EEEEEEEEEK !!Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 01:25:
[afbeelding]
Flesgordon z'n kapotte vfd.. (damn.. zonde..)
Sjeez ...
Die van mij is ook binnen ... JEZUS wat is dat ding GRRRRRRRRROOOOOOOOT
Had wel iets groots verwacht, maar dit. Woei ... zeker 38euro waard.
Die van mij is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje beschadigd. Er is een klein puntje van het glas af op de linkeronderhoek. Denk ik gekomen door het door de brievenbus schuiven. Zo maar eens testen ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Maar verder lijkt alles in orde te zijn
Zo ff testen
edit: Hij doet het met de Self-test
Ik ga nu weer naar me werk, zo meteen weer verder knutselen
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.
Verwijderd
Horen er twee bruine/zwarte kringen te zitten rechts en links onder?
Nu nog ff zien hoe ik hem aan de praat krijg
Dat proggie werkt hier niet hoor.Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 13:19:
http://jgsr.mine.nu:233/vfd/ als je dit progje gebruikt en 'm in glow of knight rider zet is ie ook wel *ERG* sweet
En waarom wil hij het internet op?
Toch geen virus mag ik hopen.....
Verwijderd
of heeft verders iedereen hem al??
denk dat die van mij maandag dan zal komen ofzo.. tenminste hoop ik...
sjares hebt wel naar het goede adres gestuurd he??!!
Verwijderd
Ehh d'r zit zo'n gigantishe knop "Auto update check is currently ENABLED" overheen gekeken wellicht?Granny schreef op 24 augustus 2002 @ 13:57:
[...]En waarom wil hij het internet op? Toch geen virus mag ik hopen.....
wist niet dat je zoals knightrider kon glowen... sjee..
Nogmaals bedankt Frank!!..
link naar film van knight-rider vfd in aktie
members.home.nl/jurjan/PICT0548.AVI
Verwijderd
sorry ik was dit vergeten
en ja hoor twas mijn schermpie
kan hem nu alleen nog niet testen strax of morgen pas
...Als het maar werkt
Verwijderd
ik heb er maar ff aan de molex gehangen en dan doet it het prima. 4.8 is dus net iets te weinig
...Als het maar werkt
Die kringen heb ik ook, volgens mij hoort dat bij de productie van het glas/schermpjeMickMack schreef op 24 augustus 2002 @ 13:55:
JAAAA, hij is binnen en volledig onbeschadigd (denk ik). Dat ding is echt GROOT.
Horen er twee bruine/zwarte kringen te zitten rechts en links onder?
Nu nog ff zien hoe ik hem aan de praat krijg
edit:
Wat ook mooi is: plaats een blacklite toneel-filter voor het schermpje, supermooie blauw/paarse letters
foto's kan ik niet maken in het donker (brakke trust webcam
edit2:
Wat kan je met die 2 witte aansluitinkjes doen?
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Alles is nu aangesloten en ik kan officieel melden dat het werkt.
het was ff solderen en wat dremelen maar dan werkt ook alles. De behuizing begin ik maandag maar aan. Ik heb geen digitale camera op het moment, die staat bij mijn ouders. Als alles klaar is zal ik nog wat plaatjes neerzetten
...Als het maar werkt
omg dat proggie OWND ..... in LIQIUFY mode is net martix ...Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 13:19:
http://jgsr.mine.nu:233/vfd/ als je dit progje gebruikt en 'm in glow of knight rider zet is ie ook wel *ERG* sweet
BTW iedereen em nu binnen .... ??
... MMORPG Addict.
Ik ga die van mij nu ook maar eens aansluiten.
Nijs dat jullie hem mooi vinden, dat is ie ook
... MMORPG Addict.
Verwijderd
http://www.bgmicro.com/pdf/acs1375.pdfCRiMiNaL schreef op 24 augustus 2002 @ 18:14:
ok ... voor de programmeurs hier.... hoe kom ik aan de opdrachten die voor deze VFD display worden gebruikt ...??
