The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Ow ja: ik hoop dat er geen rag-graage postbodes bij jullie in de buurt zijn, want hij past maar net door de brievenbus. Bij de lokale postkantoor hebben ze zo'n nep brievenbus staan. Ze paste allemaal, maar sommige minder indeaal.
Als ie stuk is, weet ik je te vindensjares schreef op 22 augustus 2002 @ 22:07:
Misschien is het handig als iemand alle progjes + voorbijgekomen URL's nog even samenvat in een post. Een how-to voor het aansluiten van het display zou ook handig zijn.
Ow ja: ik hoop dat er geen rag-graage postbodes bij jullie in de buurt zijn, want hij past maar net door de brievenbus. Bij de lokale postkantoor hebben ze zo'n nep brievenbus staan. Ze paste allemaal, maar sommige minder indeaal.
Wat is tie mooi he?
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.
heb je hem dan al ?
Sjit ... de postbode komt hier pas rond 13:00
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Nu alleen nog de software goed aan de gang krijgen.
Wat je op het plaatje ziet is een soort automatische 'demo' die afgaat als je er 5 volt op zet.
Hij is wel gigantisch hoor
... MMORPG Addict.
Verwijderd
op www.vfd.n3.net staat een lijst met alle (correct me if i'am wrong) software die hier voorbij gekomen is
Hier staat het:
http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/index.shtml
En nog even een plaatje om alle 'postbode-wachtende-mensen' te jennen..
Verwijderd
dus dat is ff kijken en die demo kan je er daar ook af zetten maar dat is niet moeilijk denk ik zo he
Verwijderd
... MMORPG Addict.
Verwijderd
Over het aansluiten als serieel staan genoeg plaatjesd op de site alleen jumper settings... Die volgen nu.
Je hebt ene klein rijtje jumpertjes
De eerste is Baudrate oftewel de snelheid van de verbinding, mijn advies zet hem op 1200, dan heeft hij de minste fouten en is ruim snel genoeg voor de meeste dingen.
Dan krijgen we de mode Intel Mot of LCD. Intel is de seriele (deze moeten wij over het algemeen hebben). Van wat Mot (betekent MOTOROLA) is heb ik geen idee. En tenslotte is er ook nog LCD, deze is om parallel aan te sluiten net als een standaard LCD maar schijnt niet helemaal goed te werken bij deze VFD.
Dan krijgen we NORM en SFTST wij moeten NORM (betekent NORMAL = NORMAAL) hebben om hem te kunnen aan sturen, SFTST (betekent SELFTEST = soort van systeem testje van de vfd) kan je doen als je hem op de voeding aangesloten hebt en je wil eerst kijken of de VFD werkt.
Voor plaatjes over het aansluiten kan je kijken op: http://www.vfd.n3.net daar staat genoeg software en plaatjes over het aansluiten
Ik krijg zowel de software als de plaatjes niet gedownload...Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 11:30:
Kleine how to komt denk ik ook op de site.
Over het aansluiten als serieel staan genoeg plaatjesd op de site alleen jumper settings... Die volgen nu.
Je hebt ene klein rijtje jumpertjes
De eerste is Baudrate oftewel de snelheid van de verbinding, mijn advies zet hem op 1200, dan heeft hij de minste fouten en is ruim snel genoeg voor de meeste dingen.
Dan krijgen we de mode Intel Mot of LCD. Intel is de seriele (deze moeten wij over het algemeen hebben). Van wat Mot (betekent MOTOROLA) is heb ik geen idee. En tenslotte is er ook nog LCD, deze is om parallel aan te sluiten net als een standaard LCD maar schijnt niet helemaal goed te werken bij deze VFD.
Dan krijgen we NORM en SFTST wij moeten NORM (betekent NORMAL = NORMAAL) hebben om hem te kunnen aan sturen, SFTST (betekent SELFTEST = soort van systeem testje van de vfd) kan je doen als je hem op de voeding aangesloten hebt en je wil eerst kijken of de VFD werkt.
