ik vlieg ook met side-stickdjblackbird schreef op 08 augustus 2002 @ 10:01:
[...]
Nou ik kan je verzekeren dat sommige dingen echt niet kunnen met een airbus, omdat simpelweg de computer dat niet toelaat en dat is niet te overriden (hmm, nederlands woord?)
Voor wat betreft het manual vliegen van airbussen, het kan natuurlijk. Enige waar de vliegers aan moeten wennen is die stick links of rechts in plaats van zo'n mooie stevige yoke.
Ben heel benieuwd naar wat die echte a320 piloot gaat vertellen
Is het van 1 model? anders kun je gewoon texture.1, texture.2 etc maken staat ook wat netter in je aircraft dirDelphi32 schreef op 08 augustus 2002 @ 00:05:
[...]
Mja mijn idee was ongeveer het volgende.
Het prog stelt een lijst op van alle planes. Per plane kun je aangeven of hij het meegeleverde panel moet gebruiken of een van de andere panels. Dat kun je dan doen voordat je gevlogen hebt met je nieuwe toestel, of daarna. Het betreft hier weinig magic hoor, het is wat tekstbewerken en zoIig niet schadelijk voor je systeem. Met 1 klik heb je je ouwe panel weer terug.
Mijn probleem is namelijk dat ik hier ongeveer 10 EMB-145's heb met allemaal een eigen panel, waar ik een sterke voorkeur voor 1 van de panels heb gekregen. Zelfde voor F50, Airbus320 en nog een paar toestellen. Een fraai wrappertje om de panel.cfg regel alias= zou dan een uitkomst zijn.
Klopt oude flightplans zijn niet op te roepen na de patch.Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:20:
Vannacht (toen ik weer eens niet kon slapen) op een ander probleem gestuit met de PSS 747 en 777 onder FS2002. Het bleek niet mogelijk mn oude PSS flightplans in de FMC op te roepen. Heb toen een nieuwe gemaakt met de FMC, helaas hetzelfde probleem....
Wie o wie heeft een oplossing?
O ja nog iets... de FMC van m'n Cathay Pacific 777 geeft aan dat ie Pratt & Whitney motoren zou hebben terwijl CP heeft gekozen voor de (prachtige) Rolls Royce
Je zal een nieuwe moeten maken en die saven.
Probeer ze eens te renamen naar de extensie .pfp nog niet geprobeerd.
Over die motoren klopt het, staat ook op de pss forum
wat je precies moet doen weet ik niet, je moet wel de panel.cfg file aanpassen.
Het heeft te maken met de panel.cfg file die allemaal verwijzen naar de PW EICAS etc.
[ Voor 0% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 08-08-2002 10:55 . Reden: aanvulling!!! ]
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
-Sander_ schreef op 07 augustus 2002 @ 13:23:
Weet iemand hoe alle rangen bij piloten exact in elkaar zitten of waar ik zoiets kan vinden? De bijbehorende strepen vind ik ook wel interessant om te weten.Er zal vast meer zijn als captain, first en 2nd officer?

