To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Je zegt het zelf al. Het geheugen is denk het grootste probleem en daarna de HD en die vid is alleen leuk in fs voor het mooie zichtND schreef op 06 augustus 2002 @ 22:55:
Hij lijkt ook net echt
The_Franko > Duron 1,2Ghz
K7S5A
Ati Expert 2000 (of een Viper2 allebei hebben erin gezeten)
128MB PC133 noname geheugen
Onboard Sound
Quantum Fireball 8,4GB 5400RPM ATA66
2 dingen die vervangen moeten worden (3 eik) Harddisk (moet 7200 ATA100 worden), Videokaart + 256MB geheugen komt erbij (een keer)
Maar dat mijn FPS hetzelfde blijft ligt denk niet aan deze 3, toch?
Maar heb je hem geformateerd nadat je de nieuwe prox erin hebt gezet? denk dat dit echt veel uit maakt nl
Type: KLM Boeing 767-300ER
distance: 747 nm
FOB: 32,5 LBS
Flightplan: PAMPUS1W ARNHEM UL603 TEBRO UZ738 LAMGO UL607 ALGOI UM738 VALEN UZ805 BOL GOLPO
Aangemeld op VATSIM:

Aan gate E22:

Pushing back:

Starting Engine number 1:

Taxiïng

Op de Pampus SID. Let op het zandlichaam voor de A5 en de 5e baan! (off-topic: Ik las vandaag dat er al 3 voorvallen zijn geweest waarbij piloten op EHAM op de 5e baan (18) wilden gaan landen i.p.v. op 19R!)

Climbing:

Heading to PAMPUS:

De Bijlmer:

Op hoogte:

Gesprekje met Rico

Wow! Druk op LOWI!

Zwaar bewolkt boven Oostenrijk:

Top of Descent, op 129 nm van LIRF.

Gear down:

Er waait een stevige bries!

Hier was het een heel stuk minder. Manual landing runway 16R.

Hmmm, ik dacht dat ik ooit scenery voor LIRF had geînstalleerd maar blijkbaar niet

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
FS is een bekende CPU vreter, ik zou eerder geld uitgeven aan een krachtiger cpu tenminste als jij meer fps wil hebben in FS2002 ....The_FrankO schreef op 06 augustus 2002 @ 22:59:
[...]
Je zegt het zelf al. Het geheugen is denk het grootste probleem en daarna de HD en die vid is alleen leuk in fs voor het mooie zicht![]()
Maar heb je hem geformateerd nadat je de nieuwe prox erin hebt gezet? denk dat dit echt veel uit maakt nl
https://valid.x86.fr/xhfd5e
"mooi, vooral die heatwaves on t/o. maar waar kan je die autria scenery vinden??Evilernie schreef op 06 augustus 2002 @ 21:10:
@ LOWI apron
afbeelding
Cold and Dark
afbeelding
sideview
afbeelding
mijn passagiers zitten allemaal nog te eten zo vroeg in de morgen terwijl ik nog moet programmeren
afbeelding
tijdje later..passagiers erin en pushing back
afbeelding
pushing back
afbeelding
pushing back
afbeelding
puch back completed
afbeelding
engines started
afbeelding
taxiing
afbeelding
taxiing
afbeelding
lining up
afbeelding
lined up en spooling engines up omdat de runway wat kort is voor deze volle a320
afbeelding
Blasting out of LOWI
afbeelding
blasting out of LOWI heading to RTT
afbeelding
mooi zonnetje
afbeelding
op 11000 ft
afbeelding
op 11000 ft met uitzicht over een oostenrijks meertje
afbeelding
Lens Flare
afbeelding
climbing to FL340
afbeelding
nu boven de 30000ft still climbing
afbeelding
zucht
afbeelding
font-low view
afbeelding
bijna op Top-of-climb, hij is al "gecaptured"
afbeelding
na heel even op FL340 te hebben gevlogen, descending to BATEL star
afbeelding
still descending
afbeelding
cockpit shots tijdens mijn descent
afbeelding
EDDT 08L in zicht
afbeelding
landing...door mijn hoge snelheid maakte ik een behoorlijke overshoot en had ik pas heel laat een touchdown . De snelheid is in de approach phase toch nog best tricky met de PSS vind ik...
afbeelding
landed en taxxing to Bravo 2
afbeelding
naast die condor dus
afbeelding
hier ja
afbeelding
aan de gate
afbeelding
aan de gate
afbeelding
sow, dat was het weer, ik had geen zin om nog met scenery enhancer te gaan prutsen
Volgens mij heb je een stukkie van mijn verhaal niet gelezenSlechtotophetbot schreef op 06 augustus 2002 @ 23:01:
[...]
FS is een bekende CPU vreter, ik zou eerder geld uitgeven aan een krachtiger cpu tenminste als jij meer fps wil hebben in FS2002 ....
[quote]ND schreef op 06 augustus 2002 @ 20:01:
Spotter schreef op 06 augustus 2002 @ 19:47:
[...]
Stik voorzichtig![]()
![]()
Kheb 2 vraagjes (en dan ga ik met de PSS747 aan de slag) :
-Ik heb nu een Duron1,2Ghz en hiervoor een AMD K6-2 500Mhz (Geheugen was hetzelfde, 128 MB) videokaart is ook hetzelfde. Toen ik met de 500Mhz proc ging vliegen was het balen dat ik alles op minimum moest zetten, en geen addon scenery kon draaien, ivm lage FPS. Maar ik ben met mijn 1,2Ghz proc echt niet op vooruit gegaan hoorZelfs als ik nu alles op LOW detail zet, en AI Traffic op 100% gaat het langzamer dan dezelfde settings op mijn 500Mhz proc
En ik had natuurlijk op de 500Mhz NL2000V2 Scenery geprobeerd, en ofcourse ook op deze 1,2 Ghz proc (locatie : EHAM) maar het gaat nog steeds even schokkerig
(hiervoor een app op EHAM had ik 2FPS, en nu dezelfde app maar met 1,2Ghz ook maar maximaal 3FPS
![]()
(en LAGO EHAM gaat even traag/schokkerig als NL2000 EHAM
)
Wat is nou hier de probleem veroorzaker????
-Is het mogelijk om NL2000 scenery te gebruiken, BEHALVE EHAM? (ik wil dus de deafeault EHAM gebruiken, iet dat die zo super is)
de mesh is austria pro 2002...daar weet ik de site niet van
tampert, kriminalpolizei
Drivers?
En uhm... ik neem aan dat je AA hebt uitgeschakeld (ivm die bagger grafische kaart)?
De laatste drivers (er zijn niet eens zoveel drivers ervoor, niet voor de VIper2 alsook niet voor de ATIDroogKloot schreef op 06 augustus 2002 @ 23:23:
[...]
Drivers?
En uhm... ik neem aan dat je AA hebt uitgeschakeld (ivm die bagger grafische kaart)?
AA is aan of uit, in iedergeval AA doet het niet
Hier staat de EMB-120 op Zürich

