Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

BladePHQ schreef op 07 september 2002 @ 13:50:
Apple store was er niet meer :'(

dan maar verder zoeken.

edit:
Weet iemand of er toch nog een apple store in de buurt van Den Haag is, of anders een andere zaak die de ipod heeft?
dixons, primafoon..

en er zal heus wel meer dan 1 apple winkel zijn in den haag (in Enschede zijn er al 4)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dixons krijgt de win versie elk moment binnen zeiden ze (mac hebben ze al)

maar ga ff primafoon proberen en hoop dat er meer apple stores zijn. (site is niet echt duidelijk kwa locatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Even een vraag voor de Ipod bezitters: De ipod heeft een buffer van 32mb, deze leest hij vol en zet de hd dan uit. waarna hij opspint als de buffer leeg is.
Wat gebeurt er als je een mp3 afspeelt wat langer is dan 32mb (een live set bijvoorbeeld)
krijg je dan na die 32mb muziek een pause of leest ie voordat die pause voorkomt de rest van de file al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik neem aan het laaste .. Anders zou het wel erg lame zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Denk wel voor de pauze hoor, mijn iRiver mp3cd speler begon altijd al met het volgende liedje in te lezen als degene waar je nu mee bezig was nog niet eens klaar was. Dus dat zou de iPod ook allemaal moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check hier en bekijk reportage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
"beste mp3 speler" punt :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 07 september 2002 @ 13:47:
[...]
audiovisuele vormgeving :) wij gaan ons dus meer verdiepe in premiere en Radius, maar die test was voor de hele 1e jaar groep, dus ok bv de schilderenden ed ;)

[...]
huh? status pagina? waar? ik wil die plaatjes ook wel zien :P mijn iPod word als het goed is de 3e week van september (volgende week theoretisch gezien) verzonden :D Met gratis inscriptie ole ole :*[/quote]

weet helemaal niets van je opleiding dus ik ga er ook nix over zeggen :> klinkt wel als een creatieve richting wat ik zowiezo boeiend vind. succes ermee

als je inlogt op de apple store pagina (met je emailadres als loginnaam etc.) kan je je besteloverzicht bekijken. als je dan op die kleine blauwe pijl klikt zie je de status van je bestelling :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
huh? status pagina? waar? ik wil die plaatjes ook wel zien :P mijn iPod word als het goed is de 3e week van september (volgende week theoretisch gezien) verzonden :D Met gratis inscriptie ole ole :*

Hoe doe je dat een gratis inscriptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:40:
[...]

weet helemaal niets van je opleiding dus ik ga er ook nix over zeggen :> klinkt wel als een creatieve richting wat ik zowiezo boeiend vind. succes ermee

als je inlogt op de apple store pagina (met je emailadres als loginnaam etc.) kan je je besteloverzicht bekijken. als je dan op die kleine blauwe pijl klikt zie je de status van je bestelling :9
Is idd nogal creatief, en bedankt :) Maar dat order overzicht is bij mij niet mogenlijk, want het is met bestellen nogal vreemd gegaan (zie hieronder). Maar kun je geen screenshot posten? :P
BRAiN schreef op 07 september 2002 @ 21:07:
Hoe doe je dat een gratis inscriptie?
Het hele verhaal ging als volgt :)

1) ik kwam op een dag tot de conclusie dat ik een iPod wilde moest hebben.

2) het was een week voor die MacExpo, maar ik dacht dat er hoogstens een 20g versie zou komen, en de prijzen niet zo erg zouden dalen.

3) ik zocht naar de cheapste dealer, en kwam uit bij macwarehouse.

4) ik bestelde de 5g mac versie voor €499,- om te gebruiken op mn pc in combinatie met Xplay of Ephod.

5) Ik kreeg mn iPod thuis afgeleverd, maar ik kreeg mn firewire kaart niet aan de gang. (dit was mn redding!!!)

6) Apple introduceerde de Win verise, 10g voor de prijs die ik had neergelegd voor de 5gig, met alle extras, zoals remote, tas, en touchwheel.

7) ik belde MacWarehouse, vroeg of ik hem mocht retourneren en ja, als ik hem nog niet gekoppeld had aan mn computer dan mocht hed :D had ik dat wel gedaan dan kon het niet meer omdat die iPod míjn pc dan als 'thuis' zou zien. (vandaar dat die firewire kaart mn redding was! :))

8) Ik mailde de Applestore met de vraag wat de geschatte levertijd zou zijn als ik hem zou bestellen. Maar toen ik de mail de deur uit had gedaan, dacht ik 'what de hell, ik bestel hem gewoon'.

9) ik ging dus naar de Apple site en bestelde de iPod 10gig Win versie voor 499,-

10) ik kreeg een bevestigings mail, alles ok.

11) de volgende dag werd ik ineens opgebeld: ene jeugdigklinkendemeneer van de Apple Store. Het volgende (waargebeurde) gesprek was het resultaat:

man: Goedendag, ik zie dat U intresse heeft in de iPod win versie.
ik: Ja, en ik heb hem meteen ook maar besteld :)
man: oh ja, ik zie het.
ik: yep.
man: oh dat is jammer...
ik: ohja, is er een probleem?
man: nou het zit zo, ik wilde u bellen om u een aanbieding te doen waar wij een gratis acessoire geven of iets dergelijks.
ik: ach wat leuk! :D
man: ja, maar helaas heeft u al besteld.
ik: ja?
man: ja, dus ik kan er niks meer aan doen.
ik: maar -
man: want als de bestelling definitief is, staat het al vast.
ik: uhm das jammer...
man: ja, anders had ik u een gratis connectivity set kunnen geven.
ik: ja... dat zou leuk zijn bijvoorbeeld.
man: ja, helaas.
ik: kunt u er echt niks aan doen? :/
man: nee, helaas.
ik: kunt u er écht niks aan doen? ;(
man: nou...
ik: :D
man: ik kán natuurlijk de order cancellen, en dan nu telefonisch een nieuwe order voor u plaatsen!
ik: nou doet u dat maar dan!
man: ok, dan zet ik u ook meteen op de priority list!
ik: olé! 8)7

Goed, al die kabels en reis sets etc had ik niet nodig, want dat heb ik allemaal al, dus heb ik een gratis inscriptie gekregen twv 60 euroz! :*)

Natuurlijk deed ie dit alleen om commissie te krijgen, maar toch netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe. wil ik net een screenshot maken, is de applestore tijdelijk buiten gebruik..
afijn. het is nix om over naar huis te schrijven ofzo. Vond die plaatjes wel geinig. That's all.

