Ik heb hier een héél domme vraag, maar hoe roep ik de menubalk in FS2002 op???
Meestal met ALT (+ letter of + pijltje)Necromancer schreef:
Ik heb hier een héél domme vraag, maar hoe roep ik de menubalk in FS2002 op???
Anders in opties "hide menubar when maximized" uitzetten
Verwijderd
Ik bedoelde de menubar in F2002 zelf. But thx for your help (sorry dat'k zow een domme vragen stel, maar kvind't echt niet)
Wil je dat -ie permanent zichtbaar is (bv als je FS in fullscreen mode draait)? Of vroeg je je alleen af hoe je 'm oproept?Necromancer schreef:
Ik bedoelde de menubar in F2002 zelf. But thx for your help (sorry dat'k zow een domme vragen stel, maar kvind't echt niet)
Ach, anderen klagen weer wanneer er teveel pics worden gepost dus vraag maar raak.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:35:
Kheb het net gevonden, sorry voor de overlast in dit topic, thx for the help!!
Eh... is mijn Opera hier gaar, of ligt half GoT eruit op het moment??
edit:
niet meer van belang: het was Opera
niet meer van belang: het was Opera
Verwijderd
Nog maar'ns een domme vraag van mijn kant, maar worden de vliegtuigen die je manueel invoerd ook gebruikt door FS als traffic??
Noop. Tenzij je standaardliveries (bv van de 7*7) vervangt moet je nog wat kunstgrepen uitvoeren om kisten als AI traffic tevoorschijn te toveren.Necromancer schreef:
Nog maar'ns een domme vraag van mijn kant, maar worden de vliegtuigen die je manueel invoerd ook gebruikt door FS als traffic??
En de enige domme vragen zijn de vragen die je niet stelt.
Als je AI traffic wilt kun je natuurlijk op www.projectai.com de auto installers downlaoden lekker makkelijk. Moet je wel eerst de base installer downloaden.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:54:
En wat is het hier rustig
Gebruikt iemand hier FS2002 in combinatie met een Geforce4MX? (of een Geforce 2MX-400, of Geforce 2 Titaium)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Zijn er freeware NL scenery's? Ik wil ook Schiphol heel mooi...
Er is toch een NL2000 scenery die je voor FS2002 kunt upgraden? Is die goed?
http://80.247.198.96/Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:55:
Zijn er freeware NL scenery's? Ik wil ook Schiphol heel mooi...
NL2000 scenery heeft een update voor FS2002 en daarna heb je een perfecte scenery van Nederland met alle vliegvelden en een perfecte schiphol. De rest hier gebruikt allemaal de schiphol van LAGO (die is payware) maar ikzelf vind de Schiphol van NL2000 toch beter dus daar zal je zeker blij mee zijn.
Verwijderd
Ik heb die automatische installers op AIProject gedownd, moet ik nu ook alle airplanes erin zitten vooraleer ik traffic heb??
Heb net gezien dat'k nog een andere .zip moet downen, moet'k al die textures downen??
Heb net gezien dat'k nog een andere .zip moet downen, moet'k al die textures downen??
Je moet eerst het base-pack installen en daarna alle autoinstallers van alle livery's. thats allVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 19:14:
Ik heb die automatische installers op AIProject gedownd, moet ik nu ook alle airplanes erin zitten vooraleer ik traffic heb??
Mag ik weten wat jij dan beter vind van die NL2000 EHAM?rdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 19:00:
[...]
http://80.247.198.96/
NL2000 scenery heeft een update voor FS2002 en daarna heb je een perfecte scenery van Nederland met alle vliegvelden en een perfecte schiphol. De rest hier gebruikt allemaal de schiphol van LAGO (die is payware) maar ikzelf vind de Schiphol van NL2000 toch beter dus daar zal je zeker blij mee zijn.
Het zal gewoon een kwestie van smaak zijn.The_FrankO schreef op 05 augustus 2002 @ 19:44:
[...]
Mag ik weten wat jij dan beter vind van die NL2000 EHAM?Ik ga hem nu ook maar eens proberen op mijn oude pc draaide hij voor geen meter daarna heb ik hem nooit meer geprobeerd.
Ik heb eerst NL2000 met daarover LAGO's EHAM geprobeerd maar enerzijds waren dan de fps om te huilen en anderzijds werkten de ILS van NL2000 en LAGO door elkaar waardoor een goede ILS approach niet mogelijk was. Verschillende exclude en flattens geprobeerd maar steeds zonder succes. Ook de bgl's van NL2000 deleten gaf geen oplossing.
Zodoende heb ik een keus moeten maken tussen of NL2000 of LAGO's EHAM. NL2000 vind ik perfect bij het aanvliegen op Schiphol. Zeker op VATSIM waarbij je tijdens de approach vectors van de ATC krijgt kan ik me met NL2000 veel beter oriënteren, waardoor ik beter op de vectors van de ATC kan anticiperen.
Daarnaast vind ik de EHAM van NL2000 overzichtelijker om te taxiën en kan ik daar beter de verschillende taxiways en gates op vinden.
Karlok, ik wil graag eens een bezoekje aan VHHH brengen maar kan nergens charts vinden.
Ik heb op de CPAV site gekeken (http://www.flycpva.org) maar kon daar geen charts vinden om de downloaden.
Heb jij een link?
Ik heb op de CPAV site gekeken (http://www.flycpva.org) maar kon daar geen charts vinden om de downloaden.
Heb jij een link?
http://www.vatroc.orgrdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 20:30:
Karlok, ik wil graag eens een bezoekje aan VHHH brengen maar kan nergens charts vinden.
Heb jij een link?
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Kom je nu vliegen?
De wind is nu 220@24 Max 39KT
Ik heb nu wat weinig tijd. Ben net thuis en moet nog ff wat te eten maken dus ik denk dat het dan al weer een stuk later is.Karlok[JY-616] schreef op 05 augustus 2002 @ 20:36:
[...]
Kom je nu vliegen?
De wind is nu 220@24 Max 39KT
Maakt niet uit, maar later waait het niet meer zo.rdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 20:42:
[...]
Ik heb nu wat weinig tijd. Ben net thuis en moet nog ff wat te eten maken dus ik denk dat het dan al weer een stuk later is.
Ik ga nu zelf even rondje maken. Even met een cessna proberen.
220 graden? Hms dus niet ëchte"zijwind heh op VHHH?
Ik wil ook wel, maar ben nu ff bezig...
Nee, zijwind is het niet echt, Maar ik vind de wind wel aantrekkelijk.ND schreef op 05 augustus 2002 @ 20:48:
220 graden? Hms dus niet ëchte"zijwind heh op VHHH?Ik wil ook wel, maar ben nu ff bezig...
Ik ben alvast alle charts en scenery aan het bijeenzoeken.Karlok[JY-616] schreef op 05 augustus 2002 @ 20:44:
[...]
Maakt niet uit, maar later waait het niet meer zo.
Ik ga nu zelf even rondje maken. Even met een cessna proberen.
Moet ff uitrekenen wanneer ik moet vertrekken om morgenavond te arriveren op VHHH.
Deze gaat het worden, alleen dan in een 767
FLT PLAN: KSFO/VHHH MACH:M85 A/C:B744
FUEL TIME CORR TOGWT LDGWT AVG W/C
DEST VHHH 305456 12.42 ------ 854625 549336 M003
RESV 014354 00.45 ------
ALTN 008000 00.21 ------ ALTN ZGGG DIST 0098 W/C P005
HOLD 008982 00.30 ------
REQD 336792 14.18 ------ BOW 410000 PAYLOAD 108000
EXTRA 000000 00.00 ------
TAXI 000167
TTL AT BO 336792 14.28 ------ DIST 6173
KSFO ENI C1486 GENCO DCT 43N130W DCT BEGUN DCT 49N140W DCT 53N150W
DCT CDB A342 DRAPP DCT ONEIL G469 NYMPH R220 NODAN R217 SDE Y15
CHINO W18 KCC V28 SANDA DCT AJE DCT KRE DCT HKC A1 APU DCT MKG A1
ELATO ELATO1B VHHH
KSFO/0310/GENCO/0320/CDB/0350/SAPET/0390
Ben trouwens wel benieuwd of ik VHHH ooit ga halen met een 767 vanwege de FMC/IRS-bug die in PIC767 zit.
Laatste keer op weg naar de cross-the pond Fly-inn zijn we met vier 767's in zee geplonst vanwege de bug

rdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 21:06:
[...]
Ben trouwens wel benieuwd of ik VHHH ooit ga halen met een 767 vanwege de FMC/IRS-bug die in PIC767 zit.
Laatste keer op weg naar de cross-the pond Fly-inn zijn we met vier 767's in zee geplonst vanwege de bug![]()
![]()
Wat is die bug eigenlijk? Ik was eindelijk blij dat ik van het rudderprobleem af was!
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Waarom hou ik toch zo van mijn Airbus-Sander_ schreef op 05 augustus 2002 @ 22:40:
[...]
Wat is die bug eigenlijk? Ik was eindelijk blij dat ik van het rudderprobleem af was!
En ik van mijn Dreamfleet?
Koesteren onder het roest in de sloophangar zeker?
Nee nee, sinds ik goed met de fmc overweg kan vind ik dat echt een fijn toestel en zit ik er veel in teminste virtueel dan.
Trouwens daar ff een vraagje over, waarom krijg ik het nooit voor elkaar om N1 TO te kiezen als ik op de startbaan sta?? Dus automatiche peut controll voor de takeoff??
Dat rudderprobleem heb ik nu gewoon continue, ook met de-Sander_ schreef op 05 augustus 2002 @ 22:40:
[...]

Wat dat bugje van
Klein bugje in de IRS-systeem. Op weg van KLAX naar YSSY voor de fly-inn, bij het passeren van de evenaar gelijktijdig met het passeren van de datumgrens viel ineens alles uit. Eerst IRS, daarna FMC op blank en A/P volledig op hol en viel de rest uit ook. Met zijn vieren onderweg met dichtstbijzijnde aiport op meer dan 1000nm betekende dat een mayday en daarna vier grote plonsen in de oceaan.
En voor de Airbus

Nou dat komt dan goed uit, ik ben daar ook nooit wat verloren dus heb er helemaal niks te zoeken.rdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 23:02:
[...]
En voor de Airbus![]()
-piloten onder ons: Maak je geen zorgen, alleen echte vliegtuigen komen daar dus je zal er never last van hebben
Julie met je
ook