Edit: Nu doet ie het wel...
het zou dan toch moeten werken als ik de HEX getallen zou versturen naar m'n com poort ... alleen het werkt nog niet .. weet mischien iemand een how-to te vinden ..
[ Voor 0% gewijzigd door CRiMiNaL op 24-08-2002 19:29 . Reden: tja typen is ook een vak :D ]
... MMORPG Addict.
IP Rocks
Verwijderd
als het goed is gaat er ook blokje knipperen ..
... MMORPG Addict.
Maar als ik er iets heen stuur, scrollt hij met hele vage tekens over het VFD scherm.
Terwijl er in het proggy de tekst wel voorbij komt ...
Snap ut niet.
Geldt btw voor alle proggies voor dit ding. Iemand een idee ?
Hrmz ... als ik er zelf een tekst in zet maakt hij van de [spatie] een 0 ... wtf ?
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
19k ? volgens mij haalt ie dat niet helemaal. ik draai nu op 9600 en dat gaat prima
...Als het maar werkt
Linux bak ... ja ... uiteraard
FF testen meteen.
Enne, Bitrate - 19200 bedoel je ?
-==-
Getest onder linux ... gaat niet raar scrollen, maar als k hallo naar die compoort stuur komen er WEL rare tekens ...
-==-
Nogmaals onder Linux met 9600 ...
Tekst komt er nu bijna ... alleen weer de spatie vervangen met iets anders ...
En de tekst: testy komt eruit als tesvy
Verwijderd
Hex getallen naar je comport? ehh je stuurt data naar je comport en of je dat in je programeer taal nu noteerd als Hex decimaal octaal of binair doet er niet zo heel veel toe? Wat stuur je precies? wat gebeurd er en wat verwachte je dat er zou gebeuren?CRiMiNaL schreef op 24 augustus 2002 @ 19:28:
het zou dan toch moeten werken als ik de HEX getallen zou versturen naar m'n com poort ... alleen het werkt nog niet .. weet mischien iemand een how-to te vinden ..
Als ik LCDC zeg dattie moet starten, springt ie in selftest mode ...
Snap het niet meer.
jumpertje op Intel?
Baudrate jumpertje=verstuur baudrate? (bij mij ieder 9600)
2 stopbits
8 databits
no parity
no flowcontrol
Als dat allemaal niet goed gaat ff jumpertje en compoort op 1200, mischien is je kabeltje brak
volgens mij kun je gedachten lezen. elke keer net een minuutje dat ik aan het typen ben komt er een reply
...Als het maar werkt
Nog steeds raar ... hoe kan het nou dat hij zo raar doet, en dat hij hem in selftest mode gooit bij LCDC ... ?
En welk OS, dit is Win98.
Maar op Linux ging het ook niet helemaal goed.
...Als het maar werkt
Denk dat ik morgen ff ga testen op WinXP. Zit nu op een Win98 bak te klooien omdat ik me eigen bak niet thuis heb.
Het lijkt nl wel of hij typfouten maakt. HEEEL vaag.
De tijd wordt ook wel weer eens wat
Morgen weer fris verder.
-==-
1200 deed ook raar btw.
...Als het maar werkt
Bij mij gloeit er niks, alles werkt zonder rare bijverschijnselen. Nou ja, 1 dan. Bij mij werkt LCDC tot zekere hoogte, hij zegt: Welcome Mad_Demon en dan scrollt hij 3 tekens opzijn en loopt de VFD vastCRiMiNaL schreef op 25 augustus 2002 @ 01:10:
daadjes gloeien ... ze worden klein beetje rood jah ..
als het goed is gaat er ook blokje knipperen ..
Als ik daarna dan het BGmicro proggie start zegt hij dat de poort niet open is.
De enige oplossing daarna is de stroom van het schermpje af halen en opnieuw erop zetten.
Ok, nog eentje dan. Als ik met Smartie (of elk ander proggie) mijn LCD aanstuur (Jaja, ik heb 2 display's aan me pc hangen
je kan software matig het video geheugen leeg gooien, dus "ja"Mad_Demon schreef op 25 augustus 2002 @ 10:14:
[...]