Volgens mij had ik dezelfde vent aan de lijn. Hij belde uit Ierland zeker. Maar ja mij vertelde hij nix over een connectivity kit ofzo :(
maar ja lekker boeiend(lb) ik ben blij genoeg met de basics 8)

PS: wat heb je als tekst opgegeven voor de inscriptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
mijn tekst:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/pod.jpg

;) nee de echte tekst bevat een ode aan mn vriendin, plus mn site url (www.digitalgrey.nl - staat nu ff alleen een splash op ivm werkzaamheden)

hehe, de store doet het weer btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
heb gezocht, maar vond niet echt veel info nog :(

wat is er nou echt zo anders aan de win versie ?

ik bedoel dus eigelijk : wat is het verschil tussen de mac en de win versie om ze te laten werken op me pc. Is het alleen andere software (en werkt ie voor de rest kwa overzetten enz hetzelfde) of is de win versie gewoon beter afgestelt op windows en is het beter daarop te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje mbt iPod in de auto:
In m'n peugeot heb ik zon standaard autoradio+cdspeler van peugeot zelf, Geen cassettedek dus. Ik wil de iPod graag gebruiken in de auto, en zoek dus een mogelijkheid om de iPod aan te sluiten op de radio. Zo'n FM transmitter geeft bagger kwaliteit wat ik ervan hoor (correct me if i'm wrong), dus hoe ga ik dat fixen?
Op de radio zit wel een cd-wisselaar knopje, dus aan de achterkant waarschijnlijk ook een aansluiting (geen idee hoe dat eruit ziet en of het een universele aansluiting is). Voor CD-wisselaars kan ik alleen Clarion aansluiten. Bestaat er een mogelijkheid om vanaf de koptelefoonuitgang van de iPod een werkende verbinding te leggen met m'n radio? :?
Iemand ervaring?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
BladePHQ schreef op 08 september 2002 @ 03:19:
heb gezocht, maar vond niet echt veel info nog :(

wat is er nou echt zo anders aan de win versie ?

ik bedoel dus eigelijk : wat is het verschil tussen de mac en de win versie om ze te laten werken op me pc. Is het alleen andere software (en werkt ie voor de rest kwa overzetten enz hetzelfde) of is de win versie gewoon beter afgestelt op windows en is het beter daarop te wachten.
zoals ik het begrijp na meerdere stukken te hebben gelezen van Apple en ipooding.com:

De windows versie heeft precies dezelfde hardware, dus ook de schijf is hetzelfde. Maar het bestandssysteem is FAT(32) tov de Mac versie, die uhm het macsysteem gebruikt. Daarnaast is de firmware anders. De Mac versies kon je altijd al gebruiken op een pc mbv bijvoorbeeld Xplay of Ephod, maar het ging niet bij iedereen 100% goed, bij sommigen wel (Mooody? :)) De nieuwste berichten vertellen dat je zonder problemen een windows versie óók op een mac kunt gebruiken (dat had ik niet verwacht) en als je op de max dan de 'repair' zooi draait, dan wordt je Win iPod omgegooid naar een Mac versie. De andere kant op is alleen apple niet mogenlijk :X

... maar volgens de kenners is het te doen :)
-Going back and forth from a Windows iPod to a Mac iPod is fairly technically simple

-The Windows iPod (FAT32) works on Mac OS X with iTunes with no changes

-EphPod works with the Windows iPod with no changes necessary to the iPod or EphPod (this means that more Linux iPod software should be forthcoming quickly)
(windows versie is dus gewoon de goede keuze, ook al duurt het even ;))

zie [url=artnum=60920&SaveKCWindowURL=http%3A%2F%2Fkbase.info.apple.com%2Fcgi-bin%2FWebObjects%2Fkbase.woa%2Fwa%2FSaveKCToHomePage&searchMode=Assisted&kbhost=kbase.info.apple.com&showButton=false&randomValue=100&showSurvey=true&sessionID=anonymous|147455827]hier[/url] de Apple iPod knowledge base :)
Question 9: Can I use my existing iPod for Mac on a PC, or my iPod for Windows on a Mac?
Answer: You can reformat your iPod for Windows into an iPod for Mac, but it is not possible to reconfigure your iPod for Mac to an iPod for Windows. This is because Windows does not support the HFS+ file system and therefore will not see the drive.

You can convert your iPod for Windows into an iPod for Mac by using the iPod for Mac Software Updater on the Apple website. Note that once it is reformatted, it will only work with Macs. You need Mac OS 9.2 or Mac OS X version 10.1 or later to reformat an iPod for Windows into an iPod for Mac.

Using the iPod for Mac on a PC, or using the iPod for Windows on a Mac, is not supported by Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orderstatus

alsje :)
en nu aankleden en naar m'n werken :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2002 11:05 . Reden: wrong tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 11:02:
Orderstatus

alsje :)
en nu aankleden en naar m'n werken :P
vet man :D hehe ik dacht eerder aan plaatjes van een iPod die in elkaar werd gezet :z

maar wel bedankt, want nu weet ik wat ik moet missen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

Iemand enig idee of er in de toekomst nog een firewire microfoon voor de iPod uit zal gaan komen. Ik had namelijk begrepen dat er usb microfoons bestaan, dan zou het via firewire toch ook wel mogelijk moeten zijn. Dat zou echt supervet zijn, je iPod gebruiken als memorecorder ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Kan iemand het btw aangeven als die een winkel weet die hem verkoopt (niet bestellen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

chux schreef op 08 september 2002 @ 16:54:
Iemand enig idee of er in de toekomst nog een firewire microfoon voor de iPod uit zal gaan komen. Ik had namelijk begrepen dat er usb microfoons bestaan, dan zou het via firewire toch ook wel mogelijk moeten zijn. Dat zou echt supervet zijn, je iPod gebruiken als memorecorder ofzo :)
Dat zou idd een handige bijkomstigheid zijn, hele colleges/lessen op je ipod (direct in mp3 :P) opslaan. Kan je aardig wat lessen op kwijt denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

Ik heb zelf dus nog geen iPod, ben bijna zover dat ik hem ga bestellen.
Een vraagje nog:
Hoe zit het met het volume van de iPod? Is het erg hard als je het voluit zet (en is de kwaliteit dan nog goed)? Ik hou namelijk wel van wat volume (of het nou goed voor mijn oren is of niet), en ik heb nog nooit een walkman, discman of MDspeler meegemaakt waarbij ik de hoogste stand van het volume voldoende vond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
geen idee, ik heb hem nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

chux schreef op 08 september 2002 @ 18:08:
Ik heb zelf dus nog geen iPod, ben bijna zover dat ik hem ga bestellen.
Een vraagje nog:
Hoe zit het met het volume van de iPod? Is het erg hard als je het voluit zet (en is de kwaliteit dan nog goed)? Ik hou namelijk wel van wat volume (of het nou goed voor mijn oren is of niet), en ik heb nog nooit een walkman, discman of MDspeler meegemaakt waarbij ik de hoogste stand van het volume voldoende vond..
volume kan vrij hard (iig harder dan op mijn md-speler) en blijft goed klinken (geen distortion of bass reduction)

maar dit ligt natuurlijk ook aan de oordopjes die je gebruikt...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Mooooody schreef op 08 september 2002 @ 23:38:
[...]

volume kan vrij hard (iig harder dan op mijn md-speler) en blijft goed klinken (geen distortion of bass reduction)

maar dit ligt natuurlijk ook aan de oordopjes die je gebruikt...
Over oordoppies gesproken, zou mijn voorkeur eerder naar een hoofdtelefoon uitgaan denk ik :P. Heeft iemand die hoofdtelefoon besteld op de apple store site? Of is er een andere hoofdtelefoon die goed aan te raden is in combinatie met de Ipod?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 13:31

