Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gesloten] Inkoopactie VFD Displays deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.666 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

MickMack schreef op 27 augustus 2002 @ 18:44:
Nou ben ik wel bezig met programmeren in Visual Basic, maar het schrijven van programma's om data naar een compoort te sturen lijkt me best moeilijk. Iemand toevallig een linkje naar een Howto ofzo?

Verdre heb ik nu wat alluminium platen en profielen gehaald, ledjes, weerstanden, connectors en de hele pleuriszooi. Morgen wordt het aluminium voor me geknipt en dan kan het feest beginnen :P
Je kan met het MSComm object in visual basic heel makkelijk data naar de seriele poort sturen.
(invoegen met ctrl-t).

Is er trouwens al iemand die de brightness heeft kunnen regelen via Visual Basic?
De meeste commando's zoals cursor home en Clear Screen lukken wel, alleen Brightness niet.

In de Datasheet staat namelijk als je dit commando wil gebruiken:
[A0 (RS) = High for the following Control Codes]
moet zijn. :?

Bij de rest van de commando's staat namelijk:
[A0 (RS) = Low for the following Control Codes]
en deze werken wel.
Deze staat dus waarschijnlijk default op Low

ik denk dat daar het probleem ligt.

maar wat is A0 (RS) ???? :9

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Ehm, gaan deze programma's ook nog uitgebracht worden ?

En gratizzz ... want ik wil die LCDC gast wel 18Euro betalen, maar als jullie programma's gratizz blijven ... ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

houd in dat je steeds eerst een &h19 moet sturen voor je wat uit dat tabelltje kan sturen

Verwijderd

TheDarkLord666 schreef op 28 augustus 2002 @ 10:24:
Ehm, gaan deze programma's ook nog uitgebracht worden ?

En gratizzz ... want ik wil die LCDC gast wel 18Euro betalen, maar als jullie programma's gratizz blijven ... ;)
Met mijn programmatje kun je nog niet veel. Alleen een beetje ingetypte tekst tonen en het scherm wissen, en de cursor verplaatsen. en custom characters inladen en laten zien.
Helaas nog geen grafische equalizer voor Winamp. :+
Als het echt een beetje functioneel gaat worden zal ik het wel (gratis) uploaden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:27:
houd in dat je steeds eerst een &h19 moet sturen voor je wat uit dat tabelltje kan sturen
Thanks,

Jij bedoelt zeker deze regel uit de datasheet?
19h Set Address Bit 0 High

Straks eens even proberen. Hij is anders wel erg fel op default brightness. 8)

• TDLofCC
Dan ga ik toch die knakker van LCDC betalen ...
Want ik heb nergens problemen mee met dat proggy. En die 18Euro kan ik wel lijde ;)

Alles ziet er :9~ uit, Winamp, MBM, Sys info etc.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
Inkoopaktie houden voor LCDC? hehe.. gezamelijk één key aanschaffen.. :)

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

• TDLofCC
LOL ...
Net 1tje aangeschaft ... :)

• TDLofCC
Okee .. ff een vraagje over een behuizing die ik wil bouwen ...
De voorkant wordt iig plexiglas, 5mm ... lekker stevig.

Alleen wat is nu mooier, een gat in de voorkant van het plexi zodat het scherm er doorheen steekt, of het schermpje erachter laten. (geen gat erin dus voor het VFD scherm)

Iemand een idee ?

Verwijderd

wat ik gedaan heb is een plastic omhulsel met een gat erin maar me scherm net doorheen komt en daarop een dun stukje fineer en het geheel zwart gespoten
op die manier zie je dus alleen maar het text deel van het vfd en niet bijv die 2 zwarte vlekken onderin enzo

• Tomaat
  • Laatst online: 24-08 21:15
TheDarkLord666 schreef op 28 augustus 2002 @ 22:43:
Okee .. ff een vraagje over een behuizing die ik wil bouwen ...
De voorkant wordt iig plexiglas, 5mm ... lekker stevig.

Alleen wat is nu mooier, een gat in de voorkant van het plexi zodat het scherm er doorheen steekt, of het schermpje erachter laten. (geen gat erin dus voor het VFD scherm)

Iemand een idee ?
Als je het glazen scherm over laat lopen in het frontje van het kastje, dan is dat denk ik het mooiste.

Verwijderd

He Sjares, ik heb er verder niks meer over gezien, maar als je dat defecte VFD nog kwijt wil dan wil ik hem graag hebben om mijn gebroken glas te vervangen.
Is toch zeker een poging waard alhoewel het behoorlijk @#$ werk is om het los te solderen.

Btw. zeker nog niks gehoord van de TPG?