Climb & turn to 105

Zo, op FL150, tijd om wat omgevingsfoto's te maken:

En jawel, les 1 van vanavond: ga nooit rustig de omgeving fotograferen als je nog niet je cruise speed hebt bereikt (en er geen autothrottle aanwezig is)

Les 2 van vanavond: hoog tijd om een afcad te zoeken van LSZH, want het taxien liep heel vreemd. Ergens midden in het gras bleek de Hold Short van rwy34 te zitten, dus ik heb wat cross-country driving gedaan
Best mooie virtual cockpitDelphi32 schreef op 06 augustus 2002 @ 23:43:
Zo, ik had weer wat testwerk te doen. Scenery van Zürich en Wenen, Emb-120 en 145 van RealFlight. Het was een leerzaam vluchtje
Hier staat de EMB-120 op Zürich
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Climb & turn to 105
afbeelding
Zo, op FL150, tijd om wat omgevingsfoto's te maken:
afbeelding
afbeelding
En jawel, les 1 van vanavond: ga nooit rustig de omgeving fotograferen als je nog niet je cruise speed hebt bereikt (en er geen autothrottle aanwezig is)Vandaar dat de rest van de foto's er niet is, er kwam keurig 'aircraft overstressed' in beeld
Les 2 van vanavond: hoog tijd om een afcad te zoeken van LSZH, want het taxien liep heel vreemd. Ergens midden in het gras bleek de Hold Short van rwy34 te zitten, dus ik heb wat cross-country driving gedaan
En wat is dat nou voor scenery? Ziet er een beetje vreemd uit op de achtergrond

