"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Maar waarom koop je dan niet 2 x Dane Elec 128 MB? Heb ik ook gekocht in de tweakersshop voor weinig.
Verwijderd
Wat ik hier gehoord heb is dat 256Mb wel werkt.
De ondersteuning zit hem er denk ik dus in dat de camera meer als 128Mb gewoon niet meeteld in de software. Dus dan klopt de aangegeven vrije ruimte niet. Die zou dan tot er 128MB gevuld is op 128Mb blijven staan. Maar dat weet ik verder ook niet.
Dat is geen miskoop dus?
Verwijderd
Maar een zoekactie hier bij GoT moet info opleveren. Er hebben meerdere topics gelopen over dit onderwerp.
Wat ik me herinner is dat hier meermalen gesteld is dat het geen enkel probleem is.
Ik zag dit spul: http://www.gppowerbank.nl/1gebruiksaanwijzing.html
Een GP Powerbank 1800mAh snellader. Hoe lang zou de canon het op deze batterijen blijven doen, en waar koop ik voor een beetje een redelijk prijs deze oplader?
Ik heb een simpele powerbank met 1300mAh batterijen, 16 uur laadtijd enzo, en daar betaalde ik al 70 piek voor ofzow.
Ik heb voor 77 euro een GP powerbank rapid gekocht met 4 extra batterijen bij Mycom. Is een 5 uurs lader. Hoe lang de camera er precies mee doet weet ik niet maar meer dan met deze batterijen kun je er niet uittrekken.Super Snackman schreef op 17 oktober 2002 @ 14:23:
En een ander vraagje.
Ik zag dit spul: http://www.gppowerbank.nl/1gebruiksaanwijzing.html
Een GP Powerbank 1800mAh snellader. Hoe lang zou de canon het op deze batterijen blijven doen, en waar koop ik voor een beetje een redelijk prijs deze oplader?
Ik heb een simpele powerbank met 1300mAh batterijen, 16 uur laadtijd enzo, en daar betaalde ik al 70 piek voor ofzow.
Geen commentaar
Belachelijke prijsrobbydw schreef op 17 oktober 2002 @ 14:38:
Ik heb voor 77 euro een GP powerbank rapid gekocht met 4 extra batterijen bij Mycom.

Die batterijen zijn tegenwoordig heel betaalbaar. Duracell 1800mAh batterijen zijn zeker even goed en niet zo duur. Laten we zeggen dat je voor 4 batterijen 20 euro betaalt, dan betekent het dat je 57 euro voor de lader betaalt.
Als je weet hoe simpel de electronica in een batterijlader is dan is dat schandalig. Zelfs voor NiMH hoeft een goeie snellader lang niet zo duur te zijn.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Er zitten ook al 4 batterijen in die snellader, dus het wordt al iets minder duur. Maar als je in de pricewatch kijkt, vind je ze inderdaad veel goedkoper. Aanrader: de powerbank 3 voor 30 euro bij comptechworld (verzenden gratis bij vooruitbetalen). Groot nadeel is dat het een 24-uurs lader is, maar hij is wel lekker goedkoop, en bovendien zitten er 4 1800mAh batterijen bij, dus bij mij zitten er 2 in de cam, en 2 in de lader. Ze gaan ongeveer 2x!!! zo lang mee als de niet oplaadbare duracells die ik hiervoor had en 4x zolang als de oplaadbare philips 1200mAhs die ik er ook weleens instopte.Exirion schreef op 17 oktober 2002 @ 14:43:
[...]
Belachelijke prijs
Die batterijen zijn tegenwoordig heel betaalbaar. Duracell 1800mAh batterijen zijn zeker even goed en niet zo duur. Laten we zeggen dat je voor 4 batterijen 20 euro betaalt, dan betekent het dat je 57 euro voor de lader betaalt.
Als je weet hoe simpel de electronica in een batterijlader is dan is dat schandalig. Zelfs voor NiMH hoeft een goeie snellader lang niet zo duur te zijn.
koop een camera met accu, kost iets meer, maar hoeft je geen 70 euro voor een lader + penlites te betalen
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik overweeg dan ook een Ixus v3Mooooody schreef op 17 oktober 2002 @ 16:02:
tip (gratis):
koop een camera met accu, kost iets meer, maar hoeft je geen 70 euro voor een lader + penlites te betalen
Dat ie er standaard bij zitSuper Snackman schreef op 17 oktober 2002 @ 16:24:
Maar een accu zal toch ook opgeladen moeten worden, dus wat is dan het voordeel van een accu?
Wat ik bovendien een nadeel van een accu vind is dat je maar 1 accu hebt, als die leeg is ben je zuur (if geen stroom). Met 2 penlites is het even wisselen, andere in de lader en klaar. En je bent voor 30 euro klaar, geen 70
Groot voordeel is wel de grote capaciteit.....
