Grab shell dude!
Verwijderd
heeft iemand ook al zijn Ipod verzekerd zo ja, hoe? want dat ding kost bijna €500 dat is wel de moeite om te verzekeren!
Verwijderd
PS: Ik heb de contactsfunctie van de ipod gebruikt om te spieken.
Ervaring: brilliant apparaat om mee te spieken
Ik heb 'm bij de Dixons gekocht en heb korting op de firewire kaart gevraagd en gekregenVerwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 17:30:
heeft er iemand trouwens ook een Ipod bij de dixons gehaald? zoniet waar dan? in een winkel dan niet via internet besteld
Sorry hoor, maar dat is wel ultra lompVerwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 20:33:
(na een portie suiker en 3 keer laten vallen)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hier ook Dixons en gratis firewire-kaart. Ik heb um 3 jaar bijverzekerd voor 99,- geen idee wat er onder valt maar ok.Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 17:30:
heeft er iemand trouwens ook een Ipod bij de dixons gehaald? zoniet waar dan? in een winkel dan niet via internet besteld
heeft iemand ook al zijn Ipod verzekerd zo ja, hoe? want dat ding kost bijna €500 dat is wel de moeite om te verzekeren!
Verwijderd
De 10gig versie? en is het de nieuwste versie?Exirion schreef op 28 oktober 2002 @ 21:05:
[...]
Ik heb 'm bij de Dixons gekocht en heb korting op de firewire kaart gevraagd en gekregen
[...]
Sorry hoor, maar dat is wel ultra lomp
ben vandaag heen geweest en hij is besteld kan niet wachten tot ie er is
ben al helemaal verliefd op dat ding
Het is de nieuwe 10GB ja, met hoesje, ander hoesje met riemklem en afstandsbediening. De AB is erg handig en metaal afgewerkt... Lekker stevig en ook mooi.Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:08:
De 10gig versie? en is het de nieuwste versie?
ben vandaag heen geweest en hij is besteld kan niet wachten tot ie er is![]()
ben al helemaal verliefd op dat ding![]()
Sja, ben er ook wel vlieft op
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Kan niet wachten !!!Exirion schreef op 28 oktober 2002 @ 21:10:
[...]
Het is de nieuwe 10GB ja, met hoesje, ander hoesje met riemklem en afstandsbediening. De AB is erg handig en metaal afgewerkt... Lekker stevig en ook mooi.
Sja, ben er ook wel vlieft opHet is een topding.
Is het hoesje wat erbij zit goed of kan ik beter een andere aanschaffen?
En wat doet dat touchwiel eigenlijk? wat kan je daar mee?
Hoesje is goed, maar als je je ipod wilt bedienen moet je je ipod uit het hoesje halen. Beschermt iets, maar ik zou hem niet laten vallenVerwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 22:07:
[...]
Kan niet wachten !!!
Is het hoesje wat erbij zit goed of kan ik beter een andere aanschaffen?
En wat doet dat touchwiel eigenlijk? wat kan je daar mee?
De touchwheel ? Wat dacht je van: volume regelen, skippen in nummer, menustructuur doorlopen, patsen in de trein
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Dat moet je niet overal in Nederland en op alle tijdstippen doen. Voor je het weet word je vanuit de trein gevolgd en even later neergetimmerd door 2 of 3 'helden'. Ik spreek gelukkig niet uit ervaring, maar dit soort dingen gebeuren vaak, en ik ben op m'n hoede.
Verwijderd
je kan toch ook de afstandsbediening gebruiken daarvoor? hoef je hem er niet uit te halen?Magma schreef op 28 oktober 2002 @ 22:10:
[...]