Bij mij gloeit er niks, alles werkt zonder rare bijverschijnselen. Nou ja, 1 dan. Bij mij werkt LCDC tot zekere hoogte, hij zegt: Welcome Mad_Demon en dan scrollt hij 3 tekens opzijn en loopt de VFD vast![]()
Als ik daarna dan het BGmicro proggie start zegt hij dat de poort niet open is.
De enige oplossing daarna is de stroom van het schermpje af halen en opnieuw erop zetten.
Ok, nog eentje dan. Als ik met Smartie (of elk ander proggie) mijn LCD aanstuur (Jaja, ik heb 2 display's aan me pc hangen) dan gaat bij het afsluiten van het proggie het schermpje weer leeg. Bij de VFD is dat niet zo, is dat softwarematig te regelen? (dezelfde tijd en datum voor 3 uur lang gaat ook vervelen
)
Heb een tulip kabeltje gebruikt, en daarzitten twee draatjes in ...
Die zomaar eens vervangen met wat anders en dan ff sjekke. Hoop dat dat het is.
ok stel ik wil softwarematig de zelftest starten -> de code hiervoor is 3EhVerwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 01:29:
[...]
Hex getallen naar je comport? ehh je stuurt data naar je comport en of je dat in je programeer taal nu noteerd als Hex decimaal octaal of binair doet er niet zo heel veel toe? Wat stuur je precies? wat gebeurd er en wat verwachte je dat er zou gebeuren?
dit stuur ik naar com1 met 9600 en 1 start 1 stop en 8 data bits. er even vanuit gaand dat mijn software het zelf omzet, snap ik een ding niet ... 3Eh is hex maar het maximale hex wat je kan vormen met 8 bit's is FF dus das 1 ding wat ik niet snap
En klopt mijn techniek wel .. want als ik 3Eh naar m'n com zend gebeurt er nix op m'n VFD ...
... MMORPG Addict.
Verwijderd
Je techniek klopt wel, je leesvaardigheid is niet al te best though, boven het tabelletje waarin staat dat 3e selftest is staat met dikke letters "[A0 (RS) = High for the following Control Codes]" kortom je moet eerst A0High zetten met 19H voordat je een van de Control codes mag/kan sturen.CRiMiNaL schreef op 25 augustus 2002 @ 12:00:
En klopt mijn techniek wel .. want als ik 3Eh naar m'n com zend gebeurt er nix op m'n VFD ...plzz explain me Yarvieh.
... MMORPG Addict.
Uit de manual. mijn vraag hierover staat trouwens 2-4 bladzijdes terug
kheb maar ff tijd.. een beetje code (erg ranzig, gisteren om 2 uur geschreven):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| char thecom[5]="COM1";
char thesetting[50]="baud=9600 parity=N data=8 stop=2\0";
HANDLE thehandle;
DCB info;
thehandle=CreateFile(thecom,GENERIC_READ|GENERIC_WRITE,0,NULL,OPEN_EXISTING,FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,NULL);
if (thehandle==INVALID_HANDLE_VALUE)
{
ShowMessage("invalid handle");
return;
}
if (!(GetCommState(thehandle,&info)))
{
ShowMessage("cannot access comm state");
return;
}
BuildCommDCB(thesetting,&info);
SetCommState(thehandle,&info);
unsigned long aantal;
char tester[3]; //te verzenden tekst, in dit geval contol codes
tester[0]=0x19; //zo geschreven voor het gemak
tester[1]=0x34;
WriteFile(thehandle,tester,sizeof(tester),&aantal,NULL);
CloseHandle(thehandle); |
...Als het maar werkt
... MMORPG Addict.
Het is wel mijn vorige LCD, maar voor de VFD zal ik hetzelfde doen.
Van bronzen plaatjes een kastje gesoldeerd. (overbodige soldeertin moet nog weggeslepen worden met dremel.