dat is niet helemaal waar...hij laat genoeg dingen toe. De computer van de airbus reageert op G-waarde verandering als de sidestick naar voren of naar achteren wordt bewogen. Naar links en naar rechts registreert de computer als verandering in de bank-angle..En naar mijn weten zijn die waardes niet veel anders gelimiteerd dan bij een boeiingdjblackbird schreef op 08 augustus 2002 @ 10:01:
[...]
Nou ik kan je verzekeren dat sommige dingen echt niet kunnen met een airbus, omdat simpelweg de computer dat niet toelaat en dat is niet te overriden (hmm, nederlands woord?)
Voor wat betreft het manual vliegen van airbussen, het kan natuurlijk. Enige waar de vliegers aan moeten wennen is die stick links of rechts in plaats van zo'n mooie stevige yoke.
tampert, kriminalpolizei
zo bedoelde ik dat niet, meer wat je laters verteld,bank angles en angles of attack etc.. daar zitten limieten aan. net als Vstall etc.
Boeing is toleranter
maargoed, ik lees slechts aom's en spreek met f/o's. daarom ben ik ook benieuwd naar wat jou contact gaat vertellen erover
bank limit in een boeing kan je op je ap instellen, maar als je on hand vliegt zou je theoretisch een roll kunnen doen.
dat kan ik een airbus dus niet. (theoretisch real life, in fs zal het allemaal wel lukken)
klein verhaaltje hierover (heel interessant btw)
http://www.aviationnow.co...on/awst/19980309/aw64.htm
niets ten nadele van boeing hoor!
Boeing is toleranter
maargoed, ik lees slechts aom's en spreek met f/o's. daarom ben ik ook benieuwd naar wat jou contact gaat vertellen erover
bank limit in een boeing kan je op je ap instellen, maar als je on hand vliegt zou je theoretisch een roll kunnen doen.
dat kan ik een airbus dus niet. (theoretisch real life, in fs zal het allemaal wel lukken)
klein verhaaltje hierover (heel interessant btw)
http://www.aviationnow.co...on/awst/19980309/aw64.htm
niets ten nadele van boeing hoor!
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Toch wel. De waardes bij een Airbus zijn duidelijk anders gelimiteerd als bij een Boeing.Evilernie schreef op 08 augustus 2002 @ 11:08:
[...]
dat is niet helemaal waar...hij laat genoeg dingen toe. De computer van de airbus reageert op G-waarde verandering als de sidestick naar voren of naar achteren wordt bewogen. Naar links en naar rechts registreert de computer als verandering in de bank-angle..En naar mijn weten zijn die waardes niet veel anders gelimiteerd dan bij een boeiing
Bij een Airbus bepaalt de computer wanneer de flight-envelope wordt overschreden en treedt dan op. Commandos buiten de flight-envelope zijn niet mogelijk.
Bij een Boeing is juist opzettelijk ervoor gezorgd dat de flight-envelope wel kan worden overschreden door de piloten
Das ook de reden dat de Airbus bij de vliegshow in Frankrijk de bossen invloog. De Piloot wilde een Go Around maken terwijl de computer dacht dat er werd geland. De commandos van de piloot gingen tegen de commandos in die bij een horen bij een landing en werden dus overruled. Gevolg een piloot die wil optrekken terwijl de computer van mening was dat er werd geland. Die eindigde dus in de bossen.
Bij een Boeing kan de piloot de computer altijd overrulen.
Gek is dat...Er zit als het goed is op de sidestick van een airbus een ap en autothrust disconnect knop die dat dus allemaal uitschakeld..Overruled de computer dan nog steeds 
edit....uit de airbus AOM
nog meer verwarring
airbus
bank: 67° (en bij >45° disconnect de ap)
pitch: max 30° nose up, max 15° nose down
low speed: non-overridable AoA protection
high speed: non-overridable nose up commands prevents overspeed at Vmo
Load: van +2.5G tot -1.0 G met flaps 1
van +2.0G tot -0.0G met flaps extended
terwijl boeing 737-300 vergelijkbaar:
bank: no protections
picth: load factor to stick deflection
low speed: overridable nose down command to prevent stall
high speed: overridable nowe up command to prevent overspeed
load:van +2.5G tot -1.0 G met flaps 1
(de airbus switcht dus naar deze mode als de helft van de fly-by-wire systemen niet werken)
edit....uit de airbus AOM
nog meer verwarring
airbus
bank: 67° (en bij >45° disconnect de ap)
pitch: max 30° nose up, max 15° nose down
low speed: non-overridable AoA protection
high speed: non-overridable nose up commands prevents overspeed at Vmo
Load: van +2.5G tot -1.0 G met flaps 1
terwijl boeing 737-300 vergelijkbaar:
bank: no protections
picth: load factor to stick deflection
low speed: overridable nose down command to prevent stall
high speed: overridable nowe up command to prevent overspeed
load:van +2.5G tot -1.0 G met flaps 1
(de airbus switcht dus naar deze mode als de helft van de fly-by-wire systemen niet werken)
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Die Airbus die de bossen invloog was de eerste 'fully automated plane'. De a/p is altijd fail safe, d.w.z. twee tot zelfs drie keer, uitgevoerd. Het ene systeem stond op landen, terwijl het controlerende systeem dat niet wist. Die vond dat het vliegtuig te laag vloog en wilde ingrijpen. Ergo, twee systemen die elkaar even hard tegenspreken. En toen kwamen die bossen... Het is dus niet zo dat de piloot tegen de computer inging. Het waren gewoon twee systeemen die het niet eens konden worden.rdluca schreef op 08 augustus 2002 @ 11:58:
[...]
Toch wel. De waardes bij een Airbus zijn duidelijk anders gelimiteerd als bij een Boeing.
Bij een Airbus bepaalt de computer wanneer de flight-envelope wordt overschreden en treedt dan op. Commandos buiten de flight-envelope zijn niet mogelijk.
Bij een Boeing is juist opzettelijk ervoor gezorgd dat de flight-envelope wel kan worden overschreden door de piloten
Das ook de reden dat de Airbus bij de vliegshow in Frankrijk de bossen invloog. De Piloot wilde een Go Around maken terwijl de computer dacht dat er werd geland. De commandos van de piloot gingen tegen de commandos in die bij een horen bij een landing en werden dus overruled. Gevolg een piloot die wil optrekken terwijl de computer van mening was dat er werd geland. Die eindigde dus in de bossen.
Bij een Boeing kan de piloot de computer altijd overrulen.
eh, waar is de verwarring dan?
hieruit maak ik op de de airbus envelopes heeft die niet kunnen worden overschreden
bijvoorbeeld de airbus mag max 67 graden banken, hierna zal, ook al is de ap en at uitgeschakeld, de fbw de boel blokkeren en naar performance en configuration hem weer recht zetten naar safe flight.
de boeing heeft no protections staan en ik zie overridable items
betrokkenen zijn wel ontslagen etc. maar of het terecht is, want de beschuldiging luidde manslaugter en injury. das wel vergezocht toch?
ps, failsafe betekend toch dat er geen verwarring /ruis in data onderling in de computers zit?
ps2 : http://www.airdisaster.com/investigations/af296/af296.shtml
hieruit maak ik op de de airbus envelopes heeft die niet kunnen worden overschreden
bijvoorbeeld de airbus mag max 67 graden banken, hierna zal, ook al is de ap en at uitgeschakeld, de fbw de boel blokkeren en naar performance en configuration hem weer recht zetten naar safe flight.
de boeing heeft no protections staan en ik zie overridable items
dat is nooit goed bewezen. het hooggerechtshof heeft niet eens de juiste cvr's ingeleverd en zelfs van de originele recordings stukken laten horen waar vlak voor en na iets mist.Die Airbus die de bossen invloog was de eerste 'fully automated plane'. De a/p is altijd fail safe, d.w.z. twee tot zelfs drie keer, uitgevoerd. Het ene systeem stond op landen, terwijl het controlerende systeem dat niet wist. Die vond dat het vliegtuig te laag vloog en wilde ingrijpen. Ergo, twee systemen die elkaar even hard tegenspreken. En toen kwamen die bossen... Het is dus niet zo dat de piloot tegen de computer inging. Het waren gewoon twee systeemen die het niet eens konden worden.
betrokkenen zijn wel ontslagen etc. maar of het terecht is, want de beschuldiging luidde manslaugter en injury. das wel vergezocht toch?
ps, failsafe betekend toch dat er geen verwarring /ruis in data onderling in de computers zit?
ps2 : http://www.airdisaster.com/investigations/af296/af296.shtml
[ Voor 0% gewijzigd door djblackbird op 08-08-2002 13:03 . Reden: extra link geplaatst ]
Verwijderd
Dat met die flightplans is gelukt Autoslot!Karlok[JY-616] schreef op 08 augustus 2002 @ 10:51:
[...]
Klopt oude flightplans zijn niet op te roepen na de patch.
Je zal een nieuwe moeten maken en die saven.
Probeer ze eens te renamen naar de extensie .pfp nog niet geprobeerd.
Over die motoren klopt het, staat ook op de pss forum
wat je precies moet doen weet ik niet, je moet wel de panel.cfg file aanpassen.
Het heeft te maken met de panel.cfg file die allemaal verwijzen naar de PW EICAS etc.
Ik heb wat betreft het motoren/FMC probleem het PSS forum nagezocht, maar kon niks vinden. Heb jij misschien het draadje waar die info staat?
In de panel.cfg kan ik het volgende vinden aangaande de FMC:
[Window04]
Background_color=16,16,16
size_mm=369,580
position= 8
visible=0
ident=55
gauge00=PSS-777!FMC, 0, 0, 369
Kun jij daar iets mee? (ident ofzo?)
Verwijderd
Wat bedoel je precies met "dingen die echt niet kunnen"? Ben ik benieuwd naar. Laatste jaar vlieg ik vrij veel airbus en sta soms toch echt versteld van wat die dingen kunnen. Qua flightperformance doet de Airbus echt niet onder dan die van Boeing. Paar maanden geleden was ik tijdens de APP EHAM opput flightdeck (jaja na 11 sep)van een LH A321. Er werdt op manual een APP op rwy 27 met als gevolg een "break-off" rwy24. Foutloos ging dat met een stickie. 3 jaar terug en vorig jaar tijdens Le Bourget was er een show met de a340 (Vorig jaar type -600). Wat je daar zag was toch echt fantastisch hoor. Er werd een flyby gemaakt op stallspeed en no flaps bij 140kts en dan het gas vol open om weer te klimmen voor een stel haarscherpe bochten.djblackbird schreef op 08 augustus 2002 @ 10:01:
[...]
Wat ik wel weet is dat Airbus's moeilijker te kapen zijn dan Boeings. Bij Boeing is het kwestie van AP disengagen en vliegen maar, terwijl het bij Airbus toch net iets complexer is. Met de masterswitch alleen kom je er niet

