[MP3]Nogmaals, Ipod of anders?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.654 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

LightYears schreef op 09 november 2002 @ 13:27:
ephpod zegt dat met ong. 3.8MB/sec gaat nu
1) is dat een normale snelheid en zo niet
2) kan dat nog verbeterd worden?
je kan de buffer in Ephpod omhoog zetten naar 4096kb., daarmee haal ik snelheden van 7 tot 8MB. p/s.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

met een hogere buffer daalt het naar 2Mb/sec
met de windows routine komt het wel op de iPod maar onleesbaar :( (al kijkt de snelheid dan wel hoger)
met een kleinere buffer daalt het ook naar de 2Mb/sec
dus voor mij is de standaard buffer het beste. nou ja ... dan maar 20 minuten wachten tot ie weer helemaal vol is :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik ben dus ook helemaal verliefd geworden op de iPod, en ook als ik dit topic lees raak ik steeds meer overtuigd dat ik er een ga halen :)

al die extra dingen dat je het met outlook kan synchen is allemaal mooi extra meegenomen :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

LightYears schreef op 09 november 2002 @ 15:33:
met een hogere buffer daalt het naar 2Mb/sec
met de windows routine komt het wel op de iPod maar onleesbaar :( (al kijkt de snelheid dan wel hoger)
met een kleinere buffer daalt het ook naar de 2Mb/sec
dus voor mij is de standaard buffer het beste. nou ja ... dan maar 20 minuten wachten tot ie weer helemaal vol is :)
20 min?
bij mij duurt het zo'n 25 min. totdat ie vol is (zo'n 9gig), dan heb je of niet veel mp3's of gaat het toch wel snel :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik heb de 5GB versie :p
en natuurlijk alles met lame (--alt preset standard) dus niet zoveel mp3's (~ 700)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Ik denk dat ik voor de 10Gb versie ga... Ookal is die eigenlijk schandalig duur, maar ik wil niet dat draaiend wiel van de 5 Gb versie... Absurd dat ie in Amerika gewoon 100 euro goedkoper is... En een inscriptie is ook stukken goedkoper...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

nog een vraagje, waar ik eigenlijk niks over ben tegengekomen:

toen Mp3pro werd uitgebracht, was ik daar best enthousiast over. Tsjah het is niet echt aangeslagen maar toch scheelt het zeker de helft van een mp3. Heeft Apple toevallig plannen om in de toekomstige firmware dit te ondersteunen?

Want dat zou toch wel heel lekker, dan zet ik alles daar in om :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3 pro is al wel af te spelen op sommige mp3 spelers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 12:43:
mp3 pro is al wel af te spelen op sommige mp3 spelers :D

Op zich is het overal af te spelen, aangezien het een mp3 is. Echter is mp3pro over meer kanalen, en als die dat niet ondersteunt zul je bv een mp3 van 64 kbps niet als 128 ervaren, maar hoor je dus gewoon de kwaliteit van een normale mp3 van 64 kbps. (kan het nu ff niet beter uitleggen :P)

[ Voor 0% gewijzigd door LuNaTiC op 10-11-2002 12:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik neem aan dat er geen enkele manier is om zo'n iPod via USB te benaderen, he? Ik ben van plan om een 10gb dingetje te kopen, maar moet daar zelf ook nog wel wat FireWire functionaliteit voor regelen dmv een SB Audigy ofzo.. maar als ik bij m'n vriendin ben zou het natuurlijk ook handig zijn om daar iets nuttigs te kunnen doen met de iPod (op muziek luisteren na)... maar om nou een aparte firewire kaart te gaan kopen voor haar pc.. nee, dat vind ik dan weer net een beetje TE :{.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
ach ik zie het zo: als je 500 euro kunt uitgeven kunnen die 30 euro voor een firewire kaartje en 30 euro voor een iskin ook nog wel vanaf

voor diegene die een ipod gaat kopen, schaf je zeker een hoesje aan...
tis niet omdat ik toevallig een inkoopactie houdt hiervoor maar er komen heel snel krasjes op en da's erg jammer

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Phusebox schreef op 10 november 2002 @ 13:46:
ach ik zie het zo: als je 500 euro kunt uitgeven kunnen die 30 euro voor een firewire kaartje en 30 euro voor een iskin ook nog wel vanaf

voor diegene die een ipod gaat kopen, schaf je zeker een hoesje aan...
tis niet omdat ik toevallig een inkoopactie houdt hiervoor maar er komen heel snel krasjes op en da's erg jammer
Ja, op zich is die 30 euro natuurlijk niet veel vergeleken met die bijna 500 euro voor een iPod, maar ik vind het toch onzinnig eigenlijk.