Verwijderd
Mijn tip: Als je een a40 koopt, of andere camera met losse batterijen, koop dan een lader en 2 setjes accu's.
Met de a40 kom je met een vol setje aardig in de buurt van de 300 foto's. Ik heb dan het display altijd aan. Dat is met 1800mAh. En ik heb altijd mijn volle reservesetje op zak.
Verwijderd
Verwijderd
[zeikmodus]Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 20:23:
Ik zie dat ze hem bij Alternate gewoon op voorraad hebben. Het is alleen niet echt een goed winkel...
goede winkel
[/zeikmodus]
maar je hebt wel gelijk kwa alternate
ach ik wacht wel gewillig op mijn cameratje
de softcase is al wel binnen
25 freakin euro
Verwijderd
Verwijderd
Toen was er een feestGorefest schreef op 14 oktober 2002 @ 09:33:
Hey je mag na zonsondergang helemaal niet meer op het Hulsbeek komen!
Ga er een bestellen. of issie daar errug duur ?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Mwah alleen bij beat-it.nl is ie euro 328.90 daar is ie vanaf 24-10-2002 weer voorradig, dus nog een paar dagen...xychix schreef op 21 oktober 2002 @ 09:22:
Op alternate.nl staat ie weer op leverbaar binnen 24 uur. 349 Euro...
Ga er een bestellen. of issie daar errug duur ?
Verwijderd
Ok ik zal mijn zin herfraserenVerwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 11:46:
[...]
[zeikmodus]
goede winkel
[/zeikmodus]
maar je hebt wel gelijk kwa alternate
ach ik wacht wel gewillig op mijn cameratje
de softcase is al wel binnen![]()
25 freakin euro
Ik heb nu dus de Canon Powershot A40 in de plaats laten verzenden. Goedkoper en deze was wel op voorraad... Ik ben benieuwd, ik heb namelijk nog nooit een Canon Camera gehad.
Misschien kun je hem dan daar wel goedkoop krijgen!
ff korte beschrijving:
Als je op dat groote plein staat De Dam dan kijk je naar madame toussaud (he schrijf je dat?) dan loop je daar langs (dus niet de kalverstraat maar parralel daar van (links ervan als je op de Dam staat)
nu loop je een stukje rechtdoor dan zie je aan je rechterhand een winkel met allemaal digitale foto cams.. en daar hebben ze um
ze hebben helaas geen online winkel, dus je zult er heen moeten
[ Voor 0% gewijzigd door delyver op 21-10-2002 14:30 . Reden: rest van topic nog niet gelezen blijkt dat ze alweer te leveren vallen :) ]
Audi A8 W12 6.0
misschien wil me pa er nog wel een
Audi A8 W12 6.0
Hele stapel lag er. Heb zelf al een camera anders had ik hem zelf ook wel gekocht.
Verwijderd
(Alleen was ik er niet, dus heb ik hem morgen pas...)
ik heb hem dus 2 weken terug voor 350 bij de megamax in groningen gekocht.Rico schreef op 21 oktober 2002 @ 16:47:
Hij ligt in Groningen gewoon bij de MediaMarkt voor 333,- Euro.
Hele stapel lag er. Heb zelf al een camera anders had ik hem zelf ook wel gekocht.
ik zag hem woensdag liggen in de mediamarkt, vond ik niet echt fijn.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
can you read my mind?
Ondertussen wordt ik gek gemaakt met een mooie verpakking. Maar goed, ik heb geduld. Een andere vraag, weet iemand waar ik een softcase (of hoe heet zo'n ding) waar ik mijn camera in kan bewaren?
Geen commentaar
Verwijderd
Nou je hebt geluk garantie van de canon gaat geloof ik ook via canonVerwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 13:46:
[...]
[...]
Ik heb nu dus de Canon Powershot A40 in de plaats laten verzenden. Goedkoper en deze was wel op voorraad... Ik ben benieuwd, ik heb namelijk nog nooit een Canon Camera gehad.
nou mijn softcase is dus wel al binneAl die mensen die zo desperate op zoek zijn naar zo'n camera. Die van mij is inmiddels 3 weken in huis maar heb een ander probleem, mag hem nog niet gebruiken krijg hem voor mijn verjaardag van mijn LIEVE vriendin maar dat is pas over twee weken...
Ondertussen wordt ik gek gemaakt met een mooie verpakking. Maar goed, ik heb geduld. Een andere vraag, weet iemand waar ik een softcase (of hoe heet zo'n ding) waar ik mijn camera in kan bewaren?
maar je kan hem bij de paradigit bestellen moet je wel ff naar een winkel toe (of bellen)
maar die krengen zijn best duur tenminste de originele van canon
Zal dus nog wel MINIMAAL 2 dagen duren
terwijl er altijd wel iemand thuis was, ze hebben dus gewoon niet aangebeld
of zelfs maar een briefje in de bus gedaan, ik vrees nu dat het een 2e keer gaat gebeuren,
want heb sinds ze hem voor de 2e keer hebben opgestuurd (vorige week dinsdag),
alweer niks meer gehoord...
