In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
[ Voor 92% gewijzigd door SinergyX op 01-04-2003 19:29 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
[ Voor 78% gewijzigd door LaborGardens op 02-04-2003 08:37 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
mrsar
Animal_X
megter
Dark_Neve
ygma!
renevdv
Jullie mogen je mail checken. Als je geen links mag plaatsen, dan natuurlijk ook niet op deze manier

Laat dit een les zijn....
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 03-04-2003 21:06 ]
Verwijderd
of is dit gewoon niet mogelijk
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 12:32 ]
Weet wel dat er voor de nokia 7650 en de 3650 (kortom series 60) een programma bestaat dat via infarood de tv enzo kan besturen (dacht dat het iets heette met "remote"). Maar of dit beschikbaar is voor de 6610 weet ik niet. Eerlijk gezegd denk ik het niet want de 6610 heeft geen symbian os en je kunt de infarode poort dacht ik niet vanuit java aanspreken. (kan er ook naast zitten hoor)Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 12:32:
ik ben eigenlijk opzoek naar een midlet waarmee ik m'n nokia 6610 tot afstands bediening kan omtoveren.
of is dit gewoon niet mogelijk
Maar ik heb geen zin om alle games te instaleren, want de helft is toch bagger dus ik wil aan iedereen graag vragen om een midlet top 5 te maken!
Hier is die van mij tot nu toe:
1. Dragon Island
2. Prince of Persia
3. Ghostblade
4. Delta Bomber
5. Racing fever
Wie volgt?
[ Voor 12% gewijzigd door Animal_X op 09-04-2003 00:08 ]
Verwijderd
2 Prince of persia
3 Deltabomber
4 Bounce
5 Triple pop
Ik heb nog niet alle games die ik heb geprobeerd. Ook deltabomber tot de vorige post niet, maar das een vet spelletje heb ik al gezien. Bij Prince of persia kom ik niet voorbij een bepaald punt, maarja, het moet ook niet te makkelijk zijn
iig een echte top telefoon die 6610!!!
Wat zijn de totale kosten?
*0.5£ per minute staat er, maar moet je ook nog extra betalen voor het spel zelf?
edit : het nummer bestaat niet eens
[ Voor 11% gewijzigd door ND863 op 09-04-2003 23:54 ]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
knop in is helicopter omhoog, knop los is helicopter omlaag
ziet er ook nog leuk uit ook, groot succes
en siberian strike, ook cool
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
GRTZ Poelman
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 14:37 ]
Heb ff de site bekeken en bij de spellen staat de prijs van het spel. Dus het is volgens mij "prijs spel + kosten per minuut".ND schreef op 09 april 2003 @ 23:28:
Wie heeft er wel ens een spel gehaald bij www.gameloft.com?
Wat zijn de totale kosten?
*0.5£ per minute staat er, maar moet je ook nog extra betalen voor het spel zelf?
edit : het nummer bestaat niet eens
Ik heb net maar ens geprobeerd om de SMD TFDS4100 receivers draden aan te solderen, ala smd formaat, and fuck yeah!!!
Maar ik wil nog steeds Splinter Cell
Verwijderd
Als het goed is kom je in t menu met de standaard spellen van je nokia.
'scroll' je echter helemaal naar onder, dan kun je op back drukken en de software downloaden van andere nokia telefoons!
ik dacht dat dit nog niet was langsgekomen?
Wat zijn nu echt games voor deze telefoon die niet te missen zijn?
heeft een 6610 evenveel geheugen als een 7250 en een 7210?
En die Java midlets. Is dat voor iemand die een paar lesjes java op school heeft gehad te doen, om zelf te programmeren?
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
principe dezelfde als de 7210, die 2 zijn etzelfde qua software, alleen buitenkant is wat anders. 7250 heeft java2 ofzo, iig hogere versie en meer geheugen.kareltje_de_grote schreef op 15 April 2003 @ 23:50:
Ok ik zit eraan te denken om een 6610 te halen. Uiteraard val ik ook voor de java midlets. Maar hoegroot zijn die en hoe groot is het geheugen van zo'n telefoon?