NoTimeRemains

I know

hoe zit het nou met die agenda functies van de ipod (windows versie) kan je die gewoon gebruiken? en itunes is tog vervangen geworden in de winhoos versie door eem andere progje ofnie? :?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
op de pc gebruik je musicmatch :P

(of Ephod ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe veel gasten die echt weinig weten :D
vind het juist leuk om zelf op onderzoek te gaan, but that's me :)

BaRF! Is je opzet voor je aanstaande review al klaar? :P Ik verwacht dat je er een hele page voor nodig hebt ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:12:
hehe veel gasten die echt weinig weten :D
vind het juist leuk om zelf op onderzoek te gaan, but that's me :)

BaRF! Is je opzet voor je aanstaande review al klaar? :P Ik verwacht dat je er een hele page voor nodig hebt ;) :D
dat onderzoek doe ik ook graag ja :) (en idd, er zijn van die vragen dat je denkt: dát is nou 1 van die dingen die je heel makkelijk zelf kunt vinden - maar het is wel leuk om ons besloten clubje dan maar de iPod-Experts te noemen >:))

En over de revieuw: misschien wel meerdere paginas :P (en nee, ik maak hem níet open!)

over onderzoek gesproken, dit las ik net op ipodding.com: als je last hebt van de klok in 1.2 (?) kun je tóch terug naar 1.1 ook al heb je een WinPod!
Some of us were suspecting that firmware 1.1 supported FAT32 iPods, but nobody was able to make it work. Now I can confirm that. This is how I did it:

I got tired of that (most of the time unadjusted) clock continuosly eating my battery (even with Alarms turned off), so I decided to go back to 1.1. My iPod was 1.2 FAT32, but the Mac Partition Map was in place (notice the WinniePod Updater screws it a little). Since Podtronics' Updater only checks the Firmware Partition parameters, I decided to try it directly, without going WinPod->MacPod first.

All went fine. The Updater recognized my iPod and copied the firmware. After unplugging and replugging, the iPod showed the progress bar (that fw 1.2 is missing, btw), and while reset I got the word "iPod" under the Apple logo. Then the firewire logo showing that the iPod is connected to the computer.

I unplugged it, and all my playlists and songs were there. I went to "Settings -> Information", and the bottom line said "Format: MS-DOS". So now I have a 1.1 Win iPod. :-)

Using Podtronics' Updater again should turn it back into a 1.2 Win iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Ow en als ik hem koop, is het dan zinvol om echt nieuwe (goede) oordopjes te kopen ? (en zo ja, welke?)

En wie heeft die win versie nou eigelijk al ?

En als laatst : weet iemand of ie al ergens in een zaak te krijgen is (ja vraag het nog een keer :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

BladePHQ schreef op 09 september 2002 @ 23:58:
Ow en als ik hem koop, is het dan zinvol om echt nieuwe (goede) oordopjes te kopen ? (en zo ja, welke?)

En wie heeft die win versie nou eigelijk al ?

En als laatst : weet iemand of ie al ergens in een zaak te krijgen is (ja vraag het nog een keer :D )
de oordopjes bij de nieuwe iPods zijn al een stuk beter dan de ouwe, maar nog niet goed genoeg (vond ik :))

Sony EX70 of Sony E888 zijn goede dopjes (E888 zijn de beste verkrijgbaar, maar kosten 80 euro :))

Ondanks dat en dankzij het feit dat ik een muziekliefhebber ben, heb ik de E888's een jaar geleden gekocht en ze klinken echt perfect (wereld van verschil met elke andere oordop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 13:31

NoTimeRemains

I know

heb je van die hoordoppies een plaatje of een link ofzow ik vind ze niet

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

HIValicious schreef op 10 september 2002 @ 12:53:
heb je van die hoordoppies een plaatje of een link ofzow ik vind ze niet
joah...

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/images/250x250/shots/mdre888lp.jpg

Info is hier te vinden...

Wel grappig trouwens dat deze dingen het afgelopen jaar in prijs zijn gestegen...
Ik heb ze vorig jaar voor Fl. 149,- gekocht en nu kosten ze in Amerika al $80

geluid is echt heel helder en de bass ook heel zuiver en laag (niet zo'n neppe pompende bass als met Sony Groove dopjes)
Uiteraard moet je ze dan wel beluisteren vanaf een goede bron (cd of mp3 >160kb p/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

mooie review gevonden van de 10gig Windows iPod...
iPod Envy

Being a PC user, I was quite envious of the Apple camp when the original iPod was introduced. Here was a portable MP3 player that not only held tons of songs in a little package; it did it with style!

Soon enough, utilities such as EphPod and XPlay were introduced which allowed PC users to access the iPod from Windows. Sure they worked, but sideliners like myself were waiting for something a little more official.

Thanks Uncle Steve!

Rejoice! On July 17, 2002, at MacWorld in NYC, Steve Jobs introduced a new iPod lineup. To the surprise of many, included were models which officially support Windows. Is Apple conceding that Windows has a larger user base than Mac OS? Is it a Trojan horse to attract PC users to Apple hardware? Who cares? It just rocks!

Show Me the Goods

So, if you were an excited PC user on July 17th, you went on Apple's website and ordered the PC iPod, twiddled your thumbs for a month and a half, and on the last week of August your little bundle of love arrived. When I say a little bundle, I mean a little bundle. Never would I suspect such power to come in such a tiny box.

In that box you will find the iPod, remote control, earphones, rapid charger, FireWire cable with 6pin to 4pin adapter, carrying case, and a CD-ROM package containing software and instruction manuals.

The Pod

Even after playing with friend's iPods and display models I was still amazed at the size and elegant design of the device. The front is a simple white design, consisting of only a display, five buttons, and a scroll pad. On the top of the unit is a covered FireWire port, earphones jack, and hold switch. The back is simply a sexy chrome finish with a large Apple logo in the center.

The key to Apple's success in the computer market has always been simplicity. This philosophy is carried over to the iPod. Navigation, for instance, is extremely simple. The scroll pad is used to select menu choices, the center button acts as the enter key. To go back a level, simply hit the "menu" button and you jump up to the previous menu. Volume is adjusted via the scroll pad once a song is playing.

Music collections can be browsed by artist, album, song, genre, or composer. 90% of the time the song you want to hear is a couple spins of the scroll pad and a click or two away.

The new scroll pad (10GB and 20GB models only), which replaces the mechanical scroll wheel of the older iPods, works great. It's quite sensitive to touch, but never over sensitive. It's a big plus because it rids the iPod of any (superficial) moving parts.

It's amazing to see the thought that went into the design of the iPod. I have seen other portable MP3 players that use to 10 buttons to do what the iPod does in 5. I think the problem with other devices is that they follow the cassette player metaphor. Apple saw no need for a separate stop button or volume controls. Less button-clutter leads to a clean, easy to use interface.

The Remote

Included with the new 10 and 20 gigabyte iPods is a wired remote. It's a simple device housing four buttons for playing, track navigation, and volume. On the side is a small hold switch.