dingen die echt niet kunnen:
zoals rdluca en ik al hebben genoemd. aoa's die buiten envelopes vallen.
Zo'n 27 24 approach vlieg je zo op t handje inderdaad, das niet zo bijzonder. Daarmee treed je ook bij lange na niet je bank angle van 67 graden max.
Ik heb de shows ook live gezien. Indrukwekkend, maar nog lang niet de maximum waarden die een 340 aan kan. De stallspeed is een aanduiding dat je niet onder deze waarde moet gaan komen daar je anders begint te vallen. En wat versta je onder haarscherp? I heb ze nog nooit verder dan 50 graden zien banken.
Als ze het goed doen, gaat er nergens een rood lampje branden en gaat er niets piepen, ze blijvenimmers binnen de flight envelopes.
Ik heb zelf nog videobeelden van Paris 2001 en Farnborough 2002, zien er geweldig uit.
Definitie vliegtuigkaper hoeft niet altijd iemand te zijn die het stuur overneemt hoor. Opdracht geven tot is al kapen van een vliegtuig.
Zo'n 27 24 approach vlieg je zo op t handje inderdaad, das niet zo bijzonder. Daarmee treed je ook bij lange na niet je bank angle van 67 graden max.
Ik heb de shows ook live gezien. Indrukwekkend, maar nog lang niet de maximum waarden die een 340 aan kan. De stallspeed is een aanduiding dat je niet onder deze waarde moet gaan komen daar je anders begint te vallen. En wat versta je onder haarscherp? I heb ze nog nooit verder dan 50 graden zien banken.
Als ze het goed doen, gaat er nergens een rood lampje branden en gaat er niets piepen, ze blijvenimmers binnen de flight envelopes.
Ik heb zelf nog videobeelden van Paris 2001 en Farnborough 2002, zien er geweldig uit.
Definitie vliegtuigkaper hoeft niet altijd iemand te zijn die het stuur overneemt hoor. Opdracht geven tot is al kapen van een vliegtuig.
Verwijderd
Hmm ja, maar ik kreeg zo'n beetje het idee dat de Franse kisten wat onderschat werden, tijdens normale flightperformance. En de genoemde angles worden nooit gebruikt onder normale omstandigheden. Wel heb ik eens een 40graden angle meegemaakt (BA A319) tijdens een APP06 om LOC overshoot te voorkomen. Dat voelt toch behoorlijk heftig moet ik zeggendjblackbird schreef op 08 augustus 2002 @ 14:09:
dingen die echt niet kunnen:
hehe ja 40 graden is al een steep turn
heerlijk vind ik dat.. mag het binnenkort zelf ook gaan oefenen is de bedoeling.
Tja onderschat, zon idee had ik vroeger ook, maar als je nu ziet hoe zon groot concern het is geworden sinds 1985.. echt geweldig.
Ik ben dus in een a320-200 van BMI naar LHR gevlogen vanaf SPL en ik moet zeggen dat het niet echt een lekker geluid maakt, de motoren waren in de cruise steeds aan het "throttlelen", alsof de AT de snelheid niet constant kon houden. Heel irri is dat. Voor de rest prima bak om mee te vliegen hoor.
Terug had ik een 737400, daar kon je gewoon aan vergelijken dat die AT toch iets beter gaat dat de 320 AT.
Flight performance doet volgens mij niets onder voor Boeings. Soms zijn ze zelfs nog beter dan Boeing vliegtuigen
Mijn Favo Airbus: De Airbus A330-300
Mijn Favo Boeing(s): De Boeing 757-200, de 777-300 en de 747-400
Tja onderschat, zon idee had ik vroeger ook, maar als je nu ziet hoe zon groot concern het is geworden sinds 1985.. echt geweldig.
Ik ben dus in een a320-200 van BMI naar LHR gevlogen vanaf SPL en ik moet zeggen dat het niet echt een lekker geluid maakt, de motoren waren in de cruise steeds aan het "throttlelen", alsof de AT de snelheid niet constant kon houden. Heel irri is dat. Voor de rest prima bak om mee te vliegen hoor.
Terug had ik een 737400, daar kon je gewoon aan vergelijken dat die AT toch iets beter gaat dat de 320 AT.
Flight performance doet volgens mij niets onder voor Boeings. Soms zijn ze zelfs nog beter dan Boeing vliegtuigen
Verwijderd
Hmm ik heb al aardig wat A320 vluchtjes gemaakt, maar dat van die AT is me nooit opgevallen. Ik zal er eens een keer op lettendjblackbird schreef op 08 augustus 2002 @ 14:24:
hehe ja 40 graden is al een steep turnheerlijk vind ik dat.. mag het binnenkort zelf ook gaan oefenen is de bedoeling.
Mijn Favo Airbus's: A340 (All types
Favo Boeings: uhhhh, maggik ook "Allemaal" zeggen? Vooral de 757 die zooooooww overpowered is

Alle Boeings? hmm, Boeing freak
Ja de 757 roeleert echt wel. Heb vroeger in een keer in eentje van Sia gezeten van Kul naar Sin en terug.. man wat een reversers
Zelf ben ik fan van de Pratt & Whitney's PW2040's. Die geven zon retegaaf geluid tijdens de spin up en dan take off power
Verwijderd
Ik omschrijf die sound zelf als een "stofzuiger", fantastisch gewoondjblackbird schreef op 08 augustus 2002 @ 14:45:
Zelf ben ik fan van de Pratt & Whitney's PW2040's. Die geven zon retegaaf geluid tijdens de spin up en dan take off power
Hahaha, das ook een manier om het te omschrijven ja 
Uiteraard heb ik mijn DBR 757 200 uitgerust met de PW2040 geluiden (die de buren wakker houden) en het beste panel ooit gemaakt en in mijn bezit, PIC
Uiteraard heb ik mijn DBR 757 200 uitgerust met de PW2040 geluiden (die de buren wakker houden) en het beste panel ooit gemaakt en in mijn bezit, PIC
Ik snap niet wat er bijzonder aan de b757 is (nofi) Ik vind het model gewoon lelijk.
Geluid kan ik niet over spreken
heb er nooit ingevlogen of irl gezien.
Panel kan ik ook niet over oordelen. Heb hem niet in Fs en volgens mij is er ook geen goed 757 panel voor fs2002
Geluid kan ik niet over spreken
Panel kan ik ook niet over oordelen. Heb hem niet in Fs en volgens mij is er ook geen goed 757 panel voor fs2002
Verwijderd
Ik had eigenlijk ook alleen maar de verhalen gehoord, totdat ik afgelopen jaar in een 757 stapte van Air Macau, Taipei-Macau. Vanaf dat moment I was hooked upThe_FrankO schreef op 08 augustus 2002 @ 15:30:
Ik snap niet wat er bijzonder aan de b757 is (nofi) Ik vind het model gewoon lelijk.
Geluid kan ik niet over sprekenheb er nooit ingevlogen of irl gezien.
Je moet het gewoon ervaren. Lekkere performance rate hoor
Ja gelukkig verschillen smaken anders zouden er alleen varianten op de 757 zijn 
Geen goed panel? PIC. (767=757 cockpit, soms 767 iets andere procedures)
Ben het verder met Fly High eens, ervaren
. . Vroeger vond ik de 757 ook een lelijk bakbeest, maar in al de afgelopen jaren vooral de laatste 4, heb ik echt een voorliefde gekregen voor dit toestel. Ik meen zelfs dat de -300 ETOPS geschikt is.
Maar genoeg over dat.
FrankO wat is jou favo dan op dit moment?
Ben het verder met Fly High eens, ervaren
Maar genoeg over dat.
Ik heb niet echt een favo maar ik vind de b737 767 A319 erg mooidjblackbird schreef op 08 augustus 2002 @ 16:05:
Ja gelukkig verschillen smaken anders zouden er alleen varianten op de 757 zijn
Ben het verder met Fly High eens, ervaren. . Vroeger vond ik de 757 ook een lelijk bakbeest, maar in al de afgelopen jaren vooral de laatste 4, heb ik echt een voorliefde gekregen voor dit toestel. Ik meen zelfs dat de -300 ETOPS geschikt is.
Maar genoeg over dat.
En is er nog een mooi model van 757 met goede dynamic's? Dan zet ik mijn pic panel erin
De 757 van Mike Toussaint is best ok.The_FrankO schreef op 08 augustus 2002 @ 16:40:
[...]
Ik heb niet echt een favo maar ik vind de b737 767 A319 erg mooi
En is er nog een mooi model van 757 met goede dynamic's? Dan zet ik mijn pic panel erinnog even wachten op de POSKY 757 denk?