Voor plaatjes over het aansluiten kan je kijken op: http://www.vfd.n3.net daar staat genoeg software en plaatjes over het aansluiten
Verwijderd
Dat advies is niet al te best, 1200 baud -> max +- 120 tekens per seconde , schermpje heeft 40 tekens kortom maximaal 3 fps wat *veel* te weinig is voor 'n mooie winamp equalizer.mijn advies zet hem op 1200, dan heeft hij de minste fouten en is ruim snel genoeg voor de meeste dingen.
Ik heb de datasheets (en mn vfd) hier niet op de zaak maar ik zou zweren dat het zo zat: Intel= de parralele intel interface, mot = de parralelle motorola interface en lcd = de seriele interface..Dan krijgen we de mode Intel Mot of LCD. Intel is de seriele (deze moeten wij over het algemeen hebben). Van wat Mot (betekent MOTOROLA) is heb ik geen idee. En tenslotte is er ook nog LCD, deze is om parallel aan te sluiten net als een standaard LCD maar schijnt niet helemaal goed te werken bij deze VFD.
Hier staan nog wat oude dingenIk wil nog meer geile plaatjes VFD zien!!!! who is next?
Postbode is geweest ... maar geen pakketje :~(
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
van de mirror en me eigen server niet??sjares schreef op 23 augustus 2002 @ 11:44:
[...]
Ik krijg zowel de software als de plaatjes niet gedownload...
<edit> ok klopt mijn ftp server was eruit geklapt
Verwijderd
ok dan zal ik de baudrate ff veranderenVerwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 11:49:
[...]
Dat advies is niet al te best, 1200 baud -> max +- 120 tekens per seconde , schermpje heeft 40 tekens kortom maximaal 3 fps wat *veel* te weinig is voor 'n mooie winamp equalizer.
[...]
Ik heb de datasheets (en mn vfd) hier niet op de zaak maar ik zou zweren dat het zo zat: Intel= de parralele intel interface, mot = de parralelle motorola interface en lcd = de seriele interface..
[...]
Hier staan nog wat oude dingen
en lcd is de hitachi contraooler erop hoor
Verwijderd
als ik dit zo lees is de laatste de lcd mode en dat is de Hitachi 44780 blijft motorola en intel overuit de datasheet
3.2.2 Data Interface
The displays accept either serial or parallel input data and control codes. Internal logic can interface to either Intel and Motorola processors and emulate equivalent Hitachi 44780 LCD features.
en intel is weet ik haast zeker de seriele interface en de motorola is meen ik ook een parallelle interface
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
maar van die andere 2 is weinig te vinden helaas
http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/index.shtml
staat het serieel is intel
quote:
To interface to a PC, make sure the INTEL/MOT/LCD jumper is set to INTEL, and the NORM/SFTST jumper is set to NORM, unless you want to watch the self test until the end of time
Welke software wordt hier gebruikt bij het aansturen van de LCD ?Verwijderd schreef op 26 juli 2002 @ 10:39:
[...]
Hmmz vast wel maar je hebt 1 fout gemaakt geen plaatjes dan ben je al 'n groot deel van je potentiele inkopers kwijt[afbeelding]
t is de onderste
[url="http://www.ray2.dds.nl/media/Demo_VFD.avi"]filmpje1 (divx5) [/url] & [url="http://www.ray2.dds.nl/media/dual.mpg"]filmpje2(mpg)[/url]
Verwijderd
... MMORPG Addict.
Hebben jullie hier ook last van? en wat moet ik doen om het op te lossen?
Verwijderd
maar ik zou om mee te kijken of hij werkt eerst die bgmicro software proberen en dan verder gaan hoor
en als je de vfd op een APARTE voeding doet dan moet je 2 draden verbinden met de vfd dus test dat ook misschien dat hij wel goed werkt als beide draden verbonden zijn..
dit heeft trouwens nix te maken met de software problemen die er zijn
-------------
Hij werkt al, had een oude versie van LCDC ofzo.