Mijn DF werkt goed hoor, heb nergens last van
Mijn DF werkt goed hoor, heb nergens last van
Ik heb geen rudderproblemen met mijn Pss 747 hoor, ook nooit gehad.rdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 23:02:
[...]
Dat rudderprobleem heb ik nu gewoon continue, ook met dedreamfleet
en de PSS-A32X/777/747. Rudder slaat constant helemaal naar links en dan weer naar rechts. Ben al een paar dagen vanalles aan het proberen maar het gaat maar niet weg
Wat dat bugje vanPIC
betreft:
Klein bugje in de IRS-systeem. Op weg van KLAX naar YSSY voor de fly-inn, bij het passeren van de evenaar gelijktijdig met het passeren van de datumgrens viel ineens alles uit. Eerst IRS, daarna FMC op blank en A/P volledig op hol en viel de rest uit ook. Met zijn vieren onderweg met dichtstbijzijnde aiport op meer dan 1000nm betekende dat een mayday en daarna vier grote plonsen in de oceaan.
En voor de Airbus![]()
-piloten onder ons: Maak je geen zorgen, alleen echte vliegtuigen komen daar dus je zal er never last van hebben
gebruik je de TOGA (Take Off/Go Around)wel?Gilly schreef op 05 augustus 2002 @ 22:57:
[...]
Nee nee, sinds ik goed met de fmc overweg kan vind ik dat echt een fijn toestel en zit ik er veel in teminste virtueel dan.
Trouwens daar ff een vraagje over, waarom krijg ik het nooit voor elkaar om N1 TO te kiezen als ik op de startbaan sta?? Dus automatiche peut controll voor de takeoff??
Het ligt niet aan de planes. Mijn Wingman Extreme DigitalKarlok[JY-616] schreef op 05 augustus 2002 @ 23:13:
[...]
Ik heb geen rudderproblemen met mijn Pss 747 hoor, ook nooit gehad.

Verwijderd
haha die heb ik ook...meestal als ik op ga stijgen gaat die of helemaal naar links of helemaal naar rechts. Echt irritant
Nee, die gebruik ik niet, wist ook niet dat die daar zat.rdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 23:14:
[...]
gebruik je de TOGA (Take Off/Go Around)wel?
afbeelding[/url]
Helemaal TOP en bedankt, ga ik morgen zeker proberen.
Precision-simdesigns is freeware geworden 
Hier een paar shotjes van hun Piper Warrior op Wavelgem-Kortrijk.

Ziet er niet onaardig uit, maar ik ga ook zeker uitkijken naar hun Saab-project
Ik heb ondertussen ook de Simubuild A340-600 geïnstalleerd:

Mn testvluchtje ging een beetje de soep in; ik wilde volledig a/p vliegen maar de spd hold wilde niet aan
(in het a340 panel van avsim.com). Meer mensen met deze ervaring?
Hier een paar shotjes van hun Piper Warrior op Wavelgem-Kortrijk.

Ziet er niet onaardig uit, maar ik ga ook zeker uitkijken naar hun Saab-project
Ik heb ondertussen ook de Simubuild A340-600 geïnstalleerd:

Mn testvluchtje ging een beetje de soep in; ik wilde volledig a/p vliegen maar de spd hold wilde niet aan

Ja een goed A340 panel is eigenlijk nergens te vinden, balen want het is een mooie kist.
En das uitermate goed nieuws want daarmee zal ook hun Concorde gratis en voor nop te downloaden zijn
Nog ff geduld hebben, de projectleider van Simubuild is een compleet panel + VC voor de A34* aan het bouwen.Gilly schreef:
Ja een goed A340 panel is eigenlijk nergens te vinden, balen want het is een mooie kist.
Ik ben aan het proberen het PSS747 panel in de A340 gebruiken. Nu die KLM A340 uit is wil ik die eens proberen.Gilly schreef op 05 augustus 2002 @ 23:29:
Ga jij Airbus vliegen ?????? Zeg dat nog eens.rdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 23:34:
[...]
Ik ben aan het proberen het PSS747 panel in de A340 gebruiken. Nu die KLM A340 uit is wil ik die eens proberen.
Ikke ga ok Airbus vliegen, mar ben nu bezig met de Dreamfleet (wel handig als ik op VATSIM ben) 
En nu ga ik pitten, morgen om 7.00 weer op
En nu ga ik pitten, morgen om 7.00 weer op
Je zal mij niet horen zeggen dat de PSS-Airbus A32X slecht is. Zodra die uitkwam wilde ik hem dezelfde dag nog vliegen. Op zich was het best moeilijk om van een Boeing naar de Airbus over te stappen. Zeker FMC--->MCDU was aardig wennen.
Al snel begon het panel en de A/P me te vervelen. Alles wordt bijna voor je gedaan.
De Airbus vliegt perfect en is zeker een toppertje. Mooie G-Max planes en mooie livery's zeker niet te vergeten.
Wel vind ik dat de nachtverlichting veel beter kan. Helemaal de lights onder de main gear moeten gewoon schijnen en niet pas als je gear uit is. Vind ik heel jammer maar dat is helaas een beperking van FS2002 oid. Kan PSS niets aan doen.
Na een tijdje Airbus te hebben gevlogen begon ik toch weer terug te verlangen naar een Boeing. Iets mooiers dan een B737- of 767-neus is er niet. Ze staan ook niet zo hoog op hun pootjes en met een B737-300 van Ariane of 737-700/800 van AFG of een Posky B767200/300 met flexing wings, das pas mooi.
Ook de cockpit van DF en PIC geven me veel meer het gevoel dat ik degene ben die dat ding vliegt en niet de A/P. Lekker spelen met de FMC onderwegen daarna een approach in een boeing-cockpit geven mij veel meer lol.
Ze zijn gewoon alledrie heel goed
Alleen vind ik: heeft een Boeing een betere kop en een lekkere kont.
Verwijderd
He ff, ik vind die NL2000(NL2002) scenery echt klote. Het is lelijk (de grond enzo) en de fp/s is echt om te huilen. De vliegvelden zijn anders wel mooi...
Zou zo een X-Files verhaal kunnen zijnrdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 23:02:
Op weg van KLAX naar YSSY voor de fly-inn, bij het passeren van de evenaar gelijktijdig met het passeren van de datumgrens viel ineens alles uit. Eerst IRS, daarna FMC op blank en A/P volledig op hol en viel de rest uit ook. Met zijn vieren onderweg met dichtstbijzijnde aiport op meer dan 1000nm betekende dat een mayday en daarna vier grote plonsen in de oceaan.
Beetje n00b vraag mischien maar waarvoor diend dit? En wat doen die witte dingen die de hele tijd rond draaien zeg maarrdluca schreef op 05 augustus 2002 @ 23:14:
[...]
gebruik je de TOGA (Take Off/Go Around)wel?
afbeelding
Wilde ik altijd al weten.
En wat betrefd dat verhaal van je hierboven ben ik helemaal mee eens. Al ken ik de A/P van de planes niet volledig.
tss...mijn fps is altijd om te huilen.....:( trouwes niet zozeer mijn fps maar die laadtijden als je van view verwisselt
Morgen mijn pics van LOWI-EDDT
met een ruklanding waar ik GEEN pics van gemaakt heb
tampert, kriminalpolizei
De witte dingen die de hele tijd ronddraaien zijn de trimwielen. Lijkt me een stuk makkelijker dan steeds met het toetsenbord te moeten klooien om de juiste trimstand te vinden.
TO/GO gebruik je bij take-off. Als je F/D en A/T aan hebt druk je op de TOGA dan gaat je throttle vanzelf naar N1 TO stand. Bijsturen en daarna omhoog die neus en vliegen maar.The_FrankO schreef op 06 augustus 2002 @ 00:12:
Beetje n00b vraag mischien maar waarvoor diend dit? En wat doen die witte dingen die de hele tijd rond draaien zeg maar
Wilde ik altijd al weten.
En wat betrefd dat verhaal van je hierboven ben ik helemaal mee eens. Al ken ik de A/P van de planes niet volledig.
Bij een Go Around dito. Als je een approach af moet breken wel eerst de A/P, F/D en A/T uit anders gaat het mis als je op deTOGA ramt.
Die rondraaiende wielen zijn de trimwheels. Daarmee trim je je plane. Ze gaan constant heen en weer tijdens de vlucht omdat de A/P constant bijtrimt.
Hey Mister, ik miste je alEvilernie schreef op 06 augustus 2002 @ 00:18:
tss...mijn fps is altijd om te huilen.....:( trouwes niet zozeer mijn fps maar die laadtijden als je van view verwisselt![]()
![]()
Morgen mijn pics van LOWI-EDDT
met een ruklanding waar ik GEEN pics van gemaakt heb
Voor VFR werk is NL2002 juist erg goed. Persoonlijk heb ik niets tegen op de ground texturen. Dat je fps nogal daalt is waar, maar zelfs op mijn bescheiden bak blijft ie boven de 8 hangen, en in de lucht weer volledig normaal (16). Dus misschien kan je ff met je instellingen spelenVerwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 00:07:
He ff, ik vind die NL2000(NL2002) scenery echt klote. Het is lelijk (de grond enzo) en de fp/s is echt om te huilen. De vliegvelden zijn anders wel mooi...
De vliegvelden zijn fraai, maar je hebt wel aangepaste afcad files nodig voor elk vliegveld waar je wilt landen of starten. Zo start je op EHLE op de active altijd zo'n 20 meter rechts van de runway