En die Java midlets. Is dat voor iemand die een paar lesjes java op school heeft gehad te doen, om zelf te programmeren?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Geheugen van 6610 en 7210 is 725 kBkareltje_de_grote schreef op 15 April 2003 @ 23:50:
Ok ik zit eraan te denken om een 6610 te halen. Uiteraard val ik ook voor de java midlets. Maar hoegroot zijn die en hoe groot is het geheugen van zo'n telefoon?
Geheugen van 7250 is d8 ik 3.5 tot 4 MB, maar heb ook al gelezen dat er 5 MB in zit. Van JAVA2 heb ik overigens nog nooit gehoord
Een JAVA aplicatie is maximaal 65 kB groot, dat verschilt per aplicatie. Je hebt ze van 23 maar ook van 65 kB.
Dat programmeren van JAVA is nog niet zo'n eitje
Verwijderd
Lees het topic maar eens door...."sessie moet op doorlopend staan"TangLeFuzZ schreef op 16 april 2003 @ 00:04:
Ik krijg met m'n 6610 telkens 'onbekend bestandsformaat' als ik een .jar of een .jad via wap probeer binnen te halen?
Dat had ik al gedaan, en daar staat hij dus ook al op!...Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 08:42:
[...]
Lees het topic maar eens door...."sessie moet op doorlopend staan"
vreemd
Verwijderd
Hmz...je hebt t-mobile oid? Zo ja, je kunt een config-sms aanvragen bij hun...heb ik ook gedaan en het werkte bij mij in één keer. Hoe heb jij het ingesteld?TangLeFuzZ schreef op 16 April 2003 @ 10:54:
[...]
Dat had ik al gedaan, en daar staat hij dus ook al op!...
vreemd
Welke raden jullie nog aan?
Verwijderd
1. TipicME (MSN op me mobiel
2. Webviewer (Internet browser ... géén WAP!! )
3. Prince of Persia
4. Remote 7650 (afstandsbediening voor ... like alles!!)
5. Bemused (om winamp en mediaplayers mee te bedienen via bluetooth)
Verder ben ik nog steeds hard op zoek naar Worms!!
Ik heb Debitel Vodafone, heb met 444 m'n instellingen binnen gehaald en wappen werkt verder ok.Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 11:46:
[...]
Hmz...je hebt t-mobile oid? Zo ja, je kunt een config-sms aanvragen bij hun...heb ik ook gedaan en het werkte bij mij in één keer. Hoe heb jij het ingesteld?
Ook het binnenhalen van plaatjes gaat gewoon zoals het zou moeten...
1. Space Doubler (automatisch programma's inpakken voor meer ruimte)
2. Photographer (opties als zoom (digitaal, duh), mirror en fun masks)
3. Handy Shopper (boodschappen lijstje, super handig, ik vergaat dat soort dingen)
4. One2GO (al je to-do's, agenda en shortcuts onder de joystick)
5. bemused.... als ie werkt...
Ik krijg dat ding dus niet aan de praat. Overigens doet de PC Suite het wel als ik connect via m'n bluetooth tray icon.
Als deze geconnect is en ik connect Bemused via poort 10 (geeft ie zelf aan) dan connect ie wel, maar als ik op de telefoon refresjh list doe dan zegt ie dat de maximale aantal connecties heeft. Als ik dan de PC Suite via de tray disconnect dan kan ik helemaal niet connecten met de bemused server.
Heeft iemand hier een tip voor... ?!
Welke remote is dat? Ik heb er ook eentje geprobeerd, nl. PsiNT irRemote 0.3. En deze werkt niet op mijn Sony sterio, JVC breedbeeld en SONY VCR.Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 19:26:
4. Remote 7650 (afstandsbediening voor ... like alles!!)
Welke heb jij? En welke versie? En die werkt ook gewoon?