Mooi ding hoor. wie hebben hem nu allemaal al aan de praat?
... MMORPG Addict.
Verwijderd
nou pak dan lcdinf
wat ik er van gezien heb ziet die er goed uit en die werkt wel
Verwijderd
staat het niet in een readme of op de site ofzo??CRiMiNaL schreef op 23 augustus 2002 @ 12:53:
LDCinf ... ??? wat moet ik in vullen bij poort .. ???
en anders moet je het aan creepy vragen
hijs de maker er van
Verwijderd
... MMORPG Addict.
Verwijderd
... MMORPG Addict.
... MMORPG Addict.
Was een oude versie, met de nieuwe http://lcdc.planetdps.com/ werkt alles wel goed.CRiMiNaL schreef op 23 augustus 2002 @ 13:03:
Granny ... welke drive heb je dan in LCDC .. genomen .. dat ie het otch ff doet ..
Best leuk programmatje dat LCDC.. heeft hele leuke overgangen tussen de schermen. Ziet er echt tegek uit.
En ik moet eerlijk zeggen, zo'n VFD is VET veel mooier dan zo'n 4x20 crystalfonts LCDtje..
Echt een prachtig ding. Nog HEEEEEEEEEEEL erg bedankt Sjares!!
Ik heb hem namelijk nog niet
Hoop dattie morgen toch binnenkomt ...
OK ik porbeer het nog 1 laatste keer .. WELKE DRIVER PAK jij in het nieuwe LCDc ????Granny schreef op 23 augustus 2002 @ 13:34:
[...]
Was een oude versie, met de nieuwe http://lcdc.planetdps.com/ werkt alles wel goed.
Best leuk programmatje dat LCDC.. heeft hele leuke overgangen tussen de schermen. Ziet er echt tegek uit.
En ik moet eerlijk zeggen, zo'n VFD is VET veel mooier dan zo'n 4x20 crystalfonts LCDtje..![]()
Echt een prachtig ding. Nog HEEEEEEEEEEEL erg bedankt Sjares!!
... MMORPG Addict.
Oh, sorry.. laatste LCDC versieCRiMiNaL schreef op 23 augustus 2002 @ 13:42:
[...]
OK ik porbeer het nog 1 laatste keer .. WELKE DRIVER PAK jij in het nieuwe LCDc ????
en dan naar LCD configuration toe -> definition file: iee-century-vfd
die definitionfile staat op bevenstaande site, maar zit nu denk ik ook standaard bij LCDC.. maar kan me vergissen..
En dan zou het moeten werken hoor. keep me posted.
Verwijderd
dat zijn er zo veel dat kan windows niet eens aan dus het heeft geen nut
doe gewoon rustig en download ff 1 voor 1 of desnoods 2 of 3 tegelijk maar geen 23
bovendien heeft het niet eens nut want zo download je dingen dubbel

Deze komt niet van deze aktie, maar ik kan er gewoon "naartoe echoen", serieel...
Hij draait op deze pic onder Smartie (de nieuwe) ingesteld als Crystal fonts display, 2X20...
hij doet alleen moeilijk met scrollen en refreshen van gegevens, omdat deze werkt als een 1X40/2X20 mix
Half uur later komt de buurman, deze is van u toch?
Die postbodes kunnen ook niet lezen 11 of 13, dat is een verschil hoor.
Hij is niet beschadigd en doet het iig. (heb nog niet verder getest)
Voor degene die hem nog niet binnen hebben, ik hoop dat jullie hier ook heel snel van mogen genieten.
En ik heb geen digitale fotocamera dus helaas, geen foto's.
There could be only one, too bad it wasn't me
Aan de andere kant mischien ook niet erg. Als ik in mijn huidige toestand ga solderen, soldeer ik waarschijnlijk de kabel aan het buro.
...Als het maar werkt
Verwijderd
ik hoop niet dat hij bij me buren ligt.. dan ben ik hem kwijtMammoth schreef op 23 augustus 2002 @ 14:19:
Komt de postbode langs, niks.