• TDLofCC
Tomaat schreef op 28 augustus 2002 @ 23:49:
[...]

Als je het glazen scherm over laat lopen in het frontje van het kastje, dan is dat denk ik het mooiste.
Dat leek mij ook ...
Het is 5mm dik plexi ... dus komt best mooi overeen met het VFD scherm.

Moet ik alleen nog een kastje erachter maken ... alleen geen idee hoe.

Wederom, ideeen ?

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:22
Tomaat schreef op 28 augustus 2002 @ 23:49:
[...]

Mijn alu kistje is dus bijna af, alleen nog even een gat in de voorkant maken. Zelfde probleem bij mij, of als het glas erdoor of rechthoek met ronde randen, zodat je alleen de tekens ziet. Damn, dat zijn pas moeilijke beslissingen.
Denk dat ik maar voor de rechthoek met ronde randen ga.

The JavaScript GoT Tracker

• TDLofCC
Als je voor die rechthooek gaat, je kan daarna altijd nog veranderen ...

andersom niet ;)
Je kan het moeilijk terug lijmen ... okee kan wel, maar is niet netjes :P

• Tomaat
  • Laatst online: 24-08 21:15
TheDarkLord666 schreef op 29 augustus 2002 @ 06:38:
[...]

Dat leek mij ook ...
Het is 5mm dik plexi ... dus komt best mooi overeen met het VFD scherm.

Moet ik alleen nog een kastje erachter maken ... alleen geen idee hoe.

Wederom, ideeen ?
Papier maché :+

• TDLofCC
Denk dat ik het als volgt ga doen:

code:
1
2
3
4
 _       _
|  | || |  |
|  | [] |  |
|_| || |_|

links en rechts 5mm plexi en daar in het midden het VFD.
Blijft het meteen ook goed staan.
Misschien nog wel een 10cm groene ccfl erin :9

Lijkt me wel wat.

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 07:23
Nog niets gehoord van de TGP. Ik zal morgen es informeren. Ga gelijk ook maar een formulier invullen, want die hadden ze dus niet bij het 'service punt' bij mij in de wijk. Dit werd echter wel beweerd.
Die VFD zal ik je nog toezenden, zal ff kijken hoe ik dat het beste kan doen. Hij komt er iig aan.

Voor de case van mijn VFD krijg/koop ik zaterdag waarschijnlijk een stukkie 3 mm traanplaat waar ik iets van ga knutselen. Pics volgen helaas niet, maar misschien binnenkort wel als ik een digitale camera gaat halen :)

Verwijderd

sjares schreef op 29 augustus 2002 @ 23:59:
Die VFD zal ik je nog toezenden, zal ff kijken hoe ik dat het beste kan doen. Hij komt er iig aan.
Zoals ik al eerder had gezegd wil ik eventueel wel de kosten betalen en het maakt me ook niet zoveel uit als het niet door de brievenbus kan. Als ie maar heel blijft :)

• MickMack
FF vraagje over LCDC. Crasht het bij jullie ook als je iets wil laten weergeven, wat eigenlijk niet kan worden weergegeven. Voorbeeld: Ik wil het toerental van mijn sysfan weergeven, ik weet al dat ie dat niet doet, omdat ik dat nog nooit voor elkaar heb gekregen ook niet met andere progjes. Vervolgens gaat ie echt mega hangen mijn comp. 100 % cpu usage.

Bekend probleem, of ligt dat wee typisch aan mijn comp ? :(

• TDLofCC
Denkt ligt aan je comp ...

Als ik iets wil laten zien wat er niet is ... staat er N/A
Proggy is echt goed ... dwz bij mij >:)

• MickMack
Ah, probleem gevonden. Man, dat progiie is echt toppie. Loopt bij mij ook helemaal perfect. Ik ben wel voor een inkoopactie van Licenties, nog meer mensen die dit willen hebben? Ik kan het alleen niet organiseren, want ik heb geen creditcard :(

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

best wel geintereseerd .... alleen dan moet je ff een van de mensen zelf zien te spreken te krijgen .. :D ff kijken of je een mooi prijsje kan fixxen bij ze ..

... MMORPG Addict.

• MickMack
Jaaaa, mijn behuizing van alu is af. De resultaten zijn te bewonderen in dit topic

• TDLofCC
Leuk hoor ... ziet er goed uit.

Ben bezig met die van mij nu ...
Plexi heb ik niet al te voorzichtig gedremelt, dus nu vijl ik me een ongeluk.
VFD zit erin, maar het moet nog afgewerkt worden.
Randen afwerken met Alu U profieljtes.
Denk de binnenkant waar het VFD door heen zit ook ... maar doen moet ik nog meer vijlen ... :'(

En er zit al een blaar op me hand |:(
Naja, wie wat moois wil hebben, moet pijn lijden :9

• sjares
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:25:
[...]