Er zit namelijk geen .jad bij alleen maar een .jar.
In die .jar staat wel een manifest, maar die kan ik niet gebruiken als .jad helaas want dan geeft Application Installer (van de Nokia PC Suite) een foutmelding.
QSM werkt ook niet op een 7210, krijg geen verbinding met de server.
MiMessenger is er ook niet voor Nokia's
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
nog eens mijn vraag ^^^Korakal schreef op 15 April 2003 @ 15:02:
Is het op de één of andere manier mogelijk om java-midlets voor Nokia telefoons om te zetten zodat ze op m'n Siemens S55 kunnen draaien?
Verwijderd
Ik heb de volgende MSN messengers op JAVA basis op mn 6610 getest:DE_Michiel schreef op 23 april 2003 @ 21:39:
die tipicME is naar mij weten alleen werkend te krijgen met een patch ofzo, ik heb er overgins nog geen 1 aan de praat gekregen
- JustJak
- Mercury IM
- MiMessenger
- QSM 1.1
- TipicME
- U instant (hiermee kwam ik het verste)
Maar met geen enkele midlet kreeg ik ook maar een succesvolle login voor elkaar. Laat staan dat ik ermee gechat heb
Ik weet wel waarom het niet werkt, de programma's hebben namelijk een poort nodig om de data door te versturen. En de 6610/7210 ondersteunen geen poorten/sockets. Maar toch ben ik ervan overtuigd dat het haalbaar is om met deze toestellen te kunnen MSNen via GPRS en JAVA. Dat zou moeten gaan via bv een eigen servertje en een proggie op je PC waarop je via je GSM inlogt. Dat proggie zou dan alle informatie van MSN naar telefoongegevens moeten vertalen.
Je zou het kunnen proberen met de SDK tools die via forum.nokia.com gratis te downen zijn. Mischien kun je het dan omzetten. Anders moet je een goeie telefoon kopen
de aangeboden api van nokia verschilt heel erg in vergelijking tot die van siemens en dan moet je vooral denken aan toestel specifieke methoden;
voorbeeld:
nokia zal een andere methode met een andere werking hebben om iets full screen te zetten.
gaat dus niet makkelijk (als het al te doen is)
het is niet iets van 'even een config regeltje veranderen' oid.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
Ik hou het maar bij Webviewer voor websites en wat leuke spelletjes..
heeft er iemand nog leuke S55 spelletjes? Ik heb al een aantal S45 maar nog maar zeer weinig in kleur...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
zitten echt hele goede sites tussen.
Verwijderd
- Prince of Persia
- Worms ..... (?)
De trailers zien er wel heel cool uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 19:23 ]
Verwijderd
Verwijderd
Komt binnenkort (er is wel een beta-versie).
Deze speelt videos af in Full-Screen en ook gekanteld. Dat wil zeggen veel grotere resolutie mogelijk.
ik heb net bomberman gedownload, en ik heb nog m`n volle 2 mb internet toegang...wat doe ik fout. Waarschijnlijk heeft ie het gewoon getelt als bellen
Verwijderd
Weet je zeker dat je een connectie via GPRS hebt gemaakt? Bij mij stond het namelijk standaard zo dat hij via gewoon inbellen een verbinding maakte. Ff controleren dus.marteltor schreef op 17 mei 2003 @ 21:27:
ik heb een orange abo en heb share laten activeren.
ik heb net bomberman gedownload, en ik heb nog m`n volle 2 mb internet toegang...wat doe ik fout. Waarschijnlijk heeft ie het gewoon getelt als bellen
1
2
3
| gegevensdrager: GPRS GPRS-toegangspunt: Wap Ip adres enz... |
is toch goed?
