hoezo de voeding???Dark schreef op 14 augustus 2002 @ 21:32:
[...]
heb je memtest gedraaid? www.memtest86.com
lijkt me geheugen of voeding...
bij www.perfectsystems.nl, rounded, shielded ata133 cables aan het master-eind zit nog een extra aarde draad die je met een van de driveschroefjes mee vastzet aan het chasis... 60cm E16,20 ... 90cm E17,50 ofzow...gilead schreef op 14 augustus 2002 @ 21:40:
Hee dark, wat zijn dat voor IDE kabels dan? Zijn ze errug duur?
plaatje kabel
willekeurige stabiliteits problemen vinden daar vaak hun oorzaak in... maar wat jij beschrijft is wel errug vaagX-Rey schreef op 14 augustus 2002 @ 21:44:
[...]
het geheugen is het niet, dat heb ik bijn mijn neef (bnx) getest, maar hoezo de voeding???
maakt de onderkant van het mobo soms sluiting met zo'n koper afstandhoudertje wat niet op een gaatje is uitgekomen?
Kutje man, ik heb hem dus net, werkt perfect, maar nog steeds niet @ 133 fsb:
zie MSI K7T Turbo + XP1800 probs
CPU toch brak? ik vat het niet, maar voor de rest, issie rete stabiel, maar op 133 start ie niet op, wel groene LED.
Kan het btw niet aan me Videokaart liggen? ( Hercules Geforce 2MX)
zie MSI K7T Turbo + XP1800 probs
CPU toch brak? ik vat het niet, maar voor de rest, issie rete stabiel, maar op 133 start ie niet op, wel groene LED.
Kan het btw niet aan me Videokaart liggen? ( Hercules Geforce 2MX)
ik heb net mij A7V133 vervangen voor de A7V333 maar ik krijg m'n HD led niet aan de praat 
ik heb het stekkertje ookal een keer omdedraaid maar dat maakt ook niks uit.
iemand nog tips ?
ik heb het stekkertje ookal een keer omdedraaid maar dat maakt ook niks uit.
iemand nog tips ?
Ik ben weer terug bij afquote:
--------------------------------------------------------------------------------
martinho schreef op 14 augustus 2002 @ 15:28:
Ik heb een mega probleem vind ik zelf , Ik zet vanmorgen men comp aan, en zie dat ik in 3d mark lagere fps haal dan normaal, dus ik ff kijken naar de instellingen, blijkt dat de cpu benchmarks in sisoft sandra veel te lage scores aangeven dan normaal. Ik heb een amd2200.
en dit moet eigenlijk 10000 en 11000 zijn .
Snap niet hoe dit kan , Ik heb in vergelijking dus minder dan een amd xp 1800
--------------------------------------------------------------------------------
heb je:
- eerder wel de juiste scores gehad, of aldoor al (te) laag?
- usb 2.0 uitgejumperd?
- in het bios agp op uswc en fastwrites aan?
- programma's geinstaleerd als service, zodat die op de achtergrond draaien?
- iets verandert waardoor het gekomen zou kunnen zijn?
heel wat vragen maar hier laat ik het ff bij ...

Ik heb niet echt een id waar dit aan kan liggen, zou het het geheugen kunnen zijn, ik heb iig 0 errors bij 1 run van memtest
Maar ik denk dat het men moederbord is, (vandaar dat ik in dit topic zit
Zal dalijk nog proberen om alleen de belangrijkste onderdelen aan te sluiten en dan kijken of ie het dan normaal doet.
Ok, tis opgelost
. na veel gekloot.