Nu nog de voorkant erop en daarna mooi zwart spuiten.

BaH ... ben nou al halve dag aan het proberen om iets naar m'n VFD te sturen ..
... MMORPG Addict.
Samen naast de VFD.. die VFD is toch echt veel mooier hoor

Hij doet het ... wat een gaaf ding joh.
Ik had een externe voeding gepakt ... daarna op de PC gezet waar hij ook serieel op aangesloten zat ... PATS ... in 1x werken.
Die Matrix is :)~
Verwijderd
Sorry dat ik dit zo vaak zeg hier, maar het is gewoon zo.
Alleen jammer dat het shareware is ...
Denk dat ik die gast gewoon ga sponsoren
@17.50 is eigenlijk nix vergeleken met wat ik ermee kan ... right ?
Verwijderd
Das een goed idee, had ik ook al aan zitten denken maar ik had geen andere.sjares schreef op 25 augustus 2002 @ 22:10:
Trouwens, ik heb van de vorige inkoopactie nog een defect VFD-display liggen, maar het glas enzo is nog wel heel. Misschien is hier een goede soldeerder aanwezig die die over kan zetten naar het gebroken exemplaar. Wie weet doet ie het dan weer.
Zeker het proberen waard. Als je hem goed wil verpakken en naar mij toe wil sturen wil ik de kosten voor de verpakking wel betalen. (inderdaad een video hoes ofzo.
Ik ben trouwen het hele weekend weg geweest dus ik zal je zo het plaatje en het verhaaltje sturen om bij TPG in te diennen.
LCDC heeft veel features maar is erg instabiel. ik zou eerst ff checken of development nog verder gaat. LCDC is het enige programma wat bij mij af en toe problemen veroorzaakt.TheDarkLord666 schreef op 25 augustus 2002 @ 23:06:
Ok ... LCDC 0wnd zwaar btw.
Sorry dat ik dit zo vaak zeg hier, maar het is gewoon zo.
Alleen jammer dat het shareware is ...
Denk dat ik die gast gewoon ga sponsoren
@17.50 is eigenlijk nix vergeleken met wat ik ermee kan ... right ?
...Als het maar werkt
Maar hij kan WEL het meest.
Ik sjek wel ff zijn website etc, vandaag.
Helderheid moet wel op 4 of zo anders zie je niks meer op het moment dat je ff de subtitles leest
Mischien dat ik dit idee wel verder uitwerk en werkelijk een plugin-achtig iets voor divx maak. Voorlopig draait ie stand-alone wel aardig. Iemand anders nog bezig met ideen voor dit doosje?
...Als het maar werkt
Weet alleen nog niet hoe. Zit ook te denk aan een stukje 5mm plexi, gemonteerd op op iets ... met de achterkant gewoon open. Zo ongeveer als hieronder:

Dit gemonteerd op Alu ofzo ... weet ik nog niet.
Iemand anders een idee hierover ?
...Als het maar werkt
Ik ga er morgen aan beginnen, zodra ik langs display in utrecht ben geweest. En ja, ik zal dan wel wat pics hier neerzetten.
Wel ff goed de isolatie van die alu case in de gaten houden denk ik
Verwijderd
dat kian ja maar als je het extern zou willebn zou ik het ietsje anders doenMickMack schreef op 26 augustus 2002 @ 10:50:
Ik ga mijn kastje maken van aluminium. Ook met normale connectors ja. Gewoon een seriele poort achterop en voor de stroom gewoon een tulp stekker. In een PCI afdekplaatje heb ik ook twee tulp connectors gemaakt zodat ik daar mooi de stroom vandaan kan halen.![]()
Ik ga er morgen aan beginnen, zodra ik langs display in utrecht ben geweest. En ja, ik zal dan wel wat pics hier neerzetten.