Zoals ik al eerder had gezegd wil ik eventueel wel de kosten betalen en het maakt me ook niet zoveel uit als het niet door de brievenbus kan. Als ie maar heel blijft :)
Moet nog even bedenken hoe ik het op ga lossen, want in een video-doos past ie niet. Misschien dat ik hem via m'n werk wel op kan sturen. Anders moet het maar via de pakketdienst gaan ben ik bang.

• Granny
Iemand al weer plaatjes? :P
Ik moet nogsteeds beginnen hier... maar kom ik binnenkort wel aan toe.
Morgen begin ik :)

Verwijderd

ik heb nog steeds geen vervangend moederbord gevonden dus kan weinig pics posten

• Granny
Ligt dat nou aan mij of lijkt het dat de 'rode' draadjes in de VFD steeds veller worden? :?

• TDLofCC
Rode draadjes ?

Mijnes is af ... heb alleen geen digicam ... dus geen pix :'(

• Granny
TheDarkLord666 schreef op 05 september 2002 @ 21:27:
Rode draadjes ?

Mijnes is af ... heb alleen geen digicam ... dus geen pix :'(
En met de blaren op je handen is ook alles goed gekomen?
Waar heb jij het plexiglas vandaan?
Na veel twijfelen lijkt plexiglas mij inderdaad toch het mooiste.

De rode draden lopen door de letters heen.. zal wel nodig zijn om de letters te doen oplichten. Ik zag ze alleen in het begin minder dan nu. (opzich is het niet storend, maar het viel me gewoon op). Als je de VFD uitzet kun je wel horizontaal lijntjes zien lopen.

Verwijderd

Yes yes, Sjares!!
Na lang wachten en een dik uurtje soldeer werk heb ik eindelijk ook een werkend VFD :*)

Nu nog wat leuke programmatjes testen.
Alleen is LCDC aan het muiten.
Iedere keer als ik het probeer op te starten krijg ik de mededeling dat ik met opzet mijn klok verzet zou hebben om de bevijliging te omzijlen. :?

• Granny
We willen pics zien :)
En vooral pics van alle ombouw-kastjes..:)

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Granny schreef op 06 september 2002 @ 09:12:
[...]

De rode draden lopen door de letters heen.. zal wel nodig zijn om de letters te doen oplichten. Ik zag ze alleen in het begin minder dan nu. (opzich is het niet storend, maar het viel me gewoon op). Als je de VFD uitzet kun je wel horizontaal lijntjes zien lopen.
weet je waar de afkorting VFD voor staat dan snap je ook waar die draadjes voor zijn.... btw ze ziet ze overdag niet maar s'avonds met weinig text of nix .. zie je ze idd goed gloeien ..

... MMORPG Addict.

• Granny
CRiMiNaL schreef op 07 september 2002 @ 18:28:
[...]

weet je waar de afkorting VFD voor staat dan snap je ook waar die draadjes voor zijn.... btw ze ziet ze overdag niet maar s'avonds met weinig text of nix .. zie je ze idd goed gloeien ..
Inderdaad.. ik weet niet waar de afkorting voor staat.. dus ik snap er nog helemaal niks van 8)7
Valt me alleen op dat sommige delen van de draden meer zichtbaar zijn dan andere delen. Sommige lijnen zijn helemaal niet zichtbaar.. naja..boeien.. :)

• TDLofCC
Granny schreef op 06 september 2002 @ 09:12:
[...]

[knip]
...
[/knip]
Had een keer 100x50x5 plexi gekregen van me schoonpa ...
Scheen dat dat stukkie al iets van 45Euro was ofzo :9
Had nog genoeg over om dit in elkaar te flansen.

Die blaar zie je nog steeds ;(

Hij is best simpel, maar ziet er best goed uit ... niet SUPER maar wel leuk ...
En ik vindt hem mooi :P

Over twee weken heb ik ene LAN party ... dan kan ik pix maken ... WOEI _/-\o_

• sjares
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:28:
Yes yes, Sjares!!
Na lang wachten en een dik uurtje soldeer werk heb ik eindelijk ook een werkend VFD :*)

Nu nog wat leuke programmatjes testen.
Alleen is LCDC aan het muiten.
Iedere keer als ik het probeer op te starten krijg ik de mededeling dat ik met opzet mijn klok verzet zou hebben om de bevijliging te omzijlen. :?
Nijs om te horen! Weer een gelukkige VFD-eigenaar. Nu nog ff een kassie fixen en pix posten maar!