Is niet de virtual cockpit maar de gewone rechtsvoor view in deze planeThe_FrankO schreef op 06 augustus 2002 @ 23:56:
[...]
Best mooie virtual cockpit
En wat is dat nou voor scenery? Ziet er een beetje vreemd uit op de achtergrondMaar lijkt me een leuke plane maar zit er geen panel bij?
Leuk is dat ook de achterdeur open kan, en de trap echt prachtig naar buiten komt vouwen. Als je de goeie hoek kiest kan je dan zelfs de piloten zien zitten. Knap gedaan.
Scenery is een bestand Zürich.zip dat ik van avsim heb gevonden. Beetje zuurstokkleurtjes op de gebouwen, maar ik heb ff rondgekeken en het is best aardig. Alle taxiway signs zijn er, slurfjes, hekken, en van die roodwitgestreepte schuinstaande dingen die vast iets met jet engines te maken hebben.
[edit]
Steve Pilkington heeft weer een nieuwe Piper gereleased (Piper Seminole). Wanneer houdt die man nou eens op met lego-toestelletjes te tekenen
[edit2]
De Zürich scenery blijkt een eigen afcad file te bevatten
Verwijderd
P.S. Evilernie waar heb je die Austrian airports vandaan? Ik heb op die site gekeken en zie mooie vliegvelden van die scenery. Die lijkt me ook wel wat!
Heb jij vanavond ook nog meegeluisterd op RW bij Amsterdam Radar? Naam was iets van Tourni_luistert_ff_mee_:)
Ik was TTA507 toen. Alleen toen ik kwam was Amsterdam net weg

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
moet je ff op de eerste pagina van dit topic kijken. staat een linkje bij naar deze site: http://www.phoenix-simulation.co.uk/ dit is pss en hier kun je dus vliegtuigen en scenery kopen enzo. voor die austrian airlines vragen ze zo te zien 5 pond. Damn hier ga ik er misschien wel een paar van kopen, zien er lekker uit. (eerst eens kijken of ik morgen wel een winkel kan vinden waar ze fs2002pro hebbenVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:47:
He mensen, wat is PSSxxx? Ik hoor er zoveel over hier en ik zag van evilernie een supermooi vliegtuig, dus die wil ik ook!...waar kan je die kopen? wat kosten ze? welke heb je allemaal? moet je er goed voor zijn?
P.S. Evilernie waar heb je die Austrian airports vandaan? Ik heb op die site gekeken en zie mooie vliegvelden van die scenery. Die lijkt me ook wel wat!

Piloten nemen nu al 5e baan
AMSTERDAM - Piloten hebben drie keer geprobeerd te landen op de vijfde baan op Schiphol. De vijfde baan loopt evenwijdig aan de Zwanenbrugbaan, maar is nog niet klaar.
Tijdens de nadering kregen piloten twijfel over welke baan ze zagen. De verkeersleiding greep in en leidde de vliegtuigen uiteindelijk naar de goede baan.
De incidenten vonden volgens de Luchtverkeersleiding Nederland eind mei en begin juni plaats. Schiphol heeft op de vijfde baan inmiddels grote kruisen aangebracht, die moeten voorkomen dat een piloot zijn vliegtuig op de vijfde baan neerzet.
Verwijderd
Maar ja wie ben ik he
Hoe staat het trouwens met de GoT VA?
...Make every cut count, even if it is one frame...
En GoT VA bestaat nietuit sanders sig
Interline Aviation progress: [|||||||||||||||||||||||||||||||...................] 63%
volgens ICAO/IATA regelgeving hadden die kruizen er toch al lang moeten liggen????Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:14:
Waarom gebruiken ze dan niet ILS voor de Zwanenburgbaan zolang de 5e baan niet open is, zo voorkom je in mijn ogen dit soort dingen (die zeer verkeerd kunnen aflopen) op een simpele manier.
Maar ja wie ben ik he
Verwijderd
We moeten zoveel en vergeten zoveelSpotter schreef op 07 augustus 2002 @ 11:27:
[...]
volgens ICAO/IATA regelgeving hadden die kruizen er toch al lang moeten liggen????
Dus waarom niet dubbele zekerheid inbouwen doormiddel van ILS landing...
Binnenkort kunnen mensen zich al gaan inschrijven. Er is al heel veel klaar. Op het moment ben ik bezig met de database voor vluchtplannen + zoekoptie.
Verwijderd
Verschillende rangen?-Sander_ schreef op 07 augustus 2002 @ 13:23:
Weet iemand hoe alle rangen bij piloten exact in elkaar zitten of waar ik zoiets kan vinden? De bijbehorende strepen vind ik ook wel interessant om te weten.Er zal vast meer zijn als captain, first en 2nd officer?
1 streep: (co)piloot in opleiding
2 strepen: co-co piloot (hehe die mag dus nerges aan zitten tijdens een vlucht)
3 strepen: co-piloot
4 strepen: Dat weten we wel hè
ze doen het niet upload ze anders even hier.Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:06:
Deze kist is net aangekomen in Kathmandu
Het weer zag er heeeeel slecht uit, dus ff gauw neerzetten voordat het echt losbarst
afbeelding
afbeelding
en TouchDown
afbeelding
http://www.theforumisdown.com/upload/upload.php
Zoals je hieronder ziet heb ik alles goed ingesteld (freq moet je maar op mij vertrouwen) APP ingedrukt