Hier een paar foto's van eham gisteren avond 
IK be ff wezen kijken daar en gelijk ff uit waaien ..
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0010.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0011.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0012.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0013.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0014.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0015.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0016.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0016.jpg[/img]
Zo dit waren weer eens echte foto's
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0010.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0011.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0012.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0013.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0014.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0015.jpg[/img]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Failsafe betekent dat er een systeem dubbel (of meer) is uitgevoerd. Als dan één systeem het begeeft, kan het andere (identieke) systeem het overnemen. Met deze techniek kunnen systemen simpeler uitgevoerd worden, omdat ze kapot "mogen" gaan. Met systemen bedoel ik ook bijvoorbeeld klinknagels; die zijn fail-safe in groepen geplaatst.djblackbird schreef op 08 augustus 2002 @ 12:28 onder andere:
Ja kan ook kiezen voor safe-life en dat wil zeggen dat er één systeem is, dat niet mag uitvallen, omdat het dan misloopt. Deze systemen zijn dan bijv. erg stevig uitgevoerd.
Meestal is er een combinatie van deze twee; een systeem is safe-life uitgevoerd en mag dus eigenlijk niet kapot gaan, maar als het kapot gaat, dan wordt het opgevangen door de (identieke) systemen in de buurt (fail-safe).
Daarom zijn klinknagels los van elkaar safe-life en in combinatie met elkaar fail-safe.
Tot zover een L & R college.
Sow ben weer terug van mijn werk (was 1 na laatste dag!
) Heel interressant discusiie over de Airbus en Boeing AP/Computer..... Ik denk dat het daarom moeilijkER is om een Aribus manual te vliegen, dan een Boeing, omdat steeds de boordcomputer van de Airbus corrigeert
Ik vind het heel interessant om met de Airbus te vliegen (in fact, ga sow ff nog een keer proberen
) maar als ik eenmaal met de Cockpit bezig ben, dan valt het wel mee....

Ik vind het heel interessant om met de Airbus te vliegen (in fact, ga sow ff nog een keer proberen
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
hola loco's 
zo een maand vakantie doet een mens goed,
En ik heb wat afgevlogen.
Het begon allemaal naar Ibiza toe met Dutchbird dacht ik maar die vlogen niet want die hadden technische problemen
dus deed transavia het. de 757 was wel aardig.
Tussentijds in de vakantie terug gevlogen omdat ik naar de begrafenis moest van mijn opa.
Ben toen met een CRJ-200 van Ibiza naar Madrid gevlogen en vandaar met een A320 van Iberia naar Amsterdam.
Dag later vloog ik met een A320 terug naar Barcelona en vandaar met een MD-88 naar party eiland Ibiza.
En aan het einde van de vakantie weer terug met Dutchbird dit keer jawel, maar wat een slechte service aanboord zeg
voor mij geen dutchbird meer, echt slecht.
Terug in NL stond ik 14 uur later weer op schiphol om met een A319 van Air France naar parijs te gaan en vandaar verder te vliegen naar Santo Domingo op de Dominicaanse Republiek met een 747-200 lekker groot. na 7 uur gevlogen te hebben kregen we in ene allemaal luchtzakken achter elkaar je snapt natuurlijk wel dat het vele mensen gingen gillen als een gek en sommige liepen aardig groen aan
stinken dat het daarna deed
.
Terug naar Parijs weer in de 747-200 en vanaf Parijs naar Amsterdam met een A321.
Ik vond de airbus toestel veel mooier dan de boeings, de stoelen zaten ook een stuk beter. en de MD-88 is heel maal een lelijk ding echt wagelijk
ziet er niet uit.
Maar goed na een maand vakantie heb ik geen zin meer in FS en dit is dan ook mijn laatste post in dit forum.
Veel plezier met vliegen en Adios,
Alex=dutchplanet

Het begon allemaal naar Ibiza toe met Dutchbird dacht ik maar die vlogen niet want die hadden technische problemen
Tussentijds in de vakantie terug gevlogen omdat ik naar de begrafenis moest van mijn opa.
Ben toen met een CRJ-200 van Ibiza naar Madrid gevlogen en vandaar met een A320 van Iberia naar Amsterdam.
Dag later vloog ik met een A320 terug naar Barcelona en vandaar met een MD-88 naar party eiland Ibiza.
En aan het einde van de vakantie weer terug met Dutchbird dit keer jawel, maar wat een slechte service aanboord zeg

Terug in NL stond ik 14 uur later weer op schiphol om met een A319 van Air France naar parijs te gaan en vandaar verder te vliegen naar Santo Domingo op de Dominicaanse Republiek met een 747-200 lekker groot. na 7 uur gevlogen te hebben kregen we in ene allemaal luchtzakken achter elkaar je snapt natuurlijk wel dat het vele mensen gingen gillen als een gek en sommige liepen aardig groen aan

Terug naar Parijs weer in de 747-200 en vanaf Parijs naar Amsterdam met een A321.
Ik vond de airbus toestel veel mooier dan de boeings, de stoelen zaten ook een stuk beter. en de MD-88 is heel maal een lelijk ding echt wagelijk