Had eerst geformateerd, wat dus dom was, want t was geen software probleem, maar men netwerkkaarten zaten te kloten
, onderste pci slot is brak ofzo
. daar lag het dus aan. Nu krijg ik alleen wat infinite loop probs maar das een andere zaak
Had eerst geformateerd, wat dus dom was, want t was geen software probleem, maar men netwerkkaarten zaten te kloten
ahhh bij je specs stond niks over pci materiaal, of kaarten anders dan de gf4 ...martinho schreef eerder op 15 augustus 2002 @ 19:13:
eerder ...
de specs:
Asus a7v333 (met usb 2, raid en onboard sound
amd xp 1800+ ( + koeler van de boxed versie)
leadtek geforce 4 ti 4400
512 mb pc2700 samsung
matrox 80 gb
pioneer dvd 16x40
philips 12x8x32 cd-rewriter
floppy drive ( )
350 wat voeding
Ok, tis opgelost. na veel gekloot.
Had eerst geformateerd, wat dus dom was, want t was geen software probleem, maar men netwerkkaarten zaten te kloten, onderste pci slot is brak ofzo
. daar lag het dus aan. Nu krijg ik alleen wat infinite loop probs maar das een andere zaak
is dat kaartje wel PCI 2.2 compatible of is het pci 2.1 (aan te zetten als optie in de bios) ...
kijk ook eens naar het irq tabbeletje in de manual op p17. misschien dat je een slot gebruikt hebt dat gedeeld wordt met een ander device... het best kan je geloof ik eerst het een na onderste slot gebruiken, pci4 ...
Tnx ik zal kijken, :up:
klopt het trouwens dat Q-fan niet werkt onder de 1011 bios ?, bij mij blijft me fan 4700 rpm draaien ipv de 3200 die ik gewend ben.
dit terwijl Q-fan op enabled staat in de bios
Deze versie leest werkelijk de xp diode lijkt het !!!Tom S. schreef op 13 augustus 2002 @ 19:00:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/misc/utils/probe21707.zip (Monday, August 12, 2002, 11:13 AM)
voorheen gingen temperatuur schommelingen heel langzaam, maar met deze versie asusprobe zie je hem direct stijgen als je cpuburn/k7 aangooit... de waarden komen niet overeen met wat mobomon of andere tooltjes laten zien, het lijkt er dus op dat het nu wel echt de interne diode betreft, die uitgelezen wordt...
Bij mij werkt het wel. Is de temp niet veranderd of de waarde die uitgelezen wordt? Zodat q-fan daardoor denkt dat hij extra moet koelen.MnM schreef op 15 augustus 2002 @ 23:28:
klopt het trouwens dat Q-fan niet werkt onder de 1011 bios ?, bij mij blijft me fan 4700 rpm draaien ipv de 3200 die ik gewend ben.
Bij mij werkt Q-fan een beetje te goed eigenlijk! Ik had dat dus aangezet en ik dacht wat is het toch stil, dus ik in me kast kijken hoe snel die fan van me cpu draait, blijkt ie stil te staan!
Mee dat ik in me kast kijk begint de fan ineens keihard te blazen! (hij was 83 graden!)
Misschien dat ie niet goed samenwerkt met de temp sensor op me spire (fridgerock) ofzo?!
Ik heb het in ieder geval niet meer aanstan!
Mee dat ik in me kast kijk begint de fan ineens keihard te blazen! (hij was 83 graden!)
Misschien dat ie niet goed samenwerkt met de temp sensor op me spire (fridgerock) ofzo?!
Ik heb het in ieder geval niet meer aanstan!
[ Voor 0% gewijzigd door Doublehomme op 16-08-2002 16:05 . Reden: temperatuur erbij gezet ]
Anoniem: 23423
Vaag probleem hier: ik heb een A7V333 moederplankje (net nieuw) en wilde mn netwerkkaart (3com) overzetten. Nou geeft Windows XP wel aan dat er nieuwe hardware gevonden is, maar geeft ie een fout wanneer Windows de drivers wil installeren. Op mn vorige pc (ook met Win XP) gaat dit echter zonder foutmelding.
Wat mij trouwens wel opvalt is dat tijdens de bootsequence waar alle apparaten opgesomd worden die een IRQ gebruiken, de betreffende netwerkkaart niet bij staat. Deze netwerkkaart is trouwens de enige PCI kaart die aangesloten is op het bordje.