Wel ff goed de isolatie van die alu case in de gaten houden denk ik
ik zou de com kabel van me mobo (als je die hebt) aanpassen dat er de stroom en data door een muiskabel oid loopt en anders dat je een meer aderige kabel hebt met 2 stekkertjes eraan
of de spanning van de com ombouwen tot 5 volt
Voor het stroom gewoon wat lijnen misbruiken van de seriele kabel die je toch niet gebruikt. (genoeg over, want voor de data heb je er maar 1 nodig)
Dus dat je aan de computer-kant uit de stekker een draad laat lopen die naar een 5 volt gaat.
Op die manier kun je dus alles doen met b.v. een seriele aansluiting op de VFD. (verder geen tulp stekkertjes meer nodig)
Ehhh subtitle viewer?Belgar schreef op 26 augustus 2002 @ 09:52:
LOL. Het is wat wennen, maar het werkt: de VFD DivX subtitles viewer
Ondertiteling is toch veels te veel letters voor zo'n 20 teken VFDtje?
Of werkt het alleen bij de film terminator waar arnold toch niks zinnigs zegt
Het enigste wat ik hoef te bewerken is het fronplaatje. Daar even een gigantisch gat in ziet te makenGranny schreef op 26 augustus 2002 @ 11:12:
Aluminium!! Maar hoe wil je dat dan precies bewerken dan? Aluminium kun je niet met tin solderen, of heb je wat andere tools ervoor?
Voor de rest gebruikt ik als zijkant deze dingen:

Daar kun je dan weer alu platen in schuiven, een paar kop platen erop schroeven en klaar. Eenvoudig en hopelijk mooi
Wat de stroom betreft en de data: Wat maakt het uit, als ie het maar doet. De kabel is wat dikker nu maar ach. Overigens die tulp aansluitingen achter op zo'n pci afdek plaatje zijn wel handig, omdat ik toch altijd wel 12V of 5V voor iets nodig heb om te testen, hoef ik niet iedere keer de kast open te maken.
Oh ja, ik ben gek op draadjes
Bij lange zinnen gaat de tekst gewoon 2x zo snel. Ziet er niet eens zo onnatuurlijk uit. Alleen zinnen met extreem lange woorden geven wel eens problemen. Het progje is ook in een paar uurtjes geschreven hoor. gemiddelde ondertiteling bestaat uit 60 letters, zo'n 2 VFD'tjes. Hmm ik zou er natuurlijk nog een bij kunnen kopenGranny schreef op 26 augustus 2002 @ 11:24:
[...]
Ehhh subtitle viewer?Kan dat?
Ondertiteling is toch veels te veel letters voor zo'n 20 teken VFDtje?
Of werkt het alleen bij de film terminator waar arnold toch niks zinnigs zegt
...Als het maar werkt
Verwijderd
selftest doet hij gewoon helemaal goed
sluit ik hem aan dan gaat dat knipperende blokje weg en als ik lcdc start krijg ik paar rare blokjes te zien en ieder ander programma laat nix zien
hij is goed aangesloten
pin3 com naar pin 14 vfd en dan de stroom maar die kan niet verkeerd anders deed de selftest het niet
toen dacht ik ik sluit die extra draad ook ff aan dus gedaan en nogsteeds werkte hij niet
iemand tips/suggesties?? pls zeg het want kwil me mp3 bak klaar hebben kan ik eindelijk me kamer eens een beetje opruimen (sneeuwschep doet wonderen)
Ik had nl ook een aparte ATX voeding gebruikt ... allemaal rare tekens.
Toen alle aansluitingen aan 1 pc gedaan ... Eh Presto ... werken
Anders zou ik het neit weten ...
Verwijderd
en nee ik heb alles uit 1 pc dus geenextra voeding ofzo
Verwijderd
voor de rest wat ik ook doet ik blijf alleen die cursor zien
ik heb winme op die bak draaien
verder speed 19200 (heb ook de andere geprobeerd) beide manieren van aansluiten geprobeerd
alle software diek kon vinden
nix werkte
en de windows was een net nieuwe install dus vervuild ofzo kan ie niet zijn
deze vind ik erg goed : http://jgsr.mine.nu:233/vfd/
...Als het maar werkt
Misschien is WinME wel niet zo fijn ... worth to try right ?