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Bah ik had me er echt op verheugd dat ding gisteren al te hebben.
Ik heb trouwens een klacht ingediend bij het hoofdkantoor in Utrecht, zou jij ook kunnen doen.
ik heb hem besteld bij foto digitaal/konijnenberg
Verwijderd
vond het een beetje zonde om hier een hele topic over te maken, dus vraag het maar ff hier...Hoop dat ik antwoord kan krijgen.
Wat is een lensadapter? Is dat een gewone lens die je op je camera plaats zodat je verder kan inzoomen ? En een groothoeklens ?
Alvast bedankt!
zoals ik het van de canon site begrijp is dat inderdaad het geval. Zo vergroot je dus je optische zoom.
En dan maar gelijk weer een vraag van mij erachteraan: zo'n canon softcase is best duur, zijn er ook goedkopere imitatoren te koop? (Het liefste in een gewone winkel, omdat zoiets kleins ik niet via internet wil bestellen)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Alleen heb ik nu een stuk of 50 foto's genomen, en de batterijen zijn leeg. (De meegeleverde) zijn die dan zoo slecht?
Verwijderd
Al ergens op internet foto's ?Super Snackman schreef op 24 oktober 2002 @ 21:28:
Eindelijk maar toch, ik heb hem :-)
Alleen heb ik nu een stuk of 50 foto's genomen, en de batterijen zijn leeg. (De meegeleverde) zijn die dan zoo slecht?
http://members.ams.chello.nl/f.hettinga/huis
Ik ga dit weekend wel 'de natuur' in
En ik ga GP 1800mah NiMh kopen, dus dat komt vast wel goed.
Daar heb ik hem ook besteld.Mmore-323 schreef op 21 oktober 2002 @ 09:44:
[...]
Mwah alleen bij beat-it.nl is ie euro 328.90 daar is ie vanaf 24-10-2002 weer voorradig, dus nog een paar dagen...
Nu blijkt dat ze niets hebben binnen gekregen.
nieuwe datum onbekend

Geen commentaar
Foto Doeschburg
Dixons
Hema
Megapool
Expert
Scheer en Foppen
Zou 1 van die zaken een imitatie-case hebben. Want ik vind 32 euro gewoon tè duur...
Met voorvakje voor cf en batts. en draagriem, perfect hoor ik hoef niet zo'n duur ding nergens voor nodig.
ze hebben een nieuwe uitleverdatum 4-11 !!!!xychix schreef op 25 oktober 2002 @ 07:58:
[...]
Daar heb ik hem ook besteld.
Nu blijkt dat ze niets hebben binnen gekregen.
nieuwe datum onbekend

kan dus nog mooi ff wachten.
dixons ook uiteraard..
wat ik vreemd vin (ik werk zelf bij electric city) dat dixons vaak kleiner is dan EC
btw.. gewoon via internet kopen..scheelt heel erg veel
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik heb em dus daar afbesteld, en bij webvoordelig besteld, dat duurde te lang nog 2 weken w8en,xychix schreef op 25 oktober 2002 @ 13:48:
[...]
ze hebben een nieuwe uitleverdatum 4-11 !!!!![]()
![]()
![]()
Je kunt het ook gewoon een tasje noemen waar je digicam in past.Nogg een n00b vraagje, wat is een softcase ?
Wow ze hebben em nu al verstuurd krijg em volgende week maandag of dinsdag al binnenMmore-323 schreef op 25 oktober 2002 @ 15:18:
[...]
Ik heb em dus daar afbesteld, en bij webvoordelig besteld, dat duurde te lang nog 2 weken w8en,mzzl en bij webvoordelig konden ze em direct leveren duz...
Sjares verstuurd mijn CF kaartje vandaag ook duz
Me is weer helemaal happy
Verwijderd
ahha... ThanksGorefest schreef op 25 oktober 2002 @ 15:48:
[...]