(voor de geïnteresseerden: ik heb hier nog een flink aantal NL2002 afcads liggen)
Er zit op EHLE ook een lelijke bug in NL2002: als je van de taxiway de runway oprijdt ga je een dusdanige hobbel over dat 9 van de 10 x je landing gear het begeeft. En dat is zwaar k*t als je net je vlucht hebt voorbereid en weggetaxied bent
Das een mooieDelphi32 schreef op 06 augustus 2002 @ 00:31:
[...]
.....
When once you have tasted flight, you will always walk the earth with your head turned skyward; for there you have been and there you will always be

ik ben nu BAV piloot, maar ik heb hierzo een probleem, ik heb geen geluid meer!!!!!!!!!!!!!!! Who can help me?????, m'n MSN is jurgenradier@wanadoo.nl
Eeh, ik misschien wel, maargoed voordat ik mogelijke oorzaken ga opnoemen, wat heb je zelf allemaal al gebprobeerd ? (geluidskaart opnieuw installeren, kabels nakijken etc.?)
cabin crew, yellow door selectors, automatic
werkt "q" niet?Spotter schreef op 06 augustus 2002 @ 10:36:
ik ben nu BAV piloot, maar ik heb hierzo een probleem, ik heb geen geluid meer!!!!!!!!!!!!!!! Who can help me?????, m'n MSN is jurgenradier@wanadoo.nl
neej, want me geluid deed het helemaal niet, maar nu weer wel, vet vaag
tja het blijft microsoft meuk he
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Mensen, ik heb een GROOT probleem. Ik kan niet connecten met SB. dit is wat ik doe: Ik start in FS een vlucht op, maak een multi aan, start HostSB, en zoek dan me eigen game in SB. als ik dan connect loopt ie vast. Zonder FSUIPC werkte die wel, maar dan kan ik niet vliegen. Wie-o-wie weet waar ik oudere versies van FSUIPC kan vinden, om daarmee te expirimenteren?? Een kant en klare oplossing is ook goed natuurlijk
Ik heb wel oudere versies van FSUIPC voor je.Spotter schreef op 06 augustus 2002 @ 14:51:
Mensen, ik heb een GROOT probleem. Ik kan niet connecten met SB. dit is wat ik doe: Ik start in FS een vlucht op, maak een multi aan, start HostSB, en zoek dan me eigen game in SB. als ik dan connect loopt ie vast. Zonder FSUIPC werkte die wel, maar dan kan ik niet vliegen. Wie-o-wie weet waar ik oudere versies van FSUIPC kan vinden, om daarmee te expirimenteren?? Een kant en klare oplossing is ook goed natuurlijk
k heb je toegevoegd, net m'n eerste BA virtual vlucht gemaakt, bijna op een KLM MD-11 geland:(
Nou ik heb weer een probleem 
Als ik met mijn dreamfleet b737-400 de waypoint heb ingevoerd vliegt hij netjes die route niets aan de hand gaat helemaal goed. Daalt op het juiste moment.
Ik zet v/s aan en speed op 220 op 8000feet.
Op 4000feet zet ik APP aan (had de freq al ingesteld) en speed op 200
op 3000feet zet ik speed op 180
Kom ik op 2000feet gaat v/s uit APP uit en dat ding gaat recht de grond in
Wat doe ik verkeerd?
Als ik zonder waypoint vlieg dus gewoon van af de SID naar de STAR gaat het gewoon goed.
Als ik met mijn dreamfleet b737-400 de waypoint heb ingevoerd vliegt hij netjes die route niets aan de hand gaat helemaal goed. Daalt op het juiste moment.
Ik zet v/s aan en speed op 220 op 8000feet.
Op 4000feet zet ik APP aan (had de freq al ingesteld) en speed op 200
op 3000feet zet ik speed op 180
Kom ik op 2000feet gaat v/s uit APP uit en dat ding gaat recht de grond in
Als ik zonder waypoint vlieg dus gewoon van af de SID naar de STAR gaat het gewoon goed.
(uit het multiplay topic, maar hier is de kans groter dat je het ziet
)
Die heb ik wel voor je:rdluca schreef op 03 augustus 2002 @ 21:53:
[...]