ik heb overigens die sms van orange gebruikt voor de instellingen. Ook is m`n beldundel niet geplunderd, beetje vaag dus
Je doet niets fout. Wap (ook downloads) is onbeperkt inbegrepen bij Share. Je hebt gebruik gemaakt van het wap toegangspunt voor gprs, dus dat klopt.marteltor schreef op 17 May 2003 @ 21:27:
ik heb een orange abo en heb share laten activeren.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dat leekt mij ook mogelijk te zijn en ik ben er dus mee bezig geweest. Ik heb in java een redelijk volledige msn client gemaakt. (msn protocol is makkelijkVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 23:57:
Ik heb de volgende MSN messengers op JAVA basis op mn 6610 getest:
- JustJak
- Mercury IM
- MiMessenger
- QSM 1.1
- TipicME
- U instant (hiermee kwam ik het verste)
Maar met geen enkele midlet kreeg ik ook maar een succesvolle login voor elkaar. Laat staan dat ik ermee gechat heb
Ik weet wel waarom het niet werkt, de programma's hebben namelijk een poort nodig om de data door te versturen. En de 6610/7210 ondersteunen geen poorten/sockets. Maar toch ben ik ervan overtuigd dat het haalbaar is om met deze toestellen te kunnen MSNen via GPRS en JAVA. Dat zou moeten gaan via bv een eigen servertje en een proggie op je PC waarop je via je GSM inlogt. Dat proggie zou dan alle informatie van MSN naar telefoongegevens moeten vertalen.
Je zou het kunnen proberen met de SDK tools die via forum.nokia.com gratis te downen zijn. Mischien kun je het dan omzetten. Anders moet je een goeie telefoon kopen![]()
Daarna aan deze client een server gebouwd, waar mijn telefoon dan weer als client verbinding mee kan zoeken. Nou, dat werkt dus. Ik kan dus nu met een java midlet verbinden naar mijn computer thuis, die een opdracht geven om een msn verbinding te maken en daarna terugkrijgen wie er allemaal online zitten.
Tja, en toen ben ik ermee gestopt en ben ik begonnen aan een midlet die op een zelfde wijze via mijn computer thuis o.a. de telefoongids op internet en een online landkaartenboer kan raadplegen. Deze is meer af en werkt best behoorlijk.
[ Voor 1% gewijzigd door jvo op 19-05-2003 20:01 . Reden: Typo ]
Nee, dat is namelijk geen midlet, maar een stukje software dat alleen op series 60 (symbian) telefoons draait. Eigenlijk zouden dergelijke stukjes software hier niet genoemd moeten worden, want dit onderwerp gaat over java midlets.Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 17:05:
Dat progie voor je gsm om te toveren voor remote, kan dat ook op de 6610? En kan je dat via WAP downloaden? Heb namelijk geen IR op men pc of geen datakabel en ook niet het geld om het gaan te kopen...
Hmm, de enige manier die mij mogelijk lijkt is:Korakal schreef op 23 April 2003 @ 22:38:
Is het op de één of andere manier mogelijk om java-midlets voor Nokia telefoons om te zetten zodat ze op m'n Siemens S55 kunnen draaien?
- .class files decompileren
- nokia specifieke extensies vervangen door algemene code of siemens extensies
- de boel weer compileren
Samengevat, nee, tenzij de nokia specifieke extensies heel erg op de siemens specifieke extensies lijken, dan zou het te automatiseren kunnen zijn, maar die kans lijkt me erg klein.
[ Voor 38% gewijzigd door jvo op 19-05-2003 20:20 . Reden: Toevoeging ]
Verwijderd
Ik zou die MSN tool best wel graag willen proberen. Dan kan ik ook eindelijk MSNen in de rustige uurtjes op mn werk. Ik had je gemaild, mischien heb je dat nog niet gelezen, dus ik d8, laat ik het eens hier proberen. ThnX alvast!jvo schreef op 19 May 2003 @ 20:00:
[...]