Gaat VNAV uit en hij maakt een bocht volgens de route

En dan gaat APP uit en het vliegtuig vliegt recht de grond in

Wat doe ik fout?????
Als ik gewoon zonder waypoints vlieg dus van SID naar STAR dan gaat het wel gewoon goed. Het is me nog geen 1 keer gelukt om met waypoints een autolanding te landen.
sinds wanneer vliegt EK met de 773 op valkenburg?? (k heb em trouwens niet over zien komen, en ik woon nog wel onder de 23 app)Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:57:
Test vluchtje met me nieuwe Emirates 773
afbeelding
Over GROOT gesproken
afbeelding
afbeelding
Verwijderd
1: het was een testvluchtSpotter schreef op 07 augustus 2002 @ 13:51:
[...]
sinds wanneer vliegt EK met de 773 op valkenburg?? (k heb em trouwens niet over zien komen, en ik woon nog wel onder de 23 app)
2: APP was niet OP valkenburg maar erlangs hè voor 06 EHAM
Dit is de rating die wordt gebruikt door 2 VA's waarbij ik heb gevlogen. Misschien iets om als voorbeeldje te gebruiken.-Sander_ schreef op 07 augustus 2002 @ 13:23:
Weet iemand hoe alle rangen bij piloten exact in elkaar zitten of waar ik zoiets kan vinden? De bijbehorende strepen vind ik ook wel interessant om te weten.Er zal vast meer zijn als captain, first en 2nd officer?
Trainee 00 - 20 Hours
Second Officer 20 - 40 Hours
First Officer 40 - 80 Hours
Junior Captain 80 - 120 Hours
Captain 120 - 200 Hours
Chief Pilot 200 - 300 Hours
Senior Pilot 300 - 400 Hours
Master Pilot 400 - 500 Hours
Commander 500 - +++ Hours
Award for more than 100 hours
Award for more than 200 hours
Vind ik een hele goeie. Zelf zit ik op het moment bij Unity maar die heeft ook luitenant enzo, maar dalijk gaan we daar teveel op lijken.rdluca schreef op 07 augustus 2002 @ 14:08:
[...]
Dit is de rating die wordt gebruikt door 2 VA's waarbij ik heb gevlogen. Misschien iets om als voorbeeldje te gebruiken.
Trainee 00 - 20 Hours
Second Officer 20 - 40 Hours
First Officer 40 - 80 Hours
Junior Captain 80 - 120 Hours
Captain 120 - 200 Hours
Chief Pilot 200 - 300 Hours
Senior Pilot 300 - 400 Hours
Master Pilot 400 - 500 Hours
Commander 500 - +++ Hours
Award for more than 100 hours
Award for more than 200 hours
Wel komt er bij Interline waarschijnlijk een apart passagiers gedeelte waar mensen vluchten kunnen boeken. Worden deze dan gevlogen door een piloot dan heeft ie op z'n minst x-aantal passagiers mee
1: zo ver weg van huis??Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:58:
[...]
1: het was een testvlucht
2: APP was niet OP valkenburg maar erlangs hè voor 06 EHAM
2:heb ik em ook niet gezien, want ik woon ook onder de 06 APP
Verwijderd
1: Zo ver weg jaSpotter schreef op 07 augustus 2002 @ 14:32:
[...]
1: zo ver weg van huis??
2:heb ik em ook niet gezien, want ik woon ook onder de 06 APP
2: Ik zie ook alles dat op 06 FINAL (3 miles) zit vanaf me balkonnetje
1: MafVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:44:
[...]
1: Zo ver weg ja
2: Ik zie ook alles dat op 06 FINAL (3 miles) zit vanaf me balkonnetje
2: Ik woon waar de 2 ILS'jes van EHVB en EHAM elkaar raken (zie FS GPS)
dit noem ik geen slecht weer (om te vliegen dan) er staat geneens windVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:06:
Deze kist is net aangekomen in Kathmandu
Het weer zag er heeeeel slecht uit, dus ff gauw neerzetten voordat het echt losbarst
afbeelding
afbeelding
en TouchDown
afbeelding
Verwijderd
Wat is jouw probleem met het vliegen van een kist die niet op EHAM thuishoort?Spotter schreef op 07 augustus 2002 @ 14:54:
[...]
1: Maf
2: Ik woon waar de 2 ILS'jes van EHVB en EHAM elkaar raken (zie FS GPS)
PS: Dan woon ik toch ietjes dichter bij EHAM
Verwijderd
Klopt, maar het zagger niet al te fris uitSpotter schreef op 07 augustus 2002 @ 14:57:
[...]
dit noem ik geen slecht weer (om te vliegen dan) er staat geneens wind
Het enige wat ik me kan bedenken maar me wel direct opviel is dat je de APP al aan hebt terwijl je de LOC nog niet eens onderschept hebt. De glide-slope intercept maar nog nog de LOC, dan vind ik het niet raar dat de A/P ermee kapt.The_FrankO schreef op 07 augustus 2002 @ 13:45:
Oke hier mijn probleem met de autoland nadat ik waypoints heb toegevoegd.