Je kunt het ook gewoon een tasje noemen waar je digicam in past.
graag gedaan
toch graag gedaan
Verwijderd
lol die heb ik al wel binnen maar camera nietrobbydw schreef op 25 oktober 2002 @ 09:25:
softcase inmiddels besteld.... zo'n kreng kost gewoon 32 euro (offical Canon) en ongeveer anderhalve week levertijd
maar die softcase is echt MOOI!
echt canon maar er kan helaas nix extra in ofzo
ow wacht ik pak hem net en er zit een speciaal verborgen vakje in voor CF
hij wordt alleen wel snel vies
Verwijderd
Bij www.digitalphoto2002.de staat er nog 1 te koop (zonder doos) voor 280 euro.xychix schreef op 25 oktober 2002 @ 13:48:
[...]
ze hebben een nieuwe uitleverdatum 4-11 !!!!![]()
![]()
![]()
Ja klopt ga ik ook doen, maar dan bij konijnenberg/foto digitaal en op Tweakers.net bij de Shop Survey en behoorlijk negatieve beoordelingDoor Super Snackman - Wednesday 23 October 2002 19:50
Ik bedoel een klacht bij de vervoerder, want daar lag bij mij het probleem. De nederlandse paket dienst moet een pakketje 5 dagen vasthouden, maar hebben het gelijk teruggestuurd.
Wat ze gedaan hebben is namelijk:
alles goed, behalve dan mn huisnummer, dat is 149 B en ze hadden daarvan 149 A
gemaakt de oenen, en mn buurman was zo aardig het te verzwijgen
terwijl ik het hem nog gevraagd heb 2x, of er iets was aangekomen
IIG ik ben superblij met mn cam!!!
Zal er later nog een paar pics van posten...
succes iedereen, met het zo snel mogelijk ontvangen van jullie cams
Verwijderd
Weet iemand of deze lens: Canon LA-DC52B lensadapter, goed is ? Hoever kan ik DAN inzoomen met een A40 ?
Alvast thankzz!
*insert signature here
Verwijderd
Dan kan je daarop lenzen of filters aansluiten. Die kan je niet op de lens zelf gaan vasttapenVerwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 23:11:
Wat doet dat dan ?
Verwijderd
Bluhhhh
Verwijderd
Beetje off-topic, maar heeft iemand tips voor het fotograferen in het donker, en dan met name van verlichte gebouwen in het donker.
Ik heb geen statief, dus met een hoge sluitertijd kan ik helaas niet werken...
Ik heb laatst foto's vanuit mijn auto gemaakt. En heb de camera op het open raam laten leunen. Je kunt zelfs duidelijk zien welke met draaiende motor zijn gemaakt en welke niet!
Zo maakte ik foto's van mijn kamer, terwijl het buiten donker was, en binnen de lamp aan was, zonder flits. Met de goede sluitertijd werden die foto's echt super. (Ik had de camera gewoon op me bureau stilgezet, en via de 2-seconden-timer laten maken)
En over een statief voor de A40: heeft een statief wel de mogelijkheid je camera te kantelen zodat je ook foto's kan maken van hoge gebouwen? En ik las over een statief van 1 meter hoog, wat heeft die voor zin?
Verwijderd
En waar heb jij dat geheugen besteld dan, Mmore-323, dat het de zelfde dag al binnen was ?

Ik had et samen met sjares en nog 2 anderen in australie besteld en sjares heeft et vrijdag naar mij toe gestuurd duzVerwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 22:11:
Is misschien wel handig. We kunnen ook deze topic naam veranderen. Beetje zonde om een heel topic te herbouwen, lijkt mij.
En waar heb jij dat geheugen besteld dan, Mmore-323, dat het de zelfde dag al binnen was ?
Verwijderd
edit
w8 ik mail wel een admin
3maanden?! Dat is best lang, tegen die tijd had ik allang geld voor een 3~4mpix cam.Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 14:06:
YEAH!!!
eindelijk na 3 maanden wachten!!!
komt mijn cam donderdag binnen![]()
![]()
![]()
![]()
finally![]()
![]()
ID4.1M Honey Yellow

WP-DC200s
Ik heb al ergens 3 maanden de adapter LA DC52b in de bestelling staan
Overigens kun je op een fatoenlijk statief inderdaad de cam kantelen naar alle kanten
Adviesprijzen voor accessoires:
TC DC52 Telelens Convertor(alleen icm adapter): € 136 (prijs ook voor andere lenzen:
WC DC52 Groothoeklens Convertor
LA DC52b Adapter: € 30
WP DC200s Waterdichte case: € 265
van 5 tot 200 euro ongeveerVerwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:32:
Hoeduur is een statief ong ?
Jezus, Bluhhhh ga gewoon een naar een winkel zegVerwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:56:
Hehehe, hoeduur is een mini-statief ? En hoe hoog is die ong. ?

Lees mijn post. Er is ook nog een macro lens verkrijgbaarVerwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:58:
En een lens dan, en wat voor lenzen zijn er, wat kun je ermee??
Het is niet erg dat je een n00b bent zoals je gisteren zelf zei in een topic, maar je mag best zelf een beetje moeite doen om dingen uit te zoeken. GoT is geen vraag-maar-raak forum.Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:56:
Hehehe, hoeduur is een mini-statief ? En hoe hoog is die ong. ?