Dat leekt mij ook mogelijk te zijn en ik ben er dus mee bezig geweest. Ik heb in java een redelijk volledige msn client gemaakt. (msn protocol is makkelijk)
Daarna aan deze client een server gebouwd, waar mijn telefoon dan weer als client verbinding mee kan zoeken. Nou, dat werkt dus. Ik kan dus nu met een java midlet verbinden naar mijn computer thuis, die een opdracht geven om een msn verbinding te maken en daarna terugkrijgen wie er allemaal online zitten.
Tja, en toen ben ik ermee gestopt en ben ik begonnen aan een midlet die op een zelfde wijze via mijn computer thuis o.a. de telefoongids op internet en een online landkaartenboer kan raadplegen. Deze is meer af en werkt best behoorlijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 20:00 ]
Oxygen Phone Manager II for Nokia phones
aangeschaft voor mijn Nokia 6610. Ik kon er meteen mee aan de slag. Werkt voor bijna alle Nokia's.
!!! Wat een genot !!! Je kunt hier werkelijk alles mee !!!
Ik verbind mijn telefoon via IrDA, maar het kan ook met een datakabel. Je verbindt je telefoon en kan dan alle instellingen aanpassen zonder je telefoon ook maar even aan te raken.
Bellen doe je met Oxygen, SMS'sen doe je met Oxygen (Als je SMS'st is het net alsof je Outlook Express gebruikt.), mappen aanpassen, door je Gallerij surfen, telefoonboek, logo's, polyfone ringtones erop zetten, info uitlezen (Imei, versienummer software, etc) en ...
En het mooiste: Het is sssssuuuupereenvoudig om JAVA-midlets op je telefoon te zetten. Je pikt ze van je harde schijf, laad ze in Oxygen en met één druk op de knop zit het in je telefoon.
Je kunt alle originele ringtones en wallpapers backuppen op je PC en daarna verwijderen, zodat je lekker veel ruimte hebt voor je eigen spullen.
Echt top. Wie gebruikt dit nog meer???
[ Voor 18% gewijzigd door arjandotorg op 12-04-2013 09:37 ]
Verwijderd
moet ik je onderstaandje plaatje als hint zien?smoryobemag schreef op 21 May 2003 @ 16:57:
Gisterenavond heb ik via http://www.oxygenphonemanager.com het programma:
Oxygen Phone Manager II for Nokia phones
aangeschaft voor mijn Nokia 6610. Ik kon er meteen mee aan de slag. Werkt voor bijna alle Nokia's.
!!! Wat een genot !!! Je kunt hier werkelijk alles mee !!!
Ik verbind mijn telefoon via IrDA, maar het kan ook met een datakabel. Je verbindt je telefoon en kan dan alle instellingen aanpassen zonder je telefoon ook maar even aan te raken.
Bellen doe je met Oxygen, SMS'sen doe je met Oxygen (Als je SMS'st is het net alsof je Outlook Express gebruikt.), mappen aanpassen, door je Gallerij surfen, telefoonboek, logo's, polyfone ringtones erop zetten, info uitlezen (Imei, versienummer software, etc) en ...
En het mooiste: Het is sssssuuuupereenvoudig om JAVA-midlets op je telefoon te zetten. Je pikt ze van je harde schijf, laad ze in Oxygen en met één druk op de knop zit het in je telefoon.
Je kunt alle originele ringtones en wallpapers backuppen op je PC en daarna verwijderen, zodat je lekker veel ruimte hebt voor je eigen spullen.
Echt top. Wie gebruikt dit nog meer???
[afbeelding]
Ik gebruik de nieuwste versie v2.1.3.
Je kunt al je standaard tones opslaan als Midi, en je plaatjes als JPG.
Perfect hoor, want ik heb nu een mapje op m'n HDD gemaakt: Standaard 6610, waarin ik al die rommel heb gezet die standaard erop zit.
Vervolgens heb ik dat allemaal gewist en m'n eigen spullen erop gezet.
Als ik dat toestel nog eens ga verkopen, wis ik al mijn eigen spullen en zet ik die standaard dingen weer netjes op z'n plek.
Het gaat zo dus doodeenvoudig en met java-midlets is het helemaal geweldig.