After using the remote on my Nomad II for a couple of years the iPod remote feels a little heavy in comparison. Its chrome finish adds to its beauty but also gives it weight. Also, the clip does not have a large "bite" and I found it slipping off what it was holding onto more than once.

One last thing that threw me was the fact that the buttons maintain the same arrangement when the remote is flipped vertically. I find myself hitting pause when I mean to hit volume and back when I mean to press forward. A different button arrangement would have made it easier to know which button did what by touch alone.

Nonetheless, if you don't want to whip out your iPod just to change the volume or jump to the next song, the remote is a necessity. While living in New York City the last thing I want to do is flash my shiny new iPod on the F train late at night. Kudos to Apple for including the remote, I find I cannot make due without it.

The Case

There's not much to say about the case. It's ordinary looking, has an attached belt clip and sports a U-shaped nylon design with thick backing. The case covers the iPod's face and buttons, so using the remote is necessary when the unit is in the case.

One thing I do not like about the case is that it leaves the sides of the device exposed. It would break my heart to see the side of my iPod scratched, especially if it were in a case that's supposed to be protecting it. My advice to anyone serious about keeping their iPod in good condition is to go online and look for a case that covers the entire device. The iPod case market is already fairly large, and many have been reviewed by iPodlounge.

However, if iPod preservation is not your top priority, the included case will certainly suffice.

Let's Light This Candle

Well, never one to read a manual, the first thing I did after cracking open the box was to connect the iPod up to my PC. I needed to install software for Windows XP to recognize it as anything other than a mass storage device. In order to sync my songs, I needed to install MUSICMATCH Jukebox (MMJB).

You Sir, are no iTunes

MMJB is where the differences better the Windows and Mac iPods become noticeable. While Mac iPod users get to use iTunes, Apple's premier media player, Windows users are stuck with the less popular (and less aesthetically pleasing) MMJB.

Weeks before my iPod arrived I downloaded an evaluation copy of MMJB to bang my MP3 collection into shape. MMJB contains many tools to help keep your collection's ID3 tags and filenames in order. It is essential that your collection's ID3 tags are in some semblance of order to avoid a messy, difficult to browse iPod. MMJB's tools are easy to use and quite powerful. ID3 tags can be created from the MP3 file's name or even looked up on the Internet through MUSICMATCH's database.

After playing around with MMJB for a while I came to the conclusion that I would not want to use it for anything other than syncing my iPod. There are plenty of better media players available for Windows. On a whole MMJB, just seems clunky.

Ouch!

Upon hooking up my iPod to my PC the first time, the initial sync would not work. MMJB would become unresponsive and freeze about halfway into the sync. I had to use the "iPod Updater" utility included with the installation to re-initialize the device to get the sync started again. Something about the failed sync caused the device to no longer be recognized by MMJB.

After re-initializing the device, MMJB started adding songs to my iPod but suddenly it crashed with a Windows exception. After it crashed three times in a row, I figured out it was one particular song that was causing the problem. For some reason the presence of that song would crash MMJB on sync, so I deleted it from the playlist and the sync worked fine. After about 30 minutes my iPod was loaded with around 2500 songs (your mileage may vary) and I was ready to roll.

As an experiment, I added a couple of new songs to the playlist to see how long a small sync would take. I thought it would be much quicker. It took just short of 10 minutes to add the two new songs. The software seemed to be scanning the iPod 99% of the time, as if it were searching and updating its database. I hope this can be improved in a future version.

Despite all of the current bugs in MMJB, it's still enough to get you syncing and listening to songs on your iPod. Hopefully, an update is not far away that will address the bugs I encountered.

But How Does It Sound?

All the well-thought design in the world is not going to matter if the sound is not up to par. I am happy to say the iPod sounds wonderful. The included earphones really crank out deep bass and crisp highs. I myself prefer "behind the head" style headphones, so I picked up a pair of Sony MDR-G52 headphones ($20 everywhere), which sound a bit "fuller," compared to the included earphones.

Included with the 1.2 firmware (the software that runs on the iPod itself) are equalizer presets. There are 21 presets, including Classical, Electronic and everything in-between. I would have liked to see a user-defined preset, being I have my personal bass to treble preference I set on all my devices. No such luck, perhaps in an update.

Windows Interoperability

Windows recognizes the iPod as a mass storage device. It assigns it a drive letter which allows it to be seen as an ordinary hard disk. The FireWire access to the drive is blazing. As an experiment, I copied a little over 100 megabytes of data to the iPod and it took roughly 10 seconds. It's a perfect solution for transferring large files to and from the office.

Contacts & Calendar

The 1.2 version of iPod's firmware contains PDA type functionality with support for contacts and calendars.

To add a contact, you must export it from a program like Outlook to a vCard file and copy the file to the "Contacts" folder on the iPod. Similarly, appointments can be added by exporting them into iCalendar or vCalendar format and copying them onto the "Calendar" folder on the device.

The only down side is that this can only be done one contact or appointment at a time. Mac users enjoy automatic synchronization via iCal. There's no such luck under Windows. I am sure it's only a short matter of time before some clever programmer writes a program to automatically sync contact and calendar information from Outlook, Notes, etc.

The Bottom Line

The iPod is without a doubt the current king of all portable media players. Now that it fully supports Windows there should be little reason to look at any other portable hard disk driven device. If you are unsure which model to go with, I recommend the 10GB model. For $100 more than the 5GB model, you get a remote, case, scroll pad, and did I mention double the space?

If you are a big-time music lover, or are going to be using the FireWire hard disk support to transfer large files, I recommend the 20GB model. It's slightly thicker and heavier than the 5 and 10 gigabyte models but you the extra 2000 or so songs you can store more than makes up for it.

The Good: A truly beautiful device. Nothing on the market can touch it as far as ease of use and style are concerned. If you are in the market for a portable music player -this is it, hands down.

The Bad: The price is a little high. MUSICMATCH Jukebox's iPod support is unpolished. Must have a FireWire capable PC to use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
the king indeed ;)

mooier review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
In de review hierboven staat dat het toevoegen van 2 liedjes 10 minuten duurde, is dit niet veels te lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
huh? ff overheengelezen, maar dat is bullshit! dat kan nooit! 20gig ofzo zou 20 minuutjes duren, dus die 10 minuten zou een Gig(!) moeten versturen! (mmm, welke liedjes zouden het dan zijn??? :D) misschien een bugje in de software, maar die lijkt me toch al nix :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

enrico schreef op 10 september 2002 @ 20:43:
In de review hierboven staat dat het toevoegen van 2 liedjes 10 minuten duurde, is dit niet veels te lang?
bug in Jukebox Plus...
de eerste keer kopieren gaat op firewire snelheid, daarna gaat eht synchroniseren erg traag, omdat de software steeds de database doorloopt voordat-ie een nummer kopieert...

hopelijk komt er binnenkort een fix, want dit lijkt me zeer irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
God nou zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

De 'standaard' assemblage tijd (als je een ipod bestel bij de apple store staat er een assemblage tijd) is nu niet meer 2-4 weken maar 4-6 dagen! Dus dan zouden binnenkort de eerste PC iPod's idd moeten shippen :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
w0000000t :D Apple heeft mij verteld dat ze de 3e week van september gingen zenden, en dat is deze week :X Ik wil mn appppllleee podjee (maarja, ik heb een inscriptie, als je een paar dagen geleden op de site keek was het zónder inscriptie 2-4 weken, en mét 5-7 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Staat hij bij jou ook nog op 'being assembled' op de status pagina? Kan echt niet wachten hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
miekol schreef op 10 september 2002 @ 23:17:
Staat hij bij jou ook nog op 'being assembled' op de status pagina? Kan echt niet wachten hier :D
ik heb helaas geen status pagina, dus ik moet er maar op vertrouwen dat het allemaal goed gaat :7 (voor het hele verhaal zie ergens hierboven ;))

ik wil podje!