Hoesje is goed, maar als je je ipod wilt bedienen moet je je ipod uit het hoesje halen. Beschermt iets, maar ik zou hem niet laten vallen
De touchwheel ? Wat dacht je van: volume regelen, skippen in nummer, menustructuur doorlopen, patsen in de trein?
ik hoop dat niet te lang duurd bij dixons gister besteld moet ie er hoop ik morgen al zijn!! anders duurd het veel te lang voor mij
Maak gewoon playlists aan, kies er eentje, en met je AB kun je daar doorheen bladeren als ie onderweg in je zak zit. Simpel zatMagma schreef op 29 oktober 2002 @ 13:28:
Ik heb die ab nog niet gebruikt, maar door je menustructuur lopen met je AB lijkt mij vrij onhandig.
Iemand met een oplossing?
Volgens mij is het opgelost. Heb via iPod updater de restore functie uitgevoerd en nu doet EphPod ineens niet moeilijk meer! Phew....
Grab shell dude!
de restore functie is je beste vriendjOzh schreef op 29 oktober 2002 @ 14:59:
edit:
Volgens mij is het opgelost. Heb via iPod updater de restore functie uitgevoerd en nu doet EphPod ineens niet moeilijk meer! Phew....
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ja, nogal!
Heb trouwens meteen dat MusicMatch eraf gedonderd, EphPod is veel simpeler en duidelijker. 'k Heb helemaal geen andere muziekspeler nodig op m'n pc, daar gebruik ik Winamp wel voor.
Grab shell dude!
Ik had vandeweek een soortgelijk probleem. Ik heb de Mac versie die ik gebruik met XPlay maar heb ook Music Match geprobeerd. Nadat ik dat erop had gezet wilde XPlay de iPod niet meer herkennen. Uninstall van MM hielp niks.jOzh schreef op 29 oktober 2002 @ 14:59:
Heb vandaag m'n iPod binnen gekregen maar ik heb er nog maar weinig plezier van gehad. Op de een of andere manier herkennen EphPod en MusicMatch Jukebox de iPod niet, terwijl explorer em wel gewoon ziet, als een removable disk. Als ik via EphPod een liedje wil overzetten zegt ie "Destination Path invalid" maar ik hoor wel een 'klikje' uit m'n iPod komen... Music Match Jukebox geeft helemaal geen sjoege, als ik naar "Download files to portable device" ga valt er geen portable device te bekennen.
Iemand met een oplossing?
[/Edit]
Ik kwam er daarna achter dat MM een driver had geactiveerd/toegevoegd waardoor de iPod ineens door Windows als schijf wordt gezien. Die verhindert echter XPlay's eigen driver. Na het verwijderen van de driver werkte XPlay weer prima.
Overigens vind ik de MM software vreselijk. Het is net een kerstboom en doet me denken aan RealPlayer

nog even wachten en dan zijn ze ook zeer waarschijnlijk in nederland verkrijgbaar
zodra ik meer weet, laat ik t jullie weten
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Heb je enige indicatie wanneer dit ongeveer zal gebeuren. (Dit jaar nog? o.i.d.)Phusebox schreef op 31 oktober 2002 @ 07:53:
voor mensen met een ipod, die nog iskins willen kopen
nog even wachten en dan zijn ze ook zeer waarschijnlijk in nederland verkrijgbaar
zodra ik meer weet, laat ik t jullie weten
ik hoop in 2-3 wekenEl Gravedigger schreef op 31 oktober 2002 @ 09:02:
[...]
Heb je enige indicatie wanneer dit ongeveer zal gebeuren. (Dit jaar nog? o.i.d.)
Weet je toevallig ook waar ze dan verkrijgbaar zijn?
ja... in mijn shoppie (online)El Gravedigger schreef op 31 oktober 2002 @ 10:28:
[...]
Weet je toevallig ook waar ze dan verkrijgbaar zijn?
verkopen pc hardware, consoles en games (en iskins! hehe)
- AB laat ik thuis, geen behoefte aan 10km draad; dat vraagt om knopen!
- Oordopjes vervangen door Sony Groove. Vond de kwaliteit matig, was die hoesjes met een dag kwijt (gelukkig krijg je 3 paar) en ik vind die vorm van de Groove's super, blijft veel beter zitten. Jammer alleen dat ze niet wit verkrijgbaar zijn.