Niets geen gemieter met WAP-pagina's, maar gewoon druk, klik, klaar.
Nokia PC Suite kan hier met geen mogelijkheid aan tippen!
@marteltor: Hehe, check uw PM.
[ Voor 32% gewijzigd door arjandotorg op 12-04-2013 09:38 ]
Verwijderd
Voorbeeldje
Alles wat jij doet met dat programma kan ik ook met de PC Suite.
Alleen de beltonen en standaardafbeeldingen kan ik niet uit de telefoon halen, maar wel van www.planete-nokia.com. Ik heb dus ook zo'n backup map op mijn computer om mijn telefoon weer in oorspronkelijke staat te brengen.
Voor toepassingen en spelletjes werkt de PC Suite perfect, ik weet niet wat daar nog aan verbeterd kan worden. Ik heb al zoveel collega's zonder infrarood op hun computer kunnen blijmaken door mijn laptop mee te nemen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Ook zou ik willen weten of iemand een game heeft voor de s55 met multiplayer via bluetooth, want ik heb wel gelezen dat ze er zijn?
Alvast bedankt
Tenminste.. Vaak kan je op je werk of waar ook voor weinig of niks zo'n HP IR ontvanger meekrijgen.. Zo'n ding die je op je printer aansluit om via ir te printen.. Dit ding is redelijk makkelijk om te bouwen tot volledige IR adapter voor je pc.. Ik heb het zojuist gedaan(uurtje werk) en kan met nokia pc suite goed communiceren..
Mocht er interesse zijn dan leg ik wel uit hoe je 'm ombouwd
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
ik heb wel intresse, hou wel van knutselenWilde schreef op 08 June 2003 @ 00:58:
Trouwens een goede tip voor iedereen die een IRDA adapter wil, maar er niet voor wil betalen.. Het is mij gelukt in ieder geval.
Tenminste.. Vaak kan je op je werk of waar ook voor weinig of niks zo'n HP IR ontvanger meekrijgen.. Zo'n ding die je op je printer aansluit om via ir te printen.. Dit ding is redelijk makkelijk om te bouwen tot volledige IR adapter voor je pc.. Ik heb het zojuist gedaan(uurtje werk) en kan met nokia pc suite goed communiceren..
Mocht er interesse zijn dan leg ik wel uit hoe je 'm ombouwd
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Let wel ik heb een ASUS moederboard(a7v266) en hiermee werkt het goed.. Ik heb nooit andere m/b's geprobeerd
Ten eerste een screen van het apparaatje zelf:

- Schroef het apparaatje open (4 schroefjes waarvan 2 onder de rubberen voetjes, en 2 onder de sticker)
- Waar de kabel binnenkomt zit een connector waar de draadjes op vast zitten.. Hier even met een schroevedraaiertje oid het roze(kabel 7, aan de buitenkant) losmaken.
- De 2 draadjes (rood en zwart) die aan het ledje zitten lossolderen en bij het ledje afknippen(ledje werkt zowiezo toch niet)
- Met 1 van deze draadjes moet je 1 bruggetje maken. Soldeer 1 kant vast aan het zojuist losgetrokken roze draadje, de andere kant moet op weerstand RX1 gesoldeerd worden. Let op hij moet aan de kant van de 2 IR leds !! Dus niet aan de kant van de condensatoren
- Nu kan ie weer dicht..