Iemand enig idee of ik een optie over het hoofd heb gezien in de bios die ik aan had moeten zetten of andere suggesties?
Wat mij trouwens wel opvalt is dat tijdens de bootsequence waar alle apparaten opgesomd worden die een IRQ gebruiken, de betreffende netwerkkaart niet bij staat. Deze netwerkkaart is trouwens de enige PCI kaart die aangesloten is op het bordje.
Iemand enig idee of ik een optie over het hoofd heb gezien in de bios die ik aan had moeten zetten of andere suggesties?
probeer in de door jou gewenste volgorde:Anoniem: 23423 schreef op 16 augustus 2002 @ 14:50:
Vaag probleem hier: ik heb een A7V333 moederplankje (net nieuw) en wilde mn netwerkkaart (3com) overzetten. Nou geeft Windows XP wel aan dat er nieuwe hardware gevonden is, maar geeft ie een fout wanneer Windows de drivers wil installeren. Op mn vorige pc (ook met Win XP) gaat dit echter zonder foutmelding.
- slot4 geteld vanaf de agp...
- draai het dos-diagnose progsel van die kaart eens, dat geeft meestal al aan of het herkend en werkend te krijgen is, soms kan je ook wat veranderen aan de settings (io adress), soms gaat het ook automagisch wel goed na "diag" ...
- het kan zijn dat de nic niet pci 2.2 compatible is, maar pci 2.1. in de bios zit onder chipset een optie om terug te schakelen naar 2.1...
- probeer een ander netwerkkaartje(laatste keus).
suc6
Dan snap ik het nie helemaal. Ik draaide eerst Probe versie 2.17.05 en mijn CPU Temp gaf stressed 50 graden aan. Met die nieuwe versie, had em gister gedownd, gaf ie ineens 70 graden stressed aan. Dus eerste keer temp 50 graden stressed (2.17.05), 2e keer 70 graden (2.17.07). Tussen het meten van de temps hebben geen twee minuten gezeten. Welke probe moet ik nu dan geloven??Dark schreef op 15 augustus 2002 @ 23:42:
[...]
Deze versie leest werkelijk de xp diode lijkt het !!!
voorheen gingen temperatuur schommelingen heel langzaam, maar met deze versie asusprobe zie je hem direct stijgen als je cpuburn/k7 aangooit... de waarden komen niet overeen met wat mobomon of andere tooltjes laten zien, het lijkt er dus op dat het nu wel echt de interne diode betreft, die uitgelezen wordt...
I pitty the fools who took my game-station.....
[offtopic] Hoe koelt die Coolermaster en maakt ie veel lawaai?GrandPuba schreef op 13 augustus 2002 @ 22:15:
Ik heb vandaag me nieuwe pc in elkaar gebakken,
512 PC 2700 DDR
GrandPuba
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
eerst werd de socket temperatuur weergegeven, nu de interne diode van de axp, op het bord zitten meerdere sensors.Ulti23 schreef op 16 augustus 2002 @ 16:57:
[...]
Dan snap ik het nie helemaal. Ik draaide eerst Probe versie 2.17.05 en mijn CPU Temp gaf stressed 50 graden aan. Met die nieuwe versie, had em gister gedownd, gaf ie ineens 70 graden stressed aan. Dus eerste keer temp 50 graden stressed (2.17.05), 2e keer 70 graden (2.17.07). Tussen het meten van de temps hebben geen twee minuten gezeten. Welke probe moet ik nu dan geloven??
Aan je temp te zien draai je nog een pre 1011 bios? met die bios gaat er weer wat van de temperaturen af...
Je moet/hoeft ze geen van alle te geloven, het zijn geen ge-eikte thermometers oid. maar indicators die er een aardig eindje naast kunnen zitten... zoals je merkt kan het ook door programma's of bios updates bijgesteld worden, dus het is niks absoluuts...
Dit topic is gesloten.