- Vind het een redelijk nadeel dat je niet's kunt editen op de iPod zelf, bijvoorbeeld een playlist samenstellen (dat hangt nogal af van m'n bui, dus geen nut om dat op de pc te doen), volgorde van playlist wijzigen, titel wijzigen etc.
- Software is nog steeds niet helemaal top. Als m'n backlight aanstaat, geeftie altijd aan dat de accu 100% vol zit. Pas als de backlight uitgaat zie ik een echte indicatie (Ik dacht dat dit juist de grootste update was in 1.2.2).
Idem hiero, vind het allemaal teveel van het goede. Heb de AB nog niet eens gebruikt, weet nog goed hoe het met mijn MD spelertje was. Daar was de standaard koptelefoon van kapot. Heb nieuwe Sony dopjes gekocht maar die hadden natuurlijk niet zo'n kort snoertje. Had toen bergen snoer (samengehouden met zo'n vuilniszakklipjeoZy schreef op 31 oktober 2002 @ 10:49:
ik heb een nieuwe 10gb windows versie, en heb na een week de volgende dingen te melden:
AB laat ik thuis, geen behoefte aan 10km draad; dat vraagt om knopen!
Ik heb niet zo heel veel problemen met de oordopjes, wel met de hoesjes. Ben ze regelmatig kwijt (vind ze wel steeds terug). Ik ga er vanuit dat je 2 paar krijgt in plaats van 3 ?Oordopjes vervangen door Sony Groove. Vond de kwaliteit matig, was die hoesjes met een dag kwijt (gelukkig krijg je 3 paar) en ik vind die vorm van de Groove's super, blijft veel beter zitten. Jammer alleen dat ze niet wit verkrijgbaar zijn.!
Hmmm, de batterij moet ik nog steeds een testen. Ik heb het vermoeden dat ik namelijk nooit geen 10 uur (over 5 dagen verspreid) haal zonder opladen. Zal het van het weekend is gaan testen hoe dat zit bij non-stop gebruik.Software is nog steeds niet helemaal top. Als m'n backlight aanstaat, geeftie altijd aan dat de accu 100% vol zit. Pas als de backlight uitgaat zie ik een echte indicatie (Ik dacht dat dit juist de grootste update was in 1.2.2).
Verwijderd
Kan je hem trouwens ook niet laten polijsten als er veel krassen op zitten??
En dixons schiet niet echt op heb hem maandag besteld is ie er nog niet!!!!
Grab shell dude!
Als je ff op de website kijkt zie je dat ze hem niet meer op voorraad hebben. Ik denk dat je beter even bij een Dixons winkel langs kunt gaan.Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 17:26:
En dixons schiet niet echt op heb hem maandag besteld is ie er nog niet!!!!
Bestellen bij Dixons is sowieso altijd een ramp. Altijd gewoon in de winkel kopen.
Verwijderd
Ik had hem in hoorn bij de winkel besteld, Ik hoop dat ze hem maandag nog hadden liggen op het hoofdkantoor!DiMension schreef op 31 oktober 2002 @ 17:44:
[...]
Als je ff op de website kijkt zie je dat ze hem niet meer op voorraad hebben. Ik denk dat je beter even bij een Dixons winkel langs kunt gaan.
Bestellen bij Dixons is sowieso altijd een ramp. Altijd gewoon in de winkel kopen.