Verwijderd

bedankt voor de review BaRF 8) Ik hoop dat je het snel krijgt. Jij hebt wel erg lang moeten wachten. :) Wel naar van die Musicmatch, maar d'r zullen wel zat apps uit komen die je in plaats van MMJB kan gebruiken.
Mijn status staat nog steeds op 'being assembled' maar ik heb zelf geen haast. D'r kan nog 3 gig muziek bij m'n collectie dus ik neem m'n tijd ook :P

Ik wil m'n Poddie :9 (Ik heb alleenrecht op deze naam :D )

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 00:43:
bedankt voor de review BaRF 8) Ik hoop dat je het snel krijgt. Jij hebt wel erg lang moeten wachten. :) Wel naar van die Musicmatch, maar d'r zullen wel zat apps uit komen die je in plaats van MMJB kan gebruiken.
Mijn status staat nog steeds op 'being assembled' maar ik heb zelf geen haast. D'r kan nog 3 gig muziek bij m'n collectie dus ik neem m'n tijd ook :P

Ik wil m'n Poddie :9 (Ik heb alleenrecht op deze naam :D )
Thank Mooody maar voor die review hoor :+ Tenzij je de review over mijn iPodhistory bedoeld, das naturlijk ook een review ;)

Hehe ik hoop dat we hem allemáál snel krijgen :D Ik ben de hele tijd willekeurig music aan het zoeken tot ik weer leuke nieuwe liedjes vind, want ik heb er al zoveeeeel :P

Ps, mijn iPod gaat Whitey heten denk ik, naar het menselijke wattenstaafje in 'Me, myself and Irene' :D

Verwijderd

oops! ja Mooody bedankt voor de review :P
komt ervan als je pas een dag later repliet op berichten :)

Whitey? Je kan m net zo goed Witney noemen :D

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
neeh dan moet ik teveel aan die cokehoer denken >:)

(eventuele overeenkomsten met non-fictieve levende of niet-levende personen berust totaal op toeval)

Maar ik ga nog ff dooe met namen :) ik was voor de gein eens aan het kijken op een baby-site voor namen (ja, ik weet het, get a life...) en dat was wel leuk :z Mag je begin en einde van een naam verzinnen, en dan kiest ie er wat uit een database, maar op een gegeven moment kwam ie aan met namen als Schmuel! :D What de Hell? Nederlandse site man! doe normaal :P

Verwijderd

BaRF schreef op 11 september 2002 @ 14:31:
neeh dan moet ik teveel aan die cokehoer denken >:)

(eventuele overeenkomsten met non-fictieve levende of niet-levende personen berust totaal op toeval)

Maar ik ga nog ff dooe met namen :) ik was voor de gein eens aan het kijken op een baby-site voor namen (ja, ik weet het, get a life...) en dat was wel leuk :z Mag je begin en einde van een naam verzinnen, en dan kiest ie er wat uit een database, maar op een gegeven moment kwam ie aan met namen als Schmuel! :D What de Hell? Nederlandse site man! doe normaal :P
als je die u vervangt met o krijg je Schmoel wat opzich best goed klinkt. ik vernoem de mijne naar mijn ex: kuthoer :>
hmm strax begin ik tegen dat ding te praten ofzo. 8)7 :/ ik ga het toch maar niet benoemen dan :P

• BladePHQ
  • Niet online
Had hem willen bestellen bij de Apple Store in Den Haag, maar hun leveranciers hadden de pc-ipods niet meer op vooraad, anders zou ik hem vrijdag/maandag binnen hebben :(

Morgen moest terugbellen voor meer info.

PS

De service lijkt echt super van apple, vooral ook hoe goed ik geholpen werd toen ik belde :)

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uncle Steve geeft maar 3 maanden garanatie, wie kan er meer over vertellen of dit klopt en hoe en wat

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
BladePHQ schreef op 11 september 2002 @ 22:22:
Had hem willen bestellen bij de Apple Store in Den Haag, maar hun leveranciers hadden de pc-ipods niet meer op vooraad, anders zou ik hem vrijdag/maandag binnen hebben :(

Morgen moest terugbellen voor meer info.

PS

De service lijkt echt super van apple, vooral ook hoe goed ik geholpen werd toen ik belde :)
Welke apple store in den haag? Ik woon zelf ook in den haag en ga er ook binnenkort een halen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

BRAiN schreef op 12 september 2002 @ 00:17:
Uncle Steve geeft maar 3 maanden garanatie, wie kan er meer over vertellen of dit klopt en hoe en wat
3 maanden support en 1 jaar garantie op het ding zelf als ik me niet vergis

• Mooody

Mooody

elmoody

allemaal leuk en aardig, maar niemand heeft de nieuwe ipod al :/

zullen we wedstrijdje doen wie het eerst pics kan laten zien van zijn nieuwe podje? om te bewijzen dat je de nieuwe hebt, moet de afstandsbediening wel zichtbaar zijn :)

* Mooody verwacht een dezer dagen een telefoontje dat zijn ipod voor hem klaar ligt aan de Hengelosestraat 8)

ik baal er stiekem toch wel van dat er straks vele mensen lopen met een iPod (nu de 5gig zo goedkoop is en er Windows ondersteuning is) - ik vond het wel leuk om 'uniek' te zijn met zo'n ding :/ :)

Verwijderd

ja effe lekker een wedstrijd beginnen die je al gaat winnen! :D

effe over die ipod uniqueness. lekker boeiend man! hoe meer ipods hoe meer mensen die zich bezig zullen houden met het uitbrengen van handige apps voor onze hebbedingetjes :P

ik heb 't een week geleden besteld dus het zal minimaal nog 3 tot 4 weken duren voordat ik 'm heb. die pics wil ik zowiezo zien als iemand 't heeft. bij voorkeur een foto waarop de ipod vastgehouden wordt. Om toch een goed beeld te krijgen van hoe klein het nou is :) (ik hoop dat je kleine handjes hebt ;) )

• miekol

miekol

erm

Bij de Dixons staan vaak nog wel oude iPod modelletjes, dan kan je goed zien hoe groot ze zijn.

Maar ik heb de mijne ook vorige week besteld maar ik verwacht/wil/hoop dat hij er volgende week al is aangezien als je er nu een bestelt de levertijd 4-6 dagen is.