Maar goed na een maand vakantie heb ik geen zin meer in FS en dit is dan ook mijn laatste post in dit forum.
Alex=dutchplanet
OKe prettig leven verder dan maar en bedankt voor de tijd die je met ons wilde delenVerwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 17:32:
hola loco's
Het begon allemaal naar Ibiza toe met Dutchbird dacht ik maar die vlogen niet want die hadden technische problemendus deed transavia het. de 757 was wel aardig.
En aan het einde van de vakantie weer terug met Dutchbird dit keer jawel, maar wat een slechte service aanboord zegvoor mij geen dutchbird meer, echt slecht.
Terug in NL stond ik 14 uur later weer op schiphol om met een A319 van Air France naar parijs te gaan en vandaar verder te vliegen naar Santo Domingo op de Dominicaanse Republiek met een 747-200 lekker groot. na 7 uur gevlogen te hebben kregen we in ene allemaal luchtzakken achter elkaar je snapt natuurlijk wel dat het vele mensen gingen gillen als een gek en sommige liepen aardig groen aan![]()
stinken dat het daarna deed
.
Ik vond de airbus toestel veel mooier dan de boeings, de stoelen zaten ook een stuk beter. en de MD-88 is heel maal een lelijk ding echt wagelijkziet er niet uit.
Alex=dutchplanet
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Na zoveel uur in een vliegtuig te hebben doorgebracht kan ik me voorstellen dat je ff vooruit kan.Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 17:32:
hola loco's
Alex=dutchplanet
Spreek je over ongeveer een maand weer schat ik.
Adios Hombre
Verwijderd
zeker geen digicamBlackhole schreef op 08 augustus 2002 @ 17:30:
Hier een paar foto's van eham gisteren avond
[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0010.jpg ]afbeelding[/url]
[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0011.jpg ]afbeelding[/url]
[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0012.jpg ]afbeelding[/url]
[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0013.jpg ]afbeelding[/url]
[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0014.jpg ]afbeelding[/url]
[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0015.jpg ]afbeelding[/url]
[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0016.jpg ]afbeelding[/url]
[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EHAMFT0016.jpg ]afbeelding[/url]

Maaruh, nice
Verwijderd
Hmmm nooit meer met Dutchbird ivm slechte service? Jij verw8 bij Basiq Air toch ook geen gratis krantje oid? Wie service wil moet er maar voor betalen
Gillende mensen in een vliegtuig vanwege luchtzakken? Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt he. Paar maanden terug zat ik in een 736 SAS tijdens de APP EHAM pas te knijpen. Ons "SASje" kreeg gewoon vette "klappen" van de zij en toen ik het later op het nieuws zag hoe de kisten aankwamen "vliegen" schrok ik wel ff (links, rechts, links, rechts, links, rechts enz.
Wat ik me ook afvraag: Hoe kan je FS nou beu zijn na ff irl gevlogen te heben? Als ik na 30 uur gevlogen te hebben, weet ik niet hoe gauw ik naar me comp. ga om FS op te starten

Magoe......adios
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 18:32 . Reden: Wat een leven: KL1697 op naar Lisboa met een 738 ]
Heeft iemand ervaring met de Omega Detonator drivers?
Op het flightsim-forum lees ik dat de image quality bij veel mensen er aardig op vooruit gaat. Ik meen ook ergens te hebben gelezen dat verwijderen van de drivers stukken moeilijker gaat dan de gewone Detonator.
Zodoende hoop ik dat er mensen ervaring mee hebben voordat ik ga proberen. Ik heb zelf een GF2 GTS 32MB .
Op het flightsim-forum lees ik dat de image quality bij veel mensen er aardig op vooruit gaat. Ik meen ook ergens te hebben gelezen dat verwijderen van de drivers stukken moeilijker gaat dan de gewone Detonator.
Zodoende hoop ik dat er mensen ervaring mee hebben voordat ik ga proberen. Ik heb zelf een GF2 GTS 32MB .
Juist wel maar nog een van 5 jaar geleden
Alleeen ik moets hem kleiner maken want het waren TIF bestanden dus zo doende/
Verwijderd
Ah 
maar toch wel nice
Nieuwste digicams maken toch mooiere pics (of niet
) (joke mode disabled)
Erm...
Ik wil ook weer eens vliegen
ff fs2002pro re-installen.
is fs2004 ofzo al in zicht?
maar toch wel nice
Nieuwste digicams maken toch mooiere pics (of niet
Erm...
Ja zeker die nieuwe zijn ook veel beter je heb ze al dan kan je ze niet meer van een normale Cam onderscheiden .Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 18:41:
Ah
maar toch wel nice
Nieuwste digicams maken toch mooiere pics (of niet) (joke mode disabled)
Erm...
Over FS 2K4 is nog maar heel weinig van bekend ..
je moet nu vleigtuigen verdienen dus je kan niet gelijk in een 747 gaan vliegen,
maar met een Cessna beginnen .
en als het goed is alles 3D dus geen 2d fiews meer in het vleigtuig
Dus dat zou wel leuk worden met het FCM
Gevonden...Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 13:15:
[...]
Dat met die flightplans is gelukt Autoslot!
Ik heb wat betreft het motoren/FMC probleem het PSS forum nagezocht, maar kon niks vinden. Heb jij misschien het draadje waar die info staat?
In de panel.cfg kan ik het volgende vinden aangaande de FMC:
[Window04]
Background_color=16,16,16
size_mm=369,580
position= 8
visible=0
ident=55
gauge00=PSS-777!FMC, 0, 0, 369
Kun jij daar iets mee? (ident ofzo?)
FS2002\Aircraft\Pss-747\
panel.rr\panel.cfg
gauge03=PSS-744!EICAS, 657, 372, 258, ,1 <<==if not "1" change it
panel.pw\panel.cfg
gauge03=PSS-744!EICAS, 657, 372, 258, ,2 <<==if not "2" change it
panel.ge\panel.cfg
gauge03=PSS-744!EICAS, 657, 372, 258, ,3 <<==if not "3" change it
Voor de 777, maar blijkbaar Rolls-Royce Trent niet aanwezig.
1 = PW4098
2 = PW4077
3 = CF6-80C2B1F
[ Voor 0% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 08-08-2002 19:07 . Reden: Even aanpassen ]
1 - Vliegtuigen verdienen ) Lijkt mij meer een optie, dus Carreer Mode of Free Flight ofzo iets.Blackhole schreef op 08 augustus 2002 @ 18:49:
[...]
Ja zeker die nieuwe zijn ook veel beter je heb ze al dan kan je ze niet meer van een normale Cam onderscheiden .
Over FS 2K4 is nog maar heel weinig van bekend ..
je moet nu vleigtuigen verdienen dus je kan niet gelijk in een 747 gaan vliegen,
maar met een Cessna beginnen .
en als het goed is alles 3D dus geen 2d fiews meer in het vleigtuig
Dus dat zou wel leuk worden met het FCM
2 - 3D View ) Eerlijk gezegd vind ik 3D soms een beetje onhandig.
Zo ik heb een hele tijd niets gepost dus ik denk laat ik maar wat vertellen 
Afgelopen woensdag ben ik naar lelystad geweest voor mijn les
Natuurlijk wat fotos genomen die zo snel mogelijk hier zullen verschijnen
Helaas kon ik niet vliegen (te veel wolken etc..) dus doe ik het zaterdag over
Jullie horen het dan
Jullie horen het dan
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
dus het zou zo moeten zijn dat beide autopilots hetzelfde aan het doen waren. Hetgeen betekend, dat er geen autopilot iets anders had kunnen doen?Failsafe betekent dat er een systeem dubbel (of meer) is uitgevoerd. Als dan één systeem het begeeft, kan het andere (identieke) systeem het overnemen.
Ik heb een a320 instructeur gevraagd en die zei dat het kwam omdat de a320 in de landing config was. de piloot moest een flyby doen op 100ft maar de gegevens hebben slechts 30ft gezien. (QNH niet goed?) vandaar dat de A320 computer "dacht" dat er een landing gaande was omdat de gear down was en onder de 50 voet werd gevlogen, wat de pilott niet door had (vreemd, 100ft en 30ft kun je VFR echt wel onderscheiden naar mijn mening)
FrankO, k denk dat we nog lang kunnen wachten op de 757 van posky of wie dan ook...
Alex, wat is dit nou, je gaat ons verlaten??? Nahja ik hoop dat je weer terugkomt uiteindelijk.
Jammer dat DB zo'n slechte service heeft!..
Maybe tot MSN!
PCIES! En dat is het punt nou, de computer van de Airbus "bemoeit zich er teveel" mee.... Teveel in de zin van dat de piloot het niet meer in de hand heeft, en kan houden
If you only want to punch buttons get the bus.ND schreef op 08 augustus 2002 @ 20:09:
PCIES! En dat is het punt nou, de computer van de Airbus "bemoeit zich er teveel" mee.... Teveel in de zin van dat de piloot het niet meer in de hand heeft, en kan houden
If you really want to fly an airplane get the DF 737-400/PIC767
Daar was ik idd net achter gekomen jahrdluca schreef op 08 augustus 2002 @ 20:45:
[...]
If you only want to punch buttons get the bus.
Toen mijn airbus een draai maakte, ging hij best wel errug scheef, is dit in het echt ook zo? (kheb welens in een Airbus A340 gezeten, maar van zo'n bocht merk je eik best wel weinig, igg niet dat het zo steile bank is....)
EDIT :
Wat moet bij Phase APR bij MDA (Minimum Descent Altitude) worden ingevuld? Vaste waarde?
I agreerdluca schreef op 08 augustus 2002 @ 20:45:
[...]
If you really want to fly an airplane get the DF 737-400/ PIC767
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
BREAKING NEWS
BREAKING NEWS
live coverage from CNN: DEA drugsraid
We have heard rumors about some airplanes leaving Emma field to deliver drugs somewhere to the west. Our mission is to verify these rumors and to take action if necessary. An AWACS aircraft will control this mission. 6 F-16's will patrol the area to intercept any bandits that attempt to get away. A UH-60 Blackhawk will insert soldiers who will arrest the people involved in the drug trafficing.
So much for the briefing, let's get to work.
"This is Sunrise, taking off"