Ik sta op het punt een Ipod 10Gb win bij Apple te bestellen..maar heb nog een paar "in de praktijk" vraagjes":
is de LCD ook goed in het donker te lezen ?
zit er backlight op de RC ?
maakt de unit zelf herrie (zoals nu bij me port. MD, overgaan naar volgend nummer)
iemand ervaring met de volgende headset:
http://www.everythingipod...&eqtype1datarq=Headphones
remote control heeft geen backlight maar het main-scherm dus welKarel2001 schreef op 31 oktober 2002 @ 21:50:
ipv een nieuw topic maar hier effe vragen:
Ik sta op het punt een Ipod 10Gb win bij Apple te bestellen..maar heb nog een paar "in de praktijk" vraagjes":
is de LCD ook goed in het donker te lezen ?
zit er backlight op de RC ?
maakt de unit zelf herrie (zoals nu bij me port. MD, overgaan naar volgend nummer)
iemand ervaring met de volgende headset:
http://www.everythingipod...&eqtype1datarq=Headphones
en is zeeeer goed leesbaar zowel overdag als snachts.
de ipod zelf hoor je amper, af en toe hoor je de hd draaien fftjes maar da's verwaarloosbaar
Juist, dat doe ik dus ook maar ik gebruik een hoesje van m'n minidisc walkman. Is ontzettend zacht dus krast nietzaphod_b schreef op 31 oktober 2002 @ 12:03:
als ik 'm uit 't tasje op mijn bureau leg op mijn werk leg ik 'm ook OP het zakje.
Inderdaad verwaarloosbaar. Toen ik m'n mp3'tjes aan het overzetten was naar de iPod moest ik letterlijk de iPod tegen m'n oor aan houden om er iets van te horen. Normaal gesproken merk je dus niets.Phusebox schreef op 31 oktober 2002 @ 22:08:
af en toe hoor je de hd draaien fftjes maar da's verwaarloosbaar
Grab shell dude!
had eerst een foutje gemaakt (MAC besteld) dus effe belletje naar Apple en om laten zetten...volgens de verkoper worden die dingen op order gemaakt in Taiwan..dus niets van de plank...levertijd op dit moment is 1-2 dagen voor afwerken inkooporder en dan ongeveer 5 dagen voor "maken"...hehe
effe nog een vraagje:
Ik ben vast CD's aan het rippen met Easy CD-DA extractor 5.0, cd'tje rippen duurt ongeveer 6-7 minuten op 128(CD quality)...maar nu las ik ook ergens dat de software bij de iPod dit ook kan doen...zoja kan ik deze software ergens vast downloaden/installeren ? (ik zie zoveel verschillende software voor dit ding) en is dit beter voor indeling en stuff...?
praktijk ervaringen zijn welkom (het gaat om ongeveer 175 cd's)
Musicmatch (zit bij je iPod) kan in principe CD's voor je rippen ja. Maar de kwaliteit (ook met CD-DA extractor denk ik, zal vast wel Xing gebruiken, correct me if Im wrong) doet echt onder voor de betere oplossingen.Karel2001 schreef op 01 november 2002 @ 19:20:
Heb net m'n 10GB iPod via de Apple site besteld..
had eerst een foutje gemaakt (MAC besteld) dus effe belletje naar Apple en om laten zetten...volgens de verkoper worden die dingen op order gemaakt in Taiwan..dus niets van de plank...levertijd op dit moment is 1-2 dagen voor afwerken inkooporder en dan ongeveer 5 dagen voor "maken"...hehe
effe nog een vraagje:
Ik ben vast CD's aan het rippen met Easy CD-DA extractor 5.0, cd'tje rippen duurt ongeveer 6-7 minuten op 128(CD quality)...maar nu las ik ook ergens dat de software bij de iPod dit ook kan doen...zoja kan ik deze software ergens vast downloaden/installeren ? (ik zie zoveel verschillende software voor dit ding) en is dit beter voor indeling en stuff...?
Als je echt beste van beste wilt moet je Exact Audio Copy i.cm. met Lame gebruiken.