Verwijderd

miekol schreef op 12 september 2002 @ 17:50:
Bij de Dixons staan vaak nog wel oude iPod modelletjes, dan kan je goed zien hoe groot ze zijn.

Maar ik heb de mijne ook vorige week besteld maar ik verwacht/wil/hoop dat hij er volgende week al is aangezien als je er nu een bestelt de levertijd 4-6 dagen is.
Ik heb ze gezien bij Dixons. Heb er ook eentje vastgehouden maar ja, m'n geheugen is ook niet wat het geweest was (ben al 20 :/ )

ik hoop dat die levertijd ook voor mij geldt. zou wel mooi zijn :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ok, wie hem het eerst heeft dan maar >:) zal ik wel niet zijn, mijn luck kennende :/

Maar het aantal Podders zal toch wel meevallen hoor, aangezien de meeste mensen toch al meteen opzien tegen bv firewire kaarten enzo :)

en verwacht van mij maar een review he :+

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
oh, nog een hele goede review gevonden:
Not surprisingly, it works just as well as the Mac iPod -- so well, in fact, that other Windows players will be eating dust.
Lees verder op http://seattlepi.nwsource...86642_windowsipod12.shtml

dit stukje is alleen niet waar zoals we al hebben geleerd:
A PC iPod works only on a Windows-based computer. It's not meant to be plugged into a Mac.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ja die heb ik ook doorgenomen. die reviews kennen we ondertussen wel of niet? We weten ook vaak van te voren waar ze kritiek op zouden kunnen hebben. (Case, oordopjes die toch nog niet optimaal zijn, MMJB etc.. ) Voor mij is dat allemaal bijzaak. Als dat podje maar mijn liedjes goed afspeelt, ben ik tevreden.
Daarom wil ik een review van jou. Effe een no-nonsense, kijk-ik-heb-hem-en-hij-speelt-mp3s-goed-af review :P (met plaatjes ! :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 07:11:
hehe ja die heb ik ook doorgenomen. die reviews kennen we ondertussen wel of niet? We weten ook vaak van te voren waar ze kritiek op zouden kunnen hebben. (Case, oordopjes die toch nog niet optimaal zijn, MMJB etc.. ) Voor mij is dat allemaal bijzaak. Als dat podje maar mijn liedjes goed afspeelt, ben ik tevreden.
Daarom wil ik een review van jou. Effe een no-nonsense, kijk-ik-heb-hem-en-hij-speelt-mp3s-goed-af review :P (met plaatjes ! :+)
wat heb je aan een review als je 'm al besteld hebt?

als je een bevestiging nodig hebt, dat je je geld goed hebt besteed, kan ik je die wel geven...

een review van een gebruiker hier zal niets anders zijn dat die van een gebruiker ergens anders op de wereld lijkt me :)

ik heb een half jaar een 5gig iPod gehad en ik wil best de voor -en nadelen op een rijtje zetten: (meer zinvol dan alle overmatig positieve reviews van gebruikers en sites)

voordelen:
- looks
- gemak
- opslagcapaciteit
- touch-draaischijf is een vooruitgang t.o.v. mechanische draaischijf

nadelen:
- niet zo snel als ze zeggen (snelheid ligt rond de 4-6 MB. p/s...snel genoeg dat wel)
- zeer krasgevoelig
- zeer slechte software (wie MMJP al eens heeft gebruikt, weet waar ik over praat)
- hoge prijs
- matige service (lange levertijden, ook met oude 5gig model)
- extra accesoires zijn matig (oordopjes gaan nog wel, maar case is niet functioneel en afstandsbediening krast ook binnen een dag (zelfde materiaal als achterkant)

maar goed...dit was allemaal al bekend :)

ok het iis beste op de markt...maar wel ver weg van de ideale mp3-speler, zeker gezien de prijs...

en ja ik heb 'm ook besteld :)
ik neem de minpunten op de koop toe...je gebruikt 'm toch als mp3-speler en op dat gebied doet-ie gewoon zijn werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Had de ipod nou maar een pitch functie, voor dat geld mag je dat wel verwachten, maar helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
een pitchfunctie? :P nee, als er iets bijmoest zou ik een mic noemen, maar pith functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Opzich maakt het niet zoveel uit, je maakt gewoon een aparte playlist waar je al je gepitchte liedjes in zet.
Maar het is wel een gemis, het zal de keuze een stuk eenvoudiger maken als de ipod het wel had gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
bedoel je dat dan in de zin van 'makkelijk voor een DJ' ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
vanaf 15/9 zou Apple de Ipod's gaan leveren, mailde MailaMac me vandaag. Da's dus a.s. zondag.
(hu, zondag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
achja, men neemt wel vaker zondag als grens ook al doen ze dan niks :P net als bv die philips/nike mp3 test zooi... (nevermind btw ;))

Maar ik wil nu wel eens een mailtje van mn iPod verzending! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 13 september 2002 @ 11:37:
[...]

wat heb je aan een review als je 'm al besteld hebt?

als je een bevestiging nodig hebt, dat je je geld goed hebt besteed, kan ik je die wel geven...

een review van een gebruiker hier zal niets anders zijn dat die van een gebruiker ergens anders op de wereld lijkt me :)

ik heb een half jaar een 5gig iPod gehad en ik wil best de voor -en nadelen op een rijtje zetten: (meer zinvol dan alle overmatig positieve reviews van gebruikers en sites)

voordelen:
- looks
- gemak
- opslagcapaciteit
- touch-draaischijf is een vooruitgang t.o.v. mechanische draaischijf

nadelen:
- niet zo snel als ze zeggen (snelheid ligt rond de 4-6 MB. p/s...snel genoeg dat wel)
- zeer krasgevoelig
- zeer slechte software (wie MMJP al eens heeft gebruikt, weet waar ik over praat)
- hoge prijs
- matige service (lange levertijden, ook met oude 5gig model)
- extra accesoires zijn matig (oordopjes gaan nog wel, maar case is niet functioneel en afstandsbediening krast ook binnen een dag (zelfde materiaal als achterkant)

maar goed...dit was allemaal al bekend :)

ok het iis beste op de markt...maar wel ver weg van de ideale mp3-speler, zeker gezien de prijs...

en ja ik heb 'm ook besteld :)
ik neem de minpunten op de koop toe...je gebruikt 'm toch als mp3-speler en op dat gebied doet-ie gewoon zijn werk...
je hebt wel gelijk maar een review van een tweaker is toch veel leuker dan van iemand anders ;)
ik maak me niet druk over mijn aankoop. ik weet dat ipod het geld waard is. alleen heb jij de winpod ook nog niet gebruikt. ik ga ervan uit dat het toch een andere ervaring is dan de macpod. een review is ook altijd handig omdat er meestal ook wel tips in zitten die je kan oppikken.

waar ik vooral hoop is dat er gauw software beschikbaar wordt gemaakt die we kunnen gebruiken ipv mmjb. heb het ooit 's gebruikt maar dat ging er dus meteen af (weet alleen niet meer waarom :+ )

ik zit trouwens te denken of ik een case ga bestellen aangezien het dus niet zo goed blijkt te zijn.