Heb jij meer real flightplans? Ik ben op zoek naar EHAM-TNCM.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| KLM785 10NOV PHBFB EHBC 747-80C2 EHAM/TNCM STORED/NOT STORED ETD: 1200 PROG:3006 3012 3018 OBS :2912 3000 3000 MAX ZFW: 242700 LWT:285800 TOW:390100 EST 229200 241100 324300 ---------------------------------------------------------------- SKED DEP EHAM: 1200 ALL TIMES UTC 1ST CREWMEMBER O/B 1130 START BOARDING 1130 LOADSHEET O/B 1154 5MIN CALL 1155 LMC FORM IN COCKPIT 1156 ---------------------------------------------------------------- ALTN ROUTE : ALTN :TJSJ FLT NO :KL0785 CRZLVL :310 350 TEMP/AVG COMP :M002/T002 CI :150 MAF : CLB WINDS :TOC 200/051 DESWINDS :FL350 280/070 FL250 250/050 FL150 250/040 5000 220/020 TTL ADIST: 3880 NM TTL GDIST: 3896 NM G/C DIST : 3742 NM (EHAM/TNCM) ---------------------------------------------------------------- AWY POSITION TT DISTANCE FL BURN EHAM 1,0 EXIT REFSO 261 007 0067 CLB 8,2 UR1 TIMEX 268 001 0074 CLB 8,7 UR1 XAMAN 265 011 0100 CLB 5,5 UR1 *TOC* 265 012 0111 350 6,1 UR1 LOGAN 265 020 0123 350 6,4 UR1 TRIPO 264 011 0127 350 10,0 UR1 MANGO 264 011 0138 350 10,2 UR1 WESUL 264 013 0149 350 10,5 UR1 LAM 220 046 0162 350 10,8 UR1 MID 259 028 0208 350 11,8 UR8 SAM 255 046 0236 350 12,4 UR8 GIBSO 255 037 0282 350 13,5 UR8 DAWLY 254 087 0319 350 14,3 UR8 LND 266 091 0406 350 16,3 UR8 GAPLI 251 157 0497 350 18,3 UN492 GUNSO 216 016 0654 350 21,8 UN486 OMOKO 238 400 0670 350 22,1 DCT N45W020 245 500 1070 350 30,7 DCT N41W030 234 293 1570 350 41,2 DCT N38W035 235 301 1863 350 47,2 DCT N35W040 236 308 2164 390 53,4 DCT N32W045 237 315 2472 390 59,5 DCT N29W050 180 240 2787 390 65,5 DCT N25W050 249 602 3027 390 70,0 DCT N21W060 226 139 3629 390 80,2 DCT *TOD* 226 111 3768 390 82,9 DCT PJM 043 001 3879 DSC 83,8 ENTRY TNCM 83,9 |
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
waar vind jij die dingen??? (want dit is echt super gewoon)Tourniquet schreef op 06 augustus 2002 @ 17:15:
(uit het multiplay topic, maar hier is de kans groter dat je het ziet)
[...]
Die heb ik wel voor je:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 KLM785 10NOV PHBFB EHBC 747-80C2 EHAM/TNCM STORED/NOT STORED ETD: 1200 PROG:3006 3012 3018 OBS :2912 3000 3000 MAX ZFW: 242700 LWT:285800 TOW:390100 EST 229200 241100 324300 ---------------------------------------------------------------- SKED DEP EHAM: 1200 ALL TIMES UTC 1ST CREWMEMBER O/B 1130 START BOARDING 1130 LOADSHEET O/B 1154 5MIN CALL 1155 LMC FORM IN COCKPIT 1156 ---------------------------------------------------------------- ALTN ROUTE : ALTN :TJSJ FLT NO :KL0785 CRZLVL :310 350 TEMP/AVG COMP :M002/T002 CI :150 MAF : CLB WINDS :TOC 200/051 DESWINDS :FL350 280/070 FL250 250/050 FL150 250/040 5000 220/020 TTL ADIST: 3880 NM TTL GDIST: 3896 NM G/C DIST : 3742 NM (EHAM/TNCM) ---------------------------------------------------------------- AWY POSITION TT DISTANCE FL BURN EHAM 1,0 EXIT REFSO 261 007 0067 CLB 8,2 UR1 TIMEX 268 001 0074 CLB 8,7 UR1 XAMAN 265 011 0100 CLB 5,5 UR1 *TOC* 265 012 0111 350 6,1 UR1 LOGAN 265 020 0123 350 6,4 UR1 TRIPO 264 011 0127 350 10,0 UR1 MANGO 264 011 0138 350 10,2 UR1 WESUL 264 013 0149 350 10,5 UR1 LAM 220 046 0162 350 10,8 UR1 MID 259 028 0208 350 11,8 UR8 SAM 255 046 0236 350 12,4 UR8 GIBSO 255 037 0282 350 13,5 UR8 DAWLY 254 087 0319 350 14,3 UR8 LND 266 091 0406 350 16,3 UR8 GAPLI 251 157 0497 350 18,3 UN492 GUNSO 216 016 0654 350 21,8 UN486 OMOKO 238 400 0670 350 22,1 DCT N45W020 245 500 1070 350 30,7 DCT N41W030 234 293 1570 350 41,2 DCT N38W035 235 301 1863 350 47,2 DCT N35W040 236 308 2164 390 53,4 DCT N32W045 237 315 2472 390 59,5 DCT N29W050 180 240 2787 390 65,5 DCT N25W050 249 602 3027 390 70,0 DCT N21W060 226 139 3629 390 80,2 DCT *TOD* 226 111 3768 390 82,9 DCT PJM 043 001 3879 DSC 83,8 ENTRY TNCM 83,9
Zo als je vracht niet in je ruim kan dan er maar OP 