Verwijderd

Ik ben een complete plexi case met alu frame aan het bouwen en de bedoeling is om hem achter het front te plaatsen. Hij is bijna af, maar ik durf dit ding niet zo goed op m'n scanner te leggen, dadelijk breekt die ook nog.
Even wachten nog, eind van het jaar krijgt m'n huisgenoot een digicam. (is wel lang nog tot december) :(

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 13:10
ja ik schop het topic even, want ik heb hier nu een heel relaxte vfd al een paar maandjes liggen, maar mijn lcdc key is inmiddels verlopen :)

die van jullie nu ook wel ongeveer, dus vraagje, welke software nu te gebruiken ?

• TDLofCC
gewoon die 18Euro neer pleuren ...
kost geen drol en het programma heerscht.

[nee niemand anders krijgt dat nummer :P ;)]

• Granny
ff opnieuw installeren werkt niet? anders moeten we de registry eens onderhanden nemen :)

• Mad_Demon
  • Laatst online: 29-11 13:47

Mad_Demon

de dokter

Heel oud, maar om nou een nieuw topic te openen. ;)

Waarvoor dienen nou eigenlijk die 2 witte "jumpers" achterop?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

een ervan is voor de 'hardware' dimmer. Andere heb ik eigenlijk geen idee :)

...Als het maar werkt

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Belgar schreef op 14 oktober 2002 @ 10:03:
een ervan is voor de 'hardware' dimmer. Andere heb ik eigenlijk geen idee :)
En hoe werkt die dimmer? ;)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Als je er een ledje op aansluit zal ie branden tot je een char 7 (BELL) naar 't VFD stuurd dan zal ie 'n paar seconden knipperen, nooit zelf getest thogh..

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Heu, ik heb even een ledje aangesloten maar nu geeft ie alleen maar ################################################ en dat steeds maar door ;(

Ook zonder ledje nu, in de self-test werkt ie wel helemaal goed.

Heb ik m nou gemold? ;(

(En als ik m data geef via het BGmicro proggie stopt het ##### en komen er rare tekens achter en dan reageert ie niet meer, het scroll-dingetje blijft wel knipperen)
code:
1
2
3

En de {} is de knipperende cursor.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Heej peeps!!!! Nog iemand zo'n VFD tje over??? Heb er wel belang bij...

Zien of iemand dit nog leest!!

[ Voor 23% gewijzigd door Saeverix op 19-01-2003 17:54 . Reden: LAME ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Je kan ze ook kopen bij http://www.megas.org/megashop/index.html . Ik denk dat de meeste die deze gekocht hebben, hem niet willen verkopen. Ik zelf heb hem ook en ik wil hem echt niet kwijt.

Tevens is het niet slim om op een topic te reageren waar al meerdere maanden geen postings meer in zijn gezet.

edit: en ik reageer ook nog |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Mammoth op 19-01-2003 18:46 ]

There could be only one, too bad it wasn't me

• Granny
ja, echt NO way dat ik em weg doe.. echt HEEL blij mee. veel mooier dan welke LCD dan ook.

Verwijderd

Mammoth schreef op 19 January 2003 @ 18:45:
Je kan ze ook kopen bij http://www.megas.org/megashop/index.html . Ik denk dat de meeste die deze gekocht hebben, hem niet willen verkopen. Ik zelf heb hem ook en ik wil hem echt niet kwijt.

Tevens is het niet slim om op een topic te reageren waar al meerdere maanden geen postings meer in zijn gezet.

edit: en ik reageer ook nog |:(
Ik moet er nog wel even bij vermelden dat Franz Auster erg onbetrouwbaar is... We hebben al van diverse mensen gehoord dat ze nooit wat ontvangen hebben nadat ze het geld overgemaakt hadden... Wij hebben ook geprobeerd om lcd's via hem te kopen (eerste deel van de 240 x 128 IA) maar dankzij hem is dat totaal ontploft! Dus wees gewaarschuwd!

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:33:
[...]

Ik moet er nog wel even bij vermelden dat Franz Auster erg onbetrouwbaar is... We hebben al van diverse mensen gehoord dat ze nooit wat ontvangen hebben nadat ze het geld overgemaakt hadden... Wij hebben ook geprobeerd om lcd's via hem te kopen (eerste deel van de 240 x 128 IA) maar dankzij hem is dat totaal ontploft! Dus wees gewaarschuwd!
Bedankt voor de waarschuwing, ik wilde namelijk net wat gaan bestellen daarzo.
Dan maar doorzoeken met google e.d.

There could be only one, too bad it wasn't me

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.