-Nu moet de connector verbonden worden met je IR pinnen op je moederboard. Ik heb het nogal quick en dirty gedaan. In het boekje van mijn moederboard staat de volgende pinbeschrijving van het ir blokje:
# - 5V
# - Fir
# - Ir-RxD
# - GND
# - Ir-TxD
De 2de pin (Fir) gebruik ik niet. De andere pins kan je aansluiten. Ik heb zelf een cdrom-geluidkaart kabeltje gepakt. Deze 10cm van de connectoren afgeknipt en deze 2 als jumper op de pinnen geschoven. Ze moeten op de volgende manier met het hp ir apparaat verbonden zijn: (de connector van je hp ir device is bij mij dus aan diggelen geknipt)
5V = PAARS
RxD = GROEN
GND = GEEL
TxD = ROZE
Success ermee.. Het is echt geen moeilijk werk. Zet nadat je klaar bent IR aan in je bios, en Windows XP vind vanzelf een standard IR adapter.. Nokia PC Suite werkt hier feilloos mee
Verwijderd
http://snake.dynalias.com/Snake.jar
Ik heb geen idee of ie klopt of niet. Ik pleur altijd gewoon de .jar's op mijn telefoon, jad's vreet ie niet, dus ik zou niet weten hoe ik moet testen of ie werkt...
Verwijderd
http://snake.dynalias.com/Snake.jad
http://snake.dynalias.com/Snake.zip
Er zitten geen copyrights op dus doe ermee wat je wilt
Verwijderd
ohja wilde 7210/6610 = indentiek ziet er alleen anders uit.
*#0000# maar dat staat hier ergens boven wel geposted
Volgens mij liggen er op m'n werk ook nog wel wat IrDA connectoren van HP te slingeren, daar ga ik er eens even een van verbouwen! Tnx voor de uitleg!Wilde schreef op 09 June 2003 @ 02:08:
Hier stond een ontzettend interessant verhaal over het gebruiken van HP-infrarood connectoren
moet ik ze dan gewoon allebij naar mijn 6610 kopieren? (6610 is besteld ben er nog op aaant wachten...)
Verwijderd
ja die kan je gewon inladen met de nokia pc suite free te d/l trouwesspydoggie schreef op 13 June 2003 @ 19:48:
MMm als ik nu een spelletje (minder legaal) van internet haal is het een jar en jad bestand.
moet ik ze dan gewoon allebij naar mijn 6610 kopieren? (6610 is besteld ben er nog op aaant wachten...)
ik heb die asus ipanel infrarood ding kabels en andere infrarood dingen doet het vast ook wel
maar je hebt dus idd de jad en de jar nodig
Verwijderd
Nog even geduld. Splendo komt binnenkort met een release van de MiMessenger voor alle Siemens telefoons. http://support.splendo.nlVerwijderd schreef op 27 May 2003 @ 12:54:
Ik heb net tipicme gedownload op mijn s55, maar hij werkt niet via Orange Share. Ik krijg een fout met de melding 406, unable to connect. Heeft iemand anders misschien dezelfde problemen? Of heeft iemand anders misschien een midlet die hetzelfde kan, dus instant messaging!
Alvast bedankt
weet iemand of dit met een bepaald progje wel kan, heb al lang gezocht maar zonder resultaat.
en dat snake, ik zal er eens heen wappen dan en ff melden of het werkt.
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Verwijderd
Jeej... Ik heb PALMmsn geprobeert... Maar dat lukt maar niet... En MiMessenger lijkt me gewoon echt een uitkomst... Weet je wanneer die komt?Mordax schreef op 17 juni 2003 @ 12:35:
[...]
Nog even geduld. Splendo komt binnenkort met een release van de MiMessenger voor alle Siemens telefoons. http://support.splendo.nl
http://midlet.org/repository/vidarholen/virca/Virca.jad
http://midlet.org/repository/vidarholen/virca/Virca.jar
Bron: http://www.vidarholen.net/
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
http://irc.strongweb.com/ <--- Hier is ie!
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:22:
Persoonlijk vind ik voor IRC Swirc beter werken op mijn S55.
http://irc.strongweb.com/ <--- Hier is ie!