Zoals je hieronder ziet heb ik alles goed ingesteld (freq moet je maar op mij vertrouwen) APP ingedrukt
afbeelding
Gaat VNAV uit en hij maakt een bocht volgens de route
afbeelding
En dan gaat APP uit en het vliegtuig vliegt recht de grond inPaniek in de cockpit maar ik heb hem wel veilig op de grond weten te zetten
![]()
afbeelding
Wat doe ik fout?????
Als ik gewoon zonder waypoints vlieg dus van SID naar STAR dan gaat het wel gewoon goed. Het is me nog geen 1 keer gelukt om met waypoints een autolanding te landen.
Nou ik deed het altijd al zo en het werkte altijd al. Maar ik zal nog eens kijken of zou het kunnen dat ik in een te scherpe bocht kom?rdluca schreef op 07 augustus 2002 @ 16:04:
[...]
Het enige wat ik me kan bedenken maar me wel direct opviel is dat je de APP al aan hebt terwijl je de LOC nog niet eens onderschept hebt. De glide-slope intercept maar nog nog de LOC, dan vind ik het niet raar dat de A/P ermee kapt.
snif ik moet een uur fietsenVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 15:04:
[...]
Wat is jouw probleem met het vliegen van een kist die niet op EHAM thuishoort?
PS: Dan woon ik toch ietjes dichter bij EHAM
ik dan ongeveer 1 uur en 20 min. De orions draaien boven mij ongeveer voor de final op Valkenburg
Uit Nu.nlVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:14:
Waarom gebruiken ze dan niet ILS voor de Zwanenburgbaan zolang de 5e baan niet open is, zo voorkom je in mijn ogen dit soort dingen (die zeer verkeerd kunnen aflopen) op een simpele manier.
Maar ja wie ben ik he
Piloten proberen te landen op vijfde landingsbaan
Uitgegeven: 6-8-2002 9:08
AMSTERDAM - Piloten hebben een paar keer getracht te landen op de vijfde baan op Schiphol. Deze landingsbaan loopt evenwijdig aan de Zwanenburgbaan, maar is nog niet klaar. Tijdens de nadering kregen de piloten twijfel over welke baan ze zagen. De verkeersleiding greep snel in en leidde ze uiteindelijk naar de goede baan.
Het gaat om drie incidenten die zich eind mei en begin juni hebben voorgedaan, aldus een woordvoerster van de Luchtverkeersleiding Nederland. De piloten naderden de Zwanenburgbaan bij mooi weer. Dan mogen de piloten, voordat zij landen, in principe zelf naar de baan vliegen. "Deze manier van naderen is nu voor de Zwanenburgbaan niet meer toegestaan. De verkeersleiding begeleidt de piloten volledig naar de baan", zegt de woordvoerster.
Op de vijfde baan zijn inmiddels grote kruisen aangebracht.
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Ze motten ook gewoon opschieten met die baanKarlok[JY-616] schreef op 07 augustus 2002 @ 16:31:
[...]
Uit Nu.nl
Piloten proberen te landen op vijfde landingsbaan
Uitgegeven: 6-8-2002 9:08
AMSTERDAM - Piloten hebben een paar keer getracht te landen op de vijfde baan op Schiphol. Deze landingsbaan loopt evenwijdig aan de Zwanenburgbaan, maar is nog niet klaar. Tijdens de nadering kregen de piloten twijfel over welke baan ze zagen. De verkeersleiding greep snel in en leidde ze uiteindelijk naar de goede baan.
Het gaat om drie incidenten die zich eind mei en begin juni hebben voorgedaan, aldus een woordvoerster van de Luchtverkeersleiding Nederland. De piloten naderden de Zwanenburgbaan bij mooi weer. Dan mogen de piloten, voordat zij landen, in principe zelf naar de baan vliegen. "Deze manier van naderen is nu voor de Zwanenburgbaan niet meer toegestaan. De verkeersleiding begeleidt de piloten volledig naar de baan", zegt de woordvoerster.
Op de vijfde baan zijn inmiddels grote kruisen aangebracht.
en wat zijken ze nou?? Waneer is het hier nou mooi weer???
Daarom ook pas 3x gebeurd haha
Verwijderd
Hoe kan ik m'n gate vinden waar ik naartoe moet taxiën na landing? Op Chicago O'Hare Intl zeiden ze iets van Hotel5. Hoe vind ik dat?
En, als ze zeggen om op Runway 14 te landen, hoe kan ik die terugvinden wanneer ik nog in de lucht ben? Uit wanhoop ben ik maar op Runway 27 gaan landen, met een bijna catastrophaal gevolg
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Dat is zekers jammer. Ik stap in de bus en ben in 10 mins op SPL. Stap in de auto en ben in 5 min bij de baan