Half uur later komt de buurman, deze is van u toch?
Die postbodes kunnen ook niet lezen 11 of 13, dat is een verschil hoor.
Hij is niet beschadigd en doet het iig. (heb nog niet verder getest)
Voor degene die hem nog niet binnen hebben, ik hoop dat jullie hier ook heel snel van mogen genieten.
En ik heb geen digitale fotocamera dus helaas, geen foto's.
maar denk niet dat hij daar zal liggen..
wij krijgen meestal hun post en niet andersom
maar wat hun van ons krijgen is altijd open
en ik denk dat hun ook wel zon vfd schermpie willen hebben...
... MMORPG Addict.
Verwijderd
Zelfs de Jumpers op de achterkant zijn krom!!
Anders was het ongetwijfeld een cool ding geweest.
Sjares, heb jij een idee of er nog wat te regelen valt bij BgMicro of TPGpost?
Verwijderd
Verwijderd
dan heb ik die van mij liever wat later als kapot..Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 15:06:
Nou, Die va mij is ook binen, In 1000 stukjes :'(
suc6 er mee
en ik denk dat bg wel een nieuwe zal sturen (hoop het voor jou)
Verwijderd
Dank je voor het medeleven.Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 15:08:
[...]
dan heb ik die van mij liever wat later als kapot..
suc6 er mee
en ik denk dat bg wel een nieuwe zal sturen (hoop het voor jou)
Ik zou het er zelfs voor over hebben om hem de volgende keer op het postkantoor af te halen.
Verwijderd
ik hoop voor je dat je een nieuwe krijgt tis toch sonde van het geld want ik blijf het niet nix vinden 37 euro of wat was het...
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
lijt idd op een cursor die het refreshed ... hoe zet ik die cursor standaard uit dan ??Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 15:06:
Klinkt eerder als 'n cursor die over het scherm zoeft ik heb 't zelf ook wel es als de stroom van het display is geweest en ik niet de software opnieuw heb gestart.
... MMORPG Addict.
OMG dat meen je niet m8 .... ik hoop dat je zonder prob's een nieuwe kan krijgen. via BGMicro of van Sjares .... Maar ik zou iig de TPG is een mail sturen...Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 15:06:
Nou, Die va mij is ook binen, In 1000 stukjes :'(
NOTE: issie echt gebroken ??? want een paar gebogen jumpers zijn wel fixable denk ik ... post anders ff paar foto's hoe ie eruit ziet ... ook gelijk handig om bij je klachten mail naar TPG te doen
... MMORPG Addict.
Verwijderd
Ja, echt gebroken! Alsof er een auto overheen gereden is.CRiMiNaL schreef op 23 augustus 2002 @ 16:59:
[...]
OMG dat meen je niet m8 .... ik hoop dat je zonder prob's een nieuwe kan krijgen. via BGMicro of van Sjares .... Maar ik zou iig de TPG is een mail sturen...
NOTE: issie echt gebroken ??? want een paar gebogen jumpers zijn wel fixable denk ik ... post anders ff paar foto's hoe ie eruit ziet ... ook gelijk handig om bij je klachten mail naar TPG te doen
Sjares had nog gewaarschuwd voor raggende postbodes
Het glas is van links tot rechts en zowel onder als boven in stukjes, de uiteinden zijn naar de print gebogen en die witte jumpers op de achterkant zij verbogen en het platsic lipje afgebroken.
Wat ze ermee gedaan hebben weet ik niet maar ik ga maandag denk ik maar eens vragen of die postbode dat ongeluk overleefd heeft.
Helaas heb ik geen digicam, maar het is ook geen leuk aanzicht.
Zijn vast wel een paar GoT'ters die em ff fijntjes willen uitleggen dat je VOORZICHTIG MOET ZIJN MET ANDERMANS SPULLEN ... of het nou een brief of paketje is
... MMORPG Addict.