Nou is dit veel arbeids intensiever zeg maar en het is toch maar voor een mp3 speler (iPod heeft trouwens wel verassend goed geluid vind ik) dus dan is CDex waarschijnlijk de beste optie. Gebruikt ook Lame als encoder is is echt ontzettend simpel, ondersteund CBBD, automatische tags en folder en playlist aanmaken etc. etc
MusicMatch Jukebox =Karel2001 schreef op 01 november 2002 @ 19:20:
Heb net m'n 10GB iPod via de Apple site besteld..
effe nog een vraagje:

tip: gebruik een bitrate van 192kb. p/s, verschil merk je goed...en je hebt toch ruimte genoeg
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Grab shell dude!
oke ik heb Exact Audio Copy en lame nu geinstalleerd. Heb effe om te testen een track van 2min en 10sec (org size 21.99MB) naar MP3 omgezet...resultaat : 3.369KB en 694Kbps..... bitrate staat op 192 high quality...waar ga ik foutmiekol schreef op 01 november 2002 @ 19:26:
[...]
Musicmatch (zit bij je iPod) kan in principe CD's voor je rippen ja. Maar de kwaliteit (ook met CD-DA extractor denk ik, zal vast wel Xing gebruiken, correct me if Im wrong) doet echt onder voor de betere oplossingen.
Als je echt beste van beste wilt moet je Exact Audio Copy i.cm. met Lame gebruiken.
Nou is dit veel arbeids intensiever zeg maar en het is toch maar voor een mp3 speler (iPod heeft trouwens wel verassend goed geluid vind ik) dus dan is CDex waarschijnlijk de beste optie. Gebruikt ook Lame als encoder is is echt ontzettend simpel, ondersteund CBBD, automatische tags en folder en playlist aanmaken etc. etc
Sjonge jongen, blijkt dat je die vinkjes moet aankruisen en alleen selecteren niet genoeg is. Handig hoor
moet ik trouwens de tracks in een map zetten met de naam van de CD, bv:
Bruce Springsteen - Tunnel of Love
of doet de iPod dat zelf... anders krijg ik toch duizenden nummers in een map?
Je moet ze taggen (artiest, titel, album) met Tag&Rename. Het is ff uitvogelen hoe dat programma werkt maar het is SUPERKarel2001 schreef op 01 november 2002 @ 23:58:
De iPod leest de ID3 tags, je hoeft dus geen aparte folders te maken "in" je iPod omdat ie ze uit zichzelf selecteert op artiest/album/genre.Karel2001 schreef op 01 november 2002 @ 23:58:
Grab shell dude!
maare...tracks, artiest en album staat goed....ik snap niet wat ik nog meer moet doen....alle MP3'tjes van deze CD staan netjes in een map met alle info...alleen staan ze nu in de root...en dat is op den duur niet echt overzichtelijk...
Je kan je mp3'tjes gewoon in verschillende mappen zetten, dat maakt voor je iPod niet uit, die kijkt namelijk alleen maar naar de ID3-tags om ze te sorteren.
Hoe jij je mp3's op je pc hebt staan, afgezien van de tags dus, doet er verder niet toe.
Of was dat niet je vraag?
Edit:

Maar in dat geval begrijp ik je laatste vraag echt niet. Wat staat in de root? Bedoel je op je iPod of op je PC?
Als je het over je iPod hebt, hoe browse je dan? Via alle albums of via alle nummers? In het laatste geval staat alles in de root ja, dat hoort zo...
ben nu op alle 3 m'n pc's aan het rippen met EAC en Lame..
rippen gaat wel bizar snel op onderstaand systeem..andere 2 zijn een P4 1.6Ghz en een Athlon 1.4Ghz... dus lekker 3 cd's tegelijk...
heb nu 25 CD's gedaan en zit op 2,1GB..dus zal ik uitkomen op 110-120 cd's

Verwijderd
Maar heb nog ff een vraagje ik kon kiezen om er extra garantie bij te nemen maar heb ik nog niet gedaan! is dit verstandig om er bij te nemen om kan ik hem ook nog ergens anders laten verzekeren of ergens anders garantie krijgen?