"Sunrise here, every aircraft leaving the area is heading west, Eagle you are cleared to intercept."

"Roger that"

"Bandit taking off, intercept immediately!!!"

"Roger that, I'm on him"

"Bloodhound, what's your ETA?"
"ETA 2 minutes

"This is Bloodhound, we have people running all over the place, hope we have enough people to arrest them all"

"Good work people, let's go home. Mission was a complete succes"
BREAKING NEWS
live coverage from CNN: DEA drugsraid
We have heard rumors about some airplanes leaving Emma field to deliver drugs somewhere to the west. Our mission is to verify these rumors and to take action if necessary. An AWACS aircraft will control this mission. 6 F-16's will patrol the area to intercept any bandits that attempt to get away. A UH-60 Blackhawk will insert soldiers who will arrest the people involved in the drug trafficing.
So much for the briefing, let's get to work.
"This is Sunrise, taking off"

"Sunrise here, every aircraft leaving the area is heading west, Eagle you are cleared to intercept."

"Roger that"

"Bandit taking off, intercept immediately!!!"

"Roger that, I'm on him"

"Bloodhound, what's your ETA?"
"ETA 2 minutes

"This is Bloodhound, we have people running all over the place, hope we have enough people to arrest them all"

"Good work people, let's go home. Mission was a complete succes"

ESSA Flyin
Wachten op de Clearance naar EHAM

Sander > Clearance Delivery hoeft helemaal niet saai te zijn.
Wachten op de Clearance naar EHAM

Sander > Clearance Delivery hoeft helemaal niet saai te zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 08-08-2002 21:35 . Reden: Nog iets. ]
Nee dat staat op je charts, bij de ILS---minimum... Dat verschilt dus per airport/baanND schreef op 08 augustus 2002 @ 21:01:
[...]
Wat moet bij Phase APR bij MDA (Minimum Descent Altitude) worden ingevuld? Vaste waarde?
Saampies Pushback

Hey... dat ben ik, taxi to 26

Zozo.... dat ziet er goed uit voor een Vatsim medevlieger.

Dat is Ton. Heeft voor mij een prachtige VHHH_GND Sector File Gemaakt.

Hey... dat ben ik, taxi to 26

Zozo.... dat ziet er goed uit voor een Vatsim medevlieger.

Dat is Ton. Heeft voor mij een prachtige VHHH_GND Sector File Gemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 08-08-2002 22:11 . Reden: Oopsz 3x dezelfde ]
Verwijderd
rdluca schreef op 08 augustus 2002 @ 20:45:
[...]
Oki thanks!ChefChocolateball schreef op 08 augustus 2002 @ 21:59:
[...]
Nee dat staat op je charts, bij de ILS---minimum... Dat verschilt dus per airport/baan
Karlok, nice hoor!
Net ff met de Airbus EHAM-EGLL gedaan, volledig via de FMC (kwist niet anders
Wat me tegen valt :
- Het overgrote panel, waarvan de compacte (nog steeds) niet LOCKbaar is
En, de autoland, ik vind die functie echt 3x niets, zowel bij de DF als de PSS vliegtuigen...... Kheb geen 1 autoland gezien die zo zacht flared als een piloot....
Maar als ik de ILS heb intercept, kan ik dan gewoon AP1 uitschakelen en dan manual app&landing doen? Of moet ik nog meer doen om nergens last van te krijgen?
Een Airbus, als je al 1 knoppie indrukt word ie meteen gelinkt naar de AP en geaktiveerd, daar waar bij de Airbus maar 1 knop hoeft in te drukken om tot FL100 te stijgen, moet je bij een Boeing toch al gauw 3 knopjes instellen.....
Leuk verhaalrdluca schreef op 08 augustus 2002 @ 21:10:
BREAKING NEWS
Heb je nou emma field? Zoja hoe is hij?
Nee, een flyin op Vatsim houdt in dat een bepaald gebied goed voorzien is van ATC...ND schreef op 08 augustus 2002 @ 22:36:
[...]
*knip*
Karlok, nice hoor!Ik ga de volgende keer ook meedoen met Fly In
Maar, keey je vertrekt dus met zijn alleen vanaf het vliegveld? (en er komen dus ook geen groepen binnen?
) En waar ga je dan naartoe? Gaat heel de "groep" dan ergens hene, dus uitelkaar?
*knip*
Volgende maand Dutchvacc flyin betekent dus dat Schiphol goed bemand is.
[ Voor 0% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 08-08-2002 22:48 . Reden: Verder Uitleg en Nederlands is moelijk ]
Wh000000000000000000t bijzijn!!!Karlok[JY-616] schreef op 08 augustus 2002 @ 22:45:
[...]
Nee, een flyin op Vatsim houdt in dat een bepaald gebied goed voorzien is van ATC...
Volgende maand Dutchvacc flyin betekent dus dat Schiphol goed bemand is.
Is op een Vrijdagavond.ND schreef op 08 augustus 2002 @ 22:50:
[...]
Wh000000000000000000t bijzijn!!!(ow wacht, volgende maand? Dan is het al Spetember = school
)
14 September
Verwijderd
Jammer van gister Rickmans, maar we zien naar zaterdag uit!airwalker_nl schreef op 08 augustus 2002 @ 19:54:
Zo ik heb een hele tijd niets gepost dus ik denk laat ik maar wat vertellen
Jullie horen het dan
Ik download gewoon de laatste airac van navdata.at moet de nieuwste nog downloaden. Misschien staan ze daar in.Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 22:57:
Weer een PSS vraag: hoe kom je aan de laatste SIDs en STARs voor de PSS kisten? Op de PSS site en navdata.at staan ze iig niet.
Wow, die KLM is echt welVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:51:
Nog wat shotjes uit de collectie
afbeelding
afbeelding
Thai A300-600 passing RIVER
afbeelding
KLM landing VHHH
afbeelding
Asiana 737passing Macau
afbeelding
afbeelding