BaRF. Kan je niet effe een telefoontje plegen ofzo? Duurt toch wel erg lang zo? :/

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
achja, ik wacht nog een paar daagjes en dan gaan we weer eens contact opnemen :) maar misschien dat een incriptie extra tijd in beslag neemt :P

Hey ipv MMJB kun je toch gewoon Ephod of Xplay gebruiken? Ik weet zo niet uit mn hoofd of die ook automatisch syncen maar das is voor mij in elk geval niet zo nodig :)

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Mooooody schreef op 10 september 2002 @ 08:59:
[...]

de oordopjes bij de nieuwe iPods zijn al een stuk beter dan de ouwe, maar nog niet goed genoeg (vond ik :))

Sony EX70 of Sony E888 zijn goede dopjes (E888 zijn de beste verkrijgbaar, maar kosten 80 euro :))

Ondanks dat en dankzij het feit dat ik een muziekliefhebber ben, heb ik de E888's een jaar geleden gekocht en ze klinken echt perfect (wereld van verschil met elke andere oordop)
Deze oordoppies zijn dus netzo relaxt/mooi klinkend als zo'n groote hoofdtelefoon?

To be, or not to be...

• Mooody

Mooody

elmoody

Ansenyi schreef op 14 september 2002 @ 10:25:
[...]

Deze oordoppies zijn dus netzo relaxt/mooi klinkend als zo'n groote hoofdtelefoon?
op sommige vlakken beter dan de standaard hoofdtelefoons...

natuurlijk niet zo goed (qua bass) als de betere hoofdtelefoons (maar dat is logisch als je kijkt naar het kleine formaat van een oordopje)

ik vind het persoonlijk beter om een set goede oordopjes bij een mp3-speler te hebben, omdat met een hoofdtelefoon de portability weer minder wordt (en dat is een van de belangrijkste eigenschappen van een mp3-speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb effe mmjb op de pc gezet. de tag functie is wel handig en de prog ziet er ook redelijk uit. alleen is het idd best brakkig. bv. bij het wijzigen van tags van 50+ liedjes.

ben benieuwd of ik veel last zal krijgen met mmjb met de ipod. waarschijnlijk met de transfer wat 'retetraag' zal gaan

Ephpod of dat andere maar aanschaffen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Je moet Mp3 Tag Studio eens proberen, dat is echt perfect voor hele albums taggen. Het kan ook alle info uit de file names halen etc. echt ideaal programmatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
word gek van dat wachten,maja hij is het waard (hoop ik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 00:24:
heb effe mmjb op de pc gezet. de tag functie is wel handig en de prog ziet er ook redelijk uit. alleen is het idd best brakkig. bv. bij het wijzigen van tags van 50+ liedjes.

ben benieuwd of ik veel last zal krijgen met mmjb met de ipod. waarschijnlijk met de transfer wat 'retetraag' zal gaan

Ephpod of dat andere maar aanschaffen dan maar?
...Ephod is 100% freeware :D hoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
BladePHQ schreef op 15 september 2002 @ 03:34:
word gek van dat wachten,maja hij is het waard (hoop ik :P )
hell yeah >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 15 september 2002 @ 09:54:
[...]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Wil deze Pod ook wel hebben, ben al druk aan t doorsparen en de volgende maand is t zover :D Maar niemand hier wil dat er ook maar een kras op zijn/haar Pod komt. Het standaard hoesje is erg mooi, maar is helaas niet aan de zijkanten goed beschermend :( Dat is dus echt een dikke -. Maar er zijn zat andere hoesjes verkrijgbaar in de VS. Maar is dit ook in NL zo, want heb geen Creditcard :P En is anders een Inkoopactie een id, voor die hoesjes? :D

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
iMpULzIvE_KiLLaH : Zie: http://www.atstore.nl/ die hebben wel redelijk wat iPod-hoesjes.

Voor mij is't helaas nog zo'n twee maandjes sparen voor m'n iPod. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
En op http://www.ipodlounge.com/reviews.asp staan een aantal van de hoesjes op atstore gereviewed. Zo ook de Marware. :9

Edit:
|:( ik had natuurlijk ook ff m'n editknop kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn die dingen duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
idd erg duur maareh ik zat eens te denken.
De gameboy color is ong net zo groot en dik als de ipod en daar kosten de hoesjes ong
5 euro van >:)

Zou je die dingen niet als beschermhoes kunnen gebruiken :?
(zie het al voor me een ipod in een pokemon beschermhoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekol schreef op 15 september 2002 @ 01:26:
Je moet Mp3 Tag Studio eens proberen, dat is echt perfect voor hele albums taggen. Het kan ook alle info uit de file names halen etc. echt ideaal programmatje :)
thx voor de tip. ik ga ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Als apple niet deze week begint met shippen $(#&#(&^&*^# kan niet meer wachten :D

Vind trouwens dat er errug weinig leuke tasjes voor de ipod zijn. Er zijn er een hoop maar ik vind het 99% :O :/ :X :Z, waarom zijn er geen leuke rooie of gewoon witte ofzo? Dat zwarte leer + witte ipod ziet er toch niet uit? |:(. Die rooie die ik hierboven had gepost is weer zo groot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingipod.com/products/prolarge/001-groovejacket.jpg

Groove Jacket (heeft atstore ook)

heb ik gehad bij mijn 5gig iPod en was er perfect voor...
voor de nieuwe 10gig is-ie te groot en voor de 20gig te klein, dus ff wachten tot er een nieuwe versie uitkomt van dit hoesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

BaRF schreef op 15 september 2002 @ 09:54:
[...]

ephpod kun je ook gebruiken voor windows ipods jah... (zonder macdrive of macopener, dus geheel gratis)

voor taggen kun je mp3tag studio gebruiken...werkt prima...1300 mp3's taggen in 2 min :) (mits de bestandsnaam juist is -> "naam artiest" - "naam nummer")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Mooooody schreef op 15 september 2002 @ 19:59:
[...]

ephpod kun je ook gebruiken voor windows ipods jah... (zonder macdrive of macopener, dus geheel gratis)

voor taggen kun je mp3tag studio gebruiken...werkt prima...1300 mp3's taggen in 2 min :) (mits de bestandsnaam juist is -> "naam artiest" - "naam nummer")
Mwah dat kan je ook allemaal instellen, zolang de artiest naam en naam nummer in de filename staan komt het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

als de nieuwe Groove Jacket te koop is in US kunnen we wel een inkoopactie houden... (deze groove jacket is geschikt voor de nieuwe 10gig modellen)

iedereen die interesse heeft ff melden :)

om het simpel en snel te houden alleen groove jackets dus - en uit ervaring weet ik dat dit een perfect hoesje is...
geen bescherming voor display, maar wel verhoging zodat het display niet direct in aanraking kan komen met oppervlak...)