En, als ik de route al geaktiveerd heb, dan is deze toch in principe al klaar voor de vlucht, en deze dus op LNAV laten vliegen?
De Autothrottle van de 747 gaat volgens mij niet egt perfect, ik stel mijn speed in op 310IAS, maar het gas van de 747 (PSS747 icm Feel Real 747) blijft NOOIT constant
Verwijderd

747 geeft overigens veel FPS verlies itt de 777, en verder is er een Slew bug.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Autothrottle probleem was alleen voor de patch.ND schreef op 07 augustus 2002 @ 18:11:
Vraagje over de FMC van de PSS747, klopt het dat je de FMC een vlucht kan plannen (heel gemakkelijk) door zonder een turotial te volgen, maar hiervoor wel de DF737 FMC gebruikt te hebben?
En, als ik de route al geaktiveerd heb, dan is deze toch in principe al klaar voor de vlucht, en deze dus op LNAV laten vliegen?
De Autothrottle van de 747 gaat volgens mij niet egt perfect, ik stel mijn speed in op 310IAS, maar het gas van de 747 (PSS747 icm Feel Real 747) blijft NOOIT constantHij gaat dan of gas open, of gas weer dicht. Dus mijn speed schommelt steeds tussen 300 en 320
Oplossing ervoor?
Met de patch is het opgelost. En ja na het activeren kan je hem op de AP laten vliegen.
Slew bug? Met de Pss747 of Pss777?Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:15:
ZowsIk heb de PSS 747 en 777 weer s uit de kast gehaald en geinstalled onder 2002. Veel gepruts met de 777
maar uiteindelijk toch goedgekomen
.
afbeelding
afbeelding
Verwijderd
Met beide. Je zet FS op Slew mode, verplaatst het vliegtuig, doet Slew mode weer uit, en het vliegtuig stuift vol gas vooruit om vervolgens het luchtruim te kiezenKarlok[JY-616] schreef op 07 augustus 2002 @ 19:13:
Slew bug? Met de Pss747 of Pss777?
Heb je de download versie of de boxed versie?ND schreef op 07 augustus 2002 @ 19:27:
Die patch voor de PSS747, waar kan em vinden? AVSIM niets, Flightsim.com kan niet inloggenop de PSS site staat nergens een download sectie ofsow, waar moet ik wel zijn?
Download: bij pss zelf, even inloggen
Boxed: www.justflight.com
Dat is geen bug, maar van FS zelf volgens mij, na het slewen even op F1 drukken.Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:20:
[...]
Met beide. Je zet FS op Slew mode, verplaatst het vliegtuig, doet Slew mode weer uit, en het vliegtuig stuift vol gas vooruit om vervolgens het luchtruim te kiezenZelfs als het vliegtuig met motoren uit aan de gate stond.....
...Make every cut count, even if it is one frame...
voordat je hem van slew afhaalt eerst ff op de A drukken, dan daalt je plane weer tot ground level.Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:20:
[...]
Met beide. Je zet FS op Slew mode, verplaatst het vliegtuig, doet Slew mode weer uit, en het vliegtuig stuift vol gas vooruit om vervolgens het luchtruim te kiezenZelfs als het vliegtuig met motoren uit aan de gate stond.....
HoofddorpVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:05:
[...]
Dat is zekers jammer. Ik stap in de bus en ben in 10 mins op SPL. Stap in de auto en ben in 5 min bij de baanrara waar ben ik?
Verwijderd
Gewoon op de PSS site Noof. http://www.phoenix-simulation.co.uk/ND schreef op 07 augustus 2002 @ 19:27:
Die patch voor de PSS747, waar kan em vinden? AVSIM niets, Flightsim.com kan niet inloggenop de PSS site staat nergens een download sectie ofsow, waar moet ik wel zijn?
==>Support ==>Utilities & Patches
En bedankt Carlock en RdLuca voor de tips, ik ga ze uitproberen
ik kom er doorheen als ik met de bus naar AMS/EHAM ga (sassenheim-hoofddorp met lijn 52)
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:09:
[...]
Gewoon op de PSS site Noof. http://www.phoenix-simulation.co.uk/
Het is Autoslot niet Carlock
ik heb het al (al langVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:09:
[...]
Gewoon op de PSS site Noof. http://www.phoenix-simulation.co.uk/