Jepz heb het net gelezen op Dutchvacc.nl, maar waarom moe je eik registreren voor een vlucht? (die pagina loopt dood 404

Verwijderd
Nee PSS heeft aparte files voor SID en STAR. Die staan daar niet bij.Karlok[JY-616] schreef op 08 augustus 2002 @ 23:00:
[...]
Ik download gewoon de laatste airac van navdata.at moet de nieuwste nog downloaden. Misschien staan ze daar in.
FeelrealArchuteuthis schreef op 08 augustus 2002 @ 23:03:
[...]
Wow, die KLM is echt wel, waar heb je die vandaan? Die andere mogen er trouwens ook wel zijn. Ik kan namelijk helemaal geen goeie reskins vinden
, nou ja, ik zoek waarschijnlijk niet goed genoeg
Maar weet iemand een goede site waar je die liveries vandaan kan halen? En dan wel mooie en voor FS2002.
Je moet op de PSS site gaan naar "Support" en dan "Utility's & Patches". Daar download je dan "Latest Airac Navdata", een .exe bestandje van 443 KB (Navdata_Setup.exe). Als je dit draait download het automatisch de laatste Airac cyclus en installeert de boel.Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 22:57:
Weer een PSS vraag: hoe kom je aan de laatste SIDs en STARs voor de PSS kisten? Op de PSS site en navdata.at staan ze iig niet.
Hier zitten ook gewoon de SID/STARS bij!!
De nieuwe namen van de EHAM SID's staan er ook al in:

FYI, dit zijn de bestanden die ik nu in de Navdata map heb staan:

Dezelfde navdata wordt ook door de PSS747 gebruikt, check de datum van de cyclus

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Voor alle fly-by-wire fans onder ons: er is een Autoland progje verschenen op avsim. Daarmee kun je bijna elk vliegtuig op elke runway met ILS automatisch laten landen op de autopilot. En jawel, er zit zelfs een schuifbalk bij waarmee je de mate van flare kan regelen.
Dat noem ik nou 'as real as it gets'
Dat noem ik nou 'as real as it gets'

Verwijderd
Ja die KLM is idd erg "gruwelijk". Net echt joh. Maar zoals gezegd, het is idd die van FeelReal. Ik heb nu niet 1, 2, 3 ff gauw een link voor je, but I'll be backArchuteuthis schreef op 08 augustus 2002 @ 23:03:
[...]
Wow, die KLM is echt wel, waar heb je die vandaan? Die andere mogen er trouwens ook wel zijn. Ik kan namelijk helemaal geen goeie reskins vinden
, nou ja, ik zoek waarschijnlijk niet goed genoeg
Maar weet iemand een goede site waar je die liveries vandaan kan halen? En dan wel mooie en voor FS2002.
*Dit was nog met me goeie ouwe TNT 16 meg kaartje*
Shit, ik zit tw twijfelen of ik van mijn vakantiegeld een Geforce4 TI4200 + Geheugen zal halen.............
http://www.feelrealflight.com/index.htmVerwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 00:55:
[...]
Ja die KLM is idd erg "gruwelijk". Net echt joh. Maar zoals gezegd, het is idd die van FeelReal. Ik heb nu niet 1, 2, 3 ff gauw een link voor je, but I'll be back(or someone else ofcourse)
*Dit was nog met me goeie ouwe TNT 16 meg kaartje*
Verwijderd
Hee tov! Bedankt!Tourniquet schreef op 08 augustus 2002 @ 23:32:
[...]
Je moet op de PSS site gaan naar "Support" en dan "Utility's & Patches". Daar download je dan "Latest Airac Navdata", een .exe bestandje van 443 KB (Navdata_Setup.exe). Als je dit draait download het automatisch de laatste Airac cyclus en installeert de boel.
Hier zitten ook gewoon de SID/STARS bij!!
De nieuwe namen van de EHAM SID's staan er ook al in:
afbeelding
FYI, dit zijn de bestanden die ik nu in de Navdata map heb staan:
afbeelding
Dezelfde navdata wordt ook door de PSS747 gebruikt, check de datum van de cyclus
afbeelding
Hoezo een ti4200? Kijk anders eens wat die Radeon9000 gaat worden. Die is goedkoper dan de gf4.ND schreef op 09 augustus 2002 @ 07:41:
Shit, ik zit tw twijfelen of ik van mijn vakantiegeld een Geforce4 TI4200 + Geheugen zal halen.............
Geheugen: tja dat is net de beurs daar kun je niet op vertrouwen met de prijs. Volgens mij is het weer aan het zakken dus wacht je even twee weken ofzo en het is een stuk goedkoper
Mensen, ik heb ook eindelijk emma field, nu wat meer pics:
Overall view:

Dat karrtje breng de lier weg voor het zweefvliegen, rijd dan terug naar de baankop en blijft daar staan tijdschrijven:

Gezellig terras:

Op zo'n mooie dag komt men natuurlijk om te vliegen:

nog een keer de airport:

Ze hebben net een zwever in elkaar gezet, lijkt een beetje op een ASK-8, maar ik kan er niet veel van maken:

Kist op app:

tjah, wie schrijft er hierbij een leuke tekst?