voor de duidelijkheid...de groove jacket is de hoes van een paar posts hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

miekol schreef op 15 september 2002 @ 20:02:
[...]
Mwah dat kan je ook allemaal instellen, zolang de artiest naam en naam nummer in de filename staan komt het wel goed :)
jah, weet ik, maar dit zijn de standaard instellingen en voor zover ik weet de eenvoudigste en overzichtelijkste manier om je mp3 te benoemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
mp3 tag studio werkt idd goed :P

oh, btw, ik zou eventueel wel intresse hebben in een groove, maar ik wil dr wel iets bij wat het schermpje beschermt (? :)), is daar iets voor zoals van die overlays ofzo? Ik heb nu al wel zon coole neopreen Marware sleeve btw :) vet mooi, dus goeie kans dat ik die gewoon gebruik :P Want dat de Pod dan helemaal ingepakt zit maakt nu niet meer uit met een remote :D

dus deze in het (oker :P)GEEL:
Afbeeldingslocatie: http://www.marware.com/Images/blue-&-black-open.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door BaRF op 15-09-2002 20:36 . Reden: plaatje dr bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
En ff wat, de Applestore verstuurt onder Rembours? Dus als ik eentje met een persoonlijke tekst laat versturen en ik neem m niet (wat dus niet gebeurt :D) dan zit Apple met een IPod met mijn text :? Vaag dan, dus. Maar als ik m bestel dan doen ze dat dus onder rembous? En ik betaal dan aan de TPG man :D :? Is wel beterz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 16 September 2002 @ 10:59:
En ff wat, de Applestore verstuurt onder Rembours? Dus als ik eentje met een persoonlijke tekst laat versturen en ik neem m niet (wat dus niet gebeurt :D) dan zit Apple met een IPod met mijn text :? Vaag dan, dus. Maar als ik m bestel dan doen ze dat dus onder rembous? En ik betaal dan aan de TPG man :D :? Is wel beterz
kun je kiezen voor rembours dan? ik heb hem met CC betaald, en dan wordt ie ook gratis thuisbezorgd ole :P

oh, quotje van Apple:
Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?

U kunt bij de Apple Store op de volgende manieren betalen:

Per creditcard
De Apple Store accepteert Visa, MasterCard en American Express als betalingswijze voor alle elektronische en telefonische bestellingen.

Als u met een creditcard wilt betalen, wordt uw bestelling gecontroleerd zodra u deze op het web plaatst. Zodra de bestelling is goedgekeurd (doorgaans nog dezelfde dag), wordt uw bestelling in behandeling genomen.

- Hoe wordt mijn creditcardnummer beveiligd op de website van Apple?
De Apple Store-servers worden goed beveiligd om te voorkomen dat creditcardgegevens van gebruikers toegankelijk zijn voor onbevoegden en om de vertrouwelijkheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen. De Apple Store maakt gebruik van de standaardversleutelingsnorm SSL (Secure Sockets Layer), het hoogste beveiligingsniveau voor webbeveiligde programma's. SSL maakt gebruik van zowel publieke als private sleuteltechnologieën van Verisign, Inc. en is gebaseerd op een 40-bits versleutelingsalgoritme dat is ontwikkeld door RSA Data Security, Inc.

Per cheque
Bij bestellingen vanaf € 1000,00 is betaling per cheque mogelijk.

Bankoverschrijving
Bij bestellingen vanaf € 1000,00 is betaling per bankoverschrijving mogelijk.

Giro
Bij bestellingen vanaf € 1000,00 is betaling per giro mogelijk.

Betalingen per cheque, bank- of giro-overschrijving nemen een aantal dagen in beslag aangezien deze per post worden verstuurd. Uw bestelling wordt pas verzonden nadat de overboeking heeft plaatsgevonden en uw betaling door Apple is ontvangen. Hierdoor kan de verwerking van de bestelling iets meer tijd in beslag nemen.

Apple leaseprogramma's
Raadpleeg Wat is een Apple lease? voor meer informatie.

Kan ik de betalingswijze nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
In sommige gevallen is dit mogelijk. Neem telefonisch contact op met Apple Store Verkoopondersteuning om te controleren of u de betalingswijze nog kunt wijzigen. Apple Store Verkoopondersteuning is van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur bereikbaar op nummer 0800 023 0432.

Kan ik meerdere betalingswijzen tegelijk gebruiken?
Momenteel kunnen we slechts één betalingswijze per bestelling accepteren.

Wanneer wordt het bedrag van mijn creditcard afgeschreven?
Het bedrag wordt van uw creditcard afgeschreven zodra de bestelling wordt verzonden.
Als u per cheque, giro of bank betaalt, dient uw betaling door Apple te zijn ontvangen voordat de artikelen aan u kunnen worden verzonden. Hierdoor kan de verwerking van uw bestelling iets meer tijd in beslag nemen.

Wat is een Apple lease?
Met een Apple lease kunnen bedrijven en onderwijsinstellingen de allernieuwste technologieën van Apple aanschaffen tegen een laag maandbedrag. Voor het leaseprogramma van Apple hoeft u, in tegenstelling tot sommige andere on line leaseprogramma’s, geen liquiditeiten vrij te maken en hoeft u de eerste dertig dagen niet te betalen.
Raadpleeg de website over de financiële diensten van Apple voor meer informatie over de lease- en financieringsmogelijkheden van Apple.
volgens mij niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Dat is dus wel balen :( Maar heb inmiddels een goed alternatief gevonden n.l. http://www.mailamac.nl/shop/index.php Daar is een 10 GB IPod maar 406 euro. :P Dit scheelt toch ruim 50 euro dan de Apple Store :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 16 september 2002 @ 12:59:
Dat is dus wel balen :( Maar heb inmiddels een goed alternatief gevonden n.l. http://www.mailamac.nl/shop/index.php Daar is een 10 GB IPod maar 406 euro. :P Dit scheelt toch ruim 50 euro dan de Apple Store :D
komt nog wel 19% btw bij natuurlijk :)

..en je moet opletten of het wel de nieuwe 10gig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 16 september 2002 @ 12:59:
Verzendkosten
€ 9,00

Netto bedrag: € 415,00
btw (19%): € 78,85
Totaalbedrag: € 493,85

... :X

maar het is wél de Winpod >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Shit ja, had ik toch mooi over die BTW heen gekeken :( Kan je het beter bij de Apple Store kopen, voor t onderwijs :) En dan kost t je 460 euro :D FF een CC zien te regelen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 16 september 2002 @ 16:05:
Shit ja, had ik toch mooi over die BTW heen gekeken :( Kan je het beter bij de Apple Store kopen, voor t onderwijs :) En dan kost t je 460 euro :D FF een CC zien te regelen dan ;)
nou vooruit, als jij 700 euro op mn rekening gooit, bestel ik die van jou met mijn CC >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van compaq speelt wel mp3pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
BaRF schreef op 16 september 2002 @ 16:08:
[...]

nou vooruit, als jij 700 euro op mn rekening gooit, bestel ik die van jou met mijn CC >:)
haha, jammer voor je. 700 euro is wel erg veel :D Kan je wel t volledige aankoop bedrag storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de i-pod, is nu ook software voor de pc dus is dat ook geen belemmering meer.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.