Maarja.. wat moet, dat moet he >:).

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:23

Erw

Hallo

Ik heb zelf gister een 20Gig (windows) besteld bij Dixons,wie weet of ze een beetje flot zijn met het bestellen?

Heeft iemand een screenshotje van WinXp en een Ipod,hoe die herkent word

Alvast bedankt

Kijk ff : http://www.apple.com/hardware/video/ipod_intro_480.html
www.ipod.nl

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:23

Erw

niemand?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmjah ik zie de hele tijd in het topic van LuNaTiC staan dat de Ipod 330 kost, maar zo goedkoop heb ik em nog nergens gezien... of is dit zonder btw ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Dat zal die 5gb versie zonder btw zijn aangezien die Dancevalley Ipod 299 was. Die actie is btw al tijdje voorbij uds hoef je niet naar te zoeken ;).

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

oeh ik mag me nu ook een trotse iPod-eigenaar noemen :D

wat een liev ding O+

iemand nog leuke tips & tricks? Heb nu ephPod om mn mp3tjes mee te transferren, heb cpod om notities en tekst in mn iPod te zetten. Ik ga later ff wat v-Cards er opzetten denk ik...

Nu gaat het meeste werk worden om al mn mp3tjes consistent te taggen zodat je minder rotzooi krijgt... dat is momenteel ff het grootst probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02

jOzh

Sweet dude!

LuNaTiC schreef op 12 November 2002 @ 14:54:
Nu gaat het meeste werk worden om al mn mp3tjes consistent te taggen zodat je minder rotzooi krijgt... dat is momenteel ff het grootst probleem :)
Tja, soms kom ik nog steeds fouten tegen in m'n tags. 1 typefoutje in bijvoorbeeld de albumnaam en alles ligt in de war. Nou ja alles... Maar tis wel vervelend :P

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ja ik wil gewoon ff een duidelijke structuur voor mezelf hebben.. ik wil niet dat als ik 1 singletje van bv een of andere vage band heb, en waar het album getagged is, dat mn iPod ook in albums dat laat zien (vind ik een beetje loos).

dus al die losse singletjes krijgen gewoon bij de albumtag iets van 'Singletjes Trance' ofzo, zodat ie die singles ook als een los album ziet... blijven de ECHTE full albums tenmninste over... beetje orde in de chaos dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 23:55
LuNaTiC:
Kijk eens naar het programmaatje MP3Tag, extreem handig voor het taggen van je MP3's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het taggen an sich is het probleem niet :P Daar heb ik tag&rename voor :) Het brakke taggen herstellen van anderen is soms wel ff werk, maar oke. Hele albums rippen of taggen is eitje.

Anyway, misschien gelijk een vraagje: ik heb dus zoals gezegd mn losse trance nummers (die dus NIET tot een heel album horen) getagged, daarbij het album 'Singles Trance' genoemd. Zodat ie dus in een aparte map komt op mn iPod :)

Dat lukt allemaal wel, alleen het probleem is dat als die nummers eenmaal op mn iPod staat, en ik ga browsen op album, en dan bij Singles Trance kijk, dat de volgorde NIET alfabetisch is... ik heb ook tracknumber weggelaten, in de hoop dat ie dan wel alfabetisch gerangschikt wordt, maar helaas... Iemand een idee hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen, of gaat dat gewoon niet lukken? Gebruik ephPod overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Begin er eens mee om ephPod weg te mikken en gewoon XPlay te gebruiken. Wel verstandig dat je Tag&Rename gebruikt overigens.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wat is er dan zo erg aan ephPod? :)

heb overigens Xplay nog niet gebruikt, omdat ik het nog niet heb :P

maar zal eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou het ontbreken van wat handige dingen en slome updates. XPlay is stuk overzichtelijker. Je moet iig niet steeds van programma wisselen.. dus ik zou als ik jou was gewoon nu fijn met schone lei beginnen met XPlay. Hoewel de maker van Ephpod wel een aardige gast is. XPlay is wat meer af en op het forum helpen ze je graag met vragen etc. Bij mij kon ik na wisselen van EphPod > Xplay wel overnieuw beginnen met de collectie.. maar ach.. gaat snel :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

oke ben maar weer met een schone lei begonnen, maar xplay is eigenlijk een veredelde windows explorer :?

Nouja het is wel handig, maar ik had gehoopt dat er functies waren zoals het multi-taggen OP je iPod. Net zoals bij Tag&Rename zeg maar... maar helaasch, dat wordt dus gewoon voortaan goed van te voren taggen en anders pech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.