Hms nu heb ik zin om met de PSS Airbus te stoeien
Wat is dat model toch lelijkVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:15:
ZowsIk heb de PSS 747 en 777 weer s uit de kast gehaald en geinstalled onder 2002. Veel gepruts met de 777
maar uiteindelijk toch goedgekomen
.
afbeelding
afbeelding

probeer http://www.theforumisdown.com/upload/upload.phpJelleStoel schreef op 07 augustus 2002 @ 19:21:
Weet iemand een site waar ik mijn flight simulator pictures kan naar uploaden?:7
Pcies check de planes van Squawkbox maar
NEE??!?!?!?!?!? OEPSZZZ
snel hulp gezocht, waar zit de OBS knop in de PSS AIRBUS?
Je moet de course veranderen in MCDU onder NAV RAD. Voor de rest heb ik ook geen OBS selector gezien.ND schreef op 07 augustus 2002 @ 21:54:
[...]
NEE??!?!?!?!?!? OEPSZZZ![]()
snel hulp gezocht, waar zit de OBS knop in de PSS AIRBUS?
JelleStoel schreef op 07 augustus 2002 @ 22:53:
Damm ik ben een newbie kan iemand me uitleggen hoe ik kan zorgen dat de plaatjes kleiner weergegeven worden en klickeble worden?sorry
1
| [url=http://www.server.nl/plaatje_klein.jpg][img]http://www.server.nl/plaatje_groot.jpg[/img][/url] |

Mijn vraag: is daar behoefte aan, of werkt men liever met andere tools (FSAddonManager bv)? Als er behoefte aan is ga ik eens aan de slag.
Verwijderd
Hee dat had ik ookND schreef op 07 augustus 2002 @ 23:09:
Toen maar overgestapt naar de PSS747, voelde me al wat comfortabeler erin, maar hij intercepte de ILS niet![]()
En een 747 on Final eens flink corrigeren gaat dus niet.....
Maar zodra je merkt dat ie niet intercept kun je nog een hoop op het handje doen hoor
Gilly schreef op 07 augustus 2002 @ 23:15:
Die problemen die jij schetst over de PSS airbus kan ik me niet voorstellen, heb jij wel geupdated vanaf hun site, want dat lijken me ouwe problemen.
[edit]
op de pss site, welke patch moet ik dan hebben? Want volgens mij staat er geen patch ofsow voor de Airbus, wel voor de 777 en 747....
Nou ik was druk bezig met andere dingen, zoals tegen de ATC aanpiepen, en daarna nog wat knopjes omzetten etc, speed bijstellen, en toen was ik de LOC al voorbijVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:16:
[...]
Hee dat had ik ook![]()
Maar zodra je merkt dat ie niet intercept kun je nog een hoop op het handje doen hoor
gelijk maar 1 pic erachteraan :