iSkin Inkoop Actie (hoesjes voor Ipod)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik heb 'm ook van de Dixons en bij mij begonnen ze ook meteen over de garantie. Heb 't niet gedaan... Ik vind het veel te duur en ik denk dat een reparatie niet veel duurder is dan 2 jaar aanvullende garantie, dus dat risico neem ik dan maar.Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:42:
Maar heb nog ff een vraagje ik kon kiezen om er extra garantie bij te nemen maar heb ik nog niet gedaan! is dit verstandig om er bij te nemen om kan ik hem ook nog ergens anders laten verzekeren of ergens anders garantie krijgen?
vraag1: www.apple.com/ipodOMX2000 schreef op 06 november 2002 @ 23:34:
Ok ik ben lui momenteel.. Kan iemand mij snel vertellen of er ook uiterlijk verschil is tussen de 5 GB en de 10 GB verzie? En of mailamac.nl het goedkoopst is?
vraag2: www.tweakers.net/pricewatch
Luiwammes
SollyExirion schreef op 06 november 2002 @ 23:46:
[...]
vraag1: www.apple.com/ipod
vraag2: www.tweakers.net/pricewatch
Luiwammes
heb em gekocht op de apple store...OMX2000 schreef op 06 november 2002 @ 23:34:
Ok ik ben lui momenteel.. Kan iemand mij snel vertellen of er ook uiterlijk verschil is tussen de 5 GB en de 10 GB verzie? En of mailamac.nl het goedkoopst is?
www.apple.nl
en dan moet je ff onderwijs aanklikken... dan koop je hem als student en dan kost ie je (10gb) 461 euro ipv 499
Verwijderd
Heb ook geen extra garantie genomen 3 jaar voor €99 vond ik ook erg veel
maar wil hem eigenlijk ergens anders laten verzekeren of zoiets voor diefstal en dergelijke
uiterlijk verschil tussen 5 en 10gig:
5gig is dikker
heeft scroll wiel geen touchwiel :-))))))))
Ja dat bedoelde ik dus... Dus de Windows 5 GB versie heeft ook een scrollwiel? En is dat fijner?Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 19:25:
musicmatch werkt perfect bij mij maar gebruik toch ephpod werkt veel relaxder
Heb ook geen extra garantie genomen 3 jaar voor €99 vond ik ook erg veel
maar wil hem eigenlijk ergens anders laten verzekeren of zoiets voor diefstal en dergelijke
uiterlijk verschil tussen 5 en 10gig:
5gig is dikker
heeft scroll wiel geen touchwiel :-))))))))
het werkt hetzelfdeOMX2000 schreef op 07 november 2002 @ 23:04:
[...]
Ja dat bedoelde ik dus... Dus de Windows 5 GB versie heeft ook een scrollwiel? En is dat fijner?
alleen de 5gb versie heeft een fysiek draaibaar wiel en de andere versies een touchpad
het echte wiel gaat sneller kapot... (gaat los zitten)
dus een touchpad is te prefereren
volgens mij hebben tegenwoordig alle ipods die touchpad overigens (behalve de 5gb versie hoor ik net... )
na een tijdje kun je dat nummer gebruiken om op TNT.nl je pakketje te trackenKarel2001 schreef op 07 november 2002 @ 20:15:
weet iemand wat ik in hemelsnaam met die tracking code op de apple site kan doen ????? ik probeer al 3 dagen (via K&H en TNT) iets met deze code te doen maar krijg totaal geen info uit dit nummer......
moet je dus nog ff geduld hebben
heb je trouwens interesse in een hoesje voor je ipod? voor er krassen op komen? (gebeurt al snel) kijk dan ff naar het iskin inkoop actie topic
top nu werkt het nummer wel op TNT:Phusebox schreef op 07 november 2002 @ 23:12:
[...]
na een tijdje kun je dat nummer gebruiken om op TNT.nl je pakketje te tracken
moet je dus nog ff geduld hebben
heb je trouwens interesse in een hoesje voor je ipod? voor er krassen op komen? (gebeurt al snel) kijk dan ff naar het iskin inkoop actie topic
07 Nov 2002 23:35 Brussels Consignment Passed Through Transit Point
07 Nov 2002 21:05 Luxembourg Shipped From Originating Depot
iemand een idee hoelang nu nog ?
zonder er weer een nieuw topic voor te openen...