Tjah das dus een vogel die rondvliegt:

Crushman Airfield, hoort erbij maar niet veel bijzonders:

Approaching de steiger, en het huisje van de opertaor van emma field:

Aangemeerd, en me vriend van GoT komt net online:

En waar kom je nog een Beaver op drijvers tegen, nou hier dus:
Overall view:

Dat karrtje breng de lier weg voor het zweefvliegen, rijd dan terug naar de baankop en blijft daar staan tijdschrijven:

Gezellig terras:

nog een keer de airport:

Ze hebben net een zwever in elkaar gezet, lijkt een beetje op een ASK-8, maar ik kan er niet veel van maken:

Kist op app:

Verwijderd
Zijn wel lachuh screeniesSpotter schreef op 09 augustus 2002 @ 11:39:
Overall view:
afbeelding
afbeelding
Gezellig terras:
afbeelding
afbeelding
nog een keer de airport:
afbeelding
afbeelding
Kist op app:
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Hee, bedankt voor die link (ik had em al op Google gevonden
Voor alle BAe146 fans onder ons:
Ik heb een CABIN view gemaakt en Left- Right -wing view. Ik heb hem gemaakt voor de panel van .... (degene die op avsim staat voor fs2002)
Als je het wilt hebben moet je me maar even mailen of je post het hier.
Ik heb een CABIN view gemaakt en Left- Right -wing view. Ik heb hem gemaakt voor de panel van .... (degene die op avsim staat voor fs2002)
Okay mensen, ik heb een vraag! 
Ik zit eraan te denken om FS2002Pro aan te schaffen.
Maar ik ben totaal niet bekend met FlightSims en ben ook niet van plan om een joystick met pedals en weet ik veel te kopen.
Valt het voor een beginner met een toetsenbord + muis zonder enig ervaring te doen
Ik zit eraan te denken om FS2002Pro aan te schaffen.
Maar ik ben totaal niet bekend met FlightSims en ben ook niet van plan om een joystick met pedals en weet ik veel te kopen.
Valt het voor een beginner met een toetsenbord + muis zonder enig ervaring te doen
Mijn mening is NEE, een joystick hoeft toch niet zo duur te zijn, gewoon een simpele.
Ik heb hier een Microsoft Sidewinder, niet zo duur en hartsikke goed.Gilly schreef op 09 augustus 2002 @ 17:23:
Mijn mening is NEE, een joystick hoeft toch niet zo duur te zijn, gewoon een simpele.
Mensen wie kan mij SNEL helpen aan hoe ik de NAV 2 freq invoeg in de PSS bus
NEE!!The_FrankO schreef op 09 augustus 2002 @ 09:49:
[...]
Hoezo een ti4200? Kijk anders eens wat die Radeon9000 gaat worden. Die is goedkoper dan de gf4.
Geheugen: tja dat is net de beurs daar kun je niet op vertrouwen met de prijs. Volgens mij is het weer aan het zakken dus wacht je even twee weken ofzo en het is een stuk goedkoper
Geheugen is nu vrij goedkoop, 256MB SDRAM voor 70 Euro's
Waar kan ik mijn AUTOBRAKE selector vinden in de PSS Airbus?
Onder de landinggear indicatorsND schreef op 09 augustus 2002 @ 18:34:
Waar kan ik mijn AUTOBRAKE selector vinden in de PSS Airbus?
http://www.phoenix-simulation.co.ukVerwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:42:
waar haal ik PSS airbus vandaan?
Ik heb al weet ik hoeveel van deze vragen voorbij zien komen.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:42:
waar haal ik PSS airbus vandaan?
Voor dat men een vraag stelt graag even kijken op de bekende sites en de openingspost van elke deel bevat diverse links.
Tja idd. Ik heb nu ook een ti4400ND schreef op 09 augustus 2002 @ 17:41:
[...]
NEE!!Ik heb vernomen om een NVIDIA kaart te kopen ivm Driver ondersteuning (Kheb nu al een Viper2 en een Ati Expert200 gehad, en allemaal probz met de driver
)
Geheugen is nu vrij goedkoop, 256MB SDRAM voor 70 Euro's
Voor andere spellen had ik nooit problemen met die Radeon 8500.
En dat geheugen:
70euro voor 256mb

mensen wie weet hoe je man de NAV 2 in DE bus moet instellen (108.00), jah idd voor simflyers
Verwijderd
ik zal eens ff mijn nieuwe vid kaart testen in FS2002pro 
raedon 8500Le 128 mb 400mhz ramdac (dit keer MET anti-aliasing
)
BRB (denk ik. als ik fs2002 nog moet installen,... laat dan maar dan morgen
raedon 8500Le 128 mb 400mhz ramdac (dit keer MET anti-aliasing
http://www.calsplus.net/vatsimND schreef op 08 augustus 2002 @ 23:03:
[...]
Jepz heb het net gelezen op Dutchvacc.nl, maar waarom moe je eik registreren voor een vlucht? (die pagina loopt dood 404)
afbeelding
Deze is ook wel leuk
http://www.altairva.com/e...eventsupload/Glasgow.html
Ik hoop niet voor je dat het jou net zo tegenvalt als het mij nog altijd doet.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 19:19:
ik zal eens ff mijn nieuwe vid kaart testen in FS2002pro
raedon 8500Le 128 mb 400mhz ramdac (dit keer MET anti-aliasing)
Next GPU, NVIDIA
ik wil PSS 777/747 (kijken wat de modjes hiervan vinden)
Nou gewoon kopen.Spotter schreef op 09 augustus 2002 @ 19:32:
ik wil PSS 777/747 (kijken wat de modjes hiervan vinden)
Volgens mij in de RAD/NAV page van de MCDU...Spotter schreef op 09 augustus 2002 @ 19:15:
mensen wie weet hoe je man de NAV 2 in DE bus moet instellen (108.00), jah idd voor simflyers
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
ik hoop dat iemand dit weet: waar in den haag (in het centrum) kan je bijvoorbeeld PSS a320 professional kopen? of andere add-ons
Ik hebzelf alles online gekocht dus heb er nooit naar gekeken. Ik denk dat de enige die het misschien zou kunnen verkopen Dynabyte op de Lange Poten zal zijn.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 20:36:
ik hoop dat iemand dit weet: waar in den haag (in het centrum) kan je bijvoorbeeld PSS a320 professional kopen? of andere add-ons
Af en toe loop ik daar naarbinnen en dan kom ik toch wel onverwachte dingen voor FS tegen.
Stom dat de mensen die op zoek zijn naar add ons en dat soort handel nergens in hun profiel ICQ of msn hebben staan, dan zijn ze nooit echt goed te helpen.
Wauw, wat een smaak, wat een stijl! Blauwe sportsokken in bruine schoenenSpotter schreef op 09 augustus 2002 @ 11:39:
Verders complimenten voor de pics, alleen wordt het tijd voor kledingvoorschriften.
Ik wil m hebbenThe_FrankO schreef op 09 augustus 2002 @ 16:50:
Voor alle BAe146 fans onder ons:
Hosting nodig? Hij mag zo op mn site hoor!
Dit topic is gesloten.