Hoop dat het proggy van Yarvieh snel uit de Beta is ...Belgar schreef op 26 augustus 2002 @ 13:59:
ik gebruik 9600 jumper en comport. Dan zou het moeten werken als de kabel goed is. LCDC heb ik niet zo'n goede ervaringen mee, maar zou wel moeten werken.
deze vind ik erg goed : http://jgsr.mine.nu:233/vfd/
Had vanmorgen geen tijd om te testen, maar zag er goed uit.
Verwijderd
ik dus toen maar op me mp3 bak met tegenzin win2k gezet draait de vfd daar met win2k ook niet.. wat nu??
ik kan in me bios instellen over de compoort of hij ur1 en normaal moet zij wat kan ik het beste instellen??? ik kan dat bij mijn win2k bak nergens terug vinden (andere bios)
...Als het maar werkt
Verwijderd
heb net zitten meten en het lijkt wel of me com gewoon geen signaal geeft
Komt misschien doordat je +5 op 1 van de pinnetjes hebt gezet?
Verwijderd
systeem kwam binnen alles deed het (de com poorten ook anders deed de muis het toen wel niet) heeft toen half jaar gelegen en toen heb ik hem maar gekregen omdak een leuk kasje had plus alle andere zooi om een leuk systeempje voor me mp3 player te maken
verder is er nooit iets mee geweest
dus als de uart echt kapot is zal het komen door de vfd wat me sterk lijkt want heb hem op me andere bak gehangen er daar deed ie het wel
en kan niet zij dat ik iets omgedraaid heb want kheb een oude lpt stekker omgebouwd dat ie erop past (ook op 1 manier maar) dus verkeerd erop kan niet
Verwijderd
daar doen de com poorten ook al nix meer op
heeft iemand hierro nog een socket 7 of socket 5 moederbordje liggen die tot 180 mhz aan kan die hij niet meer hoeft??
kban namelijk op zoek naar zo een
moet wel standaar at formaat zijn en niet die hele grote dan
Ehm, nu begin ik aan mezelf te twijvelen ....
Sjit van je moboz btw ...
Wanneer volgt deel 3? Wel ff op de laupro site plaatsen aub, dit maakt inkoopacties wel zo zichtbaar, zodat er niet 5 keer een inkoopactie hoeft te komen voor één produkt...
Eén ding is zeker: Ze zijn in ieder geval errug
Verwijderd
Hij werkt perfect met "BG Micro VFD thinger"
Maar met LCDC krijg ik 'm niet aan de praat.
FF configen & OS-en proberen. Zou het goed moeten gaan werken lijkt me.Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:36:
Heb 'm nu ook binnen, bedankt Sjares.![]()
Hij werkt perfect met "BG Micro VFD thinger"![]()
Maar met LCDC krijg ik 'm niet aan de praat.
DWZ, als daar ook alle volgende updates van LCDC inzitten.
Verwijderd
dit zou in prinsipe moeten kunne maar is er al software voor is de vraag dus als iemand iets wil schrijven mijn dank is groot (aangezien al me com poorten dus echt dood blijken te zijn en ik maar 2 mobo's ter beschikking heb voor in me mp3 player)
Systeem Specs: AMD 900 MHz @ 945 Mhz > 512 MB RAM > Asus Geforce 2 GTS > 20 Gb HD > 2 Fans > 2 CD-Drives. Dit draait allemaal op een 350 Watt voeding.
Vraag: kan hier nog de VFD bij ????
...Als het maar werkt
We zijn toch wel allemaal braaf aan het knutselen he?
...Als het maar werkt
Verdre heb ik nu wat alluminium platen en profielen gehaald, ledjes, weerstanden, connectors en de hele pleuriszooi. Morgen wordt het aluminium voor me geknipt en dan kan het feest beginnen
Verwijderd
Heb al een programmatje gemaakt in Visual Basic. Gaat op zich allemaal goed.
Dit topic is gesloten.
![]()