Ik heb hem nog niet, maar als ie morgen stuk is zal ik dat vrowtje ff neer hoeken
Ik BAAL echt, klote klote pleuris postbodes... Zijn bij jullie beide het glas compleet stuk???? Dan moet je echt hard raggen, want het is zeker een milimeter of 2 dik. DAMN DAMN
Misschien helpt het om te zeggen dat er geen BREEKBAAR stickers meer in omloop zijn, omdat alles dan werdt gejat met zo'n sticker er op.
Factuur heb ik en kan ik je sturen als je hem nodig hebt.
TPG Post Klantenservice (058-2333333)
Hoop dat die van mij heel aankomt ... anders ga ik echt die postbode achterna !!
... MMORPG Addict.
Zit denk ik niks anders op dan bij de TPG te gaan vragen om schadevergoeding want ik vind het wel een prestatie om zo'n VFD doormidden te breken.
Als er van die bubbeltjesplastic omheen zit mag je toch wel verwachten dat ze niet beschadigen. Als het hele glasplaat kapot is dan hebben ze er ook mee gesmeten of heeft er teveel gewicht op gelegen.
In iedergeval aanklagen die lui, maar het VFDtje is wel naar de eeuwige jachtvelden
Granny bedankt de goden voor het veilig toesturen van zijn VFDtje
Je com-poort is wel goed, anders zag je helemaal niks. dus dan is bovenstaande het enige wat mis kan gaan lijkt me.
Eventjes de plaatjes erbij halen in deze forum.
Probeer anders eens op een andere com poort.
Verder weet ik het anders ook niet meer hoor. Probeer anders wat met software te pielen. andere versies etc.
lijkt me dus een software probleem.
Verwijderd
Ik heb ooit 'n beginnetje gemaakt met 'n lcdproc driver voor dit ding. op de vbars na zit alles er in geloof ik maar omdat ik geen idee had waar ik m'n source heen moest sturen voor opname in de cvs tree nooit meer wat mee gedaan. kan je de source wel mailen als je wilt.Tomaat schreef op 24 augustus 2002 @ 00:08:
Is er ook al Linux software voor dit VFD?
Verwijderd
En ja, achteraf was een video-doos misschien beter geweest, en een barst had ik met deze verpakking dan nog wel enigsinds willen accepteren als een "foutje kan gebeuren", maar zoals ik al eerder heb gezegd lijkt het wel alsof ze er met een auto overheen gereden hebben.
Verwijderd
U heeft meelVerwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 01:15:
mailmaar gooi ik 'm wel online
ja graag!Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 00:41:
[...]
Ik heb ooit 'n beginnetje gemaakt met 'n lcdproc driver voor dit ding. op de vbars na zit alles er in geloof ik maar omdat ik geen idee had waar ik m'n source heen moest sturen voor opname in de cvs tree nooit meer wat mee gedaan. kan je de source wel mailen als je wilt.
Jezus man, hoe krijgen ze het voor elkaarVerwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 01:25:
[afbeelding]
Flesgordon z'n kapotte vfd.. (damn.. zonde..)
Ik ben benieuwd hoe die van mij eruit ziet, als die postbode tenminste nog komt vandaag.
Verwijderd
Het probleem is echter dat als er al schadevergoeding gegeven wordt, dat alleen
aan de afzender gedaan wordt nadat deze een klacht heeft ingediend.
Dus Sjares, bij deze het verzoek of je onze nationale post wederom met een bezoekje wil vereren.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2002 11:29 . Reden: typen is moeilijk ]
OMG!Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 01:06:
Maar zoals ik al eerder heb gezegd lijkt het wel alsof ze er met een auto overheen gereden hebben.
Kan me niet voorstellen dat dit een postbode kan doen. lijkt me meer iets wat tijdens het sorteren van de post gebeurt.. of vervoer met trein? geen idee eigenlijk hoe dat eruit ziet. Misschien door een trein overreden!!
Ben benieuwd hoe de andere VFDtjes er nu uit zien..
Zijn er al mensen die hem binnen hebben gekregen vandaag?
Dit topic is gesloten.
![]()