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Gezien de manier waarop zijn F/P is weergegeven, is dit data van een echte F/P. I neem aan dat hij deze vlucht heeft gevlogen irl of van iemand anders. iig uit de cockpitSpotter schreef op 06 augustus 2002 @ 17:19:
[...]
waar vind jij die dingen??? (want dit is echt super gewoon)
De gegeven data komt namelijk precies overeen met de F/P's die ik heb
Dat u welTourniquet schreef op 06 augustus 2002 @ 17:15:
(uit het multiplay topic, maar hier is de kans groter dat je het ziet)
[...]
Die heb ik wel voor je:
[[/code]
terugweg had ik al maar was op zoek naar de heenreis. Snel alles in de FMC en we kunnen gaan.
FLT PLAN: TNCM/EHAM MACH:M82 A/C: A342
FUEL TIME CORR TOGWT LDGWT AVG W/C
DEST EHAM 046140 07.54 ------ 205000 158934 P024
RESV 002494 00.30 ------
ALTN 002172 00.21 ------ ALTN EBBR DIST 0088 W/C P005
HOLD 002431 00.30 ------
REQD 053237 09.15 ------ BOW 136200 PAYLOAD 015638
EXTRA 000000 00.00 ------
TAXI 000075
TTL AT BO 053237 09.20 ------ DIST 3805
TNCM PJM DCT 21N060W DCT 28N050W DCT 33N040W DCT 39N030W DCT
45N020W DCT 48N015W DCT GUNSO UN492 GAPLI UR8 SAM DCT HAZEL UR84
MID UL620 REDFA EHAM
TNCM/0370/45N020W/0390
SUMMARY 07.47 FL 33 B/O 049278 PL 015638 TOW 205000 CRZ M82
SUMMARY 07.39 FL 29 B/O 054766 PL 015638 TOW 205000 CRZ M82
-TNCM1125
-N0475F370 DCT PJM DCT 21N060W/M082F370 28N050W 33N040W 39N030W
45N020W/M082F390 48N015W DCT GUNSO/M082F390 UN492 GAPLI/N0468F390
UR8 SAM DCT HAZEL UR84 MID UL620 REDFA DCT SULUT DCT VEREL DCT
SUGOL DCT
-EHAM0754 EBBR
-EET/KZNY0036 LPPO0314 EGGX0536 EISN0622 EGTT0644 EHAA0735
33N040W0314 39N030W0431 45N020W0536 48N015W0608
Google skillsSpotter schreef op 06 augustus 2002 @ 17:19:
[...]
waar vind jij die dingen??? (want dit is echt super gewoon)
Gewoon "EHAM TNCM" intypen et voila, de eerste link gelijk raak
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik had de Beechcraft maar is tussen het stof weggetrokken. Na een grandioze poetsbeurt doet ie het weer. Een vluchtje van Hoogeveen (EHHO) naar EHAM met FS Meteo aan. Deze wonderlijke screens liegen er niet om: er ligt sneeuw op de grond!! 

We naderen Schiphol, nog weinig veranderd..

Approach en whoppetee! Al het sneeuw is verdwijnen. De wonderen der natuur zijn de wereld nog niet uit.

Geen sneeuw, geen gladde baan. Phew

Weer aan de gate, maar nu regent het.

Vliegt toch best lekker, zo'n twinprop.

We naderen Schiphol, nog weinig veranderd..

Approach en whoppetee! Al het sneeuw is verdwijnen. De wonderen der natuur zijn de wereld nog niet uit.

Geen sneeuw, geen gladde baan. Phew

Weer aan de gate, maar nu regent het.