let a.u.b niet op de upped fuck textures
Hoezo, de updates zijn toch gewoon te downloaden? Of kreeg men ze via mail?Gilly schreef op 07 augustus 2002 @ 23:25:
Aan je reactie te lezen zal je hem wel niet eerlijk hebben en gelijk heb je trouwens, het gevolg daarvan is wel dat je idd niet up to date bent. PSS heeft en doet zijn best om de bugs eruit te halen, wat ze na mijn mening goed gelukt is, maar om dan een beetje goedkoop hier het product af te kraken omdat je op je centen zit vind ik wel erg gemakkelijk.
Ennuh niet eerlijk, dit is voor mij als proef, want binnenkort ga ik richting LHShop, om 1 van deze 3 te kopen......
Verwijderd
Toch welND schreef op 07 augustus 2002 @ 23:23:
gelijk maar 1 pic erachteraan :
let a.u.b niet op de upped fuck textures
Mag ik weten welke scenery dat is?rdluca schreef op 07 augustus 2002 @ 23:37:
VHHH vanuit de ACA872
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
En hoe kom jij een ANA?
Ennu van mijn kant geen pic, valt ook niet veel te zien
op wat groene, witte en gele rondjes
wat witte streepjes, en wat golvende gele lijntjes na
[ Voor 0% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 07-08-2002 23:49 . Reden: vergete... * zucht* ]
Voor mij hoeft het niet. Ik gebruik dat soort tooltjes liever nooit omdat ik graag wil weten wat ik doe ik ben ook nooit echt zo gek op exe bestandjes voor bv planes te installeren.Delphi32 schreef op 07 augustus 2002 @ 23:15:
Ik zit erover te denken om een soort van Panel Manager te maken. Je hebt een pleen met een heel goed panel, bv een B737. Stel dat je dat panel aan alle B737s wilt hangen die je maar hebt. Dat kan natuurlijk, moet je ofwel een heleboel kopiëren ofwel een heleboel editen. Waarom kan dat niet automatisch, dacht ik zo.
Mijn vraag: is daar behoefte aan, of werkt men liever met andere tools (FSAddonManager bv)? Als er behoefte aan is ga ik eens aan de slag.
Maar als andere mensen het wel graag willen hebben hoor je mij niet klagen
Fly High waarom doet altijd de helft van je plaatjes het niet
Verwijderd
Thai A300-600 passing RIVER
KLM landing VHHH
Asiana 737
Verwijderd
Ik snapper ook geen ene hol meer vanThe_FrankO schreef op 07 augustus 2002 @ 23:44:
[...]
Voor mij hoeft het niet. Ik gebruik dat soort tooltjes liever nooit omdat ik graag wil weten wat ik doe ik ben ook nooit echt zo gek op exe bestandjes voor bv planes te installeren.
Maar als andere mensen het wel graag willen hebben hoor je mij niet klagen
Fly High waarom doet altijd de helft van je plaatjes het niet
Zal wel Ultimate Hong Kong Pro zijn...
Karlok[JY-616] schreef op 07 augustus 2002 @ 23:44:
[...]
Mag ik weten welke scenery dat is?
En hoe kom jij een ANA?
Ennu van mijn kant geen pic, valt ook niet veel te zien
op wat groene, witte en gele rondjes
wat witte streepjes, en wat golvende gele lijntjes na

op avsim: vhhh_tk.zip
Nee Ultimate Hong Kong is het niet... die heeft niet zulke mooie water...
Ah... de FPS-vretende scenery van Thomas Kwong dus...
Verwijderd
Ik zag het voor het eerst volgens mij. Uitstekende shotsKarlok[JY-616] schreef op 07 augustus 2002 @ 23:57:
[...]
Ik gebruik ook de Mesh voor Hong KongKarlok[JY-616] schreef op 07 augustus 2002 @ 23:57:
[...]
http://www.swiremariners.com/hkgaia.zip
Op de site van Swire Mariners Association is veel Cathay en Hong Kong stuff te vinden.
http://www.swiremariners.com/cxkaitak.html
Mja mijn idee was ongeveer het volgende.The_FrankO schreef op 07 augustus 2002 @ 23:44:
[...]
Voor mij hoeft het niet. Ik gebruik dat soort tooltjes liever nooit omdat ik graag wil weten wat ik doe ik ben ook nooit echt zo gek op exe bestandjes voor bv planes te installeren.
Het prog stelt een lijst op van alle planes. Per plane kun je aangeven of hij het meegeleverde panel moet gebruiken of een van de andere panels. Dat kun je dan doen voordat je gevlogen hebt met je nieuwe toestel, of daarna. Het betreft hier weinig magic hoor, het is wat tekstbewerken en zo
Mijn probleem is namelijk dat ik hier ongeveer 10 EMB-145's heb met allemaal een eigen panel, waar ik een sterke voorkeur voor 1 van de panels heb gekregen. Zelfde voor F50, Airbus320 en nog een paar toestellen. Een fraai wrappertje om de panel.cfg regel alias= zou dan een uitkomst zijn.
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd

Wie o wie heeft een oplossing?
O ja nog iets... de FMC van m'n Cathay Pacific 777 geeft aan dat ie Pratt & Whitney motoren zou hebben terwijl CP heeft gekozen voor de (prachtige
Nou ik kan je verzekeren dat sommige dingen echt niet kunnen met een airbus, omdat simpelweg de computer dat niet toelaat en dat is niet te overriden (hmm, nederlands woord?)Maar je hebt gelijk dat de airbus zonder ap niet te vliegen is....Ik zal ff aan een a320 piloot vragen of dat in het echt ook zo is...
Voor wat betreft het manual vliegen van airbussen, het kan natuurlijk. Enige waar de vliegers aan moeten wennen is die stick links of rechts in plaats van zo'n mooie stevige yoke.
Ben heel benieuwd naar wat die echte a320 piloot gaat vertellen
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Dit topic is gesloten.