1) weet iemand hoe ik de snelheid van de firewire verbinding kan meten (zoals onder taskmanager voor je NIC) ik wil effe kijken met wat voor snelheid de mp3'tjes naar de iPod gaan
2) MusicMatch is niet echt lekker...weet iemand waar ik een trial versie van Xplay kan downloaden ? eerst effe kijken of het wat is voordat ik $29,95 betaal.
Assume there are no rules and it's one big free for all
*kuch*Alpha-sphere schreef op 08 November 2002 @ 23:55:
Dude gebruik geen MusicMatch of Xplay. Gebruik EphPod!!!!!!! het is 1000x beter dan die twee.
EphPod staat niet bekend als een gebruiksvriendelijk programma. Zo'n beetje elke review zegt dat. Qua functionaliteit wint het misschien van XPlay, maar ik vind XPlay echt VEEL makkelijker werken en het werkt enorm stabiel en snel. XPlay is wat mij betreft het beste hoor
In MusicMatch zit zoveel functionaliteit dat ik er geen ene hol meer van snap en ik heb geen zin om het uit te zoeken ook. Xplay werkte maar als ik het vergelijk met ephPod vind ik ephPod persoonlijk veel makkelijker.
Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
www.mediafour.comVerwijderd schreef op 09 november 2002 @ 09:38:
vind ehppod het makkelijkst tot nu toe heb Xplay nog nooit geprobeerd hebben jullie Xplay gekocht want het staan niet op de cd bij mij?
1) is dat een normale snelheid en zo niet
2) kan dat nog verbeterd worden?
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Firewire is ontzettend snel, maar de snelheid van de harddisk in de iPod is natuurlijk beperkt. Het is geen 7200rpm schijf (4200rpm) en alles is gemaakt op schokbestendigheid en zuinigheid. 3.8MB/s is ongeveer een nummer per seconde, en zoiets is het bij mij ook. Misschien iets sneller maar niet 2 keer zo snel ofzo.LightYears schreef op 09 November 2002 @ 13:27:
ephpod zegt dat met ong. 3.8MB/sec gaat nu
je kan de buffer in Ephpod omhoog zetten naar 4096kb., daarmee haal ik snelheden van 7 tot 8MB. p/s.LightYears schreef op 09 november 2002 @ 13:27:
ephpod zegt dat met ong. 3.8MB/sec gaat nu
met de windows routine komt het wel op de iPod maar onleesbaar
met een kleinere buffer daalt het ook naar de 2Mb/sec
dus voor mij is de standaard buffer het beste. nou ja ... dan maar 20 minuten wachten tot ie weer helemaal vol is
al die extra dingen dat je het met outlook kan synchen is allemaal mooi extra meegenomen
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
20 min?LightYears schreef op 09 november 2002 @ 15:33:
met een hogere buffer daalt het naar 2Mb/sec
met de windows routine komt het wel op de iPod maar onleesbaar(al kijkt de snelheid dan wel hoger)
met een kleinere buffer daalt het ook naar de 2Mb/sec
dus voor mij is de standaard buffer het beste. nou ja ... dan maar 20 minuten wachten tot ie weer helemaal vol is
bij mij duurt het zo'n 25 min. totdat ie vol is (zo'n 9gig), dan heb je of niet veel mp3's of gaat het toch wel snel
en natuurlijk alles met lame (--alt preset standard) dus niet zoveel mp3's (~ 700)
toen Mp3pro werd uitgebracht, was ik daar best enthousiast over. Tsjah het is niet echt aangeslagen maar toch scheelt het zeker de helft van een mp3. Heeft Apple toevallig plannen om in de toekomstige firmware dit te ondersteunen?