Vliegt toch best lekker, zo'n twinprop.
[quote]-Sander_ schreef op 06 augustus 2002 @ 19:20:
Ik had de Beechcraft maar is tussen het stof weggetrokken. quote]
uche uche uche uche uche
uche uche uche uche uche
Spotter schreef op 06 augustus 2002 @ 19:47:
Ik had de Beechcraft maar is tussen het stof weggetrokken.
uche uche uche uche uche
Versleten stofdoeken heb ik niet geteld.
[quote]Spotter schreef op 06 augustus 2002 @ 19:47:

Kheb 2 vraagjes (en dan ga ik met de PSS747 aan de slag
) :
-Ik heb nu een Duron1,2Ghz en hiervoor een AMD K6-2 500Mhz (Geheugen was hetzelfde, 128 MB) videokaart is ook hetzelfde. Toen ik met de 500Mhz proc ging vliegen was het balen dat ik alles op minimum moest zetten, en geen addon scenery kon draaien, ivm lage FPS. Maar ik ben met mijn 1,2Ghz proc echt niet op vooruit gegaan hoor
Zelfs als ik nu alles op LOW detail zet, en AI Traffic op 100% gaat het langzamer dan dezelfde settings op mijn 500Mhz proc
En ik had natuurlijk op de 500Mhz NL2000V2 Scenery geprobeerd, en ofcourse ook op deze 1,2 Ghz proc (locatie : EHAM) maar het gaat nog steeds even schokkerig
(hiervoor een app op EHAM had ik 2FPS, en nu dezelfde app maar met 1,2Ghz ook maar maximaal 3FPS
(en LAGO EHAM gaat even traag/schokkerig als NL2000 EHAM
)
Wat is nou hier de probleem veroorzaker????
-Is het mogelijk om NL2000 scenery te gebruiken, BEHALVE EHAM? (ik wil dus de deafeault EHAM gebruiken, iet dat die zo super is
)
Stik voorzichtig-Sander_ schreef op 06 augustus 2002 @ 19:20:
uche uche uche uche uche
Kheb 2 vraagjes (en dan ga ik met de PSS747 aan de slag
-Ik heb nu een Duron1,2Ghz en hiervoor een AMD K6-2 500Mhz (Geheugen was hetzelfde, 128 MB) videokaart is ook hetzelfde. Toen ik met de 500Mhz proc ging vliegen was het balen dat ik alles op minimum moest zetten, en geen addon scenery kon draaien, ivm lage FPS. Maar ik ben met mijn 1,2Ghz proc echt niet op vooruit gegaan hoor
Wat is nou hier de probleem veroorzaker????
-Is het mogelijk om NL2000 scenery te gebruiken, BEHALVE EHAM? (ik wil dus de deafeault EHAM gebruiken, iet dat die zo super is
@ LOWI apron

Cold and Dark

sideview

mijn passagiers zitten allemaal nog te eten zo vroeg in de morgen terwijl ik nog moet programmeren

tijdje later..passagiers erin en pushing back

pushing back

pushing back

puch back completed

engines started

taxiing

taxiing

lining up

lined up en spooling engines up omdat de runway wat kort is voor deze volle a320

Blasting out of LOWI

blasting out of LOWI heading to RTT

mooi zonnetje

op 11000 ft

op 11000 ft met uitzicht over een oostenrijks meertje

Lens Flare

climbing to FL340

nu boven de 30000ft still climbing

zucht

font-low view

bijna op Top-of-climb, hij is al "gecaptured"

na heel even op FL340 te hebben gevlogen, descending to BATEL star

still descending

cockpit shots tijdens mijn descent

EDDT 08L in zicht

landing...door mijn hoge snelheid maakte ik een behoorlijke overshoot en had ik pas heel laat een touchdown . De snelheid is in de approach phase toch nog best tricky met de PSS vind ik...

landed en taxxing to Bravo 2

naast die condor dus

hier ja

aan de gate

aan de gate

sow, dat was het weer, ik had geen zin om nog met scenery enhancer te gaan prutsen

Cold and Dark

sideview

mijn passagiers zitten allemaal nog te eten zo vroeg in de morgen terwijl ik nog moet programmeren

tijdje later..passagiers erin en pushing back

pushing back

pushing back

puch back completed

engines started

taxiing

taxiing

lining up

lined up en spooling engines up omdat de runway wat kort is voor deze volle a320

Blasting out of LOWI

blasting out of LOWI heading to RTT

mooi zonnetje

op 11000 ft

op 11000 ft met uitzicht over een oostenrijks meertje

Lens Flare

climbing to FL340

nu boven de 30000ft still climbing

zucht

font-low view

bijna op Top-of-climb, hij is al "gecaptured"

na heel even op FL340 te hebben gevlogen, descending to BATEL star

still descending

cockpit shots tijdens mijn descent

EDDT 08L in zicht

landing...door mijn hoge snelheid maakte ik een behoorlijke overshoot en had ik pas heel laat een touchdown . De snelheid is in de approach phase toch nog best tricky met de PSS vind ik...

landed en taxxing to Bravo 2

naast die condor dus

hier ja

aan de gate

aan de gate

sow, dat was het weer, ik had geen zin om nog met scenery enhancer te gaan prutsen