En Tweakers.net dan?Version 1.2.1 allows connection to the WEBNET, EFNET, UNDERNET, IRCNET and GAMESNET IRC Network.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
als ik er heen wap dan krijg ik: Niet Geaccepteerddoubleduh schreef op 12 June 2003 @ 16:10:
Ik heb hem ge-update, je hebt nu de keuze uit 3 snelheden en je kan hem op pauze zetten (gewoon op de fire-knop douwen)... De sourcecode heb ik er ook maar bijgezet
http://snake.dynalias.com/Snake.jad
http://snake.dynalias.com/Snake.zip
Er zitten geen copyrights op dus doe ermee wat je wilt
ik heb een samsung s300 met orange share.
iemand enig idee?
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Nou weet ik niet welke telefoon je hebt, maar bij nokia (forum.nokia.com) kun je voor veel telefoons een sdk downloaden waar een emulator bijzit.Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 10:47:
ff iets anders: waar kan je een emulator vinden om de midlets te testen? ik heb er een van sun (380kb) die niet echt werkt. iemand ideeen?
Welke emulator heb je trouwens van sun, want ik heb de sun one studio 4 ME en daar zit ook een emulator bij en die werkt perfect (eigenlijk een emulator voor verschillende devices).
Verder denk ik dat je met googlen een heel eind moet kunnen komen
Ik heb een S55 samen met een MSI Bluetooth dongle en zag op bovenstaande site ook een freeware VNC client (alpha) staan.Sorcerer8472 schreef op 17 juni 2003 @ 18:26:
De allerruigste midlet tot nu toe (voor irc-freaks zoals ik):
http://midlet.org/repository/vidarholen/virca/Virca.jad
http://midlet.org/repository/vidarholen/virca/Virca.jar
Bron: http://www.vidarholen.net/
Ik heb die files via bluetooth naar mijn gsm gezet en probeer het gewoon eens uit.
Echter kan ik niet connecten naar mijn PC (IP 192.168.0.2) en in plaats daarvan probeert de gsm een nummer te bellen.
Nu mijn vraag : heeft iemand met een S55 ervaringen met een VNC client of wil die deze ook eens uitproberen ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
1. Cannon
2. Detonate
3. MicroReader
4. Caveman X-mas
5. Caveman
6. Summergames
ps. heb een Siemens S55
Verwijderd
Krijg alleen zooi van nokias binnen....
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
worms zie ik ook wel zitten maar voorlopig niet gevonden
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Verwijderd
Alvast Kei-bedankt
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 09:04 ]
Yeah, ik heb er een bemachtigd en omgesoldeerd, en met mijn Nokia 6610 krijg ik een prima verbinding. Ideaal, scheelt me weer wat eurootjes!bigben04 schreef op 13 June 2003 @ 16:40:
[...]
Volgens mij liggen er op m'n werk ook nog wel wat IrDA connectoren van HP te slingeren, daar ga ik er eens even een van verbouwen! Tnx voor de uitleg!
[ Voor 17% gewijzigd door bigben04 op 25-06-2003 22:01 ]
'The requested protocol does not exist
socket://irc.strongweb.com:10006
javax.microedition.io.ConnectionNotFound
Exception:'
Dat krijg ik dan. Het ligt waarschijnlijk aan dat socket:// want bij de Virca irc tool kreeg ik dezelfde melding als ik bij connection mode voor -socket koos. Hij vraagt dan ook geen toegang tot het web, dus er is gewoon helemaal geen verbinding.
Als ik bij Virca voor http-swap kies is er wel een gprs verbinding (er staat een G linksboven), maar er blijft maar staan: '!Connecting... wait'.Dat werkt dus ook niet.
Connecten via http (bij connection http kiezen) werkt ook niet:
'!Connecting... wait
!Error receiving:
java.lan.Exception:
Connection EOF at 100
!Disconnected'
Das dus ook bout...
weet iemand de oplossing of een andere irc tool (die bij voorkeur wel werkt
het gaat hier overigens om een nokia 6610 met Orange Share.
edit: misschien wat gevonden: 'A008Chat, a crappy IRC midlet I wrote before Virca' Dus wel crappy, maja als het werkt he
[ Voor 16% gewijzigd door marteltor op 23-06-2003 18:17 ]