Want dat zou toch wel heel lekker, dan zet ik alles daar in om
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 12:43:
mp3 pro is al wel af te spelen op sommige mp3 spelers
Op zich is het overal af te spelen, aangezien het een mp3 is. Echter is mp3pro over meer kanalen, en als die dat niet ondersteunt zul je bv een mp3 van 64 kbps niet als 128 ervaren, maar hoor je dus gewoon de kwaliteit van een normale mp3 van 64 kbps. (kan het nu ff niet beter uitleggen
[ Voor 0% gewijzigd door LuNaTiC op 10-11-2002 12:46 . Reden: typo ]

ingen vill veta var du köpt din tröja
voor diegene die een ipod gaat kopen, schaf je zeker een hoesje aan...
tis niet omdat ik toevallig een inkoopactie houdt hiervoor maar er komen heel snel krasjes op en da's erg jammer
Ja, op zich is die 30 euro natuurlijk niet veel vergeleken met die bijna 500 euro voor een iPod, maar ik vind het toch onzinnig eigenlijk.Phusebox schreef op 10 november 2002 @ 13:46:
ach ik zie het zo: als je 500 euro kunt uitgeven kunnen die 30 euro voor een firewire kaartje en 30 euro voor een iskin ook nog wel vanaf
voor diegene die een ipod gaat kopen, schaf je zeker een hoesje aan...
tis niet omdat ik toevallig een inkoopactie houdt hiervoor maar er komen heel snel krasjes op en da's erg jammer
Maarja.. wat moet, dat moet he
ingen vill veta var du köpt din tröja
Ik heb zelf gister een 20Gig (windows) besteld bij Dixons,wie weet of ze een beetje flot zijn met het bestellen?
Heeft iemand een screenshotje van WinXp en een Ipod,hoe die herkent word
Alvast bedankt
Kijk ff : http://www.apple.com/hardware/video/ipod_intro_480.html
www.ipod.nl
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd
To be, or not to be...
wat een liev ding
iemand nog leuke tips & tricks? Heb nu ephPod om mn mp3tjes mee te transferren, heb cpod om notities en tekst in mn iPod te zetten. Ik ga later ff wat v-Cards er opzetten denk ik...
Nu gaat het meeste werk worden om al mn mp3tjes consistent te taggen zodat je minder rotzooi krijgt... dat is momenteel ff het grootst probleem
Tja, soms kom ik nog steeds fouten tegen in m'n tags. 1 typefoutje in bijvoorbeeld de albumnaam en alles ligt in de war. Nou ja alles... Maar tis wel vervelendLuNaTiC schreef op 12 November 2002 @ 14:54:
Nu gaat het meeste werk worden om al mn mp3tjes consistent te taggen zodat je minder rotzooi krijgt... dat is momenteel ff het grootst probleem
Grab shell dude!
dus al die losse singletjes krijgen gewoon bij de albumtag iets van 'Singletjes Trance' ofzo, zodat ie die singles ook als een los album ziet... blijven de ECHTE full albums tenmninste over... beetje orde in de chaos dus.
Anyway, misschien gelijk een vraagje: ik heb dus zoals gezegd mn losse trance nummers (die dus NIET tot een heel album horen) getagged, daarbij het album 'Singles Trance' genoemd. Zodat ie dus in een aparte map komt op mn iPod
Dat lukt allemaal wel, alleen het probleem is dat als die nummers eenmaal op mn iPod staat, en ik ga browsen op album, en dan bij Singles Trance kijk, dat de volgorde NIET alfabetisch is... ik heb ook tracknumber weggelaten, in de hoop dat ie dan wel alfabetisch gerangschikt wordt, maar helaas... Iemand een idee hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen, of gaat dat gewoon niet lukken? Gebruik ephPod overigens
heb overigens Xplay nog niet gebruikt, omdat ik het nog niet heb
maar zal eens kijken
Nouja het is wel handig, maar ik had gehoopt dat er functies waren zoals het multi-taggen OP je iPod. Net zoals bij Tag&Rename zeg maar... maar helaasch, dat wordt dus gewoon voortaan goed van te voren taggen en anders pech
Dit topic is gesloten.