tampert, kriminalpolizei
Ziet er goed uit
Heb je hier nou een mesh file geinstalleerd? Ziet er erg goed uit iig.
WAAAA!!!
SPOEDHULP NODIG! Hoe stel je bij de PSS747 je course in, voor je ILS?
jep, dit is austria pro 2002, best leuke mesh zo in de bergen....en er zit idd een tikkeltje soep overheenThe_FrankO schreef op 06 augustus 2002 @ 21:18:
[...]
Ziet er goed uitRuik wel wat fotosoep
Heb je hier nou een mesh file geinstalleerd? Ziet er erg goed uit iig.
tampert, kriminalpolizei
Op je Com panel, de OBSND schreef op 06 augustus 2002 @ 21:18:
WAAAA!!!SPOEDHULP NODIG! Hoe stel je bij de PSS747 je course in, voor je ILS?
![]()
supergaaf plaatjes, * Badtothebone is onder de indruk.[b]Evilernie heeft een zooi mooie plaatjes gepost[/b] op 06 augustus 2002 @ 21:10:
@ LOWI apron
https://valid.x86.fr/xhfd5e
thxSlechtotophetbot schreef op 06 augustus 2002 @ 21:28:
[...]
supergaaf plaatjes, * Evilernie933 is onder de indruk.
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
He rdluca als je hier bent, ik zag je nog vliegen. Van LEIB naar EHAM..maar je stopte ineens en de amsterdam radar ging ook opeens weg...vaag maar goed
He Evilernie, hoe kom je aan die scenery en aan dat vliegtuig+cockpit? is die scenery van Easy Computing?
He Evilernie, hoe kom je aan die scenery en aan dat vliegtuig+cockpit? is die scenery van Easy Computing?
scenery is austrian airports, austria pro 2002, vliegtuig is PSS airbus a320 CFM, scenery op EDDT is German Airports 3, en volgens mij neit van easy computing
tampert, kriminalpolizei
Aha, oki thanks! Ben al geland
Ail-e-ron(s)ND schreef op 06 augustus 2002 @ 21:41:
[...]
Wow, FULL RUDDER plus Aelereon (hoe je het ook schrijft)
Ailerons
Bezig met een vlucht met de PIC 767...
Vlucht: Air Canada 843
EGPF (Glasgow)----CYYZ (Toronto)
Aan de gate:

PushBack

Taxiing

Climbing

Turning

En we nemen afscheid van de UK...

Meer pics volgen later...nog 7 uur te gaan...
Aan de gate:

PushBack

Taxiing

Climbing

Turning

WOW!ChefChocolateball schreef op 06 augustus 2002 @ 22:25:
Bezig met een vlucht met de PIC 767...
Aan de gate:
afbeelding
PushBack
afbeelding
Taxiing
afbeelding
afbeelding
Climbing
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Turning
afbeelding
afbeelding
afbeelding
btw, heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag
Denk dat het je mobo is. Ik zou zeggen koop een nieuw moboND schreef op 06 augustus 2002 @ 22:31:
[...]
WOW!Welke Scenery is dat?
btw, heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag
De scenery van Glasgow is FREEWARE, te halen op Avsim.com...zoeken op EGPF of glasgow.
Verder gebruik ik FSLandclass 2002 Europe
Verder gebruik ik FSLandclass 2002 Europe
WTF!? Kheb net een nieuwe, een ESC K7S5A, maar een MSI KT333 zou wel leuker zijn jahThe_FrankO schreef op 06 augustus 2002 @ 22:33:
[...]
Denk dat het je mobo is. Ik zou zeggen koop een nieuw moboen doe er gelijk wat geheugen bij
Verwijderd
Ik ben nu wat aan het klooien met het verkeer want ik ben het beu altijd maar Cessnatjes en De Havillandtjes, Pipers, etc etc etc tegen te komen. Dit doe'k met de AI Traffic Mover, heeft er iemand verstand van, want bij mij neemt ie niet alle vliegtuigen op. Iemand een idee hoe dit komt??
Ow dat wist ik nietND schreef op 06 augustus 2002 @ 22:44:
[...]
WTF!? Kheb net een nieuwe, een ESC K7S5A, maar een MSI KT333 zou wel leuker zijn jah
decompile het gewoon open de aircraft.txt en verwijder alle standaard planes. open flightplan.txt en verwijder daar ook alle standaard flightplans. Donwload op www.projectai.com de base installer en de autoinstallers van alle livery's en je hebt een mooi gevulde lucht met echte airlinersVerwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:48:
Ik ben nu wat aan het klooien met het verkeer want ik ben het beu altijd maar Cessnatjes en De Havillandtjes, Pipers, etc etc etc tegen te komen. Dit doe'k met de AI Traffic Mover, heeft er iemand verstand van, want bij mij neemt ie niet alle vliegtuigen op. Iemand een idee hoe dit komt??
Een van mijn mooiste plaatjes. Ik heb hem op de zaak vandaag aan een paar collega's laten zien en ze dachten dat het echt een foto was 
Dan gooi ik hem hier nog een keertje tussen. Hij is van SIMBUILD en ik kan echt niet wachten op hun a340 cockpit
Dan gooi ik hem hier nog een keertje tussen. Hij is van SIMBUILD en ik kan echt niet wachten op hun a340 cockpit

https://valid.x86.fr/xhfd5e
hij vliegt wel leuk en ziet er zalig uit maar hij vreet ook echt van je FPS ...niet normaal....en bij mij is het al een diashowSlechtotophetbot schreef op 06 augustus 2002 @ 22:49:
Een van mijn mooiste plaatjes. Ik heb hem op de zaak vandaag aan een paar collega's laten zien en ze dachten dat het echt een foto was
afbeelding
tampert, kriminalpolizei
Hij lijkt ook net echt 
The_Franko > Duron 1,2Ghz
K7S5A
Ati Expert 2000 (of een Viper2 allebei hebben erin gezeten
)
128MB PC133 noname geheugen
Onboard Sound
Quantum Fireball 8,4GB 5400RPM ATA66
2 dingen die vervangen moeten worden (3 eik) Harddisk (moet 7200 ATA100 worden), Videokaart + 256MB geheugen komt erbij (een keer)
Maar dat mijn FPS hetzelfde blijft ligt denk niet aan deze 3, toch?
The_Franko > Duron 1,2Ghz
K7S5A
Ati Expert 2000 (of een Viper2 allebei hebben erin gezeten
128MB PC133 noname geheugen
Onboard Sound
Quantum Fireball 8,4GB 5400RPM ATA66
2 dingen die vervangen moeten worden (3 eik) Harddisk (moet 7200 ATA100 worden), Videokaart + 256MB geheugen komt erbij (een keer)
Maar dat mijn FPS hetzelfde blijft ligt denk niet aan deze 3, toch?
